De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Verwijderd
Ik heb gewoon via de multilanguage update mijn omnia op Engels gezet. Dan hou je gewoon nederlandse T9, verder in engels goed te begrijpenVerwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:58:
Is deze manilla2d geschikt voor een nederlandse omnia????? En zo ja, waar kan ik de allerlaatste vinden????
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Dat is Wisbar Advance 3! (geen freeware)Patric76 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:32:
Hallo,
Na 3 maanden research eindelijk sinds een week een Omnia en dik tevreden!
Het enige wat ik mis op mijn Omnia tov. de HTC reeks is dat wanneer je bij de laatste op de verbinging, accu of volume icoontjes klikt je een grotere versie op het scherm krijgt waar je vervolgens makkelijker "raak" klikt. Weet iemand of dit ook op de Omnia te realiseren is? Maar dan zonder het hele touchflo pakket erop te zetten...
Ik gebruik zelf anydvd pro, met dit programma kan ik moeiteloos dvd/divx noem het maar op converteren, zodat de omnia kan afspelen.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:07:
Ik zit al een tijdje te kloten met divx films. De ene helft doet het prima terwijl de andere helft geen beeld maar wel geluid geeft of andersom. Zijn er geen codec packs te krijgen voor wm6.1? En zal coreplayer deze half werkende bestanden wel aan de praat krijgen?
Gr.
(ging over mijn phone die misschien tijdens het starten van de auto de geest gaf - plugged in de sig.aansteker)Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:18:
[...]
Heb je je Omnia teruggebracht naar de winkel en op laten sturen voor reparatie?
Of doet hij het alweer?
Nee ik krijg ik een envelop toegestuurd van T-mobile waar ie in moet zonder batterij een achterklepje. Hopelijk fixen ze hem alsnog, ik heb dat nog nooit meegemaakt, terwijl ik toch al meerdere phones in dezelfde auto heb gebruikt. Ik heb maar niet verteld wat misschien de oorzaak is.
Was trouwens nog een heel gedoe om dat telefonisch te regelen, daar ik nog bij Orange zit, maar het nieuwe abonnement bij T-mobile gaat lopen. Ik werd mooi van het kastje naar de muur gestuurd - totdat ik op een gegeven moment bij een afdeling kwam die blijkbaar in beide systemen kon kijken.
De Samsung Omnia is voorzien van een GPS ontvanger. Om gebruik te maken van de GPS navigatie dien je extra software te installeren. Deze software wordt niet standaard aangeboden door Samsung, en wordt dus ook niet ondersteund door Samsung.
Bekende programma's als Route66, McGuider en Igo8 zijn direct te installeren en werken goed.
Het gebruik van GPSgate wordt sterk afgeraden, dit kan de bootsector van het toestel beschadigen.
Eventueel kan ook Google Maps worden gebruikt, dit is reeds geïnstalleerd op je Omnia en vind je onder Hoofdmenu -> Programma?s -> Google Maps.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om radio te beluisteren zonder headset, dus over speaker v/d telefoon?
Heb al gezocht, maar kan dit niet vinden in topic.
Dank alvast.
Verwijderd
kortom TomTom is slecht voor je i900 is wat samsung nu zegt als je GPS Gate gebruiktmucuracat schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:08:
vanaf samsung site:
De Samsung Omnia is voorzien van een GPS ontvanger. Om gebruik te maken van de GPS navigatie dien je extra software te installeren. Deze software wordt niet standaard aangeboden door Samsung, en wordt dus ook niet ondersteund door Samsung.
Bekende programma's als Route66, McGuider en Igo8 zijn direct te installeren en werken goed.
Het gebruik van GPSgate wordt sterk afgeraden, dit kan de bootsector van het toestel beschadigen.
Eventueel kan ook Google Maps worden gebruikt, dit is reeds geïnstalleerd op je Omnia en vind je onder Hoofdmenu -> Programma?s -> Google Maps.
lekker vaag linkje met bron maybe ?
Verwijderd
alleen internet radioVerwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:20:
Hallo,
Weet iemand of het mogelijk is om radio te beluisteren zonder headset, dus over speaker v/d telefoon?
Heb al gezocht, maar kan dit niet vinden in topic.
Dank alvast.
voor FM radio moet je headset zijn aangesloten anders werkt ie niet de headset is je antenne namelijk
Verwijderd
Dit wilde ik even kwijt, ik gebruik of de Touchplayer of de Mediaplayer om films te kijken. Ik converteer niks. Sterker nog ik denk er nooit over na. Tot nu toe pakt ie ze allemaal. Ik heb wel Coreplayer erop gezet, maar die gebruik ik niet, omdat ik steeds Rotation moet uitschakelen voordat ik via Coreplayer iets ga kijken. Misschien dat ie daar een bepaalde codec van overneemt. Anyway als de Touchplayer het niet doet dan wel via mediaplayer, is mijn ervaring. Of ik heb altijd gelukVerwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:25:
[...]
Ik gebruik zelf anydvd pro, met dit programma kan ik moeiteloos dvd/divx noem het maar op converteren, zodat de omnia kan afspelen.
P.S. opgevallen dat bij films kijken het accuverbruik dramatisch is. Voor de rest accu perfect bij mij. Bij radioverbruik, staat soms de hele nacht aan

Verwijderd
bij instellingen.. systeem.. infoVerwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:00:
Hallo, hoe kan ik het MAC-adres vinden van de telefoon?
Bedankt
Verwijderd
Weet iemand toevallig ook of deze ROM ook de chinese taal bevat? Mijn vriendin is namelijk van Chinese afkomst en wil dit graag op haar telefoon ingesteld hebben. Of moeten we dan ergens op Chinese sites kijken?Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:05:
[...]
Dit is helaas geen update, maar een MultiLanguage bestand. Hiermee kan je de taal van de telefoon aanpassen, maar er zal geen nieuwe Software te zien zijn als je deze installeert. (Waarschijnlijk wel wat meer geheugen ten opzichte van de HH1 ROM)
ik weet niet of er al op vraag 1 antwoord is gegeven?Manfredi schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:47:
Hoi,
Ik heb een vraag over de T-mobile branded versie.
Ik heb er een aantal problemen mee:
1. Wanneer ik de camera activeer en hem op de sport setting zet. Wordt alles heel donker en kan ik niet meer binnen een fotonemen. Ook niet met veel licht. Hebben anderen met de t-mobile branded versie dat ook?
2. Bij hoofdmenu mis ik een aantal programma's zoals: Digitalframe, Smartreader, alle office icoontjes, internetexplorer. Sommige programma's zijn wel te berieken via een ander menu (programma's geloof ik) Maar Shozu, smartreader en digitalframe zijn helemaal niet aanwezig.
Hebben alle T-mobile branded Omnia's hier last van?
Mijn firmware:
XKHH4/ATHH5
BOHH2
ps: Hier is trouwens een toffe website met veel accessiores voor de Omnia (helaas in Engeland, maar ze leveren wel tegen lage kosten in Nderland): http://www.mobilefun.co.uk/cat/Samsung-i900-Omnia.htm
maar als je de camera op sportstand zie je linksboven dat de ISO op 200 wordt gezet, dit is een ISO voor overdag waar veel licht bij nodig is, als je switched naar Nacht modus dan zie je dat de ISO op 50 wordt gezet dat is dus een modus waar weinig licht bij is
zie het zo
hoe hoger de ISO hoe meer licht er is
hoe lager de ISO hoe minder licht er is
De headset moet wel aangesloten zijn voor de antenne voor de FM radio, maar je kan dan wel kiezen om het geluid door de telefoon-speaker te laten komen ipv door de headset.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:22:
[...]
alleen internet radio
voor FM radio moet je headset zijn aangesloten anders werkt ie niet de headset is je antenne namelijk
10sec zoek werkReveal! schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:40:
Ik heb een vraag, heb zojuist dit toestel binnengekregen en wil me email gaan instellen.
Nu staan hier iets van 10 standaard internet providers ingevuld zoals wanadoo / het net / Outlook web server etc etc .....
Deze kan ik niet verwijderen en de knop account toevoegen is grijs en kan ik dus ook niet indrukken.
Is dit normaal ?
Is er een manier om toch de accounts toe te voegen die ik wil en de standaard accounts te verwijderen ?
DeOS in "Samsung SGH-i900 Omnia Deel 4"
Je hebt wel definitely een screen protector nodig anders zit binnen de kortste keren je scherm vol krassen. Het programmaatje is aan de dure kant om aan te schaffen, iets meer dan 50 dollar. Herkenning is redelijk bij aan elkaar geschreven woorden, maar werkt verbluffend bij het schrijven in blokletters. Je kan woorden en namen die hij niet kent toevoegen aan het woordenboek. Voor mij een absolute topper.
http://www.iwindowsmobile.com/vito-mobile-shell.html
[ Voor 27% gewijzigd door CDRK op 25-10-2008 11:26 ]
Stay Frosty!
Verwijderd
Waarom gebruik je niet de ingebakken transcriber functie? Bijna overal te gebruiken bij de Omnia tekst toepassingen. Je hebt Samsung keyboard, keypad, toetsenbord en de transcriber (handschriftherkenning).Tjeutje27 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:08:
Ik ben toch eens op zoek gegaan naar een programma om handschriftherkenning toe te voegen, dat toetsenbordje vind ik toch niet handig om snel te schrijven. Ik heb gisteren Calligrapher gevonden en geïnstalleerd, inclusief Nederlands woordenboek. Lijkt erg aan mijn behoefte te voldoen. Je kan kiezen om het hele scherm of een gedeelte van het scherm te gebruiken om te schrijven en het programma herkent je teksten.
Je hebt wel definitely een screen protector nodig anders zit binnen de kortste keren je scherm vol krassen. Het programmaatje is aan de dure kant om aan te schaffen, iets meer dan 50 dollar. Herkenning is redelijk bij aan elkaar geschreven woorden, maar werkt verbluffend bij het schrijven in blokletters. Je kan woorden en namen die hij niet kent toevoegen aan het woordenboek. Voor mij een absolute topper.
Verwijderd
dit heeft niet elke i900 user hoor dit ligt aan je ROM versie de H1 Rom heeft die transcriber niet bijv.Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:31:
[...]
Waarom gebruik je niet de ingebakken transcriber functie? Bijna overal te gebruiken bij de Omnia tekst toepassingen. Je hebt Samsung keyboard, keypad, toetsenbord en de transcriber (handschriftherkenning).
Verwijderd
Ik heb G5. (een oudjeVerwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:57:
[...]
dit heeft niet elke i900 user hoor dit ligt aan je ROM versie de H1 Rom heeft die transcriber niet bijv.
Verwijderd
Veel goeds hoor je daar toch niet over ?CDRK schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:25:
voor degene die graag zwarte menu's in hun Omnia willen, al eens gedacht aan Winterface?
http://www.iwindowsmobile.com/vito-mobile-shell.html
Als dat inderdaad zo is klopt de instelling of software absoluut niet.Khallouki schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:07:
[...]
maar als je de camera op sportstand zie je linksboven dat de ISO op 200 wordt gezet, dit is een ISO voor overdag waar veel licht bij nodig is, als je switched naar Nacht modus dan zie je dat de ISO op 50 wordt gezet dat is dus een modus waar weinig licht bij is
Het is namelijk zo:
Hoe LAGER de ISO-waarde(50), hoe MEER licht er nodig is om een foto te maken
Dus als je een foto wilt maken met minder licht/donker/nacht, dan moet de ISO-waarde HOOG zijn (100/200/400 of hoger)
En inderdaad, als je op 'sportstand' schakelt kan de ISO-waarde ook maar beter ho(o)g(er) zijn.
Dit, omdat je dan meestal een beweging wilt vastleggen en de lichtgevoeligheid (lees ISO-waarde) ook hoger moet zijn.
Je hebt dan een veel kortere belichtingstijd nodig (tijd dat het beeld door je opnamesensor wordt gezien) en daardoor minder kans op bewegings-onscherpte
Onthoud echter: Hoe HOGER de ISO-waarde, hoe MINDER SCHERP (pixelruis) de foto wordt.
Je kan het vergelijken met de eerste generatie camera-gsm's.
Dat beeld was ook niet om aan te zien met 1,2 Megapixels
Verwijderd
ik zou dan toch zoeken naar een rom waar het inzit, ik vind dat transcriber prima werkt! ook de andere opties voor letter en block recognition werken goed, eigenlijk nog beter omdat mijn Z en 2 altijd worden verwardVerwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:13:
[...]
Ik heb G5. (een oudje) Dus ze hebben dan die functionaliteit weer weggehaald i.p.v. behouden met de 'upgrades'? Dat lijkt vreemd, maar dat zal dan wel zo zijn. Met een beetje mazzel is de vraagsteller toch geholpen omdat ie niet daar gekeken had
of je neemt de kosten voor de aanschaf van het programma liever op je dan het risico je telefoon te bricken
Verwijderd
Verwijderd
je kan als je wilt je contact personen bewerken via outlook kun je er gelijk afbeeldingen, email adressen en andere info aan toevoegenVerwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:55:
Is er een mogelijkheid om de standaard telefoonlijst te ordenen op voornaam of achternaam ? Nu is het, zo lijkt me, een ware willekeur aangezien hij standaard op achternaam sorteert, maar ik niet van al mijn contactpersonen een achternaam heb ingegeven.
want anders moet je alles handmatig via je telefoon instellen en op voor of achternaam selecteren gaat niet via de telefoon
Verwijderd
Okay ... als volgt werkt het wel :Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:24:
[...]
je kan als je wilt je contact personen bewerken via outlook kun je er gelijk afbeeldingen, email adressen en andere info aan toevoegen
want anders moet je alles handmatig via je telefoon instellen en op voor of achternaam selecteren gaat niet via de telefoon
- elke contactpersoon openen en de optie 'opslaan als' instellen op xxxvoornaamxxx - xxxachternaamxxx
- synchroniseren met omnia
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 15:49 ]
Verwijderd
Nog nergens tegengekomen.
Verwijderd
http://www.telegraaf.nl/b...het_water_in__.html?p=3,1

Verwijderd
waar heb jij dan een logboek gezien met het aantal verstuurde smssjes ?Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:33:
weet iemand toevallig hoe je je recent logboek (gebruik via sms) kan wissen?
Nog nergens tegengekomen.
Verwijderd
Wat is de maximale kbps voor het gewoon afspelen van een film? k heb namelijk een trailer gedownload en wil deze bekijken op de omnia maar het beeld loopt niet zo vloeiend (het hapert een beetje) deze film is:
Bitsnelheid: 760 Kbps
Bestand: .Wmv
Audio is gewoon normaal net als mp3.
Daarom is mij vraag wat is de Max. bitsnelheid van deze telefoon? Om de film normaal af te kunnen spelen!
MVG
Verwijderd
Ik bedoel eigenlijk,dat op het moment, dat je je sms aan iemand wil gaan versturen, dan klik je op ""Menu",dan kies je "geadresseerden toevoegen", dan zie je "recent logboek". Als je dat dan kiest, zie je diegene die je sms hebt gestuurd de afgelopen periode. Die wil ik dan wissen.
Gr.
Verwijderd
ik vind het een beetje zonde dat de beltoets en de touchknop erboven naar hetzelfde leiden en wil dus één van de twee naar de call log laten gaan.
met spb kan je die knoppen apart instellen, maar kan het ook zonder?
bedankt alvast
Verwijderd
Verwijderd
doe je best zou ik zeggenVerwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:53:
Q: Als er hier zoveel mensen al in het bezit zijn van een omnia, waarom vind ik dan geen enkele productreview terug in de pricewatch van Tweakers?
gooi je haar los en leef je uit
Verwijderd
Graag, als ik er al een hadVerwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:05:
[...]
doe je best zou ik zeggen
gooi je haar los en leef je uit
Ik wilde mijn mailprog (evolution op Ubuntu) syncen met de omnia, dit verliep allemaal prima alleen omdat ik lekker aan het klooien was zat ik binnen de kortste keren met dubbele afspraken etc. Allemaal geen probleem, backup teruggezet van m'n mailprogramma, omnia leeghalen en syncen.
Mijn verwachting:
Alle contacten + info in de omnia.
Wat er gebeurde:
Alle contacten + info in de omnia
EN
Alle contacten welke conflicteerden dubbel in evolution.
Wat bleek:
Op de omnia gooide ik welliswaar alle contacts weg maar deze bleven ergens in het geheugen hangen. De lijst met contacten op de omnia was leeg maar na een soft-reset waren deze ook weer netjes terug! Owneej!
Dit heb ik een aantal malen getest met steeds hetzelfde resultaat, lijst leeg. Soft reset, iedereen weer terug! Het leken wel zombies
De oplossing:
Hak hun hoofd eraf! -owneej, dat werkt alleen bij zombies.
...
Gooi de lijst leeg, maak 1 nieuw contact aan op de omnia zelf. Sync dan alle contacten. Iedereen over, alles inorde! Ik heb geen idee of dit daadwerkelijk een probleem is van de omnia of dat mijn sim-kaart niet helemaal happy is maar hopelijk lost dit voor meer mensen een probleem op.
-Pwn the day-
Verwijderd
review:Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:08:
[...]
Graag, als ik er al een hadBen nog op zoek naar de juiste smartphone, vandaar...
+de helft dunner dan de nokia n96
+bruikbare gps voor real-time navigatie (in tegenstelling tot de iphone)
+heeft verder zo'n beetje alles wat bovengenoemde toestellen ook hebben (en wie wil er in godsnaam iets van htc?
-als je windows mobile nog niet gewend bent is het even aanpoten om alles onder controle te krijgen (ik kom van een niet-smartphone)
-de batterijduur is wat minder dan ik gewend ben (nogmaals, ik kom van een niet-smartphone, van SE, en dan ben je verwend hoor!). ik red het nu bij gemiddeld gebruik en een beetje lettend op de internetverbinding zo'n 3 dagen.
goed zo?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Verwijderd
Ik heb even gezocht waar dat nou staat...mucuracat schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:08:
vanaf samsung site:
http://nl.samsungmobile.c...t.do?phone_model=SGH-i900
onder V12
Verwijderd
1/ Gisteren ben ik weggeweest en wou wat foto's trekken. Maar door de flits was er telkens teveel licht. En zonder flits zag je niks. Ik vind dit hard hatelijk. Men vriendin heeft een 2MP camera in haar gsm en haar foto's zijn veel beter van kwaliteit in het donker. Is hiervoor een oplossing?
2/ Kan je zelf beslissen op welk netwerk je zit voor op internet te gaan op vlak van 3G, 3G+ of GPRS?
Ik heb hiervoor een abonnement maar kan enkel altijd maar op GPRS.. En is wat traag.
Verwijderd
1: Nachtmodus aanzetten, of WDR aanzetten ( dit scheelt aanzienlijk )Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:31:
Ik heb 2 vragen..
1/ Gisteren ben ik weggeweest en wou wat foto's trekken. Maar door de flits was er telkens teveel licht. En zonder flits zag je niks. Ik vind dit hard hatelijk. Men vriendin heeft een 2MP camera in haar gsm en haar foto's zijn veel beter van kwaliteit in het donker. Is hiervoor een oplossing?
2/ Kan je zelf beslissen op welk netwerk je zit voor op internet te gaan op vlak van 3G, 3G+ of GPRS?
Ik heb hiervoor een abonnement maar kan enkel altijd maar op GPRS.. En is wat traag.
2: Kun je zelf wel ff uitzoeken lijkt me... heeft waarschijnlijk met je SIM kaart te maken.
Verwijderd
Nachtmodus helpt jammer genoeg niet:s Heb al verschillende dingens geprobeerd. De foto's zijn altijd teveel uitgelicht:sVerwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:36:
[...]
1: Nachtmodus aanzetten, of WDR aanzetten ( dit scheelt aanzienlijk )
2: Kun je zelf wel ff uitzoeken lijkt me... heeft waarschijnlijk met je SIM kaart te maken.
Op dat van dat internet, af en toe, kan ik op 3G netwerk, maar dan echt zelden:s
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 12:09 ]
Verwijderd
WDR aanzetten dan, je kunt in het pikkendonker niet echt aardige foto's schieten nee, maar dat kan met geen enkele telefoon. Maar als het binnen een beetje donker is kun je echt nog best wel goede foto's maken.Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:00:
[...]
Nachtmodus helpt jammer genoeg niet:s
Op dat van dat internet, af en toe, kan ik op 3G netwerk, maar dan echt zelden:s
Aan iedereen hier: Iemand al met nieuwere firmware die een verbetering heeft gemerkt aan de camera?
En hoe sturen jullie bestanden over via bluetooth? Kan het nergens vinden, heb het maar via verkenner gedaan.
min intentie is om de telefoon zo in te richten dat je de stylus nooit meerr nodig hebt(alleen om dingen in te richten)
voor normaal gebruik werkt winterface dus perfect.
* msn staat er wel op, alleen niet in het menu maar je kan hem terug vinden in de windows map.
* Synchronisatie gaat fout?
* kan mijn contacten zien maar ik kan niet aanmelden? (foutmelding: je kunt niet worden aangemeld bij messenger. dit kan liggen aan de service of je telefoon heeft slecht ontvangst)
WAATTTT.. jij geloofde mij niet?Zillion01 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 09:03:
[...]
Ik heb even gezocht waar dat nou staat...
http://nl.samsungmobile.c...t.do?phone_model=SGH-i900
onder V12
Verwijderd
Zit er zelf ook met smart op te wachten. Zijn wel een aantal zaken die verbetert of uitgebreid moeten worden.
Verwijderd
Hij ziet mijn netwerk wel en kan ik netjes mijn sleutel invoeren. maar daarna blijft hij maar proberen verbinding te maken zonder resultaat. op een ander netwerk precies hetzelfde probleem. Iemand een idee wat ik fout doe en/of een oplossing?
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 16:56 ]
Als ik in de verkenner kijk zie ik foto's (met de extensie .jpg) van 1 - 1.5 mb, maar zie bij de eigenschappen 0 staan bij de resolutie. Als je hebt bestand opent dan krijg je een tekst van kan afbeelding niet weergeven (of zoiets).
Wanneer de foto net geschoten is, dan werkt de preview wel. In de verschillende topics en op google kan ik zo geen oplossing voor dit probleem vinden. Heeft iemand dit probleem ook en hoe is het op te lossen?
Verwijderd
Ik gebruik gpsgate voor mijn garmin navigatie, tot nu toe geen probleem,,, het enige probleem is dat het een batterij vreeter is, alsook de navigatie zelf, had wel liever een navi progje gehad die zonder gpsgate zou draaien, ik zie dat er hier verschillende mensen zijn die met andere navi progjes werken, maar wat is goed en wat niet,,,
Verwijderd
Zuiver gaat het sowieso niet zijn.. Maar er zijn mensen met mindere camera's die betere foto's trekken. En dat vind ik jammer..Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:09:
[...]
WDR aanzetten dan, je kunt in het pikkendonker niet echt aardige foto's schieten nee, maar dat kan met geen enkele telefoon. Maar als het binnen een beetje donker is kun je echt nog best wel goede foto's maken.
Aan iedereen hier: Iemand al met nieuwere firmware die een verbetering heeft gemerkt aan de camera?
En hoe sturen jullie bestanden over via bluetooth? Kan het nergens vinden, heb het maar via verkenner gedaan.
Verwijderd
Stel op je Omnia ff een vast IP adres in, dat deed het um bij mijVerwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:47:
Het lukt me maar niet om mij omnia op mijn WIFI netwerk te krijgen.
Hij ziet mijn netwerk wel en kan ik netjes mijn sleutel invoeren. maar daarna blijft hij maar proberen verbinding te maken zonder resultaat. op een ander netwerk precies hetzelfde probleem. Iemand een idee wat ik fout doe en/of een oplossing?
-Pwn the day-
Verwijderd
veel mensen zijn weg van spb mobile shell, maar ze maken ook nog spb pocket plus!Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:45:
Ik heb sinds een paar dagen de Omnia in mijn bezit. Wat ik ontzettend vervelend vind is dat wanneer ik een programma sluit dmv van de x-button rechtsboven deze fysiek niet afgesloten is. Op mijn vorige PDA van HTC had ik een programma van HTC genaamd X-button. Weet iemand of er ook een soortelijk programma is voor de Omnia?
http://beta.spbsoftwarehouse.com/products/pocketplus/
Ik weet dat er verschillende leather cases te koop zijn voor de omnia, maar ik vind juist specifiek deze: (http://www.jouwmobiel.nl/...00+Omnia+Millionaire+Pack) zo handig, omdat er een stylus bij zit in de case, zodat je die andere stylus er niet meer los aan hoeft te koppelen.
edit: Overigens, zit ik hier in het goede topic of moet ik het ABO topic hebben?
[ Voor 8% gewijzigd door Neophyte808 op 26-10-2008 19:38 ]
Voor wat betreft die case van de miljonairs pack, zo handig vind ik hem niet. Is mij te stug af, heb liever een meer flexibele case maar das persoonlijk.
Verwijderd
bij het aanklikken van een willekeurige setup.xml, start de opera browser en loopt vervolgens vast in blanco cherm. in de adres balk wordt de geopende bestandlocatie weergegeven maar het scherm blijft blanco.
heb al 3x harde reset uitgevoerd en heeft niet geholpen ben nu dus ook me oorspronkelijke progs van t-mobile kwijt; het is ontstaan na het willen installeren van msn mobile.
kan hierdoor dus geen enkel programma installeren.
iemand tips of suggesties?
Verwijderd
Omdat niemand hierop geantwoord heeft vraag ik nogmaals:
Wat is de maximale kbps voor het gewoon afspelen van een film? k heb namelijk een trailer gedownload en wil deze bekijken op de omnia maar het beeld loopt niet zo vloeiend (het hapert een beetje) deze film is:
Daarom is mij vraag wat is de Max. bitsnelheid van deze telefoon? Om de film normaal af te kunnen spelen!
MVG
Het enige navigatieprogramma wat ik aan de praat heb kunnen krijgen is TomTom, maar dan lukt het me weer niet om een programma als gpsgate oid. te installeren
Maargoed, misschien vind ik daar nog een oplossing voor.
Heb wel een vraagje, zijn er ook handige sms-applicaties? Vind het nu nogal lastig om in een bericht dat je aan het typen bent te scrollen, mede doordat het typvenster zo ellendig klein is (2 regels) dat je de scrollbar helemaal niet kunt gebruiken.
waarom maakt mijn omnia twee mappen voor foto's
100SSCAM en 101SSCAM??
De ene keer slaat ie foto's in de ene, de andere keer in de andere...
ZO IRRITANT he als je fotos zoekt...
Verwijderd
760 Kbps is wel serieus veel dus zal het daar wel aan liggen, weet niet wat het hoogste is maar het hoogste dat ik al heb afgespeeld is maar 156 Kbps en dat was toch al een zéér goede kwaliteit,ook op pc btw. Kan ook zijn omdat het .Wmv is en geen .aviVerwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:01:
Beste...
Omdat niemand hierop geantwoord heeft vraag ik nogmaals:
MVG
Verwijderd
dat kan gebeuren als je je 100 map kopieert, dan maakt hij 101 aan.Silverline schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:21:
vraagje:
waarom maakt mijn omnia twee mappen voor foto's
100SSCAM en 101SSCAM??
De ene keer slaat ie foto's in de ene, de andere keer in de andere...
ZO IRRITANT he als je fotos zoekt...
ook is het zo dat als je 100 map vol is volgens de foto-nummering dan maakt hij een 101 map aan, als die vol is 102 etc. maar dat lijkt me sterk, want volgens mij moet je dan al 1000 of 10000 foto's ofzo geschoten hebben.
?
Terwijl dat ik verwacht had te updaten naar 900XKHH8/XKHH4.
Ik heb de bestanden van orginele omnia site afgehaald. Is mijn huidige ROM nou beter?
Enigste verschil dat ik zie is dat geheugen is toegenomen
Totaal: 111.30 MB
In gebruik: 36.91 MB
Vrij: 74.40 MB
Naar mijn gevoel werkt hij net wat lekkerder.
ok welke hebben jullie nu, want ik gooi dan alles in die ene.... tstaat dan ook niet meer chronologisch op volgorde maja....Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:03:
[...]
dat kan gebeuren als je je 100 map kopieert, dan maakt hij 101 aan.
ook is het zo dat als je 100 map vol is volgens de foto-nummering dan maakt hij een 101 map aan, als die vol is 102 etc. maar dat lijkt me sterk, want volgens mij moet je dan al 1000 of 10000 foto's ofzo geschoten hebben.
?
Verwijderd
Verwijderd
ik heb alleen de 100 map... met een stuk of 20 foto'sSilverline schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:25:
[...]
ok welke hebben jullie nu, want ik gooi dan alles in die ene.... tstaat dan ook niet meer chronologisch op volgorde maja....
Verwijderd
Krijg helemaal geen fix, hij gaat nog niet eens naar satelieten zoeken, ben ook eigenlijk een leek met deze dingen.
Danny
Verwijderd
Je zou eventueel aan McGuider of IGO8 kunnen denken (zie TS). Het eige probleem dat ik zelf meemaak, is dat je zonder gprs een zeeeer trage fix heb. Heb nu een internetabo'tje afgesloten, alleen heb ik nu heel vaak, dat mijn gprs niet automatisch geactiveerd wordt. Ik spreek dan over McGuider. IGO8 ga ik deze week installeeren om te kijken of deze beter is. Ervaringen verschillen hier nogal voorwat betreft McGuider dan.Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:04:
[...]
Ik gebruik gpsgate voor mijn garmin navigatie, tot nu toe geen probleem,,, het enige probleem is dat het een batterij vreeter is, alsook de navigatie zelf, had wel liever een navi progje gehad die zonder gpsgate zou draaien, ik zie dat er hier verschillende mensen zijn die met andere navi progjes werken, maar wat is goed en wat niet,,,
Inmiddels weet ik ook niet meer wat ik fout doe. Alles staat goed ingesteld.
Verwijderd
Hardware = port 7Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:24:
Zou iemand nog eens zo goed willen zijn voor de instellingen van mcguider
Krijg helemaal geen fix, hij gaat nog niet eens naar satelieten zoeken, ben ook eigenlijk een leek met deze dingen.
Danny
Software = port 9
Baudrate = 9600 of 4800
GPRS is aan te raden aangezien dit behoorlijk sneller een fix kan veroorzaken.
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:28:
[...]
Hardware = port 7
Software = port 9
Baudrate = 9600 of 4800
GPRS is aan te raden aangezien dit behoorlijk sneller een fix kan veroorzaken.
Dat je er leuk mee kunt spelen is fantastisch...
Maar wat heb je aan een telefoon waar je niet mee kunt bellen.
Wanneer ik mijn schitterende Omnia op tafel neer leg naast een HTC TyTN van voor de oorlog, dan blijft de ontvangst van de HTC lekker stabiel, de Omnia daarintegen gaat van volledig naar geen dekking en weer terug en alles daar tussen in.
Het toestel ziet er schitterend uit, dat is hardstikke leuk voor als je hem bij vergaderingen op tafel hebt liggen.
Je hooeft ook niet bang te zijn dat ie smerig wordt van een wat vettig oor of zo, dat klere ding gaat namelijk toch niet over omdat hij geen dekking heeft.
Het meest trieste is dat ik er nu al op uitgekeken ben en er nog ongeveer 2 jaar mee moet doen.
Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat mijn telefoonrekeningen de aankomende 2 jaar bijzonder laag zullen zijn... De rekening van de huistelefoon daarintegen zal weer wat hoger zijn.
Verwijderd
bij het aanklikken van welke willekeurige setup.xml dan ook, start de opera browser en loopt vervolgens vast in blanco cherm. in de adres balk wordt de geopende bestandlocatie weergegeven maar het scherm blijft blanco.
heb al 3x harde reset uitgevoerd en heeft niet geholpen ben nu dus ook me oorspronkelijke progs van t-mobile kwijt; het is ontstaan na het willen installeren van msn mobile.
kan hierdoor dus geen enkel programma meer installeren.
iemand tips of suggesties?
Verwijderd
Klopt. Bedoelde eigenlijk Com(poort).Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:35:
Bij hardware staat com of zit ik dan verkeerd?
[...]
Verwijderd
Volgens mij zijn er hier genoeg mensen die het ding niks vinden en die het dan vast aan je willen geven of verkopen.Hey ik wil de omnia aan gaan schaffen en ik heb een vraagje, kun je de leather case die in de millionaire pack zit ook ergens los kopen?
Ik weet dat er verschillende leather cases te koop zijn voor de omnia, maar ik vind juist specifiek deze: (http://www.jouwmobiel.nl/...00+Omnia+Millionaire+Pack) zo handig, omdat er een stylus bij zit in de case, zodat je die andere stylus er niet meer los aan hoeft te koppelen.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 10:59 ]
Verwijderd
Klopt!Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:57:
[...]
Volgens mij zijn er hier genoeg mensen die het ding niks vinden en die het dan vast aan je willen geven of verkopen.
Ik heb die leathercase thuis liggen, maar die zit nog steeds in de doos.
Ik gebruik hem niet, dus als je hem wilt hebben zeg het maar.
Ik heb het zelfde probleem met het bereik, hopen dat het in een nieuwe rom-versie wordt verholpen. Het schommelt inderdaad heen en weer, ook al ben je op de zelfde plekCrispy78 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 03:57:
Ondanks alle lofprijzingen overal op het internet over dit fantastische toestel moet ik toch concluderen dat ik nog nimmer zo'n $#@&ed up toestel heb meegemaakt. (..)
Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat mijn telefoonrekeningen de aankomende 2 jaar bijzonder laag zullen zijn... De rekening van de huistelefoon daarintegen zal weer wat hoger zijn.
Geluidskwaliteit is ook uitstekend.
Oja, als iemand nog een fijne sms-applicatie weet hou ik me aanbevolen
[ Voor 40% gewijzigd door Azrael op 27-10-2008 11:58 ]
Tot dusver alles goed, maar als ik een binnenkomend gesprek krijg, dan wil het scherm toch automatisch gaan draaien. Zijn er hier instellingen voor? Heb gezocht maar niet gevonden. Ik gebruik wel S2U2.
Verwijderd
Ik heb gelezen dat dit makkelijk zou moeten gaan, zonder dat je het bijgeleverde programme (activesinq) gebruikt. De telefoon zou dan een verwisselbare schijf worden, en zo kan je dan vanalles erop zetten.
Maar dit blijkt niet te lukken bij mij, kan iemand me vertellen wat ik fout doe? En hoe komt het dat Activesinq niet werkt?
Bedankt voor het antwoord
Verwijderd
Wat je fout doe is wat lastig te overzien nu. Welke handelingen heb je gedaan?
Verwijderd
Ok het is gelukt, ik heb alles gewist en opnieuw begonnen. Toch bedankt voor de reactie!Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:55:
Bij mijn weten heeft elke WM toestel Active sinq éénmalig nodig om zichzelf hetkenbaar te maken bij de PC. Daarna is het toestel idd te gebruiken als externe schijf.
Wat je fout doe is wat lastig te overzien nu. Welke handelingen heb je gedaan?
Draai nu custom ROM van modaco. Youtube werkt eindelijk:P
Verwijderd
Werken jouw widgets nu wel of niet?darksnake88 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:19:
Weet iemand waar ik Windows Live Messenger kan halenkan het nergens vinden.
Draai nu custom ROM van modaco. Youtube werkt eindelijk:P
Verwijderd
ja heb deze navi progs al hier en daar zien opduiken, maar moeten deze dan steeds een data verbinding hebben om te kunnen navigeren, of om een fix te krijgen,?,, lijkt me toch een dure grap, toch als je in het buitenland zit,ik neem wel aan dat gprs wel handig is om info te downloaden naar je navigatie,ik moet juist een navigatie prog hebben op mijn omnia zonder dat gprs gedoe,, zoals ik al zei, ik gebruik gpsgate, en die heeft wel een snelle fix, werkt zonder gprs,maar maak me gewoon wat zorgen omdat dit progje af te raden is,,,en zonder dat krijg ik geen fix met garmin mobile xtVerwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:26:
[...]
Je zou eventueel aan McGuider of IGO8 kunnen denken (zie TS). Het eige probleem dat ik zelf meemaak, is dat je zonder gprs een zeeeer trage fix heb. Heb nu een internetabo'tje afgesloten, alleen heb ik nu heel vaak, dat mijn gprs niet automatisch geactiveerd wordt. Ik spreek dan over McGuider. IGO8 ga ik deze week installeeren om te kijken of deze beter is. Ervaringen verschillen hier nogal voorwat betreft McGuider dan.
Inmiddels weet ik ook niet meer wat ik fout doe. Alles staat goed ingesteld.
Verwijderd
De GPRS wordt puur gebruikt om een klein pakketje (grootte is onbekend), bij je provider van de server te halen. Hierin bevinden zich vooraf ingestelde fixes van satelieten. Door deze fixes, zal je dus ook sneller een positie hebben.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:20:
[...]
ja heb deze navi progs al hier en daar zien opduiken, maar moeten deze dan steeds een data verbinding hebben om te kunnen navigeren, of om een fix te krijgen,?,, lijkt me toch een dure grap, toch als je in het buitenland zit,ik neem wel aan dat gprs wel handig is om info te downloaden naar je navigatie,ik moet juist een navigatie prog hebben op mijn omnia zonder dat gprs gedoe,, zoals ik al zei, ik gebruik gpsgate, en die heeft wel een snelle fix, werkt zonder gprs,maar maak me gewoon wat zorgen omdat dit progje af te raden is,,,en zonder dat krijg ik geen fix met garmin mobile xt
Als je in het buitenland bent, zal het qua kosten wel meevallen, aangezien het pakketje (wordt dan wekelijks opgehaald) slecht een klein formaat heeft. Verder is het zo, dat wanneer je je GPRS aan hebt staan, het niks kost. pas als je er gebruik van gaat maken (internet), ga je er pas voor betalen.
Ik schakel alleen mijn GPRS uit, omdat ik er verder niks mee doe en het anders veel te snel mijn batterij leeg trekt. Als ik in de auto zit maak ik gebruik van een autolader (van Samsung zelf á 20 euro).
Verwijderd
Dan moet je iGO8 eens installeren, je hebt niet persee Enhanced gps nodig hoor. Met iGo8 krijg je ook gewoon een fix zonder Enhanced gps en gebruik je dus ook geen GPRS, moet je wel zorgen dat Enhanced gps uitstaat. Heb vaak met tomtom en McGuider gewerkt, maar vind toch dat iGo8 het beste programma is.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:20:
[...]
ja heb deze navi progs al hier en daar zien opduiken, maar moeten deze dan steeds een data verbinding hebben om te kunnen navigeren, of om een fix te krijgen,?,, lijkt me toch een dure grap, toch als je in het buitenland zit,ik neem wel aan dat gprs wel handig is om info te downloaden naar je navigatie,ik moet juist een navigatie prog hebben op mijn omnia zonder dat gprs gedoe,, zoals ik al zei, ik gebruik gpsgate, en die heeft wel een snelle fix, werkt zonder gprs,maar maak me gewoon wat zorgen omdat dit progje af te raden is,,,en zonder dat krijg ik geen fix met garmin mobile xt
Verwijderd
Bij mij werkte het als ik eerst de WLMLauncher uitvoerde en daar de instellingen goedzette.Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:21:
is er al een oplossing voor tmobile branded omnia's, watbetreft msnen daarop?
* msn staat er wel op, alleen niet in het menu maar je kan hem terug vinden in de windows map.
* Synchronisatie gaat fout?
* kan mijn contacten zien maar ik kan niet aanmelden? (foutmelding: je kunt niet worden aangemeld bij messenger. dit kan liggen aan de service of je telefoon heeft slecht ontvangst)
Widget bar is weggehaald uit deze rom. en ipv van dat is Manilla2D als today screen.
Heb trouwens al een werkende versie van WLM
Removed apps:
- DigitalFrame
- FlashLite2
- GoogleLauncher
- NetCF2.0
- PhotoSlides
- Podcasts
- RssReader
- Samsung Today 1
- Samsung Today 2
- Samsung Widget
- Samsung Main Menu / Launcher
- Shozu
- SliverInbox
- TaskSwitcher
- Welcome Center
- Windows Live
Added:
- NetCF3.5
- Working FlashLite3.1
- Magic Button
- Coloured Opera buttons and menu
- Total Commander CE
- Manilla2D update19 (optimised for Omnia's resolution) - thanks to all who contributed in the other thread. Youtube program not included as with FlashLite3.1, you can view it directly from Opera
- Manilla2D Customizer v0.13.154 (forgot to add a shortcut in programs, you can find Manilla2Dconfig.exe in the \windows\ folder)
- GPS tweak as suggested, not sure if it works though.. and a few little others
- Comms manager as suggested, does not really like Omnia's resolution and may be a little buggy, but it works. Will search for an alternative for the next version.
Verwijderd
Maar omdat je zegt dat je youtube hebt.darksnake88 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:45:
[...]
Widget bar is weggehaald uit deze rom. en ipv van dat is Manilla2D als today screen.
Heb trouwens al een werkende versie van WLM
Ik had FL3.1 erop gezet en de widgets werkten niet meer, maar youtube wel.
Ik dacht misschien dat in de Modaco ROM het misschien wel lukte om youtube en widgets te gebruiken.
Verwijderd
http://i33.tinypic.com/sztv78.jpg
Verwijderd
Precies en dat is nu net de reden, dat ik voor een Omnia ging. Zo'n steen vond ik veel te zwaar en ik kon er niet eens mee bellen.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:13:
Voor diegenen die nog zouden twijfelen tussen de ominia en de iphone 3G:
http://i33.tinypic.com/sztv78.jpg

Dit topic is gesloten.
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Het is ook niet de bedoeling dat we naar roms gaan linken!
Discussie over abonnementen kan in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic.