Voordat ik de hierboven beschreven procedure uiteindelijk heb uitgevoerd, heb ik eerst de Samsung User Guide doorgenomen,
behalve... de Appendix... Daarin staat uitvoerig beschreven hoe te handelen in geval van problemen. Met F4 (blz 169) heb je geen DVD drive nodig ;-) Troubleshooting en FAQ zou beter de lading dekken dan de algemene Appendix. Maar goed, ik had beter moeten lezen..
Jouw reactie overigens, stel ik op prijs.
De niet gevonden oorzaak van het probleem (hal.dll) zit mij niet lekker. Naast de genoemde mogelijke oorzaken zou ook een virus daaraan debet geweest kunnen zijn, ondanks dat mijn NC10/XP goed beveiligd is (o.a. FF/NoScript, SiteAdvisor, Avira, Windows Defender en Software firewall t.b.v. WLAN).
Behalve de Samsung XP heb ik ook nog geprobeerd om vanaf een XP Professional CD te booten om na te gaan of de Repair functie te selecteren zou zijn, maar het boot proces werd afgebroken met de melding dat er een virus gevonden was (nooit eerder meegemaakt tijdens CD boot/install). Omdat tijdens het booten van de Samsung XP CD de "virus melding" uitbleef, twijfel ik of een virus de boot.ini van de NC10 vernaggeld heeft.