Ik hoor geen audio kraken (prima geluid via Sennheiser of Skype set ;-), geen hard disk tikken of fluitend geluid. Zelfs in een zeer stille omgeving hoor je de disk en ventilator niet/nauwelijks.funrider schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:11:
[...]
# nog weinig gebruikservaringen dus afwachten welke problemen nog opduiken wordt op Duitse fora gesproken over harddisk tikjes maar nog niks hierover van NL gebruikers gehoord. En lees net voor het eerst over audio kraken.
hoor geen krakerig geluid klinkt wel een beetje blikkerig maar dat is ook op te lossen door de gaatjes waar het geluid uit komt af te plakken of met je vinger dicht te houden dan klinkt het geluid al 3 keer zo goed
Verwijderd
Ik ook nog zeer blij en geen problemen, behalve dat fn+f7 & fn+f8 het niet meer doen... Heeft iemand dit ook, of beter; iemand een oplossing?
bij mij doen de f toetsen het wel alleen sommige tekens doet hij niet zoals het apenstaartje vraagteken en bijvoorbeeld het plusteken hoe kan ik dit weer op normaal instellen
Euhmmm nope: Wlan, Battery manager, Display manager en nog het eea waren nieuwer (of het dan beter is valt te betwijfelenwsmaal schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:01:
[...]
Wellicht dat de drivers op jouw NC10 up-to-date zijn?
ctrl+shift?jaroen89 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:45:
bij mij doen de f toetsen het wel alleen sommige tekens doet hij niet zoals het apenstaartje vraagteken en bijvoorbeeld het plusteken hoe kan ik dit weer op normaal instellen
Of bedoel je niet dat bij alle tekens andere tekens worden gegeven.
Bijv. bij ? het = teken?
hier even alle fouten die er bij mij op het moment inzitten
als ik een minteken doe krijg ik / met shift ?
als ik een plusteken doe krijg ik ° met shift ~
als ik een 2 met shift doe krijg ik "
als ik een 6 met shift doe krijg ik &
als ik een 7 met shift doe krijg ik _
als ik een 8 met shift doe krijg ik (
als ik een 9 met shift doe krijg ik )
als ik een 0 met shift doe krijg ik '
en dag gaat nog wel een stukje door ik weet nog wel dat ik bij de installatie heb gekozen voor de nederlandse lay out volgens mij in de plek van de amerikaanse
als ik een minteken doe krijg ik / met shift ?
als ik een plusteken doe krijg ik ° met shift ~
als ik een 2 met shift doe krijg ik "
als ik een 6 met shift doe krijg ik &
als ik een 7 met shift doe krijg ik _
als ik een 8 met shift doe krijg ik (
als ik een 9 met shift doe krijg ik )
als ik een 0 met shift doe krijg ik '
en dag gaat nog wel een stukje door ik weet nog wel dat ik bij de installatie heb gekozen voor de nederlandse lay out volgens mij in de plek van de amerikaanse
Ja en juist daarin maak je de fout. Wij in NL gebruiken namelijk een amerikaanse toetsenbordindeling!jaroen89 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:30:
dan moet je dus gewoon even de keyboard layout op VS internationaal zettenjaroen89 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 23:30:
je kan ook eens shift+cntrl / alt+shift proberen.
Wil ook nog wel eens helpen.
Wil ook nog wel eens helpen.
Het is inderdaad gewoon ctrl shift wat je moet indrukken.
Heb dat nu ook even aangezet, en krijg onder 2 nu ook ", 6=& etc....
Ligt aan windows, niet aan de laptop
Heb dat nu ook even aangezet, en krijg onder 2 nu ook ", 6=& etc....
Ligt aan windows, niet aan de laptop
Verwijderd
Hier kun je de (Engelstalige) manual downloaden:
Deze ziet er overigens erg mooi en uitgebreid uit. Inclusief het vervangen van het geheugen en de BIOS settings.
http://org.downloadcenter...10_XP_manual_ENG_v1.2.exe
Deze ziet er overigens erg mooi en uitgebreid uit. Inclusief het vervangen van het geheugen en de BIOS settings.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 12:24 ]
Verwijderd
ik zie dat er een nieuwe bios bij de updates erbij staat,
staat deze al op de samsung die bij modern vandaan komt?
en wie heeft hem al gedaan?
Overigens vind ik de accuduur toch nog tegenvallen,
ik deed er gisteren 4 uur over met volledige belasting (wifi, kopieeren enz), toen was hij echt leeg.
staat deze al op de samsung die bij modern vandaan komt?
en wie heeft hem al gedaan?
ik deed er gisteren 4 uur over met volledige belasting (wifi, kopieeren enz), toen was hij echt leeg.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 12:31 ]
Verwijderd
Ja hallo...Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:30:
Copieren is geen 'normaal' gebruik.
Ga jij met die andere merken ook maar lopen copieren, dan gaat het ook een stuk sneller.
Op de laptop zelf staat de nederlandse manual bij de samsung applicaties.Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:17:
Hier kun je de (Engelstalige) manual downloaden:
Hij is inderdaad zeer uitgebreid!
Kan wel kijken of ik m eraf kan halen en online zetten als daar behoefte aan is?
Als je de NL manual online zou willen zetten.. graag!ElayZ schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:07:
[...]
Op de laptop zelf staat de nederlandse manual bij de samsung applicaties.
Kan wel kijken of ik m eraf kan halen en online zetten als daar behoefte aan is?
Overigens is de zwarte variant bij MaxICT op voorraad als we de website mogen geloven..
Klik...
Staat die niet gewoon al op de samsung.nl site?MySjah schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:17:
[...]
Als je de NL manual online zou willen zetten.. graag!
http://www.samsung.com/nl...ype=UM&vType=L&prd_ia_cd=
- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -
Ik moet ook weer even een Nederlandse handleiding hebben, heb namelijk een nieuwe Windows XP (pro) installatie erop gezet maar kan de Nederlandse handleiding niet meer vindenElayZ schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:07:
[...]
Op de laptop zelf staat de nederlandse manual bij de samsung applicaties.

Edit; Owh, hij stond gewoon op de Samsung website.. Dan heb ik niks gezegd
[ Voor 14% gewijzigd door Vinze op 12-11-2008 14:03 ]
BT, camera & Wlan drivers op de Samsung support side zijn recenter. Ik heb de software package "Samsung Update Plus" van de support side gedownload en opnieuw geïnstalleerd, maar de melding blijft dat er geen nieuwe updates voor de NC10 zijn gevonden. Daarover heb ik Samsung Support geïnformeerd.Pinky-H9 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:40:
[...]
Euhmmm nope: Wlan, Battery manager, Display manager en nog het eea waren nieuwer (of het dan beter is valt te betwijfelen)
In hoeverre de software packages op de support side recenter zijn, heb ik vooralsnog niet kunnen achterhalen.
En de zwarte versie is weer 399,-
http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=14&y=17
En een blauwe versie gevonden?
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=175293
[ Voor 14% gewijzigd door EdwardvGelder op 12-11-2008 14:42 ]
De zwarte zie ik niet staan bij Expansys, wel de blauwe voor € 399,-. Betrouwbaar ?EdwardvGelder schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:40:
Als je er op klikt staat dat ie 416 kost ex. verzenden.EdwardvGelder schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:40:
vast wel betrouwbaar maar let op:sanook schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:47:
[...]
De zwarte zie ik niet staan bij Expansys, wel de blauwe voor € 399,-. Betrouwbaar ?
is dus UK versie met andere toetsenbordindeling...versie: UK, 1.6GHz, 1GB, 160GB, XP Home, Blue
Dan heb ik ook mazzel gehad, heb hem ook die nacht besteld voor 379, vandaag bericht gehad dat hij morgen wordt bezorgd.Philflow schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:27:
Ja inderdaad 429 nu bij Modern. Ik heb mazzel gehad ik heb er gisteren nacht 1 besteld voor 379,-
Om de maximale capaciteit van je (nieuwe) NC10 accu te bereiken is het volgende van belang:
Laad de batterij de eerste maal minimaal 12 uur of langer op. Hierna ontlaadt je de batterij volledig tot de NC10 automatisch uitschakelt.
Om de volledige capaciteit te behalen laadt je de batterij opnieuw volledig op. 3 tot 4 uur is dan voldoende. Daarna ontlaad je de batterij volledig. Deze procedure moet minstens 3 maal worden herhaald.
Een nieuwe Li-Ion batterij geeft pas zijn volledige capaciteit wanneer deze minstens 3/4 keer volledig geladen en volledig ontladen is geweest.
Een van de vele bronnen: Accu FAQ
Edit: Bron, die niet geheel up-to-date blijkt, verwijderd
Laad de batterij de eerste maal minimaal 12 uur of langer op. Hierna ontlaadt je de batterij volledig tot de NC10 automatisch uitschakelt.
Om de volledige capaciteit te behalen laadt je de batterij opnieuw volledig op. 3 tot 4 uur is dan voldoende. Daarna ontlaad je de batterij volledig. Deze procedure moet minstens 3 maal worden herhaald.
Een nieuwe Li-Ion batterij geeft pas zijn volledige capaciteit wanneer deze minstens 3/4 keer volledig geladen en volledig ontladen is geweest.
Een van de vele bronnen: Accu FAQ
Edit: Bron, die niet geheel up-to-date blijkt, verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door wsmaal op 14-11-2008 11:15 ]
Bedankt, goede tip!wsmaal schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:58:
Om de maximale capaciteit van je (nieuwe) NC10 accu te bereiken is het volgende van belang:
Bronnen: Battery University en Accu FAQ
Vroeg me al af wat de beste strategie was om een zo lang mogelijke accu duur te verkrijgen.
Helaas kan ik m pas de 17e toepassen, dan komt mijn zwarte nc-10 pas.
Maar wel voor 369€.
Verwijderd
Ik ben ook van plan deze te kopen, maar hoe zit het met de kwaliteit van de ingebouwde WLAN kaart? Want ik nijg naar de Asus EEE 1000H vanwege de WLAN N kaart, is dit nodig? Hoe is de sterke van deze samsung?
Uit een test is gebleken dat de G van de NC10 toch nog beter is dan de "N" van de ASUS. Beschouw ze dus als gelijk...Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:24:
Ik ben ook van plan deze te kopen, maar hoe zit het met de kwaliteit van de ingebouwde WLAN kaart? Want ik nijg naar de Asus EEE 1000H vanwege de WLAN N kaart, is dit nodig? Hoe is de sterke van deze samsung?
Gulfstream G650
Volgens Laptopmag is de Samsung het snelste via netwerk, sneller dan andere met N. Tenminste als ik het me allemaal goed herinner. Ik zou zeggen, lees het even na.Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:24:
Verwijderd
Ik heb 2 misschien rare vragen:
1. Wat wordt er precies bedoelt met ontladen? De laptop aanlaten tot dat ie uit gaat?
2. Zit er een Nederlandse Windows versie bij?
Edit: ik lees op een Duitse review site (http://www.notebookjourna...samsung_nc10_winchester/7) dat er geen bluetooth op zit, klopt dit?
1. Wat wordt er precies bedoelt met ontladen? De laptop aanlaten tot dat ie uit gaat?
Edit: ik lees op een Duitse review site (http://www.notebookjourna...samsung_nc10_winchester/7) dat er geen bluetooth op zit, klopt dit?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 19:34 ]
Verwijderd
1. Het is beter voor de levensduur van de batterij dat je hem inderdaad leeg laat lopen voordat je hem weer oplaad, ook is het beter om de batterij te verwijderen als je lang op netstroom werkt.Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:30:
Ik heb 2 misschien rare vragen:
2. ja de windows versie is nederlands.
3. Op mijn witte Nc10 van de mediamarkt zit een goed werkende bluetooth
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 19:41 ]
Ik krijg morgen een witte binnen die ik nog heb kunnen bestellen voor 379,-. Er is beste een grote kans dat ik hem alleen even een paar dagen wil testen. Mocht iemand interesse hebben om hem over te nemen tegen die prijs stuur me dan even een PM of mail. (onder voorbehoud)
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 12-11-2008 19:45 ]
Verwijderd
Ja dat klopt, de Duitse nc10 heeft geen bluetooth. In Nederland zit die er wel op.Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:30:
Verwijderd
Zo, even een reviewtje schrijvend op de NC10 na 2 volle dagen...
Als 10 jarig fervent Mac gebruiker is dit een (Windows) "juweeltje" voor de prijs, zeker qua toetsenbord en beeldscherm. Snelheid valt reuze mee, ter info op het werk wordt ik "gedwongen" met een nu bijna pakweg 1 jaar oude Lenovo R61 te werken (Intel T7500 Core 2 Duo 2.2 GHz), niet de langzaamste dus. De NC10 is maar pakweg 2..3 keer langzamer:
ik had ooit een klein recursief c programma geschreven voor het oplossen van Peg/sol(l)itaire. In Visual Studio 2008 vindt de Lenovo de oplossing in C++ in 2 seconden (na 7.6 miljoen iteratie's), in C# in 3,5 seconden. De NC10 doet er 4 resp. 9,7 seconden over.
De dure Lenovo geeft geen perfect beeld op de 20" 203B Samsung monitor (niet wit, niet perfect scherp). De NC10 doet dit VEEL VEEL beter, gewoon perfect. Helaas wilt mijn firma er niet aan, maar als je er een monitor/toetsenbord/muis aanhangt mag dit voor mij mijn werkmachine zijn.
Voor onderweg kun je dan Visual Studio of b.v. Firefox in "fullscreen" zetten, dan valt het nog mee.
Wireless: op werk valt de verbinding aan een Airport Express altijd na 1, 2 minuten weg. Thuis ook aan een Airport Express nooit....
Windows blijft natuurlijk hilarisch voor een Mac gebruiker, ik heb de laatste 2 dagen meer dan 25 update's zien langskomen...
De NC10 is stil denk ik voor een Windows gebruiker, maar mijn iBook en iMac zijn gewoon fluisterstil, daar hoor ik de ventilator nooit. Maar hier niet storend overigens.
Nogmaals, het display en toetsenbord zijn geweldig. Wordt vervolgd...
Als 10 jarig fervent Mac gebruiker is dit een (Windows) "juweeltje" voor de prijs, zeker qua toetsenbord en beeldscherm. Snelheid valt reuze mee, ter info op het werk wordt ik "gedwongen" met een nu bijna pakweg 1 jaar oude Lenovo R61 te werken (Intel T7500 Core 2 Duo 2.2 GHz), niet de langzaamste dus. De NC10 is maar pakweg 2..3 keer langzamer:
ik had ooit een klein recursief c programma geschreven voor het oplossen van Peg/sol(l)itaire. In Visual Studio 2008 vindt de Lenovo de oplossing in C++ in 2 seconden (na 7.6 miljoen iteratie's), in C# in 3,5 seconden. De NC10 doet er 4 resp. 9,7 seconden over.
De dure Lenovo geeft geen perfect beeld op de 20" 203B Samsung monitor (niet wit, niet perfect scherp). De NC10 doet dit VEEL VEEL beter, gewoon perfect. Helaas wilt mijn firma er niet aan, maar als je er een monitor/toetsenbord/muis aanhangt mag dit voor mij mijn werkmachine zijn.
Voor onderweg kun je dan Visual Studio of b.v. Firefox in "fullscreen" zetten, dan valt het nog mee.
Wireless: op werk valt de verbinding aan een Airport Express altijd na 1, 2 minuten weg. Thuis ook aan een Airport Express nooit....
Windows blijft natuurlijk hilarisch voor een Mac gebruiker, ik heb de laatste 2 dagen meer dan 25 update's zien langskomen...
De NC10 is stil denk ik voor een Windows gebruiker, maar mijn iBook en iMac zijn gewoon fluisterstil, daar hoor ik de ventilator nooit. Maar hier niet storend overigens.
Nogmaals, het display en toetsenbord zijn geweldig. Wordt vervolgd...
Joh, wat... erm... totaal niet wat ik altijd gedacht heb.wsmaal schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:58:
Bronnen: Battery University en Accu FAQ
Do and don't tabel:
Charging: | Do charge the battery often. The battery lasts longer with partial rather than full discharges. |
discharge: | Avoid full cycle because of wear. 80% depth-of-discharge recommended. Re- charge more often. Avoid full discharge. Low voltage may cut off safety circuit |
Dus waarom moet je dan stiekem toch 3/4x ont/herladen? *confused*
Bron
Dus... que?
Bedankt voor de review! toch even een reactie op deze opmerking: ik had vorige week een nieuwe MBAir en de eerste 2 dagen kwam er 400MB aan updates binnenVerwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:10:
Bron Last edited: March 2004 ;-)Hot Pixel schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:10:
[...]
Bron
Dus... que?
Over deze theorie zijn de kenners het niet eens. Ik persoonlijk geloof er wel in en het werkt goed voor me.Hot Pixel schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:10:
Bron
Dus... que?
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 12-11-2008 20:27 ]
Wordt het niet eens tijd de mensen hier die de witte hebben ff een review ook achter laten bij product review?
Ik verwacht in ieder geval binnenkort een officiële Tweakers recensie...
Hm....dat is dus een lastige.Philflow schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:27:
[...]
Over deze theorie zijn de kenners het niet eens. Ik persoonlijk geloof er wel in en het werkt goed voor me.
En hoe er mee om te gaan in het dagelijks gebruik? Ik zal mijn nc10 voornamelijk in de woonkamer gebruiken als internet laptopje. Is het dan het beste om hem continu aan netspanning te hangen, of steeds laten ontladen (wel of niet geheel is dus niet duidelijk) en weer opladen?
Continu aan de netspanning en de accu eruit halen, op 40% opgeladen in een afgesloten plastic zakje in de koelkast leggen. Wel minimaal eens in de 2 maanden een volledige cycle maken.Oboemel schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:53:
[...] Is het dan het beste om hem continu aan netspanning te hangen, of steeds laten ontladen (wel of niet geheel is dus niet duidelijk) en weer opladen?
Of hem gewoon gebruiken en accepteren dat hij over 2 jaar vervangen moet worden
Mmm, Modern heeft de witte NC10 van hun site gehaald! Helemaal foetsi! Zit nog steeds op de zwarte te wachten (voor 369
) en die staat er gelukkig nog wel op. Foutje of was het een eenmalige partij?
Verwijderd
Nou zeg, zelfs mijn 6 jaar oude iBook laadt de batterij niet meer op als hij vol is (ook niet druppel), je ziet de capaciteit met ca. 1% per dag afnemen (en toch aan de netspanning). Na pakweg een goede week aangekomen bij ca. 90% laadt hij dan weer tot de volle 100% op. Eens kijken wat de NC10 de volgende dagen doet...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 23:30 ]
Volgens mij hebben ze teveel verlies geleden. Door onze actiecodes dan wel.Gusher123 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:26:
Mmm, Modern heeft de witte NC10 van hun site gehaald! Helemaal foetsi! Zit nog steeds op de zwarte te wachten (voor 369) en die staat er gelukkig nog wel op. Foutje of was het een eenmalige partij?
Gulfstream G650
Ik zie op de samsung site dat er ook een 80 GB versie uitkomt. Weet iemand wanneer die uitkomt? en wat de prijs daarvan is
400 euro is me eigenlijk net teveel
Volgens mij is het persbericht gewoon niet helemaal correct en voor de Nederlandse markt aangepast; er zit in de Nederlandse versie bijvoorbeeld ook geen v.92 modem in. (heb wel een foto van een -ik geloof- Aziatische NC10 gezien waar het modem er wel in zat)souljah1h schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:52:
Ik zie op de samsung site dat er ook een 80 GB versie uitkomt. Weet iemand wanneer die uitkomt? en wat de prijs daarvan is400 euro is me eigenlijk net teveel
p.s. Heeft de NC10 trouwens een Gb LAN? zie ik net ook in het persbericht staan, was me niet eerder opgevallen
[ Voor 8% gewijzigd door Gusher123 op 13-11-2008 00:10 ]
het valt me op hoeveel positieve reacties ik op school krijg op mijn witte nc10 zelfs leraren die even komen gluren
is dat bij jullie ook zo?
Verwijderd
haha je bij mij ook.
Een boel gozers in mijn klas zijn het sarcastisch aan het afkraken, want paar jaar geleden kwam ik ook als eerst met een 17inch het klaslokaal in. Gister nog een leraar die achter me stond en stond te wachten tot ik wat ging vertellen erover.
Oja en mensen denken dat ik geld heb. Iedereen denkt dat ik er meer als 1000 euro voor betaald heb.
Wie gebruikt er nog meer vista op zijn nc10 en is dik tevreden
Hij is bij mij in vergelijking met andere fluisterstil, hoor niks ook geen harde schijf klikjes
Een boel gozers in mijn klas zijn het sarcastisch aan het afkraken, want paar jaar geleden kwam ik ook als eerst met een 17inch het klaslokaal in. Gister nog een leraar die achter me stond en stond te wachten tot ik wat ging vertellen erover.
Oja en mensen denken dat ik geld heb. Iedereen denkt dat ik er meer als 1000 euro voor betaald heb.
Hij is bij mij in vergelijking met andere fluisterstil, hoor niks ook geen harde schijf klikjes
Ik twijfel om er Vista op te zetten. Gebruik de NC10 veel voor mijn werk en doe in dat geval dan ook veel met LAN en helaas heeft home net teveel beperkingen hierin (oa RDP > Vista is wel te fixen maar ja why nut Vista in dat geval).
Beestje heeft inmiddels 2Gb dus dat mag geen probleem zijn.
Afijn nu een kleine week bezig met de NC10 en moet zeggen bevalt me echt enorm. Cpu power is meer dan zat voor de zaken waar ik hem voor wil gebruiken. Accu duur is subliem gewoon 6 uur fanatiek gebruik met gemak. Keyboard is wel even wennen heb vooral problemen met de A & Q maar goed met de tijd mag dat geen probleem zijn.
Al met al een leuke aankoop geweest die veel plezier geeft.
Beestje heeft inmiddels 2Gb dus dat mag geen probleem zijn.
Afijn nu een kleine week bezig met de NC10 en moet zeggen bevalt me echt enorm. Cpu power is meer dan zat voor de zaken waar ik hem voor wil gebruiken. Accu duur is subliem gewoon 6 uur fanatiek gebruik met gemak. Keyboard is wel even wennen heb vooral problemen met de A & Q maar goed met de tijd mag dat geen probleem zijn.
Al met al een leuke aankoop geweest die veel plezier geeft.
Bedoel je dat andere NC10 met XP meer lawaai maken dan de jouwe met Vista?Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:16:
Verwijderd
Nee dat was een losse opmerking erbuiten. Mijn nc10 maakt geen geluid, als ik hem bij mijn oor houdtPhilflow schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:08:
[...]
Bedoel je dat andere NC10 met XP meer lawaai maken dan de jouwe met Vista?
Mischien dat dat komt met vista, of mischien een andere oorzaak. Ik zal wel even kijken of ik ergens een fan programma van samsung op de pc heb staan of kan installeren.
Ik spotte net de eerste online advertentie bij gizomodo.com. Zie de rechter bovenhoek. Die dan weer doorlinkt naar deze Samsung notebook pagina met een aparte pagina voor de NC Series. De Amerikanen krijgen overigens eerst alleen de blauwe en witte. Een zwarte zit er daar voorlopig niet in wat ik hier las.

Op dat forum heeft iemand er t ook over dat die anti bactial Nano toetsenbord techniek gelinkt zou zijn met kanker. Iemand dat ergens gevonden of is het gewoon onzin?

Op dat forum heeft iemand er t ook over dat die anti bactial Nano toetsenbord techniek gelinkt zou zijn met kanker. Iemand dat ergens gevonden of is het gewoon onzin?
[ Voor 14% gewijzigd door funrider op 13-11-2008 13:06 ]
ja en nano kan ook kanker genezen
nieuws: Onderzoekers claimen succes met medische nanotechnologie
ik heb inderdaad ook wel eens iets gelezen over "carbon nano tubes" die kanker zouden veroorzaken oid maar om dan meteen te roepen dat je kanker krijgt van dit toetsenbord gaat me een beetje ver..
ik maak me daar geen zorgen over iig..

nieuws: Onderzoekers claimen succes met medische nanotechnologie
ik heb inderdaad ook wel eens iets gelezen over "carbon nano tubes" die kanker zouden veroorzaken oid maar om dan meteen te roepen dat je kanker krijgt van dit toetsenbord gaat me een beetje ver..
ik maak me daar geen zorgen over iig..
Verwijderd
Dat van die kanker:
Er is inderdaad een artikel geweest dat men nog steeds geen onderzoek heeft gedaan wat *losse* nano-deeltjes van invloed hebben in het lichaam. Ze refereren hierbij oa naar zwevende asbest.
Bij dit toetsenbord zitten die nanodeeltjes in een harde coating.
Ach zolang je niet gaat zitten krassen en dit gruis vervolgens gaat zitten opsnuiven zal het wel niet zo'n vaart lopen.
Edit: je was me net even voor, maar wel met meer info
Er is inderdaad een artikel geweest dat men nog steeds geen onderzoek heeft gedaan wat *losse* nano-deeltjes van invloed hebben in het lichaam. Ze refereren hierbij oa naar zwevende asbest.
Bij dit toetsenbord zitten die nanodeeltjes in een harde coating.
Ach zolang je niet gaat zitten krassen en dit gruis vervolgens gaat zitten opsnuiven zal het wel niet zo'n vaart lopen.
Edit: je was me net even voor, maar wel met meer info
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 13:13 ]
Er lag deze week een witte op het bureau van een redactielid.arnoud_h schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:52:
Ik verwacht in ieder geval binnenkort een officiële Tweakers recensie...
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Inmiddels heeft iemand geantwoord in dezelfde thread. Lijkt me storm in glas water.funrider schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:39:
Ik heb er gisterochtend ook eentje gekocht, tot nu toe erg tevreden mee!
Voor het brakke geluid, ik heb het geluid geanalyseerd en daarna een correctie gemaakt (voor zover mogelijk) in de equaliser van de realtek driver. Het klinkt nog steeds beroerd maar het is nu een stuk minder erg dan het was in ieder geval!
Voor de liefhebber:
Overigens heb ik soms het probleem dat na standby heel networking gecrasht is in xp. Iemand soortgelijke ervaringen?
Voor het brakke geluid, ik heb het geluid geanalyseerd en daarna een correctie gemaakt (voor zover mogelijk) in de equaliser van de realtek driver. Het klinkt nog steeds beroerd maar het is nu een stuk minder erg dan het was in ieder geval!
Voor de liefhebber:

Overigens heb ik soms het probleem dat na standby heel networking gecrasht is in xp. Iemand soortgelijke ervaringen?
Verrassend, ik heb in dit forum niet eerder negatieve geluiden gehoord over de audiokwaliteit van de NC10. Nog sterker, wsmaal:, was zelfs positief over het geluidskwaliteit van de NC10:Willaaam schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:15:Voor het brakke geluid, ik heb het geluid geanalyseerd en daarna een correctie gemaakt (voor zover mogelijk) in de equaliser van de realtek driver. Het klinkt nog steeds beroerd maar het is nu een stuk minder erg dan het was in ieder geval!
Kun je aangeven wat er precies mis is met het geluid? (naast teveel hoog en te weinig laag, zoals ik uit de EQ instellingen zie). Heb je het dan over het geluid dat de ingebouwde boxjes produceren of de kwaliteit die uit de "audio out" komt? Thanx!Ik hoor geen audio kraken (prima geluid via Sennheiser of Skype set ;-)
Hoe groot hebben jullie de harde schijf ingedeeld? 50/50.
Hehe, bij mij is het andersom. Ik ben de leraar en de kids vinden het prachtig.jaroen89 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:14:
het valt me op hoeveel positieve reacties ik op school krijg op mijn witte nc10 zelfs leraren die even komen glurenis dat bij jullie ook zo?
Hup aan de beamer dat ding, uitwerkingen op bord, met whiteboard stift erbij tekenen, superhendig.
Oh ja muziekje erbij en gezellig samen doorsnedes tekenen.
Les klaar? opvouwen en zo de tas in, zo mooi dat zo'n ding net zo groot is als een doorsnee lesboek.
Oerbrood!
Ik heb genoeg aan 30GB voor de eerste partitie. Hoe kleiner je eerste partitie, hoe sneller. Maar ook weer niet te klein, want als ie >80% vol raakt wordt ie trager.MaxPoweR schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:26:
Hoe groot hebben jullie de harde schijf ingedeeld? 50/50.
Nou ik kan mij niet indenken dat ik een aanzienlijk slechter model heb dan de andere gebruikers eerlijk gezegd. Misschien zijn anderen niet zo kritisch, maar het geluid, as is, lijkt het meeste op een hele slechte gsm speaker. Ontzettend veel midden, geen laag en heel erg veel hoog. En een frequentieresponsecurve die absoluut niet vlak is. Kortom, ze zijn verschrikkelijk slecht, zelfs voor kleine speakers. Gelukkig zijn ze wel redelijk te corrigeren, dat scheelt echt veel. Mijn N95 klinkt al stukken beter van zichzelf dus dit is wel een gemiste kans. Volume is ruim voldoende overigens.Gusher123 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:37:
[...]
Verrassend, ik heb in dit forum niet eerder negatieve geluiden gehoord over de audiokwaliteit van de NC10. Nog sterker, wsmaal:, was zelfs positief over het geluidskwaliteit van de NC10:
Ik heb het overigens over het geluid van de ingebouwde speakers. De headphone out is héél erg goed, ik hoor maar zeer weinig ruis over m'n sennheisers, dus dat is echt super. Het spreekt voor zich dat je dan de equaliser ook maar beter heel snel uit kan zetten
Mijn idee over het audiokraakje, het is normaal dat je een kraakje hoort als je de stroom van je versterker haalt. De realtek driver staat ingesteld om de geluidskaart uit te zetten na 30 seconden. Dat klinkt als een aannemelijke verklaring maar ik heb het nog niet getest.
Een ander iets, ik hoor en lees overal dat er een multitouch trackpad opzit. Hoe hard ik ook zoek ik kan nergens de optie vinden in de synaptics driver, wie weet meer?
[ Voor 36% gewijzigd door Willaaam op 13-11-2008 19:04 ]
Dat heb ik dus ook vermeld ;-)Willaaam schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:56:
Ik heb het overigens over het geluid van de ingebouwde speakers. De headphone out is héél erg goed, ik hoor maar zeer weinig ruis over m'n sennheisers, dus dat is echt super.
Van interne note- cq netbook speakers kan je uiteraard niet veel verwachten.
Net antwoord gekregen op een drietal vragen die ik aan de persvoorlichter van Samsung in Nederland had gesteld, aangezien er diverse geruchten op GoT circuleerde over de NC10. Hier de vragen en antwoorden:
1) Komen er ook 80 GB en 120 GB modellen naar Nederland zoals het persbericht suggereert?
Waarschijnlijk wel, is afhankelijk van de ontwikkelingen.
2) De blauwe versie is op dit moment alleen verkrijgbaar icm een 3G abonnement. Gaat de blauwe versie ook in de losse verkoop?
Vanaf januari is de blauwe versie in de losse verkoop.
3) Gesproken over 3G; er wordt gesuggereerd dat er binnenkort ook een NC10 met ingebouwde 3G functionaliteit verschijnt (NC11?). Wanneer zal dit ongeveer zijn?
De HSUPA variant is vanaf februari leverbaar.
Edit: Volgens mij de eerste keer dat er daadwerkelijk bevestigd wordt dat er een NC10 met ingebouwde 3G functionaliteit uit komt. (scoop!) Tot nu toe wel veel geruchten en aanwijzingen, maar niks concreets. Heb al gevraagd of ze al een prijsindicatie hebben.
1) Komen er ook 80 GB en 120 GB modellen naar Nederland zoals het persbericht suggereert?
Waarschijnlijk wel, is afhankelijk van de ontwikkelingen.
2) De blauwe versie is op dit moment alleen verkrijgbaar icm een 3G abonnement. Gaat de blauwe versie ook in de losse verkoop?
Vanaf januari is de blauwe versie in de losse verkoop.
3) Gesproken over 3G; er wordt gesuggereerd dat er binnenkort ook een NC10 met ingebouwde 3G functionaliteit verschijnt (NC11?). Wanneer zal dit ongeveer zijn?
De HSUPA variant is vanaf februari leverbaar.
Edit: Volgens mij de eerste keer dat er daadwerkelijk bevestigd wordt dat er een NC10 met ingebouwde 3G functionaliteit uit komt. (scoop!) Tot nu toe wel veel geruchten en aanwijzingen, maar niks concreets. Heb al gevraagd of ze al een prijsindicatie hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Gusher123 op 13-11-2008 20:07 ]
Verrassend inderdaad dat NC10 extern scherm (Dell Ultimate 20" 2007FP / 1600X1200 in mijn geval) verrassend goed is, maar toch minder dan via DVI en Radeon X1600/X1650 256Mb ;-) Het scherm van mijn NC10 overigens lekt links en rechtsonder iets meer licht, waardoor het lijkt of er een lichte vouw in een bladzijde zit. De zichtbaarheid daarvan hangt af van de kleur en kijkhoek. Niet echt storend, maar toch..Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:10:
Zo, even een reviewtje schrijvend op de NC10 na 2 volle dagen...
Over wireless ben ik zeer tevreden; prima bereik en stabiel (Zyxel 2602HW), snelle fix na hibernate/slaap stand.Wireless: op werk valt de verbinding aan een Airport Express altijd na 1, 2 minuten weg. Thuis ook aan een Airport Express nooit....
.De NC10 is stil denk ik voor een Windows gebruiker, maar mijn iBook en iMac zijn gewoon fluisterstil, daar hoor ik de ventilator nooit. Maar hier niet storend overigens.
De NC10 is bijzonder stil (disk & ventilator hoor je niet/nauwelijks)
Is er inderdaad wel! Zie in het Configuratiescherm --> Muis --> Apparaatinstellingen --> Instellingen van de Touchpad --> Aanwijzerverplaatsing --> Pinch --> er moet een vinkje staan bij "Enable Pinch".Een ander iets, ik hoor en lees overal dat er een multitouch trackpad opzit. Hoe hard ik ook zoek ik kan nergens de optie vinden in de synaptics driver, wie weet meer?
En het werkt nog ook, bijvoorbeeld bij het bekijken van een grote afbeelding in de afbeeldingviewer.Met het knijpgebaar kunt u de zoomfunctie in veel toepassingen uitvoeren. Het knijpgebaar kan worden gebruikt om dezelfde functie uit te voeren als het schuifwiel in standaard Windows-toepassingen die zoomen via CTRL+schuifwiel ondersteunen.
U maakt een knijpgebaar door twee vingers op het oppervlak van het TouchPad te plaatsen. Vervolgens plaatst u ze dichter bij elkaar of verder uit elkaar. Als u wilt inzoomen, plaatst u uw vingers dicht bij elkaar op het TouchPad-oppervlak en schuift u ze uit elkaar. Als u wilt uitzoomen, plaatst u uw vingers uit elkaar en beweegt u ze vervolgens dichter naar elkaar toe.
Niet heel erg grote scoop natuurlijk als je kijkt dat het SIM slot er al in zit, en op de X460 het slot niet eens afgedekt is, en er een plaatje van een SIM kaart bij staat. Is een kwestie van tijd totdat ze het slot gaan gebruiken lijkt me.Edit: Volgens mij de eerste keer dat er daadwerkelijk bevestigd wordt dat er een NC10 met ingebouwde 3G functionaliteit uit komt. (scoop!) Tot nu toe wel veel geruchten en aanwijzingen, maar niks concreets. Heb al gevraagd of ze al een prijsindicatie hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door arnoud_h op 13-11-2008 21:33 ]
Zijn er ondertussen al mensen die de zwarte NC10 binnen hebben gekregen?
[ Voor 83% gewijzigd door arnoud_h op 13-11-2008 22:32 ]
Ik ben ze in Nederland nog niet tegen gekomen. In Engeland zijn de eerste vandaag uitgeleverd. Een eerste impressie (en foto's) zijn te zien op: http://www.samsungnc10.blogercise.com/arnoud_h schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:46:
Ook interessant; test van 10 Netbooks door Chip.de. En de winnaar is? Inderdaad, de NC10! (zelfs met de manke Duitse versie waar geen Bluetooth op zit)
[ Voor 24% gewijzigd door Gusher123 op 13-11-2008 23:30 ]
Denk dat er maandag een hoop mensen hier - waaronder ik - een zwarte binnenkrijgen van Modern...arnoud_h schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:46:
Ja ikkerobhof schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:18:
[...]
Denk dat er maandag een hoop mensen hier - waaronder ik - een zwarte binnenkrijgen van Modern...
En ik heb al een hoop spullen erbij gekocht
- Wd passport 320gb (ook mooi en zwart
- 8gb Usb-stick bij de Aldi (Ook glans zwart en een zilveren rantje, past er wsl ook goed bij
- Logitech v450 zwart of zilver, weet nog niet welke ik krijg
Volgens mij was dat het wel
Om even terug te komen op dat accu verhaal.
Nikkel Cadmium/Mangaan accu's moeten idd geheel geladen en ontladen worden ivm de geheugen functie die deze accu's hebben.
Lithium Ion accu's hebben geen last van geheugen functies en hoeven dus niet perse volledig ontladen te worden. Deze kunnen gerust "tussendoor" bijgeladen worden. De Samsung NC10 maakt gebruik van een LioN accu.
Trouwens om een accu 12 uur achter elkaar te laden is ook een fabeltje. Tenminste als de accu in het notebook zit.
In het notebook zit nl een laadregelaar die automatisch afslaat als de accu vol zit. Dus met andere woorden: vol is vol en van mij mag je de accu dan al meteen belasten.(dus notebook op accu gebruiken)
Bron: Mijn eigen koppie....
Nikkel Cadmium/Mangaan accu's moeten idd geheel geladen en ontladen worden ivm de geheugen functie die deze accu's hebben.
Lithium Ion accu's hebben geen last van geheugen functies en hoeven dus niet perse volledig ontladen te worden. Deze kunnen gerust "tussendoor" bijgeladen worden. De Samsung NC10 maakt gebruik van een LioN accu.
Trouwens om een accu 12 uur achter elkaar te laden is ook een fabeltje. Tenminste als de accu in het notebook zit.
In het notebook zit nl een laadregelaar die automatisch afslaat als de accu vol zit. Dus met andere woorden: vol is vol en van mij mag je de accu dan al meteen belasten.(dus notebook op accu gebruiken)
Bron: Mijn eigen koppie....
Verwijderd
Wel even reëel blijven: De Samsung wint het vooral dankzij de lagere prijs. Als je de reviews van beide machines nakijkt, zijn ze erg te spreken over de 1000H vooral dankzij de N-draft en de BlueTooth, en hele goede touchpad. Maar, zo vermelden ze, je moet er meer geld voor neerleggen. En dat is dus onder andere waarom de Samsung hier op 1 staat. Heeft dus niet direct iets met individuele kwaliteit te maken. ;-)Gusher123 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:04:
[...]
Ik ben ze in Nederland nog niet tegen gekomen. In Engeland zijn de eerste vandaag uitgeleverd. Een eerste impressie (en foto's) zijn te zien op: http://www.samsungnc10.blogercise.com/
Ook interessant; test van 10 Netbooks door Chip.de. En de winnaar is? Inderdaad, de NC10! (zelfs met de manke Duitse versie waar geen Bluetooth op zit)
Bij Notebookjournal hebben ze ook een top 10, daar staat de Asus net boven de Samsung
http://www.notebookjournal.de/top10/mini_and_net
http://www.notebookjournal.de/top10/mini_and_net
Dat klopt volgens mij niet. De Sammy heeft wel degelijk meer punten, ook als je de prijs buiten beschouwing laat: http://www.chip.de/artike...s-im-Test-4_33662478.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:23:
[...]
Heeft dus niet direct iets met individuele kwaliteit te maken. ;-)
Het ging om de eerste paar keer. Zo wordt het ook aangeraden door Apple bij de nieuwste Macbook trouwens..Maar goed van mij mag iedereen geloven wat ie gelooft.wt1nsw schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 01:03:
[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 14-11-2008 10:32 ]
Verwijderd
Vraag me af of ze uberhaubt Wireless hebben getest of alleen naar de papieren specificaties hebben gekeken. Verschillende reviewers hebben namelijk het idee dat de kwaliteit (= oa ontvangst) van Samsungs Wireless (G) beter is dan die van Asus.Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:23:
[...]
Wel even reëel blijven: De Samsung wint het vooral dankzij de lagere prijs. Als je de reviews van beide machines nakijkt, zijn ze erg te spreken over de 1000H vooral dankzij de N-draft en de BlueTooth, en hele goede touchpad. Maar, zo vermelden ze, je moet er meer geld voor neerleggen. En dat is dus onder andere waarom de Samsung hier op 1 staat. Heeft dus niet direct iets met individuele kwaliteit te maken. ;-)
Maar goed... dit is miereneukerij...
Ik blijf het erg vreemd vinden dat ze voor de Duitse versie hebben besloten om BlueTooth op te offeren. Echt vreemd omdat dit voor super mobiel bookje extra handig is (muis + headset).
Net het volgende gelezen op een engelstallige website van een eigenaar van een zwarte NC10
"I just got my black one yesterday. The ONLY negative I have is the gloss black lid. The white version has a matt-like surface which I much prefer (and gloss lids were one reason I held off getting an eee 900/1000). The preview pictures of the black unit were matt from what I could tell?
On the plus side the inside is matt black at least, and the screen is non-gloss."
Het lijkt er dus op dat de buitenkant van de zwarte nc10 hetzelfde is als de Asus, piano black en vinger afdruk gevoelig
.
"I just got my black one yesterday. The ONLY negative I have is the gloss black lid. The white version has a matt-like surface which I much prefer (and gloss lids were one reason I held off getting an eee 900/1000). The preview pictures of the black unit were matt from what I could tell?
On the plus side the inside is matt black at least, and the screen is non-gloss."
Het lijkt er dus op dat de buitenkant van de zwarte nc10 hetzelfde is als de Asus, piano black en vinger afdruk gevoelig
Vind ik persoonlijk geen mierenneukerij. Volgens mij zegt ook Laptopmag dat de Samsung met G sneller download dan de Asus met N. Of op een van de andere 10 sites die ik heb gelezen. Dat maakt de N feature van de Asus eigenlijk waardeloos voor mij.Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:33:
[...]
Verschillende reviewers hebben namelijk het idee dat de kwaliteit (= oa ontvangst) van Samsungs Wireless (G) beter is dan die van Asus.
Maar goed... dit is miereneukerij...
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 14-11-2008 10:38 ]
Spelen jullie ook games op de NC10?
Ik heb hem daar in eerste instantie niet voor gekocht, maar oudere spellen draaien nog prima!
Tot nu toe gespeeld:
Worms Armageddon (wel alleen niet in 1024x600 en als World Party)
World of Goo
En Total Annihilation.
Erg leuk apparaatje moet ik zeggen!
Ik heb hem daar in eerste instantie niet voor gekocht, maar oudere spellen draaien nog prima!
Tot nu toe gespeeld:
Worms Armageddon (wel alleen niet in 1024x600 en als World Party)
World of Goo
En Total Annihilation.
Erg leuk apparaatje moet ik zeggen!
@falconxp: zou ie niet gewoon vergeten zijn dat stuk beschermend plastic eraf te halen?
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Verwijderd
Hoe is dat mogelijk? Ik bedoel, ik kan hier thuis met 135MBps internetten op m'n 1000H dankzij N-draft, m'n moeder heeft de witte NC-10 van MM en die komt op 100MBps. G kan toch nooit sneller zijn dan N? Behalve als je verbinding hebt met een B/G-router natuurlijk, maar dan is dit sowieso een nutteloze discussie..Philflow schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:38:
[...]
Vind ik persoonlijk geen mierenneukerij. Volgens mij zegt ook Laptopmag dat de Samsung met G sneller download dan de Asus met N. Of op een van de andere 10 sites die ik heb gelezen. Dat maakt de N feature van de Asus eigenlijk waardeloos voor mij.
In m'n 1000H zie ik twee antennetjes aan de Wireless card, iemand gekeken hoe dit in de NC-10 ligt? Mag 'm van m'n moeder niet open maken
En wat betreft de BT in Duitsland: Is dat er uit gehaald wegens stralingswetgeving o.i.d.? In Frankrijk bijvoorbeeld zijn ze daar erg streng op, weet niet hoe dat in Duitsland ligt?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 11:03 ]
die 135Mbps is het maximale wat je in theorie kan halen, in de praktijk is het zeker als je wat verder weg van de router bent een stuk lager...
volgens hun test is op die afstanden de NC10 dus inderdaad sneller...
(bron: laptopmag.com)The NC10’s 802.11b/g Wi-Fi card provided a swift connection for working in the cloud. Delivering a strong 20.8 Mbps and 16.9 Mbps from 15 and 50 feet, respectively, we were able to maintain a strong signal far from our access point. This blew away the MSI Wind (14.5/7.7 Mbps) and even the 802.11n-equipped ASUS Eee PC 1000H (10.4/6.1 Mbps). It maintained a strong connection during our day-to-day Web activities; streaming music over Slacker was fluid, and video clips streaming on Hulu.com were void of any pauses.
Twee kabeltjes volgens deze fotoVerwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:01:
In m'n 1000H zie ik twee antennetjes aan de Wireless card, iemand gekeken hoe dit in de NC-10 ligt? Mag 'm van m'n moeder niet open maken.
Inmiddels heb ik een mail van sec-erms.samsung.com ontvangen met daarin de mededeling:wsmaal schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:12:
BT, camera & Wlan drivers op de Samsung support side zijn recenter. Ik heb de software package "Samsung Update Plus" van de support side gedownload en opnieuw geïnstalleerd, maar de melding blijft dat er geen nieuwe updates voor de NC10 zijn gevonden. Daarover heb ik Samsung Support geïnformeerd. In hoeverre de software packages op de support side recenter zijn, heb ik vooralsnog niet kunnen achterhalen.
We forwarded your message to our R&D department. If we get any definite information, we'll reply for you.
Enkele software packages op de Samsung side zijn inderdaad recenter dan op mijn NC10 (o.a. de Battery Manager).
Ik heb nu 2gb erin gezet en ik merk eigenlijk niet heel veel verschil met toen er nog 1 gb in zat.
Wat me opvalt is dat vooral office 2007 en met name Outlook traag opstart, soms duurt het best een tijdje voordat je wat kunt doen. Ook de muis blijft dan zo nu en dan wat hangen.
Is office 2007 zoveel zwaarder? anders gooi ik er wel weer 2003 op.
En wat me soms ook opvalt is dat als ik niks open heb staan dat dan de CPU load nog steeds op ongeveer 50% staat. Dan staan er alleen maar programma's in de achtergrond te draaien.
Ik heb al even gegoogled maar kom er niet echt uit, is er niet een programmaatje waarmee je kunt zien welk programma, hoeveel % vd CPU gebruikt?
@wsmaal, je zal me misschien een zeikerd vinden maar het is volgens mij site met een t ipv side... niet onaardig bedoeld! Verder schrijf je keurig dus ik dacht ik zeg t toch even. Als ik side lees moet ik meer aan de F-Side van voetbal denken haha
Wat me opvalt is dat vooral office 2007 en met name Outlook traag opstart, soms duurt het best een tijdje voordat je wat kunt doen. Ook de muis blijft dan zo nu en dan wat hangen.
Is office 2007 zoveel zwaarder? anders gooi ik er wel weer 2003 op.
En wat me soms ook opvalt is dat als ik niks open heb staan dat dan de CPU load nog steeds op ongeveer 50% staat. Dan staan er alleen maar programma's in de achtergrond te draaien.
Ik heb al even gegoogled maar kom er niet echt uit, is er niet een programmaatje waarmee je kunt zien welk programma, hoeveel % vd CPU gebruikt?
@wsmaal, je zal me misschien een zeikerd vinden maar het is volgens mij site met een t ipv side... niet onaardig bedoeld! Verder schrijf je keurig dus ik dacht ik zeg t toch even. Als ik side lees moet ik meer aan de F-Side van voetbal denken haha
[ Voor 21% gewijzigd door ElayZ op 14-11-2008 13:32 ]
Al taakbeheer geprobeerd (CTRL+SHIFT+ESC/rechts klikken op taakbalk>taakbeheer) om te kijken wat hoeveel gebruikt?
(edit: in reply hierboven);
(edit: in reply hierboven);
[ Voor 11% gewijzigd door Hot Pixel op 14-11-2008 13:31 ]
In taakbeheer zie je wel welk prog hoeveel geheugen gebruikt maar van de CPU zie je alleen die stomme groene grafiek maar niet door welk prog dat met name komt, heeft wel verband met elkaar natuurlijk.
Maar een los prog cpu-monitor ofzo is er niet?
btw als er iemand een zwarte heeft binnenkort, post ff wat foto's!
Maar een los prog cpu-monitor ofzo is er niet?
btw als er iemand een zwarte heeft binnenkort, post ff wat foto's!
[ Voor 12% gewijzigd door ElayZ op 14-11-2008 13:34 ]
Ik heb na het plaatsen van een 2gig module vista erop gedaan en het loopt tot mijn verbazing goed en niet echt trager dan xp.
Het lijkt erop dat de accuduur beter is dan onder xp.
De Sammy is gewoon een leuk netbookje, voor de twijfelaars: kopen die nc10
Het lijkt erop dat de accuduur beter is dan onder xp.
De Sammy is gewoon een leuk netbookje, voor de twijfelaars: kopen die nc10
Verwijderd
Zoals al gezegd: in taakbeheer onder tabblad Processen kun je zien welk programma hoeveel % van de cpu gebruikt.
De associatie met F-side heb ik nog niet gelegd :-), maar inderdaad het is site en niet side.ElayZ schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:26:
Verwijderd
Heeft er al iemand een bluetooth GPS ontvanger aan de NC10 gekoppeld?
En welke navigatiesoftware werkt er icm de nc10?
En welke navigatiesoftware werkt er icm de nc10?
Hmm.... die pinch functie zie ik wel, maar is er ook een two finger scroll aanwezig? Zo nee, ik had ergens gelezen dat je deze drivers kon installeren, zodat je alsnog een two finger scroll functie hebt...digilb schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:53:
[...]
Is er inderdaad wel! Zie in het Configuratiescherm --> Muis --> Apparaatinstellingen --> Instellingen van de Touchpad --> Aanwijzerverplaatsing --> Pinch --> er moet een vinkje staan bij "Enable Pinch".
[...]
En het werkt nog ook, bijvoorbeeld bij het bekijken van een grote afbeelding in de afbeeldingviewer.
weet iemand hier mee van?
Dacht ik ook, ik heb het op mijn 3 jaar oude Asus ook. Ook two finger left sweep en right.Tjukkie schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:21:
[...]
Hmm.... die pinch functie zie ik wel, maar is er ook een two finger scroll aanwezig? Zo nee, ik had ergens gelezen dat je deze drivers kon installeren, zodat je alsnog een two finger scroll functie hebt...
Probeer anders eens deze driver, is ook synaptics: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=218872
Verwijderd
Hoe meten ze dat? En wat meten ze eigenlijk? Zit hier met een 1000H op zeker 10 meter afstand 2 verdiepingen hoog, en behaal nog altijd een stevige 48Mbps.. Dat lijkt in de verste verten niet op wat hier gemeld wordt. Of hebben we het nu over iets anders?mastercard schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:20:
die 135Mbps is het maximale wat je in theorie kan halen, in de praktijk is het zeker als je wat verder weg van de router bent een stuk lager...
[...]
(bron: laptopmag.com)
Ik denk door gewoon een groot bestand down te loaden en dan te berekenen. hier heb je een 100mb file: http://speedtest.bbned.nl/
Ik ben niet kapot van de draadloze kaart in de NC10. In een aantal gevallen had ik college op een locatie en heeft een medestudent naast me wel (zij het zwak) draadloos internet. De NC10 kan het netwerk dan echter vaak niet detecteren (is wisselend aanwezig in de netwerklijst) en verbinding leggen lukt ook niet.
Bij de macbook komt er wel verbinding en (langzaam) internet..
Bij de macbook komt er wel verbinding en (langzaam) internet..
Ik heb bovenstaande driver geprobeerd, werkt wel maar geeft niet de extra functionaliteit, die die op mijn Asus A6 wel geef.Philflow schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:30:
[...]
Dacht ik ook, ik heb het op mijn 3 jaar oude Asus ook. Ook two finger left sweep en right.
Probeer anders eens deze driver, is ook synaptics: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=218872
Verwijderd
Hier is iemand die een touchscreen kit gaat inbouwen. Dus misschien interessant om in de gaten te houden. http://forum.insanelymac....hp?showtopic=131519&st=60
Is tevens ook het forum waar degen actief is die macOS had geïnstalleerd.
Is tevens ook het forum waar degen actief is die macOS had geïnstalleerd.
Dit topic is gesloten.