Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
/\/\|) schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:04:
Begin volgend jaar maak ik de overweging of voorlopig op blijf bij mijn 20D (relatief oud beestje, maar lang zo slecht nog niet), een 5D(mkI) voor een leuk prijsje aanschaf of toch naar de 5DmkII overstap. IQ van de 5D is zelfs nu nog top, dus de 5DmkII moet daar echt overheen gaan voor het te verwachten prijsverschil.
Gister nog gewerkt met een D300.
Een camera met een body waar ik enthousiast van wordt. heerlijke grip, onbody controls, erg fijne AF en prachtig scherm. Dat samen met een goede zoeker en een algemeen erg snelle camera (met grip 8fps zoals ik hem gister vast had).
Ik was echt enthousiast en kreeg bijna spijt van mijn overstap ruim een jaar geleden van nikon naar canon.
Totdat ik thuis kwam en de resultaten bekeek van de D300. Ik heb gister zowel met de 5d geschoten als met de D300, beiden op iso200 - 400. Zowel de kleuren als de cleanheid van de platen zijn met een grote stap in het voordeel van het beestje dat 3 jaar ouder is.

Eenmaal thuis wist ik weer waarom ik ben overgestapt toen, maar qua body's maakt Nikon heel fijn materiaal.

(ik snap dat de 1 crop is en de ander FF.
Ook de D3 wint het niet qua sensor vind ik, die sensor output ken ik ook wel een beetje en wederom is de body heeeerlijk, maar de output van de 5d prefereer ik duidelijk. Boven iso3200 wint de D3 vast, maar in dat gebied maak ik niet de foto's die er voor mij toe doen).

[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 17-11-2008 15:04 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ergens heb ik gelezen (maar ben de link kwijt) dat de D3 en D700 ruis reductie doen in de hardware. Dus ook op de raw bestanden is dit al uitgevoerd en daarom lijken de bestanden cleaner. Ben benieuwd of ze dit bij de 5DmkII ook doen, want vind dat een negatieve ontwikkeling.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Nomad schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:01:
[...]
Zowel de kleuren als de cleanheid van de platen zijn met een grote stap in het voordeel van het beestje dat 3 jaar ouder is.
De 5D hoeft zich ook wat dat betreft nergens voor te schamen. Ik wacht dan ook de échte praktijkverhalen af en een diepgaande review op dpreview om te beslissen of ik volgend jaar mijn MkI te koop zet. Op zich spreken de hogere ISO's en het verbeterde schermpje me erg aan. Ook de micro adjustments voor de lenzen lijkt me erg handig. Maar ik moet het nog zien of het de upgrade waard is op dit moment. Ik heb de 5D al, dus ik zit in principe nergens op te wachten. Ik kan dus ook wachten op de volgende generatie FF camera's.
Maar ja...als de MkII nét zulke strakke platen op 6400 schiet als de I nu op 1600, hol ik in gestrekte draf naar de winkel... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joepv schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:02:
Ergens heb ik gelezen (maar ben de link kwijt) dat de D3 en D700 ruis reductie doen in de hardware. Dus ook op de raw bestanden is dit al uitgevoerd en daarom lijken de bestanden cleaner. Ben benieuwd of ze dit bij de 5DmkII ook doen, want vind dat een negatieve ontwikkeling.
Ik heb het niet gelezen, maar simpelweg gezien toen ik naar de D300 platen van allstarted1 keek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joepv schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:02:
Ergens heb ik gelezen (maar ben de link kwijt) dat de D3 en D700 ruis reductie doen in de hardware. Dus ook op de raw bestanden is dit al uitgevoerd en daarom lijken de bestanden cleaner.
De Nikons doen dat alleen bij JPEG's. Bij de test op dpreview (met het bekende hoofd van de Queen) vond ik het overigens niet te zien dat er overmatig met NR werd gestrooid. Vooral niet ten opzichte van de concurrentie. Sony gooit er een hele kwak NR overheen, maar bij de 100% van de D700 blijven de details net zo goed zichtbaar als bij de 5D. Als je dus in RAW schiet is er niets aan de hand, maar dan nog vind ik het niet overdreven veel.
Note that even in the 'Off' position some NR is still applied to the JPEGs

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mphilipp schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:47:
Even een kleine update

Sony gooit er een hele kwak NR overheen,
Er in voor de A700 inmiddels 3 maanden firmware beschikbaar die een echte off stand bevat, en die het gat Sony A700 - Nikon D300 gedicht heeft.Echter wordt het bestaan van deze firmware door DPR ontkent en neemt men de camera met de firmware die er op zat toe ze de camrera ter beschikking gesteld kregen mee in de de laatste vergelijkingen. De A200/300/350 en A900 hebben trouwens ook een NR OFF stand.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martijn_tje schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:59:
[...]
Er in voor de A700 inmiddels 3 maanden firmware beschikbaar die een echte off stand bevat, en die het gat Sony A700 - Nikon D300 gedicht heeft.Echter wordt het bestaan van deze firmware door DPR ontkent en neemt men de camera met de firmware die er op zat toe ze de camrera ter beschikking gesteld kregen mee in de de laatste vergelijkingen. De A200/300/350 en A900 hebben trouwens ook een NR OFF stand.
Nou...niet helemaal waar. In de review van de A900 hebben ze het erover:
When we reviewed the Alpha 700 one of our biggest - in fact one of our only - complaints was that Sony was applying noise reduction to raw files, making something of a mockery of the whole point of 'raw' files in the first place. Thankfully Sony soon saw sense and released a firmware upgrade for the A700 allowing you to turn the high ISO noise reduction off altogether, and this is also the case with the A900.
En als ik de plaatjes van de A900 zonder NR en die van de D700 zonder NR bekijk, zit daar toch een gapend gat tussen. Geen NR, maar geen bruikbaar plaatje op 3200... Evengoed is de A900 een hele mooie cam, je moet 'm alleen niet gaan gebruiken in low light situaties. Maar daarbuiten is het mooi ding met een super DR.

Ok, ik denk dat we weer over de 5D moeten gaan lullen voordat we klop krijgen van een mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*komt mod om de hoek gesprongen

Ik wil Nomad en de andere berg mensen hierzo even waarschuwen dat we niet teveel offtopic moeten gaan, anders pak ik de stofzuiger erbij. Een topic over een camera die nog niet leverbaar is is altijd gevoelig voor offtopic gaan, maar laten we het beperkt houden :).
(zijn ook altijd dezelfden :N , Nomad and gang :P)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nomad schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:34:
*komt mod om de hoek gesprongen

Ik wil Nomad en de andere berg mensen hierzo even waarschuwen dat we niet teveel offtopic moeten gaan, anders pak ik de stofzuiger erbij. Een topic over een camera die nog niet leverbaar is is altijd gevoelig voor offtopic gaan, maar laten we het beperkt houden :).
(zijn ook altijd dezelfden :N , Nomad and gang :P)
offtopic:
Als je zo door gaat moet je jezelf een ban geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 10:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

mphilipp schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:25:
[...]
Maar ja...als de MkII nét zulke strakke platen op 6400 schiet als de I nu op 1600, hol ik in gestrekte draf naar de winkel... ;)
als ik dat weblog van Jeff Ascough bekijk, waar 'ie wat 6400 iso plaatjes heeft staan, dan is dat nog niet eens een heel erg onrealistische gedachte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

gratis_vodka schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:19:
[...]
als ik dat weblog van Jeff Ascough bekijk, waar 'ie wat 6400 iso plaatjes heeft staan, dan is dat nog niet eens een heel erg onrealistische gedachte....
Hmm...die had ik nog niet gezien. Ik had wel eens 6400 ISO opnames gezien, maar die waren in daglicht. Ik wilde graag een indruk van hoe hij om zou gaan met flinke schaduwgebieden. Ik doen nl nog wel eens een concertje en dan heb je dat. Maar wat ik zie wordt ik erg blij van. Waar zijn mijn hardloopschoenen...? ;)

Waar ik dan minder gelukkig van word, is dit:
The AF handled pretty much everything I threw at it in low light, as long as I stayed with the centre focusing point. I still can't get used to the peripheral points on the 5D, and I much prefer those on the 1DSMK3. However, using the centre point and recomposing, the camera was accurate and very quick to focus. Using the peripheral points simply caused the camera to hunt in the very low light of the venue.
Dat is dus idd exact hetzelfde gebleven... Naar mijn mening expres om de 1Ds MkIII niet volslagen overbodig te maken. Want qua fotokwaliteit is ie misschien wel ietsje beter, dus de 1Ds heeft alleen nog de snelheid, handling en AF vóór op de 5D MkII, maar meer ook niet. Een greep uit zijn opmerkingen:
The image quality is fabulous from the 5DMKII. Looking at my files I would say it's possibly a stop better in terms of noise than the 1DSMK3. 6400 iso is very useable, and pretty clean.
As I've said before, this is a very well built, professional feeling camera which inspires confidence. It isn't a 1 series though, and anyone expecting it to feel like a 1 series in terms of build quality are going to be disappointed. Having the two side by side really hit home how much more 'substantial' the 1 series is. For me, the 1DsMK3 is the better camera in terms of AF and build quality. However it is also twice the price!!
Overall I was greatly impressed with the 5DMKII. I can see myself using both the 1DSMK3 and the 5DMKII side by side on future weddings. Actually, as I was walking back to my car on Saturday's wedding, I could see me just using two 5DMKII's....
Die laatste is nou precies waar Canon bang voor is...kanibalisme in eigen huis. Ik ben ervan overtuigd dat ze de AF op de 5D bewust gecrippled hebben om te voorkomen dat professionals de dure 1Ds laten voor wat ie is. De 1D mag dan wel 'substantiëler' zijn dan de 5D (hoewel qua afmetingen gelijk, op de grip na), hij ís gewoon 2x zo duur. Je hebt dus 2 camera's voor de prijs van 1 5D. Fotografen kunnen ook rekenen, tenzij je een heel duur betaalde glamour fotograaf bent voor de Vogue ofzo. Tsjaa...dan interesseert het je niets omdat je waarschijnlijk van de inkomsten van één shoot een 1Ds kunt kopen. Maar hoeveel mensen zijn dat?

Evengoed, ik denk wel dat ik er voor ga. Canon heeft (op 1 na dan) precies de punten geadresseerd die ik graag verbeterd wilde hebben. Gelukkig kan ik wachten tot de prijs een klein beetje gezakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:37:
[...]

Evengoed, ik denk wel dat ik er voor ga. Canon heeft (op 1 na dan) precies de punten geadresseerd die ik graag verbeterd wilde hebben. Gelukkig kan ik wachten tot de prijs een klein beetje gezakt is.
Over de prijs: hoe verloopt dat ongeveer? Is hij al veel gezakt als ik 'm in april koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Waar zijn mijn hardloopschoenen...?
ik zou maar oppassen, misschien tackle ik je wel om je voor te zijn ;)

Wat de prijs betreft, tsja, da's koffiedikkijken natuurlijk...

ik denk dat de 1e retailers tegen die tijd al wel wat onder de adviesprijs zitten, maar ook zij zullen dan nog ruim boven de 2k zitten. Zeker als de vraag groot gaat zijjn.

[ Voor 49% gewijzigd door gratis_vodka op 18-11-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
sOid schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:58:
[...]

Over de prijs: hoe verloopt dat ongeveer? Is hij al veel gezakt als ik 'm in april koop?
Hopelijk wel, want omstreeks die tijd koop ik hem misschien ook. :P
Wellicht komt er in het voorjaar nog een rebate-actie voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
gratis_vodka schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:04:
[...]

ik zou maar oppassen, misschien tackle ik je wel om je voor te zijn ;)

Wat de prijs betreft, tsja, da's koffiedikkijken natuurlijk...

ik denk dat de 1e retailers tegen die tijd al wel wat onder de adviesprijs zitten, maar ook zij zullen dan nog ruim boven de 2k zitten. Zeker als de vraag groot gaat zijjn.
Hmm.. Hij is nu al te krijgen voor 2350 euro ofzo. Dus een daling van 150-200 euro zit er wel in lijkt me? Is toch weer een grip erbij ;)

edit: sterker nog, je kan 'm al preorderen voor 2176 euro (pricewatch: Canon EOS 5D Mark II Body). Hoewel dat nou niet echt een winkel is waarbij ik zulke dure apparatuur wil kopen :P Doe mij maar Kamera-Express, Fotokonijnenberg of Cameranu. Alle drie goede zaken.
/\/\|) schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:15:
[...]

Hopelijk wel, want omstreeks die tijd koop ik hem misschien ook. :P
Wellicht komt er in het voorjaar nog een rebate-actie voorbij.
Ja, ik zou ook graag meer weten over een rebate-actie. Niet alleen voor de 5DII maar ik ga aan het eind van deze maand ook een 24-70 kopen. Het zou fijn zijn als ik hier 50-100 euro op terug kon krijgen. Kan weer mooi in de spaarpot voor een 5DII ;)

[ Voor 12% gewijzigd door sOid op 18-11-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

ja hoho, wacht ff, hij is momenteel nog helemaal niet te krijgen.....kan best dat broer Konijn 2350 vraagt zodat iedereen 'm lekker bij hen pre-ordert, maar dan kan het nog best ff duren voordat de daadwerkelijk verkrijgbare modellen straks nog lager gaan zitten. We hopen natuurlijk allemaal van wel en het zal ook zeker gebeuren :9 maar welke termijn precies, tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sOid schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:58:
[...]
Vraag/aanbod kwestie. Gezien de vrij lange life-cycle van deze camera (3 jaar) kunnen ze het zich veroorloven om 'm langer hoog te houden. Punt is wél dat mijn 5D meezakt natuurlijk...ik moet dus ook weer niet te lang wachten.
ik zou maar oppassen, misschien tackle ik je wel om je voor te zijn
Hmmm...zou zomaar kunnen dat je dan je been breekt...ik ben niet makkelijk te tackelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:49:
[...]

Vraag/aanbod kwestie. Gezien de vrij lange life-cycle van deze camera (3 jaar) kunnen ze het zich veroorloven om 'm langer hoog te houden. Punt is wél dat mijn 5D meezakt natuurlijk...ik moet dus ook weer niet te lang wachten.
Daar zit wat in natuurlijk...
[...]

Hmmm...zou zomaar kunnen dat je dan je been breekt...ik ben niet makkelijk te tackelen... ;)
"It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground" - Dropkick Murphys ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

hahaha..het zou wel mooi zijn als we straks met z'n allen net als huisvrouwen bij de Drie Dwaze Dagen bij de fotozaak staan te knokken om de eerste (en laatste) exemplaren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:37:
Die laatste is nou precies waar Canon bang voor is...kanibalisme in eigen huis.
't Is wel waarom ik hem ga laten liggen. Ik begon serieus over het ding na te denken, met name vanwege de 1080P filmmogelijkheden en die sensor ( _O_ ), maar ik ben dit weekend weer eens in bitchy lichtomstandigheden beland met de 30D. Het hield allemaal niet veel over.... Ze hadden gewoon de AF van de 40D/50D moeten lenen zoals ze dat ook bij de 30D destijds hebben gedaan, problem solved. Maar deze AF is nu, in deze tijd met een 50D en D700, een camera van 2K+ onwaardig. imHo uiteraard :)

Opvolger van de 50D voor neo dan maar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
De Nikon D700 is bijvoorbeeld al onder de € 2000 te verkrijgen. Ook al zijn deze camera's niet 1:1 met elkaar vergelijkbaar, maar Canon kan het prijsverschil waarschijnlijk niet te groot in het nadeel van de 5DmkII laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
neographikal schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:40:
[...]

't Is wel waarom ik hem ga laten liggen. Ik begon serieus over het ding na te denken, met name vanwege de 1080P filmmogelijkheden en die sensor ( _O_ ), maar ik ben dit weekend weer eens in bitchy lichtomstandigheden beland met de 30D. Het hield allemaal niet veel over.... Ze hadden gewoon de AF van de 40D/50D moeten lenen zoals ze dat ook bij de 30D destijds hebben gedaan, problem solved. Maar deze AF is nu, in deze tijd met een 50D en D700, een camera van 2K+ onwaardig. imHo uiteraard :)

Opvolger van de 50D voor neo dan maar? :P
Het ligt er maar helemaal aan waarvoor je de AF gebruikt. Ken Rockwell (schijnt wel iets van fotografie af te weten ;) ) zegt het volgende over de AF van de 5DmkII:
The AF system seems the same as the old 5D, which was excellent. The old 5D was super-fast and usually accurate. Remember, the 5D is a camera for still subjects, not for news or sports. Precision is more important than speed or a zillion sensors on the 5D Mark II. When I shoot my old 5D, I set it to All Sensors, shoot, and get great results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Kennieboy neem ik met een kleine ton zout :P Het AF-systeem had net zo goed één punt kunnen hebben, de buitenste zijn nauwelijks bruikbaar tenzij je in vol daglicht staat. Dat was op de 20D zo, op de 30D, op de 5D1 en zonder wijzigingen zal dit ook het geval zijn op de 5D2.

Uiteraard valt de camera prima te gebruiken voor van alles en nogwat, maar voor mijn doeleinden (redelijk allround met hier en daar lowlight) vind ik het tekortschieten. Zeker voor de stevige prijs die de camera moet kosten, met een D700 (goedkoper en retegoede AF) of 50D (nb het kleine broertje) in het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neographikal schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:06:
Kennieboy neem ik met een kleine ton zout :P Het AF-systeem had net zo goed één punt kunnen hebben, de buitenste zijn nauwelijks bruikbaar tenzij je in vol daglicht staat. Dat was op de 20D zo, op de 30D, op de 5D1 en zonder wijzigingen zal dit ook het geval zijn op de 5D2.
Bij deze neem ik jou ook even met een vat zout. Vol daglicht, en anders is de 30D sensor onbruikbaar in de hoeken? Je weet wel beter :)
Uiteraard valt de camera prima te gebruiken voor van alles en nogwat, maar voor mijn doeleinden (redelijk allround met hier en daar lowlight) vind ik het tekortschieten. Zeker voor de stevige prijs die de camera moet kosten, met een D700 (goedkoper en retegoede AF) of 50D (nb het kleine broertje) in het achterhoofd.
De D700 moet het hebben van AF en features, de 5DII, net zoals de 5DI, van bliksemse output. Overdreven gezegd dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Henk schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:09:
Bij deze neem ik jou ook even met een vat zout. Vol daglicht, en anders is de 30D sensor onbruikbaar in de hoeken? Je weet wel beter :)
De AF he, niet de sensor :P Met een beetje snelle lens is het gewoon geen doen op de buitenste punten, behalve in vol daglicht. Zelfs met de AF-assist van de flitser zijn de buitenste punten niet goed te gebruiken in het donken. Het middelste punt is wel okay :)

Voor deze prijs moet dit beter kunnen imo, ze hebben de unit al liggen nl. Dit is gewoon marketing :) Net wat mphillip zegt, Canon is bang voor kanibalisme van de 1Ds3 denk ik. :)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 18-11-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neographikal schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:15:
[...]

De AF he, niet de sensor :P Met een beetje snelle lens is het gewoon geen doen op de buitenste punten, behalve in vol daglicht.
Nooit problemen gehad met de 17-55 tbh :)
Zelfs met de AF-assist van de flitser zijn de buitenste punten niet goed te gebruiken in het donken. Het middelste punt is wel okay :)
De middelste is beter, en de verbetering van de 40D best goed, maar de 30D is niet zo waardeloos als je nu (onbewust) afschildert :P

Al is het wel een tijd geleden dat ik het ding vast had...
Voor deze prijs moet dit beter kunnen imo, ze hebben de unit al liggen nl. Dit is gewoon marketing :) Net wat mphillip zegt, Canon is bang voor kanibalisme van de 1Ds3 denk ik. :)
Mee eens ja. Gewoon wachten op de 5DIII :)

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 18-11-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
We hebben die hele discussie over de AF toch al 20 pagina's terug ofzo gehad? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Nwoa, het is in ieder geval on-topic :P
Ben het er gedeeltelijk wel mee eens dat het beter had kunnen zijn, maar ik voel me niet tekort gedaan. Met mijn voormalige 350D had ik ook nooit problemen bij slechte omstandigheden en dat was nou ook niet bepaald een goede performer qua AF-snelheid en accuratesse. Even Af puntje op een contrastrijk stukje van je onderwerp doet veel goed. Een dergelijke minuscule compositie aanpassing merk je ook niet in scherpte, maar komt de hitratio wel te goede.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Henk schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:30:
[...]
De middelste is beter, en de verbetering van de 40D best goed, maar de 30D is niet zo waardeloos als je nu (onbewust) afschildert :P

Al is het wel een tijd geleden dat ik het ding vast had...
In low light is het knudde. Hit & miss at best. In goed licht vrijwel geen problemen, maar anders is het niet echt betrouwbaar. Ik had hiervoor een 1D MkI en II, en daar had ik op geen enkel punt een probleem. Deed het gewoon altijd, je hoeft niet eens te kijken of ie focus confirm geeft, het wekte, period. Om zorgeloos te kunnen blijven schieten bij bv een concert, ben ik gedwongen om het middelpunt te pakken, omdat ik niet echt van de andere punten kan vertrouwen.

Maar goed, de andere punten zijn weer wel flink verbeterd, dus het is in ieder geval geen achteruitgang. Ik weet niet of het slim is om over te stappen op een D700. Ik moet dan eerst mijn hele lenzenfabriekje weg doen, en het een en ander weer terug kopen voor de Nikon mount. Ik heb zo het idee dat ik daar nooit op vooruit ga, financiëel gezien. En ik gebruik al mijn lenzen ook daadwerkelijk, het is dus niet zo dat ik wat kan weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
neographikal schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:15:
[...]
De AF he, niet de sensor :P Met een beetje snelle lens is het gewoon geen doen op de buitenste punten, behalve in vol daglicht. Zelfs met de AF-assist van de flitser zijn de buitenste punten niet goed te gebruiken in het donken. Het middelste punt is wel okay :)
Tja... niet dat ik 't nou helemaal geweldig vind hoor, maar als je een beetje weet hoe de af-punten werken (wat jij vast weet) scheelt dat ook al een stuk. De buitenste punten kunnen alleen contrast in ofwel horizontale ofwel verticale lijnen waarnemen, als je dat weet is 't al een stuk minder willekeurig. Dan weet je iig wanneer ze wel en niet goed werken.
Natuurlijk ben ik 't met je eens dat ze beter het systeem van de 50d met meer cross sensoren hadden kunnen gebruiken, maar eerlijkgezegd zal het feit dat een andere camera (50d) dat wel heeft voor mij geen reden zijn om de 5D2 niet te kopen. Destijds met m'n 20d en nu met m'n 5d vind ik 't best goed werkbaar.

Een leuk stukje over consumentengedrag mbt het vergelijken van specs enz staat hier.
Met als laatste zin:
the researchers advised people should avoid direct comparisons between products, remembering that your real-life experience of a product will most likely be in isolation rather than side by side with its rivals.
Dit even om 't hele af-gedoe te relativeren :)
Henk schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:30:
[...]
Nooit problemen gehad met de 17-55 tbh :)
Hij had 't over snelle lenzen, niet f/2.8 >:) :P

edit:
mphilipp de 1d1 en 1d2 hadden ook alleen in (rond) 't midden een paar cross-focuspunten... dus de buitenste zouden ongeveer een zelfde hit-and-miss moeten geven als de 20d/30d/5d. Natuurlijk zijn ze iets groter en zijn er veel meer van, maar ook geen cross-sensitive.
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/reviews/canoneos1d/Images/crossafpoints.gif

[ Voor 9% gewijzigd door abrakadaver op 18-11-2008 15:40 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
abrakadaver schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:36:
Natuurlijk ben ik 't met je eens dat ze beter het systeem van de 50d met meer cross sensoren hadden kunnen gebruiken, maar eerlijkgezegd zal het feit dat een andere camera (50d) dat wel heeft voor mij geen reden zijn om de 5D2 niet te kopen.
Punt niet zozeer dat de 5D2 dan maar niet gekocht zou moeten worden en iedereen aan de 50D zou moeten, ik begrijp alleen de manier van werken van Canon niet. Ze hadden ook hier gewoon het systeem kunnen lenen, dan zou echt veel schelen :) Dat zit er m.i. nog genoeg differentatie tussen een 1Ds3 en een 5D2, terwijl het de camera echt veel bruikbaarder zou maken :)
Hij had 't over snelle lenzen, niet f/2.8 >:) :P
Of alles met een flink kleine DOF :P @ vergelijkingsquote: klopt als een bus, maar ik ken beide systemen zelf real life. Ik ben dit weekend maar handmatig gaan focussen voor wat shots :)
screw the numbers :P

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 18-11-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

abrakadaver schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:36:
[...]
mphilipp de 1d1 en 1d2 hadden ook alleen in (rond) 't midden een paar cross-focuspunten... dus de buitenste zouden ongeveer een zelfde hit-and-miss moeten geven als de 20d/30d/5d. Natuurlijk zijn ze iets groter en zijn er veel meer van, maar ook geen cross-sensitive
Niet dus. Ik heb er lang genoeg en vaak genoeg mee geschoten om te weten hoe goed het werkte. Ik had het aantal focuspunten terug gebracht tot 11 (iets makkelijker selecteren dan uit 45) en de optie aangezet dat ie naburige punten kan raadplegen indien geen directe lock mogelijk is. Daar pakt ie intern natuurlijk wél de 45 punten voor. Dus cross-type of niet, hij heeft zat mogelijkheden om een lock te krijgen. Werkt als een speer.

Op zich is dat natuurlijk de meerwaarde van de 1D serie, over dat soort dingen wil je je geen zorgen hoeven te maken als je met je werk bezig bent. Amateurs mogen blijkbaar prutsen van Canon... ;)

Evengoed, als het AF systeem op de 5D op alle punten gewoon goed zou werken, ben ik ervan overtuigd dat dit vertaald wordt in de teruglopende sales van hun paradepaardje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
In de af-tracking stand vind ik de 1d ook best aardig werken bij concerten, ik denk dat ik 't systeem nu wel aardig ken.
En in jouw geval (11 punten + omliggende hulppunten) gebruikt de 1d(2) een vergelijkbaar algoritme als bij af-tracking... hij clustert af-punten... dit gaat trouwens op precies de zelfde manier als het middelste focuspunt op de 5d met z'n 6 optionele hulppuntjes werkt. Dat clusteren is dus ook de reden dat de buitenste punten op de 1d-serie wat makkelijker en sneller 'pakken'.
Zet je echter die hulppunten uit op de 1d(2) dan zijn ze net zo beroerd als de buitenste punten op de 5d: ze zijn immers ook niet cross sensitive. (Niet dat je dat zou willen, maar dat was mijn punt in de vorige post)
In theorie zelfs nog beroerder, want de 5d heeft een stop minder licht nodig om te kunnen autofocussen dan de 1d2.

Misschien ten overvloede: ik heb inmiddels ook aardig wat concerten (300+) gefotografeerd met zowel de 1d, 1d2, 20d en 5d. Uiteindelijk zijn er zoveel meer dingen die invloed uitoefenen op je foto's dat ik het verschil in AF-systemen niet zo schokkend vind voor 't eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
mphilipp schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:59:
[...]
Op zich is dat natuurlijk de meerwaarde van de 1D serie, over dat soort dingen wil je je geen zorgen hoeven te maken als je met je werk bezig bent. Amateurs mogen blijkbaar prutsen van Canon... ;)

Evengoed, als het AF systeem op de 5D op alle punten gewoon goed zou werken, ben ik ervan overtuigd dat dit vertaald wordt in de teruglopende sales van hun paradepaardje.
Ik ben niet zo heel erg thuis in die techniek, maar iedereen concludeert wel makkelijk dat Canon probeert om niet met zichzelf te concurreren door de AF te beperken. Kan het niet gewoon een kosten overweging zijn? Vraagt het niet meer processorkracht en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:23
abrakadaver schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:25:
[...]
....
Zet je echter die hulppunten uit op de 1d(2) dan zijn ze net zo beroerd als de buitenste punten op de 5d: ze zijn immers ook niet cross sensitive.
In de 1D(s) serie zitten accuratere sensoren (focus binnen 1/3 dof geloof ik), dus die zullen het alsnog beter doen dan op de 5D.
Anyways.. qua AF moet je de 5D en 1D gewoon niet (willen) vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

abrakadaver schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:25:
[...]
Misschien ten overvloede: ik heb inmiddels ook aardig wat concerten (300+) gefotografeerd met zowel de 1d, 1d2, 20d en 5d. Uiteindelijk zijn er zoveel meer dingen die invloed uitoefenen op je foto's dat ik het verschil in AF-systemen niet zo schokkend vind voor 't eindresultaat.
Ehhh...wat wil je nou zeggen eigenlijk? Ik vind de AF van de 5D niet het meest ideale dat er is. Jouw hele verhaal zal best wel kloppen hoor; ik ga niet aan een wedstrijdje verpissen meedoen wie er nou het meeste concerten heeft geschoten oid. Ik snap ook niet helemaal waar je heen wilt,
[knip]
De 5D is niet totaal onbruikbaar, anders had ik 'm niet meer. Maar ik vind het een beetje onzinnig om nu hier een hele discussie te gaan voeren over het hoe en wat van concerten fotograferen. Daar gaat het namelijk helemaal niet om. Kunnen we gefocussed blijven aub (pun intended)?

[ Voor 13% gewijzigd door Nomad op 18-11-2008 17:59 . Reden: zullen we wel netjes blijven?! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
mphilipp schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:32:
[...]
Ehhh...wat wil je nou zeggen eigenlijk? Ik vind de AF van de 5D niet het meest ideale dat er is. Jouw hele verhaal zal best wel kloppen hoor; ik ga niet aan een wedstrijdje verpissen meedoen wie er nou het meeste concerten heeft geschoten oid. Ik snap ook niet helemaal waar je heen wilt,
Wat ik hiermee heen wilde is dat het misschien wel een minpuntje is, maar helemaal niet voor iedereen een dealbreaker hoeft te zijn. En dat zeg ik niet om jou af te vallen, maar gewoon om aan te geven hoe zwaar ik dat verschil weeg; daarbij geef ik aan hoe ik m'n camera gebruik zodat anderen zelf uit kunnen maken of ze dit nuttige informatie vinden of niet.

tss... verpissen, kom op zeg. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

zoals inderdaad vaker gezegd: het scheelt nogal per gebruiker. Ikzelf heb er geen last van (afgelopen vrijdag nog een bruiloft gefotografeerd in low light met de 5d en een 35 1.4; geen enkel probleem gehad) dus voor mij is 't makkelijk.....5d mk II + 35 1.4 OR 85 1.2 = :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Ik heb me de afgelopen weken suf gelezen over body/lens combo's.... Sinds ik de 5d2 besteld had gingen er allerlei vraagtekentjes ontstaan in m'n grijze brei. 24-70 2.8? ja wat een lens -> nee, gaat hem niet worden... prachtig ding, maar niet voor mij. 24-105? yep, dat word em, prachtig ding, paar primes erbij en klaar. Nope ook niet. Na veel voorbeelden op pixel-peeper (wat een naam, gaat me om de foto's... perspectief/dof enzo) bekeken te hebben blijft er eigenlijk maar 1 optie over... De 35 1.4. Doen we er een 28-135 bij voor de huis/tuin/keuken shots waarbij de kwaliteit toch niet zoveel uitmaakt, maar acceptabel is. 85 1.8 erbij in de nabije toekomst, iets verder weg wellicht de 135 2.0 en dan zijn we wel een beetje klaar.
Wat heeft die 35 een ongeloofelijke "powah" zeg, niet normaal. Perspectief klopt, dof klopt, tsja wat eigenlijk niet. Duur is relatief denk ik dan maar ;)

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 14-09 07:39
http://digitalprotalk.blo...-monday-8-hours-with.html
"(...)at 6400 ISO, I'd say I see the same noise characteristics as I see currently see on my 40D at 800 ISO"

"(...)I found the 5D Mark II did a fine job finding and locking focus - MUCH better that the first 5D.(...)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57
zo.. * simon gaat naar de 5dmkII testdag bij calumet

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

is dat die op 4 dec.? ik heb me wel aangemeld middels de mail maar nog geen respons...

zo te zien gaat die 5d mk II er wel komen. Hell, misschien wel 2....

[ Voor 29% gewijzigd door gratis_vodka op 18-11-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ja, met mark gaan we.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

abrakadaver schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:53:
[...]
Wat ik hiermee heen wilde is dat het misschien wel een minpuntje is, maar helemaal niet voor iedereen een dealbreaker hoeft te zijn.
Zelfs voor mij niet. Dat heb ik al eerder aangegeven. Het is niet perfect, maar als je op het middelpunt blijft is het op zich ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

djkooij schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:41:
85 1.8 erbij in de nabije toekomst, iets verder weg wellicht de 135 2.0 en dan zijn we wel een beetje klaar.
Wat heeft die 35 een ongeloofelijke "powah" zeg, niet normaal. Perspectief klopt, dof klopt, tsja wat eigenlijk niet. Duur is relatief denk ik dan maar ;)
Die 85 is een heerlijk ding. Gewoon doen!
Ik heb de 24-105L ook en niets dan lof. Perfect als walk-around lens. De IS is erg fijn moet ik zeggen.
Daarnaast had ik zelf nog een Sigma EX28-70 2.8 en die hou ik erbij voor concerten. Daar is ie erg lekker voor. En ik heb 'm toch al; ooit voor wènig gescoord.
Ik ben denk ik nu al slachtoffer voor de 35L. Ik heb daar al langer naar gekeken, en ik denk dat 't 'm wel gaat worden. Lijkt me een heerlijk ding. Primes zijn sowieso geweldig, alleen is het wisselen niet altijd even handig. Ik ben niet zo bang uitgevallen, maar ik heb tijdens mijn vakantie op een winderige Brooklyn Bridge staan wisselen en toen is er een soort UFO op mijn sensor gaan zitten...heel naar. Tijdens concerten is het niet veel beter, dus die ga ik maar niet doen met primes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Wisselen hoef je bijna niet. Ik niet iig. Je leert redelijk doelgericht fotograferen en anticiperen op de paar wisselmomenten. Hangt van wat je fotografeert af, dat wel.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

simon schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:27:
Hangt van wat je fotografeert af, dat wel.
Precies. En wat je zelf wilt natuurlijk. Ik kan er een 50mm op lijmen en het daarmee doen, maar dat wil ik niet. Omstandigheden wisselen ook steeds. Ik was laatst bij een optreden in een kroeg waar de 85 écht een beetje teveel was (ik moest bijna buiten gaan staan). Bij andere optredens kan ik weer makkelijk de 70-200 pakken om mooie headshots te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
mphilipp schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:39:
[...]

Die 85 is een heerlijk ding. Gewoon doen!
Ik heb mij 85mm 1.8 terug gebracht.. Na 1 week. Was er niet kapot van. In de studio werkt hij erg prettig maar had buiten toch een paar teleurstellende ervaringen.

Even door sparen dus, voor zijn grote broer 1.2. (ik er al mee geschoten en dat is echt verrukkelijk)

edit:
Misschien komt het ook wel gewoon dat die 1.2 nog veeeeel beter is en ik dus verwend ben...

[ Voor 10% gewijzigd door Alpha_Mouse op 19-11-2008 17:12 ]

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alpha_Mouse schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:10:
[...]
Ik heb mij 85mm 1.8 terug gebracht.. Na 1 week. Was er niet kapot van. In de studio werkt hij erg prettig maar had buiten toch een paar teleurstellende ervaringen.
In welke zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
Tja overal. Maar vooral de scherpte. Voor portret (dichterbij) was het goed maar zodra ik een paar stappen naar achter nam, vond ik de scherpte van de lens teleurstellend. Dan maar met de 24-70. Dat was veel fijner.

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Hmm, nooit zo'n last van gehad eigelijk, maargoed... genoeg redenen om een 85L te gebruiken, daar niet van :D

Ben ik trouwens de enige die de 5dII juist voor de film mogelijkheden zou kopen? Voorlopig moet ik me nog maar even met de 5d behelpen want de andere verbeteringen vind ik niet zo'n gemis op de 5d. Maar dat filmen blijft wel interessant, die controle over de scherptediepte is nou net iets wat ik een enorm voordeel tov een dv-cam vind. Dat prutsen met statieven/handmatig scherpstellen/lenzen wisselen ben ik wel gewend van de dslr, ik zou 'm dan ook niet primair als vakantie-videocamera willen maar om mooie dingen proberen te maken.
't full-HD filmen met die krappe scherptediepte biedt natuurlijk wel mogelijkheden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

abrakadaver schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:38:
Hmm, nooit zo'n last van gehad eigelijk, maargoed... genoeg redenen om een 85L te gebruiken, daar niet van :D

Ben ik trouwens de enige die de 5dII juist voor de film mogelijkheden zou kopen? Voorlopig moet ik me nog maar even met de 5d behelpen want de andere verbeteringen vind ik niet zo'n gemis op de 5d. Maar dat filmen blijft wel interessant, die controle over de scherptediepte is nou net iets wat ik een enorm voordeel tov een dv-cam vind. Dat prutsen met statieven/handmatig scherpstellen/lenzen wisselen ben ik wel gewend van de dslr, ik zou 'm dan ook niet primair als vakantie-videocamera willen maar om mooie dingen proberen te maken.
't full-HD filmen met die krappe scherptediepte biedt natuurlijk wel mogelijkheden... :)
Juist kopen vanwege HD, dat niet. Maar het totaal plaatje (custom functions addicted, scherm, mpix is genoeg om lenzen te "killen" en dus geen issue meer naar de toekomst toe, 14 bit, om er maar een paar te noemen), was dermate interessant dat ik voor de mk2 heb gekozen. HD telde wel mee, want zie zeker toegevoegde waarde, bijv. bij bruiloften, maar het was geen prio 1. Eerst maar eens onder de knie krijgen voor ik er een waardeoordeel over uitspreek.

Over de 85 1.8: Ik zal zeker niet direct voor de 1.2 versie gaan, vanwege het verwachte gebruik. Denk dat ik eerder een 135 2.0 erbij zal halen. Wellicht kom ik daar nog op terug, maar beter deze volgorde dan andersom, veel portefeuille-vriendelijker ;)

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ja, ik ga 'm prolly kopen vanwege de filmmogelijkheid.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alpha_Mouse schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:19:
[...]
Tja overal. Maar vooral de scherpte. Voor portret (dichterbij) was het goed maar zodra ik een paar stappen naar achter nam, vond ik de scherpte van de lens teleurstellend.
Oh, die ervaring heb ik juist weer niet. Ik heb 'm in Parijs een paar keer op de cam gehad om op straat te fotograferen en heb er een paar platen mee gemaakt waar ik mijn vingers aan gesneden heb. Bijna gearresteerd voor verboden wapenbezet zeg maar. Vreemd, zou het exemplarisch zijn?

De L is natuurlijk helemaal geil, maar ja...dat prijsje... :X

• Alpha_Mouse
mphilipp schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:23:
[...]

Oh, die ervaring heb ik juist weer niet. Ik heb 'm in Parijs een paar keer op de cam gehad om op straat te fotograferen en heb er een paar platen mee gemaakt waar ik mijn vingers aan gesneden heb. Bijna gearresteerd voor verboden wapenbezet zeg maar. Vreemd, zou het exemplarisch zijn?

De L is natuurlijk helemaal geil, maar ja...dat prijsje... :X
Welke camera had je hem zitten?

Ik schoot met mijn 1Ds + 85MM Lens
vriend van me met een 5D + 24-70mm Lens

Was best teleur gesteld... resultaat was nagenoeg het zelfde.

Naja... Misschien een foutje ofzo, zal je net zien... Hoe dan ook ik heb um niet meer ;-) op naar die L serie!

Ja ik ga een 5D MkII kopen voor het filmen. Al hoop ik wel dat je een statief of grip gaan maken (3th party ofzo) waarmee je dat ding als een filmcamera kan vast houden.... Dat zou echt dik zijn.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

http://www.redrockmicro.com/redrock_dslr.html << zoiets bedoel je, Alpha_Mouse?

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/688320/141#6399421 << andere optie

[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 20-11-2008 15:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Alpha_Mouse

Verwijderd

abrakadaver schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:38:

Ben ik trouwens de enige die de 5dII juist voor de film mogelijkheden zou kopen? Voorlopig moet ik me nog maar even met de 5d behelpen want de andere verbeteringen vind ik niet zo'n gemis op de 5d.
Ik krijg al een paar pagina's het idee dat dat juist de enige reden is waarom mensen 'em zouden willen kopen.

Sterker nog, waarom zou je buiten het filmen om een 5DII willen kopen? Het betere scherm zou ik als enige reden kunnen verzinnen...de 12MP van de 5D is voor 99% meer dan genoeg.

Komt bij dat filmen mij ergonomisch gezien een drama lijkt.
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:33:
[...]

Ik krijg al een paar pagina's het idee dat dat juist de enige reden is waarom mensen 'em zouden willen kopen.

Sterker nog, waarom zou je buiten het filmen om een 5DII willen kopen? Het betere scherm zou ik als enige reden kunnen verzinnen...de 12MP van de 5D is voor 99% meer dan genoeg.

Als je alleen naar specs kijkt is een 5DII, net zoals een 5DI, idd niet je cam.

• gratis_vodka

gratis_vodka

voor iedereen natuurlijk 'n persoonlijke keuze, maar wat mij interessant lijkt zijn - toch - de extra megapixels omdat ik digitale albums maak -> 22 mpix maakt het (ver)knippen van beelden mogelijk om die full page te gebruiken goed mogelijk, de naar het zich laat aanzien goede prestaties op hoge iso waarden en uiteraard 14bit vs 12bit (extra data in je raw waardoor er net ff wat meer uit valt te halen) de belangrijkste redenen.

Filmen, tsja, wel leuk maar zeker geen koopargument voor mij

[ Voor 7% gewijzigd door gratis_vodka op 20-11-2008 21:25 ]

• /\/\|)
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:33:
[...]

640K ought to be enough for anybody? ;)
Fotografie is voor de meesten hier een liefhebberij. "Genoeg zijn" is heeft in die context geen zinnige betekenis. Er zijn hier mensen die meer dan vijf slr's hebben. Is één of twee dan niet genoeg? Hebben hobbyfotografen L-glas "nodig"? Wie zal het zeggen.
Lijkt mij ook. Ik denk dat als ik een 5DmkII koop, de filmfunctie slechts sporadisch zal gebruiken.

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Filmen is voor mij geen direct koopargument, maar het heeft voor mij zeker wel toegevoegde waarde.
Tijdens bruidsreportages zie ik plenty mogelijkheden, maar ook tijdens andere gelegenheden is het erg aardig om even een full-hd fragment mee te pakken. Zonder statief zal het echter niet meevallen, is afwachten of IS voldoende is voor fatsoenlijk filmwerk op korte/middellange afstanden.
Denk dat ik mijn klanten heel blij zou maken met een mooie DVD presentatie, aangevuld met HD content. Mooi passent muziekje eronder :9 (moet ik wel "even" mijn film skills op niveau krijgen...)

fotospul

• sOid
  • Niet online
Heeft er iemand al een raw van de 5DII te pakken? Ik zou er graag eentje willen hebben zodat ik er ff mee kan pielen in Lightroom/Photoshop. Ben benieuwd hoe m'n Macbook dat gaat trekken namelijk... (21mp raw dus)

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

Echt lekker werken in Adobe gaat het voorlopig niet. Er zijn nog geen profielen voor de 5d2 en dat zal ook wel even op zich laten wachten. Er is net een update uitgebracht en dat zoen ze periodiek geloof ik.
Voor het betere werk ben je dus even aangewezen op DPP van Canon, wat sowieso nog steeds de mooiste output geeft imho.

fotospul

• sOid
  • Niet online
djkooij schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:02:
Echt lekker werken in Adobe gaat het voorlopig niet. Er zijn nog geen profielen voor de 5d2 en dat zal ook wel even op zich laten wachten. Er is net een update uitgebracht en dat zoen ze periodiek geloof ik.
Voor het betere werk ben je dus even aangewezen op DPP van Canon, wat sowieso nog steeds de mooiste output geeft imho.
Hmm daar heb ik nog niet eens aan gedacht. Maar dan nog: ik vraag me af hoe m'n Macbookje 21mp raws trekt... Heb wel 4gb RAM, 7200rpm hdd en 2.2ghz, maar toch.

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
@ Soid, macbook trekt grote raw's makkelijk! in mijn geval ervaring met 1dsII scheelt nog 3mp, dus paar mbtjes, maar over het algemeen denk ik dat je het zelfde resultaat kan verwachten kwa snelheid. ik had zo'n witte macbook, ging prima, zolang ik me library maar niet teveel liet groeien. Photoshop had wel moeite met masken en dat soort dingen...

[ Voor 9% gewijzigd door wilmocs op 20-11-2008 22:11 ]

Verwijderd

mocht ik de 5DII kunnen kopen zonder video, ging ik daarvoor.
video boeit me niet echt.
mochten ze op termijn een 7D uitbrengen zonder video maar met alle andere specs van de 5D2.. _/-\o_ , uiteraard met lager prijskaartje :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2008 22:20 ]

• sOid
  • Niet online
wilmocs schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:11:
@ Soid, macbook trekt grote raw's makkelijk! in mijn geval ervaring met 1dsII scheelt nog 3mp, dus paar mbtjes, maar over het algemeen denk ik dat je het zelfde resultaat kan verwachten kwa snelheid. ik had zo'n witte macbook, ging prima, zolang ik me library maar niet teveel liet groeien. Photoshop had wel moeite met masken en dat soort dingen...
Oké :) Nou ja, ik wacht wel af. Ik ga prob toch op sRAW werken (zo heet dat toch? :P )

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alpha_Mouse schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:32:
[...]
Welke camera had je hem zitten?
Ik had 'm op mijn 5D geplakt. Ik zou je kunnen verwijzen naar mijn Flickr toestand, maar daar zie je alleen verkleiningen en die zijn altijd scherp... Maar ik heb er veel foto's mee gemaakt op Père Lachaise (begraafplaats) en ik was erg in mijn nopjes met het resultaat. Zou zomaar kunnen dat je een zeperd had. In reviews zijn ze er doorgaans ook lovend over.

@Sirius: ik zou die 5D MkII wel willen vanwege dat scherm, dat nu pas écht bruikbaar wordt, en de hogere ISO's. Ik kan nu zonder problemen 1600 gebruiken, en ik hoor zo links en rechts dat je nu dus op dezelfde manier 6400 kunt gebruiken. 3200 is in ieder geval geen probleem. En dat is voor optredens in schimmige kroegen en kleine zalen perfect. Daar is het licht niet altijd even best (understatement of the year).

Het is niet zo dat ik nou niet uit de voeten kan met de MkI, maar die ISO's en het scherm (ik wil zo af en toe wel eens kijken of ik goed bezig ben qua scherpte) vind ik op zich wel de moeite waard. Het filmen is bonus; ik denk niet dat ik het vaak ga doen. Hoewel...misschien vinden die bands het wel cool...ik zie het wel.

Ik wil overigens wel een keer een filmpje maken door mijn Peleng fish eye... ;)

• sOid
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:38:
[...]

Ik wil overigens wel een keer een filmpje maken door mijn Peleng fish eye... ;)
Dat lijkt me inderdaad wel tof zeg. Zou er wel duizelig van worden als het teveel beweegd :P

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:19:
[...]

Als je alleen naar specs kijkt is een 5DII, net zoals een 5DI, idd niet je cam.
Specs zeggen niet altijd alles maar dat wilde je er vast mee zeggen ;)

Aangezien ik merk dat ik steeds meer op en meer op iso 1600 en 3200 schiet met m'n 30Dtje en de DoF van FF erg lekker vind is de 5D serie wel degelijk een goede kanshebber.

Tuurlijk is dat nieuwe schermpje 8) maar zoals velen had ik liever de AF van de 40/50D gezien, dan was het m.i. een no-brainer geweest.

En nu....met de 30D (dus dan ook met de 5D en 5DII) heb ik gewoon regelmatig mis hits zodra ik een ander AF punt dan m'n middelste pak. Focus recompose is leuk en aardig en oefening baart dan ongetwijfeld kunst maar het is niet mijn favoriete ding, zeker niet wide open met snel glas (> F2.8).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En toch zijn er wel degelijk andere dingen op de moviemode na. Als dat ding inderdaad zo presteert als beweerd wordt, en hij dus nóg een stop betere IQ pakt tov een 1DsIII.... dan start ik bij deze met kwijlen. Ook het aansturen van je flash met je body, de nieuwe menustructuur etc. zijn allemaal van die kleine dingetjes die het wel een stuk relaxter maken. En natuurlijk die ge-wel-di-ge resolutie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Henk schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 04:54:
En natuurlijk die ge-wel-di-ge resolutie :9
Daar zit ook weer een luxe 'probleem' aan vast. Ik gooi mijn foto's altijd op Flickr en dan resize ik ze met Bordermaker naar iets van 800 pixels breed (of hoog als ie op z'n kant staat). Dat ging op zich goed bij de 1D met een magere 8MP ( ;) ). Maar met de 5D merkte ik dat die verkleiningen 'm geen goed deden. Je zag de kwaliteit van de foto qua details en diepte niet goed meer terug. Nu heb ik dat vergroot (1920px) en ziet het er een stuk beter uit. Uiteraard zie je eerst nog een (automatische) verkleining van Flickr, maar je kunt doorklikken naar de grote versie zodat je kunt zien dat er wel degelijk detail en structuur in de foto aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

ik volgde een tijdje geleden een workshop waar Leaf RAW bestanden tethered naar een macbook pro werden geschoten en daar nog wat aangepast werden; dat zijn bestanden die nog een stuk groter zijn dus het lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

djkooij schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:02:
Ik heb de laatste versie van DPP geprobeerd, maar ook die pakt RAW's van de 5D2 nog niet helaas. Dus om het even wat je gebruikt: nog even geduld...

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

nog niet zo heel gek toch, aangezien de camera nog niet gelanceerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
nose schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:28:
[...]
Ik heb de laatste versie van DPP geprobeerd, maar ook die pakt RAW's van de 5D2 nog niet helaas.
Jawel hoor... DPP 3.5.1 ondersteunt de 5DII (kun je bijv. hier downloaden).

Ik heb trouwens een zooitje RAWs van de 5DII, ik zal de link even opzoeken zo, hier te downloaden, rechtstreeks.

[ Voor 30% gewijzigd door - J.W. - op 21-11-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
- J.W. - schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:53:
[...]

Ik heb trouwens een zooitje RAWs van de 5DII, ik zal de link even opzoeken zo, hier te downloaden, rechtstreeks.
Ah geweldig! Ben ze aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

[...]

Okee dan, tnx. Zat hier nog met 3.4 |:( Met 3.5 kan ik inderdaad eindelijk m'n gemaakte foto's beoordelen. En die zijn goed. Die camera gaat er zeker komen :)

[ Voor 27% gewijzigd door nose op 21-11-2008 23:31 ]

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hij schijnt uit te zijn in China.

Afbeeldingslocatie: http://www.photofans.cn/uploads2008/11/userid159246time20081122053136.jpg

Hopelijk komen de eerste gebruikers ervaringen snel online :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

zonoskar schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:22:
Hopelijk komen de eerste gebruikers ervaringen snel online :)
Leesbaar hoop ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
toch jammer van het wieltje... (bovenop voor de modus selectie)
het enige waar ik me echt aan irriteerde bij de 5d1 + hoop dat ze net als bij de 1d3 het afstelwieltje voor je zoeker verzonken hebben zodat die niet meer zomaar kan draaien.

[ Voor 79% gewijzigd door wilmocs op 22-11-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik heb trouwens een zooitje RAWs van de 5DII, hier te downloaden, rechtstreeks.
Die foto's waren ook op Flickr te bewonderen en ze zien er erg goed uit. De foto's hadden een lekker wisselende belichting, veel lichte plekken en ook veel schaduw. Die schaduw wilde ik graag zien omdat je daar de meeste ruis in krijgt. Ik moet zeggen dat ik er wel vrolijk van werd. Zelfs de foto op 12800 is, mits verkleind voor het web, nog bruikbaar. Geen materiaal voor een mooie poster, maar voor het web voldoende. En dan was dit nog een beetje shabby jpeg met alle instellingen op standaard. Misschien dat een beetje Noise Ninja (met custom profiles) er nog wat moois van kan maken. Op zich is de 21MP wel weer een voordeel; je kunt de foto's makkelijk verkleinen en dan zie je van de ruis ook niet veel meer terug.
De claims dat 3200 op de MkII is wat 800 is op de MkI, lijken me er niet zover naast iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
mphilipp schreef op zondag 23 november 2008 @ 09:47:
[...]

Die foto's waren ook op Flickr te bewonderen en ze zien er erg goed uit.
..
Klopt, ik heb ze al een tijdje liggen hier (maar aangezien er nog geen (fatsoenlijke) raw-converter was had ik het hier niet gepost).

Hier staan een aardig aantal full-size jpegs (google-vertaling van de pagina).

[ Voor 18% gewijzigd door - J.W. - op 23-11-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

- J.W. - schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:45:
[...]
Hier staan een aardig aantal full-size jpegs (google-vertaling van de pagina).
Ook leuk (vooral de vertaling). Op basis van deze foto's zou ik zeggen dat tot ISO3200 de foto's zonder meer heel goed bruikbaar zijn. Op 6400 zul je ofwel de juiste instellingen (ook qua belichting) moeten vinden, en/of met nabewerking eea bijtrekken, maar ook die is bruikbaar. Hoewel het ook weer niet echt geschikt lijkt voor een grote poster oid.
De nachtopnames zijn zo te zien gemaakt op basis van wat de meter aangeeft, dus érg belicht. Als je 'm dan net iets korter pakt, is de lucht ook echt donker en dat scheelt ook nog een paal eetlepels ruis. Ik zie dat met concerten ook. Meter is in die gevallen totaal onbruikbaar, behalve de spotmeter waarmee ik dan mee kijk of ik de koppen niet overbelicht (daar staan de spots vaak op gericht). Optredens in een bruin café zijn dus ook geen enkel probleem meer. Geweldig! Nu weet ik het zeker, de MkII gaat er komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:35:
[...]

Ook leuk (vooral de vertaling). Op basis van deze foto's zou ik zeggen dat tot ISO3200 de foto's zonder meer heel goed bruikbaar zijn. Op 6400 zul je ofwel de juiste instellingen (ook qua belichting) moeten vinden, en/of met nabewerking eea bijtrekken, maar ook die is bruikbaar. Hoewel het ook weer niet echt geschikt lijkt voor een grote poster oid.
De nachtopnames zijn zo te zien gemaakt op basis van wat de meter aangeeft, dus érg belicht. Als je 'm dan net iets korter pakt, is de lucht ook echt donker en dat scheelt ook nog een paal eetlepels ruis. Ik zie dat met concerten ook. Meter is in die gevallen totaal onbruikbaar, behalve de spotmeter waarmee ik dan mee kijk of ik de koppen niet overbelicht (daar staan de spots vaak op gericht). Optredens in een bruin café zijn dus ook geen enkel probleem meer. Geweldig! Nu weet ik het zeker, de MkII gaat er komen!
Afgezien van een langere sluitertijd wat onhandig is bij concerten, het is toch juist beter om over te belichten (zonder dat je de highlights sloopt) en vervolgens in Photoshop oid te veranderen dan om meteen voor de 'correcte belichting' te gaan? Dan hoor je minder ruis te krijgen. Heeft met de lineaire eigenschap van de chip te maken oid.
Why? Because CCD and CMOS chips are linear devices. And, of course, each F/Stop records half of the light of the previous one, and therefore half the remaining data space available. This little table tells the tale.
Zie: http://www.luminous-lands...orials/expose-right.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sOid schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:32:
[...]
Afgezien van een langere sluitertijd wat onhandig is bij concerten, het is toch juist beter om over te belichten (zonder dat je de highlights sloopt) en vervolgens in Photoshop oid te veranderen dan om meteen voor de 'correcte belichting' te gaan? Dan hoor je minder ruis te krijgen. Heeft met de lineaire eigenschap van de chip te maken oid.
Zou best kunnen, maar ik heb nu eenmaal op die manier de beste resultaten, de theorie ten spijt. Je kunt overigensbij concerten niet 'goed' belichten, want er is een hele ingewikkelde belichting. Er staat een poppetje tegen een doorgaans zwarte achtergrond in het donker met een spot op zijn bek. Bij voorkeur nog een spot met een vaag kleurtje. Wat is de correcte belichting? Al die regeltjes zijn leuk voor normale situaties, maar concerten zijn nu eenmaal niet zo.

Maar goed, laten we hier niet de beste techniek voor concerten gaan bediscussiëren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
5DII morgen verkrijgbaar?

Bron: http://www.canonrumors.co...ble-tomorrow-netherlands/

En nog belangrijker, een citaat van de Canon website zelf: http://www.canon.nl/For_home/index.asp
Canon introduceert de volbeeld 21,1 Megapixel EOS 5D Mark II: de eerste EOS die Full HD videobeelden vastlegt. De EOS 5D Mark II is verkrijgbaar vanaf 24 november 2008!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Laatst online: 13:04

mennovanw

Canon? You can!

sOid schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:15:
5DII morgen verkrijgbaar?

Bron: http://www.canonrumors.co...ble-tomorrow-netherlands/

En nog belangrijker, een citaat van de Canon website zelf: http://www.canon.nl/For_home/index.asp

[...]
Ik heb ook begrepen dat ze op zeer korte termijn geleverd gaan worden (alhoewel beperkt).

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag heb ik er op de Eos discovery day even mee kunnen spelen, het enorm heldere en scherpe schem viel me meteen op. Ik heb wat shotjes op iso 3200 en 6400 gedaan en die zien er zeker niet slecht uit. Volgens de mensen daar zou hij deze week in de winkels liggen. Maar dus meestal wel al voorbesteld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:24:
Zaterdag heb ik er op de Eos discovery day even mee kunnen spelen, het enorm heldere en scherpe schem viel me meteen op. Ik heb wat shotjes op iso 3200 en 6400 gedaan en die zien er zeker niet slecht uit. Volgens de mensen daar zou hij deze week in de winkels liggen. Maar dus meestal wel al voorbesteld. ;)
Zaterdag er ook even mee mogen spelen en inderdaad het scherm is echt een goed pluspunt en zo op eerste zicht iso 3200/6400 is echt netjes. Bij mij wist de meneer achter de balie nog geen leverdatum toe noemen...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ben ook benieuwd naar de eerste reacties van de mensen in Nederland!
Daar zouden wij toch allemaal op moeten wachten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nog wat om over te kwijlen. Als je een beetje naar onderen scrolt, zie je een direct vergelijk van een detail tussen de 5D MkI en II, met steeds oplopende ISO. Interessant resolutieverschil...

Hier ook nog een paar leukies: http://www.pbase.com/lecter/2008_nov_5d_mark_ii_samples
en http://public.fotki.com/lecter/ (is volgens mij dezelfde, maar bevat een origineel op 25.600 van een man) Can you say N-O-I-S-E ? ;)

Maar voor de rest is het gewoon watertanden tot aan 6400...

Waar ik overigens bijna niemand over hoor is de micro-adjustements voor je lenzen. Aangezien er niet echt heel veel lenzen zijn die 100% scoren vwb front- of backfocus, lijkt met dit wel handy. Zijn er mensen met ervaring met deze feature? Is het echt handig of maakt het weinig uit? Niet dat mijn lenzenwinkel scheel is, maar soms denk je dat het wel een tikkie beter kan.

[ Voor 27% gewijzigd door mphilipp op 24-11-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:52:
Nog wat om over te kwijlen. Als je een beetje naar onderen scrolt, zie je een direct vergelijk van een detail tussen de 5D MkI en II, met steeds oplopende ISO. Interessant resolutieverschil...

Hier ook nog een paar leukies: http://www.pbase.com/lecter/2008_nov_5d_mark_ii_samples
en http://public.fotki.com/lecter/ (is volgens mij dezelfde, maar bevat een origineel op 25.600 van een man) Can you say N-O-I-S-E ? ;)

Maar voor de rest is het gewoon watertanden tot aan 6400...

Waar ik overigens bijna niemand over hoor is de micro-adjustements voor je lenzen. Aangezien er niet echt heel veel lenzen zijn die 100% scoren vwb front- of backfocus, lijkt met dit wel handy. Zijn er mensen met ervaring met deze feature? Is het echt handig of maakt het weinig uit? Niet dat mijn lenzenwinkel scheel is, maar soms denk je dat het wel een tikkie beter kan.
Die stap boven 6400 (12800 geloof ik?) is ook nog best bruikbaar in noodgevallen. Het valt me wel op dat er behoorlijk veel verschil zit in de 5DII en de 5D.

Hoe werken die micro-adjustments eigenlijk? Slaat je camera deze instelling op per lens of moet je dat elke keer opnieuw instellen? (lijkt me onwaarschijnlijk maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tot 20 lenzen kun je de instellingen van opslaan. Die zal de camera dan wel aan het serienummer herkennen oid lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sOid schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:14:
[...]
Die stap boven 6400 (12800 geloof ik?) is ook nog best bruikbaar in noodgevallen.
Dat vond ik ook. Zeker als je 'm verkleind voor gebruik op het web. Ik heb ook de tijd genomen om die 25.600 foto van die Chinees te downloaden en op zich zit er nog best wel wat detail in moet ik zeggen. De foto barst van de ruis, maar Canon heeft de NR niet zo agressief ingesteld dat ie al het detail weglaat. Ik kan zo niet beoordelen of de foto fatsoenlijk belicht is, maar ik kan me voorstellen dat Noise Ninja hier nog wel wat mee kan (met custom profile). Het zal geen cover voor een glamour blad worden, maar het is ook niet volslagen waardeloos. Ik ben diep onder de indruk
Het valt me wel op dat er behoorlijk veel verschil zit in de 5DII en de 5D.
Ik denk dat je het detailnivo bedoelt? Van 12 naar 21MP is best een stap, en hij haalt bijna 2x zoveel detail op natuurlijk. En ik vind de foto's van mijn MkI al heel mooi en vol met detail en een mooie kleurenweergave.
Hoe werken die micro-adjustments eigenlijk? Slaat je camera deze instelling op per lens of moet je dat elke keer opnieuw instellen? (lijkt me onwaarschijnlijk maar toch).
Wat die meneer boven me zegt. Ik vraag me hierbij ook even af of dat ook goed werkt met niet-Canon lenzen? Kan ie dat ook uitlezen van een Sigma?

En hoe zit dat met de accu's? Hij leest ook daar serienrs van uit en houdt de history bij. Werkt dat dan ook met de Chinese accu's van Phottix? Die heb ik nu voor de MkI, en straks hebben ze natuurlijk ook nepperds voor de MkII. Zou ie daar ook de history goed van bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
Jo,

Er is morgen (vandaag dus) een Pro dag bij ETB. Daar kan je tevens je Sensor laten reinigen en kijken naar wat professionele printers van Canon.

Zie hieronder:

Geachte CPS leden,

De beroemde Sensor Clean dagen gaan weer plaatsvinden op 24 en 25 november 2008.

Via deze link kunt u zich opgeven. https://www.etbass.nl/prodays/
Zie daar ook de voorwaarden van deze aktie

Er bestaat de mogelijkheid om van het door u meegebrachte digitale bestand een A1 print te laten maken.
Bovendien is het mogelijk om tegen een zeer aantrekkelijke prijs een Large Format Printer aan te schaffen.

Tevens is er een demonstratie van onze kleinere professionele printers tot A3+ en onze laatste nieuwe fotoproducten.
o.a. de nieuwe EOS 5D MKII en EF 200mm en EF 800mm
Deze CCI producten kunnen uitsluitend via onze dealers worden aangeschaft.

Er zijn 8 technici van ETBass aanwezig voor training en cleaning van uw sensor.

Als er animo is kunnen we morgen wel ff carpoolen. Ik heb een CPS pas en wil met die printers spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Adobe Camera Raw update. Nu ook 5DII profielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij

djkooij

voorheen Facemodder

@Soid: Dat is tof zeg, had niet verwacht dat deze tussentijds gereleased zouden worden! Dan kan ik meteen met LR aan de slag als ik hem heb en da's fijn!

Omdat we hier in NL weinig anders kunnen doen dan wachten en ons vergapen aan de eerste real-life samples, hier nog maar een video'tje.
Aardige aan deze vid is dat er gebruik gemaakt word van Nikon + Zeiss/Contax lenzen en dus helemaal geen Canon lenzen. Deze man gebruikt Nikon gear en heeft de 5D mkII puur voor de HD video gekocht. Aardig is ook de link naar een video gemaakt met de D90 van Nikon, gemaakt door dezelfde persoon. Ik vind het toch een wereld van verschil in kwaliteit zeg, had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn, zelfs op een medium als internet!

Credits voor de vid: Guardian photographer Dan Chung
Link naar de vimeo vid

[ Voor 10% gewijzigd door djkooij op 25-11-2008 11:42 ]

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourt
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
jawadde... die Nikon heeft precies iets avn de charme van de warme kleuren en korrel van een oude kleurenfilm... zeker als je net het Canon filmpje gezien hebt. Ook camera shake zou met de Canon veel minder zijn dan met de Nikon.
Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste