Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:32
Weet iemand hoe je het browsen in Yet Antoher Movie Jukebox stop?
Ik kom er maar niet uit!!
Vb. Van YAMJ weer terug naar het HDX1000 Scherm om bv. Een andere directory of naar Photo of muziek map te browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

qless

...vraag maar...

quizmaster schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:54:
Weet iemand hoe je het browsen in Yet Antoher Movie Jukebox stop?
Ik kom er maar niet uit!!
Vb. Van YAMJ weer terug naar het HDX1000 Scherm om bv. Een andere directory of naar Photo of muziek map te browsen.
Source knop op je afstandbediening

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:32
Met Source kan ik alleen kiezen uit Hard_disk of Network browser, zodra ik voor hard_disk kies gaat de YAMJ weer lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Weet iemand hoe je er voor zorgt dat de HDX-1000 niet automatisch aan gaat als je de stroom erop zet?.
de boot is ok maar dat dat aan gaan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34
Er zit een uit knop op...?!?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 11:48
Waarschijnlijk heeft hij een stroomschakelaar op een stekkerdoos of iets in die richting en dan snap ik dat het lastig is dat de HDX ook meteen aanschiet. Helaas is daar volgens mij geen oplossing voor, of inderdaad de uitknop maar dat moet je hem altijd koud opstarten en naar je HDX lopen.

Nu mijn vraag, ben ik de enige waarbij de HD spin up in standby nog steeds niet opgelost is?
Of is mijn probleem anders, ik heb altijd last van de HD spin up als ik mijn laptop opstart (wordt waarschijnlijk automatisch een verbinding gemaakt). Hoe zet ik dit uit? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Hmmm, bij HDX zelf kost de box nu nog maar 219 USD? Begint nu wel aantrekkelijk te worden om hem dan toch uit de USA te laten overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:26
Lizard schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:49:
Hmmm, bij HDX zelf kost de box nu nog maar 219 USD? Begint nu wel aantrekkelijk te worden om hem dan toch uit de USA te laten overkomen.
Inderdaad, ben alleen een beetje huiverig voor de invoerbelasting, weet iemand of ik hier nog steeds van/mag uitgaan?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:29

rally

Deyterra Consultancy

Lizard schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:49:
Dan komt hij overigens niet uit de US. De koers is alleen in USD. Ik heb hem daar ook besteld namelijk en hij wordt via China verzonden.

Overigens let de douane daar extra op. Zowel ik als 3 van mijn vrienden moesten invoerrechten betalen (ik € 43 en de anderen tussen de € 40-€ 50).

Just a fair warning. Dan kun je er rekening mee houden met bestellen ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Moet je dan de invoerrechten meteen aan de deur betalen? Of hoe werkt dat? 219 dollar (180 euro) + 43 euro is nog altijd minder dan 300 euro :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
Waarvoor is nou die "auto frame sync NTSC/PAL 24P"?
Heb nou niet het idee dat is daarbij veel verschil merk, maar dat kan ook aan mij liggen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Arfman schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:05:
Moet je dan de invoerrechten meteen aan de deur betalen? Of hoe werkt dat? 219 dollar (180 euro) + 43 euro is nog altijd minder dan 300 euro :P
Het vervoersbedrijf moet die invoerrechten innen. Dus inderdaad, als het pakje word afgeleverd moet je dat betalen.
En zo heb ik ook geredeneerd: € 170+ € 43 is aanzienlijk minder dan € 300 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

DjWannaB2002 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:06:
Waarvoor is nou die "auto frame sync NTSC/PAL 24P"?
Heb nou niet het idee dat is daarbij veel verschil merk, maar dat kan ook aan mij liggen.
http://www.networkedmedia....php?tid=17868&pid=151292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlalex
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-03-2024
rally schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:47:
[...]

Het vervoersbedrijf moet die invoerrechten innen. Dus inderdaad, als het pakje word afgeleverd moet je dat betalen.
En zo heb ik ook geredeneerd: € 170+ € 43 is aanzienlijk minder dan € 300 :P
Moet je nu geen $50,- verzendkosten meer betalen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Whoops... Je hebt gelijk :)

Was ik helemaal vergeten. Dan nog is hij zo'n 18-20% goedkoper. Scheelt genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
Thnx maar zet hij dan ook automatisch films goed met een fps van 29,976?
Of geld het alleen voor NTCS/PAL met 24p?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:49:
[...]

Thnx maar zet hij dan ook automatisch films goed met een fps van 29,976?
Of geld het alleen voor NTCS/PAL met 24p?
Ik gok dat je TV daar weinig moeite mee heeft op 60Hz. 24 fps (of 23.9zoveel) is juist lastig omdat dat formaat niet echt binnen PAL of NTSC past. Het zijn altijd veelheden van 25 of 30 maar juist die 24p maakt het soms zo dat het beeld elke zoveel tijd een hikje laat zien. Vandaar dat er een speciale sync mode is voor 24p ... Je TV dient het echter ook te ondersteunen anders zal je er niet veel mee opschieten.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

rally schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:47:
Whoops... Je hebt gelijk :)

Was ik helemaal vergeten. Dan nog is hij zo'n 18-20% goedkoper. Scheelt genoeg :P
Het is een keuze. Ga maar eens praten met de mensen die er problemen mee hadden en garantie moesten claimen. Dan kan je hem op eigen kosten weer naar China sturen. Dan is het verschil in een keer een stuk minder en daar komt nog bij dat je hem dan een tijd kwijt ben. Ik rijd gewoon naar de zaak waar ik hem gekocht heb en leg hem op de toonbank met de mededeling: Doe iets

Met een beetje pech en afhankelijk van de dollarkoers betaal je iets van 175+50+50=275 Ik betaalde 299 voor die 24 Euro ga ik niet moeilijk doen

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 09-03-2009 16:42 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Rond de € 250 met een beetje pech (verzendkosten zijn $ 50 niet € 50)
Voor € 50,00 wil ik best het "risico" lopen hoor. Dat is namelijk de maximale kostprijs. Met wat geluk (en ja... dat bestaat nog :P ) is het verschil zelfs bijna € 100. Toch een mooie hard disk voor in de HDX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
mwa, valt nog wel mee via HDX1080

in totaal incl verzenden ben je 269 dollar kwijt. Dat is 214.09 euro. daar komt zeer waarschijnlijk 20% bij op, dan zit je op 256,80 euro. Is dus alleen interessant als je mazzel hebt bij de douane ;)

Ik wilde em snel hebben, en heb em voor 259 bij nmtank.fr besteld. daar komt iig geen invoerrecht bij ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cypher21 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:10:
Ik wilde em snel hebben, en heb em voor 259 bij nmtank.fr besteld. daar komt iig geen invoerrecht bij ;)
Grijns...ik wilde hem nog sneller en ben gewoon even naar de winkel gegaan. Uit het rek gepakt en draaien met die zooi. Nergens op wachten, gewoon Nederlandse garantie dus geen verzendkosten heen en weer als er een probleem is.

Maar nogmaals, ieder zijn keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggie34
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11-2024
ach voor €12,50 stuur je het moederbord op kan je nog wel ff en als ik iets koop ga ik er niet van uit dat het stuk gaat lol.

ik heb hem nu al 2 keer in frankrijk besteld omdat ik de zilvere uitvoering wilde.
kost €259,- en was binnen week in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:20
Arfman schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:05:
Laat ze op de box noteren dat het om een "sample" gaat en laat het dan bij je werkgever tnv jezelf afgooien, op samples worden namelijk geen invoerrechten geheven... werkte hier ook bij 2 maten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ortep schreef op maandag 09 maart 2009 @ 20:44:
[...]

Grijns...ik wilde hem nog sneller en ben gewoon even naar de winkel gegaan. Uit het rek gepakt en draaien met die zooi. Nergens op wachten, gewoon Nederlandse garantie dus geen verzendkosten heen en weer als er een probleem is.

Maar nogmaals, ieder zijn keuze
jah, dat was ook de bedoeling, maar ze waren uitverkocht hier, en kregen ze volgende week pas binnen. Had geen zin om 60+ km te rijden.
Voor die €40 verschil wacht ik dan wel een paar dagen langer dan via internet bij een NL shop te bestellen

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 09-03-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Smi3l schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:34:
Waarschijnlijk heeft hij een stroomschakelaar op een stekkerdoos of iets in die richting en dan snap ik dat het lastig is dat de HDX ook meteen aanschiet. Helaas is daar volgens mij geen oplossing voor, of inderdaad de uitknop maar dat moet je hem altijd koud opstarten en naar je HDX lopen.

Nu mijn vraag, ben ik de enige waarbij de HD spin up in standby nog steeds niet opgelost is?
Of is mijn probleem anders, ik heb altijd last van de HD spin up als ik mijn laptop opstart (wordt waarschijnlijk automatisch een verbinding gemaakt). Hoe zet ik dit uit? :O
Zelfde probleem hier, ding blijft erg irritant opspinnen in standby en dat terwijl ik er echt niks op aan het doen ben. Nieuwste firmware zit er ook op dus dat kan het ook niet zijn..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Smi3l schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:34:
Het is volkomen normaal dat hij dan opstart. Je laptop heeft waarschijnlijk een mapping naar je HDX staan en die reageert daar op. Precies zoals het hoort als je de samba server aan hebt staan. Je vraagt dan immers aan de HDX om te reageren. Ik zou het niet anders willen. Ik heb geen zin om naar dat ding toe te moeten lopen om hem aan te zetten als ik er wat naar toe wil copieeren

Als je dat niet wil zijn er een paar mogelijkheden

Zorg dat de mapping uit staat
Of zorg dat de samba server op je HDX uit staat en benader hem via een of andere vorm van FTP

Je kan ook besluiten dat het weinig uitmaakt. Die 2 of 3 keer dat hij opstart daar kan hij best tegen. Het grootste deel van de dag staat hij gewoon uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

meuk: HDX-1000/900 NMT 090125

Ik zie net dat er een nieuwe uit is met als puntje:

Fixed HDD spin-up during standby

Vanavond maar eens uitproberen om te kijken of dit het doet verhelpen..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Settler schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:27:

Welcome to last week Caspar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Settler schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:27:

Jaah die had ik er dus al op, en dat gaat niks verhelpen :/ (in mijn geval iig)

Maar wat Ortep zegt klinkt logisch, maar ik heb een networkshare aangemaakt waardoor de HDX benaderbaar is bij My/deze computer, wat als ik het goed begrijp de Samba manier is. FTP heb ik geen zin in, ik vind dit ideaal. Dus de oplossing ligt bij mij bij het de mapping annuleren, of is dat het zelfde als die share dus verwijderen.. hmm snap er niet veel van.

[ Voor 29% gewijzigd door Smi3l op 10-03-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HDX staat inmiddels bij Divxplayer om nagekeken te worden. Ik kreeg met geen mogelijkheid meer beeld over de HDMI aansluiting. Dus die wordt vervangen of gerepareerd.

Heb ervoor in de plaats een PCH-110 gekocht :+ . Met als voordeel dat ik nu gewoon mkv's met DTS kan gebruiken zonder eerst te moeten gaan converteren naar AC3. Tegen de tijd dat ik m'n HDX terugheb zal ik wel ff moeten beslissen welke van de 2 op Marktplaats gaat. Als er dan geen update voor de HDX is om DTS te downmixen, zal dat waarschijnlijk de HDX worden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Ik zeggen voor de laatste firmware upgrade niet/nauwelijks last van spin up. Alleen als ik een pc (re)start dan spinde hij up en even later spinde hij dan weer down. Vanacht op standby laten staan, kom ik de ochtend langs m'n HDX gelopen, staat ie vrolijk te draaien. Geen torrents aanwezig op dit moment. Heel wazig. Voor de laatste firmware had ik dit niet.

Hij is btw wel aanmerkelijk sneller geworden in het browsen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Laatst online: 17-09 20:22

Simkin

Bzzzzz

Ik ben bezig om de interface te wijzigen dmv vervangende index bestanden maar vroeg me af of iemand van jullie weet hoe je tevens de default interface kan wijzigen, het scherm dat je ziet na een reboot.
Dus niet voor je shares maar de zogenoemde startpagina. Ik heb nu een strakke soort van xbmc look and feel voor mijn shares maar zou graag alles xbmc stijl willen hebben.

Ik vermoed dat ik dan bestanden op het flash geheugen moet gaan wijzigen maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken, iemand? Ik heb een telnet daemon draaien vanaf een usb stick aangezien ik geen interne HD heb.

Alvast bedankt voor de hulp.

edit: volgens mij is het gewoon het "template_hd.html" vervangen, geen idee of die wordt overschreven door een reboot.

[ Voor 8% gewijzigd door Simkin op 10-03-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Smi3l schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:30:
FTP heb ik geen zin in, ik vind dit ideaal. Dus de oplossing ligt bij mij bij het de mapping annuleren, of is dat het zelfde als die share dus verwijderen.. hmm snap er niet veel van.
FTP is doodsimpel. Je merkt het verschil niet eens als je het doet via "My NetworkPlaces" in XP of via Add Network Location in Vista. Je hebt echt nergens een FTP client nodig. Nu ja die heb je dan wel, maar die zit al ingebakken in je OS.

Het belangrijkste verschil is dat het een ander icoontje heeft en geen drive letter maar alleen een naam. Bijkomend voordeel is dat het een stuk sneller is

[ Voor 23% gewijzigd door Ortep op 10-03-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Oow :$ in dat geval heb ik niks gezegd en ga ik is kijken hoe ik dat doe, thanks ortep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Smi3l schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:03:
Oow :$ in dat geval heb ik niks gezegd en ga ik is kijken hoe ik dat doe, thanks ortep
Als je Vista hebt kan je het doen door 'My Computer' te openen en dan met rechts op een lege plek te klikken. Dan krijg je de optie "add a network location" Goed lezen wat er staat en de zaak invullen. je hebt ook ergens de mogelijkheid om voorbeelden te zien. Je kan er heen browsen maar ook direkt de zaak invullen. Bij mij is het ftp://192.168.2.100 Daarna kies je dat je NIET anoniem wil aanloggen met de naam "ftpuser". Het password is 1234. Als je klaar bent en het is goed gegaan, dan heb je in "My Computer" een extra icoontje gekregen. Als je daar op klikt dan zie je gewoon een mappen structuur waar je dingen heen kan slepen of weg kan halen. Maar het gaat dan (onder de motorkap) met FTP in plaats van met SMB
Je moet wel op je HDX de FTP server hebben draaien. Het is dus bijna hetzelfde als via de samba server. Maar die FTP server reageert pas als je er echt naar toe gaat. Als je het via een drive mapping (samba) doet, gaat je OS kijken of die aanwezig is. En daar wordt je HDX dus wakker van

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 10-03-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Geweldig, je bent mijn held van de dag.. zat zelf al een half uur aan te kloten zonder succes, zat het te proberen bij 'map network drive'. :D

Enige wat ik me nu afvraag, ik zie me verborgen mappen (zoals die van NZBGet) niet meer die ik via SMB wel kon bekijken :?

[ Voor 30% gewijzigd door Smi3l op 10-03-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

Ik heb de nieuwe firmware draaien, toch een HD erin gezet en ik heb geen enkele last meer van een opspinnende HD!

Ik heb overigens geen enkele service draaien, ik denk dat het mogelijk daar mee te maken heeft.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Smi3l schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:57:
Geweldig, je bent mijn held van de dag.. zat zelf al een half uur aan te kloten zonder succes, zat het te proberen bij 'map network drive'. :D
Grijns....het is dus ook geen network 'drive' maar een network place en dus ook geen mapping

Enige wat ik me nu afvraag, ik zie me verborgen mappen (zoals die van NZBGet) niet meer die ik via SMB wel kon bekijken :?
Klopt...je komt nu binnen als 'ftpuser' met de bijbehorende rechten. Dat zal je ongetwijfeld kunnen aanpassen. In linux kan in principe alles. Maar ja...zoek maar eens uit hoe :)

Ik heb ze zelf ook via SMB nooit gezien. Maar dat kan komen omdat ik geen usenet client heb draaien op de HDX

[ Voor 35% gewijzigd door Ortep op 10-03-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:08

tipje

dat is de reden dat ik totalcommander gebruik,
ftp verbinding maken,

en kan je heel makkelijk bij netwerk aanvinken, verborgen ftp bestanden tonen.

zie plaatje
http://home.xmsnet.nl/binbero/tc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Aaaah kijk ;) dan gebruik ik die er naast mocht ik bij de verborgen mappen willen, ook jij bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31618842,noline]

je kan de (verborgen) map benaderen door er een punt voor te zetten.
dus een gewone map is /xyz/gewonemap
en een verborgen map is /xyz/.verborgenmap
ik gebruik altijd de fireftp plugin van Firefox, en daar voer ik dan in de adresbalk de verborgen map in zoals hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Weet iemand hoe je hem goed kan benaderen onder XP SP3 als externe schijf.

Toen ik hem aan mijn pc hing om een bestand erop te zetten (om eea te testen) zag ik wel de schijf maar kon XP hem niet lezen vanwege het feit dat het EXT3 is.

Toch raar dat er dan staat dat je hem als externe schijf kan aansluiten om je computer ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Sc0rPi0N schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:30:
Weet iemand hoe je hem goed kan benaderen onder XP SP3 als externe schijf.

Toen ik hem aan mijn pc hing om een bestand erop te zetten (om eea te testen) zag ik wel de schijf maar kon XP hem niet lezen vanwege het feit dat het EXT3 is.

Toch raar dat er dan staat dat je hem als externe schijf kan aansluiten om je computer ?
Ook dit geinstalleerd?

http://ext2fsd.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:08
dCY was _/-\o_ sneller

[ Voor 97% gewijzigd door binbero op 11-03-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Thanx als Windows man moet ik me nog wat beter wegwijs maken in Linux :D

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je beter ubuntu installeren ;) via wubi-installer.org ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Vandaag (al!) de HDX uit Frankrijk binnen gekregen. Ik kan me dus ook bij de gelukkige eigenaren aansluiten :)
Meteen ff de firmwareupdate gedaan, netwerkshares toegevoegd. Werkt top!

Heb alleen het "probleem" dat als ik AAC via Digital Raw naar mijn Onkyo 606 via HDMI stuur, ik geen geluid krijg. Wanneer deze op analog staat dan doet het geluid het wel.

Morgen is als het goed is de harde schijf binnen bij de locale pcboer, komt mooi uit, want wat ik nu merk, is dat de mogelijkheden vrij beperkt zijn.

één vraag trouwens, is het ook mogelijk om de hoofdshare map in Vista te laten zien op de HDX, of moet ik echt voor iedere gedeelde map een aparte map aanmaken op de HDX ?

Edit:
Net even met MP3 en FLAC zitten spelen.
Weet iemand of er iets van een equalizer in de HDX zit? De bas kraakt gewoon en het geluid is vervormd.
Via de xbox of rechtstreeks via de PC klinken dezelfde bestanden glashelder, maar via de HDX lijkt het wel alsof de bas op maximaal staat.

edit2:
Bovenstaand probleem was te danken aan het volume op de HDX zelf. Deze stond op +15 :S nu op 0 gezet en klinkt weer glashelder :D

[ Voor 23% gewijzigd door cypher21 op 11-03-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bedoel je met hoofdshare map? ik heb <ipadres>/Share en daarin staat dan Download, Video, Music etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Als ik <ipadres>/Share instel, dan krijg ik geen bestanden te zien.

Ik heb bv mp3, dvd en hdfilms als namen van de mappen die ik deel in vista.

Ik moet nu op de HDX 3 koppelingen aanmaken.

<ipadres>/mp3
<ipadres>/dvd
<ipadres>/hdfilms

Ik vroeg me af of ik er ook 1 aan kon maken waarin ik alle onderliggende gedeelde mappen kon bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
euhm ik heb gewoon een de volgende share aangemaakt:

/ipadres/share

vervolgens kan ik gewoon alle mappen bekijken die ik op de HDX heb aangemaakt.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
misschien heb ik het verkeerd verwoord, maar ik wil van de HDX naar de PC, niet andersom. De hdd komt morgen pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Wellicht dat dit iets voor je is: Wikipedia: NTFS junction point

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cypher21 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:06:
misschien heb ik het verkeerd verwoord, maar ik wil van de HDX naar de PC, niet andersom. De hdd komt morgen pas :)
Dat doe ik ook hier.
Je maakt de 'hoofdshare' aan en mbv van de normale HDX browser kan je dan naar de subdirectories lopen.

Dus je maakt als share aan Multimedia en als daar dan onder zitten muziek, films, foto's kan je daar heen gaan. Het enige lastige is dat als je muziek wilt horen je ook eerst muziek op je HDX moet kiezne. Hetzelfde geldt voor video en foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om via het netwerk snel (> 4,2 Mb) een film over te zetten op je HD in je HDX? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:18:
Is er een mogelijkheid om via het netwerk snel (> 4,2 Mb) een film over te zetten op je HD in je HDX? :P
Ja, FTP. Met Filezilla haal ik iets van 8-9. Maar dat zijn dan wel meer films tegelijk

[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 12-03-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:03:
[...]

Ja, FTP. Met Filezilla haal ik iets van 8-9. Maar dat zijn dan wel meer films tegelijk
Thx voor de reactie, maar 8-9 MB is aardig maar wat zorgt ervoor dat de snelheid niet al te snel is? De processor van de HDX of ....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
8-9MB is aardig?

Dat is zowat de max wat de 100mbit netwerkkaart aan kan. Tevens zit je nog aan de andere kant met een Windows OS (gok ik) waarbij de drivers e.d. vaak ook niet geoptimaliseerd zijn.

via 100mbit mag je blij zijn met 8-9 mB/s

(fyi: theoretische maximale snelheid op 100mbit netwerkkaart is 100/8 = 12.5mB/s met 9mB/s zit je dus op 80% hiervan, en dat is vrij hoog)

[ Voor 21% gewijzigd door cypher21 op 12-03-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:29:
8-9MB is aardig?

Dat is zowat de max wat de 100mbit netwerkkaart aan kan. Tevens zit je nog aan de andere kant met een Windows OS (gok ik) waarbij de drivers e.d. vaak ook niet geoptimaliseerd zijn.

via 100mbit mag je blij zijn met 8-9 mB/s

(fyi: theoretische maximale snelheid op 100mbit netwerkkaart is 100/8 = 12.5mB/s met 9mB/s zit je dus op 80% hiervan, en dat is vrij hoog)
OKE, wist ik niet. Ga ik toch maar eens proberen om het via FTP de films over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 09:20
Heeft iemand al eens geprobeerd om met de HDX NOS.nl te streamen? Zo wordt vanavond de eerste helft van Ajax via NOS.nl uitgezonden (schaatsen is schijnbaar belangrijker, maar dat terzijde).

Verloopt dit een beetje soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even de tijd gehad om mijn HDX te updaten met de nieuwe firmware en apps. Nadat de firmware geupdate was volgde er een reboot en werden de applicaties geinstalleerd. Ik kon kiezen uit een verse installatie (format vd HD) en een normale installatie (de default) Ik heb de default gekozen.

Ik had voor de update alle NMT apps geinstalleerd staan maar nu na de update blijkt dat niet meer het geval. In het instellingen menu / onderhoud / nmt installatie hulp kan ik kiezen om de NMT apps te installeren maar alleen als de schijf opnieuw wordt geformateerd.

Heb ik iest fout gedaan of hoort dit zo? Zou betekenen dat ik voor elke update de inhoud van mijn schijf moet veiligstellen en nadat alles weer is geinstalleerd alles weer terug moet zetten. Er staat nu gelukkig niet zo heel veel op maar het is wel de bedoeling om wat meer te gaan gebruiken van de 1,5 TB die erin zit.

Dat de interne schijf niet meer om de zoveel tijd opsppint is wel fijn net als de bookmarks die worden gemaakt alleen dan wel weer jammer dat dat alleen voor de losse files is en niet voor een DVD.

Wat ik ook jammer vindt dat na het stoppen van een DVD film het wel een seconde of 10 duurd voordat ik het menu weer te zien krijg...hebben jullie dat ook?

Verder vindt ik het een geweldig apparaat. Had hiervoor een mediacenter pc staan waar mediaportal en een stukje GBVR op draaide maar ben blij dat die uit de woonkamer is verdwenen.

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

OP CNet staat een review van de HDX: http://reviews.cnet.co.uk...,39100116,49301406,00.htm

We don't like:
no DTS decoder

Wat wordt hier mee bedoeld? Wat heeft de PCH wel en de HDX niet aan decoder? Wijzigt dit eventueel nog in een firmware? Ik heb nl. begrepen dat HDX wel een licentie heeft voor DTS.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
timovd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:30:
OP CNet staat een review van de HDX: http://reviews.cnet.co.uk...,39100116,49301406,00.htm

We don't like:
no DTS decoder

Wat wordt hier mee bedoeld? Wat heeft de PCH wel en de HDX niet aan decoder? Wijzigt dit eventueel nog in een firmware? Ik heb nl. begrepen dat HDX wel een licentie heeft voor DTS.
De licentie perikelen bevinden zich momenteel in een afrondende fase. De HDX kan fysiek wel DTS decoderen maar de licentie zit nog niet in de firmware. Dit had je ook kunnen lezen in de voorgaande posts overigens :) Zodra de DTS licentie beschikbaar is voor het publiek word er een firmware revisie uitgebracht met de licentie erin verwerkt. Wanneer je daarna je HDX update kan je ook DTS zonder externe decoder afspelen. De PCH heeft dit standaard al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cypher21 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:29:
Tevens zit je nog aan de andere kant met een Windows OS (gok ik) waarbij de drivers e.d. vaak ook niet geoptimaliseerd zijn.
In dit geval is niet windows het probleem. Als ik windows->windows doe gaat het sneller dan windows->hdx. Dan gaat het rond de 9.2. Het maakt dan ook niet uit hoeveel ik er tegelijk doe. De gecombineerde snelheid blijft gelijk.

Het is wel zo dat als ik één file over stuur naar de HDX dat het met 4.2 gaat. Doe ik er twee dan wordt het 8.2 en doe ik er drie wordt het 8.6 to 8.9. Blijkbaar kan ieder afzonderlijk onderdeel deze snelheid aan. Het is dus raar dat met één file de HDX het niet aan kan. Maar als dat zou komen omdat hij het te druk heeft (processor, netwerkkaart, drivers, disk) dan zou het niet beter moeten worden als ik er twee of drie heen stuur. Je zou zelfs verwachten dat het dan iets langzamer zou gaan omdat het switchend tussen de streams ook overhead geeft. Maar blijkbaar heeft hij tijd over en staat hij om de een of andere reden de helft van zijn tijd niets te doen.

Ik kan me alleen voorstellen dat dit 'by design' is om de ruimte op het netwerk over te houden om een film te kunnen bekijken terwijl er een wat gecopieeerd wordt

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 12-03-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
DTS geluid bij films kan nog niet als stereo worden worden gedownmixed/aangeboden aan de tv. Om DTS films met geluid te spelen moet je dus een decoder/receiver hebben. Er is hier inderdaad nog een firmware update voor op komst als het goed is (wordt wel tijd tbh).

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:21:
Heb ik iest fout gedaan of hoort dit zo? Zou betekenen dat ik voor elke update de inhoud van mijn schijf moet veiligstellen en nadat alles weer is geinstalleerd alles weer terug moet zetten. Er staat nu gelukkig niet zo heel veel op maar het is wel de bedoeling om wat meer te gaan gebruiken van de 1,5 TB die erin zit.
Bij mij was dat niet nodig. Alles bleef op de schijf staan. Had je de schijf op EXT2 of op EXT3 geformatteerd? Ik had begrepen dat EXT2 er uit was gehaald vanwege instabiliteit
Wat ik ook jammer vindt dat na het stoppen van een DVD film het wel een seconde of 10 duurd voordat ik het menu weer te zien krijg...hebben jullie dat ook?
Nee, hooguit 1-2 seconden. Maar hoe dan ook, het is sneller dan een DVD speler waar je eerst eject moet doen om daarna de DVD er uit te halen en weer op te bergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n.a.v eerder genoemde problemen de HDX maar eens helemaal uitgezet (uurtje de stekker eruit gehad) Nu gaat de HD als ik hem op standby zet ook niet meer uit, althans ik neem aan dat ikde HD hoor want er zit toch geen fan in de HDX?

Kan dat komen omdat de apps er niet meer op staan. Kun je ook terug naar de vorige firmware? ik hoop van wel want dat lijkt nog de enige optie.

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel gebruik ik een Xbox+XBMC maar de hardware is helaas aan het overlijden. Rare vervormingen in het geluid en de DVD lade gaat al een tijd niet meer dicht. Om die laatste reden kan ik ook geen rescue disk meer draaien om een mislukte update te herstellen.

Tijdje getwijfeld of het een reddingspoging waard is (XBMC is echt super) maar ik wilde al richting HD. Dus de knoop doorgehakt en ook een HDX1000 besteld. Het gaat met name om video, voor audio zet ik er op termijn denk ik een Squeezebox Duet bij.

Ik ben zeer benieuwd en heb hoge verwachtingen na alle verhalen hier... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk via de wifi stick de bestanden niet te streamen maar op de interne hard disk van de nmt te plaatsen?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:23
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:55:
is het mogelijk via de wifi stick de bestanden niet te streamen maar op de interne hard disk van de nmt te plaatsen?
uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doffied
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo, ik heb net mijn nieuwe HDX1000 staan, WD 1TB caviar "greenweels" erin, nieuwe firmware erop nieuwe NMT apps erop, netwerk eraan.. alles volgens de kleurrijke help-me en tips.

Echterrrr als ik op dit moment iets wil doen.. kopieren van PC naar HDX via netwerk.. instellingen aanpassen op de HDX etc.. na x minuten een spontane "reboot" ?? lampje gaat van blauw naar rood midden in je activiteit ? Redelijk onwerkbaar zo ? :(

Als er specs nodig zijn hoor ik dat graag maar vooralsnog weinig spannends gedaan !

Heeft iemand dit probleem ook gehad en mogelijk zelfs een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Ik heb nog een stick voor je te koop. Kon geen email adres in je profiel vinden dus vandaar dat ik het hier post.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Als je kan streamen kan je ook bestanden op de harddisk zetten uiteraard. Verwacht alleen geen super snelheden :)

Ikzelf heb sinds de nieuwste firmware ook een probleem en wel als volgt:

Sommige 1080P x264 encoded films spelen niet meer af. Ik druk op OK op de file om af te spelen, ik zie kort een Buffering scherm, en daarna weer het selectie menu, terug bij af. Bijvoorbeeld de Planet Earth serie speelt niet meer terwijl hij deze voorheen wel afspeelde. Dacht eerst dat het misschien aan die auto-sync functie lag maar aan of uit maakt geen verschil. Herkent iemand dit of weet iemand een oplossing? Ik vind het behoorlijk frustrerend namelijk :)

BTW: Alle bestanden werken op mijn pc prima (waar ze op staan) dus files corrupt is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Hier ook, maar uit- en aanzetten helpt dan vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik ben sinds enkele maanden de blije bezitter van een HDX-1000 met een WD Green hdd, en geniet regelmatig van de super beeldkwaliteit van diverse tv-series in HD.

Nu wil ik de HDX ook gebruiken voor streaming radio, ik heb echter niet kunnen vinden hoe je zelf streams kunt toevoegen (zoals bijvoorbeeld http://radio.rtl.lu/mp3.pls of http://radio.rtl.lu/wma.asx ). Kan iemand mij op weg helpen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
paella schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:45:
Hier ook, maar uit- en aanzetten helpt dan vaak.
Stroom er af dan helemaal? Mag toch hopen dat dat niet te vaak voor komt ... behoorlijk irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:56
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:24:
Momenteel gebruik ik een Xbox+XBMC maar de hardware is helaas aan het overlijden. Rare vervormingen in het geluid en de DVD lade gaat al een tijd niet meer dicht. Om die laatste reden kan ik ook geen rescue disk meer draaien om een mislukte update te herstellen.

Tijdje getwijfeld of het een reddingspoging waard is (XBMC is echt super) maar ik wilde al richting HD. Dus de knoop doorgehakt en ook een HDX1000 besteld. Het gaat met name om video, voor audio zet ik er op termijn denk ik een Squeezebox Duet bij.

Ik ben zeer benieuwd en heb hoge verwachtingen na alle verhalen hier... :9
Ben benieuwd naar je ervaringen. Gebruik zelf nu ook nog met grote regelmaat een xbox met xbmc, maar wil eigenlijk over op iets wat HD aankan. De HDX1000 is een van de opties, maar zet nog vraagtekens bij de (snelheid van de) grafische user interface en het bladeren op samba shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:14:
[...]

Ik heb nog een stick voor je te koop. Kon geen email adres in je profiel vinden dus vandaar dat ik het hier post.
kon eveneens geen email adres van je vinden op je profiel, dus daarom ook deze post.

Ik woon te Belgie dus ik vrees ervoor dat jij mij die goedkoper kan verkopen dan hier in de winkel door de verzendkosten etc. maar wil wel gerust eens luisteren naar je prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
redfoxert schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:22:
[...]

Stroom er af dan helemaal? Mag toch hopen dat dat niet te vaak voor komt ... behoorlijk irritant :/
Ja, of met eject+power op de AB een handmatige reboot doen. Beetje klooien want op de 1 of andere manier pakt ie de reset moeilijk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doffied
  • Laatst online: 10-03-2024
Ja, of met eject+power op de AB een handmatige reboot doen. Beetje klooien want op de 1 of andere manier pakt ie de reset moeilijk ofzo.
Even aan en uit is juist geen oplossing.. dat ding gaat de hele tijd vanzelf "aan en uit" .. het duurt ook nog eens minuten voor er weer "blauw" licht is.. een 286 uit het jaar kruik boot sneller en liep minder vast ?!? Is het warmte problemen waar ik van lees (montage fout) of instellingen (default dingen aan die uit moeten) ?? zo is het geen doen ! Zomaar reboots tijdens wat dan ook ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

doffied schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:33:
Even aan en uit is juist geen oplossing.. dat ding gaat de hele tijd vanzelf "aan en uit" .. het duurt ook nog eens minuten voor er weer "blauw" licht is.. een 286 uit het jaar kruik boot sneller en liep minder vast ?!? Is het warmte problemen waar ik van lees (montage fout) of instellingen (default dingen aan die uit moeten) ?? zo is het geen doen ! Zomaar reboots tijdens wat dan ook ..
Het is in ieder geval niet standaard. Hij boot bij mij mooi snel en staat rustig 2 weken aan zonder enig probleem. De laatste keer dat hij 'uit' was, was bij het installeren van de nieuwe software.

Het zou warmte kunnen zijn. Wordt de behuizing wel (hand)warm? Als dat niet zo is dat is er iets mis wat dan wordt er niets 'afgevoerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Bij mij was het probleem van vast lopers dat ik de firmware van de hdx wel geupdate had maar de applicaties niet. Ik dacht dat dit er lost van stond. Dat dus helemaal niet. Hangers tijdens films, raar geluid etc waren ineens verdwenen na een update van de applicatie firmware ( en dus niet de hdx firmware zelf)

Ik had dus een combinatie lopen van de laatste firmware van de hdx en de eerste firmware van de nmapplicaties :+

Misschien dat meer mensen zo "domme" fout hebben gemaakt. Ik had eerst namelijk geen problemen met de originele firmware. Nadat ik alleen de kernel had geflashed begon het bij mij. Na beide updates te doen was alles verdwenen. Oftewel: gebruikersfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Na install heb ik er nog geen tijd voor gehad om hem in de huiskamer te plaatsen. Van het weekend een kabel (CAT6) naar de TV naast de coax kabel in een kabelgoot getrokken voor de HDX.
Enige nu nog zijn de instellingen aanpassen (denk dat ik hem een vast ip ga geven) en dan nzbget instellen.

Verder maar een filmpje ernaar toe sturen om eea te testen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:21:
[...]

Ikzelf heb sinds de nieuwste firmware ook een probleem en wel als volgt:

Sommige 1080P x264 encoded films spelen niet meer af. Ik druk op OK op de file om af te spelen, ik zie kort een Buffering scherm, en daarna weer het selectie menu, terug bij af. Bijvoorbeeld de Planet Earth serie speelt niet meer terwijl hij deze voorheen wel afspeelde. Dacht eerst dat het misschien aan die auto-sync functie lag maar aan of uit maakt geen verschil. Herkent iemand dit of weet iemand een oplossing? Ik vind het behoorlijk frustrerend namelijk :)

BTW: Alle bestanden werken op mijn pc prima (waar ze op staan) dus files corrupt is het ook niet.
Hallo redfoxert,

Ik heb helaas geen oplossing voor je maar ook ik heb de hele Planet Earth serie. Alleen ik heb geen problemen ondervonden met het afspelen na de laatste update. Zoals ik het lees stream jij ze en dat doe ik niet, dus ik denk dat je het daar moet zoeken. Je kan dit probleem melden op het forum van http://www.hdx1080.com/ ,misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.

mvg,

mupput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:39:
[...]

Hallo redfoxert,

Ik heb helaas geen oplossing voor je maar ook ik heb de hele Planet Earth serie. Alleen ik heb geen problemen ondervonden met het afspelen na de laatste update. Zoals ik het lees stream jij ze en dat doe ik niet, dus ik denk dat je het daar moet zoeken. Je kan dit probleem melden op het forum van http://www.hdx1080.com/ ,misschien dat ze je daar verder kunnen helpen.

mvg,

mupput
Wanneer ik tegen het probleem aanloop dat bepaalde content opeens niet meer afspeelt is de oplossing (tot nu toe) de hele HDX uitzetten(middels de knop achter) ff minuutje laten staan en daarna weer booten. Dan doen ze het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad als jij: constant vastlopers, alleen te "verhelpen" met een uit-aan actie. Hierna werd de interne schijf niet meer gedetecteerd, dus weer uit-aan, dat zo'n zes keer totdat de HDX er weer even zin in had en de schijf weer herkende. Daarna weer na een aantal minuten vastlopen waarna het hele verhaal van voren af aan begon. Onwerkbaar dus. Vanaf het netwerk streamen ging prima. Maar dan kan je weer geen .iso-files en gedownloade films kijken; iets waarvoor ik de HDX speciaal had aangeschaft. De divx-series kijk ik wel via m'n PS3 (die NOOIT vastloopt, overigens), daar heb ik de HDX niet voor nodig.
Na contact met HDX heb ik een andere schijf toegestuurd gekregen, deze vertoonde echter hetzelfde euvel. Twee weken geleden de hele zooi teruggestuurd naar HDX, ze zouden "ernaar kijken". Nog niets van vernomen, vanavond ga ik weer eens mailen!

Ik wou dat ik beter nieuws voor je had, maar ik vrees dat jou HDX ook een gevalletje RMA wordt...
Succes ermee en ik laat weten of ik een nieuwe krijg!

gr. Martijn
doffied schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:33:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb sinds dit weekend ook een HDX-1000, aangesloten via een Octava HDDA52 HDMI switch / splitter op mijn TV (LG 32LC41) en beamer (Panasonic PT-AE900). Na een hoop 'opstartproblemen' (voornamelijk door de combi switch en HDX1000) heb ik de setup nu redelijk zoals ik hem wil. Ik heb echter wel een vraagje over de resolutie:

Ik heb hem nu staan op HDMI 720p60. Bij mijn TV (native resolutie 1366x768) valt er nu een stuk aan de linkerkant van het scherm weg. De 'H' van HDX staat met zijn linkerpoot helemaal tegen de linkerkant van het scherm. Schakel ik naar Component 720p60 dan mis ik weer een stuk aan de rechterkant van het scherm. Als ik hem op 1366x768 VESA zet dan heb ik volledig beeld, alleen dan mis ik volgens mij allemaal kleuren; het ziet er allemaal erg flets uit.

Beeld via de beamer (native resolution 1280x720) geeft wel volledig beeld via HDMI 720p60.

Het lijkt wel of mijn TV een soort van overscan heeft ofzo. Hebben meer mensen dit, is dit normaal en/of is hier iets aan te doen?

Edit: heb net even met de instellingen van mijn TV zitten kloten en ik kan niets uitzetten van overscan o.i.d. maar kan wel het beeld naar links / rechts en boven / beneden verplaatsen. Hieruit blijkt wel dat er flink (paar cm) overscan is. Is dit nou een probleem van mijn TV of van de HDX-1000?

Edit2: ik kan tijdens het afspelen het beeld kleiner maken via de zoom knop. 95% zorgt er voor dat ik zo weinig mogelijk overscan heb.

[ Voor 16% gewijzigd door VanRoyal op 16-03-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:46
Ik heb sinds een paar dagen de HDX.
Top apparaat moet ik zeggen.

Waar ik nu tegenaan loop is dat een ISO die ik van een dvd gemaakt heb niet wil afspelen.
Heb een andere ISO van een gedownloade film en die speelt wel al.
Zijn hier nog richtlijnen voor ofzo, soort ISO file ofzo?
Bij het opstarten van de ISO gaat hij zwart en dan een screen van de hdx waar hij in blijft staan.

Heb de laatste firmware, dus dat kan probleem niet zijn lijkt me.
Ben benieuwd!

[ Voor 22% gewijzigd door wesley2004 op 16-03-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:59:
Vanaf het netwerk streamen ging prima. Maar dan kan je weer geen .iso-files en gedownloade films kijken; iets waarvoor ik de HDX speciaal had aangeschaft.
Waarom zou je geen ISO's kunnen kijken vanaf het netwerk? Dat gaat prima hoor. Ik doe dat met regelmaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Is het misschien nog een protected ISO? Maakt dat eigenljik uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Voila hier is lang verwachte firmware beschikbaar voor de HDX-1000:

Firmware 00-17-090115-15-HDD-403 for HDX-1000 Released

http://www.hdx1080.com/update/hdx1000/

Release Date : 6 March 2009
Firmware Version: 50-17-090125-15-HDD-403-000

Release Note :
1. Requires NMT apps 00-17-090115-15-HDD-403
2. Browser / System
- Improvement on font engine character rendering (30% speed up)
- faster navigation on local drives
- Use numeric key to input item number to jump to the page where item is located
- Improved fileplayer speed
- Fixed HDMI display output blackout issue for auto EDID
- Discrete RC (Logitech) scancode fix
- Updated network share and webservices language packs.
- Removed EXT2 option for NMT installation
- Note: due to long term reliability issue with EXT2 on device that is frequently turned off abruptly
- Additional symbols can be input from "1" key
- HTTP download manager (only works with links with special "download" attributes.
- File player hide Recycle Bin folder
- Fixed 'TV MODE' + '3' key handling bug
- Fixed recovery kernel no red screen displayed
- Browser image caching fix, should fix some YAMJ crashes or no image issue.
- Fixed HDD spin-up during standby
- Fixed slow loading of HTML pages
3. Web Services
- New UI
- customizable icon feature with browse image utility (need NMT apps)
- bug fixes on customizable service icon with browse feature.
- Web Services page modification
- Fixed a "save/remove service" bug
- Now able to customise JPG/BMP icon
- Fixed slow IR response while playback Internet Radio
- Immediate response to STOP during Internet video streaming
- Fine-tune Web Service UI
4. Network
- Improved SMB server startup time
- Improved browsing time for SMB client
- Atheros USB WiFi stability fixes
- Fixed SMB client hostname resolution picked up wrong IP address from the IP list
- Fixed file copy failed from HDD to SMB/NFS with names containing whitespace
- Fixed UPnP AV server playall issue broken in previous release
- Fixed Samba server halts after device name change
- Torrent client is now by default Transmission (btpd removed)
**** IMPORTANT NOTE: Please ensure completion with previous downloads with BTPD, as new Transmission client cannot inherit previous downloads.
- Fixed torrent schedule page not working
- Fixed occasionally newly created SMB/NFS shares doesn't show up in media source list
- Atheros USB WiFi added support for TP-Link v2 stick
- Fixed persistent private IP when DHCP server unavailable (e.g. cross-cable connection etc)
5. Playback
- Bookmark/resume for single playback
- 10 bookmarks available now
- Press stop to bookmark the last video playback
- Press enter / play with focus on bookmarked clip to resume
- Press "0" to start from beginning of clip
- Auto framerate synchronisation
- Framerate sync function in ISO playback, only for 50,60Hz modes (PAL/NTSC)
- switch to NTSC(60Hz) when selected mode not applicable.(previously, it will follow TV mode selected)
- Use 59.94 for NTSC when matching content detected.
- Fixed incorrect data shown on infobar.
- Fixed after ISO playback, screen goes blank when framerate sync kicks in
- Improved info display
- Disable incorrect video MPEG1/2 VBR display.
- Fixed incorrect framerate info for video playback (*.mov, *.mp4).
- Fixed video bitrate calculation error (less 1 packet every second)
- Modified infobar UI (height, spacing and text displayed)
- Fixed info bar losing text after paused
- Improved accuracy of mpeg1/2 bitrate information
- Photo app
- Fixed JPEG (PNG / TIFF transcode) from myiHome server cannot be displayed
- Fade-In Fade-out effect added for photo transition
- Enable large jpeg rotation. (downscale before rotate)
- Fixed faded color for jpeg at 360-deg rotation
- TV Type setting for DVD playback
- the TV type setting is now working for DVD video playback (4:3 and 16:9 only, 16:10 will treat as 16:9)
- DVD Menu
- new popup menu if MENU key on PCH remote controller is pressed
- user can select to jump to ROOT, TITLE, CHAPTER.... etc from the menu
- Modified progressive zoom and pan in ISO/IFO playback
- Removed up/down keys as prev/next track/td>
- VCD *.DAT playback fixed using soft demux
- Fixed "repeat" keypress in myiHome when playback audio caused picture playback to halt
- Improved handling of MKV H.264 profile and vlevel.
- Fixed cannot stream MPEG from UPnP AV server, liveTV
- Fixed .pls file unable to start when playback locally (HDD/SMB/NFS)
- *.m3u playlist supported.
- Fixed TS with stream6 as teletext playback cause out of memoryFixed MKV H264 L4.1 pixelated video issue
- Fixed MKV H264 L4.1 pixelated video issue
- Fixed ISO over SMB stutter issue, when no HDD attached
6. Subtitle
- Fixed Hebrew SRT subtitle containing invalid character
- Fixed subtitle parsing with BOM (UTF8 support only)
- Thai subtitle support
- Fixed wrong character rendered in Thai subtitle
- Changed default subtitle font size to 28 and Y offset to 10
- Exception handling in SSA subtitle parsing
- Slight adjustment of subtitle position

NMT Apps Version: 00-17-090115-15-POP-403

Release Note:
1.Minimum firmware version to use this NMT App is 50-17-090125-15-HDD-403
2. Improved on samba client browsing time and server boot up time
3. Fixed occasional slow samba response
4. Upgraded to nzbget 0.51
5. Upgraded to nzbgetweb 1.2 (Categories can be modifed in /mnt/syb8634/nzbgetweb/setting.php5)
6. Various Casgle fixes
7. Fixed FTP password saving
8. Improved Setup Page loading time
9. Remove btpd, using Transmission as default BT client
10. Fixed sometimes unable to access casgle web ui
11. Fixed HDD spin-up during standby

Note: Unzip into the root of your USB thumbdrive. Browse to usbupdate.html to update.
Please DO NOT power off the unit during firmware update, as it will render your unit inoperational.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:55:
[...]

Waarom zou je geen ISO's kunnen kijken vanaf het netwerk? Dat gaat prima hoor. Ik doe dat met regelmaat
Ik stream vanaf mijn PC met Myihome en met nog een streamer waar ik nu niet zo snel opkom, die ondersteunen beiden geen .ISO- files.
Hoe doen jullie dat dan?

gr.Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
nog een kleine update van HDX:

Unfortunately DTS down-mixing did not come in time for this firmware release. We believe that users deserve the bug fixing and enhancements feature in this release and do not want to delay because of DTS. And YES, once the whole DTS saga has come to an end, a small revision firmware will be available for download to enable the feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
@ FloRadix.....

Loop jij niet een beetje achter???? Dei firmware is van 6 maart, die hebben de mensen inmiddels al wel lijkt mij.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

FloRadix schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:08:
Voila hier is lang verwachte firmware beschikbaar voor de HDX-1000:

-knip-
Spuit 11 :P :+ :D

[ Voor 15% gewijzigd door Frostbite op 17-03-2009 10:29 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Oeps, sorry dubbel postje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:09:
Ik stream vanaf mijn PC met Myihome en met nog een streamer waar ik nu niet zo snel opkom, die ondersteunen beiden geen .ISO- files.
Hoe doen jullie dat dan?
MyIhome is een beetje zinloze software het voegt niets extra's toe. Alleen in een ver en grijs verleden was het een wat snellere manier van streamen dan SMB. Maar een paar software updates geleden werd SMB snel genoeg.

Ik heb gewoon de map op mijn PC geshared waar mijn multimedia staat en daar ga ik heen met de netwerk browser. Gewoon zoals je dat tussen twee PCs zou doen dus. Daarna kan je alles gewoon zonder enig probleem afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:06
Ben nog steeds erg tevreden met de HDX, gebruik nog geen interne HDD, maar die komt er binnenkort na mijn vakantie.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
paella schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 07:54:
Is het misschien nog een protected ISO? Maakt dat eigenljik uit? :)
Toch vreemd. Het is volgens mij geen protected ISO.
Heb een vakantie film van mezelf genomen en die als ISO gemaakt.
Nou die doet het niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb ook problemen met ISO's af te spelen na de update.....

Die ISO's pak ik nu dus eerst uit zodat je video_ts map krijgt.... dat speelt ie nog wel af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
vwtune schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:17:
Ik heb ook problemen met ISO's af te spelen na de update.....

Die ISO's pak ik nu dus eerst uit zodat je video_ts map krijgt.... dat speelt ie nog wel af....
Ok dat ga ik ook eens proberen!
Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!