Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19

PauseBreak

derp!

Gomez12 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:51:
@PauseBreak : Ik zie het niet als wondermiddel, sterker nog ikzelf zal het ding pas aanschaffen als ik echt niet meer anders kan...

Maar veel van de klachten gaan imho gewoon nergens over.
Waarom moet er 100% uitrol zijn zolang er bij lange na geen 100% gebruik is?

Maar waarom de paaltjes nog niet 100% uitgerold zijn geef je eigenlijk al deels zelf aan, ze kunnen nu misschien nog overstappen op stevigere paaltjes, bij een 100% uitrol was dit een fiasco van hier tot tokio geworden.

En afaik is de uitrol juist wel gefaseerd gebeurt, eerst Rotterdam toen Amsterdam en Den Haag ( = even uit mijn hoofd ) en nu kan je het overal gebruiken, maar er is nog geen verplichting.

Als jij met NS op de oude manier wilt reizen kan dit nog gewoon ( en voor zover ik weet is hier nog geen einddatum voor gegeven ), zelfde met strippenkaart etc.
Als je mensen verplicht om gebruik te maken van de nieuwe techniek dan moet je ook ervoor zorg dragen dat er een 100% uitgerold en 100% functionerend systeem is. Dat is gewoon niet zo op dit moment en daarom is besloten om de oude OV Jaarkaart voor studenten nog een maand (tot 1 februari) te gedogen.

Zoals jij het doet voorkomen lijkt het alsof er niet getest is met dit systeem maar dat is onjuist. Er is 2 jaar getest met het huidige systeem, waardoor eventuele aanpassingen makkelijk gemaakt hadden kunnen worden, alvorens in de 3 jaar die nog over waren zorg te dragen voor een 100% uitgerold en werkend systeem.

Er wordt nu van mij verwacht dat ik ga reizen met een slecht werkend systeem (in brede zin, dus ook de ondersteuning, pr, etc reken ik ertoe) en men geeft geen alternatief hiervoor.

Je hebt inderdaad gelijk dat er in het begin gefaseerd is uitgerold, maar na Den Haag was dit volgens mij niet meer het geval. Sterker nog, begin dit jaar moest het systeem overal klaar zijn waar dit duidelijk nog niet het geval is. Daarbij komt nog dat ze een vrij grote groep forensen (de studenten en scholieren) verplichten om gebruik te maken van de OV Chipkaart.
Hetzelfde geldt voor andere forensen, want bijv. in Utrecht verdwijnt binnenkort de strippenkaart (als ik het goed onthouden heb). Dat is niet erg prettig gezien de vele problemen met het systeem op dit moment.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:54

Dido

heforshe

In hoeverre worden studenten nu verplicht om die kaart te gebruiken, dan?

In de trein hoef je hem alleen maar bij je te hebben (in- en uitchecken hoeft nog niet vziw). Buiten je vrij-reizenperiode koop je gewoon een kortingskaartje, net als vroegah.

In bus/tram/metro check je in en uit in je vrij-reizenperiode. Werkt het niet (goed), dan is er niets aan de hand: in tegenstelling tot echte mensen is de student geen instaptarief kwijt als ie in z'n vrij-reizenperiode inchecked.

Het enige is dus buiten je vrij-reizenperiode in bus/tram/metro. Als er een probleem is met de chipkaart kun je toch gewoon de strippenkaart gebruiken?

Alleen op de plekken waaar de strippenkaart niet meer geldig is (metro R'dam) moet je de chipkaart wel gebruiken - niet omdat je student bent, maar omdat dat voor iedereen geldt. Maar als je daar woont of studeert had je al lang zo'n chipkaart gehad, en geweten dat de kinderziektes er in R'dam aardig uit zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Dido op 18-01-2010 02:06 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Wat betreft het Via-kaartje
Ik heb het aan een aantal controleurs gevraagd wat daar nu de stand van zaken mee is. Tot zover spreekt niemand elkaar tegen, je hoeft alleen bij het laatste station uit te checken. En waarschijnlijk kan het ook niet anders want je kunt niet heel snel in/uit checken bij een paal van de NS omdat daar dus een beveiliging op zit.

(Daarbij uit een trein rennen... ga ik zeker *nooit* doen)

Ik heb het overigens gevraagd in de situatie van de langere route, voorbeeld:
Leiden, Duivendrecht, Amstel
Leiden, Amsterdam CS, Amstel

En de overshoot situatie van:
Leiden, Den Haag NOI, Mariahoeve

Wat betreft het GVB
Ik heb aantoonbaar dat er fraude wordt gepleegd met de prijs berekening, waar het op de route heen (die korter is) 14ct duurder is dan de terugreis. Daarnaast heb ik met de data uit OpenStreetMap ook al heel wat berekeningen aan de tarieven gedaan waar je ook al bij een hoop prijzen op de GVB site je vraagtekens kan zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Skinkie op 18-01-2010 02:22 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

CyBeR schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:31:
[...]

Ik vind 't anders ook wel verdomd fijn dat ik geen bussen meer mis omdat ik nog een nieuwe strippenkaart moet kopen.
Moet je wel je ov chipkaart op automatisch opladen zetten, iets wat ik liever niet doe ('foutje' en ze rammen zo geld van m'n rekening) daarnaast kun je in de meeste bussen gewoon een kaartje kopen (zou niet eens weten in welke niet eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De vraag is natuurlijk hoe lang dat nog mogelijk blijft.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CodeCaster schreef op maandag 18 januari 2010 @ 02:23:
De vraag is natuurlijk hoe lang dat nog mogelijk blijft.
Voor altijd.
GoldenSample schreef op maandag 18 januari 2010 @ 02:22:
[...]

Moet je wel je ov chipkaart op automatisch opladen zetten, iets wat ik liever niet doe ('foutje' en ze rammen zo geld van m'n rekening) daarnaast kun je in de meeste bussen gewoon een kaartje kopen (zou niet eens weten in welke niet eigenlijk)
Mja, dan storneer je dat. Een paar gestorneerde 'foutjes' en 't is snel afgelopen bij de bank hoor. Dat is werkelijk het laatste waar ik me zorgen om maak.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bovendien zijn ov-chipkaartautomaten op zondagavond wél beschikbaar om je kaart op te laden. Een strippenkaart op dat moment krijgen is lastiger... en dat zorgt dan voor een chagerijnige buschauffeur en een zak vol muntgeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 08:14

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Skinkie schreef op maandag 18 januari 2010 @ 02:19:
Wat betreft het GVB
Ik heb aantoonbaar dat er fraude wordt gepleegd met de prijs berekening, waar het op de route heen (die korter is) 14ct duurder is dan de terugreis. Daarnaast heb ik met de data uit OpenStreetMap ook al heel wat berekeningen aan de tarieven gedaan waar je ook al bij een hoop prijzen op de GVB site je vraagtekens kan zetten.
Hopelijk heb je jouw bevindingen ook gemeld aan het GVB. ;)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De campagne om studenten aan te sporen om hun kaart te activeren is begonnen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tyQfEcg0Q0AdDWjxMuSAU3GK/full.jpg
Via @rachidfinge (Twitter).

Valt me trouwens op dat hier weer wordt gesproken van opladen, gaat lekker al die namen:
opladen - ophalen - activeren

[ Voor 37% gewijzigd door Cadezo op 18-01-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit dat nou met veolia , ik had de buschafeur gevraagd hoe het nou zit met de ov chip, waneer kunnen we de incheck poortjes verwachten in de bus , zegt die beste man, dat kan nog wel tot na de zomervakantie duren ?

vraag me af wat daar mis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:06:
hoe zit dat nou met veolia , ik had de buschafeur gevraagd hoe het nou zit met de ov chip, waneer kunnen we de incheck poortjes verwachten in de bus , zegt die beste man, dat kan nog wel tot na de zomervakantie duren ?

Welke regio van Veolia is dat? Bij Veolia op de Veluwe zijn er gewoon apparaten en moet je gewoon in- en uitchecken. Dat werkt overigens prima, nog geen slechte ervaringen tot zover...

Je kan trouwens overal tijdens de rit uitchecken en niet alleen in een straal van x meter rondom de halte. Ik word regelmatig door de buschauffeur voor de deur uitgezet i.p.v. bij de halte en ik kan gewoon uitchecken (apparaat springt na passeren van een halte direct over op de eerstvolgende halte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
De OV-chipkaart wordt geleidelijk ingevoerd. In veel bussen van o.a. Connexxion (GVU), Hermes en Arriva is inchecken al mogelijk, ten minste, dat heb ik ervaren. Het is aangegeven dat de NS geen eindtermijn heeft gesteld voor andere kaartsoorten en het overige OV.

Ik checkte overigens bij Breng met mijn tijdelijke studentenabonnement, nu blijkt dus dat ik ingecheckt ben (met 0,00 saldo) en netjes uigecheckt ben (prijs: 2,61). Bij de volgende reis kon ik opeens niet meer inchecken door "onvoldoende" saldo terwijl ik op alle tijden in mijn vrij-reizen periode heb gereisd. Meer mensen dit probleem?

Heeft iemand ervaring met het terugvorderen van onrechtmatig afgeschreven bedragen? Alleen al met het ontvangen van de 'juiste' OV-chipkaart heb ik 4 keer aan de lijn gehangen; ik heb het vermoeden dat mijn tijd weer veel meer gaat kosten dan die 2,61...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
Kyoshi schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:29:
Ik checkte overigens bij Breng met mijn tijdelijke studentenabonnement, nu blijkt dus dat ik ingecheckt ben (met 0,00 saldo) en netjes uigecheckt ben (prijs: 2,61). Bij de volgende reis kon ik opeens niet meer inchecken door "onvoldoende" saldo terwijl ik op alle tijden in mijn vrij-reizen periode heb gereisd. Meer mensen dit probleem?
Ik had dat vorig jaar bij de HTM ook. Mijn vrij-reizenperiode werd niet goed herkend, of iets dergelijks, en er werd dus normaal tarief afgeschreven. Inmiddels werkt het wel naar behoren, maar of dat komt omdat de HTM nu de studentenov-chipkaart wel ondersteunt, of omdat ik inmiddels het normale studentenabonnement opgehaald heb, weet ik niet.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 10:54
Kyoshi schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:29:
Als je een studentenweek of weekendabbo hebt, moet je er altijd voor zorgen dat je minimaal 0,00 euro op je chipkaart hebt staan. Negatief saldo is niet toegestaan. Dus ook al heb je 'vrij reizen', zodra je een negatief saldo op je OV-chipkaart hebt mag je niet inchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dido schreef op maandag 18 januari 2010 @ 02:06:
In hoeverre worden studenten nu verplicht om die kaart te gebruiken, dan?

In de trein hoef je hem alleen maar bij je te hebben (in- en uitchecken hoeft nog niet vziw). Buiten je vrij-reizenperiode koop je gewoon een kortingskaartje, net als vroegah.

In bus/tram/metro check je in en uit in je vrij-reizenperiode. Werkt het niet (goed), dan is er niets aan de hand: in tegenstelling tot echte mensen is de student geen instaptarief kwijt als ie in z'n vrij-reizenperiode inchecked.

Het enige is dus buiten je vrij-reizenperiode in bus/tram/metro. Als er een probleem is met de chipkaart kun je toch gewoon de strippenkaart gebruiken?

Alleen op de plekken waaar de strippenkaart niet meer geldig is (metro R'dam) moet je de chipkaart wel gebruiken - niet omdat je student bent, maar omdat dat voor iedereen geldt. Maar als je daar woont of studeert had je al lang zo'n chipkaart gehad, en geweten dat de kinderziektes er in R'dam aardig uit zijn.
Nou ja, niet helemaal. Wanneer je te vaak niet uitcheckt, om welke reden dan ook, wordt je kaart gedeactiveerd. Dus dat is voor studenten net zo goed een probleem als voor andere forensen. Sterker, eigenlijk is het een groter probleem gezien de incompetentie bij de IB Groep/DUO met betrekking tot het fatsoenlijk verstrekken van die kaart. Andere forensen verliezen slechts tijdelijk het instaptarief (totdat ze het hebben teruggevraagd), de student verliest na x aantal keer gewoon helemaal de mogelijkheid tot reizen met de ov chipkaart.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

PauseBreak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:24:
Nou ja, niet helemaal. Wanneer je te vaak niet uitcheckt, om welke reden dan ook, wordt je kaart gedeactiveerd. Dus dat is voor studenten net zo goed een probleem als voor andere forensen. Sterker, eigenlijk is het een groter probleem gezien de incompetentie bij de IB Groep/DUO met betrekking tot het fatsoenlijk verstrekken van die kaart.
Onterecht niet uitchecken doe je alleen als je inchecked. En ja, je moet eraan denken uit t echecken als je inchecked - hoe moeilijk is dat?
Andere forensen verliezen slechts tijdelijk het instaptarief (totdat ze het hebben teruggevraagd), de student verliest na x aantal keer gewoon helemaal de mogelijkheid tot reizen met de ov chipkaart.
Oh? Studenten zijn niet zo bijzonder, hoor. Die blokkade geldt voor iedereen. Tenzij je wilt beweren dat studenten dit soort dingen gewoon minder goed snappen dan gewone mensen heeft de student daar niet meer last van dan ieder ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dido schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:44:
[...]

Onterecht niet uitchecken doe je alleen als je inchecked. En ja, je moet eraan denken uit t echecken als je inchecked - hoe moeilijk is dat?
Dat was niet het punt. Ook wanneer zo'n paaltje een foutmelding geeft (om maar iets te noemen), geldt dat als onterecht niet uitchecken.
Oh? Studenten zijn niet zo bijzonder, hoor. Die blokkade geldt voor iedereen. Tenzij je wilt beweren dat studenten dit soort dingen gewoon minder goed snappen dan gewone mensen heeft de student daar niet meer last van dan ieder ander.
Ah, jij hebt niet te maken gehad met de heerlijke incompetentie van IB Groep/DUO. Op het moment dat er een probleem is met je ov chipkaart, begint het grote van het kast naar de muur sturen tussen IB Groep/DUO en de vervoerder. Daarnaast, wanneer je een vervangende kaart nodig hebt ben je zomaar een maand verder voordat IB Groep/DUO eindelijk een keer de papieren goed verwerkt heeft. Daarna ben je nog weer zomaar 2 - 3 weken verder voordat je die vervangende kaart ook daadwerkelijk in huis hebt en dan moet je 'm ook nog activeren.
Dus nee, het ging niet om de student zelf, maar om de instanties waarmee de student verplicht is te werken wil hij gebruik kunnen blijven maken van de ov chipkaart.

[ Voor 6% gewijzigd door PauseBreak op 18-01-2010 13:03 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

KroontjesPen schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:35:
[...]
Hopelijk heb je jouw bevindingen ook gemeld aan het GVB. ;)
Jup, en ze willen er niet op reageren. Dus de volgende keer dat ik het ritje maak, zal ik ook maar eens m'n OV kaart mee nemen naar het politie bureau.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

PauseBreak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:00:
Dat was niet het punt. Ook wanneer zo'n paaltje een foutmelding geeft (om maar iets te noemen), geldt dat als onterecht niet uitchecken.
Paaltje als in NS-paaltje? Dan hoefde je al niet in te checken.
Ah, jij hebt niet te maken gehad met de heerlijke incompetentie van IB Groep/DUO.
Gelukkig niet :) Althans, niet in de afgelopen 10 jaar.
Op het moment dat er een probleem is met je ov chipkaart, begint het grote van het kast naar de muur sturen tussen IB Groep/DUO en de vervoerder.
Ik weet niet wat de beschikbaarheid is van servicepunten van vervoerders in het hele land, maar als ik met een geblokkeerde kaart langs de RET klantenservice ga, wordt ie gedeblokkeerd. Je kunt je natuurlijk af laten schepen met het non-argument dat het geen RET-kaart is - maar dat hoeft niet.
Daarnaast, wanneer je een vervangende kaart nodig hebt ben je zomaar een maand verder voordat IB Groep/DUO eindelijk een keer de papieren goed verwerkt heeft. Daarna ben je nog weer zomaar 2 - 3 weken verder voordat je die vervangende kaart ook daadwerkelijk in huis hebt en dan moet je 'm ook nog activeren.
Dus nee, het ging niet om de student zelf, maar om de instanties waarmee de student verplicht is te werken wil hij gebruik kunnen blijven maken van de ov chipkaart.
Dat is inderdaad volledig een DUO-probleem. Ik zal de laatste zijn om, gezien de verhalen over de invoering door ze, te stellen dat ze het goed doen. Maar dat heeft niet heel veel te maken met de OV-chipkaart an sich, meer met een volledig naar verwachting opererende IB-groep :P
In ieder geval heeft het niets te maken met het x keer niet uitchecken is een geblokkeerde kaart - tenzij een of andere simpele ziel bedacht heeft dat de studenten OV-chipkaart een enorm bijzonder product is waar alleen DUO aan mag zitten.

Nou zou me dat laatste niet geheel verbazen (NS heeft dat geintje ook geflikt namelijk) maar het is bij een hoop vervoerders en hun servicepunten ondertussen wel doorgedrongen dat die kaarten vooral veel verschillende kleurtjes hebben, maar binnenin hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

'Afhalen van het reisproduct is op dit moment niet mogelijk.'

Fijn, dat was de derde poging.

Eerste keer nog niet beschikbaar, tweede keer liep de automaat vast, en nu dit. En de conducteurs blijven maar zeuren dat ik m'n reisproduct moet ophalen. Ja, ik weet het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Het is mij na poging 3 gelukt m'n OV kaart op te laden / activeren / hoe je het ook wil noemen :) Tegen 21u konden de apparaten de drukte blijkbaar net aan...

M'n vriendin echter helaas nogsteeds niet, ze is in november gewisseld van weekend -> week ( dat duurt volgens de site 10 dagen, dus dan was het waarschijnlijk de post die perongeluk voor nog 20 dagen extra zorgde) en heeft nu een kartonnen weekkaart en een weekend OV-chip. Er zijn al 3 medewerkers aan de OV lijn geweest die beweren dat ze haar nieuwe product zou kunnen ophalen, maar de automaat vindt van niet.

1) kan ze nu de hele week gratis reizen??
2) Krijg je als je het 0900alternatief (033 4672000) belt dezelfde helpdesk aan de lijn?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49
Muthas schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:12:
'Afhalen van het reisproduct is op dit moment niet mogelijk.'

Fijn, dat was de derde poging.

Eerste keer nog niet beschikbaar, tweede keer liep de automaat vast, en nu dit. En de conducteurs blijven maar zeuren dat ik m'n reisproduct moet ophalen. Ja, ik weet het!
zelfde hier.
kreeg advies van het vrouwtje van de HTM om het te proberen sochtends vroeg als iedereen college heeft...
ja.. dan heb ik ook college he :')

En dan inderdaad allemaal krantenberichten dat die studenten zo lui zijn en hun reisproduct niet ophalen....

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook, extra de bus laten gaan, om met 2 andere van college na de appie te lopen, er stond al een rij, vervolgens aan de beurt,

Afhalen van het reisproduct is op dit moment niet mogelijk.'

leuk, :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 18:30
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:06:

Als je het over Veolia transport Limburg hebt; Forget it. Dat kan nog wel een jaar of 2 duren. Geen geld om iets dergelijks aan te schaffen en verder heeft Veolia Limburg errug veel regionale acties die ze liever uitknijpen dan meelopen in de pas van de rest van Nederland.

Maar bekijk het van de zonnige kant. 24/7 vrij reizen d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Tha_T op 18-01-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_T schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:41:
[...]

Als je het over Veolia transport Limburg hebt; Forget it. Dat kan nog wel een jaar of 2 duren. Geen geld om iets dergelijks aan te schaffen en verder heeft Veolia Limburg errug veel regionale acties die ze liever uitknijpen dan meelopen in de pas van de rest van Nederland.

Maar bekijk het van de zonnige kant. 24/7 vrij reizen d:)b
haha, ja dat zou wel te gek zijn , maar heb je misschien een bron? of werk je bij Veolia ?

is indd regio limburg, venlo ,roermond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32

Coldcat

HODL

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:26:
hier ook, extra de bus laten gaan, om met 2 andere van college na de appie te lopen, er stond al een rij, vervolgens aan de beurt,

Afhalen van het reisproduct is op dit moment niet mogelijk.'

leuk, :/
Oftewel, regel je zaken eerder.

Iedereen die gaat zeuren dat het systeem nu vastloopt is zelf de schuldige. Een week terug half Nederland doorreist en niemand zo'n apparaat zien gebruiken. Dus als je gaat uitstellen en dus iedereen tegelijk bij zo'n punt komt snap ik wel waarom het zo traag gaat.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant:
Huizinga doet onderzoek naar tarief ov-chipkaart

Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) laat onderzoek instellen naar de tarieven in het openbaar vervoer. Dit heeft zij maandag aan de Tweede Kamer laten weten.

Uit diverse onderzoeken zou zijn gebleken dat het reizen per bus, tram, metro of trein gemiddeld fors duurder is geworden door de ov-chipkaart.

Volgens SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer moet het daarom overal mogelijk blijven om met de strippenkaart te blijven betalen, ''totdat de ov-chipkaart zijn belofte waarmaakt''.

Hij vergeleek de rittenprijzen in zes steden, te weten Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden, Arnhem en Nijmegen. De gemiddelde prijsstijging varieerde van 5 procent (Amsterdam) tot 22 procent (Arnhem).

De invoering van de ov-chipkaart gebeurt ''opbrengstneutraal''. Per saldo zou de reiziger niet meer gaan betalen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:15

K4F

Om nu te zeggen dat studenten laks zijn is hypocriet, die oplaadpunten hebben ondermaats gepresteerd onder de druk van afgelopen maand. Zelf heb ik er geen last van gehad, 2 jan opgeladen.

In en uitchecken verloopt nog redelijk soepel naar mijn mening, hoewel er wel wat extra ns-paaltjes mogen komen. In de rij staan en je aansluiting missen, nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coldcat schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:37:
[...]

Iedereen die gaat zeuren dat het systeem nu vastloopt is zelf de schuldige. Een week terug half Nederland doorreist en niemand zo'n apparaat zien gebruiken. Dus als je gaat uitstellen en dus iedereen tegelijk bij zo'n punt komt snap ik wel waarom het zo traag gaat.
ja, ik heb ook alle tijd he , om 20x na dat ding te lopen :')

die prutsdingen horen het gewoon te doen, ze maken het moeilijk terwijl het ook makkelijk kan , laat de studenten aangeven welke ov reisproduct ze nodig hebben , weekend of week, en laad die dingen gewoon vanaf het begin op, ze kunnen het tijdelijke product er ook op zetten, waarom het andere dan niet :?

waarom zo omslachtig , is mij echt een raadsel , merja, zo te horen hoef ik toch nog lang niet in en uit te checken

way the go :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Ik kan 'm pas de 21ste ophalen volgens die o zo leuke site, leuk geintje :')
Eerder ophalen gaat 'm echt worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Zeer interessant. Zeker omdat zo op het eerste gezicht (weer eens) appels met peren worden vergeleken. Heeft iemand toevallig bronnen van deze onderzoeken? Het Utrecht-onderzoek heb ik al een keer bekeken, en dat sloeg als kut op Dirk. Ik ben best wel benieuwd op welke andere manieren de SP allemaal statistiek denkt te kunnen bedrijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dido schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:42:
[...]

Paaltje als in NS-paaltje? Dan hoefde je al niet in te checken.
Ook CXX gebruikt paaltjes, bij de trams bijvoorbeeld.
Gelukkig niet :) Althans, niet in de afgelopen 10 jaar.
Mazzelaar :p
Ik weet niet wat de beschikbaarheid is van servicepunten van vervoerders in het hele land, maar als ik met een geblokkeerde kaart langs de RET klantenservice ga, wordt ie gedeblokkeerd. Je kunt je natuurlijk af laten schepen met het non-argument dat het geen RET-kaart is - maar dat hoeft niet.

Dat is inderdaad volledig een DUO-probleem. Ik zal de laatste zijn om, gezien de verhalen over de invoering door ze, te stellen dat ze het goed doen. Maar dat heeft niet heel veel te maken met de OV-chipkaart an sich, meer met een volledig naar verwachting opererende IB-groep :P
In ieder geval heeft het niets te maken met het x keer niet uitchecken is een geblokkeerde kaart - tenzij een of andere simpele ziel bedacht heeft dat de studenten OV-chipkaart een enorm bijzonder product is waar alleen DUO aan mag zitten.

Nou zou me dat laatste niet geheel verbazen (NS heeft dat geintje ook geflikt namelijk) maar het is bij een hoop vervoerders en hun servicepunten ondertussen wel doorgedrongen dat die kaarten vooral veel verschillende kleurtjes hebben, maar binnenin hetzelfde zijn.
Haha, ja, dat doet de RET niet alleen. Ook NS, GVU en Connexxion zijn zo vriendelijk om te weigeren je te helpen. Het is volgens hen de verantwoordelijkheid van IBG/DUO en andersom is het hetzelfde verhaal.
En ja, dan heb je gelijk dat het op zichzelf niet zoveel te maken heeft met de werking van de ov chipkaart in enge zin, maar in brede zin wel degelijk.
[...]

Het is niet overal rustig :p Op Utrecht Centraal zijn er wel 4 oplaad/activatiepunten. Als je je bedenkt dat alleen op de Uithof op een doordeweekse dag al ongeveer 20.000 studenten rondlopen die ook allemaal hun ding moeten activeren, dan snap je misschien wel dat 4 punten wellicht wat aan de weinige kant :p

[ Voor 17% gewijzigd door PauseBreak op 18-01-2010 19:01 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PauseBreak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:58:
[...]

Ook CXX gebruikt paaltjes, bij de trams bijvoorbeeld.
CXX heeft welgeteld één tramlijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

CyBeR schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:08:
[...]

CXX heeft welgeteld één tramlijn :P
2 toch? Ijsselstein en Nieuwegein :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:57

Snippertje

Light up your life

[...]

Onzin, ik ging samen met een vriend begin januari dat reisproduct ophalen. Bij mij werkte het, maar bij hem niet.

Dag later, zelfde verhaal. Andere vriend ook. Oftewel die dingen werken gewoon niet naar behoren. Ondertussen is het bij één van hen nu gelukt, maar bij de ander nog niet.

Stond ook een mannetje naast van het promo team oid. En die gaf aan dat het ding vaak na 3 mensen de geest gaf en je dan een half uur moest wachten 8)7

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

AAh ik zocht al het topic hiervoor. Verschrikkelijk wat een wanproduct. En op Nu.nl maar lezen dat wij een stelletje lakse honden zijn. Nou, fix het dan ook gewoon kutOV.

Groningen CS: Er staat geen reisproduct klaar. Ehh wtf :?
Groningen Selwerd AH: Afhalen van het reisproduct niet mogelijk.

Ja lekker, als het nergens werkt wat kan ik dan?

Weet iemand waar het in Groningen wél werkt?

[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 18-01-2010 19:12 . Reden: Foutmelding ge-edit. ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Snap iemand het gegoochel met SP-cijfers nog?
http://www.nu.nl/politiek...-tarief-ov-chipkaart.html
Hij vergeleek de rittenprijzen in zes steden, te weten Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden, Arnhem en Nijmegen. De gemiddelde prijsstijging varieerde van 5 procent (Amsterdam) tot 22 procent (Arnhem).
Ok, even los van de onderzoeksmethoden, maar stijgingen tussen de 5 en 22 procent, dus. Klik ik door naar:
http://www.nu.nl/binnenla...ov-chipkaart-duurder.html
In Amsterdam werden 220 ritten gemaakt, waarvan vijf procent duurder was.
Als 5% van de ritten duurder is zegt dat niets over een prijsstijging van 5%. Zou wel heel erg toevallig zijn ook, trouwens.
De volgende zin:
In Rotterdam, waar 239 werden getest, waren reizigers een procent goedkoper uit.
Hee, het was toch tussen de 5 en 22 procent stijging? Niet tussen de -1 en 22% stijging? Ik weet hoe laks de SP met statistiek omsprong, maar de manier waarop nu.nl hier zijn bronnen verkracht is allesbehalve netjes. Of zou de SP dit zelf zo gezegd hebben? Dan zou het nu.nl sieren er zelf eens iemand naar te laten kijken die zijn lagere school wel heeft afgemaakt.
Buiten de Randstad was reizen met de ov-chipkaart ook duurder in Leiden en Nijmegen was een ritje met een strippenkaart twaalf procent goedkoper.
Ik kan van deze zin eigenlijk geen chocola maken. Wat staat er nou eigenlijk? Maar ik denk dat ze bedoelen dat een gedegen sample geconcludeerd is dat in beide steden (of ze nou in de randstad liggen of niet, hoe ze dat bedoelen snap ik niet) de gemiddelde ritprijs met 12 % gestegen is.
Hier werden 53 en 72 ritten getest.
Oh nee. Toch niet. We hebben een handjevol ritten bekeken en er conclusies aan verbonden |:(
(Zouden ze ook weer select gefabriceerd zijn, zoals in Utrecht?)
Dan kom ik ook dit nog tegen:
http://www.westonline.nl/nieuwsitem/38433
Ook is de overstaptijd maar drie kwartier, in plaats van anderhalf uur.
Die zin klopt van geen kanten. Noch die drie kwartier, nog die anderhalf uur zijn correct. Nog even los van het feit dat de tijd tussen uit- en inchecken wordt vergeleken met de tijd tussen instappen en uitstappen (dus inclusief minimaal twee ritten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

[...]

Lees dan even de posts boven je in plaats van zo arrogant te reageren. Het heeft veelal niks met uitstellen te maken, de drie keren dat ik het heb geprobeerd waren er ook mensen in de buurt van die automaat die ook telkens iets hadden waardoor het ophalen van het reisproduct niet lukte.

Bovendien hebben ze zelf die gefaseerde uitrol van reisproducten bedacht, waardoor sommige mensen (zoals GoldenSample dus) pas vanaf volgende week maandag hun reisproduct mogen ophalen. Ja, vind je het gek dat het zwaartepunt dan in de laatste weken komt te liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik kreeg vorige week een foutmelding toen ik op Utrecht CS probeerde op te laden.

Wat wel vreemd is: hij geeft aan dat er een reisproduct op staat van xx-08-2008 tot xx-xx-2011, Week, 2e klas. Betekent dit dat het toch klopt of moeten er meerdere reisproducten opstaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dat lijkt me het tijdelijke reisproduct en dat vervang je door activatie door het nieuwe reisproduct.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
PauseBreak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:28:
Dat lijkt me het tijdelijke reisproduct en dat vervang je door activatie door het nieuwe reisproduct.
Bedankt. Morgen vrij, dan maar bij de supermarkt proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het nieuwe reisproduct is geldig van 10-01-2010 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

PauseBreak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:28:
Vervangen is een groot woord. De laatste keer dat ik keek (@ NS kaartautomaat) stond het tijdelijke product er nog gewoon op en stonden er na het ophalen/activeren twee extra producten bij onder de naam "Overig OV product".

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Producten die tot oktober houdbaar zijn... dus in de zomervakantie gaan we dit hele circus weer krijgen? Ik mag hopen dat er tegen die tijd lering uit is getrokken...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Het opladen is toch eenmalig, of hebben ze dit in de tussentijd alweer veranderd?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

MsG schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:11:
Weet iemand waar het in Groningen wél werkt?
Ik hoef zelfs niets op te halen, maar ik loop vrijwel dagelijks langs de automaat in AH korenbeurs en daar zit al dagen een "tijdelijk buiten gebruik" A4tje op :')

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 22:06

PeaceNlove

Deugleuter

Leuk ook al dat nieuws over studenten die traag schijnen te zijn met ophalen. NOT. Ik wil namelijk wel, maar als je 5 minuten staat te staren naar "bezig met ophalen" of de automaat is gewoon stuk, dan kan je het met alle wil van de wereld nog niet ophalen.

Hebben meer mensen last van lange wachttijden bij het ophalen van bestelde producten?
PauseBreak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:58:
Het is niet overal rustig :p Op Utrecht Centraal zijn er wel 4 oplaad/activatiepunten. Als je je bedenkt dat alleen op de Uithof op een doordeweekse dag al ongeveer 20.000 studenten rondlopen die ook allemaal hun ding moeten activeren, dan snap je misschien wel dat 4 punten wellicht wat aan de weinige kant :p
Universiteitsbibliotheek heeft op de 1e ook een oplaadpunt. Daar faalde het ophalen dus vandaag bij mij
ssj3gohan schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:51:
Ja. Maar een paar verschillende automaten proberen helpt.
Ik kom niet zo vaak @ Utrecht CS waar er meerdere zouden zijn helaas. En ik heb betere dingen te doen dan een uur er voor uit te trekken om mijn OV op te halen

[ Voor 58% gewijzigd door PeaceNlove op 18-01-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Laatst online: 19:17
Jazeker. Ik heb al verschillende keren in de rij moeten staan.
Daar komt nog bij dat mijn OV-chipkaart sowieso niet geactiveerd kan worden, ben hiervoor dus al bij verschillende automaten geweest.
Als ik contact met de klantenservice zoek moet ik telkens een half uur in de wachtrij staan om vervolgens iemand aan de lijn te krijgen die telkens hetzelfde verteld.

Daarnaast heb ik al van veel vrienden gehoord dat ze tijdelijk niet konden activeren en het later nog eens moesten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Zo vreemd is dat nou ook weer niet, er zijn ontzettend veel mensen die in vrij weinig tijd dat ding moeten activeren. Het gaat bij de meeste mensen ook nog gemiddeld een keertje fout of ze staan anderszins te kloten, dus het loopt al gauw op waar er veel mensen bij elkaar zijn (zeker op Utrecht).

Maar er schijnen iets van 1200 oplaadpunten te zijn, zoek gewoon een rustige dichtbij huis op. Op loopafstand van mijn huis zijn er al 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 12-10 11:35
Man man wat een ellende met die kaart. Het koste me al moeite die oplaadpunten uberhaubt te vinden, ze blijken in de AHs te staan over het algemeen... Lijkt me niet een fatsoenlijke plek, zeker niet als er 400.000 studenten hun kaart nog moeten activeren. In Utrecht hebben ze maar extra punten buiten de AH in de stationshal gezet, en is het inderdaad vrij druk bij de oplaadpunten. Maar als mijn trein er al staat, dan ga ik daar niet in de rij staan natuurlijk. In Amsterdam zijn er welgeteld 2 oplaadpunten op CS, en ze waren buiten werking. Vanochtend op het nieuws dat er promotie mensen rondlopen vandaag op de grote stations, maar ik heb niemand gezien. Je zou haast denken dat de overheid die lui een paar uurtjes heeft ingehuurd om hun eigen onkunde in te dekken en het af te schuiven op "de laksheid van de student". Erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:34:
[...]

haha, ja dat zou wel te gek zijn , maar heb je misschien een bron? of werk je bij Veolia ?
Vriend van me werkt als student-chauffeur bij Veolia dus die zit er redelijk dicht op het vuur :). Maar serieus, je kunt invoering van de OV-chipkaart, hier in Limburg dan, ongeveer volgend jaar rond deze tijd verwachten. Tot die tijd; vrij reizen voor iedereen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

ravenger schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:02:
Man man wat een ellende met die kaart. Het koste me al moeite die oplaadpunten uberhaubt te vinden, ze blijken in de AHs te staan over het algemeen... Lijkt me niet een fatsoenlijke plek, zeker niet als er 400.000 studenten hun kaart nog moeten activeren. In Utrecht hebben ze maar extra punten buiten de AH in de stationshal gezet, en is het inderdaad vrij druk bij de oplaadpunten. Maar als mijn trein er al staat, dan ga ik daar niet in de rij staan natuurlijk. In Amsterdam zijn er welgeteld 2 oplaadpunten op CS, en ze waren buiten werking. Vanochtend op het nieuws dat er promotie mensen rondlopen vandaag op de grote stations, maar ik heb niemand gezien. Je zou haast denken dat de overheid die lui een paar uurtjes heeft ingehuurd om hun eigen onkunde in te dekken en het af te schuiven op "de laksheid van de student". Erg matig.
Man man kijk naar jezelf, wat voor moeite neem jij om je product op te halen? Helemaal niets. Dus stop met zeuren en ga je kaart opladen. Op zondag heb ik niemand bij zo'n apparaat zien staan. Doe er je voordeel mee.

Het is echt niet zo moeilijk. Ik ben drie keer gegaan en toen werkte het. Daarmee heb ik alle ellende de wereld uitgeholpen. Dan hoef je ook niet meer te zeuren. Vroeger moest je ook in een rij op het postkantoor staan als je je OV wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Coldcat schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:11:
[...]

Man man kijk naar jezelf, wat voor moeite neem jij om je product op te halen? Helemaal niets. Dus stop met zeuren en ga je kaart opladen. Op zondag heb ik niemand bij zo'n apparaat zien staan. Doe er je voordeel mee.

Het is echt niet zo moeilijk. Ik ben drie keer gegaan en toen werkte het. Daarmee heb ik alle ellende de wereld uitgeholpen. Dan hoef je ook niet meer te zeuren. Vroeger moest je ook in een rij op het postkantoor staan als je je OV wilde.
3X proberen op te laden is 2X te veel. En als je niet op 31 december naar het postkantoor ging, maar op tijd, dan was er ook nauwelijks een rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ssj3gohan schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:51:
Probleem is alleen dat je op Utrecht Centraal voor iedere automaat minimaal een half uur staat te wachten. Dan is het advies om meerdere automaten te proberen dus niet heel erg reëel, want niemand gaat 2 uur staan wachten in de hoop dat de kaart dan wel opgeladen is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PauseBreak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:36:
[...]

Probleem is alleen dat je op Utrecht Centraal voor iedere automaat minimaal een half uur staat te wachten. Dan is het advies om meerdere automaten te proberen dus niet heel erg reëel, want niemand gaat 2,5 uur staan wachten in de hoop dat de kaart dan wel opgeladen is.
Mja, mischien denk ik te simpel hoor maar ik ken weinig mensen die in Utrecht CS hun reis beginnen en eindigen. Dan ga je dus naar dat andere station als je bemerkt dat er in Utrecht een rij staat. Nou zijn er natuurlijk mensen die naar zo'n klein kutstationnetje gaan dat geen ahtogo heeft, maar als dat de enigen zijn die in Utrecht in de rij staan is de rij al weer driekwart korter.

Utrecht Centraal is het op één na drukste station van Nederland (na Amsterdam CS), en het belangrijkste treinknooppunt. Mischien is het gewoon niet slim om nou uitgerekend daar te proberen iets te doen wat nog 500.000 andere studenten ook moeten doen.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 18-01-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

PeaceNlove schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:29:
[...]

3X proberen op te laden is 2X te veel. En als je niet op 31 december naar het postkantoor ging, maar op tijd, dan was er ook nauwelijks een rij.
Je weet dat er dingen mis kunnen gaan, dat jij zo lang wacht is aan jou maar dan worden de rijen ook langer. Dat weet je van je OV kaart op papier.

Ga dan op een moment dat er minder mensen zijn. Je komt vast nog wel eens langs op zo'n moment. Of zoek het op op een moment dat er niemand is. Anders betaal je toch lekker totdat je tijd hebt?
PauseBreak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:36:
[...]

Probleem is alleen dat je op Utrecht Centraal voor iedere automaat minimaal een half uur staat te wachten. Dan is het advies om meerdere automaten te proberen dus niet heel erg reëel, want niemand gaat 2,5 uur staan wachten in de hoop dat de kaart dan wel opgeladen is.
Dan moet je op momenten gaan dat er niemand is. Ik heb daar zonder wachtrij dingen kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

CyBeR schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:38:
[...]

Mja, mischien denk ik te simpel hoor maar ik ken weinig mensen die in Utrecht CS hun reis beginnen en eindigen. Dan ga je dus naar dat andere station als je bemerkt dat er in Utrecht een rij staat. Nou zijn er natuurlijk mensen die naar zo'n klein kutstationnetje gaan dat geen ahtogo heeft, maar als dat de enigen zijn die in Utrecht in de rij staan is de rij al weer driekwart korter.
Vast niet, maar aangezien ik in Utrecht woon en er bij mij in de buurt verder geen oplaadpunten zijn*, ben ik wel gebonden aan die dingen. Er zullen vast wel momenten zijn dat er nog niemand is, maar dat is óf op zondag (en dus niet gratis) óf op een tijdstip (lees: 's ochtends) dat ik op de uni aanwezig moet zijn.

* Ook al zegt de website zelf van wel, de punten die er zijn zijn "tijdelijk buiten werking" of ze hebben ze goed verstopt, dus dat schiet niet echt op :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Coldcat schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:39:
[...]

Je weet dat er dingen mis kunnen gaan, dat jij zo lang wacht is aan jou maar dan worden de rijen ook langer. Dat weet je van je OV kaart op papier.
Ik wacht helemaal niet. Ik kan dat ding pas sinds vorige week woensdag ophalen! En omdat ik betere dingen te doen heb met mijn tijd, zoals afstuderen of werken, ga ik daar geen uren instoppen met in de rij wachten.
Ga dan op een moment dat er minder mensen zijn. Je komt vast nog wel eens langs op zo'n moment. Of zoek het op op een moment dat er niemand is. Anders betaal je toch lekker totdat je tijd hebt?
[...]
er was vandaag dus een rij van nul (0) mensen in de Universiteitsbieb, maar als zo'n automaat faalt, dan kan ik er weinig aan doen. Zelfde resultaat als ik hier bij de c1000 bij mij in de buurt een poging waag: de hoeveelheid mensen is het punt niet, maar de apparatuur wel!

En ter informatie: ik ben nu dus ook nuttige dingen aan het doen met betrekking tot de studie, dus nu een bus pakken naar CS is geen optie.

[ Voor 6% gewijzigd door PeaceNlove op 18-01-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

PauseBreak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:44:
[...]

Vast niet, maar aangezien ik in Utrecht woon en er bij mij in de buurt verder geen oplaadpunten zijn*, ben ik wel gebonden aan die dingen. Er zullen vast wel momenten zijn dat er nog niemand is, maar dat is óf op zondag (en dus niet gratis) óf op een tijdstip (lees: 's ochtends) dat ik op de uni aanwezig moet zijn.

* Ook al zegt de website zelf van wel, de punten die er zijn zijn "tijdelijk buiten werking" of ze hebben ze goed verstopt, dus dat schiet niet echt op :p
Dan neem je een trein eerder?

Vroeger was het pas ellende, toen moest je een pasfoto laten maken. En vervolgens wachten tot dat hele ding + velen van anderen gefabriceerd was. Nou daar wordt je helemaal niet vrolijk van kan ik je vertellen.

Neem een trein eerder, laad je product erop en klaar. Of neem een trein later naar huis.
PeaceNlove schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:47:
[...]

Ik wacht helemaal niet. Ik kan dat ding pas sinds vorige week woensdag ophalen! En omdat ik betere dingen te doen heb met mijn tijd, zoals afstuderen of werken, ga ik daar geen uren instoppen met in de rij wachten.

[...]
er was vandaag dus een rij van nul (0) mensen in de Universiteitsbieb, maar als zo'n automaat faalt, dan kan ik er weinig aan doen. Zelfde resultaat als ik hier bij de c1000 bij mij in de buurt een poging waag: de hoeveelheid mensen is het punt niet, maar de apparatuur wel!

En ter informatie: ik ben nu dus ook nuttige dingen aan het doen met betrekking tot de studie, dus nu een bus pakken naar CS is geen optie.
Je kon hem ook al op 3 januari ophalen. Het is een adviesdatum, ik heb hem ook eerder opgehaald. En als je niet wachten moet je niet zeuren, dan moet je gewoon wachten tot de rijen weg zijn en tot die tijd kaartjes kopen.

Wat mij opvalt is dat veel mensen gewoon verwachten dat ze zonder moeite een OV kaart krijgen. Zo werkt het niet in Nederland. Je moet moeite doen voor je producten. Ik wist van te voren al dat het een fail ging worden. Daarom heb ik het zo snel mogelijk gedaan. En dan voorkom je deze dingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Coldcat op 18-01-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Coldcat schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:03:
[...]

Vroeger was het pas ellende, toen moest je een pasfoto laten maken. En vervolgens wachten tot dat hele ding + velen van anderen gefabriceerd was. Nou daar wordt je helemaal niet vrolijk van kan ik je vertellen.

Neem een trein eerder, laad je product erop en klaar. Of neem een trein later naar huis.
Welke trein? Ik woon in Utrecht. De enige manier waarop ik naar CS toe kan is met de bus en onderweg kom ik geen (werkende!) oplaadpunten tegen.

Dan heb je toch flinke pech gehad, of je hebt het gewoon verkeerd aangepakt. In 1x 6 pasfoto's laten maken en je kunt 6 jaar vooruit. Als je op een normaal tijdstip gaat hoef je ook niet te wachten op anderen, iets dat nu niet meer het geval is want die apparaten zijn dermate traag en lopen zo vaak vast dat je bijna per definitie moet staan wachten op iemand anders en/of het apparaat.
Je kon hem ook al op 3 januari ophalen. Het is een adviesdatum, ik heb hem ook eerder opgehaald. En als je niet wachten moet je niet zeuren, dan moet je gewoon wachten tot de rijen weg zijn en tot die tijd kaartjes kopen.
Je snapt zelf denk ik ook wel dat dit geen realistisch alternatief is he? Iedereen heeft wel wat beters te doen dan wachten op het moment dat er geen rijen meer zijn. Daarnaast, betalen voor iets dat ik alleen gebruik omdat het gratis is... 8)7

Wat je edit betreft trouwens:
Tsja, fijn dat je er al vanuit ging dat het een fail zou worden, maar dat is niet zoals het zou moeten en juist daarom krijg je klagende mensen. Er is gewoon echt weer eens keihard geblunderd bij de implementatie van een theoretisch best aardig concept.

[ Voor 8% gewijzigd door PauseBreak op 18-01-2010 23:11 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11-10 16:42
[...]

als je een punt probeert te maken kun je dat best vriendelijker doen, ik was ook wat laat met mijn ov-chip product ophalen, enerzijds laksheid, maar als ik elke keer enorme rijen voor de AH2Go in DH zie staan, en ik 'm dan op rustig moment niet werkend krijg, worden mensen ook laks. Uiteindelijk heel rustig in de AH in Amsterdam gescoord.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 15:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik kan best voorstellen dat mensen het vervelend vinden dat ze meer dan eens naar zo'n apparaat moeten (waarbij ze soms ook nog eens in de rij hebben gestaan) en het apparaat werkt dan niet. Ik vind het best reëel als mensen verwachten dat het in één goed gaat. Bij mij werkte het ook pas bij de tweede poging.

Vind het ook wel vreemd dat die automaten alleen op de grotere stations staan of in de supermarkten (waarom in supermarkten?). Alle stations was naar mijn mening logischer geweest. Had wellicht gescheeld in de rijen op de grote stations.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Wat mij opvalt is dat veel mensen gewoon verwachten dat ze zonder moeite een OV kaart krijgen. Zo werkt het niet in Nederland. Je moet moeite doen voor je producten. Ik wist van te voren al dat het een fail ging worden. Daarom heb ik het zo snel mogelijk gedaan. En dan voorkom je deze dingen.
Wacht even, ik doe hier gewoon wat mij aanbevolen wordt: het vanaf de aangegeven datum gaan ophalen. Waarom? omdat ik geen zin heb om tijd en moeite voor die tijd te investeren omdat ik voor de adviesdatum iets probeer op te halen. Vroeger ging ik ook nooit voor half december bij het postkantoor langs namelijk...
En inderdaad verwacht ik zonder moeite iets op te halen. Dat was vroeger halverwege december al zo met de oude OV en dat zou nu net zo moeten zijn. Dat je enige moeite moet doen om bij zo'n automaat te komen is normaal, maar als die automaten vervolgens falen dan is dat puur omdat ik meer moeite moet doen? Zit er een tellertje ergens dat registreert of je al voldoende moeite gedaan hebt?
En ik verwachtte ook wel half dat de hele studenten-OV een faal zou worden, maar dan mag dat toch nog wel gepost worden hierzo? En inclusief mijn mening dat die falende automaten zuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

PauseBreak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:09:
Wat je edit betreft trouwens:
Tsja, fijn dat je er al vanuit ging dat het een fail zou worden, maar dat is niet zoals het zou moeten en juist daarom krijg je klagende mensen. Er is gewoon echt weer eens keihard geblunderd bij de implementatie van een theoretisch best aardig concept.
Theoretisch klopt er geen hol van dit concept. Als je een landelijk systeem in wil voeren doe je dat in 1 keer met 1 systeem. Je gaat niet bij elke vervoerder een ander systeem installeren. Dan weet niemand weer waar hij/zij aan toe is. En om vervolgens de studenten gebruik te laten maken van dit systeem terwijl het nog niet werkt is gewoon dom. Maar die beslissing is eerder dit jaar gemaakt ergens maar vervolgens is er iets helemaal misgegaan.

Ik zeg verder niet dat er genoeg van die oplaadpunten zijn. Wat ik alleen zeg is dat vele mensen er geen moeite voor willen nemen. En als je geen moeite wilt nemen is het logisch dat je problemen kan gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Coldcat schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:18:
[...]

Theoretisch klopt er geen hol van dit concept. Als je een landelijk systeem in wil voeren doe je dat in 1 keer met 1 systeem. Je gaat niet bij elke vervoerder een ander systeem installeren. Dan weet niemand weer waar hij/zij aan toe is. En om vervolgens de studenten gebruik te laten maken van dit systeem terwijl het nog niet werkt is gewoon dom. Maar die beslissing is eerder dit jaar gemaakt ergens maar vervolgens is er iets helemaal misgegaan.

Ik zeg verder niet dat er genoeg van die oplaadpunten zijn. Wat ik alleen zeg is dat vele mensen er geen moeite voor willen nemen. En als je geen moeite wilt nemen is het logisch dat je problemen kan gaan krijgen.
Ja, en theoretisch is dat ook het geval. Vandaar ook dat de implementatie van de theorie echt heel slecht is, maar dat is wel vaker het geval bij dit soort grootschalige projecten.

Nou ja, moeite nemen voor iets... Als ik meerdere brieven krijg met daarop een tijdsbestek waarbinnen mij wordt aangeraden om dat ding op te laden en ik houd me daar keurig aan, dan verwacht ik ook wel dat ik maar 1x naar zo'n ding toe moet. Niet dat ik nu al 3x naar 3 verschillende apparaten ben geweest en iedere keer óf een defect apparaat had óf een foutmelding kreeg. Daarnaast zie ik ook niet in hoe mijn handelen tot problemen voor mij leidt. Ik heb geen invloed op de gebruikte apparatuur en ook niet op de foutmeldingen die die dingen geven.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

PauseBreak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:25:
[...]

Ja, en theoretisch is dat ook het geval. Vandaar ook dat de implementatie van de theorie echt heel slecht is, maar dat is wel vaker het geval bij dit soort grootschalige projecten.

Nou ja, moeite nemen voor iets... Als ik meerdere brieven krijg met daarop een tijdsbestek waarbinnen mij wordt aangeraden om dat ding op te laden en ik houd me daar keurig aan, dan verwacht ik ook wel dat ik maar 1x naar zo'n ding toe moet. Niet dat ik nu al 3x naar 3 verschillende apparaten ben geweest en iedere keer óf een defect apparaat had óf een foutmelding kreeg. Daarnaast zie ik ook niet in hoe mijn handelen tot problemen voor mij leidt. Ik heb geen invloed op de gebruikte apparatuur en ook niet op de foutmeldingen die die dingen geven.
De theorie is ook al niet juist. Kijk naar het systeem in Londen. Dat biedt veel meer value. Daar kun je veel meer mee. Waarom kan dat bv in Nederland niet?

En daarnaast weet je hoe studenten zijn, altijd alles op het laatste moment. Dus dan moet je gewoon in de eerste week erheen gaan. Werkt het niet dan ga je in de tweede week nog een keer, en daarna de derde keer. Dan werkt het op een gegeven moment wel. Je maakt mij niet wijs dat je als student om die apparaten heen kunt lopen. Hier in Delft staan ze op het station en in veel supermarkten. Dus iedereen kan zijn kaart hiermee opladen. Dat iedereen het laat schieten en wacht tot het laatste moment is een keuze. Als je daarvoor kiest krijg je met zulke problemen te maken als het systeem niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 21:31
Coldcat schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:31:
Hier in Delft staan ze op het station en in veel supermarkten. Dus iedereen kan zijn kaart hiermee opladen. Dat iedereen het laat schieten en wacht tot het laatste moment is een keuze. Als je daarvoor kiest krijg je met zulke problemen te maken als het systeem niet werkt.
Hetzij in de eerste week met rijen van 10 man en inmiddels zowel bij de C1k en AH to Go kapot :+.

Overigens ben ik zelf erg benieuwd of m'n chipkaart inmiddels is opgeladen, zowel de lokale gele paal als die in twee bussen hebben 'n poging gedaan maar zijn allemaal afgelopen met 'Opladen tijdelijk niet mogelijk'. Volgens de RET-automaat is m'n reisproduct wel tot 't eind van 't jaar geldig, toch nog maar eens proberen later :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Coldcat schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:31:
[...]

De theorie is ook al niet juist. Kijk naar het systeem in Londen. Dat biedt veel meer value. Daar kun je veel meer mee. Waarom kan dat bv in Nederland niet?

En daarnaast weet je hoe studenten zijn, altijd alles op het laatste moment. Dus dan moet je gewoon in de eerste week erheen gaan. Werkt het niet dan ga je in de tweede week nog een keer, en daarna de derde keer. Dan werkt het op een gegeven moment wel. Je maakt mij niet wijs dat je als student om die apparaten heen kunt lopen. Hier in Delft staan ze op het station en in veel supermarkten. Dus iedereen kan zijn kaart hiermee opladen. Dat iedereen het laat schieten en wacht tot het laatste moment is een keuze. Als je daarvoor kiest krijg je met zulke problemen te maken als het systeem niet werkt.
Omdat de markt hier er anders uitziet dan daar, om maar iets te noemen.

Punt is alleen dat je het niet laat schieten, maar gewoon braaf doet wat er van je gevraagd wordt in de officiële correspondentie vanuit Groningen. Ik snap niet zo goed waarom jij zo graag de schuld van de problematiek bij de student wil leggen, terwijl die geen invloed heeft op de huidige problemen waarmee je te maken krijgt wanneer je je kaart probeert te activeren.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

[...]

Man man, hou toch eens op met dat selectieve quoten en de schuld in de schoenen van de student proberen te schuiven.

Ze hebben zelf de gefaseerde activering bedacht variërend van begin tot eind januari. Dus niet zo gek dat halverwege januari nog een heleboel mensen hun kaart moeten activeren. Bovendien faalt het activeren gewoon hartstikke vaak, zoals je kunt lezen is het bij mij al om drie verschillende redenen mislukt, en mag ik het nu dus voor een vierde keer gaan proberen, en zo zijn er dus vele andere gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Muthas schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:52:
[...]

Man man, hou toch eens op met dat selectieve quoten en de schuld in de schoenen van de student proberen te schuiven.

Ze hebben zelf de gefaseerde activering bedacht variërend van begin tot eind januari. Dus niet zo gek dat halverwege januari nog een heleboel mensen hun kaart moeten activeren. Bovendien faalt het activeren gewoon hartstikke vaak, zoals je kunt lezen is het bij mij al om drie verschillende redenen mislukt, en mag ik het nu dus voor een vierde keer gaan proberen, en zo zijn er dus vele andere gevallen.
Ik kan wel alles gaan quoten maar dan ben ik morgen nog bezig. Ik heb alleen wel begrip voor de IB groep. Ik voorzag problemen in het eerste weekend van december. Toen erachteraan gegaan en gevraagd of alles goed ging komen. Daar kreeg ik een 0900 nummer wat ik weigerde te bellen omdat dat mij veel geld kost. Dus daarom niet gedaan. Vervolgens ben ik wel meteen zodra ik zo'n apparaat zag staan dat ding gaan opladen. Om de paar dagen even proberen want er stond niemand anders voor. En op een gegeven moment werkte het gewoon goed. Reisproduct erop geladen en klaar.

De problemen die ik nu constateer is dat er te weinig apparaten zijn, de oorzaak daarvan is dat iedereen nu tegelijk zijn kaart op moet laden. En wellicht staan er in sommige steden te weinig van die dingen.
Daarnaast zijn er veel stuk, dat kan gebeuren maar dan heb je altijd andere apparaten. Als je vroeg instapt dan kun je vaker proberen. Als iedereen in de laatste dagen dat ding gaat opladen crasht het systeem natuurlijk. Dat kan iedereen bedenken.

Ik vind het alleen vreemd dat iedereen zo op het systeem loopt te zeuren terwijl je zelf eigenlijk al te laat bent. Als je wil dat het per 1 februari werkt weet je als student dat je bij de IB-groep bijna een half jaar van te voren dingen moet regelen. Daarom moet je dat zo snel mogelijk doen.

Ik schuif de schuld niet in de schoenen van de student. Ik zelf vind het absurd dat studenten die dingen moeten gebruiken. Alleen geef ik ze wel de schuld met opladen. Uitstellen heeft nooit zin. Mocht het overal drama zijn dan zal je OV kaart gewoon nog twee weken extra geldig (die papieren).

[ Voor 7% gewijzigd door Coldcat op 18-01-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Coldcat schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:57:
[...]

Ik vind het alleen vreemd dat iedereen zo op het systeem loopt te zeuren terwijl je zelf eigenlijk al te laat bent.
Lees nou eens!

Ze zeggen zelf tegen iedereen met een achternaam beginnend met de letter P tot Z dat ze pas vanaf 25 januari het reisproduct mogen afhalen. Vanaf gister pas van L tot O. Als je dan verder zoekt blijkt dat je eigenlijk al wel kan ophalen maar dat ze dit alleen doen om te spreiden.

En dan vind je het gek dat er mensen zijn die het later doen, en het zwaartepunt in de laatste weken komt te liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Muthas schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:09:
[...]

Lees nou eens!

Ze zeggen zelf tegen iedereen met een achternaam beginnend met de letter P tot Z dat ze pas vanaf 25 januari het reisproduct mogen afhalen. Vanaf gister pas van L tot O. Als je dan verder zoekt blijkt dat je eigenlijk al wel kan ophalen maar dat ze dit alleen doen om te spreiden.

En dan vind je het gek dat er mensen zijn die het later doen, en het zwaartepunt in de laatste weken komt te liggen :D
Dit is toch al jaren zo geweest? Ook met de papieren versie? En toen kwam ook iedereen op het einde, juist omdat iedereen te laks was zijn product op te halen. Als je vroeg ging had je nergens last van. Nu is het precies hetzelfde alleen haal je dat ding uit een kastje. Dan verandert er in feite toch niets?

En natuurlijk is het bij de IB-groep ook chaos. Maar dat is het altijd, en dat weet iedere student. Dus ik vind het dan ook vreemd dat mensen hier gaan zeuren terwijl je wist dat het problemen ging geven.

De oplossing is simpel, gewoon twee weken extra met je oude OV reizen. Maar als ze dat nu gaan roepen weet ik zeker dat iedereen denkt, dat verlengen is nog niet nodig. Dat doen we later wel. Daarnaast is het op sommige trajecten gewoon verplicht en is je oude kaart niet meer geldig (Conexxion in bepaalde delen). Dan schakelen mensen snel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Zal ik het even in getallen doen, misschien dat je het dan wel begrijpt.

400.000 van de 650.000 studenten schijnen hun kaart nog te moeten activeren. Dat betekent dat 250.000 het al hebben gedaan. Sinds gisteren mogen pas de studenten met een achternaam beginnend met de letter L en verder activeren, oftewel, die hebben nog amper de kans gehad.

Dat betekend dat van de 325.000 studenten die al wel mochten activeren 250.000 het hebben gedaan. Dat is 76%. Daar komt nog bij de groep die het al wel heeft geprobeerd, maar waarbij het nog niet gelukt is.

Wat nou laks?

[ Voor 9% gewijzigd door Muthas op 19-01-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
trolleystad schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:03:
[...]

Als je een studentenweek of weekendabbo hebt, moet je er altijd voor zorgen dat je minimaal 0,00 euro op je chipkaart hebt staan. Negatief saldo is niet toegestaan. Dus ook al heb je 'vrij reizen', zodra je een negatief saldo op je OV-chipkaart hebt mag je niet inchecken.
Ik heb alle reizen erna met mijn papieren OV uit 2009 gereisd, sinds ik het echte abbonement heb kan ik gewoon in- en uitchecken, ook met mijn negatieve -2,61 saldo op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Muthas schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:27:
Zal ik het even in getallen doen, misschien dat je het dan wel begrijpt.

400.000 van de 650.000 studenten schijnen hun kaart nog te moeten activeren. Dat betekent dat 250.000 het al hebben gedaan. Sinds gisteren mogen pas de studenten met een achternaam beginnend met de letter L en verder activeren, oftewel, die hebben nog amper de kans gehad.

Dat betekend dat van de 325.000 studenten die al wel mochten activeren 250.000 het hebben gedaan. Dat is 76%. Daar komt nog bij de groep die het al wel heeft geprobeerd, maar waarbij het nog niet gelukt is.

Wat nou laks?
Dat schema is een grote faal. Ikzelf heb met een achternaam beginnend met een W op 5 Januari (Of iets in die richting) een poging gedaan om mijn reisproduct af te halen en dat ging perfect. Dat schema is imho alleen gemaakt om niet al te lange rijen bij de automaat te laten zijn, ook dat is mislukt :').

Dus als je de kans hebt, gewoon nu al activeren. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ja, als je verder zoekt of probeert blijkt dat je hem wel kan activeren. Maar dat is niet wat ze eigenlijk verkondigen, want dat is dat je je aan dat schema moet houden. Daarom snap ik niet dat ze nu persberichten eruit gooien dat te veel studenten wachten tot het laatste moment, want het loopt allemaal redelijk volgens hun eigen schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Coldcat schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:57:
[...]
Als iedereen in de laatste dagen dat ding gaat opladen crasht het systeem natuurlijk. Dat kan iedereen bedenken.
Zo logisch vind ik het anders niet dat het systeem crasht als er een boel mensen tegelijk gebruik van willen maken. Het is toch immers uiteindelijk de bedoeling dat iedereen in NL die met het OV wil reizen van het systeem gebruik maakt. Dan zullen er nog veel meer mensen tegelijk ophalen, opladen etc etc. Gaat nog wat worden dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

Coldcat schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:15:
[...]

En natuurlijk is het bij de IB-groep ook chaos. Maar dat is het altijd, en dat weet iedere student. Dus ik vind het dan ook vreemd dat mensen hier gaan zeuren terwijl je wist dat het problemen ging geven.
Hehe, hier moest ik wel even om lachen, dus blijkbaar moeten we tegenwoordig niet alleen fouten corrigeren van overheidsinstanties maar vantevoren zien aankomen en ontwijken (en als je dat niet lukt, vooral niet zeuren! )

Ik zal alvast me belastingsformulieren gaan kopieren.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 12-10 08:14

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Skinkie schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:38:
[...]

Jup, en ze willen er niet op reageren. Dus de volgende keer dat ik het ritje maak, zal ik ook maar eens m'n OV kaart mee nemen naar het politie bureau.
Misschien er een aangetekende brief aan wagen en subtiel opmerken dat je bij onvoldoende reactie je naar Tros Radar of Kassa gaat. ;)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Coldcat schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:15:
[...]

Dit is toch al jaren zo geweest? Ook met de papieren versie? En toen kwam ook iedereen op het einde, juist omdat iedereen te laks was zijn product op te halen. Als je vroeg ging had je nergens last van. Nu is het precies hetzelfde alleen haal je dat ding uit een kastje. Dan verandert er in feite toch niets?
Ho ho ho! Ik ben zo iemand die keurig gaat op het tijdstip waarin hij moet gaan. De reden? ALLE (!) jaren waarin ik 'voor mijn tijd' naar het postkantoor ging, werd mij medegedeeld dat mijn kaart nog niet aanwezig was en ze dus niets voor me konden doen. Tjah, ik ga er dan vanuit dat mijn abonnement ook pas klaarstaat vanaf 25 januari. Dan heb ik 5 dagen om alles te regelen. Ik ben in die week elke dag van 7 tot 7 weg, dus bij klachten kan ik 09000980 nou ook niet direct bellen. Ik verzet juist bergen om het nu al te doen, nu ik nog net iets meer tijd heb overdag. Als je zo blind bent om alles op andere mensen te schuiven, 'iedereen gaat gewoon te laat', en alle klachten te negeren om je heen, wat zoek je dan in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sorry? Ik dacht dat de OV-chipkaart de strippenkaart op den duur juist gaat vervangen? Dan lijkt me dat je ook geen los kaartje meer kan kopen in de bus.

Gisteren helemaal mooi, loopt de conducteur in de trein te verkondigen dat iedereen met een "oude" studenten-OV z'n kaart moet inruilen voor een nieuwe omdat die veiliger zijn 8)7
Er zijn twee verschijningsvormen van de Studenten OV-chipkaart: één met een gekleurd OCW-logo op de voorkant en een witte achterkant met tekst, en één met een zwart OCW-logo op de voorkant en een wei met koeien op de achterkant. Beide kaarten zijn specifiek ontwikkeld om er het studentenreisproduct op te laden en hebben dezelfde functionaliteit.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
CodeCaster schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:11:
[...]

Sorry? Ik dacht dat de OV-chipkaart de strippenkaart op den duur juist gaat vervangen? Dan lijkt me dat je ook geen los kaartje meer kan kopen in de bus.
De strippenkaart en het zonesysteem gaan verdwijnen, ja. Het kaartje in de bus wordt gewoon een wegwerpchipkaartje met een geldigheidsduur van één of twee uur of zo.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

MoiZie schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:56:
[...]

Ho ho ho! Ik ben zo iemand die keurig gaat op het tijdstip waarin hij moet gaan. De reden? ALLE (!) jaren waarin ik 'voor mijn tijd' naar het postkantoor ging, werd mij medegedeeld dat mijn kaart nog niet aanwezig was en ze dus niets voor me konden doen. Tjah, ik ga er dan vanuit dat mijn abonnement ook pas klaarstaat vanaf 25 januari. Dan heb ik 5 dagen om alles te regelen. Ik ben in die week elke dag van 7 tot 7 weg, dus bij klachten kan ik 09000980 nou ook niet direct bellen. Ik verzet juist bergen om het nu al te doen, nu ik nog net iets meer tijd heb overdag. Als je zo blind bent om alles op andere mensen te schuiven, 'iedereen gaat gewoon te laat', en alle klachten te negeren om je heen, wat zoek je dan in dit topic?
Eensch. In mijn eerste tweeënhalf jaar universiteit (L&R, dus heel erg druk) had ik ook grote bewondering voor mensen die het voor elkaar kregen om allerlei werkdagen-9-to-5-bedrijven te kunnen bezoeken/bellen naast hun studie, want er bleef gewoon geen tijd over overdag om zoiets te doen. Moizie nog meer, hij kan nog veel minder even een uur skippen om zijn watermeter te laten vervangen.

Gelukkig heb ik nu vrije planning over de dag, dat scheelt een factor 100 in alles. Weg met bedrijven die standaard van 9 tot 5 werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

FalskDansker schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:37:
[...]

De strippenkaart en het zonesysteem gaan verdwijnen, ja. Het kaartje in de bus wordt gewoon een wegwerpchipkaartje met een geldigheidsduur van één of twee uur of zo.
Niet helemaal waar: hier in Groningen/Drenthe worden in de bus nu al vrijwel geen kleine strippenkaartjes meer verkocht, maar de iets goedkopere eurokaartjes (die zijn dus alleen in deze regio geldig). Ook na de invoering van de ov-chipkaart blijven die kaartjes gewoon van papier. Waarom zouden ze daar wegwerp-chipkaartjes van maken, want er zijn hier verder toch geen toegangspoortjes ofzo.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
Moartn schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:57:
[...]

Niet helemaal waar: hier in Groningen/Drenthe worden in de bus nu al vrijwel geen kleine strippenkaartjes meer verkocht, maar de iets goedkopere eurokaartjes (die zijn dus alleen in deze regio geldig). Ook na de invoering van de ov-chipkaart blijven die kaartjes gewoon van papier. Waarom zouden ze daar wegwerp-chipkaartjes van maken, want er zijn hier verder toch geen toegangspoortjes ofzo.
Zit wel wat in inderdaad :) In Rotterdam en Amsterdam zijn de chips wellicht wat handiger, omdat ze daar metro hebben. Aan de andere kant zou de chauffeur met een chip geen stempel meer nodig hebben, omdat je het kaartje dan geldig maakt door in te checken.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Zucht.. Vanmorgen samen met m'n broertje gegaan, twee winkels geprobeerd, bij allebei geeftie aan "Ophalen mislukt". Er waren geen anderen, dus vaak genoeg geprobeerd...

Kijk, dat het een uurtje niet werkt daar heb ik alle begrip voor. Maar ik heb het afgelopen week bij 3 automaten geprobeerd en het werkt gewoon niet... En nu willen ze de studenten de schuld geven terwijl de apparatuur gewoon herhaaldelijk niet werkt?

Maar het idee is dat het uiteindelijk wel werkt als je maar vaak genoeg probeert? Lekker is dat, kun je in je tentamenweek elke dag staan toekijken hoe die kaart faalt :/

[/rant]

[ Voor 17% gewijzigd door user109731 op 19-01-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 1,5 week zie ik nu eindelijk mijn producten op Ov-chipkaart.nl, kennelijk hebben ze me een week gegeven ipv een weekend.

Echter kan ik zowel door de week als in het weekend gratis reizen met de metro/tram zonder dat er enig saldo wordt afgeschreven (staat al twee weken 4 euro nog iets op)...

Maar afgelopen weekend ging ik met de trein en toen werd me geattendeerd door de conducteur dat ik een week-ov had, na een lange discussie kon ik mijn oude weekend ov laten zien..

Iemand een idee wat die "4" andere producten zijn er staat geen Weekend tussen namelijk?

Studenten OV-chipkaart week -
Studentenkaart korting week -
Vraag uw OV-bedrijf € 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -

Totaal 6

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik ben er volledig klaar mee.. gister in Den Haag tot 2 maal toe op verschillende tijdstippen elk 3 keer geprobeerd te activeren en dat mislukte. Vandaag 9 keer (!!!) geprobeerd te activeren bij zo'n machine in Zoetermeer, en ook hier kreeg ik de melding "Ophalen tijdelijk niet mogelijk". Goh hoe zou t toch komen dat zoveel studenten hun OV nog niet geactiveerd hebben |:(
[...]
Moeite doen om je OV kaart te halen.. En wat voor moeite zou dat dan moeten zijn? Dat je hem zelf moet ophalen/activeren is prima, maar ik vind 3 keer naar zo'n apparaat gaan en totaal 15 keer proberen te activeren wel genoeg.. of is dat nog niet genoeg moeite?

Geef mij t oude OV maar. Moest je misschien een half uurtje wachten bij t postkantoor, maar dan had je m wel gewoon in handen. Nu moet je maar gokken of dat apparaat er zin in heeft.

Ik hoor t wel als ze t op een rijtje hebben :O Ben ook benieuwd wanneer ze met het bericht komen dat ze de activerings periode nog wat langer laten doorlopen om studenten nog wat meer tijd te gunnen :z

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nadat ik 2 maanden geleden toestemming heb gegeven, staat mijn reizen niet in het transactieoverzicht (na 7 werkdagen) op ov-chipkaart.nl

Beetje jammer, ook mijn 3,11 saldo staat op 0,00 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Bij mij hetzelfde BlizzarD. Vanmiddag meerdere malen geprobeerd te activeren op de Uithof, meerdere malen de melding "Ophalen tijdelijk niet mogelijk" gekregen. Toen naar Utrecht CS gegaan, maar daar stonden zulke achterlijk lange rijen dat ik het er maar bij heb laten zitten. Ik heb wel wat beters te doen dan een uur in de rij te gaan staan om iets op te laden.
In totaal sta ik nu op 6x proberen en sta ik nog steeds zonder geactiveerde chipkaart buiten. Ik geloof het verder wel, als ik een boete krijg omdat ik met een niet-geactiveerde chipkaart rondreis dan verhaal ik die wel gewoon op de IB Groep/DUO, want het is niet zo dat ik het niet geprobeerd heb :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Denk je dat je aan het langste eind ga trekken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
Eventueel wat foto's maken waarop je (op verschillende locaties) de melding krijgt dat het ophalen tijdelijk niet mogelijk is, dan heb je tenminste ook bewijs dat je het geprobeerd hebt en het niet aan jou lag.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Tip: maak een lijstje van de data en tijdstippen waarop je hebt geprobeerd je kaart te activeren, en zorg dat je dat op zak hebt. Daarmee heb je genoeg munitie om een lastige controleur aan de praat te houden tot je je eindbestemming hebt bereikt.

Overigens heb ik mijn OV-chipkaart weer aan de kant gegooid. Reden: traject Amersfoort-Utrecht met de interliner werd even 35% duurder in vergelijking met de strippenkaart, ik ben gekke Henkie niet. 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Gluten Parody op 19-01-2010 17:40 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Muthas schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:09:

Ze zeggen zelf tegen iedereen met een achternaam beginnend met de letter P tot Z dat ze pas vanaf 25 januari het reisproduct mogen afhalen.
Ooh! Ik wilde net in dit topic komen klagen en nu lees ik dit. Dat verklaart een hoop.

Ik heb die klote ov-studentenkaart namelijk al 5 keer ter vergeefs proberen te activeren omdat ik driemaal in december daarop werd aangedrongen door de IBgroep en van de week nog op het nieuws hoorde dat de studenten heel irritant hun kaart niet activeren en dat het straks te laat is.

Ik stond al op het punt dat laadding bij de AH door de ramen te gooien bij wijze van, blijkt dat er wat tegenstrijdige berichten zijn en dat ik dat ding nog helemaal niet kàn activeren!

-edit-

En ik lees nu dat dit hele topic over dat soort geklaag gaat :P Ik had het nog niet gelezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 19-01-2010 17:42 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sando schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:40:
[...]

(…)blijkt dat er wat tegenstrijdige berichten zijn en dat ik dat ding nog helemaal niet kàn activeren!
Om de tegenstrijdigheden nog wat groter te maken: ik (en volgens mij vele studenten met mij) konden hun reisproduct allang vóór hun "aangeraden datum" ophalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:57

Snippertje

Light up your life

Het kan ook wel, maar het werkt gewoon niet. Simpel als dat.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Simpel als wat? Wat kan wel en werkt niet tegelijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 16:08
Ik ga het morgen maar eens proberen, ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het is een aangeraden datum, sommige reisproducten stonden toen wel klaar, anderen niet, anderen stonden niet op de aangeraden datum klaar.

Je kunt dus beter stellen dat het twee volledig onafhankelijke variabelen waren: aangeraden datum en datum waarop je reisproduct daadwerkelijk beschikbaar was.
Pagina: 1 ... 24 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.