Samsung SGH-i900 Omnia Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste
Acties:
  • 229.055 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278600

Hi ik had al eerder gepost maar nog geen reactie gekregen. probeer het dus nogmaals eens.
Ik Zit met een vaag probleem met mijn omnia..

bij het aanklikken van welke willekeurige setup.xml dan ook, start de opera browser en loopt vervolgens vast in blanco cherm. in de adres balk wordt de geopende bestandlocatie weergegeven maar het scherm blijft blanco.
heb al 4x harde reset uitgevoerd en heeft niet geholpen ben nu dus ook me oorspronkelijke progs van t-mobile kwijt; het is ontstaan na het willen installeren van msn mobile.

kan hierdoor dus geen enkel programma vanuit .xml meer installeren.
heb er een filmpje van gemaakt: http://nl.youtube.com/watch?v=7dEsVS2_9qM

iemand tips of suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274773

Anoniem: 278600 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:20:
Hi ik had al eerder gepost maar nog geen reactie gekregen. probeer het dus nogmaals eens.
Ik Zit met een vaag probleem met mijn omnia..

bij het aanklikken van welke willekeurige setup.xml dan ook, start de opera browser en loopt vervolgens vast in blanco cherm. in de adres balk wordt de geopende bestandlocatie weergegeven maar het scherm blijft blanco.
heb al 4x harde reset uitgevoerd en heeft niet geholpen ben nu dus ook me oorspronkelijke progs van t-mobile kwijt; het is ontstaan na het willen installeren van msn mobile.

kan hierdoor dus geen enkel programma vanuit .xml meer installeren.
heb er een filmpje van gemaakt: http://nl.youtube.com/watch?v=7dEsVS2_9qM

iemand tips of suggesties? :)
heb ik ook:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan Weet je net als ik hoe irritant dit is...
Zijn er nogmeer mensen met dit probleem en heeft er al iemand een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Anoniem: 278600 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:25:
Dan Weet je net als ik hoe irritant dit is...
Zijn er nogmeer mensen met dit probleem en heeft er al iemand een oplossing voor?
[...]
kun je wel xml bestanden openen met je omnia normaal dan? Volgens mij heeft iedereen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

darksnake88 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:19:
Weet iemand waar ik Windows Live Messenger kan halen :S kan het nergens vinden.
Draai nu custom ROM van modaco. Youtube werkt eindelijk:P
sinds wanneer heeft www.google.nl een storing dat je het niet kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eerst kon die van mij het nog wel maar sinds dit is ontstaan niet meer.. probeer maar
Anoniem: 125609 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:56:
[...]

kun je wel xml bestanden openen met je omnia normaal dan? Volgens mij heeft iedereen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218229

Anoniem: 125609 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:35:
[...]

Dan moet je iGO8 eens installeren, je hebt niet persee Enhanced gps nodig hoor. Met iGo8 krijg je ook gewoon een fix zonder Enhanced gps en gebruik je dus ook geen GPRS, moet je wel zorgen dat Enhanced gps uitstaat. Heb vaak met tomtom en McGuider gewerkt, maar vind toch dat iGo8 het beste programma is.
zal ik eens doen, heb al eens igo8 proberen te installeren maar kreeg steeds een foutmelding, dus heb het programma nooit zien werken,en dan maar opgegeven,, is er een speciale versie van igo8 nodig voor een omnia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

darksnake88 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:45:
[...]

Widget bar is weggehaald uit deze rom. en ipv van dat is Manilla2D als today screen.
Heb trouwens al een werkende versie van WLM :9

Removed apps:
- DigitalFrame
- FlashLite2
- GoogleLauncher
- NetCF2.0
- PhotoSlides
- Podcasts
- RssReader
- Samsung Today 1
- Samsung Today 2
- Samsung Widget
- Samsung Main Menu / Launcher
- Shozu
- SliverInbox
- TaskSwitcher
- Welcome Center
- Windows Live

Added:
- NetCF3.5
- Working FlashLite3.1
- Magic Button
- Coloured Opera buttons and menu
- Total Commander CE
- Manilla2D update19 (optimised for Omnia's resolution) - thanks to all who contributed in the other thread. Youtube program not included as with FlashLite3.1, you can view it directly from Opera
- Manilla2D Customizer v0.13.154 (forgot to add a shortcut in programs, you can find Manilla2Dconfig.exe in the \windows\ folder)
- GPS tweak as suggested, not sure if it works though.. and a few little others
- Comms manager as suggested, does not really like Omnia's resolution and may be a little buggy, but it works. Will search for an alternative for the next version.
Morgen staat de nieuwe rom (versie 2) online overigens.... Widgets gaan niet werken, ook omdat Flashlite een hogere versie heeft gekregen in deze rom. Daar kunnen de Samsung widgets niet mee omgaan.. Je kan wel een variant daarop downloaden die ook nog eens sneller is:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=430190

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 27-10-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127879

Beste Mensen,

Ik heb al lopen zoeken op de forum maar heb mijn vraag neit kunnen vinden ,dus hoop niet dat die nu dubbel staat.

Maar mijn vraag is :

Ik heb jaren lang Nokia gehad en dus kon ik programmas ( tomtom enz.) installeren via Nokia pc Suite.

maar nu heb ik sinds kort ( vorrige week maandag) een Samsung en nu zou ik daar dus graag mijn tomtom Software er op willen zetten.

Nu is de vraag, hoe ga ik dit doen ??

Ik heb wel een cdtje geinstalleert om te synchroniseren...maar is dat goed en hoe nu verder?

Hoop dat iemand mijn snel kan helpen want moet einde van de week naar Kerkrade en weet de weg niet . :'(

Dus eigenlijk is de vraag hoe zet ik extra software op mijn Mobieltje.

Groeten John.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277620

Wie o wie kan en wil mij helpen
Ik heb zonder aanwijsbare reden ineens twee opslagmappen op mijn omnia. Gewoon Mijn opslag waarop ik vanaf dag 1 allemaal muziek en foto's op heb gezet en nu ook Mijn opslag2. De map Mijn opslag is nu ineens leeg en al mijn bestanden staan op mijn opslag2. Op zich niet zo'n probleem, maar mijn camera herkent voor het opslaan van foto's mijn opslag2 niet, wat inhoudt dat hij alleen foto's op wil slaan op mijn apparaat. En die ruimte is slechts beperkt zoals wij allen weten

Hoe kan ik mijn opslag weer als hoofdopslag instellen, zodat de camera die ook weer herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689

Heb ik weer hoor.

Heb ik eindelijk IGO binnen, krijg ik McGuider weer niet ge-deinstalleerd 8)7 . Wanneer ik de uninstall file activeer, gaat mijn toestel vrolijk rebooten.

Iemand een idee? McGuider staat in ieder geval niet meer in mijn startscherm. Tevens is ie niet meer terug te vinden in mijn programs list.

Houdt dit nu in dat het un-installed is en kan ik nu gewoon alle mappen verwijderen? Of staat het toch nog ergens.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 72689 op 27-10-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854

Misschien een noob vraag (ik kom n.l van Symbian OS 9.2 af),ik wil wat software op mjin Omnia zetten en vroeg me af moet ik software voor de Windows Smartphone of voor Windows Pocket PC downloaden ? Ik krijg vaak de melding op mijn scherm dat ik de verkeerde versie probeer te installeren. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhajkx
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Lucky1965 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:14:
Hier een beknopte handleiding voor een ieder die wil updaten naar de XKHJ3 taalupdate.

Stap 1. Maak eerst een backup van gegevens op je telefoon. Gaat dan met name om contacten en dergelijke.
Stap 2. Maak een nieuwe map aan op je eigen pc waar je de updates in kunt zetten als je die hebt gedownload van de site.
Stap 3. Ga naar de samsung site en download i900 Windows Vista Update of i900 Windows XP Update. Dit is afhankelijk wat je op je eigen pc hebt staan. Het zal op je pc te zien zijn als een gele bol met daarin het woord mits.
Stap 4. Download de taalupdate i900XKHJ3 Multilanguage file / taal bestand. Dit zul je herkennen als een .mli betand.
Stap 5. Connect je telefoon met de pc doormiddel van de usb kabel. Als activesync klaar is dubbelklik je op de kleine updater ( gele bolletje ). Er opent zich een scherm waarin je 2 dingen moet aanvinken en waar je daarna op een brede balk moet klikken. Er komt dan vanzelf een melding dat je de telefoon kunt loskoppelen van de pc. De telefoon zal zich automatisch resetten, ik denk zelfs 2 keer.
Dit was een preconfiguratie. Je telefoon is nu klaar voor de taalupdate.
Stap 5. Ga op je telefoon naar instellingen -> verbinding -> usb en kies dan daar voor massaopslag.
Sluit je telefoon weer aan de pc en kopieer de grote mli bestand ( de taalupdate ) naar mijn opslag op je grote flashgeheugen. Als dat klaar is de telefoon weer terug zetten naar activesync i.p.v massaopslag.
Stap 6. Ga nu op je telefoon naar instellingen -> systeem -> taal wijzigen. Als het goed is zie je dan die .mli bestand staan. Klik erop en dan op selecteer. Er wordt dan gevraagt om een code in te voeren. Dit kun je doen met het keyboard. Code is 1234 maar het staat er ook als het goed is.
Dan is het klikken op ok of accepteren, weet het niet helemaal zeker meer maar dan gaat de update beginnen. Het duurt ongeveer 10 min. Laat de telefoon tijdens de update met rust, hij zal vanzelf weer resetten, 2 keer en dan is het klaar.
Dan kun je de backup weer terug zetten en verder instellen zoals je het zelf graag wil hebben.

Voordelen: Het lijkt erop alsof hij wat stabieler is. Een betere ontvangst en het belangrijkste, meer ramgeheugen vrij. Van 97 Mb naar 111 Mb :) .

Veel succes ermee.
Ik probeer nu van HH1 naar KHJ3 te flashen en heb deze handleiding gebruikt. Heb eerst een Hard Reset gegeven daarna XP update/patch uitgevoerd zoals deze op de samsungsite staat vermeld. Alles ging goed. MLI bestand gekopieerd naar Mijn Opslag en vanuit de instellingen van Omnia "Taal Wijzigen" gekozen. De omnia hangt ook aan de opladder dus niet meer aan ActiveSync.De telefoon schakelde vanzelf uit en nu heb ik een knipperende scherm : "SamsungOmnia" en dan "Download mode Do not turn off. It takes about 10 minutes". Het rode led lampje knippert ook. En dit duurt al meer dan 50 minuten. Is dit normaal? Moet ik iets doen? HELP.

Ik zie ook geen voortgangsbalk zoals Tjeutje27 hier zegt
Daarna volg je de stappen zoals hierboven beschreven. Zodra het MLI bestand op je omnia staat kan je deze loskoppelen van je pc. Je kan hem dan bijvoorbeeld aan de netadapter aansluiten, extra zekerheid voor als de batterij er toch plotseling mee ophoudt. Flashen duurt bij elkaar iets van 10 minuten of iets meer. Je ziet tijdens het flashen dat de voortgangsbalk zich vult met groene blokjes. Soms duurt het best lang voor er een blokje bijkomt, maar dat is een kwestie van geduld hebben.
Wat zal er gebeuren als ik de Omnia toch uitschakel? Ik bedoel dit kan toch niet eindeloos duren :( .
Ik schakel hem i.i.g. nog niet uit totdat ik meer weet.
Edit: ik heb een niet branded toestel met originele HH1 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 19:32

mucuracat

YES

Anoniem: 8504 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:01:
[...]

Morgen staat de nieuwe rom (versie 2) online overigens.... Widgets gaan niet werken, ook omdat Flashlite een hogere versie heeft gekregen in deze rom. Daar kunnen de Samsung widgets niet mee omgaan.. Je kan wel een variant daarop downloaden die ook nog eens sneller is:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=430190
morgen? staat er al. ik nu aan het flashen.. vond eerste versie al mooi..

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 11:10
xhajkx schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:17:
[...]Ik probeer nu van HH1 naar KHJ3 te flashen en heb deze handleiding gebruikt. Heb eerst een Hard Reset gegeven daarna XP update/patch uitgevoerd zoals deze op de samsungsite staat vermeld.
Heb je bij het uitvoeren van XP update / patch op je PC-scherm een soort voortgangsbalk zien flikkeren? Die patch zegt niet zelf of de uitvoer ervan geslaagd is, beetje slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhajkx
Tjeutje27 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:15:
[...]

Heb je bij het uitvoeren van XP update / patch op je PC-scherm een soort voortgangsbalk zien flikkeren? Die patch zegt niet zelf of de uitvoer ervan geslaagd is, beetje slordig.
Ik kan me wel een voortgangsbalk op PC scherm herinneren die aan het einde "Download complete" aangaf.. Ik heb ook een groene voortgangsbalk op Omnia zelf zien flikkeren. Volgens de handleiding zou de XP update / patch 2 min duren maar bij mij duurde het iets van 30 a 40 seconden. Daarna kreeg ik de melding dat ik de Omnia mocht loskoppelen wat ik ook gedaan heb. Daarna ging de telefoon vanzelf weer hard resetten( want ik moest het scherm weer uitlijnen).
Misschien is die XP update / patch niet helemaal goed uitgevoerd, omdat dus wat jij zegt het een beetje slordig aangegeven wordt.
Ik ben nu bang om de Omnia uit te schakelen of te resetten. Hij is nog steeds in die Download Mode al 2 UUR.
Zal ik toch resetten of batterij eruit halen? Want hij is volgens mij gewoon blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
xhajkx schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:26:
[...]

Ik kan me wel een voortgangsbalk op PC scherm herinneren die aan het einde "Download complete" aangaf.. Ik heb ook een groene voortgangsbalk op Omnia zelf zien flikkeren. Volgens de handleiding zou de XP update / patch 2 min duren maar bij mij duurde het iets van 30 a 40 seconden. Daarna kreeg ik de melding dat ik de Omnia mocht loskoppelen wat ik ook gedaan heb. Daarna ging de telefoon vanzelf weer hard resetten( want ik moest het scherm weer uitlijnen).
Misschien is die XP update / patch niet helemaal goed uitgevoerd, omdat dus wat jij zegt het een beetje slordig aangegeven wordt.
Ik ben nu bang om de Omnia uit te schakelen of te resetten. Hij is nog steeds in die Download Mode al 2 UUR.
Zal ik toch resetten of batterij eruit halen? Want hij is volgens mij gewoon blijven hangen.
Misschien beetje domme vraag, maar je hebt toch wel het juiste .mli bestand gedownload? Er zijn twee verschillende versies.

Het enige wat ik anders heb gedaan dan jij: ik heb de harde reset uitgevoerd na de patch (ipv ervoor), maar dat mag geen verschil maken lijkt mij. De download mode duurt normaal echt maar 10 minuten, en daarna moet je Omnia uit zichzelf herstarten. Het eerste blokje moet al na een paar seconden verschijnen. 2 uur duurt veel te lang....

De melding "download complete" heb ik ook gehad, dus dat klopt.

Ik ben bang dat je toch moet kijken wat er gebeurt als je je Omnia loskoppelt. Mocht hij niet meer opstarten, dan is je enige hoop om nog contact te maken met je Omnia via de Samsung modem driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhajkx
Tjeutje27 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:36:
[...]
Misschien beetje domme vraag, maar je hebt toch wel het juiste .mli bestand gedownload? Er zijn twee verschillende versies.
Ik heb .MLI bestand gedownload van samsungsite waar jij naar verwezen had
Tjeutje27 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:14:
[...]
De laatste versie is dus XKHJ3, hier te vinden. Als je HH4 hebt hoef je volgens mij de patch niet meer uit te voeren, maar dat weet ik niet zeker.
ik heb nu inmiddels de batterij eruit gehaald en weer erin gedaan maar de telefoon blijft nog in Download Mode.
Resetten doet ook niet.
Het enige verschill dat ik nu merk met jou ervaringen is dat jij een voortgangsbalk hebt gehad tijdens Download Mode en ik niet, maar misschien heeft dat te maken met het feit dat ik XP gebruik, want de samsung handleiding (Stap 1) zegt dat het scherm weleens kan verschillen.
Kan je misschien ff uitleggen hoe ik contact kan maken met de Omnia via Samsung Modem Driver.
Alvast bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
xhajkx schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:52:
[...]
Kan je misschien ff uitleggen hoe ik contact kan maken met de Omnia via Samsung Modem Driver.
Alvast bedankt voor je hulp.
Heb je een harde reset geprobeerd?

Harde reset: call en call end knoppen tegelijk ingedrukt houden en dan met je stylus in het gaatje bovenin prikken. Na een seconde of 3 kun je de stylus loslaten maar de beide knoppen ingedrukt houden. Je komt dan in een scherm waarin gevraagd wordt of je een harde reset wilt doen.

Ik heb zelf de Samsung Modem Driver nog nooit nodig gehad omdat ik het liever bij de officiële updates houd en die tot nog toe goed zijn verlopen. Je kan info over gebruik van de modem driver vinden in deze post. Maar ik weet niet of deze driver bruikbaar is voor het flashen van MLI bestanden. Ik weet in ieder geval dat jij niet de eerste bent met dit probleem, en dat een aantal mensen de Omnia via de modem driver weer aan de praat hebben gekregen. Hun belevenissen staan onder andere op een van de delen van dit Omnia topic genoemd, dus even zoeken. Succes ermee.

[ Voor 22% gewijzigd door Tjeutje27 op 28-10-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhajkx
Tjeutje27 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:06:
[...]

Heb je een harde reset geprobeerd?

Harde reset: call en call end knoppen tegelijk ingedrukt houden en dan met je stylus in het gaatje bovenin prikken. Na een seconde of 3 kun je de stylus loslaten maar de beide knoppen ingedrukt houden. Je komt dan in een scherm waarin gevraagd wordt of je een harde reset wilt doen.
Dit had ik ook geprobeerd maar de Omnia blijft in "Download Mode" en het rode lampje knippert om de 2 sec.
En ik had nog Het ROM update topic voor de Samsung SGH-i900 goed doorgelezen en ik deed alles volgens het boekje maar dat hielp dus niet.
En aangezien XKHJ3 een Nederlandse update is kan ik op het Internet weinig over vinden.
Ik denk dat ik morgen maar eens naar een Service Punt moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142271

Sorry krijg echt geen fix met omnia en mcguider.

Mcguider doet het wel meer de rest niet alsof hij geen intere gps heeft.
Een n82 heeft zo;n programma waar je je gps status kan zien een omnia heeft dat niet he?

Iemand een idee of kan het misschien iets uitgebreider voortellen ben namelijk een noob hierin.

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeisjovis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-03 23:04
Anoniem: 277620 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:43:
Wie o wie kan en wil mij helpen
Ik heb zonder aanwijsbare reden ineens twee opslagmappen op mijn omnia. Gewoon Mijn opslag waarop ik vanaf dag 1 allemaal muziek en foto's op heb gezet en nu ook Mijn opslag2. De map Mijn opslag is nu ineens leeg en al mijn bestanden staan op mijn opslag2. Op zich niet zo'n probleem, maar mijn camera herkent voor het opslaan van foto's mijn opslag2 niet, wat inhoudt dat hij alleen foto's op wil slaan op mijn apparaat. En die ruimte is slechts beperkt zoals wij allen weten

Hoe kan ik mijn opslag weer als hoofdopslag instellen, zodat de camera die ook weer herkent?
Dit kan gebeuren wanneer je het toestel op de pc hebt aangesloten. Heb je het toestel wel veilig verwijderd? Het schijnt ook te maken kunnen hebben met active sync. Active sync slaat e-mail bijlagen op in mijn opslag, en is daarbij soms het toestel te snel af. Het interne geheugen van de omnia is dan nog niet gevonden, waardoor een nieuwe opslagmap aangemaakt wordt en de originele map hernoemd wordt.
De oplossing is om de nieuwe map 'mijn opslag' te verwijderen. Na een soft-reset zou alles dan weer goed moeten zijn.

Ik was zelf ooit zo slim om, terwijl het toestel op de pc was aangesloten als massa-opslag, de instelling van de USB verbindingsmodus op het toestel te veranderen in active sync. Gevolg: niet alleen was mijn opslag hernoemd, ook waren heel veel bestanden verdwenen en ben ik een dag bezig geweest met data recovery tooltjes om alles weer bij elkaar te sprokkelen. Opletten geblazen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
Allereerst moet je ActiveSync installeren, dit is de synchonisatie software (zoals bij Nokia de PC Suite).

Wanneer je daarna verbinding hebt stop je je TomTom cd in je computer, start de setup, en de rest wijst zichzelf.

Wanneer je een CAB bestand hebt als installatie dan kopieer je deze naar bijv. Deze Computer -> Mobiel Apparaat -> Storage Card.
Wanneer deze gekopieerd is ga je op je mobiel naar de Verkenner en klik je dit bestand aan. Op dat moment wordt hij geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142271 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 02:52:
Sorry krijg echt geen fix met omnia en mcguider.

Mcguider doet het wel meer de rest niet alsof hij geen intere gps heeft.
Een n82 heeft zo;n programma waar je je gps status kan zien een omnia heeft dat niet he?

Iemand een idee of kan het misschien iets uitgebreider voortellen ben namelijk een noob hierin.

Danny
komt omdat je instellingen verkeerd staan
software copoort moet 7 zijn en hardware 9 en baud op 4800 zorg dat je eerst een fix krijgt via google maps en daarna ga je pas met McGuider aan de slag

owja en ga naar buiten en heb ff geduld voor de eerste fix

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 268916 op 28-10-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278767

Ik heb het dobbelsteenspelletje op mijn omnia gezet, en als ik het opzoek in verkenner werkt het gewoon. Maar hoe krijg ik het programma in de programma's lijst, of in de spelletjes map?
De Bubblebreakers enzo staan gewoon los in de windowsmap, en als ik m daar bij zet, komt dice niet automatisch in de spelletjesmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203054

Heeft iemand ook last van de korte levensduur van de batterij. Ik kan er nog geen dag mee doen. Heb wellicht een idee waaraan het zou kunnen liggen, dat mijn gprs/3g verbinding telkens lang open blijft staan, maar net iets meer dan een halve dag vind ik echt te kort. Verder doe ik helemaal niet veel met mijn toestel. Is er een TWEAK voor de Omnia waar je in kunt stellen dat de gprs/3g verbinding telkens na bijv. 1 minuut moet uitschakelen? Weet dat deze er wel is voor de HTC toestellen.

Of heb ik een maandagmorgen batterij?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203054 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:56:
Heeft iemand ook last van de korte levensduur van de batterij. Ik kan er nog geen dag mee doen. Heb wellicht een idee waaraan het zou kunnen liggen, dat mijn gprs/3g verbinding telkens lang open blijft staan, maar net iets meer dan een halve dag vind ik echt te kort. Verder doe ik helemaal niet veel met mijn toestel. Is er een TWEAK voor de Omnia waar je in kunt stellen dat de gprs/3g verbinding telkens na bijv. 1 minuut moet uitschakelen? Weet dat deze er wel is voor de HTC toestellen.

Enkele tips:
Geen GPS gebruiken
Bluetooth uit laten
Wifi uit laten
Beeldscherm op automatische helderheid zetten
Energie spaarstand inschakelen
Ben je klaar ? beeldscherm helemaal uit
HSDPA uit

persoonlijk heb ik zelf eens 4,5 dagen met 1 volle accu gedaan maar dat was zonder internet aan
normaal gebruik is 2,5 dagen bij mij
laad je accu pas op wanneer ie bijna leeg is en dan helemaal vol laten laden en niet ff een kwartiertje er aanhangen

mocht dit allemaal niet werken er bestaan accu's op de engelse markt (maybe hier ondertussen ook al) met dubbel vermogen (3000mAh) http://www.mobilefun.co.uk/product/17644.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859

Anoniem: 203054 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:56:

In dit forum heb ik hier iets over gelezen.
Er is een bestand die je verbinding binnen 1 of 5 min verbreekt.
Als ik de bestanden vind zal ik ze ff posten.
DeOS schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:20:
Als je het vergrendelen met de "End-toets" niet gebruikt kun je deze ook instellen om de data-verbinding te verbreken. Instellingen --> Knoppen --> Toets End --> Data-gesprek afbreken

of natuurlijk automatisch de verbinding verbreken na x seconden

code:
1
2
3
HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\
SuspendResume = GPRS_bye_if_device_off
CacheTime = xxx (where xxx are seconds before auto disconnect, for me the best value is 60)

cab files: verbinding na 1minuut verbreken - verbinding na 5 minuten verbreken

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 28-10-2008 10:22 . Reden: gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Die ziet er niet uit met die extra zware accu. Een back cover die wel 2 keer zo dik is. Zal een boel stof onder komen en zeer onhandig die dikte. Denk niet dat ze er daar veel van verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106939

Anoniem: 268916 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:13:
[...]

Enkele tips:
Geen GPS gebruiken
Bluetooth uit laten
Wifi uit laten
Beeldscherm op automatische helderheid zetten
Energie spaarstand inschakelen
Ben je klaar ? beeldscherm helemaal uit
HSDPA uit

persoonlijk heb ik zelf eens 4,5 dagen met 1 volle accu gedaan maar dat was zonder internet aan
normaal gebruik is 2,5 dagen bij mij
laad je accu pas op wanneer ie bijna leeg is en dan helemaal vol laten laden en niet ff een kwartiertje er aanhangen

mocht dit allemaal niet werken er bestaan accu's op de engelse markt (maybe hier ondertussen ook al) met dubbel vermogen (3000mAh) http://www.mobilefun.co.uk/product/17644.htm
ik zet beeldscherm juist op vaste helderheid en dan de laagste stand, misschien kom ik gewoon nooit in "extreme" situaties waar je meer helderheid nodig hebt, maar dat is voor mij genoeg :)
ook zet ik de beam verbinding standaard uit, ookal weet ik niet of dit iets uitmaakt.

als je het maar net een halve dag vol kan houden dan zal het eigenlijk wel aan de ROM moeten liggen (hardware uitgesloten), er schijnt qua batterijverbruik nogal wat verschil te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Topic samengevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iets gemist ? welke 2 dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908

Ik heb zojuist in iGo8 ingesteld op landscape.. maar nu als ik iGo8 opstart krijg ik een fout en sluit hij iGo8 weer af..

Ondertussen heb ik iGo8 weer eraf gehaald en weer opnieuw geinstalleerd maar hij behoud het zelfde probleem? Hoe kan ik dit oplossen? moet ik ergens een file bewerken of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:04:
Ik heb zojuist in iGo8 ingesteld op landscape.. maar nu als ik iGo8 opstart krijg ik een fout en sluit hij iGo8 weer af..

Ondertussen heb ik iGo8 weer eraf gehaald en weer opnieuw geinstalleerd maar hij behoud het zelfde probleem? Hoe kan ik dit oplossen? moet ik ergens een file bewerken of iets?
vertel eerst ook ff wat voor foutmelding je krijgt das wel zo handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Is een beetje moeilijk om te melden als de oude niet meer bestaat ;) Verder is dit niet zo interessant denk ik voor de discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:08:
[...]

vertel eerst ook ff wat voor foutmelding je krijgt das wel zo handig
Als hij het zo niet doet, dan zal ik het even overtypen. :)
Heb hem net weer geuninstalleerd en zal even de iGo8 map er opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:09:
[...]

Is een beetje moeilijk om te melden als de oude niet meer bestaat ;) Verder is dit niet zo interessant denk ik voor de discussie :)
offtopic:
ow sorry dacht dat er ergens nog een i900 topic ofzo was en dat die hierbij gezet was

weet iemand toevallig of er ook een zaklamp functie op de SPB shell te vinden is kom hem nergens tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Die zit er geloof ik niet op. Als je op het kruisje klikt rechtsonderin dan kom je weer in een homescreen van samsung zelf. Als je daar today 2 hebt dan heb je nog steeds de mogelijkheid met de zaklamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucky1965 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:27:
Die zit er geloof ik niet op. Als je op het kruisje klikt rechtsonderin dan kom je weer in een homescreen van samsung zelf. Als je daar today 2 hebt dan heb je nog steeds de mogelijkheid met de zaklamp.
ja dat wist ik al jammer dat het niet in spb zit wilde juist een ander today screen er op zetten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:14:
[...]

Als hij het zo niet doet, dan zal ik het even overtypen. :)
Heb hem net weer geuninstalleerd en zal even de iGo8 map er opnieuw opzetten.
Krijg weer de melding bij de main screen:

Fatal error occurred in main thread:
Address: 0x00201fac
Exception: 0xc0000005

Hopelijk kunnen jullie me hier mee helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201908 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:09:
[...]

heb je een legale of minder legale versie ? want het lijkt wel als of ie een paar bestanden mist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19
[...]

Gooi alle bestanden in de save folder van IGO eens weg en probeer het dan nog een keer.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183651

mucuracat schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:21:
Ik heb smart reader op zitten nu.. werkt goed.
aaarrrgghhhh, daar ben ik al geruime tijd naar op zoek!!
welke rom heb jij er opgezet. ik heb (nogsteeds) HH1
Laat het me aub even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142074

[...]

Veel IGo8 problemen doen zich voor als je je omnia in Mass storage USB connection mode zet. De oplossing is: zet in Settings - Connections - USB connection Mode de functie weer op 'Active Sync'. En zet m daarna nooit meer op Mass storage, anders heb je direct hetzelfde probleem weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben ik nou zo stom of is mobile shell gewoon niet op een manier in te stellen die ik handig vind?

dat spb zich "naast" je today scherm installeert tot daar aan toe, je kan aanvinken dat hij automatisch naar het mooie now-scherm gaat als je opstart... maar waarom zijn de batterij/audio/verbinding icoontjes in het now-scherm niet gewoon aanklikbaar zoals in today? audio is dan wel aanklikbaar, maar volume instellen ho maar. ik zit al een tijdje met het programma te kloten, maar ik moet toch steeds weer terug naat today om aan al m'n wensen te voldoen en daar wil ik vanaf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273623

hello peepz,

ik heb SPB en s2u2 draaien, alleen zit s2u2 met een conflict.

Elke keer als ik m aan zet springt het scherm van s2u2 naar spb (en soms) weer terug. heeft er iemand een oplossing hiervoor, of een reg tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 14:22

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 268916 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:07:
[...]

ja dat wist ik al jammer dat het niet in spb zit wilde juist een ander today screen er op zetten :'(
Als je met SPBWatcher SPB als today instelt kan je met wat vingervlugheid toch je zaklamp gebruiken:

Je moet dan wel onder "instellingen - persoonlijk - knoppen - flitslicht" even het vinkje aanzetten.

Als je nu vanuit het home scherm van SPB op de ophangtoets drukt verschijnt altijd heel kort je oude today scherm, als je direct hierna op de volume down toets drukt gaat je lampje 20 seconden aan.

Vergt wat oefening en blijft niet langer dan 20 seconden branden, maar langer is vaak niet nodig.

Een ander optie heb ik helaas nog niet kunnen vinden om de zaklamp te gebruiken vanuit SPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278812

Hallo allemaal,

Ik hoop dat er iemand is die mij kan en wil helpen met de Omnia, ik snap er helemaal niets van en als iemand mij zou willen helpen en dan graag duidelijke uitleg. (Desnoods via mail)
Mijn geheugen is vol en ik heb geen idee hoe ik het moet opruimen en ik heb er nog geen micro sd kaart inzitten omdat het toestel van zichzelf al 'n aardig geheugen heeft.
Als iemand mij stap voor stap zou willen helpen dan graag en mijn bluetooth kan ook geen verbinding meer maken en dat heeft ie wel gedaan als ik nu iets van 'n andere mobiel naar de Omnia wil sturen zegt ie dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
De vorige mobiel die ik heb gehad is de Nokia N95 en daar kon ik redelijk mee overweg maar ja het zal wel komen dat ik niet de jongste meer ben. :P

vriendelijke groet
Thea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je kan de telefoon dus aanzetten en een bestandsbeheerder gebruiken? Dan kan je toch ook bestanden weggooien en daarmee ruimte creëren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:21

Wish

ingwell

[knipperdeknip]

[ Voor 91% gewijzigd door Wish op 29-10-2008 08:23 . Reden: hmm, mijn posts verplaatsen he ;) ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mithras schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:04:
Je kan de telefoon dus aanzetten en een bestandsbeheerder gebruiken? Dan kan je toch ook bestanden weggooien en daarmee ruimte creëren :?
Ik ben bang dat ik iets verkeerds weggooi en aan de handleiding heb ik ook niet zoveel want wordt niet duidelijk aan gegeven wat ik allemaal kan doen en ik ben dus 'n leek (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Samsung omnia is toch met Windows mobile?

Simpel, Active Sync installeren (bij XP of lager), Vista heeft dit al. USB kabel aansluiten, wizard even volgen en via de verkenner en software manager opschonen. (programma's via software, MP3 en filmzut via verkenner).

Je zal toch moeten weten wat je er allemaal al op hebt gezet, muziek oid, om het te kunnen opruimen. Daarbij, neem er meteen een SD kaartje bij, kosten niet veel maar hebben veel opslagruimte (voor bijvoorbeeld muziek/film).

Anders, vraag iemand die een beetje kennis heeft van PDA's/WM-based, iemand met een HTC of soortgelijk. Ze werken hetzelfde, dus kunnen zij je mogelijk beter helpen dan hier (hier is het wat voor gevorderde gebruikers zegmaar..).

extra !!'s in je titel werken hier niet echt hoor :P

[ Voor 52% gewijzigd door SinergyX op 28-10-2008 16:14 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry dat ik hier terecht ben gekomen ik dacht dat het voor iedereen was maar bij deze zoek ik wel wat anders en bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
-> Samsung SGH-i900 Omnia Deel 4

Onder Telecommunicatie->Windows Based Mobiles is onderhand al een deeltje 4 over de omnia te vinden....

Ik zie dat je net geregistreerd bent, dit forum heeft een uitstekende zoekfunctie en policy

[ Voor 24% gewijzigd door arjants op 28-10-2008 16:21 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dus dat ik hier wel als leek terecht kon en heb mij dus inderdaad net geregistreerd maar ik zoek wel 'n andere oplossing.
Het probleem is dat ik verder niemand ken met soortgelijke telefoon maar ik ga maar iets anders zoeken.

bedankt in ieder geval voor de reakties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maakt verder niet uit :) In principe werkt elke Windows Mobile based mobiel hetzelfde, dus je hoeft niet specifiek te zoeken naar iemand met dezelfde telefoon.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*weg*

We gaan je niet helpen met je warez.

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 28-10-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273623

hello peepz,

ik heb SPB en s2u2 draaien, alleen zit s2u2 met een conflict.

Elke keer als ik m aan zet springt het scherm van s2u2 naar spb (en soms) weer terug. heeft er iemand een oplossing hiervoor, of een reg tweak?

never mind,..

reg tweak: wakeup op 300 ms zetten

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 273623 op 28-10-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 19:32

mucuracat

YES

Anoniem: 183651 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:36:
[...]

aaarrrgghhhh, daar ben ik al geruime tijd naar op zoek!!
welke rom heb jij er opgezet. ik heb (nogsteeds) HH1
Laat het me aub even weten.
ik heb een custom rom opgezet..DTHJ6/M2D02 phone XXHJ1
maar smart reader is hier te downloaden. weet niet of het mag. maar is gewoon een samsung omnia progje dus.. als het niet mag, wordt het wel gecensureed neem ik aan. maar tot die tijd...
*knip*

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 12-12-2008 16:36 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Laatst online: 07-02 13:25
Ik heb zojuist deze geïnstalleerd.
Maak van je Omnia een webcam via USB, WiFi (!) _/-\o_ of Bluetooth. Werkt prima.

Gewoon ff voor degene die het leuk vinden hoor..
;)
Grtz,
JP

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

jpvaneijk schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:48:
Ik heb zojuist deze geïnstalleerd.
Maak van je Omnia een webcam via USB, WiFi (!) _/-\o_ of Bluetooth. Werkt prima.

Gewoon ff voor degene die het leuk vinden hoor..
;)
Grtz,
JP
Goh dat je daar nog 20 dollar voor betaald hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

Ik heb sinds kort een blauw plekje op mijn scherm :|
Als ik op het scherm duw, dan zie ik ook op het scherm zelf een vingerafdruk die na verloopt van tijd weer weg gaat :|

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 162692 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:17:
Als ik op het scherm duw, dan zie ik ook op het scherm zelf een vingerafdruk die na verloopt van tijd weer weg gaat :|

Is dit normaal?
Zoek aub eens in dit topic (bv naar 'blauw'), dit is namelijk al wel eens vaker langs gekomen. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Laatst online: 07-02 13:25
Anoniem: 136766 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:51:
[...]

Goh dat je daar nog 20 dollar voor betaald hebt. :+
$19,95 hoor... _O-

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Anoniem: 268916 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:16:
[...]

offtopic:
ow sorry dacht dat er ergens nog een i900 topic ofzo was en dat die hierbij gezet was

weet iemand toevallig of er ook een zaklamp functie op de SPB shell te vinden is kom hem nergens tegen
http://www.artamata.com/pocketlight/

Ik heb trouwens ook een C# proggie gemaakt waarmee je je default kalender, alarm, missed calls proggie en iedere executable kan vervangen door een andere die ook op storage card geplaatst kan worden... Zie:

http://forum.xda-develope...?p=2835131&postcount=4619

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 28-10-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:19:
[...]

Zoek aub eens in dit topic (bv naar 'blauw'), dit is namelijk al wel eens vaker langs gekomen. :Y)
Dit weet ik ook wel..
Maar wat is er een oplossing tegen en valt dit onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Topic samengevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127429

Hey,
hoe kun je spb meteen naar je 'now' scherm laten schakelen bij opstarten ? (zonder via het omnia 'today' scherm te passeren dus ?)

en

Ik zou graag een formatje doen (spb theme-pack geeft af en toe een foutmelding, krijg het niet zomaar volledig verwijderd). Kan dit simpelweg via een harde reset ? Dan staat ie toch gewoon weer zoals ik 'm uit de doos haalde, niet ? Zijn er risico's aan verbonden ?

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 127429 op 28-10-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Mijn batterij gistermiddag opgeladen, nu (staat er) nog rond de 100%. Ik weet dat dit natuurlijk niet klopt, maar dat is al net zo lang als dat de batterij eergisteren meeging en alle dagen daarvoor.
Ik snapte al niet waarom mijn batterij niet zo lang meeging. Nu is het dus duidelijk, ik heb samsung today 2 en had daaronder iGo staan in Today, dit heb ik nu verwijdert en nu gaat hij veel langer mee. Misschien iets voor andere mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278629

Heb sinds vandaag de Samsung Omnia en heb al redelijk wat ingesteld, maar sommige dingen lukken niet:

- Kunnen de 'sneltoetsen' aan de linkerkant van het scherm ook veranderd worden?
- Ik heb Gmail met imap ingesteld en dit is naast 'Berichten' en 'Outlook E-mail' nu dus een apart onderdeel van berichten, maar bij nieuwe mail werkt het trillen en toon niet die ingesteld staan bij nieuwe mail?
- Hoe weet ik zeker dat mijn internet afgesloten is? Is er een manier om alle geopende verbindingen / programma's ergens te zien?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Laatst online: 11-01 16:15
Hoi !

klein vraagje, hoe is 't geluid als je een goede MP3 erop zet?
Is het beter dan de iPhone of hetzelfde kwaliteit geluid?

Is 't ook mogelijk om een willekeurige oordopjes te gebruiken of ben je gebonden aan
het setje wat je van samsung krijgt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203054

Weet iemand in welke map ik per mail ontvangen sms tones kan stoppen zodat ik deze ook als tone kan instellen. Ik heb ze nu in het mapje "mijn beltonen" zitten. Ze zijn niet zichtbaar wanneer ik de tone wil aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Anoniem: 162692 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:17:

Is dit normaal?
Wees blij dat ie uberhaupt nog weg gaat, die van mij niet meer! ;( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216760

Hallo, weet er misschien iemand van jullie hoe ik de nummer toetsen kan gebruiken tijdens een gesprek?
Want bij de meeste informatie nummers (zoal laats eneco, stroom uitval) moet je bij een gesprek nummers in toetsen.
Omdat ik de nummer toetsen niet kon gebruiken moest ik een telefoon lenen en stond meteen voor lul bij mijn vrienden...

Ik heb gemaild, de handleiding gechecked maar nergens een antwoord kunnen vinden. Geen antwoord van samsung behalve een geautomatiseerde mail.

Misschien ben ik toch te dom voor deze telefoon want ik heb bijna van alles geprobeerd maar zonder succes.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 13:40
Anoniem: 203054 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:56:
Weet iemand in welke map ik per mail ontvangen sms tones kan stoppen zodat ik deze ook als tone kan instellen. Ik heb ze nu in het mapje "mijn beltonen" zitten. Ze zijn niet zichtbaar wanneer ik de tone wil aanpassen.
Je kan m gewoon in de root zetten als het goed is, en dan selecteren bij instellingen - geluiden en meldingen.

@drunkenzero: druk eens op ontgrendelen en toetsenblok, tadaa ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Azrael op 29-10-2008 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Laatst online: 11-01 16:15
*weg*

Kicken binnen 24 uur wordt hier niet gewaardeerd.

[ Voor 85% gewijzigd door pven op 29-10-2008 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Rustig maar ApplePie, je hebt je vraag net een paar uur geleden gesteld..

Anyway, ik vind de geluidskwaliteit prima, de iphone ken ik niet, maar het klinkt gewoon goed, net zoals m'n oude SE k750i (al zullen de karakteristieken vast anders zijn).

Het setje van Samsung bestaat uit 2 delen, onderste deel met de usb plug en aan het andere einde een stuk plastic met het clipje en een knopje voor je handsfree e.d., daarin kan je elke willekeurige oordoppen pluggen. Heb er zelf ook oude Sony dopjes in gestopt, vind ik wat prettiger dan die rare samsung dingen die in je oor moet douwen.

Verder nog een interessante tip vind ik zelf: Resco Audio Recorder, daarmee kan je je telefoon gewoon als voice recorder gebruiken, een dergelijke functie zit er standaard niet in volgens mij. Je kan m ook gebruiken om gesprekken op te nemen.

Ze hebben nu een beta uitgebracht voor de Omnia: http://www.resco.net/forums/ShowPost.aspx?PostID=19755
Deze werkt prima, en er zitten geen beperkingen aan voor zover ik kan zien, dus wel aan te raden die snel te downloaden.

Het is wel aan te raden het volume van de DAC op 0 dB te zetten, anders zijn de opnames wel erg zacht als je ze afspeelt.

(Dus *#0002*28346# intypen en dan onder normal - headset en handset DAC op 0 dB zetten en op apply drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:04
Gisteren was me vriendin bezig met Patience toen de Omnia bevroor. Weet niet precies wat ze toen heeft gedaan maar ze had de Omnia uit gezet nadat hij vast liep, en toen wou hij niet meer aan. Deed helemaal niks meer.
Batterij oplader aangesloten en verrek, het lampje brandde ook niet. Dacht echt dat hij overleden was. Batterij eruit, SIM eruit, alles er weer in, geen resultaat. Nog een keer alles eruit. Weer niks. Daarna oplader er weer aan en opeens brande het aan/uit knopje rood. En toen kon ik de Omnia ook weer aan zetten. Deed wat lang over het opstarten enzo, maar goed even later werkte het weer als voorheen. Toch een scary moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270541

Verder nog een interessante tip vind ik zelf: Resco Audio Recorder, daarmee kan je je telefoon gewoon als voice recorder gebruiken, een dergelijke functie zit er standaard niet in volgens mij. Je kan m ook gebruiken om gesprekken op te nemen.

Ze hebben nu een beta uitgebracht voor de Omnia: http://www.resco.net/forums/ShowPost.aspx?PostID=19755
Deze werkt prima, en er zitten geen beperkingen aan voor zover ik kan zien, dus wel aan te raden die snel te downloaden.

Het is wel aan te raden het volume van de DAC op 0 dB te zetten, anders zijn de opnames wel erg zacht als je ze afspeelt.

(Dus *#0002*28346# intypen en dan onder normal - headset en handset DAC op 0 dB zetten en op apply drukken)
[/quote]

Dank voor deze tip !! _/-\o_
Dit zijn nuttige posts en dit forum waardig !! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 19:20
*WEG*
is al beantwoord....

[ Voor 92% gewijzigd door superericje op 29-10-2008 09:07 . Reden: Is al beantwoord.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 14:22

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Das voor de motorola Q, niet voor de i900 :X
Anoniem: 127429 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:01:
Hey,
hoe kun je spb meteen naar je 'now' scherm laten schakelen bij opstarten ? (zonder via het omnia 'today' scherm te passeren dus ?)

en

Ik zou graag een formatje doen (spb theme-pack geeft af en toe een foutmelding, krijg het niet zomaar volledig verwijderd). Kan dit simpelweg via een harde reset ? Dan staat ie toch gewoon weer zoals ik 'm uit de doos haalde, niet ? Zijn er risico's aan verbonden ?
Zoek eens in dit topic naar SPBwatcher

en

Ja dan staat hij in principe weer op fabrieksinstellingen, let wel dat ook je berichten en contactpersonen (m.u.v. die op je sim) dan foetsie zijn.
FF backup maken met PIMbackup o.i.d. als je dit niet wil.

Er staat overigens ook een uninstall script in de skin-pack map heb je dat al geprobeerd?
Anoniem: 216760 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:51:
Hallo, weet er misschien iemand van jullie hoe ik de nummer toetsen kan gebruiken tijdens een gesprek?
Want bij de meeste informatie nummers (zoal laats eneco, stroom uitval) moet je bij een gesprek nummers in toetsen.
Omdat ik de nummer toetsen niet kon gebruiken moest ik een telefoon lenen en stond meteen voor lul bij mijn vrienden...

Ik heb gemaild, de handleiding gechecked maar nergens een antwoord kunnen vinden. Geen antwoord van samsung behalve een geautomatiseerde mail.

Misschien ben ik toch te dom voor deze telefoon want ik heb bijna van alles geprobeerd maar zonder succes.

Alvast bedankt.
Als het goed is komt er na het draaien van het nummer in je scherm te staan:

"Druk op de toets Actie om de aanraaktoetsen te ontgrendelen"

Dit is de middelste knop onder je scherm (de muis zeg maar), daarna druk je op "toetsenblok"

[ Voor 30% gewijzigd door floriske.nl op 29-10-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 17:20
Na wat geklooi met portsplitter kreeg ik TomTom nog niet werkend, dus heb ik het er afgegooid.

Net starte ik Google Maps op, en dat maakt eerst even verbinding met internet voor de assisted GPS. Nu verscheen er ineens de melding dat hij me niet kon aanmelden. Na even de settings doorlopen te hebben kan ik wel gewoon connecten met Vodafone Internet, maar er staat nu (3G) achter. Ik dacht dat hier (GPRS) moest staan. Of hoort dit gewoon 3G te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tokus schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:23:
Na wat geklooi met portsplitter kreeg ik TomTom nog niet werkend, dus heb ik het er afgegooid.

Net starte ik Google Maps op, en dat maakt eerst even verbinding met internet voor de assisted GPS. Nu verscheen er ineens de melding dat hij me niet kon aanmelden. Na even de settings doorlopen te hebben kan ik wel gewoon connecten met Vodafone Internet, maar er staat nu (3G) achter. Ik dacht dat hier (GPRS) moest staan. Of hoort dit gewoon 3G te zijn?
G = GPRS
3G = UMTS (iets sneller internet)
H = HSDPA (supersnel internet volgens de reclame, maar dan moet je de functie wel aan hebben staan)

Als er 3G in je beeld staat ben je niet perce verbonden met UMTS, je zou alleen gebruik kunnen maken van deze verbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 29-10-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:36:
[...]

G = GPRS
3G = UMTS (iets sneller internet)
H = HSDPA (supersnel internet volgens de reclame, maar dan moet je de functie wel aan hebben staan)

Als er 3G in je beeld staat ben je niet perce verbonden met UMTS, je zou alleen gebruik kunnen maken van deze verbinding.
dat zou inderdaad zo moeten zijn, maar heeft iemand al eens een H in beeld gehad? ik loop namelijk alleen maar met 3G in beeld (en soms alleen G en heeeeel soms niets, het GSM netwerk dus).
ik heb hsdpa wel aan natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Laatst online: 04-06 23:47
Weet iemand hoe ik totaal gebelde minuten terug kan zien? Ik heb CallUsage geprobeerd maar daar kan je het niet reseten voor maandelijkse check. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106939 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:10:
[...]

dat zou inderdaad zo moeten zijn, maar heeft iemand al eens een H in beeld gehad? ik loop namelijk alleen maar met 3G in beeld (en soms alleen G en heeeeel soms niets, het GSM netwerk dus).
ik heb hsdpa wel aan natuurlijk ;)
H of 3G+ zou er dan moeten staan.
Ikzelf heb nog geen internet abbonement (en me telefoon ligt bij de reparatie), dus heb nog geen HSDPA geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
HSDPA scheelt enorm met internetten op je mobiel. De pagina's laden veel sneller dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177778

Anoniem: 270541 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:02:

[/quote]

.

groet
Dank voor deze tip !! _/-\o_
Dit zijn nuttige posts en dit forum waardig !! d:)b
\

Bij notities kan je ook de opname balk laten weer geven hier mee kan je ook geluid opnemen me tje telefoon. Moet wel zeggen dat de kwaliteit niet echt goed is. Met een oude win mob telefoon wel eens ble tonen mee opgenomen ivm moeite met conversie

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 177778 op 29-10-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:48:
[...]

H of 3G+ zou er dan moeten staan.
Ikzelf heb nog geen internet abbonement (en me telefoon ligt bij de reparatie), dus heb nog geen HSDPA geprobeert.
heb je dat uit een handleiding? want ik krijg het niet tevoorschijn. volgens mij kan hij alleen niets (GSM), G (GPRS) en 3G (HSDPA zou dat dan moeten zijn) weergeven.

zou iemand die ooit een H of 3G+ in beeld heeft gehad op zijn omnia dat kunnen bevestigen? want dat betekent dat ik voor jan met de korte achternaam HSDPA aanheb (hoewel het verschil met aan of uit zeeeer goed merkbaar is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273334

als je de radio aan hebt kun je dan geen beltoon sms toon over de koptelefoon,
instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Anoniem: 106939 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:06:
[...]

heb je dat uit een handleiding? want ik krijg het niet tevoorschijn. volgens mij kan hij alleen niets (GSM), G (GPRS) en 3G (HSDPA zou dat dan moeten zijn) weergeven.

zou iemand die ooit een H of 3G+ in beeld heeft gehad op zijn omnia dat kunnen bevestigen? want dat betekent dat ik voor jan met de korte achternaam HSDPA aanheb (hoewel het verschil met aan of uit zeeeer goed merkbaar is :) )
Ik heb al regelmatig H in beeld gehad. Ook met regelmaat 3G+, dit met name als ik een fix wil hebben of met opera bezig ben. H of 3G+ is HSDPA, de rest is langzamer. Normaal als je niks doet zul je vaak G of 3G zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 17:20
Anoniem: 106939 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:06:
[...]

ik heb er heel soms 3G+ staan, en als ik dan inlog op Vodafone Internet staat er netjes HSDPA achter.

Mijn initiele vraag ging overigens over dat achtervoegsel bij de naam van de verbinding (als je op die G drukt bovenin, als je verbinding hebt). Ik meen me te herinneren dat daar GPRS stond, maar nu had ik er 3G staan (of HSDPA, als ik een 3G+ had bovenin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:57:
[...]

Wees blij dat ie uberhaupt nog weg gaat, die van mij niet meer! ;( :(
Die blauwe plek gaat NIET weg.
Als ik op het scherm duw zie ik een vingerafdruk op het scherm.. en die gaat weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 11:30
Na lang zoeken en lezen door alle 4 de delen van dit topic, én de search te hebben gebruikt kan ik nog steeds het antwoord op mijn vraag niet vinden. Het volgende is mijn probleem:

Als ik touch player gebruik om muziek af te spelen stopt deze zodra het scherm op zwart gaat. Is dit op een of andere manier te verhelpen? Om nou die schermuitschakeling uit te zetten zodat ik mijn omnia als mp3-speler kan gebruiken vind ik ook weer zo wat. Bovendien is je accu dan binnen no-time leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marnix007 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:58:
Na lang zoeken en lezen door alle 4 de delen van dit topic, én de search te hebben gebruikt kan ik nog steeds het antwoord op mijn vraag niet vinden. Het volgende is mijn probleem:

Als ik touch player gebruik om muziek af te spelen stopt deze zodra het scherm op zwart gaat. Is dit op een of andere manier te verhelpen? Om nou die schermuitschakeling uit te zetten zodat ik mijn omnia als mp3-speler kan gebruiken vind ik ook weer zo wat. Bovendien is je accu dan binnen no-time leeg..
Bij mij blijft het automatisch spelen ze..
Zelf met scherm uit..
Download S2P ( Slide 2 Play..) daar lukt het toch mee bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Bij mij blijft ie ook automatisch spelen, maarre, het scherm gaat niet uit! Das ook niet handig, want dan is de batterij wel snel leeg natuurlijk. Heb me al rot gezocht in de instellingen, wat mis ik hier? Of zou het komen doordat ik die widget op mn desktop heb staan? Ok dat laatste kan ik zelf even testen :P

Nee met de gadget weg gaat het scherm ook niet uit als de player aan staat, beetje irritant..

[ Voor 13% gewijzigd door Azrael op 29-10-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuMMeL86
  • Laatst online: 07:21
Ik heb sinds een weekje een omnia, maar zodra ik een groot bestand (zoals een divxje) op het intern geheugen probeer te zetten (via de usb) dan begint de transfer van dit bestand steeds opnieuw voordat het bestand is overgezet.... Heeft iemand anders dit probleem ook? en weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Of zal ik echt aan een micro SD kaartje + cardreader moeten gaan geloven?

[ Voor 4% gewijzigd door LuMMeL86 op 29-10-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46141

Hallo

Ik heb sinds enkele dagen dit toestel, en het is wel een pittig ding. Ik loop nu te worstellen met Igo 8, als ik dit activeer werkt het programma wel, maar na enkele seconde gaat het backlight minder branden en na een minuut of 5 gaat het scherm uit.

In igo 8 heb ik wel ingevuld dat het energiebeheer op "Geen stroom beheer" staat.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Ik neem aan dat de instelling van "batterijvoeding" op een of andere manier dominant blijft. Een collega heeft het zelfde toestel, en heeft er geen last van, ondanks dat de instellingen van "batterijvoeding" precies hetzelfde staan.

In het opslaggeheugen staan nu enkele programma's die ik graag zou willen stoppen. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen.

Al met al ben ik onder de indruk wat het toestel allemaal kan, maar echt gebruiks vriendelijk kan ik het niet noemen, gelukkig staan hier een hoop tips wat het weer iets makkelijker maakt

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 11:30
Anoniem: 162692 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:01:
[...]
Download S2P ( Slide 2 Play..) daar lukt het toch mee bij mij..
zal het eens proberen. maar als er nog andere mensen zijn die het wel gelukt is te fixen, dan hoor ik het graag. gebruik toch liever de touch player namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19
LuMMeL86 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:12:
Ik heb sinds een weekje een omnia, maar zodra ik een groot bestand (zoals een divxje) op het intern geheugen probeer te zetten (via de usb) dan begint de transfer van dit bestand steeds opnieuw voordat het bestand is overgezet.... Heeft iemand anders dit probleem ook? en weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Of zal ik echt aan een micro SD kaartje + cardreader moeten gaan geloven?
Dit komt omdat je dit met een activesync connectie doet. Het is een bekend fenomeen dat bij grote bestanden de indicator balk niet lekker werkt. Het lijkt dan alsof hij steeds opnieuw begint, is dus niet zo.

Sowieso is het beter om bij grote bestanden de USB mode te gebruiken en niet activesync, dit werkt sneller. Start --> instellingen --> verbindingen --> USB-verbinding ->>massaopslag (of via instellingen tab --> USB van samsung home screen).

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Het is ook niet de bedoeling dat we naar roms gaan linken!

Discussie over abonnementen kan in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic.