[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 54 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:22
X700 bovenaan? :X Het is gewoon een videokaart die 4 jaar oud is. Behoorlijk antiek dus, net als de configuratie van je huidige notebook. Wellicht dat je iets vooruit gaat, maar echt niet veel. Trackmainia en CoD4 wordt al lastig. Met die games heeft mijn 8400M G al de grootste moeite namelijk. Dat is echt net speelbaar, maar ook niet veel meer. De X700 is denk ik over het algemeen wel vrij vergelijkbaar....

Edit:
nieuws: Asus roept accu's die mogelijk oververhit kunnen worden terug

Er zijn na 2006 geen A6-jes meer gemaakt volgens mij, maar wellicht toch nog accu's, of accu's die mogelijk in de A6 passen. Ik raad A6 (of vergelijkbaar) bezitters aan om toch even te kijken.

[ Voor 37% gewijzigd door GENETX op 15-10-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

GENETX schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:14:
X700 bovenaan? :X Het is gewoon een videokaart die 4 jaar oud is. Behoorlijk antiek dus, net als de configuratie van je huidige notebook. Wellicht dat je iets vooruit gaat, maar echt niet veel. Trackmainia en CoD4 wordt al lastig. Met die games heeft mijn 8400M G al de grootste moeite namelijk. Dat is echt net speelbaar, maar ook niet veel meer. De X700 is denk ik over het algemeen wel vrij vergelijkbaar....

Edit:
nieuws: Asus roept accu's die mogelijk oververhit kunnen worden terug

Er zijn na 2006 geen A6-jes meer gemaakt volgens mij, maar wellicht toch nog accu's, of accu's die mogelijk in de A6 passen. Ik raad A6 (of vergelijkbaar) bezitters aan om toch even te kijken.
Nou ik bedoel niet bovenaan, maar op de 99e plaatst met scores:
3dmark 2001: 15676
3dmark 2003: 5398
3dmark 2005: 2381
3dmark 2006: 735

Toch ver boven de GMA kaarten. De GeForce 8400M G staat op plaats 133 met:

3dmark 2001: 7600
3dmark 2003: 2849
3dmark 2005: 1684
3dmark 2006: 912

Vandaar dat ik dacht dat de x700 het nog vrij goed deed. Ik heb vroeger zelf een x800xt gehad (welke natuurlijk wel een stuk sneller is) maar daar was ik erg goed over te spreken.

Ik zit steeds te twijfelen, ik heb ook nog eens net een nieuwe accu voor mijn oude laptop gekocht van 70euro. En als ik nou een tijdje ga sparen kan ik ook wel een nieuwe Toshiba l500-128 van +- 600euro kopen maaja ik ben een arme student dus dat gaat ook weer zo lang duren. vandaar dat ik een redelijke 2e hands zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De X700 is echter wel oud.Je ziet ook dat de 8400M G sneller is in 3Dm06. Maargoed, het is iig wel beter als dat wat je nu hebt en je kunt er idd nog een beetje mee gamen op low. Het is niet veel, maar wel prima voor even idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaffe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 17:55
Ik had problemen met mijn 3 jaar oude A6Va.

Helaas blijkt het moederbord defect. Dit is niet te repareren en het mobo is niet meer te krijgen.

Iemand belangstelling in onderdelen?

Of nog een oplossing voor een nieuw mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Misschien een 2e hands A6Va met kapotte onderdelen, behalve het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38

TF

bla bla

weet iemand hier toevallig wat een upgrade naar windows 7 kost? Heb net een nieuwe ASUS gekocht en ik kan upgradfen maar er staat nergens wat het kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En dat moet in het topic over Asus A6 notebooks? Het hoort hier dus niet.

Maargoed, heb je een nieuwe notebook met Windows Vista, dan moet je hier zijn: http://event.asus.com/2009/windows7/nl/
Anders heb je gewoon een upgrade licentie nodig van Windoes 7 wat bij mijn weten meer dan 100 euro is, prijzen daarvan zijn wel in onze pricewatch te vinden.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Mijn A6 begint erg langzaam te worden en de hdd lampje flikkert constant. Je ziet ook dat de cpu constant belast is terwijl er niks boeiends open staat. Ook niet qua spyware/virussen e.d.. Betekent dit dat mijn hdd kaduuk aan het gaan is, of kan dat probleem ook nog ergens anders liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:43

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Valt er ook niks in taakbeheer waar te nemen?

Een herinstallatie zou ik als eerste optie aanraden voordat je de HDD vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Inmiddels na een paar maanden de Windows 7 RC gebruikt te hebben een orgineel exemplaar geinstalleerd. (lang leve slim.nl!!) maar met de orginele driver die 7 installeerd doet mijn audio uit niets meer. Met de Realtek 2.37 drivers het weer wel, maar die lijken het geluid wel scherper weer te geven...

De grootste uitdaging is momenteel om de line in aan de praat te krijgen, zodat ik een geluidsbestand kan importeren vanaf een minidisc speler.

Iemand een oplossing voor een A6M?

Het vreemde is namelijk dat een losse microfoon in MSN wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
De driver die Windows 7 automatisch hanteerde leverde wat problemen op. Vervolgens heb ik drivers van de Railtek site gedownload. Helaas weet ik niet precies meer welke dat waren, het infoscherm in de applicatie rondom de driver geeft iig al dat het om audiostuurprogramma 6.0.1.5.9.53 gaat.

Wat je ook kan doen is naar de startpost gaan en daar op het linkje voor de vista driver klikken. Zo weet je welke driver je nodig hebt en hoef je enkel nog de Windows 7 variant te selecteren. Overigens zal de Vista variant ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
De vista driver deed het in de RC kandidaat goed, echter in de retail versie installeerd 7 een generieke driver. De vista driver én oudere Realtek drivers (van austreiber.de) kunnen vervolgens niet geïnstalleerd worden. De 2.37 variant wel, maar daarbij lijkt mijn line in niet te werken. Tenminste niet in de soundrecorder of andere opname applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Ik bedoelde een driver rechtstreeks van de Realtek site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dark0z schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:26:
Mijn A6 begint erg langzaam te worden en de hdd lampje flikkert constant. Je ziet ook dat de cpu constant belast is terwijl er niks boeiends open staat. Ook niet qua spyware/virussen e.d.. Betekent dit dat mijn hdd kaduuk aan het gaan is, of kan dat probleem ook nog ergens anders liggen?
Same here, behalve dan die CPU load. De mijne staat 78/80 gig vol, dus geen wonder dat hij af en toe hapert als de ziekten. Ik plan steeds een re-install, maar bijna 80 gig backuppen (moet ook heel veel worden weggesmeten, dus zomaar alles op een 1TB hd pleuren is niet echt een relaxte optie) kost veeeel tijd. Bovendien alle meuk weer opnieuw installeren etc etc. Laatst ook een A6L voor een maat opnieuw geïnstalleerd, met de F9 recovery partition toch wel ff mee bezig geweest, SP3 van Windows erop, alle prog's, office you name it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Jaffe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:46:

Helaas blijkt het moederbord defect. Dit is niet te repareren en het mobo is niet meer te krijgen.

Hoe is de staat van de accu en de dvd brander. Daar heb ik wel interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 22:02
Jaffe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:46:

Ik weet niet of je de videokaart er af kunt halen, maar mijn moederbord is verder nog goed.
Het is alleen de graka die wat euvels heeft, wat verder heb ik er geen problemen mee gehad.
Als je dat kunt uitzoeken kun je voor een zacht prijsje mijn mobo wel overnemen :)

@woofer: mijn accu gaat nog een dik uurtje mee, dvd brander is destijds onder garantie vervangen voor het goeie model dus die werkt prima. Mocht je nog interesse hebben :)

[ Voor 12% gewijzigd door Eddos op 05-12-2009 22:03 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HP12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-12-2021
Geen tijd voor een nieuwe ?
Heb ook een A6, 4 jaar oud.
Wat zou een goede vervanger zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Even een maandje wachten op de nieuwe processors... Maargoed, het hangt ook van je gebruikersdoel en budget af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HP12
  • Laatst online: 28-12-2021
zou mooi zijn dat je me wat tip geeft.
Ben niet zo op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
Het enige wat ik er mee doe is "branden, internetten, foto's bewerken; muziek luisteren, tekst bewerken en af een toe en spelletje.
Budget niet zo van belang; wil gewoon een kwalitatief goede laptop.
Mijn oude A6 was kwalitatief goed, maar is nu aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Eddos schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 07:59:
[...]

Ik weet niet of je de videokaart er af kunt halen, maar mijn moederbord is verder nog goed.
Het is alleen de graka die wat euvels heeft, wat verder heb ik er geen problemen mee gehad.
Als je dat kunt uitzoeken kun je voor een zacht prijsje mijn mobo wel overnemen :)

@woofer: mijn accu gaat nog een dik uurtje mee, dvd brander is destijds onder garantie vervangen voor het goeie model dus die werkt prima. Mocht je nog interesse hebben :)
Wil een andere brander en een zo goed mogelijke accu. Een uurtje mee dat vind ik te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
HP12, daar is dit topic niet voor. Lees even *LET OP* - Wat moet ik kopen door ;) en wees verder dan ook specifiek. "Een spelletje" is te algemeen, welke spellen en welk detail. En ook een budget is wel makkelijk als in een absoluut maximum. Voor jou kan 500 euro veel zijn terwijl ik het weinig vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
iemand any clue waar ik een disassembly guide zou kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Klopt ja, ik had wat duidelijker moeten zijn. Deze had ik gezien, echter wil ik t/m het moederbord de-assembleren omdat de DC power jack los begint te raken.

Iemand ervaring met het compleet uit elkaar halen van de a6t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
W00fer schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:53:
[...]

Wil een andere brander en een zo goed mogelijke accu. Een uurtje mee dat vind ik te weinig.
Kan ik me voorstellen, als je nog belang bij de brander hebt hoor ik het wel.
Dit is iig het goede model en werkte nog prima toen mijn laptop het nog deed..

Anoniem: 335683

voor alle a6 gebruikers waarvan de laptop niet meer opstart of na 15 sec of 1 min uitvalt.

er zit dan speling op je processor.

ik heb al 4 a6 laptop's die dit probleem hadden. er 1 daarvan hadden we naar asus gestuurd en die zeiden dat het moederbord stuk was.
al de 4 de laptops werken weer :)

wil je weten hoe dit op te lossen is mail me maar even

[ Voor 2% gewijzigd door DaMarcus op 04-01-2010 14:51 ]

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Vanwaar zou je het niet gewoon posten op het forum? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Had er maar iemand de oplossing voor het niet meer uit standby komen van de A6Va. Het ligt niet aan de bios en ook de ACPI zou het niet aan moeten liggen. Ik vermoed de videokaart drivers.
Volgende week een fresh boot, maar dan eerst de hele 80 gieg backuppen.

Situatie is dat ik de A6Va in standby zet met fn+f2 en wanneer ik hem daaruit wakker maak, het beeld zwart blijft. Alleen een harde reboot helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Nou, inmiddels heb ik mijn laptop volledig uit elkaar gehad en bleek een gebroken soldeersel het probleem van de DC Power Jack te zijn. Even opnieuw gesoldeerd en het werk weer naar behoren. Tijdens het assembleren heb ik alleen een foutje gemaakt m.b.t. de accu.... die wordt nu niet meer herkent. Waarschijnlijk nog opnieuw uit elkaar halen en het stekkertje dat ik vergeten was toch even aansluiten :+

Wel grappig dat netvoeding niet meer werkte maar accu wel, en nu de situatie andersom is. 8)7

Mocht iemand wat screenies willen hebben van het 'taking apart' proces dan hoor ik het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
W00fer schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 02:42:
Had er maar iemand de oplossing voor het niet meer uit standby komen van de A6Va. Het ligt niet aan de bios en ook de ACPI zou het niet aan moeten liggen. Ik vermoed de videokaart drivers.
Volgende week een fresh boot, maar dan eerst de hele 80 gieg backuppen.

Situatie is dat ik de A6Va in standby zet met fn+f2 en wanneer ik hem daaruit wakker maak, het beeld zwart blijft. Alleen een harde reboot helpt.
Ik heb de oplossing, nouja de oorzaak. Met 1GB ram krijg ik mijn A6Va niet meer uit standby. Wanneer ik er 512mb vanaf haal, dan werkt hij INEENS wel.

Te weird. Het is een helemaal schone install (mocht ook wel, duurde onderhand een half uur voordat hij vroeger opstartte).

Nu nog de fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

W00fer schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:54:
[...]

Same here, behalve dan die CPU load. De mijne staat 78/80 gig vol, dus geen wonder dat hij af en toe hapert als de ziekten. Ik plan steeds een re-install, maar bijna 80 gig backuppen (moet ook heel veel worden weggesmeten, dus zomaar alles op een 1TB hd pleuren is niet echt een relaxte optie) kost veeeel tijd. Bovendien alle meuk weer opnieuw installeren etc etc. Laatst ook een A6L voor een maat opnieuw geïnstalleerd, met de F9 recovery partition toch wel ff mee bezig geweest, SP3 van Windows erop, alle prog's, office you name it...
ik was benieuwd of dit al opgelosd had met re-installen :p ik moet ibnnenkort weer naar school, dus moet echt weten wat handig is. Nieuwe HDD, of verse install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 20:14
Hee, ik kende dit topic niet.... Ik heb een A6Je (T5600 / X1450).

Heeft al 3 jaar trouw dienst gedaan, maar begint nu zoetjes te verslijten. Het scharnier van het scherm barst langzaam maar zeker uit de behuizing ;( En hij begint erg traag te worden. :/

Dat traag worden, is dat een kwestie van stof? Of zijn er meer mogelijkheden? De schijf staat niet echt bovenmatig vol of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
1of6Billion schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:01:
Hee, ik kende dit topic niet.... Ik heb een A6Je (T5600 / X1450).

Heeft al 3 jaar trouw dienst gedaan, maar begint nu zoetjes te verslijten. Het scharnier van het scherm barst langzaam maar zeker uit de behuizing ;( En hij begint erg traag te worden. :/

Dat traag worden, is dat een kwestie van stof? Of zijn er meer mogelijkheden? De schijf staat niet echt bovenmatig vol of zo...
Het simpelste wat je kunt proberen is Windows een keer herinstalleren...dat scheelt bij mij altijd een heleboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Wat een ellende zeg, dat je met 1 gig geheugen geen slaapstand meer hebt.
Sowieso balen dat ik mijn accu (uit 2008) nu ook alweer 29% wear heb. Bah.
Wordt tijd voor een andere machine, maar mogelijk wordt dat 2011. Asus heeft op het moment niet zoveel moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 20:14
W00fer schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:02:
Wat een ellende zeg, dat je met 1 gig geheugen geen slaapstand meer hebt.
Wordt tijd voor een andere machine, maar mogelijk wordt dat 2011. Asus heeft op het moment niet zoveel moois.
Ehm, als je hier een beetje rondsurft zie je veel vingers wijzen richting de N61ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Inderdaad, en mocht je minder uit willen geven is de K52 ook een hele mooie qua prijs/kwaliteit! Een gloednieuwe i3 met een ati 5470 voor 610 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Vreemd zeg mijn accu geeft na 3.5 jaar slechts een wear level van 21% aan. Ik durf het bijna niet te zeggen maar buiten het feit dat ik de Dc jack heb moeten repareren en de laptop erg warm wordt doet de laptop het voor de rest nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik heb een asus A6T laptop van +3jaar oud. Op het moment dat ik niks doe met de laptop zie ik zo nu en dan de hardeschijf-lampje branden. Heel onregelmatig hoor ik een zachte tik ervan af komen als ik met mijn oor erboven hang...

Betekent dit dat de hardeschijf tegen zijn einde aan zit, of moet ik windows opnieuw installeren? Ook is hij vrij traag geworden met het opstarten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wss zet hij gewoon de HDD in standby mode. Alleen heeft Windows vaak de hdd nodig, waardoor deze weer moet ontwaken.... Niet heel vreemd op zich. En ja, je lapotp wordt gewoon traag na een tijd, maar dat is ook niet vreemd. Gewoon eens leeghalen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

GENETX schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:20:
Wss zet hij gewoon de HDD in standby mode. Alleen heeft Windows vaak de hdd nodig, waardoor deze weer moet ontwaken.... Niet heel vreemd op zich. En ja, je lapotp wordt gewoon traag na een tijd, maar dat is ook niet vreemd. Gewoon eens leeghalen dus :)
het is trouwens ook tijdens het surfen op internet zo... maar cpu zit ook telkens op 8 tot 20% terwijl enkel msn aanstaan en firefox... wel appart... zal het allemaal opnieuw installeren en kijken wat het doet.

Zal windows 7 een beetje knap draaien op deze laptop?
Ik heb een 80gb hdd
1,6ghz Turion 64 X2
met 1Gb geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
bear87 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:45:
Inderdaad, en mocht je minder uit willen geven is de K52 ook een hele mooie qua prijs/kwaliteit! Een gloednieuwe i3 met een ati 5470 voor 610 euro.
Ik kocht in 2005 top of the line, en nu weer. In 2005 1200 euro neergeteld, nu zijn de prijzen goedkoper geworden dat weet ik. Dus liefst een i5 of i7 low voltage. Die komen aan het eind van het jaar.
Zal wel weer een Asus worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
W7 draait prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dark0z schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:43:
[...]

het is trouwens ook tijdens het surfen op internet zo... maar cpu zit ook telkens op 8 tot 20% terwijl enkel msn aanstaan en firefox... wel appart... zal het allemaal opnieuw installeren en kijken wat het doet.

Zal windows 7 een beetje knap draaien op deze laptop?
Ik heb een 80gb hdd
1,6ghz Turion 64 X2
met 1Gb geheugen
Voor het geld zou ik er nog wel even 2GB of meer in zetten. Maar dat gaat prima draaien. Eind 2006 had ik al de Vista x64 RTM op mijn A6T en dat draaide gewoon super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik heb mijn laptop helemaal leeggehaald en windows opnieuw geinstalleerd... Maar nu knippert mijn hdd lampje nog steeds om de zoveel sec, terwijl er vrijwel niks gebeur.. Ook hoor je met regelmaat, tik - tik... Zou mijn hdd gewoon tegen zijn einde zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Er kan zoveel op de achtergrond lopen.. Je hebt er geen benul van wat dat betreft. Tegenwoordig doet een computer zo veel, denk alleen al aan Windows 7 die aan het indexeren is... Nogmaals, in mijn ogen is het helemaal normaal voor hedendaagse notebooks. Zolang je niks merkt van vastlopers of corrupte bestanden is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

GENETX schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:43:
Er kan zoveel op de achtergrond lopen.. Je hebt er geen benul van wat dat betreft. Tegenwoordig doet een computer zo veel, denk alleen al aan Windows 7 die aan het indexeren is... Nogmaals, in mijn ogen is het helemaal normaal voor hedendaagse notebooks. Zolang je niks merkt van vastlopers of corrupte bestanden is er niets aan de hand.
ook net na een verse installatie (Win xp)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowg
  • Niet online
Beste,

Ik heb momenteel een z92vm ASUS laptop. Echt een prima dingetje, Windows 7 draait geweldig. Wel watproblemen gehad met het knipperende scherm, ook eens opgestuurd naar Asus; probleem niet verholpen. Toen geprobeerd bij de lokale computerboer. Die fixte het even voor een 10tje. Nooit meet problemen mee gehad.

Nu het volgende:
De case (zwarte gedeelde) om het LCD scherm is gescheurd. Ik zoek een nieuwe/gebruikte maar kan er tot nu toe geen vinden. Weet iemand een leuk adresje, of heeft iemand nog een kapotte laptop liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 23:59
Ik heb een Asus A6JC met een T2050 @ 1,6GHz, 100GB HDD en een Go7300

Ik heb er nu 2x 1GB DDR2 inzitten, maar ik wil graag upgraden naar 2x 2GB maar nu is mijn vraag of dat wel ondersteund wordt.

Hier op GoT in dit topic en de vorige heb ik niemand kunnen vinden die het geprobeerd heeft, alleen wat suggesties dat het misschien wel gaat, maar officieel wordt alleen maar 2GB ondersteund.

Dan heb ik op de het Asus support forum gevonden dat er mensen zijn die 2 + 1 GB hebben, maar zeggen dat 2 + 2 GB niet zou gaan, waarbij het niet duidelijk wordt of dat komt doordat ze 32bit gebruiken ofzo. Als 2 + 1GB ondersteund wordt dan lijkt het mijn toch vrij logisch dat 2 + 2GB ook moet werken...correct? Iemand ervaringen hiermee?

edit: moederbord is 945PM

Haha nvm, T2050 is uiteraard een 32-bit only CPU, dus 4GB installeren heeft weinig nut aangezien er dan maar 3GB geadresseerd kan worden! Wazige zondagmorgen...:9

[ Voor 11% gewijzigd door StraightOn.NL op 04-04-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Achja, we worden allemaal een dagje ouder :+ ;)

Gefeliciteerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
GENETX schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:55:
Achja, we worden allemaal een dagje ouder :+ ;)

Gefeliciteerd *O*
Haha goed gezien! Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tegenwoordig heeft GoT een leuke functie waarmee er een taartje achter je naam komt te staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 20:31
mischien een overbodige vraag maar weet iemand iet van een z9200 serrie laptops waardoor hij na elk licht tikje zelf indirect via het bureau waardoor hij uit valt

ik heb alles al geprobeerd wat ik zelf weet koeling schoonmaken fan vervangen door nieuwe koelpasta vervangen maar niks werkte mischien dat 1 van mijn medegebruikers van deze laptop weet wat het is en hoe het is op te lossen

mvg michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hoe valt hij uit, gewoon in één keer weg? In dat geval: Heb je de accu er in of niet? Of freezed je scherm gewoon? Klinkt als een los contact ergens ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Gereserveerd voor A6T disassembly guide

De eerste stap is alle klepjes verwijderen (hdd+ram+proc/fan). Vervolgens de afbeeldingen volgen.
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0240.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0241.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0236.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0243.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0242.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0245.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0246.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0247.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0248.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0249.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0255.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0252.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/IMG_0251.jpg

Na het solderen van de DC-jack werkt de laptop weer prima :)

[ Voor 104% gewijzigd door markiew op 07-04-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
@ Hierboven: Supermooie fix, en mooie uitleg met plaatjes! Ik heb geen vaste hand, dat priel-soldeer-werk is niks voor mij helaas...ik probeer het wel eens op oude moederborden uit, maar tot dusver zonder suc6 :9 Ik hoop dus dat mijn A6 het gewoon blijft doen :9

Ander vraagje:

Ik draai nu Win7 32-bit op mijn A6JC (T2050, 2GB DDR2-667, 100GB, Go 7300), maar ik het helaas een vervelend probleem. Elke keer als ik het deksel (lid) sluit, gaat het scherm (natuurlijk) uit, maar daarna gaat het niet meer aan!

Nu zijn er wat work-arounds te vinden voor hetzelfde probleem wat ook op Win Vista (voor SP1) voorkwam, maar die werken niet voor Win7, ACPI drivers hebben namelijk die functionaliteit niet meer in Win7 en zijn nu geïntegreerd met de ATK drivers (aldus Asus support). Probleem is echter dat er geen ATK driver voor Win7 32-bit is voor de A6JC, de ATK driver voor Vista werkt overigens wel prima voor de sneltoetsen en alle andere functionaliteit maar het ACPI Lid probleem fixt deze niet, aangezien in de ATK hier geen drivers voor zitten zover ik kan ontdekken.

Weet iemand toch een fix hoe ik het scherm weer aan krijg nadat ik hem gesloten heb? (Uit slaapstand halen werkt overigens wel, maar ik wil niet elke keer in slaapstand gaan als ik het deksel sluit)

[ Voor 3% gewijzigd door StraightOn.NL op 07-04-2010 19:26 . Reden: @hierboven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het was altijd wel een probleem met de A6T in Vista. het lag volgens mij ook aan de Nvidia drivers... De één had het wel, de ander niet... Je kan ook checken of er een nieuwere driver is met Windows Update. Mijn F3Sc haalde die driver namelijk daarvandaan. Een andere optie is de ATK driver van een nieuwer model proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
GENETX schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:00:
Het was altijd wel een probleem met de A6T in Vista. het lag volgens mij ook aan de Nvidia drivers... De één had het wel, de ander niet... Je kan ook checken of er een nieuwere driver is met Windows Update. Mijn F3Sc haalde die driver namelijk daarvandaan. Een andere optie is de ATK driver van een nieuwer model proberen.
Nieuwere Nvidia drivers had ik binnen gehaald via WinUpdate, en de laatste via Nvidia.com en zelfs de laatste van Laptopvideo2go echter zonder succes. ATK driver van een nieuwer model heb ik idd nog niet geprobeerd, goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
ja hij valt direct weg bij de minste of geringste trilling in het opvervalk waar hij op staat
soms blijft 15 seconde aan en valt dan uit zichzelf uit soms wil hij niet opstarten en de accu is er bij mij standaaard uit als ik thuis ben blijft hij beter en gaat hij langer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Probeer de accu er dan eens in te steken. Ik denk namelijk dat bij jou de powerconnector los zit, net als op de afbeeldingen hierboven. Als je dan even trilt dan kan hij net het contact verbreken en valt je spanning weg. Dan valt de laptop uit. Dit verklaart ook waarom hij soms niet aan wil: Dan is hij dus nog los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
ook op de accu als hij dan maar een heel licht tikje valt gelijk weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En je hebt het probleem niet wanneer je op de accu werkt zonder de adapter er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
ook of ik nouw met accu zonder lader of met lander zonder accu er in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan verwacht ik dat er echt iets mis is met je hele laptop. Grote kans dat er dan intern ergens iets los zit op het moederbord ofzo. Anders is er wellicht iets kapot intern. Ik acht de kans echter heel klein dat dit iets is als de harde schijf, je CPU of GPU. Oververhitting is hier ook niet het geval.

Ik gok dat het toch echt een klein onderdeeltje is intern, a.k.a zoeken naar een speld in een hooiberg (of wellicht een smd component op een PCB ;) ). Het zal in ieder geval niet iets zijn wat je makkelijk kan repareren als ik het zo lees....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
StraightOn.NL schreef op donderdag 08 april 2010 @ 06:15:
[...]

Nieuwere Nvidia drivers had ik binnen gehaald via WinUpdate, en de laatste via Nvidia.com en zelfs de laatste van Laptopvideo2go echter zonder succes. ATK driver van een nieuwer model heb ik idd nog niet geprobeerd, goede tip!
Nieuwere ATK drivers voor Win7 bieden geen solaas, het probleem dat het scherm uitblijft nadat het dichtgeklapt is geweest blijft bestaan. Ik heb ook maar enkele willekeurige Asus Win7 ATK drivers geprobeerd.

Weet iemand welk model wellicht lijkt op een A6JC en waarvoor wel Win7 support is? Om de zoektocht naar een werkende ATK driver wat te verkleinen

[ Voor 9% gewijzigd door StraightOn.NL op 08-04-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bij mijn Asus F3Sc werkt het in ieder geval wel, maar die ATK drivers komen van Windows Update. Maar er zijn eigenlijk geen laptops die op de A6Jc lijken. Die stammen allemaal uit de Windows XP of Vista tijdperk. Ik denk niet dat een Asus F3Jx (waarbij x alles kan zijn) een goede driver heeft voor Windows 7. De andere modellen zijn allemaal veel nieuwer, de F3Sc is bv maar één generatie nieuwer, maar nog steeds Windows Vista only... Misschien dat je nog een N61Vg kan proberen.

Wat ik op de A6T destijds wel had met Vista is dat het scherm nogmaals sluiten en openen wel werkte. Dat was een workaround waar ik wel mee kon leven in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 08-04-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Markiew, schitterende dissasembly met goede foto's. Hij ziet er alleen wel gehavend uit als hij open ligt. Ik dacht van komt dat wel weer heel in elkaar. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Thanks, is alweer tijdje terug dat ie uit elkaar is geweest. Tot zover werkt de laptop weer prima :) :)

@ GENETX is het mogelijk de afbeeldingen in de startpost te zetten, of anders een linkje naar het item te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb een linkje opgenomen in de FAQ :) Mooi om te horen dat je A6T weer draait *O*

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 08-04-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik heb een asus A6T. Nu heb ik hierop Windows 7 geinstalleerd, maar ik kan geen drivers zijn die compatible zijn met windows 7. Weet iemand welke ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, die vin Vista zouden moeten werken. En verder is het gewoon de drivers voor elk apparaat zoeken bij de fabrikant en die downloaden. Dus de realtek drivers voor geluid van realtek.com.tw, de chipset van www.nvidia.com, etc, etc. Asus tools kun je doorgaans krijgen door te "shoppen" bij nieuwere Asus modellen. Het is een kwestie van zoeken en proberen. Stukmaken lukt je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Dark0z schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:38:
Ik heb een asus A6T. Nu heb ik hierop Windows 7 geinstalleerd, maar ik kan geen drivers zijn die compatible zijn met windows 7. Weet iemand welke ik moet hebben?
Windows update :P?! Ik heb op mijn A6JC ook Win7 draaien atm, en dat werkt prima, alle drivers werden netjes gevonden (en waar het dat niet deed heb ik de Win Vista x32 drivers van Asus zelf gepakt). Het enige dat ik niet werkend krijg onder Win7 zijn de ATK display/lid drivers die ervoor zorgen dat het systeem niet op stand-by gaat als je de laptop dichtklapt of dat het scherm uitgaat en vervolgens niet meer aangaat, zoals ik hierboven ook al beschreven had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Het gaat mij puur om de drivers voor de FN toetsen en de touchpad... Kan ik ook nieuwere drivers gebruiken van ene ander model voor mijn A6T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja hoor, dat kan gewoon. Gewoon de ATK drivers van en ander model pakken.

Touchpad drivers kun je overigens gewoon van Synaptics downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Zijn er mensen met ervaring in het overzetten van de videokaart van een A6Va? Ik vraag me namelijk af of deze al via MXM kan worden uitgewisseld, of nog vast zit op het moederbord?
Die van mij is stuk namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Eddos schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:12:
Zijn er mensen met ervaring in het overzetten van de videokaart van een A6Va? Ik vraag me namelijk af of deze al via MXM kan worden uitgewisseld, of nog vast zit op het moederbord?
Die van mij is stuk namelijk..
Volgens mij zit dat vast op het moederbord, zeker als ik kijk naar de foto's hierboven van die kerel die hem helemaal uit elkaar heeft gehaald en gesoldeerd (respect! 8) ) daar lijkt geen MXM kaart in te zitten en volgens mij hebben alle A6 modellen dat niet ( je ziet het sowieso maar heel weinig eigenlijk) maar goed ik ben nie tzeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus