Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Heb totaal geen enkele ervaring met filmen, maar hier wat beelden die ik in de USA heb geschoten.. Laat ik het maar als oefening zien voor mn trip van de zomer.. Ik had veel meer beelden moeten schieten, en mn statief vaker moeten gebruiken.. Maar het geeft een kleine indruk van de 5DMKII wat betreft filmen..

http://www.vimeo.com/4430942

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dit is wel een rustige draad. Zo weinig 5D users?

Ik heb een 500D (400d gehad) en nu ook nog een 5D.
Wat mij opvalt is dat eigenlijk de 500D makkelijker en sneller is om bepaalde functies aan te passen. omdat je daar gewoon met de SET knop en de 4 richting buttons zit. Bij de 5D komt daar de jogdial bij die wat dingen overneemt en het daarom wat omslachtiger maakt. Waarschijnlijk zal je hem wel zo kunnen configureren maar de movie mode is interessanter dan de manual :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Wat is er omslachtig aan het gebruik van de knop aan de rechterbovenkant van de LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:55
waar een hoop mensen al lang op hoopten gaat dan toch gebeuren, een nieuwe firmware met controle over het diafragma etc tijdens het filmen:
http://www.dpreview.com/n...canon5dmarkiifirmware.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Da's mooi nieuws. Alleen jammer dat er nog geen autofocus inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Zeker goed nieuws :)
Ik heb mijn camera inmiddels ook terug (werd tijd), probleem lijkt opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik las het vanmorgen inderdaad. Vooral diafragma lijkt me top. Het is nu enorm irritant om met een f1.4 lens te filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wat is er irritant aan F1.4? De kleine DOF? maar daar doen we het juist voor :)

Dit is SUPER nieuws van canon en ook de eerste keer dat ze FEATURES bijvoegen in een firmware update. Hopelijk zit 25fps ook bij de opties! AF is niet nodig, de focuspuller moet maar zijn werk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Leuk als je alleen een oog scherp hebt, maar voor HD filmen is een grotere scherptediepte wel fijn.

Ik ben erg benieuwd! Ik wilde er nog een HD cam bij nemen, maar eerst probeer ik het hier wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Damn, slecht nieuws voor m'n vakantiegeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Goed nieuws. Op statief is de 5D mk II nu goed bruikbaar voor HD-video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Jullie weten niet goed wat voor een revolutie de 5D of DSLR filmen op zich is!
Normaal kost het je minimaal 25 a 40k om zo'n beeld te krijgen als de 5D.

Je moet een HD body kopen, een 35mm adapter en lenzen.
De 5D doet dit allemaal gewoon out of the box voor 2200euro.
Er worden hier in Belgie nu al serieus wat producties gedaan met de 5D, meestal als 2de camera naast de HDcam of RED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Afbeeldingslocatie: http://www.usa.canon.com/app/images/EOS_2009/5Dfirmware/eos5dmarkii_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.usa.canon.com/app/images/EOS_2009/5Dfirmware/eos5dmarkii_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.usa.canon.com/app/images/EOS_2009/5Dfirmware/eos5dmarkii_03.gif

Wat zouden ze bedoelen met die inferior workarounds? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De hacks die ze tot nu toe gevonden hebben om toch manual control te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet al voorwat ik ga sparen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:55
En ook nog 1/30s tot 1/4000s sluitertijden bij het filmen?
Lijkt me niet echt wenselijk om je sluiter op deze manier snel versleten te hebben.
In een uur filmen zou je dan al 30*3600 = 108.000 kliks er op hebben zitten.
Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
MadButcher schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:57:
En ook nog 1/30s tot 1/4000s sluitertijden bij het filmen?
Lijkt me niet echt wenselijk om je sluiter op deze manier snel versleten te hebben.
In een uur filmen zou je dan al 30*3600 = 108.000 kliks er op hebben zitten.
Raar.
Dat is gewoon de elektronische sluitertijd van 1 filmframe. Dat betekend niet dat je sluiter ook daadwerkelijk op en neer gaat. :P
met 1/30 krijg je meer geblurt beeld dan bij 1/1000 bijv. en die hoge sluitertijden (1/4000) is natuurlijk handig als je op grote diafragma's (F/1.4 enz.) gaat werken, omdat er anders teveel licht binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
multipasser schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:18:
Wat is er irritant aan F1.4? De kleine DOF? maar daar doen we het juist voor :)

Dit is SUPER nieuws van canon en ook de eerste keer dat ze FEATURES bijvoegen in een firmware update. Hopelijk zit 25fps ook bij de opties! AF is niet nodig, de focuspuller moet maar zijn werk doen :)
Heb je enig idee hóe klein de DOF van een 35/1.4 op fullframe is? Zelfs voor fotografie met autofocus is het al enorm wennen, maar voor filmen is het nagenoeg ondoenbaar.

Maar dat zei m'n naamgenoot onder jou ook al ;)

Heb gisteren btw een grip binnen gekregen. Nu voelt m'n body eindelijk weer écht prettig aan. Wist niet dat het zo veel prettiger zou zijn. De prijs is vrij hoog, maar is het imo absoluut waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Met de nieuwe firmware ga ik toch maar eens proberen te filmen op macro. Ik zie al een "Discovery HD"-achtig filmpje voor me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

sOid schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:28:
[...]

Heb je enig idee hóe klein de DOF van een 35/1.4 op fullframe is? Zelfs voor fotografie met autofocus is het al enorm wennen, maar voor filmen is het nagenoeg ondoenbaar.

Maar dat zei m'n naamgenoot onder jou ook al ;)

Heb gisteren btw een grip binnen gekregen. Nu voelt m'n body eindelijk weer écht prettig aan. Wist niet dat het zo veel prettiger zou zijn. De prijs is vrij hoog, maar is het imo absoluut waard.
Dat van die DoF valt toch nog wel enigszins mee, dat is juist het voordeel van een lichtsterke groothoek lijkt me, je houdt nog wat DoF over. Met een 5DII, 35mm en f1.4 op 2 meter heb je een DoF van 27cm. Of het genoeg is voor filmen weet ik niet en misschien praat ik wel poep want ik heb geen 5dII en ook geen 35L.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Je praat geen poep. De DoF van de 35 mm op f/1.4 is zelf nog iets groter dan de DOF van mijn 85mm op f/8(!).

Dat is inderdaad het voordeel van een lichtsterke groothoek, je kunt een groot diafragma gebruiken zonder in de knel te raken met je DoF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wel een heel andere beeldhoek, compressie van je beeld etc. Dus echt een vergelijk is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09

Zoefff

❤ 

sOid schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:28:
[...]

Kan nu helaas niet meer op de naam komen, maar er is een serie die shots van bijvoorbeeld gesprekken tussen 2 personen met een flinterdunne DOF schiet. Zo klein dat je soms alleen de ogen scherp ziet. En ik kan je vertellen, dat ziet er echt heel vet uit :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Henk schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:35:
Maar wel een heel andere beeldhoek, compressie van je beeld etc. Dus echt een vergelijk is het niet :)
Nee, tuurlijk niet, maar dat de DoF van een 35mm op f/1.4 zo ontzettend klein is, valt dus erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Henk schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:35:
Nee, ik zit er genoeg in om dat verschil wel te weten (dat weet je ook wel) maar als je alleen naar de DoF kijkt dan valt het wel mee. Het voorbeeld van die gast met die tekentjesnaam zegt voldoende natuurlijk. Isoleren met een groothoek lijkt me zo vet.

Ik ga weer weg uit dit topic, ik heb nog steeds niet de loterij gewonnen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk twee vragen; ik kon via google ook niet echt een eenduidig antwoord vinden.

Wat heb je aan zoveel AF punten? Je wil toch controle over je focus punt, als in - in het midden? Of is het handig voor fotografie met snelle bewegingen en een klein diafragma zodat scherpte diepte ook niet meer belangrijk is. Maar zelfs dan, is focus dan nog wel de issue?

Waarom nog steeds compact flash? De kaarten zijn een stuk groter dan SD, en die laatste is tegenwoordig ook al met 32gb te verkrijgen (sdhc).

Ik zat me bovenstaande gewoon eens af te vragen? De compact flash zou ik nog kunnen beredeneren dat het instappen van bestaande gebruikers met compact flash kaarten makkelijker maakt, hoeven ze niet alles opnieuw te kopen maar die AF punten; ik volg dat gewoon niet. Wat is een situatie dat je het goed zou kunnen toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compact flash heeft geen barriere qua grootte. De controller zit op de kaart en kan worden meegeschaald met de grootte van de kaart. SDHC heeft een technische limiet van 32 GB. Tot slot is de overdrachtsnelheid van CF kaarten hoger dan die van SDHC kaarten. Dit is een professionele omgeving een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:43:
Compact flash heeft geen barriere qua grootte. De controller zit op de kaart en kan worden meegeschaald met de grootte van de kaart. SDHC heeft een technische limiet van 32 GB. Tot slot is de overdrachtsnelheid van CF kaarten hoger dan die van SDHC kaarten. Dit is een professionele omgeving een groot voordeel.
En ze zijn wat robuuster als je dat als argument mag noemen...

Wat de AF punten betreft zit je eigenlijk niet in het juiste topic. De 5DII heeft er maar 9 (en wat onzichtbare hulppuntjes dan). Het voordeel van meer AF punten is dat je idd bij beweende onderwerpen sneller raak schiet en dat je van het focus-recompose principe af bent (dus met het midden focussen en vervolgens je compositie gaan bepalen). Daarmee kun je namelijk je focus weer vernaggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wekko schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:06:
[...]

En ze zijn wat robuuster als je dat als argument mag noemen...

Wat de AF punten betreft zit je eigenlijk niet in het juiste topic. De 5DII heeft er maar 9 (en wat onzichtbare hulppuntjes dan). Het voordeel van meer AF punten is dat je idd bij beweende onderwerpen sneller raak schiet en dat je van het focus-recompose principe af bent (dus met het midden focussen en vervolgens je compositie gaan bepalen). Daarmee kun je namelijk je focus weer vernaggelen.
Om dit nog even wat aan te vullen:

Als je bijvoorbeeld op f1.4 schiet met een afstand van een meter tot je focuspunt, dan is de scherptediepte enorm klein. Als je dan gaat recomposen met het middelste AF-punt, kan nét het deel dat je scherp wilt hebben (ogen bij portretten) juist onscherp zijn. Daarom zijn die punten zo handig.

Hier staat het mooi met aan afbeelding uitgelegd http://visual-vacations.c...focus-recompose_sucks.htm

Overigens heb ik een hekel aan SD. CF is echt een stuk meer robuust. Je hoort ook veel meer verhalen van SD's die kapot gaan dan CF's.

Nog even over de DoF-discussie van de vorige pagina (lees het nu pas terug). Ja, het is heel gaaf om er mee te spelen, en om fictie-films mee te maken. Maar voor journalistiek/documentair is het 'waardeloos' om zo'n kleine DoF te hebben. Als je snel ergens op wilt reageren en in beeld wilt brengen, is een groter scherp gebied veel handiger.

Daarom is het zo prettig dat je er nu gewoon voor kunt kiezen om bijvoorbeeld op f8 te filmen. f1.4 is absoluut leuk, mooi en nuttig, maar lang niet voor alle toepassingen.

Zo'n berekening is btw ook wel leuk, maar daar heb je weinig aan. 27cm DoF is prima, als je onderwerp niet/nauwelijks beweegd. Het is echt een gedoe om dat scherp te houden bij bewegende mensen.

[ Voor 23% gewijzigd door sOid op 28-05-2009 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

In de aankondiging van de nieuwe firmware staat ook dat de sluitertijd in te stellen is. Van 1/30s tot 1/4000s. Ik was in de veronderstelling dat het uitlezen van de sensor niet sneller kon dan 1/130s. Dit geeft weer extra mogelijkheden. Zo kun je op een sport evenement filmen met 30 fps en een resulutie van 2MPix. En toch een redelijke sluitertijd halen van zeg 1/500s om de beweging van mensen te bevriezen (wat met 1/30s niet lukt). Ik denk dat de 1DmkIII een flinke dobber krijgt hieraan, met z'n max 10 fps.

[ Voor 0% gewijzigd door zonoskar op 28-05-2009 09:00 . Reden: 1Ds heeft idd max 5fps, ik bedoelde de 1DmkIII ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
zonoskar schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:33:
In de aankondiging van de nieuwe firmware staat ook dat de sluitertijd in te stellen is. Van 1/30s tot 1/4000s. Ik was in de veronderstelling dat het uitlezen van de sensor niet sneller kon dan 1/130s. Dit geeft weer extra mogelijkheden. Zo kun je op een sport evenement filmen met 30 fps en een resulutie van 2MPix. En toch een redelijke sluitertijd halen van zeg 1/500s om de beweging van mensen te bevriezen (wat met 1/30s niet lukt). Ik denk dat de 1Ds een flinke dobber krijgt hieraan, met z'n max 10 fps :)
1Ds kan maar 5 fps max. ;) Verder wel interessant ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg je. Maar dit gaat dus dan alleen op bij objecten die stil staan, want je moet wel eerst je gewenste AF punten gaan selecteren binnen hetgeen je wil fotograferen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:43:
Interessant info, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:44:
[...]

Ik volg je. Maar dit gaat dus dan alleen op bij objecten die stil staan, want je moet wel eerst je gewenste AF punten gaan selecteren binnen hetgeen je wil fotograferen. :)
Hoe bedoel je? Bij Single Shot AF en bewegende objecten is het ook handig. Persoonlijk gebruik ik nooit Servo AF. Werkt imo gewoon niet prettig op de 5D2.

Maar ik fotografeer dan ook nooit sport ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:44:
[...]

Je kan er ook op gokken dat je camera het juiste punt selecteert. Ik doe dat zelf alleen meestal ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Zojuist van Canon een e-mail met de Nederlandstalige aankondiging. Netjes.
Canon introduceert handmatige belichtingsregeling voor video in
EOS 5D Mark II

HOOFDDORP 28 mei 2009: Canon kondigt vandaag een firmware update voor de EOS 5D Mark II aan die gebruikers in staat stelt om de belichting tijdens het opnemen van videobeelden handmatig te regelen. De nieuwe firmware kan vanaf 2 juni 2009 worden gedownload van de website van Canon Nederland of rechtstreeks via http://web.canon.jp/imaging/eosd-e.html

Na de introductie van de EOS 5D Mark II in september 2008 heeft Canons Research and Development team naar aanleiding van gebruikersfeedback uitbreidingen ontwikkeld voor de videofunctionaliteit van de camera.

Om gebruikers van de EOS 5D Mark II nog betere videobeelden te laten maken, bevat de firmware update de volgende handmatige instellingen bij het opnemen van video:

· Selectie van diafragma

· ISO-snelheid: Auto, 100 – 6400 en H1

· Sluitertijd: 1/30e – 1/4000e seconde

De EOS 5D Mark II integreert functionaliteit voor full HD-movies in een high-end

21.1 Megapixel camera; en biedt fotojournalisten en nieuwsfotografen tal van nieuwe mogelijkheden. Sinds zijn introductie is de camera buitengewoon populair onder professionele fotografen uit uiteenlopende vakgebieden, van studio en huwelijk tot aan natuur en reizen. Na feedback van de gebruiker heeft Canon de functionaliteit voor professionele videogebruikers verbeterd en de mogelijkheden van de EOS 5D Mark II voor filmmakers en fotografen uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ziezo, sinds afgelopen vrijdag ben ik dan eindelijk, na 4 maanden wachten, ook de gelukkige bezitter van een 5DII. :*) Een mooie upgrade vanaf mijn 4,5 jaar oude 20D.

Inmiddels ben ik op zoek naar een goeie externe microfoon voor de video-opnames. Ben benieuwd welke mics jullie in gebruik hebben. Tips zijn welkom!

Een vriend, die "incognito" veel concerten opneemt, heeft erg goede ervaringen met de Audio Technica 831. Een stereo opspeldmic, die niet snel overstuurt. Maar ik denk zelf meer aan een mic die je op de flitsschoen bovenop de camera kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
BamSlam_ schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:14:
Ziezo, sinds afgelopen vrijdag ben ik dan eindelijk, na 4 maanden wachten, ook de gelukkige bezitter van een 5DII. :*) Een mooie upgrade vanaf mijn 4,5 jaar oude 20D.

Inmiddels ben ik op zoek naar een goeie externe microfoon voor de video-opnames. Ben benieuwd welke mics jullie in gebruik hebben. Tips zijn welkom!

Een vriend, die "incognito" veel concerten opneemt, heeft erg goede ervaringen met de Audio Technica 831. Een stereo opspeldmic, die niet snel overstuurt. Maar ik denk zelf meer aan een mic die je op de flitsschoen bovenop de camera kan bevestigen.
Vincent Laforet heeft er wel een stukje over geschreven:
Hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
BamSlam_ schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:14:

Gefeliciteerd..... maar volgende keer toch maar niet bij de MediaMarkt een body kopen :P

Maar je moet geen externe microfoon kopen voor je 5D, daar wordt het geluid niet veel beter van; je 5D is een fotocamera en die weet niet zo goed hoe die met geluid om moet gaan, daarnaast zit er een lelijke AGC op wat het ook niet beter maakt. Als je slim bent koop je een externe recorder zoals bijvoorbeeld de Zoom H4N en dan voeg je in post de audio toe. Die dasspeld (lavalier) microfoon kan je dan ook in die recorder stoppen (of een andere microfoon met XLR aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
@DG: bedankt voor de tip, daar ga ik eens induiken!

@Gerard: geen enkele spijt dat ik bij MM een tijdje heb moeten wachten, het scheelt me nog altijd 250 Euro t.o.v. de goedkoopste aanbieder in de pricewatch. Oftewel: een gratis bg-e6. :) Overigens heb ik mijn 20D ook bij Mediamarkt Arena gehaald, begin oktober 2004. Op dat moment stond die camera overal in backorder en moest je vele weken wachten. Toevallig liep ik er bij die Mediamarkt tegenaan, er stonden gewoon 2 kits in de vitrine.

Ook bedankt voor je tips. Voor grotere producties is separate audio-opname zeker een must. Voor kleiner werk moet een mic aangesloten op de 5D mijns inziens ook kunnen volstaan. Er is geloof ik al iemand bezig met een firmware hack die manual level control mogelijk maakt (de audio level meter heeft hij al aan de praat). Even wachten tot die on top of de nieuwe firmware gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Er is maar 1 link die je in het oog moet houden morgen :)
http://web.canon.jp/imagi...-e/eos5dmk2/firmware.html

Zou deze niet deze nacht al beschikbaar zijn vermits Japan wat voorloopt in tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik zit er eigenlijk aan te denken om nog ff een paar dagen te wachten met het installeren van de nieuwe firmware. Wil eerst zeker weten dat er geen andere rare problemen terugkomen (black spots oid).

Wat doen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Ik wacht niet. Desnoods installeer ik de oude weer, maar ik verwacht dat Canon zijn werk goed gedaan heeft.

Overigens, tegen mijn verwachting in, vind ik filmen leuker dan gedacht. Ik kijk dus uit naar de de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Ik zou even wachten sOid, eerst kijken hoe anderen het ervaren.

Wat ik me afvraag...... Canon heeft nu dus alles MANUAL gemaakt, geen Av of Tv meer? Dat is toch k*t?
Stel je wil constant schieten op 2.8 en de rest (sluitertijd en ISO) zal je een rotzorg zijn... dat is dan toch knap lastig als je met wisselend licht moet werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

? wie zegt dat alles manual MOET?

Het kan zijn dat je nu met AV je diafragma gewoon kan instellen (wat eerder niet kon) en dan doet hij nog steeds iso/sluiter voor je. Misschien kan je dan nog iets anders locken, om maar 1 variabele te hebben.

Trouwens de meeste schieten in gecontroleerd licht. Als je full auto wil zet je hem gewoon op auto :)
zoals hij nu eigenlijk al doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Er is nu een applicatie voor de iPhone waarmee je je Canon dslr op afstand kunt bedienen, wanneer deze via USB aan een PC gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
De firmware is een paar seconden geleden uitgebracht!
http://web.canon.jp/imagi...-e/eos5dmk2/firmware.html en veel plezier! :)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Cool, ik ga hem meteen flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Hier succesvol, geweldig! Werkt helemaal toppie! :)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Hier ook zonder probleem geflashed, Werkt prachtig.

Ze hebben trouwens ook de melding "Cannot communicate with battery" weggehaald die je kreeg wanneer er maar één accu in de bg-e6 grip zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
GerardHenninger schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 00:20:
Ik zou even wachten sOid, eerst kijken hoe anderen het ervaren.

Wat ik me afvraag...... Canon heeft nu dus alles MANUAL gemaakt, geen Av of Tv meer? Dat is toch k*t?
Stel je wil constant schieten op 2.8 en de rest (sluitertijd en ISO) zal je een rotzorg zijn... dat is dan toch knap lastig als je met wisselend licht moet werken....
je hebt iig wel auto iso.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je wilt in ieder geval het diafragma kunnen locken, want elke keer als dat veranderd mis je 3 frames in de film. Erg hinderlijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
BamSlam_ schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 05:16:

Ze hebben trouwens ook de melding "Cannot communicate with battery" weggehaald die je kreeg wanneer er maar één accu in de bg-e6 grip zit.
Die heb ik nog nooit gehad, terwijl ik gewoon met 1 accu in grip werk. Wel in de rechter stoppen he (misschien heeft dat er wat mee te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
sOid schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:37:
[...]

Die heb ik nog nooit gehad, terwijl ik gewoon met 1 accu in grip werk. Wel in de rechter stoppen he (misschien heeft dat er wat mee te maken).
Het staat alleen in het battery status scherm, dus het wordt niet opgedrongen ofzo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wekko schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:58:
[...]

Het staat alleen in het battery status scherm, dus het wordt niet opgedrongen ofzo ;).
Oow oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
sOid schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:37:
[...]

Neen, dat maakt niet uit. Enfin, logisch dat ze die melding hebben weggehaald, want wat niet in je grip zit, daar kun je ook niet mee communiceren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:18:
Je wilt in ieder geval het diafragma kunnen locken, want elke keer als dat veranderd mis je 3 frames in de film. Erg hinderlijk.
Hopen dan maar dat Canon dat ook mogelijk gaat maken met een nieuwe firmware. En anders kan mogelijk Magic Lantern nog "to the rescue" komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
multipasser schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 00:45:
? wie zegt dat alles manual MOET?

Het kan zijn dat je nu met AV je diafragma gewoon kan instellen (wat eerder niet kon) en dan doet hij nog steeds iso/sluiter voor je. Misschien kan je dan nog iets anders locken, om maar 1 variabele te hebben.

Trouwens de meeste schieten in gecontroleerd licht. Als je full auto wil zet je hem gewoon op auto :)
zoals hij nu eigenlijk al doet.
Schijnt dus dat je wel op M moet schieten, Av/Tv is niet veranderd. Zoals abrakadaver zegt zet je je diafragma en sluitertijd vast en kan je d.m.v. auto-iso schieten in wisselende omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

BamSlam_ schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 03:04:
Er is nu een applicatie voor de iPhone waarmee je je Canon dslr op afstand kunt bedienen, wanneer deze via USB aan een PC gekoppeld is.
Ik kan ook zonder mij moe te maken 2000 kilometer fietsen, als ik me vasthoud aan een bromfiets.

Die applicatie is echt niets tenzij ze een bluetooth adapter voor de Canon maken zodat het echt draadloos wordt!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
multipasser schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:05:
[...]

Ik kan ook zonder mij moe te maken 2000 kilometer fietsen, als ik me vasthoud aan een bromfiets.

Die applicatie is echt niets tenzij ze een bluetooth adapter voor de Canon maken zodat het echt draadloos wordt!.
Kan handig zijn... Zie video.

Maar dit kan ik ook met m'n Pocketwizards, alleen kan ik dan geen instellingen veranderen. Maarja, dan hoef ik er ook geen netbook/laptop aan vast te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Handig in extreme situaties ok. Maar ik doe graag long exposures 's nachts. Dan zou het leuk zijn dat je van op afstand Bulb kan regelen ect. Zonder een minipc te moeten meenemen :)

Morgen met de 5D een reclamespotje draaien, ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:56

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

gaaf! Dit spotje werd er ook al mee gemaakt: http://www.vifit.nl/#/tv-commercial

Gisteren de firmware upgrade gedaan; is toch wel ideaal dat je alles op manual kan schieten. En ik moet zeggen dat het toch best geestig is...misschien binnenkort maar eens final cut express en een boek aanschaffen :)

[ Voor 58% gewijzigd door gratis_vodka op 04-06-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik weet niet of je Mac gebruikt, maar iMovie is vaak meegeïnstalleerd en werkt best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
GerardHenninger schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:06:
[...]

Schijnt dus dat je wel op M moet schieten, Av/Tv is niet veranderd. Zoals abrakadaver zegt zet je je diafragma en sluitertijd vast en kan je d.m.v. auto-iso schieten in wisselende omstandigheden.
Hoe kun je een film dan op sluitertijd schieten? Dat kan toch niet?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 12:59
dfrenner schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:01:
[...]
Je film of sensor moet toch een bepaalde tijd belicht worden, anders heb je geen beeld of een wit beeld. De sluitertijd kun je kiezen van 1/[de framerate min een beetje] tot heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Heb gisteren trouwens voor het eerst de LiveView (een aantal keer) nuttig gebruikt. Toch wel handig als je foto's boven je hoofd of laag op de grond wilt maken (zonder daarbij in nat gras te liggen). Alleen het focussen is een beetje omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
sOid schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:21:
Heb gisteren trouwens voor het eerst de LiveView (een aantal keer) nuttig gebruikt. Toch wel handig als je foto's boven je hoofd of laag op de grond wilt maken (zonder daarbij in nat gras te liggen). Alleen het focussen is een beetje omslachtig.
Met grid vind ik de LiveView zo nu en dan ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Hmmmz, cool, leuk om te zien. Wel weer een low-budget NL productie, maar het resultaat is wel leuk (beetje kort op elkaar geknipt).
...misschien binnenkort maar eens final cut express en een boek aanschaffen :)
sOid schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:43:
Ik weet niet of je Mac gebruikt, maar iMovie is vaak meegeïnstalleerd en werkt best aardig.
Final Cut Express draait alleen op een Appeltje, dus zeer waarschijnlijk dat gratis_martini dan ook een Mac heeft :)

Overigens werkt iMovie volgens vele niet zo lekker met de 5D; je moet eerst je materiaal omzetten naar Prores 422 of AIC. Final Cut Pro werkt overigens wel "normaal".
dfrenner schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:01:
[...]
Je bedoelt dat je de ISO en diafragma vastzet en dat de camera dan zelf een willekeurige sluitertijd kiest? Tv-mode dus? Dat wil je toch niet? Gewoon vastzetten op 1/45, 1/50 of 1/100, dan werkt het allemaal prima en heb je geen last van flikkerende lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
GerardHenninger schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:30:

[...]

Final Cut Express draait alleen op een Appeltje, dus zeer waarschijnlijk dat gratis_martini dan ook een Mac heeft :)

Overigens werkt iMovie volgens vele niet zo lekker met de 5D; je moet eerst je materiaal omzetten naar Prores 422 of AIC. Final Cut Pro werkt overigens wel "normaal".
Oh dat wist ik niet. Heb alleen met iMovie gewerkt icm geïmporteerde DV-filmpjes :) Maar Fincal Cut is inderdaad wel een topprogramma.

Ik was trouwens in de war met Premiere ipv Final Cut (heb ik altijd last van). Weet dat FC alleen voor de Mac is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Heeft er iemand al een (neppe) draadontspanner gekocht voor de 5D2? Wil eigenlijk geen Canon kopen, maar wil ook m'n camera niet vernaggelen mocht ik een verkeerde neppert kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik verwacht dat de 5dmkII dezelfde aansluiting heeft als de 5d, 30d,40d,50d etc etc....
Of heb je iets gevonden wat je anders doet vermoeden?

Mocht het zijn zoals ik verwacht (dat het hetzelfde is als de andere camera's met deze body van canon) dan raad ik deze aan:
zoiets: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13175 (heeft de juiste aansluiting voor 5d, 40d etc)

of met draadje:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8161

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 07-06-2009 23:19 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De 5DmkII heeft idd dezelfde aansluiting als de 40D voor de draadonsluiter. Ik heb de canon versie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Ik gebruik trouwens een infrarood ontspanner: mijn oude RC-1 die nog uit het analoge tijdperk stamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Thanks allen. Zal me er eens wat meer in gaan verdiepen :) Gebruik het niet zo vaak (zo'n 10 keer per jaar ofzo) dus wil er niet te veel geld aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
draadloos vind ik echt heel fijn, voor 20 dollar ben je al draadloos :)...en ding gaat eeuwig mee (mits batterij vervangen wordt soms :P), dus prima investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ok heb hier ook een RC-1 (hongkong ding) maar ik krijg die zowel op mijn 5DII als 40D niet aan de gang.. Als je de camera op timer modus zet, dan zou hij toch moeten reageren? Zo ja, dan is hij waarschijnlijk dus niet goed meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De RC1 doet het perfect met de 5D. Wel de originele. Geen honkonginees afkooksel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Hartstikke mooi, maar is het voldoende om op timer modus te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Yes gewoon op de 3de optie. Timer 2sec of Timer 10s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Waarom is die camera ineens nergens op voorraad. Had vorige week nog zoiets "ach, ik haal hem volgende week wel"... nu is hij nergens meer verkrijgbaar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:16:
Waarom is die camera ineens nergens op voorraad. Had vorige week nog zoiets "ach, ik haal hem volgende week wel"... nu is hij nergens meer verkrijgbaar :S
Inderdaad, overal staat het "in bestelling". Heb je inmiddels je 1d II verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
GerardHenninger schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:16:
Waarschijnlijk is de vraag nog meer toegenomen, door de nieuwe firmware is het nu echt een killer-cam geworden ;)

Update: Overigens hebben Digital Warehouse XL en Cameratools hem op voorraad. :)

[ Voor 10% gewijzigd door BamSlam_ op 09-06-2009 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
BamSlam_ schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:16:
[...]

Waarschijnlijk is de vraag nog meer toegenomen, door de nieuwe firmware is het nu echt een killer-cam geworden ;)

Update: Overigens hebben Digital Warehouse XL en Cameratools hem op voorraad. :)
Mag ik je bedanken voor de tip.....

Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/gear/camera01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Graag gedaan en gefeliciteerd :)

Leuke bewaarplaats voor je cam, overigens! :D

[ Voor 43% gewijzigd door BamSlam_ op 09-06-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
GerardHenninger schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:12:
[...]

Mag ik je bedanken voor de tip.....

Toch wel grappig eigenlijk. Heb je een paar prachtige camera+lenzen, mooie studioflitsers en God weet wat nog meer, maak je een foto met je telefoon :P

Stond de nieuwe firmware er al op?

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 09-06-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik ben blij dat hij de bril dicht heeft. Normaal doen mannen dat niet :)
Die battgrip kost wel poen bij de 5D.. Ik mis hem nog niet. De body is groot genoeg op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
multipasser schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:49:
Die battgrip kost wel poen bij de 5D.. Ik mis hem nog niet. De body is groot genoeg op zich.
Ik miste hem al een beetje vanaf het begin, maar na hem gekocht te hebben besefte ik pas hoe erg ik hem had gemist. Het is zo veel prettiger met grip. Die extra accu die erin kan boeit me niks, maar nu heb ik het gevoel een 'volwaardige camera' vast te houden.

Daarnaast is de handstrap ook erg prettig.

250 euro voor een grip is wel veel geld, maar het is 't imo wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
sOid schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:59:
[...]

Toch wel grappig eigenlijk. Heb je een paar prachtige camera+lenzen, mooie studioflitsers en God weet wat nog meer, maak je een foto met je telefoon :P

Stond de nieuwe firmware er al op?
Hehe, was lui, had geen zin om een andere camera te pakken of om uberhaubt moeite te doen voor een foto :)
De 1.0.7 firmware stond erop, heb zojuist 1.1.0 erop gezet.
multipasser schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:49:
Ik kom van 1-series af, dus dan ga je je snel "irriteren" aan een body zonder grip. Net zoals de buitenste AF-punten nu van de 5D Mark II |:( Maar hij is voornamelijk voor film, dus boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik begrijp nog steeds niet waarom de grip van een 5D(mkII) zoveel duurder moet zijn dan een grip van een x0D serie. Is die van de 5D(mkII) afgewerkt met gouden randen ofzo? :)

@Gerard: is zo'n 5DmkII niet ook super voor je studio werk i.p.v. alleen film?

[ Voor 18% gewijzigd door Joepv op 10-06-2009 08:57 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
duurdere camera, dus duurdere accessoires..dat is de redenatie ongeveer vermoed ik. Klant heeft meer geld blijkbaar, dus troggelen we hem nog wat meer af.

5d gebruik ik altijd inclusief grip, zonder is de ergonomie gewoon een stap minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Bij jullie hebben de klanten meer geld ineens? Ik ga in nederland wonen dan. :)

Ik heb die AF punten nooit begrepen. Daarom gebruik ik altijd gewoon de middelste :)
Ze moeten de AF maken zoals bij de oude 1eos, waar je naar kijkt, daar focust hij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Joepv schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:56:
Ik begrijp nog steeds niet waarom de grip van een 5D(mkII) zoveel duurder moet zijn dan een grip van een x0D serie. Is die van de 5D(mkII) afgewerkt met gouden randen ofzo? :)

@Gerard: is zo'n 5DmkII niet ook super voor je studio werk i.p.v. alleen film?
Een deur van een BWM 5-serie is duurder dan een deur van een BMW 1-serie7. Beide zijn waarschijnlijk van hetzelfde materiaal gemaakt, bijna dezelfde oppervlakte, maar toch is de een duurder. Duurdere producten hebben over het algemeen duurdere "onderdelen". Nou vind ik het prijsverschil ook wel fors bij Canon, maar goed, je doet er weinig aan. Grip was overigens 215 euro na wat onderhandelen :)

Het is inderdaad een prima studio-camera, alleen daar heb ik hem in principe niet voor gekocht. Weet niet precies waarom, maar vind een 1.3 crop toch ook wel fijn. Heb ook een 5D mk I gehad en een 1Ds mk I en toch greep ik altijd naar m'n 1.3 crop-camera.
multipasser schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:07:
Bij jullie hebben de klanten meer geld ineens? Ik ga in nederland wonen dan. :)

Ik heb die AF punten nooit begrepen. Daarom gebruik ik altijd gewoon de middelste :)
Ze moeten de AF maken zoals bij de oude 1eos, waar je naar kijkt, daar focust hij op.
Wij besparen op internet met "onbeperkte" bandbreedte, waardoor wij dus bijna nooit hoeven bij te betalen en geld "overhouden". Dat bespaarde geld kunnen wij besteden aan andere dingen hier in Nederland :P Flauwwwww........ :+

Volgens mij heb je het over de EOS-5. Ik kreeg ooit van m'n vader een 1N en later een 1v en volgens mij hadden die geen eye-control. Scheen ook niet altijd lekker te werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Gerard, heb jij eigenlijk een 85L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
sOid schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:03:
Gerard, heb jij eigenlijk een 85L?
Nope.... eerste prime wordt een 24L/35L. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
GerardHenninger schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:06:
[...]

Nope.... eerste prime wordt een 24L/35L. Hoezo?
't schijnt enorm lastig te zijn om te focussen met een 85L vol open op FF, vandaar.

Ik zou trouwens nog ff wachten met een 35L, komt (waarschijnlijk met de introductie van 1DIV) een mkII uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

sOid schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:32:
[...]

't schijnt enorm lastig te zijn om te focussen met een 85L vol open op FF, vandaar.

Ik zou trouwens nog ff wachten met een 35L, komt (waarschijnlijk met de introductie van 1DIV) een mkII uit.
Bron? van Canon Rumours, de mannen die zoveel info verzamelen zodat er altijd iets klopt...

Aan de prijs is het nog niet echt te zien iig, dat ding is echt vee duurder geworden sinds januari. Dat heeft er misschien niets mee te maken maar ze zijn hem niet bepaald aan het dumpen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De 14mmL, 24L, 35L, 50mm F1.4 (L is overbodig imo), 85L (maar je kan evengoed 1.8nemen) , 100mm F2, 135L en 180L (macro en super scherpe telelens). Dan zit je goed :)

Eenmaal je F1.4 gewoon bent kan je bijna niet zonder :)
spijtig dat de 135mm niet F1.4 is :)

Canon mist nog een goede 18mm of 20mm prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mobyrick schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:43:
[...]

Bron? van Canon Rumours, de mannen die zoveel info verzamelen zodat er altijd iets klopt...

Aan de prijs is het nog niet echt te zien iig, dat ding is echt vee duurder geworden sinds januari. Dat heeft er misschien niets mee te maken maar ze zijn hem niet bepaald aan het dumpen ofzo.
Canon Rumors ja. Hij heeft de laatste tijd wel vaak gelijk hoor ;)

Maar als ik zou moeten kiezen tussen een lens die net op de markt is gebracht (24Lmk2) en eentje die al jaren te krijgen is (35L) dan zou ik het wel weten... Zeker als je ze beide wilt hebben en de één wellicht met een upgrade komt.

Heb zelf de 35L en het is echt een toplens hoor, maar een upgrade is (meestal) beter.
multipasser schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:36:
De 14mmL, 24L, 35L, 50mm F1.4 (L is overbodig imo), 85L (maar je kan evengoed 1.8nemen) , 100mm F2, 135L en 180L (macro en super scherpe telelens). Dan zit je goed :)

Eenmaal je F1.4 gewoon bent kan je bijna niet zonder :)
spijtig dat de 135mm niet F1.4 is :)

Canon mist nog een goede 18mm of 20mm prime.
Primes zijn top, maar als jij al die dingen bij je draagt die je daar noemt, dan heb je geen rug meer over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Nomad schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:59:
duurdere camera, dus duurdere accessoires..dat is de redenatie ongeveer vermoed ik. Klant heeft meer geld blijkbaar, dus troggelen we hem nog wat meer af.
Inderdaad, 't is wat de gek er voor geeft.
5d gebruik ik altijd inclusief grip, zonder is de ergonomie gewoon een stap minder.
Sinds ik de grip bij m'n goede oude 20D kocht kan ik ook niet meer zonder. Als is het alleen maar omdat, als je bv. een Canon 70-200mm L toeter gebruikt, hij niet naar beneden kantelt als je je camera op je borst laat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Zeker als je de 16-35mm upgrade ziet. Een serieuze verbetering overall.
Ik ben benieuwd of er ook een 50mm f1,4 mkII komt. Op zich hebben ze zich geen zorgen te maken van die sigma. Quality control bij sigma zorgt ervoor dat ik nooit een lens bij hun koop :)

Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste