Waarom wil iedereen inchecken als ie met de trein gaatExigence schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:24:
Hoe zit het trouwens met de stations waar nog geen paal staat? Als ik van Leeuwarden naar mijn ouders reis dan moet ik bij station Zwaagwesteinde uitstappen. Ik kan in Leeuwarden inchecken, maar op het station in Zwaagwesteinde niet uitchecken? Want daar staat geen paal. Moet ik dan het inchecken ook laten?
AH tegenover de Subway, daar staat er een. Vlakbij station.Exigence schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:24:
Waarom hebben ze in hemelsnaam geen ophaalpaal op het station en Leeuwarden neergezet
En ik heb mijn bestelling daar vandaag kunnen ophalen!!

Ik weet niet of ik overdrijf als ik zeg dat ik zo'n 2 manuren in de activatie heb gestopt
Eindelijk zeg. Wat een kutflop. Dat was dan 2 mil#$!jard euro. Hadden we net zo goed gratis OV kunnen invoeren.
Anders slaat de conducteur je in elkaarDido schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:43:
Waarom wil iedereen inchecken als ie met de trein gaat
[ Voor 16% gewijzigd door Sando op 21-01-2010 17:54 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Als je wilt betalen zal je toch moeten inchecken...Dido schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:43:
[...]
Waarom wil iedereen inchecken als ie met de trein gaat
Als student hoef je niet te betalen in je vrij reizen periode natuurlijk. Los daarvan ondersteunt NS nog geen studenten, afgezien van dat 't (op dat moment) inchecken en uitchecken wel functioneel is in voorbereiding op dichte poortjes. Buiten de vrij reizen periode dienen studenten kaartjes met korting te kopen. Daarbinnen kunnen ze inchecken, maar dat hoeft niet.troftnom schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:51:
[...]
Als je wilt betalen zal je toch moeten inchecken...
Vwb mensen die geen student zijn: als 't goed is zijn alle NS-stations voorzien van een paaltje. Stations waar NS niet komt, echter, niet. Dan koop je dus gewoon een kaartje zoals altijd. Als je met een NS-trein ergens kunt komen waar geen paaltje staat lijkt me dat erg nuttig om dat aan te geven bij NS zodat ze weten dat 't een probleem is.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 21-01-2010 18:01 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Wat gebeurt er eigenlijk als je niet uitcheckt?
Menig reisje kost meer.U kunt alleen reizen als u voldoende saldo heeft voor het instaptarief. Dat tarief is € 10 voor houders van een Voordeelurenabonnement
Dat is toch bulletproof cheaten of mis ik iets?Bij uitchecken wordt het verschil teruggeplaatst op de OV-chipkaart, tenzij klanten voor meer geld dan het instaptarief reizen. Dan wordt er meer afgeschreven en ontstaat een negatief saldo. Checkt u alleen maar in en niet uit, dan wordt het volledige instaptarief ingehouden.
[ Voor 43% gewijzigd door Sando op 21-01-2010 18:19 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Maar als je te vaak cheat op die manier wordt je OV-chip geblokkeerdSando schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:17:
Wat gebeurt er eigenlijk als je niet uitcheckt?
[...]
Menig reisje kost meer.
[...]
Dat is toch bulletproof cheaten of mis ik iets?
Ah even teruggelezen 
De vraag is dus: Hoe vaak niet uitchecken = kaart geblokkeert?
En wat gebeurt er als je een retourtje maakt en 's avonds laat weer op je vertrekstation uitcheckt?
Geldt dat ook als een fail?
Trouwens:
Hebben meer mensen dit?
De vraag is dus: Hoe vaak niet uitchecken = kaart geblokkeert?
En wat gebeurt er als je een retourtje maakt en 's avonds laat weer op je vertrekstation uitcheckt?
Geldt dat ook als een fail?
Trouwens:
Dat klopt niet. Lijkt me logisch als ik een week-ov heb dat ik weekend-korting moet hebben.Producten op uw kaartProduct Status Prijs €
Studenten OV-chipkaart week € 0,00
Studentenkaart korting week € 0,00
Hebben meer mensen dit?
[ Voor 25% gewijzigd door Sando op 21-01-2010 18:40 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
De ov-fail kaart.
Elke dag moet ik met de kaart vanaf de veluwe, naar de uithof in Utrecht toe en elke dag irriteer ik me meer aan het systeem:
Na 12 pogingen is het me gelukt om mijn reisproduct op te halen
Niemand kan mij vertellen of het verplicht is in te checken in de bussen van connexion waar je ook achter kan instappen.
De apparaten in de bussen van Veolia waar ik in moet checken werken erg slecht. Waar ik bij connexion met portemonnee en al er zo ongeveer langs kan zwaaien, moet ik bij Veolia mijn kaart er ongeveer 5 seconden tegen aan houden en waarbij ongeveer de helft nog verkeerd gaat ook en je naar een ander apparaat kan. I.p.v. gelijk uit een bus te kunnen rennen naar een strakke aansluiting op de trein moet ik nu een minuut wachten in de bus voordat 20 andere studenten die de trein ook moeten halen zijn uitgecheckt.
Na een aantal keren niet uitgecheckt te zijn, word de ov-chipkaart geblokkeerd, maar nergens staat waar en ook nergens staat waar je die blokkering kan opheffen. Er zijn genoeg studenten die het nut niet zien van uitchecken, je reist toch gratis, wat is dan het nut om te weten waar je uitstap?
Zoveel vragen, onduidelijkheden, onhandigheden. Doe mij die OV-jaarkaart maar weer..
Elke dag moet ik met de kaart vanaf de veluwe, naar de uithof in Utrecht toe en elke dag irriteer ik me meer aan het systeem:
Niemand kan mij vertellen of het verplicht is in te checken in de bussen van connexion waar je ook achter kan instappen.
De apparaten in de bussen van Veolia waar ik in moet checken werken erg slecht. Waar ik bij connexion met portemonnee en al er zo ongeveer langs kan zwaaien, moet ik bij Veolia mijn kaart er ongeveer 5 seconden tegen aan houden en waarbij ongeveer de helft nog verkeerd gaat ook en je naar een ander apparaat kan. I.p.v. gelijk uit een bus te kunnen rennen naar een strakke aansluiting op de trein moet ik nu een minuut wachten in de bus voordat 20 andere studenten die de trein ook moeten halen zijn uitgecheckt.
Na een aantal keren niet uitgecheckt te zijn, word de ov-chipkaart geblokkeerd, maar nergens staat waar en ook nergens staat waar je die blokkering kan opheffen. Er zijn genoeg studenten die het nut niet zien van uitchecken, je reist toch gratis, wat is dan het nut om te weten waar je uitstap?
Zoveel vragen, onduidelijkheden, onhandigheden. Doe mij die OV-jaarkaart maar weer..
Heb je toevallig al antwoord op je vraag? Heb zelf namelijk ook een Tijdelijke Studenten OV-Chipkaart, welke tot 01-01-2012 geldig is. Ben er wel benieuwd naar.Eldariel schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:12:
[...]
Er staat op dat hij tot 01-01-2012 geldig is. Maar ik loop straks wel even langs de automaat. Even kijken hoe het nu zit. En gelijk daarna maar de OV-chipkaart klantenservice bellen. Hopelijk zijn ze mijn aanvraag nu niet alweer kijtgeraakt..
Voordeel van zo'n tijdelijke chipkaart is dat hij anoniem is, dat is altijd mooi meegenomen.
Zat te denken: waarom zou ik eigenlijk nog de formulieren invullen om een persoonlijke Studenten OV-Chipkaart te ontvangen? Als ik daadwerkelijk met deze tijdelijke kaart tot 2012 kan reizen, maakt dat ook niet meer uit.
Vond het ook wel heel amateuristisch. Als ik mijn persoonlijke Studenten OV-Chipkaart ontvangen heb verzoeken ze mij vriendelijk om de tijdelijke kaart terug te sturen. Wat nou als je dat ding houdt, kun je in ieder geval gratis reizen tot 2012. Komende zomer ben ik klaar met mijn studie, dus anderhalf jaar gratis reizen is nooit weg
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Nee hoor, als je student bent niet. Je hoeft namelijk helemaal niet in te checken.
@Slapstick: huu? geblokkeerd na niet uitchecken? Waarom zouden ze dat nou doen?
Omdat als je wel zou moeten betalen je altijd voor €10 zou kunnen reizen, ook al kost je reis meer dan €10?ssj3gohan schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:49:
@Slapstick: huu? geblokkeerd na niet uitchecken? Waarom zouden ze dat nou doen?
Maar als je niet wil uitchecken als student (omdat je toch gratis reist), waarom check je dan wel in?

The devil is in the details.
De enige reden waarom je als student bij de NS zou willen in- en uitchecken is omdat je dan van de " Geld terug bij vertraging"-regeling gebruik kunt maken. Dat kan NIET als je niet in- en uitcheckt.
Dat er verschil is tussen opLAAD- en opHAALpunten is trouwens een verschrikkelijke designfail. Net bij het journaal hadden ze het er ook steeds over dat het studenten niet lukte hun kaart op te LADEN bij de opLAADpunten. Die termen zijn veel te verwarrend!
Dat er verschil is tussen opLAAD- en opHAALpunten is trouwens een verschrikkelijke designfail. Net bij het journaal hadden ze het er ook steeds over dat het studenten niet lukte hun kaart op te LADEN bij de opLAADpunten. Die termen zijn veel te verwarrend!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Maar ik dacht dat slapstick het over bussen had. In je vrij-reizenperiode wordt nooit iets afgeschreven en word je (blijkbaar) automatisch uitgecheckt na een tijdje. What's the deal-yo?Mute schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:51:
[...]
Omdat als je wel zou moeten betalen je altijd voor €10 zou kunnen reizen, ook al kost je reis meer dan €10?
Maar als je niet wil uitchecken als student (omdat je toch gratis reist), waarom check je dan wel in?
Heh, wilde net inchecken bij Amsterdam Centraal met m'n voordeelurenkaart, komt er zo'n student: dat hoeft nog niet hoor!
Had ik ook. Je wordt uitgecheckt naar een poosje, maar dat kan maar een bepaald aantal keren. Dat is in in ieder geval wat ik gehoord heb....ssj3gohan schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:09:
[...]
Maar ik dacht dat slapstick het over bussen had. In je vrij-reizenperiode wordt nooit iets afgeschreven en word je (blijkbaar) automatisch uitgecheckt na een tijdje. What's the deal-yo?
Edit
Van www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen#
Als je meerdere malen vergeet in- en/of uit te checken, worden alle producten op je Studenten OV-chipkaart geblokkeerd en kun je niet meer inchecken. Bij een verkoop- en informatiepunt van een van de vervoerders, kun je je studentenreisproduct laten deblokkeren.
[ Voor 27% gewijzigd door Slapstick op 21-01-2010 19:40 ]
Het betreffende aanal bedraagt 12 keer niet uitchecken, dan wordt je kaart geblokkeerd, vervolgens kan je kaar nog 1 keer geblokkeerd worden en daarna kan je je kaart weggooien.
Ik vind het overigens erg vreemd dat je met je OV studentenkaart niet in de nachtbus kan inchecken, ook al heb je wel voldoende saldo erop. Ik probeerde dinsdag namelijk de 359 in Amsterdam naar IJburg te pakken, maar de lezer in de bus gaf (ook bij andere personen) 'ongeldige kaart' aan, terwijl ik wel €4.36 op m'n kaart heb(een nachtbuskaartje kost €3.50).
Metro?Maar als je niet wil uitchecken als student (omdat je toch gratis reist), waarom check je dan wel in?
Ik vind het overigens erg vreemd dat je met je OV studentenkaart niet in de nachtbus kan inchecken, ook al heb je wel voldoende saldo erop. Ik probeerde dinsdag namelijk de 359 in Amsterdam naar IJburg te pakken, maar de lezer in de bus gaf (ook bij andere personen) 'ongeldige kaart' aan, terwijl ik wel €4.36 op m'n kaart heb(een nachtbuskaartje kost €3.50).
In de metro, bus en tram moet je ook in- en uitchecken. In de trein niet.
Dat is omdat 't nachtnet niet onder de reguliere tarifering valt. Nachtnetkaartjes van het GVB moet je apart kopen. Dat kan in het voertuig (á €3.50/stk inderdaad), of via de webshop (á iets minder als je er meteen 12 koopt). Bij Connexxion kun je nog helemaal niet chippen in de nachtbus, tenzij je toevallig een chauffeur hebt die dat nog niet weet. Op dat moment rekent de apparatuur ook gewoon het normale tarief, dus ben je vrijwel altijd goedkoper uit dan met een nachtbuskaartje van €5Ik vind het overigens erg vreemd dat je met je OV studentenkaart niet in de nachtbus kan inchecken, ook al heb je wel voldoende saldo erop. Ik probeerde dinsdag namelijk de 359 in Amsterdam naar IJburg te pakken, maar de lezer in de bus gaf (ook bij andere personen) 'ongeldige kaart' aan, terwijl ik wel €4.36 op m'n kaart heb(een nachtbuskaartje kost €3.50).
Met het woord Metro bedoelde ik dus dat je in de metro wel moet inchecken, anders kom je er niet in, in de bus en tram is dat niet zo'n kunst, vooral in Amsterdam. Wanneer ik naar school ga en uit de trein stap op Duivendrecht om de metro te pakken naar Amstel, dan check ik ook nooit in, nergens voor nodig.
Dat een nachtbuskaartje niet onder de reguliere tarifering valt zou geen moer uit moeten maken, ze hebben het chipkaart systeem toch met een reden bedacht? Een van die redenen = minder papier? En het kan technisch nooit moelijk zijn om een nachttarief te implementeren.
Dat een nachtbuskaartje niet onder de reguliere tarifering valt zou geen moer uit moeten maken, ze hebben het chipkaart systeem toch met een reden bedacht? Een van die redenen = minder papier? En het kan technisch nooit moelijk zijn om een nachttarief te implementeren.
Ah, dus ik moet (met mijn week-ov) in het weekend nog gewoon een kortingskaartje kopen (ik reis op een Arriva-treinlijn)? Ik had alvast 15 euro op mijn ov-chipkaart gezet zodat ik bij de trein zo door kon lopen, maar dat is dus 15 euro weggegooid geld, want ik reis namelijk nooit met de bus....CyBeR schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:00:
[...]
Als student hoef je niet te betalen in je vrij reizen periode natuurlijk. Los daarvan ondersteunt NS nog geen studenten, afgezien van dat 't (op dat moment) inchecken en uitchecken wel functioneel is in voorbereiding op dichte poortjes. Buiten de vrij reizen periode dienen studenten kaartjes met korting te kopen. Daarbinnen kunnen ze inchecken, maar dat hoeft niet.
Moet je ook allemaal maar net weten zeg

Ik dacht dat ik het snapte, heb m'n kaart eindelijk kunnen ophalen (poging 3 al, dus had geluk merk ik
), lees ik dit:
[edit] Ik begrijp dat het al erg vaak genoemd is, maar door dit soort dingen verbaast het me gewoon steeds minder dat de klantenservice slecht bereikbaar is. Als de verklarende website op sommige punten al alleen maar vragen oproept, en bij een groot deel geen antwoord neerzet maar simpelweg weer een verwijzing naar de helpdesk... Ik moest het even kwijt
En dan kijk ik op de Mijn OVchip website:Bij het ophalen werden er 2 producten op mijn kaart geladen. Hoe kan dat?
Het studentenreisproduct bestaat uit twee onderdelen. Heb je bijvoorbeeld een weekabonnement, dan wordt het product ‘vrij-reizen-week’ en het product ‘korting-weekend’ op je kaart geladen.
Proberen ze het nou onduidelijk te maken of wat?Product Totaal 2
Studenten OV-chipkaart weekend € 0,00
Studentenkaart korting weekend € 0,00
[edit] Ik begrijp dat het al erg vaak genoemd is, maar door dit soort dingen verbaast het me gewoon steeds minder dat de klantenservice slecht bereikbaar is. Als de verklarende website op sommige punten al alleen maar vragen oproept, en bij een groot deel geen antwoord neerzet maar simpelweg weer een verwijzing naar de helpdesk... Ik moest het even kwijt
[ Voor 22% gewijzigd door Scatman_II op 21-01-2010 23:34 ]
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Het staat denk ik al een keer of tien in dit topic, maar inderdaad: Studentenkaart korting week betekent dat je de korting krijgt die bij de weekkaart hoort.
Dat het verwarrend is ben ik met je eens.
Dat het verwarrend is ben ik met je eens.
Lol, dan is dat de foutJorrit schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 02:42:
[...]
Je hebt het toch niet bij de NS geprobeerd? Bij die automaten kan je momenteel namelijk alleen maar producten van de NS activeren. En dan krijg je die melding. Je moet zo'n raar klein geel automaatje hebben dat ook in de folder van de IBG staat.
Maar op CS groningen stond op de website wel zo'n activator. Weet iemand waar hij staat in Grunn CS?
[ Voor 23% gewijzigd door MsG op 22-01-2010 00:02 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik neem aan dat je de dubbelgelede GVU bussen bedoeld? Zo ja, daar hoef je nog niet in te checken.Slapstick schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:30:
De ov-fail kaart.
Na 12x niet uitchecken wordt je kaart geblokkeerd. Deblokkeren kan bij de balie van een vervoerder.Na een aantal keren niet uitgecheckt te zijn, word de ov-chipkaart geblokkeerd, maar nergens staat waar en ook nergens staat waar je die blokkering kan opheffen. Er zijn genoeg studenten die het nut niet zien van uitchecken, je reist toch gratis, wat is dan het nut om te weten waar je uitstap?
Nee, merp!
Het is mij ook eindelijk gelukt, na 7 keer kon ik eindelijk mijn kaart activeren, wat mij opviel was het volgende:
- Deze keer brandde er een rood en groen lampje op het apparaat, weet niet of dit altijd zo was maar het viel me deze keer dat het goed ging iig wel op.
- Je ziet 4 puntjes als hij je product ophaalt (iets van: "Product wordt opgehaald . . . .") waarbij de 4e knippert, deze keer knipperde hij redelijk snel in het begin, wat dus leek alsof hij daadwerkelijk verbinding had, dat was dus ook zo
een manier om alvast te juichen als je dat meemaakt 
Verder dan dat, gaar systeem en wederom slechte inschattingen betreffende de techniek. Ik snap ook niet waarom dit niet standaard op mijn kaart kon staan en ik dit zelf moest ophalen, had hun een boel overlast gespaard...
- Deze keer brandde er een rood en groen lampje op het apparaat, weet niet of dit altijd zo was maar het viel me deze keer dat het goed ging iig wel op.
- Je ziet 4 puntjes als hij je product ophaalt (iets van: "Product wordt opgehaald . . . .") waarbij de 4e knippert, deze keer knipperde hij redelijk snel in het begin, wat dus leek alsof hij daadwerkelijk verbinding had, dat was dus ook zo
Verder dan dat, gaar systeem en wederom slechte inschattingen betreffende de techniek. Ik snap ook niet waarom dit niet standaard op mijn kaart kon staan en ik dit zelf moest ophalen, had hun een boel overlast gespaard...
Oost west, 127.0.0.1 best!
Dat van die puntjes heb ik ook gezien en toen kreeg ik toch de foutmelding dat het tijdelijk niet mogelijk was om het ding op te halen. Ik zou dus niet te snel juichen als je dat te zien krijgt
Nee, merp!
Vandaag voor het eerst ingecheckt in de bus, ben ik vergeten uit te checken toen ik de bus uit liep. Moet niet vaker zo gaan gebeuren.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hehe, inderdaadTsurany schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:57:
Vandaag voor het eerst ingecheckt in de bus, ben ik vergeten uit te checken toen ik de bus uit liep. Moet niet vaker zo gaan gebeuren.
Vandaag voor het eerst in een Veolia bus gezeten met de OV-chipkaart that is. De scanners in deze bussen zijn wel een stuk gevoeliger voor storing zeg
Normaal zit ik altijd in een RET bus en daar zijn die scanners echt perfect, houd gewoon m'n volle portomonnee ervoor en heeft het altijd in één keer goed gescanned
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Geen idee wat voor bus dat was, maar de bussen waar ik in zit ( Connexxion ) hebben toch redelijk duidelijke hints bij de uitgang staan, spelen zo af en toe een bandje af wat hierover gaat.Tsurany schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:57:
Je moet redelijk blind zijn om het te missen denk ik dan.
Dit vind ik ook het grootste mispunt.geerttttt schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:11:
Waarom kan het systeem niet zo worden ingericht dat gekochte tegoeden niet gewoon bij in- en uitcheken worden bijgeschreven?
Hij in Rotterdam hingen er overal briefjes aan de oplaad punten "STUDENTEN AFHALEN WERKT NIET", ik moest gewoon 10 euro afhalen dat ik 3 maanden geleden online had gekocht, maar dat werkte natuurlijk ook niet.
Waarom kan je trouwens bij de RET (metro)automaten ook niet activeren?
Het is wel erg chaotisch zo allemaal, slecht geïntegreerd.
Was Arriva en het was zo'n kleine bus met 16 zitplaatsen. Was er ook niet helemaal bij, was aan het opletten welke halte ik eruit moest en hoe laat m'n trein zou gaan.Gomez12 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 01:04:
[...]
Geen idee wat voor bus dat was, maar de bussen waar ik in zit ( Connexxion ) hebben toch redelijk duidelijke hints bij de uitgang staan, spelen zo af en toe een bandje af wat hierover gaat.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tja helaas werkt dat niet voor iedereen zo, als ik in gedachten verzonken ben dan werk ik compleet onbewust en zie niets, hoor niets, merk niets denk aan niets.Gomez12 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 01:04:
[...]
Geen idee wat voor bus dat was, maar de bussen waar ik in zit ( Connexxion ) hebben toch redelijk duidelijke hints bij de uitgang staan, spelen zo af en toe een bandje af wat hierover gaat.
Iemand een idee waar op station Nijmegen de ov oplaadpunt zit voor een studentenkaart? Heb er net een rondje gemaakt, maar ik zie alleen maar de NS apparaten.Of zit deze niet in de centrale hal?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Loop de AH-Togo eens binnen.wontcachme schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 07:49:
Iemand een idee waar op station Nijmegen de ov oplaadpunt zit voor een studentenkaart? Heb er net een rondje gemaakt, maar ik zie alleen maar de NS apparaten.Of zit deze niet in de centrale hal?
Dat is nog eens een handige locatie

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Omdat de o.a. de AH voor verspreiding zorgt van de Studentenovchipkaart-producten en niet de NS. En aangezien de AH op veel grotere stations zit staan ze daar.
Waarom? Omdat het kan!!
Mijn reactie was over dit deel van je post.Rave17 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:12:
[...]
Je moet mijn opmerking even zien in de context van mijn post. Het gaat erom welke OV-chipkaartlezers automatisch oplaadopdrachten uitvoeren. Die rekensom had ik zelf ook wel kunnen maken
Zag en zie dat nog steeds los van het eerste deel.Overigens is ook hier de informatie van OV-chipkaart.nl weer lekker vaag over:
Het is goed mogelijk dat na uw reis het saldo feitelijk nog steeds boven de € 5,- staat, maar dat gedurende uw reis toch automatisch opladen heeft plaatsgevonden.
Er staat nog net niet: soms kunt u getuigen zijn van echte OV-chipkaart magie
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...el-studenten-ov-chip.htmlOpnieuw uitstel voor studenten ov-chip
Uitgegeven: 22 januari 2010 13:05
Laatst gewijzigd: 22 januari 2010 13:34
DEN HAAG - Minister Ronald Plasterk (Onderwijs) wil geen nieuwe datum noemen waarop studenten de ov-chipkaart moeten hebben geactiveerd.
© ANP
De bewindsman stelde vrijdag na het wekelijkse kabinetsberaad dat 1 februari van de baan is.
Hij wil pas praten over een nieuwe datum als alle studenten de kans hebben gehad hun kaart op te laden. ''Studenten mogen niet de dupe worden van technische problemen bij de vervoerder'', aldus Plasterk.
De ov-chipkaart had per 1 januari voor de studenten moeten werken. Eerder deze week bleek dat 400.000 van de 650.000 studenten hun kaart nog niet hadden geactiveerd via een ophaalpunt waarna 1 februari als nieuwe streefdatum klonk.
De studentenorganisaties drongen donderdag al aan op uitstel omdat het almaar niet lukt om de kaarten te activeren
Wat een debacle is dit aan het worden zeg.
Vandaag heb ik weer geprobeerd mijn studentenproduct op te halen; tevergeefs.... na 5 minuten gaf het apparaat aan dat het mislukt was.
[ Voor 8% gewijzigd door Markie op 22-01-2010 13:39 ]
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Nou ja, een voordeel is dat we nu niet gebonden zijn aan 1 februari
Nee, merp!
Ja, maar op alle kaarten staat een tijdelijk reisrecht dat 31 januari vervalt... Hoe ga je dan reizen?PauseBreak schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:49:
Nou ja, een voordeel is dat we nu niet gebonden zijn aan 1 februari
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Je oude kaart die officieel niet meer geldig is?Eldariel schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:50:
[...]
Ja, maar op alle kaarten staat een tijdelijk reisrecht dat 31 januari vervalt... Hoe ga je dan reizen?
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Dat tijdelijke reisrecht is toch geldig tot 2012? Mij lijkt eerder dat dat specifieke productID per 1/2/2010 op een blacklist zou worden gezet, wat nu dus later is.
We are shaping the future
Alex), volgens mij is het tijdelijke product geldig tot 31 januari hoor?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik ben absoluut geen OV-gebruiker, en elk nieuw systeem kent zijn kinderziektes, maar ik lees hier wel heel veel verschrikkelijke verhalen en ergernissen. Nu hoor je natuurlijk alleen maar de problemen, maar is het echt zo'n erg slecht systeem of valt het wel mee?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat product vervalt misschien pas als er iemand ergens op een knop in de backend duwt? Wat dus gepland stond voor de 31e, maar nu is uitgesteld.Eldariel schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:50:
[...]
Ja, maar op alle kaarten staat een tijdelijk reisrecht dat 31 januari vervalt... Hoe ga je dan reizen?
Edit: Wat Alex) zegt dus.
Het is volgens mij vooral het systeem waarmee studenten hun kaart moeten "activeren" wat ontzettend veel problemen heeft. Het OV-Chipkaart systeem an sich werkt volgens mij verder wel?Gunner schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:04:
Ik ben absoluut geen OV-gebruiker, en elk nieuw systeem kent zijn kinderziektes, maar ik lees hier wel heel veel verschrikkelijke verhalen en ergernissen. Nu hoor je natuurlijk alleen maar de problemen, maar is het echt zo'n erg slecht systeem of valt het wel mee?
[ Voor 44% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2010 14:11 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
@Gunner: om te reizen is het een prima systeem, het omschakelen van strippenkaarten en treinkaartjes naar de OV-chipkaart is voor veel mensen alleen even wennen. Dat groeit er na verloop van tijd wel uit.
Wat er nu echter massaal mis gaat is de communicatie tussen de palen waar je je abonnement kunt ophalen en de "mainframes". Die palen doen het hierdoor vaker niet dan wel. Als je dan 650.000 mensen in 31 dagen hun abonnement wil laten activeren kun je rekenen op problemen en een enorme berg gezeur
Wat er nu echter massaal mis gaat is de communicatie tussen de palen waar je je abonnement kunt ophalen en de "mainframes". Die palen doen het hierdoor vaker niet dan wel. Als je dan 650.000 mensen in 31 dagen hun abonnement wil laten activeren kun je rekenen op problemen en een enorme berg gezeur
nieuws: Ov-chipkaart voor studenten wordt uitgesteld vanwege problemenBlizzarD schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:35:
[..]
Ik hoor t wel als ze t op een rijtje hebbenBen ook benieuwd wanneer ze met het bericht komen dat ze de activerings periode nog wat langer laten doorlopen om studenten nog wat meer tijd te gunnen
Goh die zagen we niet aankomen

Dat weet ik niet, ik heb zo'n kaart zelf niet. Ik ging af op wat ik eerder heb gehoord over reisproducten die tot 2012 geldig waren, nog voordat het definitieve reisproduct geladen was.CodeCaster schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:02:
Alex), volgens mij is het tijdelijke product geldig tot 31 januari hoor?
Ik lees anders ook dat diverse conducteurs niet eens weten hoe het allemaal werkt. Als er iemand zou moeten zijn die dat zou moeten weten, dan is die het wel. Of niet?Orion84 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:09:
Het is volgens mij vooral het systeem waarmee studenten hun kaart moeten "activeren" wat ontzettend veel problemen heeft. Het OV-Chipkaart systeem an sich werkt volgens mij verder wel?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik ben al sinds 14 januari bezig om mijn OV-chipkaart te activeren. In Tilburg is het niet gelukt, allereerst staat de terminal in de AH-XL ongeveer 500 meter van het station verwijderd en ten tweede is het daar (volgens mijn zusje) altijd heel druk met studenten.
De enige keer dat ik bij de Appie aankwam, bleek de terminal te zijn overleden...
In Breda staan de rijen veelal tot halverwege de sationshal, wat neerkomt op een man of 30. Nu heb ik vanaf 31 januari mijn OV niet meer nodig (opleiding afgerond), maar ik vind het schandalig dat er op deze manier een instabiel systeem gebruikt wordt.
Onder het kopje, it's not a bug, it's a feature
De enige keer dat ik bij de Appie aankwam, bleek de terminal te zijn overleden...
In Breda staan de rijen veelal tot halverwege de sationshal, wat neerkomt op een man of 30. Nu heb ik vanaf 31 januari mijn OV niet meer nodig (opleiding afgerond), maar ik vind het schandalig dat er op deze manier een instabiel systeem gebruikt wordt.
Onder het kopje, it's not a bug, it's a feature
Hoewel de systemen inmiddels 'redelijk stabiel' zouden zijn, raadt Sebes studenten af om tussen één en vier uur 's middags te proberen hun kaart te activeren.
[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 22-01-2010 14:14 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ja. Het syteem is niet slecht vind ik, maar de voorbereiding wel. Je kan als student zijnde alleen bij de gele automaten je bestelling ophalen. NIET bij een andere. En als je dat wilt doen liggen die kastjes er 9 van de tien keer uit.Gunner schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:04:
En net binnen:
Vorige week dinsdag opgestuurd en nu pas verwerkt, terwijl het mededelen dat ze hem ontvangen hebben max een week zou duren.Beste student,
Wij hebben jouw aanvraag voor een Studenten OV-chipkaart ontvangen.
Omdat het formulier voldoet aan de eisen, kunnen we jouw aanvraag verwerken.
Je ontvangt binnen 2 weken je Studenten OV-chipkaart.
De Studenten OV-chipkaart wordt gestuurd naar:
<adres>
Dit is het adres dat je op het aanvraagformulier hebt aangegeven.
Let op! Je kunt het bezorgadres van je Studenten OV-chipkaart nu niet meer wijzigen.
De kaart wordt altijd gestuurd naar bovenstaand adres. Dus houd dit goed in de gaten.
Mocht je in de toekomst verhuizen geef dan altijd je adreswijziging ook door aan de Klantenservice OV-chipkaart via www.ov-chipkaart.nl (formulier of persoonlijk account ‘Mijn OV-chipkaart’).
Daarmee zorg je ervoor dat er altijd een actueel adres bekend is waarnaar een eventuele vervangende kaart kan worden gestuurd als je je Studenten OV-chipkaart verliest.
Meer informatie
Kijk voor meer informatie op www.studentenov-chipkaart.nl.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Studenten OV-chipkaart
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
De meeste snappen het volgens mij wel. Over het algemeen wordt nu gewoon netjes met de kaartlezer gecontroleerd of je OV in orde is, studenten die nog niet geactiveerd hebben wordt aangeraden dat te gaan doen. Alleen heb je dus inderdaad een boel studenten die dat nog niet kunnen, of studenten die het zelf niet snappen en nog met hun papieren kaart komen aankakken: "Ja, die was toch nog geldig tot 1 feb?". Diezelfde verwarring zal er bij sommige conducteurs ook wel zijn. Ik ben een keer gevraagd om mijn papieren OV te tonen en sommige controleren de OV Chipkaarten nog niet met hun kaartlezer, maar over het algemeen heb ik niet de indruk dat er echt grootschalig onbegrip is onder de conducteurs.Gunner schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:12:
[...]
Ik lees anders ook dat diverse conducteurs niet eens weten hoe het allemaal werkt. Als er iemand zou moeten zijn die dat zou moeten weten, dan is die het wel. Of niet?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
At least geven ze nu toe dat er problemen zijn met het systeem, nu nog een oplossingBBE schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:38:
[...]
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...el-studenten-ov-chip.html
Wat een debacle is dit aan het worden zeg.
Vandaag heb ik weer geprobeerd mijn studentenproduct op te halen; tevergeefs.... na 5 minuten gaf het apparaat aan dat het mislukt was.
[ Voor 73% gewijzigd door ravenger op 22-01-2010 14:49 ]
Dat doen ze bij mij inmiddels ook niet meerOrion84 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:38:
[...]
De meeste snappen het volgens mij wel. Over het algemeen wordt nu gewoon netjes met de kaartlezer gecontroleerd of je OV in orde is, studenten die nog niet geactiveerd hebben wordt aangeraden dat te gaan doen.
Oké tijdelijk nog niet. Maar sinds een jaar of 10 (?) moet je als student wel degelijk betalen door de week of in het weekend en het idee van die kaart is dat je moet inchecken om te betalen. Zo niet, slaat die conducteur ook de student gewoon in elkaar hoor.Dido schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:40:
[...]
Nee hoor, als je student bent niet. Je hoeft namelijk helemaal niet in te checken.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Die mail ook gekregen op vrijdag 8 januari
Raad eens, vandaag nog geen OV Chipkaart. Gelukkig ben ik blij dat ik voor de kerst een tijdelijke OV studenten kaart kreeg opgestuurd. Ben benieuwd hoelang het gaat duren.
Nee, je moet gewoon een papieren kortingskaartje kopen buiten je vrij-reizen-periode.Sando schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:57:
Oké tijdelijk nog niet. Maar sinds een jaar of 10 (?) moet je als student wel degelijk betalen door de week of in het weekend en het idee van die kaart is dat je moet inchecken om te betalen. Zo niet, slaat die conducteur ook de student gewoon in elkaar hoor.
Als alle chaos een beetje over is en het systeem verder wordt uitgerold kun je gewoon op saldo reizen met die kaart, maar voorlopig is dat nog nergens voor nodig.
Ah, dat wist ik niet, beetje waardeloos dan. Zo'n systeem moet toch met beide omstandigheden om kun gaan (wel of niet vrij reizen) anders hebben we (de maatschappij) weinig aan zo'n OVchip voor studenten. Ze moeten toch ook gewoon mee gaan draaien.CyBeR schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:00:
[...]
Los daarvan ondersteunt NS nog geen studenten, afgezien van dat 't (op dat moment) inchecken en uitchecken wel functioneel is in voorbereiding op dichte poortjes. Buiten de vrij reizen periode dienen studenten kaartjes met korting te kopen.
Kunnen studenten in Amsterdam/Rotterdam dan ook niet buiten de vrij reizen periode met hun OVchip kaart reizen in het OV(metro)? Moeten ze daarvoor dan nog een losse OVchip kaart nemen?

Dat kan wel, de NS heeft alleen nog niet alle kortingsabo's ingevoerd en daarom kan je in de trein van de NS nog niet met korting op saldo reizen. In de meeste bussen en metro's is dat echter al goed ingevoerd.troftnom schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:54:
[...]
Ah, dat wist ik niet, beetje waardeloos dan. Zo'n systeem moet toch met beide omstandigheden om kun gaan (wel of niet vrij reizen) anders hebben we (de maatschappij) weinig aan zo'n OVchip voor studenten. Ze moeten toch ook gewoon mee gaan draaien.
Kunnen studenten in Amsterdam/Rotterdam dan ook niet buiten de vrij reizen periode met hun OVchip kaart reizen in het OV(metro)? Moeten ze daarvoor dan nog een losse OVchip kaart nemen?
Zijdelings hiermee te maken: reizen op saldo is over het algemeen duurder dan een kortingskaartje retour, dus in die gevallen zal ik sowieso zo lang mogelijk een papieren kaartje blijven kopen.
Ik neem aan dat je het reizen bij de NS bedoelt?Jorrit schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:09:
[...]
Zijdelings hiermee te maken: reizen op saldo is over het algemeen duurder dan een kortingskaartje retour, dus in die gevallen zal ik sowieso zo lang mogelijk een papieren kaartje blijven kopen.
In welk geval dan, want volgens mij is het zo dat wanneer je chipt, je kaartje (enkeltje) de helft kost van een retourtje gekocht buh de automaat, dus een gechipt retourtje is even duur als papieren kaartje.
Juist bij enkeltjes is het zelfs voordeliger om met de chipkaart te reizen.
Waarom? Omdat het kan!!
Hm:
Net toevalligerwijs de mogelijkheid gehad om op Utrecht Centraal mijn OV abonnement op te halen. Denk ik. Ik steek de kaart erin; verrassend snel na het kiezen van 'ophalen bestelling' staat er "week abonnement aanwezig". Ik blij, en kies ophalen / ja. Kom ik in Leiden aan, controleer ik wat precies op mijn kaart staat (bij de NS automaat) staat er:
Weekend kaart bla bla
Weekend korting bla bla
Overig abonnement
Overig abonnement
Staat mijn Week nu wel of niet op de kaart? Het overzicht op ov-chipkaart.nl laat slechts:
Net toevalligerwijs de mogelijkheid gehad om op Utrecht Centraal mijn OV abonnement op te halen. Denk ik. Ik steek de kaart erin; verrassend snel na het kiezen van 'ophalen bestelling' staat er "week abonnement aanwezig". Ik blij, en kies ophalen / ja. Kom ik in Leiden aan, controleer ik wat precies op mijn kaart staat (bij de NS automaat) staat er:
Weekend kaart bla bla
Weekend korting bla bla
Overig abonnement
Overig abonnement
Staat mijn Week nu wel of niet op de kaart? Het overzicht op ov-chipkaart.nl laat slechts:
zien.Product Status Prijs €
Totaal 2
Studenten OV-chipkaart weekend -
Studentenkaart korting weekend -
Vandaag m'n ns kortingskaart weer eens als kortingskaart gebruikt ivm ongestempeld kaartje wat ik nog had liggen.
(Gebruik de kaart sinds het mogelijk is voor reizen op saldo)
Conducteur was het er alleen niet helemaal mee eens toen ze m'n kaart inscande.
Er stond nml geen voordeelurenabonnement meer op m'n kaart.
Alleen een reizen op saldo voordeeluren.
Eigenlijk had ze me een kaartje in de trein moeten verkopen, maar het was wel ok nu.
Ik moest zelf maar even telefonisch contact opnemen met de ns....
Vandeweek maar eens aan andere conducteur vragen hoe/wat.
mijn.ns.nl geeft gewoon 'Voordeelurenkaart abonnement' Status: Actief / Einddatum: 16/05/2010
(Gebruik de kaart sinds het mogelijk is voor reizen op saldo)
Conducteur was het er alleen niet helemaal mee eens toen ze m'n kaart inscande.
Er stond nml geen voordeelurenabonnement meer op m'n kaart.
Alleen een reizen op saldo voordeeluren.
Eigenlijk had ze me een kaartje in de trein moeten verkopen, maar het was wel ok nu.
Ik moest zelf maar even telefonisch contact opnemen met de ns....
Vandeweek maar eens aan andere conducteur vragen hoe/wat.
mijn.ns.nl geeft gewoon 'Voordeelurenkaart abonnement' Status: Actief / Einddatum: 16/05/2010
[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 23-01-2010 22:03 ]
Waar zie jij dat? Ik kan dat echt nergens vindenMoiZie schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:53:
Het overzicht op ov-chipkaart.nl laat slechts:
[...]
zien.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Maandag ook maar even kijken.CyBeR schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:11:
En wat zegt een NS automaat?
Het is misschien ook een kwestie van tijdig beginnen met activeren. Het is belachelijk dat zoveel studenten na de feitelijke deadline hun kaart nog moeten activeren bij een paal. Mijn vriendin is echt niet de snelste student maar had dit al ver voor de deadline in december gedaan. Kan ook komen doordat zij haar kaart in september al gebruikte voor de metro in Amsterdam en dus altijd op zak had. Er zijn genoeg momenten te vinden dat het wel rustig is bij de palen.Eldariel schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:15:
Ja. Het syteem is niet slecht vind ik, maar de voorbereiding wel. Je kan als student zijnde alleen bij de gele automaten je bestelling ophalen. NIET bij een andere. En als je dat wilt doen liggen die kastjes er 9 van de tien keer uit.
Studenten die klagen vergeten voor het gemak ook dat het ophalen van de oude ov vaak een drama van wachten wachten en wachten was. Al kwam dat ook omdat zij (ik ooit ook) wachte tot twee dagen voor oudjaar.
Het systeem heeft kinderziektes, maar studenten valt ook wel iets te verwijten.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Oehw, wauw!
Ik heb transacties in Mijn OV-Chipkaart!!!
Ik heb for fucks sake dat ding al vóór december gebruikt, ín december en meerdere malen in januari en ik heb een whopping 3 (!!!) transacties staan, tweemaal op 1 januari en een keertje op 2 januari...
Nu de rest nog
Volgens mij hebben ze chimpansees in dienst ofzo die 't allemaal niet zo goed kunnen en allemaal beetje by random wat knoppen indrukken zodat het sóms bij toeval goed gaat. Niet te geloven zeg, wat traag.. Waarom nu opeens slechts drie transacties? Waarom duurt het verwerken überhaupt zo lang? Zelfs bij duizend transacties per minuut moet toch een beetje flink uit z'n kluiten gegroeide server dat wel bij kunnen houden? En veel zaken zijn nog niet eens real-time en daar kan dat servertje dan mooi 's nachts z'n tijd voor nemen..
Ik heb for fucks sake dat ding al vóór december gebruikt, ín december en meerdere malen in januari en ik heb een whopping 3 (!!!) transacties staan, tweemaal op 1 januari en een keertje op 2 januari...
Nu de rest nog

Volgens mij hebben ze chimpansees in dienst ofzo die 't allemaal niet zo goed kunnen en allemaal beetje by random wat knoppen indrukken zodat het sóms bij toeval goed gaat. Niet te geloven zeg, wat traag.. Waarom nu opeens slechts drie transacties? Waarom duurt het verwerken überhaupt zo lang? Zelfs bij duizend transacties per minuut moet toch een beetje flink uit z'n kluiten gegroeide server dat wel bij kunnen houden? En veel zaken zijn nog niet eens real-time en daar kan dat servertje dan mooi 's nachts z'n tijd voor nemen..
Waarschijnlijk Tien tegen één is de hele ICT-kant van dat hele OV-systeem aanbesteed, dus uitgevoerd door de laagste bieder. Dat zou in ieder geval een hoop van de problemen verklaren.
[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 24-01-2010 01:16 ]
Het hele OV-chipkaartsysteem is inderdaad aanbesteed: Trans Link Systems heeft het uitbesteed aan East-West Consortium, dit is een consortium van Thales, Vialis en Accenture. Daarnaast is het Hongkongse MTR betrokken geweest (zie www.eastwestconsortium.nl).
[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 24-01-2010 01:39 ]
Ik ben benieuwd hoe ze dat gedaan heeft, die Units in mijn omgeving stonden er pas eind December en toen kon ik nog niks ophalen (er stond niets voor me klaar, op de OVchipkaart site staat ook: vanaf 1 januari staat uw product klaar, en dat is zelfs onzin). Verder als het wel rustig is dan doet ie 't ook niet bij mij tot nog toe.Fisico schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:23:
[...]
Het is misschien ook een kwestie van tijdig beginnen met activeren. Het is belachelijk dat zoveel studenten na de feitelijke deadline hun kaart nog moeten activeren bij een paal. Mijn vriendin is echt niet de snelste student maar had dit al ver voor de deadline in december gedaan. Kan ook komen doordat zij haar kaart in september al gebruikte voor de metro in Amsterdam en dus altijd op zak had. Er zijn genoeg momenten te vinden dat het wel rustig is bij de palen.
Ik probeerde het de 1e keer op de dag voor mijn geadviseerde afhaal periode, ik heb geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, gezien die 'periode's' juist zijn aangeraden lijkt me om drukte te voorkomen.Studenten die klagen vergeten voor het gemak ook dat het ophalen van de oude ov vaak een drama van wachten wachten en wachten was. Al kwam dat ook omdat zij (ik ooit ook) wachte tot twee dagen voor oudjaar.
Bij 't postkantoor stond je misschien 20 minuten te wachten maar dan had je 'm wel, hier probeer je 't tig keer kijk je een paar minuten naar een balkje op 't schermpje en heb je nog niks
Dat betwijfel ik dus, d'r werd al over geklaagd dat XXX duizend nog niet hadden opgehaald terwijl 1/3 van de studenten nog geadviseerd werd te wachten en de automaatjes al tijden amper werkte.Het systeem heeft kinderziektes, maar studenten valt ook wel iets te verwijten.
Ik moet hem ook nog activeren, ik moet er apart om heen naar het station. En dan moet ik een kaart activeren die ik dit jaar toch niet ga gebruiken (ga slechts incidentieel met de trein) en in de bussen wordt het pas volgend jaar ingevoerd.Fisico schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:23:
[...]
Het is misschien ook een kwestie van tijdig beginnen met activeren. Het is belachelijk dat zoveel studenten na de feitelijke deadline hun kaart nog moeten activeren bij een paal. Mijn vriendin is echt niet de snelste student maar had dit al ver voor de deadline in december gedaan. Kan ook komen doordat zij haar kaart in september al gebruikte voor de metro in Amsterdam en dus altijd op zak had. Er zijn genoeg momenten te vinden dat het wel rustig is bij de palen.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Vergeet niet dat er ook een hele meute studenten is die nog helemaal geen kaart heeft gekregen! Ik ken uit mijn omgeving al meerdere mensen die al vorig jaar en eerder (soms zelf meerdere keren) een pasfoto in hadden geleverd bij het ophalen van de papieren OV kaart, en bij uitblijven van een chipkaart, de kaart nogmaals aan hebben gevraagd en hem gewoon nog steeds niet hebben. Wordt lastig om te actieveren als je geen chipkaart hebt.Één vriendin van mij heeft ondertussen al 3 (!) keer een verkeerde kaart mogen ontvangen, dat betekent dus ook dat diegenen voor wie de kaarten wél zijn bestemd er geen hebben. Advies wat ze telefonisch krijgt? Gooi ze maar gewoon weg en vraag voor de 4e keer een nieuwe aanFisico schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:23:
[...]
Studenten die klagen vergeten voor het gemak ook dat het ophalen van de oude ov vaak een drama van wachten wachten en wachten was. Al kwam dat ook omdat zij (ik ooit ook) wachte tot twee dagen voor oudjaar.
Het systeem heeft kinderziektes, maar studenten valt ook wel iets te verwijten.

https://www.ov-chipkaart....rmatie/toonkaartgegevens/Snippertje schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:14:
[...]
Waar zie jij dat? Ik kan dat echt nergens vindenBen wel ingelogd.
Ik hoorde van mijn vriendin dat ze in een HTM-tram zat waar de automaten buiten dienst waren, en gecontroleerd werd. Nou, denkt ze, ik heb gewoon die OV-chipkaart, dus mij kunnen ze niets doen.
Vertelt die controleur doodleuk dat als de automaten buiten dienst zijn, je zelf verantwoordelijk bent voor een geldig vervoersbewijs. Lees: dan moet je een strippenkaart gebruiken. Het aandeel misgegane transacties of in/uitlogacties is voor mij en mijn vriendin inmiddels al zo groot dat het systeem onbetrouwbaar is verklaard, we gaan weer over op strippenkaarten.
Vertelt die controleur doodleuk dat als de automaten buiten dienst zijn, je zelf verantwoordelijk bent voor een geldig vervoersbewijs. Lees: dan moet je een strippenkaart gebruiken. Het aandeel misgegane transacties of in/uitlogacties is voor mij en mijn vriendin inmiddels al zo groot dat het systeem onbetrouwbaar is verklaard, we gaan weer over op strippenkaarten.
Fisico schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:23:
[...]

En als je (ik) het product dan binnen die periode ophaalt, op een rustig moment, op een rustige plek, krijg je alsnog een ophaalerror. En dit is geen voorbeeld dat op zichzelf staat.
Kinderziektes is een understatement, dat de studenten iets te verwijten valt is (op een individueel geval na) absoluut betwistbaar.Het systeem heeft kinderziektes, maar studenten valt ook wel iets te verwijten.
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Ik heb afgelopen vrijdagavond mijn kaart geactiveerd. Op een afgelegen plek en een goede tijd denk ik want het werkte meteen. Ik heb er ook meteen geld op gezet. Dit was vrijdag, de 10 euro die ik heb bijgeschreven staat nog steeds niet op m'n kaart. (althans, volgens de site) Hoe lang duurt dit normaliter? Of is dit een van de vele dingen die nog niet goed werken...
Ik ga zo direct met de bus en ben benieuwt wat er gaat gebeuren.
Hier zijn de transacties van 31-12 en 1-1 nu ook eens zichtbaar.Osiris schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:38:
Oehw, wauw!
Nu de rest nog
7 kalenderdagen my ass

Maar om even op iets terug te komen.
Naast de tripjes met HTM trams (die er nu eindelijk eens staan) staat gewoon de locatie, zelfs het perron
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Jeuy, bij mij staat ook 1 transactie (5 januari). Dat was ook de laatste keer dat ik 'm gebruikte overigens.
Dit terwijl ik ongeveer 'al' 8 transacties eerder heb gedaan die niet in het overzicht staan
NS-automaten laten wel een correct overzicht zien trouwens. De RET-automaten ook, want daar heb ik vorig jaar nog een bonnetje laten printen voor m'n werk.
Dit terwijl ik ongeveer 'al' 8 transacties eerder heb gedaan die niet in het overzicht staan

NS-automaten laten wel een correct overzicht zien trouwens. De RET-automaten ook, want daar heb ik vorig jaar nog een bonnetje laten printen voor m'n werk.
[ Voor 27% gewijzigd door Cheesy op 24-01-2010 11:26 ]
Gisteren mijn eerste ervaringen met de OV-Chipkaart. Niet helemaal positief. Goh.
Ik was in Amsterdam, dus ik dacht, doe er maar een 24h GVB kaart bij. Heel handig dat ik mijn ski-jack aan had, dus de chipkaart fijn in de skipaszak op de linkermouw. Wel alleen oppassen waar je uitstapt. Als je rechts staat komt het zo lullig over als je je arm naar links ragt
Het einde was minder geslaagd. Ik deed een check-in op metro 51 Amstelveen Centrum en ben toen via Amstelveen Westwijk naar de Nieuwmarkt gegaan. In Amstelveen heb ik niet gechipt omdat de metro terug binnen een minuut zou vertrekken. Toen ik bij de nieuwmarkt door het poortje wilde gaf de lezer mij "ongeldige kaart". Ja dahag, 24h GVB kaart. Natuurlijk geen personeel in de buurt dus ik ben gewoon achter iemand anders aangelopen.
Dat is natuurlijk niet handig dat je een metrostation afsluit en er geen personeel bij de poortjes staat. Ik weet niet of dat normaal is, maar ik had ook geen zin om iemand te zoeken.
Ik was in Amsterdam, dus ik dacht, doe er maar een 24h GVB kaart bij. Heel handig dat ik mijn ski-jack aan had, dus de chipkaart fijn in de skipaszak op de linkermouw. Wel alleen oppassen waar je uitstapt. Als je rechts staat komt het zo lullig over als je je arm naar links ragt
Het einde was minder geslaagd. Ik deed een check-in op metro 51 Amstelveen Centrum en ben toen via Amstelveen Westwijk naar de Nieuwmarkt gegaan. In Amstelveen heb ik niet gechipt omdat de metro terug binnen een minuut zou vertrekken. Toen ik bij de nieuwmarkt door het poortje wilde gaf de lezer mij "ongeldige kaart". Ja dahag, 24h GVB kaart. Natuurlijk geen personeel in de buurt dus ik ben gewoon achter iemand anders aangelopen.
Dat is natuurlijk niet handig dat je een metrostation afsluit en er geen personeel bij de poortjes staat. Ik weet niet of dat normaal is, maar ik had ook geen zin om iemand te zoeken.
Signatures zijn voor boomers.
Zaadkaart, al anderhalve maand kapot en nog steeds geen nieuwe 
Was dan ook erg blij toen het uitstel werd aangekondigd!
En nee de studenten kun je niet de schuld geven. Als je een groep mensen de schuld geeft (640.000) is altijd de organisatie de schuldige! Waarom? Simpel: ze moeten gewoon een systeem maken dat werkt! Je kunt als induvidu niet 640.000 mensen de schuld geven dat ze niet goed van jouw systeem gebruik maken, want dan klopt het systeem niet...
En nee de studenten kun je niet de schuld geven. Als je een groep mensen de schuld geeft (640.000) is altijd de organisatie de schuldige! Waarom? Simpel: ze moeten gewoon een systeem maken dat werkt! Je kunt als induvidu niet 640.000 mensen de schuld geven dat ze niet goed van jouw systeem gebruik maken, want dan klopt het systeem niet...
Je hoeft het product niet op te halen, het mag alleen.masser120 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:00:
Zaadkaart, al anderhalve maand kapot en nog steeds geen nieuwe
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Dan hoop ik dat je een AH-togo op het station hebt, want je kunt die kaarten niet op het station activeren. Dat moet op een ophaalpunt, die je ergens ander kunt vinden.ThunderNet schreef op zondag 24 januari 2010 @ 02:09:
[...]
Ik moet hem ook nog activeren, ik moet er apart om heen naar het station. En dan moet ik een kaart activeren die ik dit jaar toch niet ga gebruiken (ga slechts incidentieel met de trein) en in de bussen wordt het pas volgend jaar ingevoerd.
Waarom? Omdat het kan!!
Nog steeds een 3e klasse week OV (nutteloos, aangezien er geen 3e klasse bestaat) en een weekend OV op m'n OV Chipkaart staan. Kreeg een brief thuisgestuurd dat men geprobeerd had te bellen (betwijfelenswaardig, aangezien ik geen gemist gesprek heb dat van hen zou kunnen zijn, noch een voicemail ontvangen heb), met een correspondentie kenmerk. Of ik contact op wilde nemen met de helpdesk.
Wanneer ik dit doe is het correspondentie kenmerk echter totaal onbekend. Netjes weer mijn contactgegevens achtergelaten, men stuurt mijn probleem 'naar de desbetreffende afdeling' op. Kortom, ik bevind me in een situatie die afwijkt van de 'standaardklacht' (al sneu genoeg dat die er zijn), waarmee men zich totaal geen raad weet, waardoor ik nu niet doordeweeks kan reizen, terwijl de OV chipkaart/OCW Duo aangeeft dat ik wel een week ov heb. God zegene de greep dat Plasterk eindelijk nadenkt en het zooitje iig tijdelijk uitstelt.
Wanneer ik dit doe is het correspondentie kenmerk echter totaal onbekend. Netjes weer mijn contactgegevens achtergelaten, men stuurt mijn probleem 'naar de desbetreffende afdeling' op. Kortom, ik bevind me in een situatie die afwijkt van de 'standaardklacht' (al sneu genoeg dat die er zijn), waarmee men zich totaal geen raad weet, waardoor ik nu niet doordeweeks kan reizen, terwijl de OV chipkaart/OCW Duo aangeeft dat ik wel een week ov heb. God zegene de greep dat Plasterk eindelijk nadenkt en het zooitje iig tijdelijk uitstelt.
[ Voor 3% gewijzigd door BoB_HenK op 24-01-2010 12:15 ]
Dan zie ik alleen mijn naam en kaartnummer

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
ja zo kun je alles wel recht lullenColdcat schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:01:
[...]
Je hoeft het product niet op te halen, het mag alleen.

'het ligt aan de markt' zeggen nu ook veel bedrijven die in zwaar weer verkeren...
NEE het ligt NOOIT aan de markt/gebruiker omdat je daar juist op in moet spelen met het systeem, als dat niet is gelukt had je beter je best moeten doen.
En dit had je al aan kunnen zien komen, verder is het argument dat veel mensen lang wachten kul omdat het systeem misschien 10 dagen wel redelijk gewerkt heeft.
Heb die transacties ook al tijden aan staan, echter ga ik bijna elke week 2x met de bus en de laatste datum die ik nu heb staan is... 1 januari..Osiris schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:38:
Oehw, wauw!
Nu de rest nog
[ Voor 46% gewijzigd door GoldenSample op 24-01-2010 12:34 ]
Ach, heb ik ook de twee keer dat ik in A'dam gebruik moest maken van de metro gedaan. Het enige wat er gebeurt is dat een piepertje drie keer luidt, en that's it. Nooit meer wat van gehoord, zelfs de persoon voor mij leek het de normaalste zaak van de wereld te vinden. Grappig, een geautomatiseerd systeem dat precies voldoet aan de vooroordelen over een mensloos systeem: kan niet omgaan met situaties die mensen kunnen bedenken.Maasluip schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:57:
Natuurlijk geen personeel in de buurt dus ik ben gewoon achter iemand anders aangelopen.
Ik begrijp nu nog niet wat er nou aan de hand is bij het ophaal systeem?
Ik ben gisteren bij 4 ophaal punten geweest op Rotterdam CS en Alexandrium, en overal hing een kaart overheen dat deze terminal buiten gebruik was.
Hoe kan het nou dat het nog zo druk is dan? Al die paaltjes zijn gewoon uitgeschakeld zo te zien...
Ik ben gisteren bij 4 ophaal punten geweest op Rotterdam CS en Alexandrium, en overal hing een kaart overheen dat deze terminal buiten gebruik was.
Hoe kan het nou dat het nog zo druk is dan? Al die paaltjes zijn gewoon uitgeschakeld zo te zien...
Argh, ik kijk nu op OV-chipkaart.nl en de meest recente transactie die ik zie staan is van 9 december! Handig om te declareren zo... 

Een herstelactie?NB. Als gevolg van een herstelactie worden de transacties uit 2009 nu in uw reis- en transactieoverzicht getoond.
Onze verwachting is dat de herstelactie voor transacties uit 2010 komende week afgerond is en dat deze gegevens dan zichtbaar zijn in uw reis- en transactieoverzicht.
NB. Op dit moment krijgt TLS geen volledige reis- en transactiegegevens van Syntus en Veolia. Hierdoor is het voor TLS niet mogelijk u een volledig overzicht te geven van uw reizen en transacties met Veolia en Syntus. Wij werken er hard aan om dit te verbeteren en houden u via deze pagina op de hoogte van de vorderingen.
[ Voor 70% gewijzigd door Alex) op 24-01-2010 15:19 ]
Verwijderd
Toevallig ook in de Randstadrail? Daar hebben die in/uitcheckapparaten nog nooit gewerkt, maar had idd een controleur die beweerde dat ik een kaartje moest gaan kopen, ondanks dat ik m'n OV-chipkaart, inclusief (tijdelijk) studentenabbonement kon tonen. Gelukkig voldeed m'n oude papieren ov nog wel.ssj3gohan schreef op zondag 24 januari 2010 @ 09:28:
Ik hoorde van mijn vriendin dat ze in een HTM-tram zat waar de automaten buiten dienst waren, en gecontroleerd werd. Nou, denkt ze, ik heb gewoon die OV-chipkaart, dus mij kunnen ze niets doen.
Ik hoop toch niet dat ze bij HTM denken dat iedere student met een geldig vervoersbewijs een kaartje moet gaan kopen omdat zij 1. niet in staat zijn om een OV-chipkaart te controleren (zie NS) en 2. nog niet in staat zijn geweest om de in/uitcheckterminals werkzaam te krijgen.

FYI: NS staat tegenwoordig voor Ne Scio (Ik weet niet).Gunner schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:12:
[...]
Ik lees anders ook dat diverse conducteurs niet eens weten hoe het allemaal werkt. Als er iemand zou moeten zijn die dat zou moeten weten, dan is die het wel. Of niet?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Tsja. Papieren OV werkt nog, net als strippenkaarten en papieren treinkaartjes. You do the mathVerwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:20:
[...]
Toevallig ook in de Randstadrail? Daar hebben die in/uitcheckapparaten nog nooit gewerkt, maar had idd een controleur die beweerde dat ik een kaartje moest gaan kopen, ondanks dat ik m'n OV-chipkaart, inclusief (tijdelijk) studentenabbonement kon tonen. Gelukkig voldeed m'n oude papieren ov nog wel.
Ik hoop toch niet dat ze bij HTM denken dat iedere student met een geldig vervoersbewijs een kaartje moet gaan kopen omdat zij 1. niet in staat zijn om een OV-chipkaart te controleren (zie NS) en 2. nog niet in staat zijn geweest om de in/uitcheckterminals werkzaam te krijgen.
Gewoon in de UB in gronigen toen ze toch boeken weg moest brengen. De keer daarvoor was het wel drukker. Je moet hem alleen toevallig wel bij je hebben.GoldenSample schreef op zondag 24 januari 2010 @ 01:58:
[...]
Ik ben benieuwd hoe ze dat gedaan heeft, die Units in mijn omgeving stonden er pas eind December en toen kon ik nog niks ophalen (er stond niets voor me klaar, op de OVchipkaart site staat ook: vanaf 1 januari staat uw product klaar, en dat is zelfs onzin). Verder als het wel rustig is dan doet ie 't ook niet bij mij tot nog toe.
Zaterdagmiddag was het oplaadding in de AH ook zonder rij en ik zag tig studenten na het afrekenen van de boodschappen er gewoon langs lopen. Wellicht hebben zij hun kaart al geactiveerd, maar iets zegt mij dat zij maandag gewoon lekker in een rij gaan klagen.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Zolang ze dat klagen alleen in die rij gaan doen, OK, maar ik ben bang dat ze het ook weer op fora gaan doen.Fisico schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:08:
[...]
Wellicht hebben zij hun kaart al geactiveerd, maar iets zegt mij dat zij maandag gewoon lekker in een rij gaan klagen.
Waarom? Omdat het kan!!
Nou het heeft gewerkt. Het uitcheck paaltje gaf mooi m'n saldo/kosten aan. Zowel heen als terug prima verlopen. Jammer van de prijs dat wel, een dagkaartje (geldig in heel Brabant) kost 3 euro...deze rit los kostte me 4,44..... Volgende keer toch maar het dagkaartje...Upke dupke schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:02:
Ik heb afgelopen vrijdagavond mijn kaart geactiveerd. Op een afgelegen plek en een goede tijd denk ik want het werkte meteen. Ik heb er ook meteen geld op gezet. Dit was vrijdag, de 10 euro die ik heb bijgeschreven staat nog steeds niet op m'n kaart. (althans, volgens de site) Hoe lang duurt dit normaliter? Of is dit een van de vele dingen die nog niet goed werken...
Bij mijn AH (Museumplein) werkt bestellingen ophalen nog niet. Dus het "langslopen maar dan wel klagen"-verhaal gaat niet overal op.
Het wordt nu nóg mooier met dat "Mijn OV-Chipkaart".
De oude, "tijdelijke" `Studenten OV-chipkaart weekend` heeft nu een prijs van "-", de oude tijdelijke `Studentenkaart korting weekend` heeft een prijs van € 0,00 (dat was eerder nog consequent € 0,00 bij beide) en m'n twee nieuwe producten heten "Vraag uw OV-bedrijf"
Wat is dát nou voor belachelijke productnaam. Alsof ik zo uit m'n hoofd kan ruiken van wélk OV-bedrijf dat product überhaupt is?
(Als je er allerlei producten op hebt staan..)
Echt... Op dat hele TLS en het gehele gedoe is maar één smiley van toepassing:
De oude, "tijdelijke" `Studenten OV-chipkaart weekend` heeft nu een prijs van "-", de oude tijdelijke `Studentenkaart korting weekend` heeft een prijs van € 0,00 (dat was eerder nog consequent € 0,00 bij beide) en m'n twee nieuwe producten heten "Vraag uw OV-bedrijf"

Wat is dát nou voor belachelijke productnaam. Alsof ik zo uit m'n hoofd kan ruiken van wélk OV-bedrijf dat product überhaupt is?
Echt... Op dat hele TLS en het gehele gedoe is maar één smiley van toepassing:
[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 24-01-2010 20:40 ]
Treinkaartjes moeten kopen ( als de check-in/check-out niet werkt ) kan ik nog enigszins inkomen, die automaten staan nog steeds op de stations.ssj3gohan schreef op zondag 24 januari 2010 @ 09:28:
Maar standaard een strippenkaart bij je moeten hebben? Of een kaartje bij de chauffeur moeten kopen terwijl ik bijna nooit kleingeld op zak heb ( en 50,- accepteren ze niet )
Dus oftewel als ik nu gebruik wil maken van het OV dan moet ik de volgende spullen meehebben :
- OV-Chipkaart met saldo
- Pinpas ( NS heeft bijna geen munt-automaten meer )
- Strippenkaart / Kleingeld.
Nee, dat is echt veel en veel simpeler...
Ik weet niet of die vriending van ssj3gohan in lijn 3 of 4 zat van de HTM (want daar is de chipkaart simpelweg nog niet geldig), maar in een voertuig waar de chipkaart als geldig vervoerbewijs geldt en waar ik niet kan inchecken kan een controleur toch echt heel hoog de boom in. Ik reis al jaren met de chipkaart, en ik ga niet met een strippenkaart lopen klooien, al was het maar omdat het ook nog eens duurder uitvalt als je overstapt en opeens een strippenkaart moet gebruiken. De RET doet daar (naar mijn ervaring) niet moeilijk over, hoe het bij de HTM gaat weet ik niet. Wel is het absurd dat lijn 3 en 4 nog steeds niet chip-capable zijn. Op RET lijn E die van Leidschenveen tot Den Haag CS bijna volledige hetzelfde traject rijdt is dat ding straks verplicht. Sta je op een winderig perron, kun je niet de eerste metro/tram pakken die langskomt, tensij je zowel je strippenkaart als OV-chipkaart in de aanslag houdt

Je kan online nachtbuskaartjes kopen. Maar het is inderdaad echt heel treurig dat het niet gewoon van je normale saldo af kan. Ik kan eigenlijk geen reden bedenken waarom ze dat niet hebben ingeregeld.Sefyu schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:00:
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.