|>
Neither do I.simon schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:03:
ik volg er niets van yourt.
Oh, en Dan Chung fotografeerde nog niet zo lang geleden met een 1DsII incl bijbehorend arsenaal aan lenzen (staat toevallig in een boek van me). Vraag me af waarom hij is overgestapt op Nikon.
Ongetwijfeld de lowlight mogelijkheden van Niet-Kons huidige camera'tjes vermoed ik zo..sOid schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:43:
[...]
Neither do I.
Oh, en Dan Chung fotografeerde nog niet zo lang geleden met een 1DsII incl bijbehorend arsenaal aan lenzen (staat toevallig in een boek van me). Vraag me af waarom hij is overgestapt op Nikon.
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
|>
Tragisch van die neckstrap btw...
[ Voor 18% gewijzigd door sOid op 27-11-2008 14:51 ]
Ja, maar waarom moet er zo nodig het modelnummer op staan? Zal wel reclame ofzo zijn, maar met een camera van die waarde moet ik dat echt niet hebbengratis_vodka schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:03:
standaard nek straps zijn per definitie treurig...;)
@ Hahn,
Dat er dus met koeienletters EOS 5D Mark II op staat.
[ Voor 9% gewijzigd door sOid op 27-11-2008 16:07 ]
Mochten er mensen zijn die 'm mooi vinden: stuur een pb want zodra ik er 1 heb gaat er direct een blackrapid strap op en mag de standaard strap weg
Het toeval wil dat ik zelf een 1D3 heb, maar qua ruis-iso verhouding is een D3 toch wel een redelijk tikkie beter hoor (zeker meer dan 1 stop).. Qua primes heb je gelijk, Nikon heeft alleen maar ouwe meuk.simon schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:21:
Terwijl de D3 uitkwam was er ook een 1DmkIII, die niet afdeed qua lowlight mogelijkheden. Helemaal met Canon's primes zie ik dat niet zo.
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
Wat is er goed aan kun je beter vragen? Ik haat die kötdingen, ze snijden in je nek en ik vind ze tamelijk El Cheapo. Subjectief gezien vind ik ze ook nog erg lelijk, en ik heb geen zin om met grote letters Canon (steel me) in mijn nek te hebben. Ik heb een heerlijke OpTech gekocht met zo'n soort rekbare nekband. Draagt heerlijk, ook voor langere tijd. Heb er mijn 1D ook aan gehad. Een heel stuk fijner dan dat stuk textiel uit de kringloopwinkel...Hahn schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:06:
Wat is er precies mis met die neckstrap?
Maar goed...het is maar een mening...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Ik denk dat een witte teletoeter iets meer bijdraagt aan het 'steel me' gevoelmphilipp schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:46:
[...]
Wat is er goed aan kun je beter vragen? Ik haat die kötdingen, ze snijden in je nek en ik vind ze tamelijk El Cheapo. Subjectief gezien vind ik ze ook nog erg lelijk, en ik heb geen zin om met grote letters Canon (steel me) in mijn nek te hebben. Ik heb een heerlijke OpTech gekocht met zo'n soort rekbare nekband. Draagt heerlijk, ook voor langere tijd. Heb er mijn 1D ook aan gehad. Een heel stuk fijner dan dat stuk textiel uit de kringloopwinkel...
Maar goed...het is maar een mening...
Met die witte teletoeter kun je nog van je afslaan! Als je die hebt, dan heb je waarschijnlijk al Op/Tech neckstraps omdat dit een veel beter draagcomfort hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:03:
[...]
Ik denk dat een witte teletoeter iets meer bijdraagt aan het 'steel me' gevoel
This footer is intentionally left blank
Het ging me meer om het reclame lopen voor Canon...Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:03:
[...]
Ik denk dat een witte teletoeter iets meer bijdraagt aan het 'steel me' gevoel
btw een verhaal op dpreview gelezen van iemand die in Rusland zijn 24-105L van zijn 5D heeft laten stelen. Gewoon op straat, iemand die de weg vroeg en vrij dicht tegen 'm aan stond... Man weg, lens weg (goh, wat bungelt de camera ineens raar...). Wat een slechte wereld leven we toch in
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Ik weet ik weet.mphilipp schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:31:
[...]
Het ging me meer om het reclame lopen voor Canon...Steel me is relatief, want je hebt aan de voorkant die dure camera die al genoeg opvalt.
btw een verhaal op dpreview gelezen van iemand die in Rusland zijn 24-105L van zijn 5D heeft laten stelen. Gewoon op straat, iemand die de weg vroeg en vrij dicht tegen 'm aan stond... Man weg, lens weg (goh, wat bungelt de camera ineens raar...). Wat een slechte wereld leven we toch in
Hehe, het zal je maar gebeuren zeg......ik gebruik trouwens nooit een strap (30D+grip). Of hij zit in m'n tas of in m'n hand.
Nikon heeft dat toch al jaren bij de luxere camera's? Is puur status... kijk mij... ik heb een ....
Die Op/Tech Pro zijn me te groot, ik ben al een tijdje op zoek naar de Op/Tech fashion strap - 3/8", maar hier in NL zie ik alleen de normale versie in de webshops en die hebben een vreemde rubbere aansluiting met de camera.
Maar nu ga ik helemaal offtopic
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Mwaahhh...ik vind het gewoon een rotding. Elitair of niet. Zou bij geen enkele camera geleverd mogen worden zo'n onding. En ik hou al helemaal niet van objecten waar de naam zo prominent op staat.Joepv schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:23:
och.. over die strap maakte ik bij de 50D al een opmerking en toen werd ik afgeschoten met de woorden "wat maakt het uit", maar blijkbaar is de 5DmkII net iets meer elitair en mag het er niet op
http://www.fotografie.nl/nieuws.php?artikel=26045
Schijnt best een gedoe te zijn om een dept of field te creeren in daglicht, aangezien de diafragma niet kunt aanpassen zoals hij hier beschrijft:Tha BasZ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:01:
Nog een Laforet filmpje: http://blog.vincentlafore...ts-eos-5d-mkii/#more-1591
Blijft ERG nice!
"unfortunately you DO have to trick the camera… it is not Aperture priority. I was led to believe (innocently - as there was very little information available at the time) that you would be able to do this - perhaps with the production camera - but it looks like there will be no true Aperture priority mode on the production camera at this point. It’s disappointing to say the least. Not real sure why Canon is not allowing true Aperture priority mode - all of the buttons/settings/menu items are in place. Forget 24p - Aperture priority (where you can set your aperture, and ISO) are much more important in my opinion."
"......I wish it were a tad bit easier than it is. Remember that I shot Reverie at night - so it was never an issue. I was always wide open. During the day time - it helps to point the camera at a very dark object/shadow… the aperture will open up… then point it at your subject and lock the exposure down immediately - before it reverts to f11-f22. Sometimes it works perfectly - at other times - it’s doing a bit of weird science. Remember - I’ve been working with pre-production cameras - and I haven’t had a chance to get the final product in my hands - so it’s dangerous for me to say anything for certain."
Hopelijk is de productiecamera anders.....
Lijkt me sowieso makkelijk te fixen in de firmware.
Voor mij begint het steeds waarschijnlijker te worden dat ik de 5DmkII begin 2009 aanschaf.
Verwijderd
Ben zelf wel benieuwd of in het productie model nu een Aperture priority modus voor video is opgenomen.
Veel speel plezier in ieder geval
Lucky you, gefeliciteerd! Maar idd, show us!Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:53:
en hij is binnenff batterij opladen, filmen en "colors" er op los laten
Verwijderd
Ik heb geen idee over de aperture priority, maar aan de handleiding te zien kan dit toch ? ik zal het zo uitvinden

Eerste aanschaf wordt deze camera, mijn 10-22 omwisselen voor een 17-40 en ik ben klaar!
Je mag je flessen wel eens schoonmaken
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Konijnamark schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:33:
@bakman: bij welke toko heb je hem besteld?
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Wellicht moet je dan voor jezelf nagaan of deze camera wel iets voor je is. Als je verder wilt met fotografie dan kan het best wel een goede investering zijn. Wil je echter simpel mooie foto's maken in je vrije tijd en tijdens je rondreis door de states, dan zou ik er toch nog maar eens een paar nachtjes over slapen.LaZZ schreef op zondag 30 november 2008 @ 10:41:
...
Alleen ik ben nog maar een beginnend fotograaf en dan is dit toch wel echt heeeeeeel veel geld..
De videofunctie gaan we toch zien bij meerdere modellen, waaronder de semi-instappers (zie Nikon D90). Weliswaar is dat nog geen Full-HD, maar alles heeft z'n prijs. Zal ook wel een kwestie van tijd zijn.
Dus als je nog even de tijd c.q. geduld hebt zal het aanbod wel flink toenemen.
Om even aan te geven; een Canon 5d mk II met Canon 24-105 kost je ca. 3000,-
Een Canon 40d met 10-22 + 24-105 + 70-200 f4 IS kost je ca. 3100,-
Dat laatste geeft je wel heel veel hoogwaardig topglas, het eerste slechts een (heel goede) walk-around lens.
Maar aan de andere kant; Het is jouw geld.
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Als je niet zo goed weet waarom je een 5DII wilt hebben, moet je het niet doen imoLaZZ schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:57:
Najah wacht sowieso tot juni.. Kan ik voorlopig lekker door met mijn 400D en tegen die tijd weet ik waarschijnlijk ook wat beter wat ik wil.. Plus dat ik hoop dat ie dan stevig in prijs gedaald is of er wellicht andere alternatieven zijn..
Ik heb nu zelf ook een 400D (met grip) en ik loop inmiddels echt tegen de limieten van de camera aan. Ik mis vooral dingen als spotmeting, hoger ISO-bereik en een verbeterde ergonomie (laatste is sowieso al een ramp maar al helemaal met een 17-40L + 580EXII).
Daarnaast wil ik de sublieme beeldkwaliteit en kleinere DOF aangezien ik veel op groothoek werk. Reden genoeg voor mij om begin volgend jaar een 5DII te kopen
Maarja je kent het wel, er komt iets nieuws uit, het ziet er veelbelovend uit en een dag later wordt je wakker en denk je HEBBE HEBBE HEBBE
GEARSLET GEARSLET GEARSLETLaZZ schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:51:
Maarja je kent het wel, er komt iets nieuws uit, het ziet er veelbelovend uit en een dag later wordt je wakker en denk je HEBBE HEBBE HEBBE
Als je het kan betalen moet je het gewoon doen
Ik had de 5Dmk2 in bestelling staan maar die heb ik vorige maand geannuleerd, waarom? Omdat ik hem stiekem toch niet echt nodig heb en liever door spaar voor een middenformaatbody (over gearsletten gesproken...
Wees verstandig, zoals djkooij hierboven aangeeft; voor hetzelfde bedrag heb je veel meer waar voor je geld.
Nou ja...snap ik wel, maar hou je geld nou maar in je zak totdat je het idee hebt dat je met je huidige cam uitgespeeld bent. In principe maak je met een nieuwe cam echt geen mooiere foto's. Ok, een 5D kan beter omgaan met hoge ISO's, en FF is een leuke ervaring met groothoek, maar je foto's blijven hetzelfde. Immers, dezelfde regels zijn op die camera van toepassing vwb belichting en compositie. Ik weet niet wat je nivo momenteel is, maar ik denk dat je veel meer plezier van de 5D MkII zult hebben als je de fotografie lekker in je vingers hebt. De prijs zal dan wel een end gedaald zijn. Of ie in juni al zover is weet ik niet. Naar mijn idee duurde het met de 5D ook een poos voordat ie op 1500 stond. Hij heeft een life cycle van 3 jaar, dus de winkels hebben niet zo'n haast met downpricen als de XxxD en XxD, die elke 16 maanden (toch?) vernieuwd worden.LaZZ schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:51:
Meeste foto's daar zijn niet van mij.. Race zelf vandaar.. Kan niet rijden en foto's maken tegelijk.. Maar neem camera wel vaak mee als we in een tof weekend rijden. Maar de camera is meer bedoeld voor reisfotografie. Geld opzich is het probleem niet alleen ik heb altijd het idee dat ik het te snel uitgeef dus beter aankoop maar eens uistellenGerardHenninger schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:10:
[...]
GEARSLET GEARSLET GEARSLET
Als je het kan betalen moet je het gewoon doenZijn de foto's op je site van jou? Schiet je veel races? Ja? Dan zou ik voor een 50D gaan want daar heb je dan meer aan.
Ik had de 5Dmk2 in bestelling staan maar die heb ik vorige maand geannuleerd, waarom? Omdat ik hem stiekem toch niet echt nodig heb en liever door spaar voor een middenformaatbody (over gearsletten gesproken...)
Wees verstandig, zoals djkooij hierboven aangeeft; voor hetzelfde bedrag heb je veel meer waar voor je geld.
Als je twijfelt huur de 5D2 dan eerst eens voor een weekendje (waarin je tijd hebt lekker te knallen). Kost dan misschien 75 bal maar behoed je voor een slechte aankoop of bevestigd je vermoeden (waarna het kopen toch wat makkelijker gaat).
Verwijderd
Hij is inderdaad wel verdacht stilVerwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:43:
Dat van de AF kan bakman als beste vertellen aangezien hij de 5D ook heeft dus bakman laat eens van je horen!
Ik gok er dus op dat het de spreekwoordelijke "stilte voor de storm" is in dit geval. Hij laat de resultaten heus wel weten als er gelegenheid voor is.
Op flickr staan inmiddels ook leuke real life plaatjes van het ding. Het is alleen wel de vraag wat en hoe de post is gedaan.
Ik zit vooral te wachten op de eerste goede reviews van the-digital-picture en DPReview...djkooij schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:21:
Las op DPZ dat hij vandaag zijn eerste shoot met het ding gaat doen. Ook nog eens met minder licht en dat is ook wel aardig denk ik zo.
Ik gok er dus op dat het de spreekwoordelijke "stilte voor de storm" is in dit geval. Hij laat de resultaten heus wel weten als er gelegenheid voor is.
Op flickr staan inmiddels ook leuke real life plaatjes van het ding. Het is alleen wel de vraag wat en hoe de post is gedaan.
Filmen is voor mij geen prio, en ik heb al gezien dat als je serieus wil filmen je een (goed) statief moet hebben én een externe microfoon (of iig de AF uitzetten).
Ik denk toch wel dat ik 'm koop, maar dan ergens na medio 2009 op zijn vroegst. Ik heb al een 5D, dus ik heb geen haast.
Canon kennende unlocken ze geen nieuwe features in de firmware, dus dan is de enige optie om full-manual lenzen te gebruiken met een adapterring. (als dat ding tenminste wil filmen 'zonder' EF-lens)
Filmen met andere lenzen op deze body kan prima. Staat teminste 1 filmpje op vimeo welke is geschoten met Zeiss en Nikon lenzen.abrakadaver schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:24:
hmmm... als je geen aperture priority hebt met filmen lijkt me dat erg kut.
Canon kennende unlocken ze geen nieuwe features in de firmware, dus dan is de enige optie om full-manual lenzen te gebruiken met een adapterring. (als dat ding tenminste wil filmen 'zonder' EF-lens)
Aan de andere kant wel heel vervelend (understatement) als het niet op de body is in te stellen, maar dan schoef ik er wel een ND-filter voor. Wedden dat het diafragma reageert?
Edit... nu ik over dat ND filter begin, vraag ik me af of dat wel gaat helpen. Hangt er van af wat de camera met de ISO en sluiter gaat doen en in welke volgorde. Toch weer de DOF-preview en lens een tikkie verdraaien hou ik ook niet zo van...
Edit2: Even nagezocht en het schijnt wel te werken met de ND truuk. Hoewel het verhaal niet verteld of de body de ISO / Sluiter waardes aangepast heeft lijkt dit filmpje er al meer op, hoewel er nog lang niet het isolerende vermogen word gehaald als in de low-light shots.
[ Voor 28% gewijzigd door djkooij op 01-12-2008 17:19 ]
SO performance appears to match the current ISO champion Nikon D700 up to 3200, and the 5D2 reaches lower to ISO 50. We would not hesitate to use either camera for most anything in this 50/100 to 3200 ISO range, which is saying quite a lot. At ISO 6400 there is some noise in both the 5D2 and D700 images, but they are basically equivalent. At 12800 and 25600 the Nikon D700 appears to have somewhat lower noise, but the image also appears softer, which is often a processing tradeoff for reduced noise. This range of the top two ISO speeds needs to be examined in more detail so we understand what is going on and what tradeoffs can and can't be made with each camera to lower noise.
When you also consider that the 5D Mark II has almost 75% more pixels than the Nikon D700, the above comparisons become much more remarkable. To say that a 21.1MP camera is the equal in low noise to a 12.1MP over most of its range is high praise. To see both reach to ISO 25600 with more similarities in performance than differences is icing on the cake.
It is too early to draw final conclusions, but there is much to like in what we have seen so far with the Canon 5D Mark II. The high performance we have seen over a 10-stop ISO range will make the rest of the 5D2 testing journey even more fun. Users looking to upgrade from the original 5D will almost certainly be pleased.
Verwijderd
Ik wil meer berichten over de AF, de rest geloof ik allemaal wel en is leuk en aardig (ik ben benieuwd naar dat aperture priority met filmen....mocht dat niet kunnen dan verliest het wel heel veel van z'n charme).
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 10:47 ]
Als ze 1:1 overeenkomen, dan levert hij wel degelijk een stuk betere prestaties. Het maakt niet uit of je op papier of op het web kijkt, bij een resize hou je minder ruis over.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:45:
Nee, ze presteren gelijk, de 5DII ownt dus nietsdat ie 75% meer pixels is boeit mij niet.
|>
Dus ISO 1600 bijvoorbeeld, op sRAW van ongeveer 10MP en de volledige resolutie (21MP). Als je beide op volledige grootte bekijkt lijkt mij dat de ruis in de sRAW minder is. Ik vind de camera wel interessant maar 21MP is echt veel te veel voor mij maar als dat de enige manier is om minder ruis te krijgen door te downsamplen na afloop dan doe ik het wel uiteraard als de situatie daarom vraagt.
@sirius: AF priority is niet aanwezig in video modus. Work-around is bijv. de goeie ouwe cokin houder ervoor met een flink ND filtertje. Sowieso zie ik voor video de cokins wel weer door mijzelf gebruikt worden op regelmatige basis.
Camera bepaalt echter zelf de sluiter/iso en diafragma voor video, dus zal e.e.a. wel getest moeten worden op bruikbaarheid. Als je ND ervoor zorgt dat je camera i.p.v. het diafragma de ISO veranderd, dan heeft het wellicht niet zoveel zin. Eerste tests op het net lijken vooralsnog wel positief.
Het maakt verder natuurlijk weinig uit of je van 21mpix direct op a4 print of van 21mpix eerst naar 10mpix downsampled en dat dan op a4 print.
Als er hetzelfde uikomt maakt het voor mij wel uit. In veel situaties weet ik wel of ik groot of klein wil printen/webresoluties wil hebben. Als ik de camera dan al kan instellen op bijvoorbeeld 10MP zodat ik niet met enorme bestanden kom te zitten vind ik dat een groot voordeel. Uiteindelijk komt er dan toch hetzelfde uit als ik het goed begrijp.abrakadaver schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:56:
Indd, hoe groter je een afbeelding bekijkt hoe meer ruis je ziet.
Het maakt verder natuurlijk weinig uit of je van 21mpix direct op a4 print of van 21mpix eerst naar 10mpix downsampled en dat dan op a4 print.
Maar de sRaw functie cropped toch niet, deze resized toch ook?neographikal schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:10:
Nope, Koen gaat ervanuit dat je wel fullres schiet, maar achteraf gaat resizen
Verdomd, daar heb je wel een goed puntTimo schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:23:
[...]
Maar de sRaw functie cropped toch niet, deze resized toch ook?![]()
Ik wou dat ik die buurman was!
[ Voor 44% gewijzigd door gratis_vodka op 05-12-2008 16:09 ]
Ja sRAW heeft toch helemaal niets met croppen te maken? Dat dacht ik ook maar misschien ben ik te snel in de war. Overigens was mijn buurman een man van 84 die erg doof bleek te zijn, wel makkelijk dat hij dat meteen zeigratis_vodka schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:01:
bij croppen gooi je een deel van je beeld weg , bij resizen laat je de compositie intact maar verklein je het geheel. Da's volgens mij wat die sRaw functie doet?
Ik wou dat ik die buurman was!![]()
Hij had je set dus ff uitgeprobeerd?Mobyrick schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:26:
[...]
Overigens was mijn buurman een man van 84 die erg doof bleek te zijn, wel makkelijk dat hij dat meteen zei
Verwijderd
Aangeven in de opmerkingen maakt niet uit want die krijgt TNT natuurlijk niet te lezen. Ik dacht dat ze eerst 2x bij je langs moeten komen en het daarna pas bij het Postkantoor af moeten geven.Meulugar schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:38:
bij dit soort bedragen maak ik toch altijd wel duidelijk in de opmerkingen oid :Niet bij de buren afgeven. Al heb ik zeer relaxte en betrouwbare buren die ik al 20 jaar ken dus bij mij is het geen probleem, maar in SG staat een topic over goederen die door de buren in gebruik waren genomen. Het zou je maar gebeuren!
1x meegemaakt dat m'n gloednieuwe Canon S30 (5-6 jaar geleden of zo haha) bij de buren werd afgegeven die vlak daarna een week op vakantie gingen....erg leuk want ik kon bij hun in de gang kijken en m'n pakket daar zien liggen grrrrrrrr.
Ik heb vandaag de dag trouwens het erg grote voordeel dat ze altijd na 19.00-en komen
Je kunt bij verzending aangeven of dit moet gebeuren of niet. Dus dat kun je aan de shop vragen of ze dat erbij vermelden, easy as pieVerwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:21:
[...]
Aangeven in de opmerkingen maakt niet uit want die krijgt TNT natuurlijk niet te lezen. Ik dacht dat ze eerst 2x bij je langs moeten komen en het daarna pas bij het Postkantoor af moeten geven.
1x meegemaakt dat m'n gloednieuwe Canon S30 (5-6 jaar geleden of zo haha) bij de buren werd afgegeven die vlak daarna een week op vakantie gingen....erg leuk want ik kon bij hun in de gang kijken en m'n pakket daar zien liggen grrrrrrrr.
Ik heb vandaag de dag trouwens het erg grote voordeel dat ze altijd na 19.00-en komen
Ik ben trouwens benieuwd naar de echte real-life samples van bijv bakman. Dus ver ziet't aardig leuk uit en nu maar sparen.
[ Voor 7% gewijzigd door Timo op 06-12-2008 01:56 ]
Naast een 1Ds3 op ISO3200 zie je dat de 1Ds zoals verwacht iets meer ruis laat zitten ten gunste van meer detail. De 5D2 oogt dan iets softer, maar cleaner. Uiteindelijk zul je de 1Ds plaat ook wat softer maken als je de ruis te lijf gaat. Je zou dus kunnen zeggen dat ze minimaal hetzelfde presteren op dat gebied. Alleen gaat de 5D2 lekker verder... Op zich niet zo gek dat ze bij Canon vrezen voor intern kanibalisme.
Al pixelpeepend zie ik dat de 1Ds3 tóch iets meer detail weet vast te leggen. Als je het stilleven op ISO100 bekijkt zie je bij de stoffen lapjes toch iets meer van de structuur van het stof bij de foto die met de 1Ds3 gemaakt is. Je moet goed kijken, en het is bijna met mijn neus tegen het scherm (zonder bril, anders zie ik niets). Zou Canon nou gewoon via software een beetje aan de 'soft' knop hebben gedraaid op de 5D2 of is het daadwerkelijk zo dat de sensor nét dat beetje detail minder oppakt? Hmmm...ik zie dat de originelen gewoon JPG's zijn, dus het kan natuurlijk met RAW dichter tegen elkaar liggen. Evengoed blijft het een wonderschoon plaatje wat die 5D2 produceert. Ik had 2 jaar terug nog een 1D MkI die op ISO800 al niet echt leuk meer was...
[ Voor 103% gewijzigd door mphilipp op 06-12-2008 03:35 ]
Op DPZ heeft hij in het 5d nieuws topic wat high iso samples geplaatst...Timo schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:54:
[...]
Je kunt bij verzending aangeven of dit moet gebeuren of niet. Dus dat kun je aan de shop vragen of ze dat erbij vermelden, easy as pie
Ik ben trouwens benieuwd naar de echte real-life samples van bijv bakman. Dus ver ziet't aardig leuk uit en nu maar sparen.
Zie hier voor links: http://www.canonrumors.co...5d-mark-ii-sensor-issues/
Zou behoorlijk rot zijn voor Canon als dit grootschalig is. Een beetje 1DIII AF-problemen-achtig

En even serieus: Het is ook niet een subtiel klein probleempje, het valt gewoon duidelijk op.
De vraag daarna is of dit met software updates (firmware) op te lossen is....
Kan me voorstellen dat het op sensor niveau al mis gaat met het uitlezen.
Ben benieuwd, jammer dat na de 1DsIII (moire geloof ik?) en 1dIII (autofocus) nu ook de 5dmkII weer problemen heeft.
Niet netjes van Canon te noemen.
Ik weet niet heel veel van die techniek af, maar ik denk dat het wel op te lossen valt met een firmware update. Het gebeurt namelijk niet altijd, met name bij situaties die om hoge ISO's vragen. Het zijn dus geen dode pixels want de sensor kan ze wel registreren.Nomad schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:59:
nasty, naja, dan de 5d maar kopen, ik verkoop voor 1800 euro, wie maakt me los.
En even serieus: Het is ook niet een subtiel klein probleempje, het valt gewoon duidelijk op.
De vraag daarna is of dit met software updates (firmware) op te lossen is....
Kan me voorstellen dat het op sensor niveau al mis gaat met het uitlezen.
Ben benieuwd, jammer dat na de 1DsIII (moire geloof ik?) en 1dIII (autofocus) nu ook de 5dmkII weer problemen heeft.
Niet netjes van Canon te noemen.
Does that make sense?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Het is ook in de jpg shots zichtbaar en daarmee is een conversie error eigenlijk al uitgesloten.
Al met al vermoed ik dat een firmware update dit probleem prima kan verhelpen (het probleem lijkt mij softwarematig) al is het te hopen dat Canon hier snel op reageert.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Om te relativeren vind ik dit artikel wel aardig: http://www.kenrockwell.co...-mark-ii/black-pixels.htm
Niettemin wacht ik ook tot het probleem opgelost wordt (maar ik was sowieso van plan om tot het voorjaar te wachten).
Heerlijke rant richting de pixelpeepers...heel leuk om te lezen. Op dpreview is weer de gebruikelijke forum-hysterie uitgebroken rondom dit 'gebrek'. Hoe mensen zich op kunnen winden en dreigen over te lopen naar Nikon of komen melden dat ze het al gedaan hebben...onvoorstelbaar. Of hun leven van die camera afhangt. Inmiddels is al gebleken dat het probleem zich al een heel end minder voordoet als je wat interne processing uitzet. Helemaal weg gaat het niet, maar het is dus duidelijk een interactie tussen een aantal processing zaken. Zou dus makkelijk met een firmware kunnen worden opgelost./\/\|) schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:05:
Of je in de praktijk veel last zult hebben van die "zwarte gaten", valt nog te bezien.
Om te relativeren vind ik dit artikel wel aardig: http://www.kenrockwell.co...-mark-ii/black-pixels.htm
Momenteel toch geen geld, dus ik wacht netjes af. Was ik toch al van plan om dit soort dingen te voorkomen. En early adopters betalen meestal de hoofdprijs.
Bron: http://www.canonrumors.co...upgrade-coming-mondaycr3/
Het is [CR3] dus redelijk waarschijnlijk.
En nog een review: http://www.popphoto.com/c...-eos-5d-mark-ii-test.html
[ Voor 18% gewijzigd door sOid op 16-12-2008 18:37 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
(samen met de 24-105 en 17-40)
Ben erg benieuwd hoe deze camera presteert!
Bij konijn kan je hem kopen maar dat is een import ? (van waar?)
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Ik geloof dat konijn alleen bij de Nederlandse importeur inkoopt.multipasser schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:00:
Wat is nu eigenlijk de officiële release date voor BeNeLux?
@ Tha BasZ,
Leuke kerstcadeau's!
Hij is nu al een paar weken uit, ook in NL, maar de vraag overtreft nu nog het aanbod. Voor mij is het nu, fotografiegewijs, toch een rustige tijd en wacht rustig tot de prijs wat daalt en kinderziektes opgelost zijn. Tot die tijd kan ik nog uit met mijn "ouwe,trouwe" 20D.multipasser schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:00:
Wat is nu eigenlijk de officiële release date voor BeNeLux?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb zojuist de Engelse (EU) versie bij Kamera express gehaald. De handleiding is het enige (de Nederlandse handleiding is gewoon te downloaden). 2 jaar garantie en de camera kan in het Nederlands.zonoskar schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:08:
Wat heeft een EU versie nog meer als nadelen naast de niet nederlandse handleiding?
Het scheelde meer dan 200 euro met de Nederlandse versie. Dus de keus was voor mij makkelijk...200 euro voor een Nederlandse handleiding lijkt me wat veel
Nu die accu nog opladen