euhm, mijn 5d mk II neemt zo'n 800 foto's op 1 acculading. Je neemt dus gewoon de acculader mee, een universele adapter voor stroom (ook handig voor je telefoon) en laadt 'm desnoods iedere avond op?
Met dat nieuwe systeem voor je accu's zou ik dat ook prima aandurven. Hij heeft de hoeveelheid aan in exacte percentages
Ja, maar zonder tweede accu is de batterygrip uit evenwicht hè...gratis_vodka schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:38:
euhm, mijn 5d mk II neemt zo'n 800 foto's op 1 acculading. Je neemt dus gewoon de acculader mee, een universele adapter voor stroom (ook handig voor je telefoon) en laadt 'm desnoods iedere avond op?
Trouwens, nu we het toch over batterijen hebben....ik merk dat de foto's genomen worden met de accu die het meest vol zit (in geval van de grip dus). Uiteindelijk zijn beide accu's dus ongeveer tegelijk leeg. Is dat ook aan te passen? Het lijkt me logisch dat je eerst 1 accu leegtrekt, die oplaadt en ondertussen verder schiet met de 2e, zeker als je op rondreis bent. Lijkt me ook beter voor de accu om 'm niet altijd halverwege maar op te laden (of is dat achterhaald?).
De grip werkt toch ook met één accu? in het verleden wel geloof ik. Kan in zo'n geval handig zijn.Wekko schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:35:
Trouwens, nu we het toch over batterijen hebben....ik merk dat de foto's genomen worden met de accu die het meest vol zit (in geval van de grip dus). Uiteindelijk zijn beide accu's dus ongeveer tegelijk leeg. Is dat ook aan te passen? Het lijkt me logisch dat je eerst 1 accu leegtrekt, die oplaadt en ondertussen verder schiet met de 2e, zeker als je op rondreis bent. Lijkt me ook beter voor de accu om 'm niet altijd halverwege maar op te laden (of is dat achterhaald?).
Verwijderd
Volgens mij is het met Li-ion zelfs slecht om je accu helemaal leeg te laten lopen. Bijladen is volgens mij juist goed.... Ach de kosten van een tweede accu zijn dergelijk laag dat ze regelmatig stuk mogen gaan
Dat klopt, dan moet je 'm er alleen uit latenXtuv schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:40:
[...]
De grip werkt toch ook met één accu? in het verleden wel geloof ik. Kan in zo'n geval handig zijn.
70 euro is toch vrij veel geld om even te vervangen (goed goed, het valt lichtelijk in het niet bij de aanschafprijs van de camera, maar toch).
Verwijderd
Kan, maar het is voor mij no-go om zonder een 2e accu te gaan. Kom voorlopig niet weer in new york dus ik schiet me gek daar, en filmen natuurlijk. Denk dat ik hem bij fotokonijnenberg maar reserveer, dan zal hij vast binnen nu en een maand er wel wezen hoop olgratis_vodka schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:38:
Mocht je over een maand nog geen extra accu hebben bemachtigd, dan kun je altijd nog in New York kijken of ze daar leverbaar zijn.Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:02:
[...]
Kan, maar het is voor mij no-go om zonder een 2e accu te gaan. Kom voorlopig niet weer in new york dus ik schiet me gek daar, en filmen natuurlijk. Denk dat ik hem bij fotokonijnenberg maar reserveer, dan zal hij vast binnen nu en een maand er wel wezen hoop ol
Edit: je kunt ook penlites gebruiken in je battery grip, schiet me ineens te binnen. Daar is een frame voor bijgeleverd.
[ Voor 10% gewijzigd door BamSlam_ op 19-02-2009 09:06 ]
Mijn ouwe trouwe BG-E2 werkt inderdaad ook als er maar één accu in zit.Xtuv schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:40:
[...]
De grip werkt toch ook met één accu? in het verleden wel geloof ik. Kan in zo'n geval handig zijn.
Ehhh...er zijn winkels in NY, NY...bijvoorbeeld deze: B&H Photo.Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:01:
Ik ga in mei naar New York voor een week
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
ze hebben 'm daar nog niet (http://www.bhphotovideo.c..._Lithium_Ion_Battery.html) maar je zou natuurlijk kunnen mailen en vragen of ze 'm voor je pre-orderen
Heb je 'm misschien nog een stukje goedkoper dan in NL ook, en B&H is een uitje op zich. Met dat geweldige subway systeem daar ben je overal in een tiet
Heb je 'm misschien nog een stukje goedkoper dan in NL ook, en B&H is een uitje op zich. Met dat geweldige subway systeem daar ben je overal in een tiet
gratis_vodka schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:59:
Met dat geweldige subway systeem daar ben je overal in een tiet
offtopic:
zolang je uptown/downtown gaat wel, crosstown is vaak een 'pain in the backside'...
zolang je uptown/downtown gaat wel, crosstown is vaak een 'pain in the backside'...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik begin onderhand te balen van mijn error 20. Zou em om kunnen ruilen zodra er nieuwe binnenkomen. Over anderhalve week een opdrachtje maar daarvoor moet ik ook uitwijken naar een gehuurde of geleende camera.
Waarom zijn ze zo lastig te leveren? Waar is Canon mee bezig. Accu's en dergelijke zijn ook al nergens te verkrijgen.
Waarom zijn ze zo lastig te leveren? Waar is Canon mee bezig. Accu's en dergelijke zijn ook al nergens te verkrijgen.
Ik zit nu ook al sinds de mediamarkt actie te wachten. Ik heb gesproken met iemand die op de distributie afdeling werkt en die wist me te vertellen dat er een probleem is met de 5D (iets met de spiegel) en dat er daarom momenteel niets geleverd wordt.
Mijn CPN account manager bevestigde ook dat er niets geleverd wordt momenteel.
Dat zal dit probleem zijn:
nieuws: Canon erkent problemen met loslaten spiegel in Eos 5D
En dat is dus met de eerste generatie 5D. Zover ik weet heeft dat niets te maken met de Mark II. Sowieso is veel Canon spul slecht te leveren heb ik het idee als ik naar de voorraden kijk.
nieuws: Canon erkent problemen met loslaten spiegel in Eos 5D
En dat is dus met de eerste generatie 5D. Zover ik weet heeft dat niets te maken met de Mark II. Sowieso is veel Canon spul slecht te leveren heb ik het idee als ik naar de voorraden kijk.
Het spiegelprobleem was toch alleen bij de originele 5D? Dat de lijm losliet ofzo (incidenteel). Voor zover ik begrepen heb, levert Canon nu door de kredietkrisis erg weinig. Ze hebben de productie (te erg) omlaag geschroeft waardoor er nu wachtlijsten zijn.J3roen schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:16:
Ik zit nu ook al sinds de mediamarkt actie te wachten. Ik heb gesproken met iemand die op de distributie afdeling werkt en die wist me te vertellen dat er een probleem is met de 5D (iets met de spiegel) en dat er daarom momenteel niets geleverd wordt.
edit: Hmm, voor een deel spuitelf
Ik ben inderdaad bekend met de problemen met de oude 5D maar hij had het over de nieuwe 5D. Of het waar is? Geen idee, maar als je er werkt lijkt het me toch dat je het zou moeten weten.
Edit: Voor de duidelijkheid, de distributie afdeling van Canon en niet mediamarkt.
Edit: Voor de duidelijkheid, de distributie afdeling van Canon en niet mediamarkt.
[ Voor 18% gewijzigd door J3roen op 02-03-2009 19:08 ]
Ik heb ook nog niets gehoord (en ik sta direct boven jou op de lijstTom schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:52:
Ik begin onderhand te balen van mijn error 20. Zou em om kunnen ruilen zodra er nieuwe binnenkomen. Over anderhalve week een opdrachtje maar daarvoor moet ik ook uitwijken naar een gehuurde of geleende camera.
Wel erg balen voor jullie... Heb er zelf niet veel last van, slechts met de 100mm macro in live view komt het wel regelmatig voor, verder eigenlijk niet.
Dat de accesoires zo slecht leverbaar zijn irriteerd me ook mateloos, maar dat komt meer omdat ik weiger om 200,- voor de grip te betalen. Dus moet ik wel rustig wachten tot er ooit een Jenis/whatever versie komt.... Heb de grip er enkel onder in situaties waar de 2e sluiterbutton echt meerwaarde biedt en dan vind ik de prijs nogal overdreven voor mijn toepassing. Accu's zijn ook te duur en daarom ben ik tevreden met de imitatie-infoloze-tjaptjoy-accu's voor het geval de originele leeg is op een K moment.
Dat de accesoires zo slecht leverbaar zijn irriteerd me ook mateloos, maar dat komt meer omdat ik weiger om 200,- voor de grip te betalen. Dus moet ik wel rustig wachten tot er ooit een Jenis/whatever versie komt.... Heb de grip er enkel onder in situaties waar de 2e sluiterbutton echt meerwaarde biedt en dan vind ik de prijs nogal overdreven voor mijn toepassing. Accu's zijn ook te duur en daarom ben ik tevreden met de imitatie-infoloze-tjaptjoy-accu's voor het geval de originele leeg is op een K moment.
@J3eroen: hmm als je meer info los kunt peuteren zou dat wel fijn zijn 
Ik heb op eosdigitaal een soortgelijk bericht gezien maar dat was ws. iemand die in de war was met het 5D spiegelprobleem. Verder nergens die berichten gelezen eigenlijk.
@kooij: Neem aan dat jij em ook gaat omruilen dan? Op een camera moet je gewoon kunnen vertrouwen. Het ding kost tenslotte bijna 2,5k. Ik heb bij mij ook het idee dat het erger is geworden trouwens, maar dat kan tussen de oren zitten. Het scheelt dat het voor mij toch vooral hobby is, en af en toe een opdrachtje. Anders zou ik behoorlijk balen dat ik m'n andere body al verkocht had.
Die grip vind ik trouwens ook achterlijk duur, staat ook niet in verhouding met wat je krijgt. Zeker niet als je de grips uit de xxxD en xxD serie ziet met hun prijskaartje. Ik was altijd verkocht aan de grips op mijn vorige camera. Vooral in combinatie met een handstrap is het ideaal. Maar voorlopig laat ik het even zo. Kijk wel even aan of ik zonder kan. Imitatie hoef ik niet, geloof ik niet zo in.
Ik heb op eosdigitaal een soortgelijk bericht gezien maar dat was ws. iemand die in de war was met het 5D spiegelprobleem. Verder nergens die berichten gelezen eigenlijk.
@kooij: Neem aan dat jij em ook gaat omruilen dan? Op een camera moet je gewoon kunnen vertrouwen. Het ding kost tenslotte bijna 2,5k. Ik heb bij mij ook het idee dat het erger is geworden trouwens, maar dat kan tussen de oren zitten. Het scheelt dat het voor mij toch vooral hobby is, en af en toe een opdrachtje. Anders zou ik behoorlijk balen dat ik m'n andere body al verkocht had.
Die grip vind ik trouwens ook achterlijk duur, staat ook niet in verhouding met wat je krijgt. Zeker niet als je de grips uit de xxxD en xxD serie ziet met hun prijskaartje. Ik was altijd verkocht aan de grips op mijn vorige camera. Vooral in combinatie met een handstrap is het ideaal. Maar voorlopig laat ik het even zo. Kijk wel even aan of ik zonder kan. Imitatie hoef ik niet, geloof ik niet zo in.
Wel gek eigenlijk.. Ik heb toch een heel aantal 5D2's over de toonbank zien gaan en heb er letterlijk nog geen één terug gezien (nou wil dat niet alles zeggen maar toch). Toch zijn er wel wat dingen te vinden op de fora betreffende de 5D2. Ik wil niet gaan ranten maar eigenlijk vind ik dat zo'n dure camera geen problemen mag hebben met slechte bouwkwaliteit.
Ik bedoel: van elk product komt er een bepaald percentage terug maar ik vind een occasionele elektrische storing wat anders dan spiegels die eruit pleuren (paar gevalletjes op F-M). Ik ben persoonlijk niet erg happy met de manier waarop Canon hun show runt op het moment, ik hoop dat ze snel wat dingetjes verbeteren (ik stoor me ook dood aan de achterlijke levertijden).
Ik bedoel: van elk product komt er een bepaald percentage terug maar ik vind een occasionele elektrische storing wat anders dan spiegels die eruit pleuren (paar gevalletjes op F-M). Ik ben persoonlijk niet erg happy met de manier waarop Canon hun show runt op het moment, ik hoop dat ze snel wat dingetjes verbeteren (ik stoor me ook dood aan de achterlijke levertijden).
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Is ook zo, maar dat had de 1DIII toch ook in het begin? Vrijwel elk nieuw product, kijk ook maar eens naar Macbooks of iPhones.mennovanw schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 00:54:
Wel gek eigenlijk.. Ik heb toch een heel aantal 5D2's over de toonbank zien gaan en heb er letterlijk nog geen één terug gezien (nou wil dat niet alles zeggen maar toch). Toch zijn er wel wat dingen te vinden op de fora betreffende de 5D2. Ik wil niet gaan ranten maar eigenlijk vind ik dat zo'n dure camera geen problemen mag hebben met slechte bouwkwaliteit.
Dit is ook een van de redenen waarom ik altijd liever ff wacht met het aanschaffen van een nieuw product. (niet dat ik in dit geval veel keus heb want ik heb 't geld er toch nog niet voor
Verwijderd
with ^^
al heb ik er persoonlijk nog geen ervaring mee. M'n 40D heeft nog nooit dienst geweigerd of errors gegeven. Maar het is wel een duidelijke trend, alles moet sneller gaan in de technologiewereld, testen en QC zijn vaak te grote extra kosten, en laten dus vaak de wensen over. Ze hebben veel liever die kosten uit te sparen, en achteraf dan de hier-en-daar binnenkomende apparaten te herstellen... komt hun veel goedkoper uit.
al heb ik er persoonlijk nog geen ervaring mee. M'n 40D heeft nog nooit dienst geweigerd of errors gegeven. Maar het is wel een duidelijke trend, alles moet sneller gaan in de technologiewereld, testen en QC zijn vaak te grote extra kosten, en laten dus vaak de wensen over. Ze hebben veel liever die kosten uit te sparen, en achteraf dan de hier-en-daar binnenkomende apparaten te herstellen... komt hun veel goedkoper uit.
Verwijderd
Heb al aardig wat foto's geschoten, dit weekend 2 party-shoots gehad, moet zeggen dat de focus niet zo super is.. maar dat went snel.
Ook voor mij is de grip voorlopig geen keus, red me zo ook wel.
Ben nu bezig met de .mov bestanden te editen
Ook voor mij is de grip voorlopig geen keus, red me zo ook wel.
Ben nu bezig met de .mov bestanden te editen
Vaag, zowel amazon.com als kamera-express hebben hem op voorraad, volgens hun websites.J3roen schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:16:
Verwijderd
Maar amazon levert helaas geen elektronische voorwerpen buiten de UK..BamSlam_ schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:58:
[...]
Vaag, zowel amazon.com als kamera-express hebben hem op voorraad, volgens hun websites.
Nja, ik heb hem gelukkig al
Ik kijk het nog even aan, kan tenslotte prima met het ding uit de voeten, zolang ik maar niet met LV en macro bezig ben. En in het laatste geval is het irritant, maar bij macro heb ik over het algemeen niet veel haast. Later dit jaar gaat de camera zeker terug, want ik heb nu al een glad, glimmend en krakend CF kaart deurtje (wtf, DAT irriteert me nog meer). Hopelijk zetten ze er straks dan een ander type op en zijn alle issues verholpen.Tom schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 00:43:
Body ligt fijn in de hand, ook zonder grip. Gaat me er dus meer om dat de grip fijn is als je meer dan 8 uur met dat ding in je handen loopt. Dan is de 2e sutther button ook ideaal. Die situaties komen alleen niet dagelijks voor en dan vind ik een Jenis versie meer dan prima. Helaas zijn die er niet en vraag ik me af of dat wel gaat gebeuren door het chipje wat canon er in gezet heeft. We zullen zien.
Heeft m'n 5d mk1 ook, merk er verder niet veel van maar 't is altijd ff wennen nadat je met een 1-serie hebt gewerkt. Blijft consumentenspul hedjkooij schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:04:
[...]
krakend CF kaart deurtje (wtf, DAT irriteert me nog meer).
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Tsja, maar mijn 40D (en zelfs de plastic 350D) had er geen last van. En als de 5D geen "slimline pro-body" is, dan had ik wellicht beter een D700 kunnen halen.abrakadaver schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:44:
Heeft m'n 5d mk1 ook, merk er verder niet veel van maar 't is altijd ff wennen nadat je met een 1-serie hebt gewerkt. Blijft consumentenspul he
En dat gevoel knaagt inwendig, maar ik wil er verder niet teveel over "zeuren", men moet tenslotte een keer tevreden zijn.
De 5D heeft de beste sensor die op het moment op de markt staat in zich zitten. De D700 niet, die heeft wel wat betere AF, maar ook die sealing etc. is niet zaligmakenddjkooij schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:47:
[...]
Tsja, maar mijn 40D (en zelfs de plastic 350D) had er geen last van. En als de 5D geen "slimline pro-body" is, dan had ik wellicht beter een D700 kunnen halen.
En dat gevoel knaagt inwendig, maar ik wil er verder niet teveel over "zeuren", men moet tenslotte een keer tevreden zijn.
Het gras aan de andere kant lijkt _altijd_ groener denk ik...
Ik kan me ook niet voorstellen dat een krakend CF deurtje de kwaliteit (of het plezier) van de foto's beïnvloed
Wat je zegt Henk, gras en groen enzo.. IQ van de 5d2 is ongekend. En nee sOid, het bederft het plezier niet, al 'schrik' ik nog steeds wel van de "knoerp" geluiden als de 70-200/2.8 eraan hangt.
Maar genoeg ervover; Meer dan een stevige irritatie mijnerzijds is het niet, ding valt echt niet uit elkaar
Maar genoeg ervover; Meer dan een stevige irritatie mijnerzijds is het niet, ding valt echt niet uit elkaar
Bij mij kraakt dat ook. Lig er niet wakker van, maar vind het wel een beetje slordig zulke zaken. Zou niet mogen natuurlijk.
Canonrumors meldt dat de 5DmkII versneld op de markt gezet is omdat Nikon hun D90 van video voorzien had. Daardoor was de firmware niet af voor de 5DmkII. Zij denken dat full-manual controle voor video er aan zit te komen in een firmware update. Dat zou goed nieuws zijn. Dat zou volgens mij voor het eerst ziijn dat Canon nieuwe features stopt in een firmware update. Dat zou ook betekenen dat ik de 2 Nikon lenzen die ik heb weer weg kan doen
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat is toch die firmware die de eerste(!) week van april uit zou komen.
Eerst zien, dan geloven.
Eerst zien, dan geloven.
Voor alles een eerste keer zou ik zeggen.zonoskar schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:22:
. Dat zou volgens mij voor het eerst ziijn dat Canon nieuwe features stopt in een firmware update.
De 5D sneller gereleased om de D90 te counteren? Misschien met een soort beta FW, maar hardware matig waren ze er al lang mee bezig. Het is niet dat je op 123 zo'n chip bijsoldeert.
Ik zit op die FW update te wachten. Hij kan prachtige beelden maken, enkel missen we nog wat essentiële videofuncties. Zeer leuk zou ook een soort 'RAW' videoformaat zijn zoals bij RED met hun .R3D files. Dan heb je nog extra controle over exposures nadien.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Versneld op de markt? Laat ze eerst maar eens goed de levering op orde stellen; zo snel is het niet
Yeah.. mijn BG-E6 begint zich behoorlijk eenzaam te voelen inmiddels. Hij kan niet wachten tot hij zich eindelijk kan in een 5D2 body kan pluggen!J3roen schreef op zondag 08 maart 2009 @ 03:50:
Versneld op de markt? Laat ze eerst maar eens goed de levering op orde stellen; zo snel is het niet
Ik weet niet of je al een accu bemachtigd hebt, maar Cameratools heeft de LP-E6 op dit moment op voorraad. Heb er net zelf eentje besteld.Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:01:
Ik denk bestel meteen een accu bij redcoon..zie ik bovenstaande comments staan
Ik ga in mei naar New York voor een week, en kan dat echt niet met 1 accu toe hoor. Snap niet dat de levering zo'n probleem is, best jammer.
Zal de site's maar in de gaten houden
Verwijderd
Als hij zich te eenzaam voelt kan hij nog altijd vlug even naar België lopen en in mijn body kruipenBamSlam_ schreef op zondag 08 maart 2009 @ 06:25:
[...]
Yeah.. mijn BG-E6 begint zich behoorlijk eenzaam te voelen inmiddels. Hij kan niet wachten tot hij zich eindelijk kan in een 5D2 body kan pluggen!
Trouwens, ben ik de enigste die het absurd vind dat ze de Mark II zo snel gereleased zouden hebben om de D90 te counteren? No offense maar IQ van de D90 kan toch niet op tegen mijn Mark II hoor..
Dat de vroegere release er zou zijn om enkel de video functie te counteren vind ik persoonlijk wat absurd. Het is een (erg) leuk pluspunt maar hierop baseert de gemiddelde koper zich toch niet. Als je in het prijssegment van deze body's zit te kijken, doe je dat niet voor een videofunctie IMHO.
Just my 2..
Nav je berichtje daar besteld, krijg ik dit mailtje:BamSlam_ schreef op zondag 08 maart 2009 @ 10:05:
[...]
Ik weet niet of je al een accu bemachtigd hebt, maar Cameratools heeft de LP-E6 op dit moment op voorraad. Heb er net zelf eentje besteld.
Slecht hoorHelaas kunnen wij de door u gedane bestelling niet direct uitleveren.
De levertijd van de niet uit voorraad leverbare producten bedraagt doorgaans 2-4 werkdagen, indien op voorraad bij leverancier.
Niet eens zozeer dat ik nog moet wachten, maar zet dat dan op de site. Niet na de bestelling daarmee komen. Misleidende informatie.
Damn, dat mailtje heb ik dus ook vanmorgen gehad.Tom schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:20:
[...]
Nav je berichtje daar besteld, krijg ik dit mailtje:
[...]
Slecht hoor
Niet eens zozeer dat ik nog moet wachten, maar zet dat dan op de site. Niet na de bestelling daarmee komen. Misleidende informatie.
Dit is balen.
[ Voor 6% gewijzigd door BamSlam_ op 09-03-2009 10:31 . Reden: linkje naar shopreview toegevoegd ]
ondertussen doen de nep lp-e6 accu's van ebay het prima.
Heb wel voor de pisen accu gekozen, duurder, maar is een A kwaliteit accu bakker (althans, voor zover ik weet en heb ervaren tot nu).
Dan maar geen info, belangrijkste is dat ik door kan schieten.
Hopelijk komen ze ook snel met een gripje wat "iets" minder kost (desnoods met cable-shutter release, i don't care)...
Heb wel voor de pisen accu gekozen, duurder, maar is een A kwaliteit accu bakker (althans, voor zover ik weet en heb ervaren tot nu).
Hopelijk komen ze ook snel met een gripje wat "iets" minder kost (desnoods met cable-shutter release, i don't care)...
Werkt daarbij die geheugenfunctie voor je batterijen nog?djkooij schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:54:
Nope, geen info (accu leeg teken), wel een prima werkende camera.sOid schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:02:
Werkt daarbij die geheugenfunctie voor je batterijen nog?
Ik denk dat ik dan ook maar voor een nepper ga.. heb voor mijn oude 20D zowel een originele bp-511 als een nepper, en ik merk het verschil niet. Scheelt nog een flinke hoeveelheid pegels ook.djkooij schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:54:
Gister toch even een mailtje gestuurd dat ik het vreemd vond dat hun website verkeerde informatie geeft. Zo'n voorraadindicatie zegt dan alsnog niets. Had te maken met teveel bestellingen dat weekend en ze boden excuses aan (en gaven mij gelijk). Nouja, wel netjes dus. Ze zouden mij op de hoogte houden.BamSlam_ schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:24:
[...]
Damn, dat mailtje heb ik dus ook vanmorgen gehad.En dat terwijl ik eerder bij hen de BG-E6 heb besteld, naar aanleiding van hun "op voorraad"-melding. Dat is toen prima gegaan.
Dit is balen.
Vandaag een mailtje dat ie verstuurd is.
Wel vreemd, bij sommige bedrijven hadden ze zelfs een wachtlijst voor die accu's van de 5DII.
Ik heb hem gistermiddag geannuleerd. Mij vertelde ze dat ze wel 17 bestellingen hadden gehad voor die accu. In ieder geval klopt hun voorraadaanduiding dus niet.Tom schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:45:
[...]
Gister toch even een mailtje gestuurd dat ik het vreemd vond dat hun website verkeerde informatie geeft. Zo'n voorraadindicatie zegt dan alsnog niets. Had te maken met teveel bestellingen dat weekend en ze boden excuses aan (en gaven mij gelijk). Nouja, wel netjes dus. Ze zouden mij op de hoogte houden.
Nou breekt mijn klomp dus helemaal. Ik ging ervanuit dat ik weer tijden zou moeten wachten op levering.Hele vage toestand.Vandaag een mailtje dat ie verstuurd is.
Wel vreemd, bij sommige bedrijven hadden ze zelfs een wachtlijst voor die accu's van de 5DII.
Verwijderd
Klopt, ik sta bij fotokonijnenberg al enkele weken op de wachtrij. Heb al betaald..en wacht samen met hun met smart op de accu.Tom schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:45:
[...]
Nu ook de trotse bezitter van ee 5D Mark II

Vanmiddag had ik de camera even mee naar Zandvoort. Geprobeerd onboard een filmpje te maken uit de losse hand maar dat viel niet mee, behoorlijk shaky, dus het posten van de film heeft waarschijnlijk ook niet zoveel nut.. Wel zien de snelle beelden er prima uit
Verder nog niet heel veel mee kunnen testen, maar wat ik heb getest was goed.. Tot nu toe zeer aangenaam verrast
EDIT: Achja kan ook weinig kwaad right http://www.vimeo.com/3647242
Vanmiddag had ik de camera even mee naar Zandvoort. Geprobeerd onboard een filmpje te maken uit de losse hand maar dat viel niet mee, behoorlijk shaky, dus het posten van de film heeft waarschijnlijk ook niet zoveel nut.. Wel zien de snelle beelden er prima uit
Verder nog niet heel veel mee kunnen testen, maar wat ik heb getest was goed.. Tot nu toe zeer aangenaam verrast
EDIT: Achja kan ook weinig kwaad right http://www.vimeo.com/3647242
[ Voor 7% gewijzigd door LaZZ op 14-03-2009 22:47 ]
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Had je hem niet wat hoger kunnen houden. Nu is het wel veel dashboard 
Met de nieuwe iMovie kan je hem misschien stabilizen.
Met de nieuwe iMovie kan je hem misschien stabilizen.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Stabilizen is niet te doen, al geprobeerd met iMovie 9.. Ik had een 17-40 erop zitten en helemaal uitgezoomd, ik hou hem vrij ver naar voren maar door de grote hoek filmt hij alsnog het dashboard mee.. Gister nog wat lopen proberen met de videofunctie op mezelf met een 50mm 1.8 maar ik kon mijn porien tellen zo scherp.. Damn 
Camera stilzetten in de auto is vrij gemakkelijk te doen, is namelijk aan de rollbar te bevestigen. Maar als ik dan ooit crash is de camera vast ook stuk, en dat is niet de bedoeling
Maar hebben we ook andere cameraatjes voor dus dat komt wel goed, wilde het alleen graag met de 5D proberen
Camera stilzetten in de auto is vrij gemakkelijk te doen, is namelijk aan de rollbar te bevestigen. Maar als ik dan ooit crash is de camera vast ook stuk, en dat is niet de bedoeling
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Ik weet niet hoe goed die stabalisatiefunctie van iMovie is, maar die van Final Cut is best goed, misschien kun je dat nog proberen 
Pas je sig nog ff aan btw
Pas je sig nog ff aan btw
iMovie stabiliseerde wel deels maar gaf het grootste gedeelte aan als te bewogen om te stabiliseren.. Dus dan haalt hij die stukjes eruit en krijg je een heel raar filmpje waarbij je bochten mist etc. De krachten van de Aston Martin waren gewoon te groot voor een handgeschoten filmpje gok ik zo haha..
Maar goed, heb donderdag weer een test op het Circuit van Zolder, eens kijken of ik daar wat kan schieten.. Rij dan met een cup clio, iets minder heftig en qua lay-out van binnen wat beter om met de camera te werken. Zal dan eens proberen het filmpje door Final Cut te halen, dan moet er toch wat beters uitkomen..
Ben erg benieuwd naar de firmware update voor de 5D Mark II trouwens waarover wordt gespeculeerd.. Ik vind de 50mm 1.8 bijvoorbeeld een geweldige lens om, als het redelijk donker is, mee te filmen.. Maar de camera zet hem op 1.8 geloof ik en op die manier krijg ik niet echt veel scherp door de enorme DOF..
Maar goed, heb donderdag weer een test op het Circuit van Zolder, eens kijken of ik daar wat kan schieten.. Rij dan met een cup clio, iets minder heftig en qua lay-out van binnen wat beter om met de camera te werken. Zal dan eens proberen het filmpje door Final Cut te halen, dan moet er toch wat beters uitkomen..
Ben erg benieuwd naar de firmware update voor de 5D Mark II trouwens waarover wordt gespeculeerd.. Ik vind de 50mm 1.8 bijvoorbeeld een geweldige lens om, als het redelijk donker is, mee te filmen.. Maar de camera zet hem op 1.8 geloof ik en op die manier krijg ik niet echt veel scherp door de enorme DOF..
[ Voor 20% gewijzigd door LaZZ op 16-03-2009 16:55 ]
Ah oke
Ik heb net pas je filmpje bekeken en ik vind 't schokken helemaal niet storend eigenlijk. Het voelt wat 'levendiger' aan dan als het helemaal plat was.
Hoe is de geluidskwaliteit eigenlijk? Kun je er gesprekken mee opnemen in een normale omgeving?(bijvoorbeeld een kantoor met op de achtergrond telefoons die afgaan e.d.)
Hoe is de geluidskwaliteit eigenlijk? Kun je er gesprekken mee opnemen in een normale omgeving?(bijvoorbeeld een kantoor met op de achtergrond telefoons die afgaan e.d.)
http://www.vimeo.com/3662589
Kijk die maar, denk dat dat je vraag wel beantwoord.. Die auto maakt echt een mega herrie en we zijn nog steeds verstaanbaar...
Alleen aan het begin van het filmpje en een rondje later wordt wat gezegd..
Kijk die maar, denk dat dat je vraag wel beantwoord.. Die auto maakt echt een mega herrie en we zijn nog steeds verstaanbaar...
Voor diegenen die de Canon grip wel erg duur vinden, of de grip zo nu en dan eens gebruiken is er nu eindelijk een alternatief. De Meike imitatie grip.
Ziet er prima uit en ik ga ergens in April maar eens zo'n ding bestellen.
Ziet er prima uit en ik ga ergens in April maar eens zo'n ding bestellen.
dat is wel modder op een vlaggenschuit zo, ik had voor mijn 5d mkI een imitatie grip, wat een rommel.
|>
Klopt Simon, het is en blijft imitatie. Maar voor iets wat ik 5 x per jaar 1 dag gebruik is het topspul.
Als ik hem onder de 5D zou lijmen dan had ik dit niet eens overwogen maar de Canon versie gepakt of de 1 serie gekocht.
Als ik hem onder de 5D zou lijmen dan had ik dit niet eens overwogen maar de Canon versie gepakt of de 1 serie gekocht.
Ookal gebruik je het vijf keer per jaar, dan is het alsnog shit als je de sluiterknop indrukt op een perfect moment en de camera vervolgens niet reageert doordat de contacten niet goed aansluiten. Om maar eens een willekeurig voorbeeld te noemen
Klopt; Als. Ben op het net nog geen issues tegengekomen met dit soort ongein. Tuurlijk zal er iets verschil zijn tussen de Canon en de imi's, maar niet van die orde. Die gasten willen hun naam ook niet te grabbel gooien.
Vind het ook niet zo'n issue. Met niet merkeigen lenzen is het een grotere kopzorg imho (geen AF licentie etc.). Heb je er 200,- voor over? haal dan de Canon, zo niet, dan is er nu in ieder geval een alternatief.
@sOid hieronder: doe ik zeker, maar kan nog even duren voor het ding er is, bestel hem pas over een maandje ongeveer.
Vind het ook niet zo'n issue. Met niet merkeigen lenzen is het een grotere kopzorg imho (geen AF licentie etc.). Heb je er 200,- voor over? haal dan de Canon, zo niet, dan is er nu in ieder geval een alternatief.
@sOid hieronder: doe ik zeker, maar kan nog even duren voor het ding er is, bestel hem pas over een maandje ongeveer.
[ Voor 13% gewijzigd door djkooij op 18-03-2009 11:42 ]
Laat iig ff weten hoe het je bevaltdjkooij schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:29:
Klopt; Als. Ben op het net nog geen issues tegengekomen met dit soort ongein. Tuurlijk zal er iets verschil zijn tussen de Canon en de imi's, maar niet van die orde. Die gasten willen hun naam ook niet te grabbel gooien.
Dat soort dingen heb ik gewoon gelijk bij de camera gekocht. Dan ben je sneller geneigd om te roepen 'fuck it, die paar honderd kan er ook nog wel bij' ;-). Ik heb iig bij imitatiegrips (van andere camera's) gemerkt dat er bijvoorbeeld speling ontstaat (vooral vervelend op een statief, maar het irriteert mij ook) en dat het allemaal niet zo lekker stevig aanvoelt. Investeer je veel in een camera en dan zijn dat soort onderdelen gaar...maar goed, dat moet ieder voor zich weten.
Ik ben van het weekend gaan fietsen met de camera. Het volgende filmpje was het resultaat. Wat vinden jullie ervan? Ik had soms wel graag gehad dat de camera een hogere sluitertijd had ingesteld (nu bleef ie rond de 1/50s zitten). Als het lichter werd, ging de ISO omlaag, ipv de sluitertijd. Balen. Hopelijk komt Canon echt met een nieuwe firmware met wat manual instellingen voor video.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Motionblur draagt hier i.m.o. wel bij tot de indruk van snelheid.
Zit over 4 weken voor een weekje in Vegas en ga tussendoor op en neer naar Long Beach voor de Indycar wedstrijd aldaar, heb een pas waarmee ik overal mag komen en ben dan ook van plan aardig wat te experimenteren met de video functie.. Ik vertrek 14 april, zou de firmware update eventueel nog voor die datum uitkomen?? Als hij uberhaupt komt..
Laat het uiteindelijke resultaat natuurlijk sowieso hier zien..
Kan het mis hebben, maar ik heb geloof ik gelezen dat de 25ste maart een mogelijkheid voor de update is.LaZZ schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:56:
Zit over 4 weken voor een weekje in Vegas en ga tussendoor op en neer naar Long Beach voor de Indycar wedstrijd aldaar, heb een pas waarmee ik overal mag komen en ben dan ook van plan aardig wat te experimenteren met de video functie.. Ik vertrek 14 april, zou de firmware update eventueel nog voor die datum uitkomen?? Als hij uberhaupt komt..
En anders kun je 'm ook in de VS zelf downloaden he
[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 18-03-2009 22:26 ]
25ste werd toch de Canon 500D aangekondigd? Las op Canonrumors dat de firmwareupdate pas ergens in april zou komen.. Maar kan hem inderdaad ook daar downloaden.. Hoop maar dat ie op tijd uitkomt, met manual control toch weer net even wat meer mogelijkheden
Het schijnt dat Canon nog nooit functionaliteit heeft toegevoegd in een firmware-update, dus ik zou nergens op rekenen.
Nou ik was anders heel blij toen ze het joystickie hadden ge-enabled om de focuspunten te kiezen in de MKIII/\/\|) schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:29:
Het schijnt dat Canon nog nooit functionaliteit heeft toegevoegd in een firmware-update, dus ik zou nergens op rekenen.
Mja maar ik denk dat het in dit geval toch anders ligt.. Het is imo redelijk makkelijk toe te voegen, en er is enorm veel vraag naar.. Waarom zouden ze het niet doen?/\/\|) schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:29:
Omdat ze ook nog ECHTE HD-videocamera's hebben die ze moeten verkopen.....LaZZ schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:52:
[...]
Mja maar ik denk dat het in dit geval toch anders ligt.. Het is imo redelijk makkelijk toe te voegen, en er is enorm veel vraag naar.. Waarom zouden ze het niet doen?
Maar die hebben toch weer andere functies (auto-focus etc.) en kunnen geen lenzen verwisselen? Dus is toch weer een andere markt lijkt mij.. Maar goed we zullen het zien..
De XL serie kan wel lenzen verwisselen. Die hebben autofocus ja.. De markt is deels anders, maar stel je voor, je hebt full aperture, sluitertijd en iso controle.. FF sensor.. Waarom zou een filmmaker die bijna nooit AF gebruikt kiezen voor de duurdere XL.. Meeste filmmakers hebben trouwens focuspuller, dat is een loonslaaf die de AF imiteert
|>
Wat zou het toch mooi zijn als canon een serie videocamera's naast de XL zet met een EF-mount en een 5d2 sensor erin, met inderdaad diafragma, iso en sluiter instellingen.
Waarom niet? Doen zij het niet dan doet RED het wel
Waarom niet? Doen zij het niet dan doet RED het wel
Een 5D2 sensor in een dedicated videocamera is een beetje zonde, niet? 21MPix en dan maar 2Mpix gebruiken. Liever een dedicated FF sensor-based videocamera met 2 of 4 Mpix en dan een ISO range tot 25600 ofzo, maar dan met de ruis van de 5D2 op 3200.
whatever, iig 35mm fullframe, fullhd met de iso performance van de 5d2 en een EF-mount.
Ik denk trouwens dat je niet zo heel veel winst haalt uit een native 1080P resolutie sensor tov 21mpix downscalen naar 1080P. Het zal vast een beetje schelen, maar 3 stops winst verwacht ik niet.
Ik denk trouwens dat je niet zo heel veel winst haalt uit een native 1080P resolutie sensor tov 21mpix downscalen naar 1080P. Het zal vast een beetje schelen, maar 3 stops winst verwacht ik niet.
Net even bij de Mediamarkt geweest om nogmaals te vragen naar de levertijd van de 5DII. Vorige keer konden ze er niks over zeggen. Deze keer ook niet, al riep die gast 'reken op eind april'. Ik had niet echt het idee dat het correcte info was (volgens mij wist ie het gewoon niet). Anyway, dat betekend dat ik nog lang moet wachten op een goed werkende camera
Ik wacht nu 1,5 maand en eind april zou ik in totaal 3 maanden op een camera hebben gewacht. Nou, dat vind ik absurd.
Wat te doen? Ik heb CPS aangevraagd al is het even de vraag of dat lukt en wanneer dat binnenkomt. Daarmee zou ik iig een leen 5D kunnen regelen. Pissig worden op de Mediamarkt heeft ook weinig nut omdat het overmacht is voor hun, zij wachten tenslotte ook op nieuwe voorraad en kunnen niet veel meer doen. Of ze geven misschien geld terug, maar ik had m'n camera tijdens de BTW-actie, 200 euro verschil met shops die em op voorraad hebben vind ik net wat teveel. Direct contact opnemen met Canon zal ook weinig uithalen.
Nouja, zal nog wel even geduld moeten hebben ben ik bang......
Ik wacht nu 1,5 maand en eind april zou ik in totaal 3 maanden op een camera hebben gewacht. Nou, dat vind ik absurd.
Wat te doen? Ik heb CPS aangevraagd al is het even de vraag of dat lukt en wanneer dat binnenkomt. Daarmee zou ik iig een leen 5D kunnen regelen. Pissig worden op de Mediamarkt heeft ook weinig nut omdat het overmacht is voor hun, zij wachten tenslotte ook op nieuwe voorraad en kunnen niet veel meer doen. Of ze geven misschien geld terug, maar ik had m'n camera tijdens de BTW-actie, 200 euro verschil met shops die em op voorraad hebben vind ik net wat teveel. Direct contact opnemen met Canon zal ook weinig uithalen.
Nouja, zal nog wel even geduld moeten hebben ben ik bang......

Zoals je weet zit ik in hetzelfde schuitje (maar met het verschil dat mijn camera helemaal niet bruikbaar is). Ik ben volstrekt ontevreden met Canon op dit punt, op deze manier ga je niet met je klanten om. Ik overweeg om een aangetekende brief naar de directie Canon Nederland te sturen en wellicht daarna met consumentenorganisaties en/of media in contact te treden.
Als volgende week Canon inderdaad de 500D presenteert, breekt mijn klomp helemaal. Laat ze eerst hun bestaande producten eens gaan leveren.
Als volgende week Canon inderdaad de 500D presenteert, breekt mijn klomp helemaal. Laat ze eerst hun bestaande producten eens gaan leveren.
Gelukkig heb ik totaal geen problemen met mijn Canon 5D Mark II...
Ik vind het wel raar.. Ik heb hem vorige week bij Kamera-Express gehaald en die hadden een enorme lading 5D's binnen gekregen vertelden ze me, daar is hij ruim op voorraad..
Ik vind het wel raar.. Ik heb hem vorige week bij Kamera-Express gehaald en die hadden een enorme lading 5D's binnen gekregen vertelden ze me, daar is hij ruim op voorraad..
http://www.kamera-express...bsubtypes&subsubtype=2540
Ik bestel wel vaker bij KE en moet zeggen dat hun voorraadbeheersysteem vrij nauwkeurig is.
Ik bestel wel vaker bij KE en moet zeggen dat hun voorraadbeheersysteem vrij nauwkeurig is.
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Naar aanleiding van deze voorraadmelding en die bij een flink aantal andere shops in de pricewatch, heb ik gisteren de Mediamarkt, waar ik de 5DII eind januari heb besteld, maar eens gebeld met de vraag hoe het er mee stond. Ze hadden nog geen idee wanneer ze weer exemplaren uitgeleverd zouden krijgen. Uit de woorden van de verkoper kon ik opmaken dat nog niemand die die dag besteld had (tijdens de "MM betaald de BTW" aktie) zijn/haar exemplaar uitgeleverd heeft gekregen. Ik snap er niets meer van. Een grote keten als Mediamarkt moet toch exemplaren uitgeleverd krijgen?GoT schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 09:23:
http://www.kamera-express...bsubtypes&subsubtype=2540
[ Voor 0% gewijzigd door BamSlam_ op 21-03-2009 11:00 . Reden: typos ]
MM is niet echt dé winkel waar Canon voor promodellen veel naar toe schuift, eerder foto konijnenberg.BamSlam_ schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:59:
[...]
Naar aanleiding van deze voorraadmelding en die bij een flink aantal andere shops in de pricewatch, heb ik gisteren de Mediamarkt, waar ik de 5DII eind januari heb besteld, maar eens gebeld met de vraag hoe het er mee stond. Ze hadden nog geen idee wanneer ze weer exemplaren uitgeleverd zouden krijgen. Uit de woorden van de verkoper kon ik opmaken dat nog niemand die die dag besteld had (tijdens de "MM betaald de BTW" aktie) zijn/haar exemplaar uitgeleverd heeft gekregen. Ik snap er niets meer van. Een grote keten als Mediamarkt moet toch exemplaren uitgeleverd krijgen?
|>
Mijn voordeel is ruim € 500(!) t.o.v. bijv. K-E die hem nu in voorraad heeft (5d mk ii kit), dus mijn geld terugvragen en elders gaan gaan shoppen is pas een laatste optie (zeker omdat er geen inkomsten tegenover staan, 100% amateur-gebruik).
Hopelijk kan ik binnenkort iets meer on-topic over de 5D mk II melden, in plaats van over de afwezigheid daarvan.
Hopelijk kan ik binnenkort iets meer on-topic over de 5D mk II melden, in plaats van over de afwezigheid daarvan.
KE ook, die zijn ook Canon prodealersimon schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:20:
[...]
MM is niet echt dé winkel waar Canon voor promodellen veel naar toe schuift, eerder foto konijnenberg.
Prodealer of niet, m.i. geen argument om iemand met DOA-cam bijna twee maanden (and counting) in de kou laten zitten.
Ik had niet verwacht dat Canon mij binnen één dag een nieuwe cam op een gouden presenteerblaadje zou komen aanbieden, maar levering binnen een paar weken had mij redelijk geleken.
Ik had niet verwacht dat Canon mij binnen één dag een nieuwe cam op een gouden presenteerblaadje zou komen aanbieden, maar levering binnen een paar weken had mij redelijk geleken.
Jep da's helemaal waar. Het is me niet helemaal duidelijk wat je er nou precies mee hebt gedaan (misschien heb ik er overheen gelezen). Heb je 'm weer ingeleverd bij de MM of opgestuurd naar Canon?/\/\|) schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:23:
Prodealer of niet, m.i. geen argument om iemand met DOA-cam bijna twee maanden (and counting) in de kou laten zitten.
Ik heb een aangeboden bij MM. Die hebben een vervangend exemplaar besteld (wegens DOA). Op het advies van de MM-medewerker heb ik mijn cam weer naar huis genomen met het voorstel de 'exchange' pas te doen als zij het vervangend exemplaar binnen hadden. MM heeft mij vervolgens een schriftelijk bewijs gegeven dat ik hem 2 februari als DOA aangeboden heb.sOid schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:35:
[...]
Jep da's helemaal waar. Het is me niet helemaal duidelijk wat je er nou precies mee hebt gedaan (misschien heb ik er overheen gelezen). Heb je 'm weer ingeleverd bij de MM of opgestuurd naar Canon?
Ik heb hem niet voor reparatie naar Canon/Etbass gestuurd omdat ik bij cam die al defect in de doos zat een nieuw exemplaar wil.
Maar, het is mooi weer, en ga straks op pad om lekker te fotograferen (met mijn 20D weliswaar).
Mijn 20D heb ik anders ook gekocht bij MM Amsterdam Arena. Begin oktober 2004, toen je bij andere zaken moest intekenen en vele weken moest wachten op uitlevering (de camera was toen net geintroduceerd). Toevalligerwijs liep ik er bij die MM langs een vitrine waarin twee kits stonden. Meteen eentje meegenomen. Paar dagen later bij MM Den Haag ook zo'n kit in de vitrine zien staan.simon schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:20:
[...]
MM is niet echt dé winkel waar Canon voor promodellen veel naar toe schuift, eerder foto konijnenberg.
Bel ETbass eens. Volgens mij moeten zij gewoon zo'n camera omruilen bij DOA. Zeker als jij je verhaal vertelt.../\/\|) schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:30:
[...]
Ik heb een aangeboden bij MM. Die hebben een vervangend exemplaar besteld (wegens DOA). Op het advies van de MM-medewerker heb ik mijn cam weer naar huis genomen met het voorstel de 'exchange' pas te doen als zij het vervangend exemplaar binnen hadden. MM heeft mij vervolgens een schriftelijk bewijs gegeven dat ik hem 2 februari als DOA aangeboden heb.
Ik heb hem niet voor reparatie naar Canon/Etbass gestuurd omdat ik bij cam die al defect in de doos zat een nieuw exemplaar wil.
Inderdaad mooi weer, maar behoorlijk hard licht nuMaar, het is mooi weer, en ga straks op pad om lekker te fotograferen (met mijn 20D weliswaar).

Daar heb ik nog niet aan gedacht! Zal eens informeren.sOid schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:39:
[...]
Bel ETbass eens. Volgens mij moeten zij gewoon zo'n camera omruilen bij DOA. Zeker als jij je verhaal vertelt...
Later op de middag verdwijnt dat probleem vanzelf.[...]
Inderdaad mooi weer, maar behoorlijk hard licht nu
Verwijderd
dat vindt ik dus echt niet normaal .ligt dat nu aan canon of aan je winkel waar je dat besteldt hebt ?Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:47:
Sommigen wachten dus nog op de camera.. ik wacht al 6 weken op de LP-E6 reservebatterij
Verwijderd
Heb de accu bij fotokonijnenberg al betaald, en zij wachten ook al weken op de accu's. Heb andere zaken gemaild (die hier o.a. in het topic stonden) en ze wachten allemaal op die accu.
Verwijderd
leker geregelt van canon dusVerwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:54:
Heb de accu bij fotokonijnenberg al betaald, en zij wachten ook al weken op de accu's. Heb andere zaken gemaild (die hier o.a. in het topic stonden) en ze wachten allemaal op die accu.
Verwijderd
Iemand ervaring met de imitatie batterij? Batteryking.eu heeft nu een voor 39 euro...
http://www.batteryking.nl...ra/canon/canon-lp-e6.html
http://www.batteryking.nl...ra/canon/canon-lp-e6.html
Binne, kijk dan ook hier http://shop.ebay.com/?_fr..._sacat=See-All-Categories
39 euro voor een faker, vind ik wel erg prijzig.
39 euro voor een faker, vind ik wel erg prijzig.
|>