[Probleem] Asus A6Va: beide netwerkkaarten werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
sinds vorige week heb'k serieuze problemen met men 2,5 jaar oude (aankoop 04/11/05)
Asus A6Va laptop. Juist op een moment dat ik vanalles klaar moet krijgen binnen korte termijn :(

Probleem: ik krijg de onboard ethernet adapter niet meer aan de praat, en sinds enkele dagen nadat
de vaste aansluiting het begaf krijg ik de Intel wireless adapter ook niet meer werkende.

In windows device manager krijg ik voor beide adapters "code 10" "Cannot start this device"

Ik heb eerst de drivers proberen herinstalleren (na verwijderen) --> probleem blijft

Verwijderen vd drivers, safe mode opstarten, installeren, reboot --> probleem blijft

Recovery cd's + driver cd van Asus gebruikt (dus volledige clean install) --> probleem blijft

Eén keer heb ik het terug werkende gekregen met een windows xp pro versie (dus geen Asus versie, en dan drivers van internet), 2 dagen geen problemen, volgende ochtend --> zelfde foutmelding

Wifi adapter heb'k er ook eens uitgehaald, zodat ik enkel men vaste ethernet aansluiting had --> probleem blijft

Logs uit Event viewer:

Draadloze Intel wifi adapter: (BG2200)

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: w29n51
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5002
Datum: 7/05/2008
Tijd: 11:16:21
Gebruiker: n.v.t.
Computer: CENTRINO
Beschrijving:
Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection: heeft vastgesteld dat de adapter niet goed werkt.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Bron van gebeurtenis: w29n51
Gebeurtenis-ID: 5031
Tijd: 11:16:25
Beschrijving:
Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection: de adapter heeft een Adaptercheck gevonden als resultaat van een onherstelbare hardware- of softwarefout. Raadpleeg uw serviceprovider.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Vaste ethernet adapter: Marvell Yukon FastEthernet 10/100/1000

Bron van gebeurtenis: yukonwxp
Gebeurtenis-ID: 106
Tijd: 10:48:37
Beschrijving:
Adapter hardware initialization failed

Bron van gebeurtenis: yukonwxp
Gebeurtenis-ID: 102
Tijd: 10:48:37
Beschrijving:
Driver has determined that the adapter is not functioning properly

Systeem error (wanneer ik een blue screen krijg als'k naar nieuwe hardware scan, heel soms komt dit voor)

Bron van gebeurtenis: System Error
Categorie van gebeurtenis: (102)
Gebeurtenis-ID: 1003
Tijd: 13:01:14
Beschrijving:
Foutcode; 1000007e, parameter1: c0000005, parameter2: f75ff5e5, parameter3: f79f7a60, parameter4: f79f775c.

Heeft er iemand van jullie met soortgelijke problemen gezeten? 'k Vind het zo raar dat ik het (na de eerste keer dat de fouten optraden) een keertje terug werkende had gekregen (niets speciaal gedaan dan anders), en dan volgende ochtend terug dezelfde fouten :X

De laptop werkt voor de rest perfect, maar 'k heb voor men werk constant internet nodig.

PCI bus kapot? mobo kapot? of doe ik iets verkeerd met de drivers?

Greetings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net Vista proberen installeren (heeft er ooit opgestaan, werkende, maar dit ging niet al te vlotjes dus terug naar XP gegaan)

Geeft tijdens de installatie aan dat de pc onverwachts gereboot heeft en dat er een fout is opgetreden, twee keer geprobeert..

Ben nu bezig met Ubuntu 8.04 installatie, maar ik vrees er een beetje voor :s

In Ubuntu ook geen vast ethernet :( , werkte niet zo lang geleden wel direct na verse installatie.

Mag'k de conclusie trekken dat men laptop met een kapotte netwerkkaart zit en dus een deel van het moederbord onherstelbaar beschadigd is?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd of je jouw probleem nog hebt kunnen oplossen?

Sinds enkele dagen heb ik namelijk hetzelfde probleem (ook een A6Va)! Ik heb mijn bios geflashed, windows (tot 2x toe) opnieuw geinstalleerd. De nieuwste drivers geinstalleerd. Maar telkens lijkt mijn laptop deze te vergeten.

Lijkt me stug dat beide netwerkkaarten plotseling stuk zijn.

Tevens geeft de laptop, sinds deze 'stuk' is, tijdens het opstarten (helemaal in het begin) dit logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com.sg/img/data/articles/2006/1793/pentium_m.jpg

in plaats van dit logo:

Afbeeldingslocatie: http://www.computerwoorden.nl/woorden/wdb/gif/centrino.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaffe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 17:55
Het is wel een redelijke rotschop.

Maar die symptomen heb ik ook. Blijkt dat mn moederbord kapot is. Niet meer te maken helaas. Blijkbaar een veelvoorkomend probleem.