Samsung SGH-i900 Omnia Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 229.264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky1965 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:21:
[...]

Ik heb al regelmatig H in beeld gehad. Ook met regelmaat 3G+, dit met name als ik een fix wil hebben of met opera bezig ben. H of 3G+ is HSDPA, de rest is langzamer. Normaal als je niks doet zul je vaak G of 3G zien staan.
ok, nou vreemd dat ik het nog nooit heb gehad?

nog even voor de zekerheid, hebben we het nu over het "beschikbaarheidsblokje" of over het blokje dat boven je ontvangststerkte komt te staan? (of zijn die per definitie gelijk als je verbinding maakt?)

misschien moet ik eens naast een t-mobile paal gaan internetten ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuMMeL86
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:03
DeOS schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:52:
[...]

Dit komt omdat je dit met een activesync connectie doet. Het is een bekend fenomeen dat bij grote bestanden de indicator balk niet lekker werkt. Het lijkt dan alsof hij steeds opnieuw begint, is dus niet zo.

Sowieso is het beter om bij grote bestanden de USB mode te gebruiken en niet activesync, dit werkt sneller. Start --> instellingen --> verbindingen --> USB-verbinding ->>massaopslag (of via instellingen tab --> USB van samsung home screen).
Ah thanks :) dan ga ik dat ff proberen vanavond :D. Hoop dat t werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkorteling
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:05
Ik weet niet of dit al bekend is, maar heb zonet geprobeerd een eigen wallpaper te maken die normaal mee draait zoals de standaard wallpapers.
Je moet gewoon een bmp file maken met de afmetingen 400*374 px op 72 dpi maken. Zo werkt het bij mij.
Het is in ieder geval een stuk simpeler dan een programmatje waar ik ooit ergens over heb gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:29:
Hallo

Ik heb sinds enkele dagen dit toestel, en het is wel een pittig ding. Ik loop nu te worstellen met Igo 8, als ik dit activeer werkt het programma wel, maar na enkele seconde gaat het backlight minder branden en na een minuut of 5 gaat het scherm uit.
in igo kun je dit aangeven.

ga naar geavanceerde instelling. dan naar apparaat.
daar heb je als eerste optie: 'energiebeheer'
Verander dit in Backlight altijd aan.

Hopelijk lost dit je probleem op

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tusk schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:53:
[...]

in igo kun je dit aangeven.

ga naar geavanceerde instelling. dan naar apparaat.
daar heb je als eerste optie: 'energiebeheer'
Verander dit in Backlight altijd aan.

Hopelijk lost dit je probleem op
Bedankt!

Zo simpel was het dus, gewoon overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.. na 4 topics doorlezen en mijn telefoon uitpluizen kom ik er toch niet uit hoop dat iemand mij kan helpen. bestaat er een mogelijkheid om de opera browser compleet van mijn telefoon te verwijderen aangezien deze toch altijd blijft hangen bij mij (maakt niet uit welke site) en de gewone internet explorer als standaard in te stellen? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:43:
Wie o wie kan en wil mij helpen
Ik heb zonder aanwijsbare reden ineens twee opslagmappen op mijn omnia. Gewoon Mijn opslag waarop ik vanaf dag 1 allemaal muziek en foto's op heb gezet en nu ook Mijn opslag2. De map Mijn opslag is nu ineens leeg en al mijn bestanden staan op mijn opslag2. Op zich niet zo'n probleem, maar mijn camera herkent voor het opslaan van foto's mijn opslag2 niet, wat inhoudt dat hij alleen foto's op wil slaan op mijn apparaat. En die ruimte is slechts beperkt zoals wij allen weten

Hoe kan ik mijn opslag weer als hoofdopslag instellen, zodat de camera die ook weer herkent?
Als ik een harde reset doe, zou dit mijn probleem oplossen? Ben ik dan al mijn contacten, muziek en foto's kwijt. Want dan moet ik daar eerst een back up van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:01:
Vraagje.. na 4 topics doorlezen en mijn telefoon uitpluizen kom ik er toch niet uit hoop dat iemand mij kan helpen. bestaat er een mogelijkheid om de opera browser compleet van mijn telefoon te verwijderen aangezien deze toch altijd blijft hangen bij mij (maakt niet uit welke site) en de gewone internet explorer als standaard in te stellen? alvast bedankt
Niet meer nodig heb het zelf al gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind ik dat
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:38:
[...]

komt omdat je instellingen verkeerd staan
software copoort moet 7 zijn en hardware 9 en baud op 4800 zorg dat je eerst een fix krijgt via google maps en daarna ga je pas met McGuider aan de slag

owja en ga naar buiten en heb ff geduld voor de eerste fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yay eindelijk de omnia binnen!

Ik krijg het echter niet voor elkaar om movies af te spelen... elke movie die ik geprobeerd heb geeft tot nu toe de Unsupported Video Format aan :S

Dat is het enige wat gezegd wordt, en als ik videos verwijder van de telefoon dan crashed de touch player :(
Ik heb geprobeerd het op te zoeken. Kon het niet vinden
Heb geprobeerd om met een converter iets te doen, bracht ook geen succes. Iemand wellicht een oplossing?

En het zal ongetwijfeld dat ik er over heen heb gelezen, mocht dat zo zijn, mijn excuses in advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:39:
yay eindelijk de omnia binnen!

Ik krijg het echter niet voor elkaar om movies af te spelen... elke movie die ik geprobeerd heb geeft tot nu toe de Unsupported Video Format aan :S

Dat is het enige wat gezegd wordt, en als ik videos verwijder van de telefoon dan crashed de touch player :(
Ik heb geprobeerd het op te zoeken. Kon het niet vinden
Heb geprobeerd om met een converter iets te doen, bracht ook geen succes. Iemand wellicht een oplossing?

En het zal ongetwijfeld dat ik er over heen heb gelezen, mocht dat zo zijn, mijn excuses in advanced.
Als je iets meer informatie hebt, zoals wat voor videobestand (avi,wmv,mp4 etc.) kunnen wij je wellicht helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoofdmenu -->> Instellingen ->> Systeem ->> Externe GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:19:
[...]

Als ik een harde reset doe, zou dit mijn probleem oplossen? Ben ik dan al mijn contacten, muziek en foto's kwijt. Want dan moet ik daar eerst een back up van maken.
Harde reset betekend dat je de telefoon in de "fabrieks"staat terug brengt.. Dus alles wat je er later op gezet hebt is er dan vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:21:
[...]

Harde reset betekend dat je de telefoon in de "fabrieks"staat terug brengt.. Dus alles wat je er later op gezet hebt is er dan vanaf.
Wordt ook het taalbestand (nederlands) verwijderd ?

Btw : backuppen is een eitje !
- wallpaper, video, mp3 => via usb
- contacten, agenda, ... => synchr. met outlook op pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:04:
[...]

ok, nou vreemd dat ik het nog nooit heb gehad?

nog even voor de zekerheid, hebben we het nu over het "beschikbaarheidsblokje" of over het blokje dat boven je ontvangststerkte komt te staan? (of zijn die per definitie gelijk als je verbinding maakt?)

misschien moet ik eens naast een t-mobile paal gaan internetten ofzo :)
3g+ is hsdpa, kijk is of je hsdpa wel aan hebt staan!?
Hoofdmenu -->> Instellingen ->> Verbinding ->> HSDPA
Ik heb met t-mobile internet(w&w plus) bijna altijd een 3g+ connectie, omgeving nijmegen/arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:28:
[...]

Wordt ook het taalbestand (nederlands) verwijderd ?

Btw : backuppen is een eitje !
- wallpaper, video, mp3 => via usb
- contacten, agenda, ... => synchr. met outlook op pc
als je telefoon standaard geleverd is met de nederlandse taal, word deze niet verwijderd...
Mijn branded t-mobile was gewoon nederlands na een "harde" reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Nog geen tijd voor een deel 5?
zal ik dan toch maar deel 5 gaan maken?
splendes zou jij de FAQ onder de TS willen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:15:
[...]

Als je iets meer informatie hebt, zoals wat voor videobestand (avi,wmv,mp4 etc.) kunnen wij je wellicht helpen...
het ging hierom avi. een drietal avis en 1 mpeg4. meer info heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:37
ik heb er ook 1 gekocht..

de 8GB versie,, maar er kan ook een sd kaart in.. wat is de max grootte dat de omnia ondersteund ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:37:
[...]

Probeer hem is met de mediaplayer te openen en niet met de touchplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:37:
[...]

.avi is een container en zegt verder weinig over de inhoud. Als je niet meer info hebt, dan moet je er voor zorgen dat je die krijgt. Het is wellicht handig om Video coderen voor je PMD: Tips en trucs even door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bd-casemod schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:46:
ik heb er ook 1 gekocht..

de 8GB versie,, maar er kan ook een sd kaart in.. wat is de max grootte dat de omnia ondersteund ?
8 gig micro sd (sdhc versie) werkt iig, ik weet niet of 16 gig ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
ooh 8gb ook al.. das moooi ;) 16gb is wel voldoende voorlopig:D

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
Doe is wat meer zelf zoeken en je vragen zoveel mogelijk in 1 post gooien :)

[ Voor 84% gewijzigd door DaannO op 30-10-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 10:20

SolidD

En dan is het toch zo ver dat ik van m'n Omnia af ben! Geruild voor een Nokia E90. En ik ben B L I J!!

Werkt sneller, typt tenmisnte fatsoenlijk, stuk steviger in elkaar gezet, en tenslotte, ik versta iedereen stukken beter en andersom. Het is een leuk apparaatje, die Omnia... Maar kwalitatief doet ie toch behoorlijk onder voor een E90, en ik vermoed ook voor andere high end Nokia's. i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:36:
offtopic:
Nog geen tijd voor een deel 5?
zal ik dan toch maar deel 5 gaan maken?
splendes zou jij de FAQ onder de TS willen doen ?
lijkt me ook tijd voor een nieuw deel, zou geweldig zijn als iemand de faq een beetje wil uitbreiden, vooral met bijvoorbeeld register tweaks en eens en voor altijd de laatste nl rom en laatste engelse rom ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:35
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:24:
[...]

lijkt me ook tijd voor een nieuw deel, zou geweldig zijn als iemand de faq een beetje wil uitbreiden, vooral met bijvoorbeeld register tweaks en eens en voor altijd de laatste nl rom en laatste engelse rom ofzo? :)
Ik zal even met ThiaZz overleggen. Aangezien hij er geen tijd meer voor heeft wil ik het wel overnemen. Meer ideeën/opmerkingen die meegenomen kunnen worden in een nieuw deel graag via DM.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:24:
[...]

ik wil best een poging wagen om een aanvulling op de FAQ te geven alleen hou ik me totaal niet bezig met welke ROM er nu uit is en wat er beter aan is
en met Register tweaks heb ik ook niks dus daar zal ik ook geen antwoord op geven

mochten er mensen zijn met vragen er uitleg over willen hebben EN DEZE STAAN NOG NIET IN DE HUIDIGE FAQ dan zal ik kijken of ik ze kan/wil beantwoorden
stel dan je vraag even in een berichtje op mijn profiel dan zal ik zodra DEEL 5 uit is een poging wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen ik heb toch een vraagje over igo heb hem nu geinstalleert. Echter is die niet volledig beeld vullend. Ik draai in portrait. wil ik ook graag zo houden.

Ik heb de files in de date.zip ui igo. van map 240/320 naar 240x400 gecopieerd. zelf denk ik dat hier het probleem zit. .

Iemand die mij kan helpen alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
bkorteling schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:14:
Ik weet niet of dit al bekend is, maar heb zonet geprobeerd een eigen wallpaper te maken die normaal mee draait zoals de standaard wallpapers.
Je moet gewoon een bmp file maken met de afmetingen 400*374 px op 72 dpi maken. Zo werkt het bij mij.
Het is in ieder geval een stuk simpeler dan een programmatje waar ik ooit ergens over heb gelezen
Dit was mij ook opgevallen:) Van mij mag deze info wel in de openingspost!

Tevens heb ik het probleem dat Touchplayer alle nummer die ik in een album heb staat op alfabetische volgorde zet en niet op volgorde van het album! Ik heb hier een workaround voor gevonden en een week of zo terug gepost in dit forum. Misschien ook makkelijk voor de openingspost!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met de videos is op gelost. Moest even pockeddivxencoder dr op los laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden er in de opening post misschien nog links kunnen naar webshops, voor bijv. navigatie/opladers/houders voor in de auto etc.?

Zou ook erg handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:25:
Zouden er in de opening post misschien nog links kunnen naar webshops, voor bijv. navigatie/opladers/houders voor in de auto etc.?

ik denk dat mensen zelf ook wel wat onderzoek kunnen verrichten even op google het woord accessoires en i900 intikken en je krijgt een hele waslijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:25:

Je kan ook op e-bay ofzo zoeken. Ik heb een autolader + houder voor gps e.d. + screenprotector besteld. Samen voor 10 euro (inclusief verzendkosten) en die dingen zijn echt super! Een houder die 360 graden kan draaien en waar de omnia precies inpast en een officiele autolader van Samsung. Moet wel uit China komen dus duurt wat langer, bij mij 8 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:13:
[...]

veel mensen zijn weg van spb mobile shell, maar ze maken ook nog spb pocket plus!

http://beta.spbsoftwarehouse.com/products/pocketplus/

:)
Pocket plus werkt inderdaad wel erg lekker.
Maar van SPB shell ben ik er nog niet uit wat ik er van moet vinden. Zeker niet in combinatie met s2u2. Alhoewel ik niet eens zeker weet of mijn probleem daar uberhaupt aan gerelateerd is.

Ik heb echt serieuze frustraties met de standby mode. (als dat de goede benaming is)
Ik heb diverse wekkers en alarmen ingesteld. Maar ze doen het lang niet altijd. Ik heb SPBtime er later maar bij gezet om te kijken of dat beter werkt. En overdag is er geen probleem.
M'n kattenvoer wekker gaat s'avonds ook gewoon af.

Maar ik heb met grote regelmaat dat de wekker s'morgens niet af gaat. (normale wekker maar weer onder het stof vandaag getrokken)
De telefoon wil vervolgens ook niet meer uit de standby mode, indicator lampje brand wel (hangt aan lader) maar ik moet een soft reset doen wil ik het ding kunnen gebruiken.

Ik heb me al het lazerus gezicht in de batterij instellingen bijv. Maar ik kan nergens vinden hoe je dit uitschakelt.
In S2U2 heb ik ook al de optie "power off" uit staan, en "don't suspend power" aan.

Iemand...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het kijken voor een Samsung i900 of een iPhone. Tevens voor een nieuwe autoradio. Ik zou graag de muziek van mijn telefoon over mijn radio willen en het liefst via mijn radio willen bedienen. Nu weet ik dat het kan in samenwerking met iPod en een iPod module voor de radio maar geeft veel problemen met de iPhone na wat onderzoek.

Bestaat er een oplosing voor de windows mobile / samung i900 telefoon om deze te bedienen via de radio?
Mijn voorkeur gaat voor de samsung i900. Heb al wat onderzoek gedaan maar kan alleen veel vinden over iPod en niet over i900 samsung en / of windows mobile!

Merk autoradio en type staat nog niet vast en wordt aangepast aan de telefoon eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze wel al gedownload maar nog niet geinstalleerd. Wil dat vanavond eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:58:
[...]

Ik heb ze wel al gedownload maar nog niet geinstalleerd. Wil dat vanavond eens uitproberen.
Moet je 't toch ff verder doorlezen denk ik ......................"Op een reviewexemplaar van de Samsung Omnia blijkt het Slideshow-panel niet te werken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me Omnia nu al een paar weken. Maar het is me nog steeds niet gelukt om iets via Bluetooth te versturen of ontvangen. Bij verzenden naar mijn MacBook Pro geeft ie iedere keer aan dat het mislukt om verbinding te maken (met mijn SE W8101 werkte het altijd prima met mijn Mac). En zodra ik iets wil verzenden naar mijn telefoon geeft ie aan dat de ontvanger de bestanden waarschijnlijk niet ontvangt. Dan gaat ie wel verzenden, maar zijn de verzonden bestanden nergens terug te vinden. En al wat ik wil verzenden zijn mp3'tjes en of foto's.
Met mijn Sony Ericsson W810i ging het verzenden via bluetooth iig een STUK makkelijker. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:28:
Ik heb me Omnia nu al een paar weken. Maar het is me nog steeds niet gelukt om iets via Bluetooth te versturen of ontvangen. Bij verzenden naar mijn MacBook Pro geeft ie iedere keer aan dat het mislukt om verbinding te maken (met mijn SE W8101 werkte het altijd prima met mijn Mac). En zodra ik iets wil verzenden naar mijn telefoon geeft ie aan dat de ontvanger de bestanden waarschijnlijk niet ontvangt. Dan gaat ie wel verzenden, maar zijn de verzonden bestanden nergens terug te vinden. En al wat ik wil verzenden zijn mp3'tjes en of foto's.
Met mijn Sony Ericsson W810i ging het verzenden via bluetooth iig een STUK makkelijker. ;(
denk dat te maken heeft met het feit dat windows bluetooth niet zo goed met Apple bluetooth overweg kan
(ben zelf geen Mac user dus weet het niet zeker )
je kan natuurlijk van de i900 naar je SE W810 iets sturen en dan naar je Mac en omgekeerd maar dit is weer vrij omslachtig

Edit het schijnt wel te kunnen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:43:
[...]

Moet je 't toch ff verder doorlezen denk ik ......................"Op een reviewexemplaar van de Samsung Omnia blijkt het Slideshow-panel niet te werken."
Heb ook niet de slide show. Heb alleen het Panel gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:33:
[...]

denk dat te maken heeft met het feit dat windows bluetooth niet zo goed met Apple bluetooth overweg kan
je kan natuurlijk van de i900 naar je SE W810 iets sturen en dan naar je Mac en omgekeerd maar dit is weer vrij omslachtig
Nou ja het is mij wel gelukt om via de Macbook muziek naar mijn Omnia te sturen.
Volgens mij deed ik het ongeveer zo:
- Zoek met de Apple naar Bluetooth apparaten
- Selecteer Omnia
- Wachtwoord ingeven op Laptop
- Wachtwoord ingeven op Omnia
- Gegevens versturen
In het begin had ik hier ook last van, maar nu doet hij het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:39:
[...]

Nou ja het is mij wel gelukt om via de Macbook muziek naar mijn Omnia te sturen.
Volgens mij deed ik het ongeveer zo:
- Zoek met de Apple naar Bluetooth apparaten
- Selecteer Omnia
- Wachtwoord ingeven op Laptop
- Wachtwoord ingeven op Omnia
- Gegevens versturen
In het begin had ik hier ook last van, maar nu doet hij het gewoon.
Heb ik allemaal gedaan. Ze zien en herkennen elkaar ook gewoon. Maar verzenden gaat niet goed. Van de Mac naar de telefoon zijn de files niet terug te vinden. En van de telefoon naar de Mac geeft ie aan dat de verbinding mislukt is. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:52:
[...]

Heb ik allemaal gedaan. Ze zien en herkennen elkaar ook gewoon. Maar verzenden gaat niet goed. Van de Mac naar de telefoon zijn de files niet terug te vinden. En van de telefoon naar de Mac geeft ie aan dat de verbinding mislukt is. :S
Probeer eens je Bluetoothpad te veranderen naar Mijn Opslag of Opslagkaart en probeer het opnieuw.
Instellingen - Verbindingen - Bluetooth
Als het dan nog steeds niet lukt, zal ik vanavond wel even voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe versturen jullie nu eigenlijk liedjes etc. via bluetooth? Ik kon geen andere manier vinden dan naar de verkenner te gaan, maar kan het ook op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik op m'n Vandaag scherm een knop kan krijgen dat als ik die aanklik ik direct in het scherm van een nieuw SMS bericht kom (waar je een Aan... kunt invullen). Nokia's hebben bijv. zo'n knop "Nwe Sms". thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan je soft menu knopjes aanpassen en daar een shortcut maken naar een nieuwe sms. Als je even googled naar windows mobile new sms shortcut vind je vast wel wat :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me Omnia aan me computer heb gehangen, en ik het beeld uitschakel door middel van de aan/uit knop.. gaat hij telkens vanzelf weer aan, omdat hij weer contact probeert te maken met mijn computer.

Maar hoe blijft het beeld gewoon uit? Zodat hij alleen maar laad via de computer en verder niks?
Heb al beetje in de instellingen lopen kijken maar kwam er niet echt uit..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar hebben we topic-reports voor (dat handje links bovenin). :Y)

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 30-10-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn houder+ auto oplader binnen gekregen. Effe wat getest met iGo8 etc. maar hoe zorg ik ervoor dat mijn telefoon na een aantal minuten niet naar mijn wachtwoord vraagt? Want dat heb ik ingesteld, maar het lijkt me raar al moet ik dat helemaal uit gaan schakelen om ervoor te zorgen dat ie na een aantal minuten niet om een wachtwoord gaat vragen terwijl ik aan het navigeren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet die fantastische panels geinstalleerd van de X1. Het is gewoon SPB maar dan valt deze tussen de windows balkje, iets wat ik wel een verbetering vind ten opzichte van gewone SPB shells. Echter loopt hij continu vast dus is inmiddels weer weg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:28:
Ik had eerst ook een SE W810i, en het BT ging er wel een stuk makkelijker mee. Ik probeer via mn laptop op het internet te komen door de Omnia als modem te gebruiken, maar als ik contact wil maken krijg ik een melding dat de omnia al een verbinding heeft met een apparaat en wordt de verbinding verbroken. Ik heb al heel wat gezocht op het internet en de vorige topics, maar nergens concreet kunnen vinden hoe de omnia als modem is te gebruiken. Iemand die me kan helpen?
Verbinden via mini-usb

Via de kabel is even makkelijk als via Bluetooth. Je verbind eerst je pda aan je laptop en vervolgens zorg je ervoor dat er een Activesync verbinding is met je pda. Dan start je weer "internet Sharing" op en nu geef je aan dat je via usb wilt verbinden en je drukt op connect. Je laptop zal automatisch het netwerk ontdekken en je kunt internetten.
Dit werkt dus perfect, stond in de FAQ. Misschien wel beter ook, want dan gaat de teleoon minder snel leeg, kan natuurlijk gelijk data overtrekken en het is sneller denk ik. Ik heb alleen zo'n hekel aan bekabeling, maar dat moet ik maar voor lief nemen :).

TomTom werkt ook op de omnia, maar soms denkt ie dat ik 60 km verderop zit, of loopt deze teveel vooruit (de tomtom denkt dat ik al 200 meter verder rij). Zijn er andere mensen hier met TomTom ervaring?

En ik zocht ook die filmpjes van Hancock (die trailers), maar ook die kan ik neit vinden. Waarschijnlijk zijn die omgezet ofzo? Had wel gehoopt dat er een site met trailiers was ofzo, maar nog neit kunnen vinden. Soms valt het me op dat op sommige relatief simpele problemen die iedereen wel heeft nog niemand echt een oplossing heeft kunnen bedenken. De innovatie daarvan vind ik dan wel weer een beetje tegenvallen :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Bobje op 30-10-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt TomTom 7 vlekkeloos :)
Werkt echt heerlijk..

Nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Is het normaal dat een volopgeladen batterij na een week niet gebruiken terug helemaal leeg is?
Heb de omnia al geupdated.

Alvast bedankt
Kenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:57:
Hallo,
Is het normaal dat een volopgeladen batterij na een week niet gebruiken terug helemaal leeg is?
Heb de omnia al geupdated.

Alvast bedankt
Kenny
Hoe weet je dat de batterij niet gebruikt is? Had je hem helemaal uitgezet (knop lang ingedrukt houden), of was alleen het scherm uit. Als je hem een weet niet gebruikt, wil niet zeggen dat ie geen stroom verbruikt, alleen een week is wel erg kort.

ps. 't 'groeten' hier hebben we liever niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Accu leeg na een week niet gebruiken is voor dit soort toestellen normaal. Bij gebruik moet je ook rekenen op max 2 á 3 dagen en dan de accu leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Lucky1965 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:50:
Accu leeg na een week niet gebruiken is voor dit soort toestellen normaal. Bij gebruik moet je ook rekenen op max 2 á 3 dagen en dan de accu leeg.
Je kan ook gewoon HSPDA, GpsGate (bij het niet gebruiken van TTN bijv), BT, Wifi, etc uitzetten. Scheelt een boel energie. Non-stop muziek afspelen, beetje msn, internet etc, gaat de telefoon bij 19 uur mee (dan werk ik er dus echt heel de tijd op). Bij normaal gebruik, dus gewoon in de zak, bellen, af een toe mail checken, even msn-en enzo (maar dan weer geen muziek), moet ik hem om de nacht opladen (dus 48 uur meegaan).

Het enige wat ik niet snap is dat USB-kabeltje. Als de Omnia bijna leeg is (10% resterend), kan je hem niet aansluiten op de computer, want opladen doet ie niet. Moet je eerst dat ding opladen om daarna (grote) bestanden te kunnen uitwisselen. Dat is een beetje een minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:13:
Je kan je soft menu knopjes aanpassen en daar een shortcut maken naar een nieuwe sms. Als je even googled naar windows mobile new sms shortcut vind je vast wel wat :)
Gedaan... om handmatig aanpassingen te doen lukte me niet. Zal wel dom klinken maar een text bestandje opslaan als .Ink en die dan aan je softkey te koppelen lukte me gewoonweg niet/nergens. Programma KeySwop gevonden en geinstalleerd die het voor je doet en hupsaflups... werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
  • Laatst online: 22-03 11:26
Wat heeft die nieuwe firmware dan wat die ouwe niet heeft? Ik weet zelf nog niet welke firmware ik erop heb staan, überhaupt niet hoe het erop moet. Heb hem pas aangeschaft. Ik weet wel dat mijn ActiveSync bestanden op het toestel zet en in Mijn Documenten zet. Even kijken hoe dat veranderd kan worden door alleen naar de telefoon te zetten.
Is er ook een mogelijkheid om het geluid te tweaken, zodat het harder kan? Dan bedoel ik niet de luidspreker zelf, maar het geluid wat uit de oordopjes komt. Het zelf eigen oordopjes van Bose, en die kunnen toch stukken harder als ik ze in mijn iPod douw.
Enneh, wou even wat muziek kopieëren. Via de USB kabel. Het programmaatje werkt, ActiveSync, maar hij zegt als ik wil kopieren na 4 liedjes dat mijn ding vol zit. Bereik ik via de USB niet die 8GB? Zo niet, hoe wel?

[ Voor 15% gewijzigd door f1fr33k op 30-10-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enig zoeken heb ik het niet kunnen vinden of er een google talk programma is voor Omnia.
Wel voor de iphone, maar geen andere toestelen. Weet iemand hier toevallig een soort gelijk programma voor die de google talk functie ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f1fr33k schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:20:
Wat heeft die nieuwe firmware dan wat die ouwe niet heeft? Ik weet zelf nog niet welke firmware ik erop heb staan, überhaupt niet hoe het erop moet. Heb hem pas aangeschaft. Ik weet wel dat mijn ActiveSync bestanden op het toestel zet en in Mijn Documenten zet. Even kijken hoe dat veranderd kan worden door alleen naar de telefoon te zetten.
Is er ook een mogelijkheid om het geluid te tweaken, zodat het harder kan? Dan bedoel ik niet de luidspreker zelf, maar het geluid wat uit de oordopjes komt. Het zelf eigen oordopjes van Bose, en die kunnen toch stukken harder als ik ze in mijn iPod douw.
Enneh, wou even wat muziek kopieëren. Via de USB kabel. Het programmaatje werkt, ActiveSync, maar hij zegt als ik wil kopieren na 4 liedjes dat mijn ding vol zit. Bereik ik via de USB niet die 8GB? Zo niet, hoe wel?
Startpost :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:40:
Na enig zoeken heb ik het niet kunnen vinden of er een google talk programma is voor Omnia.
Wel voor de iphone, maar geen andere toestelen. Weet iemand hier toevallig een soort gelijk programma voor die de google talk functie ondersteund?
Volgende keer nog even verder zoeken? Google talk windows mobile

Elke jabber-compatible windows mobile client gaat wel werken.

Bijvoorbeeld: beejive IM

[ Voor 11% gewijzigd door DeOS op 31-10-2008 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:08:
Ik heb zonet die fantastische panels geinstalleerd van de X1. Het is gewoon SPB maar dan valt deze tussen de windows balkje, iets wat ik wel een verbetering vind ten opzichte van gewone SPB shells. Echter loopt hij continu vast dus is inmiddels weer weg.....
das dan wel weer jammer heeft het ook die visjes van de X1 enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het skinpack van spb pratende gekregen, maar vind het heel moeilijk om te configureren. Hij stelt bij elke skin vragen/keuzes voor naar lay-out toe, maar dit is telkens een gok naar hoe het er zal uitzien. Is er een online gidsje om bepaalde geslaagde lay-outs te bekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdeurie Verdeurie Verdeurie ;) ,

Heb ik McGuider eraf geflikkerd omdat ik geen fix kreeg, doe ik een poging tot Igo8, zit ik eerst al een poos te wachten totdat allees gekopieerd is naar mijn Omnia, wil ik de installatie opstarten, geeft ie een melding, dat ik het niet kan installeren....... Grrrr. Melding ben ik vergeten maar vanmiddag maar weer ff opnieuw McGuider erop smijten, moet namelijk richting het oosten des lands vandaag en ook nog een retour naar het midden van het land om een uurtje of 3 vanacht.

Misschien dat een re-install van McGuider wat positievere effecten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apart probleempje

als ik de touch player opstart krijg ik hem niet meer afgesloten ook niet via taak beheer alleen nog via soft reset
iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:06:
Verdeurie Verdeurie Verdeurie ;) ,

Heb ik McGuider eraf geflikkerd omdat ik geen fix kreeg, doe ik een poging tot Igo8, zit ik eerst al een poos te wachten totdat allees gekopieerd is naar mijn Omnia, wil ik de installatie opstarten, geeft ie een melding, dat ik het niet kan installeren....... Grrrr. Melding ben ik vergeten maar vanmiddag maar weer ff opnieuw McGuider erop smijten, moet namelijk richting het oosten des lands vandaag en ook nog een retour naar het midden van het land om een uurtje of 3 vanacht.

Misschien dat een re-install van McGuider wat positievere effecten heeft.
Zelf heb ik Igo8 er ook op gezet, die twee mappen in MIjn Opslag geknikkerd, soft reset, vraagt ie voor te installeren en dat deed ie hiero. Het kopieren duurde trouwens ook tering lang, maja het was ook iets van 1,54GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f1fr33k schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:18:
[...]

Zelf heb ik Igo8 er ook op gezet, die twee mappen in MIjn Opslag geknikkerd, soft reset, vraagt ie voor te installeren en dat deed ie hiero. Het kopieren duurde trouwens ook tering lang, maja het was ook iets van 1,54GB...
Eeehhrrmm 2 mappen??? Ik had maar 1 map Igo8 en daarin stonden meerdere mappen waaronder ook de installatie file.

Nadat ik de installatie had gestart, stond er wel plotseling een Igo8 map een niveau hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:48
Feli, maar zulke meldingen zijn dus niet gewenst hier :)

[ Voor 82% gewijzigd door DaannO op 31-10-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zijn er meer mensen hier die de 8GB microcard met Vantage Point hebben gekregen (volgens mij alleen een actie voor Vodafone abo's)?

Ondanks dat het scherm wat minder zou zijn, is het beeld echt retescherp en geen vertraging in het afspelen van de film. Film zelf is 350MB dus heb ongeveer 7,5 gig vrij voor eigen spul :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:36:
[...]

das dan wel weer jammer heeft het ook die visjes van de X1 enzo ?
Niet dat ik heb kunnen vinden, hij crashed bij mij als ik in het today screen "overzij"scroll zeg maar. Heel vreemd, vond het juist mooi dat spb nu tussen de taakbalken past. Heb het trouwens van de Sony Erickson site gedownload dus......vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:59:
[...]

Niet dat ik heb kunnen vinden, hij crashed bij mij als ik in het today screen "overzij"scroll zeg maar. Heel vreemd, vond het juist mooi dat spb nu tussen de taakbalken past. Heb het trouwens van de Sony Erickson site gedownload dus......vreemd...
k zal vanaaf eens kijken of het mij lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:56:
[...]

Eeehhrrmm 2 mappen??? Ik had maar 1 map Igo8 en daarin stonden meerdere mappen waaronder ook de installatie file.

Nadat ik de installatie had gestart, stond er wel plotseling een Igo8 map een niveau hoger.
2577 en IGO8 zou je moeten hebben, dan soft reset en de hele tijd toestaan/ installeren klikken bij meldingen (stuk of 4/5 meldingen had ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Iemand al de Brodit houder in nederlandse Shops tegengekomen? Paar weken geleden was de ontwikkeling klaar in Sweden maar nog niks gezien tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-02-2024
Weet iemand hoe ik de driver van de omnia van mijn pc kan halen. Dat gaf de winkel nl als advies omdat activesync plots niet meer connecte. Kan 'm nergens vinden.

Mainboard :Asus A8N5X Chipset :nVidia nForce4 Processor :AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory :1536 MB (3 x 512 DDR-SDRAM ) Video Card :ASUS EN 8600GTS Hard Disk :WDC (160+80 GB) Windows XP Pro 5.01.2600 SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hubo2000 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:34:
Weet iemand hoe ik de driver van de omnia van mijn pc kan halen. Dat gaf de winkel nl als advies omdat activesync plots niet meer connecte. Kan 'm nergens vinden.
ik had dit probleem ook. Bij mij werkte het om de telefoon los te koppelen en vervolgens zowel de pc als de telefoon te restarten. Ook helpt het om vanuit de telefoon Activesync op te starten en vervolgens te synchroniseren vanuit daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f1fr33k schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:07:
[...]

2577 en IGO8 zou je moeten hebben, dan soft reset en de hele tijd toestaan/ installeren klikken bij meldingen (stuk of 4/5 meldingen had ik).
Ik had dus alleen de Igo8 map. Waarschijnlijk kwam dit doordat de installatie werdt afgebroken en hij met een of andere melding kwam. Ach ik ga wel weer terug naar McGuider en ga dan wel even "zoeken" O-) O-) naar een geschikte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je voor de GPRS verbinding die gemaakt wordt voor de navigatie moet betalen als je in het buitenland wilt navigeren? Dit wordt anders wel een duur grapje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:59:
Weet iemand of je voor de GPRS verbinding die gemaakt wordt voor de navigatie moet betalen als je in het buitenland wilt navigeren? Dit wordt anders wel een duur grapje..
tuurlijk moet je in het buitenland extra betalen voor gprs gebruik dit staat duidelijk vermeld in de kleine letters van je contract en ook op de site van je provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:05:
[...]

k zal vanaaf eens kijken of het mij lukt
Top, laat het maar even weten als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:13:
[...]

tuurlijk moet je in het buitenland extra betalen voor gprs gebruik dit staat duidelijk vermeld in de kleine letters van je contract en ook op de site van je provider
zo logisch lijkt me dit niet, hij maakt immers gebruik van de satelieten bij navigatie, en bij een "gewoon" navigatiesysteem heb je in het buitenland ook geen internetverbinding of iets. En de meneer bij de provider hulplijn kon het mij ook niet met zekerheid zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:34:
[...]
zo logisch lijkt me dit niet, hij maakt immers gebruik van de satelieten bij navigatie, en bij een "gewoon" navigatiesysteem heb je in het buitenland ook geen internetverbinding of iets. En de meneer bij de provider hulplijn kon het mij ook niet met zekerheid zeggen
Waarschijnlijk weet de helpdeksmedewerker het verschil ook niet tussen GPS en GPRS.

GPS = navigatie & gratis
GPRS = dataverkeer & niet gratis

Gewoon XTRA (of iid geval het automatische downloaden) uitschakelen in het buitenland. Je kunt ook vlak voordat je weg gaat XTRA updaten. 1 à 2 keer per week updaten is genoeg om sneller een fix te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door DeOS op 31-10-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:34:
[...]

gast als je GPRS wilt gebruiken waar ook ter wereld dan moet je er voor dokken ook in nederland alleen hebben we voor ons thuisland een internet bundel waarmee we het DATA verkeer wat GPRS is afkopen
GPS daar in tegen is ALTIJD GRATIS

je zult in de meeste gevallen eerst van je data verbinding gebruik maken om een fix te krijgen
dus in het BUITENLAND kost dit dus knaken tenzij je gprs uitzet maar dan duurt het een baard eer je een fix hebt

en als je die gast van de provider nog eens spreekt zeg hem dan dattie beter koffie juf kan worden want die gast zit duidelijk op de verkeerde plek

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast..? ik snap ook wel dat ik voor een GPRS internet verbinding moet betalen in het buitenland en wat het verschil is tussen deze beiden, dan is het nog wel raar dat hij GPRS inschakelt als ik navigeer.
Mijn vraag was alleen of dit in het geval van het gebruik van Navigatie, waar hij dus ook automatisch verbindt met een GPRS netwerk (het verschil tussen een GPS en GPRS verbinding is niet te zien als je verbindt), je extra moet betalen. Ik hoef dus niet te internetten in het buitenland, alleen navigeren.

Maar zoals DeOs zei, lijkt me het uitschakelen van een eventuele GPRS verbinding wel de beste oplossing.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je je GPRS dus niet uit zet zal ie automatisch data gaan verbruiken als je een fix wilt krijgen
zet je het uit duurt het wat langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Ehm volgens mij snap je het niet helemaal hoor. Een GPRS verbinding is altijd een internet verbinding of je navigatiesoftware hem nu gebruikt of niet. GPRS kost altijd extra geld in het buitenland.

En het verschil tussen een GPS verbinding en een GPRS verbinding is zeker wel te zien.

@ Splendes:
GPRS uitzetten zorgt niet voor een langzamere fix. XTRA uitzetten wel. Maar je kunt dus ook prima handmatig XTRA gegevens downloaden voordat je weg gaat (via WiFi/GPRS/activesync verbinding).

[ Voor 26% gewijzigd door DeOS op 31-10-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. thnx voor de hulp, hij maakt dus automatisch GPRS verbinding voor het ophalen van extra satelietinfo en is dus niet noodzakelijk om GPS verbinding te krijgen. Mijn ervaring was dat ik alleen een fix kreeg als mijn GPRS verbinding aanstond, maar dat is dus onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
De satelietinfo heb je inderdaad niet persé nodig, maar hou er rekening mee dat het dan 5-15 minuten kan duren voordat je een fix hebt.

Het is dus verstandig om XTRA wel aan te zetten, maar automatisch downloaden uit. 1 à 2 keer per week handmatig updaten is genoeg.

Sommige gebruikers zeggen een snellere fix te krijgen door de logging uit te zetten (foutje van de ontwikkelaars die dit aan hebben laten staan). Dit schijnt vooral te helpen als je XTRA uit hebt staan.
It seems like Samsung has left some settings turned on in the registy, for debugging purposes, and this makes really slow to get a fix without XTRA data. According to Microsoft's documentation (see GPS Intermediate Driver General Registry Settings) some features like logging can be enabled for debugging, in GPS Intermediate Driver's registry settings, which stays between the hardware and your navigation software.

1. Go to Settings > System > Enhanced GPS and set both settings to "Disable"
2. Go to your device's registry, and see the key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver
3. Change the following string values to nothing (don't delete them, just edit them and clear the value):
CurrentLogFile (originally \GPSID_log.txt)
OldLogFile (originally \GPSID_log.bak)
4. Soft-reset your device
5. With File Explorer, go to My Device, and delete the two GPSID_log files you see, and the file named xtra. If you don't soft-reset, you will not be able to delete some of them.
6. Check again the registry setting. Sometimes in rare cases it may revert the settings back - but that's a general WM problem.

[ Voor 19% gewijzigd door DeOS op 31-10-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:07:
De satelietinfo heb je inderdaad niet persé nodig, maar hou er rekening mee dat het dan 5-15 minuten kan duren voordat je een fix hebt.

Het is dus verstandig om XTRA wel aan te zetten, maar automatisch downloaden uit. 1 à 2 keer per week handmatig updaten is genoeg.

Sommige gebruikers zeggen een snellere fix te krijgen door de logging uit te zetten (foutje van de ontwikkelaars die dit aan hebben laten staan). Dit schijnt vooral te helpen als je XTRA uit hebt staan.

[...]
ik heb nu IGO8 erop gezet,, en het werkt prima! van die gprs toestanden ken ik nie veel, maar ik heb alles uitgeschakeld zodat hij geen verbinding kan maken, xtra en auto update ook uit. en heb toch een redelijke snelle fix , tussen de 1 en 3 min,,, en voor de rest geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:56:
Heb vandaag mijn houder+ auto oplader binnen gekregen. Effe wat getest met iGo8 etc. maar hoe zorg ik ervoor dat mijn telefoon na een aantal minuten niet naar mijn wachtwoord vraagt? Want dat heb ik ingesteld, maar het lijkt me raar al moet ik dat helemaal uit gaan schakelen om ervoor te zorgen dat ie na een aantal minuten niet om een wachtwoord gaat vragen terwijl ik aan het navigeren ben.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Failed to open file: ui_igo8/240_240/loading.bmp met IGO install. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:33:
Failed to open file: ui_igo8/240_240/loading.bmp met IGO install. Iemand een idee?
Wat zei Google daarover ;)

Overigens moet je je phone gedraaid hebben, dan zou je dit fenomeen niet moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:37:
[...]

Wat zei Google daarover ;)

Overigens moet je je phone gedraaid hebben, dan zou je dit fenomeen niet moeten hebben :)
Op landscape toch? Krijg ik toch hetzelfde bericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:43:
[...]

Op landscape toch? Krijg ik toch hetzelfde bericht..
Had ik ook, in landscape starten dan werkt het wel gewoon. Had je ook kunnen vinden in dit forum trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou volgens mij is mijn i900 officieel naar de klote, waar ik eerst nog 3g ontvangst had heb ik nu nog nauwelijks gprs ontvangst.... mijn navigatiesysteem zit in Belgie met vol ontvangst met de gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:53

Matjan

:D

Wactwoord vragen uitzetten? Of misschien op 0 minuten zetten?

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Je kan trouwens de Omnia verzekeren bij bijvoorbeeld de ABN Amro, als jij kan aantonen dat het hoofdgebruik niet bellen is. Ik gebruik hem als PDA, bel er niet mee en na wat overleg vonden ze dit goed. Ik heb dan ook wel aangetoond dat ik en duo-sim kaartje had gekocht voor 34 euro, maar na 4 maanden heb je dat bedrag aan poliskosten er weer uit. Premie nog geen 2 euro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobje schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:09:
Je kan trouwens de Omnia verzekeren bij bijvoorbeeld de ABN Amro, als jij kan aantonen dat het hoofdgebruik niet bellen is. Ik gebruik hem als PDA, bel er niet mee en na wat overleg vonden ze dit goed. Ik heb dan ook wel aangetoond dat ik en duo-sim kaartje had gekocht voor 34 euro, maar na 4 maanden heb je dat bedrag aan poliskosten er weer uit. Premie nog geen 2 euro :).
Als je een duo-sim kaartje hebt wil toch meestal zeggen dat je er meer mee belt? ;) Lijkt mij dan, je moet toch juist aantonen zeg je net dat je hem niet hoofdzakelijk voor het bellen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:43:
Nou volgens mij is mijn i900 officieel naar de klote, waar ik eerst nog 3g ontvangst had heb ik nu nog nauwelijks gprs ontvangst.... mijn navigatiesysteem zit in Belgie met vol ontvangst met de gps
niet getreurd je hebt nog altijd garantie breng hem gewoon weg en hij wordt gemaakt
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Het is ook niet de bedoeling dat we naar roms gaan linken!

Discussie over abonnementen kan in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic.