Ik heb afgelopen zomer flink gezocht naar zo'n ding en overal zijn ze behoorlijk prijzig voor 150 watt converters. uiteindelijk voor ik geloof 65eu een 300 (of was t 350...hij ligt in de auto) versie gekocht bij de BCC, daar hebben ze,ze standaard liggen.
Bij de Action: 180 Watter, voor 20 Euro.ElayZ schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:27:
Ik heb afgelopen zomer flink gezocht naar zo'n ding en overal zijn ze behoorlijk prijzig voor 150 watt converters. uiteindelijk voor ik geloof 65eu een 300 (of was t 350...hij ligt in de auto) versie gekocht bij de BCC, daar hebben ze,ze standaard liggen.
Gulfstream G650
Geprobeerd, en het werktChakotay schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:11:
[...]
Ha, dat stukje stond er de laatste keer dat ik op die blog keek nog niet, eens proberen vanavond

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Pricewatch:
Expert ( daar wordt je wijzervan ) Witte samsung 399,- euro
zwarte ( helaas ) 449,00 euro
Dixons witte samsung 399,00 euro
zwarte ( webshop uitverkocht ) 419,00 euro
Via samsung begrepen ( email ), dat de blauwe pas in januari 2009 los verkocht gaat worden. Waarschijnlijk eerder met abonnement.
Via samsung begrepen ( email ), dat de blauwe pas in januari 2009 los verkocht gaat worden. Waarschijnlijk eerder met abonnement.
Hoe kan dat dan? Ik weet 100% zeker dat de BelCompany hem in het blauw heeft staan en ik kan me niet herinneren dat we hem niet los mogen verkopen (niet 100% zeker dus! Ik heb het alleen nergens gelezen). Als hij los verkocht mag worden zit hij op 449.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:25:
Pricewatch:
Dus wellicht even daarlangs lopen als je een blauwe wil?
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Goede tip van Expert Edgar. http://webshop.expert.nl/...dingen/Product/505221004/
Goedkoper dan online.
Goedkoper dan online.
Verwijderd
De witte Samsung zie ik jammer genoeg niet voor 399 euro bij Dixons:S. De rest klopt allemaal wel.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:25:
Pricewatch:
Verwijderd
Al iemand ervaringen met de NC10 sleeves uit China? Op ebay voor USD 12.95 incl shipping aangeboden, en dat klinkt erg aantrekkelijk. E-bay zoektermen "sleeve NC10" Eigen ervaringen met dit soort e-shops is overwegend positief, dus ik overweeg om daar zo'n tasje te bestellen.

Ik zou dan liever een Zero shock III 11" nemen, ik weet alleen niet hoe goed die past.
Weet iemand welke tas dit is? Ik dacht eerst aan Belkin, maar kon op de Belkin site niks vinden 

Thanks, nog 2 daagjes dan krijg ik ook mijn zwarte NC-10 binnen van Modern
Zou een Bluetooth muis, grote invloed hebben op de accuduur van de NC-10?
Thanks

Thanks, nog 2 daagjes dan krijg ik ook mijn zwarte NC-10 binnen van Modern

Thanks
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
Kijk anders eens in een kampeershop als obelink. Prijzen vanaf een euro of 20.ElayZ schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:27:
Verwijderd
Bij de Dixons 419.00 euro helaasVerwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:36:
[...]
De witte Samsung zie ik jammer genoeg niet voor 399 euro bij Dixons:S. De rest klopt allemaal wel.
http://www.dixons.nl/De_o...+wit.7109965/default.aspx
Verwijderd
Dit staat op de website bij de review waar de foto's ook vandaan komen. De link staat op de foto.ck2000nl schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:14:
Weet iemand welke tas dit is? Ik dacht eerst aan Belkin, maar kon op de Belkin site niks vinden
"I’ve also bought a Swordfish netbook carry case (a little steep at £22) from PC World but fits the netbook perfect (it’s the 10″ model of the case)."
Bij Expert 399,-Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:27:
[...]
Bij de Dixons 419.00 euro helaas![]()
http://www.dixons.nl/De_o...+wit.7109965/default.aspx
€419 bij de Dixons idd, daar heb ik hem ook vandaan. Wel een USBstickje twv 20 euro erbij gekregen 
Wel apart trouwens dat hij trouwens bij dat soort electronica/witgoed-dozenschuivers het goedkoopste is, ipv bij de ICT-webshops.
Wel apart trouwens dat hij trouwens bij dat soort electronica/witgoed-dozenschuivers het goedkoopste is, ipv bij de ICT-webshops.
[ Voor 39% gewijzigd door Chakotay op 17-11-2008 21:01 ]
Thnx maar ik heb er toen 1 gekocht hoor, welliswaar wat aan de prijzige kant maar het is echt een goed ding, vd zomer veel plezier aan gehad!Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:18:
[...]
Kijk anders eens in een kampeershop als obelink. Prijzen vanaf een euro of 20.
Verwijderd
Hallo,
Ik ben vanavond naar de Mediamarkt in Arnhem geweest waar ze ze de witte NC10 op voorraad hebben staan. voor de prijs van 399 euro. Op mijn vraag aan de verkoper waneer de zwarte NC10 leverbaar wordt, antwoorde hij dat voorlopig de zwarte NC10 niet in Nederland uitgeleverd gaat worden. Hij heeft dit nagevraagd bij Samsung Nederland dit omdat er wel 200 mensen hebben gevraagd aan hem wanneer de zwarte komt. De verkoper melde ook dat de zwarte NC10 alleen via import uit andere landen leverbaar is.
Op mijn vraag wanneer de zwarte NC10 dan wel leverbaar wordt, antwoorde hij dat dit waarschijnlijk pas begin 2009 wordt.
Ik neem aan dat hij geen onzin verteld of tocht wel ????
Ik ben vanavond naar de Mediamarkt in Arnhem geweest waar ze ze de witte NC10 op voorraad hebben staan. voor de prijs van 399 euro. Op mijn vraag aan de verkoper waneer de zwarte NC10 leverbaar wordt, antwoorde hij dat voorlopig de zwarte NC10 niet in Nederland uitgeleverd gaat worden. Hij heeft dit nagevraagd bij Samsung Nederland dit omdat er wel 200 mensen hebben gevraagd aan hem wanneer de zwarte komt. De verkoper melde ook dat de zwarte NC10 alleen via import uit andere landen leverbaar is.
Op mijn vraag wanneer de zwarte NC10 dan wel leverbaar wordt, antwoorde hij dat dit waarschijnlijk pas begin 2009 wordt.
Hij is gewoon op voorraad dus....
http://www.modern.nl/Comp...Netbook-NC10-KA06NL-ZWART
http://www.modern.nl/Comp...Netbook-NC10-KA06NL-ZWART
Verwijderd
Nog maar een review... alsof er nog niet genoeg zijn genoemd
http://www.lockergnome.co...ther-samsung-nc10-review/
http://www.lockergnome.co...ther-samsung-nc10-review/
wel jammer dat de speakers zo belabberd zijn, zouden die te vervangen zijn?
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Ik heb de NC10 nog niet opengeschroefd, maar er zitten voor de speakers maar 2 heel miniscule gaatjes in de bodem... Daardoor ben ik bang dat de speakertjes ook niet groter dan dat zijn, en er simpelweg geen ruimte is voor iets fatsoenlijks. Oh well, als ik geluid wil sluit ik wel gewoon echte speakers of een koptelefoon aanJarlSX schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:20:
Ben er bang voor, maar de equaliser eroverheen halen doet wonderen, zie paar pagina's terug.JarlSX schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:20:
kga er toch serieus naar kijken als ik die van mij binnenkrijg (woensdag), ik laat wel weten als ik iets voor elkaar krijg. wil 'm oa gebruiken om films op te kijken, maar niet met een koptelefoon op.
Kan je dan niet beter de Asus 1000H halen? Die heeft wel redelijke speakers voor een netbookje, de speakers van de NC10 zijn echt verreweg het slechtste onderdeel van het hele apparaat...JarlSX schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:07:
kga er toch serieus naar kijken als ik die van mij binnenkrijg (woensdag), ik laat wel weten als ik iets voor elkaar krijg. wil 'm oa gebruiken om films op te kijken, maar niet met een koptelefoon op.
Bedenk wel dat er twee importeurs in Nederland actief zijn (zie ook start post). Ik heb het idee dat ieder zo zijn eigen inkoop beleid heeft.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:46:
Hallo,
Overigens mooi om te lezen dat nu eindelijk Modern m heeft. Nu aftellen geblazen tot woensdag middag. Overigens vandaag nog Dixons en It's binnen gelopen. It's in Dordt had m niet staan. Las dat ie voorheen stond voor 391 wit en zwart. Zie nu op It's site alleen nog zwarte (daar vermelden ze geen prijzen). Bij Dixons ook alleen witte voorlopig a 419 euro. Krijg het idee dat Dixons en Modern en It''s zelfde importeur hebben. Weet dat Expert en MediaMarkt een andere importeur heeft (heb eerder hier gepost).
@Chakotay: tja, ik heb gekozen voor de samsung, vanwege de lovende reviews, en ook vanwege de looks.
zit, net als de rest, al een aardig tijdje op te wachten op de bestelling bij Morden, die ga ik nu, 2 dagen voor het zover is, niet nog 's afbestellen
rest van de specs zijn geweldig, dan kijk ik wel of ik iets aan dat ene minpuntje kan doen
zit, net als de rest, al een aardig tijdje op te wachten op de bestelling bij Morden, die ga ik nu, 2 dagen voor het zover is, niet nog 's afbestellen
rest van de specs zijn geweldig, dan kijk ik wel of ik iets aan dat ene minpuntje kan doen
En, heb je al antwoord gekregen over die prijsindicatie?Gusher123 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:56:
3) Gesproken over 3G; er wordt gesuggereerd dat er binnenkort ook een NC10 met ingebouwde 3G functionaliteit verschijnt (NC11?). Wanneer zal dit ongeveer zijn?
De HSUPA variant is vanaf februari leverbaar.
Edit: Volgens mij de eerste keer dat er daadwerkelijk bevestigd wordt dat er een NC10 met ingebouwde 3G functionaliteit uit komt. (scoop!) Tot nu toe wel veel geruchten en aanwijzingen, maar niks concreets. Heb al gevraagd of ze al een prijsindicatie hebben.
Of heeft nog iemand anders iets gehoord over de 3G versie?
http://4.bp.blogspot.com/...oogeA/s1600-h/nc10-10.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door wt1nsw op 18-11-2008 01:31 ]
Verwijderd
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=175293 de blauwe versie, binnen 10 dagen en erg scherpe prijs. Alleen zou deze Nederlandse Windows XP hebben? Anders lijkt ie mij ook wel interessant.
Edit: Ik zie nu pas de zeer hoge verzendkosten. Maar als je echt de blauwe wilt, is dit misschien wat...
Edit: Ik zie nu pas de zeer hoge verzendkosten. Maar als je echt de blauwe wilt, is dit misschien wat...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 08:02 ]
Vraagje:
mijn vriendin heeft sinds zaterdag ook een NC10, hij bevalt echt goed ( en ook ik speel er regelmatig mee
)
Alleen geeft hij geregeld (2x per dag) een BSOD(1 die heel snel weg gaat zo dat ik de melding niet kan zien), dit gebeurd vooral bij het gebruik van internet explorer (Hyves) en gisteren ook een keer bij het opstarten van MSN (hier kreeg ze de IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL)
het netbook was al volledig geinstalleerd e.d., wat vinden jullie zal ik de drivers e.d. nog opnieuw installeren of de netbook inruilen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
mijn vriendin heeft sinds zaterdag ook een NC10, hij bevalt echt goed ( en ook ik speel er regelmatig mee
Alleen geeft hij geregeld (2x per dag) een BSOD(1 die heel snel weg gaat zo dat ik de melding niet kan zien), dit gebeurd vooral bij het gebruik van internet explorer (Hyves) en gisteren ook een keer bij het opstarten van MSN (hier kreeg ze de IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL)
het netbook was al volledig geinstalleerd e.d., wat vinden jullie zal ik de drivers e.d. nog opnieuw installeren of de netbook inruilen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Verwijderd
Da's geen leuk berichtSnippes schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:06:
Vraagje:
mijn vriendin heeft sinds zaterdag ook een NC10, hij bevalt echt goed ( en ook ik speel er regelmatig mee)

Ik zou 'm terug doen nu het nog kan hoewel ze misschien moeilijk gaan doen in de winkel ("nou, hij doet het gewoon hoor")
Dat exemplaar blijft onbetrouwbaar IMO. Die foutmeldingen kunnen van alles zijn en duiden imo op een hardwareprobleem.
Zijn er meer gebruikers met deze ervaringen?
Dit is een Engelse import machine, waar de blauwe blijkbaar wel geleverd wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 07:59:
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=175293 de blauwe versie, binnen 10 dagen en erg scherpe prijs. Alleen zou deze Nederlandse Windows XP hebben? Anders lijkt ie mij ook wel interessant.
Nee, helemaal niets meer gehoord. Waarschijnlijk een vraag waar ze nog geen antwoord op willen geven (anders straks geen nieuws meer als ze de 3G variant introduceren)wt1nsw schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 01:26:
En, heb je al antwoord gekregen over die prijsindicatie?
Of heeft nog iemand anders iets gehoord over de 3G versie?
Volgens mij zijn er verder geen meldingen te vinden hoor, heb t al even gegoogled, weinig of geen BSOD i.c.m NC10 gevonden nog. Vandaar ook even mijn vraag.
Probeer eens met een andere ram module.Snippes schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:38:
Volgens mij zijn er verder geen meldingen te vinden hoor, heb t al even gegoogled, weinig of geen BSOD i.c.m NC10 gevonden nog. Vandaar ook even mijn vraag.
En er komt nog €27 aan verzendkosten bij.Gusher123 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:33:
[...]
Dit is een Engelse import machine, waar de blauwe blijkbaar wel geleverd wordt.
Ik denk zelf dat ik ook maar voor de nc10 gaan, toch wel handig tijdens colleges, hopelijk in de nabije toekomst osx erop. (of toch een tweedehands 12 inch powerbook.. keuzes)
p.s. bij de BCC is hij ook €399 (zag die er nog niet tussen staan).
[ Voor 5% gewijzigd door StephaN900 op 18-11-2008 11:28 ]
Verwijderd
Neem dan de zwarte bij modern.nl, nu in voorraad en met actiecode € 407,- (geen verzendkosten), een paar weken geleden wastie wel goedkoper maar ja dat is vt...StephaN900 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:25:
[...]
En er komt nog €27 aan verzendkosten bij.
Ik denk zelf dat ik ook maar voor de nc10 gaan, toch wel handig tijdens colleges, hopelijk in de nabije toekomst osx erop. (of toch een tweedehands 12 inch powerbook.. keuzes)
p.s. bij de BCC is hij ook €399 (zag die er nog niet tussen staan).
Die laptop-sleeve hierboven lijkt overigens een Swordfish Zip2Go te zijn. Ik krijg daar echter op google erg weinig resultaten op, en al helemaal niets kleinder dan 15"...
Dat lijkt me geen reden om hem niet te kopen toch? Engelse XP of een ander OS is er zo overheen gemiktVerwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 07:59:
Ah zwart of wit maakt mij niet zoveel uit, ik ga morgen wel even langs de bcc mocht hij niet op voorraad zijn dan bestel ik wel die zwarte bij modernVerwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:49:
[...]
Neem dan de zwarte bij modern.nl, nu in voorraad en met actiecode € 407,- (geen verzendkosten), een paar weken geleden wastie wel goedkoper maar ja dat is vt...
Bedenk wel dat de indeling van de toetsen iets anders zijn op een UK versie zie ook wikipedia voor de verschillen in indeling. NL heeft een US versie die heeft o.a. een volwaardige shift key. Bij de UK versie is die kleiner bijv.Chakotay schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:50:
Die laptop-sleeve hierboven lijkt overigens een Swordfish Zip2Go te zijn. Ik krijg daar echter op google erg weinig resultaten op, en al helemaal niets kleinder dan 15"...
[...]
Dat lijkt me geen reden om hem niet te kopen toch? Engelse XP of een ander OS is er zo overheen gemikt
Zag overigens net dat Dixons de prijzen weer heeft verlaagt naar 399.99
[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 18-11-2008 12:38 ]
Verwijderd
De PCM heeft inmiddels ook een test gedaan:
http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=3482
Opvallendste conclusie:
"De accuduur van dit netbookje is met ruim tweeenhalf uur redelijk."
Opvallendste conclusie:

Heb ze net een mailtje gestuurd. Raar verhaal. Heb ze gewezen op ervaringen hier en diverse testen van andere pc bladen uit UK.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:36:
Opvallendste conclusie:
Hm, heeft de UK versie een borked rechtershift? De fatsoenlijke layout van het toetsenbord vind ik juist een van de grootste voordelen van de NC10 boven de EEE1000...funrider schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:31:
[...]
Bedenk wel dat de indeling van de toetsen iets anders zijn op een UK versie zie ook wikipedia voor de verschillen in indeling. NL heeft een US versie die heeft o.a. een volwaardige shift key. Bij de UK versie is die kleiner bijv.
Zag overigens net dat Dixons de prijzen weer heeft verlaagt naar 399.99
@PCMreview: 2.5 uur? muh? Hebben ze een versie met 3cells-accu, en dan alsnog dat ding idioot hard leeggetrokken ofzo? Bij gebrek aan auteur met email-linkje bij het artikel heb ik maar even het gebruikerservaring-formuliertje ingevuld
[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 18-11-2008 13:05 ]
Verwijderd
Ik kon geen mailadres vinden op hun website (dat is op zich bedenkelijk) dus heb maar even een berichtje geplaatst op hun forum.funrider schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:50:
[...]
Heb ze net een mailtje gestuurd. Raar verhaal. Heb ze gewezen op ervaringen hier en diverse testen van andere pc bladen uit UK.
Hun conclusie is op z'n minst merkwaardig te noemen. Na correctie zal het toch minimaal een ster extra opleveren. Bij elke andere test in europa/US komt deze netbook gewoon als beste uit de bus (zelfs wanneer er geen bluetooth op zit zoals in Duitsland)
Volgens de gegevens van de test hebben ze een 6 cel accu gebruikt...
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 13:20 ]
Iemand al geprobeerd om de bezorgtijd via de website van Modern op te zoeken? Bij mij wordt het bonnummer niet herkend; vraag me af of meerdere mensen die de zwarte NC10 morgen ontvangen daar last van hebben!?
Verwijderd
Ik heb ook hetzelfde waarschijnlijk is het nog niet ingevoerd.robhof schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:00:
Iemand al geprobeerd om de bezorgtijd via de website van Modern op te zoeken? Bij mij wordt het bonnummer niet herkend; vraag me af of meerdere mensen die de zwarte NC10 morgen ontvangen daar last van hebben!?
Verwijderd
Online de bezorgtijd checken schijnt niet te werken.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:04:
[...]
Ik heb ook hetzelfde waarschijnlijk is het nog niet ingevoerd.
Wel via de telefoon 0800-2356633 - optie 1
Ik vraag me dan af of ze hem echt getest hebben... of net doen alsof.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:36:
Opvallendste conclusie:
Alle power management en battery tools zijn XP applicaties. Als je OS X op gaat draaien ga je zeker geen 6 uur halen. Ik vind OS X een prima OS maar ik zie vooral nadelen als je dat op een NC10 wil installeren. Zelfs de multi touch functionaliteit ga je niet aan de praat krijgen in OS X. XP ziet er misschien niet zo gelikt uit maar het draait als een trein. Ook met 1GB.StephaN900 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:25:
[...]
[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 18-11-2008 15:05 ]
dubbel
[ Voor 111% gewijzigd door Philflow op 18-11-2008 15:01 ]
Verwijderd
Ik had van PCM beter verwacht. Het persbericht van samsung spreekt van 8 uur werktijd op een acculading. Dan ga je dat als redacteur toch zeker uittesten? In ieder geval kun je er een opmerking over plaatsen of deze uitspraak al dan niet gerechtvaardigd is van Samsung.Philflow schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:55:
[...]
Ik vraag me dan af of ze hem echt getest hebben... of net doen alsof.
Verwijderd
Zijn er hier ook mensen die op de NC10 tekstverwerken???
Het apparaat lijkt mij ideaal om mee te nemen naar school, puur om wat PDF's te lezen en soms wat te typen in Word. Ik blijf echter een beetje twijfelen of het scherm niet te klein is.
Iemand die dit goed heeft uitgeprobeerd?
Het apparaat lijkt mij ideaal om mee te nemen naar school, puur om wat PDF's te lezen en soms wat te typen in Word. Ik blijf echter een beetje twijfelen of het scherm niet te klein is.
Verwijderd
Klopt! via de telefoon is het 1 a 2 minuutjes werk. morgen tussen 12 en 15 uur moet mijn zwarte nc10 arriveren! ik kan niet wachten...Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:45:
[...]
Online de bezorgtijd checken schijnt niet te werken.
Wel via de telefoon 0800-2356633 - optie 1
Verwijderd
Goedemiddag,
De zwarte NC10 (KA06NL) is vanaf aankomende donderdag bij It's verkrijgbaar voor 405 euro incl. btw.
De NC10 is alleen in de filialen van It's verkrijgbaar en niet bij It's online.
Prijs is toch weer wat lager dan bij Modern.nl
Zal de prijs van de NC10 nog verder zakken of blijft hij rond de 400 euro zitten ????
De zwarte NC10 (KA06NL) is vanaf aankomende donderdag bij It's verkrijgbaar voor 405 euro incl. btw.
Zal de prijs van de NC10 nog verder zakken of blijft hij rond de 400 euro zitten ????
OS X heeft toch ook wel eigen powermanagement tools? Hierzo onder Ubuntu haalt hij ook gewoon de 6 uur, schaalt de CPU netjes terug als de boel idle is, en de brightness van het scherm gaat ook automatisch omlaag. Daarvoor hoef je niet persé XP te hebben dusPhilflow schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:55:
[...]
Ik vraag me dan af of ze hem echt getest hebben... of net doen alsof.
[...]
Alle power management en battery tools zijn XP applicaties. Als je OS X op gaat draaien ga je zeker geen 6 uur halen. Ik vind OS X een prima OS maar ik zie vooral nadelen als je dat op een NC10 wil installeren. Zelfs de multi touch functionaliteit ga je niet aan de praat krijgen in OS X. XP ziet er misschien niet zo gelikt uit maar het draait als een trein. Ook met 1GB.
Multitouch is een 2e, hoe werkt dat onder XP eigenlijk? Ik zag er in de paar uurtjes dat er XP op mijn NC10 gestaan heeft geen instellingen voor zo snel.
Verwijderd
Ik denk dat, met inachtname van de komende feestmaand en de razende populariteit van het ding, de NC10 voorlopig nog niet in prijs zal dalen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:03:
Goedemiddag,
Van wat ik gelezen heb is het moeilijk onder OS X dezelfde batterij duur te halen als onder XP. Ik weet niet meer zeker of dat met de Wind of EEE was.Chakotay schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:10:
[...]
OS X heeft toch ook wel eigen powermanagement tools?
Als je naar configuratie scherm > muis gaat is er een tabje Synaptics > instellingen, waar alles gevonden kan worden. Vrij uitgebreide touchpad driver.Multitouch is een 2e, hoe werkt dat onder XP eigenlijk? Ik zag er in de paar uurtjes dat er XP op mijn NC10 gestaan heeft geen instellingen voor zo snel.
ja scheelt wel 2.55 euroVerwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:03:
Goedemiddag,

als ie wat beter leverbaar wordt ook in zwart en meer webshops m gaan aanbieden zal de prijs uiteindelijk wel zakken..
maarja je kan beter gewoon voor een goeie prijs gaan als die er is anders kan je blijven wachten, zo zijn de mensen die een preorder bij modern hebben gedaan heel voordelig uit (370/380 euro).
Sterker nog, ik gebruik de NC10 vrijwel alleen voor tekstverwerken. Openoffice erop, ctrl+shift+J (fullscreen). Is meer dan voldoende groot om te kunnen typen. Het toetsenbord bevalt ook zeer goed in dit kader.Daniël E schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:56:
Zijn er hier ook mensen die op de NC10 tekstverwerken???
ook zonder fullscreen is het fatsoenlijk typen trouwens. De relatief geringe omvang van het scherm zie ik als een pluspunt (compact) en ik heb het nog niet een keer als storend klein ervaren.
Ik ben heel benieuwd of de prijzen voor de kerst nog gaan zakken of dat het nu rond de 400 blijft.mastercard schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:22:
[...]
als ie wat beter leverbaar wordt ook in zwart en meer webshops m gaan aanbieden zal de prijs uiteindelijk wel zakken..
De andere Samsung laptops werden over het algemeen ook voordelig geintroduceerd en werden daarna wat duurder.
Daar had ik nog even mee gespeeld inderdaad, Synaptics heeft altijd wel leuke controls voor hun touchpads. Alleen even over de multitouch-mogelijkheden heengekeken blijkbaarPhilflow schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:19:
[...]
Van wat ik gelezen heb is het moeilijk onder OS X dezelfde batterij duur te halen als onder XP. Ik weet niet meer zeker of dat met de Wind of EEE was.
[...]
Als je naar configuratie scherm > muis gaat is er een tabje Synaptics > instellingen, waar alles gevonden kan worden. Vrij uitgebreide touchpad driver.
Verwijderd
Bij Expansys in België staat de blauwe Samsung NC 10 aan 385 euro !!! Vandaag bestellen , binnen 12 dagen geleverd .
http://www.expansys.be/p.aspx?i=175293
is al gezegd dacht ik (of was expansys NL) maar iig ook hier weer 27 euro verzendkosten en het is de UK versie dus met andere toetsenbord layout...Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:34:
Bij Expansys in België staat de blauwe Samsung NC 10 aan 385 euro !!! Vandaag bestellen , binnen 12 dagen geleverd .
Afgaande op de prijzen in Duitsland (v.a. 364) en UK (v.a. 310) denk ik dat de prijs nog wel wat gaat zakken hier.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 18-11-2008 16:40 ]
310 GBP in de UK neem ik aan?Philflow schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:39:
Afgaande op de prijzen in Duitsland (v.a. 364) en UK (v.a. 310) denk ik dat de prijs nog wel wat gaat zakken hier.
Nee ik zie hem zelfs vanaf 259 GBP. Vreemd.
http://www.google.co.uk/p...t_group&resnum=1&ct=title
Deze voor 269: http://www.netbooks.uk.com/product.php/samsung_nc10_-_blue
Maar lijkt me niet echt een betrouwbare shop. 0 reviews op google.
[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 18-11-2008 16:53 ]
Verwijderd
Hi,
Nou heb eindelijk de Samsung gekocht bij expert die hadden ze nog gewoon staan wel de witte.
Ik was zwaar aan het twijfelen tussen de 1000h en de NC10 maar wegens de looks en beter batterij toch the samsung gekozen.(zit er nu mee te type)
Meeste is al eigenlijk gezegt maar ik mis nog 2 dingen misschien heeft er iemand een advies voor me?
- welke bluetooth muis past hier het beste bij. Ik wil niet dat er nog zo'n usb achtige stickie er nog uit steekt.
- Sleeve. heb een beetje zitten googlen maar kwam er geen leuke tegen.
gr.
een blij samsung gebruiker.
ps: jammer dat de toetsenbord niet verlicht is. Vind dat het bij had moeten horen
Nou heb eindelijk de Samsung gekocht bij expert die hadden ze nog gewoon staan wel de witte.
Ik was zwaar aan het twijfelen tussen de 1000h en de NC10 maar wegens de looks en beter batterij toch the samsung gekozen.(zit er nu mee te type)
Meeste is al eigenlijk gezegt maar ik mis nog 2 dingen misschien heeft er iemand een advies voor me?
- welke bluetooth muis past hier het beste bij. Ik wil niet dat er nog zo'n usb achtige stickie er nog uit steekt.
- Sleeve. heb een beetje zitten googlen maar kwam er geen leuke tegen.
gr.
een blij samsung gebruiker.
ps: jammer dat de toetsenbord niet verlicht is. Vind dat het bij had moeten horen
die prijzen kloppen niet of zijn excl. btw...Philflow schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:52:
[...]
Nee ik zie hem zelfs vanaf 259 GBP. Vreemd.
http://www.google.co.uk/p...t_group&resnum=1&ct=title
Deze voor 269: http://www.netbooks.uk.com/product.php/samsung_nc10_-_blue
Maar lijkt me niet echt een betrouwbare shop. 0 reviews op google.
staat er klein onderPrice: £268.65
(inc VAT £315.66)
Klopt inderdaad. Prijs in UK is zo'n 298 GBP = 350 euro.mastercard schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:24:
[...]
die prijzen kloppen niet of zijn excl. btw...
Verwijderd
Kijk daar kan ik wat mee! Op school gebruiken ze Office '07, nog even kijken hoe dat op dit laptopje loopt.Sterker nog, ik gebruik de NC10 vrijwel alleen voor tekstverwerken. Openoffice erop, ctrl+shift+J (fullscreen). Is meer dan voldoende groot om te kunnen typen. Het toetsenbord bevalt ook zeer goed in dit kader.
ook zonder fullscreen is het fatsoenlijk typen trouwens. De relatief geringe omvang van het scherm zie ik als een pluspunt (compact) en ik heb het nog niet een keer als storend klein ervaren.
Anders ga ik ook gewoon weer OpenOffice gebruiken, werkt ook prima
Ga als alles goed gaat morgen even langs m'n werk om er eentje op te halen
Ik houd jullie uiteraard op de hoogte van mijn ervaringen met de NC10
Verwijderd
Office 2007 is een drama (traag, zacht gezegd).
Ondanks tweaks die te vinden zijn op het Internet heb ik zelf ondervonden dat de beste oplossing Office 2003 is, met het office conversie progje van Microsoft zelf (om alle file formats van office 2007 te kunnen bewerken).
Behalve het snelheidsaspect is Office 2007 je reinste bloatware...(160 GB schijfje in NC10, maar toch).
Ondanks tweaks die te vinden zijn op het Internet heb ik zelf ondervonden dat de beste oplossing Office 2003 is, met het office conversie progje van Microsoft zelf (om alle file formats van office 2007 te kunnen bewerken).
Behalve het snelheidsaspect is Office 2007 je reinste bloatware...(160 GB schijfje in NC10, maar toch).
Mijn favoriete teksverwerker blijft toch Wordpad
Lekker snel ook.
Verwijderd
Oké, daar kan ik wat mee.
Office 2003 heb ik ook nog wel liggen, alleen weet ik nog niet of ik weer terug wil.
Opzich is het natuurlijk geen probleem om met 2003 te werken, die bestanden zijn voor de docenten ook zonder problemen te lezen.
Ik ga het eens testen
Office 2003 heb ik ook nog wel liggen, alleen weet ik nog niet of ik weer terug wil.
Opzich is het natuurlijk geen probleem om met 2003 te werken, die bestanden zijn voor de docenten ook zonder problemen te lezen.
Ik ga het eens testen
Verwijderd
Ik heb een probleempje met mijn vers aangeschafte NC10
Thuis hebben we een WEP beveiligd netwerk, slecht ik weet het.
Nu voer ik de 10cijferige sleutel in maar de nc10 meldt : maar het wachtwoord wordt afgekeurd en er wordt uitgelegd dat het 10cijferig moet zijn....
Thuis hebben we een WEP beveiligd netwerk, slecht ik weet het.
Nu voer ik de 10cijferige sleutel in maar de nc10 meldt : maar het wachtwoord wordt afgekeurd en er wordt uitgelegd dat het 10cijferig moet zijn....
Als ik Youtube filmpjes bekijk, dan loopt het beeld niet vloeiend, het beeld schokt, kan ik hieraan iets aan doen.
Een aantal mogelijkheden:MaxPoweR schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:44:
Als ik Youtube filmpjes bekijk, dan loopt het beeld niet vloeiend, het beeld schokt, kan ik hieraan iets aan doen.
-Zet hem in 'max performance' mode in de samsung tool
-installer flash 10 http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html
Als dat niet werkt probeer of Firefox of Opera het beter doet.
ik draai gewoon office 2007 op de nc10 en vind het perfect werken binnen 2 tot 3 seconden is hij gewoon opgestart en alles reageert gewoon net zo als op mijn desktop dus mij hoor je niet klagen over 2007 ik zou in elk geval niet terug gaan naar 2003Daniël E schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:01:
Oké, daar kan ik wat mee.
Ik ga het eens testen
Verwijderd
Ik heb (per toeval) het zelfde witte muisje aan mijn NC10 als ElaYZ, een V470 van Logitech. Lekker muisje. In tegenstelling tot enkele reviews die er ervan gevonden heb, lagt deze bij mij totaal niet en komt uit slaapstand binnen een kwart seconde! Enigste nadeel: de muissnelheid wijkt sterk af van die van de trackpad. Ik heb inmiddels zelf een tooltje geschreven waarmee ik snel tussen 2 (instelbare) snelheden kan wisselen. Bij "productierijp" kan ik het desgewenst voor noppes online zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:24:
Hoe kom je aan die informatie? Zullen ze bij alle It's vestigingen zwarte NC10's op voorraad hebben?Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:03:
Goedemiddag,
Verwijderd
dat wisten we alVerwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:50:
Blauw gevonden !!
http://www.metjelaptoponline.nl/product/SamsungNC-10
Ook een blauw prijsje
Verwijderd
Gisteravond ook een NC10 (zwart) besteld bij Modern. Na lang wikken en wegen, veel reviews en ervaringen toch voor de NC10 gekozen in plaats van de EEE 1000H.
Verwijderd
Sorry Ik heb de game Max Payne op de Samsung NC10 geinstalleerd en hij werkt en draait perfect!!! En hij belast helemaal niets.Hot Pixel schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:12:
[...]
Ik was niet echt duidelijk over die touchpad blijkt maar weer haha.
Afijn: ik vond het stukje over videoprestaties echt belabberd. Sowieso hebben ze volgens mij alleen maar'n beetje internet en batterij getest. Bij'n filmpje kijken belast 'ie de videokaart toch (bijna) niet?
Laat ze eens een halflife 1 draaien, of een max-payne ofzo.
Tssk....
[...]

Ik ga er ook proberen wat games op te zetten als hij morgen binnenkomt.
Ik denk aan: Cod1 en uo, Nfs mw, RTW (
) Ik denk niet dat RTW het gaat redden maar hoop natuurlijk van wel
Ik denk aan: Cod1 en uo, Nfs mw, RTW (
Verwijderd
call of duty 2 draait er niet op ik ga in ieder geval zometeen even kijken wat je er nog meer op kan zettenEdwardvGelder schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:26:
Ik ga er ook proberen wat games op te zetten als hij morgen binnenkomt.
Ik denk aan: Cod1 en uo, Nfs mw, RTW () Ik denk niet dat RTW het gaat redden maar hoop natuurlijk van wel
maar Max payne had ik niet verwacht en zeker niet omdat ie nog vloeiend loopt ook, kijken of max payne 2 er ook op kan
ps: Er zijn een paar DirectX drivers die hij wel pakt, ik heb er een paar aan de praat gekregen en heb zelfs 1 gb geheugen nog, dus niet 2 kun je nagaan wat voor top netbook dit is
gr
danielle
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 20:53 ]
Verwijderd
Ik zit al weken achter elkaar te wachten op de nc10 in België. Nu zeggen ze mij bij mediamarkt en saturn (de enige winkels waarvan ik te weten ben gekomen dat ze zéker de samsung laptops gingen verkopen) dat ze alle samsung laptops gaan verkopen behalve... de nc10 natuurlijk
Nu wil ik absoluut geen qwerty toetsenbord, omdat alles in mijn omgeving azerty is, dus de enige optie die ik zie, is er 1 gaan halen bij pixmania. Maar dat is dan een franse versie, frans toetsenbord(geen idee ofdat die identiek is aan een belgische azerty), franse windows xp...
Ten einde raad...
Hebben jullie andere voorstellen?

Nu wil ik absoluut geen qwerty toetsenbord, omdat alles in mijn omgeving azerty is, dus de enige optie die ik zie, is er 1 gaan halen bij pixmania. Maar dat is dan een franse versie, frans toetsenbord(geen idee ofdat die identiek is aan een belgische azerty), franse windows xp...
Ten einde raad...
Heeft iemand een andere virusscanner + firewall dan McAfee?
even over de games ik heb tot nu toe 2 games geprobeerd
Red Alert 3 met veel pijn en moeite kwam er wat op het beeld was eigenlijk niet te doen
NFS Underground 2 Wilde ook niet lekker draaien
Red Alert 3 met veel pijn en moeite kwam er wat op het beeld was eigenlijk niet te doen
NFS Underground 2 Wilde ook niet lekker draaien
Verwijderd
Ja Norton 2002 die heb ik al jaren en nooit problemen gehad. Ik raad iedereen samsung nc10 T-mobile web n walk aan, had m binnen 2 dagen in huis voor 99 euro, ze maken netjes een afspraak en leveren ook in de avond en in het weekend en je hebt echt onbeperkt internet overal in Nederland, zelfs op de wcMaxPoweR schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:15:

als ik wil gamen dan doe ik dat op mijn consoles of mijn pc of laptop. Max Payne wilde ik gewoon even uit proberen. Ik gebruik de netbook voor studeren naast mijn werk, programmeren enzo. Daarnaast mails checken mijn sites updaten en gewoon lekker surfen onbeperkt overal, beetje films kijken zoals prison break. En max payne game is mooi meegenomen. Het is geen volwaardige laptop maar hij doet meer dan sommige beschrijven. Het is gewoon even uitzoeken. Ik vind het een tof ding
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 21:40 ]
Avira is de gratis virusscanner met hoogste detectie rates. Zone alarm heeft een gratis firewall. ik gebruik zelf gewoon de windows firewall en geen actieve virusscanner. Ik heb wel avira achter de hand als ik af en toe een verdachte file wil scannen.MaxPoweR schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:15:
[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 18-11-2008 21:42 ]
Avast, draait mooi soepel en vertraagd de netbook niet/amper.MaxPoweR schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:15:
Ojah, ook niet geheel onbelangrijk: Het is gratis
Op me eigen PC heb ik Nod32, helaas kan ik die maar op 1 computer draaien.
Verwijderd
Levert Modern.nl niet in België? Volgens mij zijn Franse laptops ook azerty idd...Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:08:
Ik zit al weken achter elkaar te wachten op de nc10 in België. Nu zeggen ze mij bij mediamarkt en saturn (de enige winkels waarvan ik te weten ben gekomen dat ze zéker de samsung laptops gingen verkopen) dat ze alle samsung laptops gaan verkopen behalve... de nc10 natuurlijk![]()
Ten einde raad...![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 21:49 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk wel, maar ik zou hiervoor zelfs naar Nederland rijden. Het probleem is dat in NL alle nc 10's Qwerty zijn en niet Azerty zoals ik het wil...
zojuist een witte nc10 gehaald bij de mediamarkt voor 388, ben erg tevreden. had de laptop langzamer verwacht!
39
moest je daar voor onderhandelen of is dat gewoon de prijs?Fietsbel schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:08:
zojuist een witte nc10 gehaald bij de mediamarkt voor 388, ben erg tevreden. had de laptop langzamer verwacht!
Ik prik er direct 2gb in als ik hem binnenkrijg.
Waar kan je het shared memory veranderen?
In de bios?
Ik denk namelijk dat je de onboard kaart misschien nog een klein beetje sneller kan maken met wat meer geheugen. En misschien het geheugen wat sneller laten lopen?
Waar kan je het shared memory veranderen?
In de bios?
Ik denk namelijk dat je de onboard kaart misschien nog een klein beetje sneller kan maken met wat meer geheugen. En misschien het geheugen wat sneller laten lopen?
Je weet dat XP geen baat heeft bij meer dan 1GB tenzij je dat geheugen ook echt vol krijgt?
De allocatie voor shared memory gaat vanzelf voor zover ik weet.
De allocatie voor shared memory gaat vanzelf voor zover ik weet.
Vandaag de NC10 gehaald bij BCC. Deze was net vers binnen en stond te koop voor €399. Ik had hem ook al gezien bij de Media Markt voor €388 en nadat ik dit even vertelde hebben ze de prijs meteen aangepast zoals in hun "low pricing, high service" voorwaarde staat. Uiteindelijk €385 betaald wat ik een hele nette prijs vond.
Na het uitpakken meteen McAfee verwijderd en Avast geinstalleerd. Apparaat ziet er heel netjes uit en de performance voor normaal internetten en video kijken is echt heel erg goed. Nog geen grote problemen tegengekomen. De accu is bij eerste gebruik al opgeladen dus je kunt meteen aan de slag.
Enige nadeel wat ik vind is de kwaliteit van de bijgeleverde hoes. Op zich is het een vrij nette (simpele) hoes maar er had van mij wel een stripje klitteband op mogen zitten om de flap netjes af te sluiten. Nu flubbert het maar een beetje los erbij. Toch maar op zoek naar een nette neopreen hoes waarin je meteen de adapter kwijt kunt.
Morgen verder met het installeren van adobe cs3, office en nog wat andere essentiële programma's en ik heb het vertrouwen dat deze software gewoon goed moet draaien op dit apparaat.
Conclusie: een heel fijn apparaat wat zich prima leent voor het 'even snel' internetten of email checken maar ook voor wat langer gebruik voor bijv. webdevelopers (zoals ik) die op locatie wat moeten programmeren.
Na het uitpakken meteen McAfee verwijderd en Avast geinstalleerd. Apparaat ziet er heel netjes uit en de performance voor normaal internetten en video kijken is echt heel erg goed. Nog geen grote problemen tegengekomen. De accu is bij eerste gebruik al opgeladen dus je kunt meteen aan de slag.
Enige nadeel wat ik vind is de kwaliteit van de bijgeleverde hoes. Op zich is het een vrij nette (simpele) hoes maar er had van mij wel een stripje klitteband op mogen zitten om de flap netjes af te sluiten. Nu flubbert het maar een beetje los erbij. Toch maar op zoek naar een nette neopreen hoes waarin je meteen de adapter kwijt kunt.
Morgen verder met het installeren van adobe cs3, office en nog wat andere essentiële programma's en ik heb het vertrouwen dat deze software gewoon goed moet draaien op dit apparaat.
Conclusie: een heel fijn apparaat wat zich prima leent voor het 'even snel' internetten of email checken maar ook voor wat langer gebruik voor bijv. webdevelopers (zoals ik) die op locatie wat moeten programmeren.
even over de mee geleverde hoes zoals al eerder gemeld kun je de flap net als bij een envelop dichtvouwen als je begrijpt wat ik bedoelda_prolix schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:00:
Vandaag de NC10 gehaald bij BCC. Deze was net vers binnen en stond te koop voor €399. Ik had hem ook al gezien bij de Media Markt voor €388 en nadat ik dit even vertelde hebben ze de prijs meteen aangepast zoals in hun "low pricing, high service" voorwaarde staat. Uiteindelijk €385 betaald wat ik een hele nette prijs vond.
Verwijderd
Even een vraag. Gaan jullie bij het software installeren gebruik maken van een externe DVD brander of iets anders? Ik heb namelijk een legale Office 2003 en 2007 hier op CD. Kan ik deze ook op een USB zetten en dan op de Samsung NC10 installeren? Of gaat dat te moeilijk?
Dat is waar, maar het blijft een wel erg simpel dingetje...jaroen89 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:21:
[...]
even over de mee geleverde hoes zoals al eerder gemeld kun je de flap net als bij een envelop dichtvouwen als je begrijpt wat ik bedoel
In Ede was hij gisteren € 419. Inclusief de korting voor de notebook countdown of zo.Philflow schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:26:
[...]
moest je daar voor onderhandelen of is dat gewoon de prijs?
Dit topic is gesloten.