Ik zat zelf te denken aan de D90 omdat hij een 18-105VR kitlens heeft die wel goede recensies heeft en welke ook breed inzetbaar is in de dingen die ik ermee wil doen. Vooral veel buiten fotografie (reizen, varen, mooie locatie etc).Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:50:
Vragen: wil je filmen? Welke ligt beter in de hand? Welk bereik is gewenst?
Welke beter in de hand ligt maakt me niet veel. Ik vind de D90 goed in de hand liggen, ook de Canon 550D vind ik prima in de hand liggen, qua bouwkwaliteit oogt de D90 iets beter.
Filmen is een leuke extra, hecht er wel wat waarde aan maar niet veel.
Ik heb het geld ervoor en wil een investering doen waar ik lang mee kan doen en een behoorlijke leercurve met zich mee brengt.
edit: Heb er bijvoorbeeld aan gedacht om een D5000 te nemen met ongeveer dezelfde lens (bereik), maar voor dat kleine verschil tel ik liever wat meer neer voor een camera die langer mee gaat en toch net iets beter uit de recensies komt.
Aan Canon heb ik ook gedacht, maar in die prijsklasse komt dat neer op de 550D, welke wat mindere recensies krijgt. Ga ik naar de 50 dan valt filmen weg en ben ik iets duurder uit.
Voordeel van de 550D is wel weer dat hij nieuw is en wellicht wat langer mee gaat? Iemand die hier nog andere voor/nadelen in ziet tegenover de D90?
[ Voor 25% gewijzigd door virtualJac op 08-04-2010 15:24 ]
there's no tweak without the tweaker