Philflow schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:30:
[...]
Thanks voor de link! nog niet gezien. Ik ben erg tevreden over de Samsung maar de touchpad kan beter. En de Asus heeft wel een goed en groter touchpad. De gewone 1000 vind ik log ogen en te zwaar, maar de 1002 is een stuk beter. Ben benieuwd wat ie gaat kosten, als het te duur wordt blijft de NC10 mijn favoriet. Het wordt trouwens ook wel tijd dat de MSI met 6 cell komt. Ga je zelf ook een netbook nemen?
Ik heb de NC10 sinds de 19e. Ben er erg blij mee, met name het toetsenbord is erg lekker. Heb alleen een bloedhekel aan de glossy lid. Ding blijf je schoonmaken. Maar goed, binnenkort maar eens lekker stickers plakken ofzo. Maat van me had het over dat raamdecoratie-spul. Ook wel een leuk idee. Wie gaat't voor me proberen?

De touchpad... tjsa, ik vind'm ook soms erg vervelend, vooral in het donker, omdat ik de randjes niet zo goed kan voelen (ik wil nog wel eens gitaar spelen => eelt), maar dat multitouch drivertje van eerder werkt toch wel prima eigenlijk. Heb pinch nu uitgezet, en de 'scrollbalk' aan de zijkant. Niet meer nodig ook, dus. Ook de acceleratie op max gezet.
En ik moet zeggen dat zelfs als ik mijn ini-mini (muis) heb aangesloten, ik voor het browsen steeds vaker de touchpad gebruik. Maar goed, ik kan me voorstellen dat het een dealbreaker is. Toetsenbord gebruik ik toch vaker (programmeren in het park/toilet/trein FTW).
Maar de argumenten over het gewicht, batterijleven, scherm, HD-ruimte, garantie en prijs waren te moeilijk te negeren voor
Maar goed, eindelijk een netbook gekocht dus. Had er al sinds de OG Netbook (Asus 7G) mijn oog op laten vallen. Na een jaar lang wachten en zoeken (slingerend tussen 7, 10, 12, 13, 14 en 15" laptops) heb ik toch eindelijk mijn speeltje hehe.
Nog even iets over de 1002 trouwens: hij wordt geleverd met een 2 cell hè, houdt er rekening mee.