Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mobyrick schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:10:
Vreemd zeg, dat scheelt nogal zeg maar. En scherpte terugkijken, wow ik wil nu echt dat ik hem al binnen had, dat hoef je niet te proberen met een 400D.

Had ik maar nooit een kit besteld....
Idd ;) (heb ook een 400D, backup nu).

Merk wel dat het moeilijk is om foto's te maken met zonnebril op en in tegenlichtsituaties; de zoekerinformatie is gewoon niet fel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
Zo ook even een simpel test shot gemaakt:

Vrijdag avond was ik nog even naar een houswarming een ideale locatie om eens te kijken wat je camera nou kan (als het mis gaat boeit het toch niet) En ik moet zeggen de beelden die je er uit kunt trekken zijn echt heerlijk.

Editen kan nog wel wat strakker en beter gedaan worden maar het idee is er zeker!

Afbeeldingslocatie: http://195.241.126.237/flickr.png

Ik ben benieuwd naar jullie mening / reactie.

[ Voor 219% gewijzigd door Macsylver op 19-07-2009 15:54 . Reden: Extra link naar andere video ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Weet er iemand waarom de flitser niet getriggerd wordt in LiveView mode?

Stond op een nogal onhandige locatie, kon dus niet door m'n zoeker kijken, en wilde LiveView gebruiken. Maar m'n flitser (overigens getriggerd door zo'n Cactus ding) werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09

Zoefff

❤ 

Macsylver schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:53:

[video]
Vrijdag avond was ik nog even naar een houswarming een ideale locatie om eens te kijken wat je camera nou kan (als het mis gaat boeit het toch niet) En ik moet zeggen de beelden die je er uit kunt trekken zijn echt heerlijk.

Editen kan nog wel wat strakker en beter gedaan worden maar het idee is er zeker!

[afbeelding]

Lekker! De wisseling van shots op de muziek is echt heerlijk, geeft een enorm toegevoegde waarde aan de film. Dit soort filmpjes maken me echt lekker, ik zou haast op Canon overstappen om de filmfunctionaliteit van de 5D... Toch maar even wachten op een D700x o.i.d. ;)

Het einde is alleen saai. Toegegeven, ik heb geen idee hoe je het beter zal doen, volgens mij is dat enorm lastig. Maar beetje uitfaden is niet heel spannend :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
Zoefff schreef op zondag 26 juli 2009 @ 00:20:
[...]

Het einde is alleen saai. Toegegeven, ik heb geen idee hoe je het beter zal doen, volgens mij is dat enorm lastig. Maar beetje uitfaden is niet heel spannend :P
Klopt einde heb ik ook problemen mee, is weer les voor de volgende edit / filmpje. Beter op muziek keuze letten (in dit geval of hij ook wel lekker door blijft gaan, en passen de beelden dan nog wel)

Daarnaast nog even een payoff er in knallen bij volgende filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
sOid schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:55:
Weet er iemand waarom de flitser niet getriggerd wordt in LiveView mode?

Stond op een nogal onhandige locatie, kon dus niet door m'n zoeker kijken, en wilde LiveView gebruiken. Maar m'n flitser (overigens getriggerd door zo'n Cactus ding) werkte niet.
Snap 't al. Als ik m'n 580ex2 er direct op zet, doet hij het wel. Maar in LiveView 'weet' de camera niet dat er een Cactus trigger op zit en doet er dus niks mee.

Op zich wel vreend maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 11:54
Macsylver schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:53:

[video]

[afbeelding]

Vind het heel erg indrukwekkend!

Welke muziek is gebruikt in het tweede filmpje? (wat op flickr staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
Tkima schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:20:
[...]

Helaas kan de titel / artiest niet zo terug vinden hij zit in zo een "megamix" / langspeelplaat zonder tracklist...

En nog een nieuw filmpje om het af te leren:)

Afbeeldingslocatie: http://mauricemikkers.nl/media/cci.png

[ Voor 20% gewijzigd door Macsylver op 28-07-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Is de 5D ook niet beschikbaar in NL?

Ik zit al bijna 2 maand te wachten op de 24-105kit maar de body is ook niet beschikbaar in BE.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
multipasser schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:38:
Is de 5D ook niet beschikbaar in NL?

Ik zit al bijna 2 maand te wachten op de 24-105kit maar de body is ook niet beschikbaar in BE.
Pssst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik snap niet waarom er geen functie is om de AF-on knop te koppelen aan AI-servo. Ben ik de enige die daar het nut van inziet?

Overigens heeft onze Gerard een review geplaatst op z'n blog over de 5D2. http://www.gerardhenninge.../canon_5d_mark_ii_review/

[ Voor 37% gewijzigd door sOid op 04-08-2009 19:40 ]

• GerardHenninger
  • Nu online
sOid schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:38:
Overigens heeft onze Gerard een review geplaatst op z'n blog over de 5D2. http://www.gerardhenninge.../canon_5d_mark_ii_review/
Ah cool, thanks!

Vind het wel een "traag" lopend topic en dat voor zo'n leuke camera ;)

Zijn er meer mensen bezig met video, want ik zie er op GoT maar weinig over. Vandaag en gisteren weer nieuwe dingen gehaald :

Hoodman Loupe - Zoom H4n - Shure SM58 - Strap
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/gear/zoom.jpg

Rode Stereo Videomic
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/gear/rode.jpg

Ben benieuwd naar de video's van andere Tweakers...... multiplasser perhaps?

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Coole stuff.... waar heb je die Rode Stereo Videomic gehaald ? kwanta costa ? Schijnt best price quality te zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door psychodweep op 13-08-2009 00:59 ]

• GerardHenninger
  • Nu online
psychodweep schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:58:
Coole stuff.... waar heb je die Rode Stereo Videomic gehaald ? kwanta costa ? Schijnt best price quality te zijn.
Viel wel mee, 155 euro bij RJShop.nl

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 17:55
Hoe is de AF-prestatie bij b.v. rondrennende kinderen overdag in een speeltuin?
Heb nog de 40D met 70-200 hiervoor (voor m'n zoontje).

De kritiek op de AF-unit wat ik zo lees weerhoud mij tot nu toe van om een 5D mk2 te kopen.

Al lijkt mij de 70-200 op een fullframe wel mooier (ben niet meer zo kapot van teveel tele).

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MadButcher schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 03:39:
Hoe is de AF-prestatie bij b.v. rondrennende kinderen overdag in een speeltuin?
Heb nog de 40D met 70-200 hiervoor (voor m'n zoontje).

De kritiek op de AF-unit wat ik zo lees weerhoud mij tot nu toe van om een 5D mk2 te kopen.
Ik heb dit al eens gepost in het nieuwe apparatuur topic. De focus van de 5DmkII is goed zat. Mits je het middelste AF punt gebruikt. De buitenste punten willen nog wel eens hunten of zelfs geen lock geven in wat slechter licht.

Hier een model-helicoptertje dat gekke toeren aan het uithalen was (en dan bedoel ik echt gekke toeren, tering wat zijn die dingen snel. Dan was ie een meter of 20 voor mijn neus, dan weer 200m ver weg) geschoten met de 5DmkII op Servo AF met het middelste punt + hulp AF punten icm. 100mm f2.8 macro. 100% crop van het midden:
Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/IMG_6680.jpg
Nou is dat natuurlijk een makkelijk AF doel, zo'n ding tegen een egale achtergrond, maar de 5DmkII zat er geen enkele keer naast, geen gehunt en elke shot raak. Ook als de heli buiten het bereik van het middelste AF punt kwam, dus de tracking is ook aardig. Daarnaast vloog de heli ook wel eens met gebouwen op de achtergrond. Ook dan is de AF unit in staat de heli te volgen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• sOid
  • Niet online
Ja, center AF is prima, maar je hebt in dat soort situaties geen tijd om te recomposen (wat op zich prima kan als je een klein diafragma gebruikt) en zul je dus ook de off-center punten moeten gebruiken. En die zijn nagenoeg waardeloos als er weinig contrast in zit of als iets te snel gaat...

Vind het echt een fijne camera, maar die AF is gewoon kut voor een dSLR uit deze prijsklasse :S

Voorbeeldje:
Gisteren avond (half 12) nog even naar buiten geweest met camera. Probeerde te focussen bij straatverlichting (meter of vijf a tien bij lantaarnpaal vandaan). Nou, dat kon ik dus mooi vergeten. Zeker met de off-center punten. Het was sneller om m'n AF-on (die ik heb ingesteld om de AF te overrulen en tijdelijk op MF over te gaan) in te drukken en zelf scherp te stellen...

[ Voor 33% gewijzigd door sOid op 13-08-2009 10:00 ]

• psychodweep
Iemand ervaring met kloon lp-e6's ??
Ik weet dat die geen batterij info bevatten en dat je een andere lader moet gebruiken....
Ik vind die het goedkoopst voor 14 eur incl voor 2 stuks (zonder lader) via Hong Kong, andere duitse shops verkopen em aan 20 eur voor 1 lader + 1 akku. Die lader moet ik ook wel ergens apart kunnen vinden.
Ik heb ook gelezen dat die wat dikker zijn dan de originele, maar vind nergens iets over de prestaties.
Of beter een originele kopen van 60 EUR ?
(en niet reageren van: je koopt een cam van zoveel duizend euro's en dan riskeren dat de batterij schade brengt aan je toestel, ik ben dat zelf bewust en de kans dat zo'n akku ontploft of je toestel kortsluit is heel miniem)

edit:
Nog een 2de vraag.... een Core 2 Duo 2.4 Ghz met 2GB ram zou toch voldoende moeten zijn om zo'n filmpje af te spelen, bij mij hapert ie (full hd). Heb geprobeerd met media player classic en vlc en allebei haperen....Iemand idee waaraan het zou kunnen liggen ? Je moet toch enkel de h264 codec installeren ?

[ Voor 18% gewijzigd door psychodweep op 13-08-2009 10:54 ]

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Wat mij tegen staat van die klonen is dat je weer een andere lader erbij hebt. Er zijn nu ook klonen die dezelfde lader gebruiken en zo'n chippie hebben, deze zijn dat weer ongeveer 35 euro wat ik weer te duur vind voor een kloon.

In dit topic staat meer info over de klonen van ongeveer 35 euro, even zoeken.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• BamSlam_
  • Niet online
psychodweep schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:33:
Iemand ervaring met kloon lp-e6's ??
Ik weet dat die geen batterij info bevatten en dat je een andere lader moet gebruiken....
Heb een review van een kloon (met batterij-info en oplaadbaar op de Canon-lader) op mijn Tweakblog staan.

• psychodweep
De zoekfunctie had ik al gebruikt en die review had ik ook al gelezen (had er ook op gereplied). Ik zocht eigenlijk meer info over die goedkope fakes. Want als die kloon 35 eur kost, dan koop ik liever een originele voor 60 euro, dat is het prijsverschil niet meer waard vind ik.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

GerardHenninger schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:17:
[...]

Ah cool, thanks!

Vind het wel een "traag" lopend topic en dat voor zo'n leuke camera ;)

Zijn er meer mensen bezig met video, want ik zie er op GoT maar weinig over. Vandaag en gisteren weer nieuwe dingen gehaald :

Ben benieuwd naar de video's van andere Tweakers...... multiplasser perhaps?
http://www.thefoundry.co....36-4326-87D1-FB380B2119EF rolling shutter plugin.. NICE :)

We zullen de 5D nog wel eens gebruiken voor iets klein, maar te druk bezig met andere grafische spots.
Ik moet trouwens vandaag mijn 5d kit gaan uithalen. EINDELIJK. Na 3 maand wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
psychodweep schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:33:

edit:
Nog een 2de vraag.... een Core 2 Duo 2.4 Ghz met 2GB ram zou toch voldoende moeten zijn om zo'n filmpje af te spelen, bij mij hapert ie (full hd). Heb geprobeerd met media player classic en vlc en allebei haperen....Iemand idee waaraan het zou kunnen liggen ? Je moet toch enkel de h264 codec installeren ?
Ik heb een oplossing gevonden voor dat haperen van video (h264).
Een oplossing met VLC:
Go to Tools > Preferences
In the lower right of the box click the checkbox “Show settings – All” (geavanceerde settings aanvinken)
Then go to Input & Codecs > Other Codecs > FFmpeg and look for the option called “Skip the loop filter for H.264 decoding”
Change it from “none” to “all”
Restart VLC
Nu draaien de video's smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh en de 5d2 focust sneller dan de 5d. Dat valt me genoeg op om er zeker van te zijn.
Misschien de extra power, digic4, what ever...hij is sneller. Middelste AF ben ik erg tevreden over, rest heb ik nog niet gebruikt echt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
De buitenste focuspunt (rechtse getest) is ietsje beter dan de oude.
Ik had op de grip gefocust (onder de 5D letter) omdat die egaal van structuur is en moeilijker op te focussen is. Bij de II ging het prima, bij de I was ie aan het hunten. Dit met een 50mm f1.4 lens getest. Voor zover deze oppervlakkige test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mijn eerste gevoel is ook positief, binnenkort maar eens wat uitgebreider op ingaan als ik wat meer gespeeld heb met de nieuwe telg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Niemand van jullie last van hot pixel(s) in je toestel ?
Ik heb bij het filmen 1 rode hot pixel... Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
psychodweep schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:41:
Niemand van jullie last van hot pixel(s) in je toestel ?
Ik heb bij het filmen 1 rode hot pixel... Heel irritant.
Neen, geen last van. Balen zeg. Maar gelukkig heb je nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even batterij update van mijn kant.
Gister een bruiloft geschoten met 5d2+grip. Twee originele accu's erin.
750 foto's geschoten, waarbij ik voor groepsportretten (stuk of 15 verschillende samenstellingen van mensen, zeg 50 foto's totaal) steeds liveview gebruikt heb.
Accu status eind van de dag bij thuiskomst: beiden 72% nog vol.

Ik ben dus vrij overtuigd dat je voor 1 dag nooit meer dan 2 accu's nodig hebt. Ik was positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Tkima schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:20:
[...]

Volg dit topic ook een beetje en had gelezen dat je dit nummer zocht. Nu had ik net een cd aan staan en ik dacht, verrek dat nummer herken ik, komt me bekend voor maar waarvan ook alweer... ohja een tune onder filmpje gemaakt met een 5DII...

Mocht je het nummer nog zoeken, op youtube: Gregor Salto - Your Friend ;)

Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
M'n 2de filmpje:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/dq57hv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk fillmpie hierboven :)

Wat voor glaswerk zat er op geschroefd? Binnenkort ook maar eens gaan spelen met die moviemode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Vooral Canon 50mm f1.4 en een paar shots met een Sigma 15mm f2.8 fisheye.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Voor de niet CPS-ers: info over framerate conversion

Geen idee of er wat zinnigs instaat, ik heb geen 5DII :)

This footer is intentionally left blank

• sOid
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:47:

Is wel nuttig maar er staat een goede tutorial op Vimeo icm FinalCut/Compressor.

Het is wel gaar dat ze deze functie niet gewoon hebben ingebouwd in de 5D2 zelf... Stomme Amerikanen met hun rare framerates :P
ajhaverkamp schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:47:

heb het ook gelezen inderdaad.
Zijn tip is sowieso mac only...

Algemeen vind ik die CPN magazine niet geweldig ofzo....altijd technisch geneuzel over bla bla L lenzen.

• GerardHenninger
  • Nu online
sOid schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:40:
[...]

Is wel nuttig maar er staat een goede tutorial op Vimeo icm FinalCut/Compressor.

Het is wel gaar dat ze deze functie niet gewoon hebben ingebouwd in de 5D2 zelf... Stomme Amerikanen met hun rare framerates :P
Euh Amerikanen hebben een framerate van 24p of 29,97, dus aan die 30fps hebben ze zelf ook niets. Stomme Canon dus. Ik zie Canon nog wel een dure 1Ds mk4 of Prosumer videocamera (met CMOS sensor en verwisselbare objectieven) uitbrengen waarin je het WEL kan instellen.

Maar goed, die tips zijn al best oud, hij heeft ze inderdaad eerder op Vimeo gezet. Beste conversie krijg je echter met Apple Shake...... maarja. Bla.
Nomad schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:48:
[...]
heb het ook gelezen inderdaad.
Zijn tip is sowieso mac only...
Ken weinig mensen die 5D materiaal editen op een PC. Komt mede doordat video op de PC onnodig traag en ingewikkeld is, zeker voor de 5D. Adobe Premiere kan het niet lekker aan, Vegas al iets beter... gezeik met codecs etc etc. Voor video is een Mac veel handiger (simpeler en met meer mogelijkheden)

[ Voor 24% gewijzigd door GerardHenninger op 27-08-2009 21:54 ]

• sOid
  • Niet online
GerardHenninger schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:52:
[...]

Euh Amerikanen hebben een framerate van 24p of 29,97, dus aan die 30fps hebben ze zelf ook niets. Stomme Canon dus. Ik zie Canon nog wel een dure 1Ds mk4 of Prosumer videocamera (met CMOS sensor en verwisselbare objectieven) uitbrengen waarin je het WEL kan instellen.

Maar goed, die tips zijn al best oud, hij heeft ze inderdaad eerder op Vimeo gezet. Beste conversie krijg je echter met Apple Shake...... maarja. Bla.
24p is film toch? En het verschil tussen 29,97 en 30 lijkt me zo nihil dat je het niet merkt... Of heb ik dat mis?
[...]

[...]

Ken weinig mensen die 5D materiaal editen op een PC. Komt mede doordat video op de PC onnodig traag en ingewikkeld is, zeker voor de 5D. Adobe Premiere kan het niet lekker aan, Vegas al iets beter... gezeik met codecs etc etc. Voor video is een Mac veel handiger (simpeler en met meer mogelijkheden)
op PC is het ook niet ideaal nee.
Gelukkig draait het hier wel vloeiend, al komt dat meer omdat ik gewoon een hele zware pc voor fotografie gekocht heb.
Ik persoonlijk vind mac interface niet zo fijn, vandaar. Een edit programma voor PC voor film zou wel fijn zijn, dan kan je echt een beetje proberen.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

29.97fps is NTSC. Bij HDTV heb je geen PAL of NTSC meer, dus altijd 30fps. Niks stomme Canon. Bj HDTV kun je dus nog altijd 23.97, 24, 25, 29.97, 30, 50, 60 fps hebben.

24fps wordt inderdaad veel gebruikt voor film, maar is vooral omdat film heel duur is/was en 24 fps een goede balans was tussen vloeiende beweging en kosten. Heel erg legacy dus, maar toch zweren sommigen erbij.

[ Voor 21% gewijzigd door zonoskar op 28-08-2009 00:08 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
[...]
Gaap. Bullshit. Video op een PC gaat prima. Ik gebruik zelf al jaren Adobe Premiere. In CS3 vallen videobestanden van de 5D2 prima te editten. Macs zijn alleen voor fanboys en girls die vallen voor een sexy buitenkantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BamSlam_ schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:19:
[...]

Gaap. Bullshit. Video op een PC gaat prima. Ik gebruik zelf al jaren Adobe Premiere. In CS3 vallen videobestanden van de 5D2 prima te editten. Macs zijn alleen voor fanboys en girls die vallen voor een sexy buitenkantje.
Je hebt echt geen idee waarover je praat he? Ik gebruik op het moment windows en mac gemengd, maar er zijn, zeker in de foto- en videobewerkingen plenty redenen om een mac de voorkeur te geven boven een PC. En dan heb ik het zeker niet over het fancy buitenkantje. Of het achtelijk hoge prijskaartje van die apparaten (want mac is gewoon onzinnig duur).

En ja, er zijn ook redenen om voor PC te kiezen, maar die zijn voor mij niet steekhoudend genoeg meer. Zeker sinds het gedonder dat microsoft over zich uitgeroepen heeft m.b.t. vista, wat imho echt een zuigend slecht product is, is windows imho een sterk argument verloren. XP was een overzichtelijk en vlot product, vista is echt traag, log en onhandig, ook wat betreft bediening.

Ik ben absoluut geen mac-fanboy, fanboy zijn is enkel dief spelen van je eigen portemonnee, maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik OSX ten overstaande van vista toch wel erg lekker vind werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Henk op 28-08-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Henk schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:39:
[...]
Je hebt echt geen idee waarover je praat he?
Ik dacht het toch wel, na een carriere van meer dan 10 jaar in de AV-industrie.
Ik gebruik op het moment windows en mac gemengd, maar er zijn, zeker in de foto- en videobewerkingen plenty redenen om een mac de voorkeur te geven boven een PC. En dan heb ik het zeker niet over het fancy buitenkantje. Of het achtelijk hoge prijskaartje van die apparaten (want mac is gewoon onzinnig duur).
Voor mij voldoen PC's prima. Sterker nog: ik heb ooit Mac eruit gedonderd vanwege het ongelooflijk brakke OS 8 en OS 9. Crash op crash. Ben het wel met je eens dat OSX een enorme verbetering is. Vista is, met genoeg geheugen, ook prima te gebruiken. En anders is er altijd nog XP. En binnenkort Windows 7.

Enfin, laten we niet afdwalen in een Mac vs PC discussie, daar is dit het topic niet voor en er zal toch nooit overeenstemming over bereikt worden. Niemand is hetzelfde, de een werkt liever met product X en de ander bevalt product Y weer beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
[knip]

[ Voor 87% gewijzigd door Nomad op 28-08-2009 20:19 . Reden: je enige waarschuwing bij deze, flamen doen we niet aan op got. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BamSlam_ schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:01:
[...]

Ik dacht het toch wel, na een carriere van meer dan 10 jaar in de AV-industrie.
En dan kom je met zo'n botte opmerking aangerend? Het lijkt me toch dat jij na 10 jaar AV-industrie-ervaring wel uit moet kunnen leggen waarom OSX absoluut niet meer is dan een fancy case...
Voor mij voldoen PC's prima.
Exactly, en juist dat is waar ik even over struikelde. hierboven geeft Gerard bijvoorbeeld ook al aan een zekere voorkeur te hebben voor een bepaalde apple-codec/programma (en daarmee dus indirect apple zelf, afgezien van andere voordelen), en dat is imho ook wel degelijk related aan de 5DII.
Sterker nog: ik heb ooit Mac eruit gedonderd vanwege het ongelooflijk brakke OS 8 en OS 9. Crash op crash.
Ehm, juist, dan blik ik even terug naar win95, 98 en ME :P

[quote]Ben het wel met je eens dat OSX een enorme verbetering is. Vista is, met genoeg geheugen, ook prima te gebruiken. En anders is er altijd nog XP. En binnenkort Windows 7.

Ik ben het wel met je eens dat Windows 7 een hele verbetering is...
Enfin, laten we niet afdwalen in een Mac vs PC discussie, daar is dit het topic niet voor en er zal toch nooit overeenstemming over bereikt worden.
Geef er dan ook de voorzet niet voor :) Ik ben absoluut geen mac-fanboy of windows fanboy, het heeft beide zo zijn punten, goed en slecht, maar ik vond je vorige opmerking wel erg onderbouwd. Deze post ook weer, mist elke vorm van argumentatie. En ja, ik vind dit 5DII related omdat het betrekking heeft op het video-editten van de bestanden.
Niemand is hetzelfde, de een werkt liever met product X en de ander bevalt product Y weer beter. :)
Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Fuck Nikon en Go Canon enzo, maar ook daar is de nuancering in aan te brengen dat ik van Nikon echt wel bepaalde voordelen zie, en er mee zou kunnen werken als het ineens in mijn handen gedrukt wordt als 'je cam voor de komende maanden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09

Zoefff

❤ 

Kom op jongens, de toon mag wel wat vriendelijker :)

Verder is dit inderdaad niet de juiste plek om een Mac vs. Windows discussie te voeren. Als daar echt behoefte voor is kan je daar prima een draadje over starten in FGW (onder het mom 'welk platform voor foto / video bewerking'), maar ik heb er wel een beetje angsten voor dat het daar ook verzand in een welles-nietes discussie, en dat is natuurlijk niet de bedoeling :P

[ Voor 7% gewijzigd door Zoefff op 28-08-2009 19:59 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Henk schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:13:
[...]
En dan kom je met zo'n botte opmerking aangerend? Het lijkt me toch dat jij na 10 jaar AV-industrie-ervaring wel uit moet kunnen leggen waarom OSX absoluut niet meer is dan een fancy case...
Ik heb OSX nooit een fancy case genoemd. Ik heb zelfs geschreven dat OSX een hele verbetering is tov OS 8 en 9.
Exactly, en juist dat is waar ik even over struikelde. hierboven geeft Gerard bijvoorbeeld ook al aan een zekere voorkeur te hebben voor een bepaalde apple-codec/programma (en daarmee dus indirect apple zelf, afgezien van andere voordelen), en dat is imho ook wel degelijk related aan de 5DII.
Gerard schreef dat video editing op de PC onnodig traag zou werken als gevolg van codec-problemen. Laat hij dan maar eens onderbouwen waarom Premiere "dat niet lekker aan zou kunnen". Mijn ervaring is, zoals ik al schreef, dat het editten van de files zoals die door de 5D2 worden aangemaakt juist geen probleem is. Daardoor werd mijn irritatie opgewekt, met een nogal bot geformuleerde reactie als gevolg. Dat had netter gekund, sorry.
Ehm, juist, dan blik ik even terug naar win95, 98 en ME :P
Juist. En op het moment dat Microsoft reeds het stabiele Win NT al jaren op de markt had, verscheepte Apple nog steeds OS 8 cq 9, dat je qua stabiliteit en co-operative multiprocessing met Windows 3.x kunt vergelijken.
Geef er dan ook de voorzet niet voor :) Ik ben absoluut geen mac-fanboy of windows fanboy, het heeft beide zo zijn punten, goed en slecht, maar ik vond je vorige opmerking wel erg onderbouwd. Deze post ook weer, mist elke vorm van argumentatie. En ja, ik vind dit 5DII related omdat het betrekking heeft op het video-editten van de bestanden.
De post van Gerard was nou ook niet bepaald onderbouwd. Een paar stellingen, een referentie naar codecproblemen, that's it. Laat hij maar eens onderbouwen wat precies zijn problemen zijn dan.
Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Fuck Nikon en Go Canon enzo, maar ook daar is de nuancering in aan te brengen dat ik van Nikon echt wel bepaalde voordelen zie, en er mee zou kunnen werken als het ineens in mijn handen gedrukt wordt als 'je cam voor de komende maanden'.
Ben ik helemaal met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
BamSlam_ schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:19:
[...]
Gaap. Bullshit. Video op een PC gaat prima. Ik gebruik zelf al jaren Adobe Premiere. In CS3 vallen videobestanden van de 5D2 prima te editten.
Nee, geen bullshit, ik ken serieus weinig mensen die 5D materiaal op een PC editen, hoezo is dat nou bullshit? Oh wacht, je had het natuurlijk over het feit dat ik zei dat PC's onnodig traag zijn met 5D materiaal. Ik heb hier meerdere PC's en waaronder een Vista-systeem waarmee ik 5D materiaal niet lekker kan editen. En dan heb ik 16 jaar meer ervaring met PC's/Windows dan met m'n nieuwe Mac's. Maar aangezien jij al 10 jaar AV ervaring hebt, zou ik graag van je willen weten wat jouw workflow dan is om 5D simpel en snel te editen (zonder proxies of de Cineform codec) met een eventuele 25p conversie erbij, want weinig mensen krijgen het goed voor elkaar. Kunnen de PC-gebruikers hier nog wat van je leren (en dan draag je iets nuttigs bij aan dit topic).
Macs zijn alleen voor fanboys en girls die vallen voor een sexy buitenkantje.
Euh, yeah right. Dat is echt typisch een anti-Mac opmerking. Ik heb meerdere Macs, waaronder een Hackintosh, dus nee, ik val niet op het buitenkantje. Maar laten we er geen PC vs Mac discussie van maken, laten we het over workflows hebben.
BamSlam_ schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:00:
Gerard schreef dat video editing op de PC onnodig traag zou werken als gevolg van codec-problemen. Laat hij dan maar eens onderbouwen waarom Premiere "dat niet lekker aan zou kunnen". Mijn ervaring is, zoals ik al schreef, dat het editten van de files zoals die door de 5D2 worden aangemaakt juist geen probleem is. Daardoor werd mijn irritatie opgewekt, met een nogal bot geformuleerde reactie als gevolg. Dat had netter gekund, sorry.

[...]

De post van Gerard was nou ook niet bepaald onderbouwd. Een paar stellingen, een referentie naar codecproblemen, that's it. Laat hij maar eens onderbouwen wat precies zijn problemen zijn dan.
Waar ik voornamelijk op doelde was het editen van 5D (Quicktime, H264) materiaal, maar over het algemeen kan ik wel zeggen dat al dat gedoe met codecs op PC's gewoon irritant is, waarom denk je dat er zoveel codec packs zijn? Waarom moeten dingen zoals ffdshow bestaan? Bouw een willekeurige HTPC en je moet je serieus gaan verdiepen in codecs/players etc etc.

Maar terug naar de 5D.....
Neem Premiere CS3 of CS4, die lukt het niet om normaal zonder stotteren een 5D-bestand af te spelen in de timeline. En nee, dat ligt niet aan de CPU, maar ligt aan Adobe en de ondersteuning. Zelfs met de laatste CS4 update (van eind juli) lukt het niet om fatsoenlijk met 5D-bestanden om te gaan. Oplossing? Ja, proxies of vage intermediate codecs wat de workflow niet beter maakt, of wat in veel gevallen zelfs niet werkt.
Een simpele Google opdracht levert dit als eerste resultaten : een - twee - drie

Nee, editen van 5D materiaal op een PC met een bekend videobewerkingspakket is niet zo simpel.
Maar nogmaals, misschien missen al die mensen een goede workflow en zou ik nu dus jouw workflow voor 5D + Premiere + Windows willen horen/lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
argh wat is dat DPP van canon ongelovelijk irritant.
Nooit geprobeerd, maar vandaag met picture style monochrom gewerkt, wat ik een mooi resultaat voor deze shoot vond...maar kriebels zeg....DPP is onwerkbaar.

Je moet wel een lightroom/aperture achtig programma hebben, want met alleen DPP wordt je depressief.
Ga dus mijn eigen zw/w omzetting wel doen, jammer, want die picture style doet het vrij goed vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
GerardHenninger schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:45:
Nee, editen van 5D materiaal op een PC met een bekend videobewerkingspakket is niet zo simpel.
Maar nogmaals, misschien missen al die mensen een goede workflow en zou ik nu dus jouw workflow voor 5D + Premiere + Windows willen horen/lezen.
Windows + Adobe Premiere CS3 + Mainconcept Mpeg Pro plugin = Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
BamSlam_ schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:40:
[...]

Windows + Adobe Premiere CS3 + Mainconcept Mpeg Pro plugin = Heerlijk!
Maar wat is je workflow dan precies (los van het feit dat die Pro plugin 119 euro extra is op je dure videobewerkingspakket) ?

[ Voor 16% gewijzigd door GerardHenninger op 28-08-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nomad schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:19:
argh wat is dat DPP van canon ongelovelijk irritant.
Nooit geprobeerd, maar vandaag met picture style monochrom gewerkt, wat ik een mooi resultaat voor deze shoot vond...maar kriebels zeg....DPP is onwerkbaar.

Je moet wel een lightroom/aperture achtig programma hebben, want met alleen DPP wordt je depressief.
Ga dus mijn eigen zw/w omzetting wel doen, jammer, want die picture style doet het vrij goed vandaag.
Kijk eens naar Alien Skin Exposure 2. Geweldige PS-plugin voor B&W conversie (met name de gesimuleerde filmgrain is super).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sOid schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:59:
[...]

Kijk eens naar Alien Skin Exposure 2. Geweldige PS-plugin voor B&W conversie (met name de gesimuleerde filmgrain is super).
die heb ik :).
Dat is ook mijn alternatief, maar de omzetting wat mijn camera deed was ik echt van onder de indruk en wil ik graag op mijn pc scherm houden.
Ga er nog even aan prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nomad schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:14:
[...]

die heb ik :).
Dat is ook mijn alternatief, maar de omzetting wat mijn camera deed was ik echt van onder de indruk en wil ik graag op mijn pc scherm houden.
Ga er nog even aan prutsen :)
Ok :)

Heb jij trouwens Twitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Pfff, wat een lastige kwestie. Ik schiet bruiloften en heb momenteel een 5D + 30D backup. Niet echt ideaal dus. Gebruik de 35mm F2 en de 85mm F1.8.

Upgrade plan is als volgt : markII, 35L en 85L. Heb geld voor of markII of 85L (of 35L + nog wat overschot) dit jaar. Heb nu gisteren met een markII mogen spelen en vind de viewfinde kleiner dan de originele 5D!!

Weet nu dus niet of ik objectief voor een degelijke backup moet kiezen...
Wat zijn jullie meningen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je beter eerst je lenzen doet en dan pas je body, ga eerst voor de 35L, dan de 85L en dan de mkII (zal je in die volgorde de meeste verbetering door merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:31

qless

...vraag maar...

Al aantal keer gehoord dat de meerprijs van de 85L niet waard is, de 1.8 is sneller met focus

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

qless schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:47:
Al aantal keer gehoord dat de meerprijs van de 85L niet waard is, de 1.8 is sneller met focus
De 85 1.8 focust rap. Optisch is het erg lekker en ik zelf zou hem niet willen ruilen voor een 1.2L.

De focus van de 1.2L is inderdaad trager, en daarnaast is hij een bak zwaarder, de 1.8 is een lekker licht lensje.

Als je echt de 1.2 lichtsterkte nodig hebt, dan heb je natuurlijk geen keuze, maar de dof is op FF op 1.8 al behooorlijk dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:44:
Denk dat je beter eerst je lenzen doet en dan pas je body, ga eerst voor de 35L, dan de 85L en dan de mkII (zal je in die volgorde de meeste verbetering door merken).
Mee eens.

Of eerst de 35L, dan de 5D mkII en als laatst de 85L.
Ik zit tussen stap 1 en 2, maar ben precies hetzelfde van plan op langere termijn. :P

Het ligt er ook wel weer aan hoe je bruiloften schiet en wat je belangrijk vindt. Als je puur voor de geposeerde shotjes gaat kun je misschien weer beter eerst de 85L halen. Voor een reporterende stijl heb je veel meer aan de 35L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dieter schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:01:
Pfff, wat een lastige kwestie. Ik schiet bruiloften en heb momenteel een 5D + 30D backup. Niet echt ideaal dus. Gebruik de 35mm F2 en de 85mm F1.8.

Upgrade plan is als volgt : markII, 35L en 85L. Heb geld voor of markII of 85L (of 35L + nog wat overschot) dit jaar. Heb nu gisteren met een markII mogen spelen en vind de viewfinde kleiner dan de originele 5D!!

Weet nu dus niet of ik objectief voor een degelijke backup moet kiezen...
Wat zijn jullie meningen ?
Viewfinder ìs groter, wat voor mij ook zo aanvoelt.
Ik denk dat je misschien een minder lichtsterke lens er op had, waardoor de zoeker donkerder over kwam, wat een kleiner gevoel geeft?!

Ik vind de 5d2 zoeker echt beter dan de 5d1 zoeker, zeker ook omdat de 5d1 zoeker een geeltint er in heeft, die me pas opvalt sinds ik de 5d2 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

7D met 24/25fps.. ze gaan de 5D users toch niet laten stikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
multipasser schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:08:
24/25 en 30fps! Bron: http://www.usa.canon.com/...egoryid=139&modelid=19356

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik overweeg al een paar maanden de 5dII aan te schaffen. Echter valt me een ding tegen, 1/200 flash sync. Iemand ervaring met de 5dII op lokatie en een setje studio flitsers?

verheug me wel weer op het gebruik van een full frame cam met 24mm en 35mm!

[ Voor 3% gewijzigd door wilmocs op 02-09-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
wilmocs schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:57:
Ik overweeg al een paar maanden de 5dII aan te schaffen. Echter valt me een ding tegen, 1/200 flash sync. Iemand ervaring met de 5dII op lokatie en een setje studio flitsers?

verheug me wel weer op het gebruik van een full frame cam met 24mm en 35mm!
Het hangt van je trigger af geloof ik. Met de nieuwe PocketWizards kun je HighSpeedSync (of iig iets wat hetzelfde doet) gebruiken.

MartijnGizmo heeft (op zijn originele 5D afaik) met studioflitsers + nieuw PW's op 1/8000ste geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
hmm, dat is voor mij nieuw... na wat gegoogle lees ik inderdaad dat je met radiopoppers en bepaalde PW's 1/8000ste sync kan halen. Dacht dat dat alleen mogelijk was met reportage flitsers...

http://www.slrgeek.com/ge...ard-battle-for-speed.html

[ Voor 26% gewijzigd door wilmocs op 02-09-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 18:26
1/8000e lijkt me wel wat nutteloos, dan merk je niet veel van de lichtflits lijkt me.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
juist wel, doordat je sluitertijd geen invloed heeft op je flitslicht. je kan dus met 1/8000 bijvoorbeeld al je omgevings licht weghalen. Nu zit ik vast aan 1/320 wat vaak niet genoeg is om het omgevings licht met volle zon weg te flitsen en daarnaast een redelijk f/ getal over te houden. Nu zit ik soms op f11/f16 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door wilmocs op 02-09-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 18:26
ah k, ik begon ook maar pas met studio hoor, morgen moeten we aan de slag, dus ook * simon aan de studio stuff. ben benieuwd of 't me lukt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wilmocs schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:05:
juist wel, doordat je sluitertijd geen invloed heeft op je flitslicht. je kan dus met 1/8000 bijvoorbeeld al je omgevings licht weghalen. Nu zit ik vast aan 1/320 wat vaak niet genoeg is om het omgevings licht met volle zon weg te flitsen en daarnaast een redelijk f/ getal over te houden. Nu zit ik soms op f11/f16 8)7
Volgens mij hebben ze daar grijsfilters voor. Met een 3-stops filter kom je dan al een heel eind.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een groot grijsfilter voor je raam helpt nog het meest.
[/probleem bij bron aanpakken]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!
universal creations schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:07:
[...]

Volgens mij hebben ze daar grijsfilters voor. Met een 3-stops filter kom je dan al een heel eind.
grijsfilter helpt ook maar gedeeltelijk. Het blokt al het licht, dus ook je flitslicht. Niet zo'n probleem als je flitser oneindig sterk is, maar in de praktijk dus wel vaak een probleem.
De meeste flitsers zijn zo rond de 500W, wat niet altijd genoeg is om de zon weg te krijgen.
Icm met highspeed sync is 500W ineens wel genoeg om de zon weg te krijgen.
Kortom, grijsfilters hebben zo hen nut, maar zijn zeker geen vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een flitser hebt die als tegenflits voldoet, dan voldoet ie ook met grijsfilter, want alles wordt donkerder. Het ging er nu gewoon om dat het diafragma wat groter kon voor een kleiner DoF en minder last van diffractie (iets wat f/16 niet onvermijdelijk is).

edit: ik heb nul ervaring met studio-fotografie ed. maar ik gebruik (schijnbaar verkeerde) logica.

[ Voor 16% gewijzigd door Universal Creations op 02-09-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Voutloos schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:13:
Een groot grijsfilter voor je raam helpt nog het meest.
\[/probleem bij bron aanpakken]
Beetje jammer dat je geen grijsfilter op de zon kan plakken als je op locatie bezig gaat :P
universal creations schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:01:
Als je een flitser hebt die als tegenflits voldoet, dan voldoet ie ook met grijsfilter, want alles wordt donkerder. Het ging er nu gewoon om dat het diafragma wat groter kon voor een kleiner DoF en minder last van diffractie (iets wat f/16 niet onvermijdelijk is).

edit: ik heb nul ervaring met studio-fotografie ed. maar ik gebruik (schijnbaar verkeerde) logica.
Moet zeggen dat ik niet heel veel van je opmerking begrijp (wellicht verkeerde logica :P).

Maar stel jij nou voor om een grijsfilter voor je flitser te doen? Daar heb je weinig aan.

Als je high speed sync gebruikt wordt je flitser sowieso minder krachtig dus die wil je dan niet nog eens een extra paar stops omlaag halen. Dit heeft met de gordijnen/curtains van je camera te maken. Bij high speed flitsen wordt je flitser als het ware een stroboscoop, maar dat kan 'ie nooit op 1/1 power doen (reportageflitsers iig). Anders is je flits nooit zichtbaar op de foto.

[ Voor 64% gewijzigd door sOid op 02-09-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoel dus een grijsfilter voor je lens, zo'n ND filter.

universal creations schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:01:

Ja, dat is zo ja. Heb ook nooit anders beweerd :).
Het is alleen dat veelal je flitser _niet_ sterk genoeg is om daglicht echt weg te knallen (bij zon).
Daarom is die highsync veel breder inzetbaar dan een grijsfilter.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
universal creations schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:07:
[...]

't verschil tussen de zon en een flitser is dat een flits maar heel kort duurt, en de invloed op de foto dus (even simpel gezegd) niet door de sluitertijd wordt beinvloed. Waarbij de zon gewoon doorstraalt en dus wel profiteert van een langere sluitertijd.
De sluitertijd is dus de variabele die je moet manipuleren om de verhouding tussen flitslicht en de zon aan te passen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• pascald
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 12:37
multipasser schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:08:
Blijkbaar zijn wij de enigen die zich hier zorgen over maken? (als dat zo is laten ze ons vast wel stikken)
Ook de autofocus tijdens het filmen zullen ze nu toch wel moeten kunnen upgraden in een firmware update!
Mochten ze dit niet gaan doen, ga ik mij beraden... of ik de 5D mark II ga inruilen voor een 7D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Och ja.. iemand moet het doen hé: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
pascald schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:41:
[...]

Blijkbaar zijn wij de enigen die zich hier zorgen over maken? (als dat zo is laten ze ons vast wel stikken)
Ook de autofocus tijdens het filmen zullen ze nu toch wel moeten kunnen upgraden in een firmware update!
Mochten ze dit niet gaan doen, ga ik mij beraden... of ik de 5D mark II ga inruilen voor een 7D.
7D heeft ook geen goede AF tijdens het filmen hoor. GH1 is daar beter in volgens mij.
Maar dan nog, AF mis ik niet, ik wil 24p/25p/60p... en nog wat andere kleine dingen (zoomen tijdens het opnemen, HD output tijdens het filmen, AGC uit etc etc). Maar ach, ben al blij met wat ik nu heb, er gaat een wereld voor me open en ik heb eindelijk weer een nieuwe hobby.

[ Voor 7% gewijzigd door GerardHenninger op 04-09-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41
pascald schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:41:
[...]

koop ik een splinternieuwe 7d voor je en doen we de ruil >:) Tja voor filmen is de 7d zeker relaxter, maar kan me niet voorstellen dat ze op crop die 18mp met een knap DR en ruis voor elkaar hebben gekregen. Wordt even wat reviews afwachten denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
ik heb gister en vanmorgen al zitten zoeken op internet, maar kan niet echt iets vinden.. kan iemand me kort (of een linkje) vertellen wat nu het voordeel is van het filmen op 24/25p?

[ Voor 8% gewijzigd door wilmocs op 04-09-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
wilmocs schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:21:
ik heb gister en vanmorgen al zitten zoeken op internet, maar kan niet echt iets vinden.. kan iemand me kort (of een linkje) vertellen wat nu het voordeel is van het filmen op 24/25p?
25p = Europese "standaard"
24p = film-look (in combinatie met de juiste color correction)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
oke, je ziet dus duidelijk verschil tussen 24 frames/s en 30 frames/s...

ben al een tijdje aan het overwegen om een 5dII met 35mm 1.4 te kopen om wat video ideetjes te gaan realiseren... maar lees overal berichten over dat 24/25p verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
GerardHenninger schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:24:
[...]

25p = Europese "standaard"
24p = film-look (in combinatie met de juiste color correction)
Maar in HD formaat is 30p toch standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
-DG- schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:41:
[...]

Maar in HD formaat is 30p toch standaard?
In NTSC gebieden wel, in PAL gebieden 25p.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
GerardHenninger schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:07:
[...]
Maar wat is je workflow dan precies (los van het feit dat die Pro plugin 119 euro extra is op je dure videobewerkingspakket) ?
Hierbij mijn workflow. Maar eerst een beschouwing over video-editing en de 5D2.

Mijn uitgangspunt is altijd met zo weinig mogelijk verlies te monteren, in een zo hoog mogelijke beeldkwaliteit. Dat wil zeggen met gebruik van een intraframe-only formaat. Bij het exporteren worden dan alleen die frames gehercomprimeerd waar ook daadwerkelijk fades of effecten overheen zitten. De andere frames worden bit voor bit gekopieerd. Ook probeer ik tijdrovende conversie te vermijden. Ik wil het liefst de bestanden zoals ze door de opname-apparatuur zijn opgeslagen importeren in de editor. Adobe Premiere maakt dat mogelijk. Voor een nauwkeurige verwerking van H.264 bestanden maak ik daarbij gebruik van de MainConcept MPEG Pro HD plugin. Wat de kosten van die plugin betreft: die zijn te verwaarlozen. Het moet wel erg slecht gaan met je bedrijf wil dat er niet van af kunnen.

De 5D2 is natuurlijk uniek in de combinatie van full frame-sensor, full hd 1080p opname en gebruik van de EF range aan lenzen. Het opslagformaat van de 5D2 is helaas een delivery-formaat met interframes, waar je bij video-editing natuurlijk een intermediate formaat wilt hebben met alleen intraframes. Helaas genereert de 5D2 geen intraframe-only bestanden, waardoor je meer verlies zult hebben bij het exporteren. Een ander gevolg is dat bij het weergeven meer cpu kracht nodig is. Gecombineerd met de 40mbps rate is het dan niet zo heel gek dat scrubben niet zo vloeiend verloopt als je misschien gewend bent. Veel computers bereiken dan al snel hun grenzen.

Ook onhandig is dat de 5D2 het baseline 5.0 profiel met 4:2:0 8 bits videosampling gebruikt, waar in de professionele wereld een hi-profiel met 4:2:2 of beter en 10 bit of hoger gebruikelijk is. Ook Blu-ray maakt van een hi-profiel gebruik. Qua audio gebruikt de 5D2 een samplefrequentie van 44.1KHz, waar 48KHz of hoger standaard is. Maar goed, als je een beetje serieus bent neem je je audio toch helemaal apart op, en dan meteen goed.

Goed, mijn workflow is:
- Project aanmaken in Premiere
- Importeren van de MOV-files zoals aangemaakt door de 5D2 in Premiere, eventueel gecombineerd met materiaal in andere formaten
- Maken van de montage
- Exporteren naar het gewenste outputformaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Ik hernoem de mov files om het editten gemakkelijker te maken. En ik render ook alles eerst of anders kan ik de video's niet vlot afspelen.
Hier nog een filmpje dat ik onlangs heb gemaakt:
[Vimeo: http://vimeo.com/6442251]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze camera hebben wij op het werk. Ik ben er erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:30:
Deze camera hebben wij op het werk. Ik ben er erg tevreden mee!
Beetje nutteloze mededeling op deze manier. Ja hardstikke prima hoor dat je er tevreden over bent maar misschien dat het zinvoller is voor een ander om aan te geven waar je tevreden over bent, waarom je daar zo tevreden over bent etc. etc. :9

@psycho
Lekker filmpje. Vind het sowieso leuk om behind the scenes te bekijken. Kan je toch altijd een hoop van leren of inspiratie mee op doen.
Lekker vlot afgemonteerd, en gelukkig geen lange shots zodat het saai wordt. Muziek is beetje misplaatst voor zoiets als dit maar allee manneke. Daar is de mute knop voor. :>

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Jeej ik heb hem ook nu! (2e hands van een mede tweaker)
Ik wil hem eigenlijk meteen morgen al in gaan zetten bij een fotoshoot aangezien ik hem al redelijk door heb. Ik verwacht een uurtje of 4 te fotograferen (300 a 400 foto's max) gaat ie dat redden op één lading of zal ik voor de zekerheid mijn 400d ook nog meesjouwen? (liever niet omdat ik veel moet lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

zou spijtig zijn moest ie het niet halen... Mijn 40D haalt 7-800 foto's met 1 batterij... Heeft de 5D geen indicator met schatting hoeveel je er nog kan maken?

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
wel een percentage hoor, maar ik wil eigenlijk niet zuinig aan hoeven doen anders neem ik liever mn 400d mee. Extra accu moet ik nog regelen omdat ik hem vandaag pas heb gekocht. Maarja dat nieuwe speeltje moet eigenlijk zo snel mogelijk ingeburgerd worden he ;)
Normaal red ik met mijn 400d zo'n dagje shooten wel.

[ Voor 9% gewijzigd door savale op 11-09-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Met een 5dii batterij geraak je gerust aan 600-800 foto's hoor. Je hebt zeker geen 2de batterij nodig tenzij je filmt en 32 GB aan kaarten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De 5DmkII kan makkelijk 800 foto's doen op 1 accu, geen probleem. Ik schoot er op de Eurobike zo'n 500 foto's mee en nog een paar filmpjes van een paar minuten. En dan nog 40% accu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
werk met 2 accu's, staan nu op 48% beiden, met tussen de 650 en 700 foto's each gemaakt. Kortom, die krengen krijg je op 1 dag echt niet leeg.
heerLijk...wou eerst, net als bij mijn 5d1, weer 4 accu's hebben, maar met 2 is meer dan zat!

mooie aankoop savale, van zonoskar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Yes van zonoskar! Echt niet normaal wat je in ene ziet met die 5d mk2. Ik zie nu in ene een krappe DOF! 200mm F/8.0 op een meter of 2 is nog steeds maar een ekele mm scherp (100% crop) Echt ziek :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
savale schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:36:
Yes van zonoskar! Echt niet normaal wat je in ene ziet met die 5d mk2. Ik zie nu in ene een krappe DOF! 200mm F/8.0 op een meter of 2 is nog steeds maar een ekele mm scherp (100% crop) Echt ziek :9
Waarom heeft 'ie hem eigenlijk verkocht?

Gefeli met je aankoop iig :)
sOid schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:42:
[...]

Waarom heeft 'ie hem eigenlijk verkocht?

Gefeli met je aankoop iig :)
lees zonoskar zijn eigen posts...hij is hier gewoon actief.
(lees: tegenvallende AF prestaties)

• savale
Ja dat heeft ie ook verteld inderdaad. Mjah mijn modellen lopen meestal zo hard niet, dus dat gaat wel :+
Ik hoop wel dat de focus accuraat genoeg is met die krappe DOF... We gaan het zo wel zien.

• sOid
  • Niet online
Nomad schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:38:
[...]

lees zonoskar zijn eigen posts...hij is hier gewoon actief.
(lees: tegenvallende AF prestaties)
Ik had dus al ff teruggebladerd maar de laatste post die ik van 'm kon vinden, was deze: zonoskar in "Canon EOS 5D MkII 21mp dSLR met full-HD ..."

Waarin hij de AF van de 5D2 juist aanprijst, dus daarom vond ik het vreemd.
Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste