[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 54 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 22:02
Frenkel; DM me even wat je voor de lader wilt hebben.
Ik heb een A6Va, maar volgens mij kan ik die van jou prima gebruiken.
Het is wel bedoeld als back-up/mobiele lader, dus betaal er niet de hoofdprijs voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Geen reactie van Frenkel mogen hebben, iemand anders die een lader overheeft van een gesneuvelde laptop mag mij ook DM-en.
Iemand trouwens ervaring met het draaien van de laatste gehackte versies van Mac OS x op de A6Va's of soortgelijken?Ben wel benieuwd naar de werking daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik hoor dat er een aantal gesneuvelde A6 machines zijn. Ik heb interesse in de DVD drive.

Een werkende, dus geen doorgefikte :+

Als iemand er 1 beschikbaar heeft dan hoor ik dat graag via de Persoonlijke Mail (PM)

[ Voor 10% gewijzigd door W00fer op 28-01-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyriderZZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 16:05
Ik heb een A6Va waarvan de videokaart (ATI X700) kapot is dit is mij te duur om te laten maken. Maar ik wil hem eerst als geheel verkopen voordat ik de losse onderdelen ga verkopen. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:20
Ik heb een a6je. Een week voor de garantie verliep is mijn scherm defect geraakt. Aan de rechterkant zit er een zwarte vlek en een soort rare scheur in de vorm van een S. De laptop heeft op tafel gestaan en bij het openen van de deksel is dat geconstateerd. Hij is niet gevallen of er is geen druk op uitgeoefend.

Heb meteen kennis gemaakt van de slechte service van Asus. Ze zeggen dat ik het heb veroorzaakt, punt.
Ik ben er nog niet klaar mee, maar weet dat ik nooit meer een asus koop. De service kent geen hoog afhandelings niveau en is veel te log. Daarnaast is de kwaliteit achteraf erg slecht gebleken. Notebooks van HP gaan makkelijk 5 jaar mee. Als ik dit forum doorlees mag je blij zijn dat hij 2 jaar haalt.

Ik koop de volgende keer weer een gewoon merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:40
technonose schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:43:
Ik heb een a6je. Een week voor de garantie verliep is mijn scherm defect geraakt. Aan de rechterkant zit er een zwarte vlek en een soort rare scheur in de vorm van een S. De laptop heeft op tafel gestaan en bij het openen van de deksel is dat geconstateerd. Hij is niet gevallen of er is geen druk op uitgeoefend.

Heb meteen kennis gemaakt van de slechte service van Asus. Ze zeggen dat ik het heb veroorzaakt, punt.
Ik ben er nog niet klaar mee, maar weet dat ik nooit meer een asus koop. De service kent geen hoog afhandelings niveau en is veel te log. Daarnaast is de kwaliteit achteraf erg slecht gebleken. Notebooks van HP gaan makkelijk 5 jaar mee. Als ik dit forum doorlees mag je blij zijn dat hij 2 jaar haalt.

Ik koop de volgende keer weer een gewoon merk
Ik had precies hetzelfde na 1.5 jaar. Aan de linkerkant opeens een scheur. Dat is toen gewoon verholpen zonder gezeur.Helaas is het sindsdien bergafwaarts gegaan met die laptop(zie verhaal vorig topic) maar over die repair heb ik niets te klagen.

En over die HP's lag ik toch even in een deuk. Een aantal mede-studenten hebben een HP en daar zitten ook een paar goed verrotte modellen tussen. 1 van de laptops is zelfs al langer in Duitsland(reparatiecentrum) geweest dan in Nederland.

Met de A6 serie hebben we net een slechte serie te pakken gehad, voor de rest hoor ik eigenlijk vrijwel geen klachten over asus(ook niet over HP trouwens hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Daarom stuur ik mijn A6 ook niet terug. Dan ben ik hem langer kwijt dan ik wil. Bovendien weet ik niet eens of er nog wel onderdelen voor een A6Va zijn.

Plus het feit dat ik geen zin heb om veel te betalen buiten de garantie om. Klapper op de vuurpijl is dat ik geen zin heb in een laptop die nog meer verrot terug komt als dat hij erheen ging.

Ben die diepe krassen nog niet vergeten toen ze mijn bootsector gemaakt hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:43

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Krassen toen ze je bootsector hadden gemaakt? Tell us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
DaMarcus schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 03:10:
Krassen toen ze je bootsector hadden gemaakt? Tell us.
Laat mij raden krassen op de behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Inderdaad krassen op de behuizing. Of Vobis dat gedaan heeft of bij Asus zelf is niet helemaal duidelijk, maar ik denk bij Asus, aangezien de laptops in een sleeve worden vervoerd naar de Asus fabriek.

Zoiezo is de service van Asus niet goed. Als ik een nieuwe accu wil bestellen zegt de technical servicedesk ga maar naar Replacedirect.com :X

Hoezo ? Ik wil geen fake-ass accu maar een officieele Asus. Kan dat niet ? Nee meneer, het is beter om een Yanec 8 cell accu daar te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
W00fer schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 01:15:
Inderdaad krassen op de behuizing. Of Vobis dat gedaan heeft of bij Asus zelf is niet helemaal duidelijk, maar ik denk bij Asus, aangezien de laptops in een sleeve worden vervoerd naar de Asus fabriek.

Zoiezo is de service van Asus niet goed. Als ik een nieuwe accu wil bestellen zegt de technical servicedesk ga maar naar Replacedirect.com :X

Hoezo ? Ik wil geen fake-ass accu maar een officieele Asus. Kan dat niet ? Nee meneer, het is beter om een Yanec 8 cell accu daar te kopen.
de kwaliteit aan de telefoon wisselt nogal inderdaad. De een heeft er de balle verstand van, terwijl een andere je weer erg goed kan helpen. Zo had ik dus iemand die maar vast bleef houden dat ik maar 300 euro voor mijn A6t zou krijgen, in dit topic heb ik al mensen gezien die meer dan 600 terug kregen.(ongeveer hetzelfde aankoopbedrag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 17:50
Mijn A6T heeft een defecte videochip, net 1 maand buiten garantie, dus is RIP.

Ik verkoop hem in onderdelen, dus mocht iemand hier nog een defect scherm hebben, een accu zoeken of iets anders misschien kan ik je hieraan helpen. Heb ook nog een 250gig ATA hdd van WD over.

Voor accu, geheugen en HDD's verwijs ik door naar de Vraag & Aanbod van tweakers. De rest kan via mail/PB.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Tomas_
B-Buster schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:22:

Ik verkoop hem in onderdelen, dus mocht iemand hier nog een defect scherm hebben, een accu zoeken of iets anders misschien kan ik je hieraan helpen. Heb ook nog een 250gig ATA hdd van WD over.

Voor accu, geheugen en HDD's verwijs ik door naar de Vraag & Aanbod van tweakers. De rest kan via mail/PB.
edit: je hebt een email.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomas_ op 12-02-2009 15:30 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:17

MeNTaL_TO

The future is not set

B-Buster schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:22:

Geen eerdere reparatie gehad? Ik had sowieso een klacht aanlaten maken bij Asus, ze weten gewoon dat er veel stuk gaan (ik zit ook te wachten tot de mijne voor de 4de keer stuk gaat) en hoop dat er gewoon een probleem erkend gaat worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• B-Buster
Ik heb geen eerdere reparatie gehad. Heb ze erover gebeld, maar men kon niets voor mij doen buiten de garantie. Dat het een veel voorkomend probleem was daar wilden ze niet van weten. Ik kon hem opsturen en tegen betaling van onderzoekskosten zouden ze dan kijken wat het defect was.

Aangezien ik zelf genoeg ervaring heb met laptop's die ik op mijn werk langs zie komen met hetzelfde probleem, is het voor mij duidelijk genoeg dat het mobo vervangen dient te worden. Had ik geen zin in. Leg dan liever nog wat bij voor een snellere laptop met 2 jr garantie.

Van de laptop is inmiddels verkocht:
- geheugen
- scherm
- 250gb hdd onder voorbehoud

Nog beschikbaar:
- accu
- processor
- toetsenbord
- dvd brander
- 100gb hdd

• W00fer
  • Niet online
Dvd brander, hd en accu heb ik interesse in. Vooral de brander, want de mijne is gewoon overleden.

[ Voor 38% gewijzigd door W00fer op 12-02-2009 21:53 ]

• B-Buster
Stuur me even een mailtje (zie profiel), dan komen we daar wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:22
Verkoop ook vooral je WLAN kaart! Ik weet zeker dat je die kwijt raakt aangezien het een BCM43xx is. Het grote voordeel: Die zit ook in de Macbooks en er zijn nogal wat mensen die een Intel laptop hebben voor Mac OS X, maar geen WLAN omdat Intel chips niet ondersteund worden. Die zitten te springen om die dingen volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dank voor de tip :)

Bij deze dus ook de WLAN kaart beschikbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Hey B-Buster, wat vraag je voor het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hmmz, bedenk me wel dat oude laptops zoals de A6T mini PCI hebben en de nieuwe mini PCIe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
markiew schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:41:
Hey B-Buster, wat vraag je voor het toetsenbord?
Het wordt niet echt op prijs gesteld geloof ik om hier openlijk te handelen, dus mocht je interesse hebben, doe me een redelijk bod via email of DM en we komen er altijd wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
* knijpt een oogje dicht.

Achja, het is niet echt toegestaan, maar dit topic bloedt toch wel wat dood tegenwoordig. Moet kunnen in deze hechte Asus A6 community ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dat is ook de reden dat ik de spullen alleen op Tweakers verkoop. Liever hier nog wat mensen helpen aan wat onderdelen dan alles op MP zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Ja precies haha we moeten toch wat te praten houden over de A6T :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
markiew schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 21:00:
Ja precies haha we moeten toch wat te praten houden over de A6T :P
ha precies, in dit dit topic vind ik het ook wel kunnen.

Zijn er eigenlijk nog mensen met een werkende a6t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
De mijne werkt nog prima (t/m deze post). De behuizing is wel echt bagger, de plastic ribbels die voor de uitgang van de videokaart zitten beginnen nu bijvoorbeeld af te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Wel raar dat die A6T's het allemaal begeven dan. Mijn A6Va begint ook wat ouder te worden, maar na 3,5 jaar mag dat ook wel. Heb het idee dat er ergens binnenin een contactje loszit, want als ik hem verplaats als hij aanstaat willen er wel eens rare dingen gebeuren.
Ach ja, ik rij ook italiaans dus ik ben wel gewend aan producten met een gebruiksaanwijzing :P

* Eddos zoekt nog steeds een reserve adapter trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Maar om nou te zeggen dat een notebook na 2,5 jaar is afgeschreven als deze netjes is behandeld? Lijkt mij van niet.

Met dat probleem heb ik te kampen, betreft een Asus A6Tc van een familielid. Deze is vorig jaar met een andere notebook weggeweest wegens het GPU-problemen. Vorige maand is deze uitgerookt en stonk het naar fenolen. Kortom: doorgebranden condensatoren.

Dus belde ik Asus maar eens op ook al is deze notebook buiten garantie. Maar als je 4 notebooks in korte tijd koopt (3 A6Tc's en een A6Ja) heb je een klein beetje recht van spreken vind ik. Daarbij te vermelden dat er 2 keer 400,- hebben afgetikt voor 2 A6Tc's met een rotte GPU.

Toen ik de situatie aan de telefoon uitlegde gaf de man aan dat hij me niet kon helpen. Wat hij vergat te melden is dat hij me telefonisch niet verder kon helpen :+ Enfin, leidde tot een heftige woordwisseling maar hij corrigeerde zijn fout. De man raadde me aan een brief te schrijven gericht aan afdeling CCC van Asus Holland B.V.

Ik hoef echt niet het complete aankoopbedrag terug, wel zoek ik graag naar een oplossing met hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
En over die HP's lag ik toch even in een deuk. Een aantal mede-studenten hebben een HP en daar zitten ook een paar goed verrotte modellen tussen. 1 van de laptops is zelfs al langer in Duitsland(reparatiecentrum) geweest dan in Nederland.
Ik praat dan ook over de zakelijke versies. Over het algmeen prima kwaliteit. Ze zijn ook iets duurder.
Ik werk daar al meer dan 12 jaar mee en natuurlijk gaat er wel iets kapot, maar het is echt niet te vergelijken met Asus wat betreft kwaliteit. HP's worden over het algemeen on the job gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Eddos zoekt nog steeds een reserve adapter trouwens..
Voor 25 EUR heb je er eentje bij Computerland op Paradigit (same company). Sommige mensen klagen over de warmte van deze adapters, ik heb dit niet geconstateerd terwijl ik al ruim een half jaar deze adapter gebruik. Het merk is FSP en mocht je ooit een andere laptop kopen dan heb je een grote kans dat je deze universele adapter daar dan weer voor kan gebruiken. Er zitten namelijk verschillende connectoren bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
technonose schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:24:
[...]

Ik praat dan ook over de zakelijke versies. Over het algmeen prima kwaliteit. Ze zijn ook iets duurder.
Ik werk daar al meer dan 12 jaar mee en natuurlijk gaat er wel iets kapot, maar het is echt niet te vergelijken met Asus wat betreft kwaliteit. HP's worden over het algemeen on the job gerepareerd.
oke, ik heb alleen ervaringen met consumenten notebooks ;)

• Tomas_
hellboy123 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:04:
[...]
oke, ik heb alleen ervaringen met consumenten notebooks ;)
Die heb ik laatst eens goed bekeken bij de mm. De kwaliteit alleen al van de behuizing is een enorm verschil. Logisch dat ze dat doen, wel jammer.

Dit is wel een van de redenen dat ik de volgende keer een zakelijke editie ga kopen.

Neemt overigens niet weg, dat ook in deze series soms maandag morgen edities vooorkomen

• Eddos
markiew schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:45:
[...]

Voor 25 EUR heb je er eentje bij Computerland op Paradigit (same company). Sommige mensen klagen over de warmte van deze adapters, ik heb dit niet geconstateerd terwijl ik al ruim een half jaar deze adapter gebruik. Het merk is FSP en mocht je ooit een andere laptop kopen dan heb je een grote kans dat je deze universele adapter daar dan weer voor kan gebruiken. Er zitten namelijk verschillende connectoren bij.
Bedankt voor de tip, maar ik koop dan liever een over van een mede-tweaker. Op die manier ' verdienen' zij ook nog wat aan hun defecte laptop. Hoewel daar nog niet veel animo voor is..

• Tomas_
Inmiddels heb ik het Scherm van een A6T op mijn A6je gezet. Dat ging vrij makkelijk. Tenminste het betrof de gehele deksel. Ik heb nu een lichtgrijze deksel ipv de donkergrijze van de a6je. Net of ik een nieuwe heb :)

B-buster bedankt!

Als er iemand nog een webcam en mic nodig heeft van deze serie of alleen het deksel zonder scherm, dan hoor ik het wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Tomas_ op 19-02-2009 19:15 ]

• B-Buster
Is graag gedaan. Leuk dat hij voortleeft :)

• Jaffe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 17:55
Ik heb sinds 3 jaar een A6Va. Nu kreeg ik van de week problemen met mn netwerkdevices die plotseling niet meer herkend worden door windows. Krijg wel af en toe dat er een onbekend PCI device gevonden is wat vervolgens niet te installeren is. Na heel veel keren opnieuw opstarten doet soms ineens het netwerk het weer. Ook loopt windows vast zomaar uit het niets doet ie dan niks meer.

Vandaag een verse installatie uitgevoerd op een nieuwe harde schijf maar dit maakt geen enkel verschil. Veel moeite gehad met installeren maar netwerkdingen werken nog steeds niet.

Is er een kans dat mijn moederbord kapot aan het gaan is.

Maak me zorgen want ik vind het zonde om een bijna goed werkende notebook af te danken.

Kan iemand mij vertellen welke schroeven er uit moeten om op het moederbord te komen ik zie er wel 12 zitten ofzo. Sommige staat een A bij andere een K k is van keyboard toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Jaffe op 19-02-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Ik heb dit ook eens gehad nadat er een aardige piek stroom door mijn laptop was gejast (vraag me nog hoe en waarom). Het apparaat was compleet verdwenen in Windows maar na een paar keer opstarten was ie er weer. Dit gebeurde ongeveer 3 maanden terug, tot op heden werkt het weer prima.

Een vriend van me heeft hetzelfde probleem met een Asus laptop van dezelfde generatie maar ander type. Zowel zijn nic als zijn wireless nic werkt voor geen meter meer, eigenlijk dezelfde verschijnselen zoals jij die beschrijft. We zijn er nog niet uit of het moederbord stuk is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaffe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 17:55
Heeft hij een oplossing kunnen vinden hiervoor? Als ik in de search kijk zie ik dat het 1 keer eerder in een topic gestaan heeft, zonder oplossing overigens.

[XP] Netwerkkaarten vallen uit

[Probleem] Asus A6Va: beide netwerkkaarten werken niet

Deze twee topics kan ik vinden zonder enige oplossing hierin.

[ Voor 38% gewijzigd door Jaffe op 20-02-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ik heb het ook weleens met mijn bluetooth en wlan.Zal wel een euvel zijn van de A6Va dan, het stoort me ook niet erg.Na een herstart is het bij mij vaak wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Voor zover ik weet niet, maar ik zal het eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb zelfs met mijn F3Sc wel eens dat WLAN niet werkt. Eerst zie je gewoon dat WLAN aanstaat met Wirelessconsole. Als ik dan even WLAN uitgooi en later WLAN en BT weer aangooi zie je wederom WLAN aan en na een paar seconden gaat ie over op alleen Bluetooth.

Na een reboot heeft mijn F3Sc ook weer WLAN. Lijkt me dus eerder een algemene Asus bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Mijn laptop heeft vorig jaar al een nieuwe brander gekregen, maar sinds enkele weken is hij wéér stuk. Begrijp er helemaal niets van, ik brand soms maanden lang helemaal niks, ik gebruik die brander gewoon nauwelijks, wat kan daar nou steeds stuk aan gaan?

Uiteraard een maand of 5 buiten de garantie nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Ik had voorheen trouwens ook wat geklooi met het wireless herinner ik me nu. Telkens als ik mijn laptop opnieuw startte (of hibernate) dan was het wireless disabled. Dit heb ik opgelost met een lange spoortocht naar de juiste driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 07:40
Mijn a6t heeft het ondertussen na ik denk zo'n 2,5 jaar ook begeven. De laptop is in totaal 3x gerepareerd. Waarbij 3x het niet meer mogelijk was de notebook op te laden en 1x ik last van zwarte schermen had.
Laatste tijd (nadat mijn garantie verlopen is) heb ik nog vaak last van zwarte schermen gehad. Vervolgens vaak problemen met de mousepad gehad. En nu wil de laptop zelfs op een extern beeldscherm niks meer weergeven.
Heb wel veel brieven gestuurd met Asus om de laptop toch gerepareerd te krijgen buiten de garantie.. maar die geven niet toe. Iemand wel goede ervaringen gehad?
Ik zit nu erg te twijfelen over mijn volgende laptop. Of dat een Asus gaat worden, want mijn vertrouwen daalt erg. Ik weet dat de hardware verouderd, maar het zou toch fijn zijn als een laptop toch wel zo'n 4 jaar moet overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zie eens de laatste posts van Asus Zwarte Scherm Probleem aka "Zwarte Ziekte"

Er is een brief naar de rechtsbijstand gegaan en er loopt een topic over op Kassa! We zijn benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:46
Bij mij slaan de problemen zo na 2,5 jaar ook toe..
Begon een maandje of 3 geleden toen mijn laptop niet meer wou afsluiten, deze bleef gewoon rebooten, op welke manier ik ook probeerde de laptop af te sluiten. Na een frisse instal bleef het probleem zich voordoen.
Vanaf het weekend blijft het scherm zwart,(heel zwakjes kan je nog iets zien op het scherm. Als ik op Fn+F7 druk heb ik weer even goed beeld en dat blijft zo'n 5 a 10 seconden. Ook als ik de laptop dicht en weer open klap blijft het beeld het zo'n 5 a 10 seconden doen.. Op een extern monitor doet deze het nog prima.

mooie bende dacht ik zo :)

Vraag me af of het de 'zwarte ziekte' is.
Nu kan ik mij indenken dat er misschien een kink in de beeldscherm kabel zit, waarbij de computer denkt dat de laptop gesloten is, waardoor het beeldscherm wordt uitgeschakeld?..

Ik ga vanavond het scherm los halen, nog mensen ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat zou dan een nieuwe variant van "de zwarte ziekte" zijn... Het kan best de kabel zijn, of je backlight... Dat weet ik zo niet, maar ik houd alles voor mogelijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas1988
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-04 12:20
heeft iemand nog een PalmRes ?
zie ook: PalmRes/Plastic cover voor een Asus AJ6-e Z92
ik ben een beetje onthand ermee want hij is nogal beschadigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Gaat Pricewatch entries koppelen *O*

Volgens mij heb ik alles al overigens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 16:11

Prx

Mijn Z92V heeft zijn beste tijd nu ook wel gehad. Hij is ondertussen 3,5 jaar oud en het beestje mag ook wel te ruste gelegd worden. Al die plastic dingetjes voor de uitgang van de videokaart zijn al afgebroken en ook meerdere scheuren bij de scharnieren. De batterij is 1 jaar geleden al overleden, dus sindsdien werk ik altijd met de netstroom. In totaal is hij ook maar 4 keer teruggeweest. :P Witte schermen in overvloed gehad hier. Het toetsenbord heb ik al enkele toetsen omgewisseld die ik veel gebruik en waarvan één van de bevestigingpuntjes is afgebroken.

Problemen met het branden van DVD's heeft die van mij altijd al gehad, vandaar dat ik maar ben overgestapt op een externe DVD brander.

[ Voor 10% gewijzigd door Prx op 17-03-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo mensen,

Ik heb een asus A6ja
Als ik een spel wil spelen word mijn laptop zo ontzettend warm dat die gewoon uitvalt (eerst blijft het beeld hangen terwijl het geluid nog doorgaat en dan valt die uit)
Wat kan ik hieraan doen? ligt het puur aan de videokaart?

Ik heb hem al eens met een speciale stofzuiger gezuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het schijnt dat de koelpasta niet echt goed is. Ik zou hem eens openschroeven en ieder geval nog eens al het stof verwijderen. Maar de koeler er af halen en CPU en videokaart van nieuw koelpasta voorzien is denk ik de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Een nieuwe videokaart plaatsen is dat mogelijk?
Wil een betere plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nope. Die zit vastgesoldeerd op je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Ow is dat zo, ook een ATi X1600 zit die ook vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ja dat is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:27

Zeeuw

5.6

Ik heb een Asus A6Va, ongeveer 3,5 jaar oud.
De laatste tijd krijg ik dus last van witte schermen, ik gebruik hem niet heel vaak dus dit probleem speelt nu pas op.
Als ik mijn gebruikersuren op zou tellen, zou hij misschien 1 jaar in gebruik zijn.
Aangezien dit een bekend probleem is (kwaaltje), zou ik hier nog garantie op hebben?
Of word het repareren en zelf voor de kosten opdraaien?

Weet iemand overigens ook waar ik direct naartoe kan mailen voor eventuele garantie?

Overigens heb ik wel een idee wanneer ik een wit scherm kan verwachten.
Als ik mijn venster maximaliseer op partyflock.nl (zwarte site) dan krijg ik meteen een wit scherm!
Als ik mijn venster op de helft van mijn scherm zet, ook op partyflock, gebeurd er niets!
Dit probleem doet zich ook voor bij films kijken! Film op volledig scherm resulteerd in wit scherm!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Videodrivers al geupdate ? Verse Windows installatie ? Kijken of er nog genoeg koelpasta op de chips zit ? Het stof uit je laptop zuigen met de stofzuiger ? Oververhittingsprobleem ? Te weinig werkgeheugen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Zeeuw schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:19:
Ik heb een Asus A6Va, ongeveer 3,5 jaar oud.
De laatste tijd krijg ik dus last van witte schermen, ik gebruik hem niet heel vaak dus dit probleem speelt nu pas op.
Als ik mijn gebruikersuren op zou tellen, zou hij misschien 1 jaar in gebruik zijn.
Aangezien dit een bekend probleem is (kwaaltje), zou ik hier nog garantie op hebben?
Of word het repareren en zelf voor de kosten opdraaien?

Weet iemand overigens ook waar ik direct naartoe kan mailen voor eventuele garantie?

Overigens heb ik wel een idee wanneer ik een wit scherm kan verwachten.
Als ik mijn venster maximaliseer op partyflock.nl (zwarte site) dan krijg ik meteen een wit scherm!
Als ik mijn venster op de helft van mijn scherm zet, ook op partyflock, gebeurd er niets!
Dit probleem doet zich ook voor bij films kijken! Film op volledig scherm resulteerd in wit scherm!
Garantie kan je denk ik wel vergeten gezien hij 3,5 jaar oud is. Al was het misschien een productiefout, na zo'n termijn zullen ze wel kunnen aanvoeren dat je defecten kunt gaan krijgen ivm normale slijtage...

Ik zou inderdaad wat w00fer al aangeeft eens kijken of je er veel stof uit kan halen. Schroef desnoods onderop wat klepjes los zodat je er beter bij kunt. Haal hem wel van de stroom en de accu eruit ivm statische elektriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
B-Buster schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:32:
[...]

Garantie kan je denk ik wel vergeten gezien hij 3,5 jaar oud is. Al was het misschien een productiefout, na zo'n termijn zullen ze wel kunnen aanvoeren dat je defecten kunt gaan krijgen ivm normale slijtage...

Ik zou inderdaad wat w00fer al aangeeft eens kijken of je er veel stof uit kan halen. Schroef desnoods onderop wat klepjes los zodat je er beter bij kunt. Haal hem wel van de stroom en de accu eruit ivm statische elektriciteit.
En ontlaad jezelf natuurlijk ook door op zijn minst even de verwarming oid aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:27

Zeeuw

5.6

W00fer schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:41:
Videodrivers al geupdate ? Verse Windows installatie ? Kijken of er nog genoeg koelpasta op de chips zit ? Het stof uit je laptop zuigen met de stofzuiger ? Oververhittingsprobleem ? Te weinig werkgeheugen ?
Videodrivers of verse Windows lijkt me niet te werken, aangezien de witte schermen ook wel eens tijdens opstarten (Asus logo) optreden.
Ik heb de klepjes van het geheugen, harde schijf, proc en netwerkkaart open gehaald, maar daar geen stof te vinden.
Overhittingsproblemen dacht ik ook aan, maar dat kan het ook niet zijn. Heb hem op pootjes gezet, bij het raam gezet en zelfs na het standby gaat hij nog op wit! Ook na het verwijderen van de batterij, en direct op het stroomnet werkt niet. En ook alleen op de batterij geeft geen verbetering.
Overigens helpt het op standby zetten wel, klep dicht, laptop op standby en dan weer openen. Maar als partyflock dan nog volledig open staat gaat hij meteen weer op wit na inloggen!

Werkgeheugen is gewoon standaard, ik zou dan alleen nog de koelpasta kunnen controleren...

Maar goed, als er geen garantie op zit zou ik dan eventueel heel de onderkant/toetsenbord kunnen verwijderen en dan eventueel alles een keer aandrukken/nakijken...of zou ik dan eventuele (kwaaltjes)garantie toch nog mislopen?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Vooral kijken waar hij heet wordt.

Of er moet een condensator doorgefikt zijn.

Trouwens: Asus was bij Kassa (bij de Vara). Problemen omtrent de EEE901 PC. Wat een slechte service van Asus zeg. Ja stuur het apparaat maar op, en dan sturen wij een ongerepareerde terug !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Hoi

Ik heb dat laats ook al eens gezegd,

Ik heb het probleem dat als ik een spelletje speel dat hij blijft hangen.
Het geluid gaat nog ff door en dan pats valt hij uit.

Het is bij alle spellen, ook spellen die eerst wel super draaide (oud spel).

Het enigste wat ik veranderd heb aan de laptop is wat ram geheugen bijgestoken.
Ik heb alles al stof vrij gemaakt en windows en zo opnieuw geinstalleerd.

Wie heeft nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Het beste zou zijn om het apparaat eens open te halen, en te zoeken naar oxidatie of sporen van doorgebrande condensatoren.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een moederbord slijt, het is ineens kapot, of gewoon werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Ik heb alles los gehad en overal van die klikjes.
Maar ik krijg niet de hele bodem plaats eruit

Is hier miss een handleiding voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Mijn scherm blijft nu ook zwart in de helft van de gevallen, maar in het bios heb ik ook allemaal verstoringen, windows wil niet eens meer booten (tenzij ik in safemode opstart, maar daar is mijn scherm ook voorzien van rotzooi).
Weer defect dus (4de keer inmiddels), net buiten de reparatie garantie, wel asus gemailed maar verwacht er niet veel van eigenlijk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Gisteren Windows 7 geinstalleerd m.b.v. de Vista drivers van de Asus site. Voor zover we nu weten werkt alles.
Destijds Vista Ultimate geprobeerd, maar toch weer teruggekeerd naar XP.
Windows 7 lijkt een stuk beter te werken dan Vista. Helaas slurpt het nog wel meer energie dan XP (30%!!!).
Met mijn chinese accu kan ik met XP dik 3 uur vooruit, met 7 zo'n 2 uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Videokaart zuipt meer. Wel grappig dat iedereen zegt dat 7 beter werkt dan vista terwijl iedere benchmark bewijst dat het niet sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het voelt volgens mij sneller aan en dat is ook het probleem dat ik met Vista heb. Het OS is op zich niet zo slecht en de performance verder ook niet. Maar het reageert (en volgens mij komt dat door Aero) zo traag als stront. Onnodig wachten op schermpjes doet Vista zo verneukt aanvoelen. Ook als mn PC start, ik zie de desktop en dan wil ik gewoon los. Geef me dan liever nog een minuut een laadscherm ofzo. Nu zie ik de desktop en wil ik direct Chrome kunnen starten. Chrome start dan wel direct, maar loopt ook gelijk vast om pas na een seconde of 30 bij kennis te komen voor je aan het internetten kunt.

En ja, de videokaart slurpt ook in Vista al meer. Heel leuk die Aero, maar maak wel een optie om die helemaal uit te laten schakelen als je overgaat op de accu want het blijft 3D waardoor je niet over kunt op de 2D mode :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Yep vooral het klikken in al de schermpjes van Vista vond ik een ramp. Laptop leek al klaar maar reageerde van geen meter. Voordat ik 'smorgens ff het laatste nieuws kon lezen was mijn ontbijt al op. ;)

7 start sneller, maar is dan ook bijna nog maagdelijk zonder allerlei applicaties die ook nog willen opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:19:
Videokaart zuipt meer. Wel grappig dat iedereen zegt dat 7 beter werkt dan vista terwijl iedere benchmark bewijst dat het niet sneller is.
Zoals ook door Genetx aangegeven, het gaat om de zogenaamde 'menu latency' die bij Vista zeer slecht was. Dit wordt in de meeste benchmarks niet getoond. De benchmarks om menu latency te meten bestaan echter wel. XP doet het daarin beter dan Vista. OS X nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spimk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
heeft iemand een defecte laptop? en die wil opsturen?
ik heb delen van de behuizing nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dat deel heb ik inmiddels verkocht, dus kan ik je helaas niet meer aan helpen.

Ik kreeg de afgelopen tijd meer aanvragen van mensen voor onderdelen die ik al verkocht had, dus ik zal even een lijstje maken met wat ik nog over heb van mijn A6T:

- Accu
- CPU (AMD TL52) + Koeler
- DVD brander
- WLAN module
- Toetsenbord
- Speakertjes
- Zwarte bodemplaat met alle afdekkapjes voor HDD, Geheugen, enz

En dan uiteraard nog een mooi defect moederbord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Mijn A6k is ook 2mnd na mijn garantie overleden. Ook deze ging na 3 sec weer uit. Opgestuurd naar Asus en die constateerd dat het mobo is overleden.

Liefst ben ik hem in 1x kwijt voor 65 excl verzenden, maar als dat niet gaat lukken in onderdelen. Battery is niet meer optimaal en de brander durf ik niet met zekerheid te zeggen dat deze nog brandt, al tijden niet meer gebruikt namelijk. Hij leest wel.

Dus wlan- kaartje
2x 512 DDR
60 Gb Hitatchi travelstar
Tas,lader, scherm, toetsenbord

zie advertentie V&A aangeboden: Defecte Asus laptop A6K

geinterreseerd, dan graag een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb voor de liefhebber nog een A6T accu en accu lader liggen, de rest heeft Asus gehouden (moet ook nog ergens een s0dimm hebben liggen, alleen geen idee waar, de nieuwe laptop heeft al 4 GB (en ddr2-800 wat volgens Everest op 666 loopt :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Welke notebook had je nu ook alweer MeNTaL_TO? Misschien gewoon hard instellen?

Mijn desktop ging met 4 dimms ook van 800MHz naar 667, maar die draai ik nu handmatig in dual channel 800MHz zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik wil graag een pinmod gaan uitvoeren op mijn A6G alleen krijg ik de laptop niet makkelijk open. Ik heb al schroeven verwijderd maar er lijkt iets in het midden nog vast te zitten. Iemand een idee?

Ik heb ook gezocht naar een service manual maar is me niet gelukt te vinden. Graag hulp!

Edit: Dit ziet er goed uit:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=276529

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 02-07-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Das wel handig ja, een site waar je allemaal servicemanuals kan krijgen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

GENETX schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:38:
Welke notebook had je nu ook alweer MeNTaL_TO? Misschien gewoon hard instellen?

Mijn desktop ging met 4 dimms ook van 800MHz naar 667, maar die draai ik nu handmatig in dual channel 800MHz zonder problemen.
Ik heb nu de F5sr en kan het volgens mij nergens instellen, zie iig geen memsettings in het bios, zal wel door de sis chipset komen, wel raar dat ze er dan wel dr2-800 dimms indoen, maar kan natuurlijk ook gewoon een uitleesfout van Everest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus