Ik heb nu een compact-camera en denk al een tijdje dat ik een spiegelreflex wil, en nu weet ik het zeker

Die wil ik gebruiken voor bijvoorbeeld de dagelijkse dingen.
Ook voor evenementen en beurzen wil ik goede foto's kunnen schieten, dit vindt binnen plaats. en moet zich goed kunnen focussen op kleinere dingen.
Omdat ik telefoon-reviewer ben, fotografeer ik heel vaak mobiele telefoons, daar moet het apparaat dus zich goed op kunnen focussen.
Voor op vakantie moet het toestel ook gewoon goed zijn

en belangrijk vindt ik denk ik sowieso een beeldstabilisator en een LCD schermpje waardoor je niet perse door het gaatje moet kijken om een foto te nemen.
Wat is je beschikbare budget?
Zo laag mogelijk. Maar wel goed. Voor de body met 18-55 mm lens (die zit er toch altijd wel bij?), wil ik rond de 300-400 euro kwijt zijn,echt niet meer.
Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
Mobiele telefoons, landschappen en kleine dingen focussen.
Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nee, ik bezit geen lenzen.
Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Ik heb al rondgekeken, en zag de SONY A230, SONY A330, Canon 1000D en kwam net de Olympus E-520 tegen. Maar ik weet niet welke ik het beste kan nemen.
Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
Een extra accu denk ik, voor beginneling voldoet een standaardlens voor mij denk ik wel.
Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Ik wil heel graag advies en hulp met mijn keuze, ik heb er geen enkel verstand van eigenlijk, en wil geen kat in de zak kopen.
Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Ik ben geïnteresseerd in fotografie, dus ik zal regelmatig, ook vanwege het review van telefoons de camera veel gebruiken.
Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Wellicht in de toekomst, maar ben beginneling, dus het moet ergens beginnen
Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
M'n Sony Ericsson XPERIA X10 telefoon maakt hele mooie foto's en maak daar ook veel gebruik van, verder heb ik een Pentax OPTIO E65, maar het toestel is veel te beperkt. Regelmatig ook problemen en moeite met scherpstellen. Ook komen de kleuren niet altijd overeen met de werkelijkheid. Ik wil er meer mee!
Is 2e hands een optie of per se niet?
Liever niet. Het blijft toch een gebruikt iets. Dus liever een nieuwe. Of het moet een hele mooie aanbieding zijn.
Bedankt!
GR Stefan