[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 77 Laatste
Acties:
  • 372.592 views

Onderwerpen

Alle 126 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:44
De bokeh van de 35 1.8 komt er in de reviews inderdaad niet goed vanaf maar ik heb er zelf niet veel last van. Een paar reallife voorbeeldjes:

http://citruspers.deviantart.com/art/iTakePicture-155259231
http://citruspers.deviantart.com/art/Frozen-berry-156062959
http://citruspers.deviantart.com/art/Hibernation-156062837
http://citruspers.deviant.../Industrialized-160239588

Ik heb er in de praktijk niet echt last van eerlijk gezegd.

Ik heb de laatste tijd wat stationsfotografie gedaan (vanwege het wachten op de trein vooral). Het meeste deed op op 35mm omdat dat de enige lens was die ik bij me heb standaard. Als je interesse hebt kun je hier een kijkje nemen: http://citruspers.deviantart.com/gallery/

[ Voor 23% gewijzigd door citruspers op 14-04-2010 00:01 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:40:
Woei! Ik heb een sony alpha a200 kit gekocht op ebay! :*)
Ik kon hem voor 200 euro krijgen, redelijk goede prijs lijkt me. Een deel van de accessoires zat nog in de originele verpakking dus niet veel gebruikt.

Nu is de keuze voor het sony (/minolta) systeem eentje die hier wat minder vaak wordt genomen. Maar het is met oog op de toekomst wel goede toch? De professionele camera lijn zal ook wel verder worden uitgebreid toch?

Verder heb ik nog een aantal Canon FD objectieven liggen. Nu bestaan er adapterringen naar EF-s en ook naar Alpha. Maar ik lees vaak dat het lenselement wat erin zit niet altijd even goed is.
Zijn de volgende lenzen misschien nog de moeite waard?

FD 50mm 1:1.8 S.C.
FD 135mm 1:2.8
FD 300mm 1:5.6
Het wordt dan sowieso manual focus.

Daarnaast nog een aantal B+W filters van 52 en 55mm. Deze passen volgens sowieso wel.
Die adapterringen zorgen er wel voor dat je niet meer op oneindig kan focussen. Tenzij je een adpater neemt met een corrigerend glas. FD lenzen zitten dichter tegen de film(sensor) aan de ef en alfa. Als je deze lenzen per se wil gebruiken, zou ik kijken naar een m4/3 camera, daar bestaan wel adapters voor waarmee je nog gewoon op oneindig kan focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59
Volgens mij wordt er zelden gezeurd over de bokeh van de 35mm 1.8., maar er zal altijd wel een foto zijn waar het iets minder uit de verf komt.

Vergelijking met de kitlens is een beetje vreemd aangezien je daar minder snel veel bokeh zal hebben. Maar de beeldkwaliteit is simpelweg superieur ten opzichte van de kitlens.

Vind het persoonlijk de meest leuke en bruikbare instaplens(dus als je kijkt naar lenzen tot pakweg 250 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Mr_gadget schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 23:40:
...........
Verder heb ik nog een aantal Canon FD objectieven liggen. Nu bestaan er adapterringen naar EF-s en ook naar Alpha. Maar ik lees vaak dat het lenselement wat erin zit niet altijd even goed is.
Zijn de volgende lenzen misschien nog de moeite waard?

FD 50mm 1:1.8 S.C.
FD 135mm 1:2.8
FD 300mm 1:5.6
Het wordt dan sowieso manual focus.
..........
Interessante vraag!

Verkopen is volgens mij redelijk zinloos, ik zie ze op Marktplaats en eBay voor hooguit enkele tientjes per stuk staan, helaas. Zie bijvoorbeeld ook deze advertentie:
http://www.tweedehands.nl...1-v%C3%A9le-55571333.html Is gewoon pijnlijk, zoveel camera voor zo weinig geld, mischien ga ik er morgen wel een bod op doen....

Maar als het bereik je aanstaat is het voor de 135mm en 300mm wellicht toch interessant om een adapter te kopen, die zijn namelijk nog redelijk prijzig om nieuw te kopen. Een 50 mm 1.8 daarentegen kun je denk ik beter nieuw kopen, zo duur zijn die nou ook weer niet. Iemand hier ervaring mee?

http://tweakers.net/price...9YxGv3Q0lzr2zMUJY3-tlHKHw

http://tweakers.net/price...1jObWXrRU1_r3l4qSzvCnU8oH

http://tweakers.net/price...qGHetL1qqS_37S0VJp_vTKeUA

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 01:10:
[...]

Die adapterringen zorgen er wel voor dat je niet meer op oneindig kan focussen. Tenzij je een adpater neemt met een corrigerend glas. FD lenzen zitten dichter tegen de film(sensor) aan de ef en alfa. Als je deze lenzen per se wil gebruiken, zou ik kijken naar een m4/3 camera, daar bestaan wel adapters voor waarmee je nog gewoon op oneindig kan focussen.
Het is mogelijk om de FD-mount om te bouwen naar EF, maar dat is geen gemakkelijke klus als je de diafragmaring bruikbaar wil houden. Met een APS-C camera heb je trouwens geen probleem met de spiegel, wel bij een full-frame.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De persoon in kwestie spreekt van adapterringen, niet van ombouwen. Dat is voor velen toch vaak een brug te ver. Je verliest bovendien de mogelijkheid om ze op een fd camera te gebruiken, vaak ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Wijnands schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:07:
Ik ga iets doen wat ik niet vaak doe en dat is wat positiefs over canon schrijven. 8)7

IMO als je zonder de videofunctie van de 550D kan ben je niet handig bezig als je dan voor een 500D gaat terwijl een 50D "maar" zo'n 100 euro meer kost. Voor die 100 euro koop je een body die wel goed vast te houden en te bedienen is.
* psyBSD bookmarked deze reply >:)

Ik herinner mij jouw opmerking toen ik m'n 400D gekocht had: gefeliciteerd, wel het verkeerde merk, maar toch gefeliciteerd ;)

[ Voor 12% gewijzigd door psyBSD op 14-04-2010 17:15 ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 03:11:
De persoon in kwestie spreekt van adapterringen, niet van ombouwen. Dat is voor velen toch vaak een brug te ver. Je verliest bovendien de mogelijkheid om ze op een fd camera te gebruiken, vaak ook wel leuk.
Met adapterringen verlies je de mogelijkheid om tot oneindig te kunnen focussen, of je moet een ring met glas kopen, maar die zijn vaak niet goed voor de kwaliteit van je foto's. De officiele adapters van Canon zijn alleen maar bruikbaar bij de telelenzen en kosten een fortuin als je ze kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

universal creations schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:12:
[...]

Met adapterringen verlies je de mogelijkheid om tot oneindig te kunnen focussen, of je moet een ring met glas kopen, maar die zijn vaak niet goed voor de kwaliteit van je foto's. De officiele adapters van Canon zijn alleen maar bruikbaar bij de telelenzen en kosten een fortuin als je ze kunt vinden.
Die adapters van Canon hebben een haast mythische status. Ik heb al even zitten zoeken maar ik kon ze niet vinden.
Ombouwen zou ook kunnen idd maar dat is niet de moeite denk ik.

Ik heb nu deze adapter op ebay gevonden. Misschien dat ik die ga kopen. Dan hoop ik wel dat de body het gewicht van die 300mm lens kan dragen want die is nog degelijk zwaar ;)
Bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

universal creations schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:12:
[...]

Wat ik dus enkele posts erboven ook al zei. Mijn advies: neem een m4/3 als je die lenzen wil gebruiken of neem een adapter met glas, maar die zijn heel erg duur, moeilijk vindbaar en zorgen voor een iets mindere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerlijk gezegd zijn die lenzen niet de moeite en het geld waard. Er zijn genoeg heel betaalbare EF alternatieven te vinden op marktplaats/Ebay voor misschien nog wel minder dan een goede adapter. Laat staan een m4/3 camera erbij nemen. Voor een 85 1.2 SSC zou ik nog wel moeite willen doen, of voor een mooie f/2.8 telelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monkeydancer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:48:
Hoe ver exact sta je van het spoor?
Dat hangt er van af. Soms op het einde van een perron dus dan sta je relatief dichtbij. Maar je maakt dan een soort diepte foto. Je probeert de trein op het allerlaatste moment te klikken. Zie dit voorbeeld van mij. http://farm5.static.flick...70025848_81d61335b8_b.jpg In dit voorbeeld heb ik een klein beetje ingezoomt. En dit is met mijn huidge compact camera geschoten. Maar soms ook relatief ver weg. Op een landweggetje ofzo met een weiland en een sloot er tussen of iets dergelijks. Dus het verschilt nogal. Maar de bedoeling is dat je probeert om de trein zoveel mogelijk in zijn geheel er op te zetten. Dus de Lok plus zoveel mogelijk wagons. Vaak zijn dat wel meer als 20. Tenminste bij goederentreinen. Maar tussen Zwolle en Utrecht tijden soms 4 koplopers in multipple en kunnen in theorie uit 16 treindelen bestaan. De grootste Koplopers bestaan uit vier treindelen in jargon bakken. De kortere versie uit 3.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 19:47 . Reden: Verkeerde link opgegeven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Ik kan helaas de EXIF-info niet zien, dus de brandpuntsafstand is mij niet bekend. Dat is nogal belangrijk voor de lenskeuze. Ik zou anders gewoon eerst eens de 18-55mm lens uitproberen en daarna beslissen of je er iets bij wilt: een groothoek, een tele of een lichtsterke prime. Het is allemaal mogelijk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moest dit canon worden? Dit zijn nou typisch dingen waar mijn 28-105 heel goed in is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Wijnands schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:22:
Moest dit canon worden? Dit zijn nou typisch dingen waar mijn 28-105 heel goed in is.
of de canon 18-135, 15-85, 24-105L etc. ;)

Nikon is lang niet de enige die geschikt glas hiervoor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

maar nikon z'n lens ( AF-S 18-105 ) is wel +/- €100,- goedkoper dan de EF-S 18-135 ;)

offtopic:
ware het niet dat canon de betere keuze is, maar die fanboy shit terzijde. ben trouwens geen fanboy, heb gewoon een duidelijke mening :P

[ Voor 3% gewijzigd door Zuurstok op 14-04-2010 22:17 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik neig nu toch behoorlijk naar de EOS 50D. Wat voor mij de doorslag geeft is aan de ene kant de snelheid van de camera en aan de andere kant het materiaal va de body (in tegenstelling tot het vele plastic, vast niks mis mee maar het is nu eenmaal mijn voorkeur :p )
Nu zit ik naar een redelijke "beginners" lens te kijken, en zit eraan te denken om een EF-S 18-55 mm F/3.5-5.6 IS erbij aan te schaffen. Ik wil namelijk niet gelijk een 18-135 lens van tegen de 300 euro kopen vanwege mijn budget. Maar nu is de vraag: zou de 18-55 lens een goede keus zijn, of doe ik hiermee de 50D geen recht aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:47

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 01:26:
Ok, ik neig nu toch behoorlijk naar de EOS 50D. Wat voor mij de doorslag geeft is aan de ene kant de snelheid van de camera en aan de andere kant het materiaal va de body (in tegenstelling tot het vele plastic, vast niks mis mee maar het is nu eenmaal mijn voorkeur :p )
Nu zit ik naar een redelijke "beginners" lens te kijken, en zit eraan te denken om een EF-S 18-55 mm F/3.5-5.6 IS erbij aan te schaffen. Ik wil namelijk niet gelijk een 18-135 lens van tegen de 300 euro kopen vanwege mijn budget. Maar nu is de vraag: zou de 18-55 lens een goede keus zijn, of doe ik hiermee de 50D geen recht aan?
de 18-55 is geen slechte lens om mee te beginnen. Er is geen lens zo slecht dat hij louter crapfoto's produceert, genoeg fotografen echter die dat wel zijn :P Oefenen dus en ook met die kitlens maak je mooie shots. Misschien een ideetje om oko eens naar een canon 50/f1.8 te kijken ? Met de f1.8 is leuk spelen, het ding kost niets ook nog eens daarbij.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Optisch gezien is de 18-55mm een prima lens. Maar aangezien je materiaal zo belangrijk vindt: de 18-55mm is de meest plastic lens die er is. Niet gammel, maar hij voelt 'goedkoper' aan dan andere lenzen. Zeker het smalle focus ringetje.

En aangezien je snelheid ook belangrijk vindt: het is ook geen snelle lens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Peoples!
Aangezien mijn vraag (in verschillende vormen) al een aantal keer langs is gekomen in dit topic had het niet zoveel zin om hem nogmaals te stellen. Aan de hand van jullie adviezen in dit topic heb ik gisteren een D3000+18-55VR+55-200VR gekocht. Al flink mee geëxperimenteerd gisteravond en het is echt gaaf om te met de verschillende instellingen te klooien. Kan niet wachten om dit weekend er op uit te trekken met mn nieuwe dslr! Dus bij deze thnx!

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesley-1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08-2020
Wat is je budget?

ongeveer 600-700 euro, eventueel 800 euro als er voor die prijs een hele goede camera met lens is.

Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)

Gebruik nu een panasonic FZ 18. op zich een prima toestel, maar de prestaties bij weinig licht en de fotokwaliteit zijn niet goed genoeg. van alle foto's.

Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)

Foto's op vakantie, van fietstochten door de omgeving. Van allerlei uitjes bijv: dierentuin, museum en stadswandeling. verder fotografeer ik vaak landschappen, dieren en macrofoto's: vooral bloemen.

Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?

Nee

Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?

De nikon d5000 met een nikkor 18-105 VR lens. dit lijkt me een mooie lens met een goed zoombereik die redelijk goed uit de testen komt. Bovendien is het een VR lens, dit komt van pas, omdat ik ook in situaties met weinig licht goede foto's wil maken.

Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?

Sowieso een UV filter als bescherming van de lens. en later eventueel een telelens: Nikkor 70-300 VR. en daarnaast nog een prime lens: Nikkor 50mm f1.8

Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)

Beide goedkeuring als het een goede keus is en als er andere goede of betere keuzes zijn zou ik dat graag willen horen.

Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?

Vrij serieus, ik zou er net als nu een keer per week een dag op uitrekken om te fotograferen en de omgeving te verkennen.l

Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?

Ja, als het bevalt wel.

Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?

Een Panasonic FZ 18. de prestaties bij weinig licht zijn niet goed de fotokwaliteit is het net niet. Alle foto's zijn het net niet.

Is 2e hands een optie of per se niet?

Het is een mogelijkheid, maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Wat is je beschikbare budget?

rond de 400 euro / 450

Waarom wil je eigenlijk een DSLR
Heb nu nog een Panasonic FZ18, en heb met de 1000D van mijn ouders zitten spelen en hierna ben ik over om toch naar DSLR te gaan.Oa door de veel betere/echtere kleuren

Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)

Foto's van vakanties, dagjes uit, voor de lol, en voor op den duur Macro foto's

Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nope, heb nog helemaal niks
.

Niet persé

Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht?
natuurlijk, want alles mbt tips enz is welkom

Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?

gewoon voor de lol, dus zo af en toe eens een beetje

Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?

als ik de smaak te pakken heb..... ken mezelf dan wellicht wel

Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?

panasonic FZ18 en de canon 1000d van ouders

Is 2e hands een optie of per se niet?

zeker wel, denk dat je voor hetzelfde geld betere spullen kan hebben

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
@Lesley-1 dat is wel heeeeel toevallig :) (ook een FZ18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even update betreffende mijn uiteindelijke keus. Vandaag heb ik mijn dan maar de Canon Eos 550D met EF-S 15-85 mm IS USM objectief aangeschaft. Ik denk dat ik hiermee een goede aankoop heb gedaan en de komende tijd veel foto plezier mee ga beleven. :) Als ik het toestel en de lens onder controle heb, ga ik in de toekomst ook nog andere stukken glas er bij kopen. Maar in deze configuratie kan ik denk ik veel alround plaatjes schieten. En ook mijn cargo's goed op de plaat krijgen in zijn geheel. Mits de lokatie het toelaat natuurlijk. Kijk een vliegtuig op grote hoogte klikken zal niet kunnen met deze lens. Maar zoals ik al eerder vermelde voor de meeste klusjes kun je een heel eind komen. Tevens iedereen bedankt voor het advies en ervaringen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
lesley-1 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:32:
[D5000]
Sowieso een UV filter als bescherming van de lens. en later eventueel een telelens: Nikkor 70-300 VR. en daarnaast nog een prime lens: Nikkor 50mm f1.8
De Nikkor 50mm f/1.8 heeft geen autofocus op de D5000 (wegens gebrek aan focusmotor in de body) dan moet je aan de D90 gaan denken.
Alternatieve AF-S lenzen zijn de Nikon 35mm f/1.8, Nikon 50mm f/1.4 AF-S, sigma 50mm f/1.4 etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lesley-1 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:32:
[/b]

Is dat filter een bewuste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
1. Wat is je beschikbare budget?
niet echt van toepassing maar max 400 euro
2. Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
ik ga graag wat betere foto's maken, auto-meetings, familie feestjes of gewoon een leuke dag
3. Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
buiten, auto's , feestjes, vakantie, leuke boswandeling etc.
4. Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
nee
5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
EOS 1000 of Nikon D3000 omdat ik beide camera's via mijn werk voor een aantrekkelijk bedrag kan kopen

6. Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
nee
7. Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
advies, ik heb moeite met hetkiezen tussen de EOS en de Nikon.. Canon heeft schijnbaar betere techniek, maar uit reviews word toch de D3000 als superieur aangegeven :S
8. Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
niet te veel tijd, vooral als het maar uit komt, het word voor mij geen super hobby.
9. Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Nee, er komen geen flits installaties, misschien met de tijd een externe flitser en/of andere lensen
10. Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
HP 614 camera, ding maakt bagger foto's het is gewoon prul, en een IXUS 95 wat ik ervaar als een fijne camera met goede foto's maar details komen toch iets te kort
11. Is 2e hands een optie of per se niet?
nvt/nee

ik heb toch al wat reviews gelezen , maar kan toch geen keuze maken.
Vooral omdat de D3000 als winnaar word aangeprezen bij een vergelijk tussen de 2, maar dat de EOS een superieure beeldsensor zou hebben :?
ga ik bijvoorbeeld live-view missen?
en beide camera's kunnen RAW foto's maken , de EOS maar 3 per seconde (schijnt traag te zijn?) van de nikon kan ik dit niet vinden..

edit: ik ben ook erg geïnteresseerd geraakt in HDR fotografie, weet niet of een van de 2 camera's daar nog beter mee uit de bus komt?
misschien nog even nuttig: ik heb al ooit gefotografeerd met een Spiegelreflex maar dat was een practica BC-1 waar nog een rolletje etc in moest.. dus ervaring heb ik niet echt

ikhoop dat ik deze keer niet mijn gave om volledig onsamenhangende en niet lopende verhalen te schrijven, is dat wel het geval mijn excuses |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Reloader op 16-04-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor je wensen zijn beiden geschikt. Ik zou ze even vast gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
qua vasthouden, en proberen heb ik al met de camera's mogen spelen en vond het beide erg plezierig om mee te fotograferen. heb het bericht nog even aangepast ivm mijn interesse in HDR ((weet er nog niets van maar goed :)

ik weet ook niet hoe het zit met de lenzen? zijn die voor de ene camera veel duurder als van de andere bijvoorbeeld?

[ Voor 21% gewijzigd door Reloader op 16-04-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Lenzen voor Canon en Nikon kostten ongeveer hetzelfde en ze hebben allebei ongeveer dezelfde lineup. Nikon heeft wel een heerlijke 35mm F/1.8 (mooie lens voor weinig licht), die is bij canon veel duurder (door full-frame compatibiliteit).

HDR zullen ze allebei even goed doen als je een statief hebt, bracketen kunnen ze geloof ik beide niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reloader schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:41:
qua vasthouden, en proberen heb ik al met de camera's mogen spelen en vond het beide erg plezierig om mee te fotograferen. heb het bericht nog even aangepast ivm mijn interesse in HDR ((weet er nog niets van maar goed :)
Dan is bracketing wel prettig, dat zit niet op de d3000
ik weet ook niet hoe het zit met de lenzen? zijn die voor de ene camera veel duurder als van de andere bijvoorbeeld?
De pricewatch weet dat wel. Canon heeft een goed midden segment, beiden hebben een goed pro assortiment waarbij nikon iets duurder is. Canon liep achter in kitlenzen enzo maar daar zijn ze nu eindelijk wat aan het doen.

Was dit een vergelijking tussen een nikon d5000 en wat anders dan zou ik echt de nikon aanraden. In dit geval met geen duidelijke ergo voorkeur zeg ik (ja mensen, ik kan er dus echt wel objectief naar kijken) ga voor canon. De sensor is beter op hogere iso's en bracketing is in jouw geval toch wel heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik heb beide: 18-55 IS en de 18-135 IS. De 18-135 lijkt mij toch echt lichtsterker en is een echt ideale rondloop lens. Echter is hij wel twee keer zo groot als de 55. Als je veel ook in het donker fotografeerd, (zijn beide niet aan te raden) dan is de MF bediening van de 135 toch wel een stuk prettiger.

Als je voor de 17-85 zou gaan kijken, neem dan liever de nieuwe maar twee maal duurdere 15-85. Dat is een lens waar je altijd nog wat aan hebt, de 17-85 is optisch niet zo'n wonder...

Persoonlijk zou ik, indien je het geld ervoor overhebt zonder moeite een 50D 18-135 kit aanraden. Want ja: Die is er, maar hij ligt niet zo vaak op voorraad in winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesley-1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08-2020
bedankt voor de reacties.

Ik heb nog een paar vragen.

1: Ben laatst in een winkel gaan vragen en die raden mij het volgende aan: inplaats van de nikon d5000 met nikkor 18-105 vr een canon 500d met 18-135 is. nu is mijn vraag zit er veel kwaliteit verschil tussen deze twee en zo ja welke van de twee is de betere keuze?

2: zit er veel verschil tussen de kwaliteit van een lens van een camera als de Panasonic FZ 18 en een budget Dlsr lens zoals de Nikkor 18-105 VR op de nikon d5000?

3: zijn er nog andere goede Dslr sets voor ongeveer 800 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
1. Ik denk dat het verschil erg meevalt. De 500d heeft een paar extraatjes en met de 18-135 heb je iets meer bereik, maar daarentegen leg je er wel meer dan 100 euro meer voor neer.
Als Nikon je voorkeur heeft, dan zou ik de Nikon halen.

2. Ja

3. D90, 550d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:02
Ik heb bij mijn D90 een Hama meervoudig gecoat UV-filter gekregen voor op m'n 18-105mm. Is dit filter te vergelijken met een B+W of een Hoya filter? :) Of is het aan te raden om deze in te ruilen voor een van deze?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:12:
Ik heb bij mijn D90 een Hama meervoudig gecoat UV-filter gekregen voor op m'n 18-105mm. Is dit filter te vergelijken met een B+W of een Hoya filter? :) Of is het aan te raden om deze in te ruilen voor een van deze?
Nee
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 18:09
Ik wou jullie nog even bedanken voor de adviezen!

De uiteindelijke keuze is toch een Nikon D3000 geworden omdat we een mooie aanbieding hadden gevonden hier in Apeldoorn. Heb ook gelijk een Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G lens bijgekocht, wat maakt die lens een prachtfoto's.

http://www.flickr.com/photos/49387448@N07/4530884052/

Gemaakt met de nieuwe camera plus lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
iemand nog tips/hints voor mij ?(met daarin hetgeen wat voldoet aan mijn pakket een paar posting hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Kun je dit kracht bij zetten? edit: nvm, ik ga wel even verder in het filter topic ±'

De camera + objectief is binnen. Iedereen bedankt voor de feedback in dit topic. Het is een D90 geworden icm een 18-105VR en een Lowepro cameratas.

Nu wordt ook vaak aangeraden om een blaasbalgje en eventuele lensdoekjes erbij te nemen om de camera schoon te houden/maken. Zijn er nog specifieke tips voor doekjes/blaasbalgjes? Ik wil deze samen met een lenspen aanschaffen, 't liefst bij een en dezelfde winkel.

[ Voor 54% gewijzigd door virtualJac op 19-04-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pimmetje651 schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:54:
iemand nog tips/hints voor mij ?(met daarin hetgeen wat voldoet aan mijn pakket een paar posting hierboven)
Je budget is aan de krappe kant, maar er zijn genoeg opties. Aangezien je ouders een 1000D hebben zal een Canon het handigste zijn, dan kan je elkaars lenzen uitwisselen.

pricewatch: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm IS
Deze valt binnen het budget, dan heb je alleen twee 1000D's in huis.

pricewatch: Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS
Deze zit net boven het budget, maar wil in aanbiedingen nog wel eens richting de 450 euro zakken.

Een tweedehands optie is de Canon 40D, die zie ik voor rond de 400 euro op Marktplaats staan. Een stuk meer camera dan de 1000D/450D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Die 450D met die lens was vorige week bij de MM Bergen op Zoom in de aanbieding voor €444. Krijg je hem nog steeds wel voor mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
virtualJac schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:07:
[...]

Kun je dit kracht bij zetten? edit: nvm, ik ga wel even verder in het filter topic ±'
Dus ik hoef hier niet te zeggen dat het goedkope rommel is die meeverkocht wordt aan argeloze beginners?
De camera + objectief is binnen. Iedereen bedankt voor de feedback in dit topic. Het is een D90 geworden icm een 18-105VR en een Lowepro cameratas.

Nu wordt ook vaak aangeraden om een blaasbalgje en eventuele lensdoekjes erbij te nemen om de camera schoon te houden/maken. Zijn er nog specifieke tips voor doekjes/blaasbalgjes? Ik wil deze samen met een lenspen aanschaffen, 't liefst bij een en dezelfde winkel.
De originele rocketblower is prima, andere merken maken 'm nu ook. Let erop dat er achter een ventiel zit. Die goedkope dingen met een kwastje erop moet je vermijden.
Microvezel poetsdoekjes maken ook niet veel uit,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Wijnands schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:41:
[...]

Dus ik hoef hier niet te zeggen dat het goedkope rommel is die meeverkocht wordt aan argeloze beginners?

[...]

De originele rocketblower is prima, andere merken maken 'm nu ook. Let erop dat er achter een ventiel zit. Die goedkope dingen met een kwastje erop moet je vermijden.
Microvezel poetsdoekjes maken ook niet veel uit,.
Toch nog even zeggen hè stouterd }:| Ik kreeg hem erbij, anders had ik hem ook niet genomen.

Bedankt voor de verdere info. Bedoel je met goedkope dingen met een kwastje de lenspen die ik noemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik bedoelde dit soort setjes:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/416pzjwLGGL._SS500_.jpg

Doekjes zijn vaak erg hard en ruw, de vloeistof kan van alles zijn en die kwastjes verharen erger dan mijn konijnen op een mooie lentedag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor een vraagje van mij die hier eigenlijk niet tussenhoort.

Wat kan een heel recent gekochte(begin april) D90 + 18-55 VR met garantiebewijs tweedehands opleveren.
Camera is in nieuwstaat, niet ongeopend, maar amper meer dan een honderdtal foto's mee gemaakt.

Puur theoretisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikt 70-80% van de nieuw prijs meer zou ik er niet voor geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Nou, als ie nog maar een week of twee oud is... De D90 is nu iets van 610 euro nieuw? Dan zou ik er nog 525 euro voor vragen, al zul je dan niet veel interesse wekken bij mensen die echt het goedkoopste tweedehandsje willen. Wat betreft de lens... sja, die is al niet zo duur, dus dan ligt het er nogal aan of je nog moet verzenden. Waarom wil je hem eigenlijk "misschien" verkopen? Best zonde, zo vlak na de aanschaf.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krylinck schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:15:
Waarom wil je hem eigenlijk "misschien" verkopen? Best zonde, zo vlak na de aanschaf.
Heb hem gekocht omdat ik in september een fotografie opleiding ga volgen. En helaas heeft mijn PC het nu net begeven. De pc MOET nu vervangen worden, dus er is helaas nu geld nodig. De camera kan makkelijk opnieuw gekocht voor september.

Voor mij een pijnlijke oplossing, niet alleen financieel, maar helaas zit ik even zonder andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:27
/offtopic
Smiga je hebt een DMtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Dan wil ik jouw D3000 wel hebben. :P Ik kan 'm alleen nu ff niet betalen, heb net een 11-16 te pakken. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Krylinck jij hebt een D90?
Waarom een D3000 dan?

Eventueel ruilen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Nee, niet ruilen. ;) Ik ben nog op zoek naar een redelijk compacte back-up body die ik eventueel ook makkelijk(er) mee kan nemen dan mijn D90. Gewicht en grootte heeft ook zo z'n nadelen. :) Maar zoals gezegd, ik heb geen haast. Het is meer iets voor de langere termijn. Hoe lang ben jij nog van plan te doen met je D3000?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
He jammer :)
Hij hoeft er voorlopig nog niet uit dus...
Ik wil wel graag naar een D90, en dan blijft de D3000 over bij mijn vriendin...
Maarja, goede boden doet wonderen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Wellicht zien we 'm tzt wel te koop staan. :) Over niet al te lange tijd komt trouwens de opvolger van de D90 alweer, net als waarschijnlijk een opvolger van de D3000 en die van de D700. Misschien is dat eerste iets voor je: ze hebben het over 39 AF-punten, 16MP tot ISO 6400 (=> Hi 2.0) en Full HD 24 fps. En zo niet, kun je waarschijnlijk best goedkoop aan een D90 komen tegen die tijd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Wat is niet al te lange tijd?
Voor de grote vakantie?
Welke modelnummers gaan de nieuwe heten?

Als de opvolger van de D90 komt dan zal de D90 wel in prijs zakken zodat hij nieuw / tweede hands voor een leuk prijsje gaat...
Daar wil ik dan nog wel op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Het zijn nog geruchten, dus wellicht voor het einde van het jaar. Nikon heeft echter besloten het de komende tien jaar wat rustiger aan te gaan doen, als je de nieuwe algemeen directeur mag geloven.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
He wat jammer :(
Dat wordt dan een D90...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00
Ongeveer 1000-1100 euro

Ik heb nu een Canon Powershot S5 IS, maar ik ga graag wat betere foto's maken: vakantie, familie feestjes, dagjes uit

3. Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
Met name vakantiekiekjes van landschappen. Als voorbeeld Alpen, woestijjnen Australie, Brazillië

nee

5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur
hebt?
Voorkeur voor Canon 550D gezien reviews + het feit dat ik altijd Canon gehad heb

Ik wil een combinatie van lenzen waarmee ik zowel goede marco-foto's kan maken, maar ook een lens waarmee ik voldoende optische zoom (> 10 x) heb.UV-filter is denk ik noodzakelijk?

7. Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Advies: Ik denk zelf dat ik met de standaard kit van de 18-55mm lens en de 50-250 mm lens ie bij de 550D wordt geleverd voldoende heb,

8. Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Met name tijdens vakanties, door het jaar heen normaliter te weinig tijd.

9. Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Nee, vooralsnog niet

Canon Powershot S5 IS, toch wat beperkt wat betreft mogelijkheden

nvt/nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Punt 7 spoort niet echt met punt 6, die twee lenzen die je noemt voldoen wel aan de zoom maar zijn echt geen macrolenzen. Misschien is een macrofilter bij die twee wel een leuke uitbreiding. Zonder gelijk veel geld uit te geven toch beetje macro proberen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De pricewatch: Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS valt ruim binnen je budget. Wat evt ook kan is:

pricewatch: Canon EOS 550D
pricewatch: Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (Canon)
pricewatch: Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
De Tamron 17-50 is een stuk meer lens dan de 18-55 IS, hoewel je wel de stabilisatie mist. De pricewatch: Sigma 18-50mm F2.8 EX DC Macro (Canon) kan natuurlijk ook.

Als je niet veel om de filmfunctie van de 550D geeft kan je ook kijken naar een 500D of 50D. De 500D is goedkoper, de 50D is een camera in het hogere segment en even duur als de 550D.

En als je naar de woestijn gaat zijn UV-filters zeker aan te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Wat zijn de betere tweedehandssites voor fotoapparatuur? Natuurlijk ken ik marktplaats, ebay e.d. maar wellicht weten jullie nog goede sites van, voor en door fotoliefhebbers met mooie tweedehandsprodukten?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Kijk dank je daar heb ik wat aan, zal vd week eens ff bij de MM in Breda langs gaan om 1 en ander te bekijken.
En helaas hebben mijn ouders wel een 1000D, maar er geen andere lenzen dan de standaard kit lens bij.
Dit merk maakt mij niet veel / niks uit .(schoonouders hebben Nikon dSLR camera, dus daar kan ik eventueel ook lenzen lenen).

Heb denk ik zelf ook liever geen 1000D aangezien deze geen RAW foto's kan maken.
PowerUp schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:27:
[...]

Je budget is aan de krappe kant, maar er zijn genoeg opties. Aangezien je ouders een 1000D hebben zal een Canon het handigste zijn, dan kan je elkaars lenzen uitwisselen.

pricewatch: Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm IS
Deze valt binnen het budget, dan heb je alleen twee 1000D's in huis.

pricewatch: Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS
Deze zit net boven het budget, maar wil in aanbiedingen nog wel eens richting de 450 euro zakken.

Een tweedehands optie is de Canon 40D, die zie ik voor rond de 400 euro op Marktplaats staan. Een stuk meer camera dan de 1000D/450D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Pimmetje651 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:36:
Heb denk ik zelf ook liever geen 1000D aangezien deze geen RAW foto's kan maken.
Waarom denk je dat die dat niet kan?

http://www.canon.nl/For_H...S_1000D/index.asp?specs=1

Natuurlijk kan die RAW schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs veel high-end compactjes kunnen raw schieten. Dan zou een instap dslr het niet kunnen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De Pentax K-x wordt niet vaak genoemd hier, terwijl het toch een hele mooie instapcamera is met erg goede prestaties bij hoge iso waarden. Onlangs in de Chip Foto + Video totaal als beste instap DSLR getest.

En nog leuke kleurtjes ook :+

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/upload/thumb_160/1256806973_732.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/upload/thumb_160/1256806989_411.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door hjs op 20-04-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:28

breinonline

Are you afraid to be known?

hjs schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:04:
De Pentax K-x wordt niet vaak genoemd hier, terwijl het toch een hele mooie instapcamera is met erg goede prestaties bij hoge iso waarden. Onlangs in de Chip Foto + Video totaal als beste instap DSLR getest.

En nog leuke kleurtjes ook :+

[afbeelding][afbeelding]
Tja, met iedereen proberen we zo goed mogelijk advies op maat te geven. Veel mensen hebben al een voorkeur en maar zelden is dat Pentax. Ondanks dat ze leuke camera's maken in hippe kleurtjes komen ze dus niet vaak langs.
En een best getest in een blad is niets waard zonder dat je weet hoe er getest is en waarop. Daarnaast denk ik dat bij een advies op persoonlijke voorkeuren er bij iedereen een andere camera uit kan rollen dan één type wat voor iedereen de beste zou zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Eijkb schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:18:
Wat zijn de betere tweedehandssites voor fotoapparatuur? Natuurlijk ken ik marktplaats, ebay e.d. maar wellicht weten jullie nog goede sites van, voor en door fotoliefhebbers met mooie tweedehandsprodukten?
http://www.fotoapparatuur.nl/2deHands is opzich wel een goeie.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Hmm dan moet ik eens door de instellinge gaan kijken , kon het nl niet vinden.
Maar zal dan toch nog liever iets anders / completers hebben dan een 1000D (al is het alleen om wat anders dan mijn ouders te hebben :D)
Dus daarom denk ik dat ik beter 2de hands een betere camera kan kopen.Vandaar...
Erkens schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:43:
[...]

Waarom denk je dat die dat niet kan?

http://www.canon.nl/For_H...S_1000D/index.asp?specs=1

Natuurlijk kan die RAW schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 19:50
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:52:
[...]

Heb hem gekocht omdat ik in september een fotografie opleiding ga volgen. En helaas heeft mijn PC het nu net begeven. De pc MOET nu vervangen worden, dus er is helaas nu geld nodig. De camera kan makkelijk opnieuw gekocht voor september.

Voor mij een pijnlijke oplossing, niet alleen financieel, maar helaas zit ik even zonder andere opties.
Wat aan de PC heeft het begeven, en wat voor een PC is het, zelf repareren hoeft in de meeste gevallen nog geen €100,- te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelle E schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:05:
[...]

Wat aan de PC heeft het begeven, en wat voor een PC is het, zelf repareren hoeft in de meeste gevallen nog geen €100,- te kosten.
Oeh 't gaat wel heel erg offtopic, laat dit dan het laatste bericht zijn.

"Brandje", rook en brandlucht, na een kortsluiting die de stoppen door liet slaan.
Asus P5N-D en CM ExtremePower 460 volledig overleden. Q8400 en 9800GT die maanden veel te hoog geclocked zijn geweest, zo erg dat ze zelfs zonder OC met geen enkele koeling onder de 70 graden te houden waren.

Niet echt veel over dat het redden waard is.

En ik zal vandaag of morgen dus helaas mijn D90 hier in de V&A gooien, waarschijnlijk ook op een enkele andere sites. Eerst kijken met wat voor vraagprijs ik weg kan komen op sites met wat minder deskundigen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Ongeveer 500-750 euro

Ik heb nu een Canon IXUS 850 IS, maar hiervan is de LCD stuk gegaan omdat ik hem domweg in mijn jaszak had gestopt. Hier past een SLR niet in dus dat overkomt me dan ook niet weer :+
Maar hoofdzakelijk gaat het mij om extra zoom mogelijkheden te hebben cq. uitbreiding van de zoom mogelijkheden door lenzen uit te wisselen.

Met name vakantiekiekjes. Croatie Plitvice meren en kuststreken. Maar ook af en toe een portret foto. Zonsondergang enzovoorts. Maar ik wil ook af en toe een filmpje kunnen schieten (zoals ik dat nu op zijn minst ook kan met mijn IXUS 850 IS).

Nee, maar wil wel goede kwaliteit lenzen. Plus ik wil in de toekomst ook een lens met sterke zoom. Heb nu een 3.8x IS lens 4.6-17.3mm 1:2.8-5.8 wide angle lens op mijn IXUS. Dit is echter vaak net te weinig voor de panaroma's die ik maak zo af en toe.

5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur
hebt?
Niet echt een voorkeur maar heb al wel wat rond gekeken. Bij de Saturn in Groningen hadden ze nu een Nikon D3000 + 18-55 VR + 55-200 VR voor 599.
Maar ik zat ook te denken om misschien gewoon een Canon 550D of een Nikkon D90 aan te schaffen met een normale lens van eigen merk in een kit.

Ik wil niet gelijk extra lenzen aanschaffen, omdat het prijskaartje dan wat te hoog word in een keer.

Advies: Ik kom nog maar net kijken in SLR land en ik moet echt even op weg geholpen worden. Ik ben iemand die gelijk goed wil, want goedkoop is duurkoop. Maar het prijskaartje moet wel binnen de perken blijven.

Blijft een hobby. Vakanties en uitjes en daar blijft het bij waarschijnlijk. (Hoewel ik waarschijnlijk wel meer zal gaan fotograferen als ik zo'n mooie SLR heb)

Ja, eventueel lenzen en filters waar nodig. En natuurlijk een degelijke tas om hem te verslepen.

Canon IXUS 850 IS. De beperking is de zoom capaciteit. Soms te traag met scherpstelling. Vooral als je een zee meeuw in vogel vlucht achter de boot aan wilt fotograferen dan mis je net de goede shots. Kan alleen digitaal zoomen in video modus. Geen continu schieten van foto's.
Verder altijd een goede camera geweest.

Per se niet, vanwege garantie en proeftijd.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemnis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:34
LogiForce schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:57:
Plus ik wil in de toekomst ook een lens met sterke zoom. Heb nu een 3.8x IS lens 4.6-17.3mm 1:2.8-5.8 wide angle lens op mijn IXUS. Dit is echter vaak net te weinig voor de panaroma's die ik maak zo af en toe.
Wil jij meer zoom bij panaroma's :? groothoek is denk ik een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
De D90 + 18-105 is volgens mij perfect voor je. Je hebt dan een camera met veel mogelijkheden en genoeg bedieningsmogelijkheden op de body. Een vergelijkbare Canon is de 550D of de 50D, waarvan de laatste geen videomogelijkheden heeft. De 550D legt daar juist wat nadruk op, maar is een kleinere en lichtere body met minder knoppen en zonder top-LCD'tje. De reden waarom ik de Nikon verkoos, is vanwege de lens. De 18-105 heeft een prima bereik en is optisch heel goed, zeker tot een millimeter of 70. Canon heeft de 18-135, waarvan ik te weinig weet om er veel over te kunnen zeggen. Die lens is echter bijna twee keer de prijs van de Nikkor 18-105.

Wat ik niet zo goed snap is je voorkeur voor tele, omdat die behoefte niet duidelijk uit je fotogedrag naar voren komt. Het is niet mogelijk om een voorwerp van een meter of twee (stel, een mens) die tweehonderd meter van je weg staat goed dichtbij te halen, ook niet met een goede handzame telelens. Als het puur om tele gaat ben je bij een dSLR dus aan het verkeerde advies, tenzij je een euro of 1000 over hebt voor een 500mm lens. Dan nog wordt het een kriem, want die krengen zijn niet klein. Je 4x zoom (pakweg 30 tot 120mm?) van de Ixus is echter niet al te groot, dat moet ik wel zeggen.

Een tip: start met een goede kitlens en kijk even aan of je fotograferen ten eerste wel zo leuk vindt als je denkt en ten tweede wat je het meest doet. Loop je tegen te weinig groothoek aan, of toch te weinig tele? Misschien heb je wel een lichtsterke lens of een flitser nodig, of een goed statief. Of nog iets anders: een macrolens, omkeer- of tussenringen. Dat kun je vantevoren vaak niet goed inschatten. Of je wordt zoals ik en je vindt alles leuk. :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
heb id de RAW instellingen gevonden van de 1000D, maar nogsteeds aan het zoeken / lezen en wachten op tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Amen op krylinck. D90 + 18-105 zul je lang plezier van hebben, en als je de 18-105 zat wordt kan je deze voor een behoorlijke prijs doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pimmetje651 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:23:
heb id de RAW instellingen gevonden van de 1000D, maar nogsteeds aan het zoeken / lezen en wachten op tips
Wat? Behalve "probeer het 's!"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tweakersonly

Ik zelf heb dus ook sinds kort de Canon Eos 550D met Canon EF-S 15-85 mm IS USM lens.Na al wat plaatjes geschoten te hebben kan ik rustig zeggen dat ik zeer tevreden ben met deze camera en lens die ik er bij gekozen heb. Ik heb express niet de standaard 18-55 mm kitlens genomen, omdat ik denk dat die toch ietwat te krap bemeten is. Met de lens die ik nu heb, heb je toch een hoop meer mogelijkheden, zowel op groothoek gebied als zoom bereik. Hij kost dan wel wat duurder, maar dan krijg je er ook wat voor terug. Alhoewel je deze lens niet mag vergelijken met een telelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

lemnis schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:11:
[...]

Wil jij meer zoom bij panaroma's :? groothoek is denk ik een stuk makkelijker
Eh, ja. Vaak wat ik wil fotograferen is net buiten mijn bereik. En ik gebruik inderdaad de groothoek van mijn IXUS ook veel. Dus misschien wel een groothoek met een stevige vergroting maar nog wel hanteerbaar?

Laat ik maar even een voorbeeld nemen van een vakantie. Ik zat op een kleine cruise/tour schip en er in de verte staat een mooi Romeins bouwwerk. Nu wou ik daar even op in zoomen en een foto maken. Alleen door de beperkte zoom op mijn IXUS kon ik het object niet dichtbij genoeg krijgen. En dus een gemiste kans.

Maar om mijn schiet gedrag wat kracht bij te zetten hier een paar fotos van de vakantie in 2008: http://logiforce.net/~logiforce/tweakers/
(geen zin om ze te verkleinen dus vandaar een linkje :+ )
Krylinck schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:13:
De D90 + 18-105 is volgens mij perfect voor je. Je hebt dan een camera met veel mogelijkheden en genoeg bedieningsmogelijkheden op de body. Een vergelijkbare Canon is de 550D of de 50D, waarvan de laatste geen videomogelijkheden heeft. De 550D legt daar juist wat nadruk op, maar is een kleinere en lichtere body met minder knoppen en zonder top-LCD'tje. De reden waarom ik de Nikon verkoos, is vanwege de lens. De 18-105 heeft een prima bereik en is optisch heel goed, zeker tot een millimeter of 70. Canon heeft de 18-135, waarvan ik te weinig weet om er veel over te kunnen zeggen. Die lens is echter bijna twee keer de prijs van de Nikkor 18-105.

Wat ik niet zo goed snap is je voorkeur voor tele, omdat die behoefte niet duidelijk uit je fotogedrag naar voren komt. Het is niet mogelijk om een voorwerp van een meter of twee (stel, een mens) die tweehonderd meter van je weg staat goed dichtbij te halen, ook niet met een goede handzame telelens. Als het puur om tele gaat ben je bij een dSLR dus aan het verkeerde advies, tenzij je een euro of 1000 over hebt voor een 500mm lens. Dan nog wordt het een kriem, want die krengen zijn niet klein. Je 4x zoom (pakweg 30 tot 120mm?) van de Ixus is echter niet al te groot, dat moet ik wel zeggen.

Een tip: start met een goede kitlens en kijk even aan of je fotograferen ten eerste wel zo leuk vindt als je denkt en ten tweede wat je het meest doet. Loop je tegen te weinig groothoek aan, of toch te weinig tele? Misschien heb je wel een lichtsterke lens of een flitser nodig, of een goed statief. Of nog iets anders: een macrolens, omkeer- of tussenringen. Dat kun je vantevoren vaak niet goed inschatten. Of je wordt zoals ik en je vindt alles leuk. :P
Tjah, misschien zoals eerder gezegdt door lemnis. Misschien is een groothoek met een goede zoom beter voor mij. Zie ook linkje hierboven voor mijn schiet gedrag. ;)

Wat de body betreft. Ik had vanwege de video ook de 50D niet overwogen. Hoewel ik niet zo gauw videos schiet, doe ik het wel van tijd tot tijd. Vandaar in eerste instantie keus voor de aangegeven camera's.

Dus tjah, ik weet nog niet wat ik nodig ben er is zoveel mogelijk. En hoewel ik niet vaak fotos schiet, als ik het doe vind ik het ook leuk om te doen. :P
Ik vind alles eigenlijk wel leuk. :X Maar als ik zou moeten zeggen wat ik wil kwa lenzen uiteindelijk. Een gewone lens, groothoek, macro en tele. :+
Plus daarbij nog een filter waarmee ik dingen zichtbaar kan maken die in het ultraviolet of nabij het ultraviolet spectrum liggen. Gewoon voor een klein experimentje :P

Maar goed, dat soort uitbreidingen kunnen altijd nog wel. ;)
Mijn eerste gedachte is gewoon een goede body kopen waarmee ik voor een paar jaar uit de voeten kan. Gewoon met een goede lens of misschien zoals die D3000 kit met twee lenzen. Ik hoef er nog niet direct een dus ik kan nog even sparen zeg maar als het moet.
Maar ik zou zeggen bekijk de foto's eens. Misschien krijgen jullie met mekaar een beetje een idee van wat het beste is voor mij op die manier.
Zelf als ik het zo op het eerste gezicht beluister moet ik dus de D3000 en 50D niet hebben in elk geval. Een D90 of 550D word het dan. Hmmm... moeilijk moeilijk. Ik ga eerst even nog youtube reviews en gewone reviews bekijken van deze twee.

Hier had ik nog een versus: http://www.digitalversus....=31&mo2=598&p2=3837&ph=19
Als ik dat zo bekijk, naar die barbie zonder flash dan lijkt me de Nikon D90 een natuurlijker beeld geven. :?
Maar als ik naar een andere vergelijking kijk waarin een wijnfles staat dan is de Canon 550D juist weer scherper kwa details. :/

Moeilijk allemaal weer. :9
Ik kan echt niet kiezen tussen de twee. Of misschien is er nog een 3de optie die nog beter is? :P

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LogiForce schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:47:
.........Of misschien is er nog een 3de optie die nog beter is? :P
Nikon D5000 of Canon 500D lijkt me een meer dan redelijke tussenweg, scheelt toch weer wat Euro's om aan lenzen te besteden... :)
pricewatch: Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm G ED VR
pricewatch: Canon EOS 500D + EF-S 18-135mm IS

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LogiForce schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:47:
Hier had ik nog een versus: http://www.digitalversus....=31&mo2=598&p2=3837&ph=19
Als ik dat zo bekijk, naar die barbie zonder flash dan lijkt me de Nikon D90 een natuurlijker beeld geven. :?
Maar als ik naar een andere vergelijking kijk waarin een wijnfles staat dan is de Canon 550D juist weer scherper kwa details. :/

Moeilijk allemaal weer. :9
Ik kan echt niet kiezen tussen de twee. Of misschien is er nog een 3de optie die nog beter is? :P
Ik weet niet wat ze in de test hebben gedaan, maar het lijkt alsof de 550D heel andere instellingen had dan de D90. Overigens zijn de 550D en D90 camera's die je kiest op basis van de ergonomie. Qua beeldkwaliteit zullen ze elkaar niet veel ontlopen, maar als het erop aankomt zou ik gaan voor de D90. Deze heeft hele goede hoge iso resultaten en ligt bij de meeste mensen beter in de hand. De 550D heeft op video gebied wel veel meer te bieden, maar of je daar veel gebruik van gaat maken is moeilijk te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Oke zal duidelijker zijn.Ik heb dus zoals hierboven terug te vinden is nu de Canon 1000D van mijn ouders te leen.Ik kon hier het fotograferen in RAW formaat niet in vinden, dit heb ik dus sinds gisteren wel gevonden.
Maar aangezien ik zelf opzoek ben naar een dSLR zoals ook een paar posts hiervoor terug te vinden zijn alle tips mbt aanschaf enz vanuit de kenners welkom.Dus was kan ik voor een budget van ong 400 / 450 euro het beste aanschaffen (nieuw of 2de hands maakt me niet veel uit)
Wijnands schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:52:
[...]

Wat? Behalve "probeer het 's!"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Pimmetje651 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:01:
......... de Canon 1000D .......... Ik kon hier het fotograferen in RAW formaat niet in vinden, dit heb ik dus sinds gisteren wel gevonden.

..........
Dit geeft trouwens wel precies een van de voordelen van een wat duurdere, professionelere body aan, die hebben gewoon een knopje voor voor dit soort zaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Dus weer een reden om niet voor de 1000D te gaan :D
Fiber schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:55:
[...]

Dit geeft trouwens wel precies een van de voordelen van een wat duurdere, professionelere body aan, die hebben gewoon een knopje voor voor dit soort zaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Fiber schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:55:
[...]

Misschien dat ik 'm gewoon over het hoofd gezien heb (want ik stel het toch altijd via het menu in), maar op m'n 40D en 50D heb ik ook geen RAW-knopjes? Of vallen die niet onder "wat duurdere, professionelere body's"? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pimmetje651 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:01:
Oke zal duidelijker zijn.Ik heb dus zoals hierboven terug te vinden is nu de Canon 1000D van mijn ouders te leen.Ik kon hier het fotograferen in RAW formaat niet in vinden, dit heb ik dus sinds gisteren wel gevonden.
Maar aangezien ik zelf opzoek ben naar een dSLR zoals ook een paar posts hiervoor terug te vinden zijn alle tips mbt aanschaf enz vanuit de kenners welkom.Dus was kan ik voor een budget van ong 400 / 450 euro het beste aanschaffen (nieuw of 2de hands maakt me niet veel uit)

[...]
Als je niet per se voor Canon gaat zijn er naast de 1000D en 450D ook:

pricewatch: Nikon D3000 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm G ED VR
Een beetje een oude sensor, maar met een erg fijne kitlens. Een 5000D valt net buiten jouw budget.

pricewatch: Sony Alpha DSLR-A450L
Een beter sensor dan de D3000, maar met een kitlens met minder bereik (18-55).

pricewatch: Olympus E-520 + ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm + ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm
Een hoop camera voor weinig, alleen is Olympus wel een beetje een exotisch merk.

pricewatch: Pentax K-x + smc DA 18-55mm AL
Ik heb verder geen verstand van Pentax, maar als ik snel op dpreview kijk is het een prima camera.

Keuze zat dus. Als je later echt meer lenzen wil hebben dan hebben Canon en Nikon de voorkeur vanwege het grote aanbod. Als je het voorlopig bij kitlenzen wil houden zijn de andere merken ook prima. Tweedehands kan een Canon 40D dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Pimmetje651 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:06:
Dus weer een reden om niet voor de 1000D te gaan :D

[...]
Dat mag best wat genuanceerder en vooral liever!

[ Voor 54% gewijzigd door ThunderNet op 21-04-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
offtopic: Pimmetje, kun je niet net als iedereen de post onder je quote plaatsen, is wat overzichtelijker

Nog een tip voor iedereen die een tas bij zijn/haar dSLR koopt. Een tas is niet zo snel te groot, denk eraan dat je camera + lens(zen) er in passen en dat je ook eventueel je camera incl gemonteerde lens er even snel in kan stoppen.

ik zelf heb een Lowepro gekocht waar mijn D90 incl lens net in kan, alleen had ik liever toch nog een maatje groter gehad voor wat andere accessoires (zonnekap, schoonmaakspul en eventueel filters). Bij deze een punt om op te letten dus.

[ Voor 1% gewijzigd door virtualJac op 21-04-2010 11:38 . Reden: verduidelijken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als dat zo zou zijn bij 1 optie a la. De duurdere body's hebben gewoon voor veel meer functies echte knoppen erop zitten, scheelt aanzienlijk in gebruiksgemak zou ik zeggen. (dingen als lichtmeting, focus optie)

[ Voor 44% gewijzigd door ThunderNet op 21-04-2010 13:10 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
bartvl schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:16:
[...]

Als dat zo zou zijn bij 1 optie a la. De duurdere body's hebben gewoon voor veel meer functies echte knoppen erop zitten, scheelt aanzienlijk in gebruiksgemak zou ik zeggen. (dingen als lichtmeting, focus optie)
Ja dat is zeker waar en dat punt begrijp ik dan ook, maar alleen om het de kwaliteit in RAW te veranderen?? Dat snap ik echt niet.
Hoe vaak verander je de kwaliteit van raw naar jpeg??? ik niet vaak.. in de vakantie 1 keer gedaan omdat ik perse snellere fps wilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00
PowerUp schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:12:
De pricewatch: Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS valt ruim binnen je budget. Wat evt ook kan is:

En als je naar de woestijn gaat zijn UV-filters zeker aan te raden :)
Voorlopig ga ik denk ik voor bovenstaande standaard kit van Canon. Voor wat betreft de UV-filters: Welke kunnen jullie mij aanraden? Kan ik voor beide lenzen dezelfde filter gebruiken of is een aparte filter per lens beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Check even het filtertopic.

Niet iedereen gebruikt filters, sommigen zijn van mening dat het je foto's verpest, anderen gebruiken het puur voor bescherming. Ik val onder die laatste groep.
Zorg wel dat je een goed merk neemt, anders ga je de negatieve kanten van filters wel degelijk merken. Denk dus aan Hoya en B+W.
UV filters hebben nagenoeg geen werking en als je ze dus voor bescherming van je glas wilt zou ik voor elke lens een uv filter kopen. Dat gewissel is ook zo vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mute schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:09:
..........Of vallen die niet onder "wat duurdere, professionelere body's"? :P
offtopic:
Ik had me wellicht wat specefieker moeten uitdrukken. Ik zag pas bij de MM die button redelijk prominent op een Canon 7D....
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos7d/page8.asp :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 21-04-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Galois schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:45:
[...]

Mooie cameraatje he? Ik heb 'm nu ook een paar weken en ben supertevreden.

Het is mijn eerste SLR en ik heb al veel geleerd (mede dankzij het boek "Canon 500D for Dummies" :-) ).

In april ga ik een basisfotocursus doen (bij fotomeijer.nl, bekend bij iemand?).
Over fotomeijer, vanaf 28 april in Ede? Ik ben er ook namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
hmm als ik zo het bovenstaan lees denk ik dat men mij verkeerd begrijpt.Ik wil niet alleen een andere camera dan bijv de 1000D omdat ik dat in RAW kan schieten, maar gewoon omdat ik het fijner vind om een camera te kopen die meer functies heeft dan een 1000D.Koop nu liever een dSLR waarmee ik voorlopig even doorkan dan dat ik een 1000D koop en bij wijze van spreken over een half jaar er al weer spijt van heb en hem ga verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mis je dan precies aan de 1000D? Als je echt een stap hoger wil zitten dan is de tweedehands 40D een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, als je voor canon gaat is een jong gebruikte 40d zeker een interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Oke, dan heb ik nog wat voor je, kijk eens voor een Pentax K20D of een K7 Dat is volgens mij met digitale ondersteuning, en heb daarbij ook nog wat met RAW formaat.
anders moet je maar eens kijken op deze link

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Wijnands schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:33:
Nee, ik bedoelde dit soort setjes:

[afbeelding]

Doekjes zijn vaak erg hard en ruw, de vloeistof kan van alles zijn en die kwastjes verharen erger dan mijn konijnen op een mooie lentedag.
Om mijn aanschaf compleet te maken ga ik bij Maxsaver een B+W uv filter bestellen. Nu heb ik daar gelijk de mogelijkheid om een Lenspen en Blaasbalgje te bestellen. Graag zou ik jou / jullie mening horen over het volgende setje. Zou dit blaasbalgje wat zijn of kan ik beter de lenspen los i.c.m. rocketblower kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit setje?
http://maxsaver.net/Lens-Cleaning-Kit-LensPen-Eyelead.aspx

Balgje lijkt me goed al vind ik het mondstuk te kort, wordt onhandig als je binnenin moet zijn. De pen zal wel werken, die doekjes weet ik niet.

Ik zou voor de echte pen gaan en de rocketblower

[ Voor 10% gewijzigd door Wijnands op 22-04-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nivida_intel schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:55:
Oke, dan heb ik nog wat voor je, kijk eens voor een Pentax K20D of een K7 Dat is volgens mij met digitale ondersteuning, en heb daarbij ook nog wat met RAW formaat.
anders moet je maar eens kijken op deze link
Een digitale camera is denk ik wel een vereiste ja. En raw schieten kan elke dslr ;)
Er zijn trouwens meer winkels die camera's verkopen, link dan naar pricewatch: Pentax K20D + smc DA 18-55mm AL II en pricewatch: Pentax K-7, dan zie je meteen dat het boven het budget ligt zonder dat het naar sp@m riekt...

[ Voor 0% gewijzigd door PowerUp op 22-04-2010 12:08 . Reden: Smiley-edit ]

Pagina: 1 ... 63 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.