Gulfstream G650
http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=Samsung+NC10
Ik heb vanmiddag modern gemaild ten eerste om te vragen of er bluetooth inzit en ook of er nu een 6 cell accu meegeleverd wordt.
Hopelijk geven ze snel reactie want ik wil die 6 cell er wel bij hebben want ga echt geen 149 eu voor een losse batterij nog eens betalen....
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Zoals je hier, hier en hier kunt lezen.
Er wordt gesproken over een adviesprijs van 419 euro en dat ie beschikbaar komt op de Nederlandse markt vanaf 1 november. Jammer dat modern.nl waar ik mn pre-order heb staan dan toch over 8 november heeft. Hopelijk wordt ie een weekje eerder geleverd
Ook zie je dat iedereen mooi het 8 uur accu tijd overneemt van Samsung. Ik betwijfel nog steeds of dat gehaald zal worden. reken maar op zo'n 5 uur.
Ook valt te lezen dat in sommige berichten er wordt gesproken over kleinere HDD schijven dan die van 160GB. De 6cell lijkt nu definitief standaard in de Nederlandse versie. Ook Bluetooth zit er standaard op. Over het plaatsen van een simcard slot (3G) in de netbook wordt met geen woord gerept. Eerder was er namelijk sprake van dat deze achter de accu geplaatst kon worden.
[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 23-10-2008 10:33 ]
Inderdaad de vanafprijzen van €419 zijn dan voor het model met 512MB geheugen en een 80GB HDDJeroenBvd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:29:
512mb RAM geheugen, uitbreidbaar tot maximaal 1gb, dat is helaas wel een tegenvaller. Desondanks nog steeds een zeer interessant product, alleen jammer dat eerdere (onofficiële) specs en prijs (160gb HDD en 1gb ram voor 399 euro) niet gehaald lijken te worden.
bovendien stellen ze dat het uitbreidbaar is tot 1GB (ik neem aan dat dat geldt voor de versies die je kunt kopen...zelf kan je er hopelijk toch wel 2GB inzetten...
Het is wel het mooiste model netbook dat er is, zeer compleet en hopelijk eindelijk eentje die ook echt lang op de accu gaat (met 6 uur zou ik al blij zijn
[ Voor 14% gewijzigd door StraightOn.NL op 23-10-2008 13:36 ]
nu maar hopen dat het toch 1gb/160gb wordt
Subtotaal: € 379,95
Bezorgkosten: € 0,00
Verwijderingsbijdrage: € 0,00
ze hebben ook nog gratis verzenden en je kan gratis kiezen voor betalen bij bezorging
[ Voor 43% gewijzigd door mastercard op 23-10-2008 14:27 ]
er staat in hun beschrijving toch echt duidelijk:mastercard schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:25:
heb m net besteld bij modern, 380 euro met kortingscode "actie5k"..
nu maar hopen dat het toch 1gb/160gb wordt
Subtotaal: € 379,95
Bezorgkosten: € 0,00
Verwijderingsbijdrage: € 0,00
ze hebben ook nog gratis verzenden en je kan gratis kiezen voor betalen bij bezorging
* Intel Atom N270 1.6GHz processor
* 10,2 inch WSVGA scherm
* werkgeheugen 1024MB
* opslagcapaciteit harddisk 160gb
* 1.3 megapixel webcam ingebouwd
* wired en wireless LAN 802.11 b/g
* extra lange gebruiksdurr accu van 8 uur
* fullsize toetsenbord
* Windows XP Home edition
* afmetingen(BxHxD): 250 x 170 x 30 mm.
als ze daar niet aan voldoen en je toch de 512mb met 80GB sturen, dan kan hij volgens mij regelrecht terug worden gestuurd toch?!
Actie code actie5k gebruikt (thnx mastercard!) en een Trust MI-5700R bluetooth muis erbij besteld voor 403 euro
Nou die gebruiksduur zal modern zeker niet kunnen garanderenStraightOn.NL schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:39:
[...]
er staat in hun beschrijving toch echt duidelijk:
* extra lange gebruiksdurr accu van 8 uur
de rest qua hd/geheugen moet wel.
Overigens net maar even gelijk een mail gestuurd naar ze om te proberen alsnog 379 te betalen ipv 399.
Had namelijk eerder al order bij ze geplaatst. Ben benieuwd wat ze terug sturen.
Bedankt voor de tip! Er staan trouwens nog veel meer codes op actiepagina.nl, erg handig!
[edit] @ funrider, ik heb ze dus gebeld en dat meisje kende de code niet en ze kon het vanaf daar niet invullen dus je moet even bellen om de eerdere order te annuleren en dan opnieuw bestellen met de code.
Ik heb ook antwoord gehad op mijn mail of hij met 6 cell en bluetooth geleverd wordt, hierop zegt modern:
Dus ik direct samsung gebeld op dat nummer, 34354757394078943 keuze menu's verder kreeg ik iemand aan de telefoon die mij mededeelde dat dit product nog niet officieel geïntroduceerd is en hij er geen informatie over had... Lekker zinvol dus allemaal.Geachte heer/mevrouw,
Dank u wel voor uw e-mail. Aangezien dit een zeer product specifieke vraag is, raden wij u aan contact op te nemen met de helpdesk van Samsung Nederland. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 0900-2020088. Zij kunnen u exact vertellen of er in de NC10 Bluetooth ingebouwd is en of deze notebook geleverd wordt met een 6-cell accu. ). Mocht u eventueel overige vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat graag van u.
Wij gaan er van uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Dhr Rovers

[ Voor 71% gewijzigd door ElayZ op 23-10-2008 18:00 ]
Verwijderd
maar deze lijkt mij stukken beter.
Heb gelijk met de actiekorting de bestelling gemaakt voor het te laat is, want als ik de persberichten lees vrees ik dat de kans groot is dat die niet de 160 gb of de 1024mb specs hebben.
En zowel tja dan zal de prijs niet veel uitmaken (hoop ik:P)
Nu wachten tot de deurbel gaat
Wat me alleen wel nu pas opvalt is dat er geen microfoontje ingebouwd zit bovenaan het display, dat is wel erg jammer als je makkelijk wilt skypen enz dan moet je dus altijd een los micje hebben...Verbaas jezelf over de kracht van de ultracompacte NC10: Overal online met 10,2 inch netbook van SAMSUNG
on Oct 23, 2008
Delft, 22 oktober 2008 – SAMSUNG introduceert met de NC10 haar eerste netbook die net zoveel kan als een PC. Met deze mini-notebook in wit, metaalblauw en zwart maak je indruk. Naast een hi-tech uiterlijk heeft de NC10 razendsnel internet en een groot geheugen. Entertainment en werk krijgen overal stijl met dit ultracompacte netbook.
middleImage
Ultieme flexibele werkplek
Met zijn 1,33 kg is de NC10 één van ’s werelds lichtste netbooks met een 6-cel batterij. Deze mini-notebook heeft een 10.2 inch WSVGA (1024 x 600) SuperBright© Non-Gloss LED-scherm en een ergonomisch toetsenbord in normaal formaat.
Door zijn Intel® Atom™ processor verbruikt de NC10 weinig stroom, maar levert het prestaties die niet onderdoen voor een PC. Het Microsoft™ Windows® XP Home besturingssysteem en een harde schijf van 160 GB maakt de NC10 tot de nieuwe standaard voor netbooks. Bovendien heeft de NC10 een sterke prijs-kwaliteitverhouding.
Alles om in contact te blijven
Om overal met iedereen in contact te blijven heeft de NC10 met een razendsnelle 802.11b.g draadloze LAN- en een 10/100 Ethernet LAN-verbinding. Voor videobellen en live messaging heeft dit netbook een ingebouwde webcam. Verder biedt de NC10 naast Bluetooth 2.0+EDR een 3-in-1 multikaartlezer, een VGA-connectie, microfooningang, hoofdtelefoonuitgang en 3 USB-poorten.
Altijd onderweg
De uiterst duurzame Protect-o-Edge©-behuizing van de NC10 is opgewassen tegen de beproevingen van elke dag. Daardoor is deze netbook de ideale partner voor mensen ‘on the go’. Voor maximale vrijheid en mobiliteit zijn ook de prestaties van de batterij cruciaal. De 6-cel batterij van de NC10 houdt het 8 uur vol zonder opladen en maakt mobiel werken echt mogelijk.
Op de SAMSUNG NC10 is de Silver Nanotechnologie toegepast. Doordat het toetsenbord een coating heeft van nanozilver ionenpoeder, blijft de SAMSUNG notebook beschermd tegen bacteriën.
De SAMSUNG NC10 is vanaf 1 november 2008 verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van € 419,- inclusief BTW.
Specificaties SAMSUNG NC10Processor Intel® Atom™ N270 processor (1,6 GHz, 533 MHz)
Besturingssysteem Genuine Microsoft Windows® XP® Home (SP3)
Geheugen DDR2 533 MHz 512 MB ~ 1 GB
LCD 10,2" WSVGA (1024 x 600) Non-gloss SuperBright© LED backlit
HDD 80 GB / 120 GB / 160 GB (5400 rpm S-ATA)
Grafische processor Intel® Graphics Media Accelerator 950 graphics core
Wireless LAN Atheros 802.11b.g
Bluetooth 2.0 + Enhanced Data Rate
LAN 10/100/1000 Ethernet
I / O Poorten 3-in-1 kaartlezer (SD, SDHC, MMC)
3 x USB 2.0
1 x Hoofdtelefoonuitgang
1 x Microfooningang
1 x Interne microfoon
1 x VGA-poort
1 x V.92 (Modem)
1 x RJ45 (LAN)
Multimedia 1.3 megapixel Web Camera
Accuduur 6-cel lithium-ionbatterij – 8 uur
Speaker 3 W Stereo Speaker (1,5 Watt x 2)
Afmetingen (B x D x H) 261 x 185,5 x 30,3 mm
Gewicht 1,33 kg (incl. 6-cel batterij)
Garantie 2 jaar internationale Collect and Return-garantie
edit: er staat bij I/O wel 1 x Interne microfoon, maar waar zou die zitten vraag ik me af...
[ Voor 21% gewijzigd door ElayZ op 23-10-2008 18:43 ]

Er zit wel degelijk een microfoon.

(Rechtsboven nabij de scharnier)
[ Voor 32% gewijzigd door SalimRMAF op 23-10-2008 20:17 ]
Gulfstream G650
Geheugen DDR2 533 MHz 512 MB ~ 1 GB
HDD 80 GB / 120 GB / 160 GB (5400 rpm S-ATA)
Dat betekent dus dat er verschillende versies zijn, de goedkoopste heeft "gewoon" 512mb RAM en 80gb HDD zo lijkt het.
Dus als er bij modern bij staat dat hij 1gb en 160gb en 8uur werktijd heeft dan ga ik er vanuit dat het de variant is met de 6 cell. Als ze me een 512mb/80gb opsturen dan gaat ie ala minuut terug want dat is niet wat ik bestel.
[ Voor 5% gewijzigd door ElayZ op 23-10-2008 20:30 ]
Precies zo denk ik er ook over op diverse webshops (in binnen - modern.nl en buitenland - play.com) waar je kunt preorderen staat dat ie 160GB HDD en 1GB memory heeft voor een prijs rond de 400 euro. Waarom ze dus toch nog in het persbericht spreken over een 512 en 80,120 HDD is mij een raadsel.ElayZ schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:29:
Sorry voor de verwarring als ik die veroorzaakt heb,als ik dat bericht zo lees dan denk ik dat er dus gewoon modellen zijn met 1gb/160gb/bluetooth/6cell.
Dus als er bij modern bij staat dat hij 1gb en 160gb en 8uur werktijd heeft dan ga ik er vanuit dat het de variant is met de 6 cell. Als ze me een 512mb/80gb opsturen dan gaat ie ala minuut terug want dat is niet wat ik bestel.
Het lijkt er overigens wel op dat de 3G definitief niet op de NC10 zit. Jammer.
Overigens heb ik inmiddels via de e-mail met modern geregeld dat mn bestaande order is aangepast door orderno. en code door te geven ik betaal dus ook 379 euro!
[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 23-10-2008 20:53 ]
En vervolgens als ik een nieuwe order maak gewoon werken hehe
[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 23-10-2008 20:56 ]
Kon deze via me werk gewoon los kopen
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je voor 380 euro de 1GB/160GB-variant krijgt. Maar dat maakt me toch niets uit.. Ikzelf ga het anders aanpakken; koop gewoon de goedkoopste die je vindt (512/80), daarna koop je betere RAM en HDD apart. Je kan het zelf heel makkelijk doen.ElayZ schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:29:
Sorry voor de verwarring als ik die veroorzaakt heb,als ik dat bericht zo lees dan denk ik dat er dus gewoon modellen zijn met 1gb/160gb/bluetooth/6cell.
HDD-Upgrade:
1: Western Digital Scorpio 2,5" 320GB 16MB Cache 75 Euro.
2: Western Digital VelociRaptor 2,5" 150GB 16MB 150 Euro.
3: Een SSD (maar ik heb ook wat ruimte nodig, dus no-go voor mij)
RAM-Upgrade:
Vragen: Ondersteund de NC10 2 Sloten? En Dual Channel? En mogen de SO-DIMM's en snelheid hebben van 6400Mhz?
1: Crucial 2GB 6400 CL5 25 Euro
2: Kingston ValueRam 2GB 5300 CL5 25 Euro
Goedkope upgrade, maar met superveel impact:
De 320GB schijf van WD, i.c.m. de 2GB-module van Crucial. Topkwaliteit, en dit voor 100 Euro inc verzendkosten.
Samenvatting: Koop de goedkoopste NC-10, haal daarbij bovengenoemde onderdelen bij, verkoop je oude RAM en HDD, en je hebt voor ~420 Euro dus een nettop die de meeste laptops voorbijstreeft qua snelheid.
Alleen de CPU nog...

[ Voor 14% gewijzigd door SalimRMAF op 23-10-2008 21:05 ]
Gulfstream G650
staat daar wel gewoon 1gb(2gb max)/160gb
maargoed het lijkt me iig een beetje raar als ze 512mb/80gb een prijs van 420 meegeven aangezien je dan van de concurrenten meer specs voor minder geld krijgt en daar kijken veel consumenten naar..
Verwijderd
Maarja mocht hij toch de lagere specs hebben gaat hij inderdaad weer terug.
Daarnaast:
De Acer One heeft in principe dezelfde specificaties alleen geen bluetooth, een lagere webcam resolutie en de 3cell batterij. Maar die is dan ook wel 80/90 euro goedkoper. Dus ik neem aan dat toch de prijs klopt bij modern.nl
Edit:
Maarja die Acer heeft ook geen XP en dat maakt hem ook al goedkoper:P
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 23:09 ]
maar ik ben het met ElayZ eens...modern adverteerd duidelijk met die specs..als ze dat niet zijn gaat ie gelijk weer terug!
Ok, dus er zitten 2 sloten in. Hmm dan kun je er 1 (even slome) RAM-module bijproppen, of een aparte 2GB-kit halen, of 1X2GB-stick kopen. Ondersteunt ie wel hogere snelheden (AKA 6400MHZ)StraightOn.NL schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:07:
dual channel ondersteund de chipset sowieso niet, 2GB in 1 sloot wel. Dus als er maar 1 sloot vrij is kan je er 2GB in doen...zijn er 2 sloten en is er nog 1 vrij dan kan je er nog 1GB bij doen, maar je hebt sowieso geen dual channel...
maar ik ben het met ElayZ eens...modern adverteerd duidelijk met die specs..als ze dat niet zijn gaat ie gelijk weer terug!
Anders zou je toch het beste 1X2GB kunnne kopen; scheelt stroom, misshcien haalt ie dan wel de vermeldde 8 uur werktijd.
Jongens... Ik heb zojuist op MaxICT.nl gekeken.

Raad eens welke resolutie en hoeveel RAM de Asus 1000H volgens hun heeft.

Kijk hier, en geniet niet. Nogmaals; weinig kans dat je voor 379 exc btw Euro de variant krijgt met 1GB RAM en 160GB HDD.
[ Voor 17% gewijzigd door SalimRMAF op 24-10-2008 09:24 ]
Gulfstream G650
http://www.jmw.nl/redir.cgi?page=index2.html&what=xxx&by=ice.cgi?a_spit=1&template=pro_templ1.html&d_prid=8866965
Als je op voorraad 0 klikt zie een klein venstertje waarin een verwachte voorraad datum staat van 12-11-2008...
Hopelijk is hij niet uitgesteld en gaat modern ze wel op 8-11 leveren...
Unboxing @ laptopmag: http://blog.laptopmag.com/samsung-nc10-unboxed
beetje nutteloze pics, hopelijk snel de review!
[ Voor 26% gewijzigd door ElayZ op 25-10-2008 00:47 ]
[ Voor 17% gewijzigd door funrider op 25-10-2008 12:11 ]
Ook wel leuk om hem naast een Apple Macbook te zien, dacht dat die al klein was!

En hier ook nog een kort nieuwsbericht met een foto die ik nog niet eerder gezien heb, alleen jammer dat ie wat klein is. (resolutie van de foto):
[ Voor 48% gewijzigd door Vinze op 26-10-2008 21:29 ]
Ikzelf ben van plan m te gebruiken om aantekeningen te maken tijdens colleges, er op te studeren of is een keer een filmpje of nummertje op af te spelen (al dan niet in de trein ;-) )
Qua software wil ik er openoffice op zetten, firefox, thunderbird, rainlendar, itunes, msn, skype. Meer niet eigenlijk.
Zijn jullie het met me eens dat als ik m puur voor academische doeleinden ga gebruiken (nooit voor downloaden of plezier internet) er geen virusscanner/firewall op hoeft? Ik wil de laptop zo licht en schoon mogelijk houden, door alleen het broodnodige te installeren
Als jullie wel een virusscanner/firewall aanraden, welke is dan het lichtste? En is er nog andere nuttige software, die voor mijn gebruik specifiek handig is/kan zijn?
8 november komt dichterbij!
Verwijderd
Ik werd alleen niet al te vriendelijk behandeld aan de telefoon. Ze kende de code niet, maar zouden wel 10 euro van de prijs afhalen.. Hoop dat ik er niet voor heb gezord dat de code afgeschaft wordt.
virusscanner tsja, ik heb ook wellis een halfjaartje zonder gedraait op mn desktop en nergens last van gehad dus ik denk dat dat prima moet kunnen
verder vind ik NOD32 een goeie die weinig resources gebruikt
Heb m zelf ook voornamelijk voor de studie aangeschaft. Tijdens colleges gebruiken maar ook in de trein en thuis in de slaapkamer lekker wireless. Heb nu alleen desktop in de woonkamer namelijk.Orfu schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:21:
Ik vraag me af waar jullie de NC10 voor gaan gebruiken? En wat voor software erop komt.
Ikzelf ben van plan m te gebruiken om aantekeningen te maken tijdens colleges,
Wil er proberen Office2003 (Word,Excel) op te zetten. Als dat ok loopt zo houden. Als niet goed werkt ga ik wel kijken naar OpenOffice of Thinkfree netbook office. Daarnaast gratis virusscanner Avast ben ik zeer tevreden over. Uiteraard gaan mijn favoriete programma's als FTP proggie FileZilla, Firefox, Notepad++, Winamp en Effective File Search erop maar ook MiniRadio XP. Een Firewall zit voorzover ik weet toch al in windows. Geen plannen om er photoshop/dreamweaver te draaien (ga t wel proberen te installeren en kijken hoe t werkt) of films op te kijken dat gaan we ook gewoon op mn tv danwel 19inch desktop doen
overigens is op youtube een review van het italiaanse computer blad pc professionale verschenen. Helaas in het Italiaans. Op hun site eigen site is het ook in tekst vorm te lezen dmv google translate.
[ Voor 21% gewijzigd door funrider op 27-10-2008 12:27 ]
krijg je na het annuleren via de telefoon nog een bevestiging via mail? heb net namelijk zelf geannuleerd en de meneer aan de telefoon zei dat het was gebeurd maar straks staan ze met 2 NC10's op de stoepElayZ schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:56:
Ik heb de bestelling geannuleerd (moet helaas via de klantenservice telefonisch) en nu besteld met de code en dat scheelt mooi 20 euries haha!
heb namelijk opnieuw besteld, wilde toch zwart ipv wit en weer 10 euro goedkoper, kon het niet laten

Voor 369.

Zo, nu kijken of de netbook iedereen bevalt (Na 1-11) zo niet; annuleren. Of als ik het gewoon niet kan uithouden, moet ik wel annuleren en op 1-11 een neiuwe kopen. Het wachten is t ergst.
Gulfstream G650
[ Voor 3% gewijzigd door Vinze op 27-10-2008 15:31 ]
Nee dat is het rare.mastercard schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:09:
[...]
krijg je na het annuleren via de telefoon nog een bevestiging via mail? heb net namelijk zelf geannuleerd en de meneer aan de telefoon zei dat het was gebeurd maar straks staan ze met 2 NC10's op de stoep
heb namelijk opnieuw besteld, wilde toch zwart ipv wit en weer 10 euro goedkoper, kon het niet laten
Ik heb dus nog een keer erachteraan gemaild om duidelijk t krijgen of die bestelling nu geannuleerd is.
Wat een gare site is dat van die modern zeg dat je niet gewoon zelf kunt inloggen en je bestelling kunt bekijken en evt annuleren. Niet meer van deze tijd. Elke eerste de beste webshop heeft een goed bestel systeem tegenwoordig....
Ik heb dit gestuurd:
En dan krijg je een standaard mailtje terug waarmee t nog niet echt duidelijk is.Ik heb telefonisch via de klantenservice een bestelling geannuleerd, deze had bonnummer 450-4517XX (dit omdat ik vergeten was bij de bestelling een kortingscode in te voeren en de dame aan de tel kon dit niet alsnog toevoegen)
Ik heb het artikel later opnieuw besteld met de code (nieuwe order is 450-4538XX) ik heb alleen nooit een bevestiging gehad dat de oude order geannuleerd is.
Even voor de duidelijkheid, de oude bestelling met nr 450-4517XX moet dus geannuleerd worden.
Kunt U mij een bevestiging sturen dat de oude order daadwerkelijk geannuleerd is?
Bvd
Dus ik ga er maar vanuit dat ze de goeie geannuleerd is en anders zie ik t wel tegen die tijd, dan bestel ik m wel ergens anders desnoods, wat een rare winkel...Geachte heer/mevrouw
Dank u wel voor uw email.
Bij deze bevestigen wij de annulering van uw order. U
Wellicht tot ziens bij uw volgende internetaankoop bij www.Modern.nl .
Mocht u eventueel overige vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat graag van u
Wij gaan er van uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Heidy van Willigen
Verwijderd
Puntjes waarnaar ik wel erg benieuwd ben:
- krijgen we daadwerkelijk de 160GB geleverd
- krijgen we 1G DDR2 en is dit uit te breiden naar 2GB
- is het scherm LED?
Een ander interessant puntje: in de US brochure,
http://www.samsung.com/us...nc10_ka01us/NC10_spec.pdf
staat bij accessoires naast de 6-cell batterij + adapter en datakabel 'EXTERNAL OPTICAL DISK DRIVE'. Zou er in de US misschien een externe DVD-lezer/brander meegeleverd worden? Misschien ook in EU dan. Interessant...

Er staat wel een filmpje met hun eerste ervaringen online:
http://blog.laptopmag.com...es-and-gets-fully-unboxed
Zij kregen er een 6 cell bij, die overigens wel een beetje uitsteekt aan de onderkant zoals je in het filmpje kunt zien.
Ook zit er een hoesje bij en dat had ik nog nergens anders gelezen.
In het filmpje zegt ze dat er vandaag (vannacht dus) nog een korte mini-review volgt.
Kan niet wachten tot er hier aangebeld wordt! Hij ziet er echt super uit!!!
[ Voor 51% gewijzigd door ElayZ op 27-10-2008 20:58 ]

Zelf van Samsung, heel mooi, en werkt via USB. Zou echt top zijn als je die ook meekreeg.
Samenvatting;
10.2" Samsung Nettop,
Externe DiskDrive,
Hoesje,
6-Cell-accu.

120GB HDD/1GB RAM
*370Euro*
Mooier zou het niet kunnne worden?
PS: Heb nu het filmpje gezien; zo te zien zit er bij de Koreaanse versie geen Externe Drive, ook bij de andere video's kom ik deze nergens tegen. Ben bang dat alleen de Amerikanen hem krijgen (ALS ze m dan al krijgen). Maar ja,
[ Voor 26% gewijzigd door SalimRMAF op 27-10-2008 21:20 ]
Gulfstream G650
Had gevraagd of die 10 euro ook nog verrekend kon worden, niet dat ik het heel erg zou vinden als het niet kan maar wie niet waagt wie niet wint. Werd ik vanavond gebeld door Modern, dat ik die 10 euro binnen 10 dagen na het ontvangen van de netbook terug krijg. Super netjes als je het mij vraagt!
Edit: Nu niet allemaal erachteraan mailen, anders komt het ook wat lullig over voor hun

[ Voor 11% gewijzigd door Vinze op 27-10-2008 21:26 ]
Zelf zou ik er géén virusscanner op zetten. Ik heb op m'n hoofdPC ook geen virusscanner, en ik heb nergens last van. Gewoon een kwestie van je computer verstandig gebruiken.funrider schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:00:
[...]
Heb m zelf ook voornamelijk voor de studie aangeschaft. Tijdens colleges gebruiken maar ook in de trein en thuis in de slaapkamer lekker wireless. Heb nu alleen desktop in de woonkamer namelijk.
Wil er proberen Office2003 (Word,Excel) op te zetten. Als dat ok loopt zo houden. Als niet goed werkt ga ik wel kijken naar OpenOffice of Thinkfree netbook office. Daarnaast gratis virusscanner Avast ben ik zeer tevreden over. Uiteraard gaan mijn favoriete programma's als FTP proggie FileZilla, Firefox, Notepad++, Winamp en Effective File Search erop maar ook MiniRadio XP. Een Firewall zit voorzover ik weet toch al in windows. Geen plannen om er photoshop/dreamweaver te draaien (ga t wel proberen te installeren en kijken hoe t werkt) of films op te kijken dat gaan we ook gewoon op mn tv danwel 19inch desktop doen. Maar e-mail, internet en word/excel is denk het voornaamste wat ik ga draaien.
Overigens: mocht je tóch een virus oplopen kun je altijd nog formatteren, het klinkt alsof je toch niet iets exeptioneels opslaat op dat dingetje.
In ander nieuws: ik heb'm ook in de pre-order staan bij Modern, én even een screenshot gemaakt van de specificaties (geheugen als een zeef

Ben benieuwd naar de reviews.
Verwijderd
Verwijderd
Geachte heer XXXXX,
Dit zijn inderdaad de specificaties zoals wij deze van Samsung door hebben gekregen. Om absolute zekerheid te hebben over de specificaties raden wij u aan om contact met Samsung op te nemen via telefoonnummer 0900-2020088.
Het zal dus wel kloppen - maar ook ik heb even een screenshot gemaakt... Overigens in het wit besteld. Gaat vooral gebruikt worden op de bank, voor werk onderweg (OV) en op reis (regelmatig naar familie in buitenland).
Misschien is een aanpassing van de specs m.b.t. battery/accu handig te vermelden dat ie 5200Mah accu heeft. Overigens de Asus Eee pc 1000 heeft een 6600Mah dus je zou verwachten omdat die zo'n 5 uur haalt dat de Samsung daar sowieso onder moet zitten. De 8uur gebruikstijd is sowieso onzin zeker als wi-fi aanstaat.
[ Voor 38% gewijzigd door funrider op 28-10-2008 12:08 ]
Verwijderd
T-mobile gaat de blauwe exclusief aanbiedenfunrider schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:59:
De blauwe is niet echt in NL te koop zo lijkt het. Overigens op
Als ie nou op 1 nov bij de mediamarkt ofzo ligt ga ik m daar wel halen ipv wachten tot het 8 nov is en modern eindelijk eens komt...
Het zou nog kunnen zijn dat de Samsung accu een hoger voltage meekrijgt dan de Asus, dan heb je meer Whr. Maar het kan ook zijn dat ze net iets zuinigere componenten op het moederbord hebben zitten (bedoel ik natuurlijk niet de chipset mee, die is overal hetzelfde) en het kan zijn dat ze de GPU van de GMA950 teruggeklokt hebben om stroom te besparen...maar goed mij lijkt 8 uur ook een beetje overdreven...funrider schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:59:
Dixons heeft de zwarte en witte inmiddels ook in zn online shop staan voor 419,98 als 'Tijdelijk uitverkocht in onze webwinkel'. Ook heeft Informatique.nl de witte staan. De blauwe is niet echt in NL te koop zo lijkt het (via T-mobile i.s.m. abo). Overigens op eeepcnews.de staat nog een review onder de reacties. gebruiker tecuilatl die zegt m al te hebben (Duitser) en die beweerd dat er bij hem geen Bluetooth op zit. Heb het idee dat dan niet de definitieve versie is die wij in NL en in UK krijgen. Overigens in de Duitse MediaMarkt (Heidelberg) is ie ook al gesignaleerd. Vetrouw op data van NL pers bericht en de diverse shops. Overigens bij It's gaat ie 391 kosten. Ben vorige week een winkel binnen gestapt.
Misschien is een aanpassing van de specs m.b.t. battery/accu handig te vermelden dat ie 5200Mah accu heeft. Overigens de Asus Eee pc 1000 heeft een 6600Mah dus je zou verwachten omdat die zo'n 5 uur haalt dat de Samsung daar sowieso onder moet zitten. De 8uur gebruikstijd is sowieso onzin zeker als wi-fi aanstaat.
Ik vind het overigens wel knap van Asus dat ze 6600mAh in zo'n kleine accu gestopt krijgen! Als je hem naar die van de Wind legt is zit er niet veel verschil in grote (inhoud) terwijl de MSI maar 4400mAh erin krijgt. Ik had dus gedacht dat Samsung ook met een 6600 mAh (of meer) accu zou komen in klein formaat om die 8 uur te bewerkstelligen. Maar als je zegt dat het maar 5200mAh dan lijkt me dat dus sterk (heb overigens nergens een betrouwbaar cijfer over de accu kunnen vinden...de 5200mAh die ik hier hoor is het eerste)
Check deze Samsung site. Het is echt 5200. Moet inderdaad dan wel te maken hebben met specs/instellingen van hardware om langere accuduur te bewerkstelligen.StraightOn.NL schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:20:
[...]
Ik had dus gedacht dat Samsung ook met een 6600 mAh (of meer) accu zou komen in klein formaat om die 8 uur te bewerkstelligen. Maar als je zegt dat het maar 5200mAh dan lijkt me dat dus sterk (heb overigens nergens een betrouwbaar cijfer over de accu kunnen vinden...de 5200mAh die ik hier hoor is het eerste)
Verwijderd
http://www.laptopmag.com/review/laptops/samsung-nc10.aspx
Kop: "This 10-inch netbook trumps the field with its spacious keyboard and `more than 7 hours of battery life."
Klinkt goed dus! Nu even snel de review lezen....
Inmiddels correctie op gebruikstijd gekomen als je Brightness op full zet zit het rond de 4.48 uur.Oboemel schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:40:
De complete review staat nu op laptopmag.com.
http://www.laptopmag.com/review/laptops/samsung-nc10.aspx
Kop: "This 10-inch netbook trumps the field with its spacious keyboard and `more than 7 hours of battery life."
Klinkt goed dus! Nu even snel de review lezen....
Erg mooie netbook IMO, met een keyboard die volgens laptopmag vergelijkbaar is met de NC10(met een persoonlijke voorkeur voor hp). Schitterend ding. En heeft't nou een displayport?
Ik las in de review van de NC10 het volgende:
Hoe verhoudt dat zich in de echte wereld? Heb nog een stapel oude games liggen, en ben benieuwd of het veel verschil maakt.The Intel 945GSE Express integrated graphics chip with 64MB of shared memory delivered a score of 603 in 3DMark03, which is 66 points higher than the category average but 136 points lower than the Eee PC 1000H.
On the LAPTOP Battery Test (continuous Web surfing over Wi-Fi), the NC10 lasted 7 hours and 34 minutes. Not only is this much higher than the mini-notebook average of 2:27, but it’s even longer than the six-cell MSI Wind (5:13) and the Eee PC 1000H (4:28) lasted.
Update: We were so surprised at the incredible battery life our test yielded that we thought it might be some kind of weird error so we ran the battery test again, this time at 100% brightness, and got a still-strong 4:48. Does this mean that lowering the brightness to 50% buys you an extra 3 hours of endurance? It could. We plan to rerun the test at 50% brightness again and see if we get the same 7+ hour result a second time.
Ben benieuwd naar de tweede uitslag van de test. Ruim 7 uur is toch wel een super 'score'!
[ Voor 74% gewijzigd door Resinman op 29-10-2008 10:58 ]
Verwijderd
Grappig - ik vind glimmend weer nep lijken :-)
Verwijderd
Trouwens, wat mij erg zorgen baart betreft de review van laptopmag: bij specs staat dat het RAM geheugen upgradeable is naar 1GB(en er zit natuurlijk 1GB in). Is dit een typo of staat dit in elke netbook manual? In principe zou upgraden naar 2GB geen probleem moeten zijn met de 1.6-GHz Intel Atom CPU en Intel 945GSE Express integrated graphics chip toch? Dit is in principe dezelfde als in de MSI Wind en Eee PCs en deze zijn wél upgradeable naar 2GB...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 12:57 ]
Specificaties van de officiele samsung site.
Ik twijfelde ook even, maar hier staat duidelijk in:
'System memory: 1GB'
'Upgradeable to: 2GB'
No worries dus
-edit-
Alhoewel in het nieuwsbericht op de nederlandse samsung site 512-1gb staat. Maar dat kan bijna niet kloppen. Er is geen reden voor samsung om 2gb niet te ondersteunen, kwestie van klant RAMt er een ander kaartje in.
[ Voor 30% gewijzigd door Orfu op 29-10-2008 13:48 ]
Kan het even niet vinden op internet dat de blauwe versie enkel exclusief bij T-mobile te krijgen zou zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:06:
[...]
T-mobile gaat de blauwe exclusief aanbieden
Mijn voorkeur gaat wel uit naar deze kleur maar ik ga er geen abbo bij T-mob voor afsluiten.
Het zal wel eens gevraagd zijn maar kan ik een film op 720p hiermee afspelen op mijn HD-Ready scherm?
Denk het niet; een Atom is de boosdoener, samen met je slechte GPU. Maar wie weet...SimonBenson schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:09:
[...]
Kan het even niet vinden op internet dat de blauwe versie enkel exclusief bij T-mobile te krijgen zou zijn.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar deze kleur maar ik ga er geen abbo bij T-mob voor afsluiten.
Het zal wel eens gevraagd zijn maar kan ik een film op 720p hiermee afspelen op mijn HD-Ready scherm?
Gulfstream G650
Ligt ook een beetje aan de gebruikte codecs, sommige verwerken HD-content met minder CPU belasting dan andere. Ik denk dat ffdshow icm Media Player Classic 720p net gaat draaien. Als dat niet werkt kan je het ook altijd met The KMPlayer proberen.salimrmaf schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:31:
[...]
Denk het niet; een Atom is de boosdoener, samen met je slechte GPU. Maar wie weet...
Dus het lijkt me dat de NC10 hier niet voor zal onderdoen aangezien hij nagenoeg hetzelfde is.
Wat heb je dan juist allemaal geïnstalleerd om 720p te kunnen afspelen?ElayZ schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:58:
720p gaat prima met een MSI Wind (idd met de juiste codecs uiteraard) weet ik uit eigen ervaring, 1080p niet dan gaat het beeld haperen.
Dus het lijkt me dat de NC10 hier niet voor zal onderdoen aangezien hij nagenoeg hetzelfde is.
Ik zou ook liever een blauw exemplaar hebben. Maar ik vind de aanbieding bij Modern.nl zodanig dat ik toch een zwarte heb besteld.SimonBenson schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:09:
[...]
Kan het even niet vinden op internet dat de blauwe versie enkel exclusief bij T-mobile te krijgen zou zijn.

Gulfstream G650
Even weekje rood staan op je betaalrekening?salimrmaf schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:24:
Helaas gaat het erop lijken dat ik geldtekort kom voglende week zaterdag, wanneer ik de Laptop dus moet betalen.Pffff. Iemand 100 euro te leen?
Heb geen echte inkomen eerlijk gezegd.Razer schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:33:
[...]
Even weekje rood staan op je betaalrekening?

Gulfstream G650
Paps en mams even lief aankijken?salimrmaf schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:40:
[...]
Heb geen echte inkomen eerlijk gezegd.150 euro per maand komt erin, 100 euro uit aan vaste lasten, tsjaa..
Auto wassen van iedereen in de straat?
Verwijderd
In België heb ik tot nu toe enkel maar uk versies met qwerty gevonden in Expansys en franstalige xp's gevonden in winkels zoals pixmania, ldlc, infomods etc.
Overigens lees ik dat samsung pas vanaf half november zijn laptops specifiek op de Belgische markt gooit, tegenover reeds augustus in NL.
ehm ze zijn in nederland volgens persberichten verkrijgbaar vanaf begin november, en tot nu toe zijn er ook alleen nog maar winkels met pre-order..Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:45:
Iemand een idee waar je een azerty versie van de nc10 met nederlandse windows xp kan kopen?
In België heb ik tot nu toe enkel maar uk versies met qwerty gevonden in Expansys en franstalige xp's gevonden in winkels zoals pixmania, ldlc, infomods etc.
Overigens lees ik dat samsung pas vanaf half november zijn laptops specifiek op de Belgische markt gooit, tegenover reeds augustus in NL.
ben bang dat je dus idd tot november moet wachten
deze Samsung lijkt mij een winner te worden.
ik wacht alleen nog even af totdat hij bij oa. de mediamarkt ligt voor de echte look en feel.
Dat was eigenlijk de enige reden waarom ik misschien een 1000H zou verkiezen boven de NC-10

Word alleen wel gek van het wachten, nog 10 dagen....
[ Voor 4% gewijzigd door Vinze op 29-10-2008 23:37 ]
Gelijk eens testen of de MSI Wind van mn vriendin dat ook kan zo.
Anders heb ik weer een reden waarom deze beter is
Wat duurt 10 dgn toch verschrikkelijk lang he als je ergens op zit te wachten!!
Hey, het zijn er al 9 geworden.ElayZ schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 01:01:
Ow handig die touchpad zo! Nooit geweten dat zoiets bestond eigenlijk.
Gelijk eens testen of de MSI Wind van mn vriendin dat ook kan zo.
Anders heb ik weer een reden waarom deze beter is
Wat duurt 10 dgn toch verschrikkelijk lang he als je ergens op zit te wachten!!
Gulfstream G650
Bovendien is dat nog aannemelijk ook (ik heb in het laatste jaar nog niet een tijdige launch van een nieuw (gewild) product meegemaakt). Er gaan geruchten dat de NC10 pas de 24ste gaat komen...
Ik heb zo'n hekel aan bedrijven die een niet-realistische levertijd opgeven. Geef dan gewoon meteen aan dat het langer duurt, dan vind ik het niet erg.!
maargoed, let's wait and see
[ Voor 61% gewijzigd door funrider op 30-10-2008 09:08 ]
Als het Samsung is die 2 jaar on-site garantie levert, krijg je die ook gewoon bij je Mediamarkt notebook. Is het echter de winkel die deze garantie levert (dat mij vreemd lijkt), tja, dan niet.funrider schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:06:Hoop niet dat straks ook al in MediaMarkt ligt terwijl ik nog +/- een week moet wachten. Denk echter wel dat prijs/2jr garantie en support aan huis wel plussen zijn t.o.v. mediamarkt. Heb daar al eens staan te wachten als d'r iets met je product is. Dat is nummertje trekken zeker in Rdam centrum.
Samsung geeft zelf 1jr garantie. Modern geeft 2jr op al haar verkochten producten.jvdgeest schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:14:
[...]
Als het Samsung is die 2 jaar on-site garantie levert, krijg je die ook gewoon bij je Mediamarkt notebook. Is het echter de winkel die deze garantie levert (dat mij vreemd lijkt), tja, dan niet.
ik hoop wel dat ze gewoon vanaf 8 november gaan uitleveren, heb er gister ook een besteld
(met de actiecode, waarvoor dank
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
http://notebook.samsung.d...b7-4a0f-9c70-7e5630c2088f
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Waar overigens geen Bluetooth vermeld staat bij de uitgebreide specs. Dat baart me toch enige zorgenSpice schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:28:
In Duitsland hebben ze de NC10 NC10-anyNet N270W genoemd, speccies staan erbij, met 6 accucellen is deze.
http://notebook.samsung.d...b7-4a0f-9c70-7e5630c2088f
Bij Eigenschaften weer wel http://notebook.samsung.d...b7-4a0f-9c70-7e5630c2088fJeroenBvd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:30:
[...]
Waar overigens geen Bluetooth vermeld staat bij de uitgebreide specs. Dat baart me toch enige zorgen
Einfacher Datenaustausch dank einer Vielzahl an Anschlussmöglichkeiten, inklusive einem 3-in-1 Kartenleser, drei USB-Anschlüssen und Bluetooth 2.0+EDR (Enhanced Data Rate), so dass Sie problemlos Bilder, Filme und Daten auf und von nahezu allen modernen Kameras, periphären oder audiovisuellen Geräte transferieren können
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
De dame aan de tel zei dat zij ze ook gaan verkopen en ze als het goed is zeer binnenkort geleverd gaan krijgen!
Ze keek in het systeem en zag dat er van beide 500 in bestelling staan. (de NC10-KA04NL = wit en deNC10-KA06NL = zwart, zij kon niet zien wat voor kleur alleen typenrs) De prijs die in het systeem staat is 419 maar toen ik zei dat modern hem voor 389 had staan zei ze dat als dat zo is dat ze dan daaronder zullen gaan zitten maar dat het dan verwerkt wordt op het moment dat ze daadwerkelijk geleverd gaan worden.
Ik heb m voor de zekerheid telefonisch gereserveerd (krijg je de bon thuisgestuurd, geen aankoopverplichting heb ik nagevraagd)
Want bij modern weet ik t allemaal niet hoor, voor tzelfde geld krijgen ze er veel te weinig binnen en grijp ik ernaast. Als BCC eerder is dan annuleer ik modern gewoon direct. Maar ik wordt dus gebeld als ie binnen is bij BCC, ze verwachtte ergens volgende week.
[ Voor 5% gewijzigd door ElayZ op 30-10-2008 14:16 ]
Verwijderd
Ik hoop maar gewoon dat alles netjes klopt bij modern en dat ik over een ruime week met de nc10 kan gaan spelen.
Verwijderd
Het lijkt erop dat Samsung als een van de eersten begrijpt dat een lange batterijduur standaard hoort te zijn op een netbook, zo zie ik het graag. Een 160 GB hard disk is ook netjes.
Er is echter nog een belangrijke vraag voor mij, is deze netbook passief gekoeld? Of als ie actief wordt gekoeld, is deze stil? En de hard disk, hoe stil en snel is deze (zijn er HD Tune metingen beschikbaar of iets dergelijks, want de review van Laptop Magazine is niet echt gedetailleerd over de prestaties van de hard disk). En is de hard disk makkelijk te vervangen zoals bij andere netbooks? Lijkt mij een goed idee om er een SSD in te bouwen ter vervanging van de hard disk wanneer die goedkoper worden. Hopelijk wordt deze ook snel gereviewed op NotebookReview.com.
Verwijderd
Wat ik begrijp is dat de netbook niet passief gekoeld is. De Duitse forums hebben het namelijk letterlijk over de ventilator, ik geloof zelfs dat de ventilator continu aanstaat zodat hij niet om de zoveel tijd een paar seconden hard hoeft te blazen, maar steeds rustig. Maar er zit een knop op de nc10 om weinig energie te gebruiken en dan zou de ventilator uit blijven.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:20:
Er is echter nog een belangrijke vraag voor mij, is deze netbook passief gekoeld? Of als ie actief wordt gekoeld, is deze stil?
http://blog.laptopmag.com...urs-but-at-low-brightness
"Nachtrag: Es ist KEIN Bluetooth-Modul eingebaut!"
Ik weet nog niet of dat een reden is voor mij om de bestelling te annuleren....
[Edit]: bij de specs op de Nederlandse Samsung site staat dat er wel BT op zit. Weer geldt: Afwachten maar weer. //edit
[ Voor 24% gewijzigd door Oboemel op 31-10-2008 11:25 ]
Dit schept toch niet echt duidelijkheid voor de consument. Wij zitten ons nu dus af te vragen of samsung bij het bouwen van de nederland-zending genoeg onderdelen overhad om er de 160gb HD, bluetooth en 1gb ram in te knallen.
Het wordt op deze manier inderdaad vrij verwarrend.
Ook leuk dat er naast het mainstream qwerty toetsenbord (nl,us,uk) ook azerty (belgie/frankrijk? met speciale franse tekens neem ik aan) en de Duitsers hebben weer een ander toetsenbord met ook al hun speciale tekens ö e.d. Had laatst ook toen op kantoor in Duitsland achter pc zat mega irritant. Gelukkig zijn er laptops uitgevonden die je mee kunt nemen uit je eigen land
[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 31-10-2008 10:39 ]
En het krantje cq. aanbieding is geldig vanaf... ?!?cc12 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:30:
Deze samsung netbook staat in het krantje van MM Almere voor 399 euro.
maybe nieuwer krantje? Deze loopt tot 2 nov
Verwijderd
Dixons verwacht dinsdag voorraad, maar dat is niet zeker. Verkoper kon geen prijzen geven.
Dit topic is gesloten.