Ja!
Niet zo'n mooie 'flex als jij hebt, maar wel een rollei(cord V).
Heb 'm nu een week of 6 en elke week een rolletje volgeschoten, bevalt me prima. Ding is echt geweldig qua beeldkwaliteit en zo'n 6x6 portra 160nc afbeelding is toch wel effe wat anders dan wat uit m'n 5d komt. (niet altijd beter, maar gewoon compleet anders)
Scannen is nog een hele uitdaging, maar ook dat gaat steeds beter
Volledig handmatig fotograferen heeft ook iets rustgevends vind ik, met een losse lichtmeter of sunny 16 werken gaat best goed. Je hebt geen mirror-blackout en geen camera voor je hoofd (want schachtzoeker) dus bij 't maken van portretten heb je een heel andere sfeer dan wanneer je met een slr fotografeert.
Heb er ook wat landschappen mee gefotografeerd maar die zijn nog niet ontwikkeld, het gespiegelde beeld in de zoeker is effe wennen... maar van de andere kant is 't wel interessant voor je composities merk ik... foto's zien er gespiegeld heel anders uit wat je af en toe helpt om 't in je hoofd te vereenvoudigen. Anderzijds is 't wel lastig (of in ieder geval wennen) wanneer je op 't oog de horizon recht wil zetten enz. Het formaat van de zoeker is echt geweldig, je zit echt naar een foto op je matglas te kijken (en niet door een sleutelgat te turen) en scherpstellen is heel duidelijk en eenvoudig.
Zoals je leest beleef ik nu 't meeste plezier aan de manier van werken, dat de beeldkwaliteit zo goed blijkt te zijn is dan mooi meegenomen