Bij Modern is de leverdatum van de zwarte opgeschoven naar 19-11...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 20:43 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 20:43 ]
Verwijderd
gloeiende.... maxICT geeft aan dat er 10 beschikbaar zijn... 't zal wel'n foutje zijn?Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:42:
Bij Modern is de leverdatum van de zwarte opgeschoven naar 19-11...
Kan inderdaad. Eigenlijk zou je moeten meten vanaf een stabiele aanvoer.Maar goed eigenlijk zijn we off topic bezig.Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:34:
Nou geeft mij netwerkstatus 135Mbps aan, hoe kan het dan dat BBned aangeeft dat ik maar 3,5 Mbps heb? Is dat dan mijn slome internetverbinding?
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 14-11-2008 22:13 ]
Ik heb een 50mbit glasvezel verbinding en deze snelheid is dus met 54mbps en signaalsterkte uitstekend.Your current bandwidth reading is: 12.41 Mbps which means you can download at 1.55 MB/sec. from our servers.
[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 14-11-2008 23:54 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 01:43 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 15-11-2008 10:13 ]
Klopt, ik heb ook net een mail gehad. woensdag 19 november. Ik mag hopen dat dit de laatste keer is dat het verschuift.Oboemel schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 09:52:
damn..:(
Net mail van Modern ontvangen....
Helaas kan, door leveringsproblemen, uw bestelling niet op de afgesproken datum worden geleverd. Hiervoor bieden wij u onze welgemeende excuses aan.
De eerstvolgende datum is woensdag 19 november
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Inderdaad, zie NC10 FAQDen Deze schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:44:
Ben nog altijd aant wachten op een productreview
En ik heb gelezen dat sommigen een upgrade doen naar 2gb geheugen, maar vervalt de garantie dan niet?
Verwijderd
Ik vind persoonlijk een hele review schrijven best veel werk en het voegt weinig toe op de bestaande reviews van Laptopmag.com, Chip.de en Notebookjournal.deVerwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:10:
Jammer dat er in dit topic tot nu toe weinig praktijk ervaringen worden gedeeld.
Er zijn vele vragen gesteld maar antwoorden daarop komen bijna niet...
Dat heb ik ook gezien en daarom verbaast het mij dat daarover beperkende garantie voorwaarden opgenomen zijn in de officiële Samsung FAQ.ElayZ schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:58:
Nee de garantie vervalt niet want er zit dus een speciaal klepje voor het geheugen aan de onderkant wat maar met 1 schroefje vast zit en geen warranty stickertje of iets erop.
Sterker nog, in de handleiding van samsung zelf staat beschreven hoe je t geheugen kunt vervangen.
Ik zie het zo 123 niet staan maar als dat zo is dan wens ik ze veel succes om daar achter te komen in het geval ik voor garantie terug moet. Want ik heb ook 2gbtje erin gezet en dit is zonder zichtbare veranderingen ook weer ongedaan te maken, dus ze kunnen er nooit achter komen...wsmaal schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:05:
[...]
Dat heb ik ook gezien en daarom verbaast het mij dat daarover beperkende garantie voorwaarden opgenomen zijn in de officiële Samsung FAQ.
Ik heb overwogen ook 2GB in mijn NC10 te zetten, maar vooralsnog zie ik (triviaal gebruik met Windows) daarvoor geen reden. De task manager komt nauwelijks boven de 512K. Ik neem aan dat jij (veel) meer met de NC10 doet en de 2GB een merkbare performance verbetering te zien geeft?ElayZ schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:34:
Want ik heb ook 2gbtje erin gezet en dit is zonder zichtbare veranderingen ook weer ongedaan te maken, dus ze kunnen er nooit achter komen...
[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 15-11-2008 18:36 ]
Niemand hier een antwoord op??livelifefast schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:27:
Vraagje: Hoe kan het dat ik niet fatsoenlijk Divx/DVD/Mp3 kan streamen in mijn thuis netwerk?? Ik heb een desktop pc met remote desktop en beneden de NC 10. Snelheid op de desktop (met windows vista) is 46 mbps, op de nc 58 mbps. Hoe kan het dan als ik bestanden wil kopieren naar de NC dat dit maximaal met 998 kps gebeurt?? Wat doe ik fout en kan het anders???
Verwijderd
Dank je! Praktijkervaringen zijn altijd welkom en zeggen mij meer dan een niet altijd objectieve test.Philflow schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:28:
[...]
Ik vind persoonlijk een hele review schrijven best veel werk en het voegt weinig toe op de bestaande reviews van Laptopmag.com, Chip.de en Notebookjournal.de
Ik wil het wel even snel doen:
Scherm: Zeer goed, fel en hoog contrast.
Afwerking: erg goed. Voelt stevig aan. Mooi apparaatje
Toetstenbord: Zeer goed, formaat went snel, goede feedback op de toetsen.
Touchpad: werkt goed, alleen is het formaat klein. Ik had liever een grotere touchpad gezien.
Performance: zeer goed, heb hem even als desktop getest en dat ging prima, paar browsertjes en downloaden.
VGA Signaal ziet er ook prima uit op 22" 1680*1050.
Harddisk: 160GB Hitachi single platter 51MB/sec average.
Geluid & warmte: Zeer goed. Blijft stil en koel. Fan is met moeite te horen.
Inderdaad, maar daarom zet ik ook "(6 cell)" in mijn berichtJarlSX schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 01:22:
@Jazzle: de standaard aspire one accu is 3 cell, niet 6
Verwijderd
Verwijderd
Eigenlijk wel een goede vraag.Jazzle schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:03:
[...]
Inderdaad, maar daarom zet ik ook "(6 cell)" in mijn bericht
Tegenwoordig kan hij trouwens wel standaard met 6cell worden geleverd.
Maargoed, nog steeds geen antwoord op mijn vraag: hoe?
AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro
Wanneer accu's dezelfde prestatie hebben weilt het niet zeggen dat ze evengoed/lang meegaan...Pinky-H9 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:02:
Samsung betere - zuinigere backlicht ?
Gulfstream G650
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 16-11-2008 00:12 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 09:57 ]
De atom mag richting de honderd graden worden, niks om je zorgen over te makenMaxPoweR schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:38:
Ik heb met Everest Ultimate de temperatuur van de cpu uitgelezen, cpu 43 graden en bij cpu diode staat 67 graden. Is de temperatuur van de cpu diode niet te hoog? ik hoor de fan ook constant aan als de netadapter is aangesloten.
Verwijderd
Verwijderd
Yep alleen de achterkant van het beeldsscherm is glossy. Binnenkant bij het toetsenbord is mat.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:38:
Hier een twijfelaar... Samsung NC-10 of Asus EEE 1000H (zwart)
Beide netbooks verschillen elkaar niet veel, echter wat ik gruwelijk jammer vind bij de EEE is dat al het plastic glanzend is, en daardoor de natte droom van iedere CSI m.b.t. vingerafdrukken.
Is bij de NC-10 in de zwarte uitvoering de gehele body van glanzend zwart plastic, of alleen de achterkant van het beeldscherm?
Heb btw gister bij Dixons de witte NC-10 even van dichtbij mogen bekijken, erg mooi solide apparaat hoor!
[ Voor 38% gewijzigd door EdwardvGelder op 16-11-2008 15:14 . Reden: Ja. ]
Ik heb zelf de caselogic pls-9 gekocht bij bol.com. Past er perfect in. In het voorvakje heb ik mijn UMTS kaartje.Tjukkie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:18:
Ik ben even rond aan het kijken voor een goede beschermende sleeve, want dat standaard ding dat je erbij krijgt, vind ik toch wel crappy, vergeleken met de sleeve van asus eee.
Ben uitgekomen op die zeroshock III dingen, maar nou vroeg ik me af of de NC10 in de volgende past:
http://shinza.com/product...th=5_10_15&products_id=78
Sleeve Inner Dimensions (B x D x H): 230 x 40 x 185 mm
NC10 Dimensions (B x D x H) 261 x 30,3 x 185,5 mm
De productomschrijving zegt dat het een sleeve is voor 10,4 inch notebooks, maar dan zal de NC10 daar toch wel in passen, maar de afmetingen spreekt dit weer tegen. Of hebben ze bij de afmetingen aan de binnenzijde geen rekening mee gehouden dat de foam indeukt?
Iemand meer info?
Yep ik heb op andere forums gelezen dat het deksel toch echt glossy is helaas.EdwardvGelder schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:13:
Ik zou het echt jammer vinden als hij echt glossy is.
Ik heb het liefst een matte.
[ Voor 63% gewijzigd door Philflow op 16-11-2008 17:43 ]
Verwijderd
Verwijderd
Even wat dingetjes w.b.t. 1000H vs. NC10:Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:38:
Hier een twijfelaar... Samsung NC-10 of Asus EEE 1000H (zwart)
Beide netbooks verschillen elkaar niet veel, echter wat ik gruwelijk jammer vind bij de EEE is dat al het plastic glanzend is, en daardoor de natte droom van iedere CSI m.b.t. vingerafdrukken.
Is bij de NC-10 in de zwarte uitvoering de gehele body van glanzend zwart plastic, of alleen de achterkant van het beeldscherm?
Heb btw gister bij Dixons de witte NC-10 even van dichtbij mogen bekijken, erg mooi solide apparaat hoor!
Ik heb het zelf niet gemeten maar Notebookjournal wel, met 30% CPU belasting houdt de NC10 het 375 minuten vol. De Asus 350. Nagenoeg hetzelde inderdaad.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:17:
[...]
- De accuduur is nagenoeg hetzelfde.Tenminste, wanneer alletwee de netbooks worden middelmatig tot intensief worden gebruikt. In de meest energiezuinige modus loopt de NC10 iets langer.
Heb je dit zelf gemeten? Zo ja, hoe? Volgens Laptopmag presteert de NC10 beter via G dan de Asus via N.- De Eee heeft een wireless N-draft kaart. Bij netwerken met N-draft technologie merk ik hierbij duidelijk betere prestaties. Bij een B/G netwerk schijnt de Samsung het weer beter te doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 16-11-2008 20:43 ]
Verwijderd
Hmm had m al op woensdag met modern.nl ingepland. Hoop dat t nu eindelijk de definitieve datum blijft. Kan nu echt niet meer langer wachten. Zie overigens ook dat Modern ineens de witte niet meer verkoopt? vaag ..EdwardvGelder schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 10:58:
Ik ook een mail gehad
Ik hoop ook dat dit de enige verschuiving wordt...
[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 16-11-2008 21:30 ]
Interessant. En hoe heb je dat gemeten?Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:14:
Wij hebben hier thuis een Linksys N-draft netwerk liggen, en dan doet mijn Eee het beter.
Ik scroll met Firefox, smooth scrolling aangevinkt, en dat werkt als een tierelierWat betreft scrollen, dat loopt niet zo soepel vind ik. Kan ook aan de drivers liggen natuurlijk.
Verwijderd
http://speedtest.bbned.nlPhilflow schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:23:
[...]
Interessant. En hoe heb je dat gemeten?
[...]
Ik scroll met Firefox, smooth scrolling aangevinkt, en dat werkt als een tierelier
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 21:52 ]
Nou, ik ben wel benieuwd naar de uitslag van die test. Heb je die?
Dat lijkt me logisch want die geeft het theoretische verschil aan, maar dat zegt in principe niets over praktijk snelheden, voor zover ik weet.Ook geeft mijn Eee 135MBps netwerksnelheid aan, de samsung 54 MBps.
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:51:
[...]
M'n ma wordt trouwens horendol van mijn gekloot en getest met d'r netbook. ;-)
[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 16-11-2008 22:05 ]
Verwijderd
Had ook gehoopt dat de zwarte NC-10, net zoals z'n witte broertje, mat zou zijn. Maar behalve sommige Samsung promo foto's lijken de zwarte toch echt glossy te zijn:EdwardvGelder schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:18:
Jammer genoeg hele brakke foto's waarbij je niet kan zien of het echt heel glossy is...
[ Voor 3% gewijzigd door MaxPoweR op 16-11-2008 23:40 ]
thnx voor het alternatief. Ze zien er goed uit en dat vakje is handig. Ik dacht er eerst aan om een witte sleeve te kopen, maar nu ik er over nadenk... dat wordt toch wel heel snel vies >.<falconxp schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:15:
[...]
Ik heb zelf de caselogic pls-9 gekocht bij bol.com. Past er perfect in. In het voorvakje heb ik mijn UMTS kaartje.
http://www.bol.com/nl/p/n...00000006403091/index.html
http://www.caselogic.com/.../index.cfm?modelid=126781
[ Voor 6% gewijzigd door Tjukkie op 17-11-2008 01:42 ]
Met de NC10 erin tussen de 4 en 4,5 cm. Beschermd goed.Tjukkie schreef op maandag 17 november 2008 @ 01:41:
[...]
thnx voor het alternatief. Ze zien er goed uit en dat vakje is handig. Ik dacht er eerst aan om een witte sleeve te kopen, maar nu ik er over nadenk... dat wordt toch wel heel snel vies >.<
Hoe dik is die sleeve? Is het vergelijkbaar met de sleeve die asus bij hun EEE's levert?
Je bedoelt dat ie zachtjes blaast? dat is normaal ja. Anders kun je de power management op silent zetten, wellicht dat dat helpt.MaxPoweR schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:39:
De fan blaast redelijk vaak en lang bij mij (idle), is dit normaal? zelf mijn laptop doet het niet zo vaak.
NC10 is 10,3 x 7,3 x 1,2 inch, Caselogic is voor maximaal een netbook van 10,5 x 7,5 x 1,5 inch. Klinkt zo goed als een perfecte fit! Ben ook op zoek naar een beschermhoes, maar vindt deze niet echt heel mooi. Als jullie nog andere hoezen tegenkomen; post ze ook even.falconxp schreef op maandag 17 november 2008 @ 05:22:
Met de NC10 erin tussen de 4 en 4,5 cm. Beschermd goed.
Verwijderd
Dit vind ik wel een beetje een understatement, tenminste tenzij je letterlijk steviger bedoeld. Maar het feit dat de NC10 een normaal toetsenbord heeft met logische indeling was voor mij de belangrijkste factor om die te nemen.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:17:
[...]
Even wat dingetjes w.b.t. 1000H vs. NC10:
- Het toetsenbord is bij de NC10 iets steviger
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 17-11-2008 11:51 ]
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:10:
(..)
De dure Lenovo geeft geen perfect beeld op de 20" 203B Samsung monitor (niet wit, niet perfect scherp). De NC10 doet dit VEEL VEEL beter, gewoon perfect. Helaas wilt mijn firma er niet aan, maar als je er een monitor/toetsenbord/muis aanhangt mag dit voor mij mijn werkmachine zijn.
(..)
20" op 1600x1200 lijkt dus prima te gaan. Iemand anders nog ervaringen?wsmaal schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:07:
(..)
Verrassend inderdaad dat NC10 extern scherm (Dell Ultimate 20" 2007FP / 1600X1200 in mijn geval) verrassend goed is, maar toch minder dan via DVI en Radeon X1600/X1650 256Mb ;-)
(..)
Je bent me voor, ik las het ook net!souljah1h schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:51:
Ik lees net het volgende:
Andy said on 17th November 2008
Just been confirmed, the blue and black have the same matte finish as the white.
Zou erg goed nieuws zijn, maar waar komt die quote vandaan? Die foto dit ik hier gepost had kwam vanuit Italie Engeland. Ben benieuwd! Er hoort trouwens ook een review bij de glimmede fotosouljah1h schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:51:
Just been confirmed, the blue and black have the same matte finish as the white.
[ Voor 23% gewijzigd door Gusher123 op 17-11-2008 14:23 ]
Waar heb je dat gelezen?souljah1h schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:51:
klik?Chakotay schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:06:
Zijn er hier eigenlijk meer mensen die een variant van linux op de NC10 draaien? Zoja, heeft iemand fatsoenlijke audiodrivers of een ALSA-config die snapt dat de interne speakers uit moeten als je een koptelefoon inprikt?
Sigs van meer dan 1 regel sucken.
Ha, dat stukje stond er de laatste keer dat ik op die blog keek nog niet, eens proberen vanavond
http://www.trustedreviews...--10-2in-Netbook/commentsGusher123 schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:14:
[...]
Zou erg goed nieuws zijn, maar waar komt die quote vandaan? Die foto dit ik hier gepost had kwam vanuit Italie Engeland. Ben benieuwd! Er hoort trouwens ook een review bij de glimmede foto
[ Voor 44% gewijzigd door souljah1h op 17-11-2008 15:46 ]
En de reviewer heeft het ook alleen maar weer gehoord over de telefoon van een Samsung medewerker. Een paar comments verder:souljah1h schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:45:
[...]
http://www.trustedreviews...--10-2in-Netbook/comments
Hier komt die informatie vandaan. Volgens mij een comment van de reviewer!
[ Voor 79% gewijzigd door mastercard op 17-11-2008 15:54 ]
Dus toch glossy, tenminste dat zegt hij.Kimo schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:12:
Hier staat nog een nieuwe review van de zwarte nc10 http://www.samsungnc10.blogercise.com/
Verwijderd
Ik denk het niet.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:51:
Inderdaad, dus ik denk dat degene die hem besteld hebben hem morgen krijgen.
Verwijderd
Volgens deze review nog meer:ElayZ schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:38:
Dat zou theoretisch inhouden dat je met 100% wel 5 uur video kunt kijken, impressive! Was overigens een standaard xvid avi bestand.
http://www.trustedreviews...-NC10---10-2in-Netbook/p4Running a standard definition video, with screen brightness and volume at 50 per cent, the NC10 continued running for a superb five hours and 40 minutes.
Verwijderd
Je kan een autolader kopen.. of: een DC converter, waarmee je de sigarettenaansteker middels een adapter omtovert tot een gewoon stopcontact. Daar kan je dan je gewone laptoplader aan knallen. (met evt een verlengsnoertje ertussen als je nog andere dingen wilt opladen.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:03:
Heeft iemand misschien een goed advies voor een autolader? Of raden jullie het gebruik van een autolader bij deze laptop niet aan? Ik zou namelijk wel graag op lange vakantiereizen films willen kijken en dat gaat dus maar (voor zover je het 'maar' kunt noemen) 5 en half uur. Welke autolader is redelijk goed? (en goed geprijsd)
Belangrijkste argument voor mij was zo snel mogelijk een goedpassende sleeve te vinden aangezien ik de samsung beschermhoes slecht vind. Verder vind ik het een grote plus dat mij kpn usb hspda modem voor in de sleeve past.Gusher123 schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:30:
[...]
NC10 is 10,3 x 7,3 x 1,2 inch, Caselogic is voor maximaal een netbook van 10,5 x 7,5 x 1,5 inch. Klinkt zo goed als een perfecte fit! Ben ook op zoek naar een beschermhoes, maar vindt deze niet echt heel mooi. Als jullie nog andere hoezen tegenkomen; post ze ook even.
Verwijderd
Dankje. Er was volgens mij een maand geleden zo'n ding in de aanbieding bij Aldi. Ik ga maar eens even kijken of er misschien nog een verdwaald ding ligt. iig bedankt;)Orfu schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:10:
[...]
Je kan een autolader kopen.. of: een DC converter, waarmee je de sigarettenaansteker middels een adapter omtovert tot een gewoon stopcontact. Daar kan je dan je gewone laptoplader aan knallen. (met evt een verlengsnoertje ertussen als je nog andere dingen wilt opladen.
Een oplossing die voor mij iig zeer goed gewerkt heeft (at one time hadden we 2 camera's, een laptop en een telefoon aan ons verlengsnoer). Tip: niet doen als de motor niet draait en je er meerdere dingen aan hebt zitten.
Op marktplaats kan je voor een euro of 50 wel zo'n apparaat vinden. En anders bij halfords w/ever. Succes
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq