Canon EOS 5D MkII

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Heb je de bestandsgroottes wel eens vergeleken van 21 en 10 MP? Dat scheelt echt heel weinig. De voornaamste reden dat ik het doen is dat ik gewoon zeker weet dat de foto´s die ik neem niet heel groot (dus een meter+ ofzo) afgedrukt gaan worden. Wanneer ik belangrijke foto´s ga nemen ga ik uiteraard wel weer over op de 21MP.

Ohja en ik crop eigenlijk nooit, soms een horizon recht ofzo maar verder niet

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Moby schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:54:
Heb je de bestandsgroottes wel eens vergeleken van 21 en 10 MP?
Nop, werk nog met een D700 die 12 megapixels produceert :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:11
Zover ik weet wordt de beeldkwaliteit van de 5DII niet beter of slechter als je hem terugzet naar 10MP, en aangezien de bestandsgrootte ook niet veel uitmaakt, maak ik al mijn foto's op 21MP. Het heeft verder 0 nadeel om op 21MP te schieten, en ook al zeg je nu dat je de foto's niet groter afdrukt. Je kan daar later altijd anders over denken. Ik heb in het begin met mijn 400d alles op JPG geschoten, en daar heb ik nog spijt van ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Moby schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:43:
Eindelijk die verkeerde spelling in het Thai er uit. Dat stoorde enorm. Ik neem de rest van de dag vrij om hem lekker even te flashen. Daarna ga ik lekker spelen met mijn vernieuwde 5D en op ontdekkingstocht in het menu!

Yay

Om nog even iets serieus te zeggen: Ik heb het afgelopen jaar geen enkele foto genomen op 21MP, alles gaat hier op 10MP. Zijn er meer mensen die dit doen? Of ben ik nu vreemd.
Mwa niet helemaal vreemd. Ik gebruik voor studio shots de volle 21MP en als ik op vakantie ben ofzo schakel ik vaak terug, zodat er meer foto's op een kaartje kunnen. Wil dan toch het gemak van RAW om e.v.t. een witbalans aan te passen, maar zware bewerkingen gaan we toch niet uitvoeren.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ventieldopje schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:10:
Van CR:

[...]

Gaat dus nog wel even duren voordat ze weer beetje op voorraad zijn en nog wel langer tot de prijzen ook weer zakken.

Iemand nog nieuws over de Mark III (3)?
Vraag jezelf even het volgende: In hoeverre is bovenstaande "tekortenverhaal" het gevolg van de tsunami en in hoeverre is bovenstaande het gevolg van de opvolgers van de 1DsIII en 5DII? (En de 7D is er ook al weer bijna 2 jaar, al is inschatten wat de cyclus voor dat model wordt nu nog erg lastig.)

Beide zijn namelijk, naar verwachting, rijp voor een 'product update' en zowel bij de 5D als 5DII kwam die laatste na introductie van de nieuwe 1Ds.

Ok, korreltjes zout alom, maar de "leegte" in beschikbaarheid is niet alleen gevolg van de tsunami.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Moby schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:43:
Om nog even iets serieus te zeggen: Ik heb het afgelopen jaar geen enkele foto genomen op 21MP, alles gaat hier op 10MP. Zijn er meer mensen die dit doen? Of ben ik nu vreemd.
ik vind het vreemd, heeeeeeel vreemd :P

ik geniet van de foto's die uit de 5D2 komen en vind het leuk om in te zoomen op zoek naar leuke details
en ik druk nooit wat af
Joepv schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:15:
[...]

Mwa niet helemaal vreemd. Ik gebruik voor studio shots de volle 21MP en als ik op vakantie ben ofzo schakel ik vaak terug, zodat er meer foto's op een kaartje kunnen. Wil dan toch het gemak van RAW om e.v.t. een witbalans aan te passen, maar zware bewerkingen gaan we toch niet uitvoeren.
als kwaliteit minder belangrijk is, waarom dan een lompe, zware 5D meenemen?
dan pak ik de 60D; kleiner en een stuk lichter

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

http://www.dpreview.com/p...kii&products=canon_eos60d

Dat verschil in formaat en gewicht valt dus nog wel mee.

Ik heb trouwens gekeken naar de verschillen in RAW, sRAW1 en sRAW2. Op het Internet had ik gevonden dat sRAW1 meer moiré en minder per-pixel scherpte/resolutie heeft dan RAW en sRAW2. Zelf heb ik een 2000dpi resolutie kaart uitgeprint (veel te weinig voor de 5D2 sensor helaas) en daarop zie ik geen verschil in moiré, maar het lijkt er inderdaad op dat sRAW1 wel iets softer is dan RAW en sRAW2. Misschien moet ik het nog een keer proberen met een 4000dpi kaart, hopelijk kan ik dan wat duidelijke resultaten posten.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Moby schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:54:
Heb je de bestandsgroottes wel eens vergeleken van 21 en 10 MP? Dat scheelt echt heel weinig. [...]
Dan is er toch nóg minder reden om op 10MP te schieten? Als het qua grootte niet veel uit maakt..
Ik schiet altijd lekker op 21MP, opslagruimte kost vrijwel niks, het bewerken gaat snel genoeg en zo ziet een crop er ook nog leuk uit op m'n 30" scherm.
Van de andere kant begrijp ik het voor minder belangrijke dingen wel, maar wie weet schiet je ergens tussendoor een top plaat die je wel heel groot uit wilt printen (toegegeven, 10MP zal er waarschijnlijk nog steeds mooi uit zien, maar meer is beter dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Ik heb gister dus 3 foto's genomen op RAW, sRAW1 en sRAW vanaf statief, zelfde resolutiekaart, ISO 100, en de RAW met 21mp is 27.5MB, sRAW1 met 10mp is 15.2MB en de sRAW2 met 5.2mp is 10.7MB.

Er zit dus wel een flink verschil in opslagruimte, bijna 2x zoveel foto's.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Vishari Beduk schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:02:
[...]

ik vind het vreemd, heeeeeeel vreemd :P

ik geniet van de foto's die uit de 5D2 komen en vind het leuk om in te zoomen op zoek naar leuke details
en ik druk nooit wat af

[...]

als kwaliteit minder belangrijk is, waarom dan een lompe, zware 5D meenemen?
dan pak ik de 60D; kleiner en een stuk lichter
5D voor studio werk en neem 'm mee naar evenementen omdat de hoge-iso zo fijn is ;) In de studio rammel ik natuurlijk op de hoogste resolutie ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:28

mvh

State Governor

Misschien wat offtopic, maar ik heb laatst bij de Mediamarkt een 5DII gereserveerd, die hadden ze al in bestelling. Er is geen levertijdindicatie. Heeft iemand hier recentelijk nog een exemplaar gekocht, voor een indicatie van de levertijd? Dat gaat uiteraard niet op als je een voorraadmodel hebt aangeschaft :)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
In mei werd nog gesproken van een vertraging van circa 1 á 2 maanden. Het zou zo maar eens juli of augustus kunnen worden voordat je hem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik hoor overal bij de MM dat ie pas weer in Augustus komt..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
maratropa schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:49:
Ik hoor overal bij de MM dat ie pas weer in Augustus komt..
Kreeg ik een 2 weken geleden ook al te horen inderdaad :Y
Gelukkig kwam ik nog ergens een voorraad model tegen voor de "oude" prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:31
Ze hebben hem bij Media Markt Roermond op voorraad. Meerdere zelf.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Ik heb zojuist bij de Mediamarkt in Utrecht een 5DII voor 1729,- op de kop kunnen tikken. Ze kregen er vandaag weer 11 binnen, maar hoeveel er over zijn durf ik niet te zeggen. De Mediamarkt in Rotterdam had er vanochtend ook nog twee, waarschijnlijk nog iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Weet iemand hier hoe het moet met het updaten van de firmware?
Kan ik gewoon de nieuwste firmware erop zetten of moet ik eerst de oudere versies erop zetten?
Ik heb de camera nooit geüpdate maar nu wil ik gaan filmen en ik geloof dat het dan wel echt een must is om de camera te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
dreamwalker schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:36:
Weet iemand hier hoe het moet met het updaten van de firmware?
Kan ik gewoon de nieuwste firmware erop zetten of moet ik eerst de oudere versies erop zetten?
Ik heb de camera nooit geüpdate maar nu wil ik gaan filmen en ik geloof dat het dan wel echt een must is om de camera te updaten.
Welke firmware staat er nu op dan? Mijne had uit de verpakking al de nieuwste, dus upgraden is niet altijd nodig.

Hier trouwens 5 seconde zoekwerk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Als ik mensen hoor over de minpunten van een originele 5D, dan zou ik de meeste dingen niet zo erg vinden, behalve dat sommige mensen de AF "traag" vinden. Ik kan me niet zo goed voorstellen of ik dat erg zou vinden, wat kan ik verwachten qua gebruiksgevoel met bijv een 85mm 1.8 of 15-85? Ik gebruik nu een 50D en een 350D. Vinden jullie de 5D nog z'n geld waard, 2dehands?

sorry geen mkII vraagje :)

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 30-06-2011 15:02 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Heb de 5D classic ooit 2 minuutjes in m'n handen gehad dus kan je niet zoveel vertellen over de AF, maar wel dat je 15-85 niet gaat werken op een 5D, daar kunnen geen EF-S lenzen op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Radiant schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:05:
Heb de 5D classic ooit 2 minuutjes in m'n handen gehad dus kan je niet zoveel vertellen over de AF, maar wel dat je 15-85 niet gaat werken op een 5D, daar kunnen geen EF-S lenzen op ;)
Ja ok dat wist ik :) maar even vergeten, maar meer voor het idee, het gaat me ook vooral om die 85 1.8

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 85/1.8 focust gewoon razendsnel op een 5D(2), mits je het middelste focuspunt gebruikt. De andere focuspunten zijn niet altijd zo snel.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Het verschil in snelheid van de verschillende punten valt me nog niet eens zo erg op, mits er voldoende licht en contrast is om op te focussen. De middelste is wel preciezer en zit er minder vaak naast.
Met een lens als de 85/1.8 gaat het inderdaad gewoon razendsnel. En de 5D classic levert nog steeds geweldige eindresultaten. De sensor is qua ruis, kleuren en detail nog steeds beter dan de cropcamera's.
Iets als een 7D of 60D is echter wel sneller en heeft een betere autofocus, meer fps, groter beeldscherm e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door -DG- op 30-06-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doelde eigenlijk ook met name op de wat lastigere situaties. Bij voldoende licht is iedere combinatie vlot genoeg met focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-DG- schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:15:
En de 5D classic levert nog steeds geweldige eindresultaten. De sensor is qua ruis, kleuren en detail nog steeds beter dan de cropcamera's.
Niet mee eens => Bekijk zoiets maar eens :)

Nou vind ik die vent een beetje een weirdo, maar dit plaatje spreekt voor zich en lijkt me redelijk betrouwbaar ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
nero355 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:48:
[...]

Nou vind ik die vent een beetje een weirdo, maar dit plaatje spreekt voor zich en lijkt me redelijk betrouwbaar ??
Ehm dit is zijn conclusie:
Also as expected, the original Canon 5D is about the same as the Canon 7D. At lower ISOs, the Full-Frame advantage kicks in, eliminating the on-paper advantage of the 7D's 18MP versus the 5D's 12MP. At very high ISOs, the 5D's much larger sensor gives much cleaner images, while the 7D's images turn into mush.
Tja en hij schiet in jpeg. Dat hoeft niet per se iets te veranderen voor de verhouding, maar dan test je voornamelijk hoe effectief de automatische noise reduction is. Wanneer je in RAW schiet is het interessanter te weten wat het potentieel daarvan is.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Het zou een conclusie van dpreview kunnen zijn. Daar komen hun observaties ook totaal niet overeen met wat je op het scherm ziet.

Het eerste punt ben ik met 'm eens. De 5D en 7D ontlopen elkaar niet veel. En dat vind ik helemaal niet iets dat te verwachten was. Je zou veel meer detail bij de 5D verwachten.

Ook op lage ISOs zie je helemaal geen voordeel van de FF.
Je ziet wel dat de 5DII veel meer detail heeft.

Op hoge ISOs vind ik de 5D helemaal geen betere resultaten geven.
(ook al is het niet eerlijk om iso 3200 op de 5D te vergelijken met iso 3200 op de 7D)
Ik zou die shots wel eens in RAW willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
nero355 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:48:
[...]

Tja, dat blijft Ken Rockwell met z'n saturnation op +500%, sharpening altijd veel te hoog, slechts gebruik maken van jpg output, en vooral vreemde crops op z'n site posten. Die plaatjes doen me dus eigenlijk niet echt wat.
Hem nam ik 5 jaar geleden trouwens nog wel serieus (toen ik nog niks van fotografie wist).

Maar als je een fullframe camera (met z'n voor en nadelen) wilt, en een classic 5D valt in het budget, dan is er vanwege beeldkwaliteit/sensor echt geen reden om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
-DG- schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:07:
[...]

Welke firmware staat er nu op dan? Mijne had uit de verpakking al de nieuwste, dus upgraden is niet altijd nodig.

Hier trouwens 5 seconde zoekwerk:
[video]
Sorry was ff een paar dagen naar zee^^
Maar ik heb de 5dII sinds de lancering en daarna 1x geüpdate met het hotpixel probleem daarna nooit meer een firmware update gedaan volgens mij was dat 1.0.7. ofzo. Ik weet hoe ik een firmware update moet doen maar het filmpje laat nog steeds niet zien of ik gelijk die nieuwe firmware erop mag zetten of eerste een oudere nieuwe firmware erop moet zetten. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Iemand anders is natuurlijk ook welkom om mijn vraag te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

dreamwalker schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 18:20:
[...]

Sorry was ff een paar dagen naar zee^^
Maar ik heb de 5dII sinds de lancering en daarna 1x geüpdate met het hotpixel probleem daarna nooit meer een firmware update gedaan volgens mij was dat 1.0.7. ofzo. Ik weet hoe ik een firmware update moet doen maar het filmpje laat nog steeds niet zien of ik gelijk die nieuwe firmware erop mag zetten of eerste een oudere nieuwe firmware erop moet zetten. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Iemand anders is natuurlijk ook welkom om mijn vraag te beantwoorden.
Ik kan je met 100% zekerheid zeggen, je kunt meteen de nieuwste firmware plaatsen, dit geld voor alle Canon dSLR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Dankjewel voor je reactie Fairy.
Dan ga ik dat maar eens doen^^
Gaan we eindelijk eens serieus filmen met de 5d2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
http://www.canon.nl/Suppo...0238&page=1&type=download

Regel 7 en 8
Firmwareversie 2.0.9 is voor camera's met firmwareversie 2.0.8 of lager.Als de camera al over firmwareversie 2.0.9 beschikt, hoeft u de firmware niet bij te werken

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Aight!

'A toy robot...'

Ik was een beetje aan het googlen over de 5DII kom ik dit artikel tegen:

http://blog.kareldonk.com...-mark-ii-a-piece-of-shit/

Lijkt me wel een beetje over the top, ik weet dat een 5D een verouderde AF heeft, maar of het nu echt zo erg is...Vooral die comments op de blog post, wat kunnen mensen zich druk maken zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 15:19

qless

...vraag maar...

Goh er is al zoveel gezegd over de AF, natuurlijk kan die beter/meer punten/betere spreiding, maar met normale omstandigheden werkt ie zeer nauwkeurig en het is natuurlijk geen "sport" camera, dan kun je beter naar de 7D / 1D gaan.

In het donker kun je hem natuurlijk wat helpen met een ST-E2 of een Speedlite AF assist

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aight! schreef op maandag 18 juli 2011 @ 07:46:
Ik was een beetje aan het googlen over de 5DII kom ik dit artikel tegen:

http://blog.kareldonk.com...-mark-ii-a-piece-of-shit/

Lijkt me wel een beetje over the top, ik weet dat een 5D een verouderde AF heeft, maar of het nu echt zo erg is...Vooral die comments op de blog post, wat kunnen mensen zich druk maken zeg :P
Mensen die klagen over de AF van de 5D2 kunnen hem niet gebruiken. Als je een 5D2 koopt, weet je dat je onder wat mindere omstandigheden maar 1 focuspunt hebt: de middelste. En die zit er eigenlijk nooit naast, tenzij je het zelf fout doet, of je lens niet meewerkt. Hij zit ook te zeiken over sensoroutput, maar dat is gewoon belachelijk. Smaken verschillen natuurlijk, maar de 5D2 heeft 1 van de beste sensoren die je momenteel kunt kopen. Natuurlijk zijn er betere en kun je iets zeggen over anti-aliasing (iets wat de M9 niet heeft bijvoorbeeld), maar dat heeft ook voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik haakte al af toen ik DxOmark zag staan en Nikon 3dx :F Onthou tenminste waar je mee schiet denk ik dan...
Verder één grote WTF... die vent maakt er volgens mij een geloof van zowat om tegen Canon in te gaan :')

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Gezeur over de AF vind ik ergens wel terecht. Dat het middelste punt goed werkt, wil niet zeggen dat de andere punten niet goed horen te werken. Canon heeft bewust een slechtere AF-unit in de 5D2 gestopt dan in zijn andere top-modellen. Nikon heeft dat niet gedaan. Je kunt zeggen, dat is een strategie van Canon, maar ik vind het jammer. Gezeur over sensor-output vind ik onterecht, de output van de 5D2 vind ik persoonlijk supermooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:37:
[...]

Mensen die klagen over de AF van de 5D2 kunnen hem niet gebruiken. Als je een 5D2 koopt, weet je dat je onder wat mindere omstandigheden maar 1 focuspunt hebt: de middelste. En die zit er eigenlijk nooit naast, tenzij je het zelf fout doet, of je lens niet meewerkt. Hij zit ook te zeiken over sensoroutput, maar dat is gewoon belachelijk. Smaken verschillen natuurlijk, maar de 5D2 heeft 1 van de beste sensoren die je momenteel kunt kopen. Natuurlijk zijn er betere en kun je iets zeggen over anti-aliasing (iets wat de M9 niet heeft bijvoorbeeld), maar dat heeft ook voordelen.
Met ^.

Als ik in lowlight omstandigheden fotografeer, dan werk ik altijd maar dan ook altijd met het middelste punt. Nooit last van trage focus, ghosting of eender wat. Je focust snel waarop je wilt focussen door het centraal te plaatsen, beweegt dan terug zodat alles in de juiste compositie zit en je maakt je shot. Iedereen mag zeuren dat dit misschien traag gaat, maar ik schiet ongetwijfeld even snel mee als andere body's die misschien "wel" decentraal kunnen focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ jvdgeest
Canon wilde graag een duidelijk verschil tussen de 5D2 en 1Ds3 (en in mindere mate de 1D3/4) houden. Zelfs met het flinke prijsverschil en duidelijke AF-verschil tussen de 1Ds3 en 5D2, zijn er nog altijd veel mensen geweest die twijfelden tussen die 2. Als de AF van de 5D2 op 7D-niveau had gelegen, had bijna iedereen de 1Ds3 links laten liggen. Ik vraag me wel eens af of Nikon zich niet enorm in de vingers heeft gesneden met de D700. Het is geweldig voor de Nikon-gebruikers, maar als je hierdoor een stuk minder D3(s)'en verkoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 17:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb hier wel eens gepost over de AF van de 5DII. Bij statische objecten en bij gebruik van het middelste focuspunt heb je niks te klagen. Maar als het onderwerp beweegt gaat het vaker mis. Zelfs bij gebruik van het middelste AF punt. Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/IMG_0346.jpg

Ik heb deze foto wel eens eerder gepost. Autofocus op AI servo, het onderwerp beweegt van mij af met 20 Km/h. Deze foto is eentje uit een serie van 5 of 6. De foto ervoor is scherp, de foto erna ook. Deze is dus niet scherp. Waar dat aan ligt? Ik weet het niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AF is niet snel genoeg om hem ieder shot scherp te hebben. Dat is balen, maar het is niet anders. Wil je wel snelle AF => 40D/50D, 7D, 1D(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

... en met een bijbehorende ring USM lens die snel focust natuurlijk.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 17:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

GoT schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:13:
... en met een bijbehorende ring USM lens die snel focust natuurlijk.
Foto was gemaakt met de 70-200L f4.0IS. Lijkt me dat die snel genoeg scherp stelt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Vind de AF wel meevallen na alle verhalen te hebben gelezen. Laatst bij een trash metal band met minimaal licht had ik voor het eerst problemen met de AF. Ik moest echt zoeken naar een licht puntje om op te focussen, waar de 50D meteen spot-on had. Maar over het algemeen heb ik nooit problemen met mijn concert registraties. Maar ik mag wel concluderen na een aantal concerten met de 5d mkII en 50D tesamen, dat bij low-light de AF van de 50D wint. Maar zo erg als het op het boze Internet wordt gesteld vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Laatst online: 16-09 16:22
Was laatst met m'n 24/1.4 in een hele donkere kerk, fotograferen op ISO 1600 en 1/30 sec. uit de hand.
G*dverd*mme, blauwe hotpixel. :(
Vind dat dat niet mag kunnen op ISO 1600 en korte sluitertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadButcher schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:28:
Was laatst met m'n 24/1.4 in een hele donkere kerk, fotograferen op ISO 1600 en 1/30 sec. uit de hand.
welk nabewerkingsprogramma gebruik je dan?
Lightroom bijvoorbeeld heeft die mooie pixel van je al weg voordat hij de foto geladen heeft. Doet dat automatisch :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik hoop niet dat je die vloek meteen uitte in de kerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online
Als de hotpixel met het blote oog bij 100% vergroting zichtbaar is bij een donkere opname (lenskap erop èn oogstuk afgedekt) bij ISO 100 op 1 seconde, dan is het volgens Canon een 'terechte' hotpixel. Als je nog garantie zou hebben op de camera, dan kan 'ie dus onder garantie ge-remapped worden.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 09:13
Ik had laatst ook een hotpixel op m'n twee maanden oude 7D. Beetje op Google gezocht voor een andere oplossing dan de camera terug naar Canon sturen, want daar had ik niet zo'n zin in. En die oplossing heb ik gevonden (kan het linkje niet meer vinden). Het klinkt te simpel voor woorden, maar bij mij werkte het:

1 je haalt je lens van de camera en doet de dop op de camera
2 via het menu zet je je camera in de stand voor handmatig schoonmaken
3 de spiegel klapt op
4 je wacht een minuut en zet de camera uit
5 lens er weer op en gaan met de banaan

Werkt dit echt?, vraag je je misschien af. Dat deed ik ook, maar proberen kan geen kwaad. Ik had een hotpixel die vooral in video's heel vervelend aanwezig was, en die is volledig verdwenen.

Geen idee hoe het werkt, en waarom Canon dit nergens op hun site vermeld, maar it's worth a try. Hopelijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
@Nomad: Canon DPP (vanwege z'n lenscorrecties)
@JumpStart: bedankt voor de Canon-specificaties omtrent dit.
@RobinFM: werkt zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 15-09 18:54
MadButcher schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 02:18:
@Nomad: Canon DPP (vanwege z'n lenscorrecties)
@JumpStart: bedankt voor de Canon-specificaties omtrent dit.
@RobinFM: werkt zo te zien!
lightroom heeft toch ook lenscorrecties erin zitten of ben ik nu gek ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• qless
  • Laatst online: 15:19

qless

...vraag maar...

Je bent mss niet gek, LR heeft idd tegenwoordig lenscorrecties ingebouwd zitten. Werkt erg goed voor vignettering/ca/vertekening weg te trekken

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Hamed
Ik dacht ergens te lezen hebben hier op het forum dat DPP veel beter is dan LR maar waar weet ik het niet meer. Vooral als om lenscorrecties gaat

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• TranceSetter
Heeft er iemand een idee waar je in NL je 5DII kan laten voorzien van zo'n beveiligde draaiknop? Hoewel ik een aantal maanden geleden er het voordeel niet in zag heb ik nu toch al een paar keer gehad dat ik ineens op M zat te schieten ipv AV. En dat is best irritant als je het niet direct in de gaten hebt.

• Hamed
TranceSetter schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:10:
Heeft er iemand een idee waar je in NL je 5DII kan laten voorzien van zo'n beveiligde draaiknop? Hoewel ik een aantal maanden geleden er het voordeel niet in zag heb ik nu toch al een paar keer gehad dat ik ineens op M zat te schieten ipv AV. En dat is best irritant als je het niet direct in de gaten hebt.
lol een dorpgenoot van mij. Ik woon ook in Blerick. Je kan beter bij Digital Service Point langs gaan. Ze zijn zeer klantvriendelijk en het gaat ze echt om mensen tevreden houden. Succes.

http://www.canon.nl/Support/support_techrepair.asp

Tech Repair
Joulehof 1
4622 RG Bergen op Zoom
Tel: 0164-244222
www.techrepair.nl
info@techrepair.nl
parts@techrepair.nl
doa@techrepair.nl

Digital Service Point
Hulsenweg 4
6031 SP Nederweert
tel: 0495 622621
info@dsp-bv.com
www.dsp-bv.com

[ Voor 11% gewijzigd door Hamed op 18-08-2011 10:40 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• TranceSetter
Bedankt. Ik heb ze maar eens even een email gestuurd :) Voor mij ook niet zo groot probleem aangezien ik elke dag in Eindhoven kom is dat met een kleine omweg wel te doen.

Edit: Mocht iemand geïnteresseerd zijn. Het kost 150 euro ex btw om dit uit te laten voeren, en gaat op bestelling, aangezien deze onderdelen niet standaard op voorraad zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door TranceSetter op 18-08-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Hamed schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:21:
[...]

lol een dorpgenoot van mij. Ik woon ook in Blerick. Je kan beter bij Digital Service Point langs gaan. Ze zijn zeer klantvriendelijk en het gaat ze echt om mensen tevreden houden. Succes.
Auk al eine Bliërickse!

Ik ben naar Canon in Willich geweest (is tussen Krefeld en Mönchengladbach).
Is officieel van Canon zelf.

http://www.canon.de/cci_service_center_willich/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TranceSetter schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:31:
Bedankt. Ik heb ze maar eens even een email gestuurd :) Voor mij ook niet zo groot probleem aangezien ik elke dag in Eindhoven kom is dat met een kleine omweg wel te doen.

Edit: Mocht iemand geïnteresseerd zijn. Het kost 150 euro ex btw om dit uit te laten voeren, en gaat op bestelling, aangezien deze onderdelen niet standaard op voorraad zijn.
Ik zou die knop best wel willen. Want ook ik heb hem wel eens per ongeluk verdraait.
Maar ik weiger pertinent 150 euro te betalen voor zoiets simpels als een ander draaiknopje met een savety palletje. Gekke Gerrit zeker :+. Puur principe kwestie, tis best een handige fix namelijk :P.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Kwa onkosten en arbeidsuren zal het misschien wel kloppen, maar ik vind die modificatie het ook niet waard.
D'r zijn wel meer instellingen die je per situatie van te voren even moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat ze het voor 90euro deden...
Ik zou het niet willen. Ik heb weleens wat gespeeld met de 60D met zo'n vergrendeling en ik switch graag tussen verschillende standen (op de 5D2 tussen de C1, C2 en C3) en dan beperkt die knop mijn manier van werken. Misschien dat het echt wel went en dat je uiteindelijk net zo snel werkt met die knop, maar mij zie je het niet zo gauw laten doen.
Gelukkig voor Canon zijn er genoeg mensen die het wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Het kost €84,99

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Of een DIY: YouTube: Kanaal van DigitalRevCom - YouTube

Op mijn 300D / 30D is het nooit voorgekomen dat de knop verschuift, op mijn 5D2 nu een aantal keer en dat voor zo'n dure camera. Eigenlijk vind ik dat niet kunnen.
Maar zelfs het controleren of de knop wel goed staat went ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb dit gevraagd aan het service point in Nederweert:
Geachte heer/mevrouw,

Ik zou graag het snelkeuzewiel (TV, AV, M) op mijn 5DII laten vervangen voor een wiel met beveiliging, zodat deze niet meer automatisch draait als ik even niet oplet.

Zou u me kunnen laten weten of dit mogelijk is, wat het kost, en of dit gedaan kan worden, zodat ik er op kan wachten?
Daar kreeg ik onderstaand antwoord op:
Beste Hans

Dit is mogelijk. Kosten zijn 150 euro excl.btw

Indien u dit wenst bestellen we dat onderdeel

Zodra het onderdeel binnen is, maken we dan een afspraak met u.

Reparatie duurt ongeveer 2 uur.
Als dit dus een stuk goedkoper kan, dan wil ik graag weten waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59
Ik heb in een blije bui wel eens met een Nikon gespeeld maar die hebben zo'n beetje beveiligde knopjes voor alles, zag hier op t.net een plaatje voorbij komen waar ze zelfs een schuif switch (on/off switch idee van 5DII) hadden om je AF te locken :+ Nou sorry hoor maar ik wil nog wel foto's kunnen maken en niet uren bezig zijn met 2 handen alle knopjes te bedienen, als je gaat schieten gewoon goed opletten scheelt je toch alweer 84,99 euro ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Bij Nikon zit er ook een uitsparing zodat je een beschermklep kan monteren voor het LCD scherm.
Mag je eerst een klep eraf halen voordat je het scherm kan zien.
Wat opvalt is dat het meer de vrouwelijke Nikonians zijn die het hebben, dus meer de Nikonettes.

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:07
Een vraag om advies. Ik ben in het bezit van een Canon 5dmk2, en ik ben zojuist gevraagd om van het weekend foto's te komen maken tijdens de opnames van een TV programma op een schip dat op zee vaart. Mij is verteld dat het er nogal ruig aan toe zal gaan (reddingsacties etc.) en dat het dus aangeraden wordt om apparatuur te beschermen.

Ik heb geen water afwerings materiaal in mijn bezit; geen onderwater behuizing of iets van een plastic zak waar je hem in kan doen. Op internet vindt ik alleen materiaal om geheel mee onder water te gaan, maar daar ben ik dus niet naar op zoek. Ik wil mijn camera beschermen tegen het water dat nog wel eens omhoog spat, maar ik weet dus niet zeker wat nou verstandig is. Ik heb zitten kijken naar DIY oplossingen (dus zelf maken) maar ik weet niet zeker of dat voldoende bescherming gaat geven. Ik heb ik geen zin om honderden euro's uit te geven aan materiaal dat ik misschien maar 1 keer ga gebruiken, maar wellicht kan ik dat (gedeeltelijk) door factureren aan het bedrijf dat mij in gaat huren. Idealiter ben ik op zoek naar een product dat ik ergens kan huren, aangezien dit veel makkelijker door te factureren is dan wanneer ik het koop.

Heeft iemand een idee, tips en/of advies voor mij?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Als je toch alleen een spatwaterdichte oplossing zoekt, dan is de weathersealing van de 5DII en je lenzen toch ook voldoende?

• Soepstengel
Scirocco schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:43:
Als je toch alleen een spatwaterdichte oplossing zoekt, dan is de weathersealing van de 5DII en je lenzen toch ook voldoende?
Hmm ja, maar we hebben het hier wel over zout water, is dat niet riskanter dan regen water (ofhoewel de wheather in weather sealing)?

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31

• Soepstengel
Dat is wat ik zocht ja! Kon niet echt de juiste zoektermen vinden in het engels, dus dank daarvoor. Je krijgt er twee, dus ik denk dat ik er dan twee over elkaar ga doen, just in case.

Verwijderd

Soepstengel schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:49:
[...]

Dat is wat ik zocht ja! Kon niet echt de juiste zoektermen vinden in het engels, dus dank daarvoor. Je krijgt er twee, dus ik denk dat ik er dan twee over elkaar ga doen, just in case.
Haha, vraag mij niet waarom maar ik moest direct aan condooms denken, twee over elkaar :')

• Soepstengel
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:29:
[...]

Haha, vraag mij niet waarom maar ik moest direct aan condooms denken, twee over elkaar :')
Dat is helemaal niet zo raar, want dat was 1 van de eerste dingen die ik vond toen ik begon te zoeken :P. Maar ik denk niet dat die dingen groot genoeg zijn voor een 5d O+ (erg toepasselijke smillie)

• maratropa
  • Niet online
Even het feit dat canon dit vast helemaal niet gaat doen omdat ze dan met hun duurdere modellen concurreren, maar hoe goedkoop zouden ze een fullframe toestel kunnen maken als je het stript van vanalles en nogwat; Plastic behuizing alla 50d/7d, geen flitser, geen 2de top scherm, weinig aansluitingen, minder knoppen, maar 1 of 3 focuspunten, minder grote zoeker, middelmatig scherm. Wel een 2de scrollwiel natuurlijk , het moet niet te gek worden..:)

Ik vraag me af of daar markt voor zou zijn? Ik zou best een cheap fullframe toestel willen hebben. :)

specs

maratropa schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:02:
Even het feit dat canon dit vast helemaal niet gaat doen omdat ze dan met hun duurdere modellen concurreren, maar hoe goedkoop zouden ze een fullframe toestel kunnen maken als je het stript van vanalles en nogwat; Plastic behuizing alla 50d/7d, geen flitser, geen 2de top scherm, weinig aansluitingen, minder knoppen, maar 1 of 3 focuspunten, minder grote zoeker, middelmatig scherm. Wel een 2de scrollwiel natuurlijk , het moet niet te gek worden..:)

Ik vraag me af of daar markt voor zou zijn? Ik zou best een cheap fullframe toestel willen hebben. :)
Plastic behuizing alla 50D/7D... graag jezelf iets beter inlezen als je dit soort dingen roept. De 7D heeft nagenoeg dezelfde behuizing als de 5D(2) (met betere/meer rubbertjes) en de 50D zit net een tikje onder de 5D(2) qua behuizing. Verder is de vraag: wie koopt nu een fullframe camera? Dat zijn toch echt wel de mensen die serieuze eisen stellen aan camera (en ook objectieven) en willen dolgraag die extra knoppen, 2de schermpje, etc.
Kortom: weinig mensen die zo'n ding kopen. Wil je toch zoiets kopen: de oude 5D tweedehands voor 800euro kopen, ook al heeft ie wel de "pro" knopjes.

• AjDuLion
afgelopen weekend hartaanval gehad..

* AjDuLion maakte zich klaar voor een videoshoot nog ff snel kijken of alles ok is

wil de shutterspeed aanpassen...... niets..... nog een keer aan de knop draaien.... niets... *paniek* uit/aan/aandere lens/reset... niets......

nu begon ik me toch wel lichtelijk zorgen te maken de 6d stond vast op 1/125 en ik kon niets meer doen.
internet afzoeken in blinde paniek niets gevonden, zit ik daar met de 5d II in de handen... een toen had ik een eureka moment. de grip heeft natuurlijk ook nog een knop om eea aan te passen!

die geprobeerd maar ook dat werkte niet.. maar wacht ff... waarom zit die on/of knop zo raar ?

wat blijkt.. de knop van de grip voor on/off stond ergens in het midden en dan krijg je het gevolg van boven..

dit alles is in zo'n 30 minuten gebeurd en ik heb nog nooit zo in paniek gezeten mijn god hey....

• maratropa
  • Niet online
Ik weet hoe die behuizingen er uit zien, het ging me even om het formaat aan te geven.. Eigenlijk bedoelde ik gewoon het 5d formaat want die vind ik redelijk overeenkomen met de 50D en 7D..

Als ik zie wat je in princiepe nog voor mooie foto's kan maken met een 350D en een 50mm 1.8, dan hoeft plastic fantastic ook niet zo'n groot probleem te zijn..

Maarja, je kan het ook omdraaien, omdat die camera duur is kopen alleen de "serieuze" mensen hem.
Ik vind mezelf best "serieus" :) Ik verdien er zelf wat geld mee de laatste tijd..Toch zou ik best zo'n cam willen hebben.. No nonsense gewoon een grote sensor. Ik kan best zonder een 2de scherm, al die focuspunten, magnesium body, etc.

specs

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Dan zou ik dus inderdaad eens marktplaats oid af gaan struinen voor een mooie deal op een 5d 'classic'. Heb ik destijds ook gedaan en nooit spijt van gehad. Als ik niet tegen een mooie deal voor een mkii was aangelopen had ik hem nog gehad.

• mjtdevries
probleem met de 5D classic is dat je dan weer geen MA hebt en geen behoorlijk scherm achterop. (ben 50D gewend) Dat vind ik dan best wel weer stevige nadelen.

En als ik dan naar een 5DII zou gaan, dan ga ik er op achteruit wat betreft de AF.

Wat fullframe betreft heeft Nikon op het moment aantrekkelijker opties dan Canon...

• Hamed
mjtdevries schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:07:
Wat fullframe betreft heeft Nikon op het moment aantrekkelijker opties dan Canon...
Helemaal mee eens. Maar als eenmaal veel Canon lenzen hebt dan is het beetje moeilijk om over te stappen naar een Nikon. Vorige weekend heb ik de D700 van een vriend geleend en hij mijn 5D2. Geen slechte eigenschappen tegengekomen.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• maratropa
  • Niet online
Plus als je tech op je bedrijfsnaam kan kopen dan is 2dehands ook een stuk minder interessant..

specs

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Je zal er waarschijnlijk wel wat op achteruitgaan qua AF, maar het is maar net waar je interesses liggen qua fotografie. Ik doe geen sport of vogels of iets in die trant en kan mede daarom niet zeggen dat ik me ooit geergerd heb aan de AF van de 5D tov de 40D die ik daarvoor had of de 7d die ik tijdelijk heb gehad.

• FaceDown
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

http://www.canonrumors.co...rice-drops-in-canada-usa/

Zit er dan eindelijk iets nieuws aan te komen? Ik wil best een 5D kopen voor rond de 1500 EUR of lager..

Groetjes, FaceDown.

• maratropa
  • Niet online
3 okt is er toch ook een Canon event niet? (en een RED event for that matter, ook leuk)

specs

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

3 november pas ;)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

maratropa schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:02:
< hoop tekst >
.. Ik zou best een cheap fullframe toestel willen hebben. :)
Ok, je hebt een goedkope FF camera en dan ?
Als je ook goedkope lenzen hebt is het beter om op crop te schieten dan op FF, want op FF zal de tekortkomingen van die lens vele malen zichtbaarder zijn dan op crop.
Het is al vaker gezegd dat je beter een goede lens kan kopen dan een dure (FF) body.

Zie ook: YouTube: Pro DSLR + Cheapo Lens vs "Cheapo" DSLR + Pro Lens - YouTube

GoT schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:36:
[...]

Ok, je hebt een goedkope FF camera en dan ?
Als je ook goedkope lenzen hebt is het beter om op crop te schieten dan op FF, want op FF zal de tekortkomingen van die lens vele malen zichtbaarder zijn dan op crop.
Het is al vaker gezegd dat je beter een goede lens kan kopen dan een dure (FF) body.

Zie ook: YouTube: Pro DSLR + Cheapo Lens vs "Cheapo" DSLR + Pro Lens - YouTube
Klopt, maar er zijn ook nog legio alternatieve objectieven die bedoeld zijn voor FF. Ze zijn niet allemaal even goed en even goedkoop, maar je kunt wel leuk spelen met een kleine DoF.

• sapphire
  • Laatst online: 21:32

sapphire

Die-hard pruts0r

FaceDown schreef op donderdag 22 september 2011 @ 07:35:

Zit er dan eindelijk iets nieuws aan te komen? Ik wil best een 5D kopen voor rond de 1500 EUR of lager..
Ik heb me dat ookal zitten afvragen wat ik in zo'n geval zou doen...

Toen de 5DII kwam gingen de restantjes 5Dook voor veel lagere prijzen weg, dus als een mark III komt is er misschien weer zoiets.
Gezien ik echt heel wat jaartjes emt de body wil doen ga ik denk voor een mark III als die goed leverbaar is en in prijs gestabiliseerd enzo maargoed dat moet ieder voor zich weten.

En goedkoop FF schieten? Koop een analoge camera, kost weinig en toch FF :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
FaceDown schreef op donderdag 22 september 2011 @ 07:35:

Voor die 350 EUR verschil moet je niet twijfelen en koop je gewoon een nieuwe 5DII met garantie he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

psychodweep schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:01:
[...]

Voor die 350 EUR verschil moet je niet twijfelen en koop je gewoon een nieuwe 5DII met garantie he....
Maar dat bedoel ik ook, afgaande op dat bericht gaat een nieuwe dus 1500 kosten. Het zou me niks verbazen als de III dichtbij de 2500 komt te liggen en dat vind ik gewoon teveel voor wat de III mij aan meerwaarde gaat bieden, namelijk een betere sensor.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:55
Als ik een verbeterpunt moest noemen dan was het de AF. Hartstikke nauwkeurig, dat zeker.. maar qua snelheid is 'ie niet geweldig. Zeker wanneer het qua licht iets te wensen overlaat. Daarnaast waren wat meer focuspunten niet verkeerd geweest.

In de praktijk heb ik daar amper last van (ik doe niet veel fotografie waarbij een snelle autofocus noodzakelijk is). En dat is dan zo'n beetje het enige, verder kan ik weinig verzinnen waarom ik naar een eventuele MK3 zou moeten upgraden.

Ik verwacht dan ook dat ik nog wel wat jaartjes vooruit kan met de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Isdatzo schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 01:27:
verder kan ik weinig verzinnen waarom ik naar een eventuele MK3 zou moeten upgraden.
Een MkII, III of IV is ook helemaal niet bedoeld voor de mensen die de 'oude' hebben om te upgraden, maar gewoon om het model op te frissen.

Daarbij, ernstige tekortkomingen daargelaten, wat moet je met nóg meer gizmos? Ok, met de 5D zou ik het wel weten, de AF is ranzig slecht, maar verder? Wat heb je nodig om een fatsoenlijke foto te maken? Ik begrijp de upgrade drang van veel mensen niet. Steeds maar het nieuwe model moeten hebben. Alsof dat helpt om een mooie foto te maken.

Ik heb nu een 5D 'classic' en pas als ik hoor dat ze die schijt-AF hebben gefixed koop ik een nieuw model. Misschien ben ik verwend met de 1D en 1DII die ik ervoor had, maar de AF is écht banaal zo slecht. Niet trefzeker, traag en te weinig focuspunten. Het is heel duidelijk dat Canon geen interne concurrentie wilde voor de 1Ds. Dan heeft Nikon dat idd veel beter gedaan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik lees heel veel over de slechte AF, maar hoe verhoudt deze zich nu ten opzichte van de AF van de 20D, 30D of 40D? Ik heb over al deze camera's eigenlijk niks te klagen gehad.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
je hebt dezelfde af sensor als de 40d nadeel is alleen dat je bijna 2x zo'n grote viewfinder hebt en je sensoren dus een stuk dichter bij elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
De AF sensor is absoluut niet gelijk! Hoe het kan dat die mythe zo lang blijft bestaan is mij een raadsel.

Ga de whitepaper maar eens bekijken op pagina 31 en 32.
http://downloads.canon.com/CDLC/EOS50D_5D-MarkII-WP2.pdf
De 40D AF sensor is identiek aan die van de 50D. Zoals je kunt zien zijn alle AF punten bij die camers crosstypes.
Terwijl bij de 5DII alleen het middelste punt een crosstype is. (1 richting 2.8 gevoelig en 1 richting 5.6) terwijl alle andere AF punten geen crosstype zijn.

Verder heeft de 5DII twee extra 2.8 AF punten en 4 extra 5.6 AF punten die onzichtbaar zijn in je display.

De layout van de punten van de 5DII is inderdaad waardeloos. Je wilt toch een paar punten die in de buurt zitten van je 1/3 punten ivm je compositie, maar dat heb je dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb ook een 5D I maar ik kan wel een aantal punten weten hoor die ik zou willen zien in een III en waarvoor ik echt wel zou upgraden.

Ja ik ben best tevreden met de 5D I en absoluut met het beeld wat eruit komt ! Maar een wat minder gele viewfinder (tov de 5DII), een scherm wat daadwerkelijk nuttig is, wat meer snelheid qua RAWs wegschrijven en terug kijken, betere batterij techniek, betere ISO performance ( de extra stop winst die de 5DII geeft zou ik al tevreden mee zijn).

Dit zijn dingen die de 5DII eigenlijk al heeft, en dan zou Canon van mij ook best die AF mogen aanpassen, zowel qua snelheid alswel de AF point spreiding.
Een interne speedlight transmitter (zoals de 7D?) zou ik absoluut toejuichen, en verder simpele software features zoals een waterpas en uitgebreidere bracketing opties zoals de D700 al tijden heeft.

Lijken mij toch allemaal wel realistische dingen en niet echt onnodige gizmo's. Foto's worden er misschien niet beter van maar het werkt denk wel lekkerder. Wat dat betreft is de 5DI wel een oud beestje aan het worden hoor :)

edit: dan vergeet ik nog een wat betere sealing tov. de mark I :p

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 23-09-2011 09:45 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Er was trouwens wel een postje op Canonrumours over een fullframe toestel onder de 5D gepositioneerd.. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ik denk dat ze met een nieuwe 5D ook wel meer opties toe gaan voegen voor het filmen, aangezien dat wel één van de veel gebruikte opties zijn nu. Vooral veel opties zoals die bij de Magic Latern zijn gebruikt zullen dan worden doorgevoerd naar de 5Dmk3 als ze slim zijn. Verder denk ik dan aan 1080p op 60fps, of misschien nog hoger als het even kan, autofocus tijdens het filmen (?), betere interne mic etc. Vooral op film gebied kunnen ze nog veel verbeteren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Filmen is inderdaad erg populair. Er zijn zelfs geruchten dat er plannen zouden zijn voor een 5D III still, dus zonder video en een 5D III mét video en dan geoptimaliseerd ervoor.

Maargoed het blijven geruchten net zoals een 7DII met FF sensor en 3D met FF sensor en dikke AF. Het blijft koffiedik kijken en Canon is ook zo'n beetje het meest eigenwijze bedrijf wat ik ken dus we wachten rustig af :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

FaceDown schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:04:
Ik lees heel veel over de slechte AF, maar hoe verhoudt deze zich nu ten opzichte van de AF van de 20D, 30D of 40D? Ik heb over al deze camera's eigenlijk niks te klagen gehad.
Geen idee. Ik heb een 1D gehad en daarna een 1DII. Ik heb ze vanwege een afnemende belangstelling voor (semi) pro werk weg gedaan, en ook omdat je er niet relaxed/onopvallend mee kunt fotograferen. De 5D is op zich perfect; ik ben dik tevreden over de fotokwaliteit en de low-light prestaties.
Ik zal wel verwend zijn door die 1D, want daarmee hoefde ik niet eens te chimpen of de foto scherp was. Dat ding deed het gewoon altijd. Ook met de omliggende focuspunten. Maar bij de 5D pak ik altijd maar de middelste, want de rest is hit and miss. Erg jammer.

Dus dat zou voor mij de enige reden voor een upgrade zijn. Filmen hoef ik niet en meer MP's zit ik eerlijk gezegd ook niet op te wachten. Het voegt zo weinig toe. FF fotograferen vind ik wel zo fijn vanwege de groothoek. Dat vind ik weer lekker. Die nep-vergroting die je krijgt bij een cropcam kun je net zo goed in PS doen. Dan zijn meer MP's wel lekker, maar ik heb liever goede pixels dan veel pixels.

De 5D heeft wat mij betreft genoeg functies. Uiteraard is dat voor iedereen weer anders, maar ik heb alleen heel af en toe behoefte aan een timer om timelapse te doen. Als de 5DIII de AF van de 7D heeft, ben ik al blij zeg maar. Dan verpats ik die classic meteen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

sapphire schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:30:
Filmen is inderdaad erg populair. Er zijn zelfs geruchten dat er plannen zouden zijn voor een 5D III still, dus zonder video en een 5D III mét video en dan geoptimaliseerd ervoor.
Hardnekkige gerucht idd, maar IMO ongeloofwaardig.

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste