Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik durf het bijna niet te vragen maareh.. hoe werkt dat in-en-uit checken eigenlijk met studentenOV? Ik dacht dat het automatisch ging als je er langs liep.. :$

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29
Sando schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:02:
Ik durf het bijna niet te vragen maareh.. hoe werkt dat in-en-uit checken eigenlijk met studentenOV? Ik dacht dat het automatisch ging als je er langs liep.. :$
Zo groot is het bereik ook weer niet, je moet ongeacht wat voor OV-chipkaart je hebt altijd dat ding voor de scanner houden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je moet de kaart er wel vlak-bij houden.. Op 5 meter van zo'n paal lopen gaat em niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:11

Snippertje

Light up your life

Osiris schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:48:
Simpel als wat? Wat kan wel en werkt niet tegelijk? :?
Ervoor ophalen, dat kan. Dat werkt heel soms, maar bijna niet. Maar het hele activeren werkt bijna niet. Zeker niet in de grote steden, waar vrienden van mij het hebben geprobeerd. (Rotterdam, Utrecht, Amsterdam)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:49

PauseBreak

derp!

Cheesy schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:31:
Denk je dat je aan het langste eind ga trekken dan?
Met een NS-conducteur valt meestal nog wel redelijk te praten, met een controleur van de GVU al een heel stuk minder :p
Nou ja, morgen moet ik toch weer naar de Uithof, dus ik hoop maar dat dat apparaat er dan wel zin in heeft ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:53
Moet ik dan ook maar eens proberen, exact diezelfde containers staan hier ook in het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor alle studenten die klagen over de afhaalperiode van het reisrecht:
De gegeven periode is een advies dat NIET bindend is!

Lees ook even de kleine lettertjes:
"Jouw studentenreisproduct staat sinds 1 januari 2010 voor je klaar"

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/ovkaart.jpg

Daarnaast nog een praktische tip: op het station is het vaak druk, zoek gewoon een supermarkt bij jou in de buurt die niet pal naast een station staat. Meestal is er geen kip te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ShitHappens schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:20:
Moet ik dan ook maar eens proberen, exact diezelfde containers staan hier ook in het centrum.
Precies, ik heb dus ook een apart pasje voor de vuilcontainer verderop in de straat. Ik moet maar eens kijken wat er werkt, en of dat pasje ook niet mijn OV-chipkaart stoort. (al wel product opgehaald, maar nog geen enkele keer ingecheckt)

Daarbij de vraag of ik die pas zichtbaar moet houden op het moment dat er controle in de trein is? Door te scannen kunnen ze zien of die pas ingecheckt is / mag reizen op dat moment. Maar aangezien het studenten-OV persoonlijk is moeten ze daarbij ook de pasfoto kunnen zien. Dan is bij mij het nut van een RFID-pasje een beetje weg. Want dan kan ik hem niet diep in mijn portemonnee laten zitten.

Zoals dat bij het inchecken van bijvoorbeeld een niet-persoonlijke kaart, of die vuilcontainerpas dat wel kan: Je hoeft alleen maar je portemonne in z'n geheel bij een scanner te houden en dan werkt 't. In plaats van een pasje eruit te moeten vissen.

[ Voor 18% gewijzigd door OnTracK op 19-01-2010 20:33 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

OV-chipkaart opent afvalcontainers
De OV-chipkaart kan klaarblijkelijk niet alleen gebruikt worden voor trein, bus en tram, maar ook voor het openen van afvalcontainers. Twee studenten van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) ontdekten het extra handigheidje van de chipkaart bij toeval. Volgens de twee studenten, Jeroen den Hollander en Stefan Forschelen, kunnen afvalbakken op meerdere plekken in Eindhoven geopend worden met de pas.
Geniaal. Werken die afvalcontainers misschien met Mifare chipkaarten?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Maasluip schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:34:
OV-chipkaart opent afvalcontainers

[...]

Geniaal. Werken die afvalcontainers misschien met Mifare chipkaarten?
Feh, na-aapers. http://staff.science.uva....-2007-2008/p18/report.pdf. Zij zijn dan alleen niet in Ehv geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 19-01-2010 20:46 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:45
Inderdaad zojuist ook zelf ondervonden dat de OV-chipkaart multifunctioneel is in Eindhoven.
[off topic]Is dit nou gewoon ontzettend slechte beveiliging? Voor mijn gevoel moet het dan met iedere willekeurige pas kunnen [/ot]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
ssj3gohan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:51:
Het is een aangeraden datum, sommige reisproducten stonden toen wel klaar, anderen niet, anderen stonden niet op de aangeraden datum klaar.

Je kunt dus beter stellen dat het twee volledig onafhankelijke variabelen waren: aangeraden datum en datum waarop je reisproduct daadwerkelijk beschikbaar was.
Echt waar? Ik heb 2 keer voor de aangeraden datum geprobeerd m'n abbonement op te halen (ik moest toch wachten voor een overstap) en beide keren bleef het scherm hangen op "Bestelling ophalen..."; tot wel 10 minuten.

Toen ik een week later wel in de geadviseerde periode probeerde was het vreemd genoeg in 2 minuten gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Cheesy schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:22:
Voor alle studenten die klagen over de afhaalperiode van het reisrecht:
De gegeven periode is een advies dat NIET bindend is!

Lees ook even de kleine lettertjes:
"Jouw studentenreisproduct staat sinds 1 januari 2010 voor je klaar"

[afbeelding]

Daarnaast nog een praktische tip: op het station is het vaak druk, zoek gewoon een supermarkt bij jou in de buurt die niet pal naast een station staat. Meestal is er geen kip te zien.
Tja als mij dat word geadviseerd wie ben ik dan om dat in de wind te slaan, daarnaast lees en hoor ik om mij heen alleen maar dat 't niet klaarstaat/niet lukt dus dan ben ik juist eerder geneigd te wachten zodat als ik de 22ste aan kom huppelen bij m'n appie dat 't zeker lukt.

@Taugardo, zie je 't nu echt niet 8)7 bij jouw ging het gelukkig prima maar voor heel veel mensen is 't huilen met de pet op.
En met de papieren OVkaart duurde het misschien wel even maar dan had je 'm wel.

Daarnaast m'n huisgenoot heeft inmiddels al 4x een pasfoto ingestuurd (die hij speciaal ervoor had laten maken waren zelfs op geloof ik :X ) met kopie van ID het hele rataplan, tig keer lopen bellen, in die tijd had hij wel 10 keer naar 't postkantoor kunnen fietsen en een ov laten maken :P

Over de vuilnisbakken, de vraag is kun je nu ook met je afvalpas van eindhoven gratis in 't ov :+

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 20-01-2010 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:50
GoldenSample schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 02:14:
Over de vuilnisbakken, de vraag is kun je nu ook met je afvalpas van eindhoven gratis in 't ov :+
Nee, dan opent de aslade van de bus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al 2 weken bezig om mijn product op te halen 8)7 Alle tijden ook al gehad...ochtend/middag/avond.
Elke keer dezelfde melding: Tijdelijk niet mogelijk...

Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Net een brief gekregen van de mannen van de chipkaart. Ze kunnen me geen kaart op sturen naar aanleiding van m'n eerste aanvraagformulier van november, omdat ik inmiddels al wel een kaart heb ontvangen naar aanleiding van m'n derde aanvraagformulier van eind december. In ieder geval is de administratie goed geregeld ;)

Dan het ophalen van het abonnement. Ik ben inmiddels 3 weken bezig (sinds ik eindelijk een kaart ontving), maar tig pogingen bij meerdere apparaten is het me nog steeds niet gelukt. Alle apparaten zijn óf defect, óf kunnen op dat moment geen abonnementen ophalen. Ik neem aan dat dat laatste het resultaat is van een connection time-out of iets dergelijks (maar uiteraard krijg je daar totaal geen informatie over). Dat duidt dan wel op een gigantische onderschatting van de belasting van de servers door de bedenkers van dit alles, want zelfs 's ochtends vroeg (8.10u) werkt 't niet :P

Mijn ervaringen zijn tot nu toe compleet bagger. Iemand een geschikte tijd en locatie om in Groningen te proberen een abonnement te verkrijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door -Lars- op 20-01-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik proberen een account op ov-chipkaart te maken, blijken telkens mijn ingevulde gegevens fout. WTF? Dus ik bedacht me om mijn adres van 2 jaar geleden op te geven. Ook fout. Dus het adres van wat is het, 4 jaar geleden, opgegeven en toen mocht ik een account maken! Let dus op, als je al wat langer student bent en je kreeg al tig keer het verzoek om een pasfoto voor je chipkaart mee te sturen, dan moet je het adres enzo opgeven van waar je bij de eerste aanvraag woonde. De IB-groep heeft dat allemaal netjes 50 jaar geleden aangevraagt, er was alleen enige vertraging. ;)

De wijziging van uw persoonsgegevens is verzonden naar Trans Link Systems B.V. Uw gegevens worden binnen 3 weken verwerkt en zijn daarna zichtbaar in Mijn OV-chipkaart.

LOL!

Laten we allemaal om de drie weken onze naam veranderen van Lowercaps naar UPPERCAPS dan kunnen we vanzelf weer volstaan met een blik van de conducteur ipv een blik van de kaartjesscanner.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:41
-Lars- schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:31:

Mijn ervaringen zijn tot nu toe compleet bagger. Iemand een geschikte tijd en locatie om in Groningen te proberen een abonnement te verkrijgen?
Probeer het eens in het Techniekgebouw van de Hanze, Zernikeplein 11. Hier zie ik regelmatig studenten met succes opwaarderen, en is er ook niet echt druk. Staat direct links van de ingang.

Iemand ook al geprobeerd te parkeren op het Zernikecomplex in Groningen? De medewerkerskaarten van de Hanze bevatten ook een Mifare chip namelijk, hou mn OV chipkaart net voor de payterminal van de kopieerapparaten en die herkend em gewoon als een onbekende pas, wat kan kloppen omdat ie niet gekoppeld is aan mn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat nou eigenlijk als je het niet voor elkaar krijgt om voor 31 januari dat product op te halen?

verdwijnt dan de bestelling en mag je gaan bellen?

want anders blijf ik er volgende week de hele dag staan tot dat ding werkt, want het is toch uiteindelijk allemaal de schuld van de student,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41
Volgens mij verdwijnt de bestelling niet, maar moet je gewoon je kaartjes dokken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:43
Oeh, prachtig, bij 3 oplaadautomaten 'n foutmelding gekregen dat opladen niet mogelijk was, en nu staat op Mijn OV-Chipkaart opeens netjes dat ik de twee producten erop heb staan, toevallig nog de juiste ook. Het lijkt erop dat de automaten zelfs falen met falen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dat zijn waarschijnlijk je tijdelijke reisproducten, niet je reisproducten voor 2010.

[ Voor 17% gewijzigd door ValHallASW op 20-01-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Laatst online: 06-10 08:25
ValHallASW schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:21:
Dat zijn waarschijnlijk je tijdelijke reisproducten, niet je reisproducten voor 2010.
Maar hoe zie je eigenlijk het verschil? Want ik heb het idee dat na het activeren van mijn Studenten OV-chipkaart nog steeds dezelfde producten erop staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Voormalige producten verdwijnen niet, die blijven gewoon op je kaart staan. Wanneer de geldigheidsdatum ervan is verlopen, zijn ze echter niet meer actief. Misschien dat ze op een gegeven moment wel gewist worden, dat weet ik niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Atomsk schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:44:
Voormalige producten verdwijnen niet, die blijven gewoon op je kaart staan. Wanneer de geldigheidsdatum ervan is verlopen, zijn ze echter niet meer actief. Misschien dat ze op een gegeven moment wel gewist worden, dat weet ik niet.
Dat zou wel grappig zijn, want op dit moment staat er al een reisproduct tot 2012 op mijn OV-chipkaart. Maar ik heb het al eerder gehoord, dat als je student-af bent je zelf naar een loket moet gaan om het reisproduct eraf te laten halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:56:
Ik ben al 2 weken bezig om mijn product op te halen 8)7 Alle tijden ook al gehad...ochtend/middag/avond.
Elke keer dezelfde melding: Tijdelijk niet mogelijk...

Zucht
Ja hier ook, ik dacht nu heb ik het wel lang genoeg uitgesteld en ben vandaag dus eens langs een ophaalpunt gegaan. Maar kreeg ook dezelfde melding; "Tijdelijk niet mogelijk" ... Goed, ik wacht nog wel ff :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rave17 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:46:
[...]

Dat zou wel grappig zijn, want op dit moment staat er al een reisproduct tot 2012 op mijn OV-chipkaart. Maar ik heb het al eerder gehoord, dat als je student-af bent je zelf naar een loket moet gaan om het reisproduct eraf te laten halen 8)7
Dat was zo. Volgens mij is dat inmiddels niet meer zo. Het is technisch prima mogelijk, namelijk, om dat te laten doen op 't moment dat je 'm gebruikt nadat je student-af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
CyBeR schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:09:
[...]

Dat was zo. Volgens mij is dat inmiddels niet meer zo. Het is technisch prima mogelijk, namelijk, om dat te laten doen op 't moment dat je 'm gebruikt nadat je student-af bent.
Uiteraard, maar dat vereist wel communicatie van de IB-groep naar TLS. En dit is de informatie zoals staat op OV-chipkaart.nl:
Je bent er zelf verantwoordelijk je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl en de instructies te volgen die je daar krijgt. Je krijgt over het stopzetten géén bericht van de Dienst Uitvoering Onderwijs. Doe je het niet, dan krijg je een boete!
En dit is de informatie vanuit IB-groep:
Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, krijg je een Bericht. Je kunt ook online zien dat je je studentenreisproduct hebt stopgezet. Ook in een ophaalautomaat kun je zien dat je product is stopgezet.
Nu is de vraag dus hoe dit daadwerkelijk gebeurt. Worden de gegevens op je OV-chipkaart automatisch bijgewerkt, zodra je deze in een oplaadautomaat stopt. Of moet je deze optie zelf aanklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:09:
[...]

Je bedoelt, gebruiken bij een paaltje van bijvoorbeeld de NS? Of bus? Want dat gaat natuurlijk niet. Bussen bijvoorbeeld worden maar 1x per dag "geupdate" in de remise. En zo'n bus heeft echt niet 's ochtends een waslijst met abo's die verwijderd moeten worden in zich staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:31
Begin oktober 2009 had ik een wissel van de week kaart naar de weekend kaart aangevraagd bij de IBgroep. Toen ik begin januari mijn OVchipkaart wou ophalen, kon ik alleen een week kaart ophalen :? Dus ik bij de IBgroep een wissel aangevraagd, zou 6 januari ingaan. 12 januari kon ik hem nog steeds niet ophalen, dus maar eens gebeld. Ze zeiden dat het ongeveer 10 werkdagen kon duren. Ik had het vandaag weer geprobeerd, maar weer niet gelukt :( Heeft iemand deze situatie al eens meegemaakt en is het hem wel gelukt?

Dan nog een vraagje, als ik een weekend ov kaart heb en ik zou op maandag van Utrecht naar Heerlen reizen (prijs 15 euro met korting), als ik incheck en niet uitcheck, dan wordt er toch slechts 4 euro afgeschreven? Of zie ik iets over het hoofd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Utrecht -> Heerlen met de bus? Dan wens ik je veel plezier, want iedere keer als je je bij de bus niet uitcheckt, dan gaat er per keer opnieuw inchecken 4 euro vanaf lijkt me.

Bij de NS gaat er 20 euro vanaf, of 10 euro voor kortings-pas-houders, waar studenten vast ook wel onder vallen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Dan nog, 10 euro is minder dan 15. Dan kan je toch heel makkelijk grijsrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Totdat je kaart geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:51:
[...]

Je bedoelt, gebruiken bij een paaltje van bijvoorbeeld de NS? Of bus? Want dat gaat natuurlijk niet. Bussen bijvoorbeeld worden maar 1x per dag "geupdate" in de remise. En zo'n bus heeft echt niet 's ochtends een waslijst met abo's die verwijderd moeten worden in zich staan denk ik.
Ja, als je een dag of wat met een SOV reist terwijl je geen student meer bent is dat niet zo boeiend. Dat soort dingen is niet instant, en daar is geen noodzaak toe ook. Ik snap ook niet hoe je daarbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ben blij dat ik hem eind december al had geactiveerd zeg. Toen waren de servers tenminste nog niet overbelast. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Osiris schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:02:
Totdat je kaart geblokkeerd wordt.
Misschien, maar dat duurt vast wel een keer of 10. Ik reis bijna nooit op perioden dat ik niet gratis mag reizen, dus de enkele keer dat ik het doe... Tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:05:
[...]

Ja, als je een dag of wat met een SOV reist terwijl je geen student meer bent is dat niet zo boeiend. Dat soort dingen is niet instant, en daar is geen noodzaak toe ook. Ik snap ook niet hoe je daarbij komt.
Jij had het over het automatisch laten verwijderen van jouw reisproduct van je chip zelf, right? En ik geef als antwoord dat ik denk dat die apparaten in bijvoorbeeld de bus dat helemaal niet kunnen. Waar slaat jouw reactie nu op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:07

DDX

Osiris schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:15:
[...]

Jij had het over het automatisch laten verwijderen van jouw reisproduct van je chip zelf, right? En ik geef als antwoord dat ik denk dat die apparaten in bijvoorbeeld de bus dat helemaal niet kunnen. Waar slaat jouw reactie nu op dan?
Moet je voor de terugweg alleen een andere kortingskaart hebben (en los kaartje kopen) aangezien je anders volle prijs mag betalen.

[ Voor 57% gewijzigd door DDX op 20-01-2010 19:16 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
MoiZie schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:07:
[...]

Misschien, maar dat duurt vast wel een keer of 10. Ik reis bijna nooit op perioden dat ik niet gratis mag reizen, dus de enkele keer dat ik het doe... Tjah..
Dat gebeurt na 12 keer niet uitchecken(of wel uitchecken terwijl je niet ingecheckt bent(in de metro)). Als je kaart voor de 3e keer geblokkeerd wordt(dus dan heb je 36 keer niet goed "gecheckt"), dan kan je 'm helemaal niet meer gebruiken en zul je een nieuwe moeten aanvragen.

Hier valt vast voordeel uit te halen in sommige situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

Wat betekent "Er staat geen reisproduct voor u klaar?" Is dat ook onderdeel van de standaardmelding bij overbelasting e.d.? Op Groningen CS krijg ik dat namelijk, terwijl ik in winkels krijg dat het tijdelijk niet kan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

MsG schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:07:
Wat betekent "Er staat geen reisproduct voor u klaar?" Is dat ook onderdeel van de standaardmelding bij overbelasting e.d.? Op Groningen CS krijg ik dat namelijk, terwijl ik in winkels krijg dat het tijdelijk niet kan.
Hele systeem is facked up, dus al die meldingen zijn mijn inziens ook niet meer betrouwbaar. Dus ik ga er vanuit -het zou mij in ieder geval niet verbazen- dat dat dus 'ook onderdeel is van de standaardmelding bij overbelasting' zoals jij het noemt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 20-01-2010 23:10 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:20
CyBeR schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:46:
Mag ik gokken dat je bij de boelelaan op 't perron hebt ingecheckt en daarna in de tram hebt getracht uit te checken?
Ja dat was het dat kan dus zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Volgens mij heb ik die melding ook de eerste keer gehad, maar gelijk een tweede poging daarna lukte ineens wel. :s
Het devies luidt dus: probeer het zovaak mogelijk achter elkaar. ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:15:
[...]

Die apparaten kunnen dat prima. Die hebben een lijst van uit te voeren acties per kaart aan boord, en dat kan varieren van 'saldo opladen met X' tot 'product Y verwijderen'.
paragon schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:27:
[...]

Ja dat was het dat kan dus zeker niet.
Inderdaad, dat kan niet. Ik moet bekennen dat ik geen technische reden zie waarom, maar zo is 't op dit moment helaas. De rule-of-thumb is dat als het voertuig waarin je gaat reizen lezers aan boord heeft, dat je die moet gebruiken. Anders staan ze op het perron.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 21-01-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Pimmerd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:05:
Begin oktober 2009 had ik een wissel van de week kaart naar de weekend kaart aangevraagd bij de IBgroep. Toen ik begin januari mijn OVchipkaart wou ophalen, kon ik alleen een week kaart ophalen :? Dus ik bij de IBgroep een wissel aangevraagd, zou 6 januari ingaan. 12 januari kon ik hem nog steeds niet ophalen, dus maar eens gebeld. Ze zeiden dat het ongeveer 10 werkdagen kon duren. Ik had het vandaag weer geprobeerd, maar weer niet gelukt :( Heeft iemand deze situatie al eens meegemaakt en is het hem wel gelukt?

Dan nog een vraagje, als ik een weekend ov kaart heb en ik zou op maandag van Utrecht naar Heerlen reizen (prijs 15 euro met korting), als ik incheck en niet uitcheck, dan wordt er toch slechts 4 euro afgeschreven? Of zie ik iets over het hoofd :+
Zelfde probleem hier, probeer het nu ongeveer dagelijks maar er staat elke weer dat er geen reisproduct klaarstaat oid. Van de week maar ff bellen met de IBG

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Je hebt het toch niet bij de NS geprobeerd? Bij die automaten kan je momenteel namelijk alleen maar producten van de NS activeren. En dan krijg je die melding. Je moet zo'n raar klein geel automaatje hebben dat ook in de folder van de IBG staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:40
MoiZie schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:07:
[...]

Een keer of 10. So far zit ik in 2 weken ongeveer op 3 keer vergeten. Overigens wel binnen de gratis reistijden. Twee keer was bij het uitchecken dat ding kapot en vanochtend ben ik het gewoon kats vergeten :+.

Weet iemand precies hoe snel ze 'm blokkeren en vooral hoelang het duurt voordat je die keren "vergeten" weer kwijt bent? Op de "help"desk weten ze dit allemaal niet :X

[ Voor 3% gewijzigd door ksborg op 21-01-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:36

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Wat mij toch wel verbaast is dat je niets hoort of leest van LAKS over die chipkaart problemen.
Als je het hier zo leest zouden die er op z'n minst ook van moeten weten.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

LAKS is er voor scholieren, die hebben geen OV lijkt me? (Of gaat het LAKS ook over MBO scholieren?)

Edit: Nee, LAKS is dus enkel middelbare scholen, voor MBO is er: http://www.job-site.nl/

[ Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 21-01-2010 09:51 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zal dat wel de reden zijn. ;)
Hoewel die straks gaan doorstromen en misschien ook die problemen krijgen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
CyBeR schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 01:24:
[...]

Die apparaten kunnen dat prima. Die hebben een lijst van uit te voeren acties per kaart aan boord, en dat kan varieren van 'saldo opladen met X' tot 'product Y verwijderen'.

[...]
Ook hier weer: natuurlijk kunnen die apparaten dat, dat kunnen wij zelf ook wel bedenken slimmerik ;) Maar je moet wel even verder denken dan dat. Stel jouw OV-chipkaart wordt automatisch opgeladen zodra je incheckt in de bus. Vervolgens stap je ergens uit en pak je de volgende bus, met weer een OV-chipkaartlezer met dezelfde lijst acties. Dan is de vraag wat er dan gebeurt? De OV-chipkaartlezer wordt slechts een keer per dag geupdate met een nieuwe lijst acties, dus zou ook hier het commando opladen weer worden geactiveerd. Dat lijkt mij uiteraard niet de bedoeling, dus of er wordt bij het automatisch opladen informatie weggeschreven op de kaart in de trand van: product met ID xxxxxxxxx opgehaald. Of het gehele systeem van automatisch opladen werkt alleen bij OV-chipkaartlezers met een live-verbinding.

Overigens is ook hier de informatie van OV-chipkaart.nl weer lekker vaag over:
Het is goed mogelijk dat na uw reis het saldo feitelijk nog steeds boven de € 5,- staat, maar dat gedurende uw reis toch automatisch opladen heeft plaatsgevonden.
Er staat nog net niet: soms kunt u getuigen zijn van echte OV-chipkaart magie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 15:59
KroontjesPen schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:51:
Zal dat wel de reden zijn. ;)
Hoewel die straks gaan doorstromen en misschien ook die problemen krijgen.
Je doet nu net alsof problemen met een student OV-chipkaart alleen voorbehouden zijn aan HBO/WO'ers :'). Genoeg MBO-studenten die hier ook last van hebben hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Daar is niets vaags aan Rave17.
Wanneer het instaptarief zorgt dat het saldo onder die 5 euro komt wordt er automatisch opgeladen.
Als er bij uitchecken het teveel aan borg wordt terug geboekt zou je soms geen automatisch opgeladen nodig hebben gehad.

In cijfers.
Kaart €8 - Instap €4 = Kaart €4. Geeft automatisch opladen €10. Kaart nu €14.
Uitchecken na rit van €1.
Kaart €14 + retour borg €3 = Kaart €17.
Opladen was dus eigenlijk nog niet nodig geweest.

[ Voor 54% gewijzigd door KroontjesPen op 21-01-2010 11:02 . Reden: aanvulling was niet meer nodig ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tha_T schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:47:
[...]

Je doet nu net alsof problemen met een student OV-chipkaart alleen voorbehouden zijn aan HBO/WO'ers :'). Genoeg MBO-studenten die hier ook last van hebben hoor :P
Hoezo? Kroontjespen vraagt zich af waarom het LAKS zich er niet mee bemoeit. Het LAKS is er afaik niet voor MBO-scholieren. Daarvoor is er JOB en die is er wel degelijk mee bezig.

Waarom het LAKS zich er ook nog mee zou moeten bemoeien is me een raadsel. Het eerstvolgende doorstroommoment is pas over een half jaar, ik mag toch hopen dat een en ander dan een beetje in orde is. En verder zijn de belangen van die aankomende studenten/MBO-scholieren al prima vertegenwoordigd door LSVb en JOB lijkt me zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
KroontjesPen schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:56:
Daar is niets vaags aan Rave17.
Wanneer het instaptarief zorgt dat het saldo onder die 5 euro komt wordt er automatisch opgeladen.
Als er bij uitchecken het teveel aan borg wordt terug geboekt zou je soms geen automatisch opgeladen nodig hebben gehad.

In cijfers.
Kaart €8 - Instap €4 = Kaart €4. Geeft automatisch opladen €10. Kaart nu €14.
Uitchecken na rit van €1.
Kaart €14 + retour borg €3 = Kaart €17.
Opladen was dus eigenlijk nog niet nodig geweest.
Je moet mijn opmerking even zien in de context van mijn post. Het gaat erom welke OV-chipkaartlezers automatisch oplaadopdrachten uitvoeren. Die rekensom had ik zelf ook wel kunnen maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Uhm, die tweede automaat ziet dan toch gewoon dat het saldo voldoende is en er niet automatisch opgeladen hoeft te worden, of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Orion84 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:18:
Uhm, die tweede automaat ziet dan toch gewoon dat het saldo voldoende is en er niet automatisch opgeladen hoeft te worden, of begrijp ik je verkeerd?
Mja, ik dacht er denk ik te moeilijk over na :P Maar het zou dan dus wel betekenen dat alle OV-chipkaartapparaten elke dag weer een "lijst" krijgen met OV-chipkaarten die aan automatisch opwaarderen meedoen en opwaarderingen dus ook weer elke dag teruggekoppeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vanmorgen op Utrecht Centraal maar weer geprobeerd, moest toch op de trein wachten... Na 10 keer proberen eindelijk gelukt *O* Ik heb zeker 6 locaties geprobeerd afgelopen week. De aanhouder wint :p

Ik kwam er later achter dat je bij een paar van die grote ticket-automaten ook bestellingen kan ophalen. Op de meeste apparaten kan het nog niet, maar op Utrecht Centraal is er minstens een waar het wel kan, ergens midden in de stationshal. Volgens mij reageren die een stuk sneller en er stond geen rij, misschien heeft iemand er wat aan :)

[ Voor 11% gewijzigd door user109731 op 21-01-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Rave17 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:23:
Mja, ik dacht er denk ik te moeilijk over na :P Maar het zou dan dus wel betekenen dat alle OV-chipkaartapparaten elke dag weer een "lijst" krijgen met OV-chipkaarten die aan automatisch opwaarderen meedoen en opwaarderingen dus ook weer elke dag teruggekoppeld moeten worden.
Volgens mij wordt er een 'automatisch opwaarderen'-token op je ov-chipkaart gezet. Vervolgens kom je langs een automaat, die schrijft 4 euro af en 20 euro bij. Aan het eind van de dag wordt de info van de lezer gesynchroniseerd met TLS en er wordt 20 euro van je rekening afgeschreven.

Ik vraag me alleen af wat er gebeurt als je niet genoeg geld op je rekening hebt staan - dat kan immers niet real-time gecheckt worden bij het merendeel van de apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Orion84 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:58:
[...]

Hoezo? Kroontjespen vraagt zich af waarom het LAKS zich er niet mee bemoeit. Het LAKS is er afaik niet voor MBO-scholieren. Daarvoor is er JOB en die is er wel degelijk mee bezig.
Nee hoor, het LAKS is er ook voor MBO'ers.
Ik citeer vanaf www.laks.nl
Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) is een organisatie van, voor en door scholieren. Het LAKS organiseert activiteiten, informeert en vertegenwoordigt scholieren. Dit moet je heel ruim zien. Het LAKS heeft over alles wat met middelbaar onderwijs te maken een mening. Namens alle scholieren. En zo niet, dan kun jij die maken. Want het LAKS, dat ben jij.
Middelbaar Beroeps Onderwijs :?
Waarom het LAKS zich er ook nog mee zou moeten bemoeien is me een raadsel. Het eerstvolgende doorstroommoment is pas over een half jaar, ik mag toch hopen dat een en ander dan een beetje in orde is. En verder zijn de belangen van die aankomende studenten/MBO-scholieren al prima vertegenwoordigd door LSVb en JOB lijkt me zo.
Dat ben ik volledig met je eens inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rave17 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:35:
[...]

Ook hier weer: natuurlijk kunnen die apparaten dat, dat kunnen wij zelf ook wel bedenken slimmerik ;) Maar je moet wel even verder denken dan dat. Stel jouw OV-chipkaart wordt automatisch opgeladen zodra je incheckt in de bus. Vervolgens stap je ergens uit en pak je de volgende bus, met weer een OV-chipkaartlezer met dezelfde lijst acties. Dan is de vraag wat er dan gebeurt? De OV-chipkaartlezer wordt slechts een keer per dag geupdate met een nieuwe lijst acties, dus zou ook hier het commando opladen weer worden geactiveerd. Dat lijkt mij uiteraard niet de bedoeling, dus of er wordt bij het automatisch opladen informatie weggeschreven op de kaart in de trand van: product met ID xxxxxxxxx opgehaald. Of het gehele systeem van automatisch opladen werkt alleen bij OV-chipkaartlezers met een live-verbinding.
Hoe 't precies geimplementeerd is kan ik niet zeggen, maar ik denk dat je idee klopt hier ja. De transactie wordt met een transactieid bijgehouden, en op de kaart staat dat ook zodat je, inderdaad, niet 2x dezelfde oplaadtransactie krijgt. Maar ik snap niet hoe je er dan bij komt dat dat bij een transactie voor het weghalen (of waarschijnlijk technisch meer correct: deactiveren) van een reisproduct niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik zou denken dat de vele duizenden transacties voor het weghalen e.d. van reisproducten niet op zo'n paaltje geïmplementeerd zou worden.

Waarom zou je anders per see je reisproduct op moeten halen na bestelling? Waarom niet gewoon op de "shop" aangeven: "actief vanaf nu" en dat je er meteen mee in kunt checken? Immers, volgens jouw beredenering heeft elk paaltje toch de benodigde informatie, 24 uur later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Omdat ik hoop dat ze nog steeds uitgaan van het (nog steeds behoorlijk valide) veiligheidsprincipe: something you have, something you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:34:
Ik zou denken dat de vele duizenden transacties voor het weghalen e.d. van reisproducten niet op zo'n paaltje geïmplementeerd zou worden.
Zoveel zijn dat er niet hoor, dus dat kan prima.
Waarom zou je anders per see je reisproduct op moeten halen na bestelling? Waarom niet gewoon op de "shop" aangeven: "actief vanaf nu" en dat je er meteen mee in kunt checken? Immers, volgens jouw beredenering heeft elk paaltje toch de benodigde informatie, 24 uur later?
Nou, op dit moment zijn er 600.000 transacties die gedaan moeten worden, plus de transacties van niet-studenten. Dan loop je opeens wel tegen een schaalprobleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
ValHallASW schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:18:
[...]

Volgens mij wordt er een 'automatisch opwaarderen'-token op je ov-chipkaart gezet. Vervolgens kom je langs een automaat, die schrijft 4 euro af en 20 euro bij. Aan het eind van de dag wordt de info van de lezer gesynchroniseerd met TLS en er wordt 20 euro van je rekening afgeschreven.
Dit is correct.
Ik vraag me alleen af wat er gebeurt als je niet genoeg geld op je rekening hebt staan - dat kan immers niet real-time gecheckt worden bij het merendeel van de apparaten...
Dan wordt je kaart geblokkeerd, hier werd ook voor gewaarschuwd toen DSB omviel. Als de transactie niet kan worden voltooid volgt een blokkering. Bron: OV-chipkaart.nl

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:45:
[...]

Zoveel zijn dat er niet hoor, dus dat kan prima.

[...]

Nou, op dit moment zijn er 600.000 transacties die gedaan moeten worden, plus de transacties van niet-studenten. Dan loop je opeens wel tegen een schaalprobleem aan.
Maar ook buiten de studenten nu om moet je je bestelling afhalen bij een speciaal afhaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Alex) schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:51:
[...]
Dit is correct.

[...]

Dan wordt je kaart geblokkeerd, hier werd ook voor gewaarschuwd toen DSB omviel. Als de transactie niet kan worden voltooid volgt een blokkering. Bron: OV-chipkaart.nl
Maar dan wordt je OV-chipkaart dus een dag later pas geblokkeerd en kan je dus een dag op "tegoed" reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 16:38

Dido

heforshe

Rave17 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:53:
Maar dan wordt je OV-chipkaart dus een dag later pas geblokkeerd en kan je dus een dag op "tegoed" reizen.
Ja, terwijl TLS gewoon een vordering op je houdt. Ze weten je naam, rekeningnummer, etc. Je gaat dat opgeladen bedrag echt wel betalen, hoor. Waarom denk je dat automatsch opladen alleen op persoonlijk kaarten kan?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Dido schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:48:
[...]

Ja, terwijl TLS gewoon een vordering op je houdt. Ze weten je naam, rekeningnummer, etc. Je gaat dat opgeladen bedrag echt wel betalen, hoor. Waarom denk je dat automatsch opladen alleen op persoonlijk kaarten kan?
Niet als ze je kaart alleen blokkeren en je dit alleen ongedaan kan maken door het openstaande bedrag te betalen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:48
Weet iemand tot wanneer de tijdelijke ov-chipkaart geldig is? Ik heb mijn ov-chipkaart nog niet ontvangen namelijk. Ik ben er al sinds december mee beizg... :(

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
Eldariel schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:57:
Weet iemand tot wanneer de tijdelijke ov-chipkaart geldig is? Ik heb mijn ov-chipkaart nog niet ontvangen namelijk. Ik ben er al sinds december mee beizg... :(
Ik meen me te herinneren dat op die van m'n vriendin staat dat de kaart tot eind dit jaar geldig is. Maar dat kan op jouw kaart natuurlijk anders zijn, en ik denk dat alleen een ov-chipautomaat of de IB-Groep je uitsluitsel kan geven daarover :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 16:38

Dido

heforshe

Rave17 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:52:
Niet als ze je kaart alleen blokkeren en je dit alleen ongedaan kan maken door het openstaande bedrag te betalen :Y
Nee, en als ze gewoon dat geld laten liggen heb je ook geen probleem. Je kunt dit geintje misschien een keer uithalen, dan heb je het oplaadbedrag - de kosten van een nieuwe kaart aan winst. Plus de moeite van het aanvragen van een nieuwe kaart.
Ik betwijfel of het niet op gaat vallen als meneer Pietersen uit Schubbekutteveen elke week een kaart aanvraagt, automatisch opladen activeert en z'n rekening leeghaalt. Er komt vanzelf een moment dat ze dat geld via normale kanalen gaan innen, en dat kan prima, want ze weten wie je bent. Kun je nog lachen ook, want dan mag je nog incassokosten verwachten ook. Wordt je treinkaartje toch nog prijzig.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:48
FalskDansker schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:05:
[...]

Ik meen me te herinneren dat op die van m'n vriendin staat dat de kaart tot eind dit jaar geldig is. Maar dat kan op jouw kaart natuurlijk anders zijn, en ik denk dat alleen een ov-chipautomaat of de IB-Groep je uitsluitsel kan geven daarover :)
Er staat op dat hij tot 01-01-2012 geldig is. Maar ik loop straks wel even langs de automaat. Even kijken hoe het nu zit. En gelijk daarna maar de OV-chipkaart klantenservice bellen. Hopelijk zijn ze mijn aanvraag nu niet alweer kijtgeraakt..

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Dido schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:08:
[...]

Nee, en als ze gewoon dat geld laten liggen heb je ook geen probleem. Je kunt dit geintje misschien een keer uithalen, dan heb je het oplaadbedrag - de kosten van een nieuwe kaart aan winst. Plus de moeite van het aanvragen van een nieuwe kaart.
Ik betwijfel of het niet op gaat vallen als meneer Pietersen uit Schubbekutteveen elke week een kaart aanvraagt, automatisch opladen activeert en z'n rekening leeghaalt. Er komt vanzelf een moment dat ze dat geld via normale kanalen gaan innen, en dat kan prima, want ze weten wie je bent. Kun je nog lachen ook, want dan mag je nog incassokosten verwachten ook. Wordt je treinkaartje toch nog prijzig.
Ik zou het ook nooit doen, want daar ging het mij ook niet om. Het gaat mij om het concept wanneer de gegevens worden bijgewerkt op de kaart en op alle OV-chipkaartlezers met de gegevens in de backbone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
Eldariel schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:12:
[...]

Er staat op dat hij tot 01-01-2012 geldig is. Maar ik loop straks wel even langs de automaat. Even kijken hoe het nu zit. En gelijk daarna maar de OV-chipkaart klantenservice bellen. Hopelijk zijn ze mijn aanvraag nu niet alweer kijtgeraakt..
Dat inderdaad. Ik heb alleen de buitenkant bekeken, niet de reisproducten. Wellicht is het reisproduct zelf maar beperkt geldig.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, HTM helpdesk is ook lekker behulpzaam.

Had gevraagd waarom ik de tram-ritjes van oude- en nieuwjaarsdag niet kan terugvinden op ov-chipkaart.nl.
Krijg ik zo'n standaard nietszeggend emailtje over de ov-chipkaart en ik wordt doorverwezen naar ov-chipkaart.nl.

Blijkbaar hebben ze mijn vraag niet gelezen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tha_T schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:25:
[...]

Nee hoor, het LAKS is er ook voor MBO'ers.
Ik citeer vanaf www.laks.nl

[...]

Middelbaar Beroeps Onderwijs :?
Ik citeer dan ook maar even vanaf de LAKS website:
In 1999 is de Jongeren Organsatie Beroepsonderwijs (JOB) opgericht, de vertegenwoordiger van MBO-ers, als een afsplitsing van het toenmalige LAKS (www.job-site.nl).
;)

Kortom, ondanks dat het LAKS er voor middelbare scholieren is en MBO inderdaad voor Middelbaar Beroeps Onderwijs staat vertegenwoordigt het LAKS geen MBO-scholieren. Wat ergens ook wel logisch is, aangezien het MBO toch meer een beroepsopleiding is die volgt op het Middelbaar Onderwijs dan dat het daar deel van uitmaakt :)

offtopic:
Laten we nu maar weer on-topic verder gaan :X

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 21-01-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 12-10 11:35
Overigens
DEN HAAG - Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) wil opheldering over de aanhoudende problemen rond de ov-chipkaart voor studenten.
© NU.nl/Maarten Post

De technische problemen die spelen, baren zorgen, zei Huizinga donderdag in de Tweede Kamer, die de kwestie ook bij haar aankaartte.

Huizinga heeft daarom donderdagmiddag een gesprek met de top van Trans Links Systems (TLS), de organisatie achter de ov-chipkaart.

Het gaat om directeur Jeroen Kok en voorzitter van de raad van toezicht Aad Veenman, tot 1 januari 2009 president-directeur van de Nederlandse Spoorwegen. De staatssecretaris zal bij hen ook aandringen op betere informatievoorziening.

Ophaalpunt

Begin deze week bleek dat nog ruim 400.000 van de 650.000 studenten hun ov-chipkaart niet hebben geactiveerd via een ophaalpunt. Dat moet voor 1 februari gebeuren. Vanaf dat moment is hun oude vervoersbewijs niet meer geldig.

Puinhoop

Volgens studentenorganisaties zijn er klachten over defecte oplaadautomaten en lange rijen. Kamerleden spraken van een ''rommeltje'' en een ''puinhoop''. De klachtenlijnen zouden overbelast zijn.

Tarieven

Reizigersvereniging Rover wil dat Huizinga ook breder onderzoek laat doen naar de tarieven in het openbaar vervoer.

Niet alleen de ritprijzen dreigen door de ov-chipkaart duurder te worden, stelt Rover, maar ook reizen in de spits en overstappen gaat de reiziger extra geld kosten.

Bovendien zijn er volgens de organisatie nog talloze andere problemen met de ov-chipkaart die zouden moeten worden opgelost, zoals defecte apparatuur, het onterecht afschrijven van geld en het gebrek aan kennis van medewerkers van vervoersmaatschappijen.

Rover wil dat Huizinga deze punten ook meeneemt in haar aangekondigde onderzoek.
en
Problemen met ov-chipkaart studenten houden aan
Uitgegeven: 20 januari 2010 17:18
Laatst gewijzigd: 20 januari 2010 21:25
AMSTERDAM - Het systeem waarmee studenten hun ov-jaarkaart op de ov-chipkaart kunnen laden, kampt met grote problemen. Het systeem is overbelast en lijdt onder een technische storing.
© Novum

Dat zegt een woordvoerder van de gezamenlijke openbaar vervoersbedrijven tegenover Webwereld.

Studenten hebben tot 1 februari de tijd om hun ov-jaarkaart op de chip te zetten. Met name in grote studentensteden als Groningen, Utrecht en Amsterdam blijkt dat makkelijker gezegd dan gedaan. Veel oplaadpunten weigeren dienst.

Spits

De woordvoerder adviseert studenten het buiten de spits te proberen, of bij een rustig oplaadpunt. Op de website van de ov-studentenchipkaart is na te gaan waar die zich bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Is iemand er al achter hoe het precies zit met automatisch opladen vs het minimum instaptarief? Daar liep ik vandaag tegenaan.

Ik heb een NS-voordeelurenchipkaart. Opgeladen met 20 euro een paar weken terug. Maak een paar keer per week ritjes van 1,10. Op elke informatie site las en lees ik steeds dat automatisch opladen zo handig is. Je stelt zelf een oplaad bedrag in dat automagisch wordt afgeschreven als het saldo onder de 5 euro komt.

Nu had ik vandaag op de terugweg nog 5,30 op de kaart staan en het incheckpaaltje begon te bleren "te laag saldo". Het minimum instaptarief van een voordeelurenkaart is namelijk 10 euro. NS kent geloof ik een systeem dat je 4 euro 'rood' mag staan, maar dit houdt dus in dat bij een bedrag tussen de 5 en 6 euro het hele systeem niet werkt. Ik kan en niet inchecken, want minder dan 10 (of 6) euro. Automatisch opladen doet 'ie niet, want meer dan 5 euro 8)7

Na het opladen van 10 euro kon ik netjes inchecken. Bij het uitchecken geeft 'ie dan weer aan huidig saldo 4,20 :? (voor opladen stond er 5,30 op, ritprijs = 1,10 maakt 4,20, maar waar is mijn 10 euro gebleven waardoor ik wel kon inchecken?).

Bij navraag bij een informatiebalie kreeg ik niet meer dan een vragende blik bij het uitleggen van het probleem :z

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

JanDM schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:45:
Vanmorgen op Utrecht Centraal maar weer geprobeerd, moest toch op de trein wachten... Na 10 keer proberen eindelijk gelukt *O* Ik heb zeker 6 locaties geprobeerd afgelopen week. De aanhouder wint :p

Ik kwam er later achter dat je bij een paar van die grote ticket-automaten ook bestellingen kan ophalen. Op de meeste apparaten kan het nog niet, maar op Utrecht Centraal is er minstens een waar het wel kan, ergens midden in de stationshal. Volgens mij reageren die een stuk sneller en er stond geen rij, misschien heeft iemand er wat aan :)
Waar staat die dan? Mij is het namelijk nog steeds niet gelukt om 't ding op te laden, dus ik hoor 't graag!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@The Legend: :D Geweldig. Die vijf euro is het standaard minimumtarief, of is dat aan te passen?

[ Voor 77% gewijzigd door CodeCaster op 21-01-2010 16:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 10:41
Ik heb een vraag, probeer via de OV Chipkaart site een persoonlijk OV aan te vragen, maar ik kom niet door die verdomde pasfotocheck heen. Heb al een aantal verschillende foto's geprobeerd en ze voldoen allemaal aan de verplichte eisen. Wat doe ik in vredesnaam verkeerd?

Voor het dichtstbijzijnde servicekantoor moet ik een treinkaartje kopen, wat dus onnodige kosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:10:
[...]

Bij navraag bij een informatiebalie kreeg ik niet meer dan een vragende blik bij het uitleggen van het probleem :z
En dat is eigenlijk nog het meest trieste. De mensen die het zouden moeten weten, weten vaak nog minder over die kaart dan jij en ik. Ik heb me er al wel een beetje in verdiept en ben tot de conclusie gekomen, dat ik maar het beste kan wachten tot het aller-allerlaatste moment en dan pas over te stappen op de chipkaart. (qua bugs, ondoordachtheden en financiën) Ik zie mezelf nou niet echt als een chipkaart-kenner en ga dus ook geen vragen van anderen beantwoorden. Maar als je soms hoort wat voor onzin er door persooneel van vervoerders over die chipkaart verkondigd wordt....

En dan hebben we het hoofdstuk "student" nog niet behandeld. Ik geloof dat er nu nog een kleine 400.000 studenten hun producten op moeten halen in 10 dagen. In Utrecht in de stationshal hoor je steeds meer gefrustreerde en onzekere studenten over hun shit-kaart. Heb verhalen gehoord van mensen die echt al 10 keer in de rij hebben gestaan bij zo'n automaat. Hi-la-risch.

Maar gelukkig is mevrouw Huizinga nu, na een paar jaar aanmodderen, wakker geworden. Ze gaat dingen onderzoeken. Ik zeg dan: doe dat voor je eraan begint en niet pas als het al vierkant foutgegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:29:
[...]

En dat is eigenlijk nog het meest trieste. De mensen die het zouden moeten weten, weten vaak nog minder over die kaart dan jij en ik. Ik heb me er al wel een beetje in verdiept en ben tot de conclusie gekomen, dat ik maar het beste kan wachten tot het aller-allerlaatste moment en dan pas over te stappen op de chipkaart. (qua bugs, ondoordachtheden en financiën) Ik zie mezelf nou niet echt als een chipkaart-kenner en ga dus ook geen vragen van anderen beantwoorden. Maar als je soms hoort wat voor onzin er door persooneel van vervoerders over die chipkaart verkondigd wordt....

[...]
Het fijne is dat de NS nog een hele tijd de papieren kaartjes blijft uitgeven, en met wat geluk blijft de strippenkaart ook nog een tijdje in het gareel. Dus dan zou ik inderdaad ook niet overstappen op de OV-chipkaart, tenzij je het interessant vindt om uit te proberen of je naar Amsterdam/Rotterdam gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

The Legend schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:10:
Is iemand er al achter hoe het precies zit met automatisch opladen vs het minimum instaptarief? Daar liep ik vandaag tegenaan.

Ik heb een NS-voordeelurenchipkaart. Opgeladen met 20 euro een paar weken terug. Maak een paar keer per week ritjes van 1,10. Op elke informatie site las en lees ik steeds dat automatisch opladen zo handig is. Je stelt zelf een oplaad bedrag in dat automagisch wordt afgeschreven als het saldo onder de 5 euro komt.

Nu had ik vandaag op de terugweg nog 5,30 op de kaart staan en het incheckpaaltje begon te bleren "te laag saldo". Het minimum instaptarief van een voordeelurenkaart is namelijk 10 euro. NS kent geloof ik een systeem dat je 4 euro 'rood' mag staan, maar dit houdt dus in dat bij een bedrag tussen de 5 en 6 euro het hele systeem niet werkt. Ik kan en niet inchecken, want minder dan 10 (of 6) euro. Automatisch opladen doet 'ie niet, want meer dan 5 euro 8)7

Na het opladen van 10 euro kon ik netjes inchecken. Bij het uitchecken geeft 'ie dan weer aan huidig saldo 4,20 :? (voor opladen stond er 5,30 op, ritprijs = 1,10 maakt 4,20, maar waar is mijn 10 euro gebleven waardoor ik wel kon inchecken?).
Ah, jij bent inderdaad in het gat gevallen tussen nog kunnen inchecken en automatisch opladen. Je kunt tot en met €6 op je kaart nog inchecken (en als je dat doet kom je onder de €5 waardoor je auto-opladen triggert) maar auto-opladen begint bij €5. Dus als je tussen €5 en €5.99 zit, kun je niet inchecken en laadt 'ie niet op. Ik vermoedde al dat dat probleem zou bestaan maar ik was nog niemand tegengekomen die 't daadwerkelijk ondervonden had :)

D'r zijn twee redenen dat ik geen auto-opladen heb op m'n NS-chipkaart. Een is het gebrek aan het kunnen printen van een bon aangaande die transactie bij NS, de tweede is het bovenstaande foutje.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 21-01-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

CyBeR schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:38:
[...]

Ah, jij bent inderdaad in het gat gevallen tussen nog kunnen inchecken en automatisch opladen. Je kunt tot en met €6 op je kaart nog inchecken (en als je dat doet kom je onder de €5 waardoor je auto-opladen triggert) maar auto-opladen begint bij €5. Dus als je tussen €5 en €5.99 zit, kun je niet inchecken en laadt 'ie niet op. Ik vermoedde al dat dat probleem zou bestaan maar ik was nog niemand tegengekomen die 't daadwerkelijk ondervonden had :)

D'r zijn twee redenen dat ik geen auto-opladen heb op m'n NS-chipkaart. Een is het gebrek aan het kunnen printen van een bon aangaande die transactie bij NS, de tweede is het bovenstaande foutje.
Precies. Ik snap niet dat dit probleem niet al opgelost is. Het is niet bepaalt rocketscience lijkt me. Op het ikchip forum vond ik wel een reactie van zo'n webteam lid. Die melde dat simpelweg 2x de kaart voor de lezer houden, het automatisch opladen forceert waardoor je alsnog kan inchecken en niet handmatig hoeft op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Rave17 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:33:
[...]

Het fijne is dat de NS nog een hele tijd de papieren kaartjes blijft uitgeven, en met wat geluk blijft de strippenkaart ook nog een tijdje in het gareel. Dus dan zou ik inderdaad ook niet overstappen op de OV-chipkaart, tenzij je het interessant vindt om uit te proberen of je naar Amsterdam/Rotterdam gaat :)
In Amsterdam maakt het ook niet uit als je niet met de metro gaat toch? Bussen en trams werkten gister ook nog met strippenkaarten heb ik gezien. Hoe dat met de metro zit weet ik niet, die heb ik gister niet gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

CyBeR schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:38:
Je ziet dat auto-opladen wel terug op het overzicht met reisgegevens op 'Mijn NS'. Als het goed is kun je dat overzicht vanaf maart ook exporteren naar een PDF (nu kan dat alleen nog naar een xls-sheet).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:19:
[...]
Waar staat die dan? Mij is het namelijk nog steeds niet gelukt om 't ding op te laden, dus ik hoor 't graag!
Als je van Hoog Catharijne richting perron 10 loopt, voor de AH langs, kom je midden in de stationshal langs een paar grote, geel met blauwe, ticket-automaten. Op de meeste zit een sticker dat OV-kaart nog niet werkt, een aantal anderen werken ook niet maar een paar reageren er wel op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rave17 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:33:
[...]

Vanaf 11 februari is eigenlijk alleen Rotterdam een probleem. Daar gaat dan de strippenkaart in de ban. En inderdaad, dat maakt het een stuk lastiger om in Rotterdam te reizen. Ik ga niet alleen voor Rotterdam een chipkaart gebruken, dan ga ik gewoon niet naar Rotterdam of ik regel iemand die me van het station oppikt. Naar Amsterdam ga ik eigenlijk nooit, maar daar kun je nog wel gewoon met de bus met je strippenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10
Ik heb nu een weekOV, maar als ik nou wil veranderen naar een weekendOV, hoe werkt dat? Ik kan dat niet vinden op studenten-ovchipkaart.nl en dat lijkt me toch wel handig info...

edit, nvm ik heb t al gevonden
Ik wil wisselen van week- naar weekendabonnement, of andersom. Hoe doe ik dat?

Je kunt een week/weekendwissel doen door in te loggen op je persoonlijke gegevens via www.ocwduo.nl. De wissel staat dan binnen 2 werkdagen voor je klaar op de ophaalautomaat (binnen 1 werkdag als je het wisselverzoek voor 19.00 uur hebt ingediend). Op www.ov-chipkaart.nl vind je de ophaalpunten bij jou in de buurt.

Voor een week-/weekendwissel gelden de volgende regels:
- je kunt per jaar maximaal 2 keer van abonnement wisselen;
- je kunt niet van abonnement wisselen van 1 mei tot 1 september;
- als je een wissel hebt aangevraagd, blijft deze 6 weken voor je klaar staan bij de ophaalpunten. Daarna verloopt de wissel.
- Als je de wissel niet ophaalt, telt hij niet mee voor het maximale aantal jaarlijkse wissels.

[ Voor 105% gewijzigd door Mythling op 21-01-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

JanDM schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:00:
[...]

Als je van Hoog Catharijne richting perron 10 loopt, voor de AH langs, kom je midden in de stationshal langs een paar grote, geel met blauwe, ticket-automaten. Op de meeste zit een sticker dat OV-kaart nog niet werkt, een aantal anderen werken ook niet maar een paar reageren er wel op :p
Gewoon at random proberen dus? :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

NS-kaartautomaten kun je hier niet voor gebruiken.

Overigens zijn de OV-Chipgeschikte automaten van NS te herkennen aan een sticker in de linkerbovenhoek en, maar die wil wel 's weg zijn, de 'kaart hier' sticker op de lezer.
The Legend schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:50:
[...]

Precies. Ik snap niet dat dit probleem niet al opgelost is. Het is niet bepaalt rocketscience lijkt me. Op het ikchip forum vond ik wel een reactie van zo'n webteam lid. Die melde dat simpelweg 2x de kaart voor de lezer houden, het automatisch opladen forceert waardoor je alsnog kan inchecken en niet handmatig hoeft op te laden.
Interessant. Heb je dat geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 21-01-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:19:
[...]
Gewoon at random proberen dus? :p
Als er geen sticker opzit ("nog niet geschikt voor ov-chipkaart" ofzo) gewoon je kaart ervoor houden. Dan kun je of een bericht krijgen "ga naar www.ns.nl" of je krijgt een menu'tje met o.a. Bestellingen Afhalen.
CyBeR schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:21:
Op een ticket automaat kreeg ik vanmorgen anders bovenstaande optie. Vervolgens kreeg ik "er staan geen bestellingen klaar", wat opzich logisch is. Het lijkt dus wel te werken, of hebben we het over een ander automaat?

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 21-01-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 12:23

Exigence

dnkroz

Waarom hebben ze in hemelsnaam geen ophaalpaal op het station en Leeuwarden neergezet :/ En op ophaalpaal op de Hogeschool die werkt niet :/

Hoe zit het trouwens met de stations waar nog geen paal staat? Als ik van Leeuwarden naar mijn ouders reis dan moet ik bij station Zwaagwesteinde uitstappen. Ik kan in Leeuwarden inchecken, maar op het station in Zwaagwesteinde niet uitchecken? Want daar staat geen paal. Moet ik dan het inchecken ook laten? Maar wat nou als je toevallig ergens heen moet waar je nooit komt, hoe weet je dan of je daar uit kunt checken? Anders ben je mooi wat geld kwijt....

Triest gebeuren allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

JanDM schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:24:
[...]

Op een ticket automaat kreeg ik vanmorgen anders bovenstaande optie. Vervolgens kreeg ik "er staan geen bestellingen klaar", wat opzich logisch is. Het lijkt dus wel te werken, of hebben we het over een ander automaat?
Dat klopt, maar dat is op dit moment alleen nog voor bestellingen bij NS. Dan hebben we 't nu volgens mij alleen nog over de voordeelurenkaart. NS werkt wel aan het mogelijk maken van het ophalen van anderssoortige bestellingen trouwens, maar op dit moment is dat nog niet zo ver.

De studentenkaartbestelling kun je alleen afhalen bij de gele 'paaltjes' in de AH-togo's (en andere winkels.)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 21-01-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

CyBeR schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:21:

Overigens zijn de OV-Chipgeschikte automaten van NS te herkennen aan een sticker in de linkerbovenhoek en, maar die wil wel 's weg zijn, de 'kaart hier' sticker op de lezer.

[...]

Interessant. Heb je dat geprobeerd?
Nee doe ik de volgende keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:31:
[...]
Dat klopt, maar dat is op dit moment alleen nog voor bestellingen bij NS. Dan hebben we 't nu volgens mij alleen nog over de voordeelurenkaart. NS werkt wel aan het mogelijk maken van het ophalen van anderssoortige bestellingen trouwens, maar op dit moment is dat nog niet zo ver.

De studentenkaartbestelling kun je alleen afhalen bij de gele 'paaltjes' in de AH-togo's (en andere winkels.)
Bedankt voor je uitleg. Wel weer heerlijk verwarrend, maar goed :)
Pagina: 1 ... 25 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.