Momenteel in 't bezit van een Canon PowerShot S5 IS. Deze is gewoon niet goed genoeg voor wat ik er mee doe. Ik maak vooral foto's langs circuits (met name de Nordschleife) (dus van voorbij razende auto's / motoren). Ik ben al eens gaan informeren in wat winkels maar zie door de bomen 't bos niet meer zeg maar...
Zelf al even naar dit setje gekeken:
pricewatch: Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
1.Wat is je beschikbare budget?
tot 1000 euro
2.Waarom wil je eigenlijk een DSLR
Huidige camera niet goed genoeg, DSLR's bieden meer speelruimte
3.Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken?
Auto/motorsport op en om het circuit
4.Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
nee
5.Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
niet direct een voorkeur
6.Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
ik dacht aan een standaard kit lens (18-55 ofzo) en een extra lens, mogelijk een dubbel lens kit
7.Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht?
Advies
8.Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Bij mooi weer regelmatig een hele dag
9.Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
wie weet een extra lens of iets dergelijks
10.Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
de S5 dus, zie boven
11.Is 2e hands een optie of per se niet?
Krijg 'em cadeau dus nieuw
Edit: vanmiddag weer wat gaan informeren, het wordt dus een Canon 550D of een Nikon D5000 of een Nikon D90
van de Nikons is 't vooral de prijs die 't gaat uitmaken waarbij keuze van de lens een rol gaat spelen
ik heb ondertussen begrepen dat deze:
pricewatch: Tamron AF 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical (IF) Macro (Canon) lens (voor zowel Canon als Nikon te krijgen) erg goed schijnt te zijn. Nu weet ik dat er voor lenzen een ander topic is, maar toch: is dat een goeie keus bij een van de 3 genoemde camera's? Ook overweeg ik nogsteeds een dubbel lenskit, omdat ik inmiddels een beetje van de 450D afgestapt ben zat ik hier eens naar te kijken:
pricewatch: Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS ik twijfel dus ook of ik naast de Tamron nog een 18-55mm lensje moet hebben, voor het geval dat ik op een feestje ofzo ff een paar leuke plaatjes wil schieten...
keuzes, keuzes, keuzes...
[
Voor 25% gewijzigd door
TheGhost op 24-04-2010 18:19
]