• Eky
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-03-2009
Resinman schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:03:
Er zit toch 2 jaar garantie op de NC10?
Dat klopt, volgens de site van samsung

• erikel5
  • Laatst online: 31-10-2008
VANAVOND BINNENGEKOMEN BIJ MEDIAMARKT: NC10, WIT, 160GB VOOR € 419,-- JAMMER DAT HIJ ER ALLEEN IN 1 KLEUR IS...

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-09 23:50

SalimRMAF

SpaceX - 4K

erikel5 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:59:
VANAVOND BINNENGEKOMEN BIJ MEDIAMARKT: NC10, WIT, 160GB VOOR € 419,-- JAMMER DAT HIJ ER ALLEEN IN 1 KLEUR IS...
Hmm, denk dat ik Maandag dan effe langs ga bij MM Eindhoven. (Na tentamens) Kijken hoe ie er in Real-Life uitziet. Ik heb m al besteld bij Modern.nl, maar ik weet het niet. Zit nu beejte te twijfelen. Waar heb je hem preCIES GEZIEN? NO-CAPS-PLEASE :X :>

Gulfstream G650

• Anoniem: 198824
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Lees ook de kleine lettertjes ;)
Hier kan je een metallic blauwe bestellen voor slechts 99 euro excl btw :9~
Moet je er wel een abo bij nemen van 34,95 p/mnd |:(

Specificaties Samsung NC-10
Processor: Intel atom processor N270 (1,6 GHz, 667 MHz, 512)
Intern geheugen: 1GB
Monitor: LCD 10,2" Wide-screen VGA (1024x600)
HDD: 160GB DVMT
WLAN: Gigabit LAN* 802.11 b/g
Bluetooth: Bluetooth 2.0 + EDR
Webcam: 1.3 Megapixel Web camera
Batterij: 6 Cell batterij (gaat mee tot 7 uur)
Gewicht: 1,3KG
Garantie: 2 jaar pick up and return
Kleur: Dark Metallic Blue
http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/NC10.jpg

• Hot Pixel
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 18:59

Hot Pixel

King of no pants

Klein vraagje: ik wil zodra ik m'n Samsung heb het geheugen uit willen breiden. Alleen is intern geheugen een beetje een achilles-hiel van me (zowel op computer- als op persoonlijk gebied lol).
Waar moet ik op letten als ik 't geheugen koop?

• Eky
erikel5 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:59:
Hier bij MM Utrecht zag ik hem voor 439.- alleen de witte, zelfde specs.

Bij It's m'n bestelling geplaatst (de zwarte), kan hem volgende week ophalen voor 391,- :)

MM garandeert toch de laagste prijs, of is dat alleen een BCC slogan...?

• Rendier2710
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:01
Zonet een witte NC10 opgehaald bij de Mediamarkt in Leeuwarden. 399 euro

Wel raar dat de verschillende MM'en zulke prijsverschillen hebben...

Helemaal blij :)

• Vinze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:21
Foto's? Info? Specs?
En hadden ze nog veel? (ook zwart)
Woon zelf namelijk in Sneek, en met een half uurtje ben ik in Leeuwarden!

[Voor 4% gewijzigd door Vinze op 01-11-2008 14:17]

• JeroenBvd
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 29-07 23:26
Rendier2710 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:03:

Gefeliciteerd (ben jaloers :9~)

En? Bluetooth? 160gb? 1gb ram, uitbreidbaar tot 2gb? :P

• Nordlys
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Rendier2710 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:03:

Ik ben ook erg benieuwd naar de specs / foto's en hoeveel er nog waren! :9

• Rendier2710
Toen ik daar kwam stonden er een stuk of 6. Maar die meneer was ze net aan het neerzetten (demo model werd voor ons keurig uitgepakt zodat we het apparaat eerst nog even konden zien!).

160 GB, 1GB ram met bluetooth en natuurlijk wireless! Uitbreidbaarheid nog niet naar gekeken. Voor mij ook niet echt belangrijk omdat de NC10 hier voor internet en msn gebruikt gaat worden. Wel zit er aan de onderkant een dekseltje met memory. Geen seal oid, dus vervangen/uitbreiden lijkt me geen probleem.

Voor de rest exact hetzelfde als het uitpak filmpje zoals dat op de vorige pagina in het topic te zien is. Deksel is een beetje parelmoer, niet van dat witte gladde. Groot voordeel hiervan is natuurlijk dat je geen vette vingers ziet.

Geen zwarte gezien. Alle dozen die er stonden toen ik er was waren wit!

[Voor 24% gewijzigd door Rendier2710 op 01-11-2008 14:56]

• Tonkey
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07:23
salimrmaf schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:08:
[...]

Hmm, denk dat ik Maandag dan effe langs ga bij MM Eindhoven. (Na tentamens) Kijken hoe ie er in Real-Life uitziet. Ik heb m al besteld bij Modern.nl, maar ik weet het niet. Zit nu beejte te twijfelen. Waar heb je hem preCIES GEZIEN? NO-CAPS-PLEASE :X :>
Welke tentamens heb je? ;)
Heb maandag ook tentamens in Eindhoven (fontys R) :P

Wel mooi dat deze eindelijk leverbaar is, en tegen een mooie prijs

[Voor 4% gewijzigd door Tonkey op 01-11-2008 14:56]

• Resinman
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-09 18:13
Eky schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:35:
[...]

MM garandeert toch de laagste prijs, of is dat alleen een BCC slogan...?
Heeft Media Markt een laagste prijsgarantie?
Wanneer je binnen 14 dagen na je aankoop binnen een straal van 15 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvang je van Media Markt het prijsverschil contant retour. Voorwaarden voor onze laagste prijsgarantie gelden: 1. Het product is nieuw, compleet in de originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar. 2. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of "fysieke controle" bij de betreffende aanbieder binnen een straal van 15 km. 3. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel (niet via internet). 4. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden, demomodellen en beschadigde producten. 5. Het verschil wordt éénmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt, en wanneer is voldaan aan de genoemde voorwaarden.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Resinman schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:57:
[...]

Heeft Media Markt een laagste prijsgarantie?
Wanneer je binnen 14 dagen na je aankoop binnen een straal van 15 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvang je van Media Markt het prijsverschil contant retour. Voorwaarden voor onze laagste prijsgarantie gelden: 1. Het product is nieuw, compleet in de originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar. 2. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of "fysieke controle" bij de betreffende aanbieder binnen een straal van 15 km. 3. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel (niet via internet). 4. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden, demomodellen en beschadigde producten. 5. Het verschil wordt éénmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt, en wanneer is voldaan aan de genoemde voorwaarden.
Zercom is er in de buurt, maar is een internetwinkel? Ik heb daar wel eens wat opgehaald.. dus denk niet dat Zercom meetelt. IT's sowieso wel.
vandevorst schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:55:
[...]

Welke tentamens heb je? ;)
Heb maandag ook tentamens in Eindhoven (fontys R) :P

Wel mooi dat deze eindelijk leverbaar is, en tegen een mooie prijs
Ik zit zelf op Den Bosch op school, Informatica. :9

[Voor 11% gewijzigd door SalimRMAF op 01-11-2008 15:15]

Gulfstream G650

• Orfu
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Zojuist MM Utrecht gebeld

Ze hebben er 20 in voorraad atm + 12 nog in bestelling.

Hij staat er nu voor 439 en komt vanaf maandag in de folder voor 399.

Het gaat om de witte NC10 met 160gb HD, 1GB Ram, Bluetooth+EDR.

Ik ga straks even kijken! En ik denk dat ik mijn bestelling bij modern annuleer en m maandag voor 399 bij MM haal.

• Vinze
Grr, het wachten wordt ook niet makkelijk gemaakt zo!
Zie trouwens net dat ze ook een beschrijving hebben toegevoegd op Modern.nl
Bluetooth, 6 cell, 160GB, 1024Mb.. Staat er gelukkig allemaal bij _/-\o_
Alleen wat ik me wel afvraag, er staat op hun site: "per 8-11-2008 leverbaar"
8-11 is zaterdag, maar kunnen wij hem dan thuis verwachten, of wordt hij dan geleverd bij Modern?

[Voor 14% gewijzigd door Vinze op 01-11-2008 16:33]

• Orfu
  • Nu online
Modern levert m OP 8-11.

• Thylaldrass
  • Laatst online: 13-11-2018
Net nog even Modern gebeld, de verkoper gaf aan dat ze ruim voldoende voorraad binnen krijgen en dat de kans dat ik hem op 8-11 had 99,9% zou zijn.

Toch maar even de zwarte besteld voor 389,-:)

• jeroen__d
  • Laatst online: 20-11-2008
Ik laat hem toch pas maandag bezorgen - op het werk. Ik ga niet zitten wachten op een koerier die 'ergens' tussen 7.30 en 18 uur komt...

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dus heb ik best een geluk dat ik m voor 370 heb kunnne regelen bij Modern. :P Ikzelf woon ook in TIlburg (Modern.nl is naast me), dus denk niet dat t lang gaat duren.

Gulfstream G650

• mastercard
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 09:02
salimrmaf schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:49:
Dus heb ik best een geluk dat ik m voor 370 heb kunnne regelen bij Modern. :P Ikzelf woon ook in TIlburg (Modern.nl is naast me), dus denk niet dat t lang gaat duren.
hoezo geluk? sommige mensen lezen gewoon het topic niet door en weten dus niet dat die actiecode er is voor 5% korting. hij werkt nog steeds hoor ;)

• Resinman
Een Duitse review van de Samsung NC10: http://www.eeepcnews.de/2...ung-nc10-im-leser-review/

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-09 15:11
In alle reviews zie ik dat er herstel cd's worden meegeleverd. Maar zit er wel een DVD lezer in? Heb deze info nog nergens kunnen vinden. En als er geen DVD lezer inzit, wat moet ik dan met herstel cd's? Die kan ik dan toch niet draaien.

• mastercard
Roy1985 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:54:
In alle reviews zie ik dat er herstel cd's worden meegeleverd. Maar zit er wel een DVD lezer in? Heb deze info nog nergens kunnen vinden. En als er geen DVD lezer inzit, wat moet ik dan met herstel cd's? Die kan ik dan toch niet draaien.
dan gebruik je een usb cd/dvd speler of zet je het op een andere pc op usb stick

• supershoe
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Via die Duitse review op dit forum uitgekomen waar ze praten over modellen met een Hitachi of Fujitsu harde schijf:
http://forum.eeepcnews.de...=50&t=4099&st=0&sk=t&sd=a

Mijn Duits is niet zo best, maar wat ik uit de vertaling begrijp is dat sommige modellen met een Fujitsu harde schijf een fluitend geluid kunnen maken. Al hebben anderen er totaal geen last van.
Er is nog geen logica gevonden in de serie nummers om voor je aankoop te zien wat voor harde schijf er in zit.

Ik ben benieuwd hoe het met de Nederlandse modellen zit.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Tijs_a
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 31-08 12:20
Vanmiddag de nc10 gehaald bij MM arena voor 419 euro. Moet zeggen dat het een echt een mooi dingetje is. Wat mij mee viel is dat de standaard windows installatie niet helemaal is volgepropt met niks zeggende programmatjes.. Hij was er maar in in een kleur en ik heb een slot gevuld met 1024. Ik vermoed dat het aanvullen van geheugen zonder problemen kan plaatsvinden.

• ElayZ
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-09 16:55
Toch voor 419? Ik dacht dat ze m voor 399 zouden gaan verkopen...

Hadden ze alleen de witte of alleen de zwarte?

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 19:41
Resinman schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:03:
Er zit toch 2 jaar garantie op de NC10?
Volgens de sticker op de diverse internationale versies die ik heb gezien staat 1 jaar. Zie ook hierr.
supershoe schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:32:
[...]

Via die Duitse review op dit forum uitgekomen waar ze praten over modellen met een Hitachi of Fujitsu harde schijf:

Mijn Duits is niet zo best, maar wat ik uit de vertaling begrijp is dat sommige modellen met een Fujitsu harde schijf een fluitend geluid kunnen maken. Al hebben anderen er totaal geen last van.
Er is nog geen logica gevonden in de serie nummers om voor je aankoop te zien wat voor harde schijf er in zit.

Hmm dat wordt ik niet zo blij van. Hoop niet dat zich dat bij mijn exemplaar voordoet.
Overigens vrij apart nog steeds over het ontbreken van bluetooth in de Duitse versie.
ElayZ schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:37:
Toch voor 419? Ik dacht dat ze m voor 399 zouden gaan verkopen...

Hadden ze alleen de witte of alleen de zwarte?
Bij Mediamarkt verschilt dat per vestiging. Zie eerdere reacties van 439, 419 en 399. Ik wacht geduldig nog een weekje totdat mijn zwart nc10 voor 379 bezorgd wordt.

[Voor 63% gewijzigd door funrider op 02-11-2008 02:50]

• Eky
Nog een korte review.

Kersverse eigenaars, wat is jullie indruk van de sleeve die bijgeleverd wordt..?

Zijn er alternatieven die beter zijn?

Ik kan nog niet veel vinden voor 10 inch. Behalve die ene sleeve van caselogic dan.

• Rendier2710
Ik vind de sleeve heel netjes. Redelijk dikke stof die zeker goed zal beschermen tegen krassen. Enige nadeel is dat de flap niet vast gezet kan worden (met klitteband bijvoorbeeld). Die hangt dus altijd los. Maar zeker geen slechte bescherming voor de NC10.

Gisteravond power dvd geinstalleerd en de inhoud van een dvd naar de harde schijf gekopieerd. Dit aangesloten op mijn 66 cm LG LCD-TV (VGA, 1366 x 768 pixels) en zonder haperingen afgespeeld. Ik had hiervoor al een uurtje op de bank zitten internetten, daarna 2 uur film gekeken en nog stond de accu op 42%

Zeer tevreden met de NC10.

• Resinman
funrider schreef op zondag 02 november 2008 @ 02:44:

Volgens de sticker op de diverse internationale versies die ik heb gezien staat 1 jaar. Zie ook hierr.
Volgens de Samsung.nl website:
Notebook: 2 jaar (batterijen & accessoires 1 jaar)
Garantie: 2 jaar internationale Collect and Return-garantie

Volgens de Dixons website:
Garantieduur : 12 maanden

Volgens de Informatique website:
Garantie: 24 maanden

Niet echt duidelijk :O

• Aetus
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08-09 18:18
Die verschillende duur van garantie heeft te maken met wie het aanbied. Zo kan Dixons ervoor kiezen om jou 1 jaar te geven en Informatique 2 jaar. Dit is voor hun rekening, de verdere afwikkeling mogen ze zelf uitzoeken met de fabrikant. De fabrikant kan daar buiten ook nog een fabrieksgarantie geven, in dit geval 2 jaar, wat erg netjes is van Samsung.

In Nederland worden alle garantie problemen als eerst geregeld met de verkoper, niet de fabrikant. Europees gezien heb je 2 jaar garantie, maar omdat Nederland een ruimere wet heeft is dat hier iets anders. Hier heb je een jaar plus het recht op een redelijke te verwachten levensduur. Vaak komt het er op neer dat je als klant na de periode die de verkoper biedt moet gaan zeuren om je gelijk te halen en om vervolgens een redelijk deel van kosten te betalen

[Voor 8% gewijzigd door Aetus op 02-11-2008 12:30]

• ElayZ
Deze is ook wel aardig als t goed is, iemand uit het MSI Wind topic heeft deze gekocht.

http://www.umpcshop.be/images/product/image.php?id=50165&dimensionid=17&shopid=281

Snikhaas in MSI Wind topic

• Vinze
Deze vind ik ook wel mooi:
http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_15962_1.jpg
Staat op dealextreme voor $17.89

• jordi.c
  • Laatst online: 26-04 09:29
Vind het nogal dubbelzinnig om zo'n grote case te kopen als je voor een portable notebook gaat.

Een sleeve lijkt mij veel handiger.
http://cgi.ebay.com/Anti-...44877&_trkparms=72%3A1234|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

[Voor 43% gewijzigd door jordi.c op 02-11-2008 13:42]

• Eky
Een sleeve heeft ook mijn voorkeur.
Deze van Targus, waarvan ik de 13 inch even in handen heb gehad, lijkt me een goede kandidaat, echter de specificaties op de site..te klein voor de nc10 :|

• TrNaSe
  • Laatst online: 02-03-2011
Opmerking bij de bestelling van modern:

Ik had hem 1.5 week geleden besteld met de actiecode. Ging gister weer naar de site weer de actiecode ingevuld gewoon voor de lol en kwam ik 10 euro lager uit.
Ze hebben de standaard prijs met 10 euro verlaagd naar 389 Met de actiecode kom je dan uit op 369 euro.

Is niet duur...

• F for Fragging
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01-10-2014
jdenbrok schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:57:
[...]

Wat ik begrijp is dat de netbook niet passief gekoeld is. De Duitse forums hebben het namelijk letterlijk over de ventilator, ik geloof zelfs dat de ventilator continu aanstaat zodat hij niet om de zoveel tijd een paar seconden hard hoeft te blazen, maar steeds rustig. Maar er zit een knop op de nc10 om weinig energie te gebruiken en dan zou de ventilator uit blijven.
Bedankt voor je reply. Voor degenen die de NC10 al in bezit hebben, kunnen jullie misschien vertellen hoe luid (subjectief) het geluid is van de ventilator?

• Intrique
  • Niet online
Kan iemand bevestigen of er een sim kaart slot erop zit, zoals hieronder?

[Voor 8% gewijzigd door Intrique op 02-11-2008 15:29]

• HIDMAN-X
  • Laatst online: 07:50

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Is er al ergens een zwarte NC10 gespot? Ik zie alleen maar witte NC10's voorbij komen, wordt de zwarte later gereleased? :?

• funrider
HIDMAN-X schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:37:
Is er al ergens een zwarte NC10 gespot? Ik zie alleen maar witte NC10's voorbij komen, wordt de zwarte later gereleased? :?
Het lijkt erop dat de Samsung leverancier van de MediaMarkt m inderdaad alleen eerst heeft geleverd in het wit. Ik mag aannemen dat de zwarte ook snel geleverd zullen worden. Ik krijg dan ook het idee dat It's,Dixons en Modern.nl de andere nederlandse Samsung importeur hebben en zowel de zwarte als witte rond 8 november aan haar klanten verstuurd/verkoopt. Ik verwacht mijn zwarte Samsung volgende week zaterdag.

[Voor 4% gewijzigd door funrider op 02-11-2008 16:02]

• Aetus
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08-09 18:18
Intrique schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:28:
Kan iemand bevestigen of er een sim kaart slot erop zit, zoals hieronder?

[afbeelding]
De sim kaart slot zit er als het goed is op, maar de daadwerkelijke HSDPA mini-pci kaart ontbreekt. Deze zou je er eventueel zelf in kunnen zetten.

• Rendier2710
Ik heb net even de accu eruit gehad. Voor de SIM card sleuf zit een stukje wit plastic (dus geen gleuf). Ook zit dat stickertje er niet op.

Ventilator slaat heel soms aan. Tijdens het aanslaan is de ventilator even hoorhaar (niet heel erg ludi overigens), daarna is het een zacht gezoem. Het stoort mij in ieder geval niet (heb harde schijven gehoord die meer lawai maakten). Na ongeveer een minuut gaat de fan weer uit en is de NC10 muisstil :)

• Ninzeo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02-11-2015
Kan iemand bevestigen hoe het RAM geheugen is uit te breiden? Is er één slot voor 2GB DDR2 of zijn er 2 sloten voor max 2x 1GB DDR2? En is ie 533/667/800 Mhz? PC 6400 ondersteuning? Zou dit graag weten, dan kan ik vast wat RAM bestellen voordat mijn NC10 zaterdag komt...

• jdenbrok
  • Laatst online: 20-01-2016
supershoe schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:32:
[...]

Is er iemand met een Fujitsu harde schijf in Nederland die dit kan bevestigen, of zijn alle harde schijfen in Nederland Hitachi? Een piepend geluid bij mijn netbook maak ik mij het meeste zorgen over. Heeft mijn oude laptop ook, maar natuurlijk nooit in de winkel (waarschijnlijk veel meer achtergrondgeluid) zodat je er niet eens serieus over kunt klagen. Ik heb overigens een samsung harde schijf in mijn oude laptop gezet, vraag mij af waarom samsung voor zijn netbooks dan andere leveranciers heeft.

• Roy1985
Vandaag de Samsung NC10 gehaald bij de MediaMarkt in Heerlen. Had eigenlijk een order staan bij Modern.nl, 389,-. Maar ben hem vandaag toch maar gaan halen bij de MM. Kon niet meer wachten tot volgende week zaterdag haha :) Moet zeggen ben zeer tevreden, heb de fan pas 1x horen aanslaan en dit was bij de eerste keer booten. Verder is hij heel erg stil en maakt de HD geeen gekke geluiden. Op de laagste brightness stand is de tekst nog erg goed te lezen. Ben hem nu normaal aan het gebruiken met Word en Internet, denk dat 7 uur accu tijd goed te halen is zo :)

• Resinman
Kan iemand mij vertellen waar je het meeste vooruitgang in merkt mocht je het geheugen uitbreiden van 1 naar 2GB RAM? Of maakt dat voor een netbook niet zoveel uit?

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-09 22:35

NeoMe

#Addict

Resinman schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:06:
Kan iemand mij vertellen waar je het meeste vooruitgang in merkt mocht je het geheugen uitbreiden van 1 naar 2GB RAM? Of maakt dat voor een netbook niet zoveel uit?
512MB is eigenlijk te weinig, als je paar dingen draait zit ie aan de max. Als je 1GB hebt, gebruik je deze vaak niet eens. Voordat je wat koopt, doe eens ctrl alt del en kijk bij prestaties of je uberhaupt wel meer nodig hebt...kijk bij de onderste streep...idle zal die 300-400 zijn. Waarschijnlijk nog minder :P

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• ZeilDude
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 05-09 01:03
NeoMe schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:11:
[...]

512MB is eigenlijk te weinig, als je paar dingen draait zit ie aan de max. Als je 1GB hebt, gebruik je deze vaak niet eens. Voordat je wat koopt, doe eens ctrl alt del en kijk bij prestaties of je uberhaupt wel meer nodig hebt...kijk bij de onderste streep...idle zal die 300-400 zijn. Waarschijnlijk nog minder :P
CTRL+SHIFT+ESC is sneller ;)

• narotic
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-08 10:57
Ik heb zelf een zwart besteld bij modern.nl, voor 369 euro. :) Kan iemand die hem al heeft voor mij bevestigen of het mogelijk is XP in het Engels te installeren? Of wordt er slechts een Nederlandse licensie bij gegeven?

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Orfu
  • Nu online
Ik kon niet meer wachten op modern en heb m voor 399 bij MM Utrecht gehaald.

TOP apparaatje tot nu toe. Alles werkt zoals je het verwacht.

Zijn er vragen van jullie kant?

• Resinman
Orfu schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:04:

Omdat je zo aandringt ;)

1. Als ik het goed heb zit de 1GB RAM module hieronder:

http://img444.imageshack.us/img444/1729/sam2ik1.jpg

Deze kun je dus makkelijk verwijderen en er eventueel een 2GB instoppen?

2. Hoeveel jaar garantie geeft de MediaMarkt?

• Orfu
  • Nu online
Ja, Het RAM is makkelijk te vervangen

MM geeft geen garantie. De garantie (2 jaar pickup en return) loopt via samsung. (standaard RMA-procedure)

Keep em coming.

Trouwens, in de doos zit ook een sleeve voor de NC10, waar ik wel erg blij mee ben

• Roy1985
Orfu schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:29:

MM geeft geen garantie. De garantie (2 jaar pickup en return) loopt via samsung. (standaard RMA-procedure)

Keep em coming.

Trouwens, in de doos zit ook een sleeve voor de NC10, waar ik wel erg blij mee ben
Weet je misschien wat voor snelheid geheugen er in kan? 667MHz? 800Mhz?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Roy1985 schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:57:
[...]

Weet je misschien wat voor snelheid geheugen er in kan? 667MHz? 800Mhz?
En hoeveel sloten zitten erin.. Mijn zusje heeft 2GB RAM, maar ze doet er niets mee, dus ik zal dan de ram sticks (2X1GB) switchen, a lá FBI-style. :P

Gulfstream G650

• Den Deze
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08-08 19:59
narotic schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:45:
Ik heb zelf een zwart besteld bij modern.nl, voor 369 euro. :) Kan iemand die hem al heeft voor mij bevestigen of het mogelijk is XP in het Engels te installeren? Of wordt er slechts een Nederlandse licensie bij gegeven?
Vraag ik mezelf ook af, ik heb altijd alles in het Engels hier :)

• TrNaSe
  • Laatst online: 02-03-2011
Gewoon de engelse versie van xp downloaden, branden op dvdtje (of usb stick), aansluiten via een usb dvd-drive en installeren. Serial gebruiken aan de onderkant van je laptop en klaar.
Ik gooi er gelijk xp pro op als ik hem binnen heb. of als ik het zonde vind van de key dan mijn aangepaste versie van xp home (precies hetzelfde als de pro versie door enkel 1 byte te veranderen in reg file)

Maar zal ook voor de vista ultimate erop zetten, gewoon even voor de lol kijken hoe die draait :P

Nog 5 dagen, ik moet mezelf tegen houden hem nu niet al te gaan halen...

[Voor 12% gewijzigd door TrNaSe op 03-11-2008 09:31]

• ElayZ
Ik heb vandaag toch vrij dus ik ga zo naar de mediamarkt a'dam arena om m te halen samen met een vriend van mij. Lekker belangrijk die paar tientjes meer. Kan niet meer wachten :9

• narotic
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-08 10:57
TrNaSe schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:28:
Gewoon de engelse versie van xp downloaden, branden op dvdtje (of usb stick), aansluiten via een usb dvd-drive en installeren. Serial gebruiken aan de onderkant van je laptop en klaar.
Maar werkt de key dan op een Engelstalige versie? Over het algemeen zijn keys gebonden aan een bepaalde taal en kun je deze niet zonder meer gebruiken op een andere taal (alhoewel in NL regelmatig versies geleverd worden die met meerdere talen gebruikt kunnen worden).
Ik gooi er gelijk xp pro op als ik hem binnen heb. of als ik het zonde vind van de key dan mijn aangepaste versie van xp home (precies hetzelfde als de pro versie door enkel 1 byte te veranderen in reg file)
Heb je hier toevallig een link van? Ik mis toch kleine dingetjes in Home die ik wel in Pro vind :)

Never mind, al gevonden.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• ElayZ
Zo net samen met vriend van mij alle twee een gehaald bij MM arena, ze hebben er genoeg liggen.

Ik zei tegen die gast dat ie in Utrecht 399 kost (want op t kaartje daar staat 419 in a'dam) en toen kregen we ze voor 399 mee haha!

Gelijk ff een witte logitech bluetooth muis gehaald, wel zo mooi erbij.

• Orfu
  • Nu online
Weet iemand in het kader van 'lichte' netbook software nog een goede audiospeler?

Ik heb foobar geprobeerd, maar vind dit te ingewikkeld en niet mooi.
winamp ken ik, maar lijkt me toch aan de zware kant?
iTunes heeft meer dan ik zoek en is te zwaar.

Ik ben op zoek naar een audiospeler waar je makkelijk playlists kunt maken vanuit een library (ik zal niet zeer veel nummers op mn NC10 zetten. De library-inhoud zal wisselen, ik denk dat ik max 1000 nummers erin zal zetten. (vanuit een pool van 15000 op mn pc)

Qua interface hoeft er niet al te veel eyecandy te zijn, maar foobar vind ik net te lelijk en te spartaans.
Beetje intuitief mag wel.

Any suggestions?

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Welke versie van Foobar heb je geprobeerd? En met welke plugins?
Straight-out-the-box is 'ie misschien een beetje saai sleek, maar met een béétje tweaken kom je al een heel eind.

• lordyup
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 22:41
ElayZ schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:43:
Gelijk ff een witte logitech bluetooth muis gehaald, wel zo mooi erbij.
Is het wit van het muisje de zelfde kleur als die van de laptop of is die van de laptop meer creme kleurig? Ik heb namelijk de Wind gehad en die had precies de zelfde kleur als dat muisje. Nu heb ik de Wind verkocht en wilde ik graag de NC10 kopen.. alleen als het muisje een andere kleur heeft dan wacht ik denk ik toch maar op de U120.

• Orfu
  • Nu online
Hot Pixel schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:00:
Welke versie van Foobar heb je geprobeerd? En met welke plugins?
Straight-out-the-box is 'ie misschien een beetje saai sleek, maar met een béétje tweaken kom je al een heel eind.
Die tweede screenie van Foobar ziet er op zich wel oke uit.. Maar ik heb weinig zin om eerst een tijd bezig te zijn om alles van een programma te kunnen gebruiken/begrijpen. Ik wil een out of the box gebruikerservaring (zoals bij iTunes). Misschien dat ik foobar nog een kans moet geven hoor.. maar het is mij nu allemaal te ingewikkeld met 101 plugins. Ik hoef geen developer te spelen, ik wil gewoon muziek luisteren :)

Aan de andere kant is foobar licht. En ik hoor er veel goede dingen over.. Hoe ingewikkeld is het om m een beetje fatsoenlijk te krijgen?

En is er een miniplayer functie?

[Voor 8% gewijzigd door Orfu op 03-11-2008 14:21]

• jdenbrok
Ik dacht als die nc10 toch zo'n grote harde schijf heeft, kan hij ook wel als mijn externe harde schijf dienen. Lukt dat een beetje met dit soort kabels? http://www.yagoda.nl/netlink-kabel-p-2605.html Bij yagoda zeiden ze dat er maar op een computer software hoeft te worden geinstalleerd..

• Orfu
  • Nu online
jdenbrok schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:32:
Ik dacht als die nc10 toch zo'n grote harde schijf heeft, kan hij ook wel als mijn externe harde schijf dienen. Lukt dat een beetje met dit soort kabels? http://www.yagoda.nl/netlink-kabel-p-2605.html Bij yagoda zeiden ze dat er maar op een computer software hoeft te worden geinstalleerd..
Waarom zou je in godesnaam een laptop als externe HD willen gebruiken? Koop voor 200 euro minder een 500GB externe HD? 8)7

Waarom trouwens een kabel voor dat doel kopen als er wifi op de NC10 zit.. ?

[Voor 7% gewijzigd door Orfu op 03-11-2008 14:39]

• ElayZ
lordyup schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:14:
[...]

Is het wit van het muisje de zelfde kleur als die van de laptop of is die van de laptop meer creme kleurig? Ik heb namelijk de Wind gehad en die had precies de zelfde kleur als dat muisje. Nu heb ik de Wind verkocht en wilde ik graag de NC10 kopen.. alleen als het muisje een andere kleur heeft dan wacht ik denk ik toch maar op de U120.
Mwoa ja tis niet echt helemaal dezelfde kleur, de NC10 is mat/metallic-achitg en die logitech muis is gewoon glimmend wit met zilveren metallic onderrandje, maar t staat er in ieder geval mooi bij vind ik, beter dan een andere kleur muis.

• jdenbrok
Orfu schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:38:
[...]

Waarom zou je in godesnaam een laptop als externe HD willen gebruiken? Koop voor 200 euro minder een 500GB externe HD? 8)7

Waarom trouwens een kabel voor dat doel kopen als er wifi op de NC10 zit.. ?
Omdat ik ook een laptop wil kunnen gebruiken en niet voor 200 euro meer met een laptop en een externe HD wil meeslepen. Ik heb nu 40 gig op mijn laptop en die is ook nog half leeg.
Misschien ben ik niet technisch genoeg, maar een netwerk aanleggen via wifi met een random computer waar ik een paar files van mijzelf bij wil gebruiken is volgens mij veel lastiger dan een usb-draadje. Dan moet je zowiezo beide computers eerst in dezelfde werkgroep zetten etc. Bluetooth zou wel goed werken, maar hebben de meeste desktops niet.
Ook zou dat draadje makkelijk moeten zijn bij installaties oid omdat je via zo'n draadje de cdromspeler van een andere computer kan gebruiken, hoop ik...

• pxa270
  • Laatst online: 28-07 13:13
Weet je wat dat soort draadjes doen? Een extra netwerk aanleggen. USB heeft geen mogelijkheid om dezelfde poort zowel als host (computer) als device (hard disk, printer, etc) te gebruiken, tenzij je zeer gespecialiseerde controller chips gebruikt.

De manier waarop dat soort draadjes toch een host met een andere host weten te verbinden, tegen de normale regels van USB in, is door er een netwerk adapter tussenin te doen, zodat de computers aan beide kanten van dat draadje denken dat ze met een USB netwerk adapter zijn verbonden.

Met andere woorden, dat soort USB naar USB draadjes maakt van je laptop geen externe USB hard disk. Het maakt van je laptop een computer op een USB netwerk. In de meeste gevallen is het zinniger om de netwerkkaart die je al hebt (via standaard of evt cross-over kabel, of draadloos) te gebruiken.

• Thylaldrass
  • Laatst online: 13-11-2018
Ik heb net een witte gehaald bij media markt in rotterdam voor 399,-
Hij is blijkbaar in prijs verlaagd, ben erg positief over de batterijduur, hij staat nu al 5 uurtjes aan op volle brightness. (27% remaining). ook hoor ik hem absoluut niet.

• Resinman
Orfu schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:29:

Bedankt voor de antwoorden!

Hier enkele foto's van de binnenkant: http://www.eeepcnews.de/2...und-video-vom-innenleben/

• Ninzeo
  • Laatst online: 02-11-2015
Nog steeds geen antwoord op de volgende vraag gekregen:

hoe is het geheugen uit te breiden? Is er één slot voor max 2GB of zijn er 2 sloten voor 2x 1GB? En hoeveel MHZ is het geheugen? 667of 800?

• mastercard
Ninzeo schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:44:
Nog steeds geen antwoord op de volgende vraag gekregen:

hoe is het geheugen uit te breiden? Is er één slot voor max 2GB of zijn er 2 sloten voor 2x 1GB? En hoeveel MHZ is het geheugen? 667of 800?
1 slot, max 2gb, denk dat 667/800mhz erin kan wat standaard is weet ik niet

http://www.samsung.com/us...nc10_ka01us/NC10_spec.pdf
in die pdf staat 800mhz geheugen, wel de US versie

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Orfu schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:18:
[...]

Die tweede screenie van Foobar ziet er op zich wel oke uit.. Maar ik heb weinig zin om eerst een tijd bezig te zijn om alles van een programma te kunnen gebruiken/begrijpen. Ik wil een out of the box gebruikerservaring (zoals bij iTunes). Misschien dat ik foobar nog een kans moet geven hoor.. maar het is mij nu allemaal te ingewikkeld met 101 plugins. Ik hoef geen developer te spelen, ik wil gewoon muziek luisteren :)

Aan de andere kant is foobar licht. En ik hoor er veel goede dingen over.. Hoe ingewikkeld is het om m een beetje fatsoenlijk te krijgen?

En is er een miniplayer functie?
Phoe... ik heb mijn foobar maar een heel klein beetje getweaked. Ik heb'm eigenlijk zelden openstaan om ernaar te kijken. Miniplayer gebruik ik niet, want ik heb een ballonnetje/tooltip in mijn system tray als het nummer veranderd, en mijn toetsenbord ingesteld op play/pauze previous/next. Heb Foobar daarom eigenlijk vrij weinig open. Als'ie geminimaliseert is staat'ie nog geeneens op de taakbalk. Erg non-intrusive.
Maar goed, zoiets is alleen afdoende als je alleen muziek wilt luisteren. Als je iets meer wil (lyrics? Albumcovers? Artiestfotos? File-explorer etc. etc.) zul je inderdaad een beetje moeten prutsen.
Wat dat betreft kun je het zo moeilijk maken als je zelf wilt, afhankelijk van wat je wilt. Je kunt als't goed is thema's importeren, en dan kan de kind de was doen.
Ik moest even wennen, maar ik zou eigenlijk niet iets anders meer willen dan foobar. Het is jammer dat er geen linux-distro van is :(

• ElayZ
Als je naar de foto's van de binnenkant van die duitse site hierboven kijkt zie je dat er 1 slot zit en ik kan door de onderkant (dat klepje) ook zien dat daar geheugen in zit.

Dus er zit niet (zoals bij de MSI Wind) een ander geheugen stripje ergens anders en is er een vrij slot.

Wel vreemd overigens dat in de NL versie er dus wel bluetooth inzit en in de duitse kennelijk niet.

[Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 03-11-2008 22:43]

• Resinman
Misschien waren dat wel de allereerste testmodellen, geen bluetooth en fluitende hd's (joke ;) ).

• Musiquita
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 05-12-2014
Ik heb pas de 10" netbook van Aldi op mijn schoot gehad en het viel me op dat deze een stukje naar achter kantelt door het gewicht van de accu. Dit typt ittritant. Is dit ook bij de Samsung het geval, als je hem op je schoot zet? Op tafel (harde ondergrond) hebben ze nergens last van.

• SimonBenson
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15-08 17:18
Ben trouwens erg benieuwd naar de eerste productreviews van deze netbook... :9~
Natuurlijk voorzien van de nodige pics en testresultaten (die niet veel van de andere netbooks zullen afwijken).
Al las ik ergens dat de HDD-snelheden beter dan de concurenten zijn.. :?

• Den Deze
  • Laatst online: 08-08 19:59
SimonBenson schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:32:
Ben trouwens erg benieuwd naar de eerste productreviews van deze netbook... :9~
Natuurlijk voorzien van de nodige pics en testresultaten (die niet veel van de andere netbooks zullen afwijken).
Al las ik ergens dat de HDD-snelheden beter dan de concurenten zijn.. :?
Ja, daar ben ik ook op aant wachten ^^

• Gusher123
  • Laatst online: 15-09 21:36
In de specs op pagina 1 (en de Samsung site) zie ik staan dat er ook een v.92 modem in de NC10 zou zitten, maar ik zie geen aansluiting en het modem wordt nergens genoemd, niet hier en niet in reviews. Niet dat ik die vaak zal gebruiken (is echt al jaren geleden dat ik die mooie kraak-piepjes gehoord heb), maar voor een laptop/note/netbook wel een handige extra om aan boord te hebben. Kan iemand bevestigen of er een modem ingebouwd zit in de NC10?

Net zoals Musiquita ben ik ook geinteresseerd in de 'kantelgevoeligheid' van de NC10 en de kwaliteit van de scharnieren (zijn die een beetje stevig?).

Thanks!

• funrider
Zijn diegene die inmiddels bij MM hebben gehaald allemaal in het bezit van een witte? Of ook zwart?
Ik wacht met smart tot zaterdag mn zwarte van Modern wordt bezorgd.

Gelukkig nog weinig negatieve geluiden hier over de harde schijven. Dat baarde me wel een beetje zorgen toen ik die berichten las op duitse netbook sites/fora.

• Tijs_a
Ik hoor de harde schijf niet fluiten. Je hoort enkel soms een klein klikje, maar dat is waarschijnlijk als de kop / schijf stopt met lezen/schrijven.
Ps iemand al extra geheugen besteld en welk? 2gb zal wel verschil uitmaken tov 1gb.

[Voor 22% gewijzigd door Tijs_a op 04-11-2008 12:03]

• ElayZ
Ik heb hier ook geen problemen met de harde schijf. Heel af en toe een klikje inderdaad maar de medion akoya van de aldi tikte veel meer!

Wat kantel gevoeligheid betreft, die is gelukkig bij de NC10 een stuk minder dan bij de wind/akoya!
Zal waarschijnlijk door de 6 cell komen en die steekt natuurlijk ook een klein stukje uit aan de onderkant waardoor de laptop beter staat.

En bij de mediamarkt hebben ze alleen witte inderdaad, de zwarte zal wel na 8 nov komen.

[Voor 33% gewijzigd door ElayZ op 04-11-2008 12:18]

• wsmaal
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Orfu schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:04:
Ik kon niet meer wachten op modern en heb m voor 399 bij MM Utrecht gehaald.

TOP apparaatje tot nu toe. Alles werkt zoals je het verwacht.

Ik stond op het punt om een 1000H te bestellen, maar neig nu naar de NC10, hoewel daarvan nauwelijks serieuze reviews, laat staan gebruikers ervaringen zijn.

- Werkt sleep & hibernate zonder enig probleem?
- WiFi werkt (daarna) probleemloos?
- Accuduur met Wifi on, scherm iets gedimd?
- Ventilator redelijk stil?
- Disk fluit niet ;-)
- Uitbreiden naar 2Gb is mogelijk (peace of cake)

Mijn persoonlijke indruk is dat op basis van de beschikbare gegevens de NC10 minimaal equivalent is aan de (duurder) EeePC 1000H...

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

wsmaal schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:33:
[...]
Mijn persoonlijke indruk is dat op basis van de beschikbare gegevens de NC10 minimaal equivalent is aan de (duurder) EeePC 1000H...
Vergeet de multi touchpad niet, één van de onderscheidende eigenschappen van de 1000H*.
Vraag me wel af hoe het zit met de videokaart. Volgens mij was het laptopmag die schreef dat de 1000H betere score had dan de NC10...

*
edit:
Die de NC10 ook heeft, dus is er eigenlijk niet echt een reden te noemen waar de 1000H slechter in is... misschien de grootte van de touchpad t.o.v. de NC10?

[Voor 37% gewijzigd door Hot Pixel op 04-11-2008 17:08]

• Eky
Vinze schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:04:
Grappig, hij heeft ook een multi-touchpad!
Dat was eigenlijk de enige reden waarom ik misschien een 1000H zou verkiezen boven de NC-10 :P
[afbeelding]

Word alleen wel gek van het wachten, nog 10 dagen....
Wel een multi-touchpad toch?

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

yup, en die stond niet in het rijtje, dus vandaar :)

• wsmaal
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Hot Pixel schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:21:
[...]

Vergeet de multi touchpad niet, één van de onderscheidende eigenschappen van de 1000H.
Vraag me wel af hoe het zit met de videokaart. Volgens mij was het laptopmag die schreef dat de 1000H betere score had dan de NC10...
- NC10 heeft een Small Multi-Touch Touchpad (cons)
- The Intel 945GSE Express integrated graphics chip with 64MB of shared memory delivered a score of 603 in 3DMark03, which is 66 points higher than the category average but 136 points lower than the Eee PC 1000H. Nevertheless, we didn’t see any differences between the systems in usual graphics intensive activities, such as watching a downloaded video of Mad Men.

Al met komt de NC10 erg goed uit de review van laptopmag, IMHO gemiddeld beter dan de 1000H (o.a. keyboard).

• Anoniem: 198824
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Heeft iemand de blauwe versie al gespot, anders dan die acties icm met een t-mobile abo :?

• Lucidan
  • Laatst online: 14-11-2009
Ook ik zit te wachten op de zwarte versie, heb wel alvast de Samsung SE-S224 USB DVD brander gehaald. Een aanrader trouwens, slechts 43 euro. Niet naar Dixons gaan, daar is ie 59.

Houd er trouwens rekening mee dat je bij een RAM upgrade het 1GB bankje moet vervangen voor een 2GB versie, aangezien de NC10 plaats heeft voor slechts 1 bank. Je kunt dus niet een 1GB bankje er naast zetten zoals volgens mij wel kan bij de EEE1000.

Graphics (GMA945) zijn overigens op papier net iets beter dan de GMA900 van de EEE. Vreemd dat 3d mark lager uitkwam, misschien omdat ze de test met een 64MB-versie hebben gedaan (NC10 kan maximaal 128MB sharen)?

Oh ja, blooper van Samsung? Bovenaan de NC10-PDF staat heel groot: "SAMSUNG recommends Windows Vista® Home Premium". En dan vervolgens XP leveren. Grapjassen.

• thiazzz|IA
  • Laatst online: 15-10-2013
Ik heb ook de zwarte besteld bij modern.nl. Goeie tip van die actiecode! Thanks.
Kan niet wachten, maar toch maar gedaan omdat ik die zwarte vet mooi vind!

• Tijs_a
Ik zoek eigenlijk 2gb cas4 geheugen en minstens pc5300, maar heb dat nog niet kunnen vinden zonder dat het deel uitmaakte van een 4gb dual kitje. Iemand een idee...

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

wsmaal schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:21:
[...]
- The Intel 945GSE Express integrated graphics chip with 64MB of shared memory delivered a score of 603 in 3DMark03, which is 66 points higher than the category average but 136 points lower than the Eee PC 1000H. Nevertheless, we didn’t see any differences between the systems in usual graphics intensive activities, such as watching a downloaded video of Mad Men.

Al met komt de NC10 erg goed uit de review van laptopmag, IMHO gemiddeld beter dan de 1000H (o.a. keyboard).
Ik was niet echt duidelijk over die touchpad blijkt maar weer haha.
Afijn: ik vond het stukje over videoprestaties echt belabberd. Sowieso hebben ze volgens mij alleen maar'n beetje internet en batterij getest. Bij'n filmpje kijken belast 'ie de videokaart toch (bijna) niet?
Laat ze eens een halflife 1 draaien, of een max-payne ofzo.
Tssk....
Tijs_a schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:32:
Ik zoek eigenlijk 2gb cas4 geheugen en minstens pc5300, maar heb dat nog niet kunnen vinden zonder dat het deel uitmaakte van een 4gb dual kitje. Iemand een idee...
zoek iemand uit die het ook nodig heeft en deel de kosten ;)

• ElayZ
wsmaal schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:33:
[...]
- Werkt sleep & hibernate zonder enig probleem?
- WiFi werkt (daarna) probleemloos?
- Accuduur met Wifi on, scherm iets gedimd?
- Ventilator redelijk stil?
- Disk fluit niet ;-)
- Uitbreiden naar 2Gb is mogelijk (peace of cake)

- Sleep en hibernate werkt vlekkeloos hier,zeer snel en na opnieuw aanzetten direct weer verbinding via Wifi (in combinatie met Linksys WRT160N)

- Accuduur met scherm op twee streepjes brightness en wifi aan, 7+ uur

http://www.phant0m.nl/elayz/accunc10thumb.JPG

(zoals je ziet, hij is niet helemaal vol meer, hij staat alweer even aan)

- Ventilator is zeer stil! Stiller dan de MSI wind (ligt hier naast me op de bank, van mn vriendin)

- HDD fluit niet ofzoiets, niets aan te horen, heel af en toe een klikje zoals ik al zei. Stiller als de akoya en de wind ook.

Ik ben zelf erg tevreden over de NC10, ik kan alleen vergelijken met de MSI Wind en de akoya(kloon vd wind natuurlijk)
maar hij heeft een aantal pluspuntjes ten opzichte van de rest wat mij betreft:

- De accu is t grootste pluspunt.
- CTRL+FN key goed geplaatst.
- Dat ie zo stil is.
- Grote HDD van 160gb.
- Multitouchpad, ik vind m lekker werken, dat ie ietwat klein is ervaar ik totaal niet als storend.
- Kantelt minder snel.
- Behuizing is stevig, niet van die LCD schermvervormingen te zien als je met je vinger op de LCD klep drukt.
- Beter geluid, minder blikkerig (uiteraard ook geen dikke bass) maar qua volume veel beter.

[Voor 7% gewijzigd door ElayZ op 05-11-2008 00:43]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hallo.. gaat er iemand nog foto's posten? :X

Gulfstream G650

• ElayZ
salimrmaf schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:42:
Hallo.. gaat er iemand nog foto's posten? :X
Ok, vooruit, heb toch niks te doen. :9

Ik heb m even op de grond gezet met een lamp erop, want met een flitser wordt helemaal niks.
Vandaar de beetje gelige foto's...

Op klikken voor hogere resolutie.

(en let niet op de kattenharen op de vloerbedekking... haha, morgen maar stofzuigen weer)

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/01thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/02thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/03thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/04thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/05thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/06thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/07thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/08thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/09thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/10thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/11thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/12thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/13thumb.jpg

[Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 05-11-2008 02:09]

• Roy1985
Mm iemand enig idee waarom ik met de Fn + F8 niet meer de SpeedMode kan selecteren? Dit ging volgens mij eerst nog altijd, maar nu kan ik alleen kiezen tussen Silent en Normal, niet dat het zo erg is. Maar vraag me af hoe het werkt haha :)

• pieterste2
  • Laatst online: 20-05-2010
Ik doe mijn MSI Wind weg en heb deze net besteld bij Modern.
Ben het scheitziek die Wind, de accu is kut, met de touchpad ken je niet scrollen enz enz

Wordt de Samsung ook de 8e geleverd thuis denken jullie?

En hoe draait Vista op deze Samsung??
Of draait XP lekkerder?

• robhof
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 08:41

robhof

Lembongan view

ElayZ schreef op woensdag 05 november 2008 @ 01:10:
[...]

Ok, vooruit, heb toch niks te doen. :9

Ik heb m even op de grond gezet met een lamp erop, want met een flitser wordt helemaal niks.
Vandaar de beetje gelige foto's...

Op klikken voor hogere resolutie.

(en let niet op de kattenharen op de vloerbedekking... haha, morgen maar stofzuigen weer)

...foto's...
GoT op het beeldscherm... jeuj; nu ben ik helemaal overtuigd! ;) Dank voor de foto's!

Een week geleden hield ik me niet bezig met netbooks, toen las ik ineens wat over die krengen, ben daarop alles gaan lezen en in tig winkels geweest om er zoveel mogelijk te zien/proberen en kreeg deze onder ogen... ben helemaal verkocht! Bestellen dan maar.... :)

Eh, werkt nou ineens die actiecode op Modern niet meer? :| Met Chrome i.p.v. I.E. werkte de code wel, dus besteld. :)

[Voor 6% gewijzigd door robhof op 05-11-2008 09:32]

• Orfu
  • Nu online
@Elayz,
Leuk muisje heb je erbij. Welke is dat? Ik ga nog een BT muis halen (en 2gb ram).

Ik ben tot nu toe echt zeer positief over de NC10.

Pluspuntje dat nog niet genoemd is, is dat er bijna geen software meegeleverd wordt.

Dat lijkt misschien een raar pluspunt, maar het is enorm storend om 100 free trials van v/ alles en nogwat op je nieuwe pc te hebben.

Mcafee security suite (oid) werd meegeleverd met een aantal maanden subscription. Is er meteen afgegaan bij mij! Wil zo min mogelijk zware applicaties draaien.
Verder staat er adobe reader op en nog een aantal samsung apps (systeemondersteunend, backup software, update software).

Kom ik op nog een pluspunt: Samsung levert samsung update plus mee. Dit programma zoekt automatisch naar firmwareupdates e.d. (voor de hardware).

Kortom ,

Big up voor de NC10! :D
Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee