Tja toch een neopreen sleeve van 10 hele Euri's op Ebay ....

Verwijderd
Iemand die de linksys router wag200g annex a gebruikt in combinatie met dit schatje?
Ik krijg namelijk een zeer zwak tot zwak draadloos signaal(2 streepjes) terwijl ze zich in dezelfde kamer bevinden. Op mijn stand alone krijg ik met een usb stickje wel perfect signaal, ook in dezelfde kamer. En nu het meest bizarre van allemaal: Het signaal van de overbuur en de buren in de straat is sterker of bijna hetzelfde als het signaal van de linksys.
Ik gebruik als beveiliging wpa 2-mixed.
Ik krijg namelijk een zeer zwak tot zwak draadloos signaal(2 streepjes) terwijl ze zich in dezelfde kamer bevinden. Op mijn stand alone krijg ik met een usb stickje wel perfect signaal, ook in dezelfde kamer. En nu het meest bizarre van allemaal: Het signaal van de overbuur en de buren in de straat is sterker of bijna hetzelfde als het signaal van de linksys.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan met een Sitecom router.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:08:
Iemand die de linksys router wag200g annex a gebruikt in combinatie met dit schatje?
Ik krijg namelijk een zeer zwak tot zwak draadloos signaal(2 streepjes) terwijl ze zich in dezelfde kamer bevinden.
Ik zit er nu over te denken om het Atheros kaartje te gaan vervangen met een Intel kaartje uit mijn Asus laptop, die enorm goede ontvangst heeft. Weet iemand hoe makkelijk/moeilijk dit is?
Verwijderd
Hier pics, ik wacht nog op de 3e antenne en dan gaat bij mij het Intel kaartje erinPhilflow schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:11:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan met een Sitecom router.
Ik zit er nu over te denken om het Atheros kaartje te gaan vervangen met een Intel kaartje uit mijn Asus laptop, die enorm goede ontvangst heeft. Weet iemand hoe makkelijk/moeilijk dit is?
Verwijderd
Dat zou je wel denken....vreemd dus dat ik deze problemen had. Misschien afhankelijk van router, dat mijn router niet zo vaak een 'heartbeat' stuurt waardoor de Atheros wireless kaart vindt dat ie in de slaapstand moet? Geen idee....Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:56:
[...]
Heb je zelf deze settings veranderd na in gebruik nemen van de NC10?
Want ik heb deze problemen niet en ook niks veranderd in de standaard settings.
Elke nc10 verlaat de fabriek toch met dezelfde settings/configuratie?
Thanks. Weet jij (of iemand anders) of een Intel 2200BG uit een 3 jaar oude Asus laptop er gewoon in moeten passen? of zijn er verschillende formaten mogelijk?Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:18:
[...] ik wacht nog op de 3e antenne en dan gaat bij mij het Intel kaartje erin
Verwijderd
Ik heb op zolder nog een redelijke ontvangst terwijl de belkin router beneden in de meterkast staat.Philflow schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:11:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan met een Sitecom router.
Beneden is de ontvangst overal uitstekend. Ik gebruik wpa als beveiliging. Ik heb ergens gelezen dat wpa2 icm nc10 wel eens problemen geeft.
Ik gebruik de WAG200G icm een Intel 2200BG IEEE802.11G kaartje en mijn signaal sterkte is altijd goed, maar de overdrachtsnelheid is vrij belabberd. In windows haal ik 500kB/s als ik op 3m van de router zit en 1MB/s als ik een verdieping hoger, schuin van de router zit. In Ubuntu haal ik op de bovenverdieping echter een volledige +2MB/s. Ik heb me ook rotgezocht naar een verklaring, maar het blijkt dus dat de WAG200G een vrij slecht signaal geeft (1 antenne met een matig vermogen) en dat plaatsing van de router in de kamer er veel toe doet. Ik heb met empirisch testen vastgesteld dat als ik mijn hand goed rond de antenne knijp dat mijn laptop op 3m afstand van 500kB/s naar 2,3MB/s stijgt - zowat het maximum voor G, ja. Hetzelfde effect kreeg ik ook door een tros bananen op de antenne van de router te leggen, maar dat is ver van een goeie permanente oplossing.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:08:
Ik krijg namelijk een zeer zwak tot zwak draadloos signaal(2 streepjes) terwijl ze zich in dezelfde kamer bevinden. Op mijn stand alone krijg ik met een usb stickje wel perfect signaal, ook in dezelfde kamer. En nu het meest bizarre van allemaal: Het signaal van de overbuur en de buren in de straat is sterker of bijna hetzelfde als het signaal van de linksys.![]()
Ik vind Atheros wifi ook behoorloijk gek.
In de keuken (door 2 muren heen) goed bereik.
In de huiskamer (door 3 muren heen) geen bereik? Het is niet eens gewapend, alleen er staat een houten kast voor
Naja, ik kan iig buiten en in de keuken wel fatsoenlijk werken, dus so what
In de keuken (door 2 muren heen) goed bereik.
In de huiskamer (door 3 muren heen) geen bereik? Het is niet eens gewapend, alleen er staat een houten kast voor
Naja, ik kan iig buiten en in de keuken wel fatsoenlijk werken, dus so what
Ik heb zo ongeveer overal 2 streepjes bereik, overal in het huis met een linksys router.
Over die neopreen sleeve, is hij wel goed, ik vind hem er vrij goedkoop uitzien.
Ik zit nog steeds aan te denken om dat ene ding dat constant om je netbook zit, die van leer uit Amerika over te laten komen, maar 45,- is niet niks voor zoiets.
Over die neopreen sleeve, is hij wel goed, ik vind hem er vrij goedkoop uitzien.
Ik zit nog steeds aan te denken om dat ene ding dat constant om je netbook zit, die van leer uit Amerika over te laten komen, maar 45,- is niet niks voor zoiets.
Verwijderd
Hier een simpel programmaatje om je batterijslijtage te meten... mijne staat nu op 5,8%...
Hij zit als gegoten om Sammy heen en naaiwerk ziet er voor een el-cheapo product goed uit. En tja goedkoop uitzien ... 10 Euri wat verwacht je geen Louis Vutton tochEdwardvGelder schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:33:
Verwijderd
Ik vind dit wel aardig, iemand ervaring ermee?Pinky-H9 schreef op zondag 30 november 2008 @ 07:05:
[...]
Hij zit als gegoten om Sammy heen en naaiwerk ziet er voor een el-cheapo product goed uit. En tja goedkoop uitzien ... 10 Euri wat verwacht je geen Louis Vutton toch
Edit: welk formaat past ie het beste in: is 10,4" voldoende?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 12:02 ]
ik heb gisteren de zeroshock III (witte) ontvangen. Ik dacht er eerst aan om een 10" versie te kopen, maar de verkoper raadde dit af, omdat het niet zo goed zou passen. Na dit advies had ik dus een 11" besteld, maar nadat ik het pakket had opengemaakt, leek de hoes erg groot. Wanneer de NC10 in het midden gelegd wordt, zit er nog een rand van 1-2cm aan alle zijdes, maar dit bleek dus de bedoeling. De hoes is niet zo breed, dus wanneer het hele geval dichtgeritst wordt, trekken de zijkanten samen en dan zit m'n nc10 goed vast.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:52:
[...]
Ik vind dit wel aardig, iemand ervaring ermee?
Edit: welk formaat past ie het beste in: is 10,4" voldoende?
Ik had verwacht dat het interieur aan zou voelen als de sleeve van asus, maar dit is echt niet het geval. Het materiaal lijkt een beetje op piepschuim met foam karakteristieken. Wanneer je erin drukt, deukt het na zo'n 10sec weer uit. Daarnaast is de buitenkant gemaakt van een soort (nep) leer. Ik denk wel dat een nc10 hierin veilig zit en het ziet daarnaast ook nog goed uit
Kan die ook het aantal cycles zien?Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:40:
Hier een simpel programmaatje om je batterijslijtage te meten... mijne staat nu op 5,8%...
Normaal kan ik dat met RMClock zien maar die geeft nu geen info.
Edit: net even geprobeerd. Ik vind RMClock toch beter. Makkelijkere interface en net zo veel info.
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 30-11-2008 12:47 ]
Ik heb gisteren deze erop gezet. Veel info!Philflow schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:19:
[...]
Kan die ook het aantal cycles zien?
Normaal kan ik dat met RMClock zien maar die geeft nu geen info.
Edit: net even geprobeerd. Ik vind RMClock toch beter. Makkelijkere interface en net zo veel info.
http://users.rcn.com/tmtalpey/BattStat/
Verwijderd
Ondersteunt deze netbook ook reepjes RAM van 4GB? Kan hier namelijk niks over vinden.
Wellicht een domme vraag maar hoe installeer je Vista zonder dvd-drive? Met een externe drive soms?
Booten vanaf USB-stick dus.
Wellicht een domme vraag maar hoe installeer je Vista zonder dvd-drive? Met een externe drive soms?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 14:18 ]
Modern heeft de witte weer:
http://www.modern.nl/WINK...PRODID=000000000000061011
Nee. 2GB max.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:02:
Ondersteunt deze netbook ook reepjes RAM van 4GB? Kan hier namelijk niks over vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 30-11-2008 14:36 ]
Verwijderd
Is volgens mij al al eerder langsgekomen, maar kan ook door:Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:02:
A: een image van Vista naar je NC-10 kopieren, Daemon Tools installeren en image met DT booten.
B: alle bestanden (plm. 3,5GB) van de Vista dvd in een map naar je NC-10 kopiëren en setup starten.
Verwijderd
En ook de zwarte is er weer die is wel € 429,- (de witte € 399,-)Philflow schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:36:
Modern heeft de witte weer:
[...]
Verwijderd
Bedankt voor de info, ga dus ook maar voor de 11"Tjukkie schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:13:
[...]
ik heb gisteren de zeroshock III (witte) ontvangen. Ik dacht er eerst aan om een 10" versie te kopen, maar de verkoper raadde dit af, omdat het niet zo goed zou passen. Na dit advies had ik dus een 11" besteld, maar nadat ik het pakket had opengemaakt, leek de hoes erg groot. Wanneer de NC10 in het midden gelegd wordt, zit er nog een rand van 1-2cm aan alle zijdes, maar dit bleek dus de bedoeling. De hoes is niet zo breed, dus wanneer het hele geval dichtgeritst wordt, trekken de zijkanten samen en dan zit m'n nc10 goed vast.
Ik had verwacht dat het interieur aan zou voelen als de sleeve van asus, maar dit is echt niet het geval. Het materiaal lijkt een beetje op piepschuim met foam karakteristieken. Wanneer je erin drukt, deukt het na zo'n 10sec weer uit. Daarnaast is de buitenkant gemaakt van een soort (nep) leer. Ik denk wel dat een nc10 hierin veilig zit en het ziet daarnaast ook nog goed uit
Ik heb zojuist de witte gehaald bij de MyCom voor € 419,-. De zwarte (die hier niet op voorraad was) kostte daar juist € 399,-Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:50:
[...]
En ook de zwarte is er weer die is wel € 429,- (de witte € 399,-)
De witte is wel in voorraad, de zwarte vanaf 30-12-2008 leverbaar, waarschijnlijk een paar dagen later.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:50:
[...]
En ook de zwarte is er weer die is wel € 429,- (de witte € 399,-)
Die is beter ja.superduper schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:28:
[...]
Ik heb gisteren deze erop gezet. Veel info!
http://users.rcn.com/tmtalpey/BattStat/
[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 30-11-2008 15:41 ]
http://www.carrymobile.co...=SSNC10LCBT1BK&pdaid=NC10
Die case wil ik graag kopen, weet iemand ook waar ik die kan kopen zonder paypal oid?
Ik heb nl geen creditcard oid, wel ideal.
Ik heb zelf al gezocht maar kon het niet vinden.
Alvast bedankt!
Die case wil ik graag kopen, weet iemand ook waar ik die kan kopen zonder paypal oid?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Hallo allemaal,
Heeft er hier al iemand een dock geïnstalleerd om de looks van xp te veranderen? Heb dit nog nooit gedaan en vraag me af of de nc10 dit trekt (batterij duur) en of het verstandig is om te doen. Het ziet er wel gaaf uit!
Zit te denken aan rocketdock Hoor graag jullie ervaring hiermee.
Gr
Heeft er hier al iemand een dock geïnstalleerd om de looks van xp te veranderen? Heb dit nog nooit gedaan en vraag me af of de nc10 dit trekt (batterij duur) en of het verstandig is om te doen. Het ziet er wel gaaf uit!
Zit te denken aan rocketdock Hoor graag jullie ervaring hiermee.
Gr
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 16:07 . Reden: verschrijving ]
je kan paypal gewoon gebruiken zonder creditcard... dan kan je gewoon vanaf je rekening geld op je paypal account zetten of je kan het zelfs automatisch van je rekening laten afschrijvenEdwardvGelder schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:03:
http://www.carrymobile.co...=SSNC10LCBT1BK&pdaid=NC10
Alvast bedankt!
Ik heb weleens docks (rocket en nog een andere) geinstalleerd op andere vergelijkbare laptops, dit zijn geen zware applicaties. De NC10 zal het makkelijk trekken en veel met de accu duur zal het niet doen.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:04:
Hoe werkt dat dan?mastercard schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:27:
[...]
je kan paypal gewoon gebruiken zonder creditcard... dan kan je gewoon vanaf je rekening geld op je paypal account zetten of je kan het zelfs automatisch van je rekening laten afschrijven
Edit: Nog een keer edit omdat de vorige edit mislukt was
Edit: Ik heb zitten kijken, maar je moet iig 18 wezen om zo'n rekening te openen en ik ben nog 'maar' 16, bijna 17.
Dus dit werkt niet, misschien moet ik proberen mijn ouders over te halen zo'n rekening te openen
[ Voor 32% gewijzigd door EdwardvGelder op 30-11-2008 17:17 . Reden: wijziging ]
Nieuwe Bios voor de NC10: http://www.samsung.com/nl...&cttID=2026184&prd_ia_cd=
Ik vind dat zelf altijd wel tricky: "Samsung Electronics is niet aansprakelijk voor de schade als gevolg van onjuiste installatie van software/drivers op apparaten van SAMSUNG."MaxPoweR schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:39:
Ik las van de week nog iemand die een crash kreeg tijdens een bios update.. Als ik hem ga updaten zou ik wel graag willen weten waarvoor.
Verwijderd
Ik heb de NC10 als CarPC. natuurlijk haal ik hem er wel uit om ook in huis te gebruiken. De NC10 is aangesloten op een 7 inch touch screen met VGA aansluiting. uitstekend beeld!!
Er is een nieuwe blueooth driver 5.1.0.4200 verschenen bij de fabrikant van de hardware, de Samsung site heeft de oude 3300 versie staan. Deze nieuwe versie is stabieler, wat te merken is bij bijv. het gebruik van een BT muis. In de maand dat ik de NC10 nu heb verloor die een aantal keren kontakt met de muis (geen powersaving issue)
De download gaat heel eenvoudig via deze link http://www.broadcom.com/products/bluetooth_update.php
De Bluetooth chip heet voluit Broadcom 2045 maar wordt automatisch herkend door de update checker van de site.
De download gaat heel eenvoudig via deze link http://www.broadcom.com/products/bluetooth_update.php
De Bluetooth chip heet voluit Broadcom 2045 maar wordt automatisch herkend door de update checker van de site.
Verwijderd
ehm.. om welk kaartje (link?) gaat dit precies? ik wil hem namelijk ook upgraden. ik zou graag van je horen waar je hem heb gekocht en wat hij kostte.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:18:
[...]
Hier pics, ik wacht nog op de 3e antenne en dan gaat bij mij het Intel kaartje erin
Zo lang niet is vermeld wat de (beoogde) verbeteringen zijn, dan zou ik deze BIOS niet flashen.MaxPoweR schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:39:
Dat is een verstandig beleid als er niets te fixen is niet doen! Maar als er een Samsung download gereed staat hoef je niet bang te zijn dat je NC10 wordt vernaggeld. Zet hem wel aan de netstpanning want bij stroomuitval tijdens de flash zal die niet meer opstarten.wsmaal schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:13:
[...]
Zo lang niet is vermeld wat de (beoogde) verbeteringen zijn, dan zou ik deze BIOS niet flashen.
Is er (nog) niet. Zie ook andere fora zoalsVerwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 10:53:
Weet iemand ook waar je losse accu's voor de NC10 kan krijgen?
http://www.sammynetbook.com/tag-spare-battery.html
Gebruiken jullie ook de two finger scroll code van Google? Bij mij moet ik hem telkens opnieuw installeren na reboot. Is er een manier om dit op te lossen?
Ik heb de Bios update maar gedaan, alles is goed verlopen, kan haast niet misgaan, alles wordt in het windows scherm uitgevoerd, na de opstart is hij al geflashed.

Gebruik liever de native bluetooth stack van XP dan het (imho) logge WIDCOMM (uitleg).RAAF12 schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:52:
Er is een nieuwe blueooth driver 5.1.0.4200 verschenen bij de fabrikant van de hardware, de Samsung site heeft de oude 3300 versie staan. Deze nieuwe versie is stabieler, wat te merken is bij bijv. het gebruik van een BT muis. In de maand dat ik de NC10 nu heb verloor die een aantal keren kontakt met de muis (geen powersaving issue)
Verwijderd
Het is dit kaartje (wellicht ergens anders goedkoper niet erg lang gezocht...) en hier is het 3e antenne snoertje.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:58:
[...]
ehm.. om welk kaartje (link?) gaat dit precies? ik wil hem namelijk ook upgraden. ik zou graag van je horen waar je hem heb gekocht en wat hij kostte.
Kaartje had ik met 3 dagen binnen, antenne zit ik nog op te wachten...
Verwijderd
Kan dit ook voor Vista?Dav1d schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:27:
[...]
Gebruik liever de native bluetooth stack van XP dan het (imho) logge WIDCOMM (uitleg).
Kan je hier de regel neerzetten die in het .inf bestand gevoegd moet worden, scheelt weer tijd

Niks log.Dav1d schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:27:
[...]
Gebruik liever de native bluetooth stack van XP dan het (imho) logge WIDCOMM (uitleg).
Gewoon de door de fabrikant geupdate driver downloaden. MS maakt die drivers niet en,
het gaat niet om de BT stack die zit gewoon in XP net zoals de TCP/IP stack, het gaat om de devicedriver
btkrnl.sys van de bluetooth bus enumerator versie die door Mr. Broadcom himself vernieuwd is. En die heeft een MS certificaat.
Als die instelling niet in 1 van de tabjes zit dan kun die file gewoon naar je directory opstarten slepen in het start menu.Tjukkie schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:56:
Bij mij moet ik hem telkens opnieuw installeren na reboot. Is er een manier om dit op te lossen?
die van mij op 11,5 % is dat erg of niet?Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:40:
Verwijderd
Wanneer ik wifi uitschakel via FN+F9 en daarna weer aan wil zetten dan werkt dat niet. Wifi kan dan alleen nog worden geactiveerd via optie Herstellen wanneer je de rechtermuisknop indrukt op het wifi icoontje rechtsonderin beeld. Ik neem aan een bugje?
Niet knoeien uit vage bronnen, gewoon Samsung(oud) of Broadcom(nieuw) BT bus enumerator device driver gebruiken. Zie mijn andere post over dit onderwerp.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:32:
[...]
Kan dit ook voor Vista?
Kan je hier de regel neerzetten die in het .inf bestand gevoegd moet worden, scheelt weer tijd![]()
Verwijderd
Wat kun je eraan veranderen? Je kunt toch moeilijk een nieuwe accu kopen omdat een programma aangeeft dat je accu is versleten? Volgens mij is zo'n programma volstrekt onzinnig.jaroen89 schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:22:
[...]
die van mij op 11,5 % is dat erg of niet?
De accu moet in de praktijk zo'n 3 jaar meegaan is mijn ervaring.
Ehm, er zijn wel degelijk verschillende bluetooth stacks: leesvoerRAAF12 schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:03:
het gaat niet om de BT stack die zit gewoon in XP net zoals de TCP/IP stack
Onder de noemer 'bluetooth stack' bedoelt men meestal de driver én beheersoftware. De XP versie is duidelijk cleaner. Het bluetooth package van Samsung is alleen al 97MB.

Fn+F9 werkt hier prima zowel in als uitschakelen! Wat heb je veranderd sinds de originele installatie? Of heb je misschien een keertje gereset zonder XP netjes af te sluiten? In zo'n geval kan er een bestand corrupt zijn omdat de cache op de hardeschijf nog niet geflushed was.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:25:
Wanneer ik wifi uitschakel via FN+F9 en daarna weer aan wil zetten dan werkt dat niet. Wifi kan dan alleen nog worden geactiveerd via optie Herstellen wanneer je de rechtermuisknop indrukt op het wifi icoontje rechtsonderin beeld. Ik neem aan een bugje?
Zet je systeem eens terug naar een week geleden en kijk dan of de toetscombinatie dan wel goed werkt.
Ik ga de bios ook wel even flashen zometeen, kijken of er wat door verbeterd
Nou nou onzinnigVerwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:31:
[...]
Volgens mij is zo'n programma volstrekt onzinnig.
Bij een merk als Apple mag je op basis van het percentage een nieuwe claimen.
dat betekent dat de jouwe vrij hard aan het slijten is. De capaciteit is al iets afgenomen. Je zou de accu er vaker uit kunnen laten of een aantal maal kunnen deep cyclen. Als je hem in de koelkast legt op 40% gaat de wear langzamer. "Storing a Li-ion battery at the correct temperature and charge makes all the difference in maintaining its storage capacity"jaroen89 schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:22:
[...]
die van mij op 11,5 % is dat erg of niet?
Wikipedia: Lithium-ion battery
[ Voor 48% gewijzigd door Philflow op 30-11-2008 20:52 ]
Verwijderd
Ah, dat wist ik niet. In dat geval is het inderdaad zeker nuttig!Philflow schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:47:
[...]
[...]
De BIOS update naar versie 02CA verhelpt het volgende:wsmaal schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:13:
[...]
Zo lang niet is vermeld wat de (beoogde) verbeteringen zijn, dan zou ik deze BIOS niet flashen.
1. Symptom :
- The remaining time of battery was displayed incorrectly on the task Bar.
2. Cause :
- The problem is caused by wrong calculation when the micom tried to get information from the battery.
3. Solution : BIOS and MICOM update
- Change the micom firmware.
Je bedoelt 03CA. Waar heb je de info gevonden?arnoud_h schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:10:
[...]
De BIOS update naar versie 02CA verhelpt het volgende:
1. Symptom :
- The remaining time of battery was displayed incorrectly on the task Bar.
2. Cause :
- The problem is caused by wrong calculation when the micom tried to get information from the battery.
3. Solution : BIOS and MICOM update
- Change the micom firmware.
Dav1d schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:31:
[...]
Ehm, er zijn wel degelijk verschillende bluetooth stacks: leesvoer
Ja, eentje van Toshiba die onder Windows werkt. Maar daar gaat het hier niet om, het gaat om de nieuwe devicedriver.
Gebruik de link en doe er je voordeel mee. Case closed.
Onder de noemer 'bluetooth stack' bedoelt men meestal de driver én beheersoftware. De XP versie is duidelijk cleaner. Het bluetooth package van Samsung is alleen al 97MB.
Nou nee, ik bedoelde echt 02CA, tenminste, dit is de info die bij de 02CA update hoort...wsmaal schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:33:
[...]
Je bedoelt 03CA. Waar heb je de info gevonden?
Verwijderd
Even een vraag. Waar kopen jullie deze sleeve? Ik wil namelijk de witte 11" (dat is toch de 10"6 - 11"1) op ebay staat er een in het wit maar vroeg me af of er ook een Nederlandse aanbieder is.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:52:
[...]
Bedankt voor de info, ga dus ook maar voor de 11"
En die van Widcomm is dus evengoed een eigen stack.RAAF12 schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:36:
Ja, eentje van Toshiba die onder Windows werkt

Daar gaat het wel om, want ik vind zoals gezegd de ultility van Widcomm te uitgebreid en gebruik dus liever het built-in bluetooth beheer van XP zelf, en guess what: die werkt niet icm. de Widcomm driver (alleen het eigen hulpprogramma van Widcomm, die je dan dus min of meer verplicht bent te gebruiken).RAAF12 schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:36:
Maar daar gaat het hier niet om, het gaat om de nieuwe devicedriver.
Verwijderd
Waar heb je 'em besteld? En zou de 10 inch echt te klein zijn? Je houdt 3 cm over samen, da's meer dan 1 inch.Tjukkie schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:13:
[...]
ik heb gisteren de zeroshock III (witte) ontvangen. Ik dacht er eerst aan om een 10" versie te kopen, maar de verkoper raadde dit af, omdat het niet zo goed zou passen. Na dit advies had ik dus een 11" besteld, maar nadat ik het pakket had opengemaakt, leek de hoes erg groot. Wanneer de NC10 in het midden gelegd wordt, zit er nog een rand van 1-2cm aan alle zijdes, maar dit bleek dus de bedoeling. De hoes is niet zo breed, dus wanneer het hele geval dichtgeritst wordt, trekken de zijkanten samen en dan zit m'n nc10 goed vast.

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:32:
Kan je hier de regel neerzetten die in het .inf bestand gevoegd moet worden, scheelt weer tijd![]()
code:
1
| Broadcom BCM92045NMD= BthUsb, USB\Vid_0a5c&Pid_2101 |
[ Voor 11% gewijzigd door Dav1d op 30-11-2008 22:53 ]
Hier zit ie er ook op'MaxPoweR schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:02:
Ik heb de Bios update maar gedaan, alles is goed verlopen, kan haast niet misgaan, alles wordt in het windows scherm uitgevoerd, na de opstart is hij al geflashed.
[afbeelding]
Sorry voor de te grote foto

[ Voor 11% gewijzigd door RAAF12 op 01-12-2008 00:38 ]
Widcomm is allang opgekocht door Broadcom al 4 jaar geleden.Dav1d schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:26:
[...]
En die van Widcomm is dus evengoed een eigen stack.
Nope, dat heet pas zo als er een eigen API voor wordt geschreven. Widcomm is opgekocht door Broadcom, daarna lanceerde MS een eigen BT stack in XP, haal je nu een update van de Broadcom site dan is die 18 MB groot, dat dus vnl de btkrnl.sys en wat ander spul onderhuids wat moeilijk te checken valt omdat het een on the fly download is.
Geen 98 MB wat jij roept.
[...]
Daar gaat het wel om, want ik vind zoals gezegd de ultility van Widcomm te uitgebreid en gebruik dus liever het built-in bluetooth beheer van XP zelf, en guess what: die werkt niet icm. de Widcomm driver (alleen het eigen hulpprogramma van Widcomm, die je dan dus min of meer verplicht bent te gebruiken).
Je mag rustig gaan krassen in allerlei config files ieder zijn meuk ;-)
Maar denk niet dat je BT access er beter van wordt, er gaat gewoon niks boven de eigen driver van de fabrikant, die levert em ook zo af aan MS en die zet er een stempel op> goedgekeurd.
Devicedrivers zijn gekoppeld aan de hardware en dus aan de Broadcom Bluetoothchip.
De Bluetooth implementatie in XP staat meerdere merken hardware toe maar die moeten dan ook een eigen driver meeleveren. Wat er omheen gebouwd zit als interface is niet zo belangrijk.
Ze bieden een zoekveld en wat andere spul. Wat echt telt zijn de drivers, die bepalen hoe de hardware communiceert met de sw.
Verwijderd
waar moet je op letten bij het aanschaffen van een derde antenne? lengte en aansluiting lijkt mij...?Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:27:
[...]
Het is dit kaartje (wellicht ergens anders goedkoper niet erg lang gezocht...) en hier is het 3e antenne snoertje.
Van die site die de card verkooptVerwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:27:
[...]
Het is dit kaartje (wellicht ergens anders goedkoper niet erg lang gezocht...) en hier is het 3e antenne snoertje.
Dieser Artikel kann nur in folgende Länder verschickt werden: Deutschland
Ik begrijp hieruit dat ie niet naar NL wordt verzonden......
[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 01-12-2008 01:16 ]
delete
[ Voor 96% gewijzigd door RAAF12 op 01-12-2008 01:18 ]
heb hem gewoon via ebay besteldVerwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:29:
[...]
Waar heb je 'em besteld? En zou de 10 inch echt te klein zijn? Je houdt 3 cm over samen, da's meer dan 1 inch.
Verwijderd
Via google kom ik wel Nederlandse webwinkels tegen, maar nergens op voorraad. Zal even op ebay kijken.
Ja, het type plug staat op de WLAN card gegevens. De antenne leg je gewoon tegen de rand waar plastic zit.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:15:
[...]
waar moet je op letten bij het aanschaffen van een derde antenne? lengte en aansluiting lijkt mij...?
Dus niet tegen de metalen afscherming. Zelf bouwen kan ook, gegevens staan op de Wi-Fi antenna sites.
Er zijn zat andere merken die mini PCI cards verkopen met 802.11b, 802.11a, 802.11g, 802.11n (draft) niet alleen Intel heeft die cards.
http://74.125.77.132/sear...(draft&hl=nl&ct=clnk&cd=3
Die Senao card is nog veel sterker als de Intel......
a word
ow, zo simpelPhilflow schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:14:
[...]
Als die instelling niet in 1 van de tabjes zit dan kun die file gewoon naar je directory opstarten slepen in het start menu.
Dacht dat je iets in autoexec.bat moest wijzigen en ofzo, maar ik kan dat bestand gewoon in 'opstarten' gooien van de start menu?
Ik heb hem van deze verkoper gekocht en hij werd best snel bezorgd. Binnen een week na bestelling.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 01:06:
[...]
Van welke verkoper heb je hem gekocht? Werd het snel bezorgt?
http://search.stores.ebay...1QQsaselZ39984001QQsofpZ0
[ Voor 36% gewijzigd door Tjukkie op 01-12-2008 02:16 ]
Of eerst eens de smart battery util laden in de bios van de NC10, die staat onder ' boot 'Philflow schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:47:
[...]
Nou nou onzinnigHet geeft gewoon aan hoe ver je accu slijtage is. Ik vind het een goede indicator.
[...]
dat betekent dat de jouwe vrij hard aan het slijten is. De capaciteit is al iets afgenomen. Je zou de accu er vaker uit kunnen laten of een aantal maal kunnen deep cyclen. Als je hem in de koelkast legt op 40% gaat de wear langzamer. "Storing a Li-ion battery at the correct temperature and charge makes all the difference in maintaining its storage capacity"
Enabled ontlaad die de batterij helemaal. Kijk dan op de batterijmeter hoelang je met een volle accu doet. Is die bijv. 5 uur met alles aan (bluetooth/wlan/lan/leds op max geen powersaving) en na een week veel minder dan heb je een slechte accu en kan je bij Samsung claimen.
Die third party proggies zou ik wat minder vertrouwen dan de standaard utils die de accu in de gaten houden.
Verwijderd
Of je koop zo'n dingetje: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13354Chakotay schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:35:
[...]
Je kan altijd nog het stuk snoer tussen de adapter en het stopcontact vervangen voor een kort stukje als het te lang is
1 euro 60 inc verzendkosten.

Verwijderd
Ik heb ze in handen gehad bij Dixons Utrecht en Mediamarkt Utrecht...Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 01:02:
[...]
Via google kom ik wel Nederlandse webwinkels tegen, maar nergens op voorraad. Zal even op ebay kijken.
Verwijderd
Ik ga die linksys wag200g router omruilen vandaag, tenslotte heb ik hem gekocht om te werken met de samsung nc10, en dat doet hij dus niet.
Wie heeft er een annex a wireless router voor adsl die wél perfect werkt met zijn nc10 en die niet meer dan 100euro kost? Indien zo, post maar ff het type, dan ga ik vandaag nog zien ofdat ze die bij saturn hebben. Overigens eentje mét een paar extra poorten voor bedraad netwerk.
Wie heeft er een annex a wireless router voor adsl die wél perfect werkt met zijn nc10 en die niet meer dan 100euro kost? Indien zo, post maar ff het type, dan ga ik vandaag nog zien ofdat ze die bij saturn hebben. Overigens eentje mét een paar extra poorten voor bedraad netwerk.
Kun je dan niet beter voor 20 euro het wifi kaartje veranderen?
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 01-12-2008 09:48 ]
Bij mij werkt geduld het beste. Het duurt even een seconde of pak'm beet 15 voor je'm weer kunt switchen. Het is geen snelle toggle. zoals die 'speed modus'RAAF12 schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:34:
[...]
Fn+F9 werkt hier prima zowel in als uitschakelen! Wat heb je veranderd sinds de originele installatie? Of heb je misschien een keertje gereset zonder XP netjes af te sluiten? In zo'n geval kan er een bestand corrupt zijn omdat de cache op de hardeschijf nog niet geflushed was.
Zet je systeem eens terug naar een week geleden en kijk dan of de toetscombinatie dan wel goed werkt.
Verwijderd
Ik steek liever wat meer moeite in een andere router ipv de netbook open te maken en zo misschien garantie te verliezen. Ik snap overigens niet dat die Atheros zo raar doet bij sommigen. Ik dacht dat hij juist een van de betere kaarten was tov de draft-n bijvoorbeeld van de eepc1000h was hij sneller in de tests...Philflow schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:48:
Kun je dan niet beter voor 20 euro het wifi kaartje veranderen?
Ik denk dat zij geluk hebben gehad met hun router. Ik heb ook problemen met mijn sitecom router. Ik kan mijn problemen trouwens wel oplossen door de router wat dichterbij te schuiven.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:00:
[...]
Ik dacht dat hij juist een van de betere kaarten was tov de draft-n bijvoorbeeld van de eepc1000h was hij sneller in de tests...
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 01-12-2008 10:17 ]
ey bedankt heb heb daar nu ook de witte besteld 10.6 tot 11.1 inch moet ongeveer op een halve cm precies passenTjukkie schreef op maandag 01 december 2008 @ 02:16:
[...]
ow, zo simpel
Dacht dat je iets in autoexec.bat moest wijzigen en ofzo, maar ik kan dat bestand gewoon in 'opstarten' gooien van de start menu?
[...]
Ik heb hem van deze verkoper gekocht en hij werd best snel bezorgd. Binnen een week na bestelling.
http://search.stores.ebay...1QQsaselZ39984001QQsofpZ0
Verwijderd
Hallo,
Ik ben ook zeer geinteresseerd in de Samsung NC10.
Het lijkt mij een geweldige notebook.
Kunnen jullie mij misschien advies geven waar ik deze netbook het beste kan kopen.
Mag online zijn,maar ook in een winkel.
Het liefst wil ik hem morgen al in huis hebben.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gr
Richard
Ik ben ook zeer geinteresseerd in de Samsung NC10.
Het lijkt mij een geweldige notebook.
Kunnen jullie mij misschien advies geven waar ik deze netbook het beste kan kopen.
Mag online zijn,maar ook in een winkel.
Het liefst wil ik hem morgen al in huis hebben.
Gr
Richard
www.modern.nl actiecode 'actie5k'. Goedkoper dan dat ga je niet vinden.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:45:
PS. Ik heb zelf ook nog een zwarte over. Ik hou zelf een witte. PM me bij interesse.
[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 01-12-2008 10:56 ]
Verwijderd
Hartelijk dank,hier kan ik echt wat mee.Philflow schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:54:
[...]
www.modern.nl actiecode 'actie5k'. Goedkoper dan dat ga je niet vinden.
PS. Ik heb zelf ook nog een zwarte over. Ik hou zelf een witte. PM me bij interesse.
Ik wil zelf ook graag een witte hebben.
Gr
Richard
Verwijderd
Hallo,
Heeft iemand ervaring met het installeren van MS office 2007 vanaf een usb stick?
Ik heb het namelijk op een cd staan,maar dan kan ik het niet op de netbook installeren.
Is het mogelijk om dit op een usb stick te zetten en vanaf de stick Office 2007 op mijn netbook te installeren?
Gr
Richard
Heeft iemand ervaring met het installeren van MS office 2007 vanaf een usb stick?
Ik heb het namelijk op een cd staan,maar dan kan ik het niet op de netbook installeren.
Is het mogelijk om dit op een usb stick te zetten en vanaf de stick Office 2007 op mijn netbook te installeren?
Gr
Richard
Verwijderd
Je kan je huidig bericht ook editen ipv een nieuwe reply te geven. Verder doen we mekaar permanent de groeten hier dus 'Gr Richard' is ook niet nodig.
Om op je vraag te antwoorden : ik zou niet inzien waarom dit niet zou werken.
Om op je vraag te antwoorden : ik zou niet inzien waarom dit niet zou werken.
Je kan eventueel een image maken van de office cd en die op je stick zetten, de stick insteken en dan de image mounten met een programma zoals Daemon Tools.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:03:
Hallo,
Gr
Richard
Of je office 2k7 gewoon van stick kan installeren kan ik echter niet zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door RuddyMysterious op 01-12-2008 11:12 ]
Verwijderd
Dank je.DevilsProphet schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:12:
[...]
Je kan eventueel een image maken van de office cd en die op je stick zetten, de stick insteken en dan de image mounten met een programma zoals Daemon Tools.
Of je office 2k7 gewoon van stick kan installeren kan ik echter niet zeggen.
Kun je dit misschien iets meer stap voor stap uitleggen hoe ik dit het beste kan doen.
Alvast bedankt.
Gr
Richard
Gewoon de hele inhoud van de cd op de USB stick zetten in een mapje, vervolgens usb stick in de NC10 en de setup draaien. Dan zou die het moeten doen! SuccesVerwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:03:
Hallo,
Gr
Richard
@richardmo
Ik heb dit zelf ook gedaan. Ik had de office 2007 al als iso bestand dus hoefde hem niet over te zetten van cd naar image. Met een paar andere dingen heb ik dit wel gedaan. Ik heb gewoon de cd in mijn desktop gedaan en met ultraISO (niet gratis helaas) een image ervan gemaakt dit duurde (bij mij) ongeveer 2 min per cd (700mb). Dan de image bestanden op een usb stick zetten en dan met DAEMON TOOLS de image mounten en dan moet alles vanzelf gaan.
Ik heb dit zelf ook gedaan. Ik had de office 2007 al als iso bestand dus hoefde hem niet over te zetten van cd naar image. Met een paar andere dingen heb ik dit wel gedaan. Ik heb gewoon de cd in mijn desktop gedaan en met ultraISO (niet gratis helaas) een image ervan gemaakt dit duurde (bij mij) ongeveer 2 min per cd (700mb). Dan de image bestanden op een usb stick zetten en dan met DAEMON TOOLS de image mounten en dan moet alles vanzelf gaan.
Verwijderd
Klinkt mooi,maar 1 probleem.souljah1h schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:14:
[...]
Gewoon de hele inhoud van de cd op de USB stick zetten in een mapje, vervolgens usb stick in de NC10 en de setup draaien. Dan zou die het moeten doen! Succes
Als ik de cd erin doe,dan start de setup automatisch.
Hoe kan ik de inhoud van de cd dan op een stick zetten?
Gr
Richard
@richardmo
Ga naar Deze Computer. Ga naar de cd toe en kopieer de inhoud van de cd naar een usb stick.
Ga naar Deze Computer. Ga naar de cd toe en kopieer de inhoud van de cd naar een usb stick.
Battery (NC10) wear poll.Philflow schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:47:
[...]
Nou nou onzinnigHet geeft gewoon aan hoe ver je accu slijtage is. Ik vind het een goede indicator.
[...]
dat betekent dat de jouwe vrij hard aan het slijten is. De capaciteit is al iets afgenomen. Je zou de accu er vaker uit kunnen laten of een aantal maal kunnen deep cyclen. Als je hem in de koelkast legt op 40% gaat de wear langzamer. "Storing a Li-ion battery at the correct temperature and charge makes all the difference in maintaining its storage capacity"
Heb mn NC-10 nu 6 dagen en zit op een wear van 6%. Wel slecht moet ik zeggen. Ben benieuwd op welk percentage die begon en hoe het er over een week mee staat.
Verwijderd
De berichten over de accu's vind ik toch best wel zorgwekkend. Slijtages van zelfs 10% binnen 2 weken lijken me niet normaal. Ik heb die van mijn NC10 nog niet gecheckt omdat ik hem hier simpelweg niet bij de hand heb. Maar op een 'normale' notebook hier van net geen 2 jaar is de slijtage 'slechts' 14%.
Verwijderd
Zojuist de Samsung NC10 White besteld bij Modern.nl voor €379 euro(Koopje!)
Wordt als het goed is woensdag afgeleverd.
Wordt als het goed is woensdag afgeleverd.
@RAAF12:
Elke bluetooth stack implementeert de door Bluetooth SIG, Inc. voorgeschreven bluetooth protocol stack. Wat bluetooth stacks verschillend tov. elkaar maken is het wel of niet ondersteunen van bepaalde profiles en de eventueel ervan deel uitmakende beheer software. De Widcomm- en XP variant verschillen daarin dus wel van elkaar, uiteraard gaan ze uiteindelijk uit van van dezelfde specificatie (logisch).
Reden dat ik Widcomm noem is omdat ze deze naam zelf nog hanteren in hun software.
Ik zal de laatste zijn te beweren dat de oudere driver van Microsoft, van oorsprong niet bedoelt voor deze chip, béter is dan het laatst uitgebrachte stuurprogramma van Broadcom, zij kennen hun eigen hardware het best. De 'gemodde' bth.inf werkt overigens wel verrassend goed.
Feit is dat de Widcomm drivers niet samengaan met het built-in bluetooth beheer van XP zelf, waar mijn voorkeur nou eenmaal naar uit gaat. Het wil ook wel eens voorkomen dat een bepaald apparaat om een of andere reden niet lekker werkt met de Widcomm stack, maar wel met die van XP of vice versa, dat kan ook een reden zijn het een of ander niet te willen gebruiken.
Elke bluetooth stack implementeert de door Bluetooth SIG, Inc. voorgeschreven bluetooth protocol stack. Wat bluetooth stacks verschillend tov. elkaar maken is het wel of niet ondersteunen van bepaalde profiles en de eventueel ervan deel uitmakende beheer software. De Widcomm- en XP variant verschillen daarin dus wel van elkaar, uiteraard gaan ze uiteindelijk uit van van dezelfde specificatie (logisch).
Reden dat ik Widcomm noem is omdat ze deze naam zelf nog hanteren in hun software.
Ik zal de laatste zijn te beweren dat de oudere driver van Microsoft, van oorsprong niet bedoelt voor deze chip, béter is dan het laatst uitgebrachte stuurprogramma van Broadcom, zij kennen hun eigen hardware het best. De 'gemodde' bth.inf werkt overigens wel verrassend goed.
Feit is dat de Widcomm drivers niet samengaan met het built-in bluetooth beheer van XP zelf, waar mijn voorkeur nou eenmaal naar uit gaat. Het wil ook wel eens voorkomen dat een bepaald apparaat om een of andere reden niet lekker werkt met de Widcomm stack, maar wel met die van XP of vice versa, dat kan ook een reden zijn het een of ander niet te willen gebruiken.
Verwijderd
Ben net klaar met het installeren van een 320GB harde schijf en een Intel netwerkkaart met 3e antenne, duurde alles bij elkaar plm. 40 minuten, mede vanwege het voorzichtig verwijderen van de behuizing
Ik heb hiervoor een airmiles pasje gebruikt
Deze en deze instructies gevolgd
Ben nu bezig XPPro erop aan het zetten, dus dat duurt wel even
Deze en deze instructies gevolgd
Ben nu bezig XPPro erop aan het zetten, dus dat duurt wel even

Verwijderd
Ben ik met je eens (ook al is het maar een klein stukje), ze hadden ook iets met een veermechanisme kunnen maken zoals je vaak bij digitale camera's ziet.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:21:
wel jammer dat de SDHC kaart een stukje uitsteekt. dat is dan wel weer minder..
Dit topic is gesloten.