Samsung SGH-i900 Omnia Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste
Acties:
  • 228.990 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Lucky1965 schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:05:
@ us1111

Als ik me niet vergis is die manilla een soort van touchflo wat je op de HTC diamond en pro hebt?
Ik heb daar wel interesse in om dat eens uit te proberen dus als je me daar bij mee zou kunnen helpen.
Als je niet weet waar je aan begint, zou ik nog ff wachten hiermee totdat het uit de beta fase is.. Als je niet bang bent voor een hard reset op z'n tijd ;) dan is het leuk om te proberen en eventueel terug te koppelen in het XDA forum:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398173

Wat ook leuk is, is het feit dat de tilt sensor uitgelezen kan worden:

http://speleomaniac.net/SensorTest.exe

*knip* Dat forum willen we hier niet meer zien (ik zal er dadalijk een 'officële melding' van maken)

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 28-09-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2023

Zillion01

Obey your screen!

Weet niet of iemand het al gepost heeft, echter hier is een handig Youtube filmpje hoe je de juiste settings kunt doen in GPSGate voor Tomtom7 en ook de benodigde settings voor Tomtom7

http://www.youtube.com/watch?v=HiVP9aNO7t8

[ Voor 11% gewijzigd door Zillion01 op 28-09-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Anoniem: 172949 schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:01:
Tweakers! zwerf al een tijd rondt in dit topic, alle delen gelezen en paar dagen geleden besloten een update te doen via de samsungwebsite, waar ik spijt van heb!

Ik heb(had) een gewone samsung omnia i900XKHH1 geloof ik, nu wou ik de nieuwe rom eropzetten, alle instructies gevolgd van de samsungsite. maar het is niet gelukt! als ik hem opstart krijg ik nu de witte letters SAMSUNG OMNIA en dan een blauw scherm met 10 puntjes onderelkaar! nu is me telefoon dus niet meer bruikbaar...
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? voel me behoorlijk fucked up hierdoor,

Ik hoor het graag! bedankt voor de reacties alvast.
*knip* deze site staan we niet meer toe, zie ook deze melding
Je enige andere oplossing is om een naar Rijswijk te rijden om je telefoon opnieuw te laten flashen.

Bij mij draait deze versie uitstekend en ook anderen heb ik er positief over gehoord.
Als je niet bang wordt van een engelstalige versie is dit verreweg het beste wat je kan overkomen. :)

Ik geloof niet dat er veel (eigenlijk geen) andere oplossingen zijn.
Succes kerel, ben je weer 's een uurtje van de straat. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 28-09-2008 22:56 ]

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Na intern overleg hebben we besloten om links naar de modaco-site niet meer toe te staan. De site is te dubieus en er staan te veel warez-gerelateerde zaken op.

Commentaar op deze beslissing mag worden geuit in Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic

Bestaande links in berichten zullen we aanpassen.

[ Voor 33% gewijzigd door Ginz op 29-09-2008 11:13 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik ben WM nog aan het ontdekken. Is de eerste keer dat ik zo'n toestel heb. Ik begrijp dus na het lezen op Xda dat het inderdaad nog steeds in de beta stadium zit. Zal het straks als 1 bestand te downloaden zijn of komt er iets meer bij kijken? Dat je ook in het register aan het werk moet?
Moet zeggen dat het er wel heel gaaf uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273685

Ik zit nog steeds met een rare probleem. Mijn omnia valt soms na een gesprek spontaan uit. Scherm blijft zwart. Dan werkt gewoon niets meer. Ook de bovenste aan/uit knop niet. Wat ik doe is dan batterij eruit en weer er in, en dan een paar sec op de aan/uit knop ingedrukt houden, dan start ie weer op. Ik heb verder nog niets geinstalleerd erop. Mijn instell voor voeding:
Op batt.voed: app uitsch na 1min/ Achtergr verlichting uitsch als app niet wordt gebruikt voor 10sec/ Achtergrondverlichting insch als een knop wordt ingedrukt. Bij Externe voeding is niets geselect/aangevinkt. LCD scherm uitschakelen tijdens bellen is 10sec.
Ok, dan maar een rom update. Via de site van samsung de update's binnengehaald en die geinstall volgens de handleiding. Geen enkel probleem. Geen foutmeldingen en en het liep gesmeerd. De versie nr nu:
PDA: i900xkhh8/xkhh4
TEL: i900xxhh1
Twee u later na de update belde een collega van mij op mijn vaste tel thuis, dat hij mij sinds een uur probeerd te bellen op mijn 06 nr, maar dat de toest leek uit te zijn. Maar dat kan niet, want ik heb net upgedate, bat was 75% vol. Hij leek gelijk te hebben, toest was uit, en geen enkel knopje reageerde. Ik dacht dat dit was opgelost door de update. Bat eruit/erin, gebeurde niets. Na een paar min klooien, de stroom oplader aangesloten en tot mijn verbazing bleek dat de bat helemaal leeg was !!!! Ik ben er 100% zeker van dat ik geen programma's had draaien op de achtergrond. Weer opgeladen, en ja hoor, weer na enkele uren toestel dood. Dit keer bat eruit/erin, en het starte weer op. Bat nog steeds 100%. Ik word er nu een beetje moe van. Iemand enig suggestie/tip voor mij wat betreft instellingen. Ik ben gewoon een basic user, geen troep geinstall op de toestel. Ik zal wel zeker met gsmweb.nl opnemen hiervoor, en mocht er geen oplossing zijn ervoor, zal ik de toestel van de hand doen en gewoon weer terug naar nokia overstappen. Ik gebruik sinds jaren nokia, maar sla mij dood, geen enkel dag een probleem. Mijn laatste toestel was een nokia 6600. Toestel is tig keren van 2m boven omlaag gevallen, maar werkt nog steeds als een zonnetje. Ik wacht op eventuele tips/reacties af. Laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:56

mucuracat

YES

Anoniem: 274773 schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:34:
Ik heb zojuist hoort, dat er binnenkort al een nieuwe Omnia uitkomt?

Is dit waar?
misschien Omnia i908 .. de 16GB intern geheugen variant. Was al bekend.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273685

Anoniem: 273685 schreef op maandag 29 september 2008 @ 01:12:
Ik zit nog steeds met een rare probleem. Mijn omnia valt soms na een gesprek spontaan uit. Scherm blijft zwart. Dan werkt gewoon niets meer. Ook de bovenste aan/uit knop niet. Wat ik doe is dan batterij eruit en weer er in, en dan een paar sec op de aan/uit knop ingedrukt houden, dan start ie weer op. Ik heb verder nog niets geinstalleerd erop. Mijn instell voor voeding:
Op batt.voed: app uitsch na 1min/ Achtergr verlichting uitsch als app niet wordt gebruikt voor 10sec/ Achtergrondverlichting insch als een knop wordt ingedrukt. Bij Externe voeding is niets geselect/aangevinkt. LCD scherm uitschakelen tijdens bellen is 10sec.
Ok, dan maar een rom update. Via de site van samsung de update's binnengehaald en die geinstall volgens de handleiding. Geen enkel probleem. Geen foutmeldingen en en het liep gesmeerd. De versie nr nu:
PDA: i900xkhh8/xkhh4
TEL: i900xxhh1
Twee u later na de update belde een collega van mij op mijn vaste tel thuis, dat hij mij sinds een uur probeerd te bellen op mijn 06 nr, maar dat de toest leek uit te zijn. Maar dat kan niet, want ik heb net upgedate, bat was 75% vol. Hij leek gelijk te hebben, toest was uit, en geen enkel knopje reageerde. Ik dacht dat dit was opgelost door de update. Bat eruit/erin, gebeurde niets. Na een paar min klooien, de stroom oplader aangesloten en tot mijn verbazing bleek dat de bat helemaal leeg was !!!! Ik ben er 100% zeker van dat ik geen programma's had draaien op de achtergrond. Weer opgeladen, en ja hoor, weer na enkele uren toestel dood. Dit keer bat eruit/erin, en het starte weer op. Bat nog steeds 100%. Ik word er nu een beetje moe van. Iemand enig suggestie/tip voor mij wat betreft instellingen. Ik ben gewoon een basic user, geen troep geinstall op de toestel. Ik zal wel zeker met gsmweb.nl opnemen hiervoor, en mocht er geen oplossing zijn ervoor, zal ik de toestel van de hand doen en gewoon weer terug naar nokia overstappen. Ik gebruik sinds jaren nokia, maar sla mij dood, geen enkel dag een probleem. Mijn laatste toestel was een nokia 6600. Toestel is tig keren van 2m boven omlaag gevallen, maar werkt nog steeds als een zonnetje. Ik wacht op eventuele tips/reacties af. Laat maar horen.
PS: Taal is geselecteerd op nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270541

mucuracat schreef op maandag 29 september 2008 @ 01:15:
[...]

misschien Omnia i908 .. de 16GB intern geheugen variant. Was al bekend.
Of misschien wordt deze bedoeld ??

http://www.mobile-review.com/review/samsung-m8800-en.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859

Anoniem: 8504 schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:36:
Wat ook leuk is, is het feit dat de tilt sensor uitgelezen kan worden:

http://speleomaniac.net/SensorTest.exe
Ik heb dit gisteren geinstalleerd. Is wel een leuk programma.
Maar hier kunnen ze toch VEEL MEER uithalen en gebruiken voor o.a. spellen?

Iemand al iets meer over gehoord of gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Anoniem: 273685 schreef op maandag 29 september 2008 @ 01:12:
Ik had precies zelfde probleem, mij oplossing was: LCD scherm uitschakelen tijdens bellen (uitvinken).

[ Voor 18% gewijzigd door Faris op 29-09-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

zow, inmiddels enkele dagen i900 gebruik er op zitten en nog steeds goed tevreden.

Ik heb inmiddels de volgende software/tweaks draaien:

-SPB Mobile Shell
-Customizable SPB Mobile Shell Skin pack
-SPB Watcher
-NoData
-PHM Regedit
-GPRS auto disconnect registry tweak
-Default SIP changer
-Omnia Thread
-GPSgate
-TomTom 7.45
-Pocket RAR

Naast de 2 eerder genoemde punten (klein invoerveld bij sms etc. en usb/laadaansluiting aan de zijkant ipv onderkant) heb ik nog een paar puntjes die ik toch wel jammer vindt:

-gebruik van het toestel in direct zonlicht is nagenoeg onmogelijk, dit is toch wel een erg grote domper.

-tijdens het tikken van sms berichten komt er regelmatig te staan dat je bijvoorbeeld al bij bericht nummer 5 bent terwijl je qua hoeveelheid tekst toch echt nog maar in bericht nummer 2 (binnen de 306 tekens) zit :S nu maar hopen dat het bericht dan ook niet daadwerkelijk in 5 delen gesplitst wordt ipv 2
(meer mensen die hier last van hebben?)

[ Voor 15% gewijzigd door floriske.nl op 29-09-2008 10:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:19:
-gebruik van het toestel in direct zonlicht is nagenoeg onmogelijk, dit is toch wel een erg grote domper.
In direct zonlicht is het idd heel lastig om met het toestel te werken, maar ik denk wel dat de i900 hier niet de enige is die dit probleem heeft.
Ik denk dat dit probleem bij veel toestellen voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25
floriske.nl schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:19:
-tijdens het tikken van sms berichten komt er regelmatig te staan dat je bijvoorbeeld al bij bericht nummer 5 bent terwijl je qua hoeveelheid tekst toch echt nog maar in bericht nummer 2 (binnen de 306 tekens) zit :S nu maar hopen dat het bericht dan ook niet daadwerkelijk in 5 delen gesplitst wordt ipv 2
(meer mensen die hier last van hebben?)
Let er eens op welke tekens je gebruikt binnen je SMS. Wanneer er een teken in voor komt dat buiten het 7-bit default SMS alfabet valt heb je ineens nog maar 70 tekens per sms, in plaats van 160.

Als hij 5 berichten aangeeft betekend dit inderdaad helaas ook dat hij er 5 verstuurd!

[ Voor 9% gewijzigd door DeOS op 29-09-2008 10:36 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:12
Goedemorgen mensen, weekje offline geweest ivm werk, en dan is er ineens een deel 4........

Ben nog steeds erg content met de omnia, alleen heb ik ook al redelijk wat krasjes op het scherm. Een screenprotector wordt dan ineens wel erg interessant, maar ik heb het gevoel dat ik me daar aan ga ergeren, dat je heel goed kan zien dat er een plastic lag overheen zit. Val dit mee, en moet ik gewoon niet zo zeuren, of is deze gedachtegang redelijk juist?

Groeten Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

@Jos

Ik heb zelf de Brando screenprotector en heb hier helemaal geen last van, als je heel goed kijkt zie je dat hij er overheen zit, maar hinderlijk is het in geen geval!
DeOS schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:32:
[...]

Let er eens op welke tekens je gebruikt binnen je SMS. Wanneer er een teken in voor komt dat buiten het 7-bit default SMS alfabet valt heb je ineens nog maar 70 tekens per sms, in plaats van 160.

Als hij 5 berichten aangeeft betekend dit inderdaad helaas ook dat hij er 5 verstuurd!
Thx, weer iets geleerd, maar toch vreemd, ik heb net even gekeken en kreeg bij een sms van 331 tekens met één teken dat daar buiten viel en er stond dat er 5 berichten verzonden gingen worden.

Is het dan zo dat als je ook maar één dergelijk teken gebruikt alle overige delen van dat bericht ook maar 70 tekens worden?

EDIT

Nog vreemder!

In het Default sms alfabet als hierboven aangegeven staat het teken è ook vermeld, maar als ik dit op de omnia in een bericht gebruik veranderd hij ineens van 160 naar 70 tekens :?

Kan iemand eens kijken of dit bij hem/haar ook zo is?

[ Voor 23% gewijzigd door floriske.nl op 29-09-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Je hele bericht wordt als het een "speciaal teken" bevat inderdaad helaas dan gesplitst na 70 tekens. Voor de "è" heb ik geen verklaring. Bij mijn MDA vario blijft ie dan gewoon netjes op 160 tekens staan. Misschien maakt de omnia er toch een ander teken van onder water door het custom samsung keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:40:
Kan iemand eens kijken of dit bij hem/haar ook zo is?
Als ik de è gebruik gaat er maar 1 teken af en blijft er 160 staan.
Maar bij een A met een hoedje springt hij bijvoorbeeld wel naar 70 tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

Jos84 schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:40:
Goedemorgen mensen, weekje offline geweest ivm werk, en dan is er ineens een deel 4........

Ben nog steeds erg content met de omnia, alleen heb ik ook al redelijk wat krasjes op het scherm. Een screenprotector wordt dan ineens wel erg interessant, maar ik heb het gevoel dat ik me daar aan ga ergeren, dat je heel goed kan zien dat er een plastic lag overheen zit. Val dit mee, en moet ik gewoon niet zo zeuren, of is deze gedachtegang redelijk juist?

Groeten Jos
ik denk dat het sterk afhangt van welk type protector je gebruik maakt
koop je zo'n simpele die je zelf op maat moet knippen dan zal het lelijk worden maar die originele versies zullen niet zo storend zijn lijkt me alleen ben ik zelf wel bang dat het scherm iets minder op je vingers zal reageren maar dat is mijn mening heb er zelf geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269610

Anoniem: 272927 schreef op zondag 28 september 2008 @ 03:32:
[...]

Done ! als iedereen een handje helpt zijn we allemaal uptodate.. kijk dat noem ik nog is een klassieke win win situatie :9
In route 66 mobile 8 is dit gewoon in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Ik heb nu ook sinds 2 weken de brando erop zitten en de gevoeligheid is nog steeds prima te noemen.
Je ziet hem inderdaad zitten maar moet je wel goed kijken. Het laagje is zo flinterdun, ik stoor mij er niet aan.
Zolang die zijn werk maar blijft doen vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucky1965 schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:59:
Ik heb nu ook sinds 2 weken de brando erop zitten en de gevoeligheid is nog steeds prima te noemen.
Je ziet hem inderdaad zitten maar moet je wel goed kijken. Het laagje is zo flinterdun, ik stoor mij er niet aan.
Zolang die zijn werk maar blijft doen vind ik het prima.
Als je al kleine krasje op het scherm zet en dan een Screenprotector eroverheen gooit, zie je die krasjes dan wel nog?
Of heb je nog geen last van krasjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Kan zijn dat hele kleine krasjes dan niet meer zo opvallen. Weg gaan ze natuurlijk niet meer maar het is altijd verstandig om een screenprotector te gebruiken bij dit soort toestellen.
Om de prijs hoef je het in iedergeval niet te laten, zo duur zijn ze niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Lucky1965 op 29-09-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 270859 schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:49:
[...]

Vreemd, ik heb alle toetsenborden geprobeerd, maar telkens als ik de è invoeg springt hij naar 70. Aan de invoermethode ligt het niet dus. Ik zal eens bij de xt9 instellingen gaan neuzen, maar kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucky1965 schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:07:
Kan zijn dat hele kleine krasjes dan niet meer zo opvallen. Weg gaan ze natuurlijk niet meer maar het is altijd verstandig om een screenprotector te gebruiken bij dit soort toestellen.
Om de prijs hoef je het in iedergeval niet te laten, zo duur zijn ze niet.
Ik wil eigenlijk wel zon screenprotector, maar doordat ik krasjes heb wil ik eerst kijken of ik deze weg kan krijgen en daarna pas de protector erop.
Ik moet alleen nog iets vinden om de krasjes te verwijderen om mijn touchscreen.

Iemand ervaring met krasjes weghalen op een touchscreen, zonder het toestel te verkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
nieuw scherm plaatsen.....zou dat eigenlijk mogelijk zijn!? Het lijkt me onmogelijk om huidige krasjes te verwijderen, of je je moet van het scherm 1 grote kras maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jos84 schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:25:
nieuw scherm plaatsen.....zou dat eigenlijk mogelijk zijn!? Het lijkt me onmogelijk om huidige krasjes te verwijderen, of je je moet van het scherm 1 grote kras maken ;)
Haha ja, maar een nieuw scherm kost wel wat knaken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Grr, wat ik ook probeer, hij blijft bij gebruik van letters met accenten terugspringen naar 70 tekens per sms.

Heb inmiddels behoorlijk wat software geïnstalleerd en wie weet veroorzaakt 1 van deze programma's het, soft reset heb ik al geprobeerd, lost niets op, hard reset dan maar :? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 15:47

Tim Schuhmacher

abasios

Een soortgelijk probleem had ik met mijn sony ericsson w950. Een letter met accent in mijn tekst en gelijk was ik mijn 2e sms aan het typen. Wel suf natuurlijk

[ Voor 56% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 29-09-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
ik heb maar een zoveelste mail richting samsung gegooit met de vraag van wanneer de TV-out kabel beschikbaar zal komen.....

Nu maar afwachten of ik voor de verandering wel een antwoord krijg... (Dit is nu de derde keer...eerst twee keer 0,0 reactie gehad....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 09:19

Silverline

pisanggoreng

Tim Schuhmacher schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:18:
Een soortgelijk probleem had ik met mijn sony ericsson w950. Een letter met accent in mijn tekst en gelijk was ik mijn 2e sms aan het typen. Wel suf natuurlijk
ff gegoogeld:
There's nothing you could help with specialised non-english characters like all chinese chars, greek, certain turkish chars, certain vietnamese chars "eating up more spaces than it should" .

The reason is because the non-english chars are multibytes. Which means they take more (memory) spaces for computer to represent these characters. So for eg, as a poster has mentioned, Chinese chars could only be composed of 60 chars per SMS compared to 160 chars per SMS in usual english chars, because the computer requires more spaces to understand one chinese chars.

Off topic, i always count blessing for chinese chars because one chinese char could express more depth than a few english words combined, so naturally, i could convey more ideas in chinese albeit the 60 chars limit per SMS , so for chinese, not much is lost. However for other languages like greek , turkish, vietnamese .... tough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Jos84 schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:25:
ik heb maar een zoveelste mail richting samsung gegooit met de vraag van wanneer de TV-out kabel beschikbaar zal komen.....

Nu maar afwachten of ik voor de verandering wel een antwoord krijg... (Dit is nu de derde keer...eerst twee keer 0,0 reactie gehad....)
google es naar AATCS10CBE

zelfde connector als de u900 naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Probleem met 70 karakters bij latijn met accenten in sms gevonden!

Onder Berichten -> Menu -> Extra -> Opties -> Berichten -> "Indien nodig unicode gebruiken" uitvinken

hmm, toch niet de juiste oplossing, nu worden tekens die buiten de standaard karakterset vallen bij ontvangst als ? weergegeven (springt ook niet meer van 160 naar 70)

[ Voor 43% gewijzigd door floriske.nl op 29-09-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkorteling
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:53
Anoniem: 270859 schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:10:
[...]

Ik wil eigenlijk wel zon screenprotector, maar doordat ik krasjes heb wil ik eerst kijken of ik deze weg kan krijgen en daarna pas de protector erop.
Ik moet alleen nog iets vinden om de krasjes te verwijderen om mijn touchscreen.

Iemand ervaring met krasjes weghalen op een touchscreen, zonder het toestel te verkrachten?
Op m'n oude tel en mn ipod gebruikte ik displex. Werkt best wel goed. maar weet niet hoe het zit met touchscreen.. Ik heb trouwens een screenprotector erop zitten, van e cell, gekocht via ebay. kost niks en ze doen hun werk prima. zit perfect op het scherm, en valt niet echt op. moet wel zeggen dat als je de stylos gebruikt op de screen protector dat er wel snel krasjes op komen, maar wel heel minuscule. En zolang het scherm gaaf blijft is het fijn en mijn doel bereikt. heb er bovendien toch 6 in een keer gekocht. hoop dat ik hier genoeg aan heb voor weet ik hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

jpvaneijk schreef op vrijdag 26 september 2008 22:39:
[...]
Vraagje:
Ik heb GPSGate en TomTom7 draaien. Ik wil het mortscript gebruiken om beide programma's op te starten en te stoppen. Ik krijg steeds de volgende melding als ik het script aanklik:

There is no application associated with "TomTom7". Run the application first, then open this file from within the application.[...]
je moet eerst mortscript.exe 1x runnen zodat het zich installeert. Pas dan kun je mscr script files runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos84
Silverline schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:32:
[...]

google es naar AATCS10CBE

zelfde connector als de u900 naar het schijnt.
Die staat ook op de samsung site, maar die is niet compatible volgens die site met de Omnia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

hmm... ok waarom wordt mcguider automatisch opgestart na het ontkoppelen vd usb-kabel?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196045

Mijn vriendin heeft een Samsung F480 Touchwiz. op deze telefoon zit een leuke optie. het muziek herkennings programma'tje (dit zit er standaard op).

Wanneer je een nummer op de radio of tv hoor. dan kan je doormiddel van dit programma'tje een sample opnemen en zoekt hij dan op van welke artiest dit is en welk nummer.

Maar ik kan dit nergens op de i900 vinden, weet iemand of dat dat programma hier ook standaard op zit.

zo niet, is hier dan een programma voor te downloaden / kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bkorteling schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:40:
Op m'n oude tel en mn ipod gebruikte ik displex. Werkt best wel goed. maar weet niet hoe het zit met touchscreen.. Ik heb trouwens een screenprotector erop zitten, van e cell, gekocht via ebay. kost niks en ze doen hun werk prima. zit perfect op het scherm, en valt niet echt op. moet wel zeggen dat als je de stylos gebruikt op de screen protector dat er wel snel krasjes op komen, maar wel heel minuscule. En zolang het scherm gaaf blijft is het fijn en mijn doel bereikt. heb er bovendien toch 6 in een keer gekocht. hoop dat ik hier genoeg aan heb voor weet ik hoe lang.
Of de Displex werkt op het touchscreen weet ik dus ook niet.
Ik zal wel even moeten afwachten of er nog zoiets komt.
Heb nu even geld op mijn Paypal gezet dan ga ik ook ff een screenprotector aanschaffen.
Silverline schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:23:
hmm... ok waarom wordt mcguider automatisch opgestart na het ontkoppelen vd usb-kabel?!?!
Dan moet je in die map 2577 ofzoiets de Autorun verwijderen.
Had hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Anoniem: 270859 schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:30:
Dan moet je in die map 2577 ofzoiets de Autorun verwijderen.
Had hetzelfde probleem.
bedankt! heb de map 2577 hernoemd.

nog een vraagje - de fotoviewer die je kunt opstarten wanneer je foto's aan het maken bent, welke applicatie is dat?? vind die namelijk handiger dan Digitale Fotolijst, Foto's, en Verkenner in één.....

edit: o en S2V is fijn behalve dat ie de 100SSCAM map niet kan vinden...

[ Voor 7% gewijzigd door Silverline op 29-09-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik geef het op, ik heb me suf gezocht, maar kan nergens iets vinden over het feit dat de è en andere tekens uit het "7-bit default alphabet" toch als unicode gezien worden.

Heb eigenlijk niet zo'n zin om een harde reset uit te voeren en ben eigenlijk bang dat het daar niet mee opgelost zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick

Yannick

Bub MC

Anoniem: 196045 schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:28:
Mijn vriendin heeft een Samsung F480 Touchwiz. op deze telefoon zit een leuke optie. het muziek herkennings programma'tje (dit zit er standaard op).

Wanneer je een nummer op de radio of tv hoor. dan kan je doormiddel van dit programma'tje een sample opnemen en zoekt hij dan op van welke artiest dit is en welk nummer.

Maar ik kan dit nergens op de i900 vinden, weet iemand of dat dat programma hier ook standaard op zit.

zo niet, is hier dan een programma voor te downloaden / kopen?
Nee is er nog niet voor windows mobile. Iphone heeft het ook. Programmaatje heet Shazam.
Silverline schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:37:
[...]
nog een vraagje - de fotoviewer die je kunt opstarten wanneer je foto's aan het maken bent, welke applicatie is dat?? vind die namelijk handiger dan Digitale Fotolijst, Foto's, en Verkenner in één.....

edit: o en S2V is fijn behalve dat ie de 100SSCAM map niet kan vinden...
heet media-album en heb ik gemapt onder camerabutton short press. Staat gewoon in program files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:57:
Ik geef het op, ik heb me suf gezocht, maar kan nergens iets vinden over het feit dat de è en andere tekens uit het "7-bit default alphabet" toch als unicode gezien worden.

Heb eigenlijk niet zo'n zin om een harde reset uit te voeren en ben eigenlijk bang dat het daar niet mee opgelost zal zijn.
Gebruik je de è vaak?
Als je die vaak gebruikt / moet gebruiken zal ik even terug gaan naar de winkel of Hard Reset.
Zoals je al zei weet ik ook niet of het dan weer normaal werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric
  • Laatst online: 02-05 11:26
Ik heb inmiddels al wel Displex gebruikt op het scherm. De krasjes worden er wel wat minder van, hoewel ze niet helemaal weggaan. Maar omdat het wel steeds wat minder wordt, ben ik nu nog aan het proberen of de krassen na meerdere keren wel weer bijna onzichtbaar worden.

Je krijgt er in ieder geval geen lelijke vlekken van op het scherm. Wel moet je erop letten om de zwarte lak goed af te plakken (met plakband ofzo), omdat je hier anders krassen op zou kunnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SuperFreak schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:06:
Ik heb inmiddels al wel Displex gebruikt op het scherm. De krasjes worden er wel wat minder van, hoewel ze niet helemaal weggaan. Maar omdat het wel steeds wat minder wordt, ben ik nu nog aan het proberen of de krassen na meerdere keren wel weer bijna onzichtbaar worden.

Je krijgt er in ieder geval geen lelijke vlekken van op het scherm. Wel moet je erop letten om de zwarte lak goed af te plakken (met plakband ofzo), omdat je hier anders krassen op zou kunnen krijgen...
Ik heb zeer fijne krasjes aan de Widget kant die ik graag wil verwijderen.
Dus aan jouw ervaring te horen werkt het wel dat Displex.
Ik wist wel dat het bestond dat Displex, maar wist niet of dit zou werken op Touchscreen.

Als ik het goed afplak dan kan ik gewoon die krasjes verwijderen zonder al te veel problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Yannick schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:02:
heet media-album en heb ik gemapt onder camerabutton short press. Staat gewoon in program files.
ok. media album is niet hetzelfde als dat programma dat achter die play-knop zit wanneer je een foto maakt...
je kunt hier namelijk niet scrollen naar de volgende foto en tis niet echt handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273462

floriske.nl schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:57:

Ga naar Berichten - extra - opties - berichten en zet 'indien nodig unicode gebruiken' uit. Nu zal je bericht bij het gebruik van de é niet in unicode verstuurd worden en kun je gewoon 160 tekens invoeren. Let wel 'exotische' karakters zoals je die in het samsung keyboard vind (zoals ©®ĽĻŒ) kun je nu niet gebruiken. Deze zullen worden verstuurd als ? owh en voor de duidelijkheid. een hard reset is dus niet nodig...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 273462 op 29-09-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Het lijkt mij dan ook verstandig dat als je bijna alle krasjes nagenoeg weg hebt er een screenprotector erop te doen.
Dit ter voorkoming van nieuwe krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196045

Yannick schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:02:
[...]

Nee is er nog niet voor windows mobile. Iphone heeft het ook. Programmaatje heet Shazam.

[...]

is shazam al te downloaden en compatible voor de i900?

heb nog even op internet gezocht en bij de volgende links is er een review geschreven, hier staat namelijk dat shazam er standaard op zit (zie specificaties; Music Recognition (Shazam).

http://www.thingsaboutpho...amsung-i900-omnia-review/

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 196045 op 29-09-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 273462 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:13:
[...]

Ga naar Berichten - extra - opties - berichten en zet 'indien nodig unicode gebruiken' uit. Nu zal je bericht bij het gebruik van de é niet in unicode verstuurd worden en kun je gewoon 160 tekens invoeren. Let wel 'exotische' karakters zoals je die in het samsung keyboard vind (zoals ©®ĽĻŒ) kun je nu niet gebruiken. Deze zullen worden verstuurd als ?
Dat had ik ook al ontdekt inderdaad, maar zoals je al aangeeft worden andere tekens dan als ? verzonden en dat is ook niet de bedoeling aangezien Nijs bijvoorbeeld al aangaf dat bij hem de standaard tekens gewoon goed verwerkt worden en niet als unicode moet dat bij mij ook kunnen neem ik aan, maar goed ik kijk vanavond wel ff wat er na een hard reset gebeurd en zet nu unicode gewoon even uit voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucky1965 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:13:
Het lijkt mij dan ook verstandig dat als je bijna alle krasjes nagenoeg weg hebt er een screenprotector erop te doen.
Dit ter voorkoming van nieuwe krassen.
Heb net een Brando besteld, dus die gaat er meteen op nadat ik het scherm ff goed onder handen heb genomen.

Maare als jullie Displex aanraden zal ik die na het werk meteen even halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106334

hallo mensen,
Heb een i900 in amerika gekocht en alles werkt naar behoren
echter wou ik graag de nederlandse versie erop gooien
ik heb hem nou in alle talen al geflashed om maar die laatste h4 erop te krijgen
zelfs als je de cijfers intikt en hem weer op singapore (wat zou moeten werken)
kan iemand mij helpen dit leuke toestel op nederlands te zetten
er zit nu weer op
pda: i900dxhh3/dxhh3
phone i900dxhh3

eigenlijk gaat het erom dat ik dat multi talen in mijn progs krijg
wat ik had begrepen was de hh1 erop en dan zou het moeten lukken
hopenlijk heeft iemand een antwoord

mvg
jumper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:21:
[...]

Dat had ik ook al ontdekt inderdaad, maar zoals je al aangeeft worden andere tekens dan als ? verzonden en dat is ook niet de bedoeling aangezien Nijs bijvoorbeeld al aangaf dat bij hem de standaard tekens gewoon goed verwerkt worden en niet als unicode moet dat bij mij ook kunnen neem ik aan, maar goed ik kijk vanavond wel ff wat er na een hard reset gebeurd en zet nu unicode gewoon even uit voor de zekerheid.
Volgens mij kan wat Nijs zegt niet kloppen. Als je unicode uitzet worden berichten in andere standaarden (codepages) als ASCII of latin-1 verzonden. Ook als je unicode wel aanzet maar geen tekens gebruikt die buiten ASCII tabel (http://nl.wikipedia.org/wiki/ASCII_(Tekenset)) lijkt de Omnia het bericht te versturen als ASCII of latin-1. Waar Samsung (of microsoft) volgens mij geen rekening mee heeft gehouden is dat wij in west europa de latin-1 standaard hanteren en gebruiken om onze berichten te verzenden. Hierin valt ook bijvoorbeeld de é. Zodra de omnia in een bericht een teken buiten de ASCII tabel herkent en Unicode aanstaat, zal hij het bericht in unicode willen versturen. Dit is in Nederland echter niet nodig omdat wij latin-1 hanteren.

Exotische karakters zijn geen onderdeel van deze latin-1 standaard en kunnen daardoor niet verzonden worden als unicode niet aanstaat. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor chineze tekens. Deze vallen in een andere standaard dan bijvoorbeeld ASCII tekens. De reden om unicode te ontwikkelen is nou juist om alle tekens in 1 karakterset onder te brengen. Unicode gebruikt gemiddeld 1 tot 4 bytes (afhankelijk van de standaard die Samsung hanteert) per karakter. Vandaar dat het aantal karakters wat je kunt verzenden per bericht meer dan halveert als je 'exotische' tekens gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 273462 op 29-09-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273462 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:46:
Volgens mij kan wat Nijs zegt niet kloppen. Als je unicode uitzet worden berichten in andere standaarden (codepages) als ASCII of latin-1 verzonden. Deze exotische karakters zijn geen onderdeel van deze standaarden en kunnen daardoor niet verzonden worden als unicode niet aanstaat. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor chineze tekens. Deze vallen in een andere standaard dan bijvoorbeeld ASCII tekens. De reden om unicode te ontwikkelen is nou juist om alle tekens in 1 karakterset onder te brengen. Unicode gebruikt gemiddeld 1 tot 4 bytes (afhankelijk van de standaard die Samsung hanteert) per karakter. Vandaar dat het aantal karakters wat je kunt verzenden per bericht meer dan halveert als je 'exotische' tekens gebruikt.
Anoniem: 270859 schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:49:
[...]

Dit is wat ik zei.
Bij mij gaat het sms bericht gewoon verder met 160 tekens IPV 70 tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick

Yannick

Bub MC

Anoniem: 196045 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:16:
[...]
is shazam al te downloaden en compatible voor de i900?

heb nog even op internet gezocht en bij de volgende links is er een review geschreven, hier staat namelijk dat shazam er standaard op zit (zie specificaties; Music Recognition (Shazam).

http://www.thingsaboutpho...amsung-i900-omnia-review/
raar dat dat in die review staat, heb nog geen een ROM gezien waar die app in zit en los kun je hem ook niet downloaden. heb wel een hele avond lopen zoeken naar die app.
Silverline schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:11:
[...]
ok. media album is niet hetzelfde als dat programma dat achter die play-knop zit wanneer je een foto maakt...
je kunt hier namelijk niet scrollen naar de volgende foto en tis niet echt handig..
ik weet. daarom heb ik die media-album app ook onder m'n camera button short press geprogrammeerd ipv dat standaard programmaatje. Werkt idd veel beter (instellingen > persoonlijk >knoppen > Camera > Media-album

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:51:
[...]

[...]

Dit is wat ik zei.
owh sorry Nijs, niet verder gekeken dan mijn neus lang is. Vreemd dan lijkt er een verschil te zitten in versies??

mijn versie:
PDA: i90XKHH8/XKHH4
TELEFOON: i900XXHH1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273462 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:59:
owh sorry Nijs, niet verder gekeken dan mijn neus lang is. Vreemd dan lijkt er een verschil te zitten in versies??

mijn versie:
PDA: i90XKHH8/XKHH4
Ik heb PDA en Telefoon allebei HH1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 270859 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:51:
[...]

[...]

Dit is wat ik zei.
juist, dus in jouw geval lijkt het er op dat unicode en 7-bit default alphabet wel goed gescheiden worden, aangezien bij jou als je de è gebruikt wel gewoon met 160 karakters gerekend wordt, maar bij de  wordt er omgeschakeld naar unicode en dus 70 karakters.

Zou je eens aan kunnen geven welke rom versie je hebt?

Mijn versie:
PDA: i900XKHH1/XKHH1

vreemd, vreemd, vreemd 7(8)7

[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 29-09-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PDA: i900XKHH1 / XKHH1
Tel: i900XXHH1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:02:
[...]

Mijn versie:
PDA: i900XKHH1/XKHH1

vreemd, vreemd, vreemd 7(8)7
Nou breekt mijn klomp.... zelfde ROM, andere afhandeling :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273462 schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:15:
Als ik klompen droeg zou mijne ook breken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Manilla 2d Settings om het scherm aan te passen aan de 240x400 op de omnia...

Ik heb een HTCHomeSettings.xml gemaakt voor de Omnia. Dit geldt voornamelijk voor de portrait mode.. Maar landscape zou ook aangepast moeten zijn. Het volgende moet worden gewijzigd in de file /windows/HTCHomeSettings.xml

code:
1
2
3
4
5
<HTCHome version="3.00.0" device="OPAL" portrait="0,0,240,388" landscape="0,0,320,268">
<Property name="IDTABWG_WIDGET_RECT"                 id="0" value="0,0,240,310, 0,0,400,230" />
<Property name="IDTABWG_TAB_RECT"                    id="2" value="0,297,240,51, 0,217,400,51" />
<Property name="IDMSGWG_MESSAGE_MASK_RECT"           id="0"   value="23, 50, 195, 290" />
<Property name="IDMSGWG_MESSAGE_TXT_RECT"            id="3"  value="25, 47, 169, 240" />

Verder heb ik zelf een achtergrond gemaakt die ook op de omnia toonbaar is (ipv. de Diamond background). Maak een png aan met de volgende naam en resolutie.

hh_fw_background.png (240x348, ook in /windows op de PDA)

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/1483/captureys0.png

Je kan Manilla hier downloaden, vervolgens de installatie instructies volgen en daarna mijn aanpassingen doorvoeren:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398173

De wallpaper heb ik overigens hier vandaan en geresized naar het juiste formaat:

http://www.mobilepark.eu/wallpapers/240x400/

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 29-09-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
@ us1111

Ik heb nu die beta update 17 van Manilla gedownload van XDA. Dit is een engelse versie als het goed is.
Als ik die weer wil verwijderen na installatie kan dat alleen door een hardreset?
Zo ja heb ik dan gewoon weer de standaard instellingen zoals ik de foon kreeg, dus alles in het nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucky1965 schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:57:
@ us1111

Ik heb nu die beta update 17 van Manilla gedownload van XDA. Dit is een engelse versie als het goed is.
Als ik die weer wil verwijderen na installatie kan dat alleen door een hardreset?
Zo ja heb ik dan gewoon weer de standaard instellingen zoals ik de foon kreeg, dus alles in het nederlands?
Yup.... Je rom blijft gewoon je rom.. Enige reden waarom hij zo slecht te verwijderen is, is omdat er nogal wat aan je registry en in je /windows wordt gesleuteld.. Weet iemand zo snel even hoe ik een plaatje laat zien hier en niet de link naar het plaatje???

Edit: ^Thanks Nijs!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 29-09-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[img.]Link[/img] toch?

Ziet er vel vet uit hoor dit Today scherm!
Maar ik vind het eigenlijk ook een beetje zonde om het origineel niet te gebruiken.
Misschien binnenkort als ik afwisseling nodig heb ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 29-09-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270859 schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:09:
[img.]Link[/img] toch?

Ziet er vel vet uit hoor dit Today scherm!
Maar ik vind het eigenlijk ook een beetje zonde om het origineel niet te gebruiken.
Misschien binnenkort als ik afwisseling nodig heb ;)
Ik zie trouwens nu dat ik een tiepfout heb gemaakt ;) Als ik jou was, zou ik zowieso even wachten met installeren van Manilla, het is nogal in een beta (alpha) fase en een aantal zaken werken nog niet lekker. Daarbij neemt het >13MB van je interne storage in beslag en da's best pittig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504 schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:23:
[...]

Ik zie trouwens nu dat ik een tiepfout heb gemaakt ;) Als ik jou was, zou ik zowieso even wachten met installeren van Manilla, het is nogal in een beta (alpha) fase en een aantal zaken werken nog niet lekker. Daarbij neemt het >13MB van je interne storage in beslag en da's best pittig..
Ohh ok ja das zeker pittig.
Zodra hij klaar is wil ik hem toch wel eens gebruiken. (alleen jammer van Harde reset als ik hem wil verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Die manilla download bestaat uit 5 cab bestandjes. Maakt het uit in welke volgorde je die installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric
Anoniem: 270859 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:11:
[...]

Ik heb zeer fijne krasjes aan de Widget kant die ik graag wil verwijderen.
Dus aan jouw ervaring te horen werkt het wel dat Displex.
Ik wist wel dat het bestond dat Displex, maar wist niet of dit zou werken op Touchscreen.

Als ik het goed afplak dan kan ik gewoon die krasjes verwijderen zonder al te veel problemen?
Ik heb het zelf inmiddels al een keer of 8 gedaan (2-3 keer per avond), om dezelfde paar kleine krasjes te verwijderen. Ze worden al wel minder, maar zijn helaas nog wel zichtbaar doordat de kleuren van het display bij de krassen wat anders zijn door een verschil van de breking van het licht. Maar dit komt dus door de krassen zelf...

Bij het gebruik van displex de randen van de telefoon afplakken, waarbij het het makkelijkste is als je de telefoon op de tafel vastplakt omdat je de telefoon dan niet meer hoeft stil te houden.
Vooraf natuurlijk het scherm schoonmaken, dan wat displex aanbrengen (ongeveer 3 x 3 x 3 mm) en vervolgens met een katoenen doek het scherm oppoetsen. Hierbij de doek met wat lichte druk op het scherm drukken en vervolgens cirkelvormige bewegingen maken (dit om nieuwe krassen te voorkomen)...
Zie verder ook de uitleg op de tube displex zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SuperFreak schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:57:
Ik heb het zelf inmiddels al een keer of 8 gedaan (2-3 keer per avond), om dezelfde paar kleine krasjes te verwijderen. Ze worden al wel minder, maar zijn helaas nog wel zichtbaar doordat de kleuren van het display bij de krassen wat anders zijn door een verschil van de breking van het licht. Maar dit komt dus door de krassen zelf...

Bij het gebruik van displex de randen van de telefoon afplakken, waarbij het het makkelijkste is als je de telefoon op de tafel vastplakt omdat je de telefoon dan niet meer hoeft stil te houden.
Vooraf natuurlijk het scherm schoonmaken, dan wat displex aanbrengen (ongeveer 3 x 3 x 3 mm) en vervolgens met een katoenen doek het scherm oppoetsen. Hierbij de doek met wat lichte druk op het scherm drukken en vervolgens cirkelvormige bewegingen maken (dit om nieuwe krassen te voorkomen)...
Zie verder ook de uitleg op de tube displex zelf.
Kijk eens aan hier heb ik wat aan!
Ik heb een iPhone poetsdoekje van een vriend van me gekregen dus goed schoonmaken vantevoren moet lukken.
Het gaat er bij mij om dat ik de krasjes oppoets voordat ik mijn screenprotector erop ga doen.

Met randen afplakken bedoel je gewoon het plastic of ook het deel van het scherm waar zwart onder zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 270859 op 29-09-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253024

Ik heb MusicID gedownload voor mijn muziek herkenning en dit werkt perfect. Het is alleen niet een applicatie waar touchscreen wat mee kan......

Als je op de middelste knop onder op je foon drukt gaat hij wel zoeken dus hij is wel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275817

Sinds ca. 2 weken probeer ik Voipstunt via wifi aan de praat te krijgen. Telkens als ik via Voipstunt/wifi probeer te bellen, wordt na. ca 10 tot 30 seconden de verbinding verbroken. Skype en Messenger draaien via Skype prima.
Ik heb alle fora doorgekamd en me suf ge-Googled, maar ik kan geen soort gelijke ervaring vinden. Wie heeft hetzelfde meegemaakt en daarvoor een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Laatst online: 07-02 13:25
Jos84 schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:18:
[...]

Die staat ook op de samsung site, maar die is niet compatible volgens die site met de Omnia...
Hier was ik inmiddels achtergekomen. Ik had alleen het exe bestandje niet.
Ik herinnerde me een shell post van iemand die allemaal met mortbestandjes werkte en daar zat ie bij. Dubbelklikken en ja hoor! Het bestandje veranderde van kleur et voila.

Alsnog bedankt voor je reaktie. Je bent soms zo lang aan het klooien en als niemand reageert kan dat nog wel eens langer duren. Top! _/-\o_

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274945

http://www.zedge.net/wallpapers/

voor nog meer mooie wallpapers in omnia formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172652

wie weet hoe je die @#@#% divx player kunt registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeOS schreef op zondag 28 september 2008 @ 09:55:
Ik heb nog even wat zitten zoeken naar voice dial.

Zou iemand kunnen controleren of de volgende bestanden in de windows directory van het toestel staan (mijn toestel is RMA):

1. sddialer.exe - runs voice dialling
2. cvdsetting.exe - Setting up voice tags to contacts and applications.
Nope.. Deze files staan niet in de rom, maar gelukkig hebben we de link nog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Silverline schreef op zondag 28 september 2008 @ 01:50:
[...]

coreplayer gebruik ik ook, erg fijn programma!
de ingebouwde youtube client is erg fijn behalve het scherm - draait niet goed mee in full screen
heb ook gehad dat ie me steeds plaatste in dusseldorf. weet niet waarom- had toen een keer gps instellingen gewijzigd, toen was t verholpen
Zou je misschien je GPS-instellingen hier kunnen plaatsen? Ik heb er mee zitten prutsen, maar hij blijft me op Dusseldorf zetten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
@ us1111

Weet jij de volgorde van installeren van die manilla. Zijn namelijk 5 cab bestandjes.
Ik neem aan met de grootste als eerste beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Anoniem: 8504 schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:57:
[...]
Nope.. Deze files staan niet in de rom, maar gelukkig hebben we de link nog 8)
Ik ben benieuwd of het gaat werken. Kan niet wachten tot dat ik zelf weer dingen kan uitzoeken op m'n omnia |:( .

Blijf het vreemd vinden dat voice dial er niet standaard op zit. Zeker omdat dit ook overal aangekondigd is. Hopelijk is het handmatig nog te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zegt in Omnia-formaat maar klopt dit wel? Als ik één van de wallpapers als achtergrond zet en dan mijn telefoon kantel dan zet hij twee afbeeldingen naast elkaar? Is er ook iets in te stellen zoals onder Windows dat hij ze uitrekt i.p.v naast elkaar weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275716

Las in een vorgaande topic (deel3) over de verkeerde SIM kaart die HI klanten hebben die hun abbo verlengen. Nou het klopt ook ik kon niet op het snelle internetnetwerk (alleen een G en geen 3G). Gebeld met HI en idd ik had een oude SIM kaart (geen u type). Wordt me nu toegezonden maar kost me wel €17,=. Raar want nieuwe abbo's krijgen hem gratis en ik als 4 jarig lid moet er voor betalen. Maar ja hij komt iig zodat ik ook van snellere verbinding kan genieten. Vreemd dat HI zelf daar geen melding van maakt, je betaald tenslotte zelfde maandbedrag maar heb niet dezelfde kwaliteit.

Nog ff een vraagje: hoe moet ik progjes verwijderen van mn omnia?? Volstaat het om gewoon de mappen te verwijderen of moet ik een soort uninstall doen?? Is het verder nuttig om iets van een virusscanner te installeren voor t geval dat je mail een virus bevat, of is WM daar niet gevoelig voor??

Grtjz,

Willie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je moet eerst je telefoon selecteren,dan krijg je wallpapers in omnia formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkorteling
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:53
Anoniem: 275716 schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:52:
Las in een vorgaande topic (deel3) over de verkeerde SIM kaart die HI klanten hebben die hun abbo verlengen. Nou het klopt ook ik kon niet op het snelle internetnetwerk (alleen een G en geen 3G). Gebeld met HI en idd ik had een oude SIM kaart (geen u type). Wordt me nu toegezonden maar kost me wel €17,=. Raar want nieuwe abbo's krijgen hem gratis en ik als 4 jarig lid moet er voor betalen. Maar ja hij komt iig zodat ik ook van snellere verbinding kan genieten. Vreemd dat HI zelf daar geen melding van maakt, je betaald tenslotte zelfde maandbedrag maar heb niet dezelfde kwaliteit.

Nog ff een vraagje: hoe moet ik progjes verwijderen van mn omnia?? Volstaat het om gewoon de mappen te verwijderen of moet ik een soort uninstall doen?? Is het verder nuttig om iets van een virusscanner te installeren voor t geval dat je mail een virus bevat, of is WM daar niet gevoelig voor??

Grtjz,

Willie
ga naar instellingen > systeem tab > programma's verwijderen

zo klaar als een klontje toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274945 schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:02:
je moet eerst je telefoon selecteren,dan krijg je wallpapers in omnia formaat
Ja dat begrijp ik. Zou je eens één kunnen downloaden, op je Omnia zetten, je scherm kantelen en zien of hij dan niet óók naast elkaar gezet wordt? Ik denk van wel namelijk.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucky1965 schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:09:
@ us1111

Weet jij de volgorde van installeren van die manilla. Zijn namelijk 5 cab bestandjes.
Ik neem aan met de grootste als eerste beginnen?
Neen.. De grote moet als laatste! De supporting applicaties moeten eerst.
MUST INSTALL EVERYTHING YOU WANT BEFORE 0.10.cab OR IT WILL NOT WORK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273228

Ik zou graag mijn omnia gebruiken als internet access point.

Hoe moet ik dit configuren.

Op men laptop zie ik in netwerken de omnia als "Windows Mobile-based Device"

Maar het lukt me niet om verbinding met het internet te maken. |:(

Dus Pc -> omnia via USB en daar de actieve verbinding gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273228 schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:15:
Ik zou graag mijn omnia gebruiken als internet access point.

Hoe moet ik dit configuren.

Op men laptop zie ik in netwerken de omnia als "Windows Mobile-based Device"

Maar het lukt me niet om verbinding met het internet te maken. |:(

Dus Pc -> omnia via USB en daar de actieve verbinding gebruiken
via start----programma-----gedeelde internetverbinding misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273228

Anoniem: 274945 schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:25:
[...]

via start----programma-----gedeelde internetverbinding misschien
|:( |:( |:( |:( 8)7

Was te simpel, ze mochten dat progje ook wel in de instellingen/verbindingen vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 29-04 08:26
iemand nog problemen met hotmail ontvangen op je omnia?
ik blijf problemen houden "de server reageert niet instellingen: synchroniseren is mislukt
blijkt dat je windows live niet kunt verwijderen van uit je omna.
heb alles wel weer opnieuw ingesteld maar blijft komen met problemen.

gmail geen probleem.

ik heb de HH1 met t-mobile

opgelost
schijnbaar was er een probleem met de windows live services deze moet uitgeschakeld zijn

[ Voor 14% gewijzigd door leosand op 29-09-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 273462 schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:15:
[...]

[...]

ik kan het je nog sterker vertellen, het zit inderdaad in de ROM, na een harde reset als eerste gekeken of het nu anders was, maar helaas :S

Overigens ook vergeten om mijn contactpersonen te backuppen dus die was ik ook meteen allemaal kwijt :S meteen PIM backup maar geïnstalleerd om dat in de toekomst te voorkomen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
floriske.nl schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:56:
[...]

ik kan het je nog sterker vertellen, het zit inderdaad in de ROM, na een harde reset als eerste gekeken of het nu anders was, maar helaas :S

Overigens ook vergeten om mijn contactpersonen te backuppen dus die was ik ook meteen allemaal kwijt :S meteen PIM backup maar geïnstalleerd om dat in de toekomst te voorkomen ;-)
Maak van al je contacten outlook contacten. Dan 1 keer synchroniseren en ze staan ook in je outlook op de pc. Dan raak je ze nooit meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275841

Ik heb hem nu zelf ook een week maar als ik hem vergrendel en ik druk op de aan/uittoets om het scherm uit te doen, dan heb ik soms dat ik het scherm niet meer aankrijg, de knoppen werken allemaal nog wel want hij maakt wel geluid, maar het scherm is gewoon uit. Iemand dit ook meegemaakt of hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Lucky1965 schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:03:
[...]

Maak van al je contacten outlook contacten. Dan 1 keer synchroniseren en ze staan ook in je outlook op de pc. Dan raak je ze nooit meer kwijt.
Ik wil mijn outlook en telefoon contacten gescheiden houden, vandaar dat ik het op deze manier doe, nu worden met enige regelmaat mijn contacten, maar ook berichten etc. gebackupped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172949

oh oh oh, ik had een paar dagen geleden dus me telefoon verknald met een update. nu weer gerepareerd maar helaas nog wel engels allemaal. hoe doen jullie die rom update nou, snap best dat het een stomme vraag is maar vorige keer heb ik het aardig verziekt. ik zie dat er een nieuwe is? kan update gewoon in vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Een vraag voor de mensen met een Brando UltraClear screenprotector:
Ik ben er heel erg geinteresseerd in, aangezien ik al best veel lees over mensen met krasjes op het scherm. Ik lees nu op reveiws op internet dat de de protector voor meer reflectie zorgt.. nu is de omnia al een mooie spiegel, maar hebben jullie een significant grotere hoeveelheid reflectie ervaren? Of niet zo heel veel verschil, aangeizen hij uit zichzelf al fink reflecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Ik heb het idee dat hij iets minder reflecteert maar het belangrijkste is dat hij je scherm beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172949

Ik probeer te update, nu zie ik nergens het icontje met Change Language staan, wou de nieuwe XXHI2 eropzetten via deze weg. momenteel heb ik versie I900DXHH1.....

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick

Yannick

Bub MC

Anoniem: 172949 schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:16:
Ik probeer te update, nu zie ik nergens het icontje met Change Language staan, wou de nieuwe XXHI2 eropzetten via deze weg. momenteel heb ik versie I900DXHH1.....

iemand enig idee?
zover ik weet kun je op een DX ROM geen XX Language update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric
Anoniem: 270859 schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:06:
[...]

Met randen afplakken bedoel je gewoon het plastic of ook het deel van het scherm waar zwart onder zit?
In principe alles wat geen scherm is, dus waar zwarte lak op zit. Het gedeelte van het scherm waar zwart onder zit zou ik juist wel nog even meepakken: eerst vooral concentreren op de plekken waar de krassen zitten, en daarna nog even kort de rest van het scherm meepakken zodat je niet alleen een gedeelte van het scherm gepolijst hebt.
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is NIET toegestaan om hier abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan dit topic. Het is ook niet de bedoeling dat we naar roms gaan linken!

Discussie over abonnementen kan in [ABO] Het i900 Omnia levertijden en abonnementen topic.