Riesenbaby schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:11:
Tech repair heeft eigenlijk direct na ontvangst van mijn lens gebeld dat ze de body er ook graag bij wouden hebben omdat het probleem ook in de body zou kunnen zetten. Ik heb de body toen direct opgestuurd. Als ik de omschrijving van de reparatie goed lees hebben ze mijn lens en mijn body op elkaar afgesteld...
Heel veel lenzen hebben een klein beetje front of backfocus. Maar de body heeft daar ook wat invloed op.
Ze willen daarom wel eens body en lens op elkaar afstemmen dat ze optimaal focussen.
Dat is een redelijk standaard klusje voor ze.
Maar dan is het maar de vraag of ze ook gecontroleerd hebben of de AF van de body uberhaupt wel goed functioneerd.
Je zou verwachten dat ze wel een paar testshots maken achteraf. Maar ik kan me ook voorstellen dat de procedure bij een goed werkende camera zo standaard is, dat ze die testshots niet achteraf maken.
[quote]
Eens kijken hoe het weer vanavond blijft anders kan ik dat eens doen. Volgens mennovanw kon ik het beter rechtstreeks met Tech repair opnemen...
[quote]
Als dat mogelijk is lijkt me dat ook het beste.
De mensen die het moeten repareren hebben heel veel baat bij een goede omschrijving van het probleem.
En als de winkel er tussen zit dan moet je maar afwachten wat ze aan Tech repair doorgeven.
Ik zie het nog niet helemaal zitten om daarvoor een trip van 250 tot 300 km te maken. Dan stuur ik hem liever op zodat ze hun werk nu goed kunnen doen.
Kan ik me wel voorstellen.
Hoewel ik zelf ooit wel zo'n trip heb gemaakt, omdat het focus probleem dat ik had zo ontzettend vreemd was, en maar in heel specifieke situaties voorkwam, dus ook moeilijk te reproduceren.
(dat zat trouwens wel in de body. Kwam alleen voor als je alle focus punten gebruikte, in servo AI mode en ook nog eens een onderwerp had op meer dan 20m afstand...)
de DPP software? Wasda?
he he

Dat is Digital Photo Professional. De standaard software die je van Canon bij je camera krijgt...
Wellicht gebruik je altijd Zoombrowser EX? Omdat ik altijd in RAW schiet vind ik DPP dan sneller werken.