Jawel.robhof schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:15:
[...]
Eh, werkt nou ineens die actiecode op Modern niet meer?
Bedankt voor de inhoudelijke reactie op mijn vragen.
Ik ben om; NC-10 (i.p.v. 1000H) is besteld ;-)
Pssst orfu: probeer ipv adobe reader eens foxit reader. Schitterend lichte pdf-lezer.
@Lucidan: waar heb je die SE-S224 brander gehaald dan voor 43 euro?
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Klik: pricewatch: Samsung SE-S224QJarlSX schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:11:
@Lucidan: waar heb je die SE-S224 brander gehaald dan voor 43 euro?
Die Samsung SE-S224 is zeker niet usb powered? (zonder externe voeding)
Ik zoek eigenlijk nog een DVD speler die gewoon op de spanning van een (of 2) usb poorten werkt.
Ik zoek eigenlijk nog een DVD speler die gewoon op de spanning van een (of 2) usb poorten werkt.
Verwijderd
Dat was het eerste wat ik ook dacht.Vinze schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:25:
Die Samsung SE-S224 is zeker niet usb powered? (zonder externe voeding)
Een slimline USB-powered externe notebook brandertje lijkt me ideaal. Alleen wordt ik niet zo vrolijk van de prijzen. Heeft iemand wat suggesties in deze hoek?
Ik mag mijn NC-10 (wit) dinsdag op komen halen... Can't wait... De 2GB geheugen upgrade ligt al klaar.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 11:37 ]
Ik heb hem ook maar besteld bij Modern. Bedankt voor de actiecode
369,55 voor de zwarte versie.
En nu maar hopen dat ie zaterdag binnen is, dan kan ik hem gelijk gebruiken voor het nieuwe blok op school
369,55 voor de zwarte versie.
En nu maar hopen dat ie zaterdag binnen is, dan kan ik hem gelijk gebruiken voor het nieuwe blok op school
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Dat muisje is de Logitech V470 in het wit (je hebt er ook een blauwe van)
http://accessories.euro.d...gc=AF&cid=6511&lid=167791
Ik zag m hangen bij de mediamarkt toen ik de NC10 ging halen en toen heb ik die er maar meteen bij gekocht.
Wat een externe drive betreft, ik ga deze halen:
LG 8x USB DVD-RW Slim Wit

https://www.dynabyte.nl/artikel/23128/
Die is redelijk prijzig maar hij is klein, wit en most of all: USB powered, dus geen externe voeding nodig!
Wat je zegt over de meegeleverde software heb je helemaal gelijk in!
Is nog een grote plus, want je hoeft eigenlijk alleen ff dat mcafee eraf te gooien en meer niet.
De software van samsung zelf is prima! Die backup en recovery tool die erbij komt is ook goed.
Als je m voor het eerst aanzet dan ga je eerst je instellingen in xp en alles opgeven en dan draait ie daarna automatisch al een backup.
Wat Vista betreft, geen idee hoe t op de NC10 draait (ik vind XP gewoon veel relaxter) maar in de boekjes die erbij zitten staat wel beschreven hoe je Vista (of XP natuurlijk) opnieuw kunt installeren.
Maar ze noemen Vista dus wel uitgebreid, geen idee alleen of vista er ook bij zit met die cdtjes, zal wel niet.
http://accessories.euro.d...gc=AF&cid=6511&lid=167791
Ik zag m hangen bij de mediamarkt toen ik de NC10 ging halen en toen heb ik die er maar meteen bij gekocht.
Wat een externe drive betreft, ik ga deze halen:
LG 8x USB DVD-RW Slim Wit
https://www.dynabyte.nl/artikel/23128/
Die is redelijk prijzig maar hij is klein, wit en most of all: USB powered, dus geen externe voeding nodig!
Wat je zegt over de meegeleverde software heb je helemaal gelijk in!
Is nog een grote plus, want je hoeft eigenlijk alleen ff dat mcafee eraf te gooien en meer niet.
De software van samsung zelf is prima! Die backup en recovery tool die erbij komt is ook goed.
Als je m voor het eerst aanzet dan ga je eerst je instellingen in xp en alles opgeven en dan draait ie daarna automatisch al een backup.
Wat Vista betreft, geen idee hoe t op de NC10 draait (ik vind XP gewoon veel relaxter) maar in de boekjes die erbij zitten staat wel beschreven hoe je Vista (of XP natuurlijk) opnieuw kunt installeren.
Maar ze noemen Vista dus wel uitgebreid, geen idee alleen of vista er ook bij zit met die cdtjes, zal wel niet.
Kan je nu eigenlijk kiezen voor een engelstalig os?
Big Ups for ElayZ voor je tips mbt de muis en usb dvd-drive!!
Dit zijn nuttige toevoegingen voor de nc10.
Waarvoor ga jij die dvd-drive gebruiken behalve herinstallatie van xp? Een dvd'tje kijken onderweg lijkt mij namelijk makkelijker door een image hiervan te maken op de PC en deze over te pompen op de netbook. Zodat je de drive case niet mee hoeft te zeulen.
Ik heb gehoord van een verkoopmedewerker bij MM dat er volgende maand een Samsung NC10 met simcard (voor 3G) slot uit moet komen. Daarom wacht ik nog even af of deze nog voor het eind van dit jaar uitkomt, zodat ik overal internet heb.
Een externe LG blu-ray drive lijkt me ook niet gek maar er staat niks over DC connector, is deze ook enkel met usb te voeden? http://nl.lge.com/product...cheopslag_be06lu10.jhtml#
Dit zijn nuttige toevoegingen voor de nc10.
Waarvoor ga jij die dvd-drive gebruiken behalve herinstallatie van xp? Een dvd'tje kijken onderweg lijkt mij namelijk makkelijker door een image hiervan te maken op de PC en deze over te pompen op de netbook. Zodat je de drive case niet mee hoeft te zeulen.
Ik heb gehoord van een verkoopmedewerker bij MM dat er volgende maand een Samsung NC10 met simcard (voor 3G) slot uit moet komen. Daarom wacht ik nog even af of deze nog voor het eind van dit jaar uitkomt, zodat ik overal internet heb.
Een externe LG blu-ray drive lijkt me ook niet gek maar er staat niks over DC connector, is deze ook enkel met usb te voeden? http://nl.lge.com/product...cheopslag_be06lu10.jhtml#
[ Voor 14% gewijzigd door jordi.c op 05-11-2008 13:53 ]
Bedankt voor de foto's. Helemaal top is dat ik mijn post zie op je NC10.
De volgende upgrades zijn handig;
-320GB 7200RPM 16MB Cache Western Digital 2.5" Harde Schijf
-2GB 6400mhz SO-DIMM RAM
-Bluetooth draadloze muis.
-Externe slimline DVD-Brander via USB.
-DVB-T ontvanger via USB
Vreemd dat ik nog niemand over de DVB-T-stick heb gehoord. Is toch ideaal? Een kleine stickie waarmee je in heel Nederland naar NED1,2,3 en de regionalen kan kijken. Gratis. De stick kost je misschien 35 Euro.
De 7200RPM Harde Schijf zal je laptop veel soepeler doen aanvoelen. En al helemaal met een Atom als processor. De prijs is maar 80 euro. Zonder Anti-val-beveiliging. Met Anti val-beveiliging.
2GB Ram spreekt voor zich; 35 Euro voor sneller en meer RAM..
De Draadloze Bluetooth muis kan handig zijn wanneer je de scrollpad te klein vind. 40 Euro.
En de externe brander; niet altijd nodig, maar ook hier is het een handig dingetje. 60 Euro.
60+40+35+35+80=240 Euro.
De volgende upgrades zijn handig;
-320GB 7200RPM 16MB Cache Western Digital 2.5" Harde Schijf
-2GB 6400mhz SO-DIMM RAM
-Bluetooth draadloze muis.
-Externe slimline DVD-Brander via USB.
-DVB-T ontvanger via USB
Vreemd dat ik nog niemand over de DVB-T-stick heb gehoord. Is toch ideaal? Een kleine stickie waarmee je in heel Nederland naar NED1,2,3 en de regionalen kan kijken. Gratis. De stick kost je misschien 35 Euro.
De 7200RPM Harde Schijf zal je laptop veel soepeler doen aanvoelen. En al helemaal met een Atom als processor. De prijs is maar 80 euro. Zonder Anti-val-beveiliging. Met Anti val-beveiliging.
2GB Ram spreekt voor zich; 35 Euro voor sneller en meer RAM..
De Draadloze Bluetooth muis kan handig zijn wanneer je de scrollpad te klein vind. 40 Euro.
En de externe brander; niet altijd nodig, maar ook hier is het een handig dingetje. 60 Euro.
60+40+35+35+80=240 Euro.
[ Voor 11% gewijzigd door SalimRMAF op 05-11-2008 14:13 ]
Gulfstream G650
Toch vraag ik me af of die 7.2k harddisk slim is om te doen. Gebruikt meer energie en je wil toch zo lang mogelijk door kunnen werken en ik vraag me af of de extra hitte goed afgevoerd kan worden. De nc10 zal ook meer geluid gaan maken door de fan die meer moet draaien en door het hogere toerental van de hdd.
ALs ik kon kiezen tussen; 10% minder accu tijd, of snellere windows, dan wist ik het wel.jordi.c schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:13:
Toch vraag ik me af of die 7.2k harddisk slim is om te doen. Gebruikt meer energie en je wil toch zo lang mogelijk door kunnen werken en ik vraag me af of de extra hitte goed afgevoerd kan worden. De nc10 zal ook meer geluid gaan maken door de fan die meer moet draaien en door het hogere toerental van de hdd.
Gulfstream G650
DVD speler/writer lijkt me typisch een onderdeel dat thuisblijft en wat mij betreft niet via de USB poort gevoed hoeft te worden. Ben trouwens wel benieuwd wat de gebruiksduur wordt als je op de accu een DVDtje gaat kijken; zou je het einde van de film halen??Die is redelijk prijzig maar hij is klein, wit en most of all: USB powered, dus geen externe voeding nodig!
Hoop dat er dan ook een mogelijkheid komt om de 3G module in de nu verkochte NC10's in te bouwen!Ik heb gehoord van een verkoopmedewerker bij MM dat er volgende maand een Samsung NC10 met simcard (voor 3G) slot uit moet komen. Daarom wacht ik nog even af of deze nog voor het eind van dit jaar uitkomt, zodat ik overal internet heb.
6400mhz ram? Bedoel je niet 800mhz ram (pc6400)?
Ik zou zelf de harde schijf even aankijken of het überhaupt handig is (10% van 7 uur is toch zo'n 40 minuten), en omdat de HD van de NC10 erg goed schijnt te presteren zou ik het toch eerst even afwachten of je tekort komt.
Wat de DVD-brander betreft: ik weet niet wáár je zo'n ding in vredesnaam voor nodig hebt, maar is het niet handiger (en sneller) om een image van zo'n schijfje te maken?
Uiteindelijk is het een netbook hè. Zeg maar een net-niet-laptop. Moet je er vervolgens ook niet een net-wel-laptop van willen maken
oh en Gusher, ik zou er niet op rekenen. Er zit een stukje plastic voor't slot.
Ik zou zelf de harde schijf even aankijken of het überhaupt handig is (10% van 7 uur is toch zo'n 40 minuten), en omdat de HD van de NC10 erg goed schijnt te presteren zou ik het toch eerst even afwachten of je tekort komt.
Wat de DVD-brander betreft: ik weet niet wáár je zo'n ding in vredesnaam voor nodig hebt, maar is het niet handiger (en sneller) om een image van zo'n schijfje te maken?
Uiteindelijk is het een netbook hè. Zeg maar een net-niet-laptop. Moet je er vervolgens ook niet een net-wel-laptop van willen maken
oh en Gusher, ik zou er niet op rekenen. Er zit een stukje plastic voor't slot.
[ Voor 6% gewijzigd door Hot Pixel op 05-11-2008 14:28 ]
Verwijderd
Ik hoor mensen over een bluetooth muis (Logitech V470)
Is niet handiger om een normale wireless muis te nemen om de accu te sparen (bluetooth uitzetten) of zou het niet zo uitmaken?
Is niet handiger om een normale wireless muis te nemen om de accu te sparen (bluetooth uitzetten) of zou het niet zo uitmaken?
Er zit Bluetooth ingebouwd.. Voor een nromale draadloze muis moet je weer een ontvanger aan je nettop koppelen. Denk dat we de 3 USB-poorten wel beter kunnne gebruiken, nietwaar?Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:48:
En ik heb een normale draadloze muis van Logitech; die gaat in 2 weken op.

Gulfstream G650
Dat hangt er vanaf of een wireless zendertje in je usb meer power vreet dan bluetooth.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:48:
En of je het USB slot ervoor wilt opofferen, imo kan je dan eigenlijk net zo goed een bedrade muis nemen namelijk..
Misschien een domme vraag hoor, maar ik zit nu op mn werk en wil onderweg naar huis nog even een 2gb stripje RAM kopen. Maar ik lees op internet verschillende dingen over wat voor RAM erin moet..
Wat voor type Ram geheugen heb ik nodig??
Obiously heb ik de nc10 niet bij me, anders zou ik even kijken under the hood..
Obiously heb ik de nc10 niet bij me, anders zou ik even kijken under the hood..
[ Voor 14% gewijzigd door Orfu op 05-11-2008 15:33 ]
Verwijderd
De Samsung enterne USB drive wordt inderdaad via adapter gevoedt, maar ik laat dat ding dan ook mooi op mijn bureau staan. Er zit een standertje bij waarmee je hem a-la Playstation2 rechtop kan zetten, neemt ie veel minder ruimte in.
Gekocht bij CityPC te Groningen (citypc.nl), goeie zaak, haal ik vaker dingen.
Een bluetooth muis....goed idee, vind dat uitstekende USB-->draadloos adaptertje van mijn huidige laptopmuis nogal dom lijken.
Over de DVB-T ontvanger: ik heb er zelf veel over gelezen de laatste tijd, en de ervaringen van mensen lijken nogal uiteen te lopen. Dat is volgens mij een kwestie van geduld: de een roept meteen dat al die dingen klote zijn, en de ander is wat geduldiger en komt erachter dat de exacte plaats van het antennetje (binnenshuis voor een raam) erg belangrijk is. Het zijn in elk geval leuke gadgets om erbij te hebben...
@Jordi.c : Goede tip trouwens over die versie met 3G.
Gekocht bij CityPC te Groningen (citypc.nl), goeie zaak, haal ik vaker dingen.
Een bluetooth muis....goed idee, vind dat uitstekende USB-->draadloos adaptertje van mijn huidige laptopmuis nogal dom lijken.
Over de DVB-T ontvanger: ik heb er zelf veel over gelezen de laatste tijd, en de ervaringen van mensen lijken nogal uiteen te lopen. Dat is volgens mij een kwestie van geduld: de een roept meteen dat al die dingen klote zijn, en de ander is wat geduldiger en komt erachter dat de exacte plaats van het antennetje (binnenshuis voor een raam) erg belangrijk is. Het zijn in elk geval leuke gadgets om erbij te hebben...
@Jordi.c : Goede tip trouwens over die versie met 3G.
Verwijderd
Ow nu wil ook die met de 3g hebben.
Maarja om nu nog langer te wachten heb ik geen zin meer in
heb nu al moeite de netbook niet te halen.
Gewoon een usb modem stick dan maar. tis steeds een actie meer, maarja
keuzes he...
Weet je wanneer deze uit zou komen?
Maarja om nu nog langer te wachten heb ik geen zin meer in
Gewoon een usb modem stick dan maar. tis steeds een actie meer, maarja
Weet je wanneer deze uit zou komen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 16:03 ]
Verwijderd
De Atom heeft een FSB van 533MHz, en de chipset hoogstwaarschijnlijk een RAM/FSB frequentieverhouding van 5/4 (tegenwoordig bijna altijd zo), dus de geheugenfrequentie is 667MHz.Orfu schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:33:
Misschien een domme vraag hoor, maar ik zit nu op mn werk en wil onderweg naar huis nog even een 2gb stripje RAM kopen. Maar ik lees op internet verschillende dingen over wat voor RAM erin moet..
800MHz is daarmee compatible in de zin dat ook deze snellere RAM om kan gaan met een frequentie van 667MHz. Dus als je een van beide soorten goedkopen kan krijgen, gewoon doen, in beide gevallen draait het op 667MHz.
Samengevat, je kan gebruiken:
2GB 667MHz (PC5300 of PC5400) DDR2 SODIMM 200pins
of
2GB 800MHz (PC6200 of PC6400) DDR2 SODIMM 200pins (duurder en niet sneller)
Hmm mn order staat nog uit bij Modern wil m ook zsm hebben. Enige minpunt is dat ie nu alleen nog geen 3G heeft. Irri om te lezen dat er toch binnenkort een versie met 3G komt.jordi.c schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:32:
Is het meer mensen opgevallen dat er ook keyboard verschillen zitten tussen de UK versie en die in NL. Dacht dat NL, UK en US zelfde type qwerty toetsenbord hadden. Maar blijkbaar ziet de enter key er toch even anders uit. De backslash toets zit daardoor ook op een andere plek. update: wiki pagina verklaart.
Las overigens ook nog deze Duitse review. Toch sneu en vreemd dat zij geen Bluetooth versie hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 05-11-2008 16:12 ]
Weet iemand een winkel waar de NC10 life is te bewonderen?
Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall
Mediamarkt.Royalpieter schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:45:
Weet iemand een winkel waar de NC10 life is te bewonderen?
Wat bedoel je hiermee? Ze zeiden 8-11. VOlgens mij bedoelen ze; degene die hem NU besteld, ontvangt hem pas de 15e... Anders annuleer ik mijn bestelling.Poster schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:45:
Volgens modern.nl hebben ze hem pas op 15/11 op voorraad
Gulfstream G650
Hoe kom je aan deze info? Ik heb geen mail oid gehad met bericht dat de beloofde datum 8/11 niet doorgaat.Poster schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:45:
Volgens modern.nl hebben ze hem pas op 15/11 op voorraad
[edit] er staat op de site, onder de advertentie nu inderdaad "per 15-11-2008 leverbaar ". Hoop dat de reeds bestelde exemplaren wel zaterdag geleverd worden.
[ Voor 23% gewijzigd door Oboemel op 05-11-2008 19:12 ]
Das balen voor de mensen die m nog in bestelling hebben bij modern maar zo gaat het helaas vaak bij webshops, ben blij dat ik toch maar naar de MM gegaan ben.
Over de MM gesproken, die verkoper die zegt dat er een 3G versie komt, kon die ook aangeven waar hij dat vandaan had? Want ik zie het nog nergens staan eerlijk gezegd. En die gasten bij de MM die roepen wel vaker wat is mijn ervaring.
Over de MM gesproken, die verkoper die zegt dat er een 3G versie komt, kon die ook aangeven waar hij dat vandaan had? Want ik zie het nog nergens staan eerlijk gezegd. En die gasten bij de MM die roepen wel vaker wat is mijn ervaring.
Nee ElayZ hij heeft mij niet zijn bron genoemd. Ik wacht dit jaar af en anders haal ik hem ook zonder sim card slot.
Verwijderd
Heb even gemaild naar modern.nl of de leverdatum voor de bestaande orders ook geldt of alleen voor de nieuwe orders. Zal het antwoord hier bijposten
Ook bij Modern besteld. Ben benieuwd naar het antwoord, maar vrees dat we nog een weekje langer moeten wachten. Jammer, maar aangezien ik voor de zwarte ga heb ik geen andere opties.
Ben er ook bang voor. Jammer, maar een weekje geduld moet lukken, als het dan maar niet wéér uitgesteld gaat worden.Gusher123 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:27:
Ook bij Modern besteld. Ben benieuwd naar het antwoord, maar vrees dat we nog een weekje langer moeten wachten. Jammer, maar aangezien ik voor de zwarte ga heb ik geen andere opties.
Weet iemand toevallig een hard-plastic hoes o.i.d. voor de NC10? Het lijkt me handig voor op reis om een iets betere bescherming te hebben dan een stoffen sleeve.
Tja, mijn voorkeur gaat ook uit naar de zwarte, dus er zal niets anders opzitten. Wel raar dat we geen mail ontvangen van Modern dat de levering vertraagd is...Gusher123 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:27:
[edit] Even gebeld met Modern, en wordt inderdaad de 15e....de mensen die m besteld hebben krijgen een dezer dagen een telefoontje dat hij er aankomende zaterdag nog niet is. And the waiting continues...:)
[ Voor 18% gewijzigd door Oboemel op 06-11-2008 10:17 ]
dan denk ik dat ze nog een sloot annuleringen krijgen...
niet van mij, ik wil ook de zwarte. baal er wel van, maarja, tis niet anders.
niet van mij, ik wil ook de zwarte. baal er wel van, maarja, tis niet anders.
Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat de eerste lading ondertussen al uitverkocht is
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Ben nog altijd aant wachten op een productreview 
En ik heb gelezen dat sommigen een upgrade doen naar 2gb geheugen, maar vervalt de garantie dan niet?
En ik heb gelezen dat sommigen een upgrade doen naar 2gb geheugen, maar vervalt de garantie dan niet?
Hun reactie:Geachte heer/mevrouw,
23 oktober heb ik een zwarte Samsung NC10 bij jullie besteld. Deze zou komende zaterdag (8 november) geleverd worden. Nu zie ik op de website dat de leverdatum is verplaats naar 15 november. Geld dat alleen voor de bestellingen die nu nog geplaatst worden, of is mijn bestelling ook vertraagd?
Met vriendelijke groet,
Vincent *****
Ik denk dat ik hem annuleer en dan de witte bij de Mediamarkt haal, dan maar 20 euro meer uitgeven.. Ben het wachten nu wel zatGeachte heer *******,
Tot onze spijt, is de levertijd van deze modellen wederom uitgesteld door de fabrikant.
Wij betreuren dit ten zeerste en bieden u hier onze welgemeende excuses voor aan.
De leverdatum staat nu gepland op 15 november.
Indien deze dag u niet schikt verzoeken wij u een andere dag na 15 november aan ons door te geven.
Wij gaan er van uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Pieter de *******
Modern.nl

Verwijderd
Ik heb op 31 oktober een witte NC10 besteld bij Modern en kreeg bij navraag het volgende antwoord:
[[/quote]
Geachte heer van D******,
Dank u wel voor uw e-mail. Vooralsnog staat uw bestelling ingepland voor levering aanstaande zaterdag 08-11-2008. Mocht u eventueel
overige vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat uiteraard graag van u.
Met vriendelijke groet,
dhr Rovers
Consumentenservice Modern.nl
[quote]
Ik blijf dus nog even hopen dat het de 8e wordt.
[[/quote]
Geachte heer van D******,
Dank u wel voor uw e-mail. Vooralsnog staat uw bestelling ingepland voor levering aanstaande zaterdag 08-11-2008. Mocht u eventueel
Met vriendelijke groet,
dhr Rovers
[quote]
Lijkt me dat dhr Rovers een beetje achterloopt!
Ik heb gister ook een witte NC10 @ modern besteld, maar verwacht em eigenlijk ook niet meer aanstaande zaterdag.
Zou mediamarkt (amsterdam) genoeg voorraad hebben als ik vrijdag of zaterdag ff langsga?
Ik heb gister ook een witte NC10 @ modern besteld, maar verwacht em eigenlijk ook niet meer aanstaande zaterdag.
Zou mediamarkt (amsterdam) genoeg voorraad hebben als ik vrijdag of zaterdag ff langsga?
Wat was je vraag exact? Mijn ervaring is dat mails soms nogal letterlijk beantwoord worden. Dus dat je op de vraag "wanneer wordt mijn laptop geleverd" er alleen in 'het scherm' gekeken wordt naar de bezorgdatum die jij opgegeven hebt en niet naar of die ook haalbaar is...Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:27:
Verwijderd
OK, hieronder dan even de volledige mailwisseling:Gusher123 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:40:
[...]
Wat was je vraag exact? Mijn ervaring is dat mails soms nogal letterlijk beantwoord worden. Dus dat je op de vraag "wanneer wordt mijn laptop geleverd" er alleen in 'het scherm' gekeken wordt naar de bezorgdatum die jij opgegeven hebt en niet naar of die ook haalbaar is...
Op 6 november 2008 10:44 schreef Consumentenservice Modern.nl <Consumentenservice@modern.nl> het volgende:
Geachte heer van D*,
Met vriendelijke groet,
dhr Rovers
--------------------------------------------------------------------------------
Van: Ron van D
Verzonden: donderdag 6 november 2008 8:36
Aan: Consumentenservice Modern
Onderwerp: Re: contact formulier modern.nl
Geachte mevrouw K*,
Dank voor uw snelle reactie. De reden van mijn vraag was dat er momenteel op de website staat dat het product vanaf 15-11 op voorraad is. Dit heeft dus geen consequenties voor de levering van mijn bestelling ?
Met vriendelijke groet,
Ron van D*
Op 6 november 2008 08:13 schreef Consumentenservice Modern <consumentenservice@modern.nl> het volgende:
Geachte heer van D*,
De bestelling staat ingepland voor Zaterdag 8 November. Een dag voor levering kunt u na 12.00 uur aan de hand van uw ordernummer een tijdindicatie opvragen via onze site of telefonisch op ons gratis nummer 0800-2356633.
Met vriendelijke groet,
Judith *
--------------------------------------------------------------------------------
Van: consumentenservice@modern.nl [mailto:consumentenservice@modern.nl]
Verzonden: woensdag 5 november 2008 21:40
Aan: consumentenservice@modern.nl
Onderwerp: contact formulier modern.nl
Kunt u deze email niet goed lezen, klik dan hier
voornaam : ron
tussenvoegsel : van
achternaam :
straatnaam :
huisnummer :
huisnummertoevoeging :
postcode :
emailadres :
bonnummer : 4*******
opmerkingen :
Ik wil graag weten of de leverdatum van mijn bestelling nog steeds 8 november is.
--
Ron van D
Hoe dan ook, ik wacht het nog maar even af. Ik kan als er zaterdag niet bezorgd wordt nog beslissen of ik wil annuleren en ergens anders halen of gewoon nog een weekje wachten.
Snap niet waarom ze tegenwoordig bij releases van producten, welke dit ook mogen zijn niet gewoon eens even een keer nadenken. Alle aanbieders op dezelfde datum, met voorraad. Dan de release maar een paar dagen later, gewoon strenge regels toepassen op overtredingen als producent. Als ze slim zijn doen ze ook een exclusieve launch bij één winkelketen, een dag eerder ofzo heheheh. Je ziet het met zoveel producten, laat die fabrikanten maar eens een keer goed regelen, komen de winkels ook minder in de problemen.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Hmmm, de reactie van Modern op dezelfde vraag blijkt inderdaad niet consistent. Desgevraagd gaat de persoon die op mijn mail gereageerd heeft (ik heb mijn bonnummer vermeld) er vanuit dat de levering op de afgesproken datum (8 november a.s.) doorgaat (ten tijde van mijn NC-10 bestelling stond op de website 08 november). Indien de levering 8 november niet doorgaat krijg je daarover een mail of telefoontje.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:27:
Balen dat de zwarte nog nergens in de winkels ligt en ik nog een week langer moet wachten.
Was het al aardig zat maar zit niet veel anders op. Straks nog even binnen stappen bij Dixons kijken wanneer zij m verwachten. Helaas ligt de prijs in de webshop een paar tientjes hoger dan die van Modern. Ik wil sowieso een zwarte en blijkbaar in de MM nu de enige die uitleverd maar alleen witte grrr.

Verwijderd
Ik heb ook nog even telefonisch navraag gedaan en de dame die ik aan de lijn had wist mij te vertellen dat als ik niet gebeld was of zou worden de levering conform eerdere opgave zou zijn. Nu vraag ik mij af hoe lang voor de geplande leverdatum ze zullen bellen als zou blijken dat deze datum niet haalbaar is.
Ik vermoed voor morgen 12:00 uur, want daarna kan je hier jouw bonnummer invoeren voor de aflevertijd op de vermelde bezorgdatum. Deze informatie is de dag voor aflevering vanaf 12:00 uur tot en met de volgende morgen 8:00 uur direct beschikbaar.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:06:
Ik heb ook nog even telefonisch navraag gedaan en de dame die ik aan de lijn had wist mij te vertellen dat als ik niet gebeld was of zou worden de levering conform eerdere opgave zou zijn. Nu vraag ik mij af hoe lang voor de geplande leverdatum ze zullen bellen als zou blijken dat deze datum niet haalbaar is.
Off topic: Is de zwarte uitvoering glanzend (pianolak) of dezelfde enigszins ruwe oppervlak als de witte uitvoering? De witte NC10 Winchester die ik gezien heb is niet glanzend, zoals de EeePC1000H. Je ziet op de NC-10 weliswaar vrijwel geen vingerafdrukken, maar wel zwarte vegen van minder schone handen, zoals in deze review nadrukkelijk is vermeld..funrider schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:05:
Ik wil sowieso een zwarte en blijkbaar in de MM nu de enige die uitleverd maar alleen witte grrr.
Verwijderd
wat ik me ven avraag, is het ergens aangetoond dat een 7200rpm schijf je een kortere accuduur geeft dan een 5400 in een laptop? Ik weet dat deze discussie vaak gevoerd is maar ik ben nu toch wel even heel benieuwd. Ik snap dat sneller spinnen meer energie kost op zich, maar je zou ook kunnen zeggen dat de 7200 schijf het file'tje sneller gevonden heeft en dus minder lang aan hoeft te staan...jordi.c schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:13:
iemand enig idee of dit al eens uitgezocht is?
spannend ga morgen gelijk even maar proberen wie weet dan toch nog deze zaterdag. Overigens net bij It's en Dixons binnen gestapt. Beide gaven aan dat pas vanaf half november wordt verwacht. Aangezien It's dezelfde leverancier heeft als Modern vrees is dat de hele partij vertraagd is. Of ik moet nog tot diegene horen die de eerste lichting ontvangen voor zover die er is.wsmaal schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:41:
[...]
Ik vermoed voor morgen 12:00 uur, want daarna kan je hier jouw bonnummer invoeren voor de aflevertijd op de vermelde bezorgdatum. Deze informatie is de dag voor aflevering vanaf 12:00 uur tot en met de volgende morgen 8:00 uur direct beschikbaar.
ik heb gisteren een witte NC10 bij de MM in Utrecht gekocht voor 399. Ze hadden er nog een stuk of 5 staan, de pallet was wel bijna leeg
Zijn er nog mensen die TrueCrypt gebruiken op deze netbooks en vertraagd dit encrypten on the fly het systeem?
Verwijderd
Ik ben nog niet terug gemaild.
Ben wel om half 1 onbekend gebeld, wie weet waren zij dit.
Maarja als ik morgen om 12.01 kijk en er staat uitstel, dan is het afstel en ga ik naar mm..
Maarja als ik morgen om 12.01 kijk en er staat uitstel, dan is het afstel en ga ik naar mm..
Kun je het niet beter andersom doen? eerst naar de MM en er daar 1 halen om vervolgens thuis op je NC10 je bestelling te annuleren.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:13:
Ik ben nog niet terug gemaild.
OT: Ik ben zojuist gebeld door Modern. Mijn NC10 wordt niet Zaterdag 08, maar maandag 10 november geleverd.Poster schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:27:
Bij modern is het nu weer opgeschoven naar 17/11...
Verwijderd
Heb bij Dixons in Groningen (mondeling) navraag gedaan, die zeggen dat bij hen zowel de witte als de zwarte vanaf 15 november leverbaar zijn. Dit antwoord gaven ze mij echter een paar dagen geleden, dus of het nog staat weet ik niet.
Bij MM Maastricht voor €399,= een NC10 opgepikt en ben eigenlijk erg tevreden met het apparaat. Batterij houdt t goed uit; kortom: mooi apparaatje voor erbij. Meteen ook maar Kingston KVR667D2S5/2G 1x2GB PC2-5300 DDR2 SODIMM geheugen besteld.
wit of zwart?wsmaal schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:39:
[...]
OT: Ik ben zojuist gebeld door Modern. Mijn NC10 wordt niet Zaterdag 08, maar maandag 10 november geleverd.
MM Leeuwarden heeft er nog meer dan voldoende in voorraad net 1 opgehaald en is een super dingetje!!
ik ben net ook door Modern gebeld, mijn zwarte NC10 zou nu maandag de 10e aan moeten komen..
ik heb even gebeld naar Modern en gevraagd wanneer mijn bestelling aan zou komen, maar volgens de medewerkster wordt deze de 17e pas geleverd, omdat de laptops op de 16e binnenkomen. Zij heeft vandaag iedereen opgebeld en tegen iedereen heeft ze de 17e doorgegeven. Ze heeft tegen niemand gezegd dat ze op 10nov geleverd worden.... das raar o.O
idem hier, dus echt wel een week later, niet de 10e. jammer, maar ik wil toch echt de zwarte, en 30 euro minder is toch weer mooi meegenomen.
offtopic:
Misschien hebben ze er een aantal die ze de 10e al kunnen uitleveren.
Ik heb 'm zelf woensdagochtend pas besteld, verwacht dus dat ik 'm sowieso pas de 17e zal krijgen. Wanneer hebben de mensen die 'm de 10e zouden krijgen besteld?
Ik heb 'm zelf woensdagochtend pas besteld, verwacht dus dat ik 'm sowieso pas de 17e zal krijgen. Wanneer hebben de mensen die 'm de 10e zouden krijgen besteld?
04 november besteld, vermelde bezorgdatum 8 Nov. Wordt, na telefoontje, 10 november.robhof schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:36:
offtopic:
Hm...28 oct besteld (zwart) en kreeg vanochtend toen ik zelf belde te horen dat hij de 15e wordt gebracht.wsmaal schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:49:
04 november besteld, vermelde bezorgdatum 8 Nov. Wordt, na telefoontje, 10 november.
Teveel tegenstrijdige berichten nu, ik denk dat ik maar gewoon ga afwachten.
4 nov een zwarte besteld, zou 8 nov geleverd worden, nog geen telefoontje gehad. Vanmiddag per mail gevraagd en (vooralsnog) bevestigd gekregen dat hij op 8 nov komt.
10e ipv 8e zou trouwens ook kunnen betekenen dat er op de 8e gewoon te veel uitgeleverd moet worden en dat de transporteur dat niet ingepland krijgt.
Edit; mail komt net binnenvallen dat het voor mij helaas ook de 17e wordt. Bummer!
10e ipv 8e zou trouwens ook kunnen betekenen dat er op de 8e gewoon te veel uitgeleverd moet worden en dat de transporteur dat niet ingepland krijgt.
Edit; mail komt net binnenvallen dat het voor mij helaas ook de 17e wordt. Bummer!
[ Voor 11% gewijzigd door Gusher123 op 06-11-2008 20:49 ]
Heeft iemand al uitgevonden of er daadwerkelijk een v.92 modem in de NC10 zit????Gusher123 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:14:
In de specs op pagina 1 (en de Samsung site) zie ik staan dat er ook een v.92 modem in de NC10 zou zitten, maar ik zie geen aansluiting en het modem wordt nergens genoemd, niet hier en niet in reviews. Niet dat ik die vaak zal gebruiken (is echt al jaren geleden dat ik die mooie kraak-piepjes gehoord heb), maar voor een laptop/note/netbook wel een handige extra om aan boord te hebben. Kan iemand bevestigen of er een modem ingebouwd zit in de NC10?
Ik heb vandaag een mail gekregen omdat ze mij telefonisch niet konden bereiken (had college, dus gsm op stilmodus gezet).
Ik heb een zwarte besteld, dus ik wacht wel een weekje.Geachte heer/mevrouw Ghostfury,
In verband met de aflevering van uw bestelling met bonnummer XXXXXXXXX sturen wij u deze mail. Wij konden u telefonisch niet bereiken.
Helaas kan, door leveringsproblemen, uw bestelling niet op de afgesproken datum worden geleverd. Hiervoor bieden wij u onze welgemeende excuses aan.
De eerstvolgende datum is maandag 17 november. Wij hebben deze datum dan ook voor u ingepland. Indien deze datum u niet schikt, verzoeken wij u om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. U kunt dit doen via ons gratis nummer 0800-2356633 of door deze mail te beantwoorden.
Wij gaan er van uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Femke B.
Wie heeft een lijstje met software dat prima geschikt is qua processor gebruik voor NC10?
Ik zoek een lichte MP3 speler, Divx player etc...
Ik zoek een lichte MP3 speler, Divx player etc...
Mochten er nog mensen zijn die op zoek zijn naar een Blauwe NC10 zonder abo, computerpirates verkoopt o.a. de blauwe "UK versie" van de NC10, maar wel voor een hele vette meerprijs! (let op, prijzen zijn ex btw)
offtopic:
Ook net gebeld; maandag 17 november i.v.m. leveringsproblemen door Samsung.
Ook net gebeld; maandag 17 november i.v.m. leveringsproblemen door Samsung.
Verwijderd
ben ook gebeld het wordt maandag i.p.v. zaterdag voor mijn witte samsung, zaterdat is te zien hoelaat die ongeveer komt.
Ik vroeg nog naar de website met die datum, maar dat zou voor de zwarte gelden.
dus 2 dagen vertraging is minder, maar te overleven
Ik vroeg nog naar de website met die datum, maar dat zou voor de zwarte gelden.
dus 2 dagen vertraging is minder, maar te overleven
Van de week een witte bij MM gehaald, ik ben echt super tevreden en zeer verbaasd over de accutijd t.o.v. mijn pIII1000 laptop die in 10 min leeg was
waarschuwing 23% accu standby tijd 1:45 op max ik lach me dood.
Zit nu op m'n witte nc10 te werken!
Gehaald bij MM ede, stapels op voorraad btw, na telefoontje van modern dat 'ie maandag zou komen.
Tsja dan werk ik net als de rest van de week, had geen zin om nog langer te wachten.
Ding is perfect!
Gehaald bij MM ede, stapels op voorraad btw, na telefoontje van modern dat 'ie maandag zou komen.
Tsja dan werk ik net als de rest van de week, had geen zin om nog langer te wachten.
Ding is perfect!
Oerbrood!
Wat meer foto's van de NC10 van gelukkige eigenaren zou ons zielige wachtenden zeer positief stemmen!Markao2000 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:56:
Ding is perfect!
Hhmmm tsja tis gewoon de witte die je in alle reviews tot nu toe al gezien hebt.
Heb ook nog geen geheugenupdate tot 2 GB gedaan maar met inetten lijkt het ook echt niet nodig.
Maaruh als je niet langer kunt wachten..... een MM is toch meestal niet heel ver rijden?
Heb ook nog geen geheugenupdate tot 2 GB gedaan maar met inetten lijkt het ook echt niet nodig.
Maaruh als je niet langer kunt wachten..... een MM is toch meestal niet heel ver rijden?
Oerbrood!
Foto's zijn altijd leuk; die op reviews zijn altijd zo standaard!Markao2000 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:08:
Hhmmm tsja tis gewoon de witte die je in alle reviews tot nu toe al gezien hebt.
Nou wellicht dat ik morgen dan ff wat plaatjes schiet.
Ga nu lekker maffen.
Ga nu lekker maffen.
Oerbrood!
Ik heb een paar pagina's terug allemaal foto's gepost...
Verwijderd
draaien jullie nou xp of vista op deze laptops??
hoe zou vista draaien? trager? of juist beter?
Wanneer heb je hem gehaald? Ik heb gisteren MM Ede gebeld en ze zeiden dat ze uitverkocht waren...Markao2000 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:56:
Ding is perfect!
Verwijderd
Met de standaard 1GB aan ram geheugen kan ik je vista niet aanraden.Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 07:10:
draaien jullie nou xp of vista op deze laptops??
Met 2GB gaat hetb al een stuk vlotter en kan je er redelijk vista op draaien al zal het in XP toch net even iets vlotter lopen allemaal.
hey iemand zo snel type# van de hdd die er in zit? heb die van mij vervangen voor een WD 250gb scorpio maar heb t idee dat de fujitsu hdd n stuk sneller is.. kan helaas nu niet t exacte type nummer zoeken en wil graag ff reviews googlen dus als iemand m zo snel heeft..? 
overigens een super apparaatje.. heb hem nog niet echt gebruikt, alleen XPpro en Vista erop gezet als dualboot.. werkt heerlijk
overigens een super apparaatje.. heb hem nog niet echt gebruikt, alleen XPpro en Vista erop gezet als dualboot.. werkt heerlijk
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Die komt er hoogstwaarschijnlijk wel aan ja, er is een optie voor gereserveerd.. Je zou zo n module geloof ik er ook zelf nog in kunnen bouwen.. maar persoonlijk ga ik echt niet 100-150 euro meer betalen als ik gewoon via WiFi of BT draadloos kan verbinden met mijn GSM en 3G kan internetten.. Stuk goedkoper en net zo makkelijkElayZ schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:03:
Das balen voor de mensen die m nog in bestelling hebben bij modern maar zo gaat het helaas vaak bij webshops, ben blij dat ik toch maar naar de MM gegaan ben.
Blijft een gare site zeg van dat computerpirates mag hopen dat de service beter is. Ook irri dat incl btw niet vermeld wordt.Gusher123 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:55:
Mochten er nog mensen zijn die op zoek zijn naar een Blauwe NC10 zonder abo, computerpirates verkoopt o.a. de blauwe "UK versie" van de NC10, maar wel voor een hele vette meerprijs! (let op, prijzen zijn ex btw)
Ik ben gisteren ook gebeld dat mn lang lang geleden bestelde zwarte nc10 bij modern op maandag de 17e pas gezorgd kan worden. Heb d'r woensdag 19e van gemaakt dan ben ik 's middags thuis.
Musiquita schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:18:
[...]
Wanneer heb je hem gehaald? Ik heb gisteren MM Ede gebeld en ze zeiden dat ze uitverkocht waren...

Zijn er verder geen hardware verschillen tussen de witte & zwarte?
Vanavond maar eens kijken bij de MM in Vlissingen. Middelburg
Vanavond maar eens kijken bij de MM in Vlissingen. Middelburg
[ Voor 6% gewijzigd door Pinky-H9 op 07-11-2008 10:11 ]
Apart dat er verschillende data komen van modern.
Ik ben gister ook gebeld en hij wordt nu maandag de 17e geleverd.
Ben benieuwd of sommige mensen hier hem dan toch al op de 10e krijgen.
Verwijderd
Ik heb zojuist nog even gebeld met Modern om het te verifieren, maar de datum staat toch echt op maandag 10 november. En ik ben niet de enige bij wie dit medegedeeld is, dus waarom zou dit dan niet het geval zijn ?BreKev schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:27:
Apart dat er verschillende data komen van modern.
Verwijderd
Lijkt mij dat ze wit op de 10e hebben en zwarte pas de 17e. Ik kon zaterdag toch niet, dus liet mijn witte zowiezo al dinsdag pas bezorgen. Dus voor mij veranderd er niks. (Behalve dat ik eventueel maandag nog mijn order kon cancellen als er hier bekend werd dat er iets mis was met de modern bestellingen. Maar heb geen reden dat te verwachten.) Anyway, het wordt een lang weekend.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 10:57 ]
Okay laat type maar zitten.. Iemand in de mogelijkheid om een HDtune bench te draaien en hier te posten?
Dank
Dank
Zit er niet in.Gusher123 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:44:
[...]
Heeft iemand al uitgevonden of er daadwerkelijk een v.92 modem in de NC10 zit????
Overigens zijn dvd's (iso) en Divx'n goed af te spelen op de N10 ? Wordt toch leuk speeltje om in de auto te bouwen als Car Pc.
Dit topic is gesloten.