Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 19:01
Anoniem: 287360 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:59:
Wie zou mij verder op weg kunnen helpen?

HARDE SCHIJF
Hierna heb ik de harde schijf eruit gehaald en heb geprobeerd om deze harde schijf, als externe harde schijf te plaatsen op mijn pc, helaas mijn harde schijf was niet zichtbaar via mijn pc.
Dat kan kloppen, als je de harde schijf uit de HDX aan een Windows pc koppelt, dan moet je op de windows pc even een EXT2/3 driver installeren. De HDX schijf wordt meestal als EXT3 geformatteerd.

Je had de harde schijf er niet eens uit hoeven te halen, via de USB Slave aansluiting kun je hem ook bekijken op je pc (de EXT3 driver is wel nodig om de bestanden te kunnen zien).

Van mijn website http://www.hdx.huubmons.nl
USB slave aansluiting
Omdat de harde schijf in EXT2 of EXT3 formaat is geformatteerd, kun je de inhoud van de harde schijf standaard niet zien in Windows XP. Er moet een extra driver op je Windows pc worden geinstalleerd. Zie bijvoorbeeld deze linken:
Alleen lezen: http://www.chrysocome.net/explore2fs (hoeft niet geïnstalleerd te worden, je kan meteen de schijf bekijken!).
Lezen en schrijven driver: http://www.fs-driver.org/index.html

[ Voor 43% gewijzigd door HuMon op 17-01-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 10:44
Anoniem: 287237 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:00:
[...]

Bedankt ik heb de HDX aan de praat. :) Alleen krijg ik het downloaden via usenet niet aan de gang. ;(

Als ik in de setup zit van de hdx en kijk bij usenet. Dan kan ik deze niet selecteren en staat er als status, starten. Bij alle andere programma's staat ingeschakeld. Ook als ik het apparaat uitzet, dan kan ik usenet nog steeds niet selecteren en blijft de status op starten staan.

Via http://192.168.0.104:8066/ lukt het mij om NZB files te uploaden, alleen begint de HDX ze niet te downloaden. Via NZBGet wb interface zie ik dan staan server is sleeping. Misschien heeft dat er mee te maken dat in de HDX setup, usenet op starten staat.

Kan iemand mij hier verder mee helpen, heel graag!
je moet het usenet config bestandje ff aanpassen. Deze is te vinden in de de hidden .nzbget folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 15:00
insanebum schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:26:
[...]

je moet het usenet config bestandje ff aanpassen. Deze is te vinden in de de hidden .nzbget folder
en ook belangrijk, na elke aanpassing je HDX rebooten zodat deze actief worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283254

Hoi,

Weet iemand of het mogelijk is een op de HDX via usb aangesloten harddisk te benaderen via het netwerk? Moet / kan ik hiervoor iets instellen op de HDX?

Grtz,
Hein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287489

Hallo allemaal,

kan iemand mij de gouden tip geven hoe te handelen om de harde schijf zichtbaar te maken in "deze computer" o.v.v. een drive-letter ( net zo als b.v. de C-Schijf )
Ben heel de dag al bezig , ik kom er niet uit.
Heb LookatLan geinstalleerd en daar is hij wel zichtbaar in het netwerk.
Ik heb Windows Xp Home. Moet ik misschien aparte serversoftware installeren.
Wie kan mijn helpen.

M. vr. Grt.
Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 15:05

qless

...vraag maar...

Anoniem: 287489 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:04:
Hallo allemaal,

kan iemand mij de gouden tip geven hoe te handelen om de harde schijf zichtbaar te maken in "deze computer" o.v.v. een drive-letter ( net zo als b.v. de C-Schijf )
Ben heel de dag al bezig , ik kom er niet uit.
Heb LookatLan geinstalleerd en daar is hij wel zichtbaar in het netwerk.
Ik heb Windows Xp Home. Moet ik misschien aparte serversoftware installeren.
Wie kan mijn helpen.

M. vr. Grt.
Martin
Via netwerk omgeving browsen naar je hdx, share aanklikken, usernaam en wachtwoord(staan in je handleiding) invullen. Daarna de share rechtsklikken en map network drive aanklikken

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287489

qless schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:18:
[...]

Via netwerk omgeving browsen naar je hdx, share aanklikken, usernaam en wachtwoord(staan in je handleiding) invullen. Daarna de share rechtsklikken en map network drive aanklikken
Thks alot, ik was al wat verder gekomen maar toch hartelijk bedankt voor de snelle
reactie. Nu heb ik alleen nog het probleem met FTP om toegang te krijgen.
Heb je misschien hier ook een oplossing voor.
Voor derest werkt alles naar behoren.

M. vr. Grt.
Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281706

qless,

je hebt het volgende programmaatje nodig. Je harde schijf is nl met Linux gepartitioneerd!

Ext2ifs

(http://www.fs-driver.org/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:28
Anoniem: 287489 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:45:
[...]

Thks alot, ik was al wat verder gekomen maar toch hartelijk bedankt voor de snelle
reactie. Nu heb ik alleen nog het probleem met FTP om toegang te krijgen.
Heb je misschien hier ook een oplossing voor.
Voor derest werkt alles naar behoren.

M. vr. Grt.
Martin
Steeds worden de zelfde vragen gesteld maar goed..
Martin een beetje zoekwerk op de Wiki pagina doet ook wonderen!

The default username/password for remote access and FTP is

username:ftpuser
password:1234.

Gewoon dus via een ftp programma het ip adres van de HDX invoeren en de bovenstaande user / password gebruiken en je hebt toegang tot de HDX root.

The default username/password for SMB access is

username:nmt password:1234

the share name is share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Anoniem: 281706 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:46:
qless,

je hebt het volgende programmaatje nodig. Je harde schijf is nl met Linux gepartitioneerd!

Ext2ifs

(http://www.fs-driver.org/index.html
Euh? volgens mij is dit voor iemand anders bedoeld ;)

Anyway, dat drivertje heb je alleen nodig als je:
- de pch met usb aan je computer hangt
- de harddisk uitbouwt en aan de pc hangt.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198951

Anoniem: 283254 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:56:
Hoi,

Weet iemand of het mogelijk is een op de HDX via usb aangesloten harddisk te benaderen via het netwerk? Moet / kan ik hiervoor iets instellen op de HDX?

Grtz,
Hein.
De usb aangesloten hdd is te benaderen zoals je ook de interne hdd van de HDX benaderd. Op de HDX hoef je dus niets extra's in te stellen. Gewoon je HDX browsen op je windowsbox.

Als je een interne hdd hebt aangesloten dan is het pad naar de share:

\\ipadres_of_hostname_van_je_hdx\share

Voor de usb hdd is dit:

\\ipadres_of_hostname_van_je_hdx\USB_DRIVE_A-1 of
\\ipadres_of_hostname_van_je_hdx\USB_DRIVE_B-1

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Via mijn pc die is aangesloten via hdmi (naar plasma) en spdif naar mijn receiver (Pioneer 2014I)
Kan ik gewoon elke film probleemloos afspelen MET geluid.
dus ook mkv bestanden met wmapro audio. Ik denk dat de codecs dit coderen zodat ik toch geluid op mijn receiver krijg. In het scherm van mijn receiver zie ik dan: DIGITAL staan.

Via de HDX heb ik alles op RAW staan. Maar bij films met wmapro audio krijg ik dus geen geluid op mijn receiver. (omdat die dat formaat niet ondersteund)

Waarom krijg ik dus bij dezelfde film wel geluid via mijn pc maar niet via mijn hdx???

Is er een mogelijkheid om toch geluid te krijgen (digitaal) van mkv bestanden zonder dat ik een nieuwe receiver hoef te kopen of dat ik de bestanden om moet gaan zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 09:45

13art

Moderator Mobile
Zet het geluid bij WMA Pro eens op PCM. Je receiver kan geen WMAPro decoden dus moet de HDX dit zelf omzetten naar een twee kanaals digitaal signaal. En dit doe je door bji WMAPro het uitgangssignaal op PCM te zetten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
DjWannaB2002 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:33:
Zet het geluid bij WMA Pro eens op PCM. Je receiver kan geen WMAPro decoden dus moet de HDX dit zelf omzetten naar een twee kanaals digitaal signaal. En dit doe je door bji WMAPro het uitgangssignaal op PCM te zetten.
Bedankt!

Ik dacht dat je alleen de optie had uit of RAW of Analoog (Stereo)

Maar dat is dus niet zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee hoor, bij mij staat die ook op PCM en ik heb gewoon stereo geluid over de versterker. En mijn HDX is alleen maar via een optische kabel aangesloten op de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
DjWannaB2002 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:42:
Nee hoor, bij mij staat die ook op PCM en ik heb gewoon stereo geluid over de versterker. En mijn HDX is alleen maar via een optische kabel aangesloten op de versterker.
Weer wat geleerd!

Heb ik nu weer iets anders....

Die uitzending gemist urls:

Uitzending gemist, 10 meest populaire uitzendingen: http://pch.emielmols.info/ug
Uitzending gemist: http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/

Deze doen het bij mij niet wanneer ik ze opstart.
De eerste url start wel op en dan zie je een soort index, maar als ik dan op iets klik dan gebeurt er niets.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
is het ook mogelijk om bij M2TS bestanden, ondertitels zoals SRT erbij te zetten? en dan te kunnen selecteren wanneer je de film kijkt?

Zoja, in welke map van een bluray rip, moet ik dit bestand dan zetten? Waar de M2TS bestand zelf staat?

En ik merk dat er bij sommige dvd rips of zelf gemaakte video bestanden (TS) beeld het wel doet maar geen geluid krijg.
als ik via mijn pc kijk, dan doet alles het gewoon wel goed. Dan zie ik bij informatie (in powerdvd) dat er bij geluid MPEG2 staat. zou dit het probleem zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door vwtune op 20-01-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

vwtune schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:17:
is het ook mogelijk om bij M2TS bestanden, ondertitels zoals SRT erbij te zetten? en dan te kunnen selecteren wanneer je de film kijkt?

Zoja, in welke map van een bluray rip, moet ik dit bestand dan zetten? Waar de M2TS bestand zelf staat?

En ik merk dat er bij sommige dvd rips of zelf gemaakte video bestanden (TS) beeld het wel doet maar geen geluid krijg.
als ik via mijn pc kijk, dan doet alles het gewoon wel goed. Dan zie ik bij informatie (in powerdvd) dat er bij geluid MPEG2 staat. zou dit het probleem zijn?
Als de film en subtitle naam maar hetzelfde zijn (op de extensien na dan) werkt het. Mpeg 2 geluid zou gewoon moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
0000.m2st

dus moet de srt zo heten: 0000.srt

Of niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 21:46

MeO

webmail schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:14:
Vandaag een mailtje gehad van Howard:

[...]

Nou maar afwachten _/-\o_
Reken er maar op dat dit niet eerder zal gebeurden dan half Februari vanwege het Chinees Nieuw Jaar. Tot die tijd gebeurd er echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

vwtune schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:03:
0000.m2st

dus moet de srt zo heten: 0000.srt

Of niet???
Ja klopt. Alhoewel ik liever een naam kies ipv 0000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
@QLESS

Thanks!

Ga ik dat vanavond even uitproberen. Ik vond het al raar dat ie de srt niet pakte.
Ik geef ze dan meteen een goede zelfde naam.
Kan ik die andere m2ts bestanden, die allemaal opvolgend zijn gewoon op 0002,0003 enz laten of moet ik die ook renamen? alleen de 0000.m2st is heel groot de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

vwtune schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:20:
@QLESS

Thanks!

Ga ik dat vanavond even uitproberen. Ik vond het al raar dat ie de srt niet pakte.
Ik geef ze dan meteen een goede zelfde naam.
Kan ik die andere m2ts bestanden, die allemaal opvolgend zijn gewoon op 0002,0003 enz laten of moet ik die ook renamen? alleen de 0000.m2st is heel groot de rest niet.
Ik copieer alleen de grootste, dat zou altijd de hoofdfilm moeten zijn. Eigenlijk heb ik liever mkv's maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:21
Maar betekent dit dat je helemaal geen DTS tracks kan afspelen? Ik maak gebruik van een 5.1 receiver die wel een DTS Decoder aan boort heeft. Gaat het dan wel werken?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84794

Possible schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:38:
Maar betekent dit dat je helemaal geen DTS tracks kan afspelen? Ik maak gebruik van een 5.1 receiver die wel een DTS Decoder aan boort heeft. Gaat het dan wel werken?
Ja hoor DTS afspelen met een DTS receiver geen probleem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

qless schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:16:
[...]

Ik copieer alleen de grootste, dat zou altijd de hoofdfilm moeten zijn. Eigenlijk heb ik liever mkv's maar goed.
Jij hebt liever een container waarop een hogere compressie wordt toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:15:
[...]

Ik heb het ook liever ja. Die compressie zegt niet veel. Wel de manier waarop het gedaan wordt. Een divx met een bepaalde compressie kan matig zijn, is daarvoor h.264 gebruikt bij dezelfde compressie kan hij bijna perfect zijn.

Maar de voordelen zijn ook:
Veel kleiner dus je kan er meer op je schijf kwijt. Heb je een interne schijf dan staat het er sneller op als je het over moet pompen

En als je draadloos wil werken van een server of NAS kan dat ook net voldoende zijn om vloeiend te kunnen werken omdat er nu eenmaal minder over het netwerk moet als een video een factor 4 kleiner is

Ook kan je er veel eenvoudiger doorheen springen. Ik erger me altijd vreselijk aan het moeizame navigeren door bv DVD's allerlei menuutjes en keuzes die je iedere keer opnieuw door moet. Zeker bij series is dat een ramp. Die menuutjes kan je nog wegwerken, maar 'even' 30 seconden terugspringen gaat niet. Je moet dan naar het vorige 'chapter' Maar ik heb geen idee of dat 5 seconden geleden is of 45 minuten. Als ik wist waar dat was hoefde ik niet terug om nog iets na te kijken want dan wist ik het al. Natuurlijk kan je versneld achteruit spelen, maar dat is zo knullig.

En een wat kleiner puntje: Als je srt ondertitels hebt kan je zelf van alles instellen. Lettertype, grootte, plaats enz

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 21-01-2009 09:12 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Voor de mensen die zich alvast willen verheugen op watvoor verrijkingen eraan zitten te komen:
FloRadix in "Networked Media Tank - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:27:
Voor de mensen die zich alvast willen verheugen op watvoor verrijkingen eraan zitten te komen:
FloRadix in "Networked Media Tank - deel 3"
Zier er goed uit! Hopen dat we er snel van kunnen genieten op onze HDX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

Smarron

The bend

Fixed HDD spin-up during standby
_/-\o_

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:15:
[...]

Als je door een hogere compressie (en dus in verhouding lagere bitrate) aan dezelfde grootte een betere kwaliteit kan krijgen, dan zie ik niet in wie er niet voor hogere compressie zou kiezen. Het feit alleen al dat h.264 standaard door Blu-Ray gebruikt wordt zegt imho toch wel wat over de kwaliteit van die standaard.

Die hogere compressie vereist natuurlijk dat je systeem wat meer zweet om het allemaal vlotjes af te spelen maar daar koop je net ook die HDX 1000 voor, zou ik zo zeggen :P.

Enfin, de mijne de 18e besteld in China 19e al een shipping reference van DHL en nu zit ie al in Hong Kong :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 21-01-2009 16:54 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Op de website van HuMon zie ik de HDX-1000 in het zilver. Is deze kleur er uberhaupt wel? Elke website die ik langs ben geweest heeft hem alleen in het zwart.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er zijn al mensen die geblogd of gepost hebben en foto's van hun zilveren HDX online staan hebben... Dus ik zie niet in waarom ie er niet zou zijn?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Vreemd.. toch maar ff meer webshops af dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op de site van de producent zelf zag ik 'm wel als 'niet beschikbaar' staan, wegens out of stock denk ik. Er zijn veel winkels die beide smaken aanbieden maar geen zilveren binnen lijken te hebben.

Inderdaad een beetje fishy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

Smarron

The bend

Een paar maanden geleden was de zilveren uitvoering gewoon te bestellen. Dus hij is (was) er wel degelijk.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

iMars

Full time prutser

Possible schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:57:
Op de website van HuMon zie ik de HDX-1000 in het zilver. Is deze kleur er uberhaupt wel? Elke website die ik langs ben geweest heeft hem alleen in het zwart.
Ik had de keuze op de website van hdx1080.com om hem in het zilver te bestellen, alleen wilde ik persee een zwarte (tv, radio, blu ray etc alles is zwart).

link
SILVER EDITION (Out of Stock)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Even een vraagje, zijn er mensen die er een usb dvd speler op aangesloten hebben (gehad)?
Ik heb het gisteren geprobeerd. Hij wordt gelijk herkent, maar als ik er een orginele dvd in stop (regio 2), krijg ik de melding BAD DISC REGION.

Als ik er een gekopieerde dvd in stop, speelt deze perfect af.

Het moet een instelling zijn op de HDX, want als ik de dvd speler op mijn Mac Book Pro aansluit, speelt hij wel de originele dvd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joco25
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-04 19:47
heb hem hier besteld in het zilver besteld:
http://www.nmtank.fr/

met een beetje geluk wordt hij vandaag afgeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

webmail schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:43:
Even een vraagje, zijn er mensen die er een usb dvd speler op aangesloten hebben (gehad)?
Ik heb het gisteren geprobeerd. Hij wordt gelijk herkent, maar als ik er een orginele dvd in stop (regio 2), krijg ik de melding BAD DISC REGION.

Het moet een instelling zijn op de HDX, want als ik de dvd speler op mijn Mac Book Pro aansluit, speelt hij wel de originele dvd af.
Klopt, de NMTs (HDX, Popcornhour) hebben geen CSS decodering aan boord (kost geld) dus kun je alleen dvd's zonder CSS afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

qless schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:57:
[...]

Klopt, de NMTs (HDX, Popcornhour) hebben geen CSS decodering aan boord (kost geld) dus kun je alleen dvd's zonder CSS afspelen.
Oh bummer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287997

Hallo,

Twee vragen waar ik maar geen antwoord op kan vinden. Hopelijk is er iemand die ze kan beantwoorden.

1) Hoe kun je snel naar b.v de 50e muziek album. Nu moet ik zo'n 5X op de volume knop drukken om bij album nummer 50 te komen. Is er een snellere manier?

2) Wat gebeurd er met je HD als je de NMT uit moet zetten omdat hij b.v blijft hangen terwijl je iets aan het downloaden bent? Is dan je schijf gelijk corrupt of val dat wel mee?

Alvast bedankt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287997 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:56:
Hallo,

Twee vragen waar ik maar geen antwoord op kan vinden. Hopelijk is er iemand die ze kan beantwoorden.

1) Hoe kun je snel naar b.v de 50e muziek album. Nu moet ik zo'n 5X op de volume knop drukken om bij album nummer 50 te komen. Is er een snellere manier?

2) Wat gebeurd er met je HD als je de NMT uit moet zetten omdat hij b.v blijft hangen terwijl je iets aan het downloaden bent? Is dan je schijf gelijk corrupt of val dat wel mee?

Alvast bedankt.....
1) als je weet dat het album nummer 50 is waar je heen wilt dan typ je gewoon nummer 50 op je afstandsbediening... moet je we wel weten welk index nummer welk album heeft.

2) hij gaat gewoon verder waar die gebleven was ... je schrijf is niet zomaar corrupt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287997

Dreamboy, bedankt voor je reactie...

1) Moet je dan niet eerst op een bepaalde button klikken? dit werkt bij mij alleen met de albums die dan op dat moment op het beeldscherm staan.

2) O, gelukkig maar n.l de ballen verstand van unix dus had geen idee wat er met de schijf zou gebeuren bij problemen.

Moet wel zeggen dat het een te gek apparaat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287997 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:41:
Dreamboy, bedankt voor je reactie...

1) Moet je dan niet eerst op een bepaalde button klikken? dit werkt bij mij alleen met de albums die dan op dat moment op het beeldscherm staan.

2) O, gelukkig maar n.l de ballen verstand van unix dus had geen idee wat er met de schijf zou gebeuren bij problemen.

Moet wel zeggen dat het een te gek apparaat is!
uhm nee gewoon 50 intikken .... raar dat het bij jou niet werkt... net ff gecheckt maar kan gewoon albums intikken als ik ze weet dat bijv 50 is diegene die ik wil luisteren.. misschien heb je niet de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
Vandaag de HDX1080 gekregen en natuurlijk direct uitproberen. Nu heb ik een probleem met de HDMI aansluiting. Via de composite kabels lukt het wel. Ik heb al TV mode + 0 geprobeerd. Ik kreeg een fractie van een seconde beeld, maar daarna was het direct weer weg. Daarna van alles geprobeerd, maar niets lukte.
Wat doe ik verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
Possible schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:57:
Ja, ik heb hem in het zilver, daarom heb ik hem ook in het zilver op mijn website staan :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
webmail schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:43:

Je kunt een originele DVD WEL afspelen met het programma AnyDVD. Die gooit de encryptie eraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
Solid4S schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:00:
Vandaag de HDX1080 gekregen en natuurlijk direct uitproberen. Nu heb ik een probleem met de HDMI aansluiting. Via de composite kabels lukt het wel. Ik heb al TV mode + 0 geprobeerd. Ik kreeg een fractie van een seconde beeld, maar daarna was het direct weer weg. Daarna van alles geprobeerd, maar niets lukte.
Wat doe ik verkeerd.
Dat is een bekend probleem: dan moet je eerst via het instellingen menu de HDMI uitgang selecteren en opslaan, eventueel de HDX opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

HuMon schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:14:
[...]

Je kunt een originele DVD WEL afspelen met het programma AnyDVD. Die gooit de encryptie eraf :)
Mag jij mij uitleggen hoe ik dat voor elkaar ga krijgen :Y)
zonder eerst de dvd te kopieren zonder encryptie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

webmail schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:20:
[...]

Ja dat schijnt te kunnen, echter wel in combinatie met myihome en dan dus vanaf de pc te streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
HuMon schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:16:
[...]

Dat is een bekend probleem: dan moet je eerst via het instellingen menu de HDMI uitgang selecteren en opslaan, eventueel de HDX opnieuw opstarten.
Thanks!! Ik heb nu inderdaad beeld, kan ook een film afspelen, maar heb nu geen geluid. Terwijl HDMI audio aanstaat? Heb je nog meer goeie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan ik films etc. kopieren van een usb hdd naar de interne hdd van de hdx zonder tussen komst van een pc?

Na google kwam ik erachter dat de optie "File Mode" nog geen functie heeft. Op http://www.hdx1080.com/wi...work_for_my_HDX_player.3F staat:

How do I copy files from external USB flash/ HDD to the internal HDD?

Try browsing to a file, select it by pressing the "Angle" key, a tick will appear beside the file icon. You can select multiple files,.

Browse to your destination (internal HDD should work), and press "Time Seek" key to start the Copy process.

Later, various file operations will be implemented more elegantly and grouped under the "File Mode" keys.

Dit lijkt niet te werken.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat "File Mode" niet werkte (http://www.hdx1080.com is zeker niet up to date).

Zo werkt het:

1) Browse naar het bestand (op bv usb hdd) om te kopieren/verplaatsen.
2) Druk op "File Mode" op de remote.
3) Rechtsboven verschijnt een menu-tje, kies "Add File To List".
4) Kies een locatie waar het bestand naar toe moet.
5) Druk op nogmaals "File Mode" op de remote.
6) Rechtsboven verschijnt een menu-tje, kies "Copy Listed Items Here".
7) Ff wachten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 00:37
Is het mogelijk gewoon naar digitale tv te kijken, wetende dat in er in mijn netwerk een pc met digitale tuner is aangesloten ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C00P schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 07:10:
Is het mogelijk gewoon naar digitale tv te kijken, wetende dat in er in mijn netwerk een pc met digitale tuner is aangesloten ?
niet via de hdx nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ding is juist binnengekomen, en ik heb DHL niks extra's moeten betalen >:) :*). Mét de express-levering van DHL erbij heeft me dat dus 207 EUR gekost :+.

Nu hopen dat ze net als bij FedEx de rekening van de douane niet nasturen :P.

[ Voor 18% gewijzigd door Borromini op 23-01-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:29
Borromini schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:12:
Ding is juist binnengekomen, en ik heb DHL niks extra's moeten betalen >:) :*). Mét de express-levering van DHL erbij heeft me dat dus 207 EUR gekost :+.

Nu hopen dat ze net als bij FedEx de rekening van de douane niet nasturen :P.
Ik heb het ding al maanden in huis, maar die rekening is nooit gekomen ;).

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
Solid4S schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:43:
[...]

Thanks!! Ik heb nu inderdaad beeld, kan ook een film afspelen, maar heb nu geen geluid. Terwijl HDMI audio aanstaat? Heb je nog meer goeie tips?
Ik heb zelfs een hele website vol met tips staan voor NMT :)

Ik heb zelf geen HDMI in gebruik, maar kijk even bij de geluidsinstellingen in de HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
webmail schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:20:
[...]

Ik krijg het idee dat je denkt dat het niet kan :)
MAAR HET KAN WEL, IK HEB DAT WERKEND! :P :P :P

Een DVD MET ENCRYPTIE afspelen via de HDX of ander NMT:

Met het programma AnyDVD (helaas geen freeware), is het mogelijk CSS beveiligde DVD's af te spelen!
1) Installeer AnyDVD
2) Deel je DVD speler (en geef het een duidelijke naam, bijvoorbeeld DVD)
3) Selecteer met de HDX je pc, als het goed is staat de map DVD er nu bij.
4) Als je een DVD in de DVD speler plaatst, dan krijg je een melding van AnyDVD dat de DVD beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

HuMon schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:54:
[...]

Ik krijg het idee dat je denkt dat het niet kan :)
MAAR HET KAN WEL, IK HEB DAT WERKEND! :P :P :P

Een DVD MET ENCRYPTIE afspelen via de HDX of ander NMT:

Met het programma AnyDVD (helaas geen freeware), is het mogelijk CSS beveiligde DVD's af te spelen!
1) Installeer AnyDVD
2) Deel je DVD speler (en geef het een duidelijke naam, bijvoorbeeld DVD)
3) Selecteer met de HDX je pc, als het goed is staat de map DVD er nu bij.
4) Als je een DVD in de DVD speler plaatst, dan krijg je een melding van AnyDVD dat de DVD beschikbaar is
En daar zit de miscommunicatie:
A: Ik heb het over een externe dvd speler (zonder computer)
B: Mijn computer is een MacBook Pro (zonder windows, en dus geen anydvd)
C: Dan nog is het een work-arround en kan je niet een externe usb dvd speler op een NMT/HDX aansluiten (werkend met CSS beveiliging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
Oeps, ik zal beter mijn best doen de berichten te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft er iemand mediatomb draaien op z'n PC om zo naar de HDX-1000 te streamen?

Het apparaat ziet Mediatomb en ik kan de bestanden zien, maar van zodra ik op Enter (of Play, maakt niet uit) druk speelt ie een paar seconden af en dan krijg ik 'Could not play' te zien :(.

Ik heb het voorlopig 'opgelost' door NFS shares op te zetten maar ik vind Mediatomb toch een stuk makkelijker. Op het NMT-forum heb ik al meldingen gezien van mensen die MythTV gebruikten en voor wie de laatste firmware (081023) het ook verknoeide, maar zowel met de originele firmware (080818) als de laatste kan ik niks afspelen via Mediatomb. NFS geeft geen enkel probleem - al weet ik niet hoe het gaat zijn als ik full HD dingen ga 'streamen' via NFS - iemand een idee of een echte streaming server zoals Mediatomb daarin efficiënter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik heb nog een vraag over deze NMT.

-Is het mogelijk om van buiten af in te loggen op de HDX-1000, om vervolgens extern films te downloaden via de usenet programma wat zit ingebouwd ?

Dit zou wel handig als je bijvoorbeeld bij vrienden bent en je vervolgens op de terugreis de downloads aanzet zodat je film kan kijken als je thuis komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
Tuurlijk kan dit, is een webinterface. Wel verstandig om standaard user/pass aan te passen natuurlijk ;) Tevens dienen de poorten open te staan op firewall en eventueel ge-nat te zijn.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Laatst online: 07-04 14:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

enriqueeeee schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:20:
[...]

zo iets

A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0000.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0019.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0001.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0002.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0003.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0004.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0005.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0006.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0007.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0008.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0009.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0010.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0011.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0012.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0013.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0014.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0015.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0016.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0017.ts
A.Bugs.Life.1080i.DD5.1.0018.ts
Weet je al iets meer ? thanks ;)

[ Voor 17% gewijzigd door enriqueeeee op 23-01-2009 18:23 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 29-04 02:01

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Na een zeer lange tijd dit gevolgd te hebben ben ik voor een Mac mini 2ghz en Plex gegaan. (xbmc port).
Dit is werkelijk een DROOM. het is natuurlijk wel duurder dan een HDX :)
Maar ik heb alles wat ik wensen wil en soft die zeeeer mooi en goed is. En ook vaak geupdate wordt.
Hij speelt perfect 1080p mkv's af, welliswaar bijna op de limit van de cpu, maar dat doet er niet toe.

De HDX heb ik laten vallen omwille van de slechte support voor photo's en muziek. Dat is bij de plex toch wat beter en zeeer snel. Ook natuurlijk de mogelijkheid om te surfen in osx op mijn 50inch :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

multipasser schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:08:
Na een zeer lange tijd dit gevolgd te hebben ben ik voor een Mac mini 2ghz en Plex gegaan. (xbmc port).
Maar ik heb alles wat ik wensen wil en soft die zeeeer mooi en goed is. En ook vaak geupdate wordt.
Hij speelt perfect 1080p mkv's af, welliswaar bijna op de limit van de cpu, maar dat doet er niet toe.

De HDX heb ik laten vallen omwille van de slechte support voor photo's en muziek. Dat is bij de plex toch wat beter en zeeer snel. Ook natuurlijk de mogelijkheid om te surfen in osx op mijn 50inch :)
Tja het is maar waar je blij mee bent ;) Het is toch Mac ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er iemand die naast de HDX-1000 ook een PS3 heeft? Hoe vinden jullie dat de media center software van de PS3 is tegenover die van de HDX-1000? Ik heb het gevoel dat ondanks de uitgebreidere codec-ondersteuning van de HDX-1000 de software van de PS3 toch wat stabieler en meer doorontwikkeld is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 18:28
Het lijkt wel of mijn HDX steeds meer films weigert af te spelen.
Volgens mij is er toch niets mis met de volgende bestanden?

General
Complete name : \\HDX1000\share\Films HD\The Lord of the Rings - The Two Towers 23.9h\The Lord of the Rings - The Two Towers (Extended Edition).x264.AC3-Mojo.mkv
Format : Matroska
File size : 12.5 GiB
Duration : 3h 43mn
Overall bit rate : 7 992 Kbps
Encoded date : UTC 2007-12-12 16:40:41
Writing application : mkvmerge v2.1.0 ('Another Place To Fall') built on Aug 19 2007 13:40:07
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 13 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@5.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 3h 43mn
Bit rate : 7 283 Kbps
Nominal bit rate : 7 604 Kbps
Width : 1 920 pixels
Height : 800 pixels
Display aspect ratio : 2.400
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.206
Writing library : x264 core 57 svn-702

Audio
Format : AC-3

Of deze;

General
Complete name : \\HDX1000\share\Films HD\MONSTER_ISF_PALt\MONSTER_ISF_PAL.ISO
Format : MPEG-PS
File size : 4.03 GiB

Video
ID : 224 (0xE0)
Format : MPEG Video
Format version : Version 2
Format profile : Main@Main
Format settings, Matrix : Default
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 8 000 Kbps
Width : 720 pixels
Height : 576 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 25.000 fps
Standard : PAL
Bits/(Pixel*Frame) : 0.772

En deze.

General
Complete name : \\HDX1000\share\Films SD\AC-DC no bull\adnb.iso
File size : 7.88 GiB

Video
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 3 frames
Bit rate : 7 026 Kbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 29.970 fps
Resolution : 24 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 0.113
Writing library : x264 core 65 r998MË^G 6768543
Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ËÛSGref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0

En zo heb ik nog een paar ISo's die hij weigert af te spelen.
Ook als ik ze uitpak naar video_ts bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 21:32
multipasser schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:08:

Ik zit al maanden in dubio of ik moet gaan voor een Mac Mini + Plex (circa 750,-) of een HDX-1000 / Popcorn Hour A110 (circa 375,- met HD). Of misschien wel een B110 met ingebouwde dvd-player (circa 450,- met HD). Of een Nexus Psile based HTPC met XBMC... AARGH! 8)7

Ik dacht begin dit jaar de oplossing te krijgen in de vorm van een opgepimpte Mac Mini maar nee hoor Apple laat 't afweten. Wat is wijsheid, afwachten of toch maar voor een NMT gaan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184438

coob schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:41:

Ik had hetzelfde probleem. Maximaal speelde hij 9 sec van een film af en sloeg hij vast. ISo's speelde hij in z'n geheel niet meer af. Na geheel uit geweest te zijn (van stroom Af) werkte hij gelukkig weer 100%. Pffffff.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 18:28
Net geprobeerd maar het mag niet baten, hij speelt ze niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Sinds gisteren een zilveren HDX1000, met 1TB intern en WiFi aangeschaft. Ben al aardig op weg, vanaf de HDX zie ik mijn PC en kan ik afspelen, en andersom. Snelheid is inderdaad maar 1,5MB/s met ftp via Wifi.

Mijn geripte HD DVD's doen het ook, maar tering wat een ruimte vreters. Terminator 2 = 20GB.

Ik moet zeggen dat ik met google een heel eind kom, maar 1 simpel ding krijg ik niet voor elkaar, een andere skin.

Uitleg zegt:
1. Obtain _theme_.zip from release package or download from www.popcornhour.com/download/_theme_.zip
2. Unzip and modify existing graphics as you wish, but maintain the dimension and filename
3. Modify .config file in root of _theme_ folder to change the colors of the text, color attributes is same as in HTML, e.g. RRGGBB, #RRGGBB, "green", "white-alpha", "black"
4. Copy entire _theme_ folder to the NMT harddisk's Photo folder
5. Reboot (Power + Eject) and new theme will be loaded

Ik wil deze theme:
http://www.networkedmedia...id=10097&highlight=carbon

Ik heb dus een zipfile uitgepakt
<_theme_>
.config
<hd>
<sd>
<torrent>

Deze heb ik met ftp naar <Photo> gebracht, dus er staat nu
<Photo>
<_theme_>
.config
<hd>
<sd>
<torrent>

Ik heb harde reboot gedaan, en power/eject. Er gebeurt niet veel.
what's the catch?

Update: ik moest blijkbaar op myiHome dezelfde skin laden, ik snap de relatie nog niet helemaal.
Ziet er erg mooi uit moet ik zeggen.

Meteen een nieuwe vraag, het scherm bij bv afspelen van audio blijft wel blauw/hdx orgineel. Is daar nog iets aan te doen?

[ Voor 12% gewijzigd door vectrex op 25-01-2009 14:12 . Reden: zelf weer stapje verder gekomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04 20:14
ik hoop dat het chinees nieuwjaar rap voorbij is en we eindelijk de nieuwe firmware gaan krijgen

[ Voor 89% gewijzigd door chundo op 25-01-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Met de setup knop tijdens een film zie je hue, brightness, saturation, contrast.
Bij mij staat alles default op 50%. Wat hebben jullie gedaan? Zo laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 29-04 02:01

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

js303 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:33:
[...]

Ik zit al maanden in dubio of ik moet gaan voor een Mac Mini + Plex (circa 750,-) of een HDX-1000 / Popcorn Hour A110 (circa 375,- met HD).

Ik dacht begin dit jaar de oplossing te krijgen in de vorm van een opgepimpte Mac Mini maar nee hoor Apple laat 't afweten. Wat is wijsheid, afwachten of toch maar voor een NMT gaan!?
Gewoon voor de Mac mini gaan als je het kan betalen.. Hij is snel genoeg voor 1080p MKV's van 9gig af te spelen. Plex wordt hard doorontwikkeld (of xbmc) en de pictures/music ondersteuning is beter en nicer.
En natuurlijk kan je ook gewoon mailen/surfen op tv in osx. En nu genoeg offtopic. :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

vectrex schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:18:
Met de setup knop tijdens een film zie je hue, brightness, saturation, contrast.
Bij mij staat alles default op 50%. Wat hebben jullie gedaan? Zo laten staan?
Ik zou zeggen, als het je bevalt, laat het dan zo staan? :P

Bij mij staat ie op standaardinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Wanneer ik een mkv bekijk en ik wil vooruit of achter spoelen, dan doet ie het wel MAAR wanneer je op de tijd bent waar je hem hebben wil en druk weer op de play knop....
Dan springt ie weer terug bij het begin vanaf waar ik hem begon te spoelen.....

Mensen die dit herkennen?? En of hoe ik dit kan oplossen???
Ook met de pijltjes naar recht en naar links om op tijd te zoeken werkt dan niet.... (werkt wel maar springt ook weer terug)

Bij muziek heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hallo,

Inmiddels de HDX-1000 binnen. Echter krijg ik de setup niet voor elkaar. ALs ik de Main wizzard erbij pak, en ik volg de stappen dan kom ik bij de laatste stap om de hardeschijf te formateren. Ik kan dan kiezen voor Online en Usb. Als ik 1 van deze twee selecteer dan kom ik vervolgens op een index pagina met een witte achtergrond. Hij formateerd de hd niet naar ext3. Wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 13:23
Possible schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:52:
Hallo,

Inmiddels de HDX-1000 binnen. Echter krijg ik de setup niet voor elkaar. ALs ik de Main wizzard erbij pak, en ik volg de stappen dan kom ik bij de laatste stap om de hardeschijf te formateren. Ik kan dan kiezen voor Online en Usb. Als ik 1 van deze twee selecteer dan kom ik vervolgens op een index pagina met een witte achtergrond. Hij formateerd de hd niet naar ext3. Wat doe ik fout ?
uit mijn hoofd: volgens mij wil hij een usb stickkie met de nmt apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo,

Heb je de handleiding gelezen op http://www.hdx1080.nl/support.php ?

En zit de usb stick in de onderste USB poort? En niet de bovenste? Want dan lukt het niet als hij in de bovenste zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 08:18
DjWannaB2002 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:52:
[...]

Ja heb ik hier ook. Ook al is het aantal fps goed ingesteld. Vermoed dat het of aan de tv ligt (50Hz) of aan het decoden van de film. Maar niet aan de HDX. Want ook bij niet al te hogen mbps doet die het wel eens.
Heb een oplossing gevonden voor ons probleem :)
Nadat ik bijna op het punt stond of mijn haren van mn hoofd te trekken, of een schoen op te eten toch maar besloten om wat verder te zoeken. Begon me namelijk toch steeds meer te irriteren aan die lichte tikjes, maar het forum van networkedmediatank gaf me uitkomst:
The notories birdscene :)

Well there are 2 possibilites

1. Telecine judder caused by wrong output or lack of 24p support on the screen - I know this screen do support 24p thus first you need to select the correct output which for all hd content having a framerate of 23.976 fps is HDMI 1080p23.976 - dont use anything else. Telecine judder are mostly visible on panning scenes and fits your description perfectly.

2. Bitrate/bandwith stutter - caused by excessive bitrate - the limit depends on where you play it from, highest possible bitrate is 46mbps streaming from HTTP server like MyIhome over 100mbit wired network, approx the same from internal or usb disc (if the discs are fast enough) - and slightly lower from smb/nfs network shares.

Start by setting output to 1080p23.976 and see how this works - if not resolved then its likely bitrate stutter - then post media info report and details on where you play the file from for verification.
En nummer 1 deed meteen the trick _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287237

Ik probeer de usenet instellingen voor mijn HDX in te stellen. In het bestandje nzbget heb ik letterlijk de volgende gegevens ingevuld (op plaatsen waar ik de gegevens van eweka in moet vullen heb ik dat natuurlijk gedaan):

# First server, on level 0

# Level of newsserver
server1.level=0
# Host-name of newsserver
server1.host=NAAM SERVER
# Port to connect to (default 119 if not specified)
server1.port=119
# Username to use for authentication
server1.username=GEBRUIKERSNAAM
# Password to use for authentication
server1.password=WACHTWOORD
# Maximal number of simultaneous connections to this server
server1.connections=4

Als ik daarna het apparaat reboot (stand-by knop + Eject knop), en naar mijn nmt-programma’s ga dan kan ik alleen het torrent programma starten. De rest van de programma’s kan ik niet selecteren.

Het uploaden van een NZB bestand lukt mij wel. Alleen geeft de computer heel de tijd aan “server is sleeping” in nztget via de computer. Ik denk dat dit er mee te maken heeft dat ik usenet niet op starten kan laten, omdat ik hem niet kan selecteren.

Wie kan mij helpen met dit probleem, want kom er echt niet uit!
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
Weet een van jullie toevallig wat de laatste versie is van firmware versie? Op de HDX staat nu 50-17-08812-15-HDD-403.

De server van www.hdx1080.com ligt momenteel plat.....Ik heb een aantal update versies gisteren toevallig wel op mijn USB gezet, maar niet bijgehouden welke de laatste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig bestaat er ook nog www.hdx1080.nl ! daar zie je dat de laatste versie 50-17-081023-15-HDD-403 is.
Solid4S schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:06:
Weet een van jullie toevallig wat de laatste versie is van firmware versie? Op de HDX staat nu 50-17-08812-15-HDD-403.

De server van www.hdx1080.com ligt momenteel plat.....Ik heb een aantal update versies gisteren toevallig wel op mijn USB gezet, maar niet bijgehouden welke de laatste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
Dreamboy, moet ik nog een tussen update doen of kan ik direct deze update doen. Op HDX1080.nl is de laatste update van november 2008. Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat er nog een nieuwere update was.

Ik heb overigens ook problemen om mijn interne HDD te formateren. Wat ik moet ik hiervoor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Solid4S schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:38:
Dreamboy, moet ik nog een tussen update doen of kan ik direct deze update doen. Op HDX1080.nl is de laatste update van november 2008. Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat er nog een nieuwere update was.

Ik heb overigens ook problemen om mijn interne HDD te formateren. Wat ik moet ik hiervoor doen?
nee je kan die er direct opzetten.. dat is de laatste officiele update .. er komt binnenkort wel een nieuwe firmware uit..

wat is je probleem met je hd formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Iemand over NFS al proberen terugspoelen? Klereding weigert categorisch... Doorspoelen lukt wel, maar terugspoelen njet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
Anoniem: 84794 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:02:
[...]

wat is je probleem met je hd formatteren?
Ik heb geprobeerd dit via internet te doen, maar elke keer kom ik op www.hdx1080.com homepage uit en dan weet ik niet wat ik moet doen.
Vaneen vriend gehoord dat je dit ook via USB moet doen. Maar als ik eerlijk ben, weet ik niet wat ik dan precies moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Er staat gewoon op www.hdx1080.nl uitgelegd hoe je dat moet doen via usb-stick.
Neem aan dat je je firmware wil updaten en de apps wil installeren, want daarbij wordt automatisch de schijf geformatteerd.

FIRMWARE UPDATE (alvorens u de nieuwe NMT applicaties wenst te installeren, dient u eerst deze firmware update uit te voeren)

1. Plaats 50-17-081023-15-HDD-403-000.bin en de usbupdate.html op een USB Geheugen stick/externe USB Schijf, of op de Hard Disk van de unit. (Indien u ook de NMT applicatie wenst te installeren, plaats u ook de syb8634.nmt file erbij. Let op, u kunt de NMT applicaties alleen updaten middels een externe Hard Disk of een Memory Stick, niet vanaf de interne HDD

2. Plaats de USB stick of de Externe HDD aan de Unit

3. Als de unit nog niet opgestart is, zet hem dan aan. En kies de bron waar de update op staat

4. Ga naar de 4de en tevens laatste icoon en klik erop

5. Klik op usbupdate.html

6. Klik vervolgens op 50-17-081023-15-HDD-403-000.bin

Indien u ook een interne Hard Disk heeft, en de NMT aplicaties wenst te gebruiken, update deze dan ook. Als u de NMT applicaties al heeft geplaatst op de USB stick/Externe Hard Disk, zal na de update de unit vanzelf naar dhet installatie scherm van de NMT APPLICATIES gaan.

NMT APPLICATIE UPDATE (alvorens u de nieuwe NMT applicaties wenst te installeren, dient u eerst de firmware update uit te voeren)

1. Plaats syb8634.nmt op een USB Geheugen stick

3. Als de unit nog niet opgestart is, zet hem dan aan.

4. Ga naar INSTELLINGEN/SETUP, en ONDERHOUD/MAINTENANCE

5. Kies NMT INSTALLATIE HULP/ INSTALL NMT APPLICATIONS

6. volg de stappen op het scherm

[ Voor 76% gewijzigd door 13art op 29-01-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 21:46

MeO

coob schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:41:

General
Complete name : \\HDX1000\share\Films HD\The Lord of the Rings - The Two Towers 23.9h\The Lord of the Rings - The Two Towers (Extended Edition).x264.AC3-Mojo.mkv
....
Format profile : High@L5.1
High@L5.1 wordt niet ondersteunt. Check first post
..

Bij iso's wil het wel eens helpen om zelf opnieuw te maken met imgburn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
Anoniem: 184438 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:01:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Maximaal speelde hij 9 sec van een film af en sloeg hij vast. ISo's speelde hij in z'n geheel niet meer af. Na geheel uit geweest te zijn (van stroom Af) werkte hij gelukkig weer 100%. Pffffff.........
Ik had dit probleem ook. Het werd veroorzaakt doordat de HDX geen netwerk verbinding tot stand kon brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
ff verbinding maken met HDX op poort 8066

bijv: http://192.168.1.101:8066

mij hdx zit op 192.168.1.101
Anoniem: 287237 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:36:
Ik probeer de usenet instellingen voor mijn HDX in te stellen. In het bestandje nzbget heb ik letterlijk de volgende gegevens ingevuld (op plaatsen waar ik de gegevens van eweka in moet vullen heb ik dat natuurlijk gedaan):

# First server, on level 0

# Level of newsserver
server1.level=0
# Host-name of newsserver
server1.host=NAAM SERVER
# Port to connect to (default 119 if not specified)
server1.port=119
# Username to use for authentication
server1.username=GEBRUIKERSNAAM
# Password to use for authentication
server1.password=WACHTWOORD
# Maximal number of simultaneous connections to this server
server1.connections=4

Als ik daarna het apparaat reboot (stand-by knop + Eject knop), en naar mijn nmt-programma’s ga dan kan ik alleen het torrent programma starten. De rest van de programma’s kan ik niet selecteren.

Het uploaden van een NZB bestand lukt mij wel. Alleen geeft de computer heel de tijd aan “server is sleeping” in nztget via de computer. Ik denk dat dit er mee te maken heeft dat ik usenet niet op starten kan laten, omdat ik hem niet kan selecteren.

Wie kan mij helpen met dit probleem, want kom er echt niet uit!
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Borromini schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 02:29:
Iemand over NFS al proberen terugspoelen? Klereding weigert categorisch... Doorspoelen lukt wel, maar terugspoelen njet.
Waarom gebruik je eigenllijk NFS? SMB is net zo snel en heeft geen extra drivers en software nodig. Terugspoelen gaat prima bij mij

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 29-01-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
DjWannaB2002 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:12:
Er staat gewoon op www.hdx1080.nl uitgelegd hoe je dat moet doen via usb-stick.
Neem aan dat je je firmware wil updaten en de apps wil installeren, want daarbij wordt automatisch de schijf geformatteerd.

FIRMWARE UPDATE (alvorens u de nieuwe NMT applicaties wenst te installeren, dient u eerst deze firmware update uit te voeren)

1. Plaats 50-17-081023-15-HDD-403-000.bin en de usbupdate.html op een USB Geheugen stick/externe USB Schijf, of op de Hard Disk van de unit. (Indien u ook de NMT applicatie wenst te installeren, plaats u ook de syb8634.nmt file erbij. Let op, u kunt de NMT applicaties alleen updaten middels een externe Hard Disk of een Memory Stick, niet vanaf de interne HDD

3. Als de unit nog niet opgestart is, zet hem dan aan. En kies de bron waar de update op staat

4. Ga naar de 4de en tevens laatste icoon en klik erop

5. Klik op usbupdate.html

6. Klik vervolgens op 50-17-081023-15-HDD-403-000.bin

Indien u ook een interne Hard Disk heeft, en de NMT aplicaties wenst te gebruiken, update deze dan ook. Als u de NMT applicaties al heeft geplaatst op de USB stick/Externe Hard Disk, zal na de update de unit vanzelf naar dhet installatie scherm van de NMT APPLICATIES gaan.

NMT APPLICATIE UPDATE (alvorens u de nieuwe NMT applicaties wenst te installeren, dient u eerst de firmware update uit te voeren)

1. Plaats syb8634.nmt op een USB Geheugen stick

3. Als de unit nog niet opgestart is, zet hem dan aan.

4. Ga naar INSTELLINGEN/SETUP, en ONDERHOUD/MAINTENANCE

5. Kies NMT INSTALLATIE HULP/ INSTALL NMT APPLICATIONS

6. volg de stappen op het scherm
Thanks DJ, ga dit straks eens uitproberen. Had de link niet gelegd tussen NMT applicatie update en formatteren van de interne HDD. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ortep schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:58:
[...]

Waarom gebruik je eigenllijk NFS? SMB is net zo snel en heeft geen extra drivers en software nodig. Terugspoelen gaat prima bij mij
NFS zou volgens de meeste ervaringen iets sneller zijn. Daarnaast draait m'n server native Linux en is SMB eigenlijk iets Windows-specifiek. NFS is in een handomdraai geconfigureerd en Samba, daar heb ik een tijdje mee lopen knoeien toen ik nog maar net op Linux was overgestapt.

Ik zou liever UPnP (Mediatomb) gebruiken maar die k*tfirmware wil niet mee, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokosnoot1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-04 15:53
Hallo,

dat probleem had ik dus eerst ook begreep niet hoe dit te doen.
maar bij het witte scherm gewoon de file selecteren en enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Borromini schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:25:
NFS zou volgens de meeste ervaringen iets sneller zijn.
Dat was 3 firmware versies geleden nog zo. Dat is opgelost
Daarnaast draait m'n server native Linux en is SMB eigenlijk iets Windows-specifiek. NFS is in een handomdraai geconfigureerd en Samba, daar heb ik een tijdje mee lopen knoeien toen ik nog maar net op Linux was overgestapt.
Ja, dan begrijp ik dat je geen SMB wil. Hoe je je probleem moet oplossen is dan weer een andere zaak. Met Linux ben je altijd een gebruiker uit een 'minderheidsgroep' Er zijn nu eenmaal niet veel mensen die het gebruiken. Er zullen niet veel gebruikers zijn die exact dezelfde opstelling hebben

Ik heb een windows 2003 server draaien en daar is geen enkel probleem mee om wat dan ook te doen met de files. Het enig wat even kan 'hikken' is als de server in hybernate staat. Dan moet hij eerst even wakker worden voor ik kan kijken. Maar dat gaat ook altijd wel goed

Eigenlijk vreemd dat linux<->linux wel een probleem voor je geeft. Linux is toch zo degelijk en robuust en zo duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 287237 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:36:
...
Zorg je er wel voor dat je dit invullen niet zomaar met notepad of wordpad doet maar met een editor die met de lunix bestandsstructuur om kan gaan? Bijv Vim?
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!