Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:19:
Vraag over audio eigenschappen HDX-1000.

Ik zoek een media-speler met ingebouwde HD, in eerste instantie voornamelijk voor het afspelen van muziek (ongecomprimeerde files en MP3's; NB: ik ben tamelijk kritisch, ik speel zelf piano en drums en zal de media-speler aansluiten op een fatsoenlijke receiver met goede boxen). Na enige research heb ik mijn keuze beperkt tot de HDX-1000 en MVIX MXPVR-1000 (en wellicht de TVIX M-6500), met een voorkeur voor de HDX-1000.

Nu lees ik nogal negatieve reviews over de afspeelkwaliteit en interface betreffende muziek van de HDX-1000. Ik zou graag willen vragen aan HDX-1000 bezitters:

- is de user interface voor afspelen van muziek standaard nogal matig of valt dit mee? Is de reactie snelheid traag of snel?
- indien negatief, biedt alternatieve software een merkbare verbetering?
- zit er een shuffle functie op het afspelen van muziek (en dan bedoel ik dus dat iedere keer na inschakeling andere muziek klinkt en niet een vaste "willekeurige" volgorde)?
- is de kwaliteit van de afgespeelde muziek goed (dit is erg persoonlijk, weet ik)?
- indien de HDX-1000 niet een aanrader is, welke media-speler voldoet wel aan bovenstaande eisen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

eric_BFM
Zelf heb ik de hdx puur voor video. Muziek speel ik af met de Squeezebox, een perfect apparaat een een mooi design. Voor meer info http://www.slimdevices.com/
Let wel deze apparaten hebben geen interne hdd.

Suc6 met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reakties, ik heb inderdaad meer goede recenties van de Squeezebox gelezen. Het nadeel is dan wel dat je beperkt bent tot alleen muziek. Kan de Squeezebox ook rechtstreeks streamen vanaf een NAS of moet altijd een PC ingeschakeld zijn? En als je foto's of video's wil afspelen heb je nog een apparaat nodig. Lastig...

Heeft de HDX-1000 een shuffle functie voor muziek en is de interface acceptabel?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eric_BFM

Wat betreft Squeezebox <-> NAS, kijk ff op internet. Heb er geen ervaring mee, maar heb links en rechts er wel eens wat over gezien.

Zelf draai ik een linux server met daarop SqueezeCenter geinstalleerd, deze server bevat al mijn audio bestanden (voornamelijk flac, maar ook dts).

Nadeel van de HDX als audio player vind ik zelf dat je altijd een TV nodig hebt om muziek te luisteren. Ook heeft de hdx (zover ik weet) geen shuffle functie. Volgens mij werkt de interface als volgt: Ga naar de map waarin je audio bestanden staan, selecteer een audiobestand en druk op OK/Enter, dit speelt alleen het geselecteerde bestand af. Ook kun je op PLAY drukken, wat de gehele map afspeelt. Zoeken op artist, genre, titel etc is volgens mij niet mogelijk. Het is dus redelijk beperkt. Wellicht kun je met een music jukebox (http://omertron.com/pch/node/59) meer functionaliteit verkrijgen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Ramsky. Ik begon aardig enthousiast te raken over de Squeezebox Duet: mooie afstandsbediening, lijkt snel te werken, geen TV nodig, etc. Maar na enige research begrijp ik dat de SqueezeCenter software onmisbaar is voor het afspelen van je eigen muziekcollectie. Ik heb geen PC 24 uur per dag aan staan (en wil dit ook niet voor muziek luisteren, dan kan ik net zo goed mijn laptop aanzetten), dus heb ik een NAS nodig waarop ik SqueezeCenter kan installeren. Kost weer ca € 250 excl. harde schijf, bovenop de € 275 van de Duet. Nogal wat kosten en een goede voor gemiddeld een aantal MP3'tjes per dag luisteren (want ik zal dit niet dagelijks gebruiken).

Ik ben er nog niet uit, maar dan lijkt een NMT toch voordeliger en veelzijdiger ondanks de gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou me niet verbazen als de komende tijd wel extra features gaan komen voor audio, het wordt ook veel gevraagd door de gebruikers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 11:29

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Update: het lijkt in mijn geval toch een warmteprobleem te zijn. Na demonteren van de unit en afspelen zonder de casing eromheen liep hij alsnog vast op dezelfde manier (kortsluitingsprobleem dus uitgesloten). Vervolgens heb ik een vries element vers uit de vriezer op de cpu gelegd, en tadaaaaa: speelt uren zonder problemen. Vervolgens heb ik de suggestie van humon opgevolgd en dat werkte in eerste instantie niet. Maar met de casing er omheen en toen het ijsblok er weer bovenop... deed ie het weer prima. Het gekke is, dat hij het de hele dag heeft gedaan, ook nadat ik het ijsblok had weggehaald! De casing werd warm, dus de warmte werd goed afgevoerd. Ik was blij, dacht dat alles nu opgelost was (al vond ik het vreemd dat er eerst "even" een ijsblok aan te pas moest komen, iemand hier een verklaring voor?)

... Maar niets bleek minder waar. Als ik mijn apparaat nu aanzet en ik benader mijn SMB shares krijg ik steeds de "out of memory" melding. De oplossing via de NMT fora is een registerwaarde aanpassen op de pc, dat leek me al sterk (eerst werkte het wel!) maar dat lost het probleem inderdaad niet op.

Another week with the mystery box begins... 8)7

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

ik heb het idee dat de kwaliteit door de grote vraag een beetje achteruit gaat als ik dit allemaal zo lees, veel mensen met stabiliteitsproblemen door matige koeling...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

oXygeN schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:53:
ik heb het idee dat de kwaliteit door de grote vraag een beetje achteruit gaat als ik dit allemaal zo lees, veel mensen met stabiliteitsproblemen door matige koeling...
Dat kan je zo niet stellen. Je zou gelijk kunnen hebben, maar daar is geen enkele echte aanwijzing voor

Ten eerste hoor je alleen mensen klagen die klachten hebben. Niemand komt melden dat zijn 'watvoorapparaatdanook' het vandaag weer zonder problemen heeft gedaan. Ik heb bv geen enkel probleem met mijn HDX. Hij doet het zonder problemen. Klachten zeggen alleen iets over het aantal mensen dat een probleem heeft en niets over de kwaliteit,

Ten tweede is het zo dat als er bv 5% problemen in 'watvoorapparaatdanook' zitten en er zijn er maar 100 van verkocht dat er 5 klachten zijn. Als dat apparaat dan populair wordt, zoals een HDX1000 en er worden er plotseling 1000 verkocht, dan heb je plotseling 50 klagers. Zelf al weten ze de kwaliteit met een factor 2 te verbeteren dan heb je nog steed 25 klagers. Voor het oog is het dan 5 maal erger geworden terwijl het eigenlijk 2 maal beter is geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 02-03-2009 10:43 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Ortep schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:40:
[...]
Klachten zeggen alleen iets over het aantal mensen dat een probleem heeft en niets over de kwaliteit,
Als er meer mensen problemen hebben zijn er dus meer apparaten die niet goed genoeg zijn om uit te leveren, dus is we degelijk de kwaliteit niet goed. (of in ieder geval de controle erop)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

oXygeN schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:59:

Als er meer mensen problemen hebben zijn er dus meer apparaten die niet goed genoeg zijn om uit te leveren, dus is we degelijk de kwaliteit niet goed. (of in ieder geval de controle erop)
Nee...zo werkt het niet. Je mag niet naar absolute getallen kijken. Je moet ook het tweede deel van mijn opmerkingen lezen. Het aantal klachten kan toenemen terwijl toch de kwaliteit toeneemt. Tien keer meer verkopen met twee keer meer klachten is dus een forse verbetering terwijl er hier toch meer mensen klagen

Het aantal klachten zegt echt absoluut niets. Alleen het aantal in combinatie met het aantal verkochte units zegt iets. Voorbeeld:

Als je 500 klachten heb is dat dan goed? Of is dat dan slecht?

Als je 1000 apparaten hebt verkocht is het vreselijk slecht. De helft heeft een probleem.
Als je 10000 apparaten hebt verkocht is het matig, 5% heeft een probleem
Als je 100000 apparaten hebt verkocht is het prima slechts 0.5% heeft een probleem
Als je 1000000 apparaten hebt verkocht is het onwaarschijnlijk goed. 0.05% heeft een probleem

[ Voor 16% gewijzigd door Ortep op 02-03-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Eens met Ortep, simpele statistiek IMHO.

Helaas voegt deze discussie niet zoveel toe aan de oplossing van de problemen. O-)
Jullie HDX functioneert kennelijk gewoon prima, kunnen jullie wellicht een temperatuurmeting doen van de casing direct waar de CPU tegenaan komt? Dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal!

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tiberium schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:47:
Jullie HDX functioneert kennelijk gewoon prima, kunnen jullie wellicht een temperatuurmeting doen van de casing direct waar de CPU tegenaan komt? Dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal!
Een echte meting kan ik slecht doen. Een gewone thermometer er tegenhouden is niet echt goed. Er is veel te veel invloed van de omgeving dan. Ik zou een infra rood meter moeten lenen. Maar daar kan je dan weer niet mee vergelijken want die heb jij vast weer niet.

Maar als hij de hele nacht niets heeft gedaan en ik leg mijn hand er op, dan is hij 'niet koud'. Ik kan voelen dat hij warmer is dan de omgeving, maar meer is het ook niet ik zou zeggen een graad of 30. Als ik een film vanaf de interne disk heb bekeken voor een uur lang dan voelt hij 'aangenaam warm' aan. Dan heeft de processor dus moeten werken en de schijf heeft de hele tijd gedraaid. Wat zou het zijn, mogelijk 40-45 graden Het is beslist geen 50 graden, dat zou aanvoelen als een CV plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Idd hoor je meestal alleen de klachten over een apparaat.

Nou ik heb eigenlijk niet veel klachten. De meeste dingen doet ie gewoon prima.

Natuurlijk gebeuren er altijd onverklaarbare dingen, zoals opeens een iso/mkv/ts enzo die niet opstart, wel beeld geen geluid, geen geluid wel beeld.......... Maar dan is het voor mij simpel: delete file.....

90% van wat ik hem geef doet ie zonder problemen (ja het haperen door de FPS maar dat kan je wijzigen, dus hoop op de firmware upgrade dat ie dit automatisch doet)

Die andere 10% neem ik maar voor lief.

Over het warm worden:
Ik heb NOG geen problemen gehad voor wat betreft hitte probleem. Ik kan altijd mijn hand op de case zetten zonder mijn poten te branden. Het voelt gewoon warm aan maar niet heet.

toch heb ik 1 dingetje:

Waar ik al een tijdje tegenaan loop is het volgende;

Mijn HDX start werkelijk waar langzaam op. Het duurt zeker 2 minuten voordat ie is opgestart. Toen de interne hd zo goed als leeg was, was dit maar 1 minuut (wat ik al lang vind). Nu zit er ongeveer 250 gig op en duurt het minimaal 2a3 minuten voordat ie helemaal opgestart is.
Is dit normaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

vwtune schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:42:
Mijn HDX start werkelijk waar langzaam op. Het duurt zeker 2 minuten voordat ie is opgestart. Toen de interne hd zo goed als leeg was, was dit maar 1 minuut (wat ik al lang vind). Nu zit er ongeveer 250 gig op en duurt het minimaal 2a3 minuten voordat ie helemaal opgestart is.
Is dit normaal??
Ik heb al eerder gehoord dat er iemand over klaagde. Maar zelf merk ik het niet. Ik zet hem eigenlijk nooit echt uit. Ik heb er een WD green HD in zitten en die gebruikt maar 0.4 Watt als hij slaapt. De rest gebruikt ook minimaal stroom als hij niet bezig is met video decoderen. Hij gebruikt iets van 13 watt bij vollast. Dat wil zeggen met usenet downloaden bittorrent en unrarren enzo. Daarvan is dan 5.5 Watt de schijf. De unit zelf gebruikt dus maximaal 7.5 Watt als hij hard werkt

En bovendien...hij staat in mijn huiskamer. Dus dat kleine beetje stroom dat hij gebruikt en dat vrij komt als warmte hoeft dan weer niet uit mijn CV te komen gedurende de maanden dat dat de verwarming brandt.

En onder de minuut kom je denk ik zeker niet. Het is een hele echte computer die op Linux draait. Die moet dus ook echt booten en van alles checken en opstarten. Hij zal net als een PC een interne bios moeten laden. Hardware controles doen, Daarna Linux starten en dan dingen doen als netwerk verbindingen maken en integriteit van je filesysteem op je disk checken.

Kijk maar eens hoe lang een pc nodig heeft vanaf het moment dat je de stroom er op zet. De mijne is al bijna 15 seconden bezig voor hij door de (verkorte) BIOS check heen is. Daarna wordt mijn OS pas geladen en gestart. Na ongeveer 45 seconden heb ik beeld. Maar nog niet een volwaardig draaiend OS er is dan nog van alles aan het opstarten. En die PC is gemaakt om SNEL te zijn. Een NMT is gemaakt om veel soorten video te vertonen. De rest is eigenlijk bijzaak.

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 02-03-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Het is ook niet zo dat ik me er aan stoor. Alleen wanneer ik een vastloper had moet ik hem natuurlijk wel ff helemaal uitzetten en weer opstarten, daarna kan ik meteen door naar de koelkast om drinken in te schenken, wanneer ik dat op heb kan ik ook nog, als ik er trek in heb, koffie zetten, dat opdrinken, peukie erbij en meteen door naar de wc.... kom ik terug is ie idd wel opgestart.

Ik heb hem MEESTAL ook in de standby modus, dus zoals ik al zei heb ik er niet veel last van.

Toch zal het bij mij weinig uitmaken voor wat betreft de CV. Zoveel warmte komt er niet vanaf hahaha.

Als het echt normaal is dan kan ik er dus gewoon mee leven maar als iemand beweerd dat het veel sneller zou moeten zijn dan wil ik graag weten wat ik eraan kan doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
vwtune schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:22:
Het is ook niet zo dat ik me er aan stoor. Alleen wanneer ik een vastloper had moet ik hem natuurlijk wel ff helemaal uitzetten en weer opstarten, daarna kan ik meteen door naar de koelkast om drinken in te schenken, wanneer ik dat op heb kan ik ook nog, als ik er trek in heb, koffie zetten, dat opdrinken, peukie erbij en meteen door naar de wc.... kom ik terug is ie idd wel opgestart.
Knappe vent als je dat allemaal in 2 minuten kan :D De perceptie is dat je lang moet wachten, ook al zijn het maar 2-3 minuten. Elke seconde dat je gaat zitten staren naar het beeld duurt dan inderdaad een eeuwigheid. Ik heb tot nu toe in de 2 maanden dat ik het ding heb pas 1 keer een full reset moeten doen. Verder nog nooit een vastloper oid gehad. Wel al eens de firmware en NMT apps geinstalleerd en wat nieuwe skins erop gezet maar verder werkt ie als een tierelier :)

Begint me nu overigens wel steeds meer te irriteren dat er geen DTS downsampling in zit maar ik heb goede hoop dat het binnen nu en een paar weken zeker wel geregeld zal zijn. Heb al een paar keer mijn dochter moeten teleurstellen omdat er alleen maar een DTS stream in een film zat die ze graag wilde zien.

[ Voor 5% gewijzigd door redfoxert op 02-03-2009 15:26 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
redfoxert schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:25:
[...]

Knappe vent als je dat allemaal in 2 minuten kan :D De perceptie is dat je lang moet wachten, ook al zijn het maar 2-3 minuten. Elke seconde dat je gaat zitten staren naar het beeld duurt dan inderdaad een eeuwigheid. Ik heb tot nu toe in de 2 maanden dat ik het ding heb pas 1 keer een full reset moeten doen. Verder nog nooit een vastloper oid gehad. Wel al eens de firmware en NMT apps geinstalleerd en wat nieuwe skins erop gezet maar verder werkt ie als een tierelier :)

Begint me nu overigens wel steeds meer te irriteren dat er geen DTS downsampling in zit maar ik heb goede hoop dat het binnen nu en een paar weken zeker wel geregeld zal zijn. Heb al een paar keer mijn dochter moeten teleurstellen omdat er alleen maar een DTS stream in een film zat die ze graag wilde zien.
Het is natuurlijk met een knipoog bedoelt he....
Zoals ik al zei: ik ben een tevreden klant. Heb er verder geen problemen mee. Alleen wanneer andere beweren dat het opstarten niet zo lang zou moeten duren, dan zou ik wel een oplossing ervoor willen hebben.
Zelf met het DTS verhaal niet, daar heb ik een Receiver voor die dat werk voor me doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:59
kan je ook XBMC draaien op dit apparaatje? Ik vind dat zo'n heerlijk programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk persoonlijk dat er nog héél wat marge is om de boot performance te verbeteren. Linux kan héél wat beter op dat vlak, en de HDX start out of the box niet zo gek veel services. Mijn laptop start op onder de 30 seconden, en dat is dan wel getrimd, er is geen reden om voor zo'n apparaat dat te verwaarlozen.

Ik zet dat ding altijd volledig af, dat ding hoeft niet de hele tijd in slaapstand te staan. Verbruikt alleen maar elektriciteit :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:17:
Ik zet dat ding altijd volledig af, dat ding hoeft niet de hele tijd in slaapstand te staan. Verbruikt alleen maar elektriciteit :P.
Anderhalve watt of zo. Echt verwaarloosbaar weinig. Op jaarbasis scheelt dat misschien 10 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan een HDX te kopen, welke schijf van 1 TB om hierin te stoppen, raden jullie aan?
En ik ben nogal noob qua netwerk etc. ik heb hier een router USR9108 staan voor een draadloos netwerk maar heb geen zin om kabels te trekken naar de living vanuit deze router.

Kan ik gewoon adhv een usb dongle en mijn laptop connectie maken met de hdx om videomateriaal te streamen, of op welke manieren kan ik nog materiaal uitwisselen tussen de laptop en hdx?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:46:
Ben van plan een HDX te kopen, welke schijf van 1 TB om hierin te stoppen, raden jullie aan?
En ik ben nogal noob qua netwerk etc. ik heb hier een router USR9108 staan voor een draadloos netwerk maar heb geen zin om kabels te trekken naar de living vanuit deze router.

Kan ik gewoon adhv een usb dongle en mijn laptop connectie maken met de hdx om videomateriaal te streamen, of op welke manieren kan ik nog materiaal uitwisselen tussen de laptop en hdx?

alvast bedankt
Schijnt dat je niet mag groeten hiero, moesten we maar respecteren dacht ik zo. Voor het overige Cortexman, worden al jouw vragen in de voorgaande pagina's beantwoord. Het zijn er wel veel, maar neem eens de moeite om ze allemaal te lezen en neem dan vervolgens een weloverwogen beslissing. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Ortep schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:18:
[...]

Een echte meting kan ik slecht doen. Een gewone thermometer er tegenhouden is niet echt goed. Er is veel te veel invloed van de omgeving dan. Ik zou een infra rood meter moeten lenen. Maar daar kan je dan weer niet mee vergelijken want die heb jij vast weer niet.
Hehe, klopt, helaas. Maar inmiddels heb ik de ultieme oplossing gevonden... terugsturen die hap }:O
Zojuist mijn HDX teruggestuurd naar de shop in frankrijk, en van Alex van HDX de garantie gekregen dat het geen probleem is dat ik zelf heb lopen tweaken in de hardware. Helaas loste koelpasta e.d. het probleem niet op, maar het was definately dus toch een hitteprobleem. Heb er nu echt al uren klussen en proberen inzitten, vind het wel mooi zo! Vind het nog steeds een fijn apparaat en ik ga er vanuit dat als ik binnenkort de nieuwe ontvang, alle problemen verholpen zullen zijn.

offtopic: kostte me toch dik 12 euro om die meuk terug te zenden, zou ik dat terug kunnen vragen aan de franse shop? /offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
@hierboven.

Dat kun je niet terugvragen, dat is nu eenmaal het risico van internet aankopen. Je hebt mazzel dat ze jou geen verzendkosten in rekening brengen om een vervangende terug te sturen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 euro valt eigenlijk wel mee, ze zijn toch 40 euri goedkoper dan de gemiddelde nl shop, dus je kunt 'm nog ruim 2x terugsturen voor dat geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 15:57
Heeft iemand voor mij de software wat ze hier gebruiken: http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/

De link werkt niet bij.. Mcafee gaf een virusmelding, maar dat klopte niet. Maar nu kan ik hem niet downloaden :S

Of is er een vergelijkbaar programma dat hetzelfde doet?

[ Voor 12% gewijzigd door Sendar op 03-03-2009 13:50 ]

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

--

[ Voor 100% gewijzigd door NaN op 07-03-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbolle
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 16:33
Ik heb een vraagje misschien weet een van jullie hier een antwoord op

als ik een dvd film afspeel worden bij sommige film de audio heel zacht moet ik echt mijn h. c. s. bijna helemaal opendraaien voor een hard geluid heb hem dig coax en gewoon tulp aangesloten.

weet iemand hier wat van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik heb ook mijn HDX geupgrade met de Popcorn Hour firmware. Ik wilde niet langer wachten op DTS audio, en HDX deed daar nogal vaag over.

Het werkt perfect. Heb deze guide gevolgd: http://olivier.cochard.me...e/dts-downmix-on-hdx-1000

Enige vervelende was dat ik mijn NMT apps opnieuw moest installeren, en via USB lukte dat niet. Ik kreeg steeds "Setup fail / your source is not valid / please reboot", terwijl ik wel gewoon de gebundelde syb8634.nmt had. Uiteindelijk lukte het wel met updaten via internet, maar het downloaden duurde wel even.

DTS audio werkt perfect. Geen last van upspinnende HDD. Verder nog niets geprobeerd, maar zal wel ok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggie34
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11-2024
rjbenning schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:43:
Als ik de HDX een aantal films laat downloaden via de Usenet client dan pakt hij de bestanden daarna netjes uit. Echter de gedownloade bestanden blijven staan nadat het uitgepakt is!. Hoe kan ik dit instellen dat deze na het uitpakken ook verwijderd worden?.
kijk ff op deze site

http://apps.sourceforge.n...671a6be9d7eb75530f8df6a5a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Blaise schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:05:
Ik heb ook mijn HDX geupgrade met de Popcorn Hour firmware. Ik wilde niet langer wachten op DTS audio, en HDX deed daar nogal vaag over.

Het werkt perfect. Heb deze guide gevolgd: http://olivier.cochard.me...e/dts-downmix-on-hdx-1000

Enige vervelende was dat ik mijn NMT apps opnieuw moest installeren, en via USB lukte dat niet. Ik kreeg steeds "Setup fail / your source is not valid / please reboot", terwijl ik wel gewoon de gebundelde syb8634.nmt had. Uiteindelijk lukte het wel met updaten via internet, maar het downloaden duurde wel even.

DTS audio werkt perfect. Geen last van upspinnende HDD. Verder nog niets geprobeerd, maar zal wel ok zijn.
Ik zit er ook aan te denken om een firmware change te doen, alleen is het mij nog niet duidelijk welke bestand nu de daadwerkelijke firmware is dat geupload wordt. Je hebt namelijk een zip bestand met de update files enzo, maar zit daar dan ook de laatste versie van de PH 110 firmware bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 15:48
dCY schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 06:43:
[...]
Ik zit er ook aan te denken om een firmware change te doen, alleen is het mij nog niet duidelijk welke bestand nu de daadwerkelijke firmware is dat geupload wordt. Je hebt namelijk een zip bestand met de update files enzo, maar zit daar dan ook de laatste versie van de PH 110 firmware bij?
Zoals ik al eerder aangaf heb ik ook afgelopen week de PCH firmware geinstalleerd, werkt idd super!

In het zipje staat alles wat je nodig hebt. Via Telnet installeer je een oudere versie van de firmware. Daarna kun je op de 'normale' manier een update doen naar de laatste versie van de PCH firmware en apps. Ik heb dat zelf via internet gedaan, dan doet je HDX/PCH het helemaal zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijn HDX-1000 binnen gekregen ;). Ik heb alleen 1 probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden...

Als ik een video met DTS geluid afspeel dan hoor ik hier het geluid niet van.
ik heb mijn geluid over de Rode en Witte Jack's aan de achterkant naar een 2.1 versterker lopen, nou heb bij beeld/geluid het volgende ingesteld:
AC3 - Analog (PCM)
AAC - Analog (PCM)
WMA Pro - Analog(PCM)
DTS - Hier zie ik 3 dingen staan waarvan ik er maar 2 daadwerkelijk kan selecteren
Digital(Raw) en DTS-HD(Raw) > deze kan ik ook selecteren maar hier krijg ik dus geen geluid uit
Analog(PCM) > deze is grayed-out en kan ik dus niet selecteren... (wat dus wel nodig is om wel geluid te krijgen)

Is er iemand die enig idee heeft hoe dit komt? ik heb de laatste Firmware erop en al eens de boel naar factory defaults gereset maar dit heeft nog niks geholpen... elke suggestie is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 11:48
Lees het topic door ;)

Over rode en witte jacks kan je geen DTS verzenden, alleen stereo.
Daarnaast heb je tot nu toe een decoder/versterker nodig die de DTS uitleest en doorstuurt naar je speakers.

[ Voor 80% gewijzigd door Smi3l op 05-03-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of wachten op de nieuwe firmware. Die zou het mogelijk maken dat de optie DTS - Analog(PCM) te kiezen is. Dit resulteert in een stereo signaal op de rode en witte aansluitingen.

Wel zonde als je alle films kijkt met stereo ipv DTS of DD, maar ieder zijn keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

BTW, ik heb nu ook de A110 firmware draaien op de HDX :*)
Alleen nu nog het lampje issue zien te fixen, lijkt net of de HDX aanstaat met het blauwe lampje ipv rood met standby.
Voor de rest dik tevreden met de firmware verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlalex
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-03-2024
Tiberium schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:51:
[...]

Hehe, klopt, helaas. Maar inmiddels heb ik de ultieme oplossing gevonden... terugsturen die hap }:O
Zojuist mijn HDX teruggestuurd naar de shop in frankrijk, en van Alex van HDX de garantie gekregen dat het geen probleem is dat ik zelf heb lopen tweaken in de hardware. Helaas loste koelpasta e.d. het probleem niet op, maar het was definately dus toch een hitteprobleem. Heb er nu echt al uren klussen en proberen inzitten, vind het wel mooi zo! Vind het nog steeds een fijn apparaat en ik ga er vanuit dat als ik binnenkort de nieuwe ontvang, alle problemen verholpen zullen zijn.

offtopic: kostte me toch dik 12 euro om die meuk terug te zenden, zou ik dat terug kunnen vragen aan de franse shop? /offtopic
Alex B hdx1080.com
While heat in your test is one factor but i see more of a problem with the LAN module itself. What we experience with over heated players are during movies playback when the CPU is working at it hardest and the player stop responding.

In this case, i am incline to advise you to send your board for replacement since the LAN module is not working 100%.
Ik heb mijn PCB terug gestuurd naar China. 3 dagen na mijn eerste aanmelding kreeg ik van Alex van HDX toestemming om mijn PCB los terug te sturen. Hij vroeg om een ingescand kopie van het verzendbewijs. Deze heb ik hem gemaild, ik verwacht dat ze mij nu direct een nieuw pcb toesturen. Ik was iets van 10 a 11 euro kwijt aan verzend kosten.
Al met al ben ik zeer tevreden over de snelheid en de oplossing die hdx geboden heeft. :)
Hopelijk is mijn volgende PCB wel goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
dCY schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:22:
BTW, ik heb nu ook de A110 firmware draaien op de HDX :*)
Alleen nu nog het lampje issue zien te fixen, lijkt net of de HDX aanstaat met het blauwe lampje ipv rood met standby.
Voor de rest dik tevreden met de firmware verandering.
LED lampje kleur kan je niet zomaar fixen, tenzij je heel goed firmware kan reverse engineeren ;)
Went vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Blaise schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:29:
[...]

LED lampje kleur kan je niet zomaar fixen, tenzij je heel goed firmware kan reverse engineeren ;)
Went vanzelf.
haha draadje andersom solderen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

www.hd-1080.com/news_list1.asp?id=204

Zit eraan te komen dus.. sommige schijnen de nieuwe firmware al te downloaden via de buildin update optie van HDX.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
dCY schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:49:
www.hd-1080.com/news_list1.asp?id=204

Zit eraan te komen dus.. sommige schijnen de nieuwe firmware al te downloaden via de buildin update optie van HDX.

:9
Enig idee of er DTS downsampling in zit? Mijn chinees is niet meer wat het geweest is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
As we speak lijkt het erop dat de hdx aan het updaten is. Staat ten minste downloading image....
Stay tuned............

Programming kernel.............

Programming firmware........

Rebooting in 10 seconds.......

Lol tijdens rebooten heb ik nu een paars lampje ipv blauw of rood :p

Vervolgens gaat hij de nmt programma's proberen te installeren. Heb gekozen voor online, maar wat ik nu moet kiezen weet ik niet, heb maar voor het nieuwste bestand gekozen van 06 maart.

Nu wordt het beeldscherm zwart, lampje blijft blauw branden. Even geen idee wat wijsheid is. Waarschijnlijk verkeerde bestand oid gekozen. ff rebooten maar denk ik, want er gebeurd niks meer....

Opniew rebooten. Deze keer is het lampje wel gewoon rood.
Ander bestand geprobeerd, maar zonder succes. Ben bang dat online updaten op deze manier nog niet echt mogelijk is. In ieder geval niet wat betreft de nmt applicaties.

Firmware version: 50-17-090125-15-HDD-403-000

[ Voor 100% gewijzigd door 13art op 06-03-2009 14:13 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

redfoxert schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:53:
[...]

Enig idee of er DTS downsampling in zit? Mijn chinees is niet meer wat het geweest is ;)
7. decoding - DD TRUEHD decoding - multi-sound track AAC decodes the detailed promotion explanation

voor de rest is het geloof ik gelijk aan PopcornHour

[ Voor 8% gewijzigd door dCY op 06-03-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
dCY schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:07:
[...]

7. decoding - DD TRUEHD decoding - multi-sound track AAC decodes the detailed promotion explanation

voor de rest is het geloof ik gelijk aan PopcornHour
En dat betekent .... yes or no ? :) beetje kromme vertaling als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

redfoxert schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:51:
[...]

En dat betekent .... yes or no ? :) beetje kromme vertaling als je het mij vraagt :)
Eerlijk gezegd, ik heb geen idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ben nu de update aan het binnenhalen .... met < 1kb/sec :(

Zeker nog niemand die een snellere mirror beschikbaar heeft? Dan kan ik hem vanmiddag als ik thuis ben direct testen op DTS support. Tenzij iemand anders hier al eerder rapporteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de NMT Application software update gelijk is als aan die van popcorn? ik weet dat de firmware verschillend is .. die heb ik al van de chinese site gedownload .. alleen de NMT application software link die werkt niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, helaas nog geen DTS support ;( .

Wel een nieuwe auto sync framerate optie. PAL/NTSC 24p support, dus dat is wel netjes. Ik hoop wel dat er nu snel DTS support komt, want voor mij persoonlijk erg belangrijk. Zit al maanden films naar AC3 te conventeren :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Laatste HDX Firmware
http://www.hdx1080.com/up...090125-15-HDD-403-000.bin

Laatste versie van de NMT applications. Via USB stick updaten
http://www.hdx1080.com/up...-17-090125-15-HDD-403.zip

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super .. Thanx gaan we proberen vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 18-09 23:21
Maar nog niet gelinkt op de website...?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Nee via de updatefunctie van de HDX1000 al wel te downloaden maar de website is nog niet bijgewerkt.

de laatste firmware versie draait inmiddels al bij mij alleen de NMT apps vanaf USB installeren lukt niet net zoals de online update loopt hij vast bij het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:42
In de onderste ZIP file zit ook de bovenste bin file. Je hoeft dus alleen de onderste te downloaden.
Mocht vanavond de hele wereld tegelijk gaan updaten, hier is een mirror link:
http://cid-ace5655f7615e9a1.skydrive.live.com/self.aspx/.Public/50-17-090125-15-HDD-403.zip

Release Date : 6 March 2009
Firmware Version: 50-17-090125-15-HDD-403-000

Release Note:
1. Requires NMT apps 00-17-090115-15-HDD-403
2. Browser / System
- Improvement on font engine character rendering (30% speed up)
- faster navigation on local drives
- Use numeric key to input item number to jump to the page where item is located
- Improved fileplayer speed
- Fixed HDMI display output blackout issue for auto EDID
- Discrete RC (Logitech) scancode fix
- Updated network share and webservices language packs.
- Removed EXT2 option for NMT installation
- Note: due to long term reliability issue with EXT2 on device that is frequently turned off abruptly
- Additional symbols can be input from "1" key
- HTTP download manager (only works with links with special "download" attributes.
- File player hide Recycle Bin folder
- Fixed 'TV MODE' + '3' key handling bug
- Fixed recovery kernel no red screen displayed
- Browser image caching fix, should fix some YAMJ crashes or no image issue.
- Fixed HDD spin-up during standby
- Fixed slow loading of HTML pages
3. Web Services
- New UI
- customizable icon feature with browse image utility (need NMT apps)
- bug fixes on customizable service icon with browse feature.
- Web Services page modification
- Fixed a "save/remove service" bug
- Now able to customise JPG/BMP icon
- Fixed slow IR response while playback Internet Radio
- Immediate response to STOP during Internet video streaming
- Fine-tune Web Service UI
4. Network
- Improved SMB server startup time
- Improved browsing time for SMB client
- Atheros USB WiFi stability fixes
- Fixed SMB client hostname resolution picked up wrong IP address from the IP list
- Fixed file copy failed from HDD to SMB/NFS with names containing whitespace
- Fixed UPnP AV server playall issue broken in previous release
- Fixed Samba server halts after device name change
- Torrent client is now by default Transmission (btpd removed)
**** IMPORTANT NOTE: Please ensure completion with previous downloads with BTPD, as new Transmission client cannot inherit previous downloads.
- Fixed torrent schedule page not working
- Fixed occasionally newly created SMB/NFS shares doesn't show up in media source list
- Atheros USB WiFi added support for TP-Link v2 stick
- Fixed persistent private IP when DHCP server unavailable (e.g. cross-cable connection etc)
5. Playback
- Bookmark/resume for single playback
- 10 bookmarks available now
- Press stop to bookmark the last video playback
- Press enter / play with focus on bookmarked clip to resume
- Press "0" to start from beginning of clip
- Auto framerate synchronisation
- Framerate sync function in ISO playback, only for 50,60Hz modes (PAL/NTSC)
- switch to NTSC(60Hz) when selected mode not applicable.(previously, it will follow TV mode selected)
- Use 59.94 for NTSC when matching content detected.
- Fixed incorrect data shown on infobar.
- Fixed after ISO playback, screen goes blank when framerate sync kicks in
- Improved info display
- Disable incorrect video MPEG1/2 VBR display.
- Fixed incorrect framerate info for video playback (*.mov, *.mp4).
- Fixed video bitrate calculation error (less 1 packet every second)
- Modified infobar UI (height, spacing and text displayed)
- Fixed info bar losing text after paused
- Improved accuracy of mpeg1/2 bitrate information
- Photo app
- Fixed JPEG (PNG / TIFF transcode) from myiHome server cannot be displayed
- Fade-In Fade-out effect added for photo transition
- Enable large jpeg rotation. (downscale before rotate)
- Fixed faded color for jpeg at 360-deg rotation
- TV Type setting for DVD playback
- the TV type setting is now working for DVD video playback (4:3 and 16:9 only, 16:10 will treat as 16:9)
- DVD Menu
- new popup menu if MENU key on PCH remote controller is pressed
- user can select to jump to ROOT, TITLE, CHAPTER.... etc from the menu
- Modified progressive zoom and pan in ISO/IFO playback
- Removed up/down keys as prev/next track/td>
- VCD *.DAT playback fixed using soft demux
- Fixed "repeat" keypress in myiHome when playback audio caused picture playback to halt
- Improved handling of MKV H.264 profile and vlevel.
- Fixed cannot stream MPEG from UPnP AV server, liveTV
- Fixed .pls file unable to start when playback locally (HDD/SMB/NFS)
- *.m3u playlist supported.
- Fixed TS with stream6 as teletext playback cause out of memoryFixed MKV H264 L4.1 pixelated video issue
- Fixed MKV H264 L4.1 pixelated video issue
- Fixed ISO over SMB stutter issue, when no HDD attached
6. Subtitle
- Fixed Hebrew SRT subtitle containing invalid character
- Fixed subtitle parsing with BOM (UTF8 support only)
- Thai subtitle support
- Fixed wrong character rendered in Thai subtitle
- Changed default subtitle font size to 28 and Y offset to 10
- Exception handling in SSA subtitle parsing
- Slight adjustment of subtitle position

NMT Apps Version: 00-17-090115-15-POP-403

Release Note:
1.Minimum firmware version to use this NMT App is 50-17-090125-15-HDD-403
2. Improved on samba client browsing time and server boot up time
3. Fixed occasional slow samba response
4. Upgraded to nzbget 0.51
5. Upgraded to nzbgetweb 1.2 (Categories can be modifed in /mnt/syb8634/nzbgetweb/setting.php5)
6. Various Casgle fixes
7. Fixed FTP password saving
8. Improved Setup Page loading time
9. Remove btpd, using Transmission as default BT client
10. Fixed sometimes unable to access casgle web ui
11. Fixed HDD spin-up during standby

Note: Unzip into the root of your USB thumbdrive. Browse to usbupdate.html to update.
Please DO NOT power off the unit during firmware update, as it will render your unit inoperational.

[ Voor 104% gewijzigd door robertwebbe op 06-03-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
je kan ze beide toch gewoon via je hdx downloaden en installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
The Otherside schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:49:
Nee via de updatefunctie van de HDX1000 al wel te downloaden maar de website is nog niet bijgewerkt.

de laatste firmware versie draait inmiddels al bij mij alleen de NMT apps vanaf USB installeren lukt niet net zoals de online update loopt hij vast bij het installeren.
Rename de NMT apps file eens naar syb8634.nmt op je USB stick en ga dan via het menu de NMT apps installeren/updaten. Wellicht dat dat beter/sneller werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Kwam idd omdat ik de laatste link die ik gaf aanzag als de NMT apps... die zipfile hernoemen naar .nmt zorgt voor een vastloper. Je moet hem idd eerst uitpakken en dan pas de apps hernoemen. Nu draait het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
The Otherside schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:23:
Kwam idd omdat ik de laatste link die ik gaf aanzag als de NMT apps... die zipfile hernoemen naar .nmt zorgt voor een vastloper. Je moet hem idd eerst uitpakken en dan pas de apps hernoemen. Nu draait het als een zonnetje.
Ja nogal logisch dat je de file eerst moet uitpakken en daarna renamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37

rally

Deyterra Consultancy

Ik ben me er van bewust dat dit het HDX-1000 topic is...

Toch hoop ik dat iemand me kan vertellen of deze ook geschikt is voor de HDX-900. Ik heb ze namelijk beide.
Volgens mij is er onder de kap weinig/geen verschil. Of zit ik nu heel erg mis?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:23:
Nope, helaas nog geen DTS support ;( .

Wel een nieuwe auto sync framerate optie. PAL/NTSC 24p support, dus dat is wel netjes. Ik hoop wel dat er nu snel DTS support komt, want voor mij persoonlijk erg belangrijk. Zit al maanden films naar AC3 te conventeren :9 .
|:( Gaat nu wel heel erg lang duren zeg!

Firmware update via online optie verliep overigens prima.
Moet alleen even met usbstick de NMT appl installeren.

Belangrijk vind ik nu dat het DTS aangeslingerd gaat worden, begin nu onderhand erg ongeduldig te worden.

anders maar een Popcorn firmware gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
hoe werkt dat bookmarken eigenlijk?

Wanneer ik een dvd start en ik druk op de startknop, gaat ie meteen helemaal uit de film. Dus terug naar de jukebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
rally schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:35:
Ik ben me er van bewust dat dit het HDX-1000 topic is...

Toch hoop ik dat iemand me kan vertellen of deze ook geschikt is voor de HDX-900. Ik heb ze namelijk beide.
Volgens mij is er onder de kap weinig/geen verschil. Of zit ik nu heel erg mis?
Volgens de mail van HDX:

Dear HDXers,
We are pleased to annouce the release of the new firmware release for HDX 1000 and HDX 900 users. It took almost 4 months in the making and feature over 30+ fixes and enhancement to your HDX player.
Just to list a few fixes and enhancement:.............. enz.

Dus ook de HDX 900 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

vwtune schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:00:
hoe werkt dat bookmarken eigenlijk?

Wanneer ik een dvd start en ik druk op de startknop, gaat ie meteen helemaal uit de film. Dus terug naar de jukebox.
dat staat gewoon in de beschrijving:
5. Playback
- Bookmark/resume for single playback
- 10 bookmarks available now
- Press stop to bookmark the last video playback
- Press enter / play with focus on bookmarked clip to resume
Simpelweg: Hij doet het voor single (losse) films. Dus AVI, MKV, XVID en wat al niet meer.
Hij onthoudt er 10. Doe je dat met nummer 11, dan is hij nummer 1 kwijt
Op stop drukken is voldoende, hij onthoudt waar hij was.
Bij het opnieuw starten gaat hij verder waar hij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
never mind

[ Voor 79% gewijzigd door vwtune op 06-03-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
Bedankt voor de Mirror.
Dat ging een stuk sneller dan via de HDX site.

Alleen zit ik even met een paar vragen..
Als toevoeging is het volgende te lezen.
- Auto framerate synchronisation
- Framerate sync function in ISO playback, only for 50,60Hz modes (PAL/NTSC)
- switch to NTSC(60Hz) when selected mode not applicable.(previously, it will follow TV mode selected)
- Use 59.94 for NTSC when matching content detected.
Wat word hier precies mee bedoeld?
Want is het nou raadzaam om de tv mode op auto te zetten om bovenstaande optie goed te kunnen gebruiken of gaat het nu van zelf automatisch als er bijvoorbeeld een NTSC film word gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 20:51
Vandaag mijn HDX-1000 binnen gekregen en natuurlijk direct aangesloten op het netwerk en de LCD TV. Nadat het apparaat een keer was vastgelopen de aan en uit knop maar eens gebruikt. HDX starte weer op met het spash scherm 'Powered bij HD Digtech' en de tekst 'Loading'. LED is rood tijdens opstarten en wordt heel even blauw. Dan begint mijn LCD TV te knipperen en LED gaat uit. Kan de HDX nog wel in standby zetten via ab.

Defect of is dit nog te herstellen met een upgrade? En hoe doe je dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Hoe zat het precies (zie ook vorige post) met die framerate.
Ik had hem op ntsc/pal/24p gezet, beeld was prima maar meteen sound async (soort van slechte duitse nagesynchroniseerde film, lippen bewogen en tekst liept net niet mee). Framerate sync op off en probleem weg.

Film burn after reading mkv 1080p 24fps

[ Voor 7% gewijzigd door vectrex op 06-03-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Digin schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:16:
Vandaag mijn HDX-1000 binnen gekregen en natuurlijk direct aangesloten op het netwerk en de LCD TV. Nadat het apparaat een keer was vastgelopen de aan en uit knop maar eens gebruikt. HDX starte weer op met het spash scherm 'Powered bij HD Digtech' en de tekst 'Loading'. LED is rood tijdens opstarten en wordt heel even blauw. Dan begint mijn LCD TV te knipperen en LED gaat uit. Kan de HDX nog wel in standby zetten via ab.
Dit al geprobeerd via de ab?

- 'TVMode' wait '0' = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- 'TVMode' wait '1' = Composite NTSC 480i
- 'TVMode' wait '2' = Composite PAL 576i
- 'TVMode' wait '3' = reserved
- 'TVMode' wait '4' = Component 720p60
- 'TVMode' wait '5' = Component 1080i60
- 'TVMode' wait '6' = Component 1080p60
- 'TVMode' wait '7' = HDMI 720p60
- 'TVMode' wait '8' = HDMI 1080i60
- 'TVMode' wait '9' = HDMI 1080p60
- 'TVMode' wait 'Caps/Num' = Toggles between 50/60 Hz, can be used in browser

* wait = 2 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chan_x
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-03 10:54
@Digin Heb je de HDX soms via hdmi aangesloten ? ik weet niet op welke resolutie je tv werkt, maar ik neem aan dat ie tenminste HD Ready aankan op 720p. probeer terwijl je HDX aan staat (ledje is dus blauw) op TV mode knop te drukken op je afstandsbediening en dan 7 voor 720p. dan zou je wel beeld moeten hebben. Als je hem niet via hdmi hebt aangesloten of je tv kan geen 720p weergeven dan zou ik even tv mode en een ander cijfer proberen. HIerna zou je wel beeld moeten hebben en kan je hem via de menu instellingen zelf op een betere keuze kunnen zetten.

plus ça change·, plus c'est la même chose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chan_x
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-03 10:54
iets te laat :P

plus ça change·, plus c'est la même chose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 20:51
Geweldig. De HDX doet het weer. Hartelijk bedankt. Kan ik weer verder spelen. Gelijk maar de nieuwe firmware erop zetten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag maar hoe krijg ik deze bestanden op een usb stick? Ik krijg aldoor dat hij __MACOSX wil overschrijven. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
vectrex schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:32:
[...]

Dit al geprobeerd via de ab?

- 'TVMode' wait '0' = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- 'TVMode' wait '1' = Composite NTSC 480i
- 'TVMode' wait '2' = Composite PAL 576i
- 'TVMode' wait '3' = reserved
- 'TVMode' wait '4' = Component 720p60
- 'TVMode' wait '5' = Component 1080i60
- 'TVMode' wait '6' = Component 1080p60
- 'TVMode' wait '7' = HDMI 720p60
- 'TVMode' wait '8' = HDMI 1080i60
- 'TVMode' wait '9' = HDMI 1080p60
- 'TVMode' wait 'Caps/Num' = Toggles between 50/60 Hz, can be used in browser

* wait = 2 seconden
hey dat is handig! ik heb mijn tv via hdmi en mijn beamer via component en zat altijd al te kutten met die verschillende outputs. 8)7

Fixed HDD spin-up during standby
_/-\o_ eindelijk hoef ik hem niet meer helemaal uit te zetten

en nog een tegenvaller:
Unfortunately DTS down-mixing did not come in time for this firmware release. We believe that users deserve the bug fixing and enhancements feature in this release and do not want to delay because of DTS. And YES, once the whole DTS saga has come to an end, a small revision firmware will be available for download to enable the feature.

[ Voor 21% gewijzigd door bastv op 07-03-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
bastv schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:27:
[...]

hey dat is handig! ik heb mijn tv via hdmi en mijn beamer via component en zat altijd al te kutten met die verschillende outputs. 8)7

Fixed HDD spin-up during standby
_/-\o_ eindelijk hoef ik hem niet meer helemaal uit te zetten

en nog een tegenvaller:
Unfortunately DTS down-mixing did not come in time for this firmware release. We believe that users deserve the bug fixing and enhancements feature in this release and do not want to delay because of DTS. And YES, once the whole DTS saga has come to an end, a small revision firmware will be available for download to enable the feature.
Ik heb gister deze firmware geinstalleerd en ik moet zeggen, een HELE verbetering. Het browsen in de menu's is een stuk sneller geworden. Hij reageert sneller op de AB etc etc etc. Er lijkt hard te zijn gewerkt aan de snelheid door Syabas.

Over dat DTS verhaal, Alex (owner van HD Digitech) heeft eerder al gezegd niet te willen wachten op de DTS licentie voor deze firmware omdat er zoveel verbeteringen en bugfixes in zitten. Het DTS verhaal duurt nu ook niet lang meer waarschijnlijk en ik hoop dat er binnen een maand of wat dan eindelijk de DTS licentie definitief verkregen is zodat we met zn allen hier plezier van gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Wat zijn jullie instellingen en ervaringen met framerate sync, mijn vorige vraag is een beetje ondergesneeuwd.

Ik had hem op ntsc/pal/24p gezet, beeld was prima maar meteen geluid async (soort van slechte duitse nagesynchroniseerde film, lippen bewogen en tekst liep net niet mee). Framerate sync op off en probleem weg.
Film burn after reading mkv 1080p 24fps

Ik zal straks nog even verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ik weet niet of het al genoemd is, maar je kunt nu door mono wrapper te gebruiken een enkele moviejukebox maken voor files verdeeld over meerdere shares : http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=17494

[ Voor 3% gewijzigd door punisher007 op 07-03-2009 15:04 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Donderdag besteld en omdat ik gisteren de pakketbezorger net gemist had vandaag ontvangen. _/-\o_

HD erin en firmware en apps installeren.

Wil zelf met name de usenet instellen zodat hij 's-nachts download en eventueel vanuit het werk een bestand ernaar toe kan zetten.

Wel grappig dat ze weten dat je het boekje toch niet doorneemt en dus zit het er niet bij :D

Hmm na alles geïnstalleerd te hebben komt hij standaard met de naam : PCH-A100 :/

[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 07-03-2009 16:32 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:57:
Of wachten op de nieuwe firmware. Die zou het mogelijk maken dat de optie DTS - Analog(PCM) te kiezen is. Dit resulteert in een stereo signaal op de rode en witte aansluitingen.

Wel zonde als je alle films kijkt met stereo ipv DTS of DD, maar ieder zijn keuze ;)
Ik zal moeten wachten op de nieuwe Firmware denk ik, en zou inderdaad liever DTS willen op een H&K setje mja thuis wonend ouders/buren haha |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:46:
[...]

Ik zal moeten wachten op de nieuwe Firmware denk ik, en zou inderdaad liever DTS willen op een H&K setje mja thuis wonend ouders/buren haha |:(
Ook een H/K setje kan zacht hoor ;)

Maar hard klinkt beter :P voordeel van een eigen huis en halfvrijstaand :D
Sc0rPi0N schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:18:
Hmm na alles geïnstalleerd te hebben komt hij standaard met de naam : PCH-A100 :/
Is altijd... beetje vaag maar je kan 'm gelukkig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk dat updaten. Nog nooit gedaan ik heb hem twee maanden geleden geheel werkend vanuit de winkel meegenomen.

-downloaden nieuwe firmware en apps
-op een usb stick zetten
-en in de hdx stoppen
????

kan ik b.v alle films en muziek er op laten staan of wordt alles gewist tijdens het updaten? Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden ?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37

rally

Deyterra Consultancy

Heel eenvoudig.
1. Downloaden
2. Uitpakken op een USB stick zetten (in de root. Anders vind hij de update file niet)
3. HDX source aanpassen naar "USB"
4. File browsen (4e icoon van links)
5. Update.html selecteren
6. Op OK drukken
7. 10-14 minuten koffie/thee gaan drinken en presto.

Er wordt in principe geen data gewist. Je zult wel moeten updaten naar de laatste NMT apps (mits je die gebruikt) en er is een kleine kans dat je daar een aantal dingen opnieuw moet instellen.

Ik heb de update gedraaid op mijn HDX1000 (en een update voor de HDX900) en beide keren waren al mijn settings nog als vanouds.

Het kan volgens mij tegenwoordig ook via het setup menu (maintenance), maar op het moment zijn de HDX servers nogal overbelast en gaat het uren/dagen duren. Dan kun je beter even de firmware downloaden van een mirror.

Overigens merk ik inderdaad dat het browsen iets sneller is gegaan. Dat is wel lekker. Het starten van een film duurt nog wel wat langer dan op de TViX, maar met al het gedonder met hun updates blijf ik liever de HDX'en gebruiken.

Of wachten op de nieuwe PCH natuurlijk :P

[ Voor 36% gewijzigd door rally op 08-03-2009 09:32 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:23
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 09:25:
Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk dat updaten. Nog nooit gedaan ik heb hem twee maanden geleden geheel werkend vanuit de winkel meegenomen.

-downloaden nieuwe firmware en apps
-op een usb stick zetten
-en in de hdx stoppen
????

kan ik b.v alle films en muziek er op laten staan of wordt alles gewist tijdens het updaten? Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden ?

Alvast bedankt...
Te laat (zie reactie hierboven)

- downloaden nieuwe firmware en apps
- unzip en rename een bepaald bestand (zie readme in de download)
- op een usb stick zetten
- en in de hdx stoppen (onderste usb ingang bij mijn HDX)
- USB selecteren
- update starten (bestand op de usb)
- wizard begeleidt je bij de update (default is het behouden van je files bij een update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heee

Dat is snel. Bedankt voor jullie reacties. Ga zo eens even op zoek naar een usb stick.

dob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
je kan hem ook op internet aansluiten en via setup->maintenance een online firmware update doen.
hoef je niet te kutten met usb sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

bastv schreef op zondag 08 maart 2009 @ 10:26:
je kan hem ook op internet aansluiten en via setup->maintenance een online firmware update doen.
hoef je niet te kutten met usb sticks.
Er werd juist uitgelegd waarom je dat op dit moment beter kunt ontwijken. De servers zijn vrij druk op dit moment, dus kan het online updaten behoorlijk lang duren. Maar het is natuurlijk gewoon een optie. Beiden werken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Eh, sinds ik de nieuwe firmware erop gezet heb kan ik niet meer via http://192.168.1.8:8055/ bij Casgle (podcasts en zo) komen???

Heeft iemand idee wat er hier mee gebeurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draait de casgle service wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:10:
draait de casgle service wel dan?
Nou, dat is nog mooier, die zie ik niet meer bij de NMT-apps staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat verklaart wel wat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Release Date : 6 March 2009
Firmware Version: 50-17-090125-15-HDD-403-000

NMT Apps Version: 00-17-090115-15-POP-403

Release Note:
1.Minimum firmware version to use this NMT App is 50-17-090125-15-HDD-403
2. Improved on samba client browsing time and server boot up time
3. Fixed occasional slow samba response
4. Upgraded to nzbget 0.51
5. Upgraded to nzbgetweb 1.2 (Categories can be modifed in /mnt/syb8634/nzbgetweb/setting.php5)
6. Various Casgle fixes
7. Fixed FTP password saving
8. Improved Setup Page loading time
9. Remove btpd, using Transmission as default BT client
10. Fixed sometimes unable to access casgle web ui
11. Fixed HDD spin-up during standby
Eh, leuke fix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
rally schreef op zondag 08 maart 2009 @ 09:29:

Of wachten op de nieuwe PCH natuurlijk :P
Nieuwe PCH???

Nieuwe firmware of een nieuw type? Is mij nml niets over bekend

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje;

ik heb een ingebouwde harde schijf waarop alle films staan in de hdx zitten, heb geen netwerk dus moet de pc aan de hdx koppelen om de jukebox te installeren.

Kan iemand mij aub zeggen wat ik moet doen, want de play button wil maar niet werken, ik zie dus wel alle films met bijhorende informatie etc. maar wanneer ik op afspelen druk, wil hij niet afspelen en in mijn library zegt:
- <libraries>
- <library>
<path>C:\Documents and Settings\knorrie\Bureaublad\moviez</path>
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK_A1/Documents and Settings/knorrie/Bureaublad/moviez/</nmtpath>
<exclude name="sample,tmp/,temp/" />
<description />
<prebuf />
</library>
</libraries>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digin schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:16:

Ik heb dit nu ook, maar met een verschil mijn LED blijft blauw. Ik heb zowat alles geprobeerd, hotel mode plus nummers, verschillende HDMI kabels, verschillende HDMI poorten op m'n TV, niets helpt ;(

Volgens mij is het gedoe begonnen toen ik gisteren, nadat ik de nieuwe firmware erop had gezet en een film gekeken, voor een andere film de framerate wilde veranderen van 23.*** naar 29.***, en toen savede.

Het gekke is, vanochtend, dus nadat de box een groot aantal uren uit had gestaan met echt ook de stekker eruit, ik wél in het menu kwam :? . Maar toen ik, blij dat ik was, de fabrieksinstellingen wilde herstellen en wou saven, liep ie wéér helemaal vast. Beetje moedeloos wordt ik er van :9 .

Iemand nog een laatste gouden tip? Anders ga ik zowiezo naar Divxplayer in Spijkenisse morgen, want daar heb ik 'm ook gekocht. Is bij mij om de hoek dus kijken wat hij kan doen, anders wil ik gewoon een nieuwe. Hij is nu krap 4 maanden in gebruik. Dan kan ik eventueel toch een niewe claimen?

Edit: of kan het misschien een HDMi handshake probleem zijn? Lijkt me toch niet, want ik krijg wel het HDX logo in beeld 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:50:
Probleempje;

ik heb een ingebouwde harde schijf waarop alle films staan in de hdx zitten, heb geen netwerk dus moet de pc aan de hdx koppelen om de jukebox te installeren.

Kan iemand mij aub zeggen wat ik moet doen, want de play button wil maar niet werken, ik zie dus wel alle films met bijhorende informatie etc. maar wanneer ik op afspelen druk, wil hij niet afspelen en in mijn library zegt:
- <libraries>
- <library>
<path>C:\Documents and Settings\knorrie\Bureaublad\moviez</path>
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK_A1/Documents and Settings/knorrie/Bureaublad/moviez/</nmtpath>
<exclude name="sample,tmp/,temp/" />
<description />
<prebuf />
</library>
</libraries>
mijn path voor de interne harddisk:
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/</nmtpath>

dat bureaublad etc. lijkt mij niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:10:
[...]

Ik heb dit nu ook, maar met een verschil mijn LED blijft blauw. Ik heb zowat alles geprobeerd, hotel mode plus nummers, verschillende HDMI kabels, verschillende HDMI poorten op m'n TV, niets helpt ;(

Volgens mij is het gedoe begonnen toen ik gisteren, nadat ik de nieuwe firmware erop had gezet en een film gekeken, voor een andere film de framerate wilde veranderen van 23.*** naar 29.***, en toen savede.

...
Mijn tv ondersteund geen 25 of 29.*** en geeft dan ook geen beeld! (sony 40w4000) hiervoor zet ik hem dus op 50hz of 59.***hz, 23.*** of 24 wordt wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Zit even met een vreemd probleem..

HDX1000 is via HDMI 1.3 kabel aangesloten op de Denon 1909 die ook DTS-HD etc aankan.
Alles in de HDX menu als volgt ingesteld

HDMI Audio - On
Surround - Stereo - ook 5.1 uitgeprobeerd
DTS - Digital Raw - ook DTS HD raw uitgeprobeerd
AC3 - Digital Raw
AAC - analog
WMA pro - analog

Nu speel ik de mkv film pinokkio 1080P af die ook DTS-HD aanboord heeft.
Audio #1
Formaat : DTS
Formaat/ : Digital Theater Systems
Format_Profile : MA
CodecID : A_DTS
Duration/String : 1h 27mn
Kanaal(en) : 8 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L C C R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Resolutie : 24 bits
Titel : dts-hd
Taal : Engels
Alleen zou de Denon dan een HD AUDIO logo moeten laten zien wat niet gebeurd.
Nu is mijn vraag hoe hebben jullie de HDX1000 aangesloten?
Geluid via HDMI of via Toslink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insanebum schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:18:
[...]

mijn path voor de interne harddisk:

dat bureaublad etc. lijkt mij niet goed
nmtpath wordt automatisch aangemaakt moet ik die dus veranderen?

mag ik vragen wat u location of your ovie directory to scan is?
aanduiding bij my video files are on: on the NMT's HD?
en wat u location of where you want the jukebox to be stored is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:52:
Beide, de HDMI stuurt geluid (en beeld natuurlijk) naar de tv en via de toslink of coax naar de versterker. Dat is dan een analoog of digitaal signaal, afhankelijk van de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:13:
[...]

nmtpath wordt automatisch aangemaakt moet ik die dus veranderen?

mag ik vragen wat u location of your ovie directory to scan is?
aanduiding bij my video files are on: on the NMT's HD?
en wat u location of where you want the jukebox to be stored is.
<!-- Library file generated by Omertron's GUI Config -->
<!-- http://omertron.com/pch/YAMJ_GUI_Config -->
<!-- YAMJ GUI Config v0.3-->

<libraries>

<library>
<path>V:\Video</path>
<exclude name="sample,tmp/,temp/,Music/"/>
</library>

</libraries>

ik heb YAMJ_GUI_Config gebruikt hiervoor
V:\Video (scan directory) is de netwerkverbinding met de share op de HDX (mijn YAMJ staat op de HDX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 07:58

qless

...vraag maar...

Mabili schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:52:
Zit even met een vreemd probleem..

HDX1000 is via HDMI 1.3 kabel aangesloten op de Denon 1909 die ook DTS-HD etc aankan.
Alles in de HDX menu als volgt ingesteld

HDMI Audio - On
Surround - Stereo - ook 5.1 uitgeprobeerd
DTS - Digital Raw - ook DTS HD raw uitgeprobeerd
AC3 - Digital Raw
AAC - analog
WMA pro - analog

Nu speel ik de mkv film pinokkio 1080P af die ook DTS-HD aanboord heeft.

[...]

Alleen zou de Denon dan een HD AUDIO logo moeten laten zien wat niet gebeurd.
Nu is mijn vraag hoe hebben jullie de HDX1000 aangesloten?
DTS-HD kan NIET via Toslink, enkel via HDMI, DTS-HD is zo'n 4-4.5 Mbps ipv 1.5 van gewoon DTS en dat is niet voorzien bij Toslink

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
qless schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:08:
[...]

DTS-HD kan NIET via Toslink, enkel via HDMI, DTS-HD is zo'n 4-4.5 Mbps ipv 1.5 van gewoon DTS en dat is niet voorzien bij Toslink
Bedankt voor je reactie.
Om alles uit te sluiten alle opties van zowel HDMI als toslink uitgeprobeerd maar zonder resultaat.
Dus gewoon weer op bestaande mogelijkheid aangesloten via HDMI 1.3 kabel.

Als ik via de info button kijk wat de HDX1000 uit stuurt dan zie je netjes DTS HD Master staan alleen de receiver geeft dit niet aan maar gewoon DTS surround zonder de DTS HD logo terwijl het hoort te branden..

Mijn vraag dus of jullie het wel voor elkaar hebben gekregen met bijvoorbeeld een MKV film met DTS HD of True HD audio bestand af te spelen die ook door de receiver netjes word gedecteerd.

Edit:

Probleem opgelost.
DTS-HD is niet mogelijk om via mkv bestand af te sprelen maar als het is omgezet naar .m2ts dan speelt de HDX1000 zonder problemen DTS-HD en TrueHD via HDMI af :)
Wat een geluid geeft dat!

[ Voor 14% gewijzigd door Mabili op 09-03-2009 18:41 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!