Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

wesley2004 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:28:
[...]

Ok dat ga ik ook eens proberen!
na wat zoekwerk kwam ik dit tegen van een ander forum:
Mogelijk zitten er bestanden in de VIDEO_TS map die er niet horen. Wanneer er bijvoorbeeld een afbeelding(.jpg) inzit dat werkt het inderdaad niet. Er mogen alleen de volgende bestanden inzitten:

IFO
VOB
BUP
Iemand die dit kan nakijken?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
is niet helemaal waar.... zonder deze bestanden, dus met de goede menu structuur zoals het hoort te zijn, werkt het niet altijd (in iso formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:46
vwtune schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:28:
is niet helemaal waar.... zonder deze bestanden, dus met de goede menu structuur zoals het hoort te zijn, werkt het niet altijd (in iso formaat)
En die menu structuur is het hem nou net denk ik.
Ik had op een externe HD een copy gemaakt van de dvd.
Die werkte niet op de HDX maar wel in de pc.
Blijkbaar is de HDX wat kritischer dan een PC.
Toen dacht ik, laat ik de dvd zelf nog eens rippen.
Toen gaf hij aan dat er geen juiste dvd structuur was ofzo en dit kon aanpassen.
Hierna blijkt dat hij de video_ts map wel kan afspelen!
Dus met de ISO file zal het ook wel zoiets geweest zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlalex
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-03-2024
wesley2004 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:52:
[...]

En die menu structuur is het hem nou net denk ik.
Ik had op een externe HD een copy gemaakt van de dvd.
Die werkte niet op de HDX maar wel in de pc.
Blijkbaar is de HDX wat kritischer dan een PC.
Toen dacht ik, laat ik de dvd zelf nog eens rippen.
Toen gaf hij aan dat er geen juiste dvd structuur was ofzo en dit kon aanpassen.
Hierna blijkt dat hij de video_ts map wel kan afspelen!
Dus met de ISO file zal het ook wel zoiets geweest zijn denk ik.
Ik heb hetzelfde probleem met het afspelen van sommige dvd's. Welk programma heb je gebruikt om dit te herstellen? (te rippen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:07:
n.a.v eerder genoemde problemen de HDX maar eens helemaal uitgezet (uurtje de stekker eruit gehad) Nu gaat de HD als ik hem op standby zet ook niet meer uit, althans ik neem aan dat ikde HD hoor want er zit toch geen fan in de HDX?

Kan dat komen omdat de apps er niet meer op staan. Kun je ook terug naar de vorige firmware? ik hoop van wel want dat lijkt nog de enige optie.

Don
Workarround:
Voor de mensen die ook problemen ervaren met de ingebouwde HD die blijft draaien...als je de torrent applicatie uitzet ben je er van af. Blijkt een softwarefoutje te zitten in de torrent applicatie die in de standaard applicatie bundel zit die je bij HDX kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 11:48
Die staat al vanaf dag één uit bij mij, en toch heb ik soms een opspinnende hd zonder reden.
Heb nu ook Samba uit en alleen FTP en nog steeds knalt ie soms aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
vlalex schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:58:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met het afspelen van sommige dvd's. Welk programma heb je gebruikt om dit te herstellen? (te rippen)
Ik gebruik nu de ripper die bij Any DVD zit.
Dit blijkt goed te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er iemand die de HDX-1000 gebruikt om een UPnP server te benaderen (dus niet één op z'n HDX zelf heeft draaien maar vanaf de UPnP server naar de HDX streamt)?

Volgens de changelog zou 't met de nieuwe firmware gefikst zijn maar voor zover ik zie wordt Mediatomb niet eens meer gedetecteerd door de HDX nu O-) :(.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik gebruik de UPnP server van de HDX om de boel op de iPhone af te spelen (of de iPhone als afstandsbediening voor de HDX te gebruiken). Werkt prima.

Heb het ook even snel met WMplayer geprobeerd, en dat werkte ook goed

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Is het mogelijk om automatisch stereo geluid (PCM) naar de TV te sturen via HDMI en digitaal geluid (RAW) naar mijn receiver? Tot nu toe werkt dit namelijk alleen als ik alle audio op PCM zet, maar dan krijgt mijn receiver geen digitaal signaal meer en gaan DTS, AC3 en WMA verloren. Ook het aansluiten van de HDX-1000 via RCA op mijn TV levert niets op, behalve als ik alles op PCM zet.

Nu zal ik in de meeste gevallen de receiver aan hebben staan, maar het moet toch ook mogelijk zijn om geluid via de TV te krijgen zonder dat ik elke keer de geluidsinstelling in de HDX-1000 aan moet passen? Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de RCA uitgang *altijd* stereo geluid zou uitzenden, maar dit is volgens mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:35
cypher21 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:09:
Ik gebruik de UPnP server van de HDX om de boel op de iPhone af te spelen (of de iPhone als afstandsbediening voor de HDX te gebruiken). Werkt prima.
Kun je hier wat meer over vertellen? Ben wel benieuwd hoe je dat doet.. (welke apps etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Als je de UPNP server hebt draaien op de HDX, dan heb je op je iPhone alleen het programma PlugPlayer nodig (meer info: http://plugplayer.com/ appstore: http://phobos.apple.com/W...oftware?id=293235450&mt=8)
Instellen gaat nagenoeg automatisch op de iPhone aangezien de UPnP servers standaard te zien zijn binnen je netwerk.

[ Voor 14% gewijzigd door cypher21 op 18-03-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Voor de mensen die DTS nodig hebben:

Kijk eens op deze link: http://hdx1080.com/index....unc=view&catid=43&id=6568

Er gaf iemand aan dat DTS misschien niet komt. Maar Alex Brokenarrow gaf het volgende antwoord
Hi DoOm,

Although i said that i will no longer be responding to any DTS thread unless i have something new to say, but your thread warrants some attention.

We will contact the editor of the review to edit this sentence as it is not true.

" that no DTS upgrade will be coming, because of the high cost involved."

Right now, there are nearly 4 different companies involved in releasing our DTS license.

Nearly everyday, we are sending "chaser" email until i guess the other person reading is sick and tired of our nagging. What i can comment is, we are NEARLY there... very closed now, almost able to feel, touch and kiss it.
Thank you for bringing this up! I didn't really read the entire review.

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 18-03-2009 14:33 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ortep,
Mensen die DTS nodig hebben, hebben die update niet nodig :)

Mensen die GEEN DTS af kunnen spelen hebben die update nodig aangezien dit om het downsamplen van DTS naar stereo oid gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Borromini schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:31:
Is er iemand die de HDX-1000 gebruikt om een UPnP server te benaderen (dus niet één op z'n HDX zelf heeft draaien maar vanaf de UPnP server naar de HDX streamt)?

Volgens de changelog zou 't met de nieuwe firmware gefikst zijn maar voor zover ik zie wordt Mediatomb niet eens meer gedetecteerd door de HDX nu O-) :(.
Ik gebruik ushare en ik zie mn UPnP server in het hoofdmenu staan. Duurt even voordat deze verschijnt.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cypher21 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:37:
Mensen die GEEN DTS af kunnen spelen hebben die update nodig aangezien dit om het downsamplen van DTS naar stereo oid gaat.
Ach...ik kan het ook niet afspelen. Maar ik kom het werkelijk nooit tegen. Of hooguit in combinatie met AC3. Ik begrijp ook niet waarom al die herrie is. Van mij mogen ze er mee stoppen en wat gaan doen aan sub/idx ondertitels. Maar er schijnen mensen te zijn die het vreselijk belangrijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 10:34
Bijna alles wat ik vind in FullHD is DTS, dus ik mis het wel. Aangezien ik toch een nieuwe geluisinstallatie wil, krijgt die meteen DTS minstens, maar tot die tijd zou het fijn zijn.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:23

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik zit er aan te denken om ook deze speler te nemen,maar nu zijn er 2 dingen waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden:

1. Heeft dit apparaat een ventilator? Zo ja, hoe goed hoor je die?
2. Hoeveel bandbreedte vraagt dit apparaat voor het afspelen van .mkv over het netwerk? Ik moet namelijk of via wifi of via Power to Lan werken. Wifi is net randje wel/geen ontvangst en Power To Lan kan ook een flinke afstand worden.

Alvast bedankt

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
wontcachme schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:38:
Ik zit er aan te denken om ook deze speler te nemen,maar nu zijn er 2 dingen waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden:

Beter zoeken ;) Heeft namelijk geen ventilator.

Op vraag twee, zit een 100mbit netwerk aansluiting op dus maximaal die bandbreedte kan die gebruiken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

wontcachme schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:38:

Dat kan je vinden door de openings post te lezen
2. Hoeveel bandbreedte vraagt dit apparaat voor het afspelen van .mkv over het netwerk? Ik moet namelijk of via wifi of via Power to Lan werken. Wifi is net randje wel/geen ontvangst en Power To Lan kan ook een flinke afstand worden.

Alvast bedankt
En dit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Die heb ik doorgelezen en gezocht, maar in de gehele topic staat niks over "ventilator" en in de startpost ook niks over "fan".

En dat bedraad het snelste is weet ik ook wel, maar een kabel trekken is geen mogelijkheid. Power to Lan en Wifi zijn de enige mogelijkheid. Daarom wilde ik graag weten voordat ik een wifi dongle koop hoeveel bandbreedte er nodig is voor een .mkv bestand en of iemand die het ook via wifi afspeelt er problemen mee heeft. Alles wat ik afspeel is dat of kleiner namelijk.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
wontcachme schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:01:
Die heb ik doorgelezen en gezocht, maar in de gehele topic staat niks over "ventilator" en in de startpost ook niks over "fan".

En dat bedraad het snelste is weet ik ook wel, maar een kabel trekken is geen mogelijkheid. Power to Lan en Wifi zijn de enige mogelijkheid. Daarom wilde ik graag weten voordat ik een wifi dongle koop hoeveel bandbreedte er nodig is voor een .mkv bestand en of iemand die het ook via wifi afspeelt er problemen mee heeft. Alles wat ik afspeel is dat of kleiner namelijk.
Hoeveel bandbreedte er nodig is voor een mkv bestand verschild per bestand. Onder andere afhankelijk van resolutie, etc.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

DjWannaB2002 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:57:
[...]

Hoeveel bandbreedte er nodig is voor een mkv bestand verschild per bestand. Onder andere afhankelijk van resolutie, etc.
Dan ga ik voor Power To Lan, aangezien wifi maar ent wel/geen bereik heeft. Wordt een leuk prijskaartje: 299+130 als ik het in NL bestel, en 130+130 voor als ik het uit Amerika laat komen. Wat is belangrijker, Nu en duur of 2 weken wachten en goedkoop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Na het probleem met het niet afspelen van de ISO's loop ik tegen een ander vreemd probleem aan.
Ik wil er weer een dvd opzetten.
Deze speelt in de laptop prima af.
Nu kopieer ik deze naar de HDX blijkt ineens het geluid het niet te doen.
Ook als ik van de Video_ts files een ISO maak dan kan hij er geen geluid op vinden.
Het is gewoon een huis filmpje, dus geen gek audio spoor ofzo.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met het gevaar dat ik oud nieuws breng: ik liep net tegen Cidero aan, een mediaplayer voor uPnP apparaten. zie http://www.cidero.com/mediaController.html .
Net even geprobeerd, en het werkt dus wel. Je kan playlists aanmaken en die afspelen op je HDX bestuurd vanaf je pc of laptop. Handig! ik vond het zo irritant dat ik iedere keer als ik een liedje wilde afspelen eerst de tv aan moest zetten en door een onhandig menu (>25GB aan muziek, go figure) het liedje op te zoeken.

En ook fijn dat er Mac en Linux versies van zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:06:
[...]

Dan ga ik voor Power To Lan, aangezien wifi maar ent wel/geen bereik heeft. Wordt een leuk prijskaartje: 299+130 als ik het in NL bestel, en 130+130 voor als ik het uit Amerika laat komen. Wat is belangrijker, Nu en duur of 2 weken wachten en goedkoop :?
hoe kom jij aan die 130? is eerder rond de 200 als ik het zo lees. maar goed, die afweging hebben meer mensen moeten maken en dat moet je toch zelf doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:14:
[...]

hoe kom jij aan die 130? is eerder rond de 200 als ik het zo lees. maar goed, die afweging hebben meer mensen moeten maken en dat moet je toch zelf doen :)
Moet zijn 166. Het is 219 dollar daar bij hun eigen webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Bestaan er ook apps waarmee je via je windows mobile device de HDX kan besturen d.m.v. uPnp kan besturen?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
wontcachme schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:36:
[...]

Moet zijn 166. Het is 219 dollar daar bij hun eigen webshop
Mwa, je berekening klopt nog niet echt :)

219 US Dollars = 166.79 Euros
50 US Dollars = 38.08 Euros (verzendkosten)

Totaal: 204,87 euro

Invoerrechten + belasting is ongeveer 20% over het totaal

Dus dan kom je op 204.87 + 40.97 = 245.86 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:56:
Bestaan er ook apps waarmee je via je windows mobile device de HDX kan besturen d.m.v. uPnp kan besturen?
staat hier iets van je gading: http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?memozien=142 ? zie vooral de laatste alineas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Heb ik inderdaad geprobeerd, alleen krijg ik daar maar niet mijn muziek te zien op me telefoon. Erg vreemd. Zal het nogmaals proberen nu de nieuwe firmware is verschenen.

edit: net getest met een WM 6.1 device. Hij installeerd hem wel keurig, maar als ik vervolgens het programma opstart en de libary source etc selecteer, dan gebeurt er helemaal niks. Heeft iemand hetzelfde probleem?

[ Voor 39% gewijzigd door Possible op 19-03-2009 20:12 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb geen WM mobiel, dus ken de applicatie niet, maar op de iPhone moet ik de server en de client instellen. Wanneer ik de HDX als client instel, speelt de muziek af op de HDX. Wanneer ik de iPhone als client instel, speelt de muziek af op de iPhone.

Heb je wel goed naar de instellingen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
cypher21 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:50:
Ik heb geen WM mobiel, dus ken de applicatie niet, maar op de iPhone moet ik de server en de client instellen. Wanneer ik de HDX als client instel, speelt de muziek af op de HDX. Wanneer ik de iPhone als client instel, speelt de muziek af op de iPhone.

Heb je wel goed naar de instellingen gekeken?
Tja er valt er weinig te testen om eerlijk te zijn. Ik heb drie opties die ik kan selecteren: Libary, Source en Room. Als ik bij deze keurig de UPNP server selecteer, dan gebeurt er helemaal niks helaas. Maar je hoeft toch verder niks te configueren op de HDX? Het enige wat ik heb gedaan is UPNP enabled in de settings menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
dat is ook het enige dat ik gedaan heb.

Kan op de telefoon alleen een server en client kiezen, en dan alles bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 15:19
Heeft er iemand een idee welk type harde schijf in de HDX1000 1TB steekt bij digimania?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:23
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:12:
met het gevaar dat ik oud nieuws breng: ik liep net tegen Cidero aan, een mediaplayer voor uPnP apparaten. zie http://www.cidero.com/mediaController.html .
Net even geprobeerd, en het werkt dus wel. Je kan playlists aanmaken en die afspelen op je HDX bestuurd vanaf je pc of laptop. Handig! ik vond het zo irritant dat ik iedere keer als ik een liedje wilde afspelen eerst de tv aan moest zetten en door een onhandig menu (>25GB aan muziek, go figure) het liedje op te zoeken.

En ook fijn dat er Mac en Linux versies van zijn!
Top!
Hier had ik me nog helemaal niet in verdiept, welllicht dat ik de HDX nu ook voor muziek ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het is wel een oplossing hoor. Cidero is nog niet helemaal optimaal, hij laat ook niet altijd de id-tags goed zien enzo, maar het is wel een ideale manier om je muziek te queuen vanaf de laptop. Ik vind het een beetje onzin om eerst een 40" tv aan te zwengelen om een liedje op te zoeken en af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Nog steeds wel onzinnig om je laptop te gebruiken. Ik heb dit apparaat bewust gekocht om mn laptop uit te laten. Vanavond TorrentWatch nog even installeren.
Gelukkig heb ik wel een smartphone met WM6.1.

Heeft iemand ervaring met mms streaming clients, zoals https://launchpad.net/libmms ? Ik ken het verhaal dat een NMT een Unix apparaat is en mms een protocol voor Windows is. Vanavond iig nog even proberen.

edit:
I'll let you know if it's possible.

edit:
ja, ik zie in het programma de HDX als UPnP av server staan

[ Voor 12% gewijzigd door timovd op 20-03-2009 19:01 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
timovd zou jij eens kunnen kijken of het jou wel lukt om dat upnp programma te installeren, zodat je je muziek kan bedienen met je phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timovd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:50:
Nog steeds wel onzinnig om je laptop te gebruiken. Ik heb dit apparaat bewust gekocht om mn laptop uit te laten.
nouja, zo zie ik dat niet helemaal. Ben het met je eens dat bediening op het apparaat zelf nog makkelijker is, maar die dingen hebben nu eenmaal geen display (en hoe groet moet dat zijn om het leesbaar te krijgen?). Dus als ik de keuze moet maken tussen een tv die overdag nauwelijks aanstaat of een laptop die meestal wel aanstaat, is de keuze snel gemaakt. Niet optimaal voor mij, maar zeker niet onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
FuNnYf schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:53:
Heeft er iemand een idee welk type harde schijf in de HDX1000 1TB steekt bij digimania?
ik zou het aan Digimania zelf vragen, veel mensen kopen hun HDX elders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

wontcachme schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:06:
[...]

Ik had in eerste instantie ook powerline adapters (Dat bedoel je toch?), maar dat werkte niet echt prettig. Met vooral de wat hogere bitrare films waren er al schokken te zien. Nu heb ik toch maar een 100mbit lijntje getrokken om te streamen vanaf mijn PC en dat gaat perfect. Powerline 100mbit kwam in de praktijk bij mij niet hoger dan 25mbit.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is, maar ik kwam zojuist een Automatic Acoustic Management setting changer tegen.

Werkt top op mijn 1tb WD EADS.

Wordt er iig een stuk stiller van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:51
vraagje :
Audio codecs:
...
DTS, AC3 (supported via pass through to decoder)
Betekent dit dat als ik een HDX-1000 aanschaf voor in de slaapkamer (waar ik geen DTS decoder cq. receiver/boxen heb staan maar alleen een 32" LCD), ik geen geluid heb bij films met DTS/AC3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Dat klopt ja. AC3 wel (is DD 5.1) maar DTS gaat niet werken omdat het nog niet gedownsamped kan worden tot stereo. Hier is ben nog steeds druk mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
ok, maar AC3 kan dus al wel gedownsampled worden naar pcm/stereo? (in tegenstelling tot wat in de specs staat)

@L4m0r: cool.. dan gaat deze jongen de HDX-1000 zo bestellen

[ Voor 22% gewijzigd door sverzijl op 20-03-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Ja dat kan.
Enkel DTS kan nog niet gedownmixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb gisteren de hdx1000 besteld en verwacht hem morgen uit te kunnen gaan proberen!!!!!! :P

Ik heb alvast een vraag......

Ik sluit de hdx1000 aan op mijn thuisnetwerk (bedraad), op mijn tv (hdmi) en koppel een externe harde schijf eraan vast via de (onderste) usbport.

Als ik de programmaatjes, nodig om te downloaden van usenet, op een cf-kaartje zet en deze in de cardreader van de hdx1000 stop, kan ik dan via de hdx1000 de films etc. downloaden van usenet naar de externe harde schijf? En ze rarren en parren?

Of is dit geen haalbare kaart......?

Groet,

Marcel (newbie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Weet iemand of deze wireless USB (WN-100) adapter werkt op de HDX-1000 ? Volgens de link zou dit moeten werken, maar op de wiki staat deze er nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@Marcel0180.
Ja dat kan, maar dan moet je wel de scripts van het NZBGet en unpack programma editten.

Voor meer info kun je het best ff zoeken op het forum van NMT (www.networkedmediatank.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 16-09 19:26

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:19:
Hallo,

ik heb gisteren de hdx1000 besteld en verwacht hem morgen uit te kunnen gaan proberen!!!!!! :P

Ik heb alvast een vraag......

Ik sluit de hdx1000 aan op mijn thuisnetwerk (bedraad), op mijn tv (hdmi) en koppel een externe harde schijf eraan vast via de (onderste) usbport.

Als ik de programmaatjes, nodig om te downloaden van usenet, op een cf-kaartje zet en deze in de cardreader van de hdx1000 stop, kan ik dan via de hdx1000 de films etc. downloaden van usenet naar de externe harde schijf? En ze rarren en parren?

Of is dit geen haalbare kaart......?

Groet,

Marcel (newbie)
In tegenstelling tot bovenstaande reactie kan dit niet.... Er zit namelijk geen CF reader in de HDX.
Wel eentje voor SD, als het goed is het mogelijk om applicaties extern te installeren dus op een externe USB HD of SD-kaart. Moet je ff zoeken hoe dit werkt.

Als je toch van de CF kaart gebruik wil maken zul je een SATA2CF adapter moeten hebben zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.cf2ide.nl/imagemagic.php?img=images/CF2SATA.jpg&w=160&h=120&page=
In NL zijn deze alleen nog erg prijzig, ik heb er zelf 1 besteld via eBay in Hong Kong wat gigantisch scheelde.

Ik heb het helaas allemaal nog niet aan de praat gekregen. Ligt waarschijnljik aan mijn CF kaart. Niet alle CF kaarten werken. Heb hier nog meer info over, alleen die staan in mijn bookmarks op de pc op mijn kamer. En helaas ben ik dit weekend bij mijn ouders dus kan ik dit laten zien. Maandag avond maybe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik denk dat marcel SD bedoelt. Hij heeft het nl. over de cardreader in de HDX.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
timovd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:54:
Ik denk dat marcel SD bedoelt. Hij heeft het nl. over de cardreader in de HDX.
Hij heeft de HDX nog niet als het goed is of vandaag... Dus weet niet of hij goed naar de specificaties heeft gekeken. Maar heb ook uitgelegd dat het via SD wel kan en als hij toch CF heeft hoe het dan moet.

Als mensen het zo lezen kunnen ze in de war raken als gezegd word dat er een CF reader inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb een sdhc card 8GB, NTFS geformateerd.
HDX weet er geen raad mee. Dus ff snel mkv film via SD card zit er niet in.
Tenzij film < 4GB en SD FAT32 geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

De losse bestanden op een DVD zijn toch nooit groter dan 4GB (tenzij je een iso hebt). Volgens mij moet FAT32 dan gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
vectrex schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:20:
Ik heb een sdhc card 8GB, NTFS geformateerd.
HDX weet er geen raad mee. Dus ff snel mkv film via SD card zit er niet in.
Tenzij film < 4GB en SD FAT32 geformateerd.
Vreemd dat hij geen NTFS leest terwijl hij dit via een USB harde schijf wel leest.
Heb je al eens getest of SDHC FAT32 wel gewoon werkt???
timovd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:25:
De losse bestanden op een DVD zijn toch nooit groter dan 4GB (tenzij je een iso hebt). Volgens mij moet FAT32 dan gewoon werken.
Klopt die bestanden zijn zelfs niet groter als 1GB volgens mij. Alllen heeft vectrex het hier over een MKV bestand van groter dan 4GB.

[ Voor 31% gewijzigd door Sleepyhead op 21-03-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Cidero op mn PC vindt de NMT niet. Gisteren was het wel gelukt om nummers af te spelen via mn WM toestel.
Ik ga nu iig nog proberen om myiHome te installeren.

Wat ik eigenlijk mis in de NMT is een mogelijkheid om _alle_ muziek af te spelen zonder een playlist aan te maken. Je kunt wel op een map staan en dan op play drukken, maar als er in die map weer andere mappen staan, werkt dat niet.
Ik heb ook een map staan met een aantal mappen en wat MP3 bestanden. Als ik dan op een map sta en op play druk, worden alleen de M3 bestanden afgespeeld die onder de mappen staan.

dus:
-MapA
-MapB
-Mp3A
-MP3B

ik sta op map A, druk op play. Mp3A wordt afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou eens kunnen proberen om via de share een m3u bestand aan te maken (zijn vast wel progjes voor), en die dan af te spelen met de hdx. Zelf nog niet gedaan maar volgens mij moet dit wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Moet idd lukken, maar ik wil niet steeds een nieuwe playlist aanmaken als ik nieuwe MP3's heb toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Dammit,

Vanochtend dit geweldige apparaat binnen gekregen, maar heb iet wat problemen met de communicatie tussen dit apparaat en de Synology DS07+ NAS.

Ik heb op de NAS NSF aangezet en bij 2 shared maps (muziek, serie) aangezet dat er toegang is voor de HDX dmv het ipadres. Als ik nu op de HDX kijk kan ik naar NSF toe en daar staat idd de NAS. Dan selecteer ik die en krijg een volgende map met /volume1/serie en /volume9/muziek. Dan selecteer ik een van die, krijg ik bv: films en series om te kiezen. Welke ik dan kies maakt niet uit, maar krijg een error namelijk: request cannot be processed. Verder kom ik niet. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

En ten tweede, hebben jullie ook dat het apparaat een hoge piep uitgeeft? Als je je oor er net naast houdt zou je het goed moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die hoor ik af en toe, uitzetten helpt :P nee flauw, bij herstarten is het vaak weg. Gekker nog, soms hoor ik een hoop lawaai van de harddisk (tenminste, zo klinkt het) komen, en als ik dan iets doe wat de harddisk aan moet spreken (share benaderen ofzo) dan lijkt ie weer tot rust te komen. erg vaag allemaal, het zijn een beetje de kleine ergenissen van dit ding. Vooral ook omdat ie in de woonkamer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 17:57:
die hoor ik af en toe, uitzetten helpt :P nee flauw, bij herstarten is het vaak weg. Gekker nog, soms hoor ik een hoop lawaai van de harddisk (tenminste, zo klinkt het) komen, en als ik dan iets doe wat de harddisk aan moet spreken (share benaderen ofzo) dan lijkt ie weer tot rust te komen. erg vaag allemaal, het zijn een beetje de kleine ergenissen van dit ding. Vooral ook omdat ie in de woonkamer staat.
Das het leuke, ik heb er geen HD in. Puur die box met Wlan. Dus ik dacht die is stil,maar dan is er zon hoog schel constant piepje. Lijkt wel een voeding, ware het niet dat die extern is en niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50
cypher21 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:26:
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is, maar ik kwam zojuist een Automatic Acoustic Management setting changer tegen.

Werkt top op mijn 1tb WD EADS.

Wordt er iig een stuk stiller van!
Zeer bedankt voor het posten van deze truuk, het geluid was me nog een doorn in het oor. Nu is het echt een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Heb hem nu werkend. Niet via NFS, maar SMB gedaan maar. Tot nu toe loopt alles goed, mp3, avi,mkv maar zodra ik een 1080p afspeel (14 gig Transformers bestand) dan heb ik een haper festijn. Dat verwachte ik eigenlijk al wel. Dus nu sparen voor een Power to lan setje om te kijken of dat beter gaat. Wellicht via Ebay wat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik heb de bluray van Transformers (ongecomprimeert) op de computer gezet.
Dat met TrueHD is af en toe ook stotteren.

Op de interne hdd van de HDX speelt ie wel goed, en ik heb em via netwerkkabel aangesloten. Ben bang dat dat net teveel van het netwerk trekt. En over WiFi is dat helemaal geen doen denk ik

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 21-03-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

wontcachme schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:50:
Heb hem nu werkend. Niet via NFS, maar SMB gedaan maar. Tot nu toe loopt alles goed, mp3, avi,mkv maar zodra ik een 1080p afspeel (14 gig Transformers bestand) dan heb ik een haper festijn. Dat verwachte ik eigenlijk al wel. Dus nu sparen voor een Power to lan setje om te kijken of dat beter gaat. Wellicht via Ebay wat zoeken.
Smarron schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:12:
[...]
Ik had in eerste instantie ook powerline adapters (Dat bedoel je toch?), maar dat werkte niet echt prettig. Met vooral de wat hogere bitrare films waren er al schokken te zien. Nu heb ik toch maar een 100mbit lijntje getrokken om te streamen vanaf mijn PC en dat gaat perfect. Powerline 100mbit kwam in de praktijk bij mij niet hoger dan 25mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Dan toch maar een andere manier zoeken. Lijntje trekken gaat hier moeilijk. Het huis is 15 jaar oud maar er heeft niemand ooit aan gedacht om lege buizen aan te leggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
timovd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:00:
Cidero op mn PC vindt de NMT niet. Gisteren was het wel gelukt om nummers af te spelen via mn WM toestel.
Ik ga nu iig nog proberen om myiHome te installeren.

Wat ik eigenlijk mis in de NMT is een mogelijkheid om _alle_ muziek af te spelen zonder een playlist aan te maken. Je kunt wel op een map staan en dan op play drukken, maar als er in die map weer andere mappen staan, werkt dat niet.
Ik heb ook een map staan met een aantal mappen en wat MP3 bestanden. Als ik dan op een map sta en op play druk, worden alleen de M3 bestanden afgespeeld die onder de mappen staan.

dus:
-MapA
-MapB
-Mp3A
-MP3B

ik sta op map A, druk op play. Mp3A wordt afgespeeld.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om het via je WM toestel af te spelen? Mij is het niet gelukt met het programma Kinsky pda ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:44
Ik heb nog een handig tooltje gevonden om DTS films te converteren naar Stereo of AC3 digital.
Werkt vrij simpel en is nog best rap ook.

http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

wontcachme schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:25:
[...]

Dan toch maar een andere manier zoeken. Lijntje trekken gaat hier moeilijk. Het huis is 15 jaar oud maar er heeft niemand ooit aan gedacht om lege buizen aan te leggen :X
Je zou het altijd even kunnen testen (mocht je die adapters kunnen lenen ofzo), maar die adapters zijn niet goedkoop. Dan zou het zonde zijn als je erachter komt dat dat de adapters niet snel genoeg zijn voor de films met een iets hogere bitrate. Ik kwam in elk geval wel bedrogen uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Possible, Als je de melding krijgt dat je bent verbonden, moet je in Library de HDX selecteren (bovenaan). En dan moet je volgens mij heel veel geduld en geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:05:
[...]
Je zou het altijd even kunnen testen (mocht je die adapters kunnen lenen ofzo), maar die adapters zijn niet goedkoop. Dan zou het zonde zijn als je erachter komt dat dat de adapters niet snel genoeg zijn voor de films met een iets hogere bitrate. Ik kwam in elk geval wel bedrogen uit. :(
Zelf tot nu toe altijd films gekeken via wireless-G. Vaak simpele divx/xvid, dat ging prima. Zelfs DVDs gingen vaak nog goed maar dat was nogal wisselend: soms probleemloos, soms constant haperingen. Helaas lijkt dat laatste steeds vaker te gebeuren, en dat is meteen het manco van wireless: het is nogal gevoelig voor storingen van andere apparaten. Films steeds overzetten naar een interna harddisk vind ik ook geen aantrekkelijke optie. Ethernet doortrekken zou ideaal zijn maar behoorlijk veel werk.

Na een paar frustrerende kijkavonden heb ik het er maar op gewaagd en vandaag een setje Devolo AV homeplugs besteld. De geadverteerde snelheden zullen ze niet halen maar de verbinding die je krijgt zou wel stabiel moeten zijn en normaal gesproken snel genoeg om dvd en zelfs hd te kijken via het netwerk. Als ik ze heb zal ik mijn ervaringen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HDX heb ik nu een week staan en hij bevalt uitstekend. Ik moet nog wel wat dieper in de mogelijkheden en apps duiken. Video bestanden afspelen was het hoofddoel van de aankoop, en dat gaat vlot en simpel (hij vervangt een kapotte xbox/xbmc) . Ik speel ze vanaf shares op een Windows Home server (samba). Het beeld/geluid gaat vervolgens samen via hdmi naar een receiver en vervolgens naar mijn TV. Dat lijkt een voordeel ten opzichte van mijn oude xbox/xbmc, ik heb nog geen synchronisatie problemen tussen audio en video gezien (voorheen moest ik regelmatig een delay op de audio instellen).
Het valt me op dat de getoonde info (onder I knop) per formaat anders is, bv. bij een dvd iso zie ik veel minder info dan bij een divx (geen bitrates, geluidsformaat etc.). Zie ik iets over het hoofd?

HD bestanden heb ik alleen pas vanaf de interne harddisk afgespeeld en dat liep prima. De disk laat zich helaas wel horen. Vreemd genoeg niet tijdens het afspelen vanaf disk (dan hoor ik hem alleen als ik bij het apparaat ga hangen), maar juist als het apparaat op standby staat/niks doet. Dan hoor ik de disk (WD Caviar GreenPower 640GB) regelmatig. Geen idee waarom...

Punt van kritiek: muziek afspelen (gelukkig niet het hoofddoel) is ronduit primitief, als je gewend bent aan xbmc en/of iTunes. De standaard firmware laat gewoon lijstjes files zien, niet eens op id3 tags gesorteerd ofzo. Play op een folder lijkt wel de track sortering aan te houden, maar laat irritant lange pauzes tussen nummers vallen. Geen album info/cover art etc. Mijn volgende stap word dus uitzoeken of Myihome met zo'n jukebox hier verbetering in brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Ik heb een klein vraagje. Ik zit eraan te denken om een HDX-1000 te halen. Echter ik weet niet hoe het zit met het geluid naar mijn setje. Ik heb nu een Samsung LE32A556 TV. Hierop aangesloten zit (via Scart) een goedkoop DVD setje van JVC (type TH-S11). Ik kan nu al het geluid van mijn TV over de speakers van mijn DVD setje jagen.

Als ik die HDX-1000 aansluit op deze set, kan ik dan alle audiostreams bij HD films (via de HDMI aansluiting) via of mijn TV of mijn DVD set afspelen? Of zit ik dan (nog steeds) aan het converteren van de audiostreams vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of ik je goed begrijp, maar DTS tracks kunnen dus alleen via een apparaat met DTS decoder afgespeeld worden. Alle andere geluid kan via hdmi of analoog of via de spdif of coax. Maar DTS via je tv naar je setje sturen zal geen verschil maken, tenzij je tv DTS kan decoderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 18:37
-W0kk3L- schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:47:
Ik heb een klein vraagje. Ik zit eraan te denken om een HDX-1000 te halen. Echter ik weet niet hoe het zit met het geluid naar mijn setje. Ik heb nu een Samsung LE32A556 TV. Hierop aangesloten zit (via Scart) een goedkoop DVD setje van JVC (type TH-S11). Ik kan nu al het geluid van mijn TV over de speakers van mijn DVD setje jagen.

Als ik die HDX-1000 aansluit op deze set, kan ik dan alle audiostreams bij HD films (via de HDMI aansluiting) via of mijn TV of mijn DVD set afspelen? Of zit ik dan (nog steeds) aan het converteren van de audiostreams vast?
Dit gaat denk ik niet werken.
Ik heb ook een HDX aangeschaft en heb dezelfde jvc set.
Het geluid van mij tv verloopt prima via de jvc set, echter het geluid van de HDX krijg ik er niet op......
Dit loopt via mijn tv. Ik heb ook geen idee hoe ik dit anders moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Daar was ik al bang voor... mijn TV kan geen DTS decoderen... mijn JVC set wel. Alleen die heeft geen ingang voor het signaal van de NMT. Dus vandaar de suggestie om hem door te sturen. Maar dat kan dan dus niet...

Wat zijn dan de alternatieven? Omzetten naar een ander audio signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zou alleen kunnen werken als je JVC een optische ingang heeft (zodat je de S/PDIF uitgang van de samsung kan doorlussen).
Maar 'heel binnenkort' zou er toch DTS downsampling komen in de HDX-1000 ? (of hoe lang roepen ze dat al ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Om het nzget config bestand aan te passen via windows moet je dan dat ext3 lees programma voor windows hebben of kan het ook op een andere manier.

via de <hdx-1000>:8066 kan je wel alles zien maar niets opgeven.

Of kan ik dat beter via een live boot cd van Ubuntu oid aanpassen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
-W0kk3L- schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:43:
Daar was ik al bang voor... mijn TV kan geen DTS decoderen... mijn JVC set wel. Alleen die heeft geen ingang voor het signaal van de NMT. Dus vandaar de suggestie om hem door te sturen. Maar dat kan dan dus niet...

Wat zijn dan de alternatieven? Omzetten naar een ander audio signaal?
Ik heb vanalles geprobeerd, maar kan geen enkel geluid via de JVC laten verlopen.

ik heb de JVC via scart aangesloten op mijn TV. De JVC heeft een optie voor TV Sound en speelt netjes mijn geluid van mijn TV af, wat mooier is dan het geluid van de TV.
Alleen nu heb ik de HDX via RGB kabels aangesloten op mijn TV en komt het geluid niet via de JVC.

Raar, want je zou denken dat dit geluid ook gewoon doorgegeven wordt. Het tegendeel is denk ik helaas waar......

Mocht iemand nog suggesties hebben, ik houd mijn aanbevolen.

exocys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:55:
Om het nzget config bestand aan te passen via windows moet je dan dat ext3 lees programma voor windows hebben of kan het ook op een andere manier.

Voor de firmware upgrade had ik een nieuwere versie van nzbget (v0.6 geloof ik, via de Community Software Installer), en daar kon je je config via de webinterface aanpassen. Als je dat erg handig vindt zou je die versie kunnen installeren. Die CSI (:P) kan je vinden via networkedmediatank.com .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Sc0rPi0N schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:55:

Je kunt ook gewoon via FTP naar de HDX gaan, en even handmatig naar de .nzbget map gaan (is standaard verborgen nml). Daar kun je het bestand ook aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zal het vanavond eens proberen.

FTP server draait maar kon geen verbinding krijgen op poort 21.
maar goed ik moet er even voor gaan zitten :D

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
exocys schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:51:
[...]
Mocht iemand nog suggesties hebben, ik houd mijn aanbevolen.
Hoe speel je het geluid nu af? Converteer je alles naar AC3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
Weet iemand of er ook een of andere plugin beschikbaar is om van je hdx ook een itunes server te maken!

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik weet niet. Volgens mij heb je dan dat DAAP protocol nodig van iTunes en daar is nog niet zoveel mee gedaan voor de HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
-W0kk3L- schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:29:
[...]

Hoe speel je het geluid nu af? Converteer je alles naar AC3?
Ik heb via een tulp (rood-wit) stekker aangesloten op de HDX en mijn TV.
Nu loopt het geluid gewoon via de TV.

Ik kan volgens mij gewoon alles afspelen en heb nog geen dvd's gehad die problemen hadden met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou hier eens kijken: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=12057
Hele goeie jukebox met zeer toegewijde maker, die tegelijkertijd een soort van serviceteam is. Echt de moeite waard. Ik was ook verslingerd aan iTunes en dit vervangt het niet helemaal maar doet een hele aardige poging en wordt ook continu verbeterd met versieverbeteringen.
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:43:
Mijn HDX heb ik nu een week staan en hij bevalt uitstekend. Ik moet nog wel wat dieper in de mogelijkheden en apps duiken. Video bestanden afspelen was het hoofddoel van de aankoop, en dat gaat vlot en simpel (hij vervangt een kapotte xbox/xbmc) . Ik speel ze vanaf shares op een Windows Home server (samba). Het beeld/geluid gaat vervolgens samen via hdmi naar een receiver en vervolgens naar mijn TV. Dat lijkt een voordeel ten opzichte van mijn oude xbox/xbmc, ik heb nog geen synchronisatie problemen tussen audio en video gezien (voorheen moest ik regelmatig een delay op de audio instellen).
Het valt me op dat de getoonde info (onder I knop) per formaat anders is, bv. bij een dvd iso zie ik veel minder info dan bij een divx (geen bitrates, geluidsformaat etc.). Zie ik iets over het hoofd?

HD bestanden heb ik alleen pas vanaf de interne harddisk afgespeeld en dat liep prima. De disk laat zich helaas wel horen. Vreemd genoeg niet tijdens het afspelen vanaf disk (dan hoor ik hem alleen als ik bij het apparaat ga hangen), maar juist als het apparaat op standby staat/niks doet. Dan hoor ik de disk (WD Caviar GreenPower 640GB) regelmatig. Geen idee waarom...

Punt van kritiek: muziek afspelen (gelukkig niet het hoofddoel) is ronduit primitief, als je gewend bent aan xbmc en/of iTunes. De standaard firmware laat gewoon lijstjes files zien, niet eens op id3 tags gesorteerd ofzo. Play op een folder lijkt wel de track sortering aan te houden, maar laat irritant lange pauzes tussen nummers vallen. Geen album info/cover art etc. Mijn volgende stap word dus uitzoeken of Myihome met zo'n jukebox hier verbetering in brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat zijn de ervaringen met de resume-functie? Ik heb een paar dagen terug de laatste firmware geïnstalleerd (090125), de standaardweergave is schermvullend (dus met behoud van de originele beeldverhouding van het materiaal) en als ik een nieuw videobestand afspeel is alles ok. Als ik dat stop (dus op 'Stop' druk), iets anders doe (bv. ander bestand afspelen) en dan het vorige bestand opnieuw afspeel (met de Enter-knop), dan pikt ie de draad op waar ie gestopt was, maar dan is het beeld uitgerokken om het volledige scherm te vullen. Alleen een herstart lijkt dit te 'fiksen'.

Iemand dit nog gehad? Ik heb nog niet met de Play-knop proberen resumen, maar ik neem aan dat het gelijkaardig is.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:15:
Wat zijn de ervaringen met de resume-functie? Ik heb een paar dagen terug de laatste firmware geïnstalleerd (090125), de standaardweergave is schermvullend (dus met behoud van de originele beeldverhouding van het materiaal) en als ik een nieuw videobestand afspeel is alles ok. Als ik dat stop (dus op 'Stop' druk), iets anders doe (bv. ander bestand afspelen) en dan het vorige bestand opnieuw afspeel (met de Enter-knop), dan pikt ie de draad op waar ie gestopt was, maar dan is het beeld uitgerokken om het volledige scherm te vullen. Alleen een herstart lijkt dit te 'fiksen'.

Iemand dit nog gehad? Ik heb nog niet met de Play-knop proberen resumen, maar ik neem aan dat het gelijkaardig is.
bij mij was het beeld wel goed, maar ik had een paar keer dat hij dan meteen in 2x snelheid begon te spelen. heeeeel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wunders: het klinkt inderdaad veelbelovend, ik ga het eens uitproberen.

Weet iemand misschien of je van een DVD op een of andere manier de bitrate kan zien? Bij Divx, Mkx e.d. zie ik na 2 drukken op de I knop bestandsinformatie (resolutie, bitrate, etc.) maar bij dvd (zowel iso als vobs) komt er niets. Ik gebruik de laatste firmware. Reden van deze obsessie is dat ik probeer te zien waar voor mijn wireless netwerk de grens zo ongeveer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
met dvd's zoek je de grens van WiFi echt niet op hoor, tenzij je een brakke verbinding hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zo.. vandaag de HDX-1000 binnengekregen. Dit is volgens mij het makkelijkste apparaat dat ik ooit geinstalleerd heb. Kabeltjes erin en het werkt gewoon, kon meteen video afspelen vanaf m'n uPNP server/NAS. Alleen jammer van het felle blauwe ledje, maar daar plakken we wel wat overheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:38

iMars

Full time prutser

Vandaag voor het eerst een film tegen gekomen die niet afgespeeld wordt :'(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
*** MediaInfo Mac // Plain text file report
2009-03-26 22:55:17 +0100
Information for File: Se7en.1995.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA.mkv

General / Container Stream # 1
    Total Video Streams for this File -> 1
    Total Audio Streams for this File -> 1
    Video Codecs Used -> AVC
    Audio Codecs Used -> DTS
    File Format -> Matroska
    Play Time -> 2h 6mn
    Total File Size -> 11.2 GiB
    Total Stream BitRate -> 12.7 Mbps
    Encoded with -> mkvmerge v2.5.3 ('Boogie') built on Mar  7 2009 15:00:41
    Encoding Library -> libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Video Stream # 1
    Codec (Human Name) -> AVC
    Codec (FourCC) -> V_MPEG4/ISO/AVC
    Codec Profile -> High@L4.1
    Frame Width -> 1 920 pixels
    Frame Height -> 1 080 pixels
    Frame Rate -> 23.976 fps
    Total Frames -> 182400
    Display Aspect Ratio -> 16/9
    Scan Type -> Progressive
    Colorimetry -> 4:2:0
    Codec Settings (Summary) -> CABAC / 4 Ref Frames
    QF (like Gordian Knot) -> 0.225
    Codec Settings (CABAC) -> Yes
    Video Stream Length -> 2h 6mn 40s 0ms
    Video Stream BitRate -> 10.6 Mbps
    Video Stream BitRate (Nominal) -> 11.2 Mbps
    Bit Depth -> 24 bits
    Video Stream Title -> x264 -  2 pass encode @ 75%
    Video Encoder -> x264 - core 67 r1127M 8d82fec
    Video Encoder (Settings) -> cabac=1 / ref=4 / deblock=1:-2:-2 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.1:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=0 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=0 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=11175 / ratetol=2.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / vbv_maxrate=38000 / vbv_bufsize=30000 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
    Video Stream Language -> English
Audio Stream # 1
    Codec -> DTS
    Codec (FourCC) -> A_DTS
    Audio Stream Length -> 2h 6mn 47s 616ms
    Audio Stream BitRate -> 1 536 Kbps
    Audio Stream BitRate Mode -> CBR
    Number of Audio Channels -> 6
    Audio Channel's Positions -> Front: L C R, Surround: L R, LFE
    Sampling Rate -> 48.0 KHz
    Bit Depth -> 24 bits
    Audio Stream Title -> DTS - 1536 kbit/sec
    Audio Stream Language -> English

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:56:
met dvd's zoek je de grens van WiFi echt niet op hoor, tenzij je een brakke verbinding hebt
Zoals ik een eindje hierboven al gepost heb: in het algemeen gaan dvds over wireless prima, maar wireless is erg gevoelig voor verstoringen (van andere wireless apparaten, dect, lekkende magnetrons, etc.). Bij mij thuis is het de laatste tijd regelmatig zo dat het netwerk om een of andere reden veel minder presteert en er veel haperingen in afspelen zijn. Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

sverzijl schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:57:
Alleen jammer van het felle blauwe ledje, maar daar plakken we wel wat overheen :)
Gewoon openschroeven en dat ledje iets naar achteren trekken. Dan komt er veel minder licht uit dat gaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 10:29

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:19:
[...]

Zoals ik een eindje hierboven al gepost heb: in het algemeen gaan dvds over wireless prima, maar wireless is erg gevoelig voor verstoringen (van andere wireless apparaten, dect, lekkende magnetrons, etc.). Bij mij thuis is het de laatste tijd regelmatig zo dat het netwerk om een of andere reden veel minder presteert en er veel haperingen in afspelen zijn. Vandaar...
Heb je al geprobeerd om hem op een ander kanaal te zetten? Ze staan vaak standaard op 6 en als er dan wat andere Wireless Access Points in de buurt staan is het vaak snel gebeurd.
Eventueel kun je met NetStumbler kijken waar de meeste AP's op staan en dan ga je er zo ver mogelijk vanaf zitten met de instelling voor jouw kanaal.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
webmail schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:56:
Vandaag voor het eerst een film tegen gekomen die niet afgespeeld wordt :'(

code:
1
Se7en code
Toevallig heb ik die vannacht ook gedownload. Ik zal vanavond eens kijken wat ie bij mij doet.

Overigens wist mijn vriendin me te melden dat mijn HDX ook regelmatig vast loopt en dat ze hem dan moet uitzetten met de knop achterop. Ik ga toch die HDD die ik er tijdelijk in geplaatst heb maar vervangen voor een model met minder warmte ontwikkeling.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
ook WMV8 speelt ie niet af. Ik had nog een zooi series die ik (tbv XBX360 streaming) deels omgezet had naar WMV8 (later WMV9). WMV8 pakt ie niet, WMV9 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
WMVHD gaat ook niet van harte heb ik gemerkt. Is trouwens een bekend probleem met alle NMT's

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!