Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Modern is de leverdatum van de zwarte opgeschoven naar 19-11...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou geeft mij netwerkstatus 135Mbps aan, hoe kan het dan dat BBned aangeeft dat ik maar 3,5 Mbps heb? Is dat dan mijn slome internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:42:
Bij Modern is de leverdatum van de zwarte opgeschoven naar 19-11...
gloeiende.... maxICT geeft aan dat er 10 beschikbaar zijn... 't zal wel'n foutje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:34:
Nou geeft mij netwerkstatus 135Mbps aan, hoe kan het dan dat BBned aangeeft dat ik maar 3,5 Mbps heb? Is dat dan mijn slome internetverbinding?
Kan inderdaad. Eigenlijk zou je moeten meten vanaf een stabiele aanvoer.Maar goed eigenlijk zijn we off topic bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 14-11-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Nog heel even over de wifi, is het niet zo dat je met wifi G max 54mbps haalt? Hij geeft nu bij mij als ik op het icoontje klik ook altijd 54mbps bij signaalsterkte uitstekend aan. Dit is dan een paar cm vd router vandaan, heb m nu op dezelfde kast als de router staan.

Ik had dus eerst een medion akoya met een N kaartje erin en daarmee haalde ik hogere snelheden, gaf ie 135mbps ofzo aan.

Als ik nu die speedtest doe dan krijg ik op mn NC10:
Your current bandwidth reading is: 12.41 Mbps which means you can download at 1.55 MB/sec. from our servers.
Ik heb een 50mbit glasvezel verbinding en deze snelheid is dus met 54mbps en signaalsterkte uitstekend.
Met m'n gewone pc haal ik vele malen hoger want die is via kabel aangesloten dus dan lijkt het me dat dit een beetje de max is wat je met de wifi g kaart kunt halen.

Ik heb overigens overal in huis uitstekend signaal, dit is met een Linksys WRT160N router.

[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 14-11-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hoe kan het eigenlijk dat de nc10 zoveel langer zou doen met zijn accu dan bijvoorbeeld de Acer Aspire One? De accu's (6cel) zijn gelijk, chipset is gelijk, processor is gelijk, hardeschijf en wifi verbruiken enevenveel. Of is de tijd gewoon ietwat overdreven bij de nc10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Zo, ik heb ook een NC10 (wit) :) Bevalt tot nu toe erg goed, ik heb net na de hele avond ermee klooien pas de adapter maar eens uitgepakt omdat de accu op 10% zat, netjes :)

De XP Home install is inmiddels richting /dev/null verdwenen, op dit moment draait er Ubuntu EEE op. Isotje gedownload en op de USBstick de ik er bij kreeg (dank Dixons-meneer) gemikt, installeerde in 1x zonder noemenswaardige problemen, ook wifi en de webcam doen het gewoon. Het enige dat ik op dit moment nog mis zijn werkende brightness-knopjes en mp3 playback, maar dat laatste is ws gewoon een codec-probleempje waar ik te lui voor ben om te fixen :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
@Jazzle: de standaard aspire one accu is 3 cell, niet 6

was voor mij ook de reden rond te blijven kijken voor een netbook, met een uiteindelijke keuze voor de samsung

wel balen dat samsung zich (blijkbaar) heeft verkeken op de populariteit van de zwarte, NOG 2 dagen extra wachten, alsof die ene week al niet erg genoeg was

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 5 dagen sluit ik mij met deze test aan:

als je de helderheid terugzet op 3 tot 4 van de 8 streepjes (50%, voldoende goed leesbaar) haal je tussen de 6 en 7 uur met een volle lading met gemak.

Edit: op deze pagina het e.e.a. te zien als plaatje/grafiek.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 16:11
damn..:(

Net mail van Modern ontvangen....

Helaas kan, door leveringsproblemen, uw bestelling niet op de afgesproken datum worden geleverd. Hiervoor bieden wij u onze welgemeende excuses aan.
De eerstvolgende datum is woensdag 19 november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wie nog een witte wil hebben voor de oude modern prijs (379), de mijne staat nu in V&A:
V&A aangeboden: Samsung NC10-KA04NL Wit
Ik heb hem voorlopig toch niet nodig. Kan hem ook nog retour sturen naar de winkel maar doe het liver op deze manier.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 15-11-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreKev
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 16:42

BreKev

a.k.a. BreKev

Oboemel schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 09:52:
damn..:(

Net mail van Modern ontvangen....

Helaas kan, door leveringsproblemen, uw bestelling niet op de afgesproken datum worden geleverd. Hiervoor bieden wij u onze welgemeende excuses aan.
De eerstvolgende datum is woensdag 19 november
Klopt, ik heb ook net een mail gehad. woensdag 19 november. Ik mag hopen dat dit de laatste keer is dat het verschuift.

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Ik ook een mail gehad :(
Ik hoop ook dat dit de enige verschuiving wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Den Deze schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:44:
Ben nog altijd aant wachten op een productreview :P
En ik heb gelezen dat sommigen een upgrade doen naar 2gb geheugen, maar vervalt de garantie dan niet?
Inderdaad, zie NC10 FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Nee de garantie vervalt niet want er zit dus een speciaal klepje voor het geheugen aan de onderkant wat maar met 1 schroefje vast zit en geen warranty stickertje of iets erop.

Sterker nog, in de handleiding van samsung zelf staat beschreven hoe je t geheugen kunt vervangen.

Als je het originele 1gb reepje bewaart dan kun je m ook terug zetten in geval je een beroep op garantie gaat doen en dan is er niet te zien dat er ooit 2gb in gezeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er in dit topic tot nu toe weinig praktijk ervaringen worden gedeeld.
Er zijn vele vragen gesteld maar antwoorden daarop komen bijna niet...

Haken de meeste topic-lezers af wanneer ze daadwerkelijk een nc10 hebben aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:10:
Jammer dat er in dit topic tot nu toe weinig praktijk ervaringen worden gedeeld.
Er zijn vele vragen gesteld maar antwoorden daarop komen bijna niet...
Ik vind persoonlijk een hele review schrijven best veel werk en het voegt weinig toe op de bestaande reviews van Laptopmag.com, Chip.de en Notebookjournal.de

Ik wil het wel even snel doen:
Scherm: Zeer goed, fel en hoog contrast.
Afwerking: erg goed. Voelt stevig aan. Mooi apparaatje
Toetstenbord: Zeer goed, formaat went snel, goede feedback op de toetsen.
Touchpad: werkt goed, alleen is het formaat klein. Ik had liever een grotere touchpad gezien.
Performance: zeer goed, heb hem even als desktop getest en dat ging prima, paar browsertjes en downloaden.
VGA Signaal ziet er ook prima uit op 22" 1680*1050.
Harddisk: 160GB Hitachi single platter 51MB/sec average.
Geluid & warmte: Zeer goed. Blijft stil en koel. Fan is met moeite te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
ElayZ schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:58:
Nee de garantie vervalt niet want er zit dus een speciaal klepje voor het geheugen aan de onderkant wat maar met 1 schroefje vast zit en geen warranty stickertje of iets erop.

Sterker nog, in de handleiding van samsung zelf staat beschreven hoe je t geheugen kunt vervangen.
Dat heb ik ook gezien en daarom verbaast het mij dat daarover beperkende garantie voorwaarden opgenomen zijn in de officiële Samsung FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
wsmaal schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:05:
[...]

Dat heb ik ook gezien en daarom verbaast het mij dat daarover beperkende garantie voorwaarden opgenomen zijn in de officiële Samsung FAQ.
Ik zie het zo 123 niet staan maar als dat zo is dan wens ik ze veel succes om daar achter te komen in het geval ik voor garantie terug moet. Want ik heb ook 2gbtje erin gezet en dit is zonder zichtbare veranderingen ook weer ongedaan te maken, dus ze kunnen er nooit achter komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
ElayZ schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:34:
Want ik heb ook 2gbtje erin gezet en dit is zonder zichtbare veranderingen ook weer ongedaan te maken, dus ze kunnen er nooit achter komen...
Ik heb overwogen ook 2GB in mijn NC10 te zetten, maar vooralsnog zie ik (triviaal gebruik met Windows) daarvoor geen reden. De task manager komt nauwelijks boven de 512K. Ik neem aan dat jij (veel) meer met de NC10 doet en de 2GB een merkbare performance verbetering te zien geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livelifefast
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-03-2023
Vraagje: Hoe kan het dat ik niet fatsoenlijk Divx/DVD/Mp3 kan streamen in mijn thuis netwerk?? Ik heb een desktop pc met remote desktop en beneden de NC 10. Snelheid op de desktop (met windows vista) is 46 mbps, op de nc 58 mbps. Hoe kan het dan als ik bestanden wil kopieren naar de NC dat dit maximaal met 998 kps gebeurt?? Wat doe ik fout en kan het anders???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:30
Jammer dat de zwarte nc10 glossy is. Een drama met vette vingers en krasjes. Als deze in mat te koop zou zijn had ik hem meteen gekocht.

Ik zag de witte nc10 bij de mediamarkt die zag er al niet meer uit na een paar dagen allemaal vegen erop en en touchpad vies. Erg jammer zo verkoop je hem ook niet als die er zo bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik ben even rond aan het kijken voor een goede beschermende sleeve, want dat standaard ding dat je erbij krijgt, vind ik toch wel crappy, vergeleken met de sleeve van asus eee.

Ben uitgekomen op die zeroshock III dingen, maar nou vroeg ik me af of de NC10 in de volgende past:
http://shinza.com/product...th=5_10_15&products_id=78

Sleeve Inner Dimensions (B x D x H): 230 x 40 x 185 mm
NC10 Dimensions (B x D x H) 261 x 30,3 x 185,5 mm

De productomschrijving zegt dat het een sleeve is voor 10,4 inch notebooks, maar dan zal de NC10 daar toch wel in passen, maar de afmetingen spreekt dit weer tegen. Of hebben ze bij de afmetingen aan de binnenzijde geen rekening mee gehouden dat de foam indeukt?

Iemand meer info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wordt hier nog een keer bevestigd: Maximum accommodation size(Internal):8.9(w)x1.5(d)x7.0(h) inches
afkomstig van: http://cgi.ebay.nl/10-4-L...5&_trksid=p3286.m63.l1177
Lijkt me niet te passen...Wel vreemd. Misschien is de sleeve bedoeld voor 4:3 notebooks.

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 15-11-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
hmm, dan toch maar een 11 inch sleeve?

Interior dimensions (W x D x H): 10.8 x 1.6 x 8.4 inches (275 x 40 x 215 mm)

zal de nc10 hier niet te losjes in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet iets?

Lijkt me een koopje....

http://cgi.ebay.com/Anti-...1QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livelifefast
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-03-2023
livelifefast schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:27:
Vraagje: Hoe kan het dat ik niet fatsoenlijk Divx/DVD/Mp3 kan streamen in mijn thuis netwerk?? Ik heb een desktop pc met remote desktop en beneden de NC 10. Snelheid op de desktop (met windows vista) is 46 mbps, op de nc 58 mbps. Hoe kan het dan als ik bestanden wil kopieren naar de NC dat dit maximaal met 998 kps gebeurt?? Wat doe ik fout en kan het anders???
Niemand hier een antwoord op?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:28:
[...]

Ik vind persoonlijk een hele review schrijven best veel werk en het voegt weinig toe op de bestaande reviews van Laptopmag.com, Chip.de en Notebookjournal.de

Ik wil het wel even snel doen:
Scherm: Zeer goed, fel en hoog contrast.
Afwerking: erg goed. Voelt stevig aan. Mooi apparaatje
Toetstenbord: Zeer goed, formaat went snel, goede feedback op de toetsen.
Touchpad: werkt goed, alleen is het formaat klein. Ik had liever een grotere touchpad gezien.
Performance: zeer goed, heb hem even als desktop getest en dat ging prima, paar browsertjes en downloaden.
VGA Signaal ziet er ook prima uit op 22" 1680*1050.
Harddisk: 160GB Hitachi single platter 51MB/sec average.
Geluid & warmte: Zeer goed. Blijft stil en koel. Fan is met moeite te horen.
Dank je! Praktijkervaringen zijn altijd welkom en zeggen mij meer dan een niet altijd objectieve test. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
JarlSX schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 01:22:
@Jazzle: de standaard aspire one accu is 3 cell, niet 6
Inderdaad, maar daarom zet ik ook "(6 cell)" in mijn bericht :P
Tegenwoordig kan hij trouwens wel standaard met 6cell worden geleverd.

Maargoed, nog steeds geen antwoord op mijn vraag: hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een zeer tevreden NC10 gebruiker (witte, bij IT's vandaan - 391,--).

Omdat ik de engelse versie wilde hebben, heb ik XP opnieuw geinstalleerd. Dit gaat allemaal als een zonnetje en alle drivers zijn netjes bij Samsung vandaan te halen.

Mijn bevindingen tot nu toe:
  • Mooi strakke 'bak' en voelt degelijk aan (idem connectors). Ook het toestenbord voelt solide aan met aangename afmeting.
  • Coating / behuizing is van fijne kwaliteit en doordat hij niet glossy is heb je geen last van afdrukken.
  • Geheugen kost geen drol en met 2GB wordt hij nog responsiver als je iets grotere applicaties erop zet (zet ook 'virtual memory' uit). Denk e.g. aan foto-album software. Je moet inderdaad wat kracht zetten om het klepje open te doen. Hij wordt ook door twee lipjes in het midden vastgehouden.
  • Performance technisch komt hij uitstekend mee voor waar je een netbook vooral voor gebruikt. Ik schrijf dit trouwens momenteel met mijn NC10'tje
  • Ik heb hem flink laten zweten om voor de 1e de batterij leeg te trekken: windowed XVid video afspelen rechtstreeks vanaf externe mobiele DVD-ROM (dus voeding van laptop), geluid volluit en max. helderheid. Ook zat de BT muis eraan + externe mobiele HDD (niet in gebrui). Hij hield het ongeveer 4 uur vol. Dus bij normaal gebruik geloof ik Samsungs claim wel. Petje af !! Ook wordt hij helemaal niet warm of luidruchtig.
  • WLAN draait als een trein en ik zie meer netwerken dan mijn met Dell laptop van mijn werk.
  • Ook even Vista geprobeerd. Is prima te doen, alleen het opstarten duurt relatief langer. Maar waarom zou je niet gebruik maken van Sleep/Standby?.
Minpuntje / vraag
Ja ik heb inderdaad een minpuntje aka vraag met betrekking tot de WebCam:
Hoe kan je zien dat hij aanstaat ?!?!
Oh hij doet het prima hoor. Met "Play Camera" tool (of via Verkenner) zie ik mijn lelijke kop (ahum...). Maar ik zie nergens een mogelijkheid om de webcam expliciet uit te zetten. Normaal zie je dmv ledje wel of de webcam aanstaat.
Of zie ik nu iets over het hoofd??

Cheers,
EiSl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzle schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:03:
[...]

Inderdaad, maar daarom zet ik ook "(6 cell)" in mijn bericht :P
Tegenwoordig kan hij trouwens wel standaard met 6cell worden geleverd.

Maargoed, nog steeds geen antwoord op mijn vraag: hoe?
Eigenlijk wel een goede vraag.
Als alles hetzelfde is, dan zou het volgende kunnen afwijken
  • Ventilator verbruikt meer
  • Hardeschijf verbruikt meer
  • Ander model LCD scherm (welke iets meer verbruikt)
  • Batterij management (die software) is beter
  • Heeft Acer een webcam? Ook deze zou iets meer kunnen eten.
  • Ander batterij voltage in combinatie met spannings omvormers op de mainboard (dus Samsung is dan efficienter bezig)
  • Iets gemist...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 15:18
Ik heb even proberen na te zoeken wat voor 6-cell er precies in de Aspire One zit. Volgens FCC is het een 11.1Vdc, 5200mAh/60Wh accu, dus net als de Samsung 11.1V. Waarom de accu van de NC10 zoveel langer meegaat weet ik ook niet.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Samsung betere - zuinigere backlicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Pinky-H9 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:02:
Samsung betere - zuinigere backlicht ?
Wanneer accu's dezelfde prestatie hebben weilt het niet zeggen dat ze evengoed/lang meegaan...

Ik heb hier 2 AA batterijen; GP ReCycko+ 2200Mah en een andere 2500Mah.

De 2500Mah is krachtiger, maar de 2200 Mah-batterij is VEEL beter, en blijft een stuk langer stroom leveren, e zijn ontladingsniveau is veel beter. Het gaat dus om de techniek.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wat ook heel belangrijk is voor optimaal powermanagement is de bios, firmware, drivers en utilities. Sony weet bijvoorbeeld een uur meer accuduur te bereiken met een 13inch SZ met vrijwel exact dezelfde componenten als een dell m1330, allebei met 6 cell accu, zelfde LED scherm, zelfde CPU, zelfde GPU, zelfde HDD, zelfde geheugen grootte etc.

Als je kijkt naar de laatste ontwikkelingen van Samsung met bijvoorbeeld X360 en Q210 dan doet Samsung het erg goed de laatste tijd. Hun laptops worden steeds beter, wat de NC10 ook weer bewijst in de diverse reviews. Ze weten gewoon meer batterylife te bereiken dan de Asus 1000H die vrijwel dezelfde componenten heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 16-11-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik denk dat het inderdaad aan het powerboard en dergelijke zal liggen dan, alhoewel 4 uur zwaar belast ook wel te doen moet zijn op de Aspire One.

@salimrmaf: Ik denk dat het daar niet aan ligt, ten eerste zijn de cellen li-ion en die werken heel anders dan de nimh batterijen waar jij het over hebt. Ten tweede, de cellen voor alle laptops worden maar door een paar fabrikanten gemaakt, grote kans dus dat de Acer en de Samsung dezelfde cellen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij dan ook maar een korte reactie. Ik heb nog weinig tijd gehad om met mijn (witte) NC10 te werken, maar een paar bekende dingen kan ik beamen: batterijduur is fantastisch, Wifi ook prima (beter signaal dan de HP laptop van mijn werk), toetsenbord is ERG prettig. Ik heb de NC10 vooral om dat laatste aangeschaft: als journalist wilde ik graag een kleine, lekker werkende notebook voor onderweg. Ideaal - al blijft de touchpad het zwakke punt. Ik merk dat het scrollen niet zo vloeiend gaat als op de MacBook van mijn vriendin.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Touchpad went wel vind ik. En als je smoothscrolling aanzet in Firefox gaat het ook vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:41

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb met Everest Ultimate de temperatuur van de cpu uitgelezen, cpu 43 graden en bij cpu diode staat 67 graden. Is de temperatuur van de cpu diode niet te hoog? ik hoor de fan ook constant aan als de netadapter is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
MaxPoweR schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:38:
Ik heb met Everest Ultimate de temperatuur van de cpu uitgelezen, cpu 43 graden en bij cpu diode staat 67 graden. Is de temperatuur van de cpu diode niet te hoog? ik hoor de fan ook constant aan als de netadapter is aangesloten.
De atom mag richting de honderd graden worden, niks om je zorgen over te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

EiSl, jeroen__d, bedankt voor de korte gebruikerservaring. Maakt het wachten net wat draaglijker :)
Over je webcam... tjsa... goede vraag. Je zou rigoreus de drivers kunnen uninstallen, of een stukje isolatietape erover plakken, weet je zeker dat áls ie aanstaat je niet gefilmd word. Als ik de mijne woensdag in ontvangst neem *crosses fingers* zal ik eens kijken of ik er wat over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een twijfelaar... Samsung NC-10 of Asus EEE 1000H (zwart)

Beide netbooks verschillen elkaar niet veel, echter wat ik gruwelijk jammer vind bij de EEE is dat al het plastic glanzend is, en daardoor de natte droom van iedere CSI m.b.t. vingerafdrukken.

Is bij de NC-10 in de zwarte uitvoering de gehele body van glanzend zwart plastic, of alleen de achterkant van het beeldscherm?

Heb btw gister bij Dixons de witte NC-10 even van dichtbij mogen bekijken, erg mooi solide apparaat hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder vermeldde ik dat ik fn+f7 & fn+f8 niet meer kon gebruiken. Heb het probleem gevonden: ik had in de opstart magic keyboard uitgeschakeld. Nu weer ingeschakeld en alles werkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:38:

Beide netbooks verschillen elkaar niet veel, echter wat ik gruwelijk jammer vind bij de EEE is dat al het plastic glanzend is, en daardoor de natte droom van iedere CSI m.b.t. vingerafdrukken.

Is bij de NC-10 in de zwarte uitvoering de gehele body van glanzend zwart plastic, of alleen de achterkant van het beeldscherm?

Heb btw gister bij Dixons de witte NC-10 even van dichtbij mogen bekijken, erg mooi solide apparaat hoor! :)
Yep alleen de achterkant van het beeldsscherm is glossy. Binnenkant bij het toetsenbord is mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Ik zou het echt jammer vinden als hij echt glossy is.
Ik heb het liefst een matte.

Edit: Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/7374/65123546tf7.jpg Daar lijkt hij toch echt mat.

[ Voor 38% gewijzigd door EdwardvGelder op 16-11-2008 15:14 . Reden: Ja. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 14:35
Tjukkie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:18:
Ik ben even rond aan het kijken voor een goede beschermende sleeve, want dat standaard ding dat je erbij krijgt, vind ik toch wel crappy, vergeleken met de sleeve van asus eee.

Ben uitgekomen op die zeroshock III dingen, maar nou vroeg ik me af of de NC10 in de volgende past:
http://shinza.com/product...th=5_10_15&products_id=78

Sleeve Inner Dimensions (B x D x H): 230 x 40 x 185 mm
NC10 Dimensions (B x D x H) 261 x 30,3 x 185,5 mm

De productomschrijving zegt dat het een sleeve is voor 10,4 inch notebooks, maar dan zal de NC10 daar toch wel in passen, maar de afmetingen spreekt dit weer tegen. Of hebben ze bij de afmetingen aan de binnenzijde geen rekening mee gehouden dat de foam indeukt?

Iemand meer info? :)
Ik heb zelf de caselogic pls-9 gekocht bij bol.com. Past er perfect in. In het voorvakje heb ik mijn UMTS kaartje.

http://www.bol.com/nl/p/n...00000006403091/index.html

http://www.caselogic.com/.../index.cfm?modelid=126781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
EdwardvGelder schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:13:
Ik zou het echt jammer vinden als hij echt glossy is.
Ik heb het liefst een matte.
Yep ik heb op andere forums gelezen dat het deksel toch echt glossy is helaas.

Hier nog wat fotos van de zwarte nc10 http://www.flickr.com/photos/32465698@N08/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Jammer genoeg hele brakke foto's waarbij je niet kan zien of het echt heel glossy is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb ook van diverse mensen gelezen op notebookreview.com: Zwarte heeft een glossy deksel.

Vraagje aan andere bezitters: lukt het jullie om met de touchpad in 1 keer vanaf de start knop linkosnder in te gaan naar de adres balk in FF? dat lukt mij soms, maar niet altijd. vind ik het enige nadeel dat ik heb ontdekt.

[ Voor 63% gewijzigd door Philflow op 16-11-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap wel dat als je er geen hebt dat je graag gebruikerservaringen leest. Maar er is gewoon erg weinig toe te voegen aan andere reviews. Als ze bias zouden zijn dan hoor je dat wel hoor, dan zou iedereen direct over dingen die niet kloppen zeuren. Maar ik vind het gewoon serieus perfect. Over de bekende plussen en minnen waar ik me niet helemaal in kan vinden.

Touchpad
De touchpad is inderdaad klein, dat vond ik vooral bij mediamarkt. Ik heb er dan ook meteen een bluetooth muis bijgekocht die ook perfect werkt. Maar desondanks gebruik ik nu al vooral de touchpad omdat ik dan niet die muis hoef uit te pakken. De touchpad went heel snel en is dan gewoon goed genoeg.

Snel vies
Mijn nc10 heb ik nu vijf dagen gebruikt en ik vind hem nog niet vies. Dus ik denk niet dat dat ook wel meevalt. De atom sticker liet wel troep achter, maar is er in de tussentijd vanzelf afgegaan. Ik denk dat de binnenkant zowiezo moeilijk vies wordt omdat het glad is. De buitenkant kan eventueel nog redelijk hardhandig schoongemaakt worden, dus ik ben daar niet bang voor.

Accuduur
Ik heb naast deze laptop een acer aspire van 4 jaar oud. Die ging in het begin ook erg lang mee en nu nog zo'n 2,5 uur. Denk dat het met deze ook wel minder zal worden. (Vooral omdat ik met mijn acer in het begin echt voorzichtig was.) Ik vind de verhalen van 7 uur zowiezo een beetje overdreven. Ik heb het niet gemeten, maar heb het gevoel dat het niet zo lang is, geeft windows ook nooit aan. Daarnaast zijn die omstandigheden ook niet echt werkbaar. Het beeldscherm minimaal zetten is irritant en zonde van je ogen. En met de powersaving stand wordt ook de processor teruggeklokt. Ik zou niet een netboek kopen met 600 MHz processor dus is het ook niet zinvol om een netbook te komen met 1GHz processor en dan te gebruiken met 600MHz. Als je dat doet dan kan je niet drie dingen tegelijk doen zonder geirriteerd te raken. Maar zelfs vol haalt hij wel tegen de vier uur en het is netjes dat je nog een beetje langer meekan door wat opties aan te zetten als je op reis gaat en lang in de auto zit ofzo.

Afmetingen
Ik schrik er nog steeds elke keer van hoe klein dit ding is, maar het scherm kan zo vel, je kan er echt goed op werken. Toetsenbord hoef je helemaal niet aan te wennen. Als ik eenmaal bezig ben is die maat helemaal geen probleem en natuurlijk wel veel makkelijker mee te nemen. Voor films gebruik ik mijn andere laptop, maar nog kijken mensen tegenwoordig op van die kleine tv-tjes dus voor reizen zou het wel weer perfect zijn.

Meegeinstalleerde programmas
Een niet vaak genoemd nadeel is wel die onzin die allemaal meegeinstalleerd is en dan vooral in combinatie met de standaardknoppen die anders niet werken. Als je hem de eerste keer aanzet staat heel de taakbalk al vol met pictogrammen. En waarom een extra programma voor energie opties die je niet uit die taakbalk kan halen, terwijl juist het windows standaard programma handiger is omdat die ook aangeeft hoeveel tijd je nog ongeveer hebt. Als je dat programma uitzet werkt FN+F2 en FN+F8 niet meer.

Warmte
Hij wordt toch wel redelijk warm, maar niet gevaarlijk warm ofzo. Ik kan hem makkelijk op mijn schoot houden. Overigens is hij ook warm in de langzame modus.

Verder ben ik het compleet eens met alles wat eerder geschreven is. Wlan heb ik thuis nooit problemen mee. Op de TU/e zit ik aan de rand en heb ik een slechte connectie dat ook wel elke vijf minuten ongeveer wegvalt. Dus het is gewoon goed, weet niet of het beter is dan andere goede wlan.

Mijn zusje neemt er nu ook een, vooral omdat ze t-mobile mobiel internet wilde omdat dat het goedkoopste was en ze dan een nc10 voor 250 euro erbij krijgt. Voor iemand die zit te twijfelen over dat internet kan ik dat abonnement wel aanbevelen. Zo'n laptop voor 250 euro bij 20 euro/maand mobiel internet is een goede deal denk ik. Maar ik ben ook niet ontevreden met mijn deal van deze laptop voor 370 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:38:

Even wat dingetjes w.b.t. 1000H vs. NC10:

- Het touchpad van de Eee is groter (lees fijner), en het scrollen gaat beter.
- Het toetsenbord is bij de NC10 iets steviger
- De accuduur is nagenoeg hetzelfde.Tenminste, wanneer alletwee de netbooks worden middelmatig tot intensief worden gebruikt. In de meest energiezuinige modus loopt de NC10 iets langer.
- De Eee heeft een wireless N-draft kaart. Bij netwerken met N-draft technologie merk ik hierbij duidelijk betere prestaties. Bij een B/G netwerk schijnt de Samsung het weer beter te doen.
- Ingebouwde boxjes van de Eee presteren beter. Samsung-boxjes geven al snel gekraak. (Hoewel beiden niet om over naar huis te schrijven zijn ;-))
- De Eee is íets luidruchtiger dan z'n concurrent, maar dat hangt weer af van hoe intensief je 'm gebruikt.
- Beide netbooks hebben een interne kaartlezer, hoewel die van de Eee iets sneller is. Ik gebruik een SanDisk Ultra III 4GB SD-card voor ReadyBoost (wat echt een aanrader is!). Als ik met Everest de lees- en schrijfsnelheid in beide netbooks met dezelfde kaart test, is de Eee 2MB per seconde sneller. Het is maar dat je 't weet. :p

Beide netbooks kunnen Vista prima aan, als de BootBooster ingeschakeld staat en SP1 geïnstalleerd is het sneller opgestart, en draait het sneller dan XP SP3. (!!!) Wél is 2GB RAm ábsoluut noodzakelijk met MS Vista.

M'n moeder heeft een NC10, ik de Eee. Beide netbooks hebben hun charmes. De keuze is helemaal afhankelijk van wat jíj belangrijk vindt..

Groet,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik ben het er mee eens dat een groter touchpad handiger werkt, maar hoe zo vind je het scrollen niet goed werken? dat werkt volgens mij namelijk perfect. Het is juist het andere gebruik van de toucpad waar het formaat onhandig is.
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:17:
[...]
- De accuduur is nagenoeg hetzelfde.Tenminste, wanneer alletwee de netbooks worden middelmatig tot intensief worden gebruikt. In de meest energiezuinige modus loopt de NC10 iets langer.
Ik heb het zelf niet gemeten maar Notebookjournal wel, met 30% CPU belasting houdt de NC10 het 375 minuten vol. De Asus 350. Nagenoeg hetzelde inderdaad.
- De Eee heeft een wireless N-draft kaart. Bij netwerken met N-draft technologie merk ik hierbij duidelijk betere prestaties. Bij een B/G netwerk schijnt de Samsung het weer beter te doen.
Heb je dit zelf gemeten? Zo ja, hoe? Volgens Laptopmag presteert de NC10 beter via G dan de Asus via N.

Verder vind ik het een voordeel van de NC10 dat iets kleiner en lichter is dan de Asus.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 16-11-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier thuis een Linksys N-draft netwerk liggen, en dan doet mijn Eee het beter. Ik snap niet hoe ze kunnen stellen dat Eee het op N slechter zou doen dan samsung op G, dan praat je dus over twee verschillende netwerken en vergelijk je appels met peren. Tenzij je N-draft downgrade naar G, wat ik dus hier thuis doe. En dan is mijn Eee sneller.

Sowieso is dit denk ik iets wat in elke omgeving met elk netwerk weer anders is.

Wat betreft scrollen, dat loopt niet zo soepel vind ik. Kan ook aan de drivers liggen natuurlijk. De standaard drivers voor de Eee zijn ook crappy, maar met de nieuwste elantech MultiTouch drivers werkt het als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
EdwardvGelder schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 10:58:
Ik ook een mail gehad :(
Ik hoop ook dat dit de enige verschuiving wordt...
Hmm had m al op woensdag met modern.nl ingepland. Hoop dat t nu eindelijk de definitieve datum blijft. Kan nu echt niet meer langer wachten. Zie overigens ook dat Modern ineens de witte niet meer verkoopt? vaag ..

Las eerder vergelijking met Asus 1000H vond voor mij de looks, toetsenbord kwaliteit en indeling toetsen wel de hoofd reden om voor de Samsung te kiezen. Ook iets langere accuduur is mooi meegenomen.

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 16-11-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:14:
Wij hebben hier thuis een Linksys N-draft netwerk liggen, en dan doet mijn Eee het beter.
Interessant. En hoe heb je dat gemeten?
Wat betreft scrollen, dat loopt niet zo soepel vind ik. Kan ook aan de drivers liggen natuurlijk.
Ik scroll met Firefox, smooth scrolling aangevinkt, en dat werkt als een tierelier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:23:
[...]

Interessant. En hoe heb je dat gemeten?

[...]

Ik scroll met Firefox, smooth scrolling aangevinkt, en dat werkt als een tierelier ;)
http://speedtest.bbned.nl

Ook geeft mijn Eee 135MBps netwerksnelheid aan, de samsung 54 MBps. En ik heb gemiddeld een streepje meer op de bereik-indicator. Ik kan bijvoorbeeld op zolder nog heel vlot internetten, terwijl de Samsung dan niet meer op schoot kan omdat ie z'n bereik kwijt raakt..

M'n ma wordt trouwens horendol van mijn gekloot en getest met d'r netbook. ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nou, ik ben wel benieuwd naar de uitslag van die test. Heb je die?
Ook geeft mijn Eee 135MBps netwerksnelheid aan, de samsung 54 MBps.
Dat lijkt me logisch want die geeft het theoretische verschil aan, maar dat zegt in principe niets over praktijk snelheden, voor zover ik weet.
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:51:
[...]
M'n ma wordt trouwens horendol van mijn gekloot en getest met d'r netbook. ;-)
:)

PS.Ik geloof dat het bereik van de Asus beter is, ik heb alleen mn twijfels of ie werkelijk sneller is bij goed bereik.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 16-11-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eee = 3,45MBps
NC10 = 3,27MBps

Hoe het zit met streaming vanaf het netwerk en overdracht tussen twee pc's op ons eigen netwerk heb ik nog niet getest, zal m'n moeder eens lief aankijken ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ok thanks. duidelijk. Scheelt ook weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Daarom is het gewoon een kwestie van smaak en prioriteiten w.b.t. de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusher123
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
EdwardvGelder schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:18:
Jammer genoeg hele brakke foto's waarbij je niet kan zien of het echt heel glossy is...
Had ook gehoopt dat de zwarte NC-10, net zoals z'n witte broertje, mat zou zijn. Maar behalve sommige Samsung promo foto's lijken de zwarte toch echt glossy te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3150/3027682191_aa5e8522ff.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:41

MaxPoweR

-=StopTech=-

De fan blaast redelijk vaak en lang bij mij (idle), is dit normaal? zelf mijn laptop doet het niet zo vaak.

[ Voor 3% gewijzigd door MaxPoweR op 16-11-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Dit is dan echt heel jammer, maar niks aan te doen.
Mijn usb stick en externe hardeschijf zijn ook glossy, dus maakt het ook niet zoveel uit, alleen zitten die dingen ook binnen 3 seconden onder de vingerafdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
falconxp schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:15:
[...]

Ik heb zelf de caselogic pls-9 gekocht bij bol.com. Past er perfect in. In het voorvakje heb ik mijn UMTS kaartje.

http://www.bol.com/nl/p/n...00000006403091/index.html

http://www.caselogic.com/.../index.cfm?modelid=126781
thnx voor het alternatief. Ze zien er goed uit en dat vakje is handig. Ik dacht er eerst aan om een witte sleeve te kopen, maar nu ik er over nadenk... dat wordt toch wel heel snel vies >.<

Hoe dik is die sleeve? Is het vergelijkbaar met de sleeve die asus bij hun EEE's levert?

[ Voor 6% gewijzigd door Tjukkie op 17-11-2008 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Tjukkie schreef op maandag 17 november 2008 @ 01:41:
[...]

thnx voor het alternatief. Ze zien er goed uit en dat vakje is handig. Ik dacht er eerst aan om een witte sleeve te kopen, maar nu ik er over nadenk... dat wordt toch wel heel snel vies >.<

Hoe dik is die sleeve? Is het vergelijkbaar met de sleeve die asus bij hun EEE's levert?
Met de NC10 erin tussen de 4 en 4,5 cm. Beschermd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

MaxPoweR schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:39:
De fan blaast redelijk vaak en lang bij mij (idle), is dit normaal? zelf mijn laptop doet het niet zo vaak.
Je bedoelt dat ie zachtjes blaast? dat is normaal ja. Anders kun je de power management op silent zetten, wellicht dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusher123
falconxp schreef op maandag 17 november 2008 @ 05:22:
Met de NC10 erin tussen de 4 en 4,5 cm. Beschermd goed.
NC10 is 10,3 x 7,3 x 1,2 inch, Caselogic is voor maximaal een netbook van 10,5 x 7,5 x 1,5 inch. Klinkt zo goed als een perfecte fit! Ben ook op zoek naar een beschermhoes, maar vindt deze niet echt heel mooi. Als jullie nog andere hoezen tegenkomen; post ze ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:17:
[...]

Even wat dingetjes w.b.t. 1000H vs. NC10:

- Het toetsenbord is bij de NC10 iets steviger
Dit vind ik wel een beetje een understatement, tenminste tenzij je letterlijk steviger bedoeld. Maar het feit dat de NC10 een normaal toetsenbord heeft met logische indeling was voor mij de belangrijkste factor om die te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nieuwe review: http://www.trustedreviews...-NC10---10-2in-Netbook/p1
"the best netbook money can buy" :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 17-11-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Wat zijn jullie ervaringen met het aansluiten van een externe monitor op de NC-10. Tot welke grootte en resolutie trekt de laptop het goed?

Ik wil de NC-10 namelijk (tijdelijk) gaan gebruiken als werk-pc. De enige programma's die ik daar op zal draaien zijn Office en Firefox.

De enige ervaringen uit dit topic die ik kon vinden:
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:10:
(..)
De dure Lenovo geeft geen perfect beeld op de 20" 203B Samsung monitor (niet wit, niet perfect scherp). De NC10 doet dit VEEL VEEL beter, gewoon perfect. Helaas wilt mijn firma er niet aan, maar als je er een monitor/toetsenbord/muis aanhangt mag dit voor mij mijn werkmachine zijn.
(..)
wsmaal schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:07:
(..)
Verrassend inderdaad dat NC10 extern scherm (Dell Ultimate 20" 2007FP / 1600X1200 in mijn geval) verrassend goed is, maar toch minder dan via DVI en Radeon X1600/X1650 256Mb ;-)
(..)
20" op 1600x1200 lijkt dus prima te gaan. Iemand anders nog ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

22" 1680*1050 ziet er prima uit. Mijn Asus A6 met ATI9700 doet het net een tikkeltje beter maar scheelt heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik lees net het volgende:

Andy said on 17th November 2008

Just been confirmed, the blue and black have the same matte finish as the white. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

souljah1h schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:51:

Just been confirmed, the blue and black have the same matte finish as the white. :)
Je bent me voor, ik las het ook net! :) Dat is goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

en die meneer die al een zwarte NC10 had? Is die zo goed in photoshop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zijn er hier eigenlijk meer mensen die een variant van linux op de NC10 draaien? Zoja, heeft iemand fatsoenlijke audiodrivers of een ALSA-config die snapt dat de interne speakers uit moeten als je een koptelefoon inprikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusher123

Zou erg goed nieuws zijn, maar waar komt die quote vandaan? Die foto dit ik hier gepost had kwam vanuit Italie Engeland. Ben benieuwd! Er hoort trouwens ook een review bij de glimmede foto

[ Voor 23% gewijzigd door Gusher123 op 17-11-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder

Waar heb je dat gelezen?
Ik hoop dus echt dat hij mat is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:06:
Zijn er hier eigenlijk meer mensen die een variant van linux op de NC10 draaien? Zoja, heeft iemand fatsoenlijke audiodrivers of een ALSA-config die snapt dat de interne speakers uit moeten als je een koptelefoon inprikt? :)
klik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tot nu toe zijn er alleen nog maar foto's van glossy zwarte NC10's op internet te vinden. De matte zwarte NC10s komen alleen voor op product foto's van Samsung zelf.

Dus de kans op glossy zwart lijkt me toch nog groter dan een matte. Maar wie weet zijn er verschillende versies, net als dat er in Duitsland geen bluetooth in zit.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ha, dat stukje stond er de laatste keer dat ik op die blog keek nog niet, eens proberen vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Gusher123 schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:14:
[...]

Zou erg goed nieuws zijn, maar waar komt die quote vandaan? Die foto dit ik hier gepost had kwam vanuit Italie Engeland. Ben benieuwd! Er hoort trouwens ook een review bij de glimmede foto
http://www.trustedreviews...--10-2in-Netbook/comments

Hier komt die informatie vandaan. Volgens mij een comment van de reviewer!

[ Voor 44% gewijzigd door souljah1h op 17-11-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
souljah1h schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:45:
[...]

http://www.trustedreviews...--10-2in-Netbook/comments

Hier komt die informatie vandaan. Volgens mij een comment van de reviewer!
En de reviewer heeft het ook alleen maar weer gehoord over de telefoon van een Samsung medewerker. Een paar comments verder:

TL1210 said on 17th November 2008
The Blue and Black are matte inside but the lids have a gloss finish

Dus daar kan makkelijk verwarring over ontstaan. Samsung medewerker aan de telefoon kan dus wel zeggen dat het matte is, maar misschien bedoelde hij de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
edit,... laat maar weer.. was helemaal blij maar nou is het dus nog niet duidelijk of het mat is of niet :/

[ Voor 79% gewijzigd door mastercard op 17-11-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Ja inderdaad, ik zag die reactie daar achter ook al, kan inderdaad makkelijk verwarring over ontstaan, binnen-/buitenkant... Maar ik hoop echt dat hij mat zwart is... Nog 2 nachtjes slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Hier staat nog een nieuwe review van de zwarte nc10 http://www.samsungnc10.blogercise.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Dus toch glossy, tenminste dat zegt hij.
* Very shiny! This made taking photos a little tricky as no one wants to see a reflection of my ugly boat in the photo!

* Picks up finger prints easily - annoying but I can live with that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Wel erg jammer als de zwarte toch shiny is... Dat de witte mat/parelmoer is, is juist een van de redenen dat ik een NC10 ipv een 1000H gehaald heb :) (naast o.a. de normale toetsenbord-layout en grotere disk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaMarkt heeft een laptop aanbiedingsweek. Iemand die al is wezen kijken bij de MM Utrecht voor de NC10? Of iemand die uberhaupt bij een MM is wezen kijken? Ik ga denk ik zelf een keer deze week kijken en dan misschien even onderhandelen of ik de laptop nog voor 389 of 399 kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Ik heb samsung een mailtje gestuurd over de nc10.
Of hij wel of niet mat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, Modern heeft 'm toch nu al op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dus ik denk dat degene die hem besteld hebben hem morgen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:51:
Inderdaad, dus ik denk dat degene die hem besteld hebben hem morgen krijgen.
Ik denk het niet.
Ze plannen al hun afleveringen voor de volgende dag vóór 12 uur in (je kan vanaf 12 uur de aflevertijd zien).
De voorraad is binnengekomen na 12 uur (vannochtend stond er nog niet dat hij op voorraad was).
Dus ze kunnen vanaf nu tot morgen 12 uur gaan inplannen voor afleveringen overmorgen (woensdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dat wist ik niet. Naja, je weet het maar nooit. Ik wacht de reacties van de zwarte af en dan ga ik kijken of ik deze ook ga kopen of toch de witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Gisteravond in bed afl Top Gear gekeken op de NC10, daarbij bij dat batt manager prog hem op max batt life gezet en de wifi uitgezet later het scherm op 2 streepjes gezet ipv 1(het is toch nagenoeg donker dus veel hoger vind ik irritant zo fel)

De rest vd software draaide gewoon op de achtergrond, o.a avira viruscanner enz.
Toen ik begon met kijken was de batt op 60% en toen de afl afgelopen was 40% dus maar 20% afgenomen in een uur video kijken. Dat zou theoretisch inhouden dat je met 100% wel 5 uur video kunt kijken, impressive! Was overigens een standaard xvid avi bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ElayZ schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:38:
Dat zou theoretisch inhouden dat je met 100% wel 5 uur video kunt kijken, impressive! Was overigens een standaard xvid avi bestand.
Volgens deze review nog meer:
Running a standard definition video, with screen brightness and volume at 50 per cent, the NC10 continued running for a superb five hours and 40 minutes.
http://www.trustedreviews...-NC10---10-2in-Netbook/p4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien een goed advies voor een autolader? Of raden jullie het gebruik van een autolader bij deze laptop niet aan? Ik zou namelijk wel graag op lange vakantiereizen films willen kijken en dat gaat dus maar (voor zover je het 'maar' kunt noemen) 5 en half uur. Welke autolader is redelijk goed? (en goed geprijsd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Toen ik die reply las op het forum stond het glossy gedeelte er nog niet :$ sorry dat ik jullie blij maakte met een dode mus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 13:54
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:03:
Heeft iemand misschien een goed advies voor een autolader? Of raden jullie het gebruik van een autolader bij deze laptop niet aan? Ik zou namelijk wel graag op lange vakantiereizen films willen kijken en dat gaat dus maar (voor zover je het 'maar' kunt noemen) 5 en half uur. Welke autolader is redelijk goed? (en goed geprijsd)
Je kan een autolader kopen.. of: een DC converter, waarmee je de sigarettenaansteker middels een adapter omtovert tot een gewoon stopcontact. Daar kan je dan je gewone laptoplader aan knallen. (met evt een verlengsnoertje ertussen als je nog andere dingen wilt opladen.

Een oplossing die voor mij iig zeer goed gewerkt heeft (at one time hadden we 2 camera's, een laptop en een telefoon aan ons verlengsnoer). Tip: niet doen als de motor niet draait en je er meerdere dingen aan hebt zitten.

Op marktplaats kan je voor een euro of 50 wel zo'n apparaat vinden. En anders bij halfords w/ever. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Gusher123 schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:30:
[...]

NC10 is 10,3 x 7,3 x 1,2 inch, Caselogic is voor maximaal een netbook van 10,5 x 7,5 x 1,5 inch. Klinkt zo goed als een perfecte fit! Ben ook op zoek naar een beschermhoes, maar vindt deze niet echt heel mooi. Als jullie nog andere hoezen tegenkomen; post ze ook even.
Belangrijkste argument voor mij was zo snel mogelijk een goedpassende sleeve te vinden aangezien ik de samsung beschermhoes slecht vind. Verder vind ik het een grote plus dat mij kpn usb hspda modem voor in de sleeve past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orfu schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:10:
[...]

Je kan een autolader kopen.. of: een DC converter, waarmee je de sigarettenaansteker middels een adapter omtovert tot een gewoon stopcontact. Daar kan je dan je gewone laptoplader aan knallen. (met evt een verlengsnoertje ertussen als je nog andere dingen wilt opladen.

Een oplossing die voor mij iig zeer goed gewerkt heeft (at one time hadden we 2 camera's, een laptop en een telefoon aan ons verlengsnoer). Tip: niet doen als de motor niet draait en je er meerdere dingen aan hebt zitten.

Op marktplaats kan je voor een euro of 50 wel zo'n apparaat vinden. En anders bij halfords w/ever. Succes
Dankje. Er was volgens mij een maand geleden zo'n ding in de aanbieding bij Aldi. Ik ga maar eens even kijken of er misschien nog een verdwaald ding ligt. iig bedankt;)
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.