Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze camera in februari gaan aanschaffen, al veel reviews gelezen. Dit moet de vervanger worden van mijn EOS350D.

Nu heb ik nog een vraag: heeft iemand deze camera getest met een caon 100-400 en de 1.4 extender? Zo ja..werkt de autofocus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Met de 100-400 f4.5-5.6 met een 'reporting' 1.4x extender werkt de AF alleen op een 1D series. Alle andere Canon EOS camera's kunnen niet autofocussen met een diafragma kleiner dan f5.6. Je kunt een non-reporting extender kopen, dan werkt de AF wel, maar je hebt dan wel veel licht nodig. Of sommige pinnetjes afplakken.

Ik heb net even geprobeerd met een Sigma 12-24 f4.5-5.6 en AF werkt samen met de Kenko PRO 1.4x extender, maar dat is waarschijnlijk omdat de Sigma niet goed samen werkt met de extender en dus niet de goede diafragma setting doorgeeft aan de camera. Eigenlijk doet alleen mijn 70-200 het goed met de extender :)

Ben net klaar met het bewerken van mijn eerste filmpje, gewoon uit de hand geschoten op de fiets. Morgen zal ie wel geconverteerd zijn door vimeo. Misschien moet ik nag wat credits ofzo toevoegen aan het einde:

http://www.vimeo.com/2956946

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je hijgt wel als een paard zeg :P Jammer van die wind. Verder wel grappig om te zien wat een 'leek' met de videofunctie kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Haha, aan het geluid heb ik eigenlijk niks gedaan, misschien was een leuk muziekje beter geweest. Hijgen en wind, tja. Wat doe je eraan he? Ik was iig flink aan het trappen :) Misschien toch eens een externe mic kopen met windsok.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik vind de kwaliteit van het filmpje niet echt om naar huis over te schrijven, maar ik denk ook dat dit meer een testje was en niet meer dan dat? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22

Spotmatic

Ken sent me

Ik wacht op het eerste echte 1080p filmpje, dus geen getranscoded kwaliteit... :)

Overigens doe ik het je niet na. Op mijn ATB heb ik het al lastig genoeg om overeind te blijven, laat staan met een nagelnieuwe 5D MkII :o

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het was idd meer een testje. Ik heb de camera af en toe wat te laag/hoog/scheef/niet stabiel. En het is soms veel te donker. Maar verder niet slecht toch :)

Volgens mij moet het mogelijk zijn om de full HD versie te downloaden. Of kan dat alleen als je pro-user bent bij vimeo? Anders kan ik wel een linkje geven naar de 1080p footage.

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 26-01-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Bij Flickr (pro) kan je eventueel wel filmpjes hosten, enige beperking die zij geven is 150MB max als bestandsgrootte. Ik weet niet hoeveel seconden dat is op 1080p. Eventueel is mijn Flickr wel te gebruiken mocht hier behoefte aan zijn (ook ik ben erg benieuwd).

[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 29-01-2009 08:49 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hier een eerste filmpje van mij. Had alleen een prime beschikbaar en was de eerste keer dat ik wat met video deed (nabewerking moest ik ook nog uitzoeken). Maargoed, opzich niet slecht, al valt er nog wel wat te verbeteren.
http://www.driving-fun.com/Tom/BMWZ4/movie1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22

Spotmatic

Ken sent me

Tom schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:46:
Hier een eerste filmpje van mij. Had alleen een prime beschikbaar en was de eerste keer dat ik wat met video deed (nabewerking moest ik ook nog uitzoeken). Maargoed, opzich niet slecht, al valt er nog wel wat te verbeteren.
Leuk gebruik van DOF, dit soort dingen zie ik graag. Bedankt!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ja achteraf teveel met die focus lopen klooien (wat ook niet altijd even vloeiend gaat, maar dat priegel focusringetje van de 50mm bedienen terwijl het vriest is kut ;)). En was wat beperkt qua mogelijkheden met alleen een prime die je toch op statief moet hebben ivm trillingen. Maar ben wel te spreken over de videomogelijkheden van de 5DII, wellicht wat beperkt qua mogelijkheden maar denk dat er genoeg leuke dingen mee te doen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mobyrick schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:49:
Bij Flickr (pro) kan je eventueel wel filmpjes hosten, enige beperking die zij geven is 150MB max als bestandsgrootte.
En maximaal 90 seconden per video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Tom schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:46:
Ik vind hem wel gaaf gedaan.. Laat toch wat van de mogelijkheden zien en de kwaliteit vind ik ook erg goed.. Bedankt!

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

BamSlam_ schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:52:
[...]

En maximaal 90 seconden per video.
Dat leek mij geen beperking met deze fimpjes, je zult eerder aan 150MB HD materiaal komen dan aan 90 seconden :P

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ja, dit is nog met Flash compressie. Filmpje is nu 12mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik heb al een paar keer een error 20 gezien. Even camera uit- en aanzetten en het werkt weer. Geloof dat het vooral in de liveview mode is en na het maken van een foto. Las op internet dat er meer mensen last van hadden. Hier toevallig ook?
Binnenkort maar mee terug...
Net wel de nieuwe firmware erop gezet, nu niet meer gezien maar zal er morgen eens mee op pad gaan en kijken of het terugkomt. Verder m'n CF kaart al geformatteerd maar ook dat helpt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Tom op 30-01-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Niet op die manier, maar wel een aantal malen met de 100mm macro, camera op manual, flitser (430ex) op auto. Bij het afdrukken loopt hij vast met error 20 en is er geen foto gemaakt. Ik moet nog eens kijken of het reproduceerbaar is onder dezelfde omstandigheden.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Ik heb ook regelmatig een "error 20". Gewoon tijdens het schieten (niet liveview), met verschillende objectieven. De volgende foto lukt vaak dan gewoon (zonder uit en aan zetten), maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Op de website van Kamera-Express staat dat ze twee jaar garantie op de 5DII geven, terwijl het bij fotokonijnenberg en cameranu maar één jaar is. Bij K-E is het wel zo'n 50 euro duurder.

Is dit gewoon een tikfout van K-E of niet? Wat is de standaard op zulke apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij KE is het 2 jaar, specifiek nagevraagd. Maar mijn ervaring met ETB is ook dat ze daar alles <2 jaar onder garantie repareren. Dus ook van een andere winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag mag ik mijn 5dmark2 ophalen bij Fotokonijn. Veel webshops hebben hem wel goedkoper, maar daar duurt het enkele weken. Daar heb ik geen zin in.

Ik ben nog wel op zoek naar een draadloze ontspanner. Hebben jullie nog tips hiervoor? Infrarood kan je alleen maar voor de camera (als hij op je is gericht) foto's maken las ik. En ik sta vaker achter de camera dan ervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Binne!

ik heb van de week een remote gehaald bij de lokale fotoboer van het merk:hahnel (met puntjes op A) werkt echt super koste me 60 euro ipv 200 wat die van canon kost! zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
phottix remote zou ik naar kijken, fijn ding :), heb hem zelf ook. Via een inkoopactie van dpz toendertijd.
deze dus: klik

itt die van wilmocs kost die van mij ongeveer 20 euro :) en werkt top (altijd, no misfires, hele grote afstanden prima)

edit2:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5549
niet dezelfde als ik heb, maar wel nagenoeg :).

[ Voor 37% gewijzigd door Nomad op 04-02-2009 10:58 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik heb volgens mij precies dezelfde, alleen dan met een ander naampje erop, alleen heb ik er volgens mij iets van €40 ofzo voor betaald (in NL) :( :P Werkt wel prima though :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmocs schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:49:
Binne!

ik heb van de week een remote gehaald bij de lokale fotoboer van het merk:hahnel (met puntjes op A) werkt echt super koste me 60 euro ipv 200 wat die van canon kost! zeker een aanrader!
Ey W.!
Afbeeldingslocatie: http://www.bristolcameras.co.uk/images/hahnel-hw-433-c80-remote.jpg
This one? (die moet op de hot shoe)

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalwarehouse.nl/estoredata/uploadimages/image/artikelengroot/hwc433_canon_group_08.jpg
Of deze? (hoeft niet op hot-shoe)

@nomad: Thnx voor de link. Zal even sneupen :)

Fotokonijnenberg heeft deze voor 50 euro: http://www.fotokonijnenbe...ess_remote_controlle.html

Is ook niet verkeerd, heeft iemand deze?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Werkt een remote control die op de 40D werkt ook op de 5DII? Of zijn het andere aansluitingen e.d.?
Ik heb zo'n cheapass ding, volgens mij van DealExtreme, gewoon met draad. Nog niet geprobeerd, maar vraag het liever even na voor ik iets sloop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tom schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:57:
Werkt een remote control die op de 40D werkt ook op de 5DII? Of zijn het andere aansluitingen e.d.?
Ik gebruik de wired remote shutter van de 40D voor de 5D2, dus het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Heb deze ooit besteld. Koopje :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Dat is geloof ik dezelfde als ik heb. Wist alleen niet in hoeverre de interface hetzelfde is bij Canon camera's voor die dingen. Aangezien het goedkope chinese troep is kun je het maar beter even navragen voor je het in een camera van dik 2k steekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, maar dat gaat over de 5D mark I, niet de II :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Tom schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:55:
Aangezien het goedkope chinese troep is kun je het maar beter even navragen voor je het in een camera van dik 2k steekt
Ach...vaak is het dezelfde Chinese troep die Canon je verkoopt voor het 5-voudige... Buiten de bangmakerij van Canon (en andere fabrikanten) en ongefundeerde losse flodders van Internet napraters heb ik nog nooit één geval van schade door 3rd party spul mogen aanschouwen. Niet door accu's, ab's of wat dan ook.

Als je erover nadenkt, is het ook onmogelijk dat die dingen (origineel) zo gruwelijk duur moeten zijn. Het zijn fucking schakelaars...met een handvol onderdelen van niet meer dan €0,05/stuk. Hoe kan dat dan ineens €50 moeten kosten (oid)?

BTW: ik zag een tijdje terug op eBay een toko die ab's verkocht die zowel wired als wireless gebruikt konden worden. Heb je dus meteen een remote camera trigger.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:07:
[...]

Ach...vaak is het dezelfde Chinese troep die Canon je verkoopt voor het 5-voudige... Buiten de bangmakerij van Canon (en andere fabrikanten) en ongefundeerde losse flodders van Internet napraters heb ik nog nooit één geval van schade door 3rd party spul mogen aanschouwen. Niet door accu's, ab's of wat dan ook
Ik twijfel er niet aan dat een Canon accu minder snel kapot zou gaan dan een imitatie of andersom. Het verschil zit hem er alleen in dat áls zo'n imitatie-ding daadwerkelijk smelt terwijl hij in je cam zit en daarmee je complete cam naar schroot degradeert, Canon (imho terecht) zegt dat je dan de reparatiekosten zelf mag dokken, of zelfs helemaal naar de pomp mag lopen.

Want hoe moeten zij weten hoe zorgvuldig die 3rd-party accubouwer is in zijn materiaalselectie en QC? :)

En ja, de prijs is ordinair hoog, maar dat is simpelweg omdat ze het op die manier kunnen doen. Ik denk niet dat als ze de prijs halveren, ze ineens twee keer zoveel accu's verkopen...

Mijn afstandbediening is dan wel weer 3rd party, want daar kan idd echt geen zak mee fout gaan volgens mij :+

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 06-02-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb onlangs dezelfde besteld voor mijn 50D, prima afstandsbediening voor een mooie prijs.
De connector past ook lekker soepel in de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Henk schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:11:
[...]
Ik twijfel er niet aan dat een Canon accu minder snel kapot zou gaan dan een imitatie of andersom. Het verschil zit hem er alleen in dat áls zo'n imitatie-ding daadwerkelijk smelt terwijl hij in je cam zit en daarmee je complete cam naar schroot degradeert, Canon (imho terecht) zegt dat je dan de reparatiekosten zelf mag dokken, of zelfs helemaal naar de pomp mag lopen.
Ja, precies...ook jij bent bang begrijp ik. Maar ik vraag je: heb je ooit in je leven, buiten de bangmakerij van Canon, een concreet voorbeeld van zoiets gehoord? Vorige week ontplofte er een mobiel bij een Chinees, maar die had er zelf aan zitten kloten. Ik geloof dat er 3 of 4 keer in de afgelopen paar jaar iets is gemeld van dien aard. Maar het ging daarbij om knutselarijen en nep-producten. 3rd party accu's zijn geen nep-producten, maar gewoon producten die onder de eigen naam van de producent worden verkocht. Canon heeft geen accu fabriek, net zo goed als BMW geen uitlaten maakt. Maar de uitlaten van de leverancier van BMW zijn een stuk goedkoper. Het zou me niets verbazen als de accu's uit China gewoon dezelfde accu's zijn als die van Canon.

Maar goed, ik hoef jou niet te overtuigen, ik heb nu al een paar jaar 3rd party accu's (in 4 verschillende camera's) en het bevalt me prima. Canon heeft er nu een stokje voor gestoken door er een chip in te steken zodat je allerlei handige extra info krijgt. 3rd party accu's kunnen die chip er natuurlijk niet in steken, dus de accu's zelf doen het wel, alleen de camera laat niet zien hoe vaak ie al opgeladen is enzo. Lastig, maar niet onoverkomelijk. We zijn niet anders gewend zou ik zeggen. Hoewel ik alweer iemand hoorde roepen op dpreview dat ie dat als essentiele info zag....wtf?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:39:
[...]

Ja, precies...ook jij bent bang begrijp ik.
Bang? Nee, in mijn 30D zaten ook plenty imitatie accu's, maar dan vooral in de grip. Die kan ik wel lijen als een accu smelt ;) In mijn 1D vind ik het een ander verhaal, daarbij heb ik één meegeleverde en één extra accu. In dat geval is mij het risico niet waard dat bij een smeltende accu ik niet netjes aanspraak kan doen op Canon. Afgezien van de functies die een imitatie zou moeten missen, en het feit dat er toen nog helemaal geen imitaties waren, en ik het ding nu bij bijvoorbeeld aq4u.nl nog steeds niet zie :P
Maar ik vraag je: heb je ooit in je leven, buiten de bangmakerij van Canon, een concreet voorbeeld van zoiets gehoord? Vorige week ontplofte er een mobiel bij een Chinees, maar die had er zelf aan zitten kloten. Ik geloof dat er 3 of 4 keer in de afgelopen paar jaar iets is gemeld van dien aard. Maar het ging daarbij om knutselarijen en nep-producten.
één keer een originele accu in een nokia telefoon, 6310i was het type geloof ik.En bij mijn oom een keer een compactcam die aan gort ging.
3rd party accu's zijn geen nep-producten, maar gewoon producten die onder de eigen naam van de producent worden verkocht. Canon heeft geen accu fabriek, net zo goed als BMW geen uitlaten maakt. Maar de uitlaten van de leverancier van BMW zijn een stuk goedkoper. Het zou me niets verbazen als de accu's uit China gewoon dezelfde accu's zijn als die van Canon.
Dat zal, dat boeit me ook niet. Het gaat mij erom wat canon er mee doet op het moment dát het misgaat, wat door een productiefoutje helemaal niet ondenkbaar is (5D spiegels laten immers ook wel eens los ;) ) wat Canon er mee doet. En ik snap donders goed dat zij in geval van een imitatieaccu vrolijk zeggen dat ik dáár dan maar moet gaan klagen. Zelfde product of niet.
Maar goed, ik hoef jou niet te overtuigen, ik heb nu al een paar jaar 3rd party accu's (in 4 verschillende camera's) en het bevalt me prima. Canon heeft er nu een stokje voor gestoken door er een chip in te steken zodat je allerlei handige extra info krijgt. 3rd party accu's kunnen die chip er natuurlijk niet in steken, dus de accu's zelf doen het wel, alleen de camera laat niet zien hoe vaak ie al opgeladen is enzo. Lastig, maar niet onoverkomelijk. We zijn niet anders gewend zou ik zeggen. Hoewel ik alweer iemand hoorde roepen op dpreview dat ie dat als essentiele info zag....wtf?
Essentieel niet, maar het procentueel uitlezen van mijn batterijstatus is wel érg fijn moet ik heel eerlijk zeggen. Is het de meerprijs waard? Ehm, ja, eigenlijk wel... 2500 shots op één accu, en er een goed gevoel bij hebben wat betreft weathersealing, performance, compatibiliteit etc. vind ik die zes tientjes extra wel waard, ook omdat dat ding ín mijn body zit ;)

Bij schakelaartjes is het een wat ander verhaal, maar bij schakelaartjes die 230V-driven zijn ga ik me wél ineens achter de oren krabben. Om de simpele reden dat ik mezelf echt uberlomp zou vinden als ik mijn body om zeep help omdat ik een paar tientjes wil besparen op een accesoire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Digitalcamerainfo.com heeft een uitgebreide review gebrouwen: inclusief een vergelijking met de A900, D700, 50D en D90. Hij wordt daar behoorlijk goed gewaardeerd :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Heeft iemand trouwens een tip voor goede software om de filmpjes uit de 5D Mk II te bewerken? Ik ben een complete n00b wat betreft video. De mogelijkheden hoeven niet super-uitgebreid te zijn, als de kwaliteit maar behouden wordt en de workflow een beetje logisch is.

In afwachting van de vervanging van mijn DOA 5D Mk II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

@ AAD:
Cyberlink Powerdirector werkt uit de kunst. Simpel te bedienen, toch redelijk krachtig en bakt nette output zonder gestotter.

[ Voor 63% gewijzigd door djkooij op 10-02-2009 10:10 ]

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Remy schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:50:
Digitalcamerainfo.com heeft een uitgebreide review gebrouwen: inclusief een vergelijking met de A900, D700, 50D en D90. Hij wordt daar behoorlijk goed gewaardeerd :)
Ik weet niet hoor.. Ze vinden hem marginaal beter dan de 50D en ook de D90 van Nikon komt er in vergelijking niet veel slechter, en op sommige punten zelfs beter uit?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind sowieso de vergelijking 50D en 5DII een beetje wrang. De 50D is veel meer ge-ent op een totaalpakket als autofocus-unit, fps en een zwik megapixels op een 'gewoon goede' sensor (de 50D valt me tov de 40D eigenlijk wat tegen :P ) terwijl de 5DII daarin veel kreupeler is, maar gewoon een sensor en output heeft waar vriend en vijand kwijlend naar kijkt.

Dat was inweze hetzelfde met de 5DI: niet meer dan een 20D met een AF-unit die eigenlijk niet echt in de zoeker past en minder fps, ow, en een fullframe sensor. Op papier niet het meest ideale apparaat. Totdat je hem gaat gebruiken, dan ineens blijf je kijken naar de foto's, en tegenwoordig nog, als je ziet wat een moeite een 40D of 50D heeft met de output van dat apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Henk schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:56:
[...]
In mijn 1D vind ik het een ander verhaal, daarbij heb ik één meegeleverde en één extra accu. In dat geval is mij het risico niet waard dat bij een smeltende accu ik niet netjes aanspraak kan doen op Canon.
Ach...ik heb 2 1D's gehad en ook daarin heb ik ook vrolijk 3rd party accu's gebruikt. Immitatie is een verkeerd woord. Volgens mij komen die dingen gewoon van dezelfde leverancier als Canon. Die dingen werken gewoon als een speer.

En ook met remote controls maakt het geen reet uit. Nog nooit een verkeerd woord over gehoord. Hooguit wat gedoe met de bekende 'eBay radio triggers' maar dat had meer te maken met stoorsignalen. Die fabrikanten hebben er natuurlijk geen enkel belang bij dat ze camera's smoken. Dus het is eigenlijk al onzinnig om het alleen al voor te stellen. Ze maken die dingen niet voor de grap. Als één persoon een kapotte camera oploopt door ondeugdelijke spullen, gaat dat als een olievlek over internet en koopt geen hond meer die dingen. Tot nu toe hoor ik alleen maar zorgen die mensen (en natuurlijk de fabrikanten) hebben over de invloed van die dingen op je dure camera. Maar nog nooit iemand die iets dergelijks meegemaakt heeft. Fabrikanten roepen dat soort dingen alleen maar omdat ze in feite exposed zijn; die Chinezen laten zien dat Canon je een flinke rib uit je lijf trekt met die belachelijke prijzen voor een simpel schakelaartje... Er zijn mensen die het zelf maken (dat zou ik weer niet doen), het stelt geen reet voor.

Laten we het er maar op houden dat ik me geen enkele zorgen maak over 3rd party spulletjes. Wie dat wel doet, mag dat van mij. Maar ik hou er niet van als mensen hun zorgen uiten als zijnde het feiten, want het is naar mijn mening nog steeds nergens op gebasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
/\/\|) schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:42:
Heeft iemand trouwens een tip voor goede software om de filmpjes uit de 5D Mk II te bewerken? Ik ben een complete n00b wat betreft video. De mogelijkheden hoeven niet super-uitgebreid te zijn, als de kwaliteit maar behouden wordt en de workflow een beetje logisch is.

In afwachting van de vervanging van mijn DOA 5D Mk II
Op de Apple werkt iMovie wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens. third party batterij kost 8 euro voor de 40d en Canon vraagt er ±70 euro voor.
You do the math.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

M'n afstandsbediening en accu's voor de 400D en 40D had ik ook third party. Nooit problemen mee gehad (één keer met de accu's maar die zijn kosteloos vervangen). Maar dat kwam omdat ik prima ervaringen erover had gelezen. Zomaar een afstandsbediening waarvan ik niet weet of ie compatible is in een camera van dik 2k steken doe ik niet, als het ook even na te vragen is op een forum als GoT zodat ik iets meer zekerheid erover heb.

Qua accu's ga ik nu met de 5DII ook voor origineel Canon. Dat die accu's afzetterij zijn klopt. Maar het alternatief is namaak spul welke altijd aangeven dat ze op zijn en je moet opladen met een speciale oplader. Zover ik weet zijn er nog geen namaak accu's die ook zo'n chip hebben en werken zoals de accu's van Canon.

Gister trouwens teruggegaan met mijn 5DII na de aanhoudende error 20's. Tot dusver prima service bij de Mediamarkt, ze zouden bellen als er een nieuwe levering is en dan kon ik em omruilen. Ik hoefde mijn camera dus niet af te geven. Kan ik in ieder geval nog vooruit en foto's maken tot die tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Tom schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:09:
Gister trouwens teruggegaan met mijn 5DII na de aanhoudende error 20's. Tot dusver prima service bij de Mediamarkt, ze zouden bellen als er een nieuwe levering is en dan kon ik em omruilen. Ik hoefde mijn camera dus niet af te geven. Kan ik in ieder geval nog vooruit en foto's maken tot die tijd :)
Opmerkelijk dat jouw exemplaar hetzelfde probleem heeft (gekocht bij dezelfde MM op dezelfde dag). Mogelijk is er tijdens transport iets misgegaan. Vorige week dinsdag ben ik teruggegaan en kreeg ook een positieve indruk van de MM-service. Ik heb mijn camera ook nog, maar mijn error-20 probleem is zo erg dat er eigenlijk niet mee te fotograferen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

/\/\|) schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:15:
[...]

Opmerkelijk dat jouw exemplaar hetzelfde probleem heeft (gekocht bij dezelfde MM op dezelfde dag). Mogelijk is er tijdens transport iets misgegaan. Vorige week dinsdag ben ik teruggegaan en kreeg ook een positieve indruk van de MM-service. Ik heb mijn camera ook nog, maar mijn error-20 probleem is zo erg dat er eigenlijk niet mee te fotograferen valt.
Inderdaad. Ik heb ook geen idee wat de error 20 nou veroorzaakt. We zijn iig niet de enige:
http://www.google.nl/sear...ror+20+5d+mark+II&spell=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me eerder een probleem met een specifieke batch dan met transport ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Henk schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:18:
Lijkt me eerder een probleem met een specifieke batch dan met transport ;)
Tom heeft een losse body en ik heb de kit (=totale voorraad MM Ehv). Het lijkt me minder waarschijnlijk dat die uitdezelfde batch komen, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\/\|) schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:26:

Tom heeft een losse body en ik heb de kit (=totale voorraad MM Ehv). Het lijkt me minder waarschijnlijk dat die uitdezelfde batch komen, maar wie weet.
Een kit is uiteraard een body + lens ;) De kans dat die uit dezelfde batch komen is dus aanzienlijk. Je zou eigenlijk de serienummers een moeten vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:43:
[...]

Een kit is uiteraard een body + lens ;) De kans dat die uit dezelfde batch komen is dus aanzienlijk. Je zou eigenlijk de serienummers een moeten vergelijken.
Deze kit bestaat niet uit een losse body-verpakking + een lens-verpakking, maar uit een eigen speciale verpakking voor de kit. Bij het omruilen van mijn body moet ik niet alleen de body ruilen, maar body+lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
/\/\|) schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:59:
[...]

Deze kit bestaat niet uit een losse body-verpakking + een lens-verpakking, maar uit een eigen speciale verpakking voor de kit. Bij het omruilen van mijn body moet ik niet alleen de body ruilen, maar body+lens.
Dan kan het evengoed eenzelfde batch camera's zijn :) Hoe of in welke verpakking die dingen zitten zegt niets, dat kan als een idioot door elkaar lopen.

Zal ongetwijfeld iets anders gaan, maar als je ooit gezien ehbt hoe ze dat bij auto's doen... Overal zi eje verschillende chassis', deuren, etc. gaan, en computergestuurd komt dat deurtje van de 7-serie precies bij die 7-serie uit, en niet bij de 3-serie die er direct achteraan komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Zolang mijn nieuwe body maar werkt vind ik het goed. ;-)

Tom, hebben ze bij jou nog iets van een levertermijn aangegeven? Bij mij "waarschijnlijk binnen 10 dagen".

Ik had oorspronkelijk de aanschaf van de 5D mk II pas omstreeks april gepland, maar vanwege de btw-actie van de MM en de tendens tot prijsverhogingen iets naar voren getrokken. In die korte tijd toch wel "verliefd" geworden op de 5D mkII (komende van de 20D, die ik als fijne tweede body houd), zodat ik echt zin om met een goede werkende 5D aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/\/\|) schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:59:

Ik weet dat Nikon de kits pas in NL samenstelt. Dit is ook logischer aangezien dat de mogelijkheid biedt om op een later tijdstip in te springen op verandering in de vraag. Voor Canon geldt iig ook dat er een handeling binnen Europa plaatsvind aangezien er een NL stekker en gebruiksaanwijzing in de verpakking moet. Ik kan mij niet voorstellen dat dat al in Japan plaats vind.

Door de kits pas later samen te stellen worden body's aan een kit toegevoegd en kunnen deze dus uit dezelfde batch komen. Daarnaast is de camera pas zo kort op de markt dat bijna alle camera's momenteel uit de eerste batch komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

/\/\|) schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:06:

Tom, hebben ze bij jou nog iets van een levertermijn aangegeven? Bij mij "waarschijnlijk binnen 10 dagen".
Nee, ik heb er ook niet naar gevraagd trouwens.
Ik had oorspronkelijk de aanschaf van de 5D mk II pas omstreeks april gepland, maar vanwege de btw-actie van de MM en de tendens tot prijsverhogingen iets naar voren getrokken. In die korte tijd toch wel "verliefd" geworden op de 5D mkII (komende van de 20D, die ik als fijne tweede body houd), zodat ik echt zin om met een goede werkende 5D aan de slag te gaan.
Same here.
Eigenlijk stond een upgrade helemaal niet in de planning (ik had een 40D) maar kon m'n body+grip en een EF-S lens verkopen. Dan had ik nog een 10-22 over en die was ik ook binnen een dag kwijt aan een medetweaker. Die Mediamarkt actie kwam helemaal op het juiste moment wat dat betreft :)

Afgelopen weekend eigenlijk voor het eerst de tijd gehad om eens echt foto's te maken, helaas ook vaak die error gezien. Maar tot dusver zeer tevreden over de output :) (en gelukkig net bericht gehad van Rofa dat m'n sigma 15mm fish, 24-70 F/2.8 en 70-200 F/4 weer teruggestuurd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor actie was dit bij MM?
Denk niet dat ze in België al beschikbaar zijn bij MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
mphilipp schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:20:
[...]

Laten we het er maar op houden dat ik me geen enkele zorgen maak over 3rd party spulletjes. Wie dat wel doet, mag dat van mij. Maar ik hou er niet van als mensen hun zorgen uiten als zijnde het feiten, want het is naar mijn mening nog steeds nergens op gebasseerd.
Ik ook niet, met name accu's. Want de prijsverschillen zijn enorm. Maar ik ben er onlangs wel achter gekomen dat mijn verder perfect presterende 3rd party accu het bij temperaturen onder 0°C extreem veel minder goed doet dan mijn originele accu (lees: absurd veel sneller leeg)

Nu kom ik niet veel buiten wanneer het vriest en flink waait, maar het is wel iets om rekening mee te houden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, geinig, nu ik mijn 30D weer eens wilde gebruiken zijn 2 van de 3 imitatieaccu's ineens niet meer op te laden. Gewoon dood, wijlen, kaputt.

De gewone accu van Canon zelf is nog prima in orde, de laatste imitatieaccu vliegt leeg :P

Neuh, is echt hetzelfde spul, zelfde fabriek, enkel een ander stickertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:59:
Wat voor actie was dit bij MM?
Denk niet dat ze in België al beschikbaar zijn bij MM.
Prijzen werden tijdens de actie zonder BTW gerekend. Dat komt neer op een korting van ongeveer 16% op de normale prijs van die MM-vestiging. Voor sommige producten doken ze daarmee aardig onder de webshop-prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Henk schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:34:
Hmmm, geinig, nu ik mijn 30D weer eens wilde gebruiken zijn 2 van de 3 imitatieaccu's ineens niet meer op te laden. Gewoon dood, wijlen, kaputt.

De gewone accu van Canon zelf is nog prima in orde, de laatste imitatieaccu vliegt leeg :P

Ach man, je hebt gewoon 3 slechte exemplaren en 1 goede. Toeval. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is afhankelijk van waar je ze haalt. Of je online ergens vage accu's bestelt, dan kan je zeker van zijn dat de verkoper zijn producten niet goed kent. Of hij wilt niet vertellen hoe goed/slecht ze zijn.

Mijn accu's komen van konijn en ze verkopen hopen van die dingen zodat ze weten dat het te vertrouwen is. België is om te beginnen niet echt een e-commerce land, webshops hebben ook maar een prijslijstje + bestelfunctionaliteit en de Belg wilt in een winkel stappen om zijn spullen op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Gaat niet allemaal erg offtopic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Je was me net voor :( Heeft wel een partij lang geduurd zeg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sOid schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:54:
[...]

Je was me net voor :( Heeft wel een partij lang geduurd zeg :S
* Henk wacht nog steeds geduldig op de 1D mark III review :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Begrijp alleen niet waarom deze camera een 8,5 krijgt voor de buildquality, terwijl de 40 en 50D een 9 krijgen voor feitelijk de zelfde behuizing. :?

[ Voor 38% gewijzigd door baquelappe op 13-02-2009 16:18 . Reden: Wilde heul niet quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baquelappe schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:05:
[...]

Begrijp alleen niet waarom deze camera een 8,5 krijgt voor de buildquality, terwijl de 40 en 50D een 9 krijgen voor feitelijk de zelfde behuizing. :?
Ik denk dat dat een beetje een afweging is t.o.v. de concurrentie in het segment... Wat doen bijvoorbeeld de d700 en de a900 :)

Maar het is inderdaad wat maf, daar ben ik het roerend mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is geen absolute schaal, maar een relatieve schaal. Is maar goed ook voor de compactcamera's, anders zouden daar toto-cijfers uitgedeeld worden aan de allerbeste compactcamera's.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Henk schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:56:
[...]

* sOid wacht nog steeds geduldig op de 1D mark III review :P
Lol :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

baquelappe schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:05:
Hoezo? Van een duurdere camera mag je ook hogere verwachtingen hebben.
Van een Mercedes/Audi verwacht je toch ook betere materialen en afwerking in het interieur dan van een middenklasser van Ford/Opel? Uiteraard ook binnen het merk zelf tussen de modellen is er verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 14-02-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Henk schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:34:
Voor €10/stuk mogen ze elk jaar kaputt gaan... :z

Nee, je hebt écht een heel belangrijk punt. Hou het maar gewoon op persoonlijke voorkeur, want gevaar is er niet (toon maar aan) en de prijs is zodanig laag dat de prijs/kwaliteit verhoudig nog altijd 10x beter is dan de 'originele' accu's. Ik heb er 2 voor $10...zaten bij mijn immitatie grip die me krap €70 kostte, inclusief verzending vanuit Hong Kong. Waar heb je het dan nog over, vraag ik me af?

En wat betreft die grip: je mag 'm bij me komen checken, het is een prima ding. Niet El Cheapo, valt niet spontaan van de camera af. Hij is alleen volledig plastic, maar dat is een 400D ook, en die valt ook niet uit elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Tom schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 00:08:
[...]

Hoezo? Van een duurdere camera mag je ook hogere verwachtingen hebben.
Van een Mercedes/Audi verwacht je toch ook betere materialen en afwerking in het interieur dan van een middenklasser van Ford/Opel? Uiteraard ook binnen het merk zelf tussen de modellen is er verschil.
Omdat je ze niet steviger krijgt dan ze al zijn. Geen idee of je wel eens eens een recente 1D in handen hebt gehad, deze zijn van de zelfde degelijkheid als een 40/50D. En afgezien daarvan vind ik het vrij krom om een 50D een hoger cijfer te geven dan de 5D Mk2. De body is niet ineens anders of minder als de camera duurder wordt. Het gaat om vrijwel de zelfde body, hier en daar wat meer seals maar meer ook niet.

De bouw blijft super, al is het een body van 8000.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
baquelappe schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 01:45:
[...]

Geen idee of je wel eens eens een recente 1D in handen hebt gehad, deze zijn van de zelfde degelijkheid als een 40/50D.
Yeah right, weet je het zeker?

Ik vind een 1D(s) (I/II/IIn/III) toch echt HEEL anders aanvoelen dan een 40D/50D.
Niet dat de x0D-serie slecht is, maar een 1-serie camera is van hele andere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascald
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 12:37
Al eens het geheugenkaartklepje goed bekeken? vergelijk die eens met een 1 serie... Je mag Inderdaad verwachten van een camera die 1200 euro meer kost dan een XXD serie, niet bespaart gaat worden op een geheugenkaartklepje. Deze voelt in vergelijking met de rest van de camera erg goedkoop aan!

Dus ben wat dat betreft het eens dat de camera een lager cijfer krijgt op de degelijkheid dan een XXD serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardHenninger schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 02:53:
[...]

Yeah right, weet je het zeker?

Ik vind een 1D(s) (I/II/IIn/III) toch echt HEEL anders aanvoelen dan een 40D/50D.
Niet dat de x0D-serie slecht is, maar een 1-serie camera is van hele andere kwaliteit
Seconded. Neem zo'n cam ook eens mee naar wat moeilijkere omstandigheden (stof/zand/vocht/rotzooi), en kijk hoe ze terugkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:33:
[...]

Seconded. Neem zo'n cam ook eens mee naar wat moeilijkere omstandigheden (stof/zand/vocht/rotzooi), en kijk hoe ze terugkomen :+
thirded. Je merkt het aan alles, hoe de knopjes voelen, hoe zwaar de camera is (:S) etc.

Daarentegen ben ik ook van mening dat de xxD serie stevig genoeg gebouwd is voor 98% van de gevallen en ik durf met mijn camera prima in een flinke regenbui te fotograferen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Aan de ene kant verwacht je van een camera van 2500 euro wel wat meer dan van eentje van 'maar' 1200. Aan de andere kant is de 5D2 wel een FF camera met ditto dure sensor, dus als de body nog steviger gemaakt was had de camera misschien wel 500 euro meer gekost. Dan had ik er iig geen gekocht (1D3 is dan net zo duur).

Ik moet zeggen dat ik de shutterknop van de 40D wel fijner vind aanvoelen dan die van de 5D2, daar mis ik de gedefineerde halve klik best wel. Je went er wel aan merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 21:43
zonoskar schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:36:
Aan de andere kant is de 5D2 wel een FF camera met ditto dure sensor, dus als de body nog steviger gemaakt was had de camera misschien wel 500 euro meer gekost. Dan had ik er iig geen gekocht (1D3 is dan net zo duur).
Maar een 1D3 is geen 5D2; het zijn totaal verschillende camera's voor verschillende doelgroepen.

Canon heeft het zichzelf lastig gemaakt, ze zijn marketingtechnisch sterk maar dat is ook hun minpunt; ze kleden hun "goedkope" bodies teveel uit. Nikon is minder conservatief, een D700 heeft bijna dezelfde sealing/build als een D3/D3x. Canon moet gewoon minder moeilijk doen en helemaal opnieuw beginnen

- x0D : serie moet steviger zijn, robuust, niet overdreven veel megapixels
- 1D : moet nog steviger zijn dan de x0D-serie, heel veel fps, nog betere AF, meer knoppen en functies (kijk eens naar Nikon), movie-mode, etc etc
- 5D : zelfde AF/bouw als x0D-serie, fullframe, movie-mode
- 1Ds : nog steviger dan de 5D, fullframe, movie-mode, meer knoppen en functies, nog betere AF

De x000D en xxxD-series mogen ze kreupel maken, dat is voor de echte instapper/amateur, maar vanaf de x0D-serie moeten ze iets beter naar Nikon kijken.

Denk wel dat Canon dit doorheeft; Het gat tussen het aantal Nikon en Canon gebruikers is veel kleiner dan vroeger...... Daarnaast het gezeik met de 1D3.... Ik gok (hoop) dat ze met een volgende camera beter luisteren naar de gebruikers. Bijvoorbeeld een 1D4 met geen overdreven aantal megapixels, maar gewoon een goede stevige camera met nog betere AF, ruisvije platen op 12800 ISO (oftewel, ze moeten weer ruis-winnaars zijn zoals vroeger), custom functions, etc etc.

Anyway, my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Laatst online: 18:58
Ben het met Gerard eens.

In vgl. met de D700 en de A900 is de 5DmkII minder goed gebouwd. Lees ook dit artikel. Vrij ontnuchterend, als je het mij vraagt. Ik denk dat de druk op Canon om aan de vraag te voldoen af en toe zijn tol eist. Wel jammer. Desondanks natuurlijk een prachtcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een beetje een non-issue. Ik zie de 5DII gewoon als een D700 met veel meer resolutie. Natuurlijk verschillen ze op detailniveau, maar beide zijn prachtcamera's en beide hebben voor en nadelen (waarvan ik vind dat DP ten onrechte overdreven weinig negatieve punten bij de D700 opnoemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Edit] nvm, slecht gelezen

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik zou hem graag willen kopen voor zijn video mogelijkheid.
Maar hij mist natuurlijk nog wat opties voor video.

Nu is de vraag, gaat de 500D misschien ook gewoon full HD opnames kunnen doen en meer opties/mogelijkheden hebben.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
multipasser schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:03:
Ik zou hem graag willen kopen voor zijn video mogelijkheid.
Maar hij mist natuurlijk nog wat opties voor video.

Nu is de vraag, gaat de 500D misschien ook gewoon full HD opnames kunnen doen en meer opties/mogelijkheden hebben.
Een 5DII met een 500D vergelijken slaat imo nergens op. Als je zo graag een dSLR met video wilt maar niet de voordelen van fullframe inziet/nodig hebt, koop dan een D90. Het is dan wel geen full HD, maar dat heb je voor veel toepassingen eigenlijk helemaal niet nodig.

Ik denk overigens dat een 500D ook geen full HD opnamemogelijkheid krijgt. Ik denk eerder zoiets als bij de D90.

[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 15-02-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik denk dat niet. D90 was gewoon het eerste.
De volgende nikon cam zal ook full HD hebben. Daar is niets meer aan.
De nieuwe compactjes krijgen ook full hd opnames, zelfs GSM's gaan uitkomen met full HD.

Canon kan soms raar doen als het over features gaat. De full hd features van de 5d zijn echt minimaal.
Ze kunnen alleen maar uitgebreid worden.

Ik wacht gewoon af totdat canon een nieuwe firmware update doet met meer video features.
Wat volgens mij perfect kan, maar willen ze het? Beschermen ze hun eigen videocam lijn?
Hebben ze een deal met RED? :)

Nikon is out of the question, ik zit hier met L glas.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik kan me niet herinneren dat canon ooit features heeft toegevoegd op basis van een (officiele) firmware update.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
multipasser, canon moet ook haar eigen producten (XL serie) beschermen..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
simon schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:40:
multipasser, canon moet ook haar eigen producten (XL serie) beschermen..
Maar in zekere zin is dat toch een hele andere lijn lijkt me? Nou ben ik niet zo heel erg thuis in het hele videowereldje, maar er lijken me toch genoeg punten waar je een dSLR met fullHD filmmode op kan cripplen om het voor huis-tuin-en-keuken-gebruik geschikt te maken, maar voor een pro niet aantrekkelijk om er mee te willen blijven werken.

Als ze het goed doen, kan het zelfs een soort brug slaan denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah video, wel mijn wereldje :P

Lees hier maar even wat de videowereld vindt van de Nikon D90. Mbt video-opname zal iig de ergonomie beter moeten, geluid moet beter, men zal naar AVCHD moeten, de opnametijd zal langer moeten en er zullen weer objectieven moeten komen met diafragma ringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de camera nu een dikke week, speel er lekker mee :) Alleen er is nergens een reserve accu op voorraad.. iemand nog tips?

Heb de Hahnel remote erbij gekocht :) Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 14-09 07:39
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:45:
Heb de camera nu een dikke week, speel er lekker mee :) Alleen er is nergens een reserve accu op voorraad.. iemand nog tips?

Heb de Hahnel remote erbij gekocht :) Werkt perfect!
Ik heb 'm 2 weken terug eindelijk binnen gekregen, had 'm 31 december bij konijnenberg besteld...daar is die nu dus ook niet meer in voorraad. Vreemd dat die dingen zo lastig te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:57:
Ik vind het een beetje een non-issue. Ik zie de 5DII gewoon als een D700 met veel meer resolutie. Natuurlijk verschillen ze op detailniveau, maar beide zijn prachtcamera's en beide hebben voor en nadelen (waarvan ik vind dat DP ten onrechte overdreven weinig negatieve punten bij de D700 opnoemt).
De bouw van een camera een non-issue? Een Canon is vergeleken met een D700 een stukje plastic. Voor veel mensen, waaronder ikzelf, is de grip één van de belangrijkste zaken en zo'n Canon ligt mij gewoonweg niet. Zelfs de Sony voelt echt een stuk beter aan, Canon heeft echt wat fout gedaan imho.

Die vergelijkingen tussen de D700 en de 5DII zijn altijd interessant maar het zijn gewoon 2 compleet verschillende camera's. De D700 heeft vergeleken met de megapixel monsters het voordeel van een geweldige iso performance en het focus systeem is voor bewegende beelden ongeëvenaard. Verder zit ie gewoon erg goed en stevig in elkaar. De DP review slaat de spijker op zn kop als je het mij vraagt en de conclusies die zij trekken is goed in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:53

mennovanw

Canon? You can!

NeilForeal schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:03:
[...]

De bouw van een camera een non-issue? Een Canon is vergeleken met een D700 een stukje plastic.
Een Canon? Ik hoop dat je doelt op een 5D2 (en dan nog is de bouwkwaliteit van een 5D2 maar marginaal minder dan van een D700). Als je met "een Canon" doelt elke specifieke Canon dan nodig ik je toch eens uit mijn 1D3 te koppen om nou eens vast te stellen hoeveel plastic daar precies in zit.. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door mennovanw op 18-02-2009 01:37 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Beste mensen, mag het Canon vs Nikon vs Sony-debat alsjeblieft worden voortgezet in een apart topic? Dank!

[ Voor 3% gewijzigd door BamSlam_ op 18-02-2009 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:45:
Diverse eBay-verkopers (in Hong Kong) hebben de LP-E56 te koop.. alleen betaal je dan nog meer dan hier in Nederland. Wel kunnen ze hem meteen leveren. Persoonlijk kan ik wel even leven met 1 accu, ik wacht wel tot ze in NL makkelijker te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Henk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:50:
[...]
Als ze het goed doen, kan het zelfs een soort brug slaan denk ik :)
Inderdaad, een canon XL body met een 5d2 chip en een eos mount zou een mooie aanvulling op het bestaande video-segment van canon zijn. (En meteen RED om de oren slaan in 't lage segment)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:07:
[...]

Diverse eBay-verkopers (in Hong Kong) hebben de LP-E5 te koop.. alleen betaal je dan nog meer dan hier in Nederland. Wel kunnen ze hem meteen leveren. Persoonlijk kan ik wel even leven met 1 accu, ik wacht wel tot ze in NL makkelijker te krijgen zijn.
Mijn Mark II werkt toch wel met LP-E6 hoor, E5 is meer à la 450D (tenminste bij m'n 450D had ik 2 E5's steken.)

Trouwens zijn ze hier wel nog op voorraad:
http://www.redcoon.be/ind...99/cid/10008/Canon_LP_E6/

Waar ik trouwens verleden week zonder voorraadproblemen mijn Mark II gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeilForeal schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:03:
[...]

De bouw van een camera een non-issue? Een Canon is vergeleken met een D700 een stukje plastic. Voor veel mensen, waaronder ikzelf, is de grip één van de belangrijkste zaken en zo'n Canon ligt mij gewoonweg niet. Zelfs de Sony voelt echt een stuk beter aan, Canon heeft echt wat fout gedaan imho.

Die vergelijkingen tussen de D700 en de 5DII zijn altijd interessant maar het zijn gewoon 2 compleet verschillende camera's. De D700 heeft vergeleken met de megapixel monsters het voordeel van een geweldige iso performance en het focus systeem is voor bewegende beelden ongeëvenaard. Verder zit ie gewoon erg goed en stevig in elkaar. De DP review slaat de spijker op zn kop als je het mij vraagt en de conclusies die zij trekken is goed in te komen.
Ik snap je punten, maar ik denk dat ze een marginale rol spelen op de camera markt. Dat je de Canon afdoet als een fout qua handligging dat kan aan jouw handen liggen, maar slecht is ie zeker niet! Daarnaast is handligging zo persoonlijk (ik vind zelf de A700/900 waanzinnig fijn in de hand liggen) dat hierover discussieren bijzonder lastig is. Zaken als padding e.d. kan ik beamen. Ik kan mij echter niet voorstellen dat het voor meer dan 0,5% van de potentiele kopers een dealbreaker zou zijn!

Daarnaast het verhaal van de ISO performance. Natuurlijk is het fijn om de allerbeste ISO performance te hebben en in 100% crops ziet de D700 er beter uit. Idd, maar dat is dan wel in een bereik wat ik absoluut volslagen achterlijk vind. ISO 6400 kom op zeg. Ik weet dat hier op GoT een grote schare low-light fotografen rondloopt, maar dat is niet een goede afspiegeling van de kopers van de camera's. Natuurlijk is het fijn als een camera je nieuwe mogelijkheden biedt (qua iso-bereik), maar vroeger kocht zelden iemand een rolletje 1600 en nu schrijf je alsof je de camera alleen op > ISO1600 gebruikt.

Om maar weer een beetje OT terug te komen. Ik ben benieuwd hoe de full res platen van de 5DII geresized naar D700 resolutie eruit zien qua ruis. (dus niet sraw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:20:
[...]

Mijn Mark II werkt toch wel met LP-E6 hoor, E5 is meer à la 450D (tenminste bij m'n 450D had ik 2 E5's steken.)
Ooops, typo, ik bedoelde uiteraard de LP-E6. Maar ook die is via eBay uit Hong Kong te halen.
Trouwens zijn ze hier wel nog op voorraad:
http://www.redcoon.be/ind...99/cid/10008/Canon_LP_E6/
"Verzendklaar in 4 weken"... overigens bestel ik niet meer bij Redcoon vanwege het simpele feit dat ze nog steeds via GLS verzenden.
Waar ik trouwens verleden week zonder voorraadproblemen mijn Mark II gekocht heb.
Feli! :)

[ Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 18-02-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:23:
[...]

"Verzendklaar in 4 weken"... overigens bestel ik niet meer bij Redcoon vanwege het simpele feit dat ze nog steeds via GLS verzenden.
Oeps, ik zag gewoon groene lichtjes en nam aan dat ze ook op voorraad waren (het was nog vroeg voor me vanochtend :P)
Ik had m'n bestelling wel binnen de drie dagen thuis geleverd (weliswaar België mocht dat enige invloed hebben).
:> Ben er wel lekker tevreden mee. Ik kom van een 450D en vind het verschil echt ongelofelijk smullen. Straks nog les van 13.00 tot 13.30 en dan even gaan stappen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk bestel meteen een accu bij redcoon..zie ik bovenstaande comments staan :P

Ik ga in mei naar New York voor een week, en kan dat echt niet met 1 accu toe hoor. Snap niet dat de levering zo'n probleem is, best jammer.

Zal de site's maar in de gaten houden :)
Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste