• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:50
Ik heb mijn HDX met coax spdif naar mijn Marantz SR9200 en met HDMI naar mijn tv aangelsoten.
Als ik dan het geluid van de HDX en tv samen aanzet hoor ik een hele kleine vertraging in het geluid van de TV. Niet storend. Een heel klein beetje out of sync dus maar.

Doe ik hetzelfde maar dan via mijn dvd-speler die met component naar de tv gaat en optisch naar de HDX dan heb ik wel een flinke vertraging in het beeld??
Niet om aan te horen.

Voor alle mensen die zeggen dat ze geen lipsync problemen hebben met een receiver zonder HDMI in- en outs, zet eens het geluid van de HDX en de tv allebei aan.
Hoor je dan geen vertraging of 'echo' dan heb je echt geen lypsync problemen.

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 11:29

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Na het lezen van het grote NMT topic, en deze hele thread EN de HDX wiki blijft een voor mij belangrijke vraag onbeantwoord: Als ik de HDX aansluit via een UTP (cat 6) kabel, wat voor snelheden haal ik dan bij het kopiëren van bestanden van mijn pc naar de HDD in de HDX?

In genoemde topics wordt enkele malen gesproken over snelheden, maar dit gaat m.i. over streamen en niet kopiëren. Via de HDX wiki is een pdf van Hi Jack te vinden die spreekt over een snellere manier van copyen door de HDD (die ik in de HDX wil bouwen) aan de pc te hangen. Leuk, maar in dat document beschrijft hij ook dat kopieren via UTP kabel rond de 6 Mbit blijft hangen, terwijl hij in dezelfde alinea zegt dat streamen via SMB ook maar met 6 Mbit gaat, terwijl in de HDX wiki weer gesproken wordt over 25Mbit.... Tegenstrijdig en verwarrend als je het mij vraagt.

Kan iemand wat licht op de zaak schijnen? _/-\o_ Lijkt me ook nuttig om in de startpost op te nemen, aangezien het feit dat het apparaat met een 100Mbit poort is uitgerust bij mensen de indruk kan wekken dat er ook met die snelheid gekopieerd kan worden... terwijl dat volgens mij helemaal niet zo is!

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 09:17
ik haal altijd 4MB/s, als je ondertussen de HDX ook gebruikt om wat te kijken zakt deze snelheid wat in.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

a casema user schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:43:
ik haal altijd 4MB/s, als je ondertussen de HDX ook gebruikt om wat te kijken zakt deze snelheid wat in.
Top! thx voor je reactie! En je bedoelt dan dus 4 megaBYTE per seconde en niet megaBIT? :9~

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 09:17
Tiberium schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:05:
[...]

Top! thx voor je reactie! En je bedoelt dan dus 4 megaBYTE per seconde en niet megaBIT? :9~
Uiteraard. Maar zo heel veel is dat toch niet voor een apparaat met een 100mbit kaart.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 18:48

Knaak

It's me, Mario!

Ik haal ook altijd rond de 4,5MB/s, dit zakt idd in naarmate je de HDX1000 gebruikt voor muziek e.d. :)

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

a casema user schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:15:
[...]

Uiteraard. Maar zo heel veel is dat toch niet voor een apparaat met een 100mbit kaart.
Klopt,zeker weinig. Maar ik was al heel bang dat het 4Mbit was, dus nu ben ik zowaar blij met de plm 30Mbit ;-) Dank voor je snelle reacties. :P

• gaffert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 20:46
Bedoel je dat je firefox op hdx kan installeren?

Ik heb tot nu toe alleen nog met torrent gedownload via de site 'thc torrents'. Helaas is heeft deze site moeten stoppen van stichting brein. Ik ben nu begonnen met downloaden via nieuwsgroepen, dit is me gelukt op de pc.

Ik wil dit nu graag voor elkaar krijgen op de hdx, zodat ik de gedownloade film kan afspelen zonder hem te hoeven verplaatsen.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:21
gaffert schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:40:
Bedoel je dat je firefox op hdx kan installeren?

Ik heb tot nu toe alleen nog met torrent gedownload via de site 'thc torrents'. Helaas is heeft deze site moeten stoppen van stichting brein. Ik ben nu begonnen met downloaden via nieuwsgroepen, dit is me gelukt op de pc.

Ik wil dit nu graag voor elkaar krijgen op de hdx, zodat ik de gedownloade film kan afspelen zonder hem te hoeven verplaatsen.
Denk het niet heh |:( als je vraagt waar je het moet invullen, en der wordt geantwoord met "in firefox bv" dan is dat geen aanleiding om te denken dat firefox op een HDX geïnstalleerd kan worden
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 20:40:
[...]

in firefox bv. :)
misschien moet je nog even specifiek aangeven wat en hoe je wilt downloaden. torrents, usenet?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

lol

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Over bandbreedte gesproken, kan iemand mij wellicht zeggen hoeveel Mbit de HDX 1000 nou precies kan verstouwen tijdens streamen?

Ik heb nu een PS3, naar volle tevredenheid, maar wil ook native VC-1 kunnen streamen. In een van de links in de start-post las ik echter dat de HDX 1000 er de brui aan gaf bij bij zo'n 12Mbit (in het verhaal over 5.1 Profiles). Dat is natuurlijk veel te weinig. Een High @ 4.1 Profile is al gespecificeerd tot 62.5Mbps, en ik heb ook genoeg films die makkelijk ver over de 40Mbps gaan. M.a.w., als de HDX 1000 zo gelimiteerd is in bitrate, dan is dat wellicht toch het addertje onder het gras dat me van aankoop af zou zien doen.

Ook de 100Mbit netwerk-aansluiting is wat jammer (de PS3 heeft een gigabit poort). 100Mbps is genoeg voor streamen, maar voor spoelen en 'seeken' is een gigababit verbinding (op de PS3 althans) een verademing. Maar, hoe dan ook, als iemand ervaring heeft met de bitrate hoogte, dan hoor ik het graag.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46

Smarron

The bend

albatross schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:36:
Over bandbreedte gesproken, kan iemand mij wellicht zeggen hoeveel Mbit de HDX 1000 nou precies kan verstouwen tijdens streamen?

Ik heb nu een PS3, naar volle tevredenheid, maar wil ook native VC-1 kunnen streamen. In een van de links in de start-post las ik echter dat de HDX 1000 er de brui aan gaf bij bij zo'n 12Mbit (in het verhaal over 5.1 Profiles). Dat is natuurlijk veel te weinig. Een High @ 4.1 Profile is al gespecificeerd tot 62.5Mbps, en ik heb ook genoeg films die makkelijk ver over de 40Mbps gaan. M.a.w., als de HDX 1000 zo gelimiteerd is in bitrate, dan is dat wellicht toch het addertje onder het gras dat me van aankoop af zou zien doen.

Ook de 100Mbit netwerk-aansluiting is wat jammer (de PS3 heeft een gigabit poort). 100Mbps is genoeg voor streamen, maar voor spoelen en 'seeken' is een gigababit verbinding (op de PS3 althans) een verademing. Maar, hoe dan ook, als iemand ervaring heeft met de bitrate hoogte, dan hoor ik het graag.
Ik dacht dat de limiet rond de 45mbit lag. Die 60mbit gaat hij sowieso niet halen, dus ben ik bang dat de HDX en consorten niks voor je zal zijn.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
welke films heb jij dan die boven de 60mbit komen?

• albatross
vwtune schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:44:
welke films heb jij dan die boven de 60mbit komen?
Boven de 60Mbit komt niet veel voor (behalve bij real-time transcoden, maar dat is dus niet meer nodig met de HDX 1000). Boven de 40Mbps komt echter geregeld voor (dwz., als ie 2 of 3x per film zou haperen omdat er een uitschieter inzit, zou ik dat al erg storend vinden).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• albatross
Smarron schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:42:
[...]
Ik dacht dat de limiet rond de 45mbit lag. Die 60mbit gaat hij sowieso niet halen, dus ben ik bang dat de HDX en consorten niks voor je zal zijn.
Jammer, zag er toch veelbelovend uit.

• vwtune
Heb jij een voorbeeld van een film die standaard boven de 40mbit komt? Dan wil ik dit namelijk testen of het echt zo is dat haperen. tot op heden heb ik nog geen last van haperingen gehad, mits de resolutie goed ingesteld is. (ik wacht nog steeds op de firmware upgrade zodat ie dit automatisch doet)

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Vanmorgen mijn zilveren HDX1000 besteld via de franse shop. Ideaal dat je daar ook met iDeal kunt betalen (als je kiest voor optie click and buy o.i.d.) wellicht handig om de startpost te updaten met deze info?

Daarnaast vond ik het opvallend dat ik zelf een andere verzendmethode moest uitkiezen, want de standaard stond op bezorging binnen frankrijk... terwijl ik daar dus niet woon. Wellicht dat dit achteraf automatisch ook wel goedgekomen was, want daarna kon ik pas mijn adres invullen, maarja....

Kreeg binnen twee uur een mail dat mijn bestelling "dispatched" was, een rekbaar begrip natuurlijk, maar naar mijn weten betekend dit dat de koerier het pakketje bij de leverancier heeft opgehaald OF dat de koerier op de hoogte is gebracht van het feit dat mijn pakketje klaar ligt om opgehaald te worden. In beide gevallen betekend het naar mijn idee iig dat ik hem snel thuis kan verwachten, want hij is tenminste zeker op voorraad... wat bij de mannen van coolblue in NL en de leverancier in china momenteel NIET het geval is :9~

• vwtune
Tiberium schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:45:
Vanmorgen mijn zilveren HDX1000 besteld via de franse shop. Ideaal dat je daar ook met iDeal kunt betalen (als je kiest voor optie click and buy o.i.d.) wellicht handig om de startpost te updaten met deze info?

Daarnaast vond ik het opvallend dat ik zelf een andere verzendmethode moest uitkiezen, want de standaard stond op bezorging binnen frankrijk... terwijl ik daar dus niet woon. Wellicht dat dit achteraf automatisch ook wel goedgekomen was, want daarna kon ik pas mijn adres invullen, maarja....

Kreeg binnen twee uur een mail dat mijn bestelling "dispatched" was, een rekbaar begrip natuurlijk, maar naar mijn weten betekend dit dat de koerier het pakketje bij de leverancier heeft opgehaald OF dat de koerier op de hoogte is gebracht van het feit dat mijn pakketje klaar ligt om opgehaald te worden. In beide gevallen betekend het naar mijn idee iig dat ik hem snel thuis kan verwachten, want hij is tenminste zeker op voorraad... wat bij de mannen van coolblue in NL en de leverancier in china momenteel NIET het geval is :9~
Ik wil je niet ontmoedigen ofzo, maar ik had hem daar ook besteld, toch duurde het 2 en een halve week voordat ik hem in mijn huis had. En hij was toen ook gewoon op voorraad.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

vwtune schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:54:
[...]

Ik wil je niet ontmoedigen ofzo, maar ik had hem daar ook besteld, toch duurde het 2 en een halve week voordat ik hem in mijn huis had. En hij was toen ook gewoon op voorraad.
:( Shiiit dat is wel lang zeg...

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-12 15:08
aveenhuysen schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:42:
Hola allemaal,

Hier even mijn HDX-1000 verhaal.

Op 17 januari gewoon besteld ......... zonder iets te betalen aan DHL (woon wel in Spanje).

:) :) :)
Dit weekend toch even schrikken. Zaterdagavond film kijken en het geluid ging op een gegeven moment heel raar doen bij alle films met DTS sound (kijken via externe aangesloten harde schijf via USB). Films streamen ging ook maar toen viel al het geluid weg. Apparaat was ook niet warm ofzo. Omdat het toch al laat was maar gaan slapen. Volgende dag zelfde verhaal en na wat herstarts en settings opnieuw instellen. Bleef uiteindelijk het beeld zelfs zwart. Apparaat opengemaakt alles bekeken geen vreemde dingen kunnen ontdekken. Weer alles aangesloten en ondanks het aan- (lampje blauw) en uitzetten (lampje rood) met de afstandsbediening nog steeds geen beeld. Behalve dan bij het aanzetten van het apparaat met de aan en uit knop op de achterkant. Begon langzaam het vermoeden te rijzen einde NMT? Totdat ik nog maar eens wat toetsen in begon te drukkken TV Mode + 2 en jawel beeld!!!!!!!!!!!! Alles wel in het chinees aangezien ik de factory settings toen ik nog beeld had ook al had geprobeerd. Na alles weer ingesteld te hebben en alles aangesloten met externe schijf. Gaat ie weer als een tierelier en geen enkel probleem meer gehad sindsdien.
Dus bij geen beeld check eerst even de TV Mode + (number) voordat je alles gaat lopen loshalen.

Weer wat geleerd (wist wel van die optie maar ja 8)7 )!!!

[ Voor 34% gewijzigd door aveenhuysen op 16-02-2009 17:39 ]

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

Verwijderd

Tiberium schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:59:
[...]

:( Shiiit dat is wel lang zeg...
Vorige week maandag ook 1 besteld en afgelopen donderdag in huis ;)

Verwijderd

[...]

@Tiberium
Ik heb 3x (afzonderlijk van elkaar) de hdx-1000 besteld bij nmtank.fr.
1ste keer een dag of 6 (ivm feestdagen)
2de keer 4 dagen
3de keer ook 4 dagen.

De tijd zit em in de verzending (van de franse postbode naar TPG).

De HDX van de eerste bestelling ging twee weken na ontvangst stuk. Heb alleen het mobo teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Deze draait perfect. De verzending duurde in dit geval langer, omdat nmtank eerst de kapotte mobo moest ontvangen voordat de nieuwe verstuurd werd, dit was tijdens oud-en-nieuw waardoor het extra lang duurde.

Anyways, als je em op zondag of maandag besteld dan heb je em voor het weekend wel binnen (is mijn ervaring).

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

vwtune schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:54:
Heb jij een voorbeeld van een film die standaard boven de 40mbit komt? Dan wil ik dit namelijk testen of het echt zo is dat haperen. tot op heden heb ik nog geen last van haperingen gehad, mits de resolutie goed ingesteld is. (ik wacht nog steeds op de firmware upgrade zodat ie dit automatisch doet)
Ik heb dit bij de matrix films, in de scenes met die groene wireframes (voornamelijk in het begin van de films is dat geloof ik). Dit betreft vanzelfsprekend de 1080p uitvoering en het haperen vindt zowel op de HDX1000 als op de PS3 plaats met streamen (100Mb netwerk). Daarnaast stream ik een 17GB VC1 probleemloos naar de HDX maar ik heb geen idee wat voor piek bitrates daar in zitten.

Al met al vind ik het probleem verwaarloosbaar, en het probleem met de matrix is opgelost door gewoon de blu-ray's in de winkel aan te schaffen :)

Verwijderd

Vrienden van de HDX1000. Bijna twee maanden geleden schreef ik onderstaande; uit nieuwsgierigheid over de gehypte video-alleskunner uit China. Toen werd werden mijn opmerkingen als niet terzake afgedaan, want het deed zich niet voor; het schokken van de beelden bij een afwijkende framerate. Nu we wat verder zijn weten we dat niet-vloeiende beelden irritatiefactor nummer één is :(.
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 01:47:
Ik lees een heleboel enthousiaste reacties over dit apparaat en dat doet mij bijna een bestelling plaatsen. Met of zonder naheffing van de douane >:). Maar ik heb nog niemand gehoord over volgend probleem:
Het verschil tussen PAL, NTSC en movie 24fps. Hoe zit dat?

Ik heb nu nog een zelfgebouwde htpc gebaseerd op een Dell Optiplex, redelijk stil en gekoppeld aan een normale TV op 50Hz. Wij zijn liefhebbers van series in de VS en halen die dan ook via Usenet de afleveringen binnen. Deze zijn allen 23.976 fps (NTSC). Dankzij het programma ReClock worden de video en audio met factor 1.04 versneld zodat de afleveringen op 25 fps (PAL) te bekijken zijn. Doe ik dat niet dan zijn is er bijna iedere seconde (zeker bij bewegende beelden) een schokje te zien. Logisch want de video moet iedere seconde een beeld er bij verzinnen anders loopt het niet meer sync met het geluid.
...
In dit forum lees ik dat steeds meer mensen het schokken als vervelend ervaren. Gelukkig is er een oplossing en wel het handmatig instellen van de framerate van de HDX die overeenkomst met de framerate van de video. Er zijn zelfs mensen die de fps beschrijven in de bestandsnaam! Ik ga er dan maar vanuit dat de LCD- /Plasmatelevisie de framerate automatisch meeschakelt, want anders houd je het probleem.
En dat is waarvoor ik nu wil waarschuwen. Als je een televisie hebt, waarvan je de fps niet (automatisch) kunt wijzigen kan de HDX een miskoop worden. Er wordt wel geschreven dat een 'nieuwe' firmware er voor gaat zorgen dat de machine de juiste framerate kiest (eerst afwachten :X), dan nog houden gebruikers met een televisie met een fixed framerate kans op problemen. Zeker met video's uit de Verenigde Staten (NTSC).

Alles bijelkaar is de HDX1000 niet de wondermachine, waarvan ik dacht dat deze NMT zou zijn. Natuurlijk, de prijs is prachtig, maar daar heb je ook nadelen tegenoverstaan. Ik vind persoonlijk de tegenwerpingen te hoog om het apparaat aan te schaffen. Zelf vind ik het geen probleem om te lopen klooien tot ik tevreden ben over de kwaliteit, maar de WAF (Wife Acceptence Factor) is niet te onderschatten, zeker als je getrouwd bent ;).

Verwijderd

En dan nog wat. Ik lees geregeld over trotse eigenaren van de HDX1000 dat er problemen ontstaan met de synchroniteit. Oftewel, geluid en beeld lopen niet helemaal gelijk.
Daarvoor zijn verschillende oorzaken mogelijk.

- Video en audio lopen in stream al niet gelijk
- Audiodecoder (receiver) heeft te veel tijd nodig om geluid om te zetten (soms bij oudere modellen)
- Geluid bereikt de boxen al eerder dan video het scherm

Op dit laatste wil ik even ingaan. Is niet geheel zonder belang, want een aantal mensen schrijft erover.
Wanneer de HDX1000 is aangesloten op de TV en het geluid via een directe optische of coaxiale verbinding naar de 5.1 (DTS) receiver gaat, kunnen er lipsyncproblemen ontstaan.
Dat is niet zo vreemd omdat iedere LCD- en Plasma-tv een zogeheten "input lag" heeft. Dat is de vertraging van het originele videosignaal naar de tv en het moment van vertonen van het signaal op het scherm. Door de electronica in zo'n apparaat duurt het even voordat het beeld getoond kan worden. Bij sommige televisietestellen loopt die lag op tot 30 ms. Dat is meer dan een frame. Als kijker heb je het idee dat het beeld net even achterloopt op het geluid. Irritant!
Dat kan je voorkomen door het HDMI signaal volledig (audio & video) door te geven aan de televisie die vervolgens de digitale audio via SP/DIF (of HDMI) weer doorgeeft aan de receiver. Dankzij de electronica in de televisie lopen beeld en geluid in zo'n geval niet uitelkaar.
Een waarschuwing is weer op zijn plaats. Sommige televisies werken daar niet aan mee als er sprake is van hoogwaardige audiosignalen zoals DTS of HDAudio. Informeer ernaar bij aankoop!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-11 11:39

oXygeN

oftewel oxje...

Klinkt allemaal leuk, maar dan moet je wel een tv hebben die et geuid wat ie via HDMI krijgt weer uitspuugt via een S/PDIF verbinding, en das verre van standaard.

Overigens denk ik dat et wel mee zal vallen met die fps'en. De meeste mensen gebruiken et apparaat om x264 mkv's mee te kijken, en die zijn vrijwel altijd 23,976 fps.

\o/

• vwtune
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:11:
[...]

@Tiberium
Ik heb 3x (afzonderlijk van elkaar) de hdx-1000 besteld bij nmtank.fr.
1ste keer een dag of 6 (ivm feestdagen)
2de keer 4 dagen
3de keer ook 4 dagen.

De tijd zit em in de verzending (van de franse postbode naar TPG).

De HDX van de eerste bestelling ging twee weken na ontvangst stuk. Heb alleen het mobo teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Deze draait perfect. De verzending duurde in dit geval langer, omdat nmtank eerst de kapotte mobo moest ontvangen voordat de nieuwe verstuurd werd, dit was tijdens oud-en-nieuw waardoor het extra lang duurde.

Anyways, als je em op zondag of maandag besteld dan heb je em voor het weekend wel binnen (is mijn ervaring).
Dan had ik waarschijnlijk gewoon pech dat het zo lang duurde. Misschien hebben ze het pakket wel opengemaakt ook trouwens, viel me op dat het plakband 2 kleuren had...

Binnenkort moet ik er weer 1 bestellen voor iemand, misschien dat ik het dan wel binnen een week heb. :)

Verwijderd

[...]

bij mij duurde het maar een paar dagen. de harddisk die ik dezelfde dag bij Redcoon had besteld kwam zelfs een dag later :(

Verwijderd

nog eens een keer deze vraag: heeft iemand uitzending gemist aan de praat op de HDX-1000? Bij mij loopt ie vast als ik de ASF stream (of hoe die dan ook heet) aanklik in de webpagina.

• vwtune
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:54:
nog eens een keer deze vraag: heeft iemand uitzending gemist aan de praat op de HDX-1000? Bij mij loopt ie vast als ik de ASF stream (of hoe die dan ook heet) aanklik in de webpagina.
Ja hoor, doet het gewoon.
Moet ik er wel bij vermelden dat ie het bij mij ook niet meteen deed hoor.
Eerst had ik helemaal niets, toen had ik alleen beeld en daarna had ik wel beeld en geluid.
Het beeld en geluid is sowieso niet van goede kwaliteit, dus verwacht geen wonderen.

Maar misschien moet je even je hdx helemaal uitzetten, weer aanzetten en meteen proberen een uitzending te streamen. En anders eerst even een filmpje van je hd starten en stoppen en daarna proberen een uitzending te streamen.

• Appie Heijn
Ik snap dat je mensen wil waarschuwen. Maar ik denk zelf dat elk apparaat wel wat heeft. Meestal ligt het aan de randapparatuur(tv,versterker)

Ik gebruik de HDX1000 dagelijks. Ik speel BluRay rips, divx(met ondertitel), xvid, Video_TS en images af. Ik heb welgeteld 1x gehad dat geluid en beeld niet sync waren. Waarschijnlijk lag dat aan de bron. Ik speel alles af via een 37" panasonic plasma i.c.m. een Teufel Decoderstation(DTS) en een Teufel speakerset.Beeld via HDMI en geluid via coax digital. En m'n vriendin kan er uitstekend mee overweg na 5 minuten uitleg. Gebruik overigens een Logitech Harmony voor de besturing. Die werkt beter(betere IR) dan de originele afstandbediening.

Ik kan maar één minpuntje ontdekken:
Relatief lage transfer speed over een 100mbit netwerk.

Verwijderd

Vanmiddag heb ik een paar iso's van een WIndows XP pc overgepompt naar de hdx met filezilla. De gemeten overdrachtssnelheid lag tussen de 5 á 6,5 MByte/s (40 á 52 mbit/s). De verbinding was als volgt:

PC -> linksys 100mbit switch -> HDX

Verder niets aangesloten aan de switch.

Dit lijkt mij niet onaardig.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:15:
Vanmiddag heb ik een paar iso's van een WIndows XP pc overgepompt naar de hdx met filezilla. De gemeten overdrachtssnelheid lag tussen de 5 á 6,5 MByte/s (40 á 52 mbit/s). De verbinding was als volgt:

PC -> linksys 100mbit switch -> HDX

Verder niets aangesloten aan de switch.

Dit lijkt mij niet onaardig.
Je kan nog iets sneller met Filezilla..(Ik zit het NU te doen) Als ik er ééntje stuur loopt hij op 6.8 Mbyte en als ik er twee tegelijk stuur lopen ze ieder op 4.1 MByte. Dat is dus samen 8.2 MByte. Drie tegelijk sturen helpt niet veel meer. Dan lopen ze per stuk op 2.7/2.8

Gek veel meer kan je niet over een 100 Mbit netwerk persen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03

rally

Deyterra Consultancy

Is er overigens al nieuws over de nieuwe firmware (die voor de PCH-A110 al beschikbaar is)?

Via het HDX forum ben ik nog niets wijzer geworden, maar wellicht zijn er hier mensen met andere bronnen.

http://www.deyterra.com

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ortep schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:47:
[...]

Je kan nog iets sneller met Filezilla..(Ik zit het NU te doen) Als ik er ééntje stuur loopt hij op 6.8 Mbyte en als ik er twee tegelijk stuur lopen ze ieder op 4.1 MByte. Dat is dus samen 8.2 MByte. Drie tegelijk sturen helpt niet veel meer. Dan lopen ze per stuk op 2.7/2.8

Gek veel meer kan je niet over een 100 Mbit netwerk persen
Over SSH haal ik hier makkelijk 11 MBps met een voor de rest onbelast Fast Ethernet LAN. En dat is dan nog versleuteld...

100 Mbps / 8 met nog wat overhead erbij geeft toch nog wat headroom ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

rally schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:13:
Is er overigens al nieuws over de nieuwe firmware (die voor de PCH-A110 al beschikbaar is)?

Via het HDX forum ben ik nog niets wijzer geworden, maar wellicht zijn er hier mensen met andere bronnen.
Voor de A110 is nog helemaal geen update beschikbaar .. alleen voor de a100

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben toch benieuwd waar ik nou verstandiger aan doe...

Een popcorn kopen, of een Tvix?
Iemand enige idee, of vergelijking? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• DeOS
  • Laatst online: 09:41
DennusB schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:41:
Ik ben toch benieuwd waar ik nou verstandiger aan doe...

Een popcorn kopen, of een Tvix?
Iemand enige idee, of vergelijking? :)
Tuurlijk hebben we een idee: een HDX-1000. Die andere 2 hebben hun eigen topic en er zijn vergelijkingen genoeg te vinden via google en in de verschillende topicstarts.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03

rally

Deyterra Consultancy

Anders moet je maar even kijken op http://www.mpcclub.com

Ik was een grote van van de TViX, maar de laatste maanden worden er maar weinig FW updates uitgebracht en problemen maar niet opgelost. Om maar te zwijgen over bugfixes voor oudere apparaten.

Dus op het moment ben ik een grote fan van de HDX-1000. De interface is wel iets trager, maar het apparaat is aanzienlijk stabieler en betere performance.

Overigens is er nog geen perfecte mediaspeler op de markt, maar dit komt wel al heel dicht in de buurt.

http://www.deyterra.com

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

@ Ramsky & Vwtune: nou... dat stemt me toch wel positief dan! Ik zag zojuist via de track & trace van colliposte, dat mijn pakketje inmiddels in een nederlands DC is aangekomen... >:)

Verwijderd

@Tiberium

Ik zei toch voor het weekend in huis :)

• vwtune
En waarschijnlijk ben je op het moment druk aan het stoeien met de HDX :-)

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

vwtune schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:00:
En waarschijnlijk ben je op het moment druk aan het stoeien met de HDX :-)
Inderdaad! Had hem dus binnen 3 dagen in huis! 8)7 Ik had hem gisteren rond 9u in de ochtend al in huis. Omdat ik net verhuisd ben en een aantal andere klussen (bed in elkaar zetten, gordijnen ophangen) voorrang hadden, heb ik er een paar uur in de doos naar moeten kijken voor ik er mee aan de slag kan... arghhh wat een zelfbeheersing moet je dan opbrengen! :(

Anyway, heb hem aan de praat, nu bezig met instellen. SMB shares werken redelijk maar soms schokt ie of loopt ie vast. Las dat ik eigenlijk NFS sharing moet gebruiken voor HD content... dus ben daar nu mee aan de slag. Valt me wel op dat ie met een statisch ip gewoon niet te pingen is en ook mijn netwerkshares niet kan benaderen... staat nu op auto wired ip maar las ergens dat manual toch beter is....

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-11 22:05

Largo

Donderdraak

rally schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:44:
Anders moet je maar even kijken op http://www.mpcclub.com

Ik was een grote van van de TViX, maar de laatste maanden worden er maar weinig FW updates uitgebracht en problemen maar niet opgelost. Om maar te zwijgen over bugfixes voor oudere apparaten.

Dus op het moment ben ik een grote fan van de HDX-1000. De interface is wel iets trager, maar het apparaat is aanzienlijk stabieler en betere performance.

Overigens is er nog geen perfecte mediaspeler op de markt, maar dit komt wel al heel dicht in de buurt.
He goed te zien dat er iemand ervaring heeft met beide merken.
Ik vond de support van Tvix inderdaad slecht, een model wordt max 1 jaar gesupport. Ook Hdx lijkt het hobby niveau niet te ontstijgen. Ik denk dat ik maar wacht op een nieuwe generatie.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Inmiddels begint mijn stemming een beetje om te slaan, het lukt me namelijk niet om NFS shares aan te maken, dit komt doordat ik windows xp pro 64 draai en ik daarvoor geen geschikt NFS progje kan vinden. Via Microsoft wordt een UNIX services pakket (plm 200meg) aangeboden waarin een NFS server zit, maar ook deze is niet 64 bit geschikt. Weigert simpelweg om te installeren. Hanewin NFS hoor ik aardig wat mensen over, maar ook daar kan ik geen goed werkende versie van vinden....

Ook via de wiki, HDX en NMT fora kan ik geen oplossing vinden. VWtune of anderen, jullie een idee? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Tiberium op 20-02-2009 11:47 ]

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 22:46
Tiberium schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:45:
Inmiddels begint mijn stemming een beetje om te slaan, het lukt me namelijk niet om NFS shares aan te maken, dit komt doordat ik windows xp pro 64 draai en ik daarvoor geen geschikt NFS progje kan vinden. Via Microsoft wordt een UNIX services pakket (plm 200meg) aangeboden waarin een NFS server zit, maar ook deze is niet 64 bit geschikt. Weigert simpelweg om te installeren. Hanewin NFS hoor ik aardig wat mensen over, maar ook daar kan ik geen goed werkende versie van vinden....

Ook via de wiki, HDX en NMT fora kan ik geen oplossing vinden. VWtune of anderen, jullie een idee? 8)7
Is FTP transfer geen optie?
Largo schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:14:
[...]

He goed te zien dat er iemand ervaring heeft met beide merken.
Ik vond de support van Tvix inderdaad slecht, een model wordt max 1 jaar gesupport. Ook Hdx lijkt het hobby niveau niet te ontstijgen. Ik denk dat ik maar wacht op een nieuwe generatie.
Ik weet niet hoor, maar stoor me helemaal nergens aan bij de HDX en zijn huidige firmware. Heb al meer dan 100 uur kijken erop zitten en hij speelt werkelijkwaar alles probleemloos af.

Het enige nadeel is zijn lage netwerk transferrate, maar daar valt mee te leven.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Mijn post was kennelijk wat onduidelijk, het gaat mij hier om streamen van HD video...

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Tiberium schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:46:
[...]

Mijn post was kennelijk wat onduidelijk, het gaat mij hier om streamen van HD video...
1080p streamen gaat (vrijwel) probleemloos via SMB, ik denk dat je de oorzaak eerder in je router en/of bekabeling moet zoeken.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tiberium schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:45:

Waarom het wiel opnieuw uitvinden? SMB is een Microsoft-protocol, en de HDX ondersteunt het. Dan gebruik je dat toch gewoon op je Windows-installatie?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

DCFreak schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:00:
[...]

1080p streamen gaat (vrijwel) probleemloos via SMB, ik denk dat je de oorzaak eerder in je router en/of bekabeling moet zoeken.
Hmm, daar heb ik al uitvoerig mee getest, 1gb switch, cat 6 bekabeling, stekkers zelf eraan gezet... zit echt prima. Testen wijzen dat ook uit. Maarrrr inmiddels heb ik NFS aan de gang, en ben er gelijk weer mee gestopt, het is namelijk meer schokkerig dan SMB! Het vreemde is dat SMB me nu ineens veel betere beelden geeft dan eergisteren, ik snap er geen hout van. Niets aan de configuratie veranderd en tussen alle testen door heb ik hem regelmatig van de stroom af gehaald, dus door restarten kan het ook niet komen lijkt me... Ik sta voor een raadsel.

Ben wel erg positief hoor, is meer een tweaker raadsel O-) dan een praktisch probleem, ik geniet namelijk met volle teugen van al het grafisch geweld... vanavond eerste filmavondje!

EDIT: avondje prima geslaagd, 4 films gekeken, wat een topding! :9

[ Voor 3% gewijzigd door Tiberium op 22-02-2009 18:56 ]

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 17:41
Vandaag de HDX verplaatst van de tv naar de pc/router. De HDX aan de router gehangen om 100GB aan films over te zetten. Geen probleem.
Sluit hem net aan bij de tv, stekker erin <flits> stop eruit. Ik vermoed dat de voeding is overleden want de hdx doet niets meer. Hij stond uit, dus volgens mij moet de HDX zelf niets hiervan overhouden. Deze is van wifisound dus ik kan gelukkig gewoon terug naar de winkel. Ik hoop dat dit geen gewoonte wordt, want ik zal de hdx vaker verplaatsen.

Wel balen want dit weekeinde dus geen films kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door vectrex op 21-02-2009 19:25 ]

• Smarron

Smarron

The bend

vectrex schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:23:
Vandaag de HDX verplaatst van de tv naar de pc/router. De HDX aan de router gehangen om 100GB aan films over te zetten. Geen probleem.
Sluit hem net aan bij de tv, stekker erin <flits> stop eruit. Ik vermoed dat de voeding is overleden want de hdx doet niets meer. Hij stond uit, dus volgens mij moet de HDX zelf niets hiervan overhouden. Deze is van wifisound dus ik kan gelukkig gewoon terug naar de winkel. Ik hoop dat dit geen gewoonte wordt, want ik zal de hdx vaker verplaatsen.

Wel balen want dit weekeinde dus geen films kijken.
Ik verplaats de HDX wekelijks van woonkamer naar slaapkamer. Dat gaat tot nu toe altijd goed. Balen zeg.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Hier wordt die ook regelmatig verplaatst van thuis naar mn werk, etc. Nog nooit problemen gehad. Ook niet na de stroomstoring van afgelopen week (film aan het kijken, hup hele wijk plat). Denk dat je gewoon heel erg veel pech hebt gehad.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:18
Ik zit er ook aan te denken deze aan te schaffen ;)
wel zit ik nog met het probleem, dat ik bijvorbeeld mijn laptop al niet op de tv aan kan sluiten... Hiervoor gebruikte ik s-video naar composiet (oude tv, zit geen hdmi of s-video op). Ik kreeg zo enkel zwart/wit beeld... Hopelijk werkt composiet --> composiet wel ;)

Maar goed, mag ik vragen wat jullie er voor betaald hebben? (en dan inclusief eventuele verzend-, en importkosten, belasting etc..)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DHL heeft mijn taksen nagestuurd - net geen 50 € :P. Ik heb 'm rechtstreeks bij de producent besteld, 207 € inclusief Express-verzending via DHL.

• doggie34
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11-2024
ff een vraagje tussen door als ik de link in web sevice aanmaak naar nzbget en ik start die link op dan zegt ie dat de browser geen xmlhttp ondersteund.

hoe kan ik de interface van nzbget op de hdx zien op tv scherm?

[ Voor 3% gewijzigd door doggie34 op 22-02-2009 22:47 ]

Verwijderd

Gebruikt iemand de hdx ook als (NAS-)backup schijf voor zijn pc?
Ben benieuwd of dit goed en eenvoudig loopt zoals bij een reguliere NAS..
Hebben jullie de schijf er zelf ingezet?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 13:47 . Reden: vragen vragen vragen... ]

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik gebruik Transmission 1.50 voor torrents, maar als deze een tijdje bezig is dan wordt de webUI interface (clutch) heel traag en krijg veel timeouts. Iemand hier ook problemen mee?
HDX zit wel aan wireless router die wat meer kuren vertoont, dus misschien moet ik daar eerst eens naar kijken :P

• Appie Heijn
corné schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:44:
Ik gebruik Transmission 1.50 voor torrents, maar als deze een tijdje bezig is dan wordt de webUI interface (clutch) heel traag en krijg veel timeouts. Iemand hier ook problemen mee?
HDX zit wel aan wireless router die wat meer kuren vertoont, dus misschien moet ik daar eerst eens naar kijken :P
Ik gebruik deze:
http://ipvanhdx:8883/torrent/bt.cgi
Werkt voor mij perfect :)

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:41:
Ik heb dezelfde ervaring: na ongeveer een uur of drie video (HD-materiaal of een divx- serie) kijken, stopt de HDX ermee. En met stoppen bedoel ik: het beeld bevriest en geen enkele reactie meer op de afstandsbediening. Het enige wat er gedaan kan worden, is de HDX uitzetten. Gelijk daarna weer aanzetten heeft geen zin, dan wordt de harde schijf niet meer herkend. Pas als er vijf minuten wordt gewacht met aanzetten, wordt de harde schijf weer herkend. Het viel mij na de eerste keer ook al op dat de harde schijf erg warm werd, dat werd daarna alleen maar bevestigd. Ik heb er ook een Samsung spinpoint inzitten. Doen we iets fout?

Nog een issue trouwens: ik krijg geen geluid met youtube filmpjes en andere webbased add-ons. Moet ik iets instellen in setup? Ik heb nu alles staan op RAW-uitvoer naar mijn Marantz DTS receiver.

[...]
Ik heb op dit moment hetzelfde probleem dat de interne harde schijf (1 TB Western Digital WD10EACS GP) niet meer wordt herkend door de HDX 1000. Ik heb de hdx1000 al uit gedaan helemaal en weer aan, meerdere malen maar de interne schijf wordt niet herkend. Ik hoor de harde schijf bij het opstarten wel opspinnen dus daar lijkt niks mee aan de hand te zijn....

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Heb ineens een heel vreemd probleem en hoop dat jullie je ervaringen op dit gebied met me willen delen. Het netwerkgedeelte functioneert soms ineens niet meer |:( .

Ik heb de HDX nu bijna een week en hij deed het prima, ik stream alles (ook 1080p) via SMB, no problemo.
Tot hij gisterenavond ineens stopte tijdens het afspelen met de melding "could not play". Bij opnieuw opstarten van het apparaat kreeg ik de melding "no server". Wat betekend dit nou eigenlijk? Zelfs als de pc waarvan ik stream helemaal uit staat, dan zou ik alsnog de network browser moeten kunnen zien/gebruiken vanaf de HDX toch? Het bleef echter bij de melding "no server" en soms "could not process request".

Kan ik hieruit opmaken dat er iets met mijn HDX aan de hand is?
Na gisteren avond ongeveer 10x hard aan uit geschakeld te hebben bleef het probleem zich gewoon voordoen. Het apparaat was daarvoor ongeveer 4 dagen niet echt hard uit geweest, alleen maar in standby. Kan het hiermee te maken hebben? Hij was totaal niet heet ofzo.

Vanmorgen werkte alles ineens weer prima... gedurende een kwartier. Toen deed hetzelfde probleem zich voor. Maar was het direct opgelost na uit/aan schakelen.

Wat is hier aan de hand? Kan het toch ook aan mijn pc liggen? (kreeg gisteren namelijk van windows xp64 ook ineens de melding dat mijn lan verbinding verbroken was op mijn pc, terwijl zowel de switch als de lampjes op mijn utp aansluiting nog gewoon aan waren)

• vectrex
vectrex schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:23:
Vandaag langs wifisound geweest (ik woon in Arnhem dus dat scheelt). Was inderdaad een kapotte voeding. Nieuwe meegekregen.

• vlalex
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-11 19:59
Tiberium schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:39:
Heb ineens een heel vreemd probleem en hoop dat jullie je ervaringen op dit gebied met me willen delen. Het netwerkgedeelte functioneert soms ineens niet meer |:( .

Ik heb de HDX nu bijna een week en hij deed het prima, ik stream alles (ook 1080p) via SMB, no problemo.
Tot hij gisterenavond ineens stopte tijdens het afspelen met de melding "could not play". Bij opnieuw opstarten van het apparaat kreeg ik de melding "no server". Wat betekend dit nou eigenlijk? Zelfs als de pc waarvan ik stream helemaal uit staat, dan zou ik alsnog de network browser moeten kunnen zien/gebruiken vanaf de HDX toch? Het bleef echter bij de melding "no server" en soms "could not process request".

Kan ik hieruit opmaken dat er iets met mijn HDX aan de hand is?
Na gisteren avond ongeveer 10x hard aan uit geschakeld te hebben bleef het probleem zich gewoon voordoen. Het apparaat was daarvoor ongeveer 4 dagen niet echt hard uit geweest, alleen maar in standby. Kan het hiermee te maken hebben? Hij was totaal niet heet ofzo.

Vanmorgen werkte alles ineens weer prima... gedurende een kwartier. Toen deed hetzelfde probleem zich voor. Maar was het direct opgelost na uit/aan schakelen.

Wat is hier aan de hand? Kan het toch ook aan mijn pc liggen? (kreeg gisteren namelijk van windows xp64 ook ineens de melding dat mijn lan verbinding verbroken was op mijn pc, terwijl zowel de switch als de lampjes op mijn utp aansluiting nog gewoon aan waren)
Toen ik in het begin mijn HDX 1000 aansloot had ik het zelfde probleem. Na een tijdje niet meer te bereiken vanaf mijn pc en andersom. De HDX kreeg toen ook een 169.254.xxx.xxx adres ipv een normaal 192.168.1.xxx adres van mijn modem. Ook als ik er een vast adres inzette kon ik hem niet bereiken. Het netwerk ledje knipperde wel als een idioot... Bij mij kwam dit omdat hij te warm werd, ik heb hem nu op een andere plek gezet, waar hij meer ruimte heeft. Het is bij mij tot nu toe niet meer voorgekomen.

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:13
Als ik de HDX een aantal films laat downloaden via de Usenet client dan pakt hij de bestanden daarna netjes uit. Echter de gedownloade bestanden blijven staan nadat het uitgepakt is!. Hoe kan ik dit instellen dat deze na het uitpakken ook verwijderd worden?.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:48
Afgelopen weekend bezig geweest om de HDX-1000 een beetje goed in te richten... vooral de jukeboxen (zowel muziek als film) installeren is niet 1..2..3 gebeurd..

Waar ik tegen aan loop is het volgende:

1) Je moet in het menu (mediaservices) een link toevoegen die verwijst naar je index.html (van de music/movie jukebox). Deze pagina staat op de ingebouwde harddisk (dus het adres bevat sowieso iets met localhost). Echter heb ik geen idee wat het exacte adres is... Weet iemand hoe ik hier achter kan komen..

2) De HDX staat nu in een soort wake on lan functie.. dat betekent dat hij om het half uur de hdd op start en na 5 min weer uit zet.. iemand enig idee hoe ik die kan aanpassen?

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

vlalex schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:36:
[...]

Toen ik in het begin mijn HDX 1000 aansloot had ik het zelfde probleem. Na een tijdje niet meer te bereiken vanaf mijn pc en andersom. De HDX kreeg toen ook een 169.254.xxx.xxx adres ipv een normaal 192.168.1.xxx adres van mijn modem. Ook als ik er een vast adres inzette kon ik hem niet bereiken. Het netwerk ledje knipperde wel als een idioot... Bij mij kwam dit omdat hij te warm werd, ik heb hem nu op een andere plek gezet, waar hij meer ruimte heeft. Het is bij mij tot nu toe niet meer voorgekomen.
Huh?! Dat is nu precies wat ik ook had met de auto ip setting! Heel vreemd! Ik heb hem sindsdien op manual IP staan. Bij jouw werd ie warm zei je, bij mij echter niet: waar ik de behuizing ook aanraak, voelt gewoon als normale temperatuur. Zeker niet meer dan mijn lichaamstemp! Dat is toch niet te warm?

• vlalex
Tiberium schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:47:
[...]

Huh?! Dat is nu precies wat ik ook had met de auto ip setting! Heel vreemd! Ik heb hem sindsdien op manual IP staan. Bij jouw werd ie warm zei je, bij mij echter niet: waar ik de behuizing ook aanraak, voelt gewoon als normale temperatuur. Zeker niet meer dan mijn lichaamstemp! Dat is toch niet te warm?
Handwarm lijkt me inderdaad niet te warm. Kan je in het apparaat ook ergens zien hoe warm hij daadwerkelijk is?
Ik heb iets te vroeg gejuicht, toen ik er gisteren 20gb naar toe aan het kopieren was hield ie er, toen hij bijna klaar was, mee op. Ik denk toch dat het met warmte te maken heeft. Toen ik hem voor het eerst aansloot had ik hem in een kastje staan met maar 1 a 2 cm ruimte aan de bovenkant. Toen trad dit probleem al na enkele minuten op. Na een tijdje netwerksettings/bekabeling troubleshooten heb ik hem uiteindelijk uit het kastje gehaald. Toen deed hij het prima (na korte afkoelperiode), maar ik weet niet of ik er toen ook grote hoeveelheden data naartoe heb gekopieerd. Uiteindelijk heb ik hem een plankje hoger gezet. Hij staat nu op zijn zijkant en heeft aan alle kanten minstens 10 cm. Vanavond zal ik eens proberen of hij ook vastloopt/niet meer bereikbaar is als hij buiten het kastje staat.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

vlalex schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:03:
[...]
Handwarm lijkt me inderdaad niet te warm. Kan je in het apparaat ook ergens zien hoe warm hij daadwerkelijk is?
Er gaan verhalen dat bij een beperkt aantal HDXen de processor niet goed contact maakt met de behuizing. Dat heeft tot gevolg dat de behuizing zelfs erg koel aanvoelt. Er is immers geen reden dat hij warm wordt.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=16631

Als je naar de website van HDX zelf gaat ( www.hdx1080.com ) staat er ook een stukje over. Alex Brokenarrow gaf aan dat je zelfs extra koel pasta van ze kan krijgen. Er zijn ook mensen die wat van de afstandhoudertjes hebben afgevijld zodat er wel goed contact is

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Toevalligerwijs ben ik vanmiddag daar ook achter gekomen en mijn HDX opengeschroefd om te kijken. Het leek erop alsof er echt geen ruimte is tussen de cpu en de casing...

Ik heb het apparaat een uur lang open gehad (klussen werd onderbroken) en hij heeft dus goed de kans gehad goed af te koelen. Na het in elkaar zetten en wederom streamen van 1080p content liep de netwerkconnectie al na 5 minuten vast. Ik heb toen verder gekeken met mijn externe HDD. Geen enkel probleem.

Het lijkt mij dus toch erg onwaarschijnlijk dat dit een warmte probleem is, aangezien de meeste warmte naar mijn idee gemaakt wordt door het verwerken van beeldmateriaal en NIET door het gebruik van de netwerkfunctionaliteit toch? Nou, hoe kan het dan zijn dat ik wel gewoon een film kan kijken via mijn externe HDD terwijl mijn afgekoelde HDX via netwerkfunctionaliteit er na 5 minuten al mee stopt?

Lijkt me eerder indicatie van een netwerkprobleem in de HDX?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tiberium schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:10:
Toevalligerwijs ben ik vanmiddag daar ook achter gekomen en mijn HDX opengeschroefd om te kijken. Het leek erop alsof er echt geen ruimte is tussen de cpu en de casing...
Als er geen ruimte is, dan is het goed, dan koelt je behuizing dus je processor
Het lijkt mij dus toch erg onwaarschijnlijk dat dit een warmte probleem is, aangezien de meeste warmte naar mijn idee gemaakt wordt door het verwerken van beeldmateriaal en NIET door het gebruik van de netwerkfunctionaliteit toch? Nou, hoe kan het dan zijn dat ik wel gewoon een film kan kijken via mijn externe HDD terwijl mijn afgekoelde HDX via netwerkfunctionaliteit er na 5 minuten al mee stopt?
Je geeft het zelf al aan. Beeldverwerking is waarschijnlijk de grootste veroorzaker van warmte. Maar vergis je niet in de extra warmte van je netwerk gedeelte. Dat komt er dan wel bij.

Voorbeeld: Stel je processor gaat onderuit bij 50C. Kamertemperatuur is 20C Alleen beeldverwerken laat de temperatuur van de processor oplopen met 20 graden. Het gebruik van je externe disk levert een temperatuur verhoging op van 5C Dat gaat dus prima...totaal iets van 45C

Alleen netwerk laat je temperatuur oplopen met 10 graden. Samen wordt dat dan ongeveer 30 graden. Totaal rond de 50C en het kan je dus net over het randje helpen

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 25-02-2009 22:24 ]

Verwijderd

Ik heb de hdx nu een maandje of twee (na vervanging van het mobo) en bevalt me prima. Inmiddels bevat de interne hdd een aardige verzameling films (voor audio heb ik de squeezebox). Het zou leuk zijn om bij elke film filminformatie te hebben. Ik weet dat het mogelijk is met diverse applicaties, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Met name moet ik nou wel of niet iets installeren op de hdx en windows pc? Of kan het ook alleen op de hdx? Kortom wat heb ik nodig, waar installeer ik het en hoe gebruik ik het? Heeft iemand een beschrijving of een link naar een tutorial/howto?

Alvast bedankt.

• doggie34
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:07:
Ik heb de hdx nu een maandje of twee (na vervanging van het mobo) en bevalt me prima. Inmiddels bevat de interne hdd een aardige verzameling films (voor audio heb ik de squeezebox). Het zou leuk zijn om bij elke film filminformatie te hebben. Ik weet dat het mogelijk is met diverse applicaties, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Met name moet ik nou wel of niet iets installeren op de hdx en windows pc? Of kan het ook alleen op de hdx? Kortom wat heb ik nodig, waar installeer ik het en hoe gebruik ik het? Heeft iemand een beschrijving of een link naar een tutorial/howto?

Alvast bedankt.
kijk maar is op deze site en lees maar is ik heb deze ook geinstalleerd van yamj. werkt als een speer lol :)

http://omertron.com/pch/YAMJ_GUI_Config

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Ortep schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:19:
[...]

Als er geen ruimte is, dan is het goed, dan koelt je behuizing dus je processor
Yep... dus ik denk dat het probleem ergens anders in zit, de koeling lijkt namelijk gewoon zo goed te zijn als mogelijk is, m.a.w.: daar kan ik niets meer aan verbeteren. Ik heb inmiddels ook een support ticket geopend bij HDX en een response gekregen, maar dat zet nog niet echt zoden aan de dijk. (Hun respons duurt steeds lang) De vraag die ik kreeg is of ik het probleem ook heb als ik materiaal met andere resoluties dan 1080p afspeel, en ja, dan doet het probleem zich ook voor.

Zeker omdat het uitvallen gisteren al na vijf minuten gebeurde kan ik me nauwelijks voorstellen dat het een hitte probleem is, terwijl het soms ook gewoon meer dan twintig minuten duurt, met exact dezelfde film.... zo groot zijn de temperatuurverschillen niet in mijn huis hoor! ;)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tiberium schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:04:
Zeker omdat het uitvallen gisteren al na vijf minuten gebeurde kan ik me nauwelijks voorstellen dat het een hitte probleem is, terwijl het soms ook gewoon meer dan twintig minuten duurt, met exact dezelfde film.... zo groot zijn de temperatuurverschillen niet in mijn huis hoor! ;)
Ik geloof direkt dat de problemen ergens anders zitten. Maar vergis je niet. Als de kritische temperatuur 51.5 graden is, werkt het prima bij 51.4 en helemaal niet bij 51.6 Het verschil kan een luchtstroom door je kamer zijn, of jij die er net dicht bij staat waardoor diezelfde luchtstroom er net niet bij kan.

Verwijderd

nog even een update aangaande dit probleem:

Ik heb contact opgenomen met divxplayer.nl (waar ik de hdx vandaan heb) en het probleem gemeld. Hierop heb ik een nieuwe harde schijf thuisgestuurd gekregen, zonder dat ik eerst de oude terug hoefde te sturen (over service gesproken). Bij deze harde schijf gebeurt hetzelfde: de HDX herkend de schijf zelden, pas na een keer of zes het apparaat aan- en uitgezet te hebben, heb ik de mazzel dat ik iets kan spelen van de schijf.
Een onwerkbare situatie dus.
Vandaag gaat de HDX terug naar divxplayer, ben benieuwd wat er verder gebeurt. Ik houd jullie op de hoogte!

gr. Tinus.
saxion schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:01:
[...]

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem dat de interne harde schijf (1 TB Western Digital WD10EACS GP) niet meer wordt herkend door de HDX 1000. Ik heb de hdx1000 al uit gedaan helemaal en weer aan, meerdere malen maar de interne schijf wordt niet herkend. Ik hoor de harde schijf bij het opstarten wel opspinnen dus daar lijkt niks mee aan de hand te zijn....

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:09
Ortep schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:26:
[...]
Er gaan verhalen dat bij een beperkt aantal HDXen de processor niet goed contact maakt met de behuizing. Dat heeft tot gevolg dat de behuizing zelfs erg koel aanvoelt. Er is immers geen reden dat hij warm wordt.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=16631

Als je naar de website van HDX zelf gaat ( www.hdx1080.com ) staat er ook een stukje over. Alex Brokenarrow gaf aan dat je zelfs extra koel pasta van ze kan krijgen. Er zijn ook mensen die wat van de afstandhoudertjes hebben afgevijld zodat er wel goed contact is
Op zich had ik niet veel problemen met mijn HDX (heel soms een vastloper), maar ik heb met een strook A4 papier geprobeerd of er ruimte zat tussen de CPU en de kast. De strook ging vrij makkelijk onder de print door, dus heb ik de print gedemonteerd.
Zonder de kast heb ik bekeken hoeveel ruimte er was: er bleek vrij veel ruimte te zitten tussen de CPU en de kast!

Vervolgens verder ge-experimenteerd:

Eerst heb ik de 3 afstandshouders van de grote print vaster gedraaid (zo ver mogelijk het aluminium in, maar wel erg voorzichtig om te voorkomen dat de schroefdraad stuk gaat! Er bleef toch nog wat ruimte over tussen de CPU en de kast...

Ik vond op een forum dat de afstandshouders van de kleine print 1 mm korter zijn dan de afstandshouders van de grote print. Na wat experimenteren ben ik tot het volgende stappenplan gekomen wat bij mij werkt!

MIJN STAPPENPLAN Voor de echte tweakers :) als je dit uit voert is dat volledig op eigen risico!:
1) WAARSCHUWING: de garantie vervalt als je de HDX in Nederland hebt gekocht!
2) Demonteer de HDX, en de kleine en grote print (zo veel mogelijk ESD veilig, dus antistatisch werken, hou de print aan de zijkant vast, raak de onderdelen zo min mogelijk aan).
3) De grote print zat bij mij (en bij vele anderen) vast met 2 schroeven (er is wel een 3e afstandshouder). Verwissel nu de afstandshouders (van de grote print) waar de 2 schroeven in zaten, met de afstandshouders van de kleine print. De 3e afstandshouder waar geen schroef in zat hoefde niet vervangen te worden.
Ook nu heb ik weer de afstandshouders zo ver als mogelijk is het aluminium ingedraaid...
Opmerking: kijk zelf even of het nog nodig is de afstandshouders onderling te verwisselen. Ik weet niet of bij alle HDX-en dezelfde schroefgaten zijn gebruikt!
4) Bij mij pastte de CPU nu al tegen de kast aan! Ik heb nog een beetje koelpasta op de CPU gesmeerd, en vervolgens alles weer gemonteerd. Doordat de afstandshouders verwisseld zijn zal alles iets minder goed passen, maar het is een verschil van 1 mm, en het lukte me alles weer passend terug te plaatsen.
5) Het grote moment: werkt de HDX nog? Pfew, hij doet het nog. De garantie zal nu een probleem zijn, maar ik denk niet dat hij nog problemen zal geven door warmte.

Ik ga weer rustig kijken naar mijn HDX, dit geeft me toch een beter gevoel...

[ Voor 5% gewijzigd door HuMon op 28-02-2009 15:12 ]

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Humon dank voor je uitvoerige uitleg, denk dat mensen met het hitteprobleem hier veel aan zullen hebben, en het is nog eens eenvoudig uit te voeren ook!

Daarnaast las ik hier: http://www.networkedmedia...e=4&highlight=hdx+network (in de post van lordy op pg 4) dat mijn eigen probleem (en wat miscchien dus meer mensen hebben, maar het incorrect toewijzen aan warmte) mogelijk veroorzaakt wordt door kortsluiting van ethernetpoort en av poort via de casing. Op zich lijkt me dit vreemd want aluminium geleidt toch geen stroom? Enfin, ik ga het eens testen met wat tape hier en daar....

Als andere mensen ook dit "dropping ethernet problem" hebben, meld je even hier!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aluminium is een metaal... Ik zou niet weten waarom het geen stroom geleidt? :?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

HuMon schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:05:
1) WAARSCHUWING: de garantie vervalt als je de HDX in Nederland hebt gekocht!
Waar zouden ze aan zien dat je het gedaan hebt :) Als er iets mis gaat zet je het gewoon weer terug
4) Bij mij pastte de CPU nu al tegen de kast aan! Ik heb nog een beetje koelpasta op de CPU gesmeerd, en vervolgens alles weer gemonteerd. Doordat de afstandshouders verwisseld zijn zal alles iets minder goed passen, maar het is een verschil van 1 mm, en het lukte me alles weer passend terug te plaatsen.
Een andere optie is om een dunne 'shim' te nemen en die tussen processor en behuizing te plaatsen. Een shim is een dun plaatje metaal, het liefst koper, met de juiste dikte om de rumte op te vullen. ( Het komt niet op 1/1000ste mm ) Een heeeeel klein beetje te dik mag zelfs, je draait dan de schroeven gewoon niet zo hard aan. Je smeert beide kanten in met koelpasta.

Het nadeel is dat je twee overgangen krijgt, maar dat is altijd nog veel beter dan een laagje lucht van 0.5-1.0 mm.

Het voordeel is dat je de zaak niet gaat wringen en dat hoogst waarschijnlijk de zaak rechter tegen het deksel aanzit waardoor je weer wat betere warmte overdracht krijgt.

Ook de al genoemde sluiting van andere onderdelen tegen de behuizing zal zo voorkomen kunnen worden

[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 26-02-2009 13:30 ]

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 21:36

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

De Popcorn A110 heeft sinds vandaag een nieuwe firmware (de "090125"-firmware). De HDX1000 heeft erg veel gelijkenissen, dus ik heb de hoop dat ook die nu snel komt :)

|_____vakje______|

• HuMon
  • Laatst online: 22:09
Ortep schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:26:
[...]
Waar zouden ze aan zien dat je het gedaan hebt :) Als er iets mis gaat zet je het gewoon weer terug
De schroeven zijn verzegeld met een of andere lak. Het is onmiddelijk te zien als je deze losdraait.

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 18:48

Knaak

It's me, Mario!

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:43:
Gebruikt iemand de hdx ook als (NAS-)backup schijf voor zijn pc?
Ben benieuwd of dit goed en eenvoudig loopt zoals bij een reguliere NAS..
Hebben jullie de schijf er zelf ingezet?
Ik heb gewoon de HDX in mijn thuisnetwerk hangen (samba-server) en staat in het device-rijtje bij mijn Sync programma. Even voor het slapen gaan Syncen en je hebt een makkelijke backup. :)

• Chillem.nl
  • Laatst online: 14:01
CyberSnooP schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:51:
De Popcorn A110 heeft sinds vandaag een nieuwe firmware (de "090125"-firmware). De HDX1000 heeft erg veel gelijkenissen, dus ik heb de hoop dat ook die nu snel komt :)
Ik heb er weinig vertrouwen in dat die firmware er op korte termijn komt. Maar wie weet...

Aansluitend hierop:
In dit topic is al eens genoemd dat je de A110-firmware ook op de HDX1000 kun installeren (waardoor je dus DTS support krijgt). Zie ook hier, maar dat gaat vooral over de ISTAR MINI. Verder kan ik er met Google niet veel over vinden...

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil erg graag DTS-support maar heb niet zo'n zin om m'n HDX1000 te slopen :+.

Edit: Nevermind, heb dat topic nog eens goed doorgebladerd, staat ook zat info over het flashen van de HDX-1000. Ze zijn er erg enthousiast over, denk dat ik het ook maar eens ga proberen! :9

[ Voor 9% gewijzigd door Chillem.nl op 26-02-2009 16:40 ]

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Kan je dan ook weer makkelijk terug naar een mogelijk nieuwe HDX firmware?

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Ik heb zojuist contact gehad met de franse winkel en gevraagd of ik mijn apparaat kan retourneren voor een andere. Daarop kreeg ik de respons dat volgende week nieuwe firmware uitkomt en of ik deze eerst nog wil testen.... voor velen van jullie goed nieuws dus?

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik ben erg benieuwd Tinus wat de uitkomst is van je probleem. Ik heb nu 2 maanden de hdx en nooit problemen gehad met de warmte/vastlopers (kernel is nog wel te pingen maar schijf is niet beanderbaar), tot een week of 3 geleden....de laatste tijd steken wel erg veel warmteproblemen de kop op bij mensen op het forum.
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:06:
nog even een update aangaande dit probleem:

Ik heb contact opgenomen met divxplayer.nl (waar ik de hdx vandaan heb) en het probleem gemeld. Hierop heb ik een nieuwe harde schijf thuisgestuurd gekregen, zonder dat ik eerst de oude terug hoefde te sturen (over service gesproken). Bij deze harde schijf gebeurt hetzelfde: de HDX herkend de schijf zelden, pas na een keer of zes het apparaat aan- en uitgezet te hebben, heb ik de mazzel dat ik iets kan spelen van de schijf.
Een onwerkbare situatie dus.
Vandaag gaat de HDX terug naar divxplayer, ben benieuwd wat er verder gebeurt. Ik houd jullie op de hoogte!

gr. Tinus.

[...]

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Heeft iemand anders ervaring met het installeren van de firmware van de Popcorn 110 op de HDX-1000?

Verwijderd

doggie34 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:14:
[...]

kijk maar is op deze site en lees maar is ik heb deze ook geinstalleerd van yamj. werkt als een speer lol :)

http://omertron.com/pch/YAMJ_GUI_Config
Ik heb inmiddels YAMJ op mijn windows pc geinstalleerd en alle films voorzien van nfo bestanden met daarin de url naar imdb. De plaatjes zijn gedownload van imdb en de index files etc zijn gegenereerd. Wanneer ik de index.htm open op mijn windows pc dan is het plot en de info van mediainfo zichtbaar, maar als ik de index.htm open op de hdx, dan mis deze info. Heb ff gegoogled maar ik kan niets hierover vinden. Hebben jullie dit probleem ook?

Verwijderd

Dit las ik op het forum van http://www.hdx1080.com

Firmware Popcorn A110 available. When HDX1000?

alex.brokenarrow wrote:
We will release the firmware update first if DTS did not get finalize before. Then it takes about an X amount of days for Syabas to update our firmware once we have DTS and we will schedule a 2nd release for everyone who are interested with the DTS dowmmixing.

Kan denk ik niet zolang meer duren

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:26:
[...]

Ik heb inmiddels YAMJ op mijn windows pc geinstalleerd en alle films voorzien van nfo bestanden met daarin de url naar imdb. De plaatjes zijn gedownload van imdb en de index files etc zijn gegenereerd. Wanneer ik de index.htm open op mijn windows pc dan is het plot en de info van mediainfo zichtbaar, maar als ik de index.htm open op de hdx, dan mis deze info. Heb ff gegoogled maar ik kan niets hierover vinden. Hebben jullie dit probleem ook?
Helaas heb ik geen antwoord op je vraag maar jij hebt nfo bestanden gemaakt van je films om de YAMJ te laten zoeken bij imdb. Dit doet hij toch al? (ik kan het ook mis hebben) Hoe laat je de YAMJ dan via de nfo zoeken???? Want als dit kan, kan ik ook de Ned beschrijving bij moviemeter.nl laten ophalen. 8)7

• vlalex
Ik heb zojuist een support ticket geopend bij hdx1080.com voor mijn netwerkverbinding probleem. Op hun forum vond ik nog een topic die over precies hetzelfde probleem gaat. http://www.hdx1080.com/in...unc=view&catid=44&id=5087

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-12 15:06
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:18:
[...]

Helaas heb ik geen antwoord op je vraag maar jij hebt nfo bestanden gemaakt van je films om de YAMJ te laten zoeken bij imdb. Dit doet hij toch al? (ik kan het ook mis hebben) Hoe laat je de YAMJ dan via de nfo zoeken???? Want als dit kan, kan ik ook de Ned beschrijving bij moviemeter.nl laten ophalen. 8)7
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NFO_Files

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:18:
[...]

Als je YAMJ gebruikt op de hdx dan kun je toch zien of het plot en de mediainfo zichtbaar is?

YAMJ haalt de info op op basis van de bestandsnaam van de film, maar aangezien mijn films ook de resolutie en de refresh rate bevatten, werkt dit niet perfect. Daarom gebruik ik de nfo methode.

Een nfo aanmaken met daarin de url van de film (bijvoorbeeld http://www.imdb.com/title/tt0133093/), de naam van de nfo hetzelfde houden als de naam van de film en plaatsen in dezelfde map als waarin de film staat. (staat ook uitgelegd in de README van YAMJ). Ik weet niet of moviemeter ook werkt.

Zie ook de link die insanebum heeft gepost.

• doggie34
ik gebruik een andere skin en menu's ik heb een jukebox knop op mijn scherm erbij en die heb ik verwezen naar de map waar het index bestand staat bij mij is dat in de map download's

maar klik jij het goede index bestand wel aan op je hdx . dezelfde als op je pc?

ik heb net getest als ik via file knop naar die map ga en hem aanklik hij ook gewoon alles opent.
dus ik denk dat je nog wat fout doe. heb je ook yamj config tool gebruikt?
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:26:
[...]

[ Voor 9% gewijzigd door doggie34 op 27-02-2009 23:22 ]

Verwijderd

@Doggie34

Heb inmiddels het probleem opgelost, heb de laatste default skin (zie http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=16565) nu in gebruik en daar bij is de missing info wel beschikbaar. Verder is die skin mooier. Samen met menu Kdoske 0.2 werkt het perfect.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 03:45 ]

• vectrex
Ik gebruik Filezilla om films over te zetten naar de interne harddisk. Soms loopt er wel eens een ftp sessie de mist in. Na het willen verwijderen van een map op de hdx zag ik een melding dat de directory not empty was. Klein onderzoekje (verborgen bestanden weergeven) liet zien dat er her en der op mijn schijf grote files stonden .pureftpd-upload.<sessieid oid>. Met Filezilla kreeg ik ze er echt niet af. Alleen via explorer kreeg ik ze verwijdert, toch gauw een 100GB aan data.

Vraag, is een SDHC card snel genoeg voor mkv files van zeg 8GB? Doet iemand dat?

• geeknerd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-11 18:55
Chillem.nl schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:31:
[...]

Ik heb er weinig vertrouwen in dat die firmware er op korte termijn komt. Maar wie weet...

Aansluitend hierop:
In dit topic is al eens genoemd dat je de A110-firmware ook op de HDX1000 kun installeren (waardoor je dus DTS support krijgt). Zie ook hier, maar dat gaat vooral over de ISTAR MINI. Verder kan ik er met Google niet veel over vinden...

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil erg graag DTS-support maar heb niet zo'n zin om m'n HDX1000 te slopen :+.

Edit: Nevermind, heb dat topic nog eens goed doorgebladerd, staat ook zat info over het flashen van de HDX-1000. Ze zijn er erg enthousiast over, denk dat ik het ook maar eens ga proberen! :9
ik kan je geruststellen : bij mijn hdx1000 draait momenteel de nieuwe popcorn a110 firmware, dus ook de DTS - support. Best wel eerst een backup nemen van je huidige firmware, zodanig dat je kan reverten als nodig. backup kan je doen via Putty met commando dd if=/dev/mtd2 of=/opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/mytestfile.out, waarbij de mytestfile.out het bestand is dat je moet bijhouden (renamen naar mtd2). Verder best CuteFTP gebruiken om de bestanden op de root van je HD te zetten en de rechten van de bestanden op 777 zetten. Enige rariteit is idd dat de led ipv rood blauw is, in standby. ook de HD spinup tijdens standby blijft een probleem. Hiervoor test ik momenteel volgende stappen uit :
- plugin network cable
- start myihome service only, wait for it to start
- reboot
- turn off myihome service again
- test standby

• Smarron

Smarron

The bend

Ik wilde de A110 firmware er ook opzetten, maar als die HD-spinup niet is opgelost, heeft het voor mij weinig zin. Dan wacht ik nog wel even op de officiele. Niet dat dat garanties geeft voor het probleem, maar eigenlijk wacht ik alleen daar op.

Een vriend van mij heeft de A110 en zei dat de resume functie in elk geval ideaal is.

Verwijderd

Vraag over audio eigenschappen HDX-1000.

Ik zoek een media-speler met ingebouwde HD, in eerste instantie voornamelijk voor het afspelen van muziek (ongecomprimeerde files en MP3's; NB: ik ben tamelijk kritisch, ik speel zelf piano en drums en zal de media-speler aansluiten op een fatsoenlijke receiver met goede boxen). Na enige research heb ik mijn keuze beperkt tot de HDX-1000 en MVIX MXPVR-1000 (en wellicht de TVIX M-6500), met een voorkeur voor de HDX-1000.

Nu lees ik nogal negatieve reviews over de afspeelkwaliteit en interface betreffende muziek van de HDX-1000. Ik zou graag willen vragen aan HDX-1000 bezitters:

- is de user interface voor afspelen van muziek standaard nogal matig of valt dit mee? Is de reactie snelheid traag of snel?
- indien negatief, biedt alternatieve software een merkbare verbetering?
- zit er een shuffle functie op het afspelen van muziek (en dan bedoel ik dus dat iedere keer na inschakeling andere muziek klinkt en niet een vaste "willekeurige" volgorde)?
- is de kwaliteit van de afgespeelde muziek goed (dit is erg persoonlijk, weet ik)?
- indien de HDX-1000 niet een aanrader is, welke media-speler voldoet wel aan bovenstaande eisen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

eric_BFM

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De interface is niet bedoeld voor het afspelen van muziek. Je kan het doen, maar het is imho gewoon een extraatje. Meer niet. Het apparaat is niet echt een audiospeler, het is vooral op video gericht.

Ik vind persoonlijk nog altijd een PC de beste mediaspeler (als je alles digitaal hebt). Mijn HDX-1000 doet uitsluitend streaming, alle media staan op m'n server (series, films, muziek). De muziek wordt bediend op m'n laptop, de server is aangesloten op de versterker.

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!