Gister nog gewerkt met een D300./\/\|) schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:04:
Begin volgend jaar maak ik de overweging of voorlopig op blijf bij mijn 20D (relatief oud beestje, maar lang zo slecht nog niet), een 5D(mkI) voor een leuk prijsje aanschaf of toch naar de 5DmkII overstap. IQ van de 5D is zelfs nu nog top, dus de 5DmkII moet daar echt overheen gaan voor het te verwachten prijsverschil.
Een camera met een body waar ik enthousiast van wordt. heerlijke grip, onbody controls, erg fijne AF en prachtig scherm. Dat samen met een goede zoeker en een algemeen erg snelle camera (met grip 8fps zoals ik hem gister vast had).
Ik was echt enthousiast en kreeg bijna spijt van mijn overstap ruim een jaar geleden van nikon naar canon.
Totdat ik thuis kwam en de resultaten bekeek van de D300. Ik heb gister zowel met de 5d geschoten als met de D300, beiden op iso200 - 400. Zowel de kleuren als de cleanheid van de platen zijn met een grote stap in het voordeel van het beestje dat 3 jaar ouder is.
Eenmaal thuis wist ik weer waarom ik ben overgestapt toen, maar qua body's maakt Nikon heel fijn materiaal.
(ik snap dat de 1 crop is en de ander FF.
Ook de D3 wint het niet qua sensor vind ik, die sensor output ken ik ook wel een beetje en wederom is de body heeeerlijk, maar de output van de 5d prefereer ik duidelijk. Boven iso3200 wint de D3 vast, maar in dat gebied maak ik niet de foto's die er voor mij toe doen).
[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 17-11-2008 15:04 ]