| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
xbmc is te vinden op xbmc.org en is een uitstekenden gratis media speler voor xp, vista, linux en uiteraard een xbox (oude versie, geen 360)
Vanochtend 1 gehaald in Ede. Ze hadden er nog 10.Nahata schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:55:
[...]
Uitverkocht in Ede? Wou er juist vandaag een gaan halen in Ede
Gelijk een 2Gb module erin geplaatst
Donderdagavond 20.30 uur stuk of 20 lagen er zeker, wellicht meer.Musiquita schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:18:
[...]
Wanneer heb je hem gehaald? Ik heb gisteren MM Ede gebeld en ze zeiden dat ze uitverkocht waren...
Verder hebben ze zo'n beetje alle andere modellen ook, Acer One, EEEPc, Winds etc,
kun je mooi vergelijken!
Oerbrood!
Is al eerder gepost kijk hier maar.Den Deze schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:43:
Welke ram steken jullie er eigenlijk bij in? (2gb)
Tot zover heb ik probleemloos de volgende spellen gespeeld:
Commandos II
World of Goo (aanrader !!)
Warcraft III
Net gebeld met Mediamarkt in Leeuwarden, want wou dan de witte daar halen.. Niet op voorraad
http://www.youtube.com/watch?v=jY36uuyx1HQ
uiteraard net als andere laptops, geen wifi
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Hier op een acer aspire one, de sims 2 draait ook prima aldus mijn broertjeTijs_a schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:19:
Welke games spelen jullie op je NC10?
Tot zover heb ik probleemloos de volgende spellen gespeeld:
Commandos II
World of Goo (aanrader !!)
Warcraft III
Er staat geloof ik in het MSI Wind / EEE-PC forum een hele waslijst met game die het wel tot goed doen, ik zou zeggen neem even een kijkje.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
[ Voor 28% gewijzigd door wsmaal op 07-11-2008 15:56 ]
Verwijderd
Ga het gelijk even doen, post zo de resultatenjezzer schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:01:
Okay laat type maar zitten.. Iemand in de mogelijkheid om een HDtune bench te draaien en hier te posten?
Dank
Thats life.

Gulfstream G650
Ik weet het niet zeker, maar op de volgende foto krijg ik het idee dat hij hetzelfde 'metallic' effect heeft als de witte versie:wsmaal schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:53:
Heeft iemand enig idee of de zwarte uitvoering van de NC10 "mat" of glimmend is?
http://www.hvdm.nl/pers/s.../nc10-notebooks-large.jpg
- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -
Verwijderd

nu MET netstroom:

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 16:38 . Reden: image toegevoegd ]
Thanks..! Dan is die WD toch sneller, dacht echt dat die origenele sneller was maar zal wel aan mij liggen.. Bedankt iig
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Verwijderd
Graag gedaanjezzer schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:52:
[...]
Thanks..! Dan is die WD toch sneller, dacht echt dat die origenele sneller was maar zal wel aan mij liggen.. Bedankt iig
Moet er wel bijzeggen dat het zonder netstroom was, op de batterij, heb eigenlijk geen idee of dat wat uitmaakt
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Ik weet niet of Bleach/Naruto gereleased word in MKV, Maar ik heb net effe gekeken of Kannagi(Geweldige anime btw) draait word gereleased in mkv. En hij speelt het perfect af note; het bestand staat wel op de hdd.ck2000nl schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:35:
Kan een bezitter van de NC10, misschien voor mij proberen of het afspelen van anime (zoals Bleach/Naruto van DB) ook probleemloos verloopt?
Mijn dank
Voor de mensen die een HDtune screenshot willen:
Thx, ik denk inderdaad dat zwart en blauw dezelfde "structuur" heeft als wit. Niet glinsterend zoals bv. de (recente) EeePC modellen die in NL verkrijgbaar zijn. Overigens, voor een aantal tweakers op dit forum een doorslaggevende reden om de 901/1000H niet te kopen. Reden van mijn vraag is dat ik de NC10 wit besteld heb, maar daarna bij MM heb gezien dat wit tamelijk smerig wordt, zoals in deze review nadrukkelijk een alinea aan gewijd is. Zwart & blauw worden weliswaar ook smerig, maar dat zie je niet/minder ;-)narotic schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:32:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar op de volgende foto krijg ik het idee dat hij hetzelfde 'metallic' effect heeft als de witte versie:
http://www.hvdm.nl/pers/s.../nc10-notebooks-large.jpg
Niet op voorraad?? Lijkt me stug.. gister eentje opgehaald en er waren er toen nog meer als genoeg !!Vinze schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:52:
Pff, mooi balen dit.. Wordt de levering van m'n zwarte NC10 verschoven naar 17 nov.
Net gebeld met Mediamarkt in Leeuwarden, want wou dan de witte daar halen.. Niet op voorraad
Verwijderd
Nou jezerrr als je nou ook is zo vriendelijk wilt zijn om te antwoord op mijn vraag,overigens een super apparaatje.. heb hem nog niet echt gebruikt, alleen XPpro en Vista erop gezet als dualboot.. werkt heerlijk
hoe vista en xp draait? Merk je verschil in performance???
Ligt er uiteraard wel aan hoe je er mee omgaat. Bij MediaMarkt zijn het demo modellen. Bij de zwarte nc10 staat als kleur piano black wat over het algemeen bij de meeste apparaten toch een glans geeft zoals bij de EEEPC en de meeste Samsung TFT's. Het is natuurlijk even afwachten totdat er een zwarte bij iemand binnen is.Het voordeel van piano black is wel dat je gelijk ziet of iemand met ze fikken aan je laptop heeft gezetenwsmaal schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:04:
[...]
Thx, ik denk inderdaad dat zwart en blauw dezelfde "structuur" heeft als wit. Niet glinsterend zoals bv. de (recente) EeePC modellen die in NL verkrijgbaar zijn. Overigens, voor een aantal tweakers op dit forum een doorslaggevende reden om de 901/1000H niet te kopen. Reden van mijn vraag is dat ik de NC10 wit besteld heb, maar daarna bij MM heb gezien dat wit tamelijk smerig wordt, zoals in deze review nadrukkelijk een alinea aan gewijd is. Zwart & blauw worden weliswaar ook smerig, maar dat zie je niet/minder ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door falconxp op 07-11-2008 19:27 ]
Verwijderd
Heb mijn witte NC10 daar 4 dagen geleden gekocht, ze hadden er toen ongeveer 30 liggenVerwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:10:
Iemand die toevallig weet of de mediamarkt in Rotterdam nog exemplaren heeft liggen?
Verwijderd
Als je dit italiaanse filmpje bekijkt, link, dan lijkt het toch een glanzende lak... (iemand een talenknobbel...vertellen ze iets nieuws?)wsmaal schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:04:
[...]
Thx, ik denk inderdaad dat zwart en blauw dezelfde "structuur" heeft als wit. Niet glinsterend zoals bv. de (recente) EeePC modellen die in NL verkrijgbaar zijn. Overigens, voor een aantal tweakers op dit forum een doorslaggevende reden om de 901/1000H niet te kopen. Reden van mijn vraag is dat ik de NC10 wit besteld heb, maar daarna bij MM heb gezien dat wit tamelijk smerig wordt, zoals in deze review nadrukkelijk een alinea aan gewijd is. Zwart & blauw worden weliswaar ook smerig, maar dat zie je niet/minder ;-)
Ja het lijkt inderdaad wel zo, het gaat te snel om het echt goed te kunnen zien maar het kan ook zijn dat het t plastic folie is wat op de klep zit, zat bij mijn witte er ook op.Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:57:
[...]
Als je dit italiaanse filmpje bekijkt, link, dan lijkt het toch een glanzende lak... (iemand een talenknobbel...vertellen ze iets nieuws?)
Trouwens, ik weet niet wat voor vette sausvingers die duitsers in die review hadden maar ik heb helemaal geen last van vieze vlekken enzo op de witte. Doordat het niet van dat glimmende is heb je juist geen last van vingerafdrukken.
Vreemd dat Samsung geen eigen HDD's gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:36:
HDtune benchmark
[afbeelding]
[afbeelding]
nu MET netstroom:
[afbeelding]
Het 'zwarte' netbook in dit filmpje is het blauwe!Als je dit italiaanse filmpje bekijkt, link, dan lijkt het toch een glanzende lak... (iemand een talenknobbel...vertellen ze iets nieuws?)
Oh ja: check it out. Voor de lucky ones die al een NC10 hebben mét een 2gb reepje.
Toevallig spreek ik redelijk Italiaans (woon er sinds ruim 2 jaar) en het is inderdaad de blauwe versie (blijkbaar komen in Italie alleen de witte en blauwe versie). In het filmpje wordt overigens niets nieuws verteld.Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:57:
[...]
Als je dit italiaanse filmpje bekijkt, link, dan lijkt het toch een glanzende lak... (iemand een talenknobbel...vertellen ze iets nieuws?)
Verwijderd
Ik heb 'm nog kunnen bestellen toen ie 389,- was. Daar bovenop nog een korting van 20 euro dus ik heb nu een orderbevestiging waarop staat dat ik 369,55 moet betalen bij bezorging.Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 01:20:
hmm.. ik zie trouwens dat ze bij modern de prijs inmiddels aangepast hebben ...
Iemand een idee wat voor gevolgen dat heeft?
Het gevolg is dat je €369,55 moet betalen bij bezorging!Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:19:
[...]
Ik heb 'm nog kunnen bestellen toen ie 389,- was. Daar bovenop nog een korting van 20 euro dus ik heb nu een orderbevestiging waarop staat dat ik 369,55 moet betalen bij bezorging.
Iemand een idee wat voor gevolgen dat heeft?
Verwijderd
Hij was eerst inderdaad 10 euro duurder (399) dus met de actiecode 379,55 maar als je die prijs hebt staan zou ik even mailen dan gooien ze de prijs 10 euro omlaag. (denk dat het alleen wel te laat is als ze nu de deur al uit zijn, maarja..)
Gekeken op de site voor de levering met het invullen van mn bonnummer:
De bestelling met bonnummer "***********" wordt afgeleverd tussen "10:30" uur en "13:30" uur.
yeah baby
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 12:27 ]
Het gaat erom dat inmiddels de prijs bij Modern weer 399 euro is, hij is dus 10 euro duurder geworden.Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 11:50:
Ja duh haha
Hij was eerst inderdaad 10 euro duurder (399) dus met de actiecode 379,55 maar als je die prijs hebt staan zou ik even mailen dan gooien ze de prijs 10 euro omlaag. (denk dat het alleen wel te laat is als ze nu de deur al uit zijn, maarja..)
Gekeken op de site voor de levering met het invullen van mn bonnummer:
De bestelling met bonnummer "***********" wordt afgeleverd tussen "10:30" uur en "13:30" uur.
yeah baby

Best mooi; een NC10 ,1GB 160GB voor 370 euro.

Vooral nadat ik heb gezien dat MAX OSX erop runt.. heel erg mooi, lijkt net alsof je een Mini APPLE hebt.
Maar alleen een vraagje; stel dat je er MAC OSX op installeert (Dual Boot), dan heb je geen W-LAN. Maar kun je alsnog internetten ermee? Misshcien via de ethernet-poort, of anders een externe USB-dongle. Of misshcien een interne PCI-Ex chippie?
Gulfstream G650
Samsung zal, voor zover ik heb begrepen, voor de NC10 geen Linux variant op de markt brengen. Opvallend is dat Asus en MSI in NL de XP variant van de 901 & 1000H cq Wind dumpen. De gebruiker die uitsluitend surft, mailed, incidenteel een documentje maakt en belt via Skype of VoIP is m.i. beter af met Linux. De netbooks kunnen toch niet veel meer ;-)
PS: Al gezien dat McAfee SiteAdvisor, sinds vandaag, waarschuwt voor het tweakers.net domein? (Gering aantal downloads bevat Spyware, Adware en andere ongewenste programma's...) Er is daarover een thread..
[ Voor 6% gewijzigd door wsmaal op 08-11-2008 14:27 ]
Verwijderd
nu twee dagen in het bezit van de NC10, erg blij mee. Een vraagje echter: sinds vandaag (na wat tweaks door TuneUp utilities wellicht?) werken de fn +f7 en de fn+ f8 tpoets niet meer. Ligt niet aan de toetsen zelf, ook kan ik Magic Docter nog gebruiken (via programma's - Samsung), maar de Easy Speed up manager kan ik dus niet mee benaderen.
Iemand een idee?
Dingen weer normaal terug gaan zetten en kijken wat er gebeurt?Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:58:
Dag allen,
nu twee dagen in het bezit van de NC10, erg blij mee. Een vraagje echter: sinds vandaag (na wat tweaks door TuneUp utilities wellicht?) werken de fn +f7 en de fn+ f8 tpoets niet meer. Ligt niet aan de toetsen zelf, ook kan ik Magic Docter nog gebruiken (via programma's - Samsung), maar de Easy Speed up manager kan ik dus niet mee benaderen.
Iemand een idee?
Edit: Ik ben ook van plan een Samsung NC10 te kopen, ik denk dat ik maandag naar de MM ga, het enige probleem is dat ik een zwarte wil maar eerst maar eens even kijken of ik het wel fijn vind werken.
accessoires die ik erbij wil kopen:
Wd passport hd (lekker klein en usb powered) (als iemand een andere suggestie heeft van draagbare hd die usb powered is zeg het maar, het liefst zwart natuurlijk)
Misschien een muisje erbij.
[ Voor 28% gewijzigd door EdwardvGelder op 08-11-2008 18:28 ]
Verwijderd
Heb alles teruggezet en tuneUp gedeinstalleerd, heeft niks geholpen. Misschien heeft het er ook wel niks mee te maken? Iemand anders met problemen met de fn-f7 of fn-f8? Of eventueel een tip waar je die toetsen opnieuw kunt toewijzen?EdwardvGelder schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:00:
[...]
Dingen weer normaal terug gaan zetten en kijken wat er gebeurt?
Edit: Ik ben ook van plan een Samsung NC10 te kopen, ik denk dat ik maandag naar de MM ga, het enige probleem is dat ik een zwarte wil maar eerst maar eens even kijken of ik het wel fijn vind werken.
accessoires die ik erbij wil kopen:
Wd passport hd (lekker klein en usb powered) (als iemand een andere suggestie heeft van draagbare hd die usb powered is zeg het maar, het liefst zwart natuurlijk)
Misschien een muisje erbij.
Kijk eens bij pixmania voor een passport, aanbieding geloof ik....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 18:51 ]
Ik weet het niet en ik ga daar denk ik ook niet bestellen, ze zijn niet heel goed in de service als ik zo bij de pricewatch de reacties bekijk.
Verwijderd
ps.Btw... Ubuntu doet het ook op de nc10.
http://www.youtube.com/watch?v=ZtdAHOc59ik
Wat problemen met de wifi maar met een beetje zoeken is dat ook op te lossen... heb ik ergens gelezen...
Niet gehinderd door enige kennis van zaken...
Ja hier ben ik ook heel benieuwd naar, aangezien je shared geheugen hebt, dus als je er 2gb inzet dan kan je bijvoorbeeld ipv 64mb 128mb sharen of zelfs 256mb, zou iemand dit ook kunnen testen?jaroen89 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:57:
heeft er iemand ook 3dmark score's met 1gb geheugen en het daarna getest met 2gb is dat verschil nog de moeite waard? ik heb de witte ook bij modern bestelt word maandag afgeleverd tussen 14:00 - 17:00
Gewoon een paar games en dan de fps meten met 64mb shared en een keer met wat meer.
Dat zou ik zeer op prijs stellen.
Aangezien ik benieuwd ben naar deze laptop en ook benieuwd of het slim is om er 2gb in te zetten.
Dat zou ik ook heel graag willen weten. Kan iemand die er al 1 heeft dit misschien even testen/proberen? Mijn zwarte komt ook pas de 17epasarica schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:21:
Is dit ding ook te booten vanaf de SD-Card? Ik kan wel vanaf USB booten maar vind geen instellingen over boten vanaf SD
Helaas werken sommige van mijn toepassingen niet met Linux. Met virtueel XP (VMware Player, VMware Server of VirtualBox) is dat op te lossen, maar of een netbook daarvoor voldoende performance heeft vraag ik mij af (Wine is geen alternatief). Dual boot (Wubi) is voor sommigen een optie. Express Gate (Splashtop) zou ik een serieuze toevoeging vinden ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:27:
ps.Btw... Ubuntu doet het ook op de nc10.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=ZtdAHOc59ik
Wat problemen met de wifi maar met een beetje zoeken is dat ook op te lossen... heb ik ergens gelezen...
Er staat een filmpje van op youtube. Bekijk die even en je weet precies hoe (traag) Vista er op draait ;-)Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:31:
jammer dat er niemand ff meld hoe vista draait op deze samsung..
Morgen ga ik naar de MM in zwolle om te kijken, ze hebben vast nog geen zwarte op voorraad maar dan kan ik iig kijken of ik hem fijn vind of dat ik een andere ga kopen, of dat de witte heel mooi is
Edit: die code actie5k werkt niet meer op modern? Ik voer hem in maar hij blijft op 399 hangen, ik wilde even kijken wat hij zou kosten
[ Voor 20% gewijzigd door EdwardvGelder op 09-11-2008 23:18 ]
Verwijderd
De actiecode werkt nog wel gewoon. Ik had er vorige week ook ff problemen mee, maar met een andere browser werkte het wel ineens. Misschien iets met cookies te maken?
Verwijderd

Verwijderd
of wordt me aangeraden hem toch eerst even helemaal op te laden
Jeuj!Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:35:
Ja hoor... om negen uur stonden ze bij mij voor de deur. Mijn NC10 is binnen! Een paar foto's voordat ie werd opgeladen.
...foto's...
Is de sleeve die je erbij krijgt eigenlijk precies passend, of is die vrij ruim?
[ Voor 29% gewijzigd door robhof op 10-11-2008 11:31 . Reden: verkeerde gequote... ]
Verwijderd
Ik plugde de NC10 aan het net, maar de indicator gaf aan dat ie al volledig was opgeladen.Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:43:
als die zo bij mij komt wil ik hem eigenlijk gelijk gaan gebruiken, aangezien ik snel weg moet..
of wordt me aangeraden hem toch eerst even helemaal op te laden
De sleeve past precies, alleen is er niets dat de flap dicht houdt. Geen klitteband of zo.robhof schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:30:
[...]
Jeuj!Ziet er goed uit, leuk dat je foto's post!
Is de sleeve die je erbij krijgt eigenlijk precies passend, of is die vrij ruim?
Accu NC10 is 5200mAh en toch langere accuduur dan de 1000H (6600mAh)?Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:35:
Ja hoor... om negen uur stonden ze bij mij voor de deur. Mijn NC10 is binnen! Een paar foto's voordat ie werd opgeladen.
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 12:22 ]
Verwijderd
Bij mij werkt de code nog steeds...Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:49:
Voor de nc10 lijkt hij inderdaad niet meer te werken, voor andere producten nog wel. Misschien was het niet helemaal de bedoeling om de nc10 voor 370 euro te moeten verkopen.
Dat is raar...Welke MM ben je geweest? Ik heb de mijne vorige week in utrecht gehaald voor €399 met een 160gig schijf, volgens mij wordt deze laptop ook alleen maar met 160gig geleverd?noppus schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:45:
Ook bizar. Loop ik net bij de MM binnen. Ligt ie er ineens voor € 459. Afgelopen vrijdag nog € 399. Zouden ze ineens met een grotere HD geleverd worden? Deze was 160.
Je kunt de flap in de sleeve stoppen, net zoals bij een envelop dus; werkt goed.De sleeve past precies, alleen is er niets dat de flap dicht houdt. Geen klitteband of zo.
Bij mij werkt hij in FF niet en in Chrome welSicarius schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:47:
[...]
Aktie5k werkt in IE 7 niet, Firefox echter weer wel
Verwijderd
Asus doet zijn werk op 7.4 volt; dat verklaart het verschil.wsmaal schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:02:
[...]
Accu NC10 is 5200mAh en toch langere accuduur dan de 1000H (6600mAh)?
Verwijderd
Gedacht als kadoo's maar wellicht zal ik er eentje zelf houden.
Schermpje lekker, toetsenbord ook, kleiner zou niet meer lekker werken. En o zo compleet, een Macbook Air heeft 2 USB aansluitingen minder, mist Ethernet, Mic-in, std. steker VGA, SD reader en hardwarematige rechter muisklik op het trackpad! Prachtig dat de aansluitingen op de bovenkant gemarkeerd zijn. Enig minpuntje tot nu toe: de Intel en Windows stickers zijn er behoorlijk scheef op geplakt *lol*.
Indruk na het eerste uur: aanrader!
en dan nog een vraagje ik krijg het schoefje wel uit het klepje van het ddr geheugen maar krijg het klepje er niet uit kan iemand mij uitleggen hoe ik hem er uit krijg
Ik moest redelijk wat kracht zetten. Aan de zijkanten van het klepje zitten ook klemmen.jaroen89 schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:32:
heb vandaag mijn nc10 van modern voor 369,55 ontvangen ben er zeer tevreden mee echt een aanrader heb meteen bij de mediamarkt in zwolle de witte logitech v470 er bij gekocht heb nog even bij de witte nc10 gekeken daar was hij geprijsd voor 419 euro´s
en dan nog een vraagje ik krijg het schoefje wel uit het klepje van het ddr geheugen maar krijg het klepje er niet uit kan iemand mij uitleggen hoe ik hem er uit krijg
Zie hier..jaroen89 schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:32:
gewoon een beetje wrikken en trekken, hij zit inderdaad op een beetje "enge" manier vast, ik dacht ook dat ik hem kapot zou trekkenjaroen89 schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:32:
Verwijderd
het lukt me niet echt vloeiend eigenlijk..
Als ik scroll dan gaat hij soms wel en soms niet??
Verwijderd
Heb gisteravond Windows Vista ulitimate geinstalleerd, alleen Aero-glass werkt niet, waarschijnlijk een hardware issue zover ik gevonden heb op forums.
Drivers op de site zijn voor xp, maar de meeste werken gewoon. de driver voor de touchpad bijvoorbeeld niet, en voor de de videokaart schijnt ouder te zijn, maar moet wel vervangen worden anders zit je op een lagere resolutie.
Had alleen thuis een probleem met het verbinden met mijn wireless netwerk, maar ligt denk ik aan de router, op school werkt hij nu wel, had eerst geen ontvangst (waar ik met mijn vorige laptop dacht ik wel ontvangst had)
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 11:27 ]
Verwijderd
Ik snap niet waarom dat de nederlandse samsung site nog steeds niets heeft over de nc10. Zou toch handig zijn als je daar driverupdates makkelijk kan vinden. edit: is er wel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 13:43 ]
Bij Mediamarkt was ie vanaochtend 449,- terwijl die vorige week 399 was.
Ik heb er even meegespeeld. De touchpad was wel erg klein moet ik zeggen. Gaat dat wennen of zijn er veel mensen die zich daar aan storen?
Zoek je toevallig naar deze pagina?Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:38:
Wow, the nc10 is inmiddels naar 429 euro gegaan bij modern.nl (407.55 met code), gelukkig heb ik hem al binnen voor 370 euro. Als je nog twijfelde ben je nu ineens toch wel wat duurder uit.
Ik snap niet waarom dat de nederlandse samsung site nog steeds niets heeft over de nc10. Zou toch handig zijn als je daar driverupdates makkelijk kan vinden.
http://www.samsung.com/nl...R&vType=L&disp_nm=NP-NC10
Hoppa weer paar Mb vrije ruimte op de Harddisk > Update manager = exit
Verwijderd
De adviesprijs voor de NC10 volgens ComputerTotaal is € 419,-Philflow schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:27:
Ja inderdaad 429 nu bij Modern. Ik heb mazzel gehad ik heb er gisteren nacht 1 besteld voor 379,-![]()
Bij Mediamarkt was ie vanaochtend 449,- terwijl die vorige week 399 was.
Ik heb er even meegespeeld. De touchpad was wel erg klein moet ik zeggen. Gaat dat wennen of zijn er veel mensen die zich daar aan storen?

Wellicht dat de drivers op jouw NC10 up-to-date zijn?Pinky-H9 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:42:
Wel vreemd dat hier updates staan en de update manager die gewoon niet weergeeft.
Verwijderd
Kan iemand dit bevestigen?
Verwijderd
Onthoud wel dat het een relatief traag low-budget laptopje is. Bij een snelle laptop van 1200 euro zou die prijsverhoging me niet zo veel uitmaken, maar hierbij wel. Een bedrag van 50 euro bovenop 370 euro is een ronduit lompe prijsverhoging.
Ik heb hem voor 379,- besteld en ik krijg hem maandag thuis bezorgd, morgen krijg ik het geheugen en de externe hardeschijf binnen en ik denk dat ik van de week nog even een muis ga ophalen bij de computerboer.
Ik zit te denken aan de logitech v220 heeft iemand hier ervaringen mee?
Mijn zus heeft hem en die zegt dat hij heel lang met de batterij doet.
Klopt dit?
[ Voor 25% gewijzigd door funrider op 11-11-2008 17:09 ]
Ja klopt. Ook omdat de Asus 1000H voor 380 in de pricewatch staat.Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:56:
Een bedrag van 50 euro bovenop 370 euro is een ronduit lompe prijsverhoging.
Wat zijn trouwens de voornaamste redenen voor mensen om niet de Asus te nemen maar de Samsung?
Plussen voor Samsung:Philflow schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:08:
[...]
Ja klopt. Ook omdat de Asus 1000H voor 380 in de pricewatch staat.
Wat zijn trouwens de voornaamste redenen voor mensen om niet de Asus te nemen maar de Samsung?
# logische plek en grootte van toetsen (denk aan rechter shift toets bijv.)
# degelijk toetsenbord
# looks (is persoonlijk)
# langere accuduur
# 1.33 kg ipv 1.45 (asus eee 1000H)
Minnen:
# kleinere trackpad
# nog weinig gebruikservaringen dus afwachten welke problemen nog opduiken wordt op Duitse fora gesproken over harddisk tikjes maar nog niks hierover van NL gebruikers gehoord. En lees net voor het eerst over audio kraken.
Bij beide jammer:
# geen 3G (sim-card slot in huidige versies)
[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 11-11-2008 17:16 ]
[...]
Kwalitatief beter en groter keyboard, lager gewicht, langere accuduur. Daarentegen is het wel wennen aan het kleinere touchpad van de NC10. Indien de 1000H ruim onder de 400e duikt en de NC10 fors boven de 400e blijft dan zou ik voor de 1000H gaan, want zo groot zijn de verschillen ook weer niet. (ik heb de NC10 voor nog geen 370e)Wat zijn trouwens de voornaamste redenen voor mensen om niet de Asus te nemen maar de Samsung?
Dit topic is gesloten.