Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 11:30
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:52:
De berichten over de accu's vind ik toch best wel zorgwekkend. Slijtages van zelfs 10% binnen 2 weken lijken me niet normaal. Ik heb die van mijn NC10 nog niet gecheckt omdat ik hem hier simpelweg niet bij de hand heb. Maar op een 'normale' notebook hier van net geen 2 jaar is de slijtage 'slechts' 14%.
ik gebruik de laptop nu inderdaad ongeveer 2 weken op school altijd op de accu heb een hekel aan kabels meenemen en stopcontacten opzoeken thuis gebruik ik hem ook nog 3 uur op netvoeding redelijk actief dus zit nu inderdaad op 11,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende de batterij-slijtage:

een programma (naam effe vergeten, zit op het werk) gaf aan dat de originele max. capaciteit 57500mAh was. Op de achterkant van de batterij staat echter 52000mAh vermeldt...

Zou je dus niet van 52000 moeten uitgaan bij de slijtage? Ik denk het niet overigens...
(de mijne hangt na 3 weken 95% aan de voeding: slijtage 3,8% uit mijn hoofd).

Edit: nulletjes vergeten...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:02:
Zou je dus niet van 5200 moeten uitgaan bij de slijtage? Ik denk het niet overigens...
(de mijne hangt na 3 weken 95% aan de voeding: slijtage 3,8% uit mijn hoofd).
Bij mij staat (RMClock)
Designed capacity: 57720 mWh
Fully charged capacity: 55500 mWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Bij mij staat de full charged capacity op 54390 mWh. Na een weekje gebruiken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
En jullie geloven per direct wat dit tooltje aangeeft klopt ?

Kijk oa de link naar het sammy forum en zie dat mensen de ervaring hebben dat hij snel naar 5% zakte en daar weken blijft staan alsof het niet klopt .....

Dus .... Tooltje >>> Trashcan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Pinky-H9 schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:26:
En jullie geloven per direct wat dit tooltje aangeeft klopt ?
Ja. RMClock leest gewoon die waardes af. Jouw conclusie dat het dan niet klopt deel ik niet. Het is helemaal niet zo vreemd dat er weinig verandering in komt. Als een NC10 al een paar weken in de doos heeft gezeten kan het goed dat de wear 4% is.

Ik gebruik RMClock met diverse laptops en het is een van de beste freeware tools die ik ken. Helaas werkt het undervolten niet voor de Atom anders zou ik dat ook nog doen.
Nss schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:21:
Bij mij staat de full charged capacity op 54390 mWh. Na een weekje gebruiken :'(
Is helemaal niet zo slecht. Als het nou heel hard achteruit gaat dan is het een ander verhaal.

PS. RMClock kun je trouwens gebruiken zonder te installeren = voordeel!

[ Voor 65% gewijzigd door Philflow op 01-12-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik hecht zelf ook niet zoveel waarde aan het tooltje. Als ik het ga merken in de praktijk is het wel fout. Maar lijkt mij niet zo voor de hand liggend. Op het internet vind je nergens mensen die klagen over slechte accu omdat ze in de praktijk merken dat hij bijvoorbeeld 1 uur minder mee gaat en volgens de percentages die ik voorbij zie komen zou dit wel zo moeten zijn.

Ik heb tenet met een USB DVD speler (niet gekocht gewoon zon IDE naar USB blokje op een oude DVD rom gestopt) even de ubuntu 8.10 live-cd geprobeerd en dit viel mij verassend mee! Ik lees overal probleempjes maar op de live-cd werkte het allemaal best goed. Wifi werkt niet maar dit ligt aan de verkeerde drivers, dit alom bekend dus in 10 min wel te fixen. Brightness werkte, al werken de functie toetsen voor brightness helaas niet werkte het via de ubuntu settings wel gewoon goed. Geluid werkte goed (ik heb niet geprobeerd met koptelefoon, hier schijnt wel een bug te zitten) en is wel met functietoetsen te regelen. Ik ga waarschijnlijk zeer binnenkort ubuntu erbij zetten in dualboot dus dan laat ik mijn bevindingen nog wel eens horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:16:
Ik heb hem, en er zit én een adapter bij én een usb-kabel met twee stekkers.
Dus get your figures right voor dat je gaat huilen.. ;-)
Kan die nou ook DVD's branden? Volgens de verkoper wel, maar volgens de website niet.
(CDRW/DVD combo drive van paradigit en computerland)

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 01-12-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

RAAF12 schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:52:
Er is een nieuwe blueooth driver 5.1.0.4200 verschenen bij de fabrikant van de hardware, de Samsung site heeft de oude 3300 versie staan. Deze nieuwe versie is stabieler, wat te merken is bij bijv. het gebruik van een BT muis. In de maand dat ik de NC10 nu heb verloor die een aantal keren kontakt met de muis (geen powersaving issue)
De download gaat heel eenvoudig via deze link http://www.broadcom.com/products/bluetooth_update.php
De Bluetooth chip heet voluit Broadcom 2045 maar wordt automatisch herkend door de update checker van de site.
thanks. Mijn samsung iwlde niet in standbay door de oude drivers. Met de nieuwe gaat het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:45:
Ik ga die linksys wag200g router omruilen vandaag, tenslotte heb ik hem gekocht om te werken met de samsung nc10, en dat doet hij dus niet. :(
Wie heeft er een annex a wireless router voor adsl die wél perfect werkt met zijn nc10 en die niet meer dan 100euro kost? Indien zo, post maar ff het type, dan ga ik vandaag nog zien ofdat ze die bij saturn hebben. Overigens eentje mét een paar extra poorten voor bedraad netwerk.
Belkin. Uit mijn hoofd het eenvoudigste type met wifi+4 poorten. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:03:
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het installeren van MS office 2007 vanaf een usb stick?
Ik heb het namelijk op een cd staan,maar dan kan ik het niet op de netbook installeren.

Is het mogelijk om dit op een usb stick te zetten en vanaf de stick Office 2007 op mijn netbook te installeren?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr
Richard
Je zou de cd/dvd speler in je desktop pc kunnen delen. Open Deze computer en klik met de rechter muisknop op de cd/dvd letter en selecteer Delen. Nu is de cd/dvd via je netwerk te benaderen en kun je msoffice installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:27:
[...]

Kan die nou ook DVD's branden? Volgens de verkoper wel, maar volgens de website niet.
(CDRW/DVD combo drive van paradigit en computerland)
heb het even geprobeerd. Wanneer ik een lege CD in de drive stop, vraagt ie of ik met Nero een CD wil maken. Heb geprobeerd met WMP een audio-cd te maken, maar dat lukte niet. Na het analyseren van nummers geeft 'ie een foutmelding.

Als ik Everest open, en het apparaat bekijk, geeft 'ie wel een schrijfsnelheid van 24x aan.

Ik ben er dus nog niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:01:
[...]
heb het even geprobeerd. Wanneer ik een lege CD in de drive stop, vraagt ie of ik met Nero een CD wil maken.
Bedoel je CD of DVD? Mijn vraag ging over DVD. Probeer anders CDBurner XP, erg goed feeware DVD brand prog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik CD zeg bedoel ik ook CD ;-).

Heb nu even geen lege DVD'tjes thuis om dat uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Laatst online: 13:27
Mijn batterij staat ook op 5,8% van de 57720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ga die linksys wag200g router omruilen vandaag, tenslotte heb ik hem gekocht om te werken met de samsung nc10, en dat doet hij dus niet. :(
Wie heeft er een annex a wireless router voor adsl die wél perfect werkt met zijn nc10 en die niet meer dan 100euro kost? Indien zo, post maar ff het type, dan ga ik vandaag nog zien ofdat ze die bij saturn hebben. Overigens eentje mét een paar extra poorten voor bedraad netwerk.
Linksys WRT54GL :) ZO stabiel als wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Linksys WRT160N werkt hier ook perfect, nooit problemen altijd overal in huis uitstekend bereik.

Even over het batterij verhaal, ik heb dat tooltje voor de grap ook eens geïnstalleerd en ik heb volgens mij 0% afname of zie ik iets niet goed?

Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/elayz/rmclocknc10.JPG

Ik heb de NC10 al een maand in gebruik nu, ik heb m direct de eerste week toen ie bij de mediamarkt lag gehaald. En ik gebruik hem dagelijks.

Ik heb de eerste keer helemaal opgeladen en daarna helemaal leeg gemaakt en sindsdien zodra hij bij 40% is steeds weer opgeladen. Ik gebruik m echt helemaal nooit met het snoer eraan want de accu gaat lang zat mee en tegen de tijd dat ie op moet laden ben ik wel klaar met laptoppen. Ik gebruik m meestal op 1 of 2 streepjes brightness (feller vind ik persoonlijk niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ik heb wel goede ervaringen met Linksys producten. Ik draaide eerst de CD die erbij geleverd werd en die analysteert prima je werkende internetverbinding, pas dan mag je de router tussen de modem en de pc plaatsen! Voila, een werkende verbinding.
Bij een Linksys modem/router combinatie is het nog eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
Ik heb nu nog mar een wear van 3,8%. Ik laad hem op als windows zegt dat ik hem moet opladen. Of is het verkeerd wat ik doe?

Wat ik me ook nog afvroeg. Is het misschien handig om te Upgraden naar een SSD? Immers, ik heb nu nog maar 40gb in gebruik van mijn 160gig. Ds ik kan zeker wel met een 64gig SSD rondkomen. Als voordeel heb ik dan dat mijn hardeschijf niet te horen is. Of wat denkn jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ElayZ schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:39:
Even over het batterij verhaal, ik heb dat tooltje voor de grap ook eens geïnstalleerd en ik heb volgens mij 0% afname of zie ik iets niet goed?
Dat zie je goed.
Ik heb de eerste keer helemaal opgeladen en daarna helemaal leeg gemaakt en sindsdien zodra hij bij 40% is steeds weer opgeladen.
Interessant! Ik ga zo een nieuwe open maken, zal eens kijken of ik hetzelfde resultaat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

BlackWhizz schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:15:
Ds ik kan zeker wel met een 64gig SSD rondkomen. Als voordeel heb ik dan dat mijn hardeschijf niet te horen is. Of wat denkn jullie?
Je zou het kunnen proberen. Als je een 64GB OCZ Core V2 koopt heb je wel risico op stotteren, terwijl je meer geld kwijt bent dan voor een 320GB Seagate 7200.3. De Core kan wel heel snel booten en programma's laden. Veel vergelijkingen hier: http://www.laptopmag.com/review/storage/intel-x25-m.aspx
Misschien is een WD1600BEKT een interessant alternatief, een enkel platter 7200rpm schijf.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 01-12-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:40:
[...]

Ben ik met je eens (ook al is het maar een klein stukje), ze hadden ook iets met een veermechanisme kunnen maken zoals je vaak bij digitale camera's ziet.
ja klopt. dit is nu net irritant. als hij er mooi in verdween kon je hem er gewoon in laten zitten als zijnde 16gb extra geheugen. misschien een stukje afknippen haha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

superduper schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:32:
[...]

thanks. Mijn samsung iwlde niet in standbay door de oude drivers. Met de nieuwe gaat het weer goed.
Mooi! Het houd maar niet op met de updates, via DriverMax een free download prg, wel even reggen, zijn nog meer updates op te halen. http://www.drivermax.com/

6 drivers voor de Intel chipset, 1 voor de Broadcom Bluetooth chipset versie 9.1.0.1007, Atheros WLAN versie 7.6.1.160

8 nieuwe drivers in een keer, ik hoop dat het nu even rustig blijft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

ElayZ schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:39:
(..)
Ik heb de NC10 al een maand in gebruik nu, ik heb m direct de eerste week toen ie bij de mediamarkt lag gehaald. En ik gebruik hem dagelijks.

Ik heb de eerste keer helemaal opgeladen en daarna helemaal leeg gemaakt en sindsdien zodra hij bij 40% is steeds weer opgeladen. Ik gebruik m echt helemaal nooit met het snoer eraan want de accu gaat lang zat mee en tegen de tijd dat ie op moet laden ben ik wel klaar met laptoppen. Ik gebruik m meestal op 1 of 2 streepjes brightness (feller vind ik persoonlijk niet nodig)
Toch wel merkwaardig dat dit zo verschilt bij gebruikers. Hoop dat mijn batterij stabiel op de 6% wear blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik denk dat er veel accu's in omloop zijn met Full charged capacity van 55500 mWh want ik heb nu m'n tweede met deze waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RAAF12 schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:05:
[...]

Mooi! Het houd maar niet op met de updates, via DriverMax een free download prg, wel even reggen, zijn nog meer updates op te halen. http://www.drivermax.com/
Klinkt als een goed programma. Wat bedoel je met reggen? iets met de registry maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Philflow schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:19:
[...]

Klinkt als een goed programma. Wat bedoel je met reggen? iets met de registry maar wat?
Een email adres opgeven dan sturen ze een code toe, mag een gmail adres zijn. Als het maar werkt want zonder die code kan je de drivers niet downen. Prog checked je oude drivers en download ze voor de database daarna kan je de nieuwste drivers downen en installeren.

Die code kan je met copy en paste uit de email vissen en dan in het registratieveld laten vallen. Copy paste kan met de rechtermuisklick en dat menu maar ook met de toetsen. Met Ctrl+V bijv. laat je hem vanaf het klembord (ouwe Windows 3 term :O ) op de cursorpositie vallen.
Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Wat drivers en de bios betreft, is het werkelijk zinvol om te updaten als je nu geen problemen hebt?

Ik heb namelijk zoiets van don't fix what ain't broken.

M'n Wifi werkt prima.
(Niet alleen thuis trouwens, ik ben dit weekend in Keulen geweest in een hotel waar ze gratis Wifi beschikbaar hadden en ik was binnen 2 sec probleemloos online daar. Erg relaxed om met de NC10 op stap te zijn, beetje typen, beetje surfen, 's avonds filmpje gekeken, perfect!)

M'n Bluetooth werkt prima, ik zet de logitech muis aan en binnen enkele seconden doet ie t.

Slaapstand werkt perfect, binnen zeer korte tijd is hij weer opgestart, ideaal.
(Niet te verwarren met stand-by, werkt ook prima maar kost batterij)

Overigens allemaal met gewoon de standaard meegeleverde XP home.

Dus zijn er echt noemenswaardige verbeteringen of toevoegingen aan bepaalde drivers om te updaten of lekker zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

ElayZ schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:38:
Wat drivers en de bios betreft, is het werkelijk zinvol om te updaten als je nu geen problemen hebt?

Ik heb namelijk zoiets van don't fix what ain't broken.

M'n Wifi werkt prima.
(Niet alleen thuis trouwens, ik ben dit weekend in Keulen geweest in een hotel waar ze gratis Wifi beschikbaar hadden en ik was binnen 2 sec probleemloos online daar. Erg relaxed om met de NC10 op stap te zijn, beetje typen, beetje surfen, 's avonds filmpje gekeken, perfect!)

M'n Bluetooth werkt prima, ik zet de logitech muis aan en binnen enkele seconden doet ie t.

Slaapstand werkt perfect, binnen zeer korte tijd is hij weer opgestart, ideaal.
(Niet te verwarren met stand-by, werkt ook prima maar kost batterij)

Overigens allemaal met gewoon de standaard meegeleverde XP home.

Dus zijn er echt noemenswaardige verbeteringen of toevoegingen aan bepaalde drivers om te updaten of lekker zo laten?
Soms is het stabieler en sneller met nieuwere drivers, maar vaak is niet bekend waarom er nieuwere drivers worden uitgebracht. Meestal is het om een probleem op te lossen met bestaande hard en software.
Het kan best zo zijn dat alle drivers prima werken op een NC10 maar niet op een EEE1000.
Ik haal ze wel altijd op en heb nog nooit een probleem gehad met nieuwe drivers. En ik er heel wat opgehaald sinds 1994 met Windows 3.1 Trumpet Winsock en Netscape......... <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
offtopic:
Vanaf hoeveel posts is het trouwens tijd voor een deel 2?
Meende dat dat vanaf 50 pagina's was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

http://www.innovative-sol.com/drivermax/ Kan iemand me uitleggen hoe ik een eigen bericht kan wissen?

[ Voor 192% gewijzigd door RAAF12 op 01-12-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

del

[ Voor 98% gewijzigd door RAAF12 op 01-12-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Als ik mijn geheugen wil uitbreiden is deze module dan geschikt? :
http://www.alternate.nl/h...n&l2=DDR2&l3=SO-DIMM+DDR2

En als ik dan vista installeer (wat mij wel handig lijkt met 2GB ram) welke versie kan ik het beste installeren (home premium, ultimate enz...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik heb hier een NC10 uit de productie van begin september 2008, en die geeft:

Fully charged capacity: 57720 mWh

Da's mooi, een goede drie maanden gebruikt, en 0% slijtage? Hmmmm, ik heb m'n twijfels bij dat tooltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005

Hot Pixel

King of no pants

shappie schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:48:
Als ik mijn geheugen wil uitbreiden is deze module dan geschikt? :
http://www.alternate.nl/h...n&l2=DDR2&l3=SO-DIMM+DDR2

En als ik dan vista installeer (wat mij wel handig lijkt met 2GB ram) welke versie kan ik het beste installeren (home premium, ultimate enz...)?
deze is beter (667 MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
arnoud_h schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:50:

Da's mooi, een goede drie maanden gebruikt, en 0% slijtage? Hmmmm, ik heb m'n twijfels bij dat tooltje :)
Inderdaad. Nadat ik vannacht via de BIOS mijn accu heb gekalibreerd is de "battery wear" van 6 naar 4% gegaan met de tool die onderaan deze pagina vermeld is. Opvallend, omdat kort na aanschaf van de NC10 (3 wkn geleden) ik de accu 3X maal volledig (via de NC10 ) heb ontladen/geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is een goede drie maanden oud, niet drie maanden in gebruik. Een wezenlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Hot Pixel
Bedankt! Ik ga die module dan deze week maar eens kopen (samen met een notebookmuis VX Nano). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:42:
[...]

Hij is een goede drie maanden oud, niet drie maanden in gebruik. Een wezenlijk verschil.
Een nadeel van de Li-ion-batterij is dat deze continu zijn capaciteit verliest, ook al wordt de batterij niet gebruikt. Na drie maanden is de "battery wear" zeker geen 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De productie datum van de laptop heeft weinig te maken met de productie datum van de accu. Of bedoelde je dat de accu in sept 2008 was geproduceerd.
wsmaal schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:36:
[...]
Inderdaad. Nadat ik vannacht via de BIOS mijn accu heb gekalibreerd is de "battery wear" van 6 naar 4% gegaan met de tool die onderaan deze pagina vermeld is. Opvallend, omdat kort na aanschaf van de NC10 (3 wkn geleden) ik de accu 3X maal volledig (via de NC10 ) heb ontladen/geladen.
Kan inderdaad dat de accu in capaciteit toeneemt in het begin. Vooral met een paar deepcycles.

PS. voor de liefhebbers van tooltjes: met RMClock kun je ook heel nauwkeurig je discharge rate zien, ook interessant.

[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 02-12-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Wat trouwens wel leuk is, is dat ik gisteravond mijn netbookje dichtklapte en hij stond toen op 63%.
Vanochtend 8 uur later nog een keer gekeken en toen stond hij nog steeds op 63%, hij verliest dus geen stroom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

EdwardvGelder schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:06:
Wat trouwens wel leuk is, is dat ik gisteravond mijn netbookje dichtklapte en hij stond toen op 63%.
Vanochtend 8 uur later nog een keer gekeken en toen stond hij nog steeds op 63%, hij verliest dus geen stroom dan?
Zo dat is opmerkelijk. Sommige laptops verliezen dan al enkele procenten als ze uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsmaal schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:08:
[...]

Een nadeel van de Li-ion-batterij is dat deze continu zijn capaciteit verliest, ook al wordt de batterij niet gebruikt. Na drie maanden is de "battery wear" zeker geen 0%
Het simpel meten van het aantal keer opladen/ontladen en/of het uitlezen van een spanning kan mi geen nauwkeurig resultaat geven.
De chemische processen in een batterij, want daar praten we nu over, zijn IMHO moeilijk te meten.
Daar heb je nauwkeurige sensoren voor nodig. En die zijn denk ik behoorlijk prijzig. Die zul je dan ook niet aantreffen in een batterij omdat dat de batterij duurder maakt en feitelijk niets toevoegd aan de kwaliteit ervan.
Dat fabrikanten omruilen kan ook beleid zijn dat is ingegeven om een andere reden (klant tevreden houden). Ik blijf er bij dat dergelijke tooltjes niet erg zinvol zijn mede gezien de weergegeven waarden die alle kanten op gaan van hoog naar laag en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:09:
[...]
Het simpel meten van het aantal keer opladen/ontladen en/of het uitlezen van een spanning kan mi geen nauwkeurig resultaat geven.
Dan is het toch wel vreemd dat ik al drie dagen dezelfde waarde van 55500 mWh meet.

Als je dezelfde accu in een andere NC10 stopt kan ik je garanderen dat die precies hetzelfde uitleest.

Dat de waarde kan schommelen is een gevolg van de eigenschappen van Li-ion accu's, niet van gebrekkige metingen of tooltjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 02-12-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

shappie schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:44:
@Hot Pixel
Bedankt! Ik ga die module dan deze week maar eens kopen (samen met een notebookmuis VX Nano). ;)
tip: kijk ook meteen naar de sleeve van 9 euro, als je toch bij Alternate gaat bestellen.
Schijnt goed te passen, en het is een erg schappelijke prijs IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Hot Pixel schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:23:
[...]

tip: kijk ook meteen naar de sleeve van 9 euro, als je toch bij Alternate gaat bestellen.
Schijnt goed te passen, en het is een erg schappelijke prijs IMHO.
Wilde inderdaad die laptop tas van 9 euro ook meenemen! Helaas hebben ze bij alternate geen case logic 10" sleeve. Deze hebben ze wel bij bol maar daar kost hij 19 euro ex verzendkosten. Dus als ik toch naar alternate ging wilde ik meteen voor die prijs die tas maar proberen. 9 euro is niets voor een goede tas!

Ik heb inmiddels ubuntu 8.10 op de NC10 staan (in dualboot met XP). Bevalt mij best goed. Gisteren avond wel wat problemen met de wifi maar weet niet goed of dit aan ubuntu lag of aan onze router hier. Als het vaker voorkomt zal ik het nog wel even melden hier. Veel dingen werkte out of the box! Het enige wat ik handmatig heb moeten doen is Wifi (erg makkelijk) en Geluid (ook vrij makkelijk). Want het geluid werkte wel maar als je een koptelefoon inplugde bleven de speakers vrolijk verder gaan. Dit is verholpen in de nieuwste ALSA versie die ik dus handmatig moest compilen. Handige sites om ubuntu te installeren op een NC10 zijn:
https://help.ubuntu.com/community/NC10
http://nc10ubuntu.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo vanmiddag de HDD 320GB binnen gekregen. nu nog even wachten op de externe usb behuizing en de intel wifi kaart.

voor een derde antenne ben ik nog even aan het shoppen. iemand tips? op ebay kom ik wel verschillende antenne's tegen met aansluiting u.fl. de lengte varieert van 70cm respectievelijk 90cm. wat ik nog even niet begrijp is waar je het andere einde van de antenne op "aansluit". sowieso ben ik vrij onbekend met alles omtrent de "derde" antenne dus tips zijn uiteraard welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

nickster46, welke merk/type HD heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb problemen met mijn Samsung NC10, om specifieker te zijn, met mijn Wifi. Op de universiteit heb ik gewoon een goede verbinding, maar thuis in combinatie met mijn Airport Express, valt de verbinding om de paar minuten weg (andere apparaten doen het wel gewoon). Heeft iemand hier al een oplossing voor? Ik heb momenteel drivers van eind oktober volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=137314
This threath is really interesting. A good installerguide for mac osx, speciaal voor de NC10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:07:
zo vanmiddag de HDD 320GB binnen gekregen. nu nog even wachten op de externe usb behuizing en de intel wifi kaart.

voor een derde antenne ben ik nog even aan het shoppen. iemand tips? op ebay kom ik wel verschillende antenne's tegen met aansluiting u.fl. de lengte varieert van 70cm respectievelijk 90cm. wat ik nog even niet begrijp is waar je het andere einde van de antenne op "aansluit". sowieso ben ik vrij onbekend met alles omtrent de "derde" antenne dus tips zijn uiteraard welkom...
OK, die antenne is een kwart golf dipool antenne en in feite niks meer dan een stukje teflon coaxkabel waar de laatste 42 mm de afschermmantel van is gestript.Om het wat stabieler de maken hebben ze de binnenader met teflonisolatiemantel versterkt door er een rubber sleeve omheen te maken.
Als je aan het plugje met coax kan komen is die makkelijk zelf te maken.
Ik heb weleens in een oude Toshiba laptop van WLAN voorzien die had wel een minipci slot waar een modem/netwerk kaartje inzat.
Dat kaartje vervangen door een WLAN card van een 10 euro via ebay usa gekocht en werkte perfect.
Alleen natuurlijk geen interne antenne in die oude laptop.
Ik heb toen een draadje direct op een van de antenneaansluitingen gesoldeeerd, dat moest precies 42.2 mm zijn (stond ergens op een wifi antenna site) dan zat ie middenin de band op ongeveer kanaal 6 Niet zo fraai als echte antenne's maar werkte prima, de nieuwe eigenaar was er wat blij mee. In zo'n nieuwe NC10 zijn originele antenne's wel zo fraai, let er wel op dat die zo dicht mogelijk bij de buitenkant van de laptop zit en niet achter de metalen afscherming , dan heb je het beste bereik naar de buitenwereld.
Wil je echt een zeer groot bereik dan zijn er die Senao kaartjes die meer vermogen hebben dan officieel is toegestaan. Zie de eerdere link van mij waar ze te koop zijn. Gebruik een creditcard oid om de behuizing open te wrikken dan beschadigd er nix :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:05:
[...]

OK, die antenne is een kwart golf dipool antenne en in feite niks meer dan een stukje teflon coaxkabel waar de laatste 42 mm de afschermmantel van is gestript.Om het wat stabieler de maken hebben ze de binnenader met teflonisolatiemantel versterkt door er een rubber sleeve omheen te maken.
Als je aan het plugje met coax kan komen is die makkelijk zelf te maken.
Ik heb weleens in een oude Toshiba laptop van WLAN voorzien die had wel een minipci slot waar een modem/netwerk kaartje inzat.
Dat kaartje vervangen door een WLAN card van een 10 euro via ebay usa gekocht en werkte perfect.
Alleen natuurlijk geen interne antenne in die oude laptop.
Ik heb toen een draadje direct op een van de antenneaansluitingen gesoldeeerd, dat moest precies 42.2 mm zijn (stond ergens op een wifi antenna site) dan zat ie middenin de 54GHz band.
Niet zo fraai als echte antenne's maar werkte prima, de nieuwe eigenaar was er wat blij mee. In zo'n nieuwe NC10 zijn originele antenne's wel zo fraai, let er wel op dat die zo dicht mogelijk bij de buitenkant van de laptop zit en niet achter de metalen afscherming , dan heb je het beste bereik naar de buitenwereld.
Wil je echt een zeer groot bereik dan zijn er die Senao kaartjes die meer vermogen hebben dan officieel is toegestaan. Zie de eerdere link van mij waar ze te koop zijn. Gebruik een creditcard oid om de behuizing open te wrikken dan beschadigd er nix :*)
oke! heel goed verhaal. goed uitgelegd. is de derde antenne echt noodzakelijk bij de intel 5300 card? of is het meer om het maximale uit het kaartje te halen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:57:
[...]

oke! heel goed verhaal. goed uitgelegd. is de derde antenne echt noodzakelijk bij de intel 5300 card? of is het meer om het maximale uit het kaartje te halen?
Nee, hoor hij doet het ook met 1 antenne, maar minder goed, je hebt met meer antenne's een beter bereik, zowel met zenden als ontvangen. Toen ik 1 van de 2 antenne's uit een DELL Inspiron haalde dat waren antenne's op een piepklein stukje printplaat deed ie het ook nog steeds goed. Maar de accesspoint stond 10 meter er vanaf, ga je met Sammie dan achetrin te tuin zitten zal je wel minder sterke ontvangst hebben en loopt de speed zwaar terug. Kan je mooi zien met Netstumbler hoe sterk het signaal is, Die schakelt even de Windows verbinding eraf en zoekt dan zelf direct op de WLAN card naar alle points in de buurt.
www.netstumbler.com
Voor de zelfbouwers, die plugjes en die dure coax is bijna nergens te koop en als het er wel is betaal je evenveel als een complete antenne....

edit die 54 GHz moet natuurlijk kanaal 6 zijn dat valt middenin de band, de kanalen 1, 6 en 11 hebben de voorkeur want die hebben geen overlap met de nabuurkanalen.Maar ja, woon je op een flat dan is er weinig keus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RAAF12 op 02-12-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:19:
[...]

Nee, hoor hij doet het ook met 1 antenne, maar minder goed, je hebt met meer antenne's een beter bereik, zowel met zenden als ontvangen. Toen ik 1 van de 2 antenne's uit een DELL Inspiron haalde dat waren antenne's op een piepklein stukje printplaat deed ie het ook nog steeds goed. Maar de accesspoint stond 10 meter er vanaf, ga je met Sammie dan achetrin te tuin zitten zal je wel minder sterke ontvangst hebben en loopt de speed zwaar terug. Kan je mooi zien met Netstumbler hoe sterk het signaal is, Die schakelt even de Windows verbinding eraf en zoekt dan zelf direct op de WLAN card naar alle points in de buurt.
www.netstumbler.com
Voor de zelfbouwers, die plugjes en die dure coax is bijna nergens te koop en als het er wel is betaal je evenveel als een complete antenne....
op ebay vind ik de volgende antenne's
wellicht een tip voor anderen. (mits deze antenne voldoet natuurlijk)

http://cgi.ebay.co.uk/lap...0.m14&_trkparms=72%3A1301|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

That is what I got. Just wanted to make sure that the 533mhz CAS 4 was going to be as fast as the 667mhz CAS 5 stuff.

Hangt af van de specificatie's van de fabrikant, soms zoeken ze chips uit met hele lage latency die zijn nog sneller. Een 667 MHz CAS 5 kan even snel zijn als een 533 MHz CAS 4 DIMM
Specs zijn te vinden op de site van de fabrikant en zelf meten kan bijv. met Everest.
Ik heb er een 2 GB Crucial 667MHz CAS 5 inzitten, maar gebruik dat bij lange na niet met XP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:08:
Ook ik heb problemen met mijn Samsung NC10, om specifieker te zijn, met mijn Wifi. Op de universiteit heb ik gewoon een goede verbinding, maar thuis in combinatie met mijn Airport Express, valt de verbinding om de paar minuten weg (andere apparaten doen het wel gewoon). Heeft iemand hier al een oplossing voor? Ik heb momenteel drivers van eind oktober volgens mij.
Op 10-7-2008 is de laatste driver voor de Atheros WLAN kaart uitgekomen, die is te downloaden via Drivermax. Zit er iemand op jouw kanaal of een naastgelegen kanaal? Dat kan de oorzaak zijn. 1 6 11 hebben de voorkeur omdat die niet overlappend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik lees hier aardig wat berichten betreft de batterij van de NC10.
Nu hoop ik hem morgen binnen te krijgen.
Wat is de beste manier om met de batterij te beginnen?
Eerst volledig opladen en weer leeg laten gaan,of wat is het beste?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 19:45
Voor de Belgen onder ons die azerty willen:
Ik heb een tijd geleden naar de winkel tones.be gemaild aangezien ze ook Samsung laptops verkopen.
De NC10 stond niet in hun aanbod. Volgens hen zal de NC10 waarschijnlijk wel in hun gamma komen, alleen zou hij slecht leverbaar blijven tot midden januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

RAAF12 schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:36:
[...]

Een email adres opgeven dan sturen ze een code toe, mag een gmail adres zijn. Als het maar werkt want zonder die code kan je de drivers niet downen. Prog checked je oude drivers en download ze voor de database daarna kan je de nieuwste drivers downen en installeren.

Die code kan je met copy en paste uit de email vissen en dan in het registratieveld laten vallen. Copy paste kan met de rechtermuisklick en dat menu maar ook met de toetsen. Met Ctrl+V bijv. laat je hem vanaf het klembord (ouwe Windows 3 term :O ) op de cursorpositie vallen.
Werkt prima!
Nieuwe drivers via dit wonderschone programma, laat ie zelf ff weten!!!

Changelog niet bijgevoegd

Realtec HiDef audio 5.10.0.5735 (was 5.10.0.5693)

Broadcom 2045 Bluetooth 6.2.6000.1 (was 5.1.0.4000)

Deze laatste is dus niet de Bluetooth bus enumerator, die moet je direkt van de Broadcom site afhalen.

To be continued.....................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:16:
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=137314
This threath is really interesting. A good installerguide for mac osx, speciaal voor de NC10.
Yep, maar je hebt geen WLAN en dan is het niet meer interssant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mantis schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:15:
Voor de Belgen onder ons die azerty willen:
Ik heb een tijd geleden naar de winkel tones.be gemaild aangezien ze ook Samsung laptops verkopen.
De NC10 stond niet in hun aanbod. Volgens hen zal de NC10 waarschijnlijk wel in hun gamma komen, alleen zou hij slecht leverbaar blijven tot midden januari.
Correctie: volgens mij was het eerder midden februari, met andere woorden eind februari als je geluk hebt. Daarom heb ik er één uit Frankrijk voor mijn vriendin laten leveren, op een paar toetsten na een identieke Azerty aan die van België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:07:
Die had je in Duitsland besteld, volgens die site versturen ze alleen binnen Duitsland zelf?
Ben benieuwd hoe dat gaat, laat je het even weten?

(HD)
Ik heb zelf Hitachi gekocht omdat ik meer voor speed ga, dan voor huge capacity:

Testverslag op
http://www.xbitlabs.com/a...isplay/hitachi-7k200.html

Dat is echt een snel beest en lekker stil, die logge 160GB uit de NC10 zit nu is zo'n alu doosje met USB connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:59:
[...]

Die had je in Duitsland besteld, volgens die site versturen ze alleen binnen Duitsland zelf?
Ben benieuwd hoe dat gaat, laat je het even weten?

(HD)
Ik heb zelf Hitachi gekocht omdat ik meer voor speed ga, dan voor huge capacity:

Testverslag op
http://www.xbitlabs.com/a...isplay/hitachi-7k200.html

Dat is echt een snel beest en lekker stil, die logge 160GB uit de NC10 zit nu is zo'n alu doosje met USB connector.
Ik denk dat je in de war bent met iemand anders. ik heb mijn HDD gekocht bij Databyte. de externe hdd behuizing en de Intel kaart via Ebay.
Dat was iemand anders die hem op de duitse site had besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:12:
[...]

Ik denk dat je in de war bent met iemand anders. ik heb mijn HDD gekocht bij Databyte. de externe hdd behuizing en de Intel kaart via Ebay.
Dat was iemand anders die hem op de duitse site had besteld.
OK, i stand corrected ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mocht je een link of verkoper willen hebben op ebay van wie ik de spullen heb gekocht moet je het even aangeven dan heb ik die voor je. ook voor andere geïnteresseerden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 22:55
Welke kleur blijft langer mooi eigenlijk? Ik heb deze netbook nog nooit in het echt gezien.
Klopt het dat zwart non-glossy is en wit glossy?
Verder was alles toch hetzelfde?

[ Voor 5% gewijzigd door chunyu op 02-12-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chunyu schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:27:
Welke kleur blijft langer mooi eigenlijk? Ik heb deze netbook nog nooit in het echt gezien.
Klopt het dat zwart non-glossy is en wit glossy?
zijn verder alles hetzelfde?
het is net andersom: de zwarte is glossy en de witte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
>_<
glossy is wel veel beter toch? dan maar die extra €30 betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

chunyu schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:31:
>_<
glossy is wel veel beter toch? dan maar die extra €30 betalen?
Als je van veel vingerafdrukken houd wel :) ook zie je de krasjes beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:34:
[...]

Als je van veel vingerafdrukken houd wel :) ook zie je de krasjes beter
daarentegen heeft je computer wel een sjiek uiterlijk :)

het is maar net wat je mooi vind eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
Hij is nergens onder 370 te verkrijgen toch? Momenteel zie ik het ff niet...
Of hebben mensen ergens een leuke aanbieding gespot of weten mensen van speculaties over de toekomstige prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
chunyu schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:06:
Hij is nergens onder 370 te verkrijgen toch? Momenteel zie ik het ff niet...
Of hebben mensen ergens een leuke aanbieding gespot of weten mensen van speculaties over de toekomstige prijzen?
Voor de nabije toekomst, als de eerste zending (welke nog tegen de oude dollarkoersen ingekocht zijn) op is: adviesverkoop €449,= en waarschijnlijk een straatprijs van rond de €419-429.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:08:
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:46:
[...]Ik heb op zolder nog een redelijke ontvangst terwijl de belkin router beneden in de meterkast staat.
Beneden is de ontvangst overal uitstekend. Ik gebruik wpa als beveiliging. Ik heb ergens gelezen dat wpa2 icm nc10 wel eens problemen geeft.
Zelf heb ik thuis een Airport Express met WEP, op het werk een Airport Express met WPA2. Thuis werkt ie als een zonnetje, op het werk probleem zoals jij. Waarschijnlijk dus WEP of WPA kiezen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je geruststellen, vermoedelijk ligt het niet aan WPA of WEP. Ik heb de AE ingesteld met verschillende password encripties (Of ik zeg het nu verkeerd, maar in ieder geval heb ik geswitched tussen WEP EN WPA, WPA/WPA2 etcetera), en zelfs zonder enige beveiliging laten draaien.
Niets hielp. Ik heb net maar een extern usb wifi kaartje geinstalleerd zodat ik tenminste fantsoenlijk mijn netwerk kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:42:
[...]

Yep, maar je hebt geen WLAN en dan is het niet meer interssant.....
Misschien voor iemand anders wel. WLAN is voor een tientje te vervangen. Dan werkt verder zo ongeveer alles. Binnenkort komt er op dezelfde site uitleg om mac osx zonder externe drive te installeren, ik wacht daar op en dan probeer ik het een keertje uit. Vindt het al leuk om gewoon de mogelijkheid te hebben mijn netbook als mac op te kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:55:
Ik kan je geruststellen, vermoedelijk ligt het niet aan WPA of WEP. Ik heb de AE ingesteld met verschillende password encripties (Of ik zeg het nu verkeerd, maar in ieder geval heb ik geswitched tussen WEP EN WPA, WPA/WPA2 etcetera), en zelfs zonder enige beveiliging laten draaien.
Niets hielp. Ik heb net maar een extern usb wifi kaartje geinstalleerd zodat ik tenminste fantsoenlijk mijn netwerk kan benaderen.
Ik zal hem echt terugbrengen of de wifi laten repareren. Een netbook zonder degelijk draadloos verbinding.. kan toch echt niet

waar had je het gehaald btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 00:23:
[...]

Misschien voor iemand anders wel. WLAN is voor een tientje te vervangen. Dan werkt verder zo ongeveer alles. Binnenkort komt er op dezelfde site uitleg om mac osx zonder externe drive te installeren, ik wacht daar op en dan probeer ik het een keertje uit. Vindt het al leuk om gewoon de mogelijkheid te hebben mijn netbook als mac op te kunnen starten.
Dat is ook leuk! Een dual boot met XP en OS X bijvoorbeeld, maar ik had begrepen dat het geluid werkt, maar met geen enkele WLAN card werkt op het Intel platform. Weet je ook welke card geschikt is?
Dan ga ik er gelijk mee aan de slag!

Maurits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:50:
[...]

Correctie: volgens mij was het eerder midden februari, met andere woorden eind februari als je geluk hebt. Daarom heb ik er één uit Frankrijk voor mijn vriendin laten leveren, op een paar toetsten na een identieke Azerty aan die van België.
Ik heb van hen bericht gekregen dat ze vanaf midden februari leverbaar zijn.
Dus laat ons hopen dat er voldoende voorraad is ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chunyu schreef op woensdag 03 december 2008 @ 00:52:
[...]

Ik zal hem echt terugbrengen of de wifi laten repareren. Een netbook zonder degelijk draadloos verbinding.. kan toch echt niet

waar had je het gehaald btw?
Ik heb hem (net als veel anderen hier) bij de Kijkshop besteld voor 342,- inclusief verzenden, een mooie prijs dus.
Maar ik geloof niet dat het echt een kapot wifi kaartje is, het zal wel een combinatie zijn van verschillende dingen maar als ik het topic doorlees is DE dodelijke combinatie een Airport Express en die Atheros kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 03:57:
[...]

Dat is ook leuk! Een dual boot met XP en OS X bijvoorbeeld, maar ik had begrepen dat het geluid werkt, maar met geen enkele WLAN card werkt op het Intel platform. Weet je ook welke card geschikt is?
Dan ga ik er gelijk mee aan de slag!

Maurits
op dit forum http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=137314 wordt "Dell Dw 1490 or any chip with BCM 43xx chips" aangeraden.

De problemen met OS X zijn:
NOT WORKING SO FAR
-LAN
-Original WIFI (replace it one of working ones like Dell Dw 1490 or any chip with BCM 43xx chips)
-MIC
-Brightness control (can use 3rd party soft to do it...)
-Some other different function keys like numlock (which should not work anyway... bcoz those keys dont exist on real macs)
Dus alleen de mic doet het niet en er moet een nieuw wifikaartje in (je kan de oude vervangen). Er wordt overigens ook een driver verwacht voor de wlan, maar dat komt van de fabrikant (is aangekondigd) en kan nog wel even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chunyu schreef op woensdag 03 december 2008 @ 00:52:
[...]
Ook heel wat problemen gehad: Eerst een linksys wag200g modem Router gekocht, had zwakker signaal dan de rest van de straat. Vervolgens een Belkin Wireless G+ MIMO modem router gekocht, en werkt nu perfect. :) En aangezien dat het bij de meeste mensen wél op hun werk werkt, en niet thuis, dan ligt het probleem volgens mij eerder aan de instellingen van de router of de kaart of de compabiliteit.
Overigens bedankt voor de tip voor die Belkin(wie dan ook het was), works like a charm! _/-\o_
Kgeloof dat Belkin en Atheros trouwens gelinkt zijn in hun business op één of andere manier. Misschien dat daarom die 2 firma's hun producten zo goed samenwerken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Werkt een extern USB wifi stikkie ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 21:10
Zojuist weer even telefonisch contact gehad met de kijkshop en de mevrouw kon me vertellen dat er vandaag een nieuwe batch binnen kwam. Als deze op tijd aankwamen zouden ze de backorders vandaag nog uitleveren, anders morgen. Kan hem toch pas vrijdag ontvangen dus komt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe.s
  • Laatst online: 19-03 17:38
Philflow schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:54:
[...]

www.modern.nl actiecode 'actie5k'. Goedkoper dan dat ga je niet vinden.
PS. Ik heb zelf ook nog een zwarte over. Ik hou zelf een witte. PM me bij interesse.
Bedankt voor de tip, heb de witte nu besteld voor 369,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:45:
[...]

Het werkt inderdaad! Het is ook best gevoelig. Je kan er snel mee scrollen, maar ook langzaam. Tot Synaptics of Samsung nieuwe drivers uitbrengen lijkt mij dit ideaal. (Op de asus 1000h zit deze functie al ingebakken.) Het is stukken beter dan het standaard scroll systeem, wat niet altijd even goed reageert. Je kan met dit in ieder geval niet per ongeluk scrollen, je hebt er twee vingers voor nodig. (Pinch functie moet inderdaad uit, maar die vond ik sowieso niet handig.)

Er zit naast de scroll functie ook nog een tapping functie in, waardoor je muisknoppen kan toewijzen aan "klikken" met twee of drie vingers(multi touch). Dat heb ik overigens nog niet uitgeprobeerd.

Edit: laatste lijkt ook te werken, drie vinger tap werkte als rechtermuisknop. Wel lastig op een kleine touchpad, drie vingers.

Edit: ik heb speed wat lager gezet. Acceleration en scroll on edges staan uit omdat de touchpad niet zo hoog is.
mijn dank mijn dank! de scrollsneheid ook aangepast middels de synaptics tool
werkt echt PERFECT! Dit was 1 van de enige nadelen aan de nc10 nu nog een mooie case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:08:
Hallo,

Ik lees hier aardig wat berichten betreft de batterij van de NC10.
Nu hoop ik hem morgen binnen te krijgen.
Wat is de beste manier om met de batterij te beginnen?
Eerst volledig opladen en weer leeg laten gaan,of wat is het beste?

Alvast bedankt voor jullie advies.
Lang antwoord: http://www.batteryuniversity.com/partone-12.htm
Kort antwoord: Helemaal opladen, 1 keer helemaal gebruiken tot er niks meer in zit, dan weer opladen.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 03-12-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:31:
[...]

Lang antwoord: http://www.batteryuniversity.com/partone-12.htm
Kort antwoord: Helemaal opladen, 1 keer helemaal gebruiken tot er niks meer in zit, dan weer opladen.
Accu FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Grappig, die twee gidsen spreken elkaar wel tegen :)
De een zegt: "Een nieuwe Li-Ion batterij geeft pas zijn volledige capaciteit wanneer ze minstens 3/4 keer volledig geladen en volledig ontladen is geweest."
Terwijl de andere zegt: "Unlike nickel and lead-based batteries, a new lithium-ion pack does not need cycling through charging and discharging. Priming will make little difference because the maximum capacity of lithium-ion is available right from the beginning. Neither does a full discharge improve the capacity of a faded pack. However, a full discharge/charge will reset the digital circuit of a 'smart' battery to improve the state-of-charge estimation'
Ik ga testen of er iets aan mijn capaciteit verandert na 3/4 volledige cycles.

Edit: ik geloof eerlijk gezegd dat die Accu FAQ niet al te goed is want dit klopt volgens mij niet meer voor nieuwere laptops: "Voorkom een volledige ontlading (naar 0%) van uw batterij. Schakel het energiebeheer (waarschuwingsignalen) nooit uit. Het energiebeheer van uw laptop zorgt er namelijk voor dat uw notebook automatisch uitschakelt bij een vooraf ingesteld percentage (standaard 3%). Volledig ontladen van uw Li-ion laptop batterij kan deze ernstig beschadigen." Ik heb gelezen dat nieuwe laptops hier tegen beveiligd zijn. Maar of het waar is weet ik niet, er is zoveel tegenstrijdige info.

Edit 2 Interessante tip voor mensen die problemen hebben met de Atheros kaart:
"NC10 users with the same WiFi complaints are having success with an older Atheros driver from 2007. Can't post a link, but if you google "Wireless Lan Driver 802abg Atheros Ver.5.3.0.45.zip - 5.3.0.45" you'll find it." (komt van NBR)

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 03-12-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:50:
[...]

Grappig, die twee gidsen spreken elkaar wel tegen :)
De een zegt: "Een nieuwe Li-Ion batterij geeft pas zijn volledige capaciteit wanneer ze minstens 3/4 keer volledig geladen en volledig ontladen is geweest."
Terwijl de andere zegt: "Unlike nickel and lead-based batteries, a new lithium-ion pack does not need cycling through charging and discharging. Priming will make little difference because the maximum capacity of lithium-ion is available right from the beginning. Neither does a full discharge improve the capacity of a faded pack. However, a full discharge/charge will reset the digital circuit of a 'smart' battery to improve the state-of-charge estimation'
Ik ga testen of er iets aan mijn capaciteit verandert na 3/4 volledige cycles.

Edit: ik geloof eerlijk gezegd dat die Accu FAQ niet al te goed is want dit klopt volgens mij niet meer voor nieuwere laptops: "Voorkom een volledige ontlading (naar 0%) van uw batterij. Schakel het energiebeheer (waarschuwingsignalen) nooit uit. Het energiebeheer van uw laptop zorgt er namelijk voor dat uw notebook automatisch uitschakelt bij een vooraf ingesteld percentage (standaard 3%). Volledig ontladen van uw Li-ion laptop batterij kan deze ernstig beschadigen." Ik heb gelezen dat nieuwe laptops hier tegen beveiligd zijn. Maar of het waar is weet ik niet, er is zoveel tegenstrijdige info.
Tsja, de door jou aangehaalde bron is enkele jaren oud en de techniek staat niet stil ;-) Hier speelt de batterij een grote rol (korte batterijduur of leeglopen batterij (EeePC900). Veel gebruikers hebben dan ook een thirth party batterij gekocht met een grotere capaciteit. Empirisch is bevestigd dat na 2 a 3 keer volledig laden/ontladen van de batterij, de maximum capaciteit wordt behaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

wsmaal schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:22:
[...]
Veel gebruikers hebben dan ook een thirth party batterij gekocht met een grotere capaciteit. Empirisch is bevestigd dat na 2 a 3 keer volledig laden/ontladen van de batterij, de maximum capaciteit wordt behaald...
Wat dat betreft geloof ik die accu faq wel.

Wat tegenstrijdig is, is dat ze eerst zeggen: Om de volledige capaciteit te behalen laadt u de batterij hierna terug volledig op, 3 tot 4 uur is meestal voldoende. Daarna ontlaad u de batterij volledig.

En verderop: "Volledig ontladen van uw Li-ion laptop batterij kan deze ernstig beschadigen."

Ik heb een vermoeden dat er betere gidsen moeten bestaan, maar ook de NBR Battery guide vind ik niet echt sterk.

Wat ik graag wil weten: die eerste 2/3 keer wel naar 0% gaan of bij 3% stoppen?.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 03-12-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Hij gaat vanzelf op slaapstand Philflow, ik heb hem vanaf het begin gebruikt totdat hij bijna leeg was, toen opnieuw opgeladen en nog een keer leeggemaakt en toen ben ik hem wat minder netjes gaan gebruiken, denk aan vaker opladen tussendoor ed. maar volgens mij klopt het wel dat hij pas na een paar cycles zijn maximale capaciteit benut, tenminste dat is wat ik ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:45:
[...]

Wat tegenstrijdig is, is dat ze eerst zeggen: Om de volledige capaciteit te behalen laadt u de batterij hierna terug volledig op, 3 tot 4 uur is meestal voldoende. Daarna ontlaad u de batterij volledig.
En verderop: "Volledig ontladen van uw Li-ion laptop batterij kan deze ernstig beschadigen."
De juiste context is:
Voorkom een volledige ontlading (naar 0%) van uw batterij. Schakel het energiebeheer (waarschuwingsignalen) nooit uit. Het energiebeheer van uw laptop zorgt er namelijk voor dat uw notebook automatisch uitschakelt bij een vooraf ingesteld percentage (standaard 3%). Volledig ontladen (0% dus) van uw Li-ion laptop batterij kan deze ernstig beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

delete

[ Voor 98% gewijzigd door Philflow op 03-12-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

EdwardvGelder schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:13:
Hij gaat vanzelf op slaapstand Philflow,
Als je niks verandert aan de basis instellingen inderdaad, maar ik heb dat uit gezet.
wsmaal schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:14:
[...]
Volledig ontladen (0% dus) van uw Li-ion laptop batterij kan deze ernstig beschadigen.
Ik ben dus vooral benieuwd of die laatste zin klopt. Ik heb gelezen dat het niet meer klopt voor moderne notebooks, want die zouden een beveiliging hebben waardoor je wel tot 0% kunt gebruiken.
Ik heb hier een draadje gestart: NBR

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 03-12-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
Philflow schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:22:
[...]

Als je niks verandert aan de basis instellingen inderdaad, maar ik heb dat uit gezet.
[...]

Ik ben dus vooral benieuwd of die laatste zin klopt. Ik heb gelezen dat het niet meer klopt voor moderne notebooks, want die zouden een beveiliging hebben waardoor je wel tot 0% kunt gebruiken.
Ik heb hier een draadje gestart: NBR
misschien dat hij in windows dan 0% aan geeft, maar de beveiliging is juist dat je de accu niet naar de echte 0% kan krijgen.. op een bepaald percentage (bepaald voltage) sluit ie de energietoevoer gewoon af waardoor je netbook uit valt.

Als je die beveiliging op de een of andere manier zou omzeilen (waarvoor je denk ik fysiek die batterij moet aanpassen oid) en hem dan compleet leeg trekt zal hij dus wel beschadigt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

mastercard schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:28:
[...]
misschien dat hij in windows dan 0% aan geeft, maar de beveiliging is juist dat je de accu niet naar de echte 0% kan krijgen.. op een bepaald percentage (bepaald voltage) sluit ie de energietoevoer gewoon af waardoor je netbook uit valt.
Precies dat dacht ik dus ook. Als dat klopt zou je je notebook gewoon tot 0% kunnen gebruiken zonder enig probleem. Maar weet je dat zeker van die beveiliging?

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 03-12-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, kom net van Mycom, waar ik was om te informeren naar de zwarte NC10, waarmee ze in hun folder adverteren. Krijg ik daar een raar verhaal van de verkoper dat ze nog 4 witte NC10's hebben, en als die op zijn komen er geen zwarte, geen witte, geen blauwe, want Samsung heeft voor de NC10 een eenmalige batch naar Nederland verstuurd. Dus als ze op zijn, blijven ze op, want er komen geen NC10's meer naar Nederland.

Ik vind het een raar verhaal, maar weet iemand hier meer van? Lijkt mij baarlijke nonsens, maar anders moet ik misschien toch maar opschieten en een witte kopen, met het risico dát het gelul is en er over een maand gewoon zwarte te koop zijn. En is het, als het waar is, handig om een product te kopen dat er zometeen niet meer is? Hoe zit dat met ondersteuning en vervanging als er iets onherroepelijk naar de knoppen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Klinkklare onzin volgens mij. It's krijgt nieuwe batches zwarte en witte begin januari verzekerde de verkoper mij.

PS. Modern heeft de witte voor 389 - 5%. erg goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Als het wel zo zou wezen is Samsung niet zo slim, hij is nu net zo populair.
En wat de garantie betreft, je hebt toch 2 jaar aan huis garantie?
Dat als je ze belt dat ze dan komen om ernaar te kijken of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het schijnt dat WIFI nu werkt onder OS X hier
echter heb ik nu een Intel kaartje in de NC-10 zitten...
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.