Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:23
Joepv schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:56:
Ik begrijp nog steeds niet waarom de grip van een 5D(mkII) zoveel duurder moet zijn dan een grip van een x0D serie. Is die van de 5D(mkII) afgewerkt met gouden randen ofzo? :)

@Gerard: is zo'n 5DmkII niet ook super voor je studio werk i.p.v. alleen film?
Ik weet niet hoe het met de grips van de x0D zit, maar ik weet wel dat er ook kwalitatief toch wel groot verschil zit met de grips van de xx0D series. Maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor de x0D op gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wekko schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:04:
[...]

Ik weet niet hoe het met de grips van de x0D zit, maar ik weet wel dat er ook kwalitatief toch wel groot verschil zit met de grips van de xx0D series. Maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor de x0D op gaat...
Tussen mijn 20D-grip en 5DII-grip zijn de verschillen minimaal: afmetingen, en de 5DII-grip heeft een paar knoppen meer. Maar ja, 't zijn de accessoires waar flink aan wordt verdiend hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
Trouwens multipasser, leuke dingen maken jullie, zat net even op je site te kijken.

Hebben jullie al 5D producties afgemaakt, zo ja, wat is jullie workflow als ik vragen mag?

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar :
1) 5D mov's -> ProRes 422 (al dan niet 720P)
2a) Editen in FCP
2b) Color (optioneel)
3) Output via Compressor

Ben nieuwsgierig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
BamSlam_ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:06:
[...]

Tussen mijn 20D-grip en 5DII-grip zijn de verschillen minimaal: afmetingen, en de 5DII-grip heeft een paar knoppen meer. Maar ja, 't zijn de accessoires waar flink aan wordt verdiend hè...
Die van die 20d is van plastic, bij de 5d grip heb ik 't idee dat 't ander materiaal is (zelfde spul als de body... voelt wat kouder aan dan plastic)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

abrakadaver schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:07:
[...]

Die van die 20d is van plastic, bij de 5d grip heb ik 't idee dat 't ander materiaal is (zelfde spul als de body... voelt wat kouder aan dan plastic)
Magnesium legering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
dat ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
abrakadaver schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:07:
[...]

Dan voel ik me toch wel genaaid.. 20D met magnesium legering gecombineerd een grip van plastic? Valt me tegen van Canon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
BamSlam_ schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:31:
[...]

Dan voel ik me toch wel genaaid.. 20D met magnesium legering gecombineerd een grip van plastic? Valt me tegen van Canon!
Want plastic is slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik ga er van uit dan sommige mensen echt GOOIEN met hun apparatuur!
WTF. Van mij part mag het van bakeliet zijn, ik heb mijn toestel nog nooit laten vallen :)

Na 2jaar gebruik en 30k foto's zag mijn 400D er bijna nieuw uit.
Plastiek is zo hard en duurzaam dat je het echt niet stuk krijgt.

Tenzij je paparazzi bent en Marco Borsato met zijn porsche over je 5D rijdt!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Euhhh,,, volgens mij wordt er een magnesium legering gebruikt zodat het geheel wat meer solide aan voelt. Hier zit gewoon een plastic laag over heen en als je camera valt barst die toplaag ook wel ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Joepv op 11-06-2009 16:47 . Reden: typo ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
multipasser schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:08:
WTF. Van mij part mag het van bakeliet zijn, ik heb mijn toestel nog nooit laten vallen :)

:w multipasser B-)
Ben ook van oordeel dat je zuinig moet zijn op je gear.
Maar 't is wel fijn om te weten wat je gear zo al kan hebben qua misbruik ;)
Een 1D mkII door een niet nader te noemen GoTter de fototas in getrapt zien worden, 5D die een volle lading uit een rookmachine krijgt midden in een lenzenwissel en dat blijft gewoon werken. Mijn eigen 40D en 17-55 die een hoop tikken, klappen en drank te verwerken kreeg in mijn partytijd. Ik ben wel zuinig op mijn spullen, maar 'k ga d'r ook niet met fluwelen handschoentjes aan mee werken.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
multipasser schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:08:

rustig! ;)
Ik geef alleen aan dat er wel verschil in zit, misschien verklaart dat een deel 't prijsverschil ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Net m'n eerste video opgenomen met m'n 5D; wat een andere wereld. Niet zozeer het filmen (al hoewel ik daar ook amper ervaring mee heb), maar het handmatige-aspect.

Ben nu met Final Cut Pro aan het spelen, maar hier een screengrab van een opname.

Instellingen waren : 1/30 - f5.6 - ISO 1600 - ergens rond de 35mm, kan ook 30mm zijn geweest.

Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/5d/Sequence_20_LQ.jpg

* klik op de foto voor een full-HD versie *

Misschien niet het beste voorbeeld want er zat veel beweging in dit fimpje en dat zie je in de screengrab. Daarnaast ziet de video er op een full-HD plasma beter uit dan de foto fullres op m'n pc-monitor, maar ben toch tevreden :)

Hopelijk kan ik morgen iets van bewegende beelden laten zien, moet nu eerst FCP onder de knie krijgen :|

[ Voor 9% gewijzigd door GerardHenninger op 12-06-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Het is inderdaad een andere wereld. Ik ben een beetje aan het knoeien met Sony Vegas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

GerardHenninger schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:45:

Hopelijk kan ik morgen iets van bewegende beelden laten zien, moet nu eerst FCP onder de knie krijgen :|
Mijn eerste video had ik ook in elkaar gezet met FCP. Maar een tijdje terug heb ik iMovie geprobeerd op aanraden van een collega. Zit standaard op de Mac. Ik dacht dat het zo'n programma voor consumentenmongolen was. Ik grijp ook altijd naar het meest uitgebreide en zie uitzoeken als een uitdaging :P. Toch is iMovie ideaal voor snel resultaat. Je kunt er natuurlijk minder mee dan FCP maar het werkt stukken vlotter (preview video bij mouseover is ideaal) en voor veel videos waarin je gewoon stukjes film wilt monteren met overgangen en wat geluid eronder voldoet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Dus, bij deze m'n eerste video met de 5D.

En ja, dat cheesy jaren '80 nummer was met opzet ;)

Niets bijzonders, wilde even spelen met de camera (en ja, heb alleen gespeeld met de camera) en wilde leren hoe Final Cut Pro werkt, vandaar dit simpele filmpje.

Gear :
5D Mark II (duh!) - 70-200 2.8 IS - Tripod - Badkamer

Instellingen :
1/30 - f3.5 - ISO 2500 - ergens rond de 100mm (helaas geen EXIF voor video's)

Post-production :
1) Het H264 materiaal (1080p) van de camera omgezet naar Apple Prores 422 en 720p (dat werkt veel makkelijker in NLE's)
2) Montage in Final Cut Pro
3) Met Compressor het resultaat omzet van 30p naar 24p (om te testen)

Echte Tweakers kijken natuurlijk gewoon naar de hoge kwaliteit Quicktime versie :P

Heb nog meer video, een stukje langer en completer waarin ik bijna al m'n objectieven test, van 16-35 tot 70-200 en van 15 fish tot 50 1.4. Dat ben ik nu in elkaar aan het zetten....

More to come..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Leuke eerste test, Gerard. Heb je nog studiolicht gebruikt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
sOid schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:12:
Leuke eerste test, Gerard. Heb je nog studiolicht gebruikt ofzo?
Thanks! In dit filmpje geen extra licht gebruikt, in de bovenstaande screengrab wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
wat heb jij toch met jezelf dat alles en iedereen die bij jou in de studio komt een t-shirt met 'i love gerard' aan moet trekken? :P

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Kwartjuh schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:49:
wat heb jij toch met jezelf dat alles en iedereen die bij jou in de studio komt een t-shirt met 'i love gerard' aan moet trekken? :P
Link #1
Link #2

Fotografie is meer dan alleen op een knopje drukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb een lenzenset van Olympus Zuiko's voor de 5d. Manuele lensjes zijn toch een stuk handiger dan de canon lenzen. Vooral het focussen gaat beter met een goede focusring.

Verder is de 50mm f1,4 zuiko ook scherper dan de canon f1,4, en hij kost 70euro (als je geluk hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
multipasser schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:13:
Ik heb een lenzenset van Olympus Zuiko's voor de 5d. Manuele lensjes zijn toch een stuk handiger dan de canon lenzen. Vooral het focussen gaat beter met een goede focusring.

Verder is de 50mm f1,4 zuiko ook scherper dan de canon f1,4, en hij kost 70euro (als je geluk hebt).
De Zuiko 50/1.4 maar ook de 50/1.8 zijn mooie lensjes inderdaad :) Ik heb de 1.8 hier ook liggen. Moet misschien maar eens een converter kopen. Welke heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

OM convertor op ebay. Maakt niet echt uit welke. Iets van 40euro voldoet perfect.
Je kan ook een CameraQuest kopen maar dat is 175euro.

De 50mm F1.8 zou niet compatible zijn met de 5D, omdat die wat te ver uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
multipasser schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:42:
OM convertor op ebay. Maakt niet echt uit welke. Iets van 40euro voldoet perfect.
Je kan ook een CameraQuest kopen maar dat is 175euro.

De 50mm F1.8 zou niet compatible zijn met de 5D, omdat die wat te ver uitsteekt.
Hmm, goed punt. Nou ja, zal iig m'n ogen openhouden voor Zuiko glas op rommelmarkten e.d.

Tijdje terug een mooie Leica gezien voor 50 euro, vond het toen ff te veel geld, maar kwam er later op internet achter dat die dingen nog voor 200 worden verkocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
GerardHenninger schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:00:
En ja, dat cheesy jaren '80 nummer was met opzet ;)
Pardon, we hebben het hier wel over Yello met Oh Yeah. Da's niet "cheesy"! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een betaalbaar rig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:25:
Het helpt om wat duidelijker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel ik ben opzoek naar een betaalbaar rig voor de 5D voor low-shots eventueel met schouder, follow focus.. Enkel kost dit al snel 2000 euro.. Iemand die een goedkopere oplossing weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:25:
Beetje vaag. Wil je een FF, of Mattebox of alleen de rails?

Link#1 - Link #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

RedRock of Zacuto zijn toch wel veel beter. Enkel duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF, rails en een handle

Wat maakt het eigenlijk zo duur ?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
multipasser schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:03:
RedRock of Zacuto zijn toch wel veel beter. Enkel duur :)
Bij RedRockMicro komt hij dan uit op ongeveer $1600, moet te doen zijn :) Zacuto begin ik niet aan, dat is nog veel duurder.

Zit zelf ook te kijken naar RedRock spul, maar eerst wat meer primes en een H4n :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Nog een reisfilmpje WIP...

http://www.vimeo.com/5124533

Wat is de beste mogelijkheid om je beeld stabieler te krijgen wanneer je de camera met de hand vasthoudt, is daar iets voor? Voor shots vanuit de auto etc, ik kan niet altijd lekker een statief gebruiken.. Met stabalizen in FCP kom ik een heel eind maar soms is het niet genoeg.. Iemand tips?

[ Voor 4% gewijzigd door LaZZ op 14-06-2009 12:36 ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Zo'n soort ding misschien?
Afbeeldingslocatie: http://kinogo.com/wp-content/uploads/2008/06/merlin-only-3_4.jpg

Ik heb er verder geen ervaring mee hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Dat is de Steadicam Merlin. Werkt mooi, dit filmpje is er mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Hmm dat ziet er wel goed uit, weet alleen niet of het bijster handig is om zoiets dagelijks mee te nemen als je op reis bent.. Is wel precies wat ik zoek. Wat kost zo'n ding alleen belachelijk veel geld.. 800 dollar, hebben ze dat ding met diamantjes ingelegd of wat :( Is toch een relatief simpele constructie?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
LaZZ schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:54:
Hmm dat ziet er wel goed uit, weet alleen niet of het bijster handig is om zoiets dagelijks mee te nemen als je op reis bent.. Is wel precies wat ik zoek. Wat kost zo'n ding alleen belachelijk veel geld.. 800 dollar, hebben ze dat ding met diamantjes ingelegd of wat :( Is toch een relatief simpele constructie?
Ik durf te wedden dat je, zonder de achterliggende gedachte te weten van het ding, zoiets niet zelf maakt :)

Goedkopere oplossing en iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
GerardHenninger schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:03:
[...]
Ik durf te wedden dat je, zonder de achterliggende gedachte te weten van het ding, zoiets niet zelf maakt :)
Hier staat een howto hoe je zo'n ding moet maken:
http://www.youtube.com/watch?v=eket7YMHTgw&feature=fvw
of:
http://www.youtube.com/wa...LBUC-O1js&feature=related
:)

[ Voor 8% gewijzigd door abrakadaver op 14-06-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 14-09 09:42
LaZZ schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:36:
Nog een reisfilmpje WIP...

http://www.vimeo.com/5124533

Wat is de beste mogelijkheid om je beeld stabieler te krijgen wanneer je de camera met de hand vasthoudt, is daar iets voor? Voor shots vanuit de auto etc, ik kan niet altijd lekker een statief gebruiken.. Met stabalizen in FCP kom ik een heel eind maar soms is het niet genoeg.. Iemand tips?
Zitten erg mooie shot bij! Vet!

Heb je de stabilizer functie in iMovie al 'es geprobeerd? Geen ervaring mee, maar de voorbeeld filmpjes zien er erg veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Heb ik geprobeerd en werkt goed voor sommige dingen.. Gebruik meestal Smoothcam in FCP en edit ook met dat programma.. Maar misschien is iMovie wel beter voor de simpele edits...

Heb wel nog meer lenzen nodig voor het filmen bij weinig licht.. Maarja, alles kost geld uiteraard.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ziet er inderdaad goed uit LaZZ.

Werken IS-lenzen nou eigenlijk tijdens het filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Geen idee heb er geen.. Ben nog aan het verzamelen.. Heb nog zoveel op mn verlanglijstje staan.. Eerst volgende aanschaf wordt denk ik een 24mm 1.4 en zo'n Merlin Stabilizer.. Vertrek over 3 weken voor 4 weken naar de USA dus kan dan weer genoeg moois schieten..

In april eigenlijk door alle hectiek in Vegas vergeten te filmen, dat gaan we dus maar eventjes goed overdoen haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

DISCLAIMER: Ik ben aan het inlezen, hij is wel besteld maar nog (lang) niet binnen. Mijn info is dus van horen zeggen.

IS werkt wel, alleen hoor het als hij aan springt omdat de microfoon er zo dicht op zit. Uiteraard alleen als de omgeving erg stil is

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hmm oké. Maar als je het diafragma oid aanpast tijdens het filmen, hoor je dat ook ;)
Ik heb al wel foto's gezien van 5D2's met een microfoon gemonteerd op de hotshoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ja dat is weer die "hands on" ervaring die ik nog niet heb. Waarom hoor je het diafragma trouwens? Het klikken van het wieltje ofzo want de actie zelf zou toch geen geluid moeten maken. Nogmaals: newbie in de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik zou zeggen de wrijving van de diafragmabladen tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nee, gewoon echt het draaien aan het wieltje kun je achteraf terughoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ok, ik ben weer wat verder met lezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze camera nooit in mijn handen heb gehad voordat ik hem besteld heb, mede omdat ik dacht dat de body hetzelfde was als de 50D die ik daarom dus wel in mijn hand heb gehad. Nu lees ik echter op dpreview het volgende:
The 'denser' build and slightly chunkier grip on the EOS 5D Mark II does make it feel that bit more substantial than the EOS 50D, you know there's something special about it from the moment you lift it. That said it's also lighter than an EOS-1D series (obviously) and therefore is more portable for it.
Is hij dan toch niet hetzelfde als de 50D, of moet ik grip lezen als de optionele grip. Het is overigens geen nadeel voor mij, hoe groter hoe beter, dan passen mijn kolenschoppen er nog makkelijker omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mobyrick schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:20:
Ok, ik ben weer wat verder met lezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze camera nooit in mijn handen heb gehad voordat ik hem besteld heb, mede omdat ik dacht dat de body hetzelfde was als de 50D die ik daarom dus wel in mijn hand heb gehad. Nu lees ik echter op dpreview het volgende:
[...]
Is hij dan toch niet hetzelfde als de 50D, of moet ik grip lezen als de optionele grip. Het is overigens geen nadeel voor mij, hoe groter hoe beter, dan passen mijn kolenschoppen er nog makkelijker omheen.
De "grip" slaat dus op het houvast dat je hebt op de body, niet op de optionele batterygrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dus hij is anders dan de 50D body? Vreemd dat ik dat zo in mijn hoofd heb, ik dacht echt dat hij hetzelfde was. Nou ja, alleen maar beter dan. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hij is een half centimetertje breder en een paar mm hoger. Dat verklaart o.a. dat de knoppen naast het scherm zitten in plaats van eronder zoals bij de 50D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
En er zit een full frame sensor in met hogere resolutie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het ging om de buitenkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
En een betere AF-unit.

I wish -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Vandaar de smiley :)

Edit: als het dan toch om de behuizing gaat: de 50D heeft een ingebouwde pop-up flitser, de 5D II niet.

[ Voor 24% gewijzigd door BamSlam_ op 17-06-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

BamSlam_ schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:13:
En er zit een full frame sensor in met hogere resolutie ;)
Haha, ik zat er al op te wachten ja, ik kom vast over als een n00b. Maar van binnen weet ik wel aardig wat er in zit, dat mag ik ook wel hopen met deze camera. Dat van die flitser enzo wist ik uiteraard wel. Alleen is er ooit ingeslopen dat de body hetzelfde is als de 50D, dit is dus niet zo. Ik zal niet meer van die domme vragen stellen ;)

Als je alleen nog even uit wilt leggen wat een fullframe sensor is ben ik blij.

EDIT: toch maar even vermelden dat het een grapje is voordat ik onherroepelijke schade doe aan mezelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Moby op 17-06-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
-DG- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:30:
Zo'n soort ding misschien?
[afbeelding]

Ik heb er verder geen ervaring mee hoor... ;)
Nog even met betrekking tot de Steadicam Merlin en soortgelijke apparaten: wel handig om er dan ook maar meteen een vest bij te kopen, anders heb je binnen de kortste keren last van je armspieren.

Afbeeldingslocatie: http://www.gomediamonkey.com/prodimages/steadicammerlinarmvest_medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
BamSlam_ schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:55:
[...]

Nog even met betrekking tot de Steadicam Merlin en soortgelijke apparaten: wel handig om er dan ook maar meteen een vest bij te kopen, anders heb je binnen de kortste keren last van je armspieren.

[afbeelding]
"Meteen een vest bij te kopen...."

Voor een Merlin + Vest ben je meer kwijt dan voor de camera zelf, niet iets wat ik veel Tweakers zie doen :)
Hell, weinig Tweakers die met een duurdere lens dan de 5D zelf rondlopen :)

Als je toch echt zo'n vest wil dan kan je beter voor een Flycam 5000 (of 6000) gaan, is veel betaalbaarder voor net geen 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Heeft iemand overigens al ervaring met het mounten van de 5D2 op een Sticky Pod of Chase Cam mount op auto's? Ik ga binnenkort veel filmen met de 5D2, oa op en in auto's, maar ben nog weinig tegengekomen van het gebruik van deze cam op dergelijke mounts :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Remy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:44:
Heeft iemand overigens al ervaring met het mounten van de 5D2 op een Sticky Pod of Chase Cam mount op auto's? Ik ga binnenkort veel filmen met de 5D2, oa op en in auto's, maar ben nog weinig tegengekomen van het gebruik van deze cam op dergelijke mounts :)
Ik denk dat je hier verkeerd zit met je vragen, weinig mensen die zoiets hier doen (gok ik). Van de vele 5D mk2 bezitters hier op het forum zijn er maar twee die filmen.

Je hebt denk ik meer geluk op de bekende amerikaanse 5D-fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Right'o, ik ga de Amerikanen eens chasen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Firmware hack, is er iemand die het aandurft/wil?

That's where Magic Lantern comes in -- it turns your 5D Mark II into a 5D Mark Free. We've written extensions and widgets that fix many of the annoyances in working with the 5D Mark II on a film or video set. Our first set of fixes are targeted at the audio limitations of the camera, but there are some video enhancements included, too:

* On-screen audio meters
* Disabled AGC
* Manual gain control
* Zebra stripes (video peaking)
* Crop marks for 16:9, 2.35:1 and 4:3
* Todo list for more ideas

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Durf je zelf niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 18:26
moet ie eerst een 5D2 hebben he..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Nee, ten eerste heb ik hem nog niet (wat Simon zegt) en ten tweede moet ik eerst tegen die punten aan lopen die "verholpen worden" voordat ik dit ga toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
OK, kan ik inkomen. Ervaringen zijn trouwens in dit forum te vinden.

Edit: in datzelfde topic beweert iemand dat kloonaccu's met chip nu op eBay te koop zijn.. ik heb ze echter nog niet kunnen vinden daar.

Edit2: wellicht is het deze. Volgens de omschrijving is 'ie oplaadbaar met de Canon-lader.

[ Voor 67% gewijzigd door BamSlam_ op 24-06-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Ik ben weer aan het prutsen geweest...

Wederom een test om Final Cut onder de knie te krijgen. Daarnaast om te kijken hoe de camera het in het donker doet. Nu nog leren om goed met kleur om te gaan en om er meer een verhaallijn in te krijgen.

Gear :
5D Mark II - 24 T/S - 15 fish - 17-40 - 24-70 - 70-200 - El Cheapo Tripod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 18:26
Wel erg veel toning Gerard, beetje saus er boven op..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
simon schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:22:
Wel erg veel toning Gerard, beetje saus er boven op..
Mee eensch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Vind de verhaallijn er al behoorlijk inzitten hoor. Einde is alleen wat abrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:55
Look-a-like Arie Boomsma end :D

Wel aardig video-tje verder (los van de al genoemde iets te dikke toning).

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:40
Toch wel lekker hoe je er zo mee kan filmen! Filmpje geeft een goede impressie vind ik. Heb je dit met een statief gefilmd of ook uit de losse hand?

[ Voor 9% gewijzigd door savale op 27-06-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

http://www.vimeo.com/5325529 Een collega van mij heeft dit gemaakt met de 5D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Respect :)
Zeer gaaf gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

Garyu

WW

So, er zit eigenlijk best wel flink wat videokwaliteit in dat apparaat. Vet!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Vergeet niet dat er bij het filmpje waar multipasser naar linkt ook vanalles is gedaan qua belichting, make-up e.d. Dat scheelt ook een hoop aan uitstraling :)

Maar wel een mooie promo idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De 5D is cinema quality als je de limits kent. :)
Het zit hem vooral in het glas, daar heeft de 5D een voorsprong op de rest.
Tenzij je 35mm adapters koopt voor je filmcamera maar dat kost 20 tot 30k.

Geloof me dat het te kort aan 5D niet enkel door de massale vraag van amateurs komt maar ook van de film industrie. 2k voor een camera die je op een auto de ravijn kan laten invliegen ipv een panavision... keuze is rap gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Man man ik blijf me verbazen over de beeldkwaliteit van de filmbeelden. Echt onwijs vet. Het enige nadeel wat ik zelf zie is de enorme hoeveelheid werk die je hebt na een dagje video schieten.

Momenteel sta ik wel eens langs circuits om foto's te schieten, die bied ik gratis aan, onbewerkt. Dat vind ik allemaal veel teveel tijd kosten, ik heb wel wat beters te doen. Over het algemeen kom ik daar prima mee weg, iedereen is allang blij met iets bovengemiddeld goede foto's van zichzelf :)

Maar bij video is het een ander verhaal. Ik ben nog niet zo lang geleden 3 avonden bezig geweest met Final Cut Express voor een filmpje van 1 minuut :X

Filmen lijkt me fantastisch (zeker met zo'n steadycam-vest) maar het nabewerken....ehm...ik weet het zo net niet ;)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Zojuist een niet-originele accu met chip gekocht op eBay. Volgens meerdere reacties in de feedback van de verkoper werkt 'ie prima, dus de gok maar gewaagd. Omgerekend een Euro of 37 inc. verzendkosten. Scheelt me toch mooi 50% in vergelijking met een originele LP-E6. Ik laat hier uiteraard binnenkort weten wat mijn ervaringen met het ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Is dat net zoiets als deze? Ik heb het nog niet uitgezocht maar dit is wel erg goedkoop, 2 accu's en een lader voor 50 euro. en ook nog
voorzien van de nieuwste generatie info-chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ook een leuke aanbieding. Die van mij kan echter geladen worden op de originele lader. Wat bedoelen ze precies met "nieuwste generatie info-chip"?

[ Voor 25% gewijzigd door BamSlam_ op 10-07-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
BamSlam_ schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:00:
Ook een leuke aanbieding. Die van mij kan echter geladen worden op de originele lader. Wat bedoelen ze precies met "nieuwste generatie info-chip"?
Ik denk dat ze daar mee de Chip bedoelen voor de "Intiligentie" / Communicatie met camera, voor Battery ID, cycels, status in % en leeftijdsduur.

Zelf kan ik niet meer wachten heb nu een 5D + 350D met leuk L glaswerk, en hele hoop andere meuk...
maar morgen komt ie dan me 5D Mk II _/-\o_ :9~ O+ O-)

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Hier een videotje die ik afgelopen woensdag heb gemaakt tijdens het landen ('s nachts) op Schiphol. Niet spectaculair verder, maar wel leuk dat zo'n camera in het donker zoiets nog aardig netjes op film kan krijgen (ter info: voor een foto autofocussen lukt al niet door zo'n gaar raampje op wat licht op de grond, te weinig contrast/licht):
http://www.vimeo.com/5542714
Ik weet niet precies op welke ISO waarde het was, maar ik meen 6400 of 1 stapje hoger.
Misschien was dat nog te hoog en had ik het ook op lagere iso kunnen filmen, niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Macsylver schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:56:
[...]
Ik denk dat ze daar mee de Chip bedoelen voor de "Intiligentie" / Communicatie met camera, voor Battery ID, cycels, status in % en leeftijdsduur.
Toch raar dat die accu's nog steeds op een aparte lader geladen moeten worden. Blijkbaar is die chip nog niet zodanig compatible dat de originele Canon-lader gebruikt kan worden.
Zelf kan ik niet meer wachten heb nu een 5D + 350D met leuk L glaswerk, en hele hoop andere meuk...
maar morgen komt ie dan me 5D Mk II _/-\o_ :9~ O+ O-)
Gefeliciteerd! Dat wordt fijn spelen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Tom schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:54:
Hier een videotje die ik afgelopen woensdag heb gemaakt tijdens het landen ('s nachts) op Schiphol. Niet spectaculair verder, maar wel leuk dat zo'n camera in het donker zoiets nog aardig netjes op film kan krijgen (ter info: voor een foto autofocussen lukt al niet door zo'n gaar raampje op wat licht op de grond, te weinig contrast/licht):
http://www.vimeo.com/5542714
Ik weet niet precies op welke ISO waarde het was, maar ik meen 6400 of 1 stapje hoger.
Misschien was dat nog te hoog en had ik het ook op lagere iso kunnen filmen, niet geprobeerd.
Gave opname! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
Nou, tweakers helaas ik heb hem nog steeds niet.

Donderdag besteld toen die op voorraad was, bel ik vandaag (maandag) waar die blijft ja helaas meneer hij is niet meer op voorraad :( dus helaas moet deze jonge nog een tijdje wachten voor dat het feest is...

Lijkt bij de meeste web winkels wel crisis met de, Canon 5D Mk II, BG-E6 en zijn accu's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Balen zeg. Waar had je hem besteld?

[ Voor 18% gewijzigd door BamSlam_ op 14-07-2009 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
BamSlam_ schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 06:23:
Balen zeg. Waar had je hem besteld?
Ik ga niet direct namen noemen maar het gaat om een grote FOtozaaK in RotterdAm, die mij de 5D Mk II moest leveren.

Van de andere webshop wist ik het al dat ik moest wachten stond ook in bestelling, dus me BG-E6 en me batt en overige meuk komen als het goed is morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Heb je een levertijd gekregen? Wel slim van hun natuurlijk

Ik heb maar snel een extra accu besteld bij konijnenberg, nu zijn ze nog op voorraad. Ik ben ook geduldig aan het wachten totdat de camera komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Macsylver schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:47:
[...]
Ik ga niet direct namen noemen maar het gaat om een grote FOtozaaK in RotterdAm, die mij de 5D Mk II moest leveren.
Die zaak staat er in de shopreviews om bekend dat de voorraadaanduiding niet klopt. Heb zelf een paar maanden geleden nog overwogen om er een paar speakers te bestellen, die zouden op voorraad zijn. Uiteindelijk voor 4 Euro meer maar besteld bij een zaak waarbij de voorraadaanduiding wel klopt. Volgens mij zijn niet correcte voorraadaanduidingen een van de grootste ergernissen bij webshoppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
BamSlam_ schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:35:
[...]

Die zaak staat er in de shopreviews om bekend dat de voorraadaanduiding niet klopt. Heb zelf een paar maanden geleden nog overwogen om er een paar speakers te bestellen, die zouden op voorraad zijn. Uiteindelijk voor 4 Euro meer maar besteld bij een zaak waarbij de voorraadaanduiding wel klopt. Volgens mij zijn niet correcte voorraadaanduidingen een van de grootste ergernissen bij webshoppers.
Eigenlijk kijk ik normaal ook even of het een goede winkel is / webshop, maar aangezien ik al vaker in de winkel dingen had gekocht leek dit voor mij overbodig. Helaas! Ik hoop dat ik hem iider geval voor volgende week heb anders is het wel heel erg treurig...

//EDIT: ik heb hem nu net binnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mijn LP-E6 kloon accu uit Hong Kong werd vandaag bezorgd. Heb er een quick-review van geschreven. Veel leesplezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op één acculading heb ik de vorige keer iets van 2200 tot 2500 opnames gemaakt. Niet normaal eigenlijk :)
Achteraf was die tweede accu niet echt noodzakelijk (al is het toch wel handig om te hebben natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Tom schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:30:
Op één acculading heb ik de vorige keer iets van 2200 tot 2500 opnames gemaakt. Niet normaal eigenlijk :)
Achteraf was die tweede accu niet echt noodzakelijk (al is het toch wel handig om te hebben natuurlijk).
Ik heb het een dag getest met maar 1 accu in m'n grip en na ongeveer 8GB filmen (hoeveel minuten is dat?) was m'n accu nog maar voor 30% vol, dat ging dus hard. Heb toen maar wat extra accu's ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Tom schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:30:
Dat vind ik wel heel veel eigenlijk. Ik haal er zo'n 900 (zonder flits) met één accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

IS?, foto's terugkijken? Scheelt allemaal nog al wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mobyrick schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:47:
IS?, foto's terugkijken? Scheelt allemaal nog al wat.
Nope geen IS. Foto's terugkijken doe ik denk ik net als iedereen. Blijf geen vijf minuten naar een foto staren iig ;) Enkel naar histogram (en soms scherpte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Vreemd zeg, dat scheelt nogal zeg maar. En scherpte terugkijken, wow ik wil nu echt dat ik hem al binnen had, dat hoef je niet te proberen met een 400D.

Had ik maar nooit een kit besteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Als je hem hebt, heb je hem wel voor een killerprijs.

@Gerard, 8 GB film is 24 minuten. Volgens users op Cinema5D gaat ie gemiddeld anderhalf uur mee voor filmen.

Op de gear-meeting heb ik misschien 10 minuten gefilmd, en ongeveer 260 foto's gemaakt. Batterij was wel leeg... niet dat er tig keer door die menu's heen gezocht is naar alle features van de body en zeer vaak foto's zijn bekeken... binnenkort even kijken naar extra accu's.

@ 2200 foto's discussie

Is wel impressive zoveel foto's bij normaal gebruik op 1 accu. Als je een timelapse via EOS Utility maakt gaat ie ook veel langer mee, hoeft ie namelijk niets te laten zien achterop de LCD en wordt er niets weggeschreven op de camera, alles gaat direct naar de PC via USB. Uiteraard ook hetzelfde focuspunt, weet niet of dat veel energie gebruikt... maar ik denk dat je dan wel iets van 3000 foto's kan maken als je een interval van 5 seconden gebruikt (speculatief, nog niet geprobeerd, wel van plan). Gaat lastiger worden bij langere intervals, zoals boven een minuut. Ding vreet ook energie als je lange exposures doet, laatst een 100 minuten exposure gedaan, batterij was behoorlijk uitgeput daarna (was dan wel al gebruikt). Al met al gaat de accu minder lang mee dan verwacht waarschijnlijk.

[ Voor 48% gewijzigd door G-Tus op 17-07-2009 11:23 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Die killerprijs maakt het wachten inderdaad nog wel draagbaar ;) Konijn heeft nu accu's op voorraad als je originele wil, over de namaak staat hierboven wat.

Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste