Mijn nieuwe apparatuur [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 82 Laatste
Acties:
  • 1.012.579 views

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-11 22:11
Waarom denk je dat? Wat ik zo uit de previews haal is dat de controls beter zijn en de lens is wat langer geworden. De sensor zal vast niet achteruitgaan lijkt me?

Lijkt mij een mooie camera voor naast de dslr, maar die prijs... Je bent dan toch al best een eind op weg voor een mooie lens...

[ Voor 29% gewijzigd door WhiskyPhreak op 03-08-2010 12:35 ]

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 19:59
De G11 en S90 krijgen voor de kerst ook een update als we de geruchten mogen geloven. De wijzigingen zullen niet al te schokkend zijn vrees ik.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

WhiskyPhreak schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:31:
Waarom denk je dat? Wat ik zo uit de previews haal is dat de controls beter zijn en de lens is wat langer geworden. De sensor zal vast niet achteruitgaan lijkt me?
Sensor is wel beter, maar de bediening van de LX3 is naar mijn mening "natuurlijker" voor een dSLR gebruiker.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

vandijk schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:27:
De G11 is een fijne camera, maar kwa formaat en gewicht net iets te lomp om altijd in je zak te hebben zitten. Dan is de S90 net wat fijner. Die heeft echter geen hotshoe, wat voor mij een eis was.
ik ga juist voor het kantelscherm ;) die hotshoe is voor mij minder belangrijk
iets groter en zwaarder is ie wel, maar dan maar in een heuptas mee :)

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-11 19:14
Het hangt er ook vanaf of je echt een compacte dSLR vervanger wil hebben. Als zo'n ding dan ook weer in een heuptas moet dat is dat niet zo praktisch. Ik vind het bij de S90 erg fijn dat er weinig dingen op zitten waar hij aan kan blijven haken in je broekzak.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:22
Jeuj, sinds kort eigenaar van een D90 met een 70-300 VR en een Sigma 17-70 F/2.8-4.0 OS. Iets meer geld uitgegeven dan de bedoeling was natuurlijk. Maar aangezien het spul meegaat op Safari moest er minimaal minimaal 400mm-equivalent komen. Voor de 70-300 van Nikon is er dan niet echt een betaalbaar alternatief.
Het dubben zat hem tussen de Sigma en een Nikon 18-105 VR. Laatstgenoemde was een stuk goedkoper, maar de extra lichtsterkte, snellere autofocus en macro-ondersteuning hebben toch de doorslag gegeven voor de Sigma. Al met al een mooie combi dacht ik zo :)

Is er trouwens een manier om te checken of een objectief het goed doet? En dan bedoel ik zonder een laboratorium. Testfoto's maken kan natuurlijk, maar mijn enige referentie is dan een panasonic compactcamera en die is niet heel moeilijk te overklassen (behalve in een wedstrijdje in je broekzak passen ;))

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

T-MOB schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:18:
Is er trouwens een manier om te checken of een objectief het goed doet?
Klik

• T-MOB
  • Laatst online: 15:22
Thanks voor de tip! Het viel niet mee om een goede testopstelling te maken zonder statief, maar met een bult boeken en een mobiele schildersezel (voor de 45°-hoek) kom je een eind. De Sigma is op alle testfoto's in orde, de nikon lijkt iets te back-focussen. De sigma focust echter al op 22cm waar de nikon minstens 1.5m nodig heeft. Gezien de stabiliteit van de stapel boeken was back-focus te verwachten. Al met al dus een tevreden T-MOB :)

De gebruikte test was trouwens die van Tim Jackson. Als iemand interesse heeft in de foto's dan kan ik ze wel online zetten.

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

Trek trouwens niet te snel je conclusies na het schieten van zo'n chart, user-errors komen (denk ik) vaker voor dan een lens die echt slecht presteert.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

vandijk schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:37:
De G11 en S90 krijgen voor de kerst ook een update als we de geruchten mogen geloven. De wijzigingen zullen niet al te schokkend zijn vrees ik.
Ik hoop dat er iig een 2010-waardige videofunctie in komt. Da's nu iig voor mij de reden om voor een IXUS 300HS als vakantie-compact te gaan... :)

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Een objectief moet meer doen dan alleen autofocussen he. Hij moet natuurlijk ook gewoon scherp zijn. Schiet eens een bakstenen muur of iets soortgelijks recht van voren op verschillende diafragma's en brandpuntsafstanden en kijk of je geen onregelmatigheden ziet: is er alleen onscherpte aan één kant of één hoek, dan is er iets niet aan de hand (objectief niet goed gecentreerd).

Als alle vier hoeken (bij een zoom in groothoekstand) wat onscherp zijn bij lage diafragma's, dan heb je te maken met beeldveldwelving (welving van het scherptevlak), wat normaal is (bij groothoek).

[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 04-08-2010 11:49 ]

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:08

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:02:
hoe bevalt die G11 je? zoek zelf nog een handzame compact, die je makkelijk bij je steekt.
canon heeft ook nog een compact die bijna indentiek is aan de G11 als ik me niet vergis :) G11 heerst wel erg hard, prettig vasthouden met dat ding :D

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:58

Meneer iCy

swarma

We hebben een 500D besteld en komt vandaag binnen met een kitlens 18-55 IS. Daarnaast gelijk een 55-200 lens en accessoirekit besteld, maar helaas niet op voorraad.

Ik heb nog een Class 6 SDHC van Sandisk kaart van 4 GB die ik eerst maar ga gebruiken ipv de bijgeleverde class 2 kaart...

Eindelijk de overstap gemaakt sinds mijn eerste HP 2MP compact naar een beter compact en dan 2 grotere zoom camera's en nu eindelijk DSLR. Ben benieuwd hoe de overstap is

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:02:
hoe bevalt die G11 je? zoek zelf nog een handzame compact, die je makkelijk bij je steekt.
Ik heb de G10, als "altijd bij me cam", maar dat is het eigenlijk niet. Ongeveer twee maal zwaarder en dikker dan eigenlijk fijn zou zijn, maar het houdt geweldig vast, voor zo'n klein ding en de kwaliteit is best redelijk. Ik heb er een originele Canon riemtas bij, maar die is van dun leer met karton erin, wat weer een tegenvaller is. Voor in je zak is de G9/10/11 niet echt handzaam, als je hem vergelijkt met een Panasonic TZ10 ofzo.

• vandijk
Voor de mensen die zich afvragen hoe de G11 er uitziet met een 77mm pola:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4117/4853823993_b3df11b459_m.jpg
De camera ligt zo wel erg lekker in de hand.

[ Voor 9% gewijzigd door vandijk op 04-08-2010 18:30 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 12:58
wavemaster100 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:21:
[...]
Jou wilde ik nog iets vragen, maar je hebt geen PB aanstaan. Dus dan meer even zo ;)

Is dit statief ook stabiel genoeg met een 70-200 F2.8? Dat werd mij namelijk laatst gevraagd.

Ik heb er al veel plezier van, maar ik heb niet zo'n zware lens als bovengenoemde.
Beetje late reactie. Ik zit al een tijd op tweakers, heb nog steeds geen flauw idee hoe ik "pb" aan moet zetten :P Maar opzich staat het wel stabiel, alleen met echt harde wind heb je toch wel kans op bewogen beeld. Desnoods hang je je tas ff aan de hook onder je midden zuil.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

• Toff

Toff

FP ProMod
Sunny schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:42:
Ik zit al een tijd op tweakers, heb nog steeds geen flauw idee hoe ik "pb" aan moet zetten :P
Psst: In de banner via de tab "FORUM" naar "myReact" en dan onde Voorkeuren een vinkje zetten bij "Ja, de gebruikers kunnen mij een direct message sturen"...

Verwijderd

vandijk schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:47:
Voor de mensen die zich afvragen hoe de G11 er uitziet met een 77mm pola:
[afbeelding]
De camera ligt zo wel erg lekker in de hand.
Ziet er toch best wel maf uit >:) Zeker als je weet dat helft van het filter niet gebruikt word door het relatief kleine lensje.

• nero355

nero355

MartijnGizmo schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:19:
Ik hoop dat er iig een 2010-waardige videofunctie in komt. Da's nu iig voor mij de reden om voor een IXUS 300HS als vakantie-compact te gaan... :)
G9 deed wel 720p in het verleden : Rare jongens daar bij Canon soms 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 18:52

mennovanw

Canon? You can!

nero355 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:09:
G9 deed wel 720p in het verleden : Rare jongens daar bij Canon soms 8)7
Heeft niets te maken met de rare jongens van Canon maar met de rare jongens van ome Sony ;)

De 10 mpix high-sensitivity sensor die door Sony gemaakt wordt en wordt gebruikt in de Canon G11, S90, Ricoh 24-70 GRX-unit, de Samsung EX 1 (en nog een aantal andere cam's) kan geen video groter dan 640x480 @ 30 frames verwerken. Dit is vermoedelijk de prijs die betaald is voor betere foto's op hogere lichtgevoeligheden. De sensor die Panasonic gebruikt in de LX3 en LX5 heeft deze beperking overigens niet (deze sensor is in-house door Panasonic zelf gebakken).

En aangezien Canon afhankelijk is van de sensoren van Sony voor hun compactcam en camcorder line-up is het niet Canon's schuld als de sensor die ze kopen een (kleine en overkomelijke) beperking heeft.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
mennovanw schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:39:
[...]

Heeft niets te maken met de rare jongens van Canon maar met de rare jongens van ome Sony ;)

De 10 mpix high-sensitivity sensor die door Sony gemaakt wordt en wordt gebruikt in de Canon G11, S90, Ricoh 24-70 GRX-unit, de Samsung EX 1 (en nog een aantal andere cam's) kan geen video groter dan 640x480 @ 30 frames verwerken. Dit is vermoedelijk de prijs die betaald is voor betere foto's op hogere lichtgevoeligheden. De sensor die Panasonic gebruikt in de LX3 en LX5 heeft deze beperking overigens niet (deze sensor is in-house door Panasonic zelf gebakken).

En aangezien Canon afhankelijk is van de sensoren van Sony voor hun compactcam en camcorder line-up is het niet Canon's schuld als de sensor die ze kopen een (kleine en overkomelijke) beperking heeft.
Hoe weet je toch altijd dat soort dingen? Top informatie weer d:)b

No offence, maar ben het niet eens met jouw oordeel en bewoordingen dat Canon geen "schuld" heeft. Ik zelf zou het eerder een logisch gevolg van een keuze willen noemen. Canon gaat toch bewust met Sony in zee voor die onderdelen, kunnen ze die sensoren echt niet zelf bakken? Volgens mij hebben ze de technologie wel in huis en de daadwerkelijke productie-faciliteiten in orde krijgen, moet ze ook wel lukken lijkt me...

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Wouter87 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:03:
Hoe weet je toch altijd dat soort dingen? Top informatie weer d:)b
Dat weten van dingen is direct gerelateerd aan het feit dat ik betaald krijg om kaasverhalen over camera's in het algemeen op te hangen (en ik dat maar naar mijn beste vermogen pleeg te doen) :p
No offence, maar ben het niet eens met jouw oordeel en bewoordingen dat Canon geen "schuld" heeft. Ik zelf zou het eerder een logisch gevolg van een keuze willen noemen. Canon gaat toch bewust met Sony in zee voor die onderdelen, kunnen ze die sensoren echt niet zelf bakken? Volgens mij hebben ze de technologie wel in huis en de daadwerkelijke productie-faciliteiten in orde krijgen, moet ze ook wel lukken lijkt me...
Canon koopt inderdaad willens en wetens sensoren van Sony die zo'n beperking hebben. Sony is veruit marktleider op het gebied van CCD-sensoren en in heel veel camera's kom je hun beeldchipjes tegen. Een productielijn opzetten voor sensoren en de zeer hoge kosten (en vereiste kennis) die daarmee gemoeid zijn was Canon klaarblijkelijk een brug te ver. Wat ook een reden kan zijn om CCD-sensoren ergens anders te betrekken is natuurlijk dat Canon veel ervaring heeft met CMOS-sensoren maar niet met de toch behoorlijk verschillende CCD-techniek (want Canon bakt wel als één van de weinige reflex-boeren hun CMOS-chips zelf).

Nikon, Pentax (K-x), Leica met de X1 (en natuurlijk Sony zelf) gebruiken sensoren gebakken door Sony (al dan niet in samenwerking met één van deze cameraboeren). Leica (de M-serie) plus Canon in het verleden gebruiken Kodak-sensoren en alle fourthirds/micro-fourthirds chips komen bij Panasonic vandaan. Pentax en Samsung hadden in het verleden een overeenkomstje wat de ontwikkeling van sensoren inhield (maar zijn daarmee gestopt), Pentax gebruikt wel in de K7 een Samsung-chip (en natuurlijk de Samsung NX10 bijv. ook).

In dit rijtje van elektronica-giganten die beeldchips maken (Sony, Panasonic en Samsung) is de cameraboer Canon een uitzondering. Het zou mij niet verbazen dat als Sony aps-c en FF CMOS-sensoren beter worden het wel eens rendabeler kan zijn voor Canon om die sensoren op termijn ook in te gaan kopen in plaats van zelf maken. Het gaat bij beeldsensoren om schaalvergroting en om kosten en Canon zal zoals elk bedrijf goed op de kosten moeten letten (en Canon is qua aantallen geproduceerd dus maar een ukkie en heeft niet veel mogelijkheden om aan schaalvergroting te gaan doen).

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MfjHx149c6BSo5LR6GGlcQhV/full.jpg
:Y)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

mennovanw schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:33:
In dit rijtje van elektronica-giganten die beeldchips maken (Sony, Panasonic en Samsung) is de cameraboer Canon een uitzondering. Het zou mij niet verbazen dat als Sony aps-c en FF CMOS-sensoren beter worden het wel eens rendabeler kan zijn voor Canon om die sensoren op termijn ook in te gaan kopen in plaats van zelf maken. Het gaat bij beeldsensoren om schaalvergroting en om kosten en Canon zal zoals elk bedrijf goed op de kosten moeten letten (en Canon is qua aantallen geproduceerd dus maar een ukkie en heeft niet veel mogelijkheden om aan schaalvergroting te gaan doen).
Je bent op de hoogte van het gerucht (mede door Thom Hogan in de wereld gebracht) dat Sony waarschijnlijk stopt met Full Frame sensors bakken. Nu is het maar een gerucht, maar ik kan me voorstellen dat Sony de winstmarges te klein vindt op een dergelijke dure sensor (iets wat een jaar of 10 geleden de reden was om over te stappen op APS-C voor dslr).

@Kez: mooie lens, had ik ook op mijn verlanglijstje staan toen ik nog met de 450D schoot.

[ Voor 4% gewijzigd door Universal Creations op 05-08-2010 18:57 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• -DG-
  • Laatst online: 04-11 21:56
Ik kwam gister toch iets magisch tegen..!
Afbeeldingslocatie: http://www.davidgroen.nl/got/80-200L.jpg

Ach, voor die 200 euro kon ik hem ook niet laten liggen. ;)

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:44

Vis

Als hij zo lang was had ik m wel laten liggen... :p

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Verwijderd

De Nikon 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR met de 1.4x teleconverter de TC-14E II

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4076/4866245072_1ff1806e88_z.jpg

Vanmiddag deze opgehaald, wat een lens zeg. Is 1.5 jaar oud maar als er gezegd was dat 'ie nieuw is had ik het ook geloofd, in puntgave conditie :D Binnenkort maar eens even mee op stap.

• nero355

nero355

mennovanw schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:39:
Weet ik ook wel :P wat me bij een ander raar feitje brengt : Waarom maakt Canon met een Sony sensor betere camera's dan Sony met hun eigen sensoren ?! Zou toch niet mogen lijkt me ?

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:56:
[...]

Weet ik ook wel :P wat me bij een ander raar feitje brengt : Waarom maakt Canon met een Sony sensor betere camera's dan Sony met hun eigen sensoren ?! Zou toch niet mogen lijkt me ?
Tja, een camera is toch wel wat meer dan een sensor.....

Verwijderd

Heb al geruime tijd terug een 100-400L gekocht. Erg happy mee! :)
Kwaliteitsverschil met mijn oude 70-300 van sigma was echt enorm!
Gebruik deze voornamelijk bij het spotten van vliegtuigen. Binnenkort maar eens in Artis proberen. :)
Zit nog steeds op een 350D (van 5 jaar oud).

En wat recentelijker een 24-105L gekocht.
Ter vervaning van een 17-70 van Sigma (zie V&A). Ook hier erg blij mee.
Deze gaat gebruikt worden als 'walkaround' lens voor op vakanties, dagtochtjes, etc.

't volgende wordt wellicht eens een nieuwe camera.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-11 23:44
nero355 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:56:
Net een kwestie van wie het handigste is in de oncam nabewerking (ook raw wordt tegenwoordig al behoorlijk bewerkt). De electronica boer Sony is bijvoorbeeld niet altijd evenhandig met NR, camera fabrikanten als Canon, Nikon enz. zijn daar soms handiger in / hebben er meer ervaring mee en hebben iets minder de neigin om over te corrigeren.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Vis schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:53:
Als hij zo lang was had ik m wel laten liggen... :p
that's what she said...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:50:
Heb al geruime tijd terug een 100-400L gekocht. Erg happy mee! :)
Kwaliteitsverschil met mijn oude 70-300 van sigma was echt enorm!
Gebruik deze voornamelijk bij het spotten van vliegtuigen. Binnenkort maar eens in Artis proberen. :)
Zit nog steeds op een 350D (van 5 jaar oud).

En wat recentelijker een 24-105L gekocht.
Ter vervaning van een 17-70 van Sigma (zie V&A). Ook hier erg blij mee.
Deze gaat gebruikt worden als 'walkaround' lens voor op vakanties, dagtochtjes, etc.

't volgende wordt wellicht eens een nieuwe camera.
En hoe bevalt die 100-400 in gebruk Derice?

Verwijderd

Stelt heerlijk snel scherp, ook op bewegende vliegtuigen (die snel dichterbij komen of weg gaan).
Ook laatst bij de luchtmachtdagen (waar het toch een stukje harder gaat dan op Schiphol) geen problemen met de focus, meer met mijn eigen kunnen om de kisten bij te houden.
Het 'zuiger' zoom systeem vind ik ook veel prettiger werken dan het draaien bij mijn 70-300. Geen instabilteit daardoor. Vind de foto's die ik er mee maak lekker scherp!

Het enige is wel dat is (te) zwaar is om mee te nemen op vakantie en dat ie niet mijn tas past zonder op mijn camera aangesloten te zijn. Maar dat kan aan de tas liggen (LowePro Fastpack 350).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:09
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:49:
De Nikon 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR met de 1.4x teleconverter de TC-14E II

[afbeelding]

Vanmiddag deze opgehaald, wat een lens zeg. Is 1.5 jaar oud maar als er gezegd was dat 'ie nieuw is had ik het ook geloofd, in puntgave conditie :D Binnenkort maar eens even mee op stap.
Maar die kan er ook onmogelijk oud uitzien, dat ding is offshore-kwaliteit qua bouw en slijtvastheid. Mooi spul, ga je lang plezier aan beleven :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Abbadon schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:40:
[...]

Maar die kan er ook onmogelijk oud uitzien, dat ding is offshore-kwaliteit qua bouw en slijtvastheid. Mooi spul, ga je lang plezier aan beleven :P
Dat mag je ook wel verwachten voor de prijs die 'ie nieuw kostte en het is natuurlijk een 70-200

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Gisteren een Cullmann nanomax 260 gekocht waarmee ik nu al ontzettend blij ben. :)
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/fy7iP.jpg

Daarna eens langs de rommelmarkt gelopen (was in de buurt) en een leuk (was splinternieuw in de
gehavende orginele doos) Cullmann 0080 schouder cq mini-statief op de kop getikt voor maar €0.20! :D
Hoewel nu (voor de foto) de 550d erop staat, heb ik deze aangeschaft voor mijn PowerShot A620.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/O7xXS.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Sinner op 08-08-2010 17:46 . Reden: foto's wat kleiner gemaakt, my bad.. ]

• MartijnGizmo
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

-DG- schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:46:
[afbeelding]

Da's wel een prettig prijsje voor zo'n magische regenpijp idd! :o

[ Voor 68% gewijzigd door MartijnGizmo op 08-08-2010 18:20 ]

Verwijderd

Opa_vertelt schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:42:
Gisteren een Cullmann nanomax 260 gekocht waarmee ik nu al ontzettend blij ben. :)
[afbeelding]

Daarna eens langs de rommelmarkt gelopen (was in de buurt) en een leuk (was splinternieuw in de
gehavende orginele doos) Cullmann 0080 schouder cq mini-statief op de kop getikt voor maar €0.20! :D
Hoewel nu (voor de foto) de 550d erop staat, heb ik deze aangeschaft voor mijn PowerShot A620.
[afbeelding]
Dat is mooi op de kop getikt voor 20 cent :D

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:23

YSK

Een 'nieuwe' analoge lens: Vivitar 28mm 2.8 Close focus (Komine versie)

Afbeeldingslocatie: http://www.shootnshop.nl/images/fbfiles/images/28mm_01.jpg

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 21:06

neevedr

Dat was ik niet!

Nieuw glaswerk: Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4081/4879509721_33ccdcf3fc_z.jpg

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:05
cheiron schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:18:
[...]

Ik heb hem zo gekocht met balhoofdje. Zo staat hij ook op de site van Joby: http://joby.com/gorillapod/slrzoom/

Stond overigens wel apart op de verpakking vermeld. Bedankt trouwens.. door voor jouw post te zoeken kom ik er achter dat ik ouderwets genaaid ben met de prijs ;)
Er is voor zover ik weet een versie met en zonder balhoofdje. De versie zonder heeft namelijk ook een lege kartonnen verpakking erbij waar zo'n balhoofdje in past.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• MartijnGizmo
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Om de volgende videoklus nog weer beter te kunnen klaren, een Zacuto Z-Finder en wat microfoonspul:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4082/4875042231_78352b92ee.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4120/4882033580_6b12564fd5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4075/4882021494_d5cc580bb0.jpg

En een Casio EX-FH100 om mee te nemen op vakantie...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4139/4881448557_f45d7c42bb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4082/4881448649_fe6ccf600b.jpg

:7

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-10 12:24
* NickH mompelt iets over een gearslet-wissel-bokaal :P

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 09:34
Je moet je sig updaten. Die ixus vervangen door die casio. Of heb je die nog en wordt dat je backup toestel?

[ Voor 30% gewijzigd door Teun_2 op 11-08-2010 14:44 ]

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
NickH schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:31:
_O- :D
YSK schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:38:
Een 'nieuwe' analoge lens: Vivitar 28mm 2.8 Close focus (Komine versie)

[afbeelding]
Leuk, ik heb de 28/2.0 versie. Zeker een goeie lens met leuke close-focus. De mijne gaat echter wel in de verkoop nu ik een Contax 28/2.8 heb. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-08-2010 14:52 ]

• MartijnGizmo
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

NickH schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:31:
Binnenkort maar ff ophalen bij GH... :+
Teun_2 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:43:
Je moet je sig updaten. Die ixus vervangen door die casio. Of heb je die nog en wordt dat je backup toestel?
Die heeft een speciaal plekje in mijn hart! O+

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:45

ThunderNet

Flits!

MartijnGizmo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:13:
[...]

Binnenkort maar ff ophalen bij GH... :+

[...]

Die heeft een speciaal plekje in mijn hart! O+
en in je sig :+

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

-DG- schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:46:
[afbeelding]

200e voor een 80-200L? nice! Waar heb je die gevonden?

Verwijderd

Leuk glaasje Neevedr ;)

Een "nieuwigheidje" welke ik nog niet had laten zien

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/6905/img1256v.jpg

• -DG-
  • Laatst online: 04-11 21:56
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:06:
[...]
200e voor een 80-200L? nice! Waar heb je die gevonden?
Ergens op het internet. ;) Na mij waren er nog 7 belletjes naar de verkoper gegaan, maar die was gelukkig zo eerlijk om hem aan de eerste te verkopen.
Wel wat kleine krasjes op de lens trouwens, maar zolang je er niks van ziet op de foto vind ik het voor de prijs wel prima. :)

@D-Magic:
Je mist een Lepeltje om de suiker te roeren.

[ Voor 23% gewijzigd door -DG- op 11-08-2010 20:59 ]

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-11 19:14
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:52:
Leuk glaasje Neevedr ;)

Een "nieuwigheidje" welke ik nog niet had laten zien

[afbeelding]
Je ziet hier de laatste tijd meer neppers langskomen dan de echte lenzen :P

[ Voor 64% gewijzigd door PowerUp op 11-08-2010 20:57 ]

Verwijderd

Mooie coffee cup heb je daar! ;)
spuit 11

Ik heb al heel lang geen nieuw objectief meer gekocht (januari 50/1.4 voor het laatst).

Ik zou misschien nog wel een 300mm willen eigenlijk. Iemand over? :p

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 21:00 ]

Verwijderd

voor de liefhebber heb ik evt nog wel een 70-200 mok staan :P

Verwijderd

PowerUp schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:57:
[...]

Je ziet hier de laatste tijd meer neppers langskomen dan de echte lenzen :P
Tja die dingen kosten op Ebay ook bijna niks.
Zag er laatst 1 op MP staan en die wou er gewoon €42.50 voor hebben 8)7

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:25

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Yeah, mijn nieuwe glaswerk is binnen :D
Mijn eerste L ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4094/4885327778_6a076a7630_z.jpg

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 16:01
Week geleden aangeschaft.... mooie trolley voor mijn flitskop in te vervoeren.

Kosten: 38 euro

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4118/4884792137_e7b2a8f57c.jpg

Bovenin:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4140/4884792971_de0ffc19d5.jpg
- Genesis 300b flitskop
- 2 marktknijpers
- Page on the Go (toiletpapier en handzeep :P )
- Verbanddoos
- Veiligheidshesje met fotograaf tekst
- Reserve accu voor de PowerPort accupack

Onderin:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4137/4885395444_37c3195a41.jpg
- PowerPort accupack
- Reflector
- Flitskabel
- Helemaal onderin zitten 2 zandzakken van 1 x 9kg en 1 x 12kg

Heb tevens een grote plaat zachtschuim aangeschaft om het helemaal in te gaan delen volgens mijn wensen. Hiervoor zal ik dmv houten platen en schotten een indeling maken zodat alles erin past.

• Toff

Toff

FP ProMod
Vreemd, eigenlijk nooit bij stilgestaan dat je het releaseplaatje ook zo zou kunnen monteren als dat jij hebt gedaan. Mijne zit 90 graden anders.

• vandijk
Standaard zit dat plaatje 180 graden gedraaid, maar dan heb je een probleem als je camera een grip heeft en je lens een statief ring. Het ontgrendel mechanisme zit dan klem tegen grip.

Bij een balhoofd is dit inderdaad een mooie oplossing. Bij het testen van de 327 en 327 joystick grip liep ik hier ook al tegen aan. Door de joystick 180 graden te draaien komt deze echter aan de verkeerde kant van de camera uit.

Een andere oplossing is dan om de statief ring 90 graden te draaien, daarna op de quick release zetten en de camera weer terugdraaien naar landscape.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4095/4821969148_9b45aa7fa5.jpg
Manfrotto 327rc2 and tripod collar by VictorMk1, on Flickr

[ Voor 19% gewijzigd door vandijk op 12-08-2010 21:31 ]

• RobinJB

RobinJB

vandijk schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:30:
Standaard zit dat plaatje 180 graden gedraaid, maar dan heb je een probleem als je camera een grip heeft en je lens een statief ring. Het ontgrendel mechanisme zit dan klem tegen grip.
Exact waarom ik hem zo had ;)

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

@ vandijk - Even offtopic: waarom zit dat klitterband op je flitser?

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Verwijderd

Waarschijnlijk om iets van een trigger aan te hangen :)

• vandijk
Klopt.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2523/3977061771_e82bb07ace.jpg
Gang of four(thirty EX) by VictorMk1, on Flickr

En daar is vandaag nog een 580EX II bijgekomen. Voor mijn Apollo softbox en 140cm paraplu is een enkele 430EX soms net te weinig. En ook een iets zwaarder lichstatief, de Manfrotto 004B.

[ Voor 6% gewijzigd door vandijk op 13-08-2010 23:25 ]

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
En de combinatie van 2 430EX'en in een softbox? Die combo heb ik ook al langs zien komen op je Flickr.

• RobinJB

RobinJB

En ik heb net ook een 430 ex II gehaald, de eerste flitser :)

• vandijk
photofreak schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:53:
En de combinatie van 2 430EX'en in een softbox? Die combo heb ik ook al langs zien komen op je Flickr.
Nu kan er zelfs een 430 plus een 580 in >:)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4095/4890867041_6c1370eacd.jpg
Westcott 60" umbrella with 430EX and 580EX II by VictorMk1, on Flickr

Met 5 flitsers ben ik voorlopig wel even zoet. Zit er alleen aan e denken om er nog een 5e cybersync receiver en extra transmitter bij te kopen. kan ik met twee camera's (of twee mensen) tegelijk strobisten. laten we dat voorlopig maar even niet doen.. kost €200+

[ Voor 26% gewijzigd door vandijk op 14-08-2010 19:44 ]

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-11 08:38
Toch maar eens een uitstapje gemaakt naar een Sigma lens:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4139/4893550881_4fdf33acc3_z.jpg

Deze aangeschaft als vervanger van de 50mm 1.8. Eerste ervaring: vooral een heel stuk groter en zwaarder :)

Flickr

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

@tommyz
nice lens!
Ben nog steeds in dubio of het de 50mm van canon wordt 1.4 of die van sigma.
Ben zelf gewoon een canon man, sigma komt er in de testen ietsje beter uit en ietsje duurder.
Gevoelsmatig wordt het canon... maarja

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 05:39
Afbeeldingslocatie: http://weblog.thomasvanderwillik.com/album/thumbs/lrg-2844-img_4362-b.jpg

Gevonden tussen de spullen van mijn opa. (+ nog een 50mm 1.8, een 135mm 3.5 en een OM-1)

Verwijderd

sigma maakt ook prima spul je moet er alleen verdomd goed mee oppassen dat je wel een goede hebt.

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-11 08:38
ThePupD schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:23:
@tommyz
nice lens!
Ben nog steeds in dubio of het de 50mm van canon wordt 1.4 of die van sigma.
Ben zelf gewoon een canon man, sigma komt er in de testen ietsje beter uit en ietsje duurder.
Gevoelsmatig wordt het canon... maarja
Thanx! Tussen die twee zat ik ook te twijfelen. Voor mij gaf het de doorslag dat de Sigma met grote diafragma's scherper is (maak de laatste tijd veel foto's met weinig licht) en dat ik mijn 77mm filters kan blijven gebruiken.
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:28:
sigma maakt ook prima spul je moet er alleen verdomd goed mee oppassen dat je wel een goede hebt.
Ja, i know. Sigma zoomlenzen ben ik geen fan van, maar had nog nooit een prime gehad. Vooralsnog lijk ik een goed exemplaar te hebben, ze zaten er alleen niet om te trappelen toen ik in de winkel vroeg om 'm uit te proberen.

Flickr

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

De EX-lijn van Sigma heeft over het algemeen wel een goede qc.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Verwijderd

in mijn nikon tijd ooit eens een 17-70 gehad tering die was nog scheler dan een blinde.voor mij na dat geval dus nooit meer sigma.moet wel erbij vermelden dat sigma die onder garantie netjes verholpen heeft.de winkel wilde echter niet lekker mee werken hier in.

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
vandijk schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:30:
Hier om heb ik een ballhead gekocht. Dat vond ik echt een afknapper. Heb nu het quick-release plaatje ook 90 graden gedraaid op de statiefgondel.

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Afgezien van wat filters, een Manfrotto 244 en een superclamp is dit m'n nieuwe gear:

Zoom H4n:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4143/4897776148_ce0dcdc36d_z.jpg

Een goede recorder is nou eenmaal onmisbaar voor een filmproductie :). Ik heb gisteravond tijdens de regen gewoon m'n recorder uit het raam gehangen om met m'n hoofdtelefoon te luisteren naar het geluid. Meteen maar een opname gemaakt om te verwerken in m'n eerste film.

Manfrotto 410 Jr. geared head:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4142/4897181939_b2c332c1f8_b.jpg

Na 5 seconden met deze statiefkop gewerkt te hebben, begrijp ik gewoon niet waarom mensen überhaupt nog met een balhoofd of conventionele driewegskop werken. :D Dit werkt echt snel en mega nauwkeurig. Ik kan 'm écht aan iedereen aanraden.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-11 08:16

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

mcdronkz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:22:
[...]
Na 5 seconden met deze statiefkop gewerkt te hebben, begrijp ik gewoon niet waarom mensen überhaupt nog met een balhoofd of conventionele driewegskop werken. :D
ik begrijp het wel hoor. Zo'n drieweg kop ding heeft 3 knoppen om hem te bedienen en een balhoofd maar 1. Een balhoofd is voor MIJ (en veel anderen) stukken sneller. Ik heb die precisie van een drieweg(geared)kop gewoon niet nodig.

ik heb overigens een Nikon Hand-Strap II (el-cheapo AH-4 handstrap) voor net 12 USD uit Korea laten overkomen (incl shipping). Ondanks dat er overal Nikon op staat is het aardige imitatie. Enige wat die kindertjes in de kinderarbeidfabriek verkeerd hadden gedaan is de gesp er verkeerd op gezet. Typisch gevalletje schaar -> knip -> omkeren en werken :-)
Eens kijken of het bevalt om zo rond te lopen met de camera.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• mcdronkz
BlaTieBla schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:09:
[...]

ik begrijp het wel hoor. Zo'n drieweg kop ding heeft 3 knoppen om hem te bedienen en een balhoofd maar 1. Een balhoofd is voor MIJ (en veel anderen) stukken sneller. Ik heb die precisie van een drieweg(geared)kop gewoon niet nodig.
Dat er maar één knop op een balhoofd zit, heeft als gevolg dat je de bal alle kanten op kunt bewegen zodra je die knop losdraait. Daarmee kun je sneller een initiële compositie maken, maar het is tegelijkertijd nogal onhandig als je een kleine aanpassing over één as wilt maken. In de praktijk komen dat soort aanpassingen nogal vaak voor, en loont het op den duur wel om drie assen afzonderlijk te kunnen instellen. Tenzij je inderdaad niet zoveel geeft om nauwkeurigheid of het waterpas stellen van je camera.. Maar goed, each to his own :).

Verwijderd

Even tellen hoe vaak ik een statief heb gebruikt het afgelopen jaar....

Nou, drie weken geleden heb ik mijn monopod toch al gauw drie uur achter elkaar gebruikt.... als wandelstok.

Het valt mij wel vaker op dat mensen hier niet altijd even het stapje terug maken en zich afvragen hoe vaak anderen bepaalde zaken gebruiken. Stel dat ik een ongelimiteerde hoeveelheid geld had, zou ik dan een Nikon D3X kopen? Nee, want ik vind die camera te groot, dus ik zou een D700 kopen. Zou ik dan een gearhead en manfrotto statief kopen? Nee, want ik gebruik het niet vaak genoeg om het handig te vinden en er zo veel geld voor uit te geven.

• TranceSetter
  • Laatst online: 16:38
mcdronkz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:22:
Na 5 seconden met deze statiefkop gewerkt te hebben, begrijp ik gewoon niet waarom mensen überhaupt nog met een balhoofd of conventionele driewegskop werken. :D Dit werkt echt snel en mega nauwkeurig. Ik kan 'm écht aan iedereen aanraden.
Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen een 410 en 405. Wel tof dat ze beide de RC4 quick-release-plates gebruiken. Die heb ik namelijk nu ook al op mijn koppen zitten waardoor ik die plates lekker op mijn camera + statiefgondel kan laten zitten.

• mcdronkz
TranceSetter schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:41:
[...]

Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen een 410 en 405. Wel tof dat ze beide de RC4 quick-release-plates gebruiken. Die heb ik namelijk nu ook al op mijn koppen zitten waardoor ik die plates lekker op mijn camera + statiefgondel kan laten zitten.
Waarom een 405? De 410 kan jouw spiegelreflex makkelijk dragen, zelfs een 4x5" camera zou geen punt moeten zijn. Een 405 is vooral heel groot en zwaar en - volgens mij - niet zo interessant voor werk op locatie.

• TranceSetter
mcdronkz schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:59:
[...]

Waarom een 405? De 410 kan jouw spiegelreflex makkelijk dragen, zelfs een 4x5" camera zou geen punt moeten zijn. Een 405 is vooral heel groot en zwaar en - volgens mij - niet zo interessant voor werk op locatie.
En 200 euro duurder ook. Zit er uberhaupt speling in de 405? Dat is iets wat me snel zou storen, vooral bij een precisie geared head. En gaat hij ook een 70-200 f/2.8 van 1,5kg houden?

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:41:Het valt mij wel vaker op dat mensen hier niet altijd even het stapje terug maken en zich afvragen hoe vaak anderen bepaalde zaken gebruiken.
Ik dus wel :P
Stel dat ik een ongelimiteerde hoeveelheid geld had, zou ik dan een Nikon D3X kopen?
:Y Die camera is awesome en dat zeg ik als Canon user O+
Zou ik dan een gearhead en manfrotto statief kopen? Nee, want ik gebruik het niet vaak genoeg om het handig te vinden en er zo veel geld voor uit te geven, maar waar ik hem wel nodig heb krijg ik het niet voor elkaar om hem als inkoop goed te keuren...
:(

• mcdronkz
TranceSetter schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:06:
[...]

En 200 euro duurder ook. Zit er uberhaupt speling in de 405? Dat is iets wat me snel zou storen, vooral bij een precisie geared head. En gaat hij ook een 70-200 f/2.8 van 1,5kg houden?
Of er speling in de 405 zit, weet ik niet. De 410 heeft geen speling zodra je een klein beetje druk zet op de knoppen voor de groffe afstelling. Voor alle assen is er trouwens een bout die je kunt aandraaien om zelf de druk op de tandwielen te bepalen. Je lens zou geen probleem moeten zijn, probeer het gewoon eens uit in een camerawinkel :)..

• TranceSetter
mcdronkz schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:12:
[...]

Of er speling in de 405 zit, weet ik niet. De 410 heeft geen speling zodra je een klein beetje druk zet op de knoppen voor de groffe afstelling. Voor alle assen is er trouwens een bout die je kunt aandraaien om zelf de druk op de tandwielen te bepalen. Je lens zou geen probleem moeten zijn, probeer het gewoon eens uit in een camerawinkel :)..
Probleem is dat ik niet echt een fijne camerawinkel in de buurt die die koppen verkoopt. En ik bedoelde natuurlijk ook de 410 :-) Thanks iig!

• jeroenzelle
Elinchrom Rotalux Octabox 135cm

Om buiten o.a. te gebruiken voor mooier en zachter flitslicht.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4142/4904337309_ec31721b75_z.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door jeroenzelle op 21-02-2011 12:27 ]

• vandijk
Vandaag de Blackrapid DR-1 strap binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4141/4910553913_769ffe37f4.jpg

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Jeroenz18 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:05:

Vanuit India geimporteerd, scheelde ruim 100 euro 8)7 .
Via een bepaalde webshop of ebay? Ben ook nog op zoek naar een octabox. Al "moet" ik eerst nog een beauty dish hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door Cass Casey op 20-08-2010 23:58 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• jeroenzelle
Cass Casey schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:57:
[...]

Via een bepaalde webshop of ebay? Ben ook nog op zoek naar een octabox. Al "moet" ik eerst nog een beauty dish hebben...
Via Ebay .... stuur anders even een mailtje dan mail ik je de link door.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 21-08-2010 08:37 ]

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-11 19:41
Jeroenz18 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:05:

Om buiten o.a. te gebruiken voor mooier en zachter flitslicht.

Vanuit India geimporteerd, scheelde ruim 100 euro 8)7 .

[afbeelding]
Jeroen, heeft je batterypack + head genoeg power om deze toch redelijk aan de maat zijnde octabox nog te kunnen verlichten buiten? :) Tevens nog een vraag als je het niet erg vind, hoe vind je de bouw kwaliteit?

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Heb vandaag op de fotograficabeurs bij Doesburg gestaan voor werk (zolder leeg geruimd). Ben later nog eens lekker rond gaan lopen (zo tegen drieën) en heb ik het geluk om na het graven in een doos vol oude filters tegen een nagelnieuwe B+W 72 MRC pola EN twee 77 mm rubberen zonnekappen op te lopen.

Voor de gigantische som van 30 euro gezamenlijk de mijne :P

• nero355

nero355

You lucky bastard :P Nice catch !!! :D

• jeroenzelle
NeOTheMaTriXM schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:05:
[...]

Jeroen, heeft je batterypack + head genoeg power om deze toch redelijk aan de maat zijnde octabox nog te kunnen verlichten buiten? :) Tevens nog een vraag als je het niet erg vind, hoe vind je de bouw kwaliteit?
Ja absoluut! Zie foto's van gisteren van een shootdag:
http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157624783865884/

Op de meeste staat hij amper op stand 4 van 6.

Bouwkwaliteit van de Rotalux? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ... geweldig! Binnen 2 minuten opgezet, heel stevig en gewoon echt goede kwaliteit. Minpunt is wel soms als je hem los moet koppelen, dat gaat wat moeilijker.

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
Ik vond me toch wat mooie tussen het oud papier :P

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4099/4919180409_5eb67ef484_z.jpg

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:58
Nachtapotheker schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:14:
Ik vond me toch wat mooie tussen het oud papier :P

[afbeelding]
nice. Het lokt wel om toch eens een crop camera erbij te kopen voor back-up dingen met zo'n 15-85. Lekker compact en je hebt alles wat je nodig hebt.
Gewoon een 50d + 15-85 lijkt mij prima ding om vaak mee te nemen :).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
Nomad schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:30:
[...]

nice. Het lokt wel om toch eens een crop camera erbij te kopen voor back-up dingen met zo'n 15-85. Lekker compact en je hebt alles wat je nodig hebt.
Gewoon een 50d + 15-85 lijkt mij prima ding om vaak mee te nemen :).
Ja idd, ik heb zelf nog een 450d dus de boel is een beetje in onbalans :) een 50d staat nog wel een keer op de verlanglijst!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
vandijk schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:54:
Vandaag de Blackrapid DR-1 strap binnen gekregen.

[afbeelding]
En hoe bevalt deze? Ben er zelf ook naar aan het kijken. Is het niet vervelend dat je je camera niet meer plat op tafel kunt neerzetten met de fastener aan je cam?

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 14:11

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Servor schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:46:
[...]

En hoe bevalt deze? Ben er zelf ook naar aan het kijken. Is het niet vervelend dat je je camera niet meer plat op tafel kunt neerzetten met de fastener aan je cam?
Ik ben hem denk ik voor, maar die knop die je eronder in draait kan nog wel een stootje hebben. Het is qua dragen even wennen, en hij blijft niet even lekker zitten als je zou verwachten, maar uiteindlijk draagt het een stuk comfortabeler dan een standaard strap, en vooral met een langere lens met lensgondel is het een verademing dat je hem nu als een soort van geweer kunt dragen.

Alleen vind ik hem zelf eigenlijk te duur voor wat het biedt. (alle R-straps overigens) dus wellicht is het een idee om voor pakweg 20 euro een losse hanger en bevestigingspunt te kopen en er een eigen strap aan te maken.

www.avpnews.com

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 12:49

Spikey

Making the web accessible!

heb zelf een rs-7 en het draagt erg lekker. helaas is de prijs inderdaad wat minder.
met dat koppelstuk onder je camera is het inderdaad lastig(er) om hem op tafel te leggen, al leg ik hem meestal gewoon op z'n kant :+ hij blijft ook wel liggen op de normale manier maar uiteraard erg wankel.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Nachtapotheker schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:53:
[...]

Ja idd, ik heb zelf nog een 450d dus de boel is een beetje in onbalans :) een 50d staat nog wel een keer op de verlanglijst!
Als je last hebt van onbalans zoals je aangeeft dan kan een batterij grip een uitkomst bieden . Vindt dit zelf een verademing met de wat zwaardere objectieven.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• vandijk
Ik heb de strap nog niet echt aan de tand kunnen voelen. Maar het is in iedergeval een stuk prettiger dan over elke schouder zo'n standaard Canon strap. Die gleden er steeds af. Ik was constant met een opgetrokken elleboog bezig de strap tegen te houden. Doordat de camera dan met de mode dail en wieltje bij de sluiter tegen mijn kleding schuurde heb ik al eens een boel foto's verprutst. f/22 ipv f2.2 zet er bijna hetzelfde uit.

Die fastenr zit een klein beetje in de weg als je de camera op tafel zet of als je de grip gebruikt. Kleine tip: Het rubbertje een beetje natmaken voordat je hem op de camera schroeft. dan zit ie echt muurvast.

Naast blackrapid en de sun-sniper is er ook nog de camera slinger: http://www.cameraslingers.net/#/home-5/

Die ziet er net wat minder GI Joe uit. Kan je ook beter onder een jas of colbertje dragen.

[ Voor 13% gewijzigd door vandijk op 23-08-2010 16:54 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.