Ik twijfel nog een beetje tussen de Canon 1000D, de Canon 450D en de Sony A300.
De body van de Sony A300 biedt wel wat meer, waaronder 3200 DPI, steady shot in de body en sony's live view. Maar steady shot in de body heeft meteen ook een nadeel, 3200 dpi is met wat ik wil gaan doen toch niet echt nodig, live view is leuk, wil ik er ook zeker wel hebben, maar voor het gewone fotograferen merk ik al dat je toch wel door de zoeker gaat kijken, bovendien schijnt live view de witbalans zoals het wordt niet helemaal hetzelfde weer te geven.
Anyway, sony heeft, zoals hier eerder genoemd ook wat minpuntjes. De lineup is kleiner en de lenzen zijn ook minder van kwaliteit. Nu vraag ik me af in hoeverre de lenzen van Sony ook minder zijn vergeleken met de goedkopere lenzen van Canon (dus niet de lenzen van prijzen van 4 cijfers).
Canon doet de kleuren in de directe jpeg-foto's naar mijn idee iets minder overdreven. Canon heeft meer en betere lenzen, zodat je iig flexibeler bent met wat je er in de toekomst mee wil. Je hebt iig ook meer lenzen en meer groeiruimte al naar gelang hoe fanatiek je er ook ooit mee mag worden.
Dan de 1000D vs de 450D. De 450D heeft een grotere resolutie, maar wat ik daar mee moet weet ik niet. Meer megapixels, maar beide boven de 10. De 1000D heeft maar een 7 focus points auto focus, terwijl de 450D een 9 points auto focus. Met o.a. wild life fotograferen zul je misschien niet altijd de tijd hebben voor manual focus, dus goede autofocus is wel een pré. Ik heb ook de discussie over het verschil in autofocus tussen de beide camera's gelezen op dpreview:
http://forums.dpreview.co...rum=1031&message=29446993, maar nu twijfel ik nog meer
De 450D heeft nog wel wat extra's (spot metering bijvb.), maar kost ook flink meer.
Dus, ik denk dat ik een keuze moet maken tussen de 450D of de 1000D.
Vraag me nog wel af of ik een 200mm of een 300mm lens moet kopen.