Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Baal wel van het feit dat broer Konijn taal nog teken laat horen over de uitleveringen.
Heb het ding inmiddels bij een ander als kit in bestelling staan. Voor 400,- een 24-105 (tov konijn body prijs) staat me ook wel aan. Degene die het ding als eerste kan leveren krijgt mijn centen.
Heb in principe niet veel haast, maar wil wel mijn 40d met paar maanden garantie erop verkopen, dat is wel zo fijn voor de koper.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Ik begon even te twijfelen, maar ik heb de bon er bij gepakt. Vanochtend betaalde ik nog 2295...hij's nu weer 100 euro duurder inderdaad.
Baal wel van het feit dat broer Konijn taal nog teken laat horen over de uitleveringen.
Heb het ding inmiddels bij een ander als kit in bestelling staan. Voor 400,- een 24-105 (tov konijn body prijs) staat me ook wel aan. Degene die het ding als eerste kan leveren krijgt mijn centen.
Ik heb vanochtend gebeld naar de kamera-express om er een apart te laten leggen...daarna gehaald. Gewoon uit voorraad dus. Zo zullen er toch wel meer winkels zijn lijkt mij.

[ Voor 63% gewijzigd door Wekko op 27-12-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Firmware update:

Canon updates firmware for 5D Mark II
Thursday, 8 January 2009 01:00 GMT< Previous Next > Canon has released updated firmware for the EOS 5D Mk II. Firmware v1.0.7 addresses the 'black dot' and vertical banding issues experienced by users of firmware 1.0.6. The latest version can be downloaded from Canon's website. The company also asks users to update their DPP and Picture Style Editor software.

Canon announcement:

Important information for EOS 5D Mark II users.
We have learned that some users of the Canon EOS 5D Mark II digital SLR camera (with firmware version 1.0.6) have identified two types of image quality phenomena that appear under certain shooting conditions.

“Black dot” phenomenon (the right side of point light sources becomes black)
Vertical banding noise

Details of the phenomena and shooting conditions under which they are likely to occur (if the firmware is version 1.0.6) are as follows:

“Black dot” phenomenon (the right side of point light sources becomes black)
When shooting night scenes, the right side of point light sources (such as lights from building windows) may become black. The phenomenon may become visible if the images are enlarged to 100% or above on a monitor or if extremely large prints of the images are made.
Vertical banding noise
If the recording format is set to sRAW1, vertical banding noise may become visible depending on the camera settings, subject, and background.
▪ Vertical banding noise is not noticeable if the recording format is set to sRAW2.
▪ Vertical banding noise does not occur if the recording format is set to RAW or JPEG.
▪ Noise can be reduced if C.Fn II-3: Highlight tone priority is set to 0: Disable.
Firmware version 1.0.7. that addresses these phenomena is now available for downloading from the following Web site:

http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-e/eos5dmk2/firmware.html

(Bron)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Zo, dat is een aardig snelle response van Canon, op zich netjes, hoewel ze natuurlijk haast hadden omdat deze slechte reclame gewoon geld kost.
Ben erg benieuwd of en hoe deze firmware zich gedraagd. Uiteraard is het te hopen dat de black spot en sraw banding problemen van sommigen hiermee zijn opgelost. Ik heb echter helemaal geen black-spot probleem met mijn body en hoop dan ook maar dat er niet iets word aangepast wat ten koste gaat van iets anders.
Ik wacht geduldig af tot er voldoende feedback is, voordat ik dit installeer.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

djkooij schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:00:
Ik heb echter helemaal geen black-spot probleem met mijn body en hoop dan ook maar dat er niet iets word aangepast wat ten koste gaat van iets anders.
Voor zover ik weet waren de meeste BS problemen opgelost als een aantal opties werden uitgezet (dynamisch contrast oid?), dus het lijkt er sterk op dat het interactie is tussen de post-processing opties. Erg grote kans dus dat zo'n fw update het oplost.

Vooral op dpreview werd de zaak behoorlijk opgeblazen. Letterlijk, want je moest soms wel erg goed kijken om iets te kunnen zien. Sommige mensen hebben echt een gave om te overdrijven. En hoe sommigen dan 'dreigden' met het kopen van een Nikon, te bespottelijk voor woorden. Eentje was 'betrapt' dat ie al eerder had geroepen dat ie zijn order zou cancellen... ;) Waarschijnlijk heeft ie er niet eens eentje besteld.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:32:
[...]

Voor zover ik weet waren de meeste BS problemen opgelost als een aantal opties werden uitgezet (dynamisch contrast oid?), dus het lijkt er sterk op dat het interactie is tussen de post-processing opties. Erg grote kans dus dat zo'n fw update het oplost.

Vooral op dpreview werd de zaak behoorlijk opgeblazen. Letterlijk, want je moest soms wel erg goed kijken om iets te kunnen zien. Sommige mensen hebben echt een gave om te overdrijven. En hoe sommigen dan 'dreigden' met het kopen van een Nikon, te bespottelijk voor woorden. Eentje was 'betrapt' dat ie al eerder had geroepen dat ie zijn order zou cancellen... ;) Waarschijnlijk heeft ie er niet eens eentje besteld.
Dat overdreven zijn ben ik het mee eens, maar aan de andere kant is het wel goed dat er op deze manier publiciteit wordt gegeven aan een dergelijk probleem. Zie bijvoorbeeld ook Rob Galbraith zijn issue met de 1DIII. Natuurlijk werd dat schromelijk overdreven - op een zeker moment hadden mensen het idee dat je beter met een 40D kon schieten wat betreft AF dan met een 1DIII 8)7 - maar zonder zijn input had Canon deze problemen waarschijnlijk niet, of pas veel later toegegeven. Dat er mensen zijn die rare conclusies aan dit soort dingen hangen (en dus dat een 5DII met blackspot-verhaal totaaaal onbruikbaar is, terwijl je het over 100% of groter hebt), of denken dat een 1DIII totaal niet kan focussen, is aan die (paar) malloten.

Maar zoals altijd is er wel de neiging om degene die het hardste en het raarst roept, als eerste te horen/zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Henk schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:59:
[...]
Zie bijvoorbeeld ook Rob Galbraith zijn issue met de 1DIII. Natuurlijk werd dat schromelijk overdreven - op een zeker moment hadden mensen het idee dat je beter met een 40D kon schieten wat betreft AF dan met een 1DIII 8)7 - maar zonder zijn input had Canon deze problemen waarschijnlijk niet, of pas veel later toegegeven.
Toegegeven misschien, maar ze waren er écht wel heel hard mee aan het werk. Het nare van veel commentaar/geblaat is dat het vrij ongenuanceerd en soms ronduit dom is. Je kunt er nl vanuit gaan dat Canon niet expres een top of the range model uitbrengt met een probleem. Wat ze misschien niet zo slim hebben gedaan, is het niet tijdig publiekelijk erkennen dat er iets aan de hand is. Een tijdje terug heeft er ergens een heel verhaal gestaan over hoe Canon intern de zaak heeft opgepakt. Zo te zien hebben ze geleerd en hebben ze vrij snel al publiekelijk toegegeven dat er een probleem is.
Dat met die 1D3 was écht een weird probleem dat ze in eerste instantie maar met moeite gereproduceerd kregen.

Maar helaas worden idd de hardste blaters het eerste gehoord. Ook al is het echt onzin wat ze verkopen. Ik heb het hier op tweakers ook al een aantal keren meegemaakt dat iemand écht heel bijdehand iets verklaart en als je ze dan vraagt om de daad bij het woord te voegen of iets te laten zien blijft het akelig stil. Ondertussen worden dat soort statements van die blaaskaken wel overgenomen door de napraters op internet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:23:
[...]

Toegegeven misschien, maar ze waren er écht wel heel hard mee aan het werk. Het nare van veel commentaar/geblaat is dat het vrij ongenuanceerd en soms ronduit dom is. Je kunt er nl vanuit gaan dat Canon niet expres een top of the range model uitbrengt met een probleem. Wat ze misschien niet zo slim hebben gedaan, is het niet tijdig publiekelijk erkennen dat er iets aan de hand is. Een tijdje terug heeft er ergens een heel verhaal gestaan over hoe Canon intern de zaak heeft opgepakt.
Dat is leuk en aardig, maar dat wil niet zeggen dat er voor de eindgebruiker ook maar íets zichtbaar is van die interne inspanningen ;) Ik snap dat het 1DIII probleem dusdanig complex was dat ze even de tijd nodig hadden om het fatsoenlijk te reproduceren, maar ik snap niet dat Canon op zo'n moment niet een Rob Galbraith benaderd (als ze dat niet gedaan hebben) om te vragen hoe, wat en waar precies, want kennelijk hadden sportfotografen er nogal wat last van, en was het voor hun een redelijk koud kunstje ;) Enniehoe, hoe je het ook wendt of keert, zonder tegenbericht van Canon, kunnen ze intern nog zo hard bezig zijn, als ze er niets over zeggen, is dat nagenoeg hetzelfde als ontkenning.
Zo te zien hebben ze geleerd en hebben ze vrij snel al publiekelijk toegegeven dat er een probleem is.
Dat met die 1D3 was écht een weird probleem dat ze in eerste instantie maar met moeite gereproduceerd kregen.
True, maar dat hadden ze ook op kunnen pakken door te zeggen dat ze de zaak aan het onderzoeken waren, bijvoorbeeld in samenwerking met Galbraith. Dat stelt imho je community een stuk geruster dan je mond houden ;) Maar ik ken de Oosterse gebruiken niet zo heel best, en wie weet is je fouten toegeven zonder direct een oplossing te hebben daar wel een teken van extreme onzekerheid of iets :P
Maar helaas worden idd de hardste blaters het eerste gehoord. Ook al is het echt onzin wat ze verkopen. Ik heb het hier op tweakers ook al een aantal keren meegemaakt dat iemand écht heel bijdehand iets verklaart en als je ze dan vraagt om de daad bij het woord te voegen of iets te laten zien blijft het akelig stil. Ondertussen worden dat soort statements van die blaaskaken wel overgenomen door de napraters op internet.
Tja... maar als die blaters een punt hebben, hoe klein ook, is en blijft dat napraten wel een stukje publiciteit dat dat probleem nodig heeft ;) Zonder input van de community, en Joost mag weten waar die input precies vandaan moet komen voor bijvoorbeeld Canon, is er ook geen verbetering mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
Zo zijn Japanse bedrijven eenmaal, die zijn vrij star en bureaucratisch.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

The Digital Picture heeft de complete review van de 5d2 online staan.

Zijn conclusie? ... tipje dan: quote "I enthusiastically recommend the Canon EOS 5D Mark II."

Kan de mening van deze reviewer altijd erg waarderen en check zelf vaak hier het hoe/wat/waar rond gear.
Desondanks had ik de body al in bezit voor welke review dan ook, net als velen en ben er tot nog toe erg tevreden over. Dus wellicht dat dit andere "twijfelaars" nog over de streep kan helpen.. ;)

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Leuk dat de blackspots/banding problemen opgelost zijn. Mooi van Canon, al hadden ze dat ook in de beta's moeten ontdekken!

Het zou leuk zijn als ze de rollingshutter kunnen oplossen via een geniale firmware update, of toch verminderen.
De 5D en D90 worden nu massaal gekocht voor 'cheap' full HD opnames te maken en de resultaten zijn goed. Als je je binnen de limieten van het toestel houdt en gebruik maakt van een RedRock Micro :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Henk schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:36:
[...]
Dat is leuk en aardig, maar dat wil niet zeggen dat er voor de eindgebruiker ook maar íets zichtbaar is van die interne inspanningen ;)
Dat zei ik ook:
Wat ze misschien niet zo slim hebben gedaan, is het niet tijdig publiekelijk erkennen dat er iets aan de hand is.
Een beetje eufemistisch, maar het komt op hetzelfde neer. Nu met de 5D2 hebben ze eerder gereageerd, en dus laten ze zien dat ze geleerd hebben.

Wat betreft 'met de community' aan de slag gaan: ze hebben een flink aantal pro's 'onder contract' die steeds erop uit gaan met hun spullen. Zo ook met de pre-productie modellen van de 1D3, en in die fase is het niet voorgekomen. Zelfs na de uitlevering was het geen makkelijke zaak om het te reproduceren. Dat er veel lawaai om die zaak was, kwam mee omdat er heel veel blaatapen bezig waren die heel hard schreeuwden, dan dat er écht bij iedereen een groot AF probleem met die camera was.

Eigenlijk een beetje als nu: er is écht heeeeeel veel lawaai (oa op dpreview) over de black spots, maar je moet die foto's (die expres gemaakt zijn om de issue te demonstreren) op 400% bekijken om iets van die dingen te zien. En er zijn zat mensen die quasi-teleurgestelde posts maken omdat ze geen black spots waarnemen... ;) Het lawaai is onevenredig aan het issue.

Dus...dat is mijn punt. En of Canon met ide 1D3 issue met de mensen op de forums had mee moeten werken betwijfel ik. Ik weet niet of dat veel had bijgedragen. Er zullen nl niet heel erg veel fotojournalisten hun tijd verdoen met forums bezoeken. De bruikbare inhoud is nl dramatisch laag, zeker voor een pro die 24/7 met camera's in de weer is. Ik loop de fora vwb fotografie ook eigenlijk alleen nog maar langs als ik me verveel en niet zo vaak mee voor info. Er wordt mee meegeluld met de massa, de wijsneus uitgehangen en andere mensen dogma's opgedrongen (over hoe je moet fotograferen). Als die mensen nou eens een keer naar buiten gingen en foto's gingen maken en er niet alleen maar over lulden, zou de wereld er een stuk beter uit zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 20:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kom net achter een leuk 'probleempje': met zoveel pixels moet je wel zorgen dat je kamer opgeruimt is en je uit de reflectie in de ogen blijft als je katten fotografeert :) Alles staat erop hoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/cat_5dII_crop.jpg

Ik kan gewoon mijn lamellen tellen (bij wijze van spreken he?). Komt van deze foto (let ff niet op compositie enzo):

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/cat_5dII.jpg
(klikbaar) 5DmkII + 15mm f2.8 fish.

Ik ben totaal onder de indruk, ook van de fish lens.

/edit: ik heb ook wat filmpjes proberen te schieten met een 28mm f2.8 lens, maar de qualiteit is niet echt goed. Iig bij lange na niet de kwaliteit van die van Vincent LaForet, ik heb het niet over de inhoud, maar beeldkwaliteit. Enorm veel ruis en slechte WB. Misschien is f2.8 nog niet genoeg 's avonds in de sneeuw?

[ Voor 23% gewijzigd door zonoskar op 10-01-2009 19:33 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

zonoskar schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:21:
Kom net achter een leuk 'probleempje': met zoveel pixels moet je wel zorgen dat je kamer opgeruimt is en je uit de reflectie in de ogen blijft als je katten fotografeert :) Alles staat erop hoor.
Nou...microadjustment hoef je bij deze lens iig niet te proberen lijkt me... ;) Dat dit is wel rete-en retescherp!

btw: heb je die cat wel eens met hoofd&schouders gewassen? Lijkt me wel een keertje nodig... :+

[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 10-01-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

[afbeelding]

Ik kan gewoon mijn lamellen tellen (bij wijze van spreken he?). Komt van deze foto (let ff niet op compositie enzo):

[afbeelding]
(klikbaar) 5DmkII + 15mm f2.8 fish.

Ik ben totaal onder de indruk, ook van de fish lens.

/edit: ik heb ook wat filmpjes proberen te schieten met een 28mm f2.8 lens, maar de qualiteit is niet echt goed. Iig bij lange na niet de kwaliteit van die van Vincent LaFouret, ik heb het niet over de inhoud, maar beeldkwaliteit. Enorm veel ruis en slechte WB. Misschien is f2.8 nog niet genoeg 's avonds in de sneeuw?
Zwarte katten ftw!

Welke fish heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Nice zonoskar! :)

Ander vraagje, ik heb mijn huidige 40D en croplenzen verkocht. De 5DII komt ervoor in de plaats. Maar wat is wijsheid, ook gezien die prijsverhogingen? Hij is nu slecht te leveren en de shops die em hebben, die verkopen hem voor de adviesprijs van 2500 euro. Ik ben bang dat ik dief van eigen portemonnee ben als ik em daarvoor haal, want grote kans dat als de voorraad bij de meeste shops beter in orde is, hij voor minder over de toonbank gaat. Zie ook de shops die hem voor 2200-2300 euro aanbieden maar nog wachten op voorraad. Dat is meer de prijs die ik ervoor zou willen betalen, de grip kost tenslotte ook aardig wat centen.
Nu kan ik em natuurlijk pre-orderen bij zo'n shop maar dat is ook niet handig als het lang op zich laat wachten en je al een bestelling hebt gedaan. Ik zal niet de enige zijn, dus waar halen jullie em? Of toch beter nu bestellen bij zo'n shop voor een lage prijs om er zeker van te zijn dat je niet tegen een prijsverhoging aanloopt? (al zal niemand precies weten wat het beste is :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Tom schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:48:
Nice zonoskar! :)

Ander vraagje, ik heb mijn huidige 40D en croplenzen verkocht. De 5DII komt ervoor in de plaats. Maar wat is wijsheid, ook gezien die prijsverhogingen? Hij is nu slecht te leveren en de shops die em hebben, die verkopen hem voor de adviesprijs van 2500 euro. Ik ben bang dat ik dief van eigen portemonnee ben als ik em daarvoor haal, want grote kans dat als de voorraad bij de meeste shops beter in orde is, hij voor minder over de toonbank gaat. Zie ook de shops die hem voor 2200-2300 euro aanbieden maar nog wachten op voorraad. Dat is meer de prijs die ik ervoor zou willen betalen, de grip kost tenslotte ook aardig wat centen.
Nu kan ik em natuurlijk pre-orderen bij zo'n shop maar dat is ook niet handig als het lang op zich laat wachten en je al een bestelling hebt gedaan. Ik zal niet de enige zijn, dus waar halen jullie em? Of toch beter nu bestellen bij zo'n shop voor een lage prijs om er zeker van te zijn dat je niet tegen een prijsverhoging aanloopt? (al zal niemand precies weten wat het beste is :+)
Hier heb ik zelf ook over nagedacht. Als ik het geld zou hebben, zou ik 'm nu bestellen, ongeacht of ie op voorraad is of niet.

En dan bij Konijnenberg, Kamera-Express of Cameranu. Bij andere winkels is hij welliswaar goedkoper maar op zo'n bedrag vind ik wat extra zekerheid en service toch wel prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

@tom:
Ik had em zelf voor €2350,- via Konijn. Maar dat was de introductieprijs. Wel zou ik soid volgen in zijn stelling dat je hem beter bij een betrouwbaar bedrijf kunt halen voor iets meer, maar wel met zekerheid.
Iedere bestendige zaak is trouwens okay, zolang je maar een goed gevoel hebt over hun bestaansrecht. Al die www shoppies zou ik mijden. Bel anders eens lokaal rond, er zijn zaken zat die hem op voorraad hebben inmiddels en kan me best voorstellen dat er hier en daar iets rek in de marge zit.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

sOid schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:51:
[...]

En dan bij Konijnenberg, Kamera-Express of Cameranu. Bij andere winkels is hij welliswaar goedkoper maar op zo'n bedrag vind ik wat extra zekerheid en service toch wel prettig...
Die winkels hebben ook mijn voorkeur, liefst bij Konijn in Turnhout ivm 2 jaar garantie (en is dichtbij). Bij Kamera-Express en Cameranu is ie 2500, bij Konijnenberg zelfs 2550.
Bij van die vage zolderkamer webshops ga ik em niet bestellen, maar hij staat ook voor 2200-2300 te koop bij webshops die normaal qua prijs redelijk gelijk liggen met de drie die je noemt. Dat verschil (200 euro) is mij iets te groot, daar koop je een grip voor.
@djkooij: aha klopt. 2350 is een nette prijs vind ik.. scheelt toch 200 met hun huidige prijs :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tom op 10-01-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de Canon EF 15mm f2.8 fish.

@tom: Ik heb de mijne van Redcoon. Op dat moment was ie 2139 en de indicatie was 1 week levertijd. Nu staat ie daar op 2198 en 4 weken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 17:37

Nixsos

Mac user

Ik heb mijn 450D kunnen verkopen voor een leuk prijsje...

Op 5 januari heb ik de 5D mkii besteld bij redcoon, vlak voordat de prijzen met 300 euro stegen.
Verwachte levertijd stond toen op 4 weken.
Echter toen ik net nog even mijn orderstatus bekeek, zag ik tot mijn verbazing het volgende staan: "Uw opdracht bevindt zich in de verzendafdeling."
Dat is dus veel sneller dan verwacht!

Helaas nu geen geld meer voor een CF kaart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
/edit: ik heb ook wat filmpjes proberen te schieten met een 28mm f2.8 lens, maar de qualiteit is niet echt goed. Iig bij lange na niet de kwaliteit van die van Vincent LaForet, ik heb het niet over de inhoud, maar beeldkwaliteit. Enorm veel ruis en slechte WB. Misschien is f2.8 nog niet genoeg 's avonds in de sneeuw?
Omdat ik de mijne nog niet binnen heb kan ik er nog niet echt goed over mee praten, maar is het geen kwestie van standje M en dan ISO 400, lens vol open en dan filmen. WB preset moet ook gewoon werkn. Kan me niet voorstellen dat je ruis hebt op 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Nixsos schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:35:
Ik heb mijn 450D kunnen verkopen voor een leuk prijsje...

Op 5 januari heb ik de 5D mkii besteld bij redcoon, vlak voordat de prijzen met 300 euro stegen.
Verwachte levertijd stond toen op 4 weken.
Echter toen ik net nog even mijn orderstatus bekeek, zag ik tot mijn verbazing het volgende staan: "Uw opdracht bevindt zich in de verzendafdeling."
Dat is dus veel sneller dan verwacht!

Helaas nu geen geld meer voor een CF kaart 8)7
De prijs is toch maar 50 euro gestegen? Van 2148 naar 2198.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik denk dat ie nog op auto-ISO stond. Dan zal ie wel ISO3200 oid geselecteerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 17:37

Nixsos

Mac user

De prijs is toch maar 50 euro gestegen? Van 2148 naar 2198.
Ik heb de kit besteld.
Deze heb ik gekocht voor 2897 euro.
Maar sorry, je hebt inderdaad gelijk... de kit is 100 euro duurder geworden en staat nu op 2999 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Simpel, omdat hij bijna in elk shot licht heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al succesvol mooie foto's gemaakt in de avond/nacht. Ze zijn bij mij toch nog niet helemaal wat ze wezen moeten. Wie zou zijn settings even willen delen om deze jongen op weg te helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:02:
Heeft er iemand al succesvol mooie foto's gemaakt in de avond/nacht. Ze zijn bij mij toch nog niet helemaal wat ze wezen moeten. Wie zou zijn settings even willen delen om deze jongen op weg te helpen ?
Wat wil je fotograferen en wat gaat er niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitzicht foto over Utrecht heen. Ik vind vooral dat er veel ruis in de foto zit, en de dingen die hij op pakt zijn niet scherp.Wellicht dat de automatische stand hiervoor absoluut niet de beste is :) maar ik ben dan ook echt een rookie..

Ik fotografeer Utrecht vanaf een woontoren aan de rand van de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:11:
Uitzicht foto over Utrecht heen. Ik vind vooral dat er veel ruis in de foto zit, en de dingen die hij op pakt zijn niet scherp.Wellicht dat de automatische stand hiervoor absoluut niet de beste is :) maar ik ben dan ook echt een rookie..

Zet je cam op een statief, iso100, Av, F/8. Compenseer eventueel je belichting wat, en het zou prima moeten werken ;)

Wel een 'zware' cam voor een rookie btw, hoe kom je zo bij deze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Wtf, een 5DII kopen en helemaal geen verstand van fotografie hebben? :)
Anyway, zet em op een statief, camera op AV, ISO op bijv. 200 en diafragma op bijv. f/8. Verder zou ik een goed boek halen of een cursusje volgen, dit is toch wel de basis die je moet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:11:

Een rookie en dan een 5DmkII aanschaffen? Ik wil jouw portemonnee wel. ;)

Voor jouw foto: statief (of andere steun) gebruiken, ISO 100 kiezen, lange sluitertijd, diafragma F8 o.i.d.

edit:
De adviezen komen wel erg overeen. :D

[ Voor 4% gewijzigd door /\/\|) op 12-01-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ow, ehmm... en nog even een puntje, mocht je de cam gekocht hebben samen met een EF 24-105/4L IS USM of andere IS-lens, dan moet je de IS _uitschakelen_ als je deze op een statief gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
En natuurlijk niet achter een gesloten raam fotograferen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
graag wel zoveel mogelijk ontopic blijven, wat iedereen te besteden heeft is erg interessant, maar doet er niet toe in dit topic. Of hij een zware camera "nodig" heeft of niet is hier ook niet aan de orde.
Hij heeft een 5d gekocht en wil er wat over weten.

@ Burnout1983: Zulke basisvragen willen we eigenlijk vermijden op got, omdat ze goed zelf te beantwoorden zijn, met wat basic google werk, of door je handleiding van je camera (of ander fotografie materiaal) te lezen.
Als je, nadat je de handleiding door hebt gelezen, meer leesvoer zoekt, zijn aanraders:
- National Geographic fotogids
- Boeken van John Freeman

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 12-01-2009 16:55 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Ik snap dat wel hoor, als ik mn geld opnieuw zou mogen uitgeven, zou ik ook een 5d2 halen met alleen een 35L en een 85 1.8.

Maar dat kan nou eenmaal niet en nu moet ik dus nog even sparen.

Ken Kockwell heeft de d3x tegen een 5d2 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:04
ThomasW schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:10:
Ik snap dat wel hoor, als ik mn geld opnieuw zou mogen uitgeven, zou ik ook een 5d2 halen met alleen een 35L en een 85 1.8.

Maar dat kan nou eenmaal niet en nu moet ik dus nog even sparen.

Ken Kockwell heeft de d3x tegen een 5d2 gezet.
Heerlijk weer Ken door de bocht:
Each image came directly from each camera. I did not use any external raw processing software, as each and every piece of software (Adobe Camera Raw, Phase One, Capture NX, etc. etc.) uses different processing. If I shot raw, we'd be comparing the variations in how any given piece of software processed images from different cameras instead of getting a clear view of what each camera actually does when processing an entire image to completion as a JPG.

If you want to twiddle with raw software, you'll undoubtedly get different results. The Nikon looks great shot as JPG. The Canon looks crappy and might benefit greatly if you have nothing else better to do than screw in front of a computer just to get the images you need.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

En zo'n 108% afbeelding komt zeker ook direct uit z'n camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Lone schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:26:
[...]

Heerlijk weer Ken door de bocht:

[...]
Dat is zo'n beetje de slechtst uitgevoerde test die ik ooit tegen ben gekomen.
Het kan natuurlijk best dat de D3x een betere IQ geeft (dat mag wel ook tegen die prijs), maar voer je test dan ook fatsoenlijk uit.

Het doet haast vermoeden dat hij eerst een vergelijking op basis van RAW gemaakt heeft en dat hij, toen de resultaten niet bevielen, uitgeweken is naar JPEG.

[ Voor 17% gewijzigd door /\/\|) op 12-01-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
/\/\|) schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:46:
[...]

Dat is zo'n beetje de slechtst uitgevoerde test die ik ooit tegen ben gekomen.
Het kan natuurlijk best dat de D3x een betere IQ geeft (dat mag wel ook tegen die prijs), maar voer je test dan ook fatsoenlijk uit.

Het doet haast vermoeden dat hij eerst een vergelijking op basis van RAW gemaakt heeft en dat hij, toen de resultaten niet bevielen, uitgeweken is naar JPEG.
Die knakker is mijns inziens sowieso een zeikwijf die overal tegenaan schopt. Een beetje de GeenStijl onder fotografen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:29:
En zo'n 108% afbeelding komt zeker ook direct uit z'n camera?
daar zou ik toch ook nog wel eens een goed uitgevoerde test van willen zien.
Het is wel érg kort door de bocht om de 5DII te bestempelen als 'crappy'... er zijn natuurlijk altijd wel mensen die zulke reviews als waarheid nemen en zo wordt het woord verspreid natuurlijk.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sOid schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:59:
[...]
Die knakker is mijns inziens sowieso een zeikwijf die overal tegenaan schopt. Een beetje de GeenStijl onder fotografen ;)
Je moet ook geen waarde hechten aan wat dat soort zelfverklaarde expert allemaal roepen. Ze doen dat alleen maar om verkeer naar hun site te trekken. En dat lukt goed, want ook op dpreview worden ze helemaal dol van 'm. En ik lach me rot over al die opwinding.

Gewoon lekker foto's maken met het gereedschap dat je bevalt en niet luisteren naar wiseguys die roepen dat een statief niet nodig is omdat je IS hebt enzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:50:
[...]

daar zou ik toch ook nog wel eens een goed uitgevoerde test van willen zien.
Het is wel érg kort door de bocht om de 5DII te bestempelen als 'crappy'... er zijn natuurlijk altijd wel mensen die zulke reviews als waarheid nemen en zo wordt het woord verspreid natuurlijk.. |:(
Da's alleen maar goed. Zijn er meer exemplaren voor 'ons' :P
mphilipp schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:52:
[...]

Je moet ook geen waarde hechten aan wat dat soort zelfverklaarde expert allemaal roepen. Ze doen dat alleen maar om verkeer naar hun site te trekken. En dat lukt goed, want ook op dpreview worden ze helemaal dol van 'm. En ik lach me rot over al die opwinding.

Gewoon lekker foto's maken met het gereedschap dat je bevalt en niet luisteren naar wiseguys die roepen dat een statief niet nodig is omdat je IS hebt enzo... ;)
DPreview is ook al zo'n goed voorbeeld van schreeuwende kleuters met tunnelvisie...

[ Voor 46% gewijzigd door sOid op 12-01-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/LCD.jpg

LCD schermpjes 5DmkII en 40D vergeleken. Wat een verschil, alleen hiervoor zou de upgrade het al waard zijn :) (Blauw blokje op het scherm van de 5D is het focus punt, vergeten af te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is inderdaad een significant verschil, echter géén update waard bij mij :9. De 40D zal een backup camera blijven naast m'n toekomstige 5D.
Iedereen heeft zijn redenen om een bepaalde camera te willen, het lcd zou er bij mij gewoon geen zijn ;). Ik koop geen 5D omdat het LCD 10x beter is :+ [ik bedoel niet dat jij dat wel doet hé :P ]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik heb de 40D ook gehad. Vond het een ontzettend fijne camera, eigenlijk niks op aan te merken, maar het schermpje was wel kut. Ik kwam van een 400D af, eigenlijk kan dat niet als je upgrade naar een hogere serie en modernere camera, en zoiets als een schermpje is een achteruitgang. Evenveel pixels maar opgeblazen, dus beoordelen op scherpte was lastiger dan op de 400D. Niet dat de 40D gelijk een slechte camera is, maar vind dat wel een kleine misser van Canon, wetende dat een prepaid gsm van een paar tientjes al een beter display kan hebben :)

[ Voor 19% gewijzigd door Tom op 12-01-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Kun je bij de 5DII eigenlijk clippende highlights/shadows zien als je de foto volledig bekijkt op je LCD? Dus zonder histogram e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sOid schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:52:
Kun je bij de 5DII eigenlijk clippende highlights/shadows zien als je de foto volledig bekijkt op je LCD? Dus zonder histogram e.d.
volgens mij niet, weet ik niet zeker ...heb geen canon gezien die dat kan iig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nomad schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:56:
[...]

volgens mij niet, weet ik niet zeker ...heb geen canon gezien die dat kan iig......
Blegh, hoe moeilijk is zoiets om in te bouwen denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Volgens mij wel hoor.. Je kan gewoon blinkende highlights/shadows krijgen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
simon schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:07:
Volgens mij wel hoor.. Je kan gewoon blinkende highlights/shadows krijgen.
je hebt gelijk. De 50d kan het ook zie ik, dus ik verwacht 100% dat de 5dmkII het ook kan.
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonEOS50D/images/captures/play1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Nomad schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:10:
[...]

je hebt gelijk. De 50d kan het ook zie ik, dus ik verwacht 100% dat de 5dmkII het ook kan.
[afbeelding]
M'n 40D en 50D doen het, en volgens mij deed m'n 30D het ook. Vind het prettige functie, in 1 oogopslag zie je waar het uitgebeten is en mits gewenst tot hoever. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
5DII kan dat idd, net als de 40D en 50D. 30D kan dat alleen bij weergave inclusief histogram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nomad schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:10:
[...]

[afbeelding]
Dat zijn wel enkel de highlights :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De 5DmkII kan inderdaad highlight clipping laten zien.

Trouwens, in live-view heb je ook een live histogram. Dat vond ik pas mooi :) Waar ik alleen nog niet achter ben is het verschil tussen de 2 rechthoeken (inzoom-gebied oid) in live-view. Soms is dat een staande rechthoek, soms een liggende. Als het een staande rechthoek is kun je niet tot helemaal in de hoeken scrollen met dat rechthoekje, en ook niet inzoomen op de uiterste hoeken. Als het een liggende rechthoek is kan dit wel. Ik vind in de manual geen verwijzing naar dit gedrag en kan ook geen patroon ontdekken wanneer de ene en wanneer de andere mode geselecteerd wordt.
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:08:
Iedereen heeft zijn redenen om een bepaalde camera te willen, het lcd zou er bij mij gewoon geen zijn ;). Ik koop geen 5D omdat het LCD 10x beter is :+ [ik bedoel niet dat jij dat wel doet hé :P ]
Ik zou bijna mijn 40D inruilen voor een 50D alleen voor het schermpje. Alleen heeft de 50D mij teveel pixels/ruis/minder DR. De 40D met het schermpje van de 50D zou de perfecte crop camera zijn (+100% crop tijdens zoomen op het LCD).

[ Voor 30% gewijzigd door zonoskar op 13-01-2009 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ow, mooi dat het toch kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
zonoskar schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 08:36:
De 5DmkII kan inderdaad highlight clipping laten zien.

Trouwens, in live-view heb je ook een live histogram. Dat vond ik pas mooi :) Waar ik alleen nog niet achter ben is het verschil tussen de 2 rechthoeken (inzoom-gebied oid) in live-view. Soms is dat een staande rechthoek, soms een liggende. Als het een staande rechthoek is kun je niet tot helemaal in de hoeken scrollen met dat rechthoekje, en ook niet inzoomen op de uiterste hoeken. Als het een liggende rechthoek is kan dit wel. Ik vind in de manual geen verwijzing naar dit gedrag en kan ook geen patroon ontdekken wanneer de ene en wanneer de andere mode geselecteerd wordt.
De live histogram zit zelfs in m'n gouwe-ouwe 40D, niets nieuws :) Die plat liggende en opstaande rechthoekjes in live-view geeft de manier van focussen aan. Uit m'n hoofd de quick mode, live mode en de :) mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je hebt nog gelijk ook, thanks. Op de 40D heb ik het nooit gezien omdat het live-histogram alleen te zien is als het LCD in 'exposure simulation' staat, ook op de 5DmkII trouwens. Maar op de 40D had ik dat nooit aanstaan, maar op de 5DmkII wel omdat dat handiger is bij filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Het officiële portret van Barack Obama is voor de eerste keer digitaal geschoten. En wel met... raad eens? :)

http://change.gov/newsroo...ficial_portrait_released/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Een Nikon D3x en achteraf aangepaste EXIF info? ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Nou, dat trekt mij over de streep, dan moet het wel een goede camera zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

"Canon 5D mark II, features a few new program modes on the main dial, from CA (Creative Automatic) to C1,2 and 3 (customizable) and a newly designed P (patriotic) mode."

... dus ... Leuk dat het vanaf nu digitaal gebeurd. Dat er een 5d2 is gebruikt maakt dat wat uit? Had het wel stoer gevonden als er een medion was gebruikt.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mensen die vrezen dat de AF-servo van de 5DmkII niet je-van-het is. Ik heb net om 17:00, in de avondschemer een testje gedaan met de auto. Ik reed 80 Km/h op een bord (langs de weg) af en heb 9 shots kunnen maken voordat ik er voorbij was. Alle 9 perfect in focus. Helaas moest ik vanwege het schieten vanuit de auto een hoge ISO nemen (1600) om het geschud van de auto tegen te gaan met een hoge sluitertijd (1/100s op f3.2), dus de foto's zelf zijn bagger. Maar het verbaasde me dat de AI-servo nog zo goed werkte in de schemering na al het gebash op de AF module van de 5DmkII.

Dit alles was wel met het middelste AF punt en met de 6 extra AF hulp sensoren aan, maar toch geen slechte score vond ik. Zeer bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Dat is ook gewoon niet de kritiek die er op de 5D is.. Het gaat om de non continuous af, en dan vooral met de non centre af punten.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Gek genoeg lees ik er bijzonder weinig over in de reviews. Slechts een enkeling maakt er melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Tom schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:48:
Gek genoeg lees ik er bijzonder weinig over in de reviews. Slechts een enkeling maakt er melding van.
Ik denk dat het over het algemeen gewoon intressant doen is, op DPR forum is het zowiezo alijd paniek om niets en grotendeel populair doen en elkaar na praten, de meer problemen je hebt met je body en lenzen de professioneler en stoerder je bent 8)7
Volgens mijn heeft nog niemand substantieel bewijs over het goed of slecht zijn van de AF. Gewoon zelf lekker schieten, en de komende reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

baquelappe schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:32:
[...]
Volgens mijn heeft nog niemand substantieel bewijs over het goed of slecht zijn van de AF. Gewoon zelf lekker schieten, en de komende reviews afwachten.
Het is niet echt iets wat er normaal gesproken in een review expliciet wordt getest. En onder 'normale' omstandigheden is er ook vrij weinig aan de hand. De randpunten zijn eigenlijk nooit echt consistent en het middelpunt is ok, totdat je onderwerp gaat bewegen, of het licht slechter wordt. Zo is het bij de Mk1 iig.

Nog even over het veel gebruikte excuus dat de 5D geen 'sportcamera' zou zijn en je dus niet eens zou mogen verwachten dat ie bewegende objecten fatsoenlijk in focus kan krijgen: grote kwats! Toen ik mijn 1D2 nog had, was ik eens me iemand op Zandvoort om de A1GP te schieten. Hij had een 20D bij zich, waarme ie prima de snelle raceauto's kon pakken. Met een 5D kan ik je alvast vertellen dat dat een soort MI4 gaat worden... De 20D (en opvolgers) zouden dan wél 'sportcamera's' zijn? Ik vind dat begrip sportcamera al vaag. Goed, een 1D zou je als sportcamera kunnen aanduiden, maar de 1Ds heeft volgens mij dezelfde AF performance. Je zou zeggen dat de 1Ds meer een studiocamera is.
Nee, ik blijf er gewoon bij dat Canon de 5D expres en bewust geeft gecrippled op dat punt. Dat soort praktijken zijn helemaal niet vreemd, en meer bedrijven doen het. Wachtlusjes in laserprinters bv; de modellen voor de consument zijn iets langzamer, terwijl de 'snelle' zakelijke modellen identieke hardware hebben. Zo zijn er meer grapjes die fabrikanten uithalen om te kunnen segmenteren en geen kanibalisme te creëren.

Evengoed is het nog steeds een goede camera, maar er zijn momenten dat ik wel een beetje gefrustreerd raak van dat inconsistente focusgedrag. Met zo'n dure camera mag dat gewoon niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

mphilipp schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 01:55:
[...]
Evengoed is het nog steeds een goede camera, maar er zijn momenten dat ik wel een beetje gefrustreerd raak van dat inconsistente focusgedrag. Met zo'n dure camera mag dat gewoon niet gebeuren.
heb je het nu over de MkIof de MkII?

Voor zover ik weet is er nog nergens echt iets gezegd over de AF van de MkII...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Even een vraagje over de firmware update: heeft iemand hier die al succesvol uitgevoerd, met objectief op de camera? Ik vraag het even voor de zekerheid, aangezien ik ooit m'n 20D (toen net nieuw op de markt) heb gebricked omdat Canon verzuimd had in de update-instructies te zetten dat de update moest worden uitgevoerd op een "kale" body, dus zonder objectief. Heb geen zin om m'n 5Dmk2, die hopelijk medio volgende week wordt geleverd, meteen te bricken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
BamSlam_ schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:06:
Even een vraagje over de firmware update: heeft iemand hier die al succesvol uitgevoerd, met objectief op de camera? Ik vraag het even voor de zekerheid, aangezien ik ooit m'n 20D (toen net nieuw op de markt) heb gebricked omdat Canon verzuimd had in de update-instructies te zetten dat de update moest worden uitgevoerd op een "kale" body, dus zonder objectief. Heb geen zin om m'n 5Dmk2, die hopelijk medio volgende week wordt geleverd, meteen te bricken. :)
Ik heb m'n 400D geloof ik 2x geflasht zonder het objectief te verwijderen. Lijkt me ook een raar verhaal trouwens. Maar als je er bang voor bent, waarom haal je dan niet gewoon de lens er af? Kleine moeite lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 14-09 07:39
BamSlam_ schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:06:
Dat hoor ik ook voor het eerst. Heb mijn 5DII iig met lens er op succesvol geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ook, met lens geupdate. In de instructies staat ook dat je max een 2GB kaartje mag gebruiken, maar 4GB werkt ook wat dat heb ik per ongeluk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ppFreddy schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 02:36:
[...]
heb je het nu over de MkIof de MkII? Voor zover ik weet is er nog nergens echt iets gezegd over de AF van de MkII...
Ik heb alleen een Mk1. Over de AF van de Mk2 is niet veel concreets geschreven. Het is volgens Canon hetzelfde AF systeem als de Mk1, maar ergens heeft Canon gezegd dat het wel een beetje getweaked is. In reviews en van gebruikers hoor je wisselende verhalen. Enerzijds mensen die de AF van de Mk1 al geweldig vonden die zeggen dat de Mk2 nóg beter is (...). Anderen zeggen weer dat ze weinig verschil merken, anderen weer dat het een beetje beter is. Daarom zei ik ook dat het in reviews nooit echt zo expliciet getest wordt. Reviews zijn doorgaans onder normale omstandigheden of studioscenes.
Misschien een leuke voor dpreview om een goede test te bedenken voor af systemen, zodat je ze kunt waarderen onder verschillende omstandigheden. Zal niet meevallen denk ik, maar ze hebben uiteindelijk ook iets bedacht om IS systemen te testen en tot een redelijk universele waardering te komen.

Nu is het gewoon de ervaring van de individuele gebruiker. Ik weet dat ik met de 1D nooit hoefde te checken of een foto scherp was. Dat wist ik gewoon. Chimpen deed ik toen ook veel minder, hooguit om te kijken of ik de compositie goed had of de belichting (met concerten altijd een beetje een gok). Maar nu kijk ik veel vaker omdat ik bij god niet weet of de foto echt in focus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Wekko schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:40:
[...]

Dat hoor ik ook voor het eerst. Heb mijn 5DII iig met lens er op succesvol geupdate.
Allemaal bedankt voor de reacties. Gelukkig heeft Canon dit probleem dus opgelost bij opvolgers van de 20D. Scheelt weer extra stofopbouw op de sensor tijdens de update. Het is beslist geen broodje aap-verhaal, getuige de update-instructies op http://web.canon.jp/imaging/eos20d/eos20d_firmware-e.html
NOTE:
Please remove the lens from your camera before performing this update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik werd gisteren ook nog op de film gezet met de 5DII :+

http://thehospages.com/pi...t_pacificparc/image12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Valt niet mee om in de lens te kijken ;)

Wat me trouwens opvalt is de resulaten die ik met de 5d2 uit mijn lenzen haal. Het lijkt erop dat de stelregel " sluitertijd ~ brandpuntsafstand" niet meer volstaat :? De resulaten die op de 40d scherp waren zijn dat nu, met regelmaat, niet meer (let wel: op 100% net niet scherp, wel goed bruikbaar na resize). En dat vind ik toch wel vaag. De pixeldichtheid van de 40d is hoger en toch lijkt het erop dat ik met de 5d2 meer bewegingsonscherpte heb. Nu kan ik prima terugsizen naar zeg 10 mpix en dan is het opgelost, maar dat is ook zo wat.
Op statief is alles perfect scherp, dus de objectieven zijn het niet. De resulaten van de 28-135 daarentegen zijn stuk voor stuk kneiterscherp door de IS.

Doet me in ieder geval erg verlangen naar de komst van een 24-70 2.8 IS.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hela zij was op dat moment ook mij aan het filmen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

djkooij schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:15:
[...]

Valt niet mee om in de lens te kijken ;)

Wat me trouwens opvalt is de resulaten die ik met de 5d2 uit mijn lenzen haal. Het lijkt erop dat de stelregel " sluitertijd ~ brandpuntsafstand" niet meer volstaat :? De resulaten die op de 40d scherp waren zijn dat nu, met regelmaat, niet meer (let wel: op 100% net niet scherp, wel goed bruikbaar na resize). En dat vind ik toch wel vaag. De pixeldichtheid van de 40d is hoger en toch lijkt het erop dat ik met de 5d2 meer bewegingsonscherpte heb. Nu kan ik prima terugsizen naar zeg 10 mpix en dan is het opgelost, maar dat is ook zo wat.
Op statief is alles perfect scherp, dus de objectieven zijn het niet. De resulaten van de 28-135 daarentegen zijn stuk voor stuk kneiterscherp door de IS.

Doet me in ieder geval erg verlangen naar de komst van een 24-70 2.8 IS.
Merkte ik ook voor het eerst toen ik van een crop sensor naar een FF sesnor ging.. heel raar.. maar het is gewoon toch techniek van het vasthouden waaraan je moet werken (misschien is toch het exta gewicht waaraan je moet werken.. ik weet het niet).
Wat veel mensen vergeten is dat je met een eenvoudige monopod (wel een stevige) makkelijk een stop winst kan halen.. uit al je lenzen. IS/VR (waar je meestal voor betaald) is dan niet altijd nodig.. en een monopod is vaak helemaal niet zwaar om extra mee te nemen (zelfs houd ik soms de monopod er extra bij hangend aan mijn nek..gaat prima.. alleen staat het wat gek zo extra stok tussen je benen).
"Kneiterscherp" worden dan je platen weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:59
djkooij schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:15:
[...]
Wat me trouwens opvalt is de resulaten die ik met de 5d2 uit mijn lenzen haal. Het lijkt erop dat de stelregel " sluitertijd ~ brandpuntsafstand" niet meer volstaat :? De resulaten die op de 40d scherp waren zijn dat nu, met regelmaat, niet meer (let wel: op 100% net niet scherp, wel goed bruikbaar na resize). En dat vind ik toch wel vaag. De pixeldichtheid van de 40d is hoger en toch lijkt het erop dat ik met de 5d2 meer bewegingsonscherpte heb.
Heb ik ook met de 'oude' 5D. Ligt denk ik eerder aan de grotere spiegel t.o.v. crop, meer beweging en krachten in je camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Het is in ieder geval wel prettig om te horen dat het herkenbaar is. Omdat de reden een beetje onduidelijk is ga je op een gegeven moment van alles in je hoofd halen.
Wat Xtuv aangeeft zou wel eens kunnen kloppen (massa v.d. spiegel). Een monopod is trouwens wel een goed hulpmiddel, maar zit me te vaak in de weg. Ik zal me er dus op moeten aanpassen.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Het is sowieso toch weinig moeite om je ISO wat hoger te zetten zodat je een kortere sluitertijd haalt? De ISO performance van de 5DII is toch super van wat ik heb gezien... Als je nou al op ISO 6400 zit is het wellicht een ander verhaal, maar daar beneden zou ik dat lekker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

sOid schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:44:
Het is sowieso toch weinig moeite om je ISO wat hoger te zetten zodat je een kortere sluitertijd haalt? De ISO performance van de 5DII is toch super van wat ik heb gezien... Als je nou al op ISO 6400 zit is het wellicht een ander verhaal, maar daar beneden zou ik dat lekker doen :)
Dat de ISO omhoog kan is leuk, maar het gaat om de wijze van omgaan met je gear. Ik ben gewoon te werken volgens een bepaalde methode. In mode X kies ik dan die instellingen waarbij je denkt, ok, dit moet lukken. Nu blijkt dat ik daar niet meer zomaar mee wegkom en moet dus aanpassen in deze. Het is allemaal niet zo'n ramp, maar het verbaasde me.
Bovendien; Als de 5d2 X stop(s) "beter" is v.w.betr. ISO performance, dan heeft de ISO met 1 stop verhogen dus een negatieve invloed op deze verbetering. Het is niet zo spannend, het is absoluut niet zichtbaar op prints op normale afmetingen. Ik vind het echter vervelend om klanten dit soort (digitale bestanden) platen te leveren. Als ik er niet 100% tevreden over ben, dan hoeft de klant dat ook niet te zijn. Ik ken er geen 1 die op 100% gaat peepen, maar dat is gewoon gevoelsmatig. Tot ik er aan gewent ben resize ik wel, dan is het "probleem" ook weg.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Maar als ik lees dat je de foto downsized naar xxD formaat en het dan is opgelost, dan is het misschien zo dat je altijd al hebt gebibberd, maar dit niet opviel door het formaat. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Ik drink ook veel te veel koffie :X ;) Tijdens betaald werk drink ik uitsluitend water.
Waar het in zit maakt me verder niet zoveel uit. Ik ben niet de enige is gebleken en dat vind ik voldoende om er verder niet mee te zitten, ik pas me er uiteindelijk wel op aan.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Is er iemand die de 5D speciaal gekocht heeft voor de film functie?
Ik zou graag willen weten wat de mogelijkheden en limitaties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de limitaties zijn redelijk te vinden op internet.
O.a. kan je dus, voor zover ik gelezen heb, niet je diafragma veranderen tijdens het filmen.
Verder moet met een beetje google je er denk ik wel uit komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Oh.. en voor eenieder die maar naar Nikon lonkt vanwege het black dot "probleem" is hier wat leesvoer over de D3 firmware release notes ter compensatie.
Vooral het zinnetje "An issue that, in extremely rare cases, resulted in noticeable black dots in images captured with Long exp. NR in the shooting menu set to On has been resolved." is wel grappig om te lezen.
Canon heeft zeker zijn/haar minpunten, maar zoals zo vaak; Bij een ander lijkt het gras altijd groener....

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkooij schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:40:
Oh.. en voor eenieder die maar naar Nikon lonkt vanwege het black dot "probleem" is hier wat leesvoer over de D3 firmware release notes ter compensatie.
Vooral het zinnetje "An issue that, in extremely rare cases, resulted in noticeable black dots in images captured with Long exp. NR in the shooting menu set to On has been resolved." is wel grappig om te lezen.
Canon heeft zeker zijn/haar minpunten, maar zoals zo vaak; Bij een ander lijkt het gras altijd groener....
black dots probleem is toch al opgelost een tijdje geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Het gaat over de D3 van Nikon ;)

Dat klopt, in de nieuwe firmware van de 5d2 is het verholpen. Bovenstaand bericht is dan ook meer relativerend bedoelt. Veel mensen op het web schreeuwden moord en brand dat de 5d2 een "schande" was, o.a. vanwege black dots. Veel stemmingmakers riepen dan ook dat zij een switch naar Nikon aan het overwegen waren (vraag me af of ze ooit een 5d of d700 vast gehad hebben, maar ok). Dan is het wel aardig om te lezen dat Nikon eenzelfde issue had in de D700 en D3. Het geeft aan dat er blijkbaar limieten worden opgezocht en soms worden overschreden. M.i. geeft het ook wel een beetje aan hoe hevig de strijd tussen de grote merken is.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien zijn er mensen die net zoals ik aan het klooien waren met de film modus van de 5D2 en het niet voor elkaar kregen om de exposure vast te zetten. Dit kan alleen (voor zover ik kan zien) als je de live-view modus op film mode zet (DUH). Ik had hem steeds op exposure simulation staan en dan kun je op het *-knopje drukken zoveel je wilt, maar als je gaat filmen, wordt toch de exposure aangepast aan de omstandigheden, zelfs als je de Meter-timer op 30min zet. Maar met de live view in film modus werkt dit *-knopje wel. Het zal overigens best in de manual staan, maar ik haal het daar niet uit, veel te cryptisch beschreven. Klooien is veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

djkooij schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:08:
Het gaat over de D3 van Nikon ;)

Dat klopt, in de nieuwe firmware van de 5d2 is het verholpen. Bovenstaand bericht is dan ook meer relativerend bedoelt. Veel mensen op het web schreeuwden moord en brand dat de 5d2 een "schande" was, o.a. vanwege black dots. Veel stemmingmakers riepen dan ook dat zij een switch naar Nikon aan het overwegen waren (vraag me af of ze ooit een 5d of d700 vast gehad hebben, maar ok). Dan is het wel aardig om te lezen dat Nikon eenzelfde issue had in de D700 en D3. Het geeft aan dat er blijkbaar limieten worden opgezocht en soms worden overschreden. M.i. geeft het ook wel een beetje aan hoe hevig de strijd tussen de grote merken is.
Het "probleem" in de D3 en D700 is in mijn ogen wel wat anders dan dat in de 5D mk2. Het gaat in het geval van Nikon om een probleem dat optreed als je High ISO NR aan zet, terwijl het bij de 5D, voor zover ik begrijp, "standaard" optreed.

Maargoed, je hebt gelijk als je zegt dat beide merken altijd om elkaar heen zullen blijven draaien. En dat is maar goed ook, want die concurrentie pakt voor ons als consument bijna altijd goed uit in de vorm van nieuwe ontwikkelingen of prijsverlagingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Voorpaginafoto van de Volkskrant van vandaag (wow, veel v's), is gemaakt met een 5DII. Op zich niet zo bijzonder maar hij is op afstand getriggerd aangezien er op die plek geen fotografen mogen komen.

Foto + setup: http://nppa.org/news_and_...2009/01/inauguration.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Opzich is dat natuurlijk niks nieuws, dat zie je bij sportevenementen continue gebeuren. Wat ik wel apart vind is dat koffertje wat om de cam heen zit :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:20:
Opzich is dat natuurlijk niks nieuws, dat zie je bij sportevenementen continue gebeuren. Wat ik wel apart vind is dat koffertje wat om de cam heen zit :?
Remote triggeren is idd niets nieuws maar er is nog nooit een camera zo dicht bij deze ceremonie geweest :) (geen professionele anyway want zijn dochter maakte ook foto's en een of andere veteraan ook :P)

Koffer zal er wel voor zijn om het niet op te laten vallen en tegen eventuele regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Blijkbaar om niet te veel af te leiden? Beetje overdreven als je kijkt naar de hoeveelheid rotzooi, kabels en autocue. Maargoed, het blijft de U-S-of-A ;)

Overigens vind ik de foto zelf niet zo heel spannend. Het is natuurlijk een once-in-a-lifetime shot en er hangt veel (emotionele) lading aan, maar afgezien van dat kan ik er niet heel warm van worden. De closeups waarbij je alle gelaattrekken kan zien doen me veel meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Laatst online: 12-09 11:28
Zoefff schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:33:
Blijkbaar om niet te veel af te leiden? Beetje overdreven als je kijkt naar de hoeveelheid rotzooi, kabels en autocue. Maargoed, het blijft de U-S-of-A ;)

Overigens vind ik de foto zelf niet zo heel spannend. Het is natuurlijk een once-in-a-lifetime shot en er hangt veel (emotionele) lading aan, maar afgezien van dat kan ik er niet heel warm van worden. De closeups waarbij je alle gelaattrekken kan zien doen me veel meer :P
Inderdaad, hij heeft hier een beetje klopmvoeten _O-

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58

Spotmatic

Ken sent me

Het verbaast me nog het meest dat het koffertje niet is afgevoerd naar een afgelegen plek om daar door de veiligheidsdiensten gedetoneerd te worden. :P

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Koffer lijkt me vooral ter bescherming. Geen idee of die Wifi-grip er ook al voor 5D2 is, maar anders wil je de ontvanger en knopjes op de cam gewoon goed beschermen, zodat niet (bewust/per ongeluk) de boel vernaggeld wordt en al de moeite voor niets is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ach waarschijnlijk is het al weken vantevoren geregeld en de kosten zullen niets uitmaken, als het maar goed gebeurd. Lijkt me dat er daarom een koffertje omheen zit, gewoon ter bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:25
Als ik het goed lees, is de 5d2 hardwired getriggerd om niet het risico te lopen dat het radiografische signaal verstoord zou worden.
Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste