SinergyX schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:24:
An sich zijn er genoeg camera's te vinden rond mijn budget, de canon 450d, de nikon 3000 en 5000 of een Sony alpha 350. De nikon 5000 heeft liveview, wat voor mij toch erg interessant is, samen met kantelbaar schermen (zal even duren voor ik van het 'lcd kijk&schiet' af ben

), alleen weet ik niet of die 2 punten het prijsverschil van ruim 150 euro waard zijn tov de 3000d.
De d5000 heeft een opzienbarend betere sensor t.o.v de d3000.
Vooral op hoge-iso waarden (low-light situaties) ga je dat voornamelijk héél erg merken m.b.t ruis ed.
overigens ga je liveview niet zo verliefd op zijn, het is traag, niet zo heel fijn, en het nodigt bij een DSLR gewoon stiekem veel erger uit om door de viewfinder te kijken, doordat je de kleuren ed net wat duidelijker ziet.
De alpha 350 heeft de IS/VR (?) in de body zitten, van diverse mensen hoor ik dat je dan wel met goedkopere lenzen zit, maar het 'wenselijker' is dat het in de lens zelf zit. De prijs van de 350 ligt gelijk aan de Nikon 3000D, maar heeft als 'bonus' wel de liveview.
over de liveview: lees punt hierboven.
en het klopt inderdaad dat de a350 IS in de body heeft zitten.
Als laatste de Canon 450, zover ik zag de oudste van de 4. Deze ligt ook net boven de 400 euro, in het rijtje van de 3000d en alpha350. De prijs van de 450 en de 1000 liggen bijna gelijk, maar vanuit diverse topics begreep ik dat de 1000d de mindere is van de 2. Beide hebben liveview, altijd interessant.
Nogmaals het liveview punt, + het feit dat ze focussen dmv de spiegel dicht te klappen, waardoor je niet meer ziet waar je op focust, waardoor het alleen handig is imo zodra je met macro bezig gaat oid.
En de 450D is inderdaad de betere van de 2, ook qua feel en grip, ookal scheelt dat niet zo verbijsterend veel. [/quote]
Qua budget valt de 5000 eigelijk dan af, al zou hij technisch de beste van de 4 zijn. Van het weekend ga ik nog flink wat reviews doorlezen, hopelijk volgende week toch de knoop doorhakken.
vergeet niet de camera's eens allemaal vast houden !
want eigenlijk kan je er bij geen van de modellen fout aan doen qua beeldkwaliteit, wat wel héél erg belangerijk is imo, is hoe die in de hand ligt, en de knop keuze ed.
Je zal toch niet willen dat je al na 5 min kramp in je hand krijgt wel ?
voor de specs naast elkaar;
Klik voor specs !
Edit:
Dat is zeker wat.
prachtige camera, maar hou je er wel even rekening mee dat er geen IS in de 80-200 zit ? ( imo niet belangerijk maar mischien voor jou wel )
en dat ie qua ruis op hoge iso's nou niet echt denderend scoort?
[
Voor 7% gewijzigd door
Zuurstok op 23-10-2009 12:15
]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.