Inderdaad een koopje. "Worldwide Free Shipping" ook nog. Heb jij hem al besteld?Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:00:
Voor nog geen 4,50 euro inclusief verzenden lijkt het me een koopje.
Verwijderd
Ja heb ik zojuist gedaan. Ik heb er al enkele malen vaker wat besteld en dat werd keurig thuisbezorgd na iets meer dan een week. Betalen kan via paypal en verzenden is gratis (hoe het uit kan is me een raadsel maar goed)Philflow schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:45:
[...]
Inderdaad een koopje. "Worldwide Free Shipping" ook nog. Heb jij hem al besteld?
Imo een goedkope en betrouwbare webshop in Hong Kong.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 17:50 ]
Verwijderd
oke thnx. en waar moet ik op letten? of enkel dat ie 2,5 inch is?Philflow schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:02:
Die dingen verkopen ze voor een tientje of 12,50 bij de eerste de beste webshop. Azerty bijv.
http://azerty.nl/8-183-30...-storejet-2-5---stor.html
Of bestel er 1 bij de shop waar je de HD hebt besteld, scheelt je weer verzendkosten.
want ik had zelf deze op het oog:
http://www.databyte.nl/sh...roductenlijst&Product_rg={76DFE771-0CEA-4E8C-954C-E577CEE41791}
zou die de schijf ondersteunen?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 17:59 ]
Verwijderd
de nc-10 is 261 x 185,5 x 30,3 mmVerwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:00:
Na enig zoeken de volgende hoes besteld want het tasje dat erbij zit is niet echt handig.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14660
Volgens mij moet hier ook een nc10 in passen.
Voor nog geen 4,50 euro inclusief verzenden lijkt het me een koopje.
en de EEEpc1000 265.9 x 191.3 x 38.1mm
Gaat zeker passen, maar zal wel erg ruim zitten.
Ikzelf heb op ebay een anti-shock sleeve gekocht specifiek voor de NC-10. Moet wel uit Hongkong komen, dus ff afwachten of hij goed is (en überhaupt wel binnenkomt). Kostte geloof ik $4.95 (en $5.95 verzendkosten).
Ik laat wel ff weten of hij bevalt, als hij binnenkomt
Lijkt me wel. 2.5" en SATA. die heeft ook nog eSATA, luxe. Wel 60 gram zwaarder dan die ik linkte.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:54:
[...]
oke thnx. en waar moet ik op letten? of enkel dat ie 2,5 inch is?
zou die de schijf ondersteunen?
Ok ik heb er ook een besteld. Wat een prijs.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:49:
[...]
Imo een goedkope en betrouwbare webshop in Hong Kong.
[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 27-11-2008 18:03 ]
Dat betekenT dat mensen die eerder betaald hebben ook eerder uitgeleverd krijgen, en op=op....souljah1h schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:14:
op de website van kijkshop staat dit
[...]
Betekend dit dat mijn pakketje gereserveerd is totdat mijn betaling binnen is?
Reserveren kan alleen als je handgeld hebt betaald, en dat is nogal lastig via een webshop.
Verwijderd
Die heb ik ook bekeken. Ziet er ook goed uit. Maar omdat deze 2x zo duur is (hoewel ie nog goedkoop is natuurlijk als je de prijzen in NL ziet) en het bestellen ervan wat omslachtiger leek te zijn heb ik die ander besteld. Ook de ervaringen met dealextreme zijn tot heden goed geweest.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:55:
[...]
de nc-10 is 261 x 185,5 x 30,3 mm
en de EEEpc1000 265.9 x 191.3 x 38.1mm
Gaat zeker passen, maar zal wel erg ruim zitten.
Ikzelf heb op ebay een anti-shock sleeve gekocht specifiek voor de NC-10. Moet wel uit Hongkong komen, dus ff afwachten of hij goed is (en überhaupt wel binnenkomt). Kostte geloof ik $4.95 (en $5.95 verzendkosten).
Ik laat wel ff weten of hij bevalt, als hij binnenkomt
Ik heb hier ook besteld bij de kijkshop maar wordt niet vandaag verstuurd. Ik weet zeker dat ik de eerste was om half 7 toen de site nog deels plat lag, want ik heb javascript moeten aanpassen van de frontpage om de samsung in mijn mandje te krijgen. Om 1 min over half was mijn betaling voltooid. Beetje belachelijk dat mensen die later besteld hebben wel gewoon de spullen geleverd krijgen.RAAF12 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:40:
[...]
Dat betekenT dat mensen die eerder betaald hebben ook eerder uitgeleverd krijgen, en op=op....
Reserveren kan alleen als je handgeld hebt betaald, en dat is nogal lastig via een webshop.
[ Voor 38% gewijzigd door r.elu op 27-11-2008 20:02 ]
Verwijderd
Ik heb dus ook gisteren de NC10 besteld bij KS (en gelijk betaald) en krijg net een mail dat 'ie op de post gegaan is, incl. tracking nummer! Hij is dus verzonden!!!! Hopelijk werkt TNT mee en heb ik hem morgen in huis
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 20:09 ]
Hoe laat had jij besteld want wordt er niet erg vrolijk vanVerwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:06:
Ik heb dus ook gisteren de NC10 besteld bij KS (en gelijk betaald) en krijg net een mail dat 'ie op de post gegaan is, incl. tracking nummer! Hij is dus verzonden!!!! Hopelijk werkt TNT mee en heb ik hem morgen in huis
Dit soort fouten komen voor als er iets aan de harddisk mankeert (kan, hoeft niet) Ik zou het schijfje eerst eens formatten (helemaal) en dan partionneren. Dan ben je de recovery kwijt maar dat los jij wel op..wsmaal schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:28:
[...]
Voordat ik de hierboven beschreven procedure uiteindelijk heb uitgevoerd, heb ik eerst de Samsung User Guide doorgenomen, behalve... de Appendix... Daarin staat uitvoerig beschreven hoe te handelen in geval van problemen. Met F4 (blz 169) heb je geen DVD drive nodig ;-) Troubleshooting en FAQ zou beter de lading dekken dan de algemene Appendix. Maar goed, ik had beter moeten lezen.. Jouw reactie overigens, stel ik op prijs.
De niet gevonden oorzaak van het probleem (hal.dll) zit mij niet lekker. Naast de genoemde mogelijke oorzaken zou ook een virus daaraan debet geweest kunnen zijn, ondanks dat mijn NC10/XP goed beveiligd is (o.a. FF/NoScript, SiteAdvisor, Avira, Windows Defender en Software firewall t.b.v. WLAN).
Behalve de Samsung XP heb ik ook nog geprobeerd om vanaf een XP Professional CD te booten om na te gaan of de Repair functie te selecteren zou zijn, maar het boot proces werd afgebroken met de melding dat er een virus gevonden was (nooit eerder meegemaakt tijdens CD boot/install). Omdat tijdens het booten van de Samsung XP CD de "virus melding" uitbleef, twijfel ik of een virus de boot.ini van de NC10 vernaggeld heeft.
Mocht er een bad sector opzitten dan wordt ie vervangen door een spare. Vaak staat er op de site van de fabrikant een diagnosetool.
Als je niks doet heb je kans dat er binnenkort weer rare fouten optreden.
Verwijderd
Ik heb de bestelling om 19.08 afgerond en de betaling om 19.10 (ideal).rensariens schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:10:
[...]
Hoe laat had jij besteld want wordt er niet erg vrolijk van
Ik begrijp je frustratie en hoop dat je vanavond ook de mail ontvangt dat je NC10 is verzonden!
Hoop dat ik em dan ook morgen krijg, ondanks dat ik nog geen mailtje heb gehad. Heb om 18:35 besteld en via ideal betaald dus direct overgeschreven. Als ie morgen niet komt moet ik helaas een weekje wachten.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:06:
Wat belachelijk zeg... Ik heb om 18.31 besteld en dan komen ze aan met het geklets dat ik niet bij de eerste bestellingen zit. Ik ga hier eens flink over klagen want dit kan echt niet.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:19:
[...]
Ik heb de bestelling om 19.08 afgerond en de betaling om 19.10 (ideal).
Ik begrijp je frustratie en hoop dat je vanavond ook de mail ontvangt dat je NC10 is verzonden!
Jij overigens veel plezier met je nc10 hoor
Zeer vreemde gang van zaken! heb tot op heden nog niks ontvangen van kijkshop ( email ) over de eerste bestelling en buiten de boot vallen. Hoop dat het voor mij wel door gaat. Hoelaat heb je die email ontvangen?rensariens schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:21:
[...]
Wat belachelijk zeg... Ik heb om 18.31 besteld en dan komen ze aan met het geklets dat ik niet bij de eerste bestellingen zit. Ik ga hier eens flink over klagen want dit kan echt niet.
Jij overigens veel plezier met je nc10 hoor
Kijk dat wat ik zojuist kreeg:
Uw order bij Kijkshop.nl met nummer 554872 is aangeboden aan TNT-Post op 27-11-2008.
Met uw pakketcode 3SKIJK091651193 kunt u uw pakket vanaf morgen volgen op Track&Trace van TNT-Post. Uw pakket wordt zo spoedig mogelijk bij u thuisbezorgd.
En ik had hem op 22.00 uur besteld.
LOL had niet verwacht dat ik hem deze week nog zou krijgen
Uw order bij Kijkshop.nl met nummer 554872 is aangeboden aan TNT-Post op 27-11-2008.
Met uw pakketcode 3SKIJK091651193 kunt u uw pakket vanaf morgen volgen op Track&Trace van TNT-Post. Uw pakket wordt zo spoedig mogelijk bij u thuisbezorgd.
Verwijderd
Ik had om 20.00 uur een mail en ook op de pers.pagina bij KS staat het nu als "order verzonden"
Ondanks dat mijn ordernummer ruim 700 lager ligt zal ik dan wel pech hebben, nouja dan is het niet anders. Toch vast zo'n sleeve van DX gekocht, voor dat geld is de gok wel te wagen.
Het wordt steeds erger, je zou maar eeuwen achter je pc hebben zitten wachten omdat je haast had met de nc10, om 18.31 besteld en betaald hebben en resultaat: niks, noppes, nada. Bedankt kijkshop.Master Jeff schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:30:
Kijk dat wat ik zojuist kreeg:

Ik heb de NC10 ook iets na 18.30 besteld.. Heb ook nog niks gehad van kijkshop.. staat nog steeds dat de order is verwerkt.. Wel rare gang van zaken dit.. Misschien komt het omdat de site toen nog niet helemaal werkte?
Site werkte wel, ik heb de klantenservice nog gesproken vanmiddag. Die durfde te beweren dat ik niet bij de eerste bestellingen zat in eerste instantie. Toen ik daar erg kwaad over werd, was het excuus dat er in de middag veel besteld was en het toen al op was. Right! Ik ga morgen ERG kwaad worden wanneer ze me hierover bellen. Klacht is al ingediend.Frozen-Bullet schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:53:
Ik heb de NC10 ook iets na 18.30 besteld.. Heb ook nog niks gehad van kijkshop.. staat nog steeds dat de order is verwerkt.. Wel rare gang van zaken dit.. Misschien komt het omdat de site toen nog niet helemaal werkte?
Hm, dat is wel raar.. Opzich vind ik het niet erg dat ik hem morgen niet in huis heb.. Als ik maar weet dat ik hem binnekort thuis kan verwachten.. Uiteindelijk heb je al betaald, dus moeten ze hem nog wel leveren, lijkt me.. (alhoewel, het was een op=op actierensariens schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:00:
[...]
Site werkte wel, ik heb de klantenservice nog gesproken vanmiddag. Die durfde te beweren dat ik niet bij de eerste bestellingen zat in eerste instantie. Toen ik daar erg kwaad over werd, was het excuus dat er in de middag veel besteld was en het toen al op was. Right! Ik ga morgen ERG kwaad worden wanneer ze me hierover bellen. Klacht is al ingediend.

hoe kom je daarbij?
ik heb nergens op=op zien staan. bovendien is de bestelling geaccepteerd en verwerkt (bij mij iig, ik heb om 18:40 besteld en betaald(ideal), ook die van mij is niet verzonden, site werkte wel), dus zijn ze verplicht om de bestelling voor de overeengekomen prijs te leveren. Bovendien zijn ze een uitleg verschuldigd als ze morgen niet leveren (er stond tenslotte "24-uurs levering" bij).
Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.
wil niet flauw doen, maar gaat dit topic over ervaringen met de nc10 of met kijkshop?
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
sorry, mijn fout.. dan zijn ze idd wel verplicht om het tegen die prijs te leveren en ook een uitleg idd...LordofWhatever schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:16:
[...]
hoe kom je daarbij?
ik heb nergens op=op zien staan. bovendien is de bestelling geaccepteerd en verwerkt (bij mij iig, ik heb om 18:40 besteld en betaald(ideal), ook die van mij is niet verzonden, site werkte wel), dus zijn ze verplicht om de bestelling voor de overeengekomen prijs te leveren. Bovendien zijn ze een uitleg verschuldigd als ze morgen niet leveren (er stond tenslotte "24-uurs levering" bij).
Achja, wie weet komt de volgende levering al snel.. we zullen zien hoe het loopt...
Sorry dat ik mezelf kwoot, maar ik heb de FJDT tool gevonden om de Fujitsu 160GB 5400 rpm te testen op fouten:RAAF12 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:12:
[...]
Dit soort fouten komen voor als er iets aan de harddisk mankeert (kan, hoeft niet) Ik zou het schijfje eerst eens formatten (helemaal) en dan partionneren. Dan ben je de recovery kwijt maar dat los jij wel op..
Mocht er een bad sector opzitten dan wordt ie vervangen door een spare. Vaak staat er op de site van de fabrikant een diagnosetool.
Als je niks doet heb je kans dat er binnenkort weer rare fouten optreden.
http://www.fel.fujitsu.com/home/drivers.asp?L=en&CID=1
Als die niet door de test komt kan je RMA aanvragen bij de fabrikant, of het via de winkelier of importeur doen.
Niet iedereen wil zelf zijn laptoppie openschroeven om een harddisk te wisselen. Mijn ervaring met hd's is wel dat als de winkelier het niet direct kan omruilen zelf RMA aanvragen snel gaat.
Ohja, nog een tip
volgens mij heb ik hem hier nog niet eerder gezien..
Je kan ook gewoon de dvd/cdrom drive van bv. je desktop op shared zetten, om hem vervolgens te benaderen via je netbook.. Je kunt de gegevens natuurlijk ook op usb stick zetten, maar dit is misschien net zo makkelijk
Je kan ook gewoon de dvd/cdrom drive van bv. je desktop op shared zetten, om hem vervolgens te benaderen via je netbook.. Je kunt de gegevens natuurlijk ook op usb stick zetten, maar dit is misschien net zo makkelijk
Zou je eens willen uitleggen hoe je dat precies doet? dat sharen van de dvd drive..Frozen-Bullet schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:47:
Ohja, nog een tipvolgens mij heb ik hem hier nog niet eerder gezien..
Net zoals je een map shared.. gewoon rechtermuisknop op de desbetreffende drive.. eigenschappen.. de tab delen.. en dan delen en beveiliging:netwerk, daar dan 1 of beide (dat weet ik niet zeker, volgens mij is alleen de eerste voldoende) aanvinken en je zou hem moeten kunnen vinden bij mijn netwerklocaties... Ik heb al wel eens een dvd gekeken op een pc met alleen een cdrom speler..souljah1h schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:55:
[...]
Zou je eens willen uitleggen hoe je dat precies doet? dat sharen van de dvd drive..
Hopelijk lukt het zo
Wat ook wel handig is op beide computers dezelfde werkgroep naam in te vullen, mshome of zo.Frozen-Bullet schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:03:
[...]
Net zoals je een map shared.. gewoon rechtermuisknop op de desbetreffende drive.. eigenschappen.. de tab delen.. en dan delen en beveiliging:netwerk, daar dan 1 of beide (dat weet ik niet zeker, volgens mij is alleen de eerste voldoende) aanvinken en je zou hem moeten kunnen vinden bij mijn netwerklocaties... Ik heb al wel eens een dvd gekeken op een pc met alleen een cdrom speler..
Hopelijk lukt het zoIk vond het op een ander forum... vond het wel een slim idee
Simpele dingen in les 1 netwerken ;-)
Verwijderd
Jacub86 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:38:
Kijkshop actie werkt wel!! Net eentje besteld voor 342 euro.
SimonBenson schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:59:
YEP werkt inderdaad. Wilde eigenlijk de blauwe maar gezien de prijs en de vingerafdrukken/gladde-oppervlak toch maar voor de witte gekozen.
souljah1h schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:02:
Ik heb hem net ook bij de kijkshop besteld
HIDMAN-X schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:12:
Heb hem ook maar besteld bij de kijkshop voor €340 kan je hem niet laten staan
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:26:
Heb er ook een bij de Kijkshop gekocht.
Philflow schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:27:
Nou voor 340 euro kon ik het ook niet laten. Toch maar weer een NC10 besteld. M'n tweede
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:06:
Ik heb dus ook gisteren de NC10 besteld bij KS
rensariens schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:10:
Hoe laat had jij besteld
alms schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:25:
ik heb m wel bij ks besteld.
Geen wonder dat ie dus uitverkocht is, hier alleen al 12 bestellingenFrozen-Bullet schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:53:
Ik heb de NC10 ook iets na 18.30 besteld.. Heb ook nog niks gehad van kijkshop..
Tja wat wil je voor die prijs:) Maar ze moeten dat gewoon netjes doen, wie als eerst besteld heeft krijgt het als eerst. Ik heb overigens een shop-survey request gedaan voor kijkshop, dan kunnen we onze frustraties daar kwijt zodra deze geaccept is.Geen wonder dat ie dus uitverkocht is, hier alleen al 12 bestellingen
Ik vind het dan ook erg vreemd dat mijn order wel gewoon doorgaat terwijl ik hem toch echt 20 minuten later heb geplaatst. De logica van de kijkshop ontgaat me even..rensariens schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:59:
[...]
Tja wat wil je voor die prijs:) Maar ze moeten dat gewoon netjes doen, wie als eerst besteld heeft krijgt het als eerst. Ik heb overigens een shop-survey request gedaan voor kijkshop, dan kunnen we onze frustraties daar kwijt zodra deze geaccept is.
Verwijderd
Wel apart dat kijkshop dan als ik het zo lees.
Maar alleen denk ik dat ik hem meteen doorverkoop omdat ik ook nog een andere laptop 12" ga krijgen. Dus dan is dit wel een beetje overbodig. Maarja annuleren gaat nu nie meerGister besteld 26 november 2008 om 21:29 uur iDEAL
Uw order bij Kijkshop.nl met nummer 554774 is aangeboden aan TNT-Post op 27-11-2008.
Kan altijd tot twee weken na je online bestelling, wet koop op afstand.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:18:
Wel apart dat kijkshop dan als ik het zo lees.
[...]
Maar alleen denk ik dat ik hem meteen doorverkoop omdat ik ook nog een andere laptop 12" ga krijgen. Dus dan is dit wel een beetje overbodig. Maarja annuleren gaat nu nie meer
edit: overigens kan je de netbook dan beter naar mij doorsturen ipv terug naar kijkshop
[ Voor 9% gewijzigd door r.elu op 27-11-2008 23:20 ]
Verwijderd
hehe, ik overdenk het even wat ik ermee doe en anders zet ik hem gewoon hier in V&Arensariens schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:20:
[...]
Kan altijd tot twee weken na je online bestelling, wet koop op afstand.
edit: overigens kan je de netbook dan beter naar mij doorsturen ipv terug naar kijkshop
Die NC10 kun je makkelijk doorverkopen, zelfs met een beetje winstVerwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:18:
Maar alleen denk ik dat ik hem meteen doorverkoop omdat ik ook nog een andere laptop 12" ga krijgen. Dus dan is dit wel een beetje overbodig. Maarja annuleren gaat nu nie meer
Maar misschien is deze wel fijner want ik neem aan dat die 12" geen 1,3kg weegt en 6 uur op de accu haalt...
Verwijderd
Ik zie veel tevreden gebruikers. Wat ik weinig hoor is de ervaringen over vista op de samsung nc10. Ik overweeg om vista te installeren maar is lastig met het zoeken naar alle drivers.
Drivers kan je ophalen bij de fabrikant touchpad/lan/wlan/video/bluetooth ed. Maar waarom zou je captain slow erop zetten? Vista heeft alleen maar nadelen tov XP, en XP heb je betaald en is het makkelijk allerlei updates en service packs installeren.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:48:
Ik zie veel tevreden gebruikers. Wat ik weinig hoor is de ervaringen over vista op de samsung nc10. Ik overweeg om vista te installeren maar is lastig met het zoeken naar alle drivers.
Verwijderd
Even dit topic doorlezen: http://www.sammynetbook.c...m/forum_viewtopic.php?107 staan ook links naar alle drivers. En met 2GB geheugen draait vista erg goed. Ik ben zelf ook van plan zeer binnenkort vista er op te zetten.Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:48:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 00:58 ]
Dat vraag ik me ook telkens af. Waarom zou je je systeem vertragen met een log operating systeem.RAAF12 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:37:
[...]
Maar waarom zou je captain slow erop zetten?
Verwijderd
Ja je hebt gelijk dat XP op dit moment het meest stabiel is. Alleen ben ik benieuwd naar de prestaties van de samsung nc10.RAAF12 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:37:
[...]
Drivers kan je ophalen bij de fabrikant touchpad/lan/wlan/video/bluetooth ed. Maar waarom zou je captain slow erop zetten? Vista heeft alleen maar nadelen tov XP, en XP heb je betaald en is het makkelijk allerlei updates en service packs installeren.
Verwijderd
Heb hem om 18.50 uur bij kijkshop besteld. Met ideaal betaald. geld was gelijk afgeschreven, maar bevestiging via mail kwam pas na 00.00 uur in de nacht. Gisteren avond de mail gehad dat hij is verzonden. Vreemd dat mensen die hem eerder besteld hebben langer moeten wachten. Zelf ben ik natuurlijk blij dat hij vandaag of morgen komt. Lijkt me een geweldig netbookje
Prestaties zijn prima als je 2gig hebt, wat voor mij het belangrijkste is is de accuduur, die is beter bij mij onder Vista sp1.Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:03:
[...]
Ja je hebt gelijk dat XP op dit moment het meest stabiel is. Alleen ben ik benieuwd naar de prestaties van de samsung nc10.
Je probeert het gewoon, bevalt het niet zet je gewoon een backup image terug.
Ik heb gister een 2e nc10 een zgn 'upgrade' naar Vista sp1 gedaan, dat ging ook zonder problemen.
hoeveel haal je?dolby schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:48:
[...]
wat voor mij het belangrijkste is is de accuduur, die is beter bij mij onder Vista sp1.
Heb je dan wi-fi aan en bluetooth aan? En ben je actief bezig in programma's? Zo ja welke?dolby schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:55:
[...]
Met brightness op 3streepjes meer dan 7uur.
Ik had mijn orderbevestiging om 19.18 en gisteren om 20.00 kreeg ik mn tracktrace nummer.. Idd heel erg raar dat iemand die m gelijk om 18.30 heeft besteld m dan niet zou krijgen!
Misschien hebben jullie iets aan deze gegevens, mochten jullie een klacht moeten indienen..?
Misschien hebben jullie iets aan deze gegevens, mochten jullie een klacht moeten indienen..?
[ Voor 21% gewijzigd door alms op 28-11-2008 10:12 ]
wi-fi aan, bluetooth uit, meestal draait firefox/thunderbird/mirandafunrider schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:04:
[...]
Heb je dan wi-fi aan en bluetooth aan? En ben je actief bezig in programma's? Zo ja welke?
En heb je Vista aangepast? Superfetch, indexing uit? nog meer?dolby schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:15:
[...]
wi-fi aan, bluetooth uit, meestal draait firefox/thunderbird/miranda
De HD heb ik al uitvoerig getest met de disk utility van BartPE (geen fouten gevonden). Tijdens het installeren van XP heb ik de C drive geformat. Desondanks ga ik FJDT ook er op los laten. Bedankt voor jouw relevante bijdragen ;-)RAAF12 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:34:
[...]
Sorry dat ik mezelf kwoot, maar ik heb de FJDT tool gevonden om de Fujitsu 160GB 5400 rpm te testen op fouten:
http://www.fel.fujitsu.com/home/drivers.asp?L=en&CID=1
Als die niet door de test komt kan je RMA aanvragen bij de fabrikant, of het via de winkelier of importeur doen.
Niet iedereen wil zelf zijn laptoppie openschroeven om een harddisk te wisselen. Mijn ervaring met hd's is wel dat als de winkelier het niet direct kan omruilen zelf RMA aanvragen snel gaat.
Enigste aanpassing is dat ik "beste prestaties" onder "instellingen voor prestaties" heb gekozen maar wel Aero + glass heb aanstaan en "systeembeveiliging" uit.Philflow schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:20:
[...]
En heb je Vista aangepast? Superfetch, indexing uit? nog meer?
Loopt super.
Wellicht dat de Kijkshop na de VIP avond alles heeft verzameld en toen op alfabet heeft gesorteerd ipv. ordertijdstip. Wie zal het zeggen. Ik was ook voor 18:45 klaar maar ook geen bericht gehad dat Sammy verzonden zou zijn.
Misschien dat ik vanmiddag even langs het hoofdkantoor loop, misschien dat ze daar liggen
Misschien dat ik vanmiddag even langs het hoofdkantoor loop, misschien dat ze daar liggen
Verwijderd
wat hij zegtJarlSX schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:22:
wil niet flauw doen, maar gaat dit topic over ervaringen met de nc10 of met kijkshop?
Ik ga denk ik ook eens Vista installeren...
Duurt het opstarten langer dan met xp?
Duurt het opstarten langer dan met xp?
Nee dan had ik het ook wel gehad, Ariens zal toch wel bij de eerste zittenSimonBenson schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:04:
Wellicht dat de Kijkshop na de VIP avond alles heeft verzameld en toen op alfabet heeft gesorteerd ipv. ordertijdstip. Wie zal het zeggen. Ik was ook voor 18:45 klaar maar ook geen bericht gehad dat Sammy verzonden zou zijn.
edit: klantenservice aan de tel. gehad. Er is iets niet goed gegaan bij het distributiecentrum (duh) en meer weet men ook niet. Maandag of dinsdag zouden de laptops weer binnen moeten komen. Ik heb er weinig vertrouwen in maar we zullen zien.
[ Voor 19% gewijzigd door r.elu op 28-11-2008 11:44 ]
Hmm dat klinkt wel erg goed. Dat zou haast betekenen dat je in 'Energy saving' met Aero uit, Superfetch uit en Indexing uit meer dan 7,5 uur moeten halen.dolby schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:34:
[...]
Enigste aanpassing is dat ik "beste prestaties" onder "instellingen voor prestaties" heb gekozen maar wel Aero + glass heb aanstaan en "systeembeveiliging" uit.
Loopt super.
Zijn er nog andere mensen dan Dolby die kunnen bevestigen dat Vista betere accu duur geeft?
Verwijderd
Het lijkt me zowiezo al sterk dat vista zuiniger is dan xp. Zou het ook graag eerst bevestigd willen zien in testresultaten. Ik begrijp ook niet dat mensen vista ipv xp op een netbook willen draaien.Philflow schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:55:
[...]
Hmm dat klinkt wel erg goed. Dat zou haast betekenen dat je in 'Energy saving' met Aero uit, Superfetch uit en Indexing uit meer dan 7,5 uur moeten halen.
Zijn er nog andere mensen dan Dolby die kunnen bevestigen dat Vista betere accu duur geeft?
Ik vind het een interessant onderwerp. Ik heb ook weleens gehoord dat mensen met de MSI Wind betere resultatesn haalde onder Vista. Een v.d. mogelijke oorzaken is dat Vista beter apparaten kan uitschakelen die niet worden gebruikt (webcam bijv.).Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:40:
[...]
Het lijkt me zowiezo al sterk dat vista zuiniger is dan xp. Zou het ook graag eerst bevestigd willen zien in testresultaten. Ik begrijp ook niet dat mensen vista ipv xp op een netbook willen draaien.
Ik ben hier een draadje gestart om het uit te zoeken:
http://forum.notebookrevi...php?p=4207359#post4207359
Om nog een laatste keer terug te komen op het kijkshopdebacle: Ik heb net ff telefonisch contact met ze gehad en het vrouwtje weigerde fatsoenlijk in te gaan op m'n vragen mbt orderuitlevering, maar ze kon me wel vertellen dat de volgende uitlever ronde nog minimaal 1 week en mogelijk zelfs 2 weken op zich zou laten wachten. Woensdag bel ik nog een keer heb ik met ze afgesproken en dan hoopte ze een definitieve datum te kunnen geven.
Die lui zijn echt te grappig, ik heb ze 3 uur gelden gebeld en toen wisten ze mij te melden dat ze ma/di weer nieuwe binnen krijgen -_-Jacub86 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:57:
Om nog een laatste keer terug te komen op het kijkshopdebacle: Ik heb net ff telefonisch contact met ze gehad en het vrouwtje weigerde fatsoenlijk in te gaan op m'n vragen mbt orderuitlevering, maar ze kon me wel vertellen dat de volgende uitlever ronde nog minimaal 1 week en mogelijk zelfs 2 weken op zich zou laten wachten. Woensdag bel ik nog een keer heb ik met ze afgesproken en dan hoopte ze een definitieve datum te kunnen geven.
Dat zei ze bij mij in eerste instantie ook, maar om zekerheid te krijgen vroeg ze m'n telefoonnummer zodat ze me later na navragen terug kon bellen en toen was het ineens 1 week geworden

Idd, de MSI Wind heeft ook een betere accutijd onder VistaPhilflow schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:44:
[...]
Ik vind het een interessant onderwerp. Ik heb ook weleens gehoord dat mensen met de MSI Wind betere resultatesn haalde onder Vista. Een v.d. mogelijke oorzaken is dat Vista beter apparaten kan uitschakelen die niet worden gebruikt (webcam bijv.).
Ik ben hier een draadje gestart om het uit te zoeken:
http://forum.notebookrevi...php?p=4207359#post4207359
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4505
Maar hoelang duurt het dan?
het opstarten van vista met de nc10 bedoel ik dan he
het opstarten van vista met de nc10 bedoel ik dan he
Dat artikel bedoelde ik. Let wel op dat ze met Vista een clean install hebben gedaan en alle opties uit hebben gezet. en ze vergelijken met de fabrieksinstelling van XP inclusief overbodige programma's. Beetje kromme vergelijking dus.dolby schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:50:
[...]
Idd, de MSI Wind heeft ook een betere accutijd onder Vista
Dolby, heb jij de Fujitsu HD of Hitachi?
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 28-11-2008 16:02 ]
Verwijderd
Zeggen dat Vista instabieler zou zijn dan MS XP, is pure nonsens sinds SP1. Ik draai hier Vista HP op m'n Eee 1000H (qua specs hetzelfde), en dat loopt beter dan XP.
Voorbeeld: TIFF-image van 80MB groot, in Photoshop CS3.
Met XP doet mijn Eee over het verkleinen van deze afbeelding ruim 20 seconden, met Vista is 'ie binnen 15 sec. klaar!
Het opstarten duurt nagenoeg even lang, accuduur verandert alleen positief als je de nieuwe energymanager van Vista gebruikt.
Aero draait vloeiend, 720p. filmpjes ook.
Wel moet ik de kanttekening maken dat ik het RAM naar 2GB heb geupgrade. Maar de specs komen voor de rest overeen.
Anti-Vista is zóó 2007. ;-) Sinds SP1 heb ik er veel meer schik van dan met het irresponsieve, af en toe trage en hangende XP Home Edition.
Just my 0,02$..
Met XP doet mijn Eee over het verkleinen van deze afbeelding ruim 20 seconden, met Vista is 'ie binnen 15 sec. klaar!
Het opstarten duurt nagenoeg even lang, accuduur verandert alleen positief als je de nieuwe energymanager van Vista gebruikt.
Wel moet ik de kanttekening maken dat ik het RAM naar 2GB heb geupgrade. Maar de specs komen voor de rest overeen.
Anti-Vista is zóó 2007. ;-) Sinds SP1 heb ik er veel meer schik van dan met het irresponsieve, af en toe trage en hangende XP Home Edition.
Just my 0,02$..
Dat klopt volgens mij niet. XP boot in 30 seconde op de NC10. Dat ga je met Vista niet halen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:37:
Het opstarten duurt nagenoeg even lang,
Ook hibernaten is trager dan onder XP. Upgraden naar 2GB vertraagt het hibernaten nog eens extra.
PS. ik heb Vista nooit instabiel genoemd, wel log. En dat klopt nog steeds imo. Ik geloof best dat Photoshop iets sneller draait onder Vista, maar ik denk dat 'normaal' netbook gebruik sneller is onder XP.
[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 28-11-2008 16:56 ]
Verwijderd
Ik heb het ook niet specifiek over/naar jou bedoeld.Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:03:
[...]
Ja je hebt gelijk dat XP op dit moment het meest stabiel is. Alleen ben ik benieuwd naar de prestaties van de samsung nc10.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 19:08 ]
Pff.. ben nu al een paar uur bezig met Ubuntu 8.10, maar krijg wireless niet aan het werk 
Heb echt geen flauw idee wat het is, maar het lijkt wel of ie de draadloze netwerkkaart niet vind.
De drivers zijn wel geïnstalleerd en actief, maar toch werkt het niet.
Iemand die het al wel aan het werk heeft gekregen, laat het ff weten!
Heb echt geen flauw idee wat het is, maar het lijkt wel of ie de draadloze netwerkkaart niet vind.
Enkele tips voor mensen die touchpad en/of scrollen niet fijn vinden:
-snelheid van de aanwijzer op max
-horizontaal scrollen uitzetten (maakt oppervlak groter)
-vrijloop scrollen uitzetten
-chiral motion uit
-in firefox smooth scrolling aan vinken.
-snelheid van de aanwijzer op max
-horizontaal scrollen uitzetten (maakt oppervlak groter)
-vrijloop scrollen uitzetten
-chiral motion uit
-in firefox smooth scrolling aan vinken.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 28-11-2008 22:30 ]
Verwijderd
Misschien heb je hier iets aan?Vinze schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:53:
Pff.. ben nu al een paar uur bezig met Ubuntu 8.10, maar krijg wireless niet aan het werk
http://forum.eeepcnews.de...b0fc48886b05eb7ea91b3dc4c
Sowieso dan 2GB erbij, hier staat een filmpje met het booten van VistaVerwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:37:
Zeggen dat Vista instabieler zou zijn dan MS XP, is pure nonsens sinds SP1. Ik draai hier Vista HP op m'n Eee 1000H (qua specs hetzelfde), en dat loopt beter dan XP.
Just my 0,02$..
http://www.youtube.com/watch?v=2_HJW1M6bQQ
commentaar:
Vista runs smooth on silent mode, unfortunetely Video&Gamingperformance is not that great on vista, i presume it´s the videodriver since running videos&games from xp is much better.
Right now i´m back at XP because I like a little gaming once in a while.
In die video duurt het booten van Vista ongeveer een minuut. Ongeveer 2 x zo lang als XP.
Waarschijnlijk wacht ie op een dhcp server als het lan kaartje aanstaat en/of AV meuk.Philflow schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:41:
In die video duurt het booten van Vista ongeveer een minuut. Ongeveer 2 x zo lang als XP.
Startup/wakeup/sleep/shutdown gaat vlotjes.
Verwijderd
inmiddels naast de samsung 320GB harde schijf nu ook een externe HDD behuizing besteld á $9 waar ik mijn oude 160GB HDD in schuif. Hopen dat het snel binnenkomt en ik daadwerkelijk een clone van mijn HDD kan maken .
zijn er hier nog andere gebruikers die inmiddels al een andere HDD hebben ingebouwd? ik ben wel benieuwd naar ervaringen...
zijn er hier nog andere gebruikers die inmiddels al een andere HDD hebben ingebouwd? ik ben wel benieuwd naar ervaringen...
Ja geloof best dat het sneller kan, maar XP boot gewoon sneller. En ook hibernate.dolby schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:02:
[...]
Waarschijnlijk wacht ie op een dhcp server als het lan kaartje aanstaat en/of AV meuk.
Startup/wakeup/sleep/shutdown gaat vlotjes.
Als Vista sneller zou zijn ben ik de eerste die overstapt.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 28-11-2008 22:09 ]
Verwijderd
Ik heb m'n nieuwe HDD binnen, wacht nog op 1 onderdeel en dan gaat ie open voor de nieuwe drive en een snellere netwerkkaart, niet noodzakelijk maar just for funVerwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:03:
inmiddels naast de samsung 320GB harde schijf nu ook een externe HDD behuizing besteld á $9 waar ik mijn oude 160GB HDD in schuif. Hopen dat het snel binnenkomt en ik daadwerkelijk een clone van mijn HDD kan maken .

Helpt dit?Vinze schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:53:
https://help.ubuntu.com/community/NC10
Verwijderd
De NC10 is binnen. Zal later wel even wat pica's schieten.
Eerste impressies.
1. Hij is mooi qua design, een van de mooiste netbooks. Ding heeft een behoorlijk luxe uitstraling, en dat voor 340 euro!
2. 10 inch is goed te doen, fijn scherm
3. Tobo is prima, lekker groot
4. Batterijduur is extreem goed (zeker in vergelijking met bijv. de Asus 900 2 uur en een batterij die leegloopt als de 900 uitstaat)
5. Maakt een erg degelijke indruk, mede door het iets zwaardere gewicht.
Cons
1. Schermresolutie valt toch tegen.
2. Gewicht valt wel iets tegen, hij is aanzienlijk zwaarder dan de Asus 900.
3. XP in het Nederlands..., jammer dat je geen Engels kon selecteren.
Is er een hack om de resolutie hoger in te stellen?
En ik draai nu op mijn 12 inch Packard Bell (Core Duo, 3GB) Vista en ben daar heel erg tevreden over. Lekker snel en stabiel en qua looks heel erg mooi. Is dat te doen, Vista op de NC10 als ik er 2GB in doe en dan al die luxe in Vista (Aero etc) uitzet?
Eerste impressies.
1. Hij is mooi qua design, een van de mooiste netbooks. Ding heeft een behoorlijk luxe uitstraling, en dat voor 340 euro!
2. 10 inch is goed te doen, fijn scherm
3. Tobo is prima, lekker groot
4. Batterijduur is extreem goed (zeker in vergelijking met bijv. de Asus 900 2 uur en een batterij die leegloopt als de 900 uitstaat)
5. Maakt een erg degelijke indruk, mede door het iets zwaardere gewicht.
Cons
2. Gewicht valt wel iets tegen, hij is aanzienlijk zwaarder dan de Asus 900.
3. XP in het Nederlands..., jammer dat je geen Engels kon selecteren.
En ik draai nu op mijn 12 inch Packard Bell (Core Duo, 3GB) Vista en ben daar heel erg tevreden over. Lekker snel en stabiel en qua looks heel erg mooi. Is dat te doen, Vista op de NC10 als ik er 2GB in doe en dan al die luxe in Vista (Aero etc) uitzet?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 10:07 ]
Ja hoor, lees dit topic maar door, Vista werkt prima op de nc10Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:02:
Verwijderd
Heb al een tijdje Vista Ultimate draaien, alle opties gewoon aanstaan en dat loopt verbazingwekkend soepelVerwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:02:
De NC10 is binnen. Zal later wel even wat pica's schieten.
...
Wel 2GB eringeprikt en gebruik een 2GB microsd kaartje in een sd adapter als readyboost.
Je kan met de FN toets meer snelheid aan een programma toewijzen.
Overigens wekte de Vista BT drivers niet voor mij, dus heb gewoon de XP drivers hiervoor gebruikt en dat gaat goed.
Hier de laatste Vista drivers gevonden met Driver Detective
- Vista_R207 Realtek Audio Drivers
- Chipset 1.1.9.0. Driver
- Ethernet Adapter_v10.60.6.3
Als er iemand gaat upgraden naar Seagate 7200.3 zou je dan wat snelheids metingen kunnnen doen van oude hd vs. nieuwe hd? bijvoorbeeld timen hoe lang het duurt om te booten, een game te loaden, een 40mb pdf (of doc) te openen en een 500GB directory te kopieren. Ik ben erg geinteresseerd in wat het in de praktijk scheelt.
Nee alleen workarounds: in Firefox met F11 browsen (full screen), en met de plugin 'no squint' kun je schalen naar 95% dat ziet er ook nog prima uit.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:02:
[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 29-11-2008 11:03 ]
Verwijderd
Problemen met draadloos internet:
Voor degenen die ook problemen (langzamer worden van verbinding, uiteindelijk helemaal geen snelheid meer maar nog wel 'uitstekende verbinding') hebben met wireless:
Schakel de powersave-optie van de wirelesskaart UIT.
(configscherm-->draadloze netwerkverbinding-->eigenschappen-->configureren-->geavanceerd-->power save mode)
Dit bleek voor mij de oplossing te zijn van een zwaar frustrerend probleem
Voor degenen die ook problemen (langzamer worden van verbinding, uiteindelijk helemaal geen snelheid meer maar nog wel 'uitstekende verbinding') hebben met wireless:
(configscherm-->draadloze netwerkverbinding-->eigenschappen-->configureren-->geavanceerd-->power save mode)
Verwijderd
Heb je zelf deze settings veranderd na in gebruik nemen van de NC10?Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:24:
Problemen met draadloos internet:
Want ik heb deze problemen niet en ook niks veranderd in de standaard settings.
Elke nc10 verlaat de fabriek toch met dezelfde settings/configuratie?
@Vinze
Sinds ubuntu 8.10 heeft ubuntu heel vreemd de Atheros wifi drivers uitgezet. Deze zijn er dus gewoon wel officieel maar zijn uitgezet omdat ze een conflict kunnen geven met madwifi drivers volgens mij. Maar ik zou dus aanraden om het de ubuntu manier te doen zodat het officieel is en het is ook nog eens veel makkelijker en het hoort te werken. Hier een nederlandse uitleg erover: http://sites.google.com/site/computertip/atheros
Kijk bij punt B
Sinds ubuntu 8.10 heeft ubuntu heel vreemd de Atheros wifi drivers uitgezet. Deze zijn er dus gewoon wel officieel maar zijn uitgezet omdat ze een conflict kunnen geven met madwifi drivers volgens mij. Maar ik zou dus aanraden om het de ubuntu manier te doen zodat het officieel is en het is ook nog eens veel makkelijker en het hoort te werken. Hier een nederlandse uitleg erover: http://sites.google.com/site/computertip/atheros
Kijk bij punt B
Verwijderd
Ik heb even een vraag over die SD kaart. Seekt dat een beetje uit? Ik deed gister zo'n SD adapter voor me micro card erin maar kwam tot de ontdekking dat ie een paar minimeter (5 ofzo) er uitsteekt. Klopt dit of ligt het aan mijn kaartje?Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:35:
[...]
Heb al een tijdje Vista Ultimate draaien, alle opties gewoon aanstaan en dat loopt verbazingwekkend soepel![]()
Wel 2GB eringeprikt en gebruik een 2GB microsd kaartje in een sd adapter als readyboost.
Je kan met de FN toets meer snelheid aan een programma toewijzen.
Overigens wekte de Vista BT drivers niet voor mij, dus heb gewoon de XP drivers hiervoor gebruikt en dat gaat goed.
Hier de laatste Vista drivers gevonden met Driver Detective
- Vista_R207 Realtek Audio Drivers
- Chipset 1.1.9.0. Driver
- Ethernet Adapter_v10.60.6.3
Verwijderd
Hi,
Heeft iemand ervaring met http://www.topskinz.nl/.
Ziet er wel leuk uit en je hebt ook geen vette vingers meer op je lappie.
Heeft iemand ervaring met http://www.topskinz.nl/.
Ziet er wel leuk uit en je hebt ook geen vette vingers meer op je lappie.
Verwijderd
Het is inderdaad niet hinderlijk maar ik vraag me af of dat niet slecht is wanneer je het gebruikt voor die vista boost aangezien het niet goed stevig vastzit en bijv. in je tas kan bewegen ofzo of hoef ik daar niet bang voor te zijn?Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:39:
Ja klopt het steekt iets uit maar niet hinderlijk vind ik.
gr.
S.
Verwijderd
Hier ook binnen gisteren. Happy !!
Voor opname's een externe geluidskaart achter hangen, werkt uitstekend !
Dat bling bling glim randje had voor mij niet gehoeven, maar ala.
Vraagje, zit er nou een bescherm folietje op die cameralens of moet dat blijven zitten? Ik heb al zitten prutsen maar het gaat er niet zomaar af. Ik vond de camera wat onscherp dacht ik vandaar.
Verder kom ik er niet zo snel achter wat FN F12 nou doet, weet iemand ?
Voor opname's een externe geluidskaart achter hangen, werkt uitstekend !
Dat bling bling glim randje had voor mij niet gehoeven, maar ala.
Vraagje, zit er nou een bescherm folietje op die cameralens of moet dat blijven zitten? Ik heb al zitten prutsen maar het gaat er niet zomaar af. Ik vond de camera wat onscherp dacht ik vandaar.
Verder kom ik er niet zo snel achter wat FN F12 nou doet, weet iemand ?
Nee dat is geen beschermfolie. stoppen met prutsen
Vandaag met Eboostr gespeeld en getest op m'n Nc10, maar de opstarttijd veranderdt geen seconde. Bij mij blijft hij rond de 52-55sec. (tot mijn desktop verschijnt). Bij het opstarten van programma's merk ik een klein verschil, maar wellicht is dit een illusie.
Ik vraag me dus af of zo'n programma wel nut heeft voor de NC10. Ik dacht eerst dat dit proggie m'n filepage (die van de HD wordt afgenomen) kon vervangen door de cache die aangemaakt wordt op mijn sdhc kaartje.
Iemand die hier meer verstand van heeft en mij beter kan uitleggen over de werking en of het zinvol is of niet?
Ik vraag me dus af of zo'n programma wel nut heeft voor de NC10. Ik dacht eerst dat dit proggie m'n filepage (die van de HD wordt afgenomen) kon vervangen door de cache die aangemaakt wordt op mijn sdhc kaartje.
Iemand die hier meer verstand van heeft en mij beter kan uitleggen over de werking en of het zinvol is of niet?
[ Voor 8% gewijzigd door Tjukkie op 29-11-2008 15:48 ]
Goed nieuws voor alle netbook bezitters: USB powered DVD drive voor 29,- bij Paradigit.
http://paradigit.nl/info.php?art=10019712

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 29-11-2008 17:53 ]
Ik heb ook net een NC10 binnen. Leuk ding.
Helaas valt me op dat er GEEN gigabit LAN opzit. Misschien is dat handig om even in de startpost bij te werken. Wel jammer, want zonder optische drive zou een snelle LAN connectie wel prettig zijn.
Helaas valt me op dat er GEEN gigabit LAN opzit. Misschien is dat handig om even in de startpost bij te werken. Wel jammer, want zonder optische drive zou een snelle LAN connectie wel prettig zijn.
Van de week bekeken; volstrekt onbekend merk met externe voeding.Philflow schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:53:
Goed nieuws voor alle netbook bezitters: USB powered DVD drive voor 29,- bij Paradigit.
[afbeelding]
De verkoper zei dat ie volledig via USB gevoed kan worden, ik had er nog expliciet naar gevraagd. Wel met 2 USB stekkertjes zei hij. Onbekend merk maakt mij persoonlijk niet uit, als ie het maar doet.wsmaal schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:24:
[...]
Van de week bekeken; volstrekt onbekend merk met externe voeding.
Ze waren uitverkocht in a'dam anders had ik er 1 meegenomen. Dinsdag komen ze weer.
[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 29-11-2008 19:53 . Reden: 2 toegevoegd ]
De verkoper heeft op mijn verzoek de (zwarte) drive uitgepakt en volgens hem bleek toch een externe power unit in de doos te zitten. Ik had geen zin te vragen om de power unit ook nog uit te pakken, want op dat moment besloot ik om voor de LG te gaan.Philflow schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:26:
[...]
De verkoper zei dat ie volledig via USB gevoed kan worden, ik had er nog expliciet naar gevraagd. Wel met USB stekkertjes zei hij. Onbekend merk maakt mij persoonlijk niet uit, als ie het maar doet.
Ze waren uitverkocht in a'dam anders had ik er 1 meegenomen. Dinsdag komen ze weer.
Verwijderd
Ha ha , misschien een usb voeding én een externe voeding?wsmaal schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:40:
[...]
De verkoper heeft op mijn verzoek de (zwarte) drive uitgepakt en volgens hem bleek toch een externe power unit in de doos te zitten. Ik had geen zin te vragen om de power unit ook nog uit te pakken, want op dat moment besloot ik om voor de LG te gaan.
Ja precies, dat zie je wel vaker. Kan dus via USB en via AC gevoed worden denk ik.
PS. boven bedoelde ik te zeggen: met 2 usb stekkertjes.
PS. boven bedoelde ik te zeggen: met 2 usb stekkertjes.
[ Voor 28% gewijzigd door Philflow op 29-11-2008 19:53 ]
Verwijderd
Ik heb hem, en er zit én een adapter bij én een usb-kabel met twee stekkers.
Dus get your figures right voor dat je gaat huilen.. ;-)
Werkt prima, voor 29,99 ook bij computerland.
voor verdere info, zie het Asus Eee topic.
Dus get your figures right voor dat je gaat huilen.. ;-)
Werkt prima, voor 29,99 ook bij computerland.
voor verdere info, zie het Asus Eee topic.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 20:16 ]
Dit topic is gesloten.