Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84794

Quantor schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:10:
[...]

Zorg je er wel voor dat je dit invullen niet zomaar met notepad of wordpad doet maar met een editor die met de lunix bestandsstructuur om kan gaan? Bijv Vim?
ik heb het met wordpad gedaan en dat ging prima hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ortep schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:20:
Dat was 3 firmware versies geleden nog zo. Dat is opgelost
Op het forum van NMT is toch wel wat anders te lezen... En ik draai zelf de laatste firmware, dus...
Eigenlijk vreemd dat linux<->linux wel een probleem voor je geeft. Linux is toch zo degelijk en robuust en zo duidelijk :)
Bespeur ik daar enig sarcasme? ;)

Ik zie niet in waarom dit een 'linux to linux' probleem is. Het punt is dat je streamt met een bepaald protocol (zijnde UPnP). Net zoals HTTP, FTP of TCP protocollen protocollen/standaarden zijn.

Er doen geruchten de ronde dat UPnP als standaard (en zeker voor mediaservers) te wensen overlaat, en een slechte standaard kan jammer genoeg niet rechtgezet worden door een goede implementatie. Wat ik wél kan zeggen is dat Mediatomb - waarvan ik regelmatig SVN-versies binnenhaal en compileer - met de PS3 feilloos werkt (buiten de niet-ondersteunde bestanden dan). Dus ik denk dat het eerder in de richting van de firmware te zoeken valt dan van Mediatomb :). Met die cryptische foutmeldingen als 'Could not play' waarmee de UI van Syabas komt ben je dan ook niet gek veel :(.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Borromini schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:53:
[...]
Op het forum van NMT is toch wel wat anders te lezen... En ik draai zelf de laatste firmware, dus...
Dat is een link uit begin september 2008. En het gaat niet over de snelheid van SMB maar over het niet werken van MythTV In post nummer 6 staat trouwens dat iemand juist SMB gebruikt omdat het veel beter werkt

En dit staat in de release notes van de voorlaatste software van eind Augustus 2008

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=7138
7. Network
- Improved bitrate throughput of playback over SMB to ~38Mbps, up from ~25Mbps. Same as NFS performance now.
Bespeur ik daar enig sarcasme? ;)
Geintje :)
Ik zie niet in waarom dit een 'linux to linux' probleem is. Het punt is dat je streamt met een bepaald protocol (zijnde UPnP). Net zoals HTTP, FTP of TCP protocollen protocollen/standaarden zijn.
Mijn NMT draait Linux, mijn server draait Win2003 en mijn PC draait Vista. Ik kan vanaf alle twee zonder enig probleem over SMB streamen. Snelheid is ruim voldoende en heen en weer kan ook. Ik kan ook vanaf mijn Laptop met XP streamen (Net even getest)

Wat er bij jou anders is, is dat jouw server ook Linux is. Je zou verwachten dat dat beter gaat, maar het gaat volgens jouw zeggen slechter. Blijkbaar gaat het vanaf ongeveer iedere versie van Windows beter dan vanaf Linux. Dat verbaast me

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ortep schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:12:
[...]

Dat is een link uit begin september 2008. En het gaat niet over de snelheid van SMB maar over het niet werken van MythTV In post nummer 6 staat trouwens dat iemand juist SMB gebruikt omdat het veel beter werkt
Mijn excuses - ik nam aan dat je stelling 'Dat is drie firmwares geleden opgelost' op de MythTV backend sloeg, maar dat bleek bij nader inzien over SMB performance te gaan. De laatste post is anders wel van twaalf dagen terug.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat SMB niet zou werken :?. Ik haal die post aan om te staven dat er een probleem was met MythTV. SMB heb ik niet eens getest (tenzij in 2005 en toen was er van dit soort apparaten nog geen sprake), het zou erg zijn als ik zonder te testen daar uitspraken zou over doen niet :+.
Wat er bij jou anders is, is dat jouw server ook Linux is. Je zou verwachten dat dat beter gaat, maar het gaat volgens jouw zeggen slechter. Blijkbaar gaat het vanaf ongeveer iedere versie van Windows beter dan vanaf Linux. Dat verbaast me
Dat SMB beter onder Windows presteert dan onder Linux verbaast mij niets. Het is uitgerekend een protocol ontworpen en gekoesterd door Redmond (en afgeschermd tot voor kort zoals veel van hun andere 'standaarden' - tot de Europese Commissie hen onlangs verplichtte om technische documentatie vrij te geven voor 'de concurrentie').

Ik denk dat er een misverstand is over wat er niet en wel werkt. Wat niét werkt is UPnP streaming. NFS werkt - zonder problemen, buiten dan dat verrekte terugspoelen (dat niet eens zo nodig is maar wel zo makkelijk). SMB (server message block) is een protocol van Microsoft, en Samba is daar een reverse-engineered implementatie van. De NMT, een MIPS SoC die dus Linux draait, zou een betere performance halen bij NFS - een protocol dat native ondersteund wordt (in kernelspace), terwijl SMB uiteindelijk een Microsoft-protocol is (propriëtair, gesloten), wat reverse-engineered is door het Samba team en dan pas geïmplementeerd werd (in userspace, voor zover ik weet), in Linux.

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 30-01-2009 14:39 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 11:30
Anoniem: 287237 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:36:
Ik probeer de usenet instellingen voor mijn HDX in te stellen. In het bestandje nzbget heb ik letterlijk de volgende gegevens ingevuld (op plaatsen waar ik de gegevens van eweka in moet vullen heb ik dat natuurlijk gedaan):

# First server, on level 0

# Level of newsserver
server1.level=0
# Host-name of newsserver
server1.host=NAAM SERVER
# Port to connect to (default 119 if not specified)
server1.port=119
# Username to use for authentication
server1.username=GEBRUIKERSNAAM
# Password to use for authentication
server1.password=WACHTWOORD
# Maximal number of simultaneous connections to this server
server1.connections=4

Als ik daarna het apparaat reboot (stand-by knop + Eject knop), en naar mijn nmt-programma’s ga dan kan ik alleen het torrent programma starten. De rest van de programma’s kan ik niet selecteren.

Het uploaden van een NZB bestand lukt mij wel. Alleen geeft de computer heel de tijd aan “server is sleeping” in nztget via de computer. Ik denk dat dit er mee te maken heeft dat ik usenet niet op starten kan laten, omdat ik hem niet kan selecteren.

Wie kan mij helpen met dit probleem, want kom er echt niet uit!
|:(
Het ziet er naar uit dat je die gegevens van mijn website hebt :)
Je hebt toch niet ALLEEN maar deze gegevens in het config bestand gezet? Je moet de rest er natuurlijk ook in laten staan...
Oh ja: het klopt dat je NZB niet in de HDX ziet, die moet je via je pc bekijken: http://IP_ADRES_NMT:8066
En het kan best even duren voordat het "sleeping" bericht weg is, wacht even rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij werkte NZBget ook niet eerst. Toen hielp het om het mapje .nzbget te verwijderen, rebooten, en het opnieuw te doen. Werkte toen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
Ik zie het hier niet vaak terugkomen, maar de apps die hier staan zijn wel fijn:
http://prodynamic.co.uk/nzbget/

Zebedee erg fijn om nzb ook via je tv te regelen.
TVnzb om automatisch om het half uur te laten zoeken naar nieuwe afleveringen van series (zelf in te stellen).
Oversight om soort van index te maken zonder pc. Imho minder mooi dan YAMJ, maar wel zonder pc te doen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288974

ik heb ook dat probleem dat die usenet service op starting blijft staan. die mapjes heb ik al weggegooid en tig keer opnieuw opgestart... geen resultaat. wordt er nu wel een beetje simpel van.
morgen eens proberen de nmt tools opnieuw te installeren, hopen dat dat nog iets uitmaakt.
Het probleem lijkt veel voor te komen en ik heb nog geen eenduidige oplossing gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Hoe doe je het config bestandje wijzigen? Ik heb het zo gedaan: (kan vast ook anders, maar weet niet of bepaalde delen essentieel zijn). Op de HDX zelf openen en aanpassen werkte niet, dan bleef de status van de service op "Starting" staan.

1. Connecten (met FTP) naar HDX
2. NZB config bestand naar lokale schijf kopiëren
3. Config bestand aanpassen met text editor die ook UNIX/Unicode aankan: Notepad++ (niet te verwarren met kladblok). Ik gebruik Eweka. Alleen servernaam, gebruikersnaam en wachtwoord aangepast. De rest laten staan.
3. Bestand geüpload met FTP naar HDX en originele overschreven
4. Reboot
5. NZB geupload via web UI
6. NZBget begint met downloaden.

Kom net thuis en zie dat mijn HDX een uur doet over het unrarren van een MKV van 9 GB. Vind ik nog best snel. Tijdens het unrarren maakt de harde schijf (Spinpoint F1 Eco 1TB) wel een enorm seek-geratel terwijl die normaal maar heel af en toe een klein rateltje geeft en voor de rest heel stil is.

Zijn andere harde schijven volledig onhoorbaar, of ontkom je gewoon niet aan wat geluid? Ik heb ook het idee dat door de "holheid" van de HDX het geluid wat wordt versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doorbraakje! ik heb de nmt tools opnieuw geinstalleerd, herstart, nzbget.conf terug gezet, en het duurt dan wel een minuutje of 10 voordat de boel up and running is, maar hij heeft eindelijk de nzb opgepakt. downloaden is hij echter nog niet mee begonnen :?
een observatie van mijn kant: dat de webserver draait en daarmee in staat is de web interface te tonen en nzb's neer te zetten, wil nog niet zeggen dat de usenet client zijn werk doet. helaas is moeilijk te achterhalen wat dat ding nu eigenlijk doet (of niet doet).

kleine update: ik was iets te snel met het neerzetten van de nzbget.conf, dus die was alweer overschreven. opnieuw de goede neergezet, herstart, en probleem is weer terug. service blijft op starting staan en in de webinterface staat 'server is sleeping' . Bugger.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 288974 op 31-01-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het MOET dus aan de config file liggen... als ik de directory leeggooi start hij door..... en zodra ik de file vervang wil hij niet doorstarten. ik kopieer ze via fireftp in ASCII mode en edit ze met gedit of ultraedit (afh of ik in win of ubuntu zit). nog meer edit: nu ook met vi gedaan.
Blaise, dank voor je uitleg (beetje laat van mij :)). hoe weet ik of in het goeie formaat heb weggeschreven? pak je de nzbget.conf uit de hidden directory of de sample file in de os directory op die nmt partitie?

dit is zo irritant, of ik stel geen credentials in en de service start, of ik stel ze wel in en hij start niet. soort Catch 22 :(

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 288974 op 31-01-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13
Hola allemaal,

Hier even mijn HDX-1000 verhaal.

Op 17 januari gewoon besteld via de website en volgens de DHL stekker op de 20ste onderweg vanuit China met een waarde van 100 euro. Vrijdag de 23ste was er al iemand aan de deur van DHL met het pakketje, maar helaas niemand thuis en ´s avonds bij thuiskomst meteen gebeld maar helaas niet meer mogelijk om bij DHL op het vliegveld op te halen op zaterdag (10 min met auto). Helaas moeten wachten tot maandag en na het werk meteen opgehaald. Alles netjes in de doos. Schoefjes, dopjes, HDMI kabel met omhulsel etc etc.
Aangesloten en meteen alles geprobeerd en na wat gepuzzel toch alles shared folders van de pc geconfigureerd alleen kreeg ik met geen mogelijkheid goed geluid uit de Pioneer AV VSX-908RDS via coaxiaal aangesloten en met een 5.1 Bose set erachter. Het was al laat dus maar gelaten voor het was. De rest van de week elke avond nog wat lopen testen maar helaas nog steeds geen goed geluid. De stemmen in de film waren amper te horen alleen met volume vol open. Maar donderdag toch nog eens alle bekabeling gecontroleerd en ja de oorzaak gevonden een niet goed geplaatste stekker in de midden luidspreker onder tv. Daarna even de helikopter scene van the Matrix getest en alles perfect. Met een gelukje gisteren een gratis 160 gig 2,5¨harde schijf gekregen en die er dus maar ingezet omdat ie klein en stil is. Daarnet dus even de laatste firmware erop gezet en de NTM applicaties geinstalleerd met behulp van deze link http://hdx1080.nl/support.php en alles werkt perfect en de harde schijf gewoon te benaderen door smb server te starten.

Ondanks nog wat kleinigheidjes maar die moet ik nog uitzoeken een heerlijk apparaat en voor 209 euro had ik hem in huis zonder iets te betalen aan DHL (woon wel in Spanje).

:) :) :)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287237

HuMon schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:45:
[...]

Het ziet er naar uit dat je die gegevens van mijn website hebt :)
Je hebt toch niet ALLEEN maar deze gegevens in het config bestand gezet? Je moet de rest er natuurlijk ook in laten staan...
Oh ja: het klopt dat je NZB niet in de HDX ziet, die moet je via je pc bekijken: http://IP_ADRES_NMT:8066
En het kan best even duren voordat het "sleeping" bericht weg is, wacht even rustig af...
Heb dat dus wel gedaan. Hoe zorg ik ervoor dat alle andere gegevens terug komen in dat besstand. Heb die volgens mij niet meer! Kan ik die ergens vandaan halen??

Mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je de hdx als susb slave aansluit krijg je 2 drives: op de kleinste staat een directory syb8634/nzbgetweb, daar staat een sample file in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey, de server is nu eindelijk actief, alleen wil hij niet downloaden. allemaal meldingen met

DETAIL Waiting 10 sec to retry

kloppen deze paden wel (zijn standaard, maar toch):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
##############################################################################
### PATHS                                                                  ###

# Root directory for all related tasks
# MAINDIR is a variable and therefore starts with "$"
# The value "~/download" is example for POSIX. On Windows use
# absolute paths, like "C:\Download".
$MAINDIR=/share/.nzbget

# Destination-directory to store the downloaded files
DestDir=/share/Download

# Directory to monitor for incoming nzb-jobs
NzbDir=${MAINDIR}/nzb

# Directory to store download queue
QueueDir=${MAINDIR}/queue

# Directory to store temporary files
TempDir=${MAINDIR}/tmp

# Lock-file for daemon-mode, contains process-id (PID) (POSIX only)
LockFile=${MAINDIR}/tmp/nzbget.lock

# Where to store log file, if it needs to be created (see "CreateLog")
LogFile=${destdir}/nzbget.log
`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
"DETAIL Waiting 10 sec to retry" klinkt alsof de logingegevens niet kloppen. Heb je de gegevens goed ingevuld, en werkt het op je PC wel? Ik heb alle standaard paden gewoon laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04
Inmiddels al een paar dagen de trotse bezitter van de HDX/1000. Hij bevalt me prima. NMT programmas werken als een tierelier. Echter krijg ik het niet voor elkaar om bestanden vanaf mijn pc te streamen.

Als ik bij de HDX naar gedeelde mappen ga. DAn zie ik keurig de workgroup staan, vervolgens selecteer ik de pc waarvan ik wel streamen (In dit geval ''LAPTOP'', maar dan komt hij helaas met een melding dat hij geen share kan vinden.''Press any key to return''

Ik heb de beide partities van de hardeschijf geshared.

Wat doe ik fout?

[ Voor 5% gewijzigd door Possible op 01-02-2009 16:11 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
een SMB network mapping op de HDX maken wil weleens helpen ipv browsen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
punisher007 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:16:
een SMB network mapping op de HDX maken wil weleens helpen ipv browsen.
Ik heb inderdaad ook geprobeerd om het handmatig in te stellen. Echter geeft hij dan een melding ''unknown filesystem format''

Betekent dit dat de HDX geen NTFS ondersteund?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Possible schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:05:
[...]

Betekent dit dat de HDX geen NTFS ondersteund?
Dat ondersteunt hij niet native voor zijn eigen interne schijven, Linux kan dat niet. Maar het zou niet uit moeten maken, als je naar een share gaat wordt dat geregeld door jouw versie van Windows. De HDX 'ziet' niet wat voor filesysteem het is, hij krijgt gewoon data aangeleverd en het maakt niet uit waar het vandaan komt. Ik heb een gewone share naar een windows 2003 server staan en die schijf is een NTFS schijf. Dat werkt prima

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 01-02-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klinkt als een logische oorzaak. die logingegevens heb ik al duizend keer gecontroleerd.

Overigens, ik blijf er last van hebben. de server was gestart, maar ik zag nu toch dat de standaard conf file er stond, dus alsnog de servergegevens weer ingevoerd. en jahoor.... Usenet client "Starten" en geen mogelijkheid om ' m te starten of te stoppen. supportvraag op hdx1080.com zit er momenteel ook niet in, dus het begint op een kat in de zak te lijken.
Het is of het een, of het ander: of de service wil niet starten met ingevoerde servergegevens, of ik zet alles terug naar factory default en de service start wel maar ik heb geen connectie naar de server.
nu gaat ftp-en ook ineens niet meer. hij staat wel gewoon mp3tjes af te spelen en ftp gaat met 0.1 kbps, met regelmatige timeouts.
Nog even en ik stuur em als RMA.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 288974 op 01-02-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ortep schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:19:
Dat ondersteunt hij niet native voor zijn eigen interne schijven, Linux kan dat niet.
Ik heb hier al meer van die misvattingen over Linux zien passeren... Linux kan het wél, maar daarom kan de firmware die op dat ding draait het nog niet. Je hebt er FUSE en de ntfs-3g driver voor nodig (bij voorkeur gecompileerd want die MIPS CPU gaat er niet al te veel van bakken als je daarop gaat compileren). Met wat hacken moet het wel lukken, maar de vraag is maar hoeveel de firmware je toelaat aan te passen.

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 01-02-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 15:53

qless

...vraag maar...

Possible schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:10:
Inmiddels al een paar dagen de trotse bezitter van de HDX/1000. Hij bevalt me prima. NMT programmas werken als een tierelier. Echter krijg ik het niet voor elkaar om bestanden vanaf mijn pc te streamen.

Als ik bij de HDX naar gedeelde mappen ga. DAn zie ik keurig de workgroup staan, vervolgens selecteer ik de pc waarvan ik wel streamen (In dit geval ''LAPTOP'', maar dan komt hij helaas met een melding dat hij geen share kan vinden.''Press any key to return''

Ik heb de beide partities van de hardeschijf geshared.

Wat doe ik fout?
Heb je usernaam en wachtwoord ingesteld? Leeg wachtwoord geeft nogal eens problemen...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:05
qless schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:38:
[...]

Heb je usernaam en wachtwoord ingesteld? Leeg wachtwoord geeft nogal eens problemen...
Idd, dat probleem had ik ook

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
qless schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:38:
[...]

yep heb username en ww ingesteld ja.. helaas hetzelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287237

Ik heb ondertussen de orginele gegevens die in nzb config bestand stonden, ergens gevonden op mijn computer. Had er gelukkig een back-up van gemaakt.

En usenet doet het. Werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 09:37

dCY

wel leuk bericht op hdx1080.com:

" After all the non-stop continous boozing for the past few days, we are now back to work and as expected we are experiencing huge backlogs. While we are working overtime to clear our mailboxes we asked for your kind understanding and patients while we responds to them.

Another gentle reminder, all fulfillment of orders will only start on 10th Feb because our factory is closed till then even though our office is back to operation.

And last but not least, after the last DTS annoucement with the releasing of the DTS letter (we are asked to take down after 1 day) we are still slowed down by the festive seasons in china which the official public holiday for compaines is 7 days (most company take a longer break). We are confident that after the CNY seasons we should be able to release the firmware with DTS decoding. "

waarschijlijk snel een update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben benieuwd wat er nog meer is aangepast in de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Wat wel ideaal zou zijn is een resume functie voor dvds / xvids en mkv bestanden. Dit is wel erg handig (WDTV heeft deze functie ook) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84794

Possible schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:17:
Wat wel ideaal zou zijn is een resume functie voor dvds / xvids en mkv bestanden. Dit is wel erg handig (WDTV heeft deze functie ook) :)
Er zit ook een resume functie in de nieuwe firmware ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggie34
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11-2024
ik heb hier een link naar een forum en daar kun je een progje downloaden om software op je mediatank zetten. http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=13161

ik heb hiermee nzbget 6 eropgezet.
en deze kan je config doen in de web browser.

is dus makelijker hoef je niet te knooien met dat config bestandje werk super makelijk vanaf je pc doe je dan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 11:30
Anoniem: 287237 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:54:
[...]

Heb dat dus wel gedaan. Hoe zorg ik ervoor dat alle andere gegevens terug komen in dat besstand. Heb die volgens mij niet meer! Kan ik die ergens vandaan halen??

Mijn dank is groot! _/-\o_
Het volledige config bestand voor nzbget heb ik staan op:
http://hdx.rdkhosting.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=14&st=0&sk=t&sd=a&start=10

Ah, ik zie dat je het bestand al gevonden had...

[ Voor 4% gewijzigd door HuMon op 03-02-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
doggie34 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:28:
ik heb hier een link naar een forum en daar kun je een progje downloaden om software op je mediatank zetten. http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=13161

ik heb hiermee nzbget 6 eropgezet.
en deze kan je config doen in de web browser.

is dus makelijker hoef je niet te knooien met dat config bestandje werk super makelijk vanaf je pc doe je dan alles.
Er zit een fout in die 0.6.0 - test2. In het begin werkt het omdat je nog niet hoeft in te loggen na een verse install, maar nadat je reboot zal het vragen om in te loggen. Dat werkt niet want het formulier submit naar de verkeerde pagina.

Het is redelijk eenvoudig te fixen door met telnet naar IP/mnt/syb8634/nzbgetweb/ te browsen, het bestand login.php5 te openen, en index.php te veranderen in index.php5 op regel 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Zijn er mensen die problemen ervaren bij het afspelen van Video TS en Iso bestanden?
dan bedoel ik het haperen/overslaan van hele kleine stukjes en dit gebeurd vooral bij stukken waar er veel beweging is in de film. Bij HD films heb ik dit probleem niet.

kan dit komen door de video output settings van de nmt? Die bijvoorbeeld op 1080P staan?

Stel ik heb een film die als resolutie 720x576 heeft.
Op wat moet ik de output van de nmt dan zetten??

Ik neem aan dat het stotteren door de resolutie komt?????

[ Voor 12% gewijzigd door vwtune op 04-02-2009 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

vwtune schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:27:
Zijn er mensen die problemen ervaren bij het afspelen van Video TS en Iso bestanden?
dan bedoel ik het haperen/overslaan van hele kleine stukjes en dit gebeurd vooral bij stukken waar er veel beweging is in de film. Bij HD films heb ik dit probleem niet.

kan dit komen door de video output settings van de nmt? Die bijvoorbeeld op 1080P staan?

Stel ik heb een film die als resolutie 720x576 heeft.
Op wat moet ik de output van de nmt dan zetten??
Ik lees regelmatig dat er mensen zijn die er last van hebben. Maar mij is het nog nooit opgevallen. Ik heb de zaak op 1080p 50HZ staan en hij speelt gewoon zonder klachten alles wat ik er naar toe smijt. Van .iso .mkv tot oudere .avi

Het zou kunnen dat het komt omdat mijn voorkeur voor films/series in de wat rustiger hoek ligt. Ik heb heel weinig materiaal waarin 'A Lot Of Random Property Damage' voorkomt. ;)

Ik zie alleen even wat gestotter als ik de zaak een half uurtje op pauze heb gehad. Dan hebben de schijven van mijn server een spindown gedaan en moeten ze weer op snelheid komen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ortep op 04-02-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Nou dat valt dus reuze mee! Het viel me juist op bij een serie van King of Queens op.....
Daar komt helemaal geen Random Property Damage in voor hahahaha.
Bijvoorbeeld bij de intro wanneer je een UPS vrachtauto op je af ziet komen.
Dan is ie een stuk sneller uit beeld zeg maar dan dat de bedoeling is..... (en zo hard rijdt ie op dat moment niet)
Maar ook wanneer ze gewoon in hun huis aan het rondlopen zijn. dan is het net of ze een extra stap hebben gezet. (mijn vriendin zou het niet merken, ik wel en irriteer me er dan ook aan)

Toch ben ik van mening dat het een resolutie instelling is. Want waarom heb ik er geen last van bij juist hele zware (mkv, wmv of blu ray) films e.d. (dan weet ik iig zeker dat mijn resolutie goed staat)

Daarom is mijn vraag ook op welke resolutie moet ie staan voor rond de 720x576 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
vwtune schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:30:
Nou dat valt dus reuze mee! Het viel me juist op bij een serie van King of Queens op.....
Daar komt helemaal geen Random Property Damage in voor hahahaha.
Bijvoorbeeld bij de intro wanneer je een UPS vrachtauto op je af ziet komen.
Dan is ie een stuk sneller uit beeld zeg maar dan dat de bedoeling is..... (en zo hard rijdt ie op dat moment niet)
Maar ook wanneer ze gewoon in hun huis aan het rondlopen zijn. dan is het net of ze een extra stap hebben gezet. (mijn vriendin zou het niet merken, ik wel en irriteer me er dan ook aan)

Toch ben ik van mening dat het een resolutie instelling is. Want waarom heb ik er geen last van bij juist hele zware (mkv, wmv of blu ray) films e.d. (dan weet ik iig zeker dat mijn resolutie goed staat)

Daarom is mijn vraag ook op welke resolutie moet ie staan voor rond de 720x576 ???
720x576 is precies 720P (of i?) dus op die resolutie op 60Hz (neem aan dat het een usenet source is) moet prima lukken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

vwtune schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:30:
Volgens mij gewoon op de hoogste resolutie die je TV ondersteunt. Upscalen moet je toch een keer. Bij mij staat hij dus vast op 1080p 50Hz

Als je echt dingen ziet als een vrachtwagen die 'plotseling' optrekt dan kan dat haast niet liggen aan frequentie of resolutie settingen. Dat is veel subtieler. Werk jij soms via draadloos netwerk? Of heb je zware andere dingen over je netwerk lopen zodat hij niet altijd voldoende data krijgt. Of draai je er leuke dingen op als torrents of usenet downloads?

Jouw beschrijving lijkt op wat ik zie als ik een half uur op pauze heb gestaan. Mijn server heeft dan een spindown gedaan van de schijven. Als ik dan op play druk begint hij gelijk te spelen tot de buffer leeg is maar dan zijn de schijven nog niet op volle snelheid. Hij vertraagt dan tot er weer voldoende data in de buffer zit en dan versnelt hij weer tot hij weer gelijk loopt met wat hij had moeten doen als het wel soepel had gelopen (Wat een zin zeg). Wat je dus ziet is: normale snelheid->langzamer->sneller->gewoon. Maar dat is (bij mij) dus volkomen verklaarbaar. Ik kan me voorstellen dat een (bijna) overbelast netwerk dat ook kan veroorzaken

[ Voor 62% gewijzigd door Ortep op 04-02-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19
Ortep schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:21:
[...]
Jouw beschrijving lijkt op wat ik zie als ik een half uur op pauze heb gestaan. Mijn server heeft dan een spindown gedaan van de schijven. Als ik dan op play druk begint hij gelijk te spelen tot de buffer leeg is maar dan zijn de schijven nog niet op volle snelheid. Hij vertraagt dan tot er weer voldoende data in de buffer zit en dan versnelt hij weer tot hij weer gelijk loopt met wat hij had moeten doen als het wel soepel had gelopen (Wat een zin zeg).
:D Dat heb ik ook wel is, ziet er wel grappig uit :)

Ik heb zojuist een CF2SATA converter besteld met een 2.5" behuizing @ dealextreme:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19904
Heb nog een 4GB TakeMS kaartje liggen:
http://samenkopen.net/action_product/590054/180781

Iemand ervaring met een CF kaartje in de HDX? Ik wil dit namelijk voor skins en de NMT Apps + telnet.
Wanneer ik een HD gebruikte op te testen, bleef de HDX vaak hangen doordat de HD moest opspinnen. Bijvoorbeeld na het kijken van een film of na een tijdje idle.

[ Voor 28% gewijzigd door jordz. op 04-02-2009 14:59 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ortep schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:21:
[...]

Volgens mij gewoon op de hoogste resolutie die je TV ondersteunt. Upscalen moet je toch een keer. Bij mij staat hij dus vast op 1080p 50Hz

Als je echt dingen ziet als een vrachtwagen die 'plotseling' optrekt dan kan dat haast niet liggen aan frequentie of resolutie settingen. Dat is veel subtieler. Werk jij soms via draadloos netwerk? Of heb je zware andere dingen over je netwerk lopen zodat hij niet altijd voldoende data krijgt. Of draai je er leuke dingen op als torrents of usenet downloads?

Jouw beschrijving lijkt op wat ik zie als ik een half uur op pauze heb gestaan. Mijn server heeft dan een spindown gedaan van de schijven. Als ik dan op play druk begint hij gelijk te spelen tot de buffer leeg is maar dan zijn de schijven nog niet op volle snelheid. Hij vertraagt dan tot er weer voldoende data in de buffer zit en dan versnelt hij weer tot hij weer gelijk loopt met wat hij had moeten doen als het wel soepel had gelopen (Wat een zin zeg). Wat je dus ziet is: normale snelheid->langzamer->sneller->gewoon. Maar dat is (bij mij) dus volkomen verklaarbaar. Ik kan me voorstellen dat een (bijna) overbelast netwerk dat ook kan veroorzaken
Nope, newsleecher e.d staat dan niets te doen, ook ben ik niet aan het uitpakken e.d.

Ik heb zelfs geprobeerd om mijn pc helemaal opnieuw op te starten(en dan geen progs opstarten) HDX1000 ook.
Toen weer dezelfde media afgespeeld en nog steeds happerde ie op precies de zelfde stukken (vrachtwagen als voorbeeld)

Ik gebruik ook geen wireless trouwens

EDIT:
Heb beeldinstellingen op 1080P 50Hz gezet en het happert niet meer 8)
Ik merk wel dat je per video content moet letten op wat voor resolutie ie heeft en voordat je de content afspeelt, je eerst de output resolutie moet aanpassen, anders ervaar ik het happeren.

[ Voor 8% gewijzigd door vwtune op 05-02-2009 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

redfoxert schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:19:
[...]

720x576 is precies 720P (of i?) dus op die resolutie op 60Hz (neem aan dat het een usenet source is) moet prima lukken.
576p/i :P. P staat voor progressive, I voor interleaved, en dat is niet afhankelijk van de resolutie van het beeldmateriaal. 720x576 is PAL (576i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een update: usenet werkt! Met dank aan doggie34 en de anderen die suggesties hebben gegeven.

Ik heb trouwens wel een vermoeden waar het in zit: er staan in de standaard configfile meerdere servers, en ik heb daar alleen de eerste ingevuld en de rest laten staan. vermoedelijk leverde dat het probleem op. Aaaaargh! in de huidige versie (met een lekkere beta 0.6) kan je natuurlijk via het web configgen en dat staan er standaard niet meer servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Zijn er mensen hier die gebruik maken van een Harmony One afstandsbediening?
Zoja, welke fabrikant en model hebben jullie hem ingesteld zodat ie goed communiceerd met de HDX-1000???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joco25
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-04 19:47
vwtune schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:34:
Zoja, welke fabrikant en model hebben jullie hem ingesteld zodat ie goed communiceerd met de HDX-1000???
de pch a110 dan werken alle functies. Als je de hdx1000 selecteerd werkt alleen de aan en uit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

vwtune schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:34:
Ik heb een Harmony 1000, de HDX staat gewoon in de database en alles werkt zoals het moet

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 05-02-2009 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Hmm oke,

joco25 zegt dat het niet werkt als je hem op de HDX1000 zet
Ortep zegt juist van wel....

Misschien hebben ze de database veranderd van de HDX? en werkt het nu wel naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:07:
[...]

576p/i :P. P staat voor progressive, I voor interleaved, en dat is niet afhankelijk van de resolutie van het beeldmateriaal. 720x576 is PAL (576i).
Right! die 720 heeft me in verwarring gebracht. het gaat om het aantal horizontale beeldlijnen, niet de verticale beeldpunten :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141313

vwtune schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:39:
[...]
EDIT:
Heb beeldinstellingen op 1080P 50Hz gezet en het happert niet meer 8)
Ik merk wel dat je per video content moet letten op wat voor resolutie ie heeft en voordat je de content afspeelt, je eerst de output resolutie moet aanpassen, anders ervaar ik het happeren.
Volgens mij heeft dit haperen gewoon te maken met het Framerate waarin de film opgenomen is. Als je film 25 fps is kan je je NMT instellen op 1080P 25Hz.

Klopt dat dat nu van te voren ff gechecked moet worden, maar ik meen te hebben gelezen dat dit bij een volgende update automatisch zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

vwtune schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:45:

Misschien hebben ze de database veranderd van de HDX? en werkt het nu wel naar behoren?
Grijns...dat zal wel...en als het niet zo is: Vertel het niet tegen mijn Logitech 1000 want dan doet hij het dadelijk ook niet meer ;)

Logitech past die database met regelmaat aan dus dat zal de reden wel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:42
vwtune schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:45:
Hmm oke,

joco25 zegt dat het niet werkt als je hem op de HDX1000 zet

kijk eens bij MediaCenter -> HD Tech -> HDX 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286703

Ja hoor, de Logitech Harmony One werkt uitstekend als je de HDX 1000 in de database kiest. Gebruik hem nu een paar dagen icm de HDX en alles doet t en niet alleen aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 286703 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:32:
Gebruik hem nu een paar dagen icm de HDX en alles doet t en niet alleen aan/uit.
Zelfs die doet het bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat zijn nu de apps uit de Community software installer die jullie veel gebruiken? Ik zie een berg themes ook maar ik ben wat huiverig om ze allemaal uit te proberen. Ook wordt me niet echt duidelijk wat nu een goed alternatief is voor het browsen en afspelen van muziek. Iemand goeie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 23:12

Smarron

The bend

FloRadix schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:24:
[...]

kijk eens bij MediaCenter -> HD Tech -> HDX 1000
Die werkt inderdaad perfect. Ik heb hem ingesteld op de HK TC-30. Elke knop werkt en ook de handmatig toegevoegde knoppen in het display.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198951

Anoniem: 288974 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:14:
wat zijn nu de apps uit de Community software installer die jullie veel gebruiken? Ik zie een berg themes ook maar ik ben wat huiverig om ze allemaal uit te proberen. Ook wordt me niet echt duidelijk wat nu een goed alternatief is voor het browsen en afspelen van muziek. Iemand goeie ervaringen?
Ik gebruik:

Applications
  • StopActiveHDDStandby
  • Telnet, BusyBox and Midnight Commander (*)
  • Tune HDD for Silence
Themes
  • Black and White 3.3
Heb overigens diverse andere themes geprobeerd, maar vond bovenstaande het handigst.

* Voor busybox moet het volgende gedaan worden anders werkt busybox na herstart van de hdx niet.
Aan start_app.sh (te vinden in de root van de interne hdd) de volgende regels toevoegen:
cp /share/bin/busybox /bin/
/bin/busybox --install -s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik heb het volgende probleem met mijn hdx;
Ik heb een hdx 1000 met een ingebouwde harde schijf. Sinds vandaag geeft hij bij elke map de melding ' mapinhoud niet gevonden'. Als ik bv muziek wil afspelen geeft hij bij de directory waar de mp3 staan deze melding. Dit doet hij ook voor video's en files. Vanaf mijn pc kan ik de hdx1000 benaderen en zie gewoon alles bestanden staan.

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:42
Anoniem: 198951 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:54:
[...]

* Voor busybox moet het volgende gedaan worden anders werkt busybox na herstart van de hdx niet.
Aan start_app.sh (te vinden in de root van de interne hdd) de volgende regels toevoegen:
cp /share/bin/busybox /bin/
/bin/busybox --install -s
cd /share/bin/busybox /bin//bin/busybox --install -s

cd ipv cp... en is de bovenstaande regel nu wel juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggie34
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11-2024
heb je hem al eens uit gedaan en weer aan ik heb dat ook al eens gehad en bij mij hielp dat
saxion schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:34:
Ik heb het volgende probleem met mijn hdx;
Ik heb een hdx 1000 met een ingebouwde harde schijf. Sinds vandaag geeft hij bij elke map de melding ' mapinhoud niet gevonden'. Als ik bv muziek wil afspelen geeft hij bij de directory waar de mp3 staan deze melding. Dit doet hij ook voor video's en files. Vanaf mijn pc kan ik de hdx1000 benaderen en zie gewoon alles bestanden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
doggie34 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:50:
heb je hem al eens uit gedaan en weer aan ik heb dat ook al eens gehad en bij mij hielp dat

[...]
Ik heb hem inderdaad uitgedaan en weer aan, de eerste keer geen resultaat. Toen nogmaal een keer uit en aan en toen werkte het wel. Ik heb het vermoeden dat de hdx 1000 te warm wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Onderstaande heb ik ook gepost in het NMT topic. Maar mischien dat iemand hier het volgende ook al heeft geprobeerd:

Inmiddels heb ik de tv series plugin van martijn geinstalleerd. het importeren etc gaat ook allemaal prima. Alleen zit ik nu met het volgende probleem: Als ik naar Harddisk ga en vervolgens naar movies -> aangemaakte tv series map, dan verschijnt de index niet. DIt zal er wel mee te maken hebben dat als ik op ''Movies'' klik, hij alleen maar film containers weergeeft. Dus geen .htm. Is er een mogelijkheid om dit alsnog op te lossen? Ik heb het nu werkend door niet Movies te kiezen in het menu, maar naar folder te gaan en vervolgens handmatig de index.htm aan te klikken.

Om even een indruk te geven over hoe het er nu uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/384/dscf1950bc8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FloRadix schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:58:
[...]

cd /share/bin/busybox /bin//bin/busybox --install -s

cd ipv cp... en is de bovenstaande regel nu wel juist?
Met cp /share/bin/busybox /bin/ kopieer je busybox naar /bin/
Met /bin/busybox --install -s installeer je met symbolic links.

Dus naar mijn idee klopt cp wel en slaat cd nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
saxion schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:34:
[...]

Ik heb hem inderdaad uitgedaan en weer aan, de eerste keer geen resultaat. Toen nogmaal een keer uit en aan en toen werkte het wel. Ik heb het vermoeden dat de hdx 1000 te warm wordt...
Terugkomende op mijn probleem met de hdx 1000. Ik wilde vanmorgen mijn apparaat aanzetten maar nu werd het menu niet goed weergegeven. Allemaal blokken en ik kon er niks mee beginnen. Ik heb toen het apparaat maar weer uitgezet en weer opnieuw gestart. Toen was het probleem uiteraard weer verdwenen.
Meer mensen met hetzelfde probleem dat de hdx1000 dagelijks lijkt te crashen?
Ik heb het apparaat voor ongeveer 2 maanden nu, en nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 141313 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:31:
[...]
Klopt dat dat nu van te voren ff gechecked moet worden, maar ik meen te hebben gelezen dat dit bij een volgende update automatisch zal zijn.
Wat ik me alleen heel ernstig afvraag is wanneer deze update er nou eindelijk eens een keertje gaat komen. Had toch al wel op een update gehoopt. En dan met name voor de automatische aanpassen van de fps aangezien dts bij mij geen probleem is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:54
DjWannaB2002 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:42:
[...]

Wat ik me alleen heel ernstig afvraag is wanneer deze update er nou eindelijk eens een keertje gaat komen. Had toch al wel op een update gehoopt. En dan met name voor de automatische aanpassen van de fps aangezien dts bij mij geen probleem is.
Zou zeer handig zijn als de HDX automatisch het Hz aantal kan aapassen aan de hand van het aantal fps van een bestand. Ik kijk zelf veel video's met verschillende fps zoals 23.97, 29.97, 25 en loop dus nu zelf altijd met de hand te switchen. Desnoods een optie om dan de knop TV-mode + N te hebben (en niet alleen een switch tussen 50 en 60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

DjWannaB2002 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:42:
[...]

Alex.Brokenarrow schreef gisteren op het forum van HDX1080.com:

PS: we are still pushing Syabas to release the firmware to us, but they told us that there are some bugs that needs to be resolve before releasing to us.

Dan wacht ik nog liever even af... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door NaN op 08-02-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:17

13art

Moderator Mobile
Ja dat wel, maar goed duurt natuurlijk al wel lang voordat er een update komt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog eens een vraagje over uitzendinggemist: hoe krijgen jullie die aan de praat? Ik kan nergens vinden of het nu alleen een url of ook een plugin is. ik heb via de url knop de pagina van jorisvdstraten ingevoerd, maar als ik dan een uitzending wil starten gaat het beeld op start en kom ik niet meer terug in het menu. Iemand suggesties?

nog een tip: via de podcast in het community scherm, kan je video' s van ted.com kijken, dat zijn razend interessante presentaties over heel verschillende onderwerpen door goeie sprekers, echt de moeite waard. ook te zien via ted.com zelf trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 01-05 14:43

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
jordz. schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:17:
[...]

:D Dat heb ik ook wel is, ziet er wel grappig uit :)

Ik heb zojuist een CF2SATA converter besteld met een 2.5" behuizing @ dealextreme:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19904
Heb nog een 4GB TakeMS kaartje liggen:
http://samenkopen.net/action_product/590054/180781

Iemand ervaring met een CF kaartje in de HDX? Ik wil dit namelijk voor skins en de NMT Apps + telnet.
Wanneer ik een HD gebruikte op te testen, bleef de HDX vaak hangen doordat de HD moest opspinnen. Bijvoorbeeld na het kijken van een film of na een tijdje idle.
Ik heb ook een CF2SATA converter + 8 GB CF kaartje liggen. Hij herkent hem wel, alleen wanneer ik de software erop probeer te installeren hangt hij....

Al geprobeerd om hem zelf naar EXT2/3 te formateren toen ik hem aan de pc hing zelfde probleem.... Beetje vreemd aangezien de HDX hem wel herkent.

Heb verder niet veel tijd gehad om nog meer uit te proberen ivm verhuizing. Dus iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
PhuSioN schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:33:
[...]

Zou zeer handig zijn als de HDX automatisch het Hz aantal kan aapassen aan de hand van het aantal fps van een bestand. Ik kijk zelf veel video's met verschillende fps zoals 23.97, 29.97, 25 en loop dus nu zelf altijd met de hand te switchen. Desnoods een optie om dan de knop TV-mode + N te hebben (en niet alleen een switch tussen 50 en 60).
Wat is het probleem als je hem gewoon op 50Hz laat staan? Gaat je content dan stotteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

vwtune schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:53:
[...]
Wat is het probleem als je hem gewoon op 50Hz laat staan? Gaat je content dan stotteren?
Er zijn mensen die daar over klagen. Ik heb hem op 50 Hz staan en ik merk er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Toch zou het wel mooi zijn als je er geen omkijken meer naar hebt, dus dat ie het automatisch aanpast.
Volgens mij zijn ze er met de firmware upgrade er wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-04 22:47
Zou inderdaad erg mooi zijn als hij het automatisch aanpast. Want zoals hierboven werd gesteld kun je hem wel op 50Hz zetten, maar dan krijg je volgens mij weer problemen met sommige content met 30fps.

Daarnaast is het inderdaad jammer dat er nog geen nieuwe firmware is, maar ik heb al de nodige reacties van mensen met een PCH A-100 gelezen dat ze problemen hebben door de nieuwe firmware. Dus het lijkt me het beste dat Syabas daar eerst nog even de foutjes uithaalt en die dan mooi test door hem uit te geven voor die gebruikers, zodat de HDX-1000 gebruikers in ieder geval een goed werkende firmware krijgen :) Daar wacht ik dan toch liever nog wat langer op.

En die DTS support zit ik ook al een tijdje op te wachten, maar ben bang dat dat sowieso gewoon nog wel een maandje gaat duren, dus is ook maar even geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-04 22:47
Possible schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:56:
Onderstaande heb ik ook gepost in het NMT topic. Maar mischien dat iemand hier het volgende ook al heeft geprobeerd:

Inmiddels heb ik de tv series plugin van martijn geinstalleerd. het importeren etc gaat ook allemaal prima. Alleen zit ik nu met het volgende probleem: Als ik naar Harddisk ga en vervolgens naar movies -> aangemaakte tv series map, dan verschijnt de index niet. DIt zal er wel mee te maken hebben dat als ik op ''Movies'' klik, hij alleen maar film containers weergeeft. Dus geen .htm. Is er een mogelijkheid om dit alsnog op te lossen? Ik heb het nu werkend door niet Movies te kiezen in het menu, maar naar folder te gaan en vervolgens handmatig de index.htm aan te klikken.

Om even een indruk te geven over hoe het er nu uitziet:

[afbeelding]
Ik kan je hier helaas niet mee helpen, want gebruik het nog niet.

Maar weet er iemand of dit nog doorontwikkeld wordt? Of werkt het op dit moment al helemaal naar behoren? Want wat ik er van gezien heb zit dit er erg interessant uit en ik wil het dan ook zeker gaan gebruiken. Maar ik dacht dat deze laatste versie al even uit was en heb er sindsdien niets meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een vraag over content op de hdx. Ik heb een aantal dvd rips en iso' s waar volgens het menu een DTS track op zit. Echter, als ik die af wil spelen is het toch gewoon PCM audio. Ligt dit aan een gebruikt codec of gebeurt het gewoon veel dat dvdrips als DTS worden aangeboden maar eigenlijk niet zijn?
Overigens had ik nog een paar vage videoclips waar helemaal geen sound bij zat, lekker handig.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 288974 op 11-02-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Check die content eens met mediainfo, dan weet je zeker of er wel of geen DTS track in de film zit.
De HDX speelt DTS wel af via een receiver met DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit is een ISO die alleen pcm afspeelt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
General
Complete name                    : V:\Download\madonna the confessions tour dvd9\Madonna The Confessions Tour PAL DVD9\Madonna The Confessions Tour PAL DVD9.ISO
Format                           : MPEG-PS
File size                        : 7.74 GiB
Duration                         : 1mn 46s
Overall bit rate                 : 622 Mbps

Video #1
ID                               : 224 (0xE0)
Format                           : MPEG Video
Format version                   : Version 2
Format profile                   : Main@Main
Format settings, Matrix          : Default
Bit rate mode                    : Constant
Nominal bit rate                 : 2 000 Kbps
Width                            : 720 pixels
Height                           : 576 pixels
Display aspect ratio             : 4/3
Frame rate                       : 25.000 fps
Standard                         : PAL
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Interlaced
Scan order                       : Top Field First
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.193

Video #2
ID                               : 226 (0xE2)

Video #3
ID                               : 239 (0xEF)

Audio #1
ID                               : 137 (0x89)
Format                           : DTS
Format/Info                      : Digital Theater Systems
Duration                         : 3s 168ms
Bit rate                         : 1 536 Kbps
Channel(s)                       : 6 channels
Channel positions                : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Resolution                       : 24 bits
Video delay                      : 1mn 43s

Audio #2
ID                               : 160 (0xA0)
Format                           : PCM
Format settings, Endianness      : Big
Format settings, Sign            : Signed
Bit rate                         : 1 536 Kbps
Channel(s)                       : 2 channels
Channel positions                : Front: L R
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Video delay                      : -80ms

Text
ID                               : 32 (0x20)
Format                           : RLE
Format/Info                      : Run-length encoding
Video delay                      : -80ms

Menu
Format                           : DVD-Video

en dit is een xvid videoclip die helemaal geen geluid maakt:

code:
1
<knip> lama, deze doet het ook niet op de laptop. prutser van een poster :P

Overigens heb ik wel een DTS receiver, andere tracks doen het prima dus ik weet zeker dat het afhankelijk van de file is. Maar de streams zitten er gewoon in, en volgens mij zijn het geen exotische formaten?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 288974 op 11-02-2009 21:57 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Ik heb een probleempje...

Ik maak vaak gebruik van een server die in Enschede staat, waar ik dingen download die ik niet meer op usenet kan vinden. Nu log ik in met remote desktop zoek het bestand en haal het van de server af via ftp.

Is er geen mogelijkheid dat ik daar een of andere streaming server installeer dat ik het rechtstreeks naar de HDX stream?? Snelheid moet geen probleem zijn omdat ik 2Mb/sec kan downloaden en de server haalt dit ook aan upload.

Enige idee iemand?

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14

rally

Deyterra Consultancy

VPN met een static route? Dan de kun je een "link"maken naar je IP waar je server staat en vanaf daar streamen.

http://www.deyterra.com

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
rally schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:29:
VPN met een static route? Dan de kun je een "link"maken naar je IP waar je server staat en vanaf daar streamen.
Kan de HDX dan om gaan met VPN...? Volgens mij niet...

• paella
  • Laatst online: 21:59
De vpn endpoit hoeft natuurlijk dan niet de HDX te zijn.

No production networks were harmed during this posting

• gaffert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-04 20:52
Wie kan mij vertellen wat de makkelijkste manier is om met de HDX te downloaden?

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:05
gaffert schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:34:
Wie kan mij vertellen wat de makkelijkste manier is om met de HDX te downloaden?
Via
http://IPADRESHDX1000:8883/

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaffert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-04 20:52
mischien stomme vraag, maar waar moet ik dit invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14

rally

Deyterra Consultancy

Sleepyhead schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:35:
[...]

Kan de HDX dan om gaan met VPN...? Volgens mij niet...
Zoals Paella terecht zegt is de HDX niet de VPN endpoint.

Als je tussen je twee routers een VPN tunnel opzet dan kun je de HDX naar het IP laten wijzen van de PC/NAS aan de andere kant van de tunnel. Aangezien de routers dan het verkeer tussen de tunnel zal routeren kun je op die manier dus je films zien.

Dit is overigens geen oplossing voor beginners! Dus als je hier aan wil beginnen moet je of er al aardig wat verstand van hebben, of tijd/zin hebben om je er in te verdiepen.

In principe heb je dus niet meer nodig dan twee routers aan iedere kant die een VPN tunnel met elkaar kunnen opzetten.

Succes

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gaffert schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:13:
mischien stomme vraag, maar waar moet ik dit invullen?
in firefox bv. :)
misschien moet je nog even specifiek aangeven wat en hoe je wilt downloaden. torrents, usenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Zijn er mensen die soms ook sync problemen hebben? Bij een aantal films is de video / geluids syncronisatie niet 100% (Niet alle films)
Ik heb mijn HDX-1000 aangesloten op een SR-3001 Marantz versterker d.m.v. coax spdif.

Met de HTPC die ik hiervoor had kon ik een delay instellen van 200ms (wat perfect was)

Heeft iemand hier een oplossing voor? Met de Maranz kan ik helaas ook geen delay instellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Possible op 13-02-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
rally schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:39:
[...]

Zoals Paella terecht zegt is de HDX niet de VPN endpoint.

Als je tussen je twee routers een VPN tunnel opzet dan kun je de HDX naar het IP laten wijzen van de PC/NAS aan de andere kant van de tunnel. Aangezien de routers dan het verkeer tussen de tunnel zal routeren kun je op die manier dus je films zien.

Dit is overigens geen oplossing voor beginners! Dus als je hier aan wil beginnen moet je of er al aardig wat verstand van hebben, of tijd/zin hebben om je er in te verdiepen.

In principe heb je dus niet meer nodig dan twee routers aan iedere kant die een VPN tunnel met elkaar kunnen opzetten.

Succes
Ah ok snap hem... :+
Maar dit is helaas geen optie, kan daarginds niks instellen in de router ofzo.
Ben dus echt gewoon op zoek naar een of ander media stream server programma die ik dan rechtstreeks kan benaderen vanuit de HDX.
Possible schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:19:
Zijn er mensen die soms ook sync problemen hebben? Bij een aantal films is de video / geluids syncronisatie niet 100% (Niet alle films)
Ik heb mijn HDX-1000 aangesloten op een SR-3001 Marantz versterker d.m.v. coax spdif.

Met de HTPC die ik hiervoor had kon ik een delay instellen van 200ms (wat perfect was)

Heeft iemand hier een oplossing voor? Met de Maranz kan ik helaas ook geen delay instellen.
Heb je hier ook last van als je deze bestanden op de pc afspeelt?
Anders ligt het aan de bestanden, in de HDX kun je hier volgens mij niks aan instellen.
Ik heb hem aangesloten via optisch (toslink) en heb hier geen problemen mee...

[ Voor 28% gewijzigd door Sleepyhead op 13-02-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je moet het anders aansluiten. Je laat beeld en geluid nu door 2 aparte systemen behandelen. Je Maranz heeft er geen weet van dat je via een andere route naar zoiets als beeld kijkt en stuurt het geluid onmiddelijk naar je speakers..Maar vooral het tonen van het beeld kan nogal wat tijd kosten door alle bewerkingen die nodig zijn. Je TV weet dat en houdt gedurende die tijd ook het geluid tegen. Wat je dus moet doen is via HDMI beeld en geluid naar je tv sturen en vanaf daar het geluid naar je Maranz.

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 14-02-2009 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ortep schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 07:59:
[...]

Je moet het anders aansluiten. Je laat beeld en geluid nu door 2 aparte systemen behandelen. Je Maranz heeft er geen weet van dat je via een andere route naar zoiets als beeld kijkt en stuurt het geluid onmiddelijk naar je speakers..Maar vooral het tonen van het beeld kan nogal wat tijd kosten door alle bewerkingen die nodig zijn. Je TV weet dat en houdt gedurende die tijd ook het geluid tegen. Wat je dus moet doen is via HDMI beeld en geluid naar je tv sturen en vanaf daar het geluid naar je Maranz.
Dat zou inderdaad een optie zijn, maar dan moet de Maranz toch ook over een hdmi uitgang hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 23:12

Smarron

The bend

Ik heb het geluid via een optische kabel naar mijn versterker lopen en het beeld via HDMI. Ik heb er totaal geen last van. Mijn receiver heeft geen HDMI en volgens mij moet dit normaal gesproken ook geen problemen opleveren.

Vreemd is wel dat je het bij een aantal films wel hebt en een aantal niet. Zijn de geluidsbronnen wellicht verschillend bij die films ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
nope die zijn precies hetzelfde allemaal. Mischien kan ik eens kijken als ik hem optisch aansluit (heb nu coaxiaal)

Zou opzich niet zoveel uit moeten maken toch even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Possible schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:20:
[...]

Dat zou inderdaad een optie zijn, maar dan moet de Maranz toch ook over een hdmi uitgang hebben?
Waarom? je kan iedere vorm van geluids uitgang van je TV gebruiken om naar je Maranz te gaan. Ik gebruik zelf bv gewoon recht op en neer analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik wil alles digitaal hebben. Nu heb ik ook een optische ingang op mijn televisie zitten en 1 optische uitgang op mijn marantz. Ik zal eens kijken of dat werkt.

Tevens wil ik DTS ondersteuning hebben en dit kan ook niet met Analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu viel mij gisteren toevallig op, dat als ik zowel het geluid van de tv (via HDMI) als van de receiver (via coax) aan heb, dat dit precies gelijk loopt. Nu kan dat in een andere configuratie natuurlijk niet het geval zijn, maar het hoeft geen probleem te zijn. Volgens mij weet je het al als je het geluid via de tv aanzet, of het probleem in je hardware zit of in de bron.

Nog iets anders, de problemen bij een heleboel films zijn bij mij opgelost. ik had alleen DTS als digital raw ingesteld en niet AC3 (wist ik veel :P), die stond nog op analoog. nu kan ik veel materiaal ook als Dolby digital uitsturen, wat goed genoeg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275616

Hier heb ik helaas ook last van. Ik heb de HDX via HDMI aangesloten op de tv en vanuit de tv loopt weer een audio coax kabel naar de receiver. Met een normaal AC3 5.1 signaal heb hier geen last van, maar omdat de HDX DTS nog niet downsampled blokkeert mijn tv het DTS signaal wat resulteert in geen geluid. Als ik de HDX met een optische kabel verbind met me receiver dan heb ik ook lipsync problemen. Mijn receiver kan dat helaas niet corrigeren, dus ik denk dat ik naar een nieuwe receiver kom te kijken.

Overigens had ik hier al een tijd last van, ook met andere apparaten maar altijd erom heen kunnen werken door AC3 5.1 te gebruiken. Maar met het huidige aanbod van DTS in geluid zie ik geen uitweg meer.

Btw 2 dagen de HDX in bezit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Possible schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:55:
Ik wil alles digitaal hebben. Nu heb ik ook een optische ingang op mijn televisie zitten en 1 optische uitgang op mijn marantz. Ik zal eens kijken of dat werkt.

Tevens wil ik DTS ondersteuning hebben en dit kan ook niet met Analoog.
FYI.

Ik heb zelf ook een Marantz SR4500 en heb de hdx als volgt aangesloten:

audio:
HDX -> Coaxial -> Marantz

video:
HDX -> HDMI -> Samsung LCD

Heb geen problemen met out of sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Anoniem: 198951 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:12:
[...]

FYI.

Ik heb zelf ook een Marantz SR4500 en heb de hdx als volgt aangesloten:

audio:
HDX -> Coaxial -> Marantz

video:
HDX -> HDMI -> Samsung LCD

Heb geen problemen met out of sync.
Ok vreemd.. En je hebt geen delay ingesteld van het geluid? Of kan dat ook niet met de SR-4500 ?

Wat Raven_NL aangeeft heb ik ook. Het komt alleen voor bij DTS audio files. De beste oplossing is natuurlijk dat HDX met een firmware komt dat je een delay van het geluid kan instellen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Possible op 14-02-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens de Marantz SR5500 ipv de SR4500, de mijne heeft lipsync, maar deze heb ik nooit ingesteld. De afstandsbediening kan ik nu niet vinden, dus kan ik niet zien waarop de lipsync is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 275616 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:56:
Overigens had ik hier al een tijd last van, ook met andere apparaten maar altijd erom heen kunnen werken door AC3 5.1 te gebruiken. Maar met het huidige aanbod van DTS in geluid zie ik geen uitweg meer.
Even geheel off topic...Waar lopen jullie tegen DTS geluid aan? Ik zie het zelden en als het al ergens aanwezig is dan staat het geluid er ook nog in andere vormen op. Ik heb het voor zover ik weet nog nooit gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Als je full HD films van usenet downloadt heb je dat regelmatig.
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!