Samsung SGH-i900 Omnia Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste
Acties:
  • 229.271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:14:
[...]

Voor jouw data verbruik geldt geen vaste data limiet. De enige beperking die Hi stelt is dat je niet regelmatig tien keer zo veel (of meer) data verkeer verbruikt dan het gemiddelde van alle overige gebruikers van Eindeloos online. Hierdoor ben je in staat om zonder zorgen te surfen en te e-mailen vanaf je mobiele telefoon.
Geen vast datalimiet, maar niet 10 keer zoveel als andere gebruikers???
Ik heb nog nooit een mobile internet abbonement gehad, maar hoe lang moet je internetten om dit te bereiken?
Is niet zo dat als je gewoon internet dat je in een keer te horen krijgt dat je abbo is stopgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Als je veel gebruik maakt van youtube zit je al wel heel gauw aan het meervoudige gebruik van de gemiddelde gebruiker dus pas er wel mee op voordat je straks waarschuwingen gaat krijgen of nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lucky1965 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:29:
Als je veel gebruik maakt van youtube zit je al wel heel gauw aan het meervoudige gebruik van de gemiddelde gebruiker dus pas er wel mee op voordat je straks waarschuwingen gaat krijgen of nog erger.
daarom valt youtube ook buiten de bundel (Hi) en moet je er soieso voor dokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:29
Net gebeld met Hi
Streaming ( YouTube ) valt niet in de bundel van Hi Eindeloos Online, en wordt dus niet mee geteld met de FUP.
Je betaald het eerste youtube filmpje dus al gelijk ala 25 cent per MB. Vroeg de vrouw of ze kon zien hoeveel MB ik al had verbruikt, maar dat kon ze jammer genoeg niet zien. Anyway, ik ben blij dat ik er nog redelijk op tijd achter kom. Denk dat ik max 10 youtube filmpjes heb gekeken. Laten we zeggen 40 MB total = 10 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

technoaddict schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:36:
Net gebeld met Hi
Streaming ( YouTube ) valt niet in de bundel van Hi Eindeloos Online, en wordt dus niet mee geteld met de FUP.
Je betaald het eerste youtube filmpje dus al gelijk ala 25 cent per MB. Vroeg de vrouw of ze kon zien hoeveel MB ik al had verbruikt, maar dat kon ze jammer genoeg niet zien. Anyway, ik ben blij dat ik er nog redelijk op tijd achter kom. Denk dat ik max 10 youtube filmpjes heb gekeken. Laten we zeggen 40 MB total = 10 euro :)
als je 1244 smst met de tekst saldo zie je toch ook je data verbruik\
ik stuur voor me zelf een sms naar 1244 en heb sinds 16 oktober 0,000MB aan data verbruikt
lijkt me sterk maar goed het zal wel

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar vraagjes hier :

1) verschil harde en zachte reset ? (wat verlies je erdoor ?)

2) vergrendelen : kan nu via knop in psb-shell, maar hoe kan ik zo'n link om mijn 'today' scherm plaatsen (of aan een hardware-knop koppelen).

3) hoe lang hangt jullie omnia aan de lader om volledig op te laden + hoe lang gaat ie gemiddeld mee ? (hier, mits heel intensief gebruik, ben ganse dag alles aan het uitzoeken, en wifi aan zo'n grote twee dagen)

4) kan ik vanuit wm6.1 mijn netwerk benaderen (andere pc's, netwerk hd, ...) of kan dit niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:39:
Nog een paar vraagjes hier :

1) verschil harde en zachte reset ? (wat verlies je erdoor ?)
Zoek en gij zult vinden ;)
2) vergrendelen : kan nu via knop in psb-shell, maar hoe kan ik zo'n link om mijn 'today' scherm plaatsen (of aan een hardware-knop koppelen).
Zoek en gij zult vinden ;) (Via Today, kan je device lock toevoegen ;))
[quote]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze actie uitgevoerd via totalcmd ce.

Hij overschrijft netjes, maar bij het opstarten zie ik niets gebeurenwat dan anders is.

Maar ik krijg eerst de keurige Samsung Omnia in beeld, vervolgens het vodafone rode scherm.

Is dit de vervanging voor het rode scherm?

Zoniet, is er een mogelijkheid daar een andere voor te krijgen, want dat plaatje duurt erg lang.
Ik denk dat dat het Splash schermpje is.
DeOS schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:25:
Customize je splash screen!

Vervang welcomehead.96.png in de windows directory door je eigen image of door 1 van de onderstaande. Dit kun je het makkelijkste doen door het bestand even een andere naam te geven (bijvoorbeeld welcomehead_96.png), dan te kopieren naar de windows directory en dan te renamen naar welcomehead.96.png. Hierna een soft-reset en voila.

Gebruik degene hieronder. Doordat deze veel kleiner is dan het origineel, start het toestel ook sneller op (iid geval het laatste stuk ;)).

[afbeelding]

Hier zijn nog wat andere plaatjes te vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18
Dit hoort de vervanging te zijn voor het vodafone scherm inderdaad, bij normale toestellen is dit het groene windows mobile scherm. Misschien heet het bestand dat je moet vervangen bij branded toestellen anders? Bekijk het welcomehead.96.png plaatje eens om te kijken wat het nu is. Is het het vodafone scherm, dan is het overschrijven niet goed gegaan. Is het je nieuwe scherm, dan moet je op zoek naar een anders bestandje dat je moet vervangen ;).

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS,

ik heb alweer verder gekeken inmiddels en probeer uiteraard zelf
zoveel mogelijkuit.

inmiddels is het zo:

samsung omnia begin scherm, de naam.
Dan het vodafone schermpje wat heet: startup_Voda.gif dat is het rode scherm.
Daarna komt inderdaad het welcomehead.96.png scherm.

De rode is dus de vervanging als het goed is voor Ani_Poweron.gif

Nu ben ik op dit moment op zoek waar in het register deze startup_Voda.gif waarde staat.

Deze staat in :

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\State\Samsung\Phone\Ani

Deze geeft de \Windows\Shutdown_VODA.gif aan.

En de anderen zijn het opstart gifje en de 2 geluiden erbij.

Wat hebben jullie hier staan? Ani_Poweron.gif enz. mag ik aannemen?

Die zou dus op blank gezet kunnen worden, zodat het scherm niet verschijnt.

Ik vraag me alleen af wat de waardes van de gif zouden moeten zijn wanneer je hier
een eigen gif zou neerzetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek en gij zult vinden ;) (Via Today, kan je device lock toevoegen ;))
Net mijn knop voor 'ophangen' terug kunnen binden aan 'vergrendelen. Blijkbaar werkt dit enkel als automatisch vergrendelen (met pincode) niet staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:36:
[...]

ik denk dattie wel heeeeeeeeel traag gaat worden
ik denk dan sandisk dan eerst aan de slag mag met de lees / schrijf snelheden want die zijn in mijn ogen ook wat aan de trage kant
dan kunnen ze beter SSD schijven gaan verkleinen en deze in een mobiel proppen
Haha.. Wat denk jij dat SSD voor technologie gebruikt in tegenstelling tot je SD kaartjes? En waar concluderen jullie uit dat je interne geheugen sneller is als een SD kaart en/of omnia 8GB? Hint: Waarom denk je dat Samsung een bod had uitgebracht op sandisk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:03:
[...]

Een aantal posts terug (vandaag) heb ik hier al een vraag over gesteld. Wat is momenteel de laatste nieuwe en veilige versie-update en wie heeft dit zonder verdere problemen voor elkaar gekregen op een T-Mobile branded (unlocked) Omnia?

Huidige versie:
XKHH4 / ATHH5
BOHH2
Kijk dat zou ik ook graag willen weten. Ik heb hem net een dag maar wordt nu al gek van de dingen waar T-Mobile mee heeft zitten kutten. Google Maps en Messenger zijn er niet en Opera is ineens Web'n'walk met bijbehorende lelijke widget :|
Kun je dus gewoon deze T-Mobile branded versie flashen naar een niet-branded, en liefst dus meest recente, ROM-versie? En zo ja welke?

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje te kloten met divx films. De ene helft doet het prima terwijl de andere helft geen beeld maar wel geluid geeft of andersom. Zijn er geen codec packs te krijgen voor wm6.1? En zal coreplayer deze half werkende bestanden wel aan de praat krijgen?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal problemen met mijn Omnia.

Ten eerste als ik mijn toetsen wil vergrendelen druk ik op de end-knop rechts onder het touchscreen. Nadat ik deze ingedrukt heb krijg ik mijn info. Mij lijkt niet dat dit de vergrendeling is, want met 1 simpel tikje op het touch screen sta je gewoon weer op het bureaublad.

Een ander probleem is dat mijn Omnia de contacten van Windows live automatisch synchroniseert. Dit wil ik niet maar deze optie is niet uit te schakelen. Weet iemand hoe je dit wel kan uitschakelen? Bij mij is de tekst grijs inplaats van zwart en kan je het vinkje niet weghalen.
Ik heb al gezocht op google, maar kom er niet uit. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry als ik het vraag,ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb in 1 van de 4 delen,maar zelfs met de zoekfunctie kan ik het niet terug vinden,de optie om de tijdsduur van de end toets/vergrendelen te wijzigen,waar kon ik deze terug vinden,heb na mijn idee mijn hele toestel gehad,maar kan het niet vinden.

verder kan ik ook nergens vinden hoe ik mijn orange account van mijn windows outlook kan verwijderen i.v.m overstap naar ziggo,er wordt wel verwezen naar activesync waar dit zou moeten kunnen,maar dit heb ik niet omdat ik met vista werk en dus windows mobile heb waar ik deze optie nergens zie staan

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:57:
[...]

Ik heb mijn samsung met de exe file stomweg geflashed naar DXHI3 en had PDA XKHH4/ATHH5 en TELEFOON BOHH2 of iets dergelijks (T-mobile) en dat ging gewoon hoor. Alleen ontbrak bij mij de samsung USB driver en was het TELEFOON gedeelte niet geflashed. Gewoon opnieuw geflashed met drivers en niets aan de hand. Gisteren geflashed naar DXHJ1 zonder iets van de Singapore instellingen te gebruiken. Dus jij hebt gewoon pech gehad.
Ah! Dit is dus precies wat ik ook wil. Van de T-Mobile branded crap na de standaard laatste ROM.
Zou je voor mij, en waarschijnlijke meerdere met mij, kunnen uitleggen hoe je dat precies hebt gedaan? Met nadruk op precies? :)

Dat zou echt top zijn, en bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:37:
[...]

Ah! Dit is dus precies wat ik ook wil. Van de T-Mobile branded crap na de standaard laatste ROM.
Zou je voor mij, en waarschijnlijke meerdere met mij, kunnen uitleggen hoe je dat precies hebt gedaan? Met nadruk op precies? :)

Dat zou echt top zijn, en bij voorbaat dank :)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:22:
[...]

Turtorial

!! Flashen is bij mij goed gegaan, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst !! :>

Aan de slag:

Voer de fix uit (zie onder). Je zorgt er dan voor dat je de message 'Incorrect Software Version'
word uitgeschakeld, zodat je lekker kan flashen!

* Press the 'dial' key to the left of the optical pad to bring up the dialer
* With the onscreen keypad input *#1546792*#
* Select 'Preconfiguration'
* Enter code *#81230*# and select OK
* Select 'Singapore', with the default Operator (maakt niet uit welke, je ontvangt gewoon je provider
instellingen nadat je hem geflashed hebt.
* Accept this, DEVICE WILL HARD RESET
* Run update, and all should be well.

Installeer vervolgens: Samsung Modem driver
De installatie gaat niet via ActiveSync.
ActiveSync word automatisch uitgeschakeld wanneer je de Rom update doet.
Zorg ervoor dat je batterij volledig is opgeladen en volg de aanwijzingen.
Erg gemakkelijk allemaal!
Als je dit aanhoud moet het goed gaan. Het is wel van belang dat je dit alleen doet op een pc die XP draait. Op vista gaat het niet werken. En als je de modem drivers hebt geinstalleerd even opnieuw opstarten.
Ik heb als laatste m'n tel weer terug gezet van singapore naar nederland en de juiste provider geselecteerd. Ik weet niet of dit noodzakelijk is, maar het draait nu met de nieuwste rom (DTHJ5). Hier zijn trouwens ook al custom roms van in omloop. succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Nvm. Al gevonden.

[ Voor 94% gewijzigd door GekkeCoen op 22-10-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrNizeGuy schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:47:
[...]

[...]

Als je dit aanhoud moet het goed gaan. Het is wel van belang dat je dit alleen doet op een pc die XP draait. Op vista gaat het niet werken. En als je de modem drivers hebt geinstalleerd even opnieuw opstarten.
Ik heb als laatste m'n tel weer terug gezet van singapore naar nederland en de juiste provider geselecteerd. Ik weet niet of dit noodzakelijk is, maar het draait nu met de nieuwste rom (DTHJ5). Hier zijn trouwens ook al custom roms van in omloop. succes.
hmm bedankt, alleen jammer dat hij meteen bij de fix al fout gaat. er gebeurt niets als ik de code intik... imei checken met *#06# doet ie wel, maar deze code pakt hij niet.

weet je toevallig ook of hiermee je telefoon ROM ook geupdate wordt, of is dit alleen de PDA ROM?
en weet iemand eigenlijk wat het verschil maakt bij telefoon ROM-versies? voor PDA kan ik het wel verzinnen :)

bedankt alvast en misschien kan iemand me nog verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik heb niets van dat gedoe met singapore instellingen gedaan, Gewoon windows xp, active sync opstarten door de telefoon met usb aan te sluiten. Vervolgens exe file gedownload van een niet met naam te noemen site. Telefoon uit gezet, bestand geopend, telefoon weer aan gezet en hij begint met flashen. Zorg ervoor dat de batterij geheel is opgeladen en dat je de samsung drivers geinstalleerd hebt. Mocht het fout gaan bij het flashen van het phone gedeelte doordat de drivers niet of niet snel genoeg geinstalleerd worden gewoon opnieuw flashen. Zelfde procedure.

Bij de DZHJ5 wordt je phone geupdate naar XXHJ1.
Bij de DXHJ1 wordt je phone geupdate naar DXHJ1.

Mocht een en ander mislukken om wat voor reden dan ook, ik ben niet verantwoordelijk. :)

[ Voor 13% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 23-10-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manfredi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 08:53
Wat gebeurt er dan wanneer je je telefoon probeerd te flashen met Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Manfredi schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:37:
Wat gebeurt er dan wanneer je je telefoon probeerd te flashen met Vista?
Werkt niet standaard, alleen als je windows xp emuleert onder vista, dan wel :) Je kan wel GrandPrix gebruiken onder Vista maar dat is een volwaardig flash programma en niet simpel in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPB-shell geïnstalleerd zonder problemen. Ook het skinpack proberen installeren, maar dit liep mis/vast/... Nu blijkt dit skinpack niet zo makkelijk te verwijderen ? Een aantal scripts lijken in gebruik te blijven, zelfs als je de skins niet gebruikt.

Ik heb reeds spb-shell verwijderd (uninstall), maar dan nog krijg ik de skin-map niet weg. Aangezien dit per toeval de enige map op mijn uitbreidingskaartje is heb ik de kaart even verwijderd en een reset gedaan. Kreeg ik bij opstart de foutmelding dat 'scanstatus' niet werkte. Toen ik het kaartje terug plaatste was de foutmelding weer weg.

Hoe krijg ik die skinmap weg zonder foutmeldingen te krijgen bij opstart ?
(heb ondertussen spb-shell succesvol terug geïnstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

kwam het probleem al een paar keer tegen, maar er nog geen duidelijk antwoord op gevonden.
als men telefoon uit staat gaat mijn alarm niet af, in stand-by wel

iemand van jullie hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:23:

Nu ben ik op dit moment op zoek waar in het register deze startup_Voda.gif waarde staat.

Deze staat in :

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\State\Samsung\Phone\Ani

Deze geeft de \Windows\Shutdown_VODA.gif aan.

En de anderen zijn het opstart gifje en de 2 geluiden erbij.

Wat hebben jullie hier staan? Ani_Poweron.gif enz. mag ik aannemen?

Die zou dus op blank gezet kunnen worden, zodat het scherm niet verschijnt.

Ik vraag me alleen af wat de waardes van de gif zouden moeten zijn wanneer je hier
een eigen gif zou neerzetten.
Die register sleutel is bij mij niet aanwezig. Dit zal dus iets zijn dat vodafone heeft toegevoegd. Ik kan dus ook niet met zekerheid zeggen of dat het bootscreen is. Je zou een gif kunnen maken met dezelfde afmetingen en die vervangen. Wel eerst ff een backup maken van het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:57:
Mocht het fout gaan bij het flashen van het phone gedeelte doordat de drivers niet of niet snel genoeg geinstalleerd worden gewoon opnieuw flashen. Zelfde procedure.
Dit is dus precies wat er gebeurde bij mij.
Na de eerste poging flashen was er een probleem met de driver, waardoor het laatste flashdeel mislukt was.
Toen ik de update opnieuw draaide bleef hij muurvast hangen op 99%.

Hierna kreeg ik mijn telefoon niet meer aan en was het afgelopen: DOOD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:04:
[...]

Dit is dus precies wat er gebeurde bij mij.
Na de eerste poging flashen was er een probleem met de driver, waardoor het laatste flashdeel mislukt was.
Toen ik de update opnieuw draaide bleef hij muurvast hangen op 99%.

Hierna kreeg ik mijn telefoon niet meer aan en was het afgelopen: DOOD!
Sowieso altijd even je telefoon op Singapore zetten! Kan problemen voorkomen. Voor de zekerheid (helemaal voor branded phones). Als je hem flashed vanuit WM geeft hij nog een error, maar als je hem met de XP updater flashed, gaat hij echt niet zon fout geven en kan je je telefoon bricken.
Beter voorkomen dan genezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 07:21:
hey,

kwam het probleem al een paar keer tegen, maar er nog geen duidelijk antwoord op gevonden.
als men telefoon uit staat gaat mijn alarm niet af, in stand-by wel

iemand van jullie hier een oplossing voor?
telefoon lekker aanlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:12:
[...]

Sowieso altijd even je telefoon op Singapore zetten! Kan problemen voorkomen. Voor de zekerheid (helemaal voor branded phones). Als je hem flashed vanuit WM geeft hij nog een error, maar als je hem met de XP updater flashed, gaat hij echt niet zon fout geven en kan je je telefoon bricken.
Beter voorkomen dan genezen!
Ik heb geen branded phone dus met die Voda/T-Mo/KPN onzin heb ik niks te maken.
Ik heb mijn telefoon niet naar Singapore gezet voor het flashen, maar waarom is dit eigenlijk noodzakelijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:19:
[...]

Ik heb geen branded phone dus met die Voda/T-Mo/KPN onzin heb ik niks te maken.
Ik heb mijn telefoon niet naar Singapore gezet voor het flashen, maar waarom is dit eigenlijk noodzakelijk dan?
Er staat niet voor niets "helemaal bij branded" dus ook voor unbranded.

Omdat je normaal gesproken niet over een andere versie heen kan schrijven als je flashed vanuit WM/ Nooit geprobeerd? (denk aan XX DX XH)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:30:
[...]

Er staat niet voor niets "helemaal bij branded" dus ook voor unbranded.

Omdat je normaal gesproken niet over een andere versie heen kan schrijven als je flashed vanuit WM/ Nooit geprobeerd? (denk aan XX DX XH)
Ik had HH1 toen ik de telefoon kreeg en heb deze alleen uitgebreid met het HH4 Language bestand.
Toen ik mijn HH4 / HH1 wilde updaten naar HJ1 heb ik gewoon de update gedownload en de EXE via mijn PC gestart.
Kun je ook via je WM flashen dan? Hetzelfde effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 16:12

Zillion01

Obey your screen!

hubo2000 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:28:
[...]

Vaak wordt er gewaarschuwd dat je de autolader pas in mag steken als de auto al gestart is. Hoop dat je geen electrische schok hebt veroorzaakt. Zorg dat je niet de goedkoopste autolader hebt van een euro of 5 maar die van een euro of 20. Die zien er heel wat degelijker uit. Of dat alles kan voorkomen is een tweede.
Dat lijkt inderdaad de oorzaak te zijn. Dat ga ik maar goed onthouden voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zillion01 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:06:
[...]

Dat lijkt inderdaad de oorzaak te zijn. Dat ga ik maar goed onthouden voor de volgende keer.
Heb je je Omnia teruggebracht naar de winkel en op laten sturen voor reparatie?
Of doet hij het alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:34:
[...]

Ik had HH1 toen ik de telefoon kreeg en heb deze alleen uitgebreid met het HH4 Language bestand.
Toen ik mijn HH4 / HH1 wilde updaten naar HJ1 heb ik gewoon de update gedownload en de EXE via mijn PC gestart.
Kun je ook via je WM flashen dan? Hetzelfde effect?
Ja, zie de Samsung site. Staat een manual.. Net als je language update. Samsung gaat natuurlijk geen ingewikkelde programmaatjes leveren met een vergrote kans op brick ;)
Flashen gaat bij de ene altijd goed en bij de ander niet. Er staat niet voor niets op veel sites dat je hem eerst op Singapore (als het ware universeel) moet zetten om problemen te voorkomen. Dan doe je dat, of niet. Het vergroot je kans op brick iig niet en verkleint hem misschien wel. doen dus.

p.s.
Heb 2 goedkope autoladers van ebay en werken perfect. Voelen degelijk aan. Volgens mij van de Samsung G600, ook 20p.. werkt prima. De "dure" van 20e zijn gewoon 5e op ebay en zijn van zelfde kwaliteit. Uiteindelijk komt het alelmaal daar vandaan.
Zou sowieso uitkijken met het starten van de auto, helemaal bij oudere auto's.. Zit best wel wat logica in.
Gewoon eerst de wagen starten en dan pas inpluggen!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:32:
[...]

Gewoon eerst de wagen starten en dan pas inpluggen!
En mocht je auto toevallig afslaan, even de telefoon eruithalen en opnieuw de wagen starten.
Lijkt me verstandig! (als je kortsluiting wilt voorkomen)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:57:
[...]

En mocht je auto toevallig afslaan, even de telefoon eruithalen en opnieuw de wagen starten.
Lijkt me verstandig! (als je kortsluiting wilt voorkomen)
haha als hij afslaat dan nee, ga ik hem er niet weer helemaal eruit halen.
In principe hoort je telefoon natuurlijk niet kapot te gaan hè. Het is een autolader en is er voor bedoeld :D

edit: Vind het een flink a-relaxed stekkertje tijdens het rijden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hubo2000 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:28:
[...]

Vaak wordt er gewaarschuwd dat je de autolader pas in mag steken als de auto al gestart is. Hoop dat je geen electrische schok hebt veroorzaakt. Zorg dat je niet de goedkoopste autolader hebt van een euro of 5 maar die van een euro of 20. Die zien er heel wat degelijker uit. Of dat alles kan voorkomen is een tweede.
Door wie wordt er precies gewaarschuwd? Volgens mij loopt je sigaretten aansteker via je accu en er is bijna geen bron te vinden die een regelmatiger stroom afgeeft... Vaak worden versterkers bijvoorbeeld ook via een accu gevoed zodat juist piekjes worden opgevangen..

Ik ben dan ook benieuwd waar je deze info vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje : mijn scherm roteert niet meer automatisch, terwijl de instelling wel juist staat. Ook na reset geen automatische reactie meer. Welke instelling kan dit draaien verhinderen ? Wat kan ik ondernemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:37:
Probleempje : mijn scherm roteert niet meer automatisch, terwijl de instelling wel juist staat. Ook na reset geen automatische reactie meer. Welke instelling kan dit draaien verhinderen ? Wat kan ik ondernemen ?
Probeer bijvoorbeeld deze eens:

http://www.ageye.de/index.php?s=download

Caver en G-Invaders maken gebruik van je accelerometer buiten je settings om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk niet dattie dat bedoeld

hij wil zn rotatie weer aan de praat krijgen dat gaat niet lukken met een spelletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit al gelezen en geprobeerd?

Vraag:
mijn toestel wil niet meer draaien, dus van verticaal naar horizontaal draait die niet meer mee?
Antwoord:
Hoofdmenu --> Instelling --> Systeem --> Bewegingssensor en dan even op automatisch zetten, en kijk ook even bij "--> Instellingen --> Battery --> Batteryvoeding --> Achtergrond verlichting inschakelen" deze moet ook aan staan anders draait die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:53:
Heb je dit al gelezen en geprobeerd?

Vraag:
mijn toestel wil niet meer draaien, dus van verticaal naar horizontaal draait die niet meer mee?
Antwoord:
Hoofdmenu --> Instelling --> Systeem --> Bewegingssensor en dan even op automatisch zetten, en kijk ook even bij "--> Instellingen --> Battery --> Batteryvoeding --> Achtergrond verlichting inschakelen" deze moet ook aan staan anders draait die niet.
Deze werkt dus !
Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:19
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:50:
denk niet dattie dat bedoeld

hij wil zn rotatie weer aan de praat krijgen dat gaat niet lukken met een spelletje
inderdaad, maar dan weet je tenminste of het aan de sensor ligt of aan een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:57:
Ik heb niets van dat gedoe met singapore instellingen gedaan, Gewoon windows xp, active sync opstarten door de telefoon met usb aan te sluiten. Vervolgens exe file gedownload van een niet met naam te noemen site. Telefoon uit gezet, bestand geopend, telefoon weer aan gezet en hij begint met flashen. Zorg ervoor dat de batterij geheel is opgeladen en dat je de samsung drivers geinstalleerd hebt. Mocht het fout gaan bij het flashen van het phone gedeelte doordat de drivers niet of niet snel genoeg geinstalleerd worden gewoon opnieuw flashen. Zelfde procedure.

Bij de DZHJ5 wordt je phone geupdate naar XXHJ1.
Bij de DXHJ1 wordt je phone geupdate naar DXHJ1.

Mocht een en ander mislukken om wat voor reden dan ook, ik ben niet verantwoordelijk. :)
Thnx!

ik heb de gok gewaagd en na wat strubbelingen (de exe herkende mijn telefoon niet direct, maar ik heb de modem driver opnieuw geinstalleerd en toen deed hij het wel) en gekruisde vingers is het gelukt.

ik heb dus in 1 keer van de t-mobile rom naar

i900dth5j/dth5j
i900xxhj1

geflashed. bedankt allemaal voor de aanwijzingen etc :)

nu alleen misschien nog een nederlandse pack erover, heeft ook wel zn charme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceheart schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:24:
[...]

inderdaad, maar dan weet je tenminste of het aan de sensor ligt of aan een instelling.
Je kan ook even dit programma erop zetten om te kijken of je sensor het nog wel doet:
SensorTest
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:25:

i900dth5j/dth5j
i900xxhj1
Dit is niet de engelse versie toch?
De engelse die ik vond is DXHJ en jij hebt DTHJ

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 10:00
Nieuwste NL update genoemd op de Samsung Mobile site: XKHJ3. Momenteel verwijst de koppeling nog naar de oude update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjeutje27 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:26:
Nieuwste NL update genoemd op de Samsung Mobile site: XKHJ3. Momenteel verwijst de koppeling nog naar de oude update.
Ik denk dat je die bedoelt die onderaan staat ofniet:
i900 Software

Als je die bedoelt: Dit is alleen een Taal bestand om de taal van je Omnia te veranderen en eventueel een Geheugen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:25:
[...]

Thnx!

ik heb de gok gewaagd en na wat strubbelingen (de exe herkende mijn telefoon niet direct, maar ik heb de modem driver opnieuw geinstalleerd en toen deed hij het wel) en gekruisde vingers is het gelukt.

i900dth5j/dth5j
i900xxhj1

geflashed. bedankt allemaal voor de aanwijzingen etc :)

nu alleen misschien nog een nederlandse pack erover, heeft ook wel zn charme :)
Nederlands erover heen dat gaat niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
Ik snap even niets meer van de naamgeving: XKHJ3 update

Erg verwarrend. XKHJ3 klinkt toch wel heel erg als de nieuwste Engelstalige rom, dus lijkt het of een update of een taalbestand bij de Engelstalige update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand trouwens of er ook al ergens een bel en sms teller voor de i900 te vinden is
zodat je in 1 scherm het aantal verstuurde en ontvangen smsjes en gesprekken te zien is
voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1224753192.jpg
dit is dan wel voor de iphone
maar is er ook zo iets voor de i900 ???

[ Voor 49% gewijzigd door een moderator op 23-10-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:15:
[...]

Ik heb met mijn T-Mobile branded (unlocked) Omnia hetzelfde probleem. WM 6.1 NL is op mijn Omnia geïnstalleerd en fout rapportage ook al naar MS verzonden. Misschien dat er binnenkort een update of sp komt voor WM 6.1? Nog meer mensen last van dit probleem?
Wij hebben hier 2 toestellen en beide toestellen hebben dit zelfde probleem. Ook al een paar keer een rapport naar MS laten verzenden.
Ik heb wel ontdekt dat het menu vóór de foutmelding heel even in beeld komt en je heel snel een keuze daaruit maakt, je wel verder kunt werken.

Ik wilde nog even mijn rom-versie erbij vermelden maar ben even kwijt waar ik die ook alweer kan vinden, ff zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:45:
[...]

Nederlands erover heen dat gaat niet..
nee dat weet ik, want dat kan alleen als er een taalpakket is met dezelfde code-opmaak als je
ROM toch? maarja ik ben in ieder geval van t-mobile af, opera heet weer opera en google maps is aanwezig :)
ik heb geduld tot er gewoon een fatsoenlijke nederlandse ROM update is.

trouwens is het normaal of een bug dat de widgetbar zijn instellingen apart opslaat voor staand en liggend? als ik hem staand helemaal naar wens instel en dan mn telefoon draai zijn al mijn instellingen niet aanwezig. als ik terugdraai zijn ze er weer. misschien moet ik maar gewoon met today 1/2 gaan werken...

en als ik onder telefoon>menu>beeld>alleen oproepen doe (zoals ik het grag wil hebben) dan wordt deze wijziging ook niet onthouden als ik dan afsluit en opnieuw telefoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:04:
[...]

nee dat weet ik, want dat kan alleen als er een taalpakket is met dezelfde code-opmaak als je
ROM toch? maarja ik ben in ieder geval van t-mobile af, opera heet weer opera en google maps is aanwezig :)
ik heb geduld tot er gewoon een fatsoenlijke nederlandse ROM update is.

trouwens is het normaal of een bug dat de widgetbar zijn instellingen apart opslaat voor staand en liggend? als ik hem staand helemaal naar wens instel en dan mn telefoon draai zijn al mijn instellingen niet aanwezig. als ik terugdraai zijn ze er weer. misschien moet ik maar gewoon met today 1/2 gaan werken...

en als ik onder telefoon>menu>beeld>alleen oproepen doe (zoals ik het grag wil hebben) dan wordt deze wijziging ook niet onthouden als ik dan afsluit en opnieuw telefoon open.
Ja dat klopt, de HJ3 is een prima update denk ik.. aangezien HJ5 de nieuwste. Een aanrader voor iedereen om te flashen. Ik blijf nog even bij custom roms..

Het hoort dat hij aparte instellingen opslaat aangezien je een totaal andere resolutie hebt. Daar is nou juist over nagedacht :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:04:
[...]
Dat is gewoon zoals hij zou moeten werken (komt ook in bijna elke review naar voren). De indeling in portrait mode past namelijk nooit op het scherm in landscape mode. Nu kun je er voor zorgen dat je in beide modes een goede indeling hebt (in landscape de breedte benutten, in portrait de hoogte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 16:30
Hallo,

Na 3 maanden research eindelijk sinds een week een Omnia en dik tevreden!
Het enige wat ik mis op mijn Omnia tov. de HTC reeks is dat wanneer je bij de laatste op de verbinging, accu of volume icoontjes klikt je een grotere versie op het scherm krijgt waar je vervolgens makkelijker "raak" klikt. Weet iemand of dit ook op de Omnia te realiseren is? Maar dan zonder het hele touchflo pakket erop te zetten...

Ik snap trouwens ook weinig van de naamgeving van ROMs op de Samsung site (volgens de site zijn het allemaal taal uitbreidingen...??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patric76 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:32:
Hallo,

Na 3 maanden research eindelijk sinds een week een Omnia en dik tevreden!
Het enige wat ik mis op mijn Omnia tov. de HTC reeks is dat wanneer je bij de laatste op de verbinging, accu of volume icoontjes klikt je een grotere versie op het scherm krijgt waar je vervolgens makkelijker "raak" klikt. Weet iemand of dit ook op de Omnia te realiseren is? Maar dan zonder het hele touchflo pakket erop te zetten...

Ik snap trouwens ook weinig van de naamgeving van ROMs op de Samsung site (volgens de site zijn het allemaal taal uitbreidingen...??)
ik zou voorlopig niks aantrekken van al die ROM benamingen er zijn hier erg veel users die ROM update geil zijn (no offence) en veelal zijn dit geen officiele updates
als je iets niet goed doet of het is een foute ROM vernaggel je je i900 zo maar
iedereen loopt hier van alles te roepen over ROM dit en ROM dat terwijl ze er niet eens bij zetten wat er een verbetering is ten opzichte van een officiele ROM die ook goed werkt.

het lijkt mij beter om ook dit soort ROM updates geouwehoer in een apart topic te gaan plaatsen zoals deze:
Het grote ROM update topic voor de i900
dan kunnen we hier weer volledig ingaan op applicatie errors en leuke tooltjes voor de i900

bijvoorbeeld ik heb een applicatie op pagina 36 gezien die ik niet aan de praat kreeg al meerdere malen gevraagd of iemand anders dit heeft getest maar geen respons, beetje jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeutje27
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:40:
[...]

iedereen loopt hier van alles te roepen over ROM dit en ROM dat terwijl ze er niet eens bij zetten wat er een verbetering is ten opzichte van een officiele ROM die ook goed werkt.
Probleem lijkt mij dat Samsung zelf niet zo informatief is maar wel zo nu en dan nieuwe software op de site zet. Ik hoop zelf nog steeds dat er een rom update komt die handschrift herkenning toevoegt zoals ik op mijn Nokia 7710 had, en dat een update het probleem met zwak bereik oplost, dus vind officiële updates wel degelijk interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:15:
[...]

Dat is gewoon zoals hij zou moeten werken (komt ook in bijna elke review naar voren). De indeling in portrait mode past namelijk nooit op het scherm in landscape mode. Nu kun je er voor zorgen dat je in beide modes een goede indeling hebt (in landscape de breedte benutten, in portrait de hoogte).
zo... had ik het nog niet bekeken :)

ik heb nu een nieuw probleem, omdat ik dus van mn t-mobile branded afben heb ik niet de standaard instellingen meer voor web'n'walk. ik heb nu wat zitten instellen met gegevens van de t-mobile site en ik
heb nu internet. maar hoe weet ik of ik nu wel mijn web'n'walk gebruik (HSDPA dus) en niet GPRS (want dat
gaat me dan geld kosten toch?) of ben ik weer wazig bezig?

er staat sowieso ten allen tijde het grote 3G vierkant bovenin, en als ik verinding heb komt bij mijn ontvangstmeter een klein 3G vierkantje. eerste keer met een PDA/mobiel, laat staan windows mobile en internet, dus ik ben met alles nieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:59:
[...]

zo... had ik het nog niet bekeken :)

ik heb nu een nieuw probleem, omdat ik dus van mn t-mobile branded afben heb ik niet de standaard instellingen meer voor web'n'walk. ik heb nu wat zitten instellen met gegevens van de t-mobile site en ik
heb nu internet. maar hoe weet ik of ik nu wel mijn web'n'walk gebruik (HSDPA dus) en niet GPRS (want dat
gaat me dan geld kosten toch?) of ben ik weer wazig bezig?

er staat sowieso ten allen tijde het grote 3G vierkant bovenin, en als ik verbinding heb komt bij mijn ontvangstmeter een klein 3G vierkantje. eerste keer met een PDA/mobiel, laat staan windows mobile en internet, dus ik ben met alles nieuw ;)
heeeeeeeel wazig idd :+

nee geintje
als je gebruik maakt van je web& walk hangt er vanaf wat voor bereik je met je modem signaal hebt je hoeft iig niet extra te betalen als je op HSDPA of GPRS zit ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:40
het lijkt mij beter om ook dit soort ROM updates geouwehoer in een apart topic te gaan plaatsen zoals deze:
dan kunnen we hier weer volledig ingaan op applicatie errors en leuke tooltjes voor de i900
Goed initiatief getoond door deze topic te maken.
Misschien dat het goed is om een duidelijke TS te maken, zodat de start informatie meteen te vinden is zonder straks het hele topic door te spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:23:
[...]

Goed initiatief getoond door deze topic te maken.
Misschien dat het goed is om een duidelijke TS te maken, zodat de start inofrmatie meteen te vinden is zonder straks het hele topic door te spitten.
mocht je je geroepen voelen ik ben niet zo bedreven met frontpage of weet ik wat voor programma er wordt gebruikt om een mooie TS te maken
en ik heb zelf ook niet alle info over de diverse roms omdat ik er totaal niet mee bezig ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wel dat ik aardig wat ROM informatie kan vinden die goed is voor de TS.
Maar ja jij hebt de topic gemaakt dus ik kan die niet gaan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:28:
dan zet je het in een post er onder dat kan ook hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:29:
[...]

dan zet je het in een post er onder dat kan ook hoor
Ik zal wel even kijken of ik er wat aan ga doen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:03:
[...]

heeeeeeeel wazig idd :+

nee geintje
als je gebruik maakt van je web& walk hangt er vanaf wat voor bereik je met je modem signaal hebt je hoeft iig niet extra te betalen als je op HSDPA of GPRS zit ed
is er een apart tekentje ofzo om te zien of je nu op gprs zit of op hsdpa? want web'n'walk is hsdpa toch?
en als je web'n'walk hebt betekent dat dan dat gewoon al je kosten die je maakt met gprs/hsdpa vervallen?

ik ben toch gewoon bang dat ik straks in ene aan een dikke rekening zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:03:
[...]

is er een apart tekentje ofzo om te zien of je nu op gprs zit of op hsdpa? want web'n'walk is hsdpa toch?
en als je web'n'walk hebt betekent dat dan dat gewoon al je kosten die je maakt met gprs/hsdpa vervallen?

ik ben toch gewoon bang dat ik straks in ene aan een dikke rekening zit :D
Is gewoon bovenin je scherm te vinden.
G = GPRS
3G = UMTS
3G+ of H = HSDPA
[...]
bijvoorbeeld ik heb een applicatie op pagina 36 gezien die ik niet aan de praat kreeg al meerdere malen gevraagd of iemand anders dit heeft getest maar geen respons, beetje jammer ;(
In plaats van te gaan huilen kun je ook de link volgen die bij de applicatie is gepost. Daar zijn genoeg ervaringen te vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door DeOS op 23-10-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van te gaan huilen kun je ook de link volgen die bij de applicatie gepost was. Daarin zijn genoeg ervaringen te vinden.
beetje dimmen aub }:|

ik zeg alleen dat ik het jammer vindt dat als ik eens iets vraag aan mede gebruikers op DIT forum dat ik geen respons krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:07:
[...]

Is gewoon bovenin je scherm te vinden.
G = GPRS
3G = UMTS
3G+ of H = HSDPA
weet je dit zeker? ik krijg alleen maar óf geen blokje (als ik hardhandig alleen GSM toesta via fabrikantcode *#154 etc.) óf een blokje met 3G.
ookal zet ik hsdpa aan of uit via opties, er verandert niets aan dat blokje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:48:
[...]

weet je dit zeker? ik krijg alleen maar óf geen blokje (als ik hardhandig alleen GSM toesta via fabrikantcode *#154 etc.) óf een blokje met 3G.
ookal zet ik hsdpa aan of uit via opties, er verandert niets aan dat blokje...
het linker blokje met bijv.3G betekend wat je voor snelheid je kunt hebben op dat moment
als je daadwerkelijk verbinding maakt zie je bijv. 3G nogmaals maar dan wat kleiner met de signaal sterkte als je 3G signaal wegvalt schakeld ie automatisch over naar G (dit is GPRS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:21:
[...]

beetje dimmen aub }:|

ik zeg alleen dat ik het jammer vindt dat als ik eens iets vraag aan mede gebruikers op DIT forum dat ik geen respons krijg
*Laat ook maar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik zou voorlopig niks aantrekken van al die ROM benamingen er zijn hier erg veel users die ROM update geil zijn (no offence) en veelal zijn dit geen officiele updates
als je iets niet goed doet of het is een foute ROM vernaggel je je i900 zo maar

Jahaa.. Ik hoor een echte tweakert spreken nu 8)7 Ben je er ondertussen al achter of je interne geheugen daadwerkelijk sneller is als een SD kaart? En hoe een ssd disk werkt tov. flash memory?

Ik zit met een mooie gestripte rom waarvan ik excact weet wat er aan gesleuteld is door wie.. Ik vermoed dat mijn omnia ietsiepietsie sneller is dan die van jou met een ietsiepietsie meer getweakte interface..

Maar dat neemt niet weg dat een beetje spelen met aan en uit vinkjes ook zeer handig kan zijn ;) Daarbij help je een heleboel mensen met een heleboel verschillende problemen, das dan weer harstikke mooi.. Zo leeft iedereen in zijn eigen wereldje (ik dus ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Splendes, zou je wat screens neer kunnen zetten van hoe je telefoon er uitziet,ben benieuwt naar de zwarte look,en of je de andere wm menu's van kleur heb kunnen veranderen.
Ik lees heel veel, maar zie weinig hoe jullie telefoon er daadwerkelijk uitziet.
Zou leuk zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
-Edit- Toch niet

[ Voor 97% gewijzigd door neggix op 23-10-2008 18:16 ]

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coennos schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:34:
Splendes, zou je wat screens neer kunnen zetten van hoe je telefoon er uitziet,ben benieuwt naar de zwarte look,en of je de andere wm menu's van kleur heb kunnen veranderen.
Ik lees heel veel, maar zie weinig hoe jullie telefoon er daadwerkelijk uitziet.
Zou leuk zijn :Y
heb ik al gedaan een aantal pagina's terug ff zoeken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Hoezo is de Omnia slecht te lezen in zonlicht?

http://www.theplaycoaliti.../project_6/project-6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis helaas de enige manier om het scherm te kunnen lezen in zonlicht :) Wat dat betreft is het een k*t telefoon :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zo. Na al het offtopic gezeik mag er toch even een nieuw deel komen van deze thread. Anders gaat hij aan het eind van de week dicht zonder waarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:19

mucuracat

YES

raar.. 2 samsung sites.
1 is nl.samsungmobile.com
1 is www.samsung.com/nl
beide hebben link naar rom versie hj3. alleen bij nl.samsungmoblile.com download je of de laatste versie met verkeerde naam, of gewoon de verkeerde..

En ja... graag deel 5 topic.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:28:
Je mag deel 5 wel van mij overnemen... heb niet genoeg tijd om alle pagina's elke dag te lezen en dit in de TS te verwerken.
Ik hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubo2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:24:
[...]

Door wie wordt er precies gewaarschuwd? Volgens mij loopt je sigaretten aansteker via je accu en er is bijna geen bron te vinden die een regelmatiger stroom afgeeft... Vaak worden versterkers bijvoorbeeld ook via een accu gevoed zodat juist piekjes worden opgevangen..

Ik ben dan ook benieuwd waar je deze info vandaan haalt?
Van het stickertje op die kabel.
Daar staat ook op dat je hem eruit moet halen als je de auto verlaat (statische lading ofzo)
Maar dat was eigenlijk een verkeerd kabeltje wat ik gekregen heb en vrij goedkoop.
Toen besloot ik maar een duurder en juist kabeltje te kopen en daar stond geen melding op dus mss heeft het te maken wat voor kabeltje het is.
En sommige auto's (ik werk bij DHL met verschillende wagens) hebben geen accu-contact meer als je de wagen uitzet.

Mainboard :Asus A8N5X Chipset :nVidia nForce4 Processor :AMD Athlon 64 3200+ @ 2000 MHz Physical Memory :1536 MB (3 x 512 DDR-SDRAM ) Video Card :ASUS EN 8600GTS Hard Disk :WDC (160+80 GB) Windows XP Pro 5.01.2600 SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hubo2000 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:45:
[...]

Van het stickertje op die kabel.
Daar staat ook op dat je hem eruit moet halen als je de auto verlaat (statische lading ofzo)
Maar dat was eigenlijk een verkeerd kabeltje wat ik gekregen heb en vrij goedkoop.
Toen besloot ik maar een duurder en juist kabeltje te kopen en daar stond geen melding op dus mss heeft het te maken wat voor kabeltje het is.
En sommige auto's (ik werk bij DHL met verschillende wagens) hebben geen accu-contact meer als je de wagen uitzet.
Hmm.. Ik kan me voorstellen dat je hem eruit moet halen als je langer uit je auto bent.. Zo'n lader blijft namelijk wel stroom gebruiken ook laadt hij niets op. Dat kan je een potje aanduwen kosten en in het geval van een DHL wagen is dat volgens mij best veel werk ;)

Maar als je aansteker aansluiting uitgaat met contact heeft dit (eruit halen) natuurlijk ook geen toegevoegde waarde meer..

Overigens staat er op modaco een cooked rom met:

- NetCF3.5
- FlashLite3.1
- Magic Button
- Coloured Opera buttons and menu
- Total Commander CE
- Manilla2D update19 - Manilla2D Customizer v0.13.154 (forgot to add a shortcut in programs, you can find Manilla2Dconfig.exe in the \windows\ folder)
- GPS tweak as suggested, not sure if it works though.. and a few little others
- Comms manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Fijne telefoon, heb hem een paar daagjes. Toch nog een paar vraagjes:

- Hoe kan ik zien of ik via Wifi of via 3G internet?
- Waar kan ik een logboek vinden met mijn (maandelijks) data verbruik?
- In hoeverre is het vandaag (begin) scherm aan te passen, is het mogelijk om hier aandelenkoersen op weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er net ook een custom rom op geprakt van die welbekende site. Werkt perfect! Lekker snel en uiterst gevoelig scherm nu!
Wat je als nadeel zou kunne zien is dat deze alleen in het engels is. Iets wat ik niet erg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:28:
[...]

Jahaa.. Ik hoor een echte tweakert spreken nu 8)7 Ben je er ondertussen al achter of je interne geheugen daadwerkelijk sneller is als een SD kaart? En hoe een ssd disk werkt tov. flash memory?

Ik zit met een mooie gestripte rom waarvan ik excact weet wat er aan gesleuteld is door wie.. Ik vermoed dat mijn omnia ietsiepietsie sneller is dan die van jou met een ietsiepietsie meer getweakte interface..

Maar dat neemt niet weg dat een beetje spelen met aan en uit vinkjes ook zeer handig kan zijn ;) Daarbij help je een heleboel mensen met een heleboel verschillende problemen, das dan weer harstikke mooi.. Zo leeft iedereen in zijn eigen wereldje (ik dus ook).
niet direct aanvallend bedoeld (en ik heb al wat bier in mn mik), maar ook dit bericht draagt niet heel veel bij. ik moet er meteen bij zeggen dat jij in het algemeen wél een goede bijdrager bent ookal is dit bovensdtaande bericht een beetje nutteloos.

verder echt een (y) aan iedereen die een omia koopt of aanschaft ;) hahah doeiiii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over tomtom:

Inmiddels heb ik na een week spelen en dit forum lezen heel wat dingen ingesteld, maar ik loop tegen het feit aan dat tomtom heel erg traag is bij mij.

Ik gebruik portsplitter en tomtom 7 en als ik tomtom zonder portsplitter gebruik dan is er niks aan de hand en loopt hij vloeiend(uiteraard werkt dan de fps niet). Zet ik portsplitter aan dan duurt het elke keer meer dan 10sec als ik een knopje indruk.

Verder heb ik dit probleem ook bij a-gps, als ik dat aanzet dan kan ik bijna niks meer met mijn toestel doen. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dat kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:43:
raar.. 2 samsung sites.
1 is nl.samsungmobile.com
1 is www.samsung.com/nl
beide hebben link naar rom versie hj3. alleen bij nl.samsungmoblile.com download je of de laatste versie met verkeerde naam, of gewoon de verkeerde..

En ja... graag deel 5 topic.
Dit is helaas geen update, maar een MultiLanguage bestand. Hiermee kan je de taal van de telefoon aanpassen, maar er zal geen nieuwe Software te zien zijn als je deze installeert. (Waarschijnlijk wel wat meer geheugen ten opzichte van de HH1 ROM)
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:07:
[...]

Overigens staat er op modaco een cooked rom met:

- FlashLite3.1
Klopt het dat als je FlashLite 3.1 erop hebt staan dat de Widgets niet meer werken in je Today scherm?
Hier had ik last van toen ik de FL cab installeerde, de widgets verdwenen en kon ik niet terug halen.
GekkeCoen schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:36:
Fijne telefoon, heb hem een paar daagjes. Toch nog een paar vraagjes:

- Hoe kan ik zien of ik via Wifi of via 3G internet?
- Waar kan ik een logboek vinden met mijn (maandelijks) data verbruik?
- In hoeverre is het vandaag (begin) scherm aan te passen, is het mogelijk om hier aandelenkoersen op weer te geven?
- Tik met je stylus op het verbindingstekentje (bovenin de balk) en je ziet met welke verbinding je bezig bent.
- Dit logboek kun je aan het eind van de maand op je abbonement rekening vinden (geen logboek aanwezig in de Omnia, maar misschien komt daar een applicatie voor net als de iPhone)
- Of je aandeelkoersen in je today kan zetten weet ik helaas niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Splendes.

Ik weet dat je inmiddels SPB gebruikt. Ik heb dus die custom ROM van Modaco op mijn telefoon geflashed en daarin is de achtergrond kleur van het Samsung hoofdmenu anders van kleur. Nog wel wit maar hij schijnt door zeg maar. Misschien kan je je vraag daar even stellen en kunnen ze je verder helpen.

Gebruik de zoekfunctie en zoek op "custom omnia rom"
Ga maar eens kijken in MoDaCo Custom ROM: DTHJ5-MCR02 - Last update 23/10/08 topic. Die rom heeft die andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:10:
@ Splendes.

Ik weet dat je inmiddels SPB gebruikt. Ik heb dus die custom ROM van Modaco op mijn telefoon geflashed en daarin is de achtergrond kleur van het Samsung hoofdmenu anders van kleur. Nog wel wit maar hij schijnt door zeg maar. Misschien kan je je vraag daar even stellen en kunnen ze je verder helpen.

Gebruik de zoekfunctie en zoek op "custom omnia rom"
Ga maar eens kijken in MoDaCo Custom ROM: DTHJ5-MCR02 - Last update 23/10/08 topic. Die rom heeft die andere kleur.
bedankt voor het kijken maar wit is nog steeds wit he
ik hou het lekker bij SPB ik vind dat bladeren ten opzichte van het scrollen wel een verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 18:53
Ik heb een vraag, heb zojuist dit toestel binnengekregen en wil me email gaan instellen.
Nu staan hier iets van 10 standaard internet providers ingevuld zoals wanadoo / het net / Outlook web server etc etc .....
Deze kan ik niet verwijderen en de knop account toevoegen is grijs en kan ik dus ook niet indrukken.

Is dit normaal ?
Is er een manier om toch de accounts toe te voegen die ik wil en de standaard accounts te verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:05:
Klopt het dat als je FlashLite 3.1 erop hebt staan dat de Widgets niet meer werken in je Today scherm?
Hier had ik last van toen ik de FL cab installeerde, de widgets verdwenen en kon ik niet terug halen.
Kan ik je helaas niet vertellen.. Ik gebruik (en heb) geen widgets op mijn versie. Wat wél werkt is youtube (desktop versie) in opera, das wel erg goed!

Ook merk je wel een duidelijk verschil in response tussen .NET2.0 en .NET3.5.. Enige nadeel van 3.5 is dat hij naast 2.0 in je storage memory komt te staan en toch zo'n 3MB eet..

In deze powertoys zit overigens een tool om .net3.5 te activeren voor alle apps (NetCFcfg.exe .net configurator):

http://www.microsoft.com/...C2E0953EAB&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:04:
[...]

Kan ik je helaas niet vertellen.. Ik gebruik (en heb) geen widgets op mijn versie. Wat wél werkt is youtube (desktop versie) in opera, das wel erg goed!

Ook merk je wel een duidelijk verschil in response tussen .NET2.0 en .NET3.5.. Enige nadeel van 3.5 is dat hij naast 2.0 in je storage memory komt te staan en toch zo'n 3MB eet..

In deze powertoys zit overigens een tool om .net3.5 te activeren voor alle apps (NetCFcfg.exe .net configurator):

http://www.microsoft.com/...C2E0953EAB&displaylang=en
Ohh ok, dus het is eigenlijk of Widgets of Youtube?
Zodra ik FL erop zette kreeg ik meteen een blanco Today en na uninstall waren de widgets weer terug, dus moet er wel aan liggen.

Jij werkt nu met de M*D*Co ROM? Daar staat die .NET 3,5 al op ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:25:
[...]

Ohh ok, dus het is eigenlijk of Widgets of Youtube?
Zodra ik FL erop zette kreeg ik meteen een blanco Today en na uninstall waren de widgets weer terug, dus moet er wel aan liggen.

Jij werkt nu met de M*D*Co ROM? Daar staat die .NET 3,5 al op ofniet?
Zou best kunnen trouwens.. De widgets zijn namelijk ook flash based en het kan zijn dat flash3.1 niet werkt met de widgets en andersom.. Maar in mijn rom zijn bijna alle samsung menu's (dus ook widgets) eruit gehaald.. Dus vandaar dat ik het ook niet kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:53:
[...]

Zou best kunnen trouwens.. De widgets zijn namelijk ook flash based en het kan zijn dat flash3.1 niet werkt met de widgets en andersom.. Maar in mijn rom zijn bijna alle samsung menu's (dus ook widgets) eruit gehaald.. Dus vandaar dat ik het ook niet kan proberen.
Waarom maak je dan niet je eigen ROM?
Of werk je helemaal niet met Widgets en Today schermen?
Anders kun je gewoon je eigen ROM maken (lijkt me wel wat als ik het zou kunnen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:03:
[...]

Waarom maak je dan niet je eigen ROM?
Of werk je helemaal niet met Widgets en Today schermen?
Anders kun je gewoon je eigen ROM maken (lijkt me wel wat als ik het zou kunnen) ;)
Op modaco worden een aantal Rom's gemaakt.. Kost enorm veel tijd omdat je steeds moet proberen of het allemaal werkt, ik help wel een beetje, maar heb geen tijd om zelf de rom te ontwikkelen.. De rom die ik nu heb, zitten ook ideeën van mij in en ik ben d'r bijzonder tevreden mee. Supersnel en je ziet heel WM6.1 niet meer terug.. Die samsung spullen zijn er met opzet uigehaald om meer storage ruimte te krijgen om andere zaken in te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:18:
[...]

Op modaco worden een aantal Rom's gemaakt.. Kost enorm veel tijd omdat je steeds moet proberen of het allemaal werkt, ik help wel een beetje, maar heb geen tijd om zelf de rom te ontwikkelen.. De rom die ik nu heb, zitten ook ideeën van mij in en ik ben d'r bijzonder tevreden mee. Supersnel en je ziet heel WM6.1 niet meer terug.. Die samsung spullen zijn er met opzet uigehaald om meer storage ruimte te krijgen om andere zaken in te doen.
Heb jij die ROM met dat touchflo 2d erin gebakken? Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:21:
[...]

Heb jij die ROM met dat touchflo 2d erin gebakken? Is dat wat?
Ja, bevalt mij erg goed!! Samen met icontact en touchlaunch is het echt een aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:58:
[...]

Ja, bevalt mij erg goed!! Samen met icontact en touchlaunch is het echt een aanrader!!
kun je een paar screenshots maken maybe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:58:
[...]
beetje irritant dat dat Manilla2D niet in landscape werkt en een hoop programma geheugen opslokt. Verder coole ROM.
Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Het is ook niet de bedoeling dat we naar roms gaan linken!

Discussie over abonnementen kan in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic.