Krijgt de Chosen trouwens ook een knockback ? Ik heb namelijk een Chosen alt (lvl11), die heeft nu wel al een heerlijke 40% snare, maar een knockback zou helemaal fijn zijn
.
Kosten zijn ook niet het echte probleem. Het is meer een combinatie van wilskracht en een afstudeerscriptie die blijft liggenPanthera schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:30:
[...]
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ongeveer 10 euro per maand voor een MMO, ik vind dat ik met 1 avond in de week een uurtje of 2 (+/- 8 uur in de maand) het er al wel uit heb. Ik kan namelijk niets anders verzinnen, wat ik kan doen in die tijd, met andere mensen waar ik zoveel plezier van heb, wat zo goedkoop is.
Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.
Weet iemand een betrouwbare site die gamecard keys per e-mail stuurt?
(gamecards.nu ken ik maar die heeft ze niet op voorraad)
Vraagje, waar koop jij deze key? Of is dit een GTC en geen code dat je het spel gekocht hebt?Outlandos schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:49:
Ik ben van plan een key voor 20 euro aan te schaffen, maar dan moet ik het spel dus ergens anders vandaan halen. Weet iemand waar ik het spel kan downloaden?
Of heeft hier iemand die uit Leiden of omgeving komt misschien de DVD te leen?
nvm
[ Voor 96% gewijzigd door superbassie op 20-10-2008 13:02 ]
Ik ben hier ook naar op zoek, want afgelopen weekend 4-5 winkels in de stad aangedaan en allemaal verkeren ze nog steeds in blijde verwachting om de eerste GTCs te ontvangen, maar ondertussen loopt mijn key wel af binnen enkele dagensuperbassie schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:33:
[ Voor 27% gewijzigd door ambi op 20-10-2008 13:35 ]
Steam/uPlay: EvulKlowne
Verwijderd
Das dan ook de enige class waar die vergelijking bij op gaat hoor ...Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:09:
[...]
Nu zie ik wel weer vergelijkingen tussen careers (zgn. mirrors) waaruit blijkt dat order toch wel sterkere equivalenten heeft, dus volgens mij probeert mythic op een onrechtmatige manier toch wel de order pop op te krikken.
Als je niet weet waar ik het over heb, google es naar de brightwizard vs. sorcerer vergelijking.
WE owned WH
BO owned IB (er zijn er hier genoeg die dit beweren)
CHO owned SM (SM zwaar underpowered)
SHA owned AM (DPS van AM sucked tov SHA)
DIS owned WP
MAR owned WL
MAG is redelijk gelijk met Engi
ZEA is redelijk gelijk met RP (alhoewel RP denk ik net iets beter is als pure healer)
SQU is redelijk gelijk met SWA (beide zuigen)
Enige uitzondering is SC wordt geowned door BW
Speel zelf een shaman, lvl 26 en heb 640 WP? Misschien is er natuurlijk wel een groot verschil in speelstijl en type heals. (+100 WP van healing tactic +60 van renown).Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 09:10:
level 29 disciple..rond de 450 wp. Dit is echt een aanzienlijk verschil in heals vergeleken met mijn strenght outfit. Imho moeten meer dok zich aanpassen voor healing ( je kiest toch niet voor niks een healer?)
Shaman is erg lastig met equipment omdat je zowel intelligence equipment moet hebben voor solo en willpower voor healing. equipment die beide geeft is niet handig, omdat je dan eigenlijk niet kunt overleven in scenario's. Hopelijk wordt dit later beter. Overigens is het momenteel zoiezo beter om 100% healing te gaan in scenario's omdat het meer RP en experience opleverd voor zowel jezelf als je team.
Overigens zag ik ook even de BW/sorceres discusie aangehaald eerder. Heb beide geprobeerd nu. BW staat inderdaad altijd hoger met total damage, maar dat komt vooral omdat BW meer area spells heeft. Deze kunnen echter deels "gecleaned" worden. Wanneer er meer en betere add-ons komen verwacht ik dat BW een stuk minder dominant worden. Vooral tegen healers zijn sorceresses een stuk beter dan BW's. Met een lvl 20 BW wordt ik verslagen door een lvl 14 shaman als die goed speeld (en dit is buiten de rvr zones dus met de shaman werkelijk op lvl 14 en niet verhoogd tot 18).
...Als het maar werkt
Verwijderd
Black orc is geen mirror van de Ironbreaker, maar van de Swordmaster. De Ironbreaker en de Chosen hebben geen mirror op dit moment.Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:25:
[...]
Das dan ook de enige class waar die vergelijking bij op gaat hoor ...
WE owned WH
SHA owned AM (DPS van AM sucked tov SHA)
DIS owned WP
MAR owned WL
MAG is redelijk gelijk met Engi
ZEA is redelijk gelijk met RP (alhoewel RP denk ik net iets beter is als pure healer)
Enige uitzondering is SC wordt geowned door BW
De Shadowwarrior heeft skill voor skill meer dps, en de Squighunter is afhankelijk van het hebben van een pet, welke in pvp niet echt bruikbaar is als extra dps (survivability = 0) en dus op passive moet om de bonus te behouden.
Verwijderd
Ik zag het ook niet als mirror ... maar als je dan toch een mirror wilVerwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:35:
[...]
Black orc is geen mirror van de Ironbreaker, maar van de Swordmaster. De Ironbreaker en de Chosen hebben geen mirror op dit moment.
De Shadowwarrior heeft skill voor skill meer dps, en de Squighunter is afhankelijk van het hebben van een pet, welke in pvp niet echt bruikbaar is als extra dps (survivability = 0) en dus op passive moet om de bonus te behouden.
Destro tanks own Order tanks
Destro MDPS own Order MDPS
Destro healing is on par of slighty subpar against Order healing
Destro hybrids own Order hybrids
Destro RDPS gets owned by Order RDPS
Als BO win ik van elke class die niet kan healen eigenlijk. Of ik moet geluk hebben dat ik hem op 40% hp 3 sec kan stunnen en dan hopen op wat burst damage.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Verwijderd
dus, 1 tankclass (waarvan er dan nog pokkeveel rondlopen) ownedevilpin0 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:46:
Als BO win ik van elke class die niet kan healen eigenlijk. Of ik moet geluk hebben dat ik hem op 40% hp 3 sec kan stunnen en dan hopen op wat burst damage.
- Order MDPS
- Order RDPS
- Order Tanks
en als je geluk hebt
- Order hybrids
- Order healers
Lekker gebalanceerd hoor! Maakt ook duidelijk waarom er zoveel BOs rondlopen
Maar ik zie het ook hoor in scenarios, 5 BOs en een koppel shamans -> dead order team, zeker aangezien er meestal geen healers of tanks bij order te bespeuren zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 14:53 ]
bol.com, niet per mail, maar werkt welsuperbassie schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:33:
[ Voor 95% gewijzigd door pica op 20-10-2008 14:53 ]
Verwijderd
Ook in het normale pvp gebied wordt je rank aangepast naar 8/18/28/38, niet alleen in de scenario's. Nadeel is dat je wel een zooi spells mist t.o.v. de echte rank 18.Belgar schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:26:
[...]
Met een lvl 20 BW wordt ik verslagen door een lvl 14 shaman als die goed speeld (en dit is buiten de rvr zones dus met de shaman werkelijk op lvl 14 en niet verhoogd tot 18).
Verwijderd
Hij bedoelt in de gewone PVE zones wellicht, waar men kan geflagged rondlopenVerwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:53:
[...]
Ook in het normale pvp gebied wordt je rank aangepast naar 8/18/28/38, niet alleen in de scenario's. Nadeel is dat je wel een zooi spells mist t.o.v. de echte rank 18.
Het leuke is dat de classes die dus "own" ook echt kansloos zijn hehe. Tegen IB heb ik al lang geen 1v1 meer gedaan maar het feit ik ze armor tot 90% reduce EN dan nog ff 30% extra dmg doe maakt het op papier niet al te moeilijkVerwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:51:
[...]
Lekker gebalanceerd hoor! Maakt ook duidelijk waarom er zoveel BOs rondlopen
Maar ik zie het ook hoor in scenarios, 5 BOs en een koppel shamans -> dead order team, zeker aangezien er meestal geen healers of tanks bij order te bespeuren zijn
BW beginnen meestal te rennen als ze me zien
Heb volgens mij ook wel beetje een reputatie opgebouwd op me server, "The Feared" zou een goede titel voor me zijn
[ Voor 12% gewijzigd door evilpin0 op 20-10-2008 15:01 ]
Verwijderd
Je krijgt toch straks:
Chosen <> Knight of the blazing sun (auras)
Black Guard <> Swordmaster
Later:
Marauder <> Hammerer
Choppa <> ... (ben ik even kwijt).
Kwam laatst pas achter de echte kracht van een marauder, lekker damage doen met Demolition. Toch 24k dam op lvl 10 ;-) Je gaat alleen redelijk snel dood als je een groep in ren, maarja dat is logisch.
Chosen <> Knight of the blazing sun (auras)
Black Guard <> Swordmaster
Later:
Marauder <> Hammerer
Choppa <> ... (ben ik even kwijt).
Kwam laatst pas achter de echte kracht van een marauder, lekker damage doen met Demolition. Toch 24k dam op lvl 10 ;-) Je gaat alleen redelijk snel dood als je een groep in ren, maarja dat is logisch.
Natuurlijk rent een BW. dat is de classevilpin0 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:00:
[...]
Het leuke is dat de classes die dus "own" ook echt kansloos zijn hehe. Tegen IB heb ik al lang geen 1v1 meer gedaan maar het feit ik ze armor tot 90% reduce EN dan nog ff 30% extra dmg doe maakt het op papier niet al te moeilijk
BW beginnen meestal te rennen als ze me zien
Heb volgens mij ook wel beetje een reputatie opgebouwd op me server, "The Feared" zou een goede titel voor me zijn
in pvp heb je weinig aan je nukes, omdat die veel te lang duren om te casten.
in plaats daarvan ren je weg, terwijl je instant DoT's afvuurt.
Verkeerde pairing. Black Orc is Swordmaster en Chosen is Ironbreaker (hoewel beide hun echte pair missen).Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:25:
[...]
Das dan ook de enige class waar die vergelijking bij op gaat hoor ...
Natuurlijk is een BO sterker dan de ironbreaker. De BO en SM zijn bedoeld als anti-tank tanks. Helaas werkt dat momenteel niet goed voor de SM. De Chosen en Ironbreaker zijn de support tanks van beide teams.
Squig herder zuigt overigens helemaal niet. Ze komen alleen langzaam op gang. Veel mensen hebben nog niet alle klassen gezien op level 40. op level 40 Squig Herder >> BW/sorc in sustained damage.
...Als het maar werkt
probleem is dat me 2de hit ze slowed en me derde ze knock downed, en ik elke 20sec anti root beschikbaar hebRocketKoen schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:08:
[...]
Natuurlijk rent een BW. dat is de class
in pvp heb je weinig aan je nukes, omdat die veel te lang duren om te casten.
in plaats daarvan ren je weg, terwijl je instant DoT's afvuurt.
Paniek in de tent als hun fire cage useless is.
Verwijderd
Het blijkt er op dat een BO de anti-alles is momenteel.Belgar schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:09:
[...]
Verkeerde pairing. Black Orc is Swordmaster en Chosen is Ironbreaker.
Natuurlijk is een BO sterker dan de ironbreaker. De BO en SM zijn bedoeld als anti-tank tanks. Helaas werkt dat momenteel niet goed voor de SM. De Chosen en Ironbreaker zijn de support tanks van beide teams.
Squig herder zuigt overigens helemaal niet. Ze komen alleen langzaam op gang. Veel mensen hebben nog niet alle klassen gezien op level 40. op level 40 Squig Herder >> BW/sorc in sustained damage.
En sustained damage? Maakt mij nou uit hoeveel sustained dmg die squig herder doet? Hij mist burstdamage, en die sustained damage van hem kan perfect gehealed worden door sustained healing (nl hots) ... Om mensen neer te krijgen moet je burst damage te doen
Verwijderd
En laten we vooral de belangrijkste factor niet vergeten, de persoon achter de pc, want een slechte speler met een goed gebalanceerde class zal nog steeds prut zijn ! Terwijl een "mindere" class met een slimme speler juist weer wel beter dan verwacht kan presteren.
En waarom zijn er zoveel verschillende meningen over welke class wel of niet "owned", juist, omdat er iedere keer weer een ander persoon met die class speelt.
En waarom zijn er zoveel verschillende meningen over welke class wel of niet "owned", juist, omdat er iedere keer weer een ander persoon met die class speelt.
Verwijderd
Ben ik het niet met je eens ...Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:19:
En laten we vooral de belangrijkste factor niet vergeten, de persoon achter de pc, want een slechte speler met een goed gebalanceerde class zal nog steeds prut zijn ! Terwijl een "mindere" class met een slimme speler juist weer wel beter dan verwacht kan presteren.
een average bright wizard speler zal niet veel moeite hebben om een extreem skilled sorceror 1vs1 te killen
Verwijderd
Wat is volgens jou dan de main tanks role bij Destro? De Black Guard is gepaired met SW en CHO met KotBS (aura's). Dan blijft naar mijn mening BO <> IB over.Belgar schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:09:
[...]
Verkeerde pairing. Black Orc is Swordmaster en Chosen is Ironbreaker (hoewel beide hun echte pair missen).
Verwijderd
Je hoeft het ook niet met me eens te zijnVerwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:21:
[...]
Ben ik het niet met je eens ...
een average bright wizard speler zal niet veel moeite hebben om een extreem skilled sorceror 1vs1 te killen
Verwijderd
Blackguard is de tegenhanger van de Ironbreaker (hate vs grudge), Black orc is de mirror van de Swordmaster (1-2-3 systeem). Blackguard zou dus de maintank role hebben.Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:25:
[...]
Wat is volgens jou dan de main tanks role bij Destro? De Black Guard is gepaired met SW en CHO met KotBS (aura's). Dan blijft naar mijn mening BO <> IB over.
Wat ik echt mis eigenlijk is het open world pvp, dus dat je gewoon een questje aant doen bent en ineens komt er iemand van order langs omdat die ook een quest heeft daar. Nu kan het aan de server liggen waar ik op speel (dragonback) maar ik kom echt zelden order tegen. Erg jammer, in wow vond ik dat altijd het leukst. Lekker loeren op 2 tegenstanders en als ze even afgeleid zijn je kans wagen en aanvallen. 99% van de spelers die ik tegen kom zijn desc, terwijl de server redelijk balanced is.
Main tank is een WoW idee. Alle tanks zijn tanks, ze zijn echter bedoeld met een andere benadering.Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:25:
[...]
Wat is volgens jou dan de main tanks role bij Destro? De Black Guard is gepaired met SW en CHO met KotBS (aura's). Dan blijft naar mijn mening BO <> IB over.
De originele tanks waren Anti-tank tank, group support tank en "rage" tank (WoW-achtig).
De black orc is een anti-tank tank (1 vs 1 fighter). In de huidige vorm is de BO is een beetje overpowered.
De chosen is een group support tank. Met discpline kun je 3 effecten ophouden voor je team
De iron breaker is een "rage" tank. Je bouwt 'rage' (grudge) op die verschillende abilities voeden.
...Als het maar werkt
Verwijderd
in principe zou je ze tegen moeten komen aangezien iedere zone 'paired' is met die van een ras van de tegenstander. Maar de meeste mensen houden zich nu eenmaal bezig met scenario's.
Verwijderd
Owja, verkeerd gelezen :-) > http://warhammeronline.wikia.com/wiki/IronbreakerVerwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:40:
[...]
Blackguard is de tegenhanger van de Ironbreaker (hate vs grudge), Black orc is de mirror van de Swordmaster (1-2-3 systeem). Blackguard zou dus de maintank role hebben.
Verwijderd
Vraagje over reknown, ik ben momenteel een beetje aan het testen en klooien met mijn marauder, die is r13/rr10. Een marauder heeft een ability waarmee je een soort aoe damage kan doen, je doet damage in een cone voor je, bij alle tegenstanders in een bepaalde range. Hiermee kan ik veel damage doen en bovenin de damage lijst komen in een scenario. Ik ga hiermee echter ook vrij veel dood, omdat ik uiteraard een groep in ren om zoveel mogelijk damage te doen op meerdere targets. Dood = minder damage, dat weet ik.
Krijg je minder reknown als je veel dood ga en is het verstandiger om single target damage te doen? Met de demolition ability kan ik 37k dam doen in een scenario op rank 13. Dit is veel damage vergeleken met andere careers en vooral op deze rank (als ik dit vergelijk in de lijstjes die je ziet bij het beeindigen van de scenario).
Krijg je minder reknown als je veel dood ga en is het verstandiger om single target damage te doen? Met de demolition ability kan ik 37k dam doen in een scenario op rank 13. Dit is veel damage vergeleken met andere careers en vooral op deze rank (als ik dit vergelijk in de lijstjes die je ziet bij het beeindigen van de scenario).
Je krijgt pas reknown, als een tegenstander dood gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:02:
Vraagje over reknown, ik ben momenteel een beetje aan het testen en klooien met mijn marauder, die is r13/rr10. Een marauder heeft een ability waarmee je een soort aoe damage kan doen, je doet damage in een cone voor je, bij alle tegenstanders in een bepaalde range. Hiermee kan ik veel damage doen en bovenin de damage lijst komen in een scenario. Ik ga hiermee echter ook vrij veel dood, omdat ik uiteraard een groep in ren om zoveel mogelijk damage te doen op meerdere targets. Dood = minder damage, dat weet ik.
op dat moment word de reknown verdeelt over iedereen die door die persoon is aangevallen, damage op hem heeft gedaan, of iemand gehealed die damage op hem deed of werd aangevallen. over de laatste x seconden voor zijn dood.
met andere woorden, je krijgt alleen reknown als degene die je damaged ook binnen korte tijd dood gaan. als ze terug rennen naar hun healer, helemaal gehealed worden, en dan weer terug lopen, krijg je niks.
Ik merk als lvl 20 BW nu, dat ik door mijn AoE's vaak #1 in damage ben, maar omdat het DOT's zijn, sta ik vaak niet al te hoog in de reknown gained lijst. andere DD classes halen meer kills.
aan de andere kant, kun je ook niet veel anders. waarom een 3 second cast doen die 1k damage doet (als je geluk hebt) in plaats van een instant cast, die 250 damage x5 doet op 5 verschillende players.
Als je naar een Map kijkt van wat voor zone dan ook zie je dat die in 2-en is gedeeld meestal door natuurlijke barieres en elk deel dient als quest gebied voor 1 ras.evilpin0 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:40:
Wat ik echt mis eigenlijk is het open world pvp, dus dat je gewoon een questje aant doen bent en ineens komt er iemand van order langs omdat die ook een quest heeft daar. Nu kan het aan de server liggen waar ik op speel (dragonback) maar ik kom echt zelden order tegen. Erg jammer, in wow vond ik dat altijd het leukst. Lekker loeren op 2 tegenstanders en als ze even afgeleid zijn je kans wagen en aanvallen. 99% van de spelers die ik tegen kom zijn desc, terwijl de server redelijk balanced is.
Je kan gewoon de hele Map exploren en dus in het gebied van de tegenstander komen maar de meeste mensen zullen zich bezig houden met hun quests en daardoor automatisch in hun eigen deel blijven.
Dat verklaard waarschijnlijk waarom je weinig tegenstanders tegen komt in de quest gebieden.
Uiteraard heeft elke Map ook nog een rvr gedeelte waar je vijanden tegen kan komen maar wil jij meer order tegenkomen zul je je quest gebiedje moeten verlaten en het quest gebied van de order moeten bezoeken
Dat verklaard een hoop, dus waar ik mijn quest doet heeft order geen quest? Beetje jammer.
Kwam gister een lvl 29 IB tegen, ik als rk 30 BO meteen erop af natuurlijk. En ehhh die gasten doen geen damage zeg. Ik versloeg hem in een 1v1 gevecht met nog dike 90% van me hp, was deze IB zo slecht of is hun damage zo laag? Grappig ook, in het begin had die een migration van meer dan de helft, 5x Wot Armor (-75%) en dan ook nog me -700 armor debuff en ze migration was ineens zo goed als weg
Op dit soort targets doe ik echt de meeste damage van elke class, duurt paar seconden voor ik hem gedebuffed hebt maar dan hak ik ze neer als casters
Moet zeggen dat ik echt geen enkel probleem heb een class te verslaan die niet kan healen, volgens mij is de BO met Da Brawler spec redelijk overpowerd atm.
Verwijderd
Uiteraard kun je ze dan nog steeds niet aanvallen tenzij ze pvp geflagged zijn, om dit wel te kunnen moet je de Open pvp/rvr server nemen, en niet de Core servers.reggie2000 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:42:
[...]
Als je naar een Map kijkt van wat voor zone dan ook zie je dat die in 2-en is gedeeld meestal door natuurlijke barieres en elk deel dient als quest gebied voor 1 ras.
Je kan gewoon de hele Map exploren en dus in het gebied van de tegenstander komen maar de meeste mensen zullen zich bezig houden met hun quests en daardoor automatisch in hun eigen deel blijven.
Dat verklaard waarschijnlijk waarom je weinig tegenstanders tegen komt in de quest gebieden.
Uiteraard heeft elke Map ook nog een rvr gedeelte waar je vijanden tegen kan komen maar wil jij meer order tegenkomen zul je je quest gebiedje moeten verlaten en het quest gebied van de order moeten bezoeken
Idd, maar in elke zone zijn er wel een aantal quests te doen in het RvR gebied van die zone en daar "kan" je elkaar wel tegen het lijf lopen tijdens het questen. Je pikt die quests op in een war camp dat aan het gebied grenst. Zowel order als destro hebben hun eigen war camp(s) daar vanwaar ze je het "oorlogsgebied" insturen. Er zijn daar ook een aantal battle objectives en een keep waarvan je de status kan zien op de map. Als je merkt dat de vijand de BO's/keep aan het aanvallen zijn, zou je dus met een groep kunnen terugslaan. Ik heb dat geluk zelf nog niet gehad. Enkel totnogtoe BO's/keep teruggenomen van de NPC's die daar rondhangen, maar dat vond ik behoorlijk saai. Wel een gemakkelijke manier om wat RP te verdienen (in het geval van de BO's).evilpin0 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:24:
[...]
Dat verklaard een hoop, dus waar ik mijn quest doet heeft order geen quest? Beetje jammer.
[ Voor 5% gewijzigd door ambi op 21-10-2008 11:20 ]
Oke, ik ga vanavond dus order terroriseren in hun gebied!
Btw, heeft iemand ook echt SUPER lage fps bij de keeps? Snap er geen hol van het is gewoon onspeelbaar, alle scenario's lopen goed maar zodra ik bij de keep kom waar dus gevochten wordt om de keep dropped me fps soms echt tot nog Geen Frame Per Second
Speel op high settings met 2xaa en 8xaf, opzich wel balen want het hij draait verder behoorlijk goed zelf met veel mannetjes in beeld.
Btw, heeft iemand ook echt SUPER lage fps bij de keeps? Snap er geen hol van het is gewoon onspeelbaar, alle scenario's lopen goed maar zodra ik bij de keep kom waar dus gevochten wordt om de keep dropped me fps soms echt tot nog Geen Frame Per Second
Speel op high settings met 2xaa en 8xaf, opzich wel balen want het hij draait verder behoorlijk goed zelf met veel mannetjes in beeld.
[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 21-10-2008 11:25 ]
Verwijderd
Mijn performance mag ook wel iets beter, vandaar dat ik over 2 maandjes een nieuwe pc aan ga schaffen, geen idee of dit heel veel verschil uit zal maken. Heb namelijk het gevoel dat hoe langer de server draait zonder reboot, hoe meer lag ik ervaar, met name in de scenario's.evilpin0 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:24:
Wanneer je naar het Order gebied gaat, kom dan niet in de buurt van hun dorpjes/warcamps, de guards daar zijn namelijk best pittig, en wanneer je dood bent, mag je het hele stuk weer opnieuw gaan lopen.
Hoe speel jij met 2xaa en 8xaf? Ik speel het onder XP met een 8800 GTX maar mijn graphics zijn dus echt belabberd. Alles staat op high / best quality maar het ziet er nog niet uit. Net of de graphics op low zijn, maar als ol low aanklik wordt het nog slechterevilpin0 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:24:
Maar ik heb dus geen opties voor aa e.d. forceer je het vanuit windows met je drivers? of echt in het spel. (en speel je onder XP of Vista?)
Is deze game trouwens directx 9 of ookal 10 ?
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
het ziet er vrij mooi uit hier vindt ik, vooral voor een MMO. AoC was bv mooier maar die moest op medium spelen, hier met alles op high ziet het er erg smooth uit. Kan me niet voorstellen dat het op high lelijk bij jouw is? Sommige gebieden zijn echt mooi! vooral als je dan even shift + z indrukt dan verdwijnt je UI en kan je ff rustig genieten van de gfx.JuliettPapa schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:58:
[...]
Hoe speel jij met 2xaa en 8xaf? Ik speel het onder XP met een 8800 GTX maar mijn graphics zijn dus echt belabberd. Alles staat op high / best quality maar het ziet er nog niet uit. Net of de graphics op low zijn, maar als ol low aanklik wordt het nog slechter
Maar ik heb dus geen opties voor aa e.d. forceer je het vanuit windows met je drivers? of echt in het spel. (en speel je onder XP of Vista?)
Is deze game trouwens directx 9 of ookal 10 ?
2xaa en 8xaf zijn geforceerd in Ati Control Centrum, kon geen optie vinden in WAR zelf.
AA en AF helpen wel erg veel moet ik zeggen. Ziet er meteen een stuk strakker uit en maakt het spel niet zo wazig/lelijk. Toch ben ik van plan het uit te zetten want ik heftige RvR battles (50+) dropt de framerate hard. Jammer want in scenario's en het normale questen gaat het perfect met 4xAA en 4xAF
AoC was overigens extreem mooi en ik moet zeggen dat ik mijn brute moves wel een beetje mis. Maarja de gameplay is gewoon 10x beter in WAR.
AoC was overigens extreem mooi en ik moet zeggen dat ik mijn brute moves wel een beetje mis. Maarja de gameplay is gewoon 10x beter in WAR.
[ Voor 19% gewijzigd door MrFl0ppY op 21-10-2008 13:14 ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Denk dat ik het uiteindelijk ook moet gaan uitzetten als ik keeps wil gaan veroveren...pijnlijk maar helaas noodzakelijk. Ach ff tot lvl 40 geen keeps doen dus en beetje genieten van de gfx 
Het zou echt heeel erg handig zijn als ze AA en AF in de game zelf inplenteren en je naast je Tactics ook een soort tactics geeft voor je gfx settings
Kan je snel even alles op medium zetten in grote raids.
Het zou echt heeel erg handig zijn als ze AA en AF in de game zelf inplenteren en je naast je Tactics ook een soort tactics geeft voor je gfx settings
Het is niet helemaal zo zwart/wit. Sommige order/destro gebiedjes overlappen elkaar en er zijn PQ's waar beide kanten aan mee kunnen doen.evilpin0 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:24:
[...]
Het eerste voorbeeld wat me zo te binnen schiet is in Tier 1 greenskin/dwarves waar beide kanten 100 of 150 mobs van de tegenpartij moeten killen. De kant die hier het eerste inslaagt gaat door naar de volgende stage van de PQ. Hier kom je spelers van beide kampen tegen.
Uiteraard op een Core server moeten ze wel flagged zijn voor pvp om ze te kunnen aanvallen maar met een beetje provocatie willen de meeste mensen die flag wel aanzetten
Verwijderd
Je moet AA en AF aanzetten via je videokaart opties, je kan het niet in het spel zelf activeren. Veel mensen hebben bij hun videokaartopties de optie aanstaan dat AA en AF applicatie-afhankelijk wordt aangestuurd, maar je kan het dus ook gewoon aanzetten.
Het gaf voor mij een hele verbetering in Graphics.
Het draait bij mij ook niet echt soepel moet ik zeggen, maar dat ligt meer aan mijn (weinige) geheugen en oude processor..
Het gaf voor mij een hele verbetering in Graphics.
Het draait bij mij ook niet echt soepel moet ik zeggen, maar dat ligt meer aan mijn (weinige) geheugen en oude processor..
Het spel is ook nog niet heel erg geoptimaliseerd, mijn videokaart wordt maar 60-65 graden. Terwijl die bv bij Crysis de 80 graden haalt. Dus veel ongebruikte power nog over.
NATUURLIJK speel ik op een open server
Het is WAR niet beetje naar elkaar waven als je order tegenkomt he maar gewoon hakken.
Het is WAR niet beetje naar elkaar waven als je order tegenkomt he maar gewoon hakken.
Je beweert dat WAR niet geoptimaliseerd is terwijl je het vergelijkt met 1 van de slecht geprogrammeerde spellen allertijden ~~evilpin0 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:02:
Het spel is ook nog niet heel erg geoptimaliseerd, mijn videokaart wordt maar 60-65 graden. Terwijl die bv bij Crysis de 80 graden haalt. Dus veel ongebruikte power nog over.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Nou...crysis draait als een tierelier met de helft van de setting op high...VIndt crysis juist geoptimaliseerd eigenlijk. Maargoed erg off topic.
Verwijderd
Ik heb sinds vorige week veel last van crash to desktop. Ik lees dat meer mensen dat probleem hebben maar kom nergens een kant en klare oplossing tegen. Hier mensen ook last van?
Hij crasht dus ineens naar windows zonder een foutmelding of wat dan ook.
Hij crasht dus ineens naar windows zonder een foutmelding of wat dan ook.
Verwijderd
is een bekend probleem al vanaf beta zo, ik had er tot een paar weken geleden weinig tot niet last van. Nu is het gelukkig niet mere zo erg aangezien we toch geen qeue's meer hebben.
Kijk, zo ziet Warhammer er bij mij uit: 
Klik, plaatje1 (1680x1050)
Klik, plaatje2 (1680x1050)
Klik, plaatje3 (1680x1050)
Dit is onder Windows XP, met een Nvidia 8800GTX, alles op high ingame. Het is alleen niet high
Iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan?
Dit is onder Windows XP, met een Nvidia 8800GTX, alles op high ingame. Het is alleen niet high
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Zo ziet het er hier ook uit, alleen dan iets minderJuliettPapa schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:49:
Dit is onder Windows XP, met een Nvidia 8800GTX, alles op high ingame. Het is alleen niet high![]()
Sinds de patch van vandaag crash ik om de 15 minuten, erg frustrerend is dat! Daarom ook maar mijn Runepriest even niet gespeeld maar een alt gemaakt om me even mee te vermaken.
Verwijderd
Same here, na zo'n beetje ieder scenario een crash naar de desktop. Erg frustrerend..Tukker_T schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:08:
Sinds de patch van vandaag crash ik om de 15 minuten, erg frustrerend is dat! Daarom ook maar mijn Runepriest even niet gespeeld maar een alt gemaakt om me even mee te vermaken.
Verwijderd
Hier ook zit hier met WAR LAN, dacht eerst dat het misschien aan mn internet lag maar dat is het dus niet.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:29:
[...]
Same here, na zo'n beetje ieder scenario een crash naar de desktop. Erg frustrerend..
Forceer AA en AFJuliettPapa schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:49:
Dit is onder Windows XP, met een Nvidia 8800GTX, alles op high ingame. Het is alleen niet high![]()
PSN RobinNova
Ik zal proberen vanavond even wat screens te posten van hoe het er bij mij uit ziet. Ik vind idd dat het bij jou er niet echt mooi uitziet..tuinïnen schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:59:
[...]
Zo ziet het er hier ook uit, alleen dan iets minder
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Het wordt pas echt erg als je de plaatsen herkent uit de plaatjes ... ik herken het ...JuliettPapa schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:49:
{Plaatjes}
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Ik heb precies het zelfde sinds gisteren... Alleen zijn dit willekeurige tijdstippen en niet nadat ik bijvoorbeeld uit een scenario kom.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:29:
[...]
Same here, na zo'n beetje ieder scenario een crash naar de desktop. Erg frustrerend..
het CTD probleem zie je op alle forums voorbij komen, gisteravond ook 3x pfff hoop dat ze dit snel oplossen, erg vervelend
Verwijderd
Dat is dan een voordeel van het feit dat mijn abonnement verlopen is...kan ik geen CTD krijgen...kom er toch ook niet echt aan toe momenteel. Druk met werk, erg lange werkdagen en dan weinig zin meer om thuis de PC nog op te starten.
Verwijderd
Hoezo crasht jouw alt niet dan?Tukker_T schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:08:
Nou, ik heb WAR dan ook maar 's gekocht.
Ik heb nooit echt uitgekeken naar WAR, maar de guild waarin ik zat in AoC verhuisde naar WAR en AoC had ik dan ook wel gezien vanwege de missende of kappotte content voor max level. Toch zal ik hier een paar vergelijkingen maken met AoC omdat het de laatste MMO is die ik speelde en ook recent is uitgekomen.
PVE:Het levelen vindt ik dodelijk saai. Er is geen uitdaging, alle mobs gaan zonder problemen neer, vereisen geen aparte benadering. Of het nou een zombie is of een beast of wat dan ook. Ze doen af en toe een mep and ik ga m'n rijtje abilities af totdat ze dood zijn en op naar de volgende. Dit vond ik juist een van de sterke punten in AoC, levelen, doordat je altijd tegen meerdere mobs vecht en er mechanics meespelen waardoor andere mobs ook achter je aankomen. Levelen daar was voor mij het perfectioneren van m'n stijl zodat ik zo veel mogelijk mobs tegelijk aankon zonder zelf het loodje te leggen en ik dus mezelf forceerde om continue gefocust te blijven en het maximale aan XP eruit sleepte.
Verder mis ik de dungeons. Ik ben nog geen quest tegengekomen waar ik naar een dungeon verwezen word. Nu ben ik niet het dungeon raid type, maar ik vindt het wel leuk tijdens het levelen af en toe een run te doen en te moeten samenwerken met de andere classes en waar het leren kennen van de andere classes belangrijk is in het voltooien van de run. Dat is wel zo verfrissend na het eindeloze grinden.
Quests: Meer van hetzelfde. Kill X mobs, vindt persoon zus, verzamel ingredient zo. Zoals in zowat elke MMO. Wel is het irritant dat een quest objective meestal in 2 minuten gedaan is en enig vorm van uitdaging mist. Voor mij komt het erop neer dat ik een quest in een mum van tijd afmaak en dan langer bezig ben met het rennen naar de questgiver om m'n reward te ontvangen of naar de volgende quest te rennen.
Persoonlijk heb ik puur questen altijd al saai gevonden en wissel af met grinden, maar grind XP is het gewooon amper waard vergeleken met quest XP en zoals gezegd zit er geen uitdaging in.
Public quests zijn dan wel weer leuk, tenzij je een quest daar hebt en de mobs die je moet omleggen er niet meer zijn omdat de PQ in stage 2 is en je nog 10 minuten moet wachten of naar de volgende quest moet rennen.
Graphics: WoW revisited. Cartoony. Niet mijn ding, echter over smaak valt te twisten, sommigen vinden dit wellicht een pluspunt maar het is gewoon niet mijn ding. Maar dan nog, het ziet er allemaal simpel en bedaagd uit. Het mist ook atmosfeer naar mij mening.
PvP: Saai. de Scenario's zijn leuk in het begin, maar uiteindelijk is het een groot zergfeest. De groep zonder healers verliest als de anderen hun healer supporten en verder is het gewoon een kwestie van focused fire. Rondrennen terwijl je je abilities inramt en hopen dat je tegenstanders eerder tegen de grond gaan dan jij. Het helpt ook niet echt dat meestal de ranged tegenstanders gewoon blijven staan als ik achter ze aanga en doen alsof er niets aan de hand is terwijl ik op ze inbeuk. Tja, dit is op lagere levels, maar iedereen rent gewoon als een kip zonder kop rond lijkt het wel. Ook de balance is ver te zoeken. 1 vs 1 ga ik kansloos neer tegen sommige classes, gaan anderen kansloos neer tegen mij of ik word geCC'd en en kan te tegenstander niet eens bereiken. OK, group PvP is waar het allemaal om draait, maar toch. PvP mist gewoon iets. Het is hectisch maar mist gewoon een element waardoor je het idee krijgt dat als je goed bent, je wel degelijk van invloed bent op de strijd in het geheel. Wel leuk is dat je DMV Scenario's redelijk goede XP krijgt en levelen via PvP een optie en waar je redelijke rewards voor kunt kopen.
Ook mis ik world PvP. Ik ren gewoon rond in m'n eigen wereldje zonder de spanning van eventuele vijanden die om een hoekje loeren om me te mollen. Nergens kom ik order tegen die in hetzelfde gebied questen/grinden, nooit skirmishes om questgebieden waar een 1 vs 1 of 2 vs 1 uitmondt ik een slachtpartij waar de hele regio op afkomt. Als je wilt PvPen moet je naar de PvP gebieden gaan of je aanmelden voor de scenario's, terwijl ik random world PvP juist 1 van de leukste dingen vind in een MMO. Dit vindt ik heel erg tegenvallen van een "PvP MMO". Geef mij maar lekker gebieden waar beide zijden komen en waar de rewards voor questen of grinden dusdanig zijn dat het het waard is om te andere zijde naar het hiernamaals te schoppen of waar je lekker alleen of met een paar man op order spelers kunt jagen.
Craften: Het zwakste punt van WAR. 1 gathering skill en 1 crafting skill. Pots maken (die ik toch niet gebruik) of talismans die voorlopig ook niet echt de moeite waard zijn lijkt het. Geen weapons te craften, geen armour of andere zaken die het waard zijn om te hebben en er een hoop tijd in te steken.
De auction house (op mijn server dan) is ook nagenoeg leeg.
WAR vindt ik weinig vernieuwend. Nu hoeft een goede MMO niet vernieuwend te zijn om leuk te zijn, maar WAR mist voor mij atmosfeer en onderhoudende gameplay. In mijn ogen is het gewoon een "13 in een dozijn" MMO zonder uitdagingen. Misschien ligt het aan mij en is hier sprake van MMO vermoeidheid (Heb al een hele rits aan MMO's gespeeld) maar ik vondt AoC stukken beter op alle fronten, en het is jammer dat de "endgame" content miste. Als mijn guild nou niet naar WAR verhuist was zou ik AoC gewoon weer geprobeerd hebben in de hoop dat die content gefixed zal zijn.
Ik ben me er terdege van bewust dat ik een van de weinigen ben die WAR niet leuk vinden. Ik zie gewoon niet in dit spel wat de meesten er wel in zien. WSS gewoon een geval van "gewoon niet mijn spel".
Ik ben dan ook nog low level, heb 3 chars van lvl 12 en 13 en er is een hoop wat ik nog niet weet of gezien heb, maar ik heb amper de zin om in te loggen en te spelen en dan is er weinig kans dat ik het later alsnog leuk ga vinden.
Speel trouwens op Karak hirn.
Ik heb nooit echt uitgekeken naar WAR, maar de guild waarin ik zat in AoC verhuisde naar WAR en AoC had ik dan ook wel gezien vanwege de missende of kappotte content voor max level. Toch zal ik hier een paar vergelijkingen maken met AoC omdat het de laatste MMO is die ik speelde en ook recent is uitgekomen.
PVE:Het levelen vindt ik dodelijk saai. Er is geen uitdaging, alle mobs gaan zonder problemen neer, vereisen geen aparte benadering. Of het nou een zombie is of een beast of wat dan ook. Ze doen af en toe een mep and ik ga m'n rijtje abilities af totdat ze dood zijn en op naar de volgende. Dit vond ik juist een van de sterke punten in AoC, levelen, doordat je altijd tegen meerdere mobs vecht en er mechanics meespelen waardoor andere mobs ook achter je aankomen. Levelen daar was voor mij het perfectioneren van m'n stijl zodat ik zo veel mogelijk mobs tegelijk aankon zonder zelf het loodje te leggen en ik dus mezelf forceerde om continue gefocust te blijven en het maximale aan XP eruit sleepte.
Verder mis ik de dungeons. Ik ben nog geen quest tegengekomen waar ik naar een dungeon verwezen word. Nu ben ik niet het dungeon raid type, maar ik vindt het wel leuk tijdens het levelen af en toe een run te doen en te moeten samenwerken met de andere classes en waar het leren kennen van de andere classes belangrijk is in het voltooien van de run. Dat is wel zo verfrissend na het eindeloze grinden.
Quests: Meer van hetzelfde. Kill X mobs, vindt persoon zus, verzamel ingredient zo. Zoals in zowat elke MMO. Wel is het irritant dat een quest objective meestal in 2 minuten gedaan is en enig vorm van uitdaging mist. Voor mij komt het erop neer dat ik een quest in een mum van tijd afmaak en dan langer bezig ben met het rennen naar de questgiver om m'n reward te ontvangen of naar de volgende quest te rennen.
Persoonlijk heb ik puur questen altijd al saai gevonden en wissel af met grinden, maar grind XP is het gewooon amper waard vergeleken met quest XP en zoals gezegd zit er geen uitdaging in.
Public quests zijn dan wel weer leuk, tenzij je een quest daar hebt en de mobs die je moet omleggen er niet meer zijn omdat de PQ in stage 2 is en je nog 10 minuten moet wachten of naar de volgende quest moet rennen.
Graphics: WoW revisited. Cartoony. Niet mijn ding, echter over smaak valt te twisten, sommigen vinden dit wellicht een pluspunt maar het is gewoon niet mijn ding. Maar dan nog, het ziet er allemaal simpel en bedaagd uit. Het mist ook atmosfeer naar mij mening.
PvP: Saai. de Scenario's zijn leuk in het begin, maar uiteindelijk is het een groot zergfeest. De groep zonder healers verliest als de anderen hun healer supporten en verder is het gewoon een kwestie van focused fire. Rondrennen terwijl je je abilities inramt en hopen dat je tegenstanders eerder tegen de grond gaan dan jij. Het helpt ook niet echt dat meestal de ranged tegenstanders gewoon blijven staan als ik achter ze aanga en doen alsof er niets aan de hand is terwijl ik op ze inbeuk. Tja, dit is op lagere levels, maar iedereen rent gewoon als een kip zonder kop rond lijkt het wel. Ook de balance is ver te zoeken. 1 vs 1 ga ik kansloos neer tegen sommige classes, gaan anderen kansloos neer tegen mij of ik word geCC'd en en kan te tegenstander niet eens bereiken. OK, group PvP is waar het allemaal om draait, maar toch. PvP mist gewoon iets. Het is hectisch maar mist gewoon een element waardoor je het idee krijgt dat als je goed bent, je wel degelijk van invloed bent op de strijd in het geheel. Wel leuk is dat je DMV Scenario's redelijk goede XP krijgt en levelen via PvP een optie en waar je redelijke rewards voor kunt kopen.
Ook mis ik world PvP. Ik ren gewoon rond in m'n eigen wereldje zonder de spanning van eventuele vijanden die om een hoekje loeren om me te mollen. Nergens kom ik order tegen die in hetzelfde gebied questen/grinden, nooit skirmishes om questgebieden waar een 1 vs 1 of 2 vs 1 uitmondt ik een slachtpartij waar de hele regio op afkomt. Als je wilt PvPen moet je naar de PvP gebieden gaan of je aanmelden voor de scenario's, terwijl ik random world PvP juist 1 van de leukste dingen vind in een MMO. Dit vindt ik heel erg tegenvallen van een "PvP MMO". Geef mij maar lekker gebieden waar beide zijden komen en waar de rewards voor questen of grinden dusdanig zijn dat het het waard is om te andere zijde naar het hiernamaals te schoppen of waar je lekker alleen of met een paar man op order spelers kunt jagen.
Craften: Het zwakste punt van WAR. 1 gathering skill en 1 crafting skill. Pots maken (die ik toch niet gebruik) of talismans die voorlopig ook niet echt de moeite waard zijn lijkt het. Geen weapons te craften, geen armour of andere zaken die het waard zijn om te hebben en er een hoop tijd in te steken.
De auction house (op mijn server dan) is ook nagenoeg leeg.
WAR vindt ik weinig vernieuwend. Nu hoeft een goede MMO niet vernieuwend te zijn om leuk te zijn, maar WAR mist voor mij atmosfeer en onderhoudende gameplay. In mijn ogen is het gewoon een "13 in een dozijn" MMO zonder uitdagingen. Misschien ligt het aan mij en is hier sprake van MMO vermoeidheid (Heb al een hele rits aan MMO's gespeeld) maar ik vondt AoC stukken beter op alle fronten, en het is jammer dat de "endgame" content miste. Als mijn guild nou niet naar WAR verhuist was zou ik AoC gewoon weer geprobeerd hebben in de hoop dat die content gefixed zal zijn.
Ik ben me er terdege van bewust dat ik een van de weinigen ben die WAR niet leuk vinden. Ik zie gewoon niet in dit spel wat de meesten er wel in zien. WSS gewoon een geval van "gewoon niet mijn spel".
Ik ben dan ook nog low level, heb 3 chars van lvl 12 en 13 en er is een hoop wat ik nog niet weet of gezien heb, maar ik heb amper de zin om in te loggen en te spelen en dan is er weinig kans dat ik het later alsnog leuk ga vinden.
Speel trouwens op Karak hirn.
Gisteren aardig wat scenario’s gewonnen! Bijna alles eigenlijk en die ik verloren had waren erg close. Vindt het echt prachtig de role die ik heb. Me hele friendlist staat helemaal vol met echt ALLEEN maar healers
In wow had ik altijd het probleem dat ik nooit gehealed werd, nu is dat wel anders! Maar ook wel nodig want echt elke ranged class target me, iedereen wil maar al te graag deze lvl 30 BO die altijd weer tekeer gaat killen. Op Tor Anroc als order de heuvel opkomt kick ik al gegarandeert een hele lading casters in het lava, ik root ze (met lvl 30 skill
) Ga ik positie staan en ros ze allemaal in het lava, geweldig
Niet om te braggen ofzo maar ik sta echt eigenlijk altijd top damage bij de melee classes, nu krijg ik ook wel wat meer heals dan andere waarschijnlijk, maartoch. Een BO met Da Brawler specced doet echt wel dmg! Tor Anroc is eigenlijk echt een hele goede leerfase voor destrucion om de KB te proberen te counteren, eigenlijk heel simpel. Zorg nooit dat dat een dwarf de mogelijk krijgt in positie te komen om je in zijn zerg party (of lava in TA) te kicken. Denk dat ik nu zon beetje 4 van de 5 keer geressed wordt in scenario’s. Daorc zorgt voor zijn healers en de healers zorgen voor hun Daorc, heerlijke gameplay, just the way i like it
Ps geen last van de CTD problemen, werkte smooth gister avond. Alhoewel ik huge lag de laatste potjes, behoorlijk onspeelbaar eigenlijk, loop je iemand achterna kan je geen skills gebruiken omdat die niet in range is terwijl je naast hem staat. En dan is die ineens 20 meter verder...achja gelukkig maar af en toe last van.
Niet om te braggen ofzo maar ik sta echt eigenlijk altijd top damage bij de melee classes, nu krijg ik ook wel wat meer heals dan andere waarschijnlijk, maartoch. Een BO met Da Brawler specced doet echt wel dmg! Tor Anroc is eigenlijk echt een hele goede leerfase voor destrucion om de KB te proberen te counteren, eigenlijk heel simpel. Zorg nooit dat dat een dwarf de mogelijk krijgt in positie te komen om je in zijn zerg party (of lava in TA) te kicken. Denk dat ik nu zon beetje 4 van de 5 keer geressed wordt in scenario’s. Daorc zorgt voor zijn healers en de healers zorgen voor hun Daorc, heerlijke gameplay, just the way i like it
Ps geen last van de CTD problemen, werkte smooth gister avond. Alhoewel ik huge lag de laatste potjes, behoorlijk onspeelbaar eigenlijk, loop je iemand achterna kan je geen skills gebruiken omdat die niet in range is terwijl je naast hem staat. En dan is die ineens 20 meter verder...achja gelukkig maar af en toe last van.
Dat vind ik ook minder van WAR, dat ze beide factions aparte quest gebieden gegeven hebben.ZenTex schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:00:
Begin gebieden apart, das best. Maar daarna hadden ze het gewoon samen moeten voegen. Niet per twee rassen, maar gewoon op level.
Najah kwa verhaal zou het nergens op slaan als je high elves zou slachten als high elf om maar iets te noemen. Natuurlijk hadden ze wel PvE gebieden kunnen maken waar beide facties samen komen, maar in principe heeft elk ras lore-wise zijn eigen gebied. Ik mis het op zich niet zo, zeker niet op een Core server waar je de tegenstander toch niet kan bevechten als je ze tegenkomt.superbassie schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:08:
[...]
Dat vind ik ook minder van WAR, dat ze beide factions aparte quest gebieden gegeven hebben.
Begin gebieden apart, das best. Maar daarna hadden ze het gewoon samen moeten voegen. Niet per twee rassen, maar gewoon op level.
Inmiddels begin ik echter de scenario's wel aardig zat te worden...
[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 22-10-2008 22:23 ]
Main Tank is een idee die al veel langer bestaat dan van WoW.Belgar schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:44:
[...]
Main tank is een WoW idee. Alle tanks zijn tanks, ze zijn echter bedoeld met een andere benadering.
WoW did not define the MMO's.
Maar das dus een van de problemen van de core servers, er is geen reden om in de RvR zones te komen, er is geen overlappened gebied van waarde en zodra er een kleine overlap is ligt het buiten de RvR gebieden. In een aantal kleine stukjes in chaos land zie ik soms ook wel een redelijk wat orders lopen om mobs te slachten, perfecte gelegenheid om tot RvR over te gaan... maarja, kan het weer niet.Thormodo schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:23:
[...]
Najah kwa verhaal zou het nergens op slaan als je high elves zou slachten als high elf om maar iets te noemen. Natuurlijk hadden ze wel PvE gebieden kunnen maken waar beide facties samen komen, maar in principe heeft elk ras lore-wise zijn eigen gebied. Ik mis het op zich niet zo, zeker niet op een Core server waar je de tegenstander toch niet kan bevechten als je ze tegenkomt.
Inmiddels begin ik echter de scenario's wel aardig zat te worden...
Een beetje jammer uitgewerkt moet ik zeggen, voor een game waarin RvR zo de boventoon heeft gekregen in aankondigingen voelt het een beetje als een afterthought.
grote verschil is dat je kan kiezen tussen pvp en pve op core servers.psychodude schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 01:09:
[...]
Maar das dus een van de problemen van de core servers, er is geen reden om in de RvR zones te komen, er is geen overlappened gebied van waarde en zodra er een kleine overlap is ligt het buiten de RvR gebieden. In een aantal kleine stukjes in chaos land zie ik soms ook wel een redelijk wat orders lopen om mobs te slachten, perfecte gelegenheid om tot RvR over te gaan... maarja, kan het weer niet.
Een beetje jammer uitgewerkt moet ik zeggen, voor een game waarin RvR zo de boventoon heeft gekregen in aankondigingen voelt het een beetje als een afterthought.
Ik ben best wel een fan van spontane pvp. maar de realiteit is dat als je PvP hebt in PvE zones, dat het altijd een kwestie is van wie bespingt (gankt) iemand die met een mob bezig is wint.
in WAR zijn de RVR gebieden geschikt voor pvp. er zijn grote en kleine objectives, heel weinig mobs die je per ongeluk kan agro'en tijdens een pvp, en respawns in de buurt die niet gecamped kunnen worden.
Kon me in wow echt bvb heel erg irriteren aan mensen die quest NPC's campen op characters die 20 levels te hoog zijn voor het gebied.
Verwijderd
Helemaal mee eens, kan me niet voorstellen dat iemand zit te wachten op een gank terwijl hij met een quest(mob) bezig is en nog maar 10% health heeft...ow...ow...ow... wat zijn dit toch eerlijke gevechten, not ! Het zijn dus ook "meestal" de mensen die het leuk vinden om mensen op 10% health te ganken die voorstander zijn van pvp in pve-questgebieden.RocketKoen schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 07:31:
grote verschil is dat je kan kiezen tussen pvp en pve op core servers.
Ik ben best wel een fan van spontane pvp. maar de realiteit is dat als je PvP hebt in PvE zones, dat het altijd een kwestie is van wie bespingt (gankt) iemand die met een mob bezig is wint.
Ik vindt de balans goed zo, wil ik pve, ga ik lekker PQ's doen en questen, wil ik pvp dan doe ik de scenario's en de world pvp gebieden (met de keeps etc). En wil je altijd iemand kunnen killen, dan kan dit toch op de open pvp servers? (of zit hier een restrictie op ?).
@Zentex; Wat je over PvE mobs schrijft, kan ik beamen. Veel NPCs hebben een behoorlijk gebrek aan AI. Je staat op een NPC in te hakken en zijn maten die enkele passen verder staan, keuvelen rustig verder alsof er geen vuiltje aan de lucht is. In WAR ligt de nadruk op RvR, maar dat vind ik toch ergens een gemiste kans waarvan ik hoop dat het mettertijd verbeterd wordt.
Je speelt op Karak-Hirn wat een Core server is. Als je graag worldPvP hebt zoals je aangeeft, ga je toch beter naar een open RvR server, niet?
Ik vind nu net dat de PvP mogelijkheden in WAR vrij goed uitgewerkt zijn in die zin dat er voor elk wat wils is. Combineer dat met PvE en je hebt een spel waar heel wat afwisseling voorhanden is om niet snel saai te worden. Dat is wat mij betreft nou net het leuke aan WAR.
Je bericht begon echter al behoorlijk negatief: "Ik heb nooit echt uitgekeken naar WAR", dus was dit waarschijnlijk al van voor het begin gewoon niet je ding
Je speelt op Karak-Hirn wat een Core server is. Als je graag worldPvP hebt zoals je aangeeft, ga je toch beter naar een open RvR server, niet?
Ik vind nu net dat de PvP mogelijkheden in WAR vrij goed uitgewerkt zijn in die zin dat er voor elk wat wils is. Combineer dat met PvE en je hebt een spel waar heel wat afwisseling voorhanden is om niet snel saai te worden. Dat is wat mij betreft nou net het leuke aan WAR.
Je bericht begon echter al behoorlijk negatief: "Ik heb nooit echt uitgekeken naar WAR", dus was dit waarschijnlijk al van voor het begin gewoon niet je ding
Op open servers kun je nog 1 tier onder je eigen tier pvp-en voordat je in een kip veranderd, alleen in tier 1 geldt dit niet. Tevens heb je daar geen bolstering naar het tier gemiddelde in rvr-lakes.
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:25:
[...]
Helemaal mee eens, kan me niet voorstellen dat iemand zit te wachten op een gank terwijl hij met een quest(mob) bezig is en nog maar 10% health heeft...ow...ow...ow... wat zijn dit toch eerlijke gevechten, not ! Het zijn dus ook "meestal" de mensen die het leuk vinden om mensen op 10% health te ganken die voorstander zijn van pvp in pve-questgebieden.
Ik vindt de balans goed zo, wil ik pve, ga ik lekker PQ's doen en questen, wil ik pvp dan doe ik de scenario's en de world pvp gebieden (met de keeps etc). En wil je altijd iemand kunnen killen, dan kan dit toch op de open pvp servers? (of zit hier een restrictie op ?).
Shuttle st20g5
Vind het questen zonder irritante rogues (gankers) ook wel erg prettig. Je wil niet weten hoe vaak ik heb zitten vloeken als ik een NPC net aankon of een groepje aan het killen was om vervolgens net voor de kill ge-one-shotted werd door een ganker. Zo triest, zeker als je nog even snel een quest wil afronden. Nu kan ik gewoon lekker questen en als ik zin heb in RvR daar zelf voor kiezen.
Het Roll systeem mogen ze wat mij betreft wel een beetje aanpassen, gisteren 3 keep sieges gedaan, 2x een gold bag en 1x een purple bag erbij. Alle drie de keren in de top 5 gekomen maar 3x zonder loot uit de Roll gekomen. Erg frustrerend en niet eerlijk al zeg ik het zelf. Wat mij betreft is een roll tot 500 beter. Dan weegt je rank zwaarder.
Ohja na rank 26/27 gaat het trouwens wel erg langzaam... Ben nu 28 maar ik haal nu nog maar 1 derde op een avond...
Het Roll systeem mogen ze wat mij betreft wel een beetje aanpassen, gisteren 3 keep sieges gedaan, 2x een gold bag en 1x een purple bag erbij. Alle drie de keren in de top 5 gekomen maar 3x zonder loot uit de Roll gekomen. Erg frustrerend en niet eerlijk al zeg ik het zelf. Wat mij betreft is een roll tot 500 beter. Dan weegt je rank zwaarder.
Ohja na rank 26/27 gaat het trouwens wel erg langzaam... Ben nu 28 maar ik haal nu nog maar 1 derde op een avond...
Het hele contribution systeem is zowiezo borked, ik speel een DOK en als ik gewoon groupheal dan kom ik top contribution, maar al heal ik net zoveel alleen via melee (consume/transfer essence) kom ik ergens onderaan te staan. Ik heb het gevoel dat er ergens iets niet klopt.
Verwijderd
Roll systeem is inderdaad niet altijd even prettig, gister 15 min bezig met 2 man op PQ. Komt er een andere speler bij, PQ afgerond. Ik 500, maat 450 die andere gast 350 ofzo, hij met de purple bag er van door
Maarja ik heb het ook andersom gehad.. Het was alleen een beetje zuur dat het me eerste purple bag ingame was die ik heb gezien :-)
Gisteren met m'n nub zealot en een maatje die chosen is wat questjes gedaan en nordenwatch gedaan. Nu ik die 1s cast met heal + dot (wel 55 action points) gaat m'n maatje al helemaal niet meer dood. Ik heb nu het voordeel dat ik 50% minder dmg pak en dat iedereen op hem loopt in te hakken.
WoW of WAR, het maakt allemaal niet zoveel uit. Overal zitten retards : )
WoW of WAR, het maakt allemaal niet zoveel uit. Overal zitten retards : )
Verwijderd
Ja , inderdaad. En het is ook jammer dat je niet jezelf kunt "verwijderen" van de contributielijst. Ik heb vaak genoeg andere mensen geholpen met een pq, terwijl ik dan niet op loot zit te wachten, het zou fijn zijn als ik dan mezelf kan verwijderen uit de PQ roll.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:02:
Roll systeem is inderdaad niet altijd even prettig, gister 15 min bezig met 2 man op PQ. Komt er een andere speler bij, PQ afgerond. Ik 500, maat 450 die andere gast 350 ofzo, hij met de purple bag er van doorMaarja ik heb het ook andersom gehad.. Het was alleen een beetje zuur dat het me eerste purple bag ingame was die ik heb gezien :-)
Daar kan ik nog mee leven als de contribution ook daadwerkelijk klopt, maar dat doet het niet in de helft van de gevallen.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:02:
Roll systeem is inderdaad niet altijd even prettig, gister 15 min bezig met 2 man op PQ. Komt er een andere speler bij, PQ afgerond. Ik 500, maat 450 die andere gast 350 ofzo, hij met de purple bag er van doorMaarja ik heb het ook andersom gehad.. Het was alleen een beetje zuur dat het me eerste purple bag ingame was die ik heb gezien :-)
Ik heb inderdaad ook al een aantal keer gehad dat ik voor een quest een stuk of 5 mobs moest killen uit de 1e stage van een PQ om dan vervolgens tijdens het inleveren van die quest ineens de melding te krijgen dat ik 2e ben geworden na PQ roll en mn bag kan looten.. Ik als een gek weer naar die PQ rennen om net op tijd te zijn voor de loot
Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
Heb weer internet eindelijk dus te denken om nu maar eens de WAR aan te schaffen. Vraagje: nu een aantal weken verder, zijn er veel die nog bezig zijn of net zoals bij AoC alweer gestopt zijn? Ten tweede: weet iemand een goede internet winkel waar ik een leuke deal kan sluiten betreffende WAR?
Ben een stuk positiever over WAR dan toentertijd over AoC. Daar had ik al meteen dat de content begon op te raken, het instance idee toch niet zo relax was, de gebieden niet op elkaar aansloten en de quests alleen kill x aantal NPC's bedroeg.
Dit spel speelt veel beter weg en ik heb ook echt zin om te lvl'n en sterker te worden. Paar puntjes die aandacht verdienen zijn balancing, items (valt erg tegen na WoW) en wat meer kleine dingen. Meer instances zou ook wel aardig zijn denk ik, op lvl 28 heb ik nog geen instance gedaan. Maar het belangrijkste, de gameplay, die is goed. Mis alleen mijn erg brute Barbarian skills en de super graphics van AoC.
Dit spel speelt veel beter weg en ik heb ook echt zin om te lvl'n en sterker te worden. Paar puntjes die aandacht verdienen zijn balancing, items (valt erg tegen na WoW) en wat meer kleine dingen. Meer instances zou ook wel aardig zijn denk ik, op lvl 28 heb ik nog geen instance gedaan. Maar het belangrijkste, de gameplay, die is goed. Mis alleen mijn erg brute Barbarian skills en de super graphics van AoC.
Ik heb jaren uitgekeken naar AoC. Sinds de aankondiging dat er een mmo zou komen rond Conan heb ik het in de gaten gehouden. Toen het eindelijk uitkwam heb ik m meteen gekocht en ook meegedaan met de pre-launch (je kon 2 dagen voor de officiele launch inloggen). Uiteindelijk heb ik het maar een maand gespeeld.
Helaas crashte ik om de haverklap naar mn desktop en werd mn ranger een paar weken na launch keihard generfed. Als dat de voorbode was voor de rest van het spel had ik niet zo'n zin meer om verder te spelen.
De eerste 20 levels (In het eerste gebied Tortage) zijn echt geweldig te noemen, daarna verloor ik zeer snel interesse mede door de bugs. Het hele spel voelde gewoon als een beta.
Met WAR daarintegen vermaak ik me nog steeds prima nadat de eerste maand verstreken is. Weinig last van bugs (ff afkloppen
) en de gameplay is gewoon geweldig. Ik was nooit zo'n pvp fan maar doe toch veel scenario's en wissel het af met af en toe wat pve.
Helaas crashte ik om de haverklap naar mn desktop en werd mn ranger een paar weken na launch keihard generfed. Als dat de voorbode was voor de rest van het spel had ik niet zo'n zin meer om verder te spelen.
De eerste 20 levels (In het eerste gebied Tortage) zijn echt geweldig te noemen, daarna verloor ik zeer snel interesse mede door de bugs. Het hele spel voelde gewoon als een beta.
Met WAR daarintegen vermaak ik me nog steeds prima nadat de eerste maand verstreken is. Weinig last van bugs (ff afkloppen
Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
Mijn korte mening over het spel: Erg tof!
En de wat langere:
PVE is verbazend leuk, standaard "ga hier, kill dit, breng dat" quests zijn in een leuk jasje gestopt (Voor de Greenskin kant in ieder geval). De PQ's zijn vaak wel tof als je genoeg mensen hebt, en de verstopte Xmas quests zijn ook een kleine, leuke toevoeging.
Wat ik dan wel een klein beetje jammer vind is dat alle servers er leeg lijken. Ik heb nu 4 chars over 3 servers, en op 2 van de 3 lijkt het allemaal erg uitgestorven, terwijl beide servers toch een med population hadden toen ik het char maakte (Wat dan jammer is is dat je alleen de pop op een bepaald moment ziet, en niet de gemiddelde over 24 uur, daardoor lijken om 10 uur sochtens alle servers onbewoond). Misschien dat het komt omdat de meeste mensen al een hoger level zijn en daarom niet in de beginner area's zitten (Char's zijn ongeveer lvl 12), maar ook de capitol cities zijn nogal uitgestorven. Toch even iets anders dan de grote, druk bevolkte steden die ik gewend was uit andere MMO's. De 3e server waar ik een char heb is het wel een stuk drukker (Ook med pop toen ik het char maakte) maar ook daar is het (soms) nog best een beetje leeg...
Verder over PVP, de scenarios zijn wel vermakelijk, zeker als ze een beetje gebalanceerd zijn. Ik heb zelden zoveel fun gehad als gister toen we met 500 - 498 wonnen! Maar ook hier lijkt het weer redelijk uitgestorven. Soms is het gewoon tijden wachten voordat een scenario begint. Verder is de open RVR area ook erg leeg. Je hebt er eigenlijk niks te zoeken (behalve dan de quests om de flag points te vinden), en er is ook bijna nooit iemand. Misschien komt het omdat ik nog maar in de beginners area zit, maar toch zou het ook leuk zijn als er daar wat meer te doen was.
Verder is de balance soms ook wat ver te zoeken, niet alleen in RVR. Met bijvoorbeeld de Squig Herder is het een stuk moeilijker om te questen dan met een Black Orc omdat je vaak in kleine ruimtes zit waar je squig altijd door 3 mobs binnen een paar seconden in elkaar getimmerd is en ze het daarna op jou munten. 1 voor 1 de mobs killen is niet altijd een optie (vooral in kleine ruimtes) omdat ze te snel respawnen. Met een melee char heb je hier een stuk minder last van.
Dit probleem ligt hem vooral aan de snelle respawn tijd van de mobs. Op zich niet zo erg als de servers dan ook nog een beetje bevolkt waren zodat ze ook snel weer gekilled worden, maar nu is het soms gewoon een beetje vervelend. Voorbeeld; ik ren een Dwarf tower in om de cannons er boven op stuk te maken. Het kost me een paar minuten om de 5 mobs onder weg neer te meppen en de cannons te mollen. Ik denk, mooi, snel weer naar beneden en de quest inleveren. Maar nee hoor, zodra ik van de 1e trap af ben staat er al weer een dwarf, zodra die dood is spawned z'n maatje, en nog 1, en nog 1, etc... Vaak ren ik dan op de terug weg ook maar flink door (met flee) en weet ik de meeste te ontlopen. Soms red ik het dan niet en ga ik dood (Al is dat soms ook handig omdat je dan weer sneller je q in kan leveren, en die 50 copper die het kost om je resurection curse weg te halen is ook niet zo erg...). Toch een beetje jammer...
Ook Public Quests hebben soms last van de (schijnbare) underpopulation. Zo is het in je eentje eigenlijk onmogelijk om een 2e stage af te maken omdat het gewoon niet lukt om een champion of hero alleen te slopen. Natuurlijk moet je dan eigenlijk niet alleen aan een PQ beginnen (En dat doe ik dus meestal ook niet) maar soms hebben andere spelers 90% van de 1e stage al gedaan, en als je dan toevallig voor een Q wat moet doen wat ook voor die PQ en daarmee stage 2 unlocked is het toch jammer dat je hem dan niet af kan maken... Dan kan je wel snel op zoek naar een paar maatjes om hem dan als nog samen te doen, maar vaak zijn tegen die tijd de paar minuten die je voor een 2e stage hebt al weer afgelopen, en kan je weer helemaal overnieuw beginnen. (En dan blijkt soms ook nog eens dat je de hero van de 3e stage niet aan kan met z'n 3en...)
Maar goed, al met al vermaak ik me prima door de gevarieerde gameplay, en ik hoop dat op de latere levels de open RVR ook wat interessanter word, en ze in een patch de respawn tijd van mobs wat aanpassen, en de countdown van verdere stages van PQ's wat om hoog brengen.
En de wat langere:
PVE is verbazend leuk, standaard "ga hier, kill dit, breng dat" quests zijn in een leuk jasje gestopt (Voor de Greenskin kant in ieder geval). De PQ's zijn vaak wel tof als je genoeg mensen hebt, en de verstopte Xmas quests zijn ook een kleine, leuke toevoeging.
Wat ik dan wel een klein beetje jammer vind is dat alle servers er leeg lijken. Ik heb nu 4 chars over 3 servers, en op 2 van de 3 lijkt het allemaal erg uitgestorven, terwijl beide servers toch een med population hadden toen ik het char maakte (Wat dan jammer is is dat je alleen de pop op een bepaald moment ziet, en niet de gemiddelde over 24 uur, daardoor lijken om 10 uur sochtens alle servers onbewoond). Misschien dat het komt omdat de meeste mensen al een hoger level zijn en daarom niet in de beginner area's zitten (Char's zijn ongeveer lvl 12), maar ook de capitol cities zijn nogal uitgestorven. Toch even iets anders dan de grote, druk bevolkte steden die ik gewend was uit andere MMO's. De 3e server waar ik een char heb is het wel een stuk drukker (Ook med pop toen ik het char maakte) maar ook daar is het (soms) nog best een beetje leeg...
Verder over PVP, de scenarios zijn wel vermakelijk, zeker als ze een beetje gebalanceerd zijn. Ik heb zelden zoveel fun gehad als gister toen we met 500 - 498 wonnen! Maar ook hier lijkt het weer redelijk uitgestorven. Soms is het gewoon tijden wachten voordat een scenario begint. Verder is de open RVR area ook erg leeg. Je hebt er eigenlijk niks te zoeken (behalve dan de quests om de flag points te vinden), en er is ook bijna nooit iemand. Misschien komt het omdat ik nog maar in de beginners area zit, maar toch zou het ook leuk zijn als er daar wat meer te doen was.
Verder is de balance soms ook wat ver te zoeken, niet alleen in RVR. Met bijvoorbeeld de Squig Herder is het een stuk moeilijker om te questen dan met een Black Orc omdat je vaak in kleine ruimtes zit waar je squig altijd door 3 mobs binnen een paar seconden in elkaar getimmerd is en ze het daarna op jou munten. 1 voor 1 de mobs killen is niet altijd een optie (vooral in kleine ruimtes) omdat ze te snel respawnen. Met een melee char heb je hier een stuk minder last van.
Dit probleem ligt hem vooral aan de snelle respawn tijd van de mobs. Op zich niet zo erg als de servers dan ook nog een beetje bevolkt waren zodat ze ook snel weer gekilled worden, maar nu is het soms gewoon een beetje vervelend. Voorbeeld; ik ren een Dwarf tower in om de cannons er boven op stuk te maken. Het kost me een paar minuten om de 5 mobs onder weg neer te meppen en de cannons te mollen. Ik denk, mooi, snel weer naar beneden en de quest inleveren. Maar nee hoor, zodra ik van de 1e trap af ben staat er al weer een dwarf, zodra die dood is spawned z'n maatje, en nog 1, en nog 1, etc... Vaak ren ik dan op de terug weg ook maar flink door (met flee) en weet ik de meeste te ontlopen. Soms red ik het dan niet en ga ik dood (Al is dat soms ook handig omdat je dan weer sneller je q in kan leveren, en die 50 copper die het kost om je resurection curse weg te halen is ook niet zo erg...). Toch een beetje jammer...
Ook Public Quests hebben soms last van de (schijnbare) underpopulation. Zo is het in je eentje eigenlijk onmogelijk om een 2e stage af te maken omdat het gewoon niet lukt om een champion of hero alleen te slopen. Natuurlijk moet je dan eigenlijk niet alleen aan een PQ beginnen (En dat doe ik dus meestal ook niet) maar soms hebben andere spelers 90% van de 1e stage al gedaan, en als je dan toevallig voor een Q wat moet doen wat ook voor die PQ en daarmee stage 2 unlocked is het toch jammer dat je hem dan niet af kan maken... Dan kan je wel snel op zoek naar een paar maatjes om hem dan als nog samen te doen, maar vaak zijn tegen die tijd de paar minuten die je voor een 2e stage hebt al weer afgelopen, en kan je weer helemaal overnieuw beginnen. (En dan blijkt soms ook nog eens dat je de hero van de 3e stage niet aan kan met z'n 3en...)
Maar goed, al met al vermaak ik me prima door de gevarieerde gameplay, en ik hoop dat op de latere levels de open RVR ook wat interessanter word, en ze in een patch de respawn tijd van mobs wat aanpassen, en de countdown van verdere stages van PQ's wat om hoog brengen.
Dat valt me ook wel op ja. Dat het inmiddels in tier 1 eigenlijk heel rustig is, zelfs op een drukke server als Karak-Azgal. Met mijn altje in tier 1 kom ik ook niet zo veel mensen meer tegen. In tier 3 is het in ieder geval stukken drukker.
Overigens zijn de wachtrijen op Karak-Azgal verleden tijd. Dus komt allen naar de NL destruction guild Uneath
. Joinen kan door hier een application in te vullen. (Niet dat we daar streng is zijn, maar we willen gewoon een beetje een idee houden van wie de guild joined.)
Overigens zijn de wachtrijen op Karak-Azgal verleden tijd. Dus komt allen naar de NL destruction guild Uneath
Moeten we eerst cars kunnen switchen.Thormodo schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:39:
Dat valt me ook wel op ja. Dat het inmiddels in tier 1 eigenlijk heel rustig is, zelfs op een drukke server als Karak-Azgal. Met mijn altje in tier 1 kom ik ook niet zo veel mensen meer tegen. In tier 3 is het in ieder geval stukken drukker.
Overigens zijn de wachtrijen op Karak-Azgal verleden tijd. Dus komt allen naar de NL destruction guild Uneath. Joinen kan door hier een application in te vullen. (Niet dat we daar streng is zijn, maar we willen gewoon een beetje een idee houden van wie de guild joined.)
Ga niet weer opnieuw beginnen in een lege tier 1
Iedereen is nu ook nog bezig met zijn main. Alts komen later wel weer als meer mensen lvl 40 zijn. Maar wachttijden voor scenario's op tier zijn er bijna niet. 's Avonds heb ik altijd binnen de 2 minuten wel eens scenario te pakken als order.
Ah tof, toevallig zit ik met m'n main op Karak-Azgal!
Vanavond zal ik alleen niet online zijn, ik moet met m'n vriendin mee naar een verjaardag.
Vanavond zal ik alleen niet online zijn, ik moet met m'n vriendin mee naar een verjaardag.
[ Voor 47% gewijzigd door P4p3Rc1iP op 23-10-2008 18:17 ]
Verwijderd
Ik zit aan de Order kant op Karak-Azgal, en heb eergisteren een nieuwe char aangemaakt. De queues van T1 scenes is in de avond een paar seconde. Valt me dus reuze mee. 
Ik ben trouwens niet zo iemand die eerste een char snel naar de 40 wil, ik probeer op me gemakkie verschillende careers uit. Ik had al 40 kunnen wezen maar dat boeit me totaal geen ene *****.
Ik ben trouwens niet zo iemand die eerste een char snel naar de 40 wil, ik probeer op me gemakkie verschillende careers uit. Ik had al 40 kunnen wezen maar dat boeit me totaal geen ene *****.
Das idd wel leuk. Mijn eerste char, een sorc heb ik tot r22 geleveld en ben toen opnieuw begonnen met een WE. Minpunt is alleen dat toen ik met mn tweede char begon, er geen hond meer in T1 speelde, oftewel, amper leuke PQ's. Werd gelukkig in T2 iets beter.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:42:
Ik zit aan de Order kant op Karak-Azgal, en heb eergisteren een nieuwe char aangemaakt. De queues van T1 scenes is in de avond een paar seconde. Valt me dus reuze mee.
Maar nu in T3 valt het weer tegen. In Badlands, waar ik wat quests gedaan heb kom ik in een speelsessie hooguit 5 anderen tegen. In Avelorn was het wel iets beter, paar leuke PQ runs gedaan, maar das wel 's avonds.
Ik begin voorlopig geen andere char meer...eerst deze maar zo snel mogelijk T4 in krijgen.
Tier 4 is op het moment ook geen drol te doen hoorsuperbassie schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:59:
[...]
Ik begin voorlopig geen andere char meer...eerst deze maar zo snel mogelijk T4 in krijgen.
Hopelijk tegen de tijd dat er kom welThormodo schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:04:
[...]
Tier 4 is op het moment ook geen drol te doen hoor.
Verwijderd
Het is inderdaad erg rustig in T1 /T2, loopt nu snel alle phase 1 van PQ's of om mijn areau influence reward te kunnen krijgen en dat gaat best wel snel. Verder kom ik eigenlijk genoeg mensen tegen om some een pq te doen en met scenarios zijn gaan snel genoeg voor mij (5-10 min wachten in T2), dus er zijn wel mensen :-) Verder doe ik rustig aan, lekker rustig questen/pvp/PQ's enzo. Ik heb geen zin om heel snel naar lvl 40 te gaan, ik kom er wel. Speel ook solo op een Marauder en ik heb een Chosen als een maat online is, lekkere combo met zealot.
LinkFolks,
Over the last few weeks the team has implementing a transfer system to allow both players and guilds to move between our servers. This technology was not available for WAR at launch and building it has proven to be a little more complex than originally expected. I’m happy to say that starting next week we will begin public testing of the service and if things go well, we will be able to offer it free to our players (for a limited time) either next week or the week after that. I apologize for the delay in making this service available but again, it did take a little longer than we originally expected.
We will be posting details next week about the public test and then the parameters for the free service.
Goed nieuws! Hopelijk komen er dan wat meer mensen in de med pop servers, en kunnen ze de low pop sluiten.
[ Voor 9% gewijzigd door P4p3Rc1iP op 24-10-2008 09:07 ]
Ik had ook wat gevreesd dat de begingebieden zouden leeglopen, maar gisteren heb ik (alweer) gererolled van mijn ondertussen R20 DoK op Karak-Hirn (core) naar een ondertussen R8 Black Orc op Eltharion (open RvR).
Enkele leuke raids tegen Order op Karak-Hirn hadden namelijk mijn zin in meer RvR aangewakkerd
Het was midden in de morgend en ik dacht (met weinig hoop) laat me maar wat scenario's trachten te joinen. Groot was mijn verbazing toen er redelijk vlug een scenario popte, en daarna nog een en nog een
Ik heb zelfs (ook buiten alle verwachtingen om) enkele PQs kunnen doen en op een moment hadden we zelfs genoeg volk om een warband te maken 
De Black Orc speelt ook wel leuk alhoewel het wel behoorlijk wennen is om een career te spelen die zichzelf niet of nauwelijks kan healen. Ik vind het ook leuk om de voor elke career verschillende mechaniekjes voor het triggeren van abilities te ontdekken; Mork en Gork bij de Shaman, Soul essence bij de DoK, en nu Da Gud plan en Da Best Plan bij de BO
Al bij al heb ik me weer uitstekend geamuseerd gisteren (eigenlijk al de gehele afgelopen maand).
edit: Nog ff snel ingelogd om te checken en alweer popt er een scenario binnen enkele minuten
Enkele leuke raids tegen Order op Karak-Hirn hadden namelijk mijn zin in meer RvR aangewakkerd
Het was midden in de morgend en ik dacht (met weinig hoop) laat me maar wat scenario's trachten te joinen. Groot was mijn verbazing toen er redelijk vlug een scenario popte, en daarna nog een en nog een
De Black Orc speelt ook wel leuk alhoewel het wel behoorlijk wennen is om een career te spelen die zichzelf niet of nauwelijks kan healen. Ik vind het ook leuk om de voor elke career verschillende mechaniekjes voor het triggeren van abilities te ontdekken; Mork en Gork bij de Shaman, Soul essence bij de DoK, en nu Da Gud plan en Da Best Plan bij de BO
Al bij al heb ik me weer uitstekend geamuseerd gisteren (eigenlijk al de gehele afgelopen maand).
edit: Nog ff snel ingelogd om te checken en alweer popt er een scenario binnen enkele minuten
Damn, wat maakt een extra hot voor een zealot veel uit qua healing. Van een voor mij max haalbare 12k healing max ben ik door lvl 10 te dingen + extra hot gestegen naar een minimale 20+ k healing (nordenwatch). Ja ik weet dat ik fail want ik heb ook een zealot gezien op lvl 3 die op 27k healing zat.
Misschien moet ik eens gaan snuffelen op curse voor wat add ons. Alleen je eigen party zien en dan in de verte blind clicken om een chosen/black orc die niet in je party zit te kunnen healen werkt niet echt fijn.
Misschien moet ik eens gaan snuffelen op curse voor wat add ons. Alleen je eigen party zien en dan in de verte blind clicken om een chosen/black orc die niet in je party zit te kunnen healen werkt niet echt fijn.
De BO krijgt later een (ERG GOEDE) ability waarmee je jezelf healt (ben de naam even kwijt). Een BO met "board & choppa" gaat bijna niet dood. In PVE kan je vaak zonder problemen 3 mobs tanken, soms champions soloen, en in RVR kan je vaak minuten lang vrij grote groepen tanken.ambi schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:51:
Ik had ook wat gevreesd dat de begingebieden zouden leeglopen, maar gisteren heb ik (alweer) gererolled van mijn ondertussen R20 DoK op Karak-Hirn (core) naar een ondertussen R8 Black Orc op Eltharion (open RvR).
Enkele leuke raids tegen Order op Karak-Hirn hadden namelijk mijn zin in meer RvR aangewakkerd![]()
Het was midden in de morgend en ik dacht (met weinig hoop) laat me maar wat scenario's trachten te joinen. Groot was mijn verbazing toen er redelijk vlug een scenario popte, en daarna nog een en nog eenIk heb zelfs (ook buiten alle verwachtingen om) enkele PQs kunnen doen en op een moment hadden we zelfs genoeg volk om een warband te maken
De Black Orc speelt ook wel leuk alhoewel het wel behoorlijk wennen is om een career te spelen die zichzelf niet of nauwelijks kan healen. Ik vind het ook leuk om de voor elke career verschillende mechaniekjes voor het triggeren van abilities te ontdekken; Mork en Gork bij de Shaman, Soul essence bij de DoK, en nu Da Gud plan en Da Best Plan bij de BO![]()
Ik ben voorlopig gestopt met WAR, precies om de redenen die in de lange post hier eventjes terug zijn aangehaald.
Leuke game, met heel wat boeiende nieuwtjes en aangename graphics. De klasses zijn leuk op te spelen. Maar inderdaad.
a. balance is soms wel zoek (in PVP valt het nog mee, maar in PVE ...) Bepaalde klasses moeten bijvoorbeeld dringend wat pve survivability krijgen (engineer...). No way dat ik bv met mijn engi een champion aan kan, met mijn DoK is het kinderspel. Ook het feit dat Dark Elves geen tanks hebben, is absurd. Hoe moet dit ras dan de talloze heroes doden van de PQ's?
b. een verlaten gevoel. Ware het niet dat ik in een toffe guild zat (Invictus) met allemaal fijne mensen, voelde ik mij heel alleen. Als ik op een avondje game 10 medespelers ben tegengekomen, dan was dat veel. En dat buiten scenario's uiteraard en op een high populated server. Wat ben je met RVR en PQ, als er geen volk is om ze te doen. Er wordt ook helemaal niet gesproken in die game! Noch op general, noch via whispers, noch in /say. Precies of die paar andere spelers zijn robots.
Vooral dit laatste zorgt ervoor dat ik mijn subscription voorlopig niet verleng. Als ik wil alleen een wereld verkennen, dan zoek ik wel een singleplayer rpg.
Leuke game, met heel wat boeiende nieuwtjes en aangename graphics. De klasses zijn leuk op te spelen. Maar inderdaad.
a. balance is soms wel zoek (in PVP valt het nog mee, maar in PVE ...) Bepaalde klasses moeten bijvoorbeeld dringend wat pve survivability krijgen (engineer...). No way dat ik bv met mijn engi een champion aan kan, met mijn DoK is het kinderspel. Ook het feit dat Dark Elves geen tanks hebben, is absurd. Hoe moet dit ras dan de talloze heroes doden van de PQ's?
b. een verlaten gevoel. Ware het niet dat ik in een toffe guild zat (Invictus) met allemaal fijne mensen, voelde ik mij heel alleen. Als ik op een avondje game 10 medespelers ben tegengekomen, dan was dat veel. En dat buiten scenario's uiteraard en op een high populated server. Wat ben je met RVR en PQ, als er geen volk is om ze te doen. Er wordt ook helemaal niet gesproken in die game! Noch op general, noch via whispers, noch in /say. Precies of die paar andere spelers zijn robots.
Vooral dit laatste zorgt ervoor dat ik mijn subscription voorlopig niet verleng. Als ik wil alleen een wereld verkennen, dan zoek ik wel een singleplayer rpg.
Het feit dat Dark Elves geen tanks hebben?? Destruction heeft al 2 goede tanks ( Chosen en Black Orc! )Deetje schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:31:
Ik ben voorlopig gestopt met WAR, precies om de redenen die in de lange post hier eventjes terug zijn aangehaald.
Terwijl Order dat eigenlijk niet kan zeggen. Het is niet zo dat je geen gebruik van tanks kan maken als dat toevallig geen Dark Elve is.
Ik zit op een Med populated server en het is er gewoon druk, overal worden PQ's gedaan. Laten we zeggen iedere chapter wel een. Scenario's hoef je niet op te wachten, als je die wil spelen dan klik je even op de scenario button en binnen 5 minuten ben je live. Er wordt weldegelijk gesproken aangezien een van de laatste updates de region wide chat goed in werking heeft gebracht.
Eigenlijk is het niet nodig aangezien je gewoon ziet waar de groepen zijn. Maar voor wat PQ's en RvR is het toch wel handig.
Het gaat er ook niet om dat iedereen Damage doet, maar de mensen moeten samenwerken. Dus een tank doet niet zoveel dmg als een dps class , en hetzelfde geldt voor een healer. Tank beschermt casters en healers door middel van klappen te vangen en vervolgens doen casters en andere dps'ers hun werk. Terwijl de healer deze mensen hun health points op niveau houdt. Vervolgens heb je nog stealth classes die weer achter de healers aangaan bijvoorbeeld.
Je moet niet vergeten dat onderhand het spel al weer een maand uit is. Dat betekent dat niet indereen nog lvl1 tot 11 is of zoals mij een alt rolled om de dag. (20chosen, 18bw, 19WE, 14SM, 15Sorc)
daarnaast als scenario's poppen om de 2-3 minuten mag je redelijk blij zijn dacht ik ook.
Voor PQ's word het in t2 beter en t3 is piece-o-cake, groepje is zo gevonden en alle mensen die een healer alt hebben gerolled komen nu ook ongeveer daar.
Dus ja, ik ben zeer positief over het spel en population (Karak-Eight-Peaks: Order en Karak Azgal Destro)
Enigste wat ze van mij mogen aanpassen is dat gemiddeld 50% van order een BW is. en de andere 40% een RP / Archmage.
ook wat ballancing issues (WE > WH) (BW > Sorc) tussen de klassen. daarnaast vind ik het rock-paper-scissors idee wel fijn, er is niet 1 class (miss momenteel een BW) die OP is, zeker ook omdat (bijna) alle klassen een tegenhanger hebben die ong. hetzelfde kan. (nu is BW hard beter dan een sorc helaas)
Komt December hebben we ook nog eens de BG en de KotBS in de rangen wat betekent dat low-level population ook weer omhoog gaat.
Verder weinig bugs gevonden, 1 of 2 CTD's gehad (vergeleken met AoC is dat niets) en zijn scenario's super leuk gedaan.
klein balancing issue nog: zet roots is op een 30sec C/D of 100% break on damage ('oude' dots uitgezonderd)
want zelfs met je Get out of jail free card (break out of roots) zit je binnen 2 seconden weer in een nieuwe.
daarnaast als scenario's poppen om de 2-3 minuten mag je redelijk blij zijn dacht ik ook.
Voor PQ's word het in t2 beter en t3 is piece-o-cake, groepje is zo gevonden en alle mensen die een healer alt hebben gerolled komen nu ook ongeveer daar.
Dus ja, ik ben zeer positief over het spel en population (Karak-Eight-Peaks: Order en Karak Azgal Destro)
Enigste wat ze van mij mogen aanpassen is dat gemiddeld 50% van order een BW is. en de andere 40% een RP / Archmage.
ook wat ballancing issues (WE > WH) (BW > Sorc) tussen de klassen. daarnaast vind ik het rock-paper-scissors idee wel fijn, er is niet 1 class (miss momenteel een BW) die OP is, zeker ook omdat (bijna) alle klassen een tegenhanger hebben die ong. hetzelfde kan. (nu is BW hard beter dan een sorc helaas)
Komt December hebben we ook nog eens de BG en de KotBS in de rangen wat betekent dat low-level population ook weer omhoog gaat.
Verder weinig bugs gevonden, 1 of 2 CTD's gehad (vergeleken met AoC is dat niets) en zijn scenario's super leuk gedaan.
klein balancing issue nog: zet roots is op een 30sec C/D of 100% break on damage ('oude' dots uitgezonderd)
want zelfs met je Get out of jail free card (break out of roots) zit je binnen 2 seconden weer in een nieuwe.
probleem is dat dat helaas wel zo in de code zit. Door de mogelijkheid dat BW's etc. in een aparte groep kunnen (wat ze van mij helemaal mogen verwijderen) verneuk je je team-mates die door 'te-tanken' hun contributie leveren. alleen doen zij geen damage, geen damage === geen xp/renown.tuinïnen schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:48:
[...]
Het gaat er ook niet om dat iedereen Damage doet, maar de mensen moeten samenwerken. Dus een tank doet niet zoveel dmg als een dps class , en hetzelfde geldt voor een healer. Tank beschermt casters en healers door middel van klappen te vangen en vervolgens doen casters en andere dps'ers hun werk. Terwijl de healer deze mensen hun health points op niveau houdt. Vervolgens heb je nog stealth classes die weer achter de healers aangaan bijvoorbeeld.
Voor WE's geld hetzelfde. Zij gaan in stealth. mollen 1 healer. gaan dood. 30 seconden lang geen renown/experience ontvangen van kills die je group maakt doordat jij de healer heb uitgeschakeld. nee fijn is dat.
van mij mogen ze daarom alle XP/Renown gear splitten tussen alle Spelers die leven/en of dood zijn en/of damage op het poppetje hebben gedaan binnen 150FT om afk leechers te voorkomen)
Dit topic is gesloten.