[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 54 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Ik baal dan eigenlijk dat zo'n apparaat zonder enkele waarschuwing vooraf hoeps de container in kan. :(
Het zijn leuke dingen laptops, maar bij een desktop kun je nog simpel wat onderdelen uitwisselen.

Dat worden dan wat nieuwe items bij Vraag & Aanbod. Laptop namelijk verder nog in een perfecte staat.
Geen krassen of breuken in de behuizing. Een accu met 80% performance. Een 160 Gb harde schijf met (waarschijnlijk) nog garantie. 3 Gb geheugen ... . Sniff maar dat alles gaat dus niet meer samenwerken omdat er ergens een zwakke schakel de geest heeft gegeven. :'(

Net mijn budget uitgegeven aan een HP Microserver ter vervanging van mijn WHS op een oude Medion PC en die doet het na 7 jaar intensief gebruik nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:22
mpx200_05 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:17:
Ik baal dan eigenlijk dat zo'n apparaat zonder enkele waarschuwing vooraf hoeps de container in kan. :(
Het zijn leuke dingen laptops, maar bij een desktop kun je nog simpel wat onderdelen uitwisselen.
Tsja elektronica, als de rook er uit is doet ie 't niet meer.... Maar wat je beschrijft is inderdaad wel de reden dat ik mensen toch met klem een desktop adviseer als er geen geldige reden is tot een laptop. Er kleven alleen maar nadelen aan als je hem niet mobiel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb nu OSX 10.5.8 draaien op mijn A6Va.
Chameleon RC4 erop
Voodo 9.8.0 kernel
CPU werkend, nog geen SpeedStep
Wifi werkend (geen WPA)
Ethernet werkend
Geluid alleen de speakers werkend (AppleAzaliaAudio), nog geen AppleHDA'
Synaptics werkt ook nog niet
Kaartlezer werkt nog niet
Batterijmeter werkt nog niet
Geen fancontrol
Brander kapot

Wat een werk is dit geweest, maar in de zomer ga ik 10.6 installeren. Heb nu ook een netbookje erbij om de A6 wat te ontlasten, maar toch stukken minder fijn dan een 15.4 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 20:39
Goeieavond,

Leuk om nog eens in dit topic te lezen en oude 'bekenden' van 6 jaren terug weer te zien ;)

De reden dat ik hier schrijf is dat mijn A6Va het nu waarschijnlijk toch echt begeven heeft 8)

Na 6 jaren had ik er al rekening mee gehouden, dus geheel onverwacht komt het niet. Het vage is wel dat hij het vanmiddag nog prima deed. Misschien dat iemand nog iets met de symptomen kan, anders moet ik hem helaas vernietigen :+

- Powernknop indrukken...'lampledje' en 'wifiledje gaan branden

- Harde schijf tikt heel even

- CPU Fan draait.

Ik heb geprobeerd met accu en stroom eraf 1 minuut de powerbutton in te houden: resultaat: de ledjes knipperen heel lang achter elkaar door.
Ik heb zonder HD opgestart, geen verschil.
Ik heb zonder accu opgestart, geen verschil.

Iemand die nog iets te binnen schiet of gaat hij het museum in als gadget van 2005 _/-\o_ ? Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Heeft iemand toevallig een biosupdate voor de asus a6t liggen? Ben op zoek naar de 0702 maar kan deze werkelijk nergens vinden op internet. Hopelijk heeft iemand deze nog op een usb/hdd staan :)

en hoe zou ik deze vervolgens kunnen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nooooo na 9 jaar is mijn A6Va Mobility Radeon X700 zeer waarschijnlijk overleden.
Ik startte hem op en zag direct wat artefacten. Die werden na een paar minuten veel erger.
Als ik hem uitzet, een half uur wacht en dan weer aanzet, zijn ze nagenoeg weg.

Hopelijk kan ik het fixen met wat nieuwe koelpasta, anders GPU eruit halen en als dat niet lukt een nieuw moederbord erin. Ik heb mijn nieuwe laptop ook in gebruik, maar gebruik deze Asus nog als backup en voor als het buiten wat slechter weer is. Dan durf ik mijn nieuwe laptop niet mee te nemen, en de A6Va wel (oudere Samsonite ook die beter bestand is tegen sneeuw en regen).

Heeft iemand van jullie al eens eerder een nieuwe Radeon erin gezet en/of artefact problemen gehad?
Bij de Sony Vaio van mijn moeder zat er, buiten reflowen/reballen wat we niet wilden, niets anders op dan de Nvidia chip voor overleden te verklaren en een geheel nieuw moederbord erin te zetten. Ik hoop dat bij de A6Va de Radeon eruit te halen is, waardoor dit niet nodig is.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste