Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
nee, ik heb geen mk2, maar ik denk dat als je fake gaat 39 euro wat veel is. http://cgi.ebay.com/1800m...%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50 bijv is goede prijs, kun je met buy it now per direct kopen, gratis shipping, en veel positieve reacties..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic is wel erg stil de laatste dagen...

Ik heb 2 imitatie's accu's besteld, ben zeer benieuwd. Zal het resultaat hier wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb er ook 2 besteld, echter geen MKII nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Let er wel op dat de imitatie accu's waarschijnelijk niet met de orgineele canon oplader geladen kan worden!
Dit ivm met de chip die bij deze nieuwe accu's erin zit.

Bij mijn canon HF100 video camera was dit ook zo, de imitaties laad ik in een imitatie lader op (de orginele pakt ze niet), en gebruik ik daarna wel gewoon in de camera die dan niet laat zien hoelang de accu nog meegaan (rood accu icoontje), maar wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Klopt, ze leveren er inderdaad ook speciale laders bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik hoor sinds woensdag ook bij de club :) Heb er nog niet serieus mee gefotografeerd, maar eerste indruk is erg goed. Vind alleen wel dat de spiegel een beetje vreemd geluid maakt, maar dat zal vast in m'n hoofd zitten. Hoewel het geluid niet helemaal overeenkomt met filmpjes op youtube.

Ach, ik heb twee jaar garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 22:23
Gefeliciteerd sOid ;-). Ik moest ook even wennen aan de harde 'klik'. Zeker als je 'maar' een 400D gewend bent. Maar hoe meer herrie hoe hoger de pats-factor zullen we maar zeggen ;).

Ander vraagje over memorycards. Ik heb nu 2x8GB Sandisk ULTRA III. Prima spul, maar zo verrot duur. Nu ga ik in september een maand op vakantie en dan is 500 foto's echt niet genoeg...ik heb naar image tanks gekeken maar die zijn helemaal duur. Ik zou zoiets alleen voor vakanties gebruiken dus de toepassing is wat te klein om zo een bedrag te rechtvaardigen.

Merk je nu verschil tussen ULTRA II en ULTRA III kaartjes op een 5DII vraag ik me dan af? Of zelfs de ULTRA IV? Wellicht ben ik dan dus beter af met nog 2 16GB ULTRA II kaartjes. Dat het kopieren van foto's wat langer duurt interesseert me niet zo veel. Het gaat me er meer om dat het geen invloed heeft op bursten en filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ergens een review gezien met alle Extreme II, III en IV kaartjes, alsook de UDMA kaartjes. Maar ik vind hem niet direct terug.

Hier kun je het verschil ook zien, maar dan met minder verschillende kaartjes:
http://www.dpreview.com/r...=canoneos5Dmarkii&page=14

Het komt er gewoon op neer dat vanaf Extreme II je niet echt problemen hebt om JPEG's te bursten, maar eenmaal je RAW's burst, dat je toch wel veel beter af bent met een Extreme IV of UDMA kaartje (omdat deze de buffer enorm snel kunnen "wissen"). Zelf heb ik de Sandisk Extreme IV 16GB, en ik heb nog geen seconde spijt gehad van de investering. Ik twijfelde ook wel tussen de Extreme IV of de Lexar 300x UDMA, maar de Extreme IV kwam net een tikkeltje beter uit de tests die ik las. Ik probeer die uitgebreide review wel nog eens op te zoeken voor je.

Edit:
Hier dus de volledige vergelijking:
http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-9784

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Wekko schreef op zondag 29 maart 2009 @ 10:58:
Ik moest ook even wennen aan de harde 'klik'. Zeker als je 'maar' een 400D gewend bent.
Ik had het omgekeerde toen ik voor het eerst een 400 in mijn handen kreeg. Ik had tot die tijd met een 1D geschoten en toen ik afdrukte dacht ik dat er iets kapot ging in de camera... ;) Klonk zo vreemd en plestik achtig. Ik was gewend dat ik gewoon voelde dat er een spiegel heen en weer ging alsof er een deur werd dichtgesmeten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb een Extreme III 16gb en nog 2x 4gb.
Zo'n Extreme IV zal wel sneller zijn maar dat heb je vooral nodig in burst. Zal bij mij iets sneller ophouden als de buffer volzit en hij het wegschrijven niet kan bijhouden. Maargoed ik schiet zelden in burst dus kan er niet wakker van liggen. Kopieeren naar je harddisk gaat natuurlijk wel sneller, zou wel een voordeel zijn. Ik vond het de meerprijs niet waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Tom op 29-03-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:25:
Ik had ergens een review gezien met alle Extreme II, III en IV kaartjes, alsook de UDMA kaartjes. Maar ik vind hem niet direct terug.

Hier kun je het verschil ook zien, maar dan met minder verschillende kaartjes:
http://www.dpreview.com/r...=canoneos5Dmarkii&page=14

Het komt er gewoon op neer dat vanaf Extreme II je niet echt problemen hebt om JPEG's te bursten, maar eenmaal je RAW's burst, dat je toch wel veel beter af bent met een Extreme IV of UDMA kaartje (omdat deze de buffer enorm snel kunnen "wissen"). Zelf heb ik de Sandisk Extreme IV 16GB, en ik heb nog geen seconde spijt gehad van de investering. Ik twijfelde ook wel tussen de Extreme IV of de Lexar 300x UDMA, maar de Extreme IV kwam net een tikkeltje beter uit de tests die ik las. Ik probeer die uitgebreide review wel nog eens op te zoeken voor je.

Edit:
Hier dus de volledige vergelijking:
http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-9784
Thanks! Het verschil is inderdaad wel vrij groot. Jammer dat dat ook op gaat voor het prijsverschil. Wellicht ben ik dan beter af met een 16GB IV en toch een image tank...dat wordt nog even rekenen.
mphilipp schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:14:
[...]

Ik had het omgekeerde toen ik voor het eerst een 400 in mijn handen kreeg. Ik had tot die tijd met een 1D geschoten en toen ik afdrukte dacht ik dat er iets kapot ging in de camera... ;) Klonk zo vreemd en plestik achtig. Ik was gewend dat ik gewoon voelde dat er een spiegel heen en weer ging alsof er een deur werd dichtgesmeten.
Zo kun je het ook beredeneren ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wekko schreef op zondag 29 maart 2009 @ 10:58:

Ander vraagje over memorycards. Ik heb nu 2x8GB Sandisk ULTRA III. Prima spul, maar zo verrot duur. Nu ga ik in september een maand op vakantie en dan is 500 foto's echt niet genoeg...ik heb naar image tanks gekeken maar die zijn helemaal duur. Ik zou zoiets alleen voor vakanties gebruiken dus de toepassing is wat te klein om zo een bedrag te rechtvaardigen.
Waarom neem je niet gewoon een laptop mee? Doe ik altijd op vakantie.
Ik kom dan terug met 30gig aan foto's en dat met een kaartje van 2gig :)
Gewoon elke dag leegmaken en je kan ook direct selecteren/photoshoppen.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Vier je ook nog vakantie of kijk je de hele dag door de zoeker? :|

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
multipasser schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:59:
[...]

Waarom neem je niet gewoon een laptop mee? Doe ik altijd op vakantie.
Ik kom dan terug met 30gig aan foto's en dat met een kaartje van 2gig :)
Gewoon elke dag leegmaken en je kan ook direct selecteren/photoshoppen.
Fotospullen+statief moeten ook al mee. Bagagetechnisch wordt het dus lastig om ook nog een laptop mee te nemen ;). Of ik moet een netbook halen. Dat wordt alleen nog ietsje duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepv schreef op maandag 30 maart 2009 @ 08:27:
Met 30g zit je aan 1200 fotos, dat is +/- 50 fotos per dag, is dat veel voor een "fotograaf" die al z'n hebben en houwen meeneemt ? Als je op safari bent, dat is het bijzonder weinig lijkt me.

Ik heb zelf een netbook voor het vakantiegedeelte - Lightroom + 5DMKII files zijn nog te doen. Persoonlijk zou ik dat statief thuislaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Joepv schreef op maandag 30 maart 2009 @ 08:27:
Ieder heeft zijn manier van vakantie. Uren in de zon liggen is niet mijn ding :)
Liever met mijn hobby bezig zijn, iets wat ik tijdens het jaar eigenlijk geen tijd voor heb.

Het is niet zo dat een laptop veel plaats in neemt imo. Dat zal het echt niet maken tenzij je met het vliegtuig gaat. Maar dan neem je hem mee op je schoot, kan je nog filmpjes kijken onderweg. :)

Ik wacht nog rustig af totdat canon een nieuwe firmware uitbrengt voor de 5D met nieuwe video functies, dan koop ik zeker de 5D. :) Of een hack van de 500D zodat die ook 25fps record :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:15:
[...]

Met 30g zit je aan 1200 fotos, dat is +/- 50 fotos per dag, is dat veel voor een "fotograaf" die al z'n hebben en houwen meeneemt ? Als je op safari bent, dat is het bijzonder weinig lijkt me.

Ik heb zelf een netbook voor het vakantiegedeelte - Lightroom + 5DMKII files zijn nog te doen. Persoonlijk zou ik dat statief thuislaten.
Ik moet nog even kijken of en hoe dat statief in mijn koffer gaat passen en hoeveel dat weegt. Afhankelijk ook van hoeveel ik aan bagage mee mag nemen (moet nog boeken...). Wellicht wordt het anders een monopod. Die ministatiefjes houden helaas geen 5DII met 300mm f/4...

We gaan met een jeep rondreizen, dus dan is het niet zo een probleem om een statief mee te zeulen. Het is echt alleen die vliegreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Is een beanbag niks? Die kan je ter plekke vullen.
Een moeder met een naaimachine heeft zo'n ding binnen no-time in elkaar ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
abrakadaver schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:51:
Is een beanbag niks? Die kan je ter plekke vullen.
Een moeder met een naaimachine heeft zo'n ding binnen no-time in elkaar ;)
Pfft dat kun je zelf toch ook wel? :+ Alleen ritsen zijn naar om te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:15:
[...]

Solly, moet nog wennen aan de bad ass grote bestanden die uit de nieuwe camera's komen :o

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
sOid schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:50:
[...]

Pfft dat kun je zelf toch ook wel? :+ Alleen ritsen zijn naar om te doen :P
Ik ben blij dat ik een handige moeder heb ;). Kan het wel eens proberen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mail gekregen dat er een aantal 5dm2 accu's op voorraad zijn (lp-e6), dus meteen maar 1 besteld.

Heb straks dus 2 imitatie en 1 orginele + reserve..hmmm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:44:
Net mail gekregen dat er een aantal 5dm2 accu's op voorraad zijn (lp-e6), dus meteen maar 1 besteld.

Heb straks dus 2 imitatie en 1 orginele + reserve..hmmm :P
Ik heb 2 originele. Cameranu heeft ze net binnengekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Fairy schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 16:29:
[...]

Ik heb 2 originele. Cameranu heeft ze net binnengekregen :)
En, bevalt de 5DII je beter dan de 1DIII? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu mijn orginele accu bestelling nog eerder binnen dan 2 imitatie's. Zien of ik die nog kan afzeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

sOid schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 16:54:
[...]

En, bevalt de 5DII je beter dan de 1DIII? :P
Vééél beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Voor de mediamarkt klanten; vandaag heb ik met een maat van me eindelijk de 5D kunnen ophalen. Na ruim 2 maanden wachten eindelijk uitgeleverd! Wat een camera! Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Nou dan hoop ik snel een telefoontje te krijgen want ik ben het wachten met een kreupele camera aardig zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
J3roen schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:02:
Voor de mediamarkt klanten; vandaag heb ik met een maat van me eindelijk de 5D kunnen ophalen. Na ruim 2 maanden wachten eindelijk uitgeleverd! Wat een camera! Super.
Wauw, dat is goed nieuws, gefeliciteerd! Ik ben nog niet gebeld helaas, maar sta dan ook 7e op de lijst. Heb je enig idee hoeveel ze er binnen hadden gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik ben zo blij dat ik gewoon bij KE heb gekocht en 'm binnen 24 uur binnen had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

slechts 2 camera's helaas dus waarschijnlijk duurt het nog wel even :(

Soid: mjah inderdaad, dat is wel fijn. Maar ik heb er slechts 1939 euro voor betaald, dus daar ben ik dan weer blij mee :) Het was het wachten wel waard.

[ Voor 52% gewijzigd door J3roen op 06-04-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ja dat scheelt een grip + een accu ongeveer met wat ik er voor heb betaald. Maar ja, daar kom ik ook wel weer overheen.

Gefeli met je aankoop iig. Ik heb net wat niet-wetenschappelijke focustestjes gedaan en ik ben positief verrast over de lineaire focuspunten, zelfs in low light met weinig contrast focust hij behoorlijk snel. Helemaal niet aan het hunten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik ben idd ook erg benieuwd naar low light. Ik kan hem zaterdag gaan testen bij Awakenings in Amsterdam. Heb alleen geen grip voor die tijd vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 12:04
Ik hoor er sinds vanmiddag ook bij :).
Wacht alleen wel al een maand op grip + accu.

Ik ben echt zwaar over het ding te spreken en begin te twijfelen of m'n 40D geen last heeft van frontfocus/ onscherpe baggerheid in het algemeen :P .
</slecht vermomde tvp>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
vegetoot schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:53:
Ik hoor er sinds vanmiddag ook bij :).
Wacht alleen wel al een maand op grip + accu.
Feli! Ik heb de grip al twee maanden in huis.. nu de camera nog! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er misschien iemand ondertussen enige update omtrent de nieuwe firmware? Ik zit nog altijd vol hoop te wachten op AF in movie mode (en de mogelijkheid om op de camera je f-stop te veranderen..)

Over de grip kwestie, ik heb persoonlijk nog niet echt de nood gevoeld om een grip onder z'n poep te plaatsen. Ik soms wel gelegenheden waar ik een 7-800 tal RAW'tjes neem, maar ik heb nog nooit met een lege batterij gezeten. En hij ligt ook wel veel beter in de hand dan m'n vorige 450D, wat de grip voor mij persoonlijk niet echt direct noodzakelijk maakt. Het enigste puntje waar ik hem af en toe wel eens mis, is bij het verticaal schieten, waar de extra knopjes wel een handige extra feature zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Nieuwe features in firmware kun je beter niet op wachten, in ieder geval niet in officiele Canon firmware. Doen ze nooit eigenlijk.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:09:
Heeft er misschien iemand ondertussen enige update omtrent de nieuwe firmware? Ik zit nog altijd vol hoop te wachten op AF in movie mode (en de mogelijkheid om op de camera je f-stop te veranderen..)

Over de grip kwestie, ik heb persoonlijk nog niet echt de nood gevoeld om een grip onder z'n poep te plaatsen. Ik soms wel gelegenheden waar ik een 7-800 tal RAW'tjes neem, maar ik heb nog nooit met een lege batterij gezeten. En hij ligt ook wel veel beter in de hand dan m'n vorige 450D, wat de grip voor mij persoonlijk niet echt direct noodzakelijk maakt. Het enigste puntje waar ik hem af en toe wel eens mis, is bij het verticaal schieten, waar de extra knopjes wel een handige extra feature zijn..
+ de mogelijkheid om een handstap op een normale manier te bevestigen. Dat vind ik misschien nog wel het meest irritante.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:09:
Hoe kom je erbij dat er überhaupt een firmware release zit aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Grip is ook onderweg vandaag :) Dat was erg snel gefixed; paar maanden sneller dan de camera zelf haha. Zonder grip kan ik echt niet meer werken, portrait schieten is veel beter te doen en daarbij is de handstrap onontbeerlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door J3roen op 07-04-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
J3roen schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:02:
Heeft jouw exemplaar de laatste firmware-versie (1.0.7) ? Of heb je die zelf moeten flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
J3roen schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:39:
Grip is ook onderweg vandaag :) Dat was erg snel gefixed; paar maanden sneller dan de camera zelf haha. Zonder grip kan ik echt niet meer werken, portrait schieten is veel beter te doen en daarbij is de handstrap onontbeerlijk.
Waarom is de strap onontbeerlijk bij portrait schieten? Ik heb geen handstrap maar kan het mij niet voorstellen. Ik heb een 450D en die was met de kitlens kwa grootte hanteerbaar. Toen er een 17-55 IS 2.8 (en een teletoetertje 2.8) erop kwam volgde al snel een grip en die haal ik er nooit meer af :P , zo kan ik het zaakje stabiel houden voor portrait schieten. De handstrap is standaard toch alleen te monteren als je de grip erop hebt zitten en dan verbindt de strap als het ware de body en de grip? Ik zie er alleen het nut bij landscape schieten en transport, maar kan mij vergist hebben.

Verder vraag ik mij altijd af waarom camera's alleen voor rechtshandigen ontworpen worden. Ik ben gelukkig rechtshandig, maar kan me niet voorstellen dat linkshandigen dit prettig vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
BellySM schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:28:
[...]

Waarom is de strap onontbeerlijk bij portrait schieten? Ik heb geen handstrap maar kan het mij niet voorstellen. Ik heb een 450D en die was met de kitlens kwa grootte hanteerbaar. Toen er een 17-55 IS 2.8 (en een teletoetertje 2.8) erop kwam volgde al snel een grip en die haal ik er nooit meer af :P , zo kan ik het zaakje stabiel houden voor portrait schieten. De handstrap is standaard toch alleen te monteren als je de grip erop hebt zitten en dan verbindt de strap als het ware de body en de grip? Ik zie er alleen het nut bij landscape schieten en transport, maar kan mij vergist hebben.

Verder vraag ik mij altijd af waarom camera's alleen voor rechtshandigen ontworpen worden. Ik ben gelukkig rechtshandig, maar kan me niet voorstellen dat linkshandigen dit prettig vinden :+
Dat bedoelde hij ook. Als je een handstrap wilt gebruiken moet je wel aan de grip. Je moet het lezen als:
"portrait schieten is veel beter te doen en daarbij daarnaast is de handstrap onontbeerlijk."

In de dubbele betekenis van daarbij dus ;).

In ieder geval heb ik gelijk een grip erbij gekocht en geen spijt van. Voor de batterijduur hoef je het niet te doen, maar portrait schieten gaat toch echt wel een stuk soepeler met een zware lens der op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

/\/\|) schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:47:
[...]

Heeft jouw exemplaar de laatste firmware-versie (1.0.7) ? Of heb je die zelf moeten flashen?
Heeft inderdaad de laatste firmware erop.

Verder heeft Wekko helemaal gelijk betreffende de strap. Dat was wat ik bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Heeft er iemand van die Camera Calibration profiles voor Lightroom, specifiek voor de 5DII? Gemaakt met zo'n Macbeth colorchecker e.d. De huidkleuren van m'n foto's zijn namelijk nogal rood, zelfs als ik 'm op Neutral zet met de ingebouwde profielen (witbalans staat wel goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Gepikt van DP, maar dit moeten jullie echt zien _/-\o_
http://www.vimeo.com/4038064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Damn dat is echt gaaf gedaan!

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
wow.. heerlijk om naar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Muziek past er ook goed bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik zag 'm al op de Luminous Landscapes fora :) Heel tof idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:56

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

zo, net terug van 5 weekjes Australie waarin ik de 5d mk II eens echt aan een goede field test heb kunnen onderwerpen. Het meest verbluffende aspect is nog wel de enorme mate van detail; zo heb ik een nachtopname van de Harbour bridge in Sydney, dat is zo'n metalen hangbrug uit begin vorige eeuw, en het is echt heerlijk om op 100% al die details terug te kunnen zien!

Daarnaast ook regelmatig bij weinig licht gewoon hand held kunnen schieten zonder meteen het statief erbij te pakken.

Ook flink wat gespeeld met de video modus en mijn conclusie is dat dit best geinig is (of eerlijk gezegd, èrg geinig), maar een statief toch wel vrij noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
coorz schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:47:
Gepikt van DP, maar dit moeten jullie echt zien _/-\o_
http://www.vimeo.com/4038064
Helemaal super!! Op timescapes.org staat nog meer van dit moois! :9

[ Voor 17% gewijzigd door BamSlam_ op 09-04-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
gratis_vodka schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:45:
zo, net terug van 5 weekjes Australie waarin ik de 5d mk II eens echt aan een goede field test heb kunnen onderwerpen. Het meest verbluffende aspect is nog wel de enorme mate van detail; zo heb ik een nachtopname van de Harbour bridge in Sydney, dat is zo'n metalen hangbrug uit begin vorige eeuw, en het is echt heerlijk om op 100% al die details terug te kunnen zien!

Daarnaast ook regelmatig bij weinig licht gewoon hand held kunnen schieten zonder meteen het statief erbij te pakken.

Ook flink wat gespeeld met de video modus en mijn conclusie is dat dit best geinig is (of eerlijk gezegd, èrg geinig), maar een statief toch wel vrij noodzakelijk.
Hoe zijn na zo'n reis je ervaringen over de lineaire focuspunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

helemaal niet slecht. Het kan ongetwijfeld beter maar ik kan er prima mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

knip

[ Voor 112% gewijzigd door Nomad op 14-04-2009 00:15 . Reden: ik heb je gehele post getrasht, omdat jij lang genoeg rond loopt om te weten dat we dit soort posts niet willen. Er stond vast ongetwijfeld ook iets nuttigs in, maar dat is door je eigen schuld ook verloren gegaan nu. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@tom: klote zeg. Ik heb ooit 3 maanden gewacht op reparatie van een tokina lens. Soms zit het tegen. Zal bij nikon ook wel ooit voorkomen schat ik. De 5D2 is nog steeds slecht leverbaar, maar ik vind ook dat mensen met een kapot apparaat voorrang moeten krijgen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bizar. Overigens heeft KE de 5D2 geloof ik al maanden op voorraad, maar dat terzijde.

En de service van Nikon schijnt over het algemeen nog slechter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Ik vraag me af of de MediaMarkt niet wat zwaarder op Canon moet gaan leunen. Ze zullen bepaald niet de kleinste retailer van Canon fotospul zijn (weliswaar in voornamelijk in de lagere segmenten, maar daar wordt de omzet gehaald).

Momenteel heb ik het erg druk met andere zaken, maar ik wil mijn spullen onderhand toch ook wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:53

mennovanw

Canon? You can!

@Tom

Je moet 8 weken wachten omdat Mediamarkt geen enkele prioriteit krijgt bij het uitleveren van moeilijk te krijgen (professionele) Canon goederen (wel bij compact-prulletjes overigens). Dat je camera het niet goed doet vind ik rot voor je, maar als je je spullen bij een fatsoenlijke camera-toko gekocht had (lees: Cameranu, Konijn of K-E) had je ook geen reden gehad om te schelden en al lang (lees: binnen een week) een andere camera gehad. Dat Canon pro-dealerschap is er niet voor niks.

[knip]

[ Voor 17% gewijzigd door Nomad op 13-04-2009 21:33 . Reden: Zulke taal hebben we absoluut geen behoefte aan hier, let daar op a.u.b. ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:37:
Bizar. Overigens heeft KE de 5D2 geloof ik al maanden op voorraad, maar dat terzijde.

En de service van Nikon schijnt over het algemeen nog slechter te zijn.
ik heb overgings geen slechte ervaring. met nikon. d300 aangeschaft en deze ging stuk na een aantal weken.ik had hem na 3weken weer .

en idd MM zal hier echt niets voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Gaan we mensen anders behandelen als ze minimaal X betalen voor een product of het bij een bepaalde winkel kopen?
Ja als ik dit vooraf wist had ik het niet bij de MM gekocht. Maar dat kon ik niet weten, ik heb meerdere Canons gehad en tot dusver nooit problemen mee gehad. Dus waar ik het kocht was voor mij geen issue. De MM had een aanbieding op het juiste moment. Het is geen vage buitenlandse webshop want dan had ik je misschien ergens gelijk gegeven.

Het is een fout die bij meerdere mensen voorkomt, naar mijn idee is de camera te vroeg op de markt gebracht. Verzieken van dit forum? Ik heb gewoon vervelende ervaring tot dusver. Zoiets mag ik best kwijt in een topic over de 5DII.

Dat jij het een nutteloze rant vind zegt genoeg. Ik ga er verder niet op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

@Tom

Ik behandel niemand anders omdat ze bedrag X bij toko Y hebben besteed. De horror verhalen over de service bij de Mediamarkt zijn mijns inziens ver verspreid en je had van tevoren kunnen weten dat als je een probleem zou hebben met zo'n duur specialistisch product je bij de Mediamarkt een probleem zou hebben.

Ik heb geen enkele moeite met de strekking van je verhaal (ik zou ook niet hard lachen) maar wel met de manier waarop je het brengt. Canon heeft geen halfbakken product uitgeleverd (dat zie ik als het "nutteloze rant"-gedeelte), je hebt gewoon pech gehad. En als je van tevoren wat had nagedacht over de plaats waar je hem kocht had je volgens mij jezelf een hoop koppijn kunnen besparen.

edit: dat je overigens zoiets al acht weken volhoud vind ik persoonlijk zeer bewonderenswaardig maar niet erg handig. Ik zou als ik jou was een aantal dingen doen:

1. Ik zou ETB in Roosendaal bellen, het probleem uitleggen en vragen wat de mogelijkheden op korte termijn zijn (aansturen op een omruiling door de fabrikant wegens DOA). Je bent hier al rijkelijk laat mee maar ETB is in de praktijk helemaal niet onwelwillend (zeker niet als je het een beetje vriendelijk aanpakt).

2. Mocht punt 1. je niet helpen zou ik naar de MM waar je het ding gekocht heb gaan, en je beroepen op non-conformiteit (het ding doet niet wat je wil & jouw schuld is het niet) en stellen dat de redelijke termijn waarin je geholpen had kunnen worden reeds achter je ligt). Dat het hun schuld niet is is niet belangrijk, je kan erop wijzen dat anderen klaarblijkelijk geen moeite hebben de 5d2 te bemachtigen (ergo, het is wel hun schuld >:) ) en dat je voor het einde van volgende week een andere wil hebben omdat je anders de koop ontbind. Moet jij eens opletten hoe snel jij een nieuwe camera hebt. En zo niet? Rechtsbijstand, ontbinden en hop naar een toko waar ze het ding wel hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door mennovanw op 10-04-2009 23:41 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Menno, bedankt voor je reply. Dat komt niet zo bot over als 'forum verzieken', 'nutteloze rant' en 'zie je nou wel' ;)
Ik breng het ook wat bot maar was gewoon pissig. Kan aardig wat geduld hebben (en had het geluk dat de camera af en toe nog werkte), maar moest even ranten, baalde ervan dat ik net een mooie foto had kunnen maken. Maargoed.

Het is achteraf dat ik het niet bij de MM had moeten kopen. Om eerlijk te zijn heb ik over de service geen reden tot klagen. Ze hebben mij netjes te woord gestaan, onderkende het probleem (begonnen niet over dat ik instellingen verkeerd had staan of iets dergelijks) en ik hoefde de camera niet in te leveren. Aangezien hij soms wel werkte vond ik dat erg fijn, kon er toch gebruik van maken als er geen error verscheen. Ze zouden mij gelijk bellen als er een nieuwe lading kwam zodat ik hem kon omruilen. Kortom wat dat betreft vond ik het allemaal erg netjes en valt er niets te klagen over de service bij de MM. Alleen dat het zo lang moet duren is ontzettend vervelend. Verkopers bij de MM vonden dat zelf trouwens ook. Dat ze geen pro-dealer zijn zal er zeker mee te maken hebben. Wist ik ook niet.

Punt 1 zou kunnen, maar ik denk dat ik de camera dan niet zo gemakkelijk meer kan omruilen voor een nieuwe. En dat heeft toch wel de voorkeur. Als het probleem na ETB (en ze lossen het op) weer zou terugkomen zit je ook met een probleem. En ik ben bang dat dat een verhaal zonder eind gaat worden. Over ETB lees je niet al te goede dingen.

Punt 2 is waar ik voor ga. Ik ga morgen langs en vraag ze om actie te ondernemen. Bijvoorbeeld via een andere vestiging of het via Canon spelen. Ze mogen nu wel wat meer moeite doen voor iemand die al zo lang wacht. Als ze dat niet willen (gok dat dat het geval is) dan heb ik liever geld terug en haal em ergens anders. Dan maar iets duurder uit, is ook geen ramp. Dat ik de koop kan ontbinden ben ik niet zo bang voor, dat moet geregeld kunnen worden op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

@ Tom

Akkoord, no hard feelings ;)

Mijn ervaringen met ETB zijn goed, zowel op persoonlijk vlak als op het gebied van mijn werkzaamheden (en ik heb wat telefoontjes met ze gehad, geloof me). Ze hebben mijns inziens altijd hun best gedaan hun zaakjes zo goed mogelijk op orde te krijgen.

Dat ze wel eens de plank mis hebben geslagen weet ik (en daar word door iedereen hard over gezeken, als ze het goed doen hoor je het nooit) maar ze verstaan hun vak echt wel.

Een telefoontje naar ETB voordat je all-out bij de MM gaat kost weinig moeite en geeft je ook munitie te gebruiken tegen de Mediamarkt (->omruilen wil Canon niet, dat moeten jullie doen maar jullie verrotten het om het te doen op een redelijke termijn). Ik zou het altijd doen.

Overigens geloof ik niet dat het de schuld is van het voetvolk bij de Mediamarkt dat het zo gaat maar het heeft te maken met dit: Canon kan de 5D2 uitleveren aan wie ze maar wil, er zijn er nog steeds te weinig. Canon Nederland verkoopt liever aan jongens die de camera's goed afzetten (en waar ze goede relaties mee hebben op het gebied van pro-spul) dan aan een Mediamarkt die niet bereid is de vraagprijs in eerste instantie te betalen omdat ze anders door 1 of andere actie met dik verlies moeten gaan verkopen. Dit is het centrale probleem wat speelt (en waar de heren & dames verkopers MM geen invloed op hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Mijn ervaringen zijn wisselend (probleem is niet het werk zelf, maar meer de wachttijd).

Wat ik zou doen in jouw geval; CPS aanvragen als je daar de gear voor hebt, en dan via je accountmanager in laten schieten bij ETB. Binnen een week heb je nieuwe/gerepareerd volgens mij. Het is een pro body, en dus ook pro ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

@ Tom

Nog naar de Mediamarkt geweest? Ben wel benieuwd naar het verloop eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
J3roen schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 00:29:
CPS aanvragen als je daar de gear voor hebt, en dan via je accountmanager in laten schieten bij ETB. Binnen een week heb je nieuwe/gerepareerd volgens mij. Het is een pro body, en dus ook pro ondersteuning
Dat is sinds 2009 ook niet zo makkelijk meer.
http://www.usa.canon.com/...ycode=CPS&fcategoryid=111
of geld dit alleen voor usa?

Op zich wel logisch dat 't wat wordt beperkt, gezien elke amateur met een paar lenzen zich cps lid mocht noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door abrakadaver op 14-04-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
CPS usa zijn andere regels dan CPS europa.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
ohja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Het komt wel een beetje op hetzelfde neer, check: http://cpn.canon-europe.com/content/services.do
To become a CPS Photo member the current stipulation is that you should own at least two professional Canon AF SLR camera bodies and three Canon L-series lenses purchased at an authorised Canon dealer in Europe.
en http://www.canon.nl/For_Home/professional_user/index.asp
Voorbeelden van professionele producten zijn:
EOS-1Ds Mark II
EOS-1D Mark II
EF 17-40mm f/4L USM
EF 70-200 mm f.2.8L IS USM
EF 400 mm f/4 DO IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
maar, die regels zijn al jaren zo. Daar ben ik ook binnen gekomen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De verwijzingen naar de 1D markII-series verraadt dat ook wel een beetje ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Heeft het voor mij zin om te proberen?

Heb een 5D2, 400D backup body, 17-40, 35L, 50/1.8 en een 580EXII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sOid schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:25:
Heeft het voor mij zin om te proberen?

Heb een 5D2, 400D backup body, 17-40, 35L, 50/1.8 en een 580EXII.
Ik geloof dat de eisen zoals ik ze toen begreep ongeveer zijn:

Een 1D
Een 2e 1D, maar een 5D of X0D als backup mag ook.
3 stuks L-lenzen.

Ik regde met een 1D, 30D, 4xL en 2x580EXII btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ok, dan zal ik nog wel ff wachten ;) Heb het toch niet echt nodig, hoewel extra service altijd welkom is.

Welke L heb jij nog meer dan? 17-40, 24-70 en 70-200 weet ik...

[ Voor 28% gewijzigd door sOid op 14-04-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sOid schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:33:
Ok, dan zal ik nog wel ff wachten ;) Heb het toch niet echt nodig, hoewel extra service altijd welkom is.

Welke L heb jij nog meer dan? 17-40, 24-70 en 70-200 weet ik...
Ene bram had nog een lensje dat in de eerste instantie geserviced moest worden, en omdat ik mijn CPS-aanvraag toch deed heb ik die even meegepakt ;) Voor mijn aanvraag was het niet echt hard nodig...

Misschien een idee om een apart CPS topic te bouwen btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ah vandaar. M'n neefje gaat binnenkort een 24-105 kopen, dus die ga ik dan lekker onder mijn naam registreren :P

En ga je gang met een CPS topic, het lijkt toch altijd wel alsof je tijd over hebt op je werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sOid schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:38:
Ah vandaar. M'n neefje gaat binnenkort een 24-105 kopen, dus die ga ik dan lekker onder mijn naam registreren :P
:) En dan is het nog even de vraag hoe hard ze vasthouden aan die 1D-regel...
En ga je gang met een CPS topic, het lijkt toch altijd wel alsof je tijd over hebt op je werk :+
Het was meer een suggestie tbh >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Henk schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:45:
[...]

:) En dan is het nog even de vraag hoe hard ze vasthouden aan die 1D-regel...

[...]

Er is geen 1D regel, tweemaal 5D of hoger is momenteel de formele eis (+lenswerk natuurlijk).

Al weet ik niet of ze moeilijk gaan doen met 2x een oude 5D.

[ Voor 10% gewijzigd door /\/\|) op 14-04-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Henk schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:45:

[...]

:P
/\/\|) schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:08:

Al weet ik niet of ze moeilijk gaan doen met 2x een oude 5D.
Ik kan het mis hebben, maar ik meen me te herinneren dat Simon het heeft geregeld met een 5D en een 350D als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
nope, 1n

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ow oke :) Dat is idd ook nog een optie: een tweedehands analoge 1-serie kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

@Menno
Mijn 5DII gaat vrijdag naar ETB (inmiddels via CPS).
Ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 15-04-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Tom schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:08:
@Menno
Mijn 5DII gaat vrijdag naar ETB (inmiddels via CPS).
Ben benieuwd.
Heb je direct met ETB contact opgenomen of ook nog langs de MM gegaan? Je voldeed toch niet aan de eisen voor CPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Zie je DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Ik zat met hetzelfde probleem als Tom en zit nu ook bij CPS.
Een XXD kwalificeert dus toch ook als tweede body (met natuurlijk het nodige glas). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

ze doen daar denk ik niet heel moeilijk over; tot voor kort stond ik nog met een 5d en 30d ingeschreven (plus wat lenzen uiteraard). Ik was al wel in 2008 ingeschreven dus geen idee of ze voor nieuwe aanmeldingen in 2009 nu strengere regels hebben.

Tot op heden heb ik er (gelukkig) nog geen gebruik van hoeven maken, maar je krijgt een leuke nieuwsbrief in de mail, een heel aardig tijdschrift en zo'n kewl pasje. Die laat ik in de disco altijd aan 16-jarige meisjes zien.... ;)

[ Voor 57% gewijzigd door gratis_vodka op 16-04-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
gratis_vodka schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:56:
Die laat ik in de disco altijd aan 16-jarige meisjes zien.... ;)
Het is meteen een pedopas? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zullen we dan nu maar weer ontopic gaan, tjonge jonge, tea-time is over :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

[knip]

[ Voor 96% gewijzigd door Nomad op 16-04-2009 18:14 . Reden: CPS dingen mogen in een ander topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat mij betreft mag het service center topic ook wel gebruikt worden voor een zijstapje naar CPS en NPS.
Dat kan daar best wel in, dus wat mij betreft niet een apart topic, maar gewoon hierin:
[Discussie] Service centers

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Mijn 5D mark II is nu ook vervangen door een nieuw exemplaar. Het heeft dus drie maanden geduurd voordat MM een nieuw exemplaar kon leveren (en dan vergeten ze me ook nog te bellen). Al heb ik er de afgelopen tijd vanwege belangrijkere zaken in mijn leven er niet actief achteraan gezeten.
Moraal van dit verhaal: zaken doen met een Canon Pro dealer (alhoewel het prijsverschil van, in mijn geval, circa € 500 niet geheel te verwaarlozen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Feli, het zou wel tijd worden idd. Ik denk dat je met een retour canon wel sneller had geweest vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 15-09 10:13
Ik ga het meisje morgen blij maken (haar verjaardag) met een 5D MKII maar omdat dat al een rip uit m'n lijf is nog even een vraag.

Ze heeft nu een 50mm 1.8 iemand ervaringen met deze lens op deze body?
Het liefste zou ik gelijk die 1.4 erbij kopen maar ja... Zit er even niet in :(

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ballebek schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 08:42:
Ik ga het meisje morgen blij maken (haar verjaardag) met een 5D MKII maar omdat dat al een rip uit m'n lijf is nog even een vraag.

Ze heeft nu een 50mm 1.8 iemand ervaringen met deze lens op deze body?
Het liefste zou ik gelijk die 1.4 erbij kopen maar ja... Zit er even niet in :(
Zie photozone.de. Niet echt slecht dus.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
50/1.8 is best aardig hoor. Heeft wel een ontzettend trage autofocus en het klinkt net alsof je peper aan het malen bent, maar optisch is hij niet heel slecht.

Toch blijft het wel een vlag op een modderschuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 15-09 10:13
sOid schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:37:
Toch blijft het wel een vlag op een modderschuit...
Geheel van bewust... Gelukkig gebruikt ze hem vooral voor portretten.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Zorg dan dat ze snel zelf bepaald wat voor lens voor haar fijn is. Bijvoorbeeld de 85/1.8 of misschien de nog langere 135 softfocus, waar bepaalde vrouwen dol op zijn. (Vraag me niet waarom, ik vind het een onding)

Zorg alsjeblieft wel ervoor dat ze er geen 18-200 op gaat schroeven, dat is zo vreselijk zonde!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je hebt besloten een 5D2 voor haar te kopen en niet bijvoorbeeld een 40D met een mooie lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floor-is schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:39:
Zorg dan dat ze snel zelf bepaald wat voor lens voor haar fijn is. Bijvoorbeeld de 85/1.8 of misschien de nog langere 135 softfocus, waar bepaalde vrouwen dol op zijn. (Vraag me niet waarom, ik vind het een onding)

Zorg alsjeblieft wel ervoor dat ze er geen 18-200 op gaat schroeven, dat is zo vreselijk zonde!
Het is wel een 5D he Floris, dat wordt dus een 28-200 of 28-300 ;)
Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste