Als je mensen verplicht om gebruik te maken van de nieuwe techniek dan moet je ook ervoor zorg dragen dat er een 100% uitgerold en 100% functionerend systeem is. Dat is gewoon niet zo op dit moment en daarom is besloten om de oude OV Jaarkaart voor studenten nog een maand (tot 1 februari) te gedogen.Gomez12 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:51:
@PauseBreak : Ik zie het niet als wondermiddel, sterker nog ikzelf zal het ding pas aanschaffen als ik echt niet meer anders kan...
Maar veel van de klachten gaan imho gewoon nergens over.
Waarom moet er 100% uitrol zijn zolang er bij lange na geen 100% gebruik is?
Maar waarom de paaltjes nog niet 100% uitgerold zijn geef je eigenlijk al deels zelf aan, ze kunnen nu misschien nog overstappen op stevigere paaltjes, bij een 100% uitrol was dit een fiasco van hier tot tokio geworden.
En afaik is de uitrol juist wel gefaseerd gebeurt, eerst Rotterdam toen Amsterdam en Den Haag ( = even uit mijn hoofd ) en nu kan je het overal gebruiken, maar er is nog geen verplichting.
Als jij met NS op de oude manier wilt reizen kan dit nog gewoon ( en voor zover ik weet is hier nog geen einddatum voor gegeven ), zelfde met strippenkaart etc.
Zoals jij het doet voorkomen lijkt het alsof er niet getest is met dit systeem maar dat is onjuist. Er is 2 jaar getest met het huidige systeem, waardoor eventuele aanpassingen makkelijk gemaakt hadden kunnen worden, alvorens in de 3 jaar die nog over waren zorg te dragen voor een 100% uitgerold en werkend systeem.
Er wordt nu van mij verwacht dat ik ga reizen met een slecht werkend systeem (in brede zin, dus ook de ondersteuning, pr, etc reken ik ertoe) en men geeft geen alternatief hiervoor.
Je hebt inderdaad gelijk dat er in het begin gefaseerd is uitgerold, maar na Den Haag was dit volgens mij niet meer het geval. Sterker nog, begin dit jaar moest het systeem overal klaar zijn waar dit duidelijk nog niet het geval is. Daarbij komt nog dat ze een vrij grote groep forensen (de studenten en scholieren) verplichten om gebruik te maken van de OV Chipkaart.
Hetzelfde geldt voor andere forensen, want bijv. in Utrecht verdwijnt binnenkort de strippenkaart (als ik het goed onthouden heb). Dat is niet erg prettig gezien de vele problemen met het systeem op dit moment.
Nee, merp!