mphilipp schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:23:
[...]
Toegegeven misschien, maar ze waren er écht wel heel hard mee aan het werk. Het nare van veel commentaar/geblaat is dat het vrij ongenuanceerd en soms ronduit dom is. Je kunt er nl vanuit gaan dat Canon niet expres een top of the range model uitbrengt met een probleem. Wat ze misschien niet zo slim hebben gedaan, is het niet tijdig publiekelijk erkennen dat er iets aan de hand is. Een tijdje terug heeft er ergens een heel verhaal gestaan over hoe Canon intern de zaak heeft opgepakt.
Dat is leuk en aardig, maar dat wil niet zeggen dat er voor de eindgebruiker ook maar íets zichtbaar is van die interne inspanningen

Ik snap dat het 1DIII probleem dusdanig complex was dat ze even de tijd nodig hadden om het fatsoenlijk te reproduceren, maar ik snap niet dat Canon op zo'n moment niet een Rob Galbraith benaderd (als ze dat niet gedaan hebben) om te vragen hoe, wat en waar precies, want kennelijk hadden sportfotografen er nogal wat last van, en was het voor hun een redelijk koud kunstje

Enniehoe, hoe je het ook wendt of keert, zonder tegenbericht van Canon, kunnen ze intern nog zo hard bezig zijn, als ze er niets over zeggen, is dat nagenoeg hetzelfde als ontkenning.
Zo te zien hebben ze geleerd en hebben ze vrij snel al publiekelijk toegegeven dat er een probleem is.
Dat met die 1D3 was écht een weird probleem dat ze in eerste instantie maar met moeite gereproduceerd kregen.
True, maar dat hadden ze ook op kunnen pakken door te zeggen dat ze de zaak aan het onderzoeken waren, bijvoorbeeld in samenwerking met Galbraith. Dat stelt imho je community een stuk geruster dan je mond houden

Maar ik ken de Oosterse gebruiken niet zo heel best, en wie weet is je fouten toegeven zonder direct een oplossing te hebben daar wel een teken van extreme onzekerheid of iets

Maar helaas worden idd de hardste blaters het eerste gehoord. Ook al is het echt onzin wat ze verkopen. Ik heb het hier op tweakers ook al een aantal keren meegemaakt dat iemand écht heel bijdehand iets verklaart en als je ze dan vraagt om de daad bij het woord te voegen of iets te laten zien blijft het akelig stil. Ondertussen worden dat soort statements van die blaaskaken wel overgenomen door de napraters op internet.
Tja... maar als die blaters een punt hebben, hoe klein ook, is en blijft dat napraten wel een stukje publiciteit dat dat probleem nodig heeft

Zonder input van de community, en Joost mag weten waar die input precies vandaan moet komen voor bijvoorbeeld Canon, is er ook geen verbetering mogelijk